25 manieren om je online invloed te vergroten

7109 views | 163 reacties |
shares


Internet: de technologie die we niet meer kunnen wegdenken uit onze dagelijkse bezigheden. Iedereen gebruikt het! We spenderen met z’n allen uren aan surfen, Twitteren, Facebooken etc.

Met dit gegeven in je achterhoofd, weet je ook dat de kans groot is dat jouw doelgroep ook op het internet te vinden is en dat het internet dus bij uitstek het middel is om te benutten om jouw doelgroep te bereiken.

Als jij je business wilt laten groeien, dan zijn het internet en de social media DE middelen om in te zetten.

En dus wordt het hoog tijd om je online invloed te vergroten.

Maar hoe doe je dat effectief, zonder dat je dagen verspilt met eindeloos gesurf, irritant getweet en comments die niets toevoegen?

Om je op weg te helpen, heb ik hier voor jou 25 tips om maximale invloed te creëren met minimale inspanning:

  1. Stop met praten over je producten en diensten.
    Mensen vinden producten en diensten niet belangrijk, ze vinden zichzelf veel belangrijker. Zet je klanten en hun problemen dan ook in de spotlights.
  2. Deel kennis waar anderen behoefte aan hebben.
    Als mensen vragen stellen en je weet het antwoord, deel het. Je wordt dan al snel als De Expert gezien.
  3. Wij delen veel informatie die de meeste bedrijven voor zichzelf houden.
    Door het goede en het slechte te delen, ontwikkel je geloofwaardigheid en vertrouwen.
  4. Wees consistent! Daarmee laat je zien dat je gecommitteerd bent.
    Je wekt vertrouwen op wanneer je boodschap en communicatie consistent zijn.
  5. Handel altijd met integriteit en oprechtheid.
    Dat is eenvoudiger dan je op een bepaalde manier voor te doen of op ‘de juiste manier’ te handelen.
  6. Heb een heldere visie.
    Niemand is bereid je te volgen als het niet duidelijk is waar je naar toe gaat.
  7. Maak online contact met mensen, en ontmoet deze mensen vervolgens in het echt, offline.
  8. Ontwikkel content dat ergens voor staat, dat het verschil maakt.
  9. Mensen worden aangetrokken door je verhaal, of niet.
    Zorg dus dat je verhaal de moeite waard is.
  10. Zorg dat je content in lijn is met wie jij bent.
    Wees niet bang om een mening te hebben.
  11. Focus is belangrijk.
    Het is moeilijk om en expert te worden in allerlei gebieden, dus zorg ervoor dat jij bekend wordt in jouw vakgebied.
  12. Maak (video)content over jouw expertise, en distribueer het over het internet.
  13. Maak een pagina over jouw business aan op Facebook.
    Maak een welkomstpagina met een cadeau voor het ‘liken’ van jouw pagina en plaats altijd goede content.
  14. Maak mensen om je heen succesvoller dan je zelf bent.
  15. Praat over de dingen waar je verstand van hebt.
    De reden waarom het Business Bootcamp blog werkt, is omdat ik weet waar ik over praat.
  16. Wees niet bang om in de kijker te staan bij andere mensen.
    Zorg dat je iets goeds te vertellen hebt.
  17. Herhaal je tweets.
    Je hoeft niet altijd origineel te zijn, maar zorg er wel voor dat je elke keer iets van waarde biedt.
  18. Vind een specifieke niche en beheers deze niche.
  19. Word actief in de communities van anderen.
    Kom uit je eigen hoofd en begeef je in de ruimte van anderen.
  20. Veel mensen zijn bang om te praten.
    Als je voor hen spreekt zullen ze naar je luisteren.
  21. Vind uit welke sociale netwerken je klanten gebruiken en zorg dat je er voor ze bent wanneer ze je nodig hebben.
  22. Self-expressie is het nieuwe entertainment
    Zet mensen aan het praten. Ik had een zeer succesvolle respons op de simpele vraag “waar ben je dankbaar voor?
  23. Geef zoveel mogelijk.
    We staren ons vaak blind op wat we willen krijgen. Terwijl het zo is dat hoe meer je geeft, hoe meer je ontvangt.
  24. Interview, citeer en associeer je met experts.
  25. Zorg dat je feedback krijgt.
    Hoe zien zij jou? Zorg dat anderen kijken naar wat je doet en hebt. Wat vinden zij dat je kunt verbeteren?

Zo, bij deze… 25 van de krachtigste tips om je invloed online te vergroten.

Uiteraard zijn deze tips stuk voor stuk geschikt als tweets… want wat heb je tenslotte aan wijsheid als je het niet gebruikt en deelt?

En nu is het aan jou… wat is jouw favoriete tip en waarom?
En hoe kun je deze tip met ingang van vandaag implementeren in je business?
En heb je nog andere tips die we allemaal zouden moeten weten?

Plaats jouw antwoord in het commentaarveld hieronder – da’s meteen een goede stap om jouw invloed online te vergroten…

En vergeet niet dit artikel door te sturen naar al je:

  • - Facebook-vrienden
  • - Twitter-volgers
  • - LinkedIn connecties
  • en bloglezers...

Op jouw succes, Nisandeh

 

Download nu gratis video cursus: Social Media for Business

 

Deel je ervaringen en lees die van anderen.

163 reacties

  1. 3 stars
    Koen Snoek
    176 reacties

    Herhaal je tweets…. Hoe simpel kam het zijn.

    @vraag? Na welke periode herhaal je je tweets???

    1. 5 stars
      Martine Verweij
      423 reacties

      Hoi Koen,

      Je hebt 200 Tweets klaar en als ze allemaal geweest zijn, herhaal je ze.

      Warme groet,
      Martine

  2. 2 stars
    Ine Van Hofstraeten
    84 reacties

    Mijn absolute favoriet is deze:

    Geef zoveel mogelijk.
    We staren ons vaak blind op wat we willen krijgen. Terwijl het zo is dat hoe meer je geeft, hoe meer je ontvangt.

  3. 0 stars
    Yvette Moleman
    5 reacties

    Voor mij is “Herhaal je tweets” een belangrijke.

    Ik merk dat ik zo vastloop op het willen en moeten vinden van nieuwe informatie, dat ik over het hoofd zie hoe belangrijk al gegeven informatie is.
    Doordat je elke keer weer nieuwe mensen bereikt, zullen ook zij deze “oude” informatie als nieuw beschouwen en is het voor hen die het eerder gemist kunnen hebben ook nuttig.

    De kracht van herhaling kan heel groot zijn. :)

  4. 4 stars
    Krista Steenbergen
    255 reacties

    Mijn favoriete tip is stoppen met praten over mijn product en mensen laten praten over hun leven/problemen. Ik luister graag en oprecht naar mensen en dat bouwt een vertrouwensband op. Ik lever waarde en zo hebben ze ook meteen een positieve ervaring met mijn dienst. Ik geef ze de waarde in plaats van er over te praten.

  5. 3 stars
    Yassir van Unen
    249 reacties

    Voor mij is youtube een grote uitdaging maar ik zie het wel als 1 van mijn belangrijkste instrumenten om mijn invloed te gaan vergroten. 2014 wordt het jaar van de nieuwe video’s.
    Heb er inmiddels 2 online staat als ‘chronisch zieke mindset’ en ‘cholesterol in 2 minuten’.

  6. 4 stars
    Marijke Willems
    281 reacties

    De tip die mijn triggert is: ‘praat niet over je product maar zet de klant en zijn probleem centraal’. Ik ben heel benieuwd hoe dit wordt bedoeld.

    1. 4 stars
      Krista Steenbergen
      255 reacties

      Ha Marijke,

      Dit is ook mijn favoriete tip! Sommige mensen beginnen in een gesprekje meteen hun product of dienst te verkopen. Ze zijn gericht op sales en niet op de relatie. Maar wanneer de relatie goed is, dan is de sales een makkie! Dus eerst een oprechte verbinding aangaan met iemand, luisteren naar wat er in zijn/haar leven speelt en daar waarde aan toevoegen. Dan komt de rest vanzelf..

    2. 5 stars
      Gonny de Wit
      436 reacties

      @Marijke
      Graag beantwoord ik je vraag: ‘praat niet over je product maar zet de klant en zijn probleem centraal’

      Deze website Business Bootcamp is er een goed voorbeeld van: De homepagina staat in de Ik vorm en je voelt je als ondernemer meteen zelf aangesproken. Kijk eens hoeveel waarde er in de blogs en de steeds wisselende OptIn zit.

      Op Facebook zie je nog steeds heel veel ondernemers die steeds weer hun producten en acties aanbieden en geen waarde bieden voor hun klanten. Kijk hij OpenCircles / Business Bootcamp op Facebook, Twitter en You Tube zich profileren.

      Het is een andere mindset! Tijdens de Master Entrepreneur gaat Nisandeh hierop dieper op in. Voorbeeld: vraag je ideale klant waar zijn grootste frustraties zitten (meer omzet en meer vrije tijd) en de antwoorden hierop horen op je website thuis hoe jij hiervoor de oplossing hebt gevonden.

      Marijke helpt dit antwoord?

  7. 2 stars
    Elvira Noot
    132 reacties

    Voor mij lijken een hoop van de tips op elkaar, en komen de belangrijkste neer op dit: Focus & wees de expert!
    Lastig soms, want ik heb nog een hoop moeite met het ‘tje-syndroom’ vaak.

    1. 5 stars
      Gonny de Wit
      436 reacties

      Hallo Elvira,

      Ik hoop dat je binnenkort tijd hebt om je foto toe te voegen – dat is zoveel prettiger dan de avatar.

      Vraagje : wat bedoel met het “tje-syndroom” ?

  8. 1 stars
    Martijn Luimes
    36 reacties

    Feedback vragen is belangrijk. Na een aantal lessen vraag ik “bevalt het nog? gaan we nog de kant op die jij wilt?” Ik ben recentelijk begonnen met lesgeven via Skype. Ik vroeg een leerling hoe hij het vond en kwam met de opmerking dat het beeld niet heel goed was. Ik heb toen meteen een nieuwe betere webcam gekocht. De volgende keer was de leerling zeer tevreden en voelde zich natuurlijk ook erg gehoord. Ik heb vervolgens een beter product. Win-Win.

    Ik ben nog te veel geneigd om te praten over mijn producten. Marketing 1.0 zit er nog te veel in bij mij. De benefits is waar het om draait!

    Iets wat ik wil gaan doen is het inzetten van video. Het geeft mij en daarmee mijn bedrijf meteen meer gezicht. Ik denk dat dat een hele goede is om waarde aan te bieden. Je hebt beeld en geluid, twee zintuigen worden aangesproken. Dit zie ik in de commentaren terug komen. Dus dat moet ik maar eens implementeren.

    Bedankt voor deze tips!

  9. 0 stars
    Sylvia Verburgt
    16 reacties

    Het kan soms zo makkelijk zijn. Wat een fantastisch lijst! Hier heb je tenminste wat aan. Vooral de afbeelding bij #10 is super.

