Na de Business Bootcamp – de juiste strategiën

Welkom bij deze Business Bootcamp ‘opfrisser’!
Ik hoop dat de twee voorgaande opfrissers over Mindset en Goals je hebben geholpen om bezig te blijven met het bouwen van het succes van je business.

Vandaag is de beurt aan de Strategies uit het MG-SPI systeem.

Dit is een tijd van snelle en diepgaande veranderingen, met merkbare gevolgen voor jouw business. De strategieën die je tot op heden hebt ingezet in je business, zijn aan een evaluatie toe.
Wat tot op heden werkte, werkt niet noodzakelijkerwijs in de toekomst. Sterker nog, waarschijnlijk niet.

Het is tijd om je business strategieën aan te passen aan de ontwikkelingen van nu.

Wat betekent dit praktisch?

Je product of dienst moet REMARKABLE zijn

Mensen hebben minder geld te besteden of zijn minder bereid het uit te geven.
Als jouw product wel OK, maar niet opmerkelijk is, dan is er werk aan de winkel, want je klanten zullen daar niet zo snel meer geld voor uit gaan geven.
Zorg dat je je product doorontwikkelt tot het opmerkelijk is, of laat je product vallen en ga verder met een product dat wel opmerkelijk is.
En als je net begint als ondernemer – begin dan gelijk met een REMARKABLE product.

Lees hier meer over op ons blog “Ook jij kunt een opmerkelijk product creëren!”

Je product of dienst moet opmerkelijk zijn

Zorg dat er over je product of dienst wordt gepraat. Zorg dat het opvalt. Dat er een ‘buzz’ ontstaat, waardoor je mond-tot-mond reclame gaat lopen.

Doen wat iedereen al doet, gaat je geen succes brengen.
Bekijk hier wat je dan wél moet doen

Vraag!

In de Business Bootcamp hebben we een hele sessie besteed aan het onderwerp “Vraag om wat je wilt”.  Voor velen niet de meest gemakkelijke handeling. Maar wel een strategisch goede!

Oefen jezelf met vragen aan anderen – om feedback, om hulp, om ideeën, om wat dan ook.

Je kunt hiervoor bijvoorbeeld dit blog gebruiken.
Maak gebruik van het commentaarveld hieronder om jouw vraag te stellen. En kom weer eens terug om de vragen van anderen te lezen en te beantwoorden.

Nieuwe marketingstrategieën

Een aantal marketingstrategieën van nu zijn:

  • Database mailing – zorg dat je een lijst aanlegt van prospects en klanten en hun contactgegevens.
    Geef ze iets van waarde waar ze hun e-mailadres voor moeten achterlaten.
    Dan kun je heel gericht in contact treden met je doelgroep.
  • Doorverwijzingen – laat het niet aan het toeval over, maar maak er een systeem van!
    Lees hier hoe je van jouw klant jouw ambassadeur maakt
  • Social Media – de social media bieden je vele mogelijkheden om met je doelgroep te communiceren.
    Maak het niet ingewikkelder dan het is. Begin met de basics: begin met bloggenLinkedIn en Facebook
  • Netwerken – is onmisbaar voor de marketing van jou en je business.
    Lees hier hoe je effectief netwerkt

Tot zover de strategieën op een rijtje!

Welke marketingstrategie heb jij ontwikkeld voor jouw product of dienst?
Gebruik het commentaarveld hieronder om jouw strategie te delen.

Misschien wil je feedback ontvangen van anderen, of misschien heb je hulp nodig bij het uitwerken van jouw strategie, of misschien heb je tips voor anderen. Deze pagina is daar voor bedoeld!

De hulp, support en aanmoediging is er, je hoeft er alleen maar om te vragen

Tot slot:

Wil je teruglezen wat we ook al weer hebben behandeld met betrekking tot de Mindset, ga dan naar Na de Business Bootcamp – ondernemers mindset 

En voor de Goals, ga naar Na de Business Bootcamp – doelen stellen en behalen

Op jouw succes,

Nisandeh

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Margaret Rekers
9 years ago

Geweldige reminder, dit artikel. Goed om het nog even netjes op een rijtje te krijgen.

Helaas kan ik nog een eigen handige marketingstrategieën geven. Zover ben ik nog niet met mijn bedrijf.
Wel ben en ga ik aan de slag met de tips uit dit artikel.
Ik kom zeker op deze pagina terug en hoop dan van anderen iets op te steken.

Anja Leinders
9 years ago

Met mijn startende bedrijf ga ik beginnen een database mailing lijst op te bouwen via mijn blog en gratis ebook op de website.
Verder is het social media gebeuren ook een van de eerste punten op mijn actielijst.

Marco te Kloeze
9 years ago

Omdat ik franchise organisaties help met het vinden van franchisenemers (ondernemers), doe ik nu meer dan alleen werven en selecteren van mensen. Ik wil ook bereiken dat zij de juiste ondernemers mindset gaan krijgen. Bewustwording van wat ondernemersschap inhoudt. Een bedrijf starten met een werknemersmindset gaat niet werken.

Louise Jenei
9 years ago

– Ik plaats bijna elke dag een comment op LinkedIn en ik ga a.s. vrijdag naar een netwerkbijeenkomst.
– Binnen 2 weken bloggen en actiever op Facebook posten.
– Mijn klanten verdienen inspiratiepunten wanneer ze zich aanmelden voor de nieuwsbrief, een comment gaan plaatsen op mijn blog, een training volgen, mij aanbevelen bij anderen etc. Met deze punten kunnen ze sparen voor korting en gratis diensten (workshops, massages, coachingsessies etc.)