Na de Business Bootcamp – en nu verder

MG-SPI: het proces voltooid (voor nu…)

In de afgelopen weken hebben we door middel van speciale pagina’s de elementen van MG-SPI nog eens de revue laten passeren. De bedoeling hiervan was je te helpen te focussen op de belangrijkste zaken uit MG-SPI en je te helpen bij het implementeren van de verschillende stappen.

Wij hopen natuurlijk dat je daar succesvol in bent geweest!

Maar dat weten we niet zeker… en daarom willen we je graag iets geven wat jouw kans op succes nog verder vergroot.

Het is ons een groot genoegen om je aan te bieden… : een GRATIS ticket voor het ééndaagse Elements of Success seminar (normale prijs 475 euro)!

In het Elements of Success seminar krijg je een aantal eenvoudige tools aangereikt die je helpen succes te creëren in elk gebied van je leven, of het nu gaat om je business, je gezondheid, je relaties of bijvoorbeeld je financiële situatie.

Het enige wat je hoeft te doen om gratis deel te nemen aan het Elements of Success seminar is het beantwoorden van een viertal vragen. Het beantwoorden van deze vragen kost je niet langer dan 5-10 minuten van je tijd.

Hieronder volgen de vragen. Beantwoord de vier vragen eenvoudigweg in het commentaarveld hieronder. Zodra wij jouw antwoorden hebben ontvangen, sturen we je een gratis ticket voor het Elements of Success seminar.

  1. Welke tools en/of strategieën uit de Business Bootcamp heb je inmiddels geïmplementeerd?
  2. Welke uitdagingen ben je tegengekomen bij het implementeren van deze tools/strategieën?
  3. Met welke tools/strategieën worstel je nog en zou je meer hulp kunnen gebruiken?
  4. Welke vormen van steun zouden jou verder helpen bij het implementeren van de tools/strategieën?

Wij zijn je erg dankbaar als je de vragen wilt beantwoorden!  Het helpt ons enorm bij het bepalen van wat we verder kunnen ontwikkelen om jou te helpen meer succes in je business te creëren.

Dus, alvast bedankt!

Schrijf jouw antwoorden op de vier vragen s.v.p. in het commentaarveld hieronder en wij sturen jou het gratis ticket voor het Elements of Success seminar toe.

Op jouw succes,

Nisandeh Neta

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
92 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Lineke Schoemaker
10 years ago

1 Ik heb mijn doelgroep kleiner gemaakt; ipv iedereen, een duidelijke groep waar ik me vooral op ga richten en daarvoor heb ik een nieuw product gecreeerd en geimplementeerd.

2 uitdagingen; het liefste wil ik heel veel gaan leren op dit gebied in plaats van dat ik het doe met wat ik al in huis heb; een uitdaging om het gewoon te gaan doen dus.

3 waar zou ik nog hulp bij kunnen gebruiken; planning en discipline, focus en time management

4 welke vormen van steun? ik denk gelijkgestemden vinden waarmee ik problemen en oplossingen kan bespreken.

Paul Selbach
Paul Selbach
10 years ago

1. Welke tools en/of strategieën heb ik na de Business Bootcamp geïmplementeerd?
Ik heb een website ontwikkeld passen bij mijn dienstenaanbod. Daarbij aangesloten bij datgene wat in de markt gevraagd wordt.

2. Welke uitdagingen ben ik tegengekomen?
Ik heb een businessplan geschrven. Daarbij liep ik aan tegen mijn klantgroep. Het bepalen daarvan vond ik erg lastig.

Ik probeer in contact te komen met potentiele klanten. De start was moeilijk. Ik begin echter te leren!

3. Waar worstel ik nog mee en waar zou ik meer hulp bij kunnen gebruiken?
Op welke wijze kan ik mijn doelgroep het beste benaderen.

Hoe kom ik erachter dat mijn idee een gat in de markt is

4. Welke vormen van steun zouden mij verder helpen.
Het leren benaderen van netwerken en mijn diensten daarbij aanbieden.

Esther Morren
10 years ago

1. Veel meer naar buiten treden als een professional, zowel via website als social media. Deelgenomen aan een markt om bedrijf te presenteren, deelname netwerkbijeenkomsten, nieuwsbrief geschreven, nabellen oude klanten. Meer tijd in marketing. Gratis kennismakingsgesprek, voor lage prijs workshop, prijs aangepast.
2. Inspelen op de vraag van klanten. Meer klanten krijgen, meer resultaten.
3. Meer klanten krijgen, dat mijn dienstverlenging een must have is. Meer bekendheid
4. Hoe ik verdere stappen kan nemen dat mijn praktijk succesvol is en er meer klanten komen en ik personeel in dienst kan nemen. Dat de situatie is dat klanten naar mij komen, i.p.v. ik naar hen.

Renate Memelink
10 years ago

1) bezig met nieuwe website waarop veel komt wat ik geleerd heb.
Overdeliver doe ik…

2)De uitdaging van niet alles tegelijk willen implementeren maar leren het stapje voor stapje te doen zodat het meer beklijft.

