Na de Business Bootcamp – succesvolle strategieën

Welkom bij deze Business Bootcamp ‘opfrisser’!              

Ik hoop dat de twee voorgaande opfrissers over Mindset en Goals je hebben geholpen om bezig te blijven met het bouwen van het succes van je business.

Vandaag is de beurt aan de Strategies uit het MG-SPI systeem.

Dit is een tijd van snelle en diepgaande veranderingen, met merkbare gevolgen voor jouw business. De strategieën die je tot op heden hebt ingezet in je business, zijn aan een evaluatie toe.
Wat tot op heden werkte, werkt niet noodzakelijkerwijs in de toekomst. Sterker nog, waarschijnlijk niet.

Het is tijd om je business strategieën aan te passen aan de ontwikkelingen van nu.

Wat betekent dit praktisch?

Je product of dienst moet REMARKABLE zijn

Mensen hebben minder geld te besteden of zijn minder bereid het uit te geven.
Als jouw product wel OK, maar niet opmerkelijk is, dan is er werk aan de winkel, want je klanten zullen daar niet zo snel meer geld voor uit gaan geven.
Zorg dat je je product doorontwikkelt tot het opmerkelijk is, of laat je product vallen en ga verder met een product dat wel opmerkelijk is.
En als je net begint als ondernemer – begin dan gelijk met een REMARKABLE product.

Lees hier meer over op ons blog “Ook jij kunt een opmerkelijk product creëren!”

Je product of dienst moet opmerkelijk zijn

Zorg dat er over je product of dienst wordt gepraat. Zorg dat het opvalt. Dat er een ‘buzz’ ontstaat, waardoor je mond-tot-mond reclame gaat lopen.

Doen wat iedereen al doet, gaat je geen succes brengen.
Bekijk hier wat je dan wél moet doen

Vraag!

In de Business Bootcamp hebben we een hele sessie besteed aan het onderwerp “Vraag om wat je wilt”.  Voor velen niet de meest gemakkelijke handeling. Maar wel een strategisch goede!

Oefen jezelf met vragen aan anderen – om feedback, om hulp, om ideeën, om wat dan ook.

Je kunt hiervoor bijvoorbeeld dit blog gebruiken.
Maak gebruik van het commentaarveld hieronder om jouw vraag te stellen. En kom weer eens terug om de vragen van anderen te lezen en te beantwoorden.

Nieuwe marketingstrategieën

Een aantal marketingstrategieën van nu zijn:

  • Database mailing – zorg dat je een lijst aanlegt van prospects en klanten en hun contactgegevens.
    Geef ze iets van waarde waar ze hun e-mailadres voor moeten achterlaten.
    Dan kun je heel gericht in contact treden met je doelgroep.
  • Doorverwijzingen – laat het niet aan het toeval over, maar maak er een systeem van!
    Lees hier hoe je van jouw klant jouw ambassadeur maakt
  • Social Media – de social media bieden je vele mogelijkheden om met je doelgroep te communiceren.
    Maak het niet ingewikkelder dan het is. Begin met de basics: begin met bloggenLinkedIn en Facebook
  • Netwerken – is onmisbaar voor de marketing van jou en je business.
    Lees hier hoe je effectief netwerkt

Tot zover de strategieën op een rijtje!

Welke marketingstrategie heb jij ontwikkeld voor jouw product of dienst?
Gebruik het commentaarveld hieronder om jouw strategie te delen.

Misschien wil je feedback ontvangen van anderen, of misschien heb je hulp nodig bij het uitwerken van jouw strategie, of misschien heb je tips voor anderen. Deze pagina is daar voor bedoeld!

De hulp, support en aanmoediging is er, je hoeft er alleen maar om te vragen

Tot slot:

Wil je teruglezen wat we ook al weer hebben behandeld met betrekking tot de Mindset, ga dan naar Na de Business Bootcamp – de juist mindset 

En voor de Goals, ga naar Na de Business Bootcamp – doelen stellen & behalen

Op jouw succes,

Nisandeh

4
Leave a Reply

avatar
4 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
Stef LinsenLieve LeysenCynthia StrijbosElse van der Sloot Recent comment authors
  Subscribe  
nieuwste oudste meest gestemd
Laat het mij weten wanneer er
Stef Linsen
Gast
Stef Linsen

Een heel simpele maar goede manier is alle informatie uit deze blogs bijeen te zetten in een word-document; de herhalingen/ samenvattingen van MG-SPI e.d.

Dit voegen bij het Business Bootcamp werkboek.

Samen nog eens rustig en achter elkaar nalezen en dan met pen papier direct opschrijven. Dan kom je weer op stoom.

Je kunt er een doe lijst van maken met rangorde en datums. Dan komt er lijn / systeem in. Je kunt een ander vragen om klankbord te zijn t.a.v. je ideeën.

Else van der Sloot
Gast

Jaja, en dan zijn we weer een stel weken verder. De vakantie heeft er ook bij mij een beetje tussen gezeten. Maar ik heb uiteindelijk wel aan mijn remarkable product gewerkt. het maken van portretten van dierbare overledenen, mens en dier. ik heb dat als het volgt gedaan: – op mijn website duidelijk gemaakt – mijn visitekaartje aangepast – ik ben begonnen bedrijven te inventariseren en een start gemaakt met het persoonlijk benaderen ervan, rouwtherapeuten, uitvaartcentra etc. Het wordt nog een hele klus, maar dankzij het Bijenkorfspel heb ik een stel contacten. – binnenkort kom ik op de regionale tv.… Lees verder »

Lieve Leysen
Gast

Hallo Nisandeh, Naast de zaken die jij hierboven aanhaalt, heb ik voor mezelf 3 zaken toegevoegd: 1) “redactionele artikelen in de pers”: Deze hebben het voordeel dat je redelijk wat aandacht krijgt zonder dat het geld kost, want ze zijn gratis. Voorwaarde is wel dat je iets waardevols te vertellen hebt dat aansluit bij het programma of het publiek van het blad of de krant waar je in wilt. Enkele tips voor de lezers: – houd rekening met de verschijningsdatum en de inleveringsdatum van het materiaal; bladen verschijnen veel vroeger dan de periode dat je zichtbaar wilt zijn (ben ik… Lees verder »

Cynthia Strijbos
Gast

Ik heb een systeem gemaakt dat elke klant die nieuwe klanten aanbrengt een tegoed voor mijn winkel opbouwt. Ze kunnen o.a. hun persoonlijke nummer delen op social media platforms of mailen aan vrienden.

Verder ben ik vooral aan het kijken naar samenwerkingen met anderen om reclame te maken voor elkaar.