10 dingen waarmee jij die gewenste opdracht binnenhaalt

369 views | 30 reacties |
shares

Hi, hier ben ik weer.

Dus, als jij op deze pagina bent beland… betekent het dat je de video van Hugo Bakker hebt gezien – de video die hem als eerste een plek opleverde in het boek Koplopers 2014…

En voordat ik de 10 lessen uit deze video met je deel, bekijk eerst de video nog een keer heel goed.


.
Oké, wat deed Hugo zó goed dat hij binnen enkele minuten bakken vol gratis publiciteit verdiende? Het is wat jij ook kunt doen om vergelijkbare resultaten te bereiken bij welke deal dan ook.

Hier komen ze dan, de 10 dingen waarmee jij die gewenste opdracht binnenhaalt:

1. Doe een stap extra
Hugo beperkte zich niet tot het beantwoorden van de vragen die wij stelden. Daarmee zou hij zich namelijk direct in de categorie ‘dertien in een dozijn’ hebben geplaatst. Dus nam hij de tijd, de moeite en gebruikte hij zijn creativiteit voor punt 2…

2. Maak het anders
Waar iedereen een tekstueel commentaar achterliet, maakte hij een korte video. Zonder veel franje, niet onnodig ingewikkeld , maar het is anders en het trekt de aandacht. Het loont de moeite om het ANDERS aan te pakken.

3. Maak het persoonlijk
Hugo begon zijn boodschap met een persoonlijke groet aan Vered, Rani, mij en ons team. Hij ging de interactie aan op de juiste manier. Door mensen persoonlijk te benaderen krijg je altijd meer aandacht. Zo begin je ook het proces van ‘know, like en trust’ waarmee je van prospects vrienden maakt en van vrienden klanten en van vrienden ambassadeurs, fans, promotors van jou, je product en je business.

4. Wees dankbaar
Misschien ligt het aan mij, maar ik geloof eerder dat het universeel is: we willen allemaal erkenning. Door even de tijd te nemen en te delen hoe dankbaar hij is voor wat hij van ons heeft gekregen, ging Hugo heel soepel het tweede deel van het ‘know, like and trust’ proces in.

5. Bewijs dat je oprecht bent
Iedereen kan ZEGGEN hoe dankbaar ze zijn, maar Hugo pakt de koe bij de horens en bewijst dat hij implementeert wat hij bij ons heeft geleerd (bijvoorbeeld door zijn dream board te laten zien). Met zijn aanpak werkt hij aan de 3e fase van het ‘know, like and trust‘ proces.

6. Refereer aan een gemeenschappelijke connectie
Dit is niet altijd van toepassing of mogelijk, maar als je dit op een natuurlijke manier kunt doen – zonder geforceerd ‘de naam te laten vallen’ van een gemeenschappelijke kennis of vriend – bouw je affiniteit op en zijn we geen vreemden meer voor elkaar. Hugo herinnert me eraan hoe hij ons leerde kennen via een vriendin (en Open Circles student) en het positieve gevoel dat ik over haar heb, straalt direct op hem af… Zo werkt het dus, MITS je hierin oprecht bent (zie ook punt 5).

7. Wees eerlijk, transparant, direct
In zijn video deelt Hugo (2 keer) over hoe hij mij in het begin niet vertrouwde, totdat hij van gedachten veranderde. Voor mij was dat positief en wel om 2 redenen – ten eerste is hij eerlijk en open. Ten tweede beschrijft hij een soort ongemak of interne strijd waar veel van onze studenten mee te maken krijgen. Het is geweldig om de resultaten te zien van iemand ervoor kiest om het erop te wagen en het proces te vertrouwen.

8. Refereer aan contact in het verleden
Dit is alleen van toepassing als je voorheen contact hebt gehad met de ander (wat ik ten zeerste aanbeveel). In dit geval herinnert Hugo mij aan de diverse keren dat we contact hadden (via een interview, LinkedIn berichten). Hiermee laat hij mij zien dat hij consistent serieus en gecommitteerd is en nogmaals… oprecht is in zijn dankbaarheid.

9. Deel jouw resultaten
In dit geval gaat een groot deel van Hugo’s video over de resultaten die hij heeft gehaald op basis van wat hij heeft geleerd in onze programma’s (Passief Inkomen Online, give first, 100,000 website bezoekers, 10,000 abonnees, bloggen…).

Door concrete resultaten te delen maak je jouw boodschap zo veel krachtiger, omdat mensen niet meer hoeven te gissen naar wat je precies bedoelt. Mensen willen duidelijkheid, dus BAM geef je het ze op een presenteerblaadje.

10. Bewijs je resultaten
Het is gemakkelijk om resultaten ‘te bedenken’ of ‘op te leuken’. Het is veel geloofwaardiger als je de resultaten kunt bewijzen. In de video laat Hugo de websites zien die hij maakte, web-statistieken en andere bronnen die zijn resultaten en zijn geloofwaardigheid bevestigen.