3) Ik worstel dus met het feit dat het veel info was/is en ik dat niet goed kan doseren en dan dingen maar half doe… focus dus maar dan een stap per keer…

4) Stap voor stap leren implementeren zodat het werkelijk mijn ding wordt.
Het gaat me te snel en te veel anders..,.

Janneke van den Biggelaar

1. Hulp vragen, mijn mindset is veranderd, bezig met product remarkable te maken en heb ideeën voor passieve inkomen
2. Focus en uit mijn comfort zone stappen
3. Het switchen van bedrijfsmatige dingen en de ‘uitvoerende’ werkzaamheden.
4. Praten met andere ondernemers en stappenplan voor mezelf

Marike Koningstein
Marike Koningstein
10 years ago

1. implementatie; focus richten en gericht houden op daar waar mijn kracht ligt
2. uitdaging; goeie presentatievorm zoeken verbaal en nonverbaal
3. worsteling; mijzelf de ruimte geven voor mijn krachtige kant
4. steun; ik zoek confronterende situaties op waarin waarin anderen kritisch mee kijken

Rachid Tobi
10 years ago

1. Uitstekende service bieden aan al mijn klanten en marketingstrategie opgezet, inclusief social media en e-mailcampagnes. Daarnaast nog een complementaire business aan het opzetten… ik heb de smaak te pakken!

2.Hulp vragen aan anderen is af en toe toch lastig, maar ik realiseer me dat ik niet alles zelf kan. Focus

3. Nieuwe inzichten

4. Ik wil niet elke keer het wiel opnieuw uitvinden. Informatie uitwisselen met andere ondernemers, helemaal nu ik de nieuwe business aan het opzetten ben.

Mark Coppelmans
10 years ago

1. Toon je expertise, help de klant met een eindresultaat. De techniek is slechts een hulp
2. Focus, focus focus. Nu ik de tijd bijhoud, blijkt het meer tijd te kosten dan gedacht.
3. Free gifts, overdeliver.
4. Hoe kan ik een WOW-factor inbouwen.

Ellen Boere
10 years ago

1. Een Facebookpagina aangemaakt en een blog begonnen. Ook ben ik samenwerkingsverbanden aangegaan met collega ondernemers om gezamenlijk nieuwe producten op de markt te brengen.

2. Keuzes maken en het bepalen van een niche. Het begint wel vorm te krijgen maar het nemen van de uiteindelijke beslissing is (nog) moeilijk.

3. Het effectief en meer gebruik maken van Social Media.

4. Sparren met collega ondernemers. Ik zou graag deel willen uitmaken van een Mastermind groep om focus te bewaren en gebruik te kunnen maken van elkaars expertise en ideeën.

Rit Willaert
10 years ago

1- Een greep uit wat we geïmplementeerd hebben:

– blog opgestart (WordPress)
– Facebook fanpagina aangemaakt
– Twitter account aangemaakt
– LinkedIn account aangemaakt en profiel verzorgd
– Nieuwsbrief helemaal omgegooid
– teksten op de website helemaal omgegooid
– aankondigingen voor evenementen helemaal anders gaan formuleren
– database aangelegd voor e-mailadressen
– e-boek beginnen schrijven

2- Uitdagingen hierbij:

– focus behouden
– projecten een voor een afwerken ipv tegelijk
– time-management!
– voldoende ontspanning nemen tussendoor

3- We worstelen nog met:

– regelmatig blogs schrijven
– content leveren ipv ‘reclame’ over producten e.d.
– meer werk maken van “clients -> friends -> ambassadors”

4- Welke steun gewenst:

– regelmatig tutorials via blog of video
– regelmatig een kleine aanmoediging van Open Circles

Verder zijn we ingeschreven voor de 3 vervolgopleidingen.

Annemarieke Nap
Annemarieke Nap
10 years ago

1. Welke tools heb ik geïmplementeerd.
Marketingplan opgesteld en gaan netwerken
Uit mijn comfortzone.

2. Uitdaging?
Mijn uitdaging is om mij te blijven focussen en mindset vast te houden.

3. Worsteling
Hoe kom ik in contact met mijn doelgroep? Wat is de beste manier om ze te benaderen? Scherp krijgen van de must have.

4. Vormen van steun?
Praktische ondersteuning op gebied van in contact komen met doelgroep.
Klankborden/sparren.

Emile Schnabel
10 years ago

1.Ik heb in deze paar maanden een goede lijst met opt-ins verzameld.
Verder ben ik met succes gebruik gaan maken van een telefoonservice, dit geeft tijd mij te concentreren op dingen die belangrijk zijn.
Verder neem ik regelmatig deel aan netwerkbijeenkomsten. Ik ben bezig mij aan te sluiten bij 2 businessclubs en heb me aangemeld voor netwerkborrels. Ik heb een facebook-pagina gemaakt voor mijn bedrijf met productfoto’s.

