Na de Business Bootcamp – Strategies

Welkom bij deze Business Bootcamp ‘opfrisser’!
Ik hoop dat de twee voorgaande opfrissers over Mindset en Goals je hebben geholpen om bezig te blijven met het bouwen van het succes van je business.

Vandaag is de beurt aan de Strategies uit het MG-SPI systeem.

Dit is een tijd van snelle en diepgaande veranderingen, met merkbare gevolgen voor jouw business. De strategieën die je tot op heden hebt ingezet in je business, zijn aan een evaluatie toe.
Wat tot op heden werkte, werkt niet noodzakelijkerwijs in de toekomst. Sterker nog, waarschijnlijk niet.

Het is tijd om je business strategieën aan te passen aan de ontwikkelingen van nu.

Wat betekent dit praktisch?

Je product of dienst moet een MUST HAVE zijn

Mensen hebben minder geld te besteden of zijn minder bereid het uit te geven.
Als jouw product een NICE TO HAVE is, dan is er werk aan de winkel, want je klanten zullen daar niet zo snel meer geld voor uit gaan geven.
Zorg dat je je product doorontwikkelt tot een MUST HAVE, of laat je NICE TO HAVE product vallen en ga verder met een product dat wel MUST HAVE is.
En als je net begint als ondernemer – begin dan gelijk met een MUST HAVE product.

Een MUST HAVE product is een product dat een oplossing biedt voor een serieus probleem voor jouw doelgroep – een product dat jouw doelgroep nog steeds koopt, ook al hebben ze veel minder geld te besteden.

Lees hier meer over op ons blog “Laat je business niet uit de bocht vliegen”

Je product of dienst moet opmerkelijk zijn

Zorg dat er over je product of dienst wordt gepraat. Zorg dat het opvalt. Dat er een ‘buzz’ ontstaat, waardoor je mond-tot-mond reclame gaat lopen.

Doen wat iedereen al doet, gaat je geen succes brengen.
Bekijk hier wat je dan wél moet doen

Vraag!

In de Business Bootcamp hebben we een hele sessie besteed aan het onderwerp “Vraag om wat je wilt”.  Voor velen niet de meest gemakkelijke handeling. Maar wel een strategisch goede!

Oefen jezelf met vragen aan anderen – om feedback, om hulp, om ideeën, om wat dan ook.

Je kunt hiervoor bijvoorbeeld dit blog gebruiken.
Maak gebruik van het commentaarveld hieronder om jouw vraag te stellen. En kom weer eens terug om de vragen van anderen te lezen en te beantwoorden.

Nieuwe marketingstrategieën

Een aantal marketingstrategieën van nu zijn:

  • Database mailing – zorg dat je een lijst aanlegt van prospects en klanten en hun contactgegevens.
    Geef ze iets van waarde waar ze hun e-mailadres voor moeten achterlaten.
    Dan kun je heel gericht in contact treden met je doelgroep.
  • Doorverwijzingen – laat het niet aan het toeval over, maar maak er een systeem van!
    Lees hier hoe je van jouw klant jouw ambassadeur maakt
  • Social Media – de social media bieden je vele mogelijkheden om met je doelgroep te communiceren.
    Maak het niet ingewikkelder dan het is. Begin met de basics: begin met bloggen, LinkedIn en Facebook
  • Netwerken – is onmisbaar voor de marketing van jou en je business.
    Lees hier hoe je effectief netwerkt

Tot zover de strategieën op een rijtje!

Belangrijk: laat je niet gek maken… begin met een eerste stap, en dan de volgende, en dan de volgende, en dan…

En gebruik het onderstaande commentaarveld om te sparren met ander Business Bootcampgangers… geef elkaar tips, feedback, stel vragen etc.

De support is er, je hoeft er alleen maar om te vragen

Tot slot:

Wil je teruglezen wat we ook al weer hebben behandeld met betrekking tot de Mindset, ga dan naar Na de Business Bootcamp – Mindset 

En voor de Goals, ga naar Na de Business Bootcamp – Goals

Op jouw succes,

Nisandeh

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
9 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Kees van der Stel
9 years ago

Mijn bedrijf heeft twee pijlers. De ene pijler is de 1 op 1 coaching en de andere pijler is een groepsprogramma voor bewustzijnsontwikkeling.
Mijn produkten zijn een ‘must have’, voor een bepaalde niche in de marketplace.

Na de Business Bootcamp in januari 2012 en ook al eerder door andere signalen uit de markt ben ik bezig met een nieuwe strategie voor de herpositionering van het programma voor bewustzijnsontwikkeling. Na gesprekken met mijn ‘teamleden’ heb ik het groepsprogramma even on hold gezet en ga ik nu mijn focus richten op de communicatie met mijn ‘prospect’ door mijn aandacht en energie te verleggen van het meedoen in discussies op een aantal Linkedingroepen naar een regelmatige blog en wellicht een periodieke nieuwsbrief. Over de blog schreef ik gisteravond al elders op de blog van Nisandeh.

Kortom werk aan de winkel.