Laat er geen twijfel over bestaan dat deze 10 dingen ook voor jou werken zoals ze voor Hugo werkten. En het bewijs dat zijn aanpak werkt is onmiskenbaar: Hugo is de eerste Koploper 2014. Hij heeft zijn doel bereikt.

En nu ben ik heel benieuwd…

Terwijl je alle 10 lessen voor je ziet, wil je dan de volgende 2 vragen beantwoorden in het commentaarveld onderaan deze pagina:

  1. Welke les is voor jou nu de meest belangrijke en waarom?
  2. Hoe ga je deze les implementeren? (wees zo concreet mogelijk)

Door je antwoord op deze 2 vragen te delen in een comment, vergroot je niet alleen je eigen committment, je inspireert ook anderen – als een echte koploper – om hetzelfde te doen.

En kom na een tijdje nog eens terug om het concrete resultaat van je antwoord op vraag 2 te delen (en te bewijzen!)

Op jouw succes,

Nisandeh

P.S. Nu je verrijkt bent met de 10 lessen uit Hugo’s video – ga nog eens terug naar het artikel “Ben jij een Koploper” en gebruik je nieuwe inzichten bij je sollicitatie naar een plek in Koplopers 2014. Ik ben benieuwd om te zien wat je hebt geleerd!

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

30 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Everts
8 years ago

De les voor mij:

Gewoon doen waar je in gelooft, lef hebben om anders te zijn of eigenlijk gewoon jezelf zijn. Aanpassen aan de kudde gaat niet het resultaat opleveren.

Wat ik ga doen, los van mijn 2 wekelijkse blog (al bijna een jaar) doorpakken en nu eindelijk eens een workshop/lezing te gaan houden. Mijn grootste angst is hierbij “wat heb ik nu te vertellen” en die dus doorbreken.
Een naast mijn gratis e-book nu ook een ander product lanceren.

Suzan Jong
8 years ago

De belangrijkste lessen voor mij hieruit zijn – met stip! – het delen en bewijzen van de resultaten.

De andere zaken zijn zeker ook belangrijk, maar ik denk dat wanneer ik meer ga werken aan het delen en bewijzen van de resultaten in m’n business, dat dit me de meeste impact oplevert!

Dank voor dit blog en deze waardevolle reminder!

Danny van Leeuwen
8 years ago

De meest belangrijke les voor mij nu is:

Een stap Xtra doen om mijn einddoelen helder te krijgen.

Hiervoor ga ik:
– Zo vaak als nodig mediteren zodat ik vanuit mijn ‘eigen golf’ blijf handelen.
– Deze week nog einddoelen creëren.
– Zodra ik de einddoelen heb ga ik ze gebruiken in Week 1 van het “recept voor succes”.

Esther Benard
Esther Benard
8 years ago

Doe een stap extra zodat je niet één van de ‘dertien in een dozijn’ bent….en ga buiten de gebaande paden zoals Hugo deed met zijn video.

Ik ga in grotere mate mijn aandacht vestigen op de ‘know, like and trust’. En mij hierbij vooral laten leiden door de waarden van vriendelijkheid, betrouwbaarheid, rechtvaardigheid, eerlijkheid en respect.

Thea van Dijk-vonk
8 years ago

Welke les mij het meest aanspreekt vind ik niet moeilijk te beanwoorden. Het tweede deel welke les ben ik bereid te implementeren vind ik lastiger.

Toch waag ik mij aan 1 les en dat is:
Deel jou resultaten.

Als mijn resultaten bescheiden zijn in mijn ogen, durf ik ze niet te delen. En als mijn resultaten geweldig zijn,durf ik ze ook niet te delen, want dan vind ik het te pocherig.
Ik heb hier nog wat werk te verzetten.

Marijke Willems
7 years ago

Een les die ik uit het filmpje haal is dat je nog zo vaak naar cursussen kunt gaan, als je er niets mee doet gebeurt er niets! Maar er is hoop: 2 voorbeelden worden aangehaald van mensen die op een later moment ‘het licht’ zien en er van profiteren door te implementeren en te doen. Zonde van de ‘verloren jaren’ maar goed,beter laat dan nooit.

Ik zelf heb al mijn oude materialen erbij gepakt, heb een aantal blog artikelen geschreven en me opnieuw ingeschreven voor de business bootcamp. Ik zie ook dat diverse cursisten programma’s aanbieden die lijken op programma’s van open circles. De les die ik hieruit haal is dat je het wiel niet altijd zelf hoeft uit te vinden en dat je je mag laten inspireren door anderen. Implementeren wat je geleerd wordt is stap 1 en dat volhouden voor minstens een jaar. En dan verder kijken wat er gebeurt en verandert.