2.Ik sta op het punt mijn eerste mailing te versturen. Voor deze mailing ben ik op zoek gegaan naar een mailprogramma zodat ik met regelmaat nieuwsbrieven kan versturen. Ik wil dat mijn nieuwsbrief er als een persoonlijke e-mail uitzien.

3. Het beschrijven van het product zonder gebruik te maken van features, maar in gebruiksvoordelen/gevoel.
Het verlagen van de drempel voor de klant om klant te worden en het product te kopen.

4. Product- en prijspositionering in de markt.
Het beter bepalen van de doelgroep voor het product. Trainingen, klankbordgroep, samen werken/denken

TItia van der Ploeg
10 years ago

1 geïmplementeerd?
Heb je even? Aanbevelingen gevraagd en gekregen, idem testimonials, dikke stiften gekocht en gebruikt, herhaling inhoud eerdere workshop (ben trainer), e-book gemaakt. Onmisbare handvatten voor succesvolle tweegesprekken te downloaden via 5voor9.com, aantrekkelijke kaartjes voor deelnemers gemaakt, uitgevers heel anthousiast gemaakt voor mijn product, ook vanuit hen gedacht etc
2 uitdagingen bij het implementeren ?
Meer plezier, ik bleek veel goede reacties te krijgen en veel te kunnen, meer dan ik dacht. wel af en toe een tollend hoofd van alle mogelijkheden
3 Met welke tools/strategieën worstel je nog en zou je meer hulp kunnen gebruiken? FOCUS en timemanagement/afleiding
4 Welke vormen van steun zouden jou verder helpen bij het implementeren van de tools/strategieën? weet niet

Jenny Kieskamp
10 years ago

Wat ik gedaan heb na de Business Bootcamp:
1. Meer bewust ondernemer zijn in plaats van de ZZP’er met een hobby
2. De kracht van meedoen, interactie en initiatief nemen
3. Een follow-up systeem maken bij m’n diensten
4. Klanten laagdrempelig laten kennismaken

Waar ik tegenaan loop is dat ik veel ideeën heb en na een poosje switch van idee en me weer op iets nieuws ga focussen.
Wat ik te doen heb is om meer keuzes te maken voor inhoud en doelgroepen en vooral het andere los durven laten, dat keuzeproces daar ben ik nog niet mee klaar.
Concrete oefeningen en en eventueel online coaching zouden hierbij goede ondersteuning zijn.

Kees van der Stel
10 years ago

Aanstaand weekend (19/20 mei 2012) is er weer een Business Bootcamp. Ik ben er niet bij, maar ben wel iedere dag bezig met MG-SPI van de januari 2012 Business Bootcamp. De lessen van Nisandeh hebben grote invloed op mij en hebben mij sterk gemotiveerd om mijn activiteiten in coaching en counseling nog eens goed onder het vergrootglas te leggen en veranderingen door te voeren.

Ik heb al van alles ondernomen om van mijn coachingsbedrijf een business te maken. Ik doe dat planmatig, gestructureerd en ik neem er de tijd voor. Ik heb eerst een nieuwe marketingstrategie bedacht en een klein team bereid gevonden mij te helpen met het geven van feedback. Als gevolg van deze feedback en het refelecteren over mijn marketingstrategie heb een deel van mijn bedrijfsactiviteiten tijdelijk on hold gezet en mijn focus gericht op zaken die nodig zijn om later dit jaar of begin volgend jaar met meer scoringskansen tot zaken te komen.

Momenteel wordt er gewerkt aan een compleet nieuwe website en de planning is deze eind mei op het internet te hebben. In de nieuwe site staat een interactieve blog centraal. Daarnaast komen elementen als doelgroepdefiniëring, productpresentatie, mijn expertise en benefits voor de cliënt nadrukkelijk in de schijnwerpers te staan. Een geweldig proces waar ik enthousiast van word en energie van krijg.

Ook heb ik mijn linkedinprofiel totaal veranderd met een focus op de benefits van mijn werk voor de klant.

Dus…..dames en heren….. doe je voordeel met de Business Bootcamp.

Be the change you want to be and
implement the change you want to reach. Kees

Martin Kugel
10 years ago

Beste Nisandeh en team,

Allereerst bedankt voor het kado. Ik kijk uit naar weer een inspirerende dag. Tijdens de Business Bootcamp en dankzij de emails nadien heb ik veel geleerd.

1. Het MG-SPI systeem heb ik inmiddels doorgevoerd. Focus, focus, focus

2. Om van je product een uniek en must have product te maken betekende dat ik nog meer moest focussen en m’n doelgroep veel beter moest specificeren. Ook het idee van low risk front end product en gratis producten (e-book, whitepaper, etc.) heb ik geïmplementeerd. Het heeft gezorgd dat de door mij gewenste klanten mij weten te vinden.

3. Ik ben geen rasverkoper, dus letterlijk de deal closen is soms nog lastig.

4. Dus bij alles wat te maken heeft met sales zou ik wel eens extra steun willen (seminar, email, cases etc.). Ik denk dan aan acquisitie, onderhandelen, prijsstelling, etc.