Be the change you want to be. Kees

Karin van Toor
Karin van Toor
9 years ago

Strategies een lastige! Eerlijk gezegd vond ik het stellen van doelen al een een lastige, om het over mijn niche nog maar niet te hebben, en dan worstel ik nog met mijn focus, want ik wil zo veel.
Anyway, ben heftig aan het netwerken via LinkedIn, mijn blog staat op de rit, eigenlijk 3, maar dat was volgens mij bij web4women niet de bedoeling, ik heb 2 twitternetwerken, die beginnen te lopen en een fanpage. Verschillende boeiende gesprekken gehad met mensen waar ik anders nooit mee had afgesproken en ga regelmatig naar een netwerkbijeenkomst van ondernemers en overweeg me bij BNI aan te sluiten. Ik heb mij aangemeld bij een mentorproject voor jonge ondernemers, waar ik as. donderdag mijn eerste gesprek heb.
Inderdaad ben ik hard aan het werk, maar om nu te zeggen….strategie?!

Bart Bouman
9 years ago

Ja ja, rustig, ben al druk aan het bloggen, 😉
Elke 2 weken een nieuwe blog, een database aan het aanleggen en druk aan het Facebooken en LinkedInnen.
Ik heb er grote verwachtigingen van en het volste vertrouwen dat 2012 een mooi jaar wordt.
Nisandeh heeft eens gezegd, de veranderingen in 1 jaar zijn niet zo groot, maar in 5 jaar kunnen die gigantisch zijn. En daar gaan we voor! Het eerste half jaar van die 5 jaar zijn bijna voorbij.
Succes allemaal!
B.

Marieke Verbeek
9 years ago

Ik ben nog niet gestart met het aanleggen van het digitale database bestand, omdat ik niet het juiste programma gevonden heb!
Heeft iemand een goede tip voor een Database mailing programma?

Ingrid van Lith
Ingrid van Lith
9 years ago

Beste Marieke,

Je kunt je database al aanleggen met bijvoorbeeld Microsoft Office Access of zelfs Excel. Dat hoeft nog helemaal niet zo ingewikkeld te zijn als je bijvoorbeeld nog onder de 500 klanten zit.
Om een mailing te versturen naar die database, zijn er veel verschillende applicaties beschikbaar, bijvoorbeeld Aweber.com of Mailchimp.com.

Succes met het aanleggen van je digitale database.

Hartelijke groet,

Ingrid van Lith
Open Circles Academy

Aart van Voorthuizen
9 years ago

Beste Marieke,
Begin gelijk met een mailinglist van YMLP.com dan heb je gelijkt een online systeem voor het versturen van nieuwsbrieven.

Josephine Wierdsma
9 years ago

Hoihoi,
Ik ben op dit moment vooral bezig met mindsetten, aan het beter netwerken in real life en aan het plannen uitbroeden en uitwerken en dat gaat goed. Vanaf de zomer is gepland om in actie te komen met een database, met blogs, de sociale media en gratis presentaties met een opmerkelijk spel wat mogelijk de gewenste buzz gaat geven.

Recent vroeg iemand mij hoe je volgers op Twitter krijgt. Ik kon daar geen antwoord op geven. Hoe gaat dat bij Twitter in zijn werk, want ik begrijp dat je mensen pas tweets kan sturen als ze zichzelf opgegeven hebben als volger?

Jacqueline Moleman
9 years ago

Er zijn veel manieren om bij je doel te komen. Dat blijkt elke keer weer. Als je je doelen helder hebt, lijkt het wel of alles en iedereen je gaat meehelpen deze doelen te realiseren.

Een belangrijke voorwaarde daarbij is je zelfvertrouwen en de gedragsverandering die er nodig is om een obstakel te zien als iets wat overwonnen kan worden, in plaats van het te zien als een mislukking waardoor het ‘nooit meer goed komt’.

Heb plezier in het uitproberen van verschillende manieren om je doelen te realiseren. Mocht je dan een obstakel tegenkomen, dan heb je in ieder geval….plezier!

Alex van Dam
9 years ago

PartTracker berust op 4 pijlers. Overtollige voorraden, het vinden van “Obsolete artikelen, reparatie en het leveren van nieuwe artikelen met een product life cycle methode.
Mij werd verteld, “je moet focus aanbrengen”, maar ik wilde deze bouwstenen structuur niet aantasten. De focus werd bepaald door de markt waar de meeste winst wordt behaald.
Van hieruit hebben we nu een must have gecreeërd en geven we gratis zaken weg. Dit leidt tot een kettingreactie. Om even een cijfer te noemen. We hebben een beurs bezocht als bezoeker. Je bent een verkoper en benadert verkopers. Dit is een extra uitdaging. Maar….99% van bezochte stands hebben hun deuren opengezet voor een follow up op ons produkt.
Wat hierin meehielp waren de referenties op linkedIn en een praktijk voorbeeld dat zich toevallig aandiende op de SMS.

Maar vooral dankzij “het licht knopje”dat werd omgezet door Nisandeh zitten we in een booming profitable business.