    Iedereen heeft weleens een twijfel geval, wat moet je nu doen om aandacht naar je toe te trekken…. Met deze 25 verschillende oplossingen is er elke dag reden om op een creatieve manier jezelf in de kijker te zetten en mensen geïnteresseerd te maken.

    Ik merk nu ik LinkedIn steeds meer gebruik dat dit inmiddels begint te werken. Social media is voor mij wel een langzame weg, het duurt echt wel een tijd voordat mensen gaan reageren. Maar… wie zaait zal oogsten!!

  10. 2 stars
    Eelco van der Wal
    83 reacties

    Tip 16 “Wees niet bang om in de kijker te staan bij andere mensen.”
    Dat blijft een grote uitdaging als je achtergrond “doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg” is. Een deel van de oplossing is inderdaad: “Zorg dat je iets goeds te vertellen hebt.”

    Tip 17 “Herhaal je tweets.
    Je hoeft niet altijd origineel te zijn, maar zorg er wel voor dat je elke keer iets van waarde biedt.”
    Meteen maar mee begonnen, ben benieuwd naar de metrics…

    1. 1 stars
      Martijn Luimes
      36 reacties

      Doe maar gewoon dan doe je gek genoeg… Die is inderdaad verschrikkelijk! Het houdt je klein en je hebt er niks aan.

      Gelukkig bestaat gewoon niet, want iedereen is uniek. Wat voor de een gewoon is, is voor de ander ongewoon. Er is niks zo relatief dan “gewoon”.

      Het betekent eigenlijk: Doe maar net als ik, dan maak je me ook niet bang.

  11. 0 stars

    Deze tips spreken me nu enorm aan:

    Stop met praten over je producten en diensten.
    Mensen vinden producten en diensten niet belangrijk, ze vinden zichzelf veel belangrijker. Zet je klanten en hun problemen dan ook in de spotlights. – Dit ga ik meteen volgende week doen. Website aanpassen.

    Maak (video)content over jouw expertise, en distribueer het over het internet. – Ik wist al dat ik hier nog wat liet liggen, maar het is nu tijd voor actie.

    Word actief in de communities van anderen. Kom uit je eigen hoofd en begeef je in de ruimte van anderen.- Dit moet in mijn systeem. Ik moet hiervoor een systeem creëren wat het schiet er te vaak bij in.

    Deze drie tips zijn op dit moment iets waar ik wat mee kan en ga doe. Top! Echt super bedankt weer.

  12. 2 stars
    Suzanne Trieling
    89 reacties

    Bedankt voor deze goede tips.
    Voor mij zijn er wel een aantal waar ik mee kan gaan beginnen of net mee begonnen ben sinds de Business Bootcamp.
    1. Focus
    2. Maak video content. Ben ik mee bezig
    3. Geef zo veel mogelijk.

  13. 5 stars
    Gonny de Wit
    436 reacties

    Heerlijk altijd die lijstjes van jou Nisandeh – word ik helemaal blij van – dat zijn voor mij ckecklijsten, waaraan ik kan afmeten waarop ik mij vervolgens ga focussen of verbeteren.

    De social media, die van mij nooit een duim krijgen, retweet of gedeeld worden – zijn die ondernemers die alleen maar over hun product / dienst communiceren.

    Tijdens de Business Bootcamp, waarbij ik aanwezig was, stelt Nisandeh meestal de vraag: Wie heeft er al een zakelijke Facebookpagina? Ongelofelijk hoeveel tientallen vingers er de lucht ingingen. Laat dat nu net mijn gratis product zijn. Tip 13: gewoon starten – ik help je.

    Mijn favorieten zijn:
    Tip 14 Past helemaal in mijn Missie en Big Why? .Maak mensen om je heen succesvoller dan je zelf bent.

    20.Veel mensen zijn bang om te praten. Als je voor hen spreekt zullen ze naar je luisteren.

    8.Ontwikkel content dat ergens voor staat, dat het verschil maakt.

    Facebook heeft nu een mooie tool : Paginastatistieken die je waardevolle informatie geven over personen/doelgroep en berichten.

  14. 3 stars
    robert van der Wulp
    157 reacties

    Mijn favoriete tip is: Maak mensen belangrijker dan je zelf bent.

    Ik begeleid mijn cliënten op sportevenementen. Het is mijn visie dat je veel meer plezier beleeft als je weet wat je te wachten staat en in je beste conditie verkeerd.

    Het leveren van een prestatie op een (tussentijds of doel) evenement zet ik altijd in het zonnetje. Het is een persoonlijke overwinning voor mijn cliënt. En dat moet gevierd worden. Dat bevordert het zelfvertrouwen van de cliënt en is uiteindelijk ook wat ik wil: dat mensen plezier beleven aan de sportevenementen die ze ondernemen.

    Daar geniet ik met volle teugen van. En het is betere reclame dan mijn gezwets over hoe belangrijk een goede voorbereiding is. 😉

    1. 4 stars
      Marischka Setz
      292 reacties

      Hi Robert,

      Wat een heerlijk voorbeeld van waarderend werken!!

      Mijn ervaring is:
      Mensen vertellen dat ze iets moeten, levert weerstand op.
      Mensen vertellen dat ze iets niet kunnen, levert negatieve energie en antipathie op.
      Mensen vertellen dat ze iets goed doen of iets hebben gehaald (hoe klein dan ook) geeft energie en motivatie om door te gaan!!

  15. 1 stars
    Mitchel Heitinga
    42 reacties

    Mijn tip: heb ook een duidelijke Call to action in het achterhoofd als je jouw kennis deelt en weggeeft. Je wilt dat mensen uiteindelijk ook de juiste acties ondernemen.

  16. 3 stars
    Andrea Cusinello
    213 reacties

    Zorg dat je content in lijn is met wie jij bent.
    Ik vind heel belangrijk om authentiek te zijn en herkent als een eerlijk en betrouwbaar persoon

  17. 4 stars
    Rozelinde Warmoes
    320 reacties

    Deze vind ik heerlijk: “MAAK MENSEN OM JE HEEN SUCCESVOLLER DAN JE ZELF BENT” Da’s eigenlijk wel voor de durvers… :)

    – link of werk samen met populaire en vlotte mensen (of andere mensen die jou energie geven)
    – doe zelf wat jij ook tof vind aan anderen
    – onderricht de mensen over het voordeel van interactie en social media
    – heel kort en bondig zijn vind ik heel belangrijk (maar niet gemakkelijk) tenzij elk woord spannend blijft! dan mag het wel wat langer van tekst zijn.

    1. 1 stars
      Mitchel Heitinga
      42 reacties

      Rozelinde, dat is zeker een gewaagde voor durvers. Ik denk dat het hier gaat om hoe je in het leven staat. Als je in staat bent om dit te doen, dan ben je in mijn ogen juist veel groter van binnen. Ik ben ervan overtuigd, dat hierdoor niet alleen de anderen succesvoller worden, maar door deze keuze die je kunt maken zelf succesvoller wordt. Het gaat ook om vertrouwen, dat je van krijgt wat je geeft. Interessante gedachten…

      1. 4 stars
        Rozelinde Warmoes
        320 reacties

        Hoi Mitchel,

        Dank voor je reactie. Ja, ik vind het ook een héél waardevol advies: anderen succesvoller maken dan jezelf.

        Ik kan jouw gedachtegang goed volgen. Mensen hebben er vertrouwen voor nodig in hun eigen expertise en in hun succeskansen. En dat hebben ze, alleen weten ze dat niet altijd.

        Meer “Succes” past bij deze branche:

        Ik denk dat het in andere branches zou kunnen zijn:
        – anderen meer ontspannen maken dan jezelf
        – anderen gezonder maken dan jezelf
        – anderen sportiever en fitter maken dan jezelf
        – anderen mooier maken dan jezelf
        Enz.

        Deze eerste 2 passen wel bij mij als wellness en massagetherapeut. Het gaat er niet om dat ik zelf niet ontspannen mag zijn; Het gaat erom dat je alles geeft wat je kan.

        Wat is het voor jou?

        Groeten!

  18. 3 stars
    Frank Janssen
    154 reacties

    Ik vind de eerste de belangrijkste “stop met praten over jezelf”

    ondernemers hebben problemen die wij voor ze op kunnen lossen

    en dat doen we niet door over ons te praten

  19. 2 stars
    Tjitske de Boer
    97 reacties

    Ik ben sinds de Bootcamp van afgelopen januari mijn weg aan het zoeken op internet en alle Social Media. Dit zijn voor mij weer zeer waardevolle tips.

    Die er voor mij het meest uitspringt is:

    Geef zoveel mogelijk!
    Dat ik mijn verbinding met het universum ook via internet kan vormgeven, maakt het toch wel een beetje zwoegen een stuk aantrekkelijker.

    @Nisandeh Bedankt voor dat inzicht!

  20. 2 stars
    Suzanne Wartenbergh
    91 reacties

    Een flinke lijst met stuk voor stuk waarde! Dank!

    Drie tips zijn hierbij voor mij het belangrijkst. Tip 5: Integriteit, tip: 11 Focus en tip 18: niche.

    Integriteit: als je een vertrouwensband wil opbouwen met mensen is integer zijn voor mij zeer belangrijk.

    Focus en Niche: Sinds ik dit ben gaan doen, vinden mensen me ineens en komen er allerlei leuke en passende kansen op mijn pad. En daar is het uiteindelijk toch om te doen!

  21. 0 stars
    Halbert Karssiens
    5 reacties

    “Veel mensen zijn bang om te praten. Als je voor hen spreekt zullen ze naar je luisteren.” is mijn favoriete tip.

    Ik denk dat we allemaal weten dat we de aarde met fossiele brandstoffen naar de filistijnen helpen, en er onvoldoende aan doen om dat te voorkomen.

    Nu is de prijs van zonnepanelen zover gedaald de afgelopen paar jaar, en de prijs van electriciteit consistent 5% per jaar gestegen. Je kan nu met een paar duizend euro zonnepanelen op je dak leggen en daar 10 – 15% rendement op maken. DAT IS HELEMAAL NIEUW OP HET GEBIED VAN DUURZAAMHEID, dat je met duurzaamheid nu wel 10 – 15% rendement kan scoren, terwijl de traditionele investeringsopties van aandelen, obligaties, de spaarrekening en onroerend goed in de financiele crisis het totaal hebben laten afweten!

    Klopt dit voor jou? Spreek ik ook voor jou als ik dit zeg?

  22. 1 stars
    Evguenia Kouznetsova
    27 reacties

    Nisandeh, bedankt voor de goede tips.

  23. 0 stars
    Petra Lanphen
    17 reacties

    Bedankt voor de waardevolle tips. Eentje die me extra opvalt is: geef zoveel mogelijk. Daar de balans in te bewaren en geven vanuit de juiste motieven, maakt voor mij ondernemen en leven extra leuk!

  24. 0 stars
    Chris Schoenmakers
    5 reacties

    Tip die me het meest aanspreekt en waar ik goede ervaringen mee heb, is tip 7 – Maak online contact met mensen, en ontmoet deze mensen vervolgens in het echt, offline.
    Heel waardevol om ‘live’ ervaringen uit te wisselen; je onthoudt elkaar sneller en denkt aan elkaar bij netwerken.