Groet,
Martin Kugel

Anja Leinders
10 years ago

1. Doelgroep bevragen, remarkable product creëren, website aan het creëren met blog/nieuwsbrief.
2. De hoeveelheid aan strategieën en tools en het managen daarvan.
3. Gefocust blijven
4. Nog meer sparren met mastermind groep

Alwin van Dongen
10 years ago

1 – Van de MG-SPI heb ik de MG-SP redelijk uitgedacht. Ben bezig met de I. Een tijdrovend en energie-kostend klusje.

Een ander groot inzicht dat ik toepas: Niet alles alleen willen doen, zelfs al zou je het kunnen. Door werkzaamheden uit te besteden gebruik je de kennis van anderen waardoor je een grote meerwaarde creeërt in resultaat.

2 – Uitdaging: Het implementeren kost veel energie en tijd. Zelfs als je de lat op acceptabel niveau legt en nog niet eens op perfectionistisch nivieau. Zelfs ook als je veel werk uitbesteed.

3 – a) Nog meer bereiken in nog minder tijd. b) De verschillende doelgroepen tot één focus-markt te smeden. Stel: je hebt bijna volledig je focus-markt als klant, maar wil toch groeien. Elke nieuwe markt of nieuw product is automatisch een verwatering van je focus. Of start je 2 focusmarkten…wat is wijsheid?

4 – Ik heb mij reeds aangemeld voor de Master Entrepreneur. Hier verwacht ik elementen te leren die ik nu nog mis, maar die ik voor mijzelf (nog) niet kan omschrijven of definieren.

Annet Nijhof
10 years ago

-Welke tools en/of strategieën uit de Business Bootcamp heb je inmiddels geïmplementeerd?
Ik wacht niet meer als er kansen komen, ik reageer veel sneller wanneer ik weet dat ik het nodig heb om te groeien.

Ik ben door meer focus veel doelgerichter in communicatie en lange termijn acties en doelen. Dit geeft ruimte en is veel relaxter.

Ik heb hulp ingeroepen van een business coach bij mij in de regio

-Welke uitdagingen ben je tegengekomen bij het implementeren van deze tools/strategieën?
Toch nog wel eens te makkelijk multi tasken en vernipperd werken.

-Met welke tools/strategieën worstel je nog en zou je meer hulp kunnen gebruiken?
Ik wil graag leren hoe ik goede verkoopgesprekstechnieken kan inzetten om mijn klant bewust te maken van de waarde van mijn dienst.

Welke vormen van steun zouden jou verder helpen bij het implementeren van de tools/strategieën?
-ik zou vormen van thuis/zelfstudie mooi en handig vinden.

Ronald Hazelzet
Ronald Hazelzet
10 years ago

1. Ik ben met de MG-SPI bezig, op alle vijf levels tegelijk, in een iteratief proces.
2. Mijn Goals scherpstellen vind ik nog het lastigst. Ik ben nu bezig met informatie vergaren: netwerkgesprekken, seminars, vakliteratuur, websurfen. Mijn markt verkennen en daarin mijn segment en mijn toegevoegde waarde formuleren. Is lastiger en duurt langer dan ik dacht.
3. Hoe van mijn nice-to-have producten must-have producten te maken.
4. Een Open Circle-tje in de buurt, een paar ondernemersmaatjes om elkaar wederzijds te steunen.

Anja Bahnerth
10 years ago

Na de Business Bootcamp heb ik een duidelijk plan opgesteld.
1. Ik ben uit mijn comfort zone gegaan en heb gesprekken gevoerd met makelaars in de regio. Het resultaat is dat ik nu nauw samenwerk met 5 vaste makelaars.
2. Ik heb mijn website verbeterd en ben me aan het verdiepen om meer en beter gebruik te maken van de social media.
3. Daarbij heb ik een duidelijker focus en laat me minder afleiden tijdens mijn werk.
4. I dont sell myself short, heb geen bedrijf-je meer, maar een bedrijf, een eigen zaak. Ik ben zekerder geworden, ook in aanbieden van offertes en gesprekken met klanten.
Ik ben een inetrieurstyliste-superstar geworden!

Seryljo van Ierlant
10 years ago

Ja zeker heb ik de Business Bootcamp lessen geïmplementeerd !! zelfs versterkt met het 1-4-8-16 plan!

Ik ben bezig een website te bouwen waar alle social media gebonden worden en ben bezig een boek te schrijven!.

Alle USP’s toepassen en vooral de gedachte blijven houden dat ik er alles aan doe om succesvol te zijn.

Ik zou meer te weten willen komen over het omgaan met het zien van producten ombuigend naar een visie…

Het passief inkomen genereren in onze branche?

Jacques van Bragt
10 years ago

1. Ik ben een startende fotograaf en heb nog veel te implementeren (website, blog, remarkable product) Toets wat ik doe wel aan wat ik bij de Business Bootcamp aangereikt heb gekregen.
2. Mindset van ambtenaar naar entrepreneur 😉
Onderscheidende kwalitiet leveren is een uitdaging.
3. Marketing vormgeven in een tak die bol staat van de concurrentie.
4. Iemand die meedenkt over de strategie in mijn specifieke branche. Ik hanteer nu ‘No cure no pay’.
Investeren in ontwikkeling of omzet?