Fred van de Wijgaart
8 years ago

Anders doen, die springt er voor mij uit en doet me herinneren aan een klant die ik anders binnen heb gehaald.

Ik had hem een offerte gestuurd, bij de follow-up kreeg ik het gevoel dat hij nog niet helemaal overtuigd was. Voor mij een uitdaging want ik wilde hem persé binnen halen. Welke tool(s) kon ik inzetten om hem het gevoel te geven dat hij helemaal met de goede partij in zee zou gaan. Opeens schoot het me te binnen, ik moest hem verrassen!. Het was net voor Sinterklaas, ik heb een keynote film in rijm gemaakt. Het koste me extra tijd en inspanning maar hij vond het zo grappig en kreeg gelijk opdracht.

Dus concreet, ik ga mijn bezoeken bij klanten en offeres op een andere manier doen. Op een frisse verrassende wijze gaat het gebeuren.

Dank Nisandeh & the team for this insight, have a great day!

Thomas Vande Kerckhove
Thomas Vande Kerckhove
8 years ago

De les die voor mij het belangrijkst is is: wees eerlijk, transparant en direct.

Ik vind deze les heel belangrijk omdat ik deze de laatste 5 maanden consistent heb toegepast in mijn persoonlijke leven en de les werkt. Je krijgt het snelst resultaat als je gewoon eerlijk, duidelijk en direct bent in wat je zegt en nog belangrijker in wat je doet. Je hebt geen verborgen agenda en mensen voelen dat ook als je oprecht bent en zullen je sneller iets gunnen.

Bij mij heeft dit heel veel zaken in de gang gezet en resultaat opgeleverd. Dat resultaat motiveert me telkens om verder te gaan.

Rob Stalenhoef
8 years ago

Een mooie lijst om de zaak voor mij weer op scherp te zetten.
Voor mij zijn de twee belangrijkste:

Doe een stap extra
Maak het anders

En die twee kunnen heel erg goed samen. Ik zie direct mogelijkheden door nieuwe klanten met een persoonlijke videoboodschap te verwelkomen. Dat maakt het anders en ik doe een stap extra.

Dank je Nisandeh!

Maja van der Zijden
Maja van der Zijden
8 years ago

Heb het filmpje nog een goed beluisterd en de commentaren gelezen en ben er van overtuigd dat het succes komt op het moment dat een mens verbinding maakt met zijn eigen levensdoel.

Paul van Oers
8 years ago

Belangrijkste les : WEES ANDERS, val op en wees betrouwbaar!

Yolande van Lith
Yolande van Lith
8 years ago

Goedemorgen Nisandeh, Vered, Hugo en alle bloggers,

punt 1 t/m 10 is een grote les; “openheid van zaken geven, delen in successen en uitleggen en toelichten hoe dit gerealiseerd kan worden, leren en implementeren en vooral doen”.

Veel plezier met het maken van Koplopers, ik lees Koplopers rgelmatig met veelplezier door.

Julia Arnscheidt
8 years ago

Goede morgen allemaal,

Voor mij is de belangrijkste les ´wees eerlijk, transparant en direct´.

Ik merk dat ik nog steeds twijfels heb bij het verkopen. Alle strategieën van eerst geven enzovoort zijn erop gericht om uiteindelijk veel te krijgen. En dat is precies de adder onder het gras die ik overal voel en waarvoor mijn alarmbellen gaan rinkelen. En dus ben ik bang dat anderen deze bellen ook horen afgaan als ik dezelfde strategieën toepas. En dat doen ze dan waarschijnlijk ook omdat je altijd krijgt waar je bang voor bent.
Ik weet ook wel dat het gaat om waarde leveren en dat doe ik in mijn blog, tijdens mijn coaching (en straks ook training) voor drukke ouders en ook in het boek dat ik schrijf. Alleen ik saboteer mezelf door deze angst met mij mee te blijven slepen.

Wil ik rijk worden over de rug van anderen? Nee. Ik ben bereid om er veel waarde voor te leveren. En uiteindelijk wil ik financieel vrij zijn zodat ik nog meer mensen kan helpen.

Dus, de eerste stap voor mij is om dit thema bespreekbaar te maken, open en eerlijk.

Dank voor je lessen, Nisandeh!

Julia Arnscheidt
8 years ago

Oh ja, concreet!
Ik ga er een volgende blogpost aan wijden.

Have a nice day!

Suzanne Mijnheer
Suzanne Mijnheer
8 years ago

Ik ga echt moeite doen om die stap extra te zetten en creatief te zijn. En om mijn passie, het brengen van verbinding op de werkvloer te realiseren, wil ik al mijn communicatie heel persoonlijk maken. Dank voor de tips! Ik ga aan de slag.

