Na de Business Bootcamp – jouw plan

Welkom op deze vierde follow up pagina na de Business Bootcamp van juli 2012, met deze keer het onderwerp Plan!

Op de tweede dag van de Business Bootcamp heb je een A4-tje uitgedeeld gekregen met als titel Business Bootcamp Implementation Plan.

Hierin staan de belangrijkste stappen om te zetten op een rijtje.

Voor jouw gemak herhalen we deze stappen hieronder nogmaals (met uitzondering van de stappen die direct na de Business Bootcamp gepland stonden):

  • Opvolgen van de inzichten en acties uit je werkboek
  • Een buddy vinden om mee te sparren en wederzijdse ondersteuning te geven
  • Een schema maken voor je netwerkactiviteiten voor de komende 3 maanden
  • Verbeteren van je product of dienst (must have & remarkable)
  • Een mailinglijst creëren en starten met het verzamelen van opt-ins
  • Beginnen met een nieuwsbrief
  • Beginnen met een blog

De Business Bootcamp is ondertussen twee maanden geleden.

Wellicht ben je meteen aan de slag gegaan met je implementatieplan en loop je goed op schema.
Super! Als het goed is zie je ook de resultaten van je inspanningen.

Of, wellicht ben je wel begonnen, maar ben je in de loop van de tijd afgeleid, afgedwaald of is je energie en enthousiasme verminderd.
Als dat het geval is, ga weer terug naar je plan.
Bestraf jezelf niet dat je je niet aan je plan hebt gehouden, maar ga gewoon weer verder waar je was gebleven.

Je kunt daarbij ook gebruik maken van de eerdere follow up pagina’s die we je stuurden:

En dan is nu je beurt aan jou: hoe gaat het met jou en jouw planning na de Business Bootcamp?
Als het goed gaat: welke tips kun jij anderen geven om effectief te werken met hun planning?
Als het je wat moeilijker afgaat:  wat heb je nodig om goed te plannen en met je plan te werken?

Gebruik het commentaarveld hieronder om je tips en vragen met de andere Business Bootcamp deelnemers te delen.

Zo helpen we elkaar om de laatste stap uit MG-SPI voor elkaar te krijgen… de implementatie (hierover de volgende keer meer…).

Op jouw succes,

Nisandeh

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Wilko van der Ploeg
8 years ago

En oeps… hoewel ik bijna alles uit de Business Bootcamps heb geimplementeerd -en hier baat bij heb- sla ik iedere keer een puntje over: Het maken van een schema voor netwerkactiviteiten… dat zegt veel over mij.

“Get out of your comfortzone, Wilko!!!!”

Maja van der Zijden
Maja van der Zijden
8 years ago

Tips for you that is difficult. My network plan I follow strictly, because only with other people I make steps. My biggest problem was the change my clients are dealing with. They don’t know what they want. They tell me they need me again when they are settled again. Because of you and the trainings I did with Open Circles Academy, I decided to focus only on ‘working from the heart, working together and teaching people only to work what they are good in (to know their own brand) and to create this I the surrounding they work in now.

Sofia van Herp
8 years ago

Het gaat goed met mijn planning.Met de meeste punten ben ik aan de slag.Ik heb alleen nog steeds geen schema voor netwerk activiteiten. Dus vandaag maar eens bewust aan de slag met de vraag: Wat heb ik nodig om te gaan netwerken??

Sin Declerc
8 years ago
Reply to  Sofia van Herp

Wat je nodig hebt om te netwerken? Geen bad hair day, tenzij dat je remarkable look is… maar voor de rest? Gekke vraag, vind ik toch. Je hebt helemaal niets nodig. Je moet alleen uitgenodigd worden. En je wordt uitgenodigd omdat je daar om vraagt, omdat iemand je heeft aanbevolen of omdat je gewoon hebt opgevangen dat er wat te doen is. Snor even een beurskalender op, schrijf in op een dozijn nieuwsbrieven en mail de lokale KvK dat je wil netwerken. Voor je het weet moet je beginnen uitnodigingen afwijzen.

Ik hou adreskaartjes tegenwoordig vaker op zak. Deel ze niet zomaar rond. Pas als de andere me er om vraagt, geef ik een kaartje. Werkt prima, levert merkelijk betere contacten op en een nettere mailinglijst.