  25. 0 stars
    Bert Kuiper
    18 reacties

    Ik ben een starter in de wereld van de sociale media. Als jij dat ook bent dan is mij tip om niet alles zelf uit te gaan zoeken maar ook contact met anderen te leggen die daar al verder mee zijn.
    Mijn ervaring is dat velen openstaan om je verder te helpen.

  26. 1 stars
    Ingrid Langen
    49 reacties

    Nog een tip: wat is de ‘pijn’ die jouw klant ervaart? We zijn geneigd te spreken over de voordelen van onze producten/diensten. Maar potentiële klanten zoeken op de problemen die ze ervaren.

  27. 1 stars
    Dennis Aalbers
    48 reacties

    Mijn belangrijkste tip uit deze lijst is toch wel “Geef zoveel mogelijk.”

    Het is o zo makkelijk om vanuit jezelf te kijken wat je wil hebben. Maar het bekende gezegde is wel “The more you put in, the more you get out”. Dit pas perfect bij deze tip.

    Uiteindelijk gaat het om de gehele lijst die waardevol is, maar deze tip springt er het meest uit.

  28. 0 stars
    Sandra de Leeuw
    8 reacties

    Voor mij is eerlijkheid en transparantie erg belangrijk. Ik denk dat het van belang is dat klanten weten wat ze aan je hebben. Authentiek zijn en dit door laten klinken in alles wat je doet en zegt. Dat geeft vertrouwen. What you see is what you get!

  29. 1 stars
    Jean Van der Biest
    32 reacties

    Tip 7.
    Ja, ik heb al mijn LinkedIn contacten persoonlijk ontmoet, vroeg of laat, want dat vind ik zeer belangrijk.
    Je krijgt daardoor een meervoudig dimensioneel beeld in plaats van een vlakke foto en een tekst.

  30. 1 stars
    Vanessa van Loon
    30 reacties

    Veel tips pas ik al toe maar ik ben nog net actief in communities van anderen dus daar ga ik mee beginnen. Het geeft mij een heerlijk gevoel om gratis kennis met anderen te delen. Anderen waarderen dat ook echt!

  31. 2 stars
    tamara maerschalck
    83 reacties

    voor mij is het belangrijk, wees authentiek en zorg dat je content in line is met wie je bent. dat lijkt me ook logisch want dan kan je gewoon jezelf zijn en hoef je geen moeite de doen om maskers voor te houden om te doen alsof. We zijn allemaal mensen en soms maken we fouten, en daar leren we van, dus ook dat moet kunnen

  32. 0 stars
    Nina Krockow
    23 reacties

    “Zet mensen aan het praten”, deze uitdaging wil ik graag aangaan en kijk uit naar de workshop Blogging.

    De rest lukt me wel 😉

    1. 0 stars
      Gerard ten Haaf
      12 reacties

      Hallo Nina,

      Als mensen praten over je diensten in positieve zin, bereik je daar meer resultaten mee dan met een advertentie van 500 tot 600 euro. Hier heb ik in een korte tijd meer dan 2500 ambassadeurs voor me aan het werk. Kan in een advertentie wel aangeven dat ik goed ben en dat je bij mij moet zijn, maar als jij vertelt aan jouw familie/vrienden en kennissen dat het goed is wat je ervaren hebt is het bereik veel groter want dan zit je zo bij meerderen in hun netwerk.

      Hartelijke groet, Gerard

      LET LIGHT AN LOVE BE YOUR ENERGY

  33. 0 stars
    Maddy Bolhuis
    1 reacties

    Zeker waar dat Google Plus weinig volgers heeft en dat daarmee jouw bericht niet gezien wordt. Echter, Google vindt het wel interessant als je Google Plus gebruikt. Het werkt mee in je ranking in de zoekmachine. Dank in ieder geval voor de tips, er zitten zeker bruikbare tussen.

    1. 5 stars
      Gonny de Wit
      436 reacties

      Klopt helemaal Maddy,

      Het is relatief rustig rond Google+; terwijl Gmail steeds veranderd.

      Ik hoop dat Google+ ook gaat veranderen – ben benieuwd welke social media niche ze gaan vinden, want nu op dit moment zie ik weinig voordeel voor de ondernemer. Jullie wel?

      1. 5 stars
        Esther Molenaar
        846 reacties

        Hallo Gonny,

        Google+ heeft al heel veel verandering ondergaan sinds de start.

        Er schijnt wel een heel groot voordeel te zijn van Google+ en dat is de vindbaarheid in Google. Het draagt enorm bij.

        Verder is de Hangout zo leuk. 😉

  34. 0 stars
    Harm Fluijt
    13 reacties

    Voor mij is 11, FOCUS, een erg belangrijke. Ik bied mij zelf aan voor projectleiding en -ondersteuning in de zorgsector, en beschrijf op mijn website heel veel situaties waar ik voor in te zetten ben. Daar ben ik niet goed bezig waar ben erg aan het worstelen hoe dan wel. Fijn om te lezen dat al zoveel mensen baat hebben gehad bij de 25 regels, leuk om jullie reacties te lezen. Die helpen mij ook weer eenstukje verder. Als iemand nog tips heeft hoe te focussen, dan deel ze met mij alsjeblieft.

  35. 1 stars
    Melvin Jansen
    46 reacties

    Er staan een heleboel goede tips in het artikel. Wat voor mij vooral naar voren komt is: heb een heldere visie en deel je kennis op een authentieke manier met waardevolle content en geven, geven en nog eens geven!

  36. 2 stars
    Annemiek de Nijs
    97 reacties

    Heb al lange tijd een creatief en kunstzinnig atelier. Ook in dat vakgebied ontkom je niet aan social media. Heb zelf een goede Niche die ik wil delen aan mijn leerlingen.

    Vraag: buiten mijn lessen, waar zou nog meer behoefte aan zijn in bijvoorbeeld blogonderwerpen?
    Kun/podium moeten hebbenstliefhebbers, gebruikers, doeners, weters…enz, zouden die ook plaats
    Zou reacties op prijs stellen.

    Hartelijke groet
    😉

  37. 1 stars
    Fiorella Martijnse
    52 reacties

    Met advies nummer 14 : andere mensen succesvol(ler) maken, daar ben ik succesvol in : gewoonlijk prachtige zakenmensen die net de juiste taalvaardigheid missen in een om de link te leggen met de buitenlandse zakenpartner. Het is een oplosbaar probleem en wij van De Wester zijn er goed in. Om dat duidelijker over het voetlicht brengen zijn dit prima adviezen : we werken eraan

  38. 1 stars
    Jolanda van der Horst
    59 reacties

    Waarde weggeven is leuk. Daarom retweet ik graag informatie die van belang is voor mijn doelgroep, heb ik een ebookje op mijn website gezet dat ik weggeef, zet ik op Linkedin in discussies nuttige informatie. Het heeft ertoe geleid dat ik langzaam gezien ga worden. Ik zie dat ook terug aan het aantal bezoekers op mijn website.
    Nu nog meer regelmaat in mijn blogs en nieuwsbrieven en dan ben ik weer een stapje verder.

  39. 1 stars
    Hugo Janzen
    55 reacties

    Ik zie in dat mijn passieve website niet oké is.
    Ik ga me binnenkort richten op een WordPress ontwerp uit de Themeforest reeks.
    En maar bloggen en projecten presenteren.

  40. 3 stars
    Mariska van Gennep
    159 reacties

    Ik wilde beginnen met: Blijf vooral jezelf (er zijn al zoveel anderen)! Tot ik het comment van Tonnis zag: geweldig, gewoon durven!

    lieve groet, Mariska

    PS ben nog wat huiverig om alles zoals mail/twitter/linkedinn te koppelen (facebook en twitter zijn privé gekoppeld, iemand tips om dit los te laten?)

    1. 5 stars
      Gonny de Wit
      436 reacties

      In het overzicht mis ik: de (website/ het blog en de interacties tussen de verschillende media.

      Klopt het doorlinken van social media is belangrijk:

      Sommige zaken kun je automatiseren; anderen niet of minder:
      – Er zijn verschillende mogelijkheden je blog op Facebook/ LinkedIn terecht te laten komen.

      – Ook zijn er mogelijkheden om Facebookberichten op Twitter te laten verschijnen en vice versa.

  41. 1 stars
    Richard Jungschläger
    46 reacties

    Ik ben erg benieuwd waar pinterest heen gaat eigenlijk. Voor diegenen die in een visuele tak van sport zitten met name. Zelf ben ik fotograaf dus ik denk dat daar best mogelijkheden zijn. Zo ook maar in mindere mate met Flickr etc.

    Richard

    1. 5 stars
      Gonny de Wit
      436 reacties

      Social Media: zoals Pinterest kan ook heel interessant zijn voor bijvoorbeeld Interior Designers. Het maken van moodboards.

      Zelf gebruik ik Pinterest : voor het visualiseren van mijn doelen: Financial Freedom etc., die je onzichtbaar maakt voor bezoekers van mijn pagina.

      Wel zijn de toegepaste verbeteringen binnen Pinterest nog maar marginaal.

      1. 2 stars
        Suzanne Wartenbergh
        91 reacties

        Hoi Richard en Gonny,

        Persoonlijk verwacht ik dat wat YouTube is voor filmpjes zoeken online, Google is voor tekst zoeken online, Pinterest gaat worden voor afbeeldingen zoeken online.

        Zakelijk gezien wordt Pinterest steeds interessanter. Nu gaat er zelfs getest worden met ‘promotend pins’ en de zoekmachine wordt steeds beter.

        Het grote verschil tussen Pinterest en andere social media is dat mensen er niet op zoek zijn naar mensen, maar naar inspiratie en interesses. En als je je product of dienst visueel kan maken via Pinterest kan dat enorm veel traffic genereren naar je site van mensen die serieus interesse hebben in wat jij te bieden hebt.

        Pinterest is mijn specialiteit en vak, dus als je vragen hebt, bel/mail me gerust. Volg mijn Pinterest blog en download mijn gratis e-books. Dan blijf je helemaal op de hoogte :)

    2. 0 stars
      Nina Krockow
      23 reacties

      Hi Richard,

      misschien is de Pinterest newsletter van collega Business Bootcamp deelneemster Suzanne Wartenbergh iets voor jou.
      suzannewartenbergh.com

      Groeten,
      Nina

  42. 1 stars

    Tip 18: Vind een specifieke niche, is voor mij belangrijk geweest. Sinds de Busines Bootcamp ben ik mij gaan verdiepen in NLP technieken in zakelijke teksten. Door informatie hierover te vragen in het bijenkorf-spel en via ondernemers die ik daar ontmoet heb, heb ik mij hierin kunnen specialiseren. Het is een perfecte aanvulling om teksten veel effectiever te maken.
    Met deze NLP technieken kan ik mij onderscheiden in de grote groep copywriters.
    Je website, blog en social media kan een effectief netwerk vormen om je bedrijf te laten groeien. ik neem de tips serieus en blijf verbeteringen aanbrengen.