Erik van Weert
10 years ago

1. De Business Bootcamp heeft me met name geholpen mijn mindset op ondernemerschap te zetten. De MG-SPI – stappen helpen om op basis van doelen, een strategie en een plan aan de slag te gaan. Ik heb met name veel aandacht besteed aan de tips en tools op het gebied van marketing, door veel actiever gebruik te maken van linkedin groepen.
2. Een voortdurende uitdaging is het goed afstemmen van de verschillende stappen en alles consequent te implementeren. De praktijk is vaak wat weerbarstiger dan wat je zelf allemaal bedacht hebt. Nieuwe kansen en mogelijkheden vereisen voortdurend om een afweging te maken waar de echte focus moet liggen.
3. Een strategie om klanten te benaderen, veel tools werken op basis van bestaande klanten contacten, maar de kunst is vaak dat eerste contact te krijgen.
4. De Business Bootcamp en wekelijkse update zijn al een hele goede ondersteuning, misschien dat het mogelijk is om samenwerking tussen Open Circles leden te faciliteren/ stimuleren op regionaal niveau of door gezamenlijk een complementair dienstenpakket te kunnen aanbieden en gebruik te maken van elkaars netwerken.

Julia Arnscheidt
10 years ago

Welke tools en/of strategieën uit de Business Bootcamp heb je inmiddels geïmplementeerd?

Ik ben gaan bloggen en twitteren. Heb vaker een nee geaccepteerd zonder me er iets van aan te trekken. Ben veel gaan geven. Concrete doelen stellen.

Welke uitdagingen ben je tegengekomen bij het implementeren van deze tools/strategieën?

Een planning maken. Wat eerst en hoe? En me dan aan de planning houden. Focussen.

Met welke tools/strategieën worstel je nog en zou je meer hulp kunnen gebruiken?

Voor mijn gevoel moet ik mijn doelgroep nog specifieker maken en mijn product nog meer een must-have. Van daaruit kan ik ook beter bepalen hoe ik mijn palet van producten kan uitbreiden.

Welke vormen van steun zouden jou verder helpen bij het implementeren van de tools/strategieën?
Ik vind stappenplannen goed werken. En ik hoop dat ik op de master entrepreneur echt een stap kan zetten voor het bepalen van mijn specifieke doelgroep. Met een groepje sparren helpt nog beter dan het allemaal alleen uitvogelen.

Marc van Maastricht
10 years ago

1. Meer focussen op één product en dat goed doen, in plaats van manusje-van-alles. Ik neem nog wel vele soorten opdrachten aan maar de focus is concreter geworden en krijgt daardoor meer vorm!
2. De vele, vele “tussendoortaakjes” die ook belangrijk zijn. Daardoor kom ik vaak niet toe aan de taken die ik op een dag voor mezelf toebedeeld had.
3. Nóg meer focus. Durf en lef om me te richten op het key-selling product (investeren van tijd en geld is spannend, zeker met een gezin).
4. Nog meer netwerk: de positieve energie van andere mensen met goede ideeën, die willen meedenken. Nog meer concrete tips voor mijn onderneming.

Lidy van Oord
10 years ago

Welke tools en/of strategieën uit de Business Bootcamp heb je inmiddels geïmplementeerd? timemanagement is een voortdurende tool. Ik heb mijn productgroepen verminderd, zodat ik een betere focus heb. Mijn doelen worden steeds duidelijker en ik vind meer tijd om eraan te werken.

Welke uitdagingen ben je tegengekomen bij het implementeren van deze tools/strategieën? collega/ondernemers hebben nogal bedenkingen wanneer je je markt verengt. Ik zie dit als en duidelijke aanwijzing dat ik bezig met out of the box denken.

Met welke tools/strategieën worstel je nog en zou je meer hulp kunnen gebruiken? Financieel is mijn markt nog steeds een moeizame. Ik heb er moeite mee om mijn energielevel dagelijks op orde te houden

Welke vormen van steun zouden jou verder helpen bij het implementeren van de tools/strategieën?

Het opstellen van een actieplan met duidelijk uit te voeren zaken. Af en toe een klop op mijn schouders

Mireille Ligterink
10 years ago

Het duurde bij mij even, maar nu zit de focus er weer in. Ik heb mijn mindset ook veranderd. Ik weet wie mijn doelgroep is en ben die direct aan het benaderen. Ik weet ook, 9 x nee en dan misschien een ja, dus ik hou vol en ga door! Het belangrijkste ding, waar ik heel blij van word, is het eerst iets geven! Mensen reageren daar zo goed op! Echt super! Het geeft vertrouwen en energie!