  43. 0 stars
    Alexander Biesheuvel
    19 reacties

    Ik denk dat linkedin juist ook een goed medium is om je invloed te vergroten…. het zijn veelal zakelijke personen, die zich hebben geabboneerd op onderwerpen waarin zij geinteresseerd zijn.

    Dus ook op jouw “onderwerp” zorg dat je waardevolle content post, ik denk dat dat het aller belangrijkst is.

  44. 0 stars
    Liesbeth Michiels
    2 reacties

    tip 10 verbaast me om de volgende reden.

    In het schema staat o.a.

    waard om aan je baas te zeggen
    Ja : don’t post it
    nee: is het saai ==> naar linkedIN

    Normaal is LinkedIN toch , naast bloggen , hét medium om diensten voor B2B, waardevolle info te geven etc.

    Graag hoor ik van jullie hoe de vork juist in de steel zit.
    Alvast bedankt voor jullie feedback.

    Liesbeth

  45. 2 stars
    Manuela van Prooijen
    120 reacties

    Voor mij is tip 17 een heel waardevolle tip: “Herhaal je tweets.”

    Na het Social Media Secrets Seminar gelijk begonnen met het vooruitplannen van tweets via HootSuite. Merk dat ik het een superprettig idee vind om in tijden van een contentmarketing dip toch iets te hebben waarmee ik kan blijven produceren :-)

  46. 0 stars
    Sharda Bakridi
    15 reacties

    Ontzettend waardevolle info! Voor mij is: geef zoveel mogelijk, en: Deel kennis waar behoefte aan is, erg waardevol. Daarnaast wil ik meegeven: plan een vast tijdstip in de week om te brainstormen over je tweets. Voeg iedere week of 2 weken nieuwe content aan op je blog en zorg dat je een archief in je blog hebt dat iedereen alles terug kan lezen. Wat zoekwoorden betreft: Google houdt van content op je pagina van minimaal 3 a 400 woorden, plaats om de 75 – 100 woorden je zoekwoord. Mijn blog voor Synergie Trainingen moet nog op de rit komen voor sa-coaching.nl ben ik van start gegaan. Iedereen veel succes!

  47. 0 stars
    Kayleigh Vlassak
    3 reacties

    Goedemiddag,
    Tip 1 is zo logisch en voor de hand liggend, maar toch een van de belangrijkste dingen die ik snel vergeet.

    Ik zit op dit moment nog in de ontwikkelingsfase van ons social media plan. Ben me ontzettend veel in aan het lezen om een zo duidelijk mogelijk beeld te ontwikkelen en een goed ‘plan’ te formuleren.

    De informatie op deze blogs en vooral jullie reacties zijn erg waardevol voor mijn orientatie. Dank daarvoor!

  48. 0 stars
    Liesbeth Michiels
    9 reacties

    Hallo,
    In jullie schema ben ik verbaasd over 2 dingen:
    1) LinkedIN als plek aanduid om iets te posten als het ‘boring’, saai is. Ik heb daar wel een positieve ervaring mee.
    2) Bloggen staat hier niet vermeld.
    Bedankt om dat voor ons even verder toe te lichten.

    Ik wens jullie inspirerende, waarde-volle dagen toe.
    Liesbeth

  49. 0 stars
    Ilse Schuring
    15 reacties

    Favo tip: geef zoveel mogelijk. Als je dit al geeft; gratis. Wat krijg je dan wel niet als je ergens voor moet betalen??

    Implementeren; doe ik al; zoveel mogelijk geven in blogs en tweets; kan misschien nog meer..

    Beter goed gejat dan slecht bedacht. Zorg wel dat je het naar je eigen business toeschrijft, maar als Stephen Covey iets bedacht heeft; waarom moet jij het dan opnieuw bedenken? Het werkt; maar zorg wel dat het jouw ding is; pas altijd wat aan, zodat het niet 1 op 1 gekopieerd is. Maar het wiel wordt al zovaak uitgevonden….zonde van je tijd. Die kun je beter gebruiken.

  50. 1 stars
    Lotte van Kessel
    67 reacties

    Super al deze tips op een rij. Deze blog heb ik gemist toen ik op vakantie was en het is heel waardevol dat er nu een “bibliotheek” is! Dank je.

  51. 0 stars
    Mark Verhees
    4 reacties

    Geweldig mooie tips. Vooral het geven staat me zeer aan. De essentie van online gehoord worden, is toegevoegde waarde bieden. Als je iets toevoegt, willen mensen graag naar je luisteren en over je vertellen. Dit laatste is natuurlijk enorm belangrijk.

    Begin is toegevoegde waarde bieden in waar jij voor staat, jouw onderwerp.

  52. 1 stars
    Linda Riel
    56 reacties

    Voor mij is “stop met praten over je product” erg belangrijk. In de reisbranche is iedereen geneigd om alleen maar met aanbiedingen te gooien en het verder nergens over te hebben, terwijl dit de uitgelezen mogelijkheid is om te laten zien wat voor meerwaarde je als reisagent hebt.

    Hier is het dus belangrijk dat je jezelf profileert als expert, door over bestemmingen te vertellen of hoe je een klant hebt geholpen aan een fantastische vakantie, die echt bij hun past.

    1. 2 stars
      Annemiek de Nijs
      97 reacties

      Hoi Linda,

      Nooit zo over nagedacht….stoppen met praten over je product….. Het triggerde mij erg je te lezen.
      Goed dat je de focus legt op de agent/begeleider. Die maken je vakantie!
      Supergoed van je.

      Groet
      😉

  53. 0 stars
    Roel Vinck
    3 reacties

    In mei ga ik mijn 1e Business Bootcamp bijwonen, op dit moment ben ik druk om alle informatie en tips te verzamelen en toe te passen want DOEN is the key.

    Op dit blog worden tips gegeven waar ik me wel in kan vinden, ook ben ik met een aantal al vertrouwd.
    Graag zou ik nummer 23 willen uitlichten: Geef zoveel mogelijk, ik merkte om me heen en heel soms ook bij mezelf dat ik benauwd was om die gouden tip weg te geven, aan een collega notabene. Maar mijn gevoel werd altijd bevestigd dat wanneer ik waardevolle informatie deel dan komt er bij mij weer ruimte om nog meer waardevolle informatie te ontvangen om te delen, zo blijft de energie en informatie stromen!!

    Tot in mei, warme groet,
    Roel

    1. 1 stars
      Jean Van der Biest
      32 reacties

      ja Roel,
      daar heb ook ik, net als veel meer Vlamingen, nog steeds een verkrampt gevoel bij:
      wat geef ik allemaal weg, EN wat houd ik over als “verkoopbare waar(den)”
      ook het verkrampte gevoel dat anderen met mijn informatie zullen gaan lopen en het gras voor mijn voeten weggrazen.
      Helaas gebeurt het dus ook zo in de praktijk, heb ik de indruk.
      maar ja, dat zullen we dus moeten afleren zeker?

    2. 1 stars

      Hoi Roel,

      Ik heb dezelfde ervaring. In het begin ook een beetje huiverig, maar al gauw zag ik dat ik goed moest opletten, zodra ik iets gegeven had. Want dan kwam er geheid iets mijn kant op.

      Heel mooi om te ervaren. Dus ik blijf geven, want als ik stop, stopt de flow.

      Ik heb de laatste tijd een paar mensen aan elkaar kunnen koppelen waar prachtige business uit is ontstaan.
      En dat gaf me zoveel plezier om die mensen zo blij te zien ermee.

      En ondertussen krijg ik klanten aangereikt van verschillende kanten. Bijzonder hoe het allemaal werkt.

    3. 0 stars
      Gerard ten Haaf
      12 reacties

      Hallo Roel,

      Helemaal eens met je, hoe meer je weggeeft , hoe meer je ontvangt. Elke client die in mijn praktijk komt krijgt waardevolle zelfhulptechnieken mee om thuis te kunnen gebruiken. Regelmatig krijg ik dan te horen “dadelijk zit je zelf zonder werk”
      Mooi dat door te meer te geven je meer klanten krijgt. (value for money)

  54. 0 stars
    Gert Jan Bos
    10 reacties

    Dat internet en social media in 2012 de middelen zijn om actief in te zetten is naar mijn mening helemaal juist. Het zou ook raar zijn als ik in mijn functie van mening zou zijn dat aanwezig zijn en communiceren via deze nieuwe platformen geen effect zouden hebben.

    De community rond Open Circles Academy die wij bereiken wordt elke dag groter en krachtiger.

    Door de inzet van de juiste middelen en kanalen kun je op een mooie manier invloed creëren.

    Hartelijke groet,

    Gert Jan Bos
    Open Circles Academy

  55. 1 stars
    Annet Nijhof
    51 reacties

    Vorig jaar had ik nog nooit over zoiets als een niche gehoord. Sinds ik steeds duidelijker krijg wat mijn niche is merk ik dat het een wereld van verschil uitmaakt. Mensen snappen eindelijk wat ik doe en wie ik kan helpen, dus ze verwijzen naar mij door.

    1. 2 stars
      Annemiek de Nijs
      97 reacties

      Hallo Anita,

      Consequent en open in uittingen? ja dat ben ik wel.
      Net begonnen met posts’op Facebook. Daar maak ik wel foutjes bij natuurlijk als beginner zijnde.
      Hoe kijk jij daar tegenaan en hoe kan ik dit oplossen om te verbeteren?
      hartelijke groet
      😉

  56. 1 stars
    Poul van Hooijdonk
    73 reacties

    Waardevolle tips zeg! ook voor het feitelijke werk want bijvoorbeeld Tip 5.Handel altijd met integriteit en oprechtheid.

    Dit is een heel belangrijke in bijvoorbeeld de inkopers wereld van o.a. industrie en contracting (waar ik werk)

    Vaak gaat m’n werk over zeer grote bedragen, risico’s en belangen. Dus komt ook de paradox ‘vertrouwen of controleren’ om de hoek kijken. Zelf geloof ik, gebaseerd op deze tip, in vertrouwen EN controleren.

    Door oprecht en integer met alle vertrouwelijke infomatie om te gaan is een eerlijke keuze tussen levaranciers mogelijk en kan er gehandeld worden…

    Deze tips gaan dus verder dan enkel “oline” toepassen.

    hartelijk bedankt
    Poul

  57. 2 stars
    Willy Triest
    99 reacties

    Enkele weken na de Business Bootcamp van januari hebben mijn echtgenote en ik zeer veel tools van Nisandeh geïmplementeerd.

    We merken nu al een verschil in het soort mensen (klanten en prospects) die ons benaderen, gewoon omdat wij nu een andere boodschap brengen. Dit is het resultaat van een andere mindset.

    Bovendien heeft het voorgestelde gebruik van de sociale media een aantal nieuwe mogelijkheden gebracht en zelfs contacten in het buitenland. Wij gaan dus in andere landen ook trainingen geven!

    We genieten nog elke dag samen van de inspiratie en de resultaten die we zien. Natuurlijk zijn we benieuwd naar wat Nisandeh en Vered ons gaan brengen in de verdere opleiding.

  58. 1 stars
    Kees van der Stel
    41 reacties

    Dankjewel Gert Jan,
    Heel ver weg dacht ik wel dat jullie de kubus een beetje gedraaid hadden, maar wist het niet zeker. Vandaar mijn vraag.
    Het is me helemaal duidelijk.

    Groeten, Kees

  59. 1 stars
    Kees van der Stel
    41 reacties

    Hallo beste mensen,
    Ik snap het schema onder nummer 10 niet. Ik heb er al een paar keer op getuurd maar zie de clou kennelijk niet.

    Ergens staat er ”Is it boring?” indien yes wordt naar Linkedin verwezen.

    Ik vind dat heel vreemd.
    Kan iemand mij uit de droom helpen?

    Alvast bedankt.

    Groeten, Kees

    1. 0 stars
      Gert Jan Bos
      10 reacties

      Beste Kees,

      Het schema moet je met een knipoog bekijken. De tekst “is it boring” kan je ook lezen als “is het puur zakelijk”.

      De makers van het schema willen hiermee aantonen dat elk netwerk zijn eigen content heeft. Via het schema willen ze laten zien hoe jij een keuze kan maken in waar je welke berichten/foto’s/video’s het beste kan plaatsen.

      Met vriendelijke groet,
      Gert Jan Bos
      Social Media Manager
      Open Circles Academy

  60. 0 stars
    Bodo Agterhof
    14 reacties

    @ Nisandeh + Vered en @ allen
    Eerst even wat feiten op een rijtje:
    – was een professionele hobbyist
    – vakinhoudelijk goed, wachtend op meer klanten …
    – ben begonnen stappen te zetten
    – evenwicht omgedraaid: eerst walk, then talk!
    – allemaal testimonials op youtube gezet
    – deze strooi ik 5x daags op Twitter
    – funnel strategisch opgebouwd
    – nu voornamelijk trainen en amper 1:1 coachen
    – 1e PassieBoost à € 25,- was in november met 22 pers.
    – 2e PassieBoost is komend weekeinde met 35 pers.
    – 3e PassieBoost april: al 5 inschrijvingen
    – Heb 15 pagina’s geschreven: 10 out of the box manieren om een baan te veroveren: be different!
    – dit op meerdere groepen geplaatst op Linkedin
    – binnen 2 dagen 110 aanmeldingen en nieuwe mailadressen
    – sinds 3 maanden wekelijks een nieuwsbrief
    – Linkedin nu > 500 contactpersonen
    – door social media in 2 dagen 2 aanmeldingen voor training
    – door social media hebben 2 grote potentiële opdrachtgevers me om een offerte gevraagd
    – now I walk en then I talk
    – 20% korting als men op de PassieBoost komt
    – dat geldt ook voor werkgevers
    – dus nu verwijzen werkgevers hun werknemers naar me
    – ik kan nog wel even doorgaan
    – gaat stap voor stap …

  61. 0 stars
    Faroek Nabibaks
    1 reacties

    “Maak mensen om je heen succesvoller dan je zelf bent.”

    Kan ik wel, maar ik vind de mensen niet, Men is kennelijk altijd bang voor het addertje onder het gras (dat er dus niet is).

    1. 4 stars
      Saskia Steur
      325 reacties

      Hoi Faroek, ik deel jouw favoriete tip “mensen om je heen succesvoller maken dan je zelf bent”. Je zegt dat je het kunt – dat is toch prachtig! Laat ons weten wat voor mensen je hiervoor zoekt en misschien kunnen we je helpen bij het vinden van die mensen!
      Betekenisvolle groeten,
      Saskia

  62. 0 stars
    Rit Willaert
    18 reacties

    Heb eens een korte bevraging op onze fanpage gedaan, om te oefenen so to speak.Hopelijk komt er reactie :-)
    Er is een 2 uur durend coaching gesprek plus healing te winnen op als je een antwoord stuurt naar info@avalonbelgium.be
    Er wordt 1 mail weerhouden en we nemen dan contact op voor een afspraak voor een Atlantishealing.

    facebook.com/Avalonbelgium

  63. 2 stars
    Willy Triest
    99 reacties

    Enkele weken na ons eerste Business Bootcamp, en de eerste free e-book is volledig klaar. We hebben vandaag de aankondiging gezet via sociale media, en de eerste exemplaren zijn al verzonden.

    Facebook fanpage draait ondertussen prima, Twitter loopt goed, Nieuwsbrief is de deur uit. Nu nog blog opstarten en de gloednieuwe mailinglist in iNumbers (Mac Excel) leren gebruiken voor mail merge.

    Bovendien is het ongelooflijk boeiend.

    1. 5 stars
      Anouk Plantinga
      567 reacties

      Zo hee Willy, wat ben jij goed bezig, zeg. En dat na 1 Business Bootcamp. Geweldig!

  64. 1 stars
    Wendy Koopman
    25 reacties

    Ik kreeg van de week al een erg fijne tip van Anouk (bedankt!) over twitter. Ik denk telkens dat ik het niet begrijp en vroeg haar om feedback over mijn tweets tot nu toe.
    Twitter iets van waarde, was haar advies. Oke! Dat is dus al een hele heldere aanwijzing waar ik iets mee kan.
    Bedankt Open Circles voor de andere aanwijzingen. Vooral: welke social media gebruiken mijn klanten, is een belangrijke. Ik ben telkens verbaasd dat mijn doelgroep (zwangeren) niet twittert.
    Ik ga meer onderzoek doen bij mijn doelgroep en uitvinden welke sociale netwerken zij gebruiken.
    Werk aan de winkel!

    1. 5 stars
      Anouk Plantinga
      567 reacties

      Hee Wendy, fijn dat je wat kunt met mijn feedback.
      Wat ik gezien heb, in mijn zoektocht naar info voor mijn boek over zwangerschap en geboorte, was dat veel zwangeren op fora zitten. ze hebben duidelijk behoefte aan gesprek’. Ze vragen en geven elkaar tips en kletsen over bezoekjes bij verloskundigen en bevalling etc. Zoek ze maar eens op. Gewoon googlen op ‘forum zwanger’ of dat soort termen, dan vind je ze vanzelf.

      1. 2 stars
        Tjitske de Boer
        97 reacties

        Hallo Anouk,
        Bedankt voor de tip.
        Zwangeren is ook mijn doelgroep en ik ben dus ook op zoek naar hoe ze te bereiken. Zijn er ook linkedin en/of facebookgoepen voor deze doelgroep?
        Ik zoek ook links met ouders met kinderen tot anderhalf à 2 jaar.
        Alvast bedankt voor het meedenken.

  65. 2 stars
    Jacqueline Lammerts
    121 reacties

    Zoals Marco al aangaf, werkt een van de Universele wetten door te geven, waarna je overvloed ontvangt. Wat dacht je van nog zo’n wet: “vraag en het wordt gegeven”?!
    Ik heb gemerkt dat veel mensen niet (meer) weten wat er nu werkelijk in hun hart leeft en dus vragen ze niet gericht.en krijgen ze dus uiteindelijk wél wat ze vragen, maar niet wat ze nu werkelijk écht wilden ontvangen.
    Mijn tip dan ook: weet goed wat je wilt als ondernemer (vanuit je hart = overvloed en niet vanuit angst/tekorten) en vráág erom.
    Hoe helderder jij het verwoordt des te dírecter je ontvangt.
    En of het écht zo werkt? Ik leef en werk vanuit dit principe 😉

  66. 2 stars
    Tonnis van Dam
    131 reacties

    Wees niet bang om in de kijker te staan bij andere mensen. Dat is voor mij de belangrijkste tip.

    Dit gaat niet alleen over iets goed vertellen aan anderen. Dat staat buiten kijf. Je kent je product of dienst als geen ander en weet wat een ander daaraan heeft.

    Het gaat volgens mij ook om durven gezien te worden. Durf anders te zijn. Durf te leven. Durf te dansen. Durf uit je comfortzone te stappen en je te laten zien. Durf ook fouten te maken en durf die te corrigeren. Durf jezelf bloot te geven. Durf eens kwaad te worden (als je dat bent) en jezelf te uiten. Durf een oprecht compliment te geven. Neem leiding over je eigen leven!

    1. 4 stars
      Marischka Setz
      292 reacties

      Hi Tonnis,

      Inspirerend zoals je het schrijft. Ja, ik durf heel veel van de dingen die je noemt, en nog veel meer.

      Maar… altijd weer die maar…

      Hoe beheers ik de balans van aan de ene kant vooruit willen en aan de andere kant achterover te willen hangen? Aan de ene kant alles te doen en alles te geven en aan de andere kant me geremd voelen?

      Of is het hanteren van die balans nu net de sleutel tot het zelf leven van je leven en verantwoordelijkheid nemen?

    2. 2 stars
      Jacqueline Lammerts
      121 reacties

      Hai Tonnis,
      Ja, DURF en ervaar maar….
      Ik leef het voor én mijn dochter van 6 geeft het nu al door aan haar leeftijdsgenootjes; “ga het maar doen en ervaar maar… niet proberen, maar doen”. Werkelijk, en dat uit een mond van een 6 jarige. Zo grappig, mooi én zo waar.
      TOP om te zien hoe snel deze jonge generatie dit oppakt, (nog) niet bang is zichzelf te laten zien én gewoon jezelf te Zijn.

    3. 3 stars
      Jeremine Holt
      197 reacties

      Dit comment zou ik willen ‘liken’ zo blij word ik ervan.

      Bij deze ‘LIKE’

  67. 1 stars
    Riet de Vlieger
    26 reacties

    Tip 26 (of 27/28/29): Doorgaan, volhouden.

    Als je doel groot en aantrekkelijk/interessant genoeg is, is het ook niet moeilijk om telkens weer een volgende actie te ondernemen. Op alle terreinen. In real life en online. Bloggen, tweeten, je content hergebruiken op verschillende momenten op verschillende manieren. Er een systeem van te maken, eenduidig.

  68. 0 stars
    Marian Osse
    2 reacties

    Doe waar je energie van krijgt, hoe meer energie hoe meer klanten.
    En leef nog lang en gelukkig

  69. 1 stars
    Jacqueline Moleman
    32 reacties

    Het is cruciaal bij online marketing je te realiseren dat 80% van de aankoopbeslissers vrouw is! Welke boodschap wil je haar geven, zodat ze bij je gaat/blijft kopen? Hoe overtref je haar klantenverwachtingen? En hoe bereik je juist daarmee ook de mannelijke klant?

    Allemaal vragen waarin ik me al 24 jaar heb verdiept en mijn corporate expertise nu als onderneemster aan het ontwikkelen en finetunen ben.

  70. 3 stars
    Klaartje Loose
    178 reacties

    Tip 20 is voor mij het waardevolst op dit moment; veel mensen zijn bang om te praten, wordt hun woordvoerder!