Waar ik nog tegenaan loop is de focus houden op mijn werk, ik stuiter nog teveel alle kanten op met mijn aandacht, heb ook net een dochter van vijf maanden, dat vraagt om extra goede time management, niet mijn sterkste kant. Een uitdaging dus!

Ik worstel nog met de financiën. Heb het gevoel dat ik er nog te weinig uit haal. Dat het verkopen nog beter kan. Werk ik hard aan, ben klanten aan het bellen en mailen, uitdaging!!

Ik zoek nu steun bij het deel financiën op de rit krijgen, en social media nog beter leren inzetten, blog ed.

Ceciel Winters
10 years ago

1 Maak jezelf niet klein, Give first, geef een oplossing voor de ‘problemen’ van de klant

2 Goed BLIJVEN luisteren en bij jezelf blijven

3 Het zoeken van balans tussen luisteren naar de wensen van de klant en het overtuigen van de klant van je eigen oplossing

4 Het blijven herhalen van de boodschap zorgt dat ik er elke keer me er weer van bewust ben wat mijn weg/doel is.

Vriendelijke groet, Ceciel

Naomi Albrechts
10 years ago

1.Welke tools en/of strategieën uit de Business Bootcamp heb je inmiddels geïmplementeerd?
Ik heb een missie en visie geschreven. Dus duidelijk de mindset en de goals en de strategie vast gesteld. elke week bespreek ik de strategie door, contracten met mij zelf aangegaan, meer met marketing bezig enz.
Het belangrijkste voor mij is dat ik mij beseft dat ik geen hobby aan uit oefenen ben maar een sucesvolle business aan het opzetten ben.

2.Welke uitdagingen ben je tegengekomen bij het implementeren van deze tools/strategieën?
Niet willen multitasken.

3.Met welke tools/strategieën worstel je nog en zou je meer hulp kunnen gebruiken?
Gefocust blijven, alles is leuk en dan moet je echt keuzes gaan maken. En een goed marketingsysteem opzetten.

4.Welke vormen van steun zouden jou verder helpen bij het implementeren van de tools/strategieën?
alle tips en trainingen van jullie zijn zeer bruikbaar. Dank jullie wel.

Madelene Schippers
10 years ago

1. MGS-PI. Doel bepaald en actie ondernomen!
2. Dat het allemaal meer tijd kost dan gedacht. Niche bepalen.
3. Strategie: make it remarkable. How?
4. Sparrings- en samenwerkingspartner. Technische ondersteuning.

Ook moeite met blijven focussen, kom steeds weer met nieuwe ideeën waar ik gelijk aan wil beginnen… ;(.

Jordi Geijselaers
Jordi Geijselaers
10 years ago

1.Welke tools en/of strategieën uit de Business Bootcamp heb je inmiddels geïmplementeerd?
Een sterkere mindset ontwikkelt. Onderzocht wat de behoefte van mijn klanten zijn en hierop mijn dienst beter afstemmen. Verder dat ik me als expert mag verkopen en me niet klein hoef te maken.

2.Welke uitdagingen ben je tegengekomen bij het implementeren van deze tools/strategieën?
Dat ik een doelgroep heb wat nog niet helemaal klaar is voor mijn diensten zoals ik ze nu aanbied maar wel hard nodig is. Mijn uitdaging is om daar een oplossing voor te vinden, de dienst zo aanpas dat het een must have wordt.

3.Met welke tools/strategieën worstel je nog en zou je meer hulp kunnen gebruiken?
Met name om overtuigend mijn dienst te verkopen en mijn expertise bekend te maken aan anderen.

4.Welke vormen van steun zouden jou verder helpen bij het implementeren van de tools/strategieën?
Ik zou graag willen weten hoe ik een marktconforme prijs kan aanbieden voor mijn diensten, ik heb het dan nog wel moeilijk om hoog in te zetten. En daarnaast een knalprijs maken voor een totaalpakket die ik aanbied,(formule bedenken) die ze eigenlijk niet kunnen weigeren.

Lucas Bakx
10 years ago

Welke tools en/of strategieën uit de Business Bootcamp heb je inmiddels geïmplementeerd?
1: Ik werk nu met vaste prijzen ipv op basis van een per opdracht gemaakte offerte.
2: Het volhouden van de nieuwe strategieën. Je gaat snel weer terug in je oude patroon.
3: Specifieke doelen stellen.
4: Eens in de zoveel tijd een coachingsgesprek.

Miranda Rothkrans
Miranda Rothkrans
10 years ago

1. Focus focus focus, bezig met nieuwe website en geen drie dingen tegelijk meer doen. In de auto de radio uit werkt ook echt goed, geeft tijd om na te denken en creeert ruimte in mijn hoofd.
2. Focus op welke dienst. Als je een dienst kiest, is er de angst dat je verkeerde keuze maakt en over een half jaar alsnog voor de andere dienst kiest. Angst weer houdt je van he tmaken van een keuze en dus het opbouwen van waardevolle ervaring.
3. Remarkable product. Iedereen heeft alles al. In mijn tak van sport verandert de markt door de crisis in rap tempo. Wie heeft nog geld over voor bepaalde diensten. Hoe onderscheidt je je.
4. Brainstorming met mensen die bekend zijn met mijn markt. Schop onder mijn kont. Hulp bij het vermijden van uitstelgedrag.

Saskia Brenninkmeijer
10 years ago

1 Direct mijn website afgerond. Zichtbaar en helder geworden met vaste prijzen voor aangeboden diensten.

2 Alleen een website is niet voldoende. Hoe kan ik gericht mijn doelgroep aanspreken en welke marketingtools zet ik daarbij in?

3 Focus. Iedere week weer!

4 Herhaling en dieper ingaan op de Business Bootcamp materie.

Franciscus Ockhuisen
10 years ago

Ik zit nog in de opbouwfase met mijn bedrijf.
Ik wil ook nog werken aan een boek.
Ik moet nog uitzoeken in hoeverre ik kennis van elders ongestraft kan gebruiken voor mijn eigen boek, ook als ik het op een andere manier verwerk.
Verder wil ik nog een andere website die meer geschikt is voor het verkopen van procucten.
Ik heb al meer focus gekregen welke kant ik op wil.
Op dit moment is het een kwestie van tijd om alles goed uit te werken.

Wat de websites betreft zijn het ook vaak technische dingen die ik uit moet zoeken wat ook weer tijd kost, en verder is het soms nog een kwestie van gebrek aan kapitaal om dingen aan te schaffen.

Op termijn wil ik misschien wat meer samenwerken met partners, omdat ik nu heel veel van alles moet weten en moet bijhouden, wat allemaal indirecte uren zijn.

Marguerite van der Linden

Ik ben vooral bezig geweest met mindset en strategies. Ben een starter en heb veel beginnersfouten
over kunnen slaan. Veel tijdwinst dus dankzij de Business Bootcamp.
Ik ben anders tegen mijn bedrijf en diensten aan gaan kijken en heb gewerkt aan USP.
Niet opgeven, omgaan met teleurstellingen en klanten vinden, zijn zaken waarbij ik wel steun zou kunnen gebruiken.

Nettie Hardedam
Nettie Hardedam
10 years ago

1. Een cursus website bouwen gevolgd. Ik moet hier nog meer vaardigheid in krijgen of uitbesteden.

2. Alles te realiseren binnen het tijdsbestek van studie en opbouw bedrijf.

3. Het effectief omgaan met tijd en gebruik maken van mijn netwerk

4. Samenwerken met concurrent collega’s en sparren over zaken die je bezig houden

Sandra de Leeuw
10 years ago

1. Uitstekende service bieden aan al mijn klanten en marketingstrategie opgezet, inclusief social media en e-mailcampagnes. Daarnaast nog een business aan het opzetten… ik heb de smaak te pakken!

2. Focus! En hulp vragen aan anderen is af en toe toch lastig, omdat ik dan afhankelijk ben van het tempo van de ander; maar ik realiseer me dat ik niet alles zelf kan

3. Focus!!!! En time management

4. Informatie uitwisselen met andere ondernemers, helemaal nu ik de nieuwe business aan het opzetten ben; ik wil niet elke keer het wiel opnieuw uitvinden.

Henk van der Wijk
Henk van der Wijk
10 years ago

Implementatie:
ik heb mij intensief verdiept in de vele aspecten rond het thema “mindset”, zoals psychologie, physiologie, helderheid, innerlijke overtuigingen. “little voice mastery”, vision mapping.
Daarnaast: time-management, werken in blokken.

DE grote uitdaging: het kiezen van een product-markt combinatie die bij mij past. M.a.w.: het nemen van een beslissing over de vraag welk aanbod ik aan welke doelgroep ga doen, waarbij het obstakel is, dat ik op geen enkel gebied een expert ben.

Gegeven het oneindig aantal keuzemogelijkheden, is dat tevens de worsteling.

Rob van Weert
10 years ago

1. Netwerken met duidelijke zoekvraag aan netwerk
2. Nieuwe website met product omschrijving gericht op oplossen probleem klant
3. Niet alles willen aanpakken en dan ook nog zelf willen doen.Focussen
4 Hoe social media optimaal gebruiken. Oefenen in ..!

Geraldine Dijk
10 years ago

Ik heb de benadering aangepast in welke mate ik de potentiële klanten benader.
De uitdaging welke ik ben tegen gekomen is, dat sommige klanten, waar ik al heel lang zaken mee doe, opkijken van deze benadering.
Met het ombuigen van mijn product naar een must-have artikel
Meer praktijkvoorbeelden zou helpen om het beter toe te passen

Abdoel Rostamkhan
Abdoel Rostamkhan
10 years ago

1. Welke tools en/of strategieën uit de Business Bootcamp heb je inmiddels geïmplementeerd?
_ ik heb een beslissing genomen en die heb ik uitgevoerd. Moet nog enkele zaken afronden en focus op wat ik ga doen.