    Een paar maanden geleden ben ik begonnen met het benoemen van de onderliggende emoties die vaak een rol spelen bij het uit balans zijn in je leven, bij het (ongemerkt) over je eigen grenzen gaan. Daarop krijg ik veel respons, het werkt echt.
    Ik ga dit nog verder uitbouwen de komende tijd.

    Verder staan er veel waardevolle tips tussen, vooral het anderen succesvoller dan jezelf maken spreekt mij wel aan 😀 Stel je eens voor wat een leger aan ambassadeurs voor je eigen bedrijf dat oplevert!

  71. 4 stars
    Saskia Steur
    325 reacties

    Mijn favoriet is tip 14: maak anderen succesvoller dan je zelf bent. Dat vind ik een prachtig uitgangspunt voor wat ik te bieden heb!
    Dit kan ik heel goed inbouwen in mijn continuïteitsprogramma dat in ontwikkeling is.

    Ik ben momenteel heel veel op de achtergrond aan het veranderen: mijn Front-End is bijna klaar (dat mag ook wel eens, ik ben er lang genoeg mee aan het worstelen geweest), mijn website is omgebouwd naar een WordPress site, zodat ik er mee kan doen wat ik wil, en ik heb ontdekt dat tijd en focus mijn belangrijkste middelen zijn. Daarom maak ik elke dag het lijstje van zes van Nisandeh: de dingen die ik die dag moet/mag doen van mezelf qua werk. Mijn tip hierbij is: begin met de lastigste taak, dat geeft veel voldoening, en ruimt je ‘hoofd’ op zodat je de rest van de dag steeds lekkerder werkt aan de ‘leuke’ dingen.

    1. 2 stars
      Jacqueline Lammerts
      121 reacties

      Hai Saskia,
      Helemaal met je eens.
      Stel een lijst elke dag op met je to do’s en (niet meer dan je die dag ook daadwerkelijk kunt doen 😉 (six will do) werk ze in de volgorde van lastig/veel weerstand/moeilijk af naar leuk/makkelijk/weing “hoofd”zaken”. Werkt verruimend, stimulerend en geeft je een boost elke dag dat je je (paar) doelen ook daadwerkelijk hebt bereikt. Ik zweer erbij.
      En top te lezen dat je lekker bezig bent met je continuïteitsprogramma. Go woman!

      1. 4 stars
        Saskia Steur
        325 reacties

        Hoi Jacqueline,
        Bedankt voor je bemoedigende en inspirerende reactie!
        Ja, die zes dingen per dag, daar zweer ik ook bij. Daar heb ik 3 uur werktijd per dag mee verdiend, in mijn eerste bedrijf. Die tijd heb ik deels gebruikt om meer tijd en volle aandacht aan de kinderen te besteden en deels om samen met 2 zakenpartners een tweede bedrijf (traze) op te starten. Maar ja, dat komt de focus dus niet ten goede…. Ik heb nu op een groot vel de diverse aandachtsgebieden (5) in kolommen gezet en binnen die 5 de prioriteiten op een rijtje gezet. Dat helpt ook verhelderend. Zo heb ik vaste dagdelen in de week waar ik alleen aan aandachtsgebied 1 werk, etc. Ik zie nu al goede resultaten in die richting, en toch kan het nog veel beter!

  72. 3 stars
    Jeremine Holt
    197 reacties

    Op dit moment vind ik nummer 7 het meest relevant: mensen in het echt ontmoeten.
    Netwerken is verbinden tenslotte. En hoe echter en levendiger zo’n verbinding is, hoe waardevoller.

  73. 1 stars
    Joyce Boerkoel
    42 reacties

    Tip 18: vind jouw specifieke niche is nu al een jaar mijn grootste stap om te nemen. Ik weet dat ik mijn bedrijf moet beperken waardoor ik meer singles duidelijk maak of ze wel of niet via mijn bedrijf een passende partner zullen gaan vinden. Het maken van matches wordt daarna ook veel makkelijker.
    Ook al weet ik dit, toch blijf ik worstelen met de vraag op welke singles ik mij wil gaan focussen.

    1. 2 stars
      Jacqueline Lammerts
      121 reacties

      Hai Joyce.
      Zou het kunnen zijn dat een andere vorm van aanbieden wellicht meer bij jeZelf aansluit?

    2. 5 stars
      Anouk Plantinga
      567 reacties

      Joyce, ik herken je verhaal. Ik kan er ook zo mee worstelen en draaien. Ik vind het moeilijk een keuze te maken (heb ik wel met meer dingen :-)) en ook om te bepalen wat de beste niche dan wel is. Toch zouden we er met gemak uit moeten kunnen komen als we alle tips van Nisandeh opvolgen. Succes ermee!

    3. 3 stars
      Helmy Kleinlugtenbeld
      193 reacties

      Worstelen is echt niet nodig Joyce!
      Een aantal vragen leveren veel heldere antwoorden. Als je wilt kan ik je hierbij helpen.

      1. 1 stars
        Joyce Boerkoel
        42 reacties

        Hallo Helmy,
        Bedankt voor het skypegesprek van vanmorgen. Dankzij jou ben ik weer een stukje verder gekomen. Ook bedankt voor de tips voor mijn workshops over flirten en daten die ik ga geven. Als ik iets voor je terug kan doen, verneem ik dat graag.

  74. 3 stars
    Helmy Kleinlugtenbeld
    193 reacties

    Favoriet voor nu is… Maak anderen succesvoller dan je zelf bent. Ja, deze is echt voor mij. Dankjewel!

    Alleen, dan valt het stil. Mijn passie en expertise; coaching en horeca. Ben mijn bedrijf aan het opbouwen en onderzoek heeft me geleerd dat er nog steeds weinig horeca-ondernemers online actief zijn. De meeste actieve social media gebruikers op dit gebied zijn adviseurs [die het zelf het beste weten].

    Dus mijn vraag is… Hoe bereik ik de horeca-ondernemer die succes wil?

  75. 1 stars
    Ingrid Langen
    49 reacties

    Tip 9: Zorg dat je verhaal de moeite waard is. Het past helemaal bij mijn eigen stokpaard: identiteit. Zelfstandigen hebben doorgaans een heel sterke drijfveer en motivatie om te doen wat ze doen. En die drijfveer, missie zo je wil, is het beste onderscheid dat je kan hebben ten opzichte van al die anderen die hetzelfde doen als jij. Het doet mij soms pijn om te zien hoe cliche en obligaat websites en teksten zijn terwijl mensen eigenlijk zoveel te vertellen hebben.

    Mensen: gebruik je eigen unieke verhaal en laat blabla achterwege!

    1. 3 stars
      Helmy Kleinlugtenbeld
      193 reacties

      Ben het helemaal met je eens Ingrid.
      Heb net op je blog gekeken. Waardevolle content!
      Waar kan ik me ergens aanmelden voor een automatisch berichtje als je nieuwe blog er is… dan kan ik je blijven volgen.

      1. 5 stars
        Anouk Plantinga
        567 reacties

        Helmy, ik kreeg laatst een tip over bloglovin. Daar kun aangeven welke blogs je wilt volgen en dan krijg je een melding wanneer er een nieuw blog is verschenen (tenminste, zo begreep ik het). Misschien iets voor jou?

        1. 3 stars
          Helmy Kleinlugtenbeld
          193 reacties

          Dankjewel Anouk!

          Heb me al geregistreerd en het blog van Ingrid toegevoegd.
          Nu kan ik alle blogs die ik wil volgen in 1 programma zetten en klaar…

          Super Tip!!

          1. 5 stars
            Anouk Plantinga
            567 reacties

            Hee, super, Helmy, dat je wat aan de tip hebt gehad! En dat je er iets mee gedaan hebt natuurlijk. :-)

  76. 1 stars
    Bart Bouman
    28 reacties

    WHOOOW, wat een waardevolle blog!!

    Om mijn doelgroep te bereiken moeten er bij mij nog een hoop vinkjes aangekruist worden! Werk aan de winkel! 😉

    Ik vind het heerlijk deze praktische tips, niet te veel nadenken, maar gewoon implementeren in mijn (nieuwe) business.
    Wat ik lastig vind, is de persoonlijke benadering van je contacten, voor je het weet ben je de hele dag aan het heen en weer mailen, tweeten en facebooken, de zogenaamde “social media loop” is erg verleidelijk, dit is dus niet de (mijn) bedoeling.

    Het vooraf voorbereiden van de social media, zoals geleerd in de Master Entrepreneur is ook nog een van de vele dingen die gedaan moeten worden. Op 1 april moeten alle drie nieuwe producten staan, inclusief marketing systeem en social media, er moet dus nog veel gedaan worden!

    MAAAAR!!! ……. Vol gas, relaxed!!

    o kleine stapjes
    o niet meer afhaken (dank je Breakthrough to Success!!)
    o en focus!!

    Een ieder veel succes gewenst met zijn en haar social media campagne!

    Bart Bouman

  77. 5 stars
    Anouk Plantinga
    567 reacties

    Er zijn meerdere tips die ik meer zou kunnen toepassen. Veel doe ik al, maar misschien niet bewust genoeg.
    De social media gebruik ik niet meer zoveel, dat heb ik wel gedaan. Ik zit nu in een ontwikkel-en brainstormfase en bereid me voor op een nieuw twitteraccount en een nieuwe site en een professionele Facebookpagina. Maar ik vergeet nu de rest ook een beetje. Ik heb gemerkt dat het werkt, vooral Twitter vond ik heel krachtig en heb veel plezier gehad aan het sturen van tweets van waarde. Dit is een goede reminder om het weer op te pakken en meer consistent te zijn hierin.

    Wat misschien de tip is die het meest oproept bij me, is om mensen niet alleen virtueel te ontmoeten, maar ook in het echt. Ik krijg meteen allerlei gedachten: ‘Dat zijn er toch veel te veel?’ En: ‘daar heb ik helemaal geen tijd voor.’ Enz. Maar het is een goede tip en ik ga ‘m gebruiken. Die mensen die me interesseren en waar ik misschien iets mee kan qua business, een keer ontmoeten.

    Nisandeh, thanks for tickling me!

    Even een technische opmerking, ik zal wel niet de eerste zijn. Maar elke keer als ik een heel verhaal heb geschreven en ik klik ergens anders op, is het weg en moet ik weer opnieuw beginnen. Dat is me al vaak gebeurd. Kan daar niet iets op gevonden worden?

    1. 2 stars
      Jacqueline Lammerts
      121 reacties

      Hai Anouk,
      Een tip voor Tweets voor het “wegzetten” van je tweets (die je vast al kent 😉 hootsuite.com. Hierin zet ik voor een aantal weken tweets (ook tweets die voor een bepaalde dag/tijdstip etc. belangrijk zijn) en deze worden dan per dag verzonden. Daarna ben ik daar niet meer mee bezig. En houd ik tijd én aandacht over om te geven aan de mensen die op mijn tweets reageren. En bouw ik mijn contacten op.

      En top dat je over dit technische”irritatie”punt van het invullen en weer “wegvallen” van je ingetypte tekst, begint.
      Ja, dat zou heel fijn zijn!