2. Welke uitdagingen ben je tegengekomen bij het implementeren van deze tools/strategieën?
_ Door het seminar ben ik juist meer gaan focussen. Ik was al op weg om de knoop door te hakken, maar heb na het seminar doorgezet. Ben door vele dalen gegaan, maar heb wel doorgezet en ben er SUPER trots op.

3. Met welke tools/strategieën worstel je nog en zou je meer hulp kunnen gebruiken?
_ Ik pas ze juist toe en weet dat het werkt!

4. Welke vormen van steun zouden jou verder helpen bij het implementeren van de tools/strategieën?
_ Ik weet dat ik veel steun zou kunnen gebruiken door met iemand te klankborden.

Alvast bedankt voor jullie aanbod. Ik heb SUPER veel steun aan wat jullie tot nu mij hebben geleerd.

Sjon Oosterbaan
10 years ago

Welke tools en/of strategieën uit de Business Bootcamp heb je inmiddels geïmplementeerd?
Dingen weggeven. Door mijzelf drie maanden tegen een nultarief aan te bieden, heb ik een aanbod voor een jaarcontract aangeboden gekregen. Het aanbod heb ik geaccepteerd.

Welke uitdagingen ben je tegengekomen bij het implementeren van deze tools/strategieën?
Het zetten van doelen en deze uit te spreken.

Met welke tools/strategieën worstel je nog en zou je meer hulp kunnen gebruiken?
Implement. Ik maak mijzelf klein en stel mijzelf afhankelijk op. Van huis uit ben ik een liefdesjunk. Als het om mijzelf gaat, zit dat mij in de weg.

Welke vormen van steun zouden jou verder helpen bij het implementeren van de tools/strategieën?
Ervaringen van anderen en leren hoe ik mijzelf een schop onder mijn kont kan geven!

Jenny van Egmond
Jenny van Egmond
10 years ago

1. Ik heb mijn doelen gedefinieerd, mijn strategie deels bepaald,
een andere mindset aangeleerd en meer focus ontwikkeld.
2. De te nemen stappen goed op elkaar afstemmen vind ik lastig.
3. Strategieën om cash voor de investering te genereren en hoe
social media goed te gebruiken
4. Praktijkervaringen van anderen.

René Borghouts
10 years ago

1 mindset bepaald, remarkable product, ebook geschreven, gift bedacht, marketingsysteem opgezet.
2 niche zoeken, keuzes maken en knopen doorhakken.
3 focus houden
4 regelmatig en open sparren met collega’s die in dezelfde markt opereren

Oda Cremer
Oda Cremer
10 years ago

1.Groter denken, mezelf uitdagen. Denken vanuit de klant… welke problemen worstelt de klant mee, in plaats van… waar ben ik goed in.

2. Valkuil blijft de focus…. er zijn gewoon zoveel leuke dingen om te doen!

3. Het ombuigen van een Friend naar een Klant.

4. Ben blij met de herinneringsmailtjes. Zoek nog wel naar een mogelijkheid om de “energie” van de Business Bootcamp vast te houden. Wellicht een terugkom dag?

Jet Heyse
Jet Heyse
10 years ago

1 – m’n doelgroep duidelijker gedefinieerd, ben meer aan het netwerken
2 – afleiding! andere dingen ook leuk vinden en ook daar mee bezig zijn.
3 – m’n eigen mindset! focussen, uit m’n comfort zone stappen, de energie er in te stoppen die nodig is.
4 – vaker met anderen sparren en terugkoppelen waar ik mee bezig ben (of niet mee bezig ben..) om de focus scherp te krijgen en te houden

Boukje Canaan
10 years ago

Welke tools en/of strategieën uit de Business Bootcamp heb je inmiddels geïmplementeerd?
* specialisatie gemaakt
* doelgroepen bepaald
* blog gaan schrijven
* duidelijker in pr via twitter en facebook
* geen advertentie kosten meer
* durf te vragen om hulp

Welke uitdagingen ben je tegengekomen bij het implementeren van deze tools/strategieën?
* te weinig tijd in mijn hoofd
* nog steeds oude dingen willen blijven doen
* partner die het nog niet helemaal begrijpt
* werkplek moet worden aangepast

Met welke tools/strategieën worstel je nog en zou je meer hulp kunnen gebruiken?
* te weinig geld durven vragen voor mijn werk
* focus
* subdoelen

Welke vormen van steun zouden jou verder helpen bij het implementeren van de tools/strategieën?
* steun in kleine stappen plan
* steun in het groots denken
* steun in hoe ik mijn partner laat zien/geloven in mij

Alex van Dam
10 years ago

-Mindset.
Probleem, ik zie teveel oppurtunities in de markt waarin ik me beweeg.
– Goals, ik sta op 10-0 voorsprong, geen concurrent in velden of wegen te zien.
-Strategy,
1) luister naar je klant !!! pas het in je straatje, ja ga ermee aan het werk, nee, dan niet.
2) Franchise wereldwijd
-Plan, dat kan zeker verbetering hebben, een stappenplan.
-Implementatie, ja dat gaat goed, alleen kost zoveel tijd.