      1. 5 stars
        Anouk Plantinga
        567 reacties

        Hee Jacqueline.

        Hootsuite ken ik. Al mijn (onze) tweets werden daar ingepland en van daaruit verstuurd, ideaal.
        Wanneer ik weer ga twitteren, gebruik ik het weer.

    2. 3 stars
      Jeremine Holt
      197 reacties

      Ik heb dat ook Anouk, soms hele stukken weg en die komen niet meer op dezelfde manier terug. En ctrl-Z werkt dan ook niet. Vaak typ ik dan maar in een tekstprogramma en plak ik het in het blog, weet ik in ieder geval zeker dat het goed gaat.

      1. 5 stars
        Anouk Plantinga
        567 reacties

        Dank, Jeremine en Helmy.
        Ctrl-z, natuurlijk!
        Wat ik ook nog wel eens doe, is het eerst kopieren, maar dat vergeet ik meestal toch.

    3. 3 stars
      Helmy Kleinlugtenbeld
      193 reacties

      Hey Anouk!

      Je tekst komt vanzelf terug in het tekstvak als je op Ctrl-Z klikt.
      Heel handig trucje dat ik eens tussen neus en lippen door van iemand kreeg. Werkt ook in Word als je je gemaakte wijzigingen terug wilt draaien. Ook als je meerdere wijzigingen terug wilt.

      Succes ermee!

  78. 3 stars
    Jeremine Holt
    197 reacties

    Alle 25 helemaal relevant.
    Of nee, de allerlaatste, daar heb ik wel eens m’n vraagtekens bij. Wat is dat toch dat allerlei niet-experts of wouldbe experts in je schoenen gaan staan en zonder een vraag te stellen of te checken of je er behoefte aan hebt een dosis feedback in je mailbox te poneren. Feedback geven is ook een kunst.
    Ontvangen ook, ik weet het. Ik pik eruit waar ik iets aan heb en de rest leg ik lekker naast me neer. Maar ik verbaas me er wel over.

    Back to the subject: social media marketing werkt en is nog leuk ook. Als je het op een goede manier doet en dat volhoudt.
    Wel tijd ervoor afblokken en een systeem ontwikkelen, anders kun je er rustig dag en nacht mee bezig blijven. En dat is contraproductief.

    1. 3 stars
      Helmy Kleinlugtenbeld
      193 reacties

      Wauw Jeremine. Je comment komt meteen binnen.
      Wat doet die feedback met jou? Leg je de rest echt ‘lekker naast je neer’?

      1. 3 stars
        Jeremine Holt
        197 reacties

        Hoi Helmy,
        Scherp van je! Nee, het komt wel binnen. En dat is lastig. Vervolgens moet ik heel bewust tegen mezelf zeggen dat ik eruit moet pikken waar ik wat aan heb en de rest naast me neer moet leggen. En dat dan ook doen. Het gaat steeds beter.

        Advies en feedback kan, als het ongevraagd is, venijnige kantjes hebben. Het zegt vaak vooral iets over de persoon zelf. Soms is het zelfs letterlijk terug te traceren. Gebruiken ze iets van een ander als een soort veilige spiegel voor zichzelf.
        En het is ook de toon die de muziek maakt. Niet iedereen kan fijne muziek maken zeg maar. En dat krijg je dan ook met de sociale media je mailbox binnen.
        Wanneer toon en muziek goed zijn, kan een aanwijzing van een ander trouwens goud waard zijn.

  79. 2 stars
    Marja Dedden
    125 reacties

    Dank je wel Nisandeh voor deze goede tips. Ook ik moet me nog meer toeleggen om social media in te zetten voor mijn business. De eerste tip raakte mij meteen, want hoe snel ben je niet geneigd over je producten en diensten te praten als iemand vraagt wie je bent en wat je doet. Ik ga nu bedenken hoe ik kan voorkomen in deze “valkuil”te trappen.

    1. 2 stars
      Jacqueline Lammerts
      121 reacties

      Hai Marja.

      Vanaf het moment dat ik mijn website met social media heb uitgebreid, 1 ½ jaar geleden, én daarin actief zichtbaar ben geworden op “het net”, ontmoet ik op deze wijze een groot deel van mijn klanten.

      Naast dit zichtbaar worden, letterlijk en figuurlijk, is het ook erg leuk (dienen we niet uit het oog te verliezen ;). Werken ís ook erg leuk. En zeker als je dit vanuit je hartsverlangen en passie doet! Mijn voorkeur.

      En ja, praten over jezelf is altijd minder belangrijk dan vertellen wat je kunt betekenen (met jouw expertise) voor de ander. Waarin kun je de ander voorthelpen.

      Heel veel succes met implementeren.

    2. 3 stars
      Helmy Kleinlugtenbeld
      193 reacties

      Dat hoef je niet te bedenken, Marja!

      Als je bij jezelf te raden gaat, kun je beter even je ogen sluiten en voelen wat er is. Stel jezelf dan de vraag wie je bent en wat je doet.

      Ben je goed in je gevoel, dan komen de antwoorden vanzelf. Schrijf die op en je bent klaar!

      De informatie die je op deze manier verzamelt kun je altijd gebruiken. Die is namelijk helemaal in harmonie met jezelf, congruent, authentiek, echt.

      Succes ermee! En als het niet lukt wil ik je met alle plezier helpen.

      1. 2 stars
        Marja Dedden
        125 reacties

        Hallo Helmy,

        Ik bedoel met bedenken hoe ik niet in die valkuil trap: Dat ik mij door de vraagstelling niet op het verkeerde been laat zetten en haast automatisch (en daar zit w.s. het venijn) ga vertellen wat ik doe en welke producten ik aanbied. In een rustig 1 op 1 gesprek heb ik daar geen last van en ben ik vooral bezig met de ander en wat ik voor hem of haar kan doen wat helemaal niets met mijn bedrijf te maken kan hebben.

        1. 3 stars
          Helmy Kleinlugtenbeld
          193 reacties

          Helemaal helder, Marja! En inderdaad… volgens mij voor jou ook.

          Als je weet wat de valkuil is en hoe die ‘ontstaat’ heb je het al bijna opgelost. Succes ermee!

  80. 2 stars
    Leon Romeyn
    122 reacties

    Tip 20 spreekt mij vandaag het meeste aan: veel mensen zijn bang om te praten. Ik verdiep mij vandaag in de vraag hoe ik de ‘woordvoerder’ kan zijn voor mensen die zelf niet zo goed kunnen en/of durven. Ik nodig anderen uit hierover met mij van gedachten te wisselen.
    Ben jij toevallig iemand die een ‘woordvoerder’ zou willen hebben? Of ken je mensen en/of situaties waarvoor een woordvoerder een verschil zou maken? Zal ik mij voorals nog beperken tot mijn tweewekelijkse blog? Laat ik dagelijks (en meerdere keren per dag) mijn mening weten via Twitter? Kortom, ik daag jou uit hier met mij over in discussie te gaan.

    1. 1 stars
      Anne Goldsmits
      42 reacties

      Hoi Leon,

      Nou kan ik zelf heel goed mijn mondje roeren, maar toch was de verleiding heel groot om op jouw comment te reageren!!

      Gewoon omdat je me uitdaagde!!

      Deze eindzin ga ik ook gebruiken in mijn blogs/communicaties!

      Bedankt voor de insight!!

      1. 2 stars
        Leon Romeyn
        122 reacties

        Hallo Anne,

        Prachtig om te lezen dan mijn reactie jou uitdaagt. Alleen krijg ik niet helemaal helder wat nu precies de inhoud is van jouw reactie (behalve dan at je je uitgedaagt voelde). Daarnaast verwijs je naar ‘deze eindzin’ die je gaat gebruiken, maar welke zin is dat dan precies?
        Kortom Anne: help, ik snap niet precies wat je bedoelt en dat leidt bij mij tot slapeloosheid en dat wil ik niet, want daar lig ik dan weer wakker van. Dus alsjeblieft!

    2. 3 stars
      Jeremine Holt
      197 reacties

      Hi Leon,
      Dan stel ik een vraag terug. Waarom zou je woordvoerder voor iemand willen zijn of zou iemand een woordvoerder willen hebben als je mensen ook zou kunnen leren hun eigen woord te voeren?

      Ik vraag dat omdat ik trainingen geef van een bepaalde presentatietool die als groot voordeel heeft dat het mensen uit hun zelfbewustzijn haalt en in de inhoud van hun verhaal zet. En dan blijken veel mensen ineens prima hun verhaal te kunnen vertellen.

      Dan kun je nog wel een woordvoerder nodig hebben, maar dan ben je daar niet meer afhankelijk van, dan wel als je zonder zit volledig onthand.

      Groet,
      Jeremine

      1. 2 stars
        Leon Romeyn
        122 reacties

        De vraag was: wat mijn favoriete tip is en waarom? Ik heb getracht dit uiteen te zetten. Natuurlijk is het veel mooier om mensen zelf hun verhaal te laten vertellen, maar dat moeten ze in een aantal gevallen wel eerst leren. Tot die tijd kan/wil ik het verhaal dan voor ze doen, terwijl ik ze tegelijker tijd leer om dat zelf te gaan doen. Qua achtergrond zitten we een beetje in dezelfde branche, vermoed ik.

        Overigens is er altijd wel een categorie mensen die om uiteenlopende – vaak politieke- redenen niet zelf het woord wil voeren. Dus er is altijd wel iets te doen voor een woordvoerder.
        Toch in ieder geval bedankt voor je reactie.

        1. 3 stars
          Jeremine Holt
          197 reacties

          Zeker is er genoeg te doen voor een woordvoerder.

          Ik had punt 20 alleen anders opgevat, maar dat was misschien ook je bedoeling.
          Aangaande social media en niet als woordvoerder algemeen.

          Zelf ben ik van oorsprong helemaal geen makkelijke prater. Maar onbewust maakt een mens blijkbaar van z’n grootste handicap via z’n grootste uitdaging z’n grootste kracht.

          Punt 20 geeft genoeg stof om over na te denken in ieder geval.

  81. 1 stars
    Marco C. de Bruin
    70 reacties

    Steeds beter begrijp ik het universum: hoe meer ik geef, hoe meer ik krijg.
    Mijn tip is om je blog te verrijken met een video met degelijke inhoud waar je klanten op zitten te wachten.
    En wees dan niet pietluttig en geef heel veel waarde. Op die manier kunnen ze je uitchecken en goeie info praat zichzelf door en dat geeft veel verkeer op je website.

    Het maken van een videoblog krijg ik steeds meer in mijn vingers: het is te leren!

    Andere tip: vul je video blog aan met andere video’s van Youtube. Video’s die jij de moeite waard vindt en die ook waarde leveren aan je klanten.

    1. 2 stars
      Annemiek de Nijs
      97 reacties

      Hai Marco,

      Wat een goede tip om ook andere YouTube filmpjes op je blog toegankelijk te maken voor je netwerk.
      Tenslotte is het All About THEM!
      goede tip. Thanks

      Hartelijke groet

    2. 2 stars
      Jacqueline Lammerts
      121 reacties

      Fijn Marco, dat je vertrouwen in het Universum door ervaring zo groeit. TOP!
      That’s the way.

    3. 4 stars
      Anita Brinkman
      326 reacties

      Hoi Marco

      Ik heb het gezien hoor, petje af

      heb jij met gemak een camera gevonden en/of heb je tips wat gemakkelijk werkt?

      gr Anita

    4. 0 stars
      Helmy Kleinlugtenbeld
      7 reacties

      Jeetje Marco, wat ben jij goed bezig zeg!!
      Je bent echt een voorbeeld… hoe je het aanpakt en gewoon doet.

      Ook daardoor is dit blog natuurlijk super interessant. Ik blijf je graag volgen!

    5. 2 stars
      Marja Dedden
      125 reacties

      Goede tip Marco! Ik zit nog een beetje tegen het maken van videoboodschappen aan te hikken, maar kan al wel beginnen met mijn doelgroep waarde te leveren met filmpjes van youtube.

  82. 2 stars
    Mark den Dubbelden
    106 reacties

    Goede, bruikbare tips wederom. Dit is waar mensen voor terug komen op dit blog!
    De tweets vindt ik een goed idee, ik doe daar nog te weinig mee ben ik bang. Na/tijdens de Business Bootcamp wel meer het idee gekregen waarop ik me ga focussen, dat helpt ook met het bepalen welke tweets je eruit kan gaan sturen.

    Ik ga morgen (vandaag gaat écht niet 😉 ) een lijstje met tweets maken.

  83. 3 stars
    Ron Scheerder
    206 reacties

    Het is erg moeilijk kiezen. Mijn favoriete tips zijn:
    14 Maak mensen om je heen succesvoller dan je zelf bent.

    Het is wel eng om zeer waardevolle informatie aan anderen te geven zodat zij succesvoller worden. Toch helpt het zeker om zelf ook succesvoller te blijven. Deze tip is voor mij direct gekoppeld aan tip 23

    * 23 Geef zoveel mogelijk
    Hoe meer je geeft, hoe meer je ontvangt. Spreekt voor zich lijkt me.

    3 Door het goede en slechte te delen, ontwikkel je geloofwaardigheid en vertrouwen

    Het gaat er tenslotte om steeds meer vertrouwen en geloofwaardigheid op te bouwen, zodat de “vrienden” uiteindelijk meer waarschijnlijk jouw product of dienst willen kopen.

    Ik ben hier erg mee bezig en ik ben er nog lang niet. Stap voor stap zal ik mijn doel halen.

  84. 5 stars
    Wilko van der Ploeg
    850 reacties

    Delen van kennis is een van de belangrijkste zaken voor het vormen van een netwerk naar mijn idee… puur en alleen met het bloggen over WordPress heb ik binnen een jaar tijd een mailinglijst met meer dan 2000 lezers op weten te bouwen… en de lijst groeit nog steeds…

    Ik ben me er van bewust, dat ik -niet zonder reden destijds- de andere social media (te) weinig heb gebruikt en ben van plan hier de komende tijd meer gebruik van te maken…

    En @John: Welke social media relevant zijn, is vooral de mate waarin deze reeds geaccepteerd is door je doelgroep… en mijn doelgroep -de ondernemer- maakt nog weinig gebruik van google+1 merk ik…

    1. 2 stars
      John Verbruggen
      95 reacties

      Waar het mij vooral om ging is de verwijzing naar Google+ in het schema. Die suggereert: Google+ daar kijkt niemand naar. Dat zou nu zo nog kunnen(!) zijn. Maar in de online wereld kunnen dingen razendsnel veranderen. En in deze wereld is Google wel een serieus te nemen bedrijf denk ik. De tijd zal het leren.

  85. 0 stars
    Hetty Hanekamp
    1 reacties

    Hoi allen,

    Tip 26: om je inspanningen te minimaliseren, zorg dat je systemen ontwikkelt. Gedisciplineerd iedere week een blog schrijven of een nieuwsbrief maken is zo’n gewoonte (making a habit). Daarnaast zijn er ook geautomatiseerde systemen beschikbaar om bijvoorbeeld regelmatig te twitteren zonder dat je op Twitter aanwezig hoeft te zijn. Social Media en mail open hebben staan zijn immers killing voor je concentratie en discipline. Kijk eens naar Tweetdeck of Hootsuite.

    Succes allemaal!

    Met hartelijke groet,

    Hetty

    1. 4 stars
      Marischka Setz
      292 reacties

      Hi Hetty,

      Dank je voor de aanvullende tip: systemen ontwikkelen. Voor mij krijgt dat de inhoud van routines ontwikkelen. Het schrijven van een blog is geen enkel probleem, ideeën zat, woorden genoeg.

      Maar een routine om op een vast moment tijd aan zoiets te besteden, dat zou kunnen helpen. Vaste momenten geven de creative brein ook rust.

      Dank je!

  86. 2 stars
    John Verbruggen
    95 reacties

    Als ik het schema dus goed begrijp vinden jullie Google Plus irrelevant. Er kijkt immers niemand naar.

    Ik heb op dit moment nog geen Google Plus account, maar overweeg er wel een te nemen. Als Google voor de ranking op de zoekpagina’s gaat kijken naar je content op je Google Plus pagina’s zou dat dus wel relevant kunnen zijn. Ook al leest het verder niemand.

    1. 3 stars
      Jeremine Holt
      197 reacties

      Van Google plus heb ik geen verstand. Maar Google adwords werkt bij mij wel erg goed. En met zo’n kaart met tegoed die bij allerlei tijdschriften zit kun je het eerst gratis uitproberen.

      1. 1 stars
        Linda Riel
        56 reacties

        Hoi Jeremine,

        Zo’n kaart is zeker een goede manier om Adwords eens uit te proberen. Lees echter wel goed de kleine lettertjes. Je moet een bedrag storten of je credit card koppelen geloof ik en als je gratis tegoed op is loopt de campagne gewoon door. Je kunt hierdoor, als je niet goed oplet, dus onverwacht en ongewenst voor hogere kosten komen te staan dan gepland.

        Blijf je proef account dus goed in de gaten houden. En meet na afloop je resultaat.

        Linda

        1. 3 stars
          Jeremine Holt
          197 reacties

          Hoi Linda,
          Als je tegoed op is, stopt het automatisch. Dus gelukkig geen risico.
          Een goede SEO is natuurlijk nog beter, maar tot die tijd voldoet dit. Af en toe vul ik het tegoed wat aan en verhip er komt (nog) meer respons. Hangt wel af van je zoekwoorden.

    2. 2 stars
      Mark den Dubbelden
      106 reacties

      Hoi John,

      Zelf toevallig laatst een bedrijfspagina aangemaakt op Google+, moet em nog verder inrichten maar ‘t begin is er.
      Google heeft wel erg veel invloed op de online markt natuurlijk, dus ik verwacht zelf dat Google+ nog fors zal groeien.
      Verder ben ik van plan om deze net zo te koppelen als Facebook en Twitter, m.a.w., 1 keer wat posten en het staat op al je netwerken zonder dat het extra tijd kost.

      Succes!
      Groeten
      Mark

  87. 2 stars
    Leo van Veenendaal
    123 reacties

    Ga nog meer mijn niche opzoeken, loopbaancoaching en aanverwante thema’s, zoals werk-privé balans en energiemanagement
    Ik werk nog meer aan een consistent verhaal. Mag wat duidelijker worden. Ook het gebruik van sociale media moet daar meer op afgestemd worden.

    1. 1 stars

      Hallo Leo,

      Om je verhaal duidelijker te maken, heb ik nog wel een tip: Schrijf in spreektaal op wat je doorgaans antwoordt op de vragen: ” Wat voor werk doe je?” ” Waarom moet ik bij jou zijn en niet bij een ander?” ” Wat voor ´n soort bedrijf is het?” En je Elevator Pitch. Zet deze antwoorden om in een Korte en Duidelijke omschrijving die je in alle media toe kan passen.

      Succes.

      Groet,
      Dominique

      1. 1 stars
        Jean Van der Biest
        32 reacties

        @ Leo
        @ Dominique

        een goede maatstaf die ik zelf zoveel mogelijk hanteer is om zinnen te maken van 15 à max 20 woorden (lidwoorden enz inbegrepen)
        Je bouwt dan je redenering op in korte zinnen die in logisch verband staan met elkaar.
        Het leest veel gemakkelijker omdat je dan de zinnen niet nodeloos overlaadt met ingewikkelde constructies aan allerlei bijzinnen.
        zoals deze tekst dus :-)

  88. 1 stars
    Gerhard Radstake
    56 reacties

    Het universum geeft precies wat je nodig hebt. Dank je wel voor deze waardevolle tips.
    Afgelopen week ben ik gestart met herorienteren op marketinggebied waarbij sociale media een grote rol innemen.
    Ik had wel ideeën over invulling en zo’n lijst is dan een mooi kado.

  89. 5 stars
    Gonny de Wit
    436 reacties

    Hallo Annemiek,

    Zorg dat je een team hebt, die jou wilt helpen. Dit kunnen ondernemers zijn die eerlijk durven zijn en misschien ook vrienden zijn geworden.

    Een Master Mind Groep kan je helpen. Ook op LinkedIn in de groep Business Bootcamp is al heel lang een discussie gaande met waardevolle inhoudelijke tips.

    Succes – vooral blijven doorgaan en wil je meer tips over neem gerust contact met mij op.

  90. 3 stars
    Kees van der Stel
    158 reacties

    Hallo Frank,
    Er staat in de eerste ‘niet praten over je producten en diensten’.
    Daarmee ben ik het eens, maar ik praat wel over de benefits van mijn aanbod. (What’s in for them.’).

    ‘Niet praten over jezelf’ wordt niet genoemd.
    Ik heb recent geleerd dat ik er juist goed aan doe mijn blogs persoonlijker te maken. Het levert mij een hogere respons op.

    Be the change you want to be and implement the change you want to reach. Kees

  91. 3 stars
    Jeremine Holt
    197 reacties

    Ha Ron,

    Elke stap richting succes die je zelf zet, is alleen maar echt de moeite waard als je ziet dat de mensen om je heen een dergelijke stap ook kunnen zetten. Een feestje in je eentje is nou eenmaal niet je-van-het.

    En succesvolle mensen om je heen werken enorm stimulerend, terwijl het echt lastig wordt als mensen om je heen hun focus verliezen, dan verlies je die van jezelf ook een beetje. Dus hoe meer je mensen helpt om verder te komen, hoe verder je zelf komt.

    Ik merk heel direct hoe we verbonden zijn nu ik zelf stevig aan de weg timmer. Het is geen leuk theorietje meer, maar dagelijkse praktijk.

    Groet en succes!
    Jeremine

  92. 4 stars
    Marischka Setz
    292 reacties

    Eens. Bovendien ben jij de expert. Als je het niet over jezelf hebt, de boodschap persoonlijk maakt, waarom zouden ze het dan geloven? Je wilt het toch persoonlijk horen van de expert?