Eleonora van Grinsven
8 years ago

1. Mijn belangrijkste les is vooral geloven in mezelf en implementeren. Tijdens de Financial Freedom gaf je me zoveel aanwijzingen dat ik fout bezig ben. Au, dat deed pijn. Toch voel ik dat je gelijk hebt. Niet alleen zakelijk maar ook privé bereik ik niet wat ik wil bereiken omdat ik onvoldoende in mezelf geloof en implementatie uitstel. Na afloop van de Financial Freedom zei je tegen me dat je me niet kon helpen, je trok letterlijk je handen van me af. Dank je wel daarvoor!! Want dat is precies wat ik nodig had. Ik moet niet het leven leiden wat anderen voor mij bedenken. Ik kan zelf kiezen en moet verantwoordelijkheid nemen voor mezelf.

2. Gisteren (na het zien/lezen van Hugo) heb ik een plan bedacht over hoe ik verder kan met mijn passie. Dit heb ik kort besproken met mijn zakenpartner en deze week gaan we eindelijk de investering aan en DOEN. Dus we gaan foto’s toevoegen aan onze site, dat vertellen aan mensen die onze enquête hadden ingevuld, recensies toevoegen aan de site, uitzending bij BV Brabant toevoegen aan de site en ons naaiatelier opdracht geven om kleding te maken voor onze klanten. Geweldig leuke stappen die mij enorm veel energie geven.

Bedankt en tot zaterdag.
Hele goede dag gewenst, Eleonora

Daisy Goddijn
8 years ago

Mooi om de lessen die Nisandeh eruit heeft gehaald te lezen. Ik had er namelijk 10 andere lessen uitgehaald! Kun je nagaan hoe je anders kunt kijken naar een video en hoeveel verschillende lessen je eruit kunt halen door er op een andere manier naar te kijken. Erg waardevol dit. Bedankt Nisandeh!

1. Welke les is nu voor mij het meest belangrijkst en waarom?
Dat is op dit moment les 1: Doe een stap extra.

Waarom? Omdat ook ik dolgraag koploper in 2014 wil zijn. Niet alleen om in het boek te komen maar ook om koploper te zijn met mijn bedrijf eBookPoint. En wat heb ik gedaan? Ik heb ook braaf de antwoorden in een tekst gezet. Ik heb veel tijd in gestoken en goed over nagedacht, dat wel. Maar ja, ik ben nu inderdaad 13 in een dozijn. Valt mijn verhaal wel voldoende op?

Hugo was de enige die zijn verhaal in een video heeft verwerkt dus dat valt op. Als iedereen nu een video gaat maken valt het niet meer op. Je moet dus zorgen dat je het anders doet dan de rest en dat je dat als eerste doet.

Dat geldt ook voor het doen van marketing. Als jij de marketing hetzelfde doet als je concurrenten/concullega’s dan val je niet op. Doe je het anders dan loop je op kop. Treffende titel, Koplopers!

2. Hoe ga ik deze les implementeren?
Ik ga vanaf nu bewust kijken naar de lessen die ik bij Open Circles heb geleerd. Ik weet dat ik al heel veel heb toegepast maar ik sta er niet altijd bij stil. Ik ga tijd inplannen om elke week 1 les eruit te pikken, te kijken hoe ik die ga implementeren of hoe ik dit geimplementeerd heb en dat delen en toepassen in mijn marketing. Ik ben ervan overtuigd dat dit niet alleen energie op gaat leveren, maar ook focus en resultaat! Let’s go for it!

Anneke Panella-Drijver

Hallo Nisandeh, voor mij zijn de lessen waar ik nu het meest mee kan.

Wees persoonlijk – en dat vind ik heel lastig op Social Media – maar ik ga op Twitter, FB en LinkedIn vaker direct reageren op iemand, dus niet in het algemeen.

En Wees dankbaar – niet alleen naar mijn klanten toe, maar ook naar mezelf toe. Voor wat ik tot nu toe al wel heb bereikt en heb aan lieve mensen om mij heen.

Groet, Anneke

Natascha Dorder
8 years ago

Maak het anders, durf het anders te doen en sta daar achter. laat je niet afleiden en focus erop. Dat is waar ik nu mee worstel, opsta, doorga en mezelf weer terugfluit. Een soort riedeltje waar ik me zelf al een jaar of wat in zie bewegen. Onzichtbaar, bescheiden, risico mijdend, niet boven het maaiveld uitkomen, zacht en lief zijn, allemaal aspecten waar voor ik beloond werd ooit en zo nu en dan weer helemaal groot worden als ik het anders wil gaan doen. Spannend, maar ik ben er nu echt mee bezig!

Marielle Meijer
8 years ago

Hi Nisandeh,

Jouw lessen, de lessen Vered en nu ook die van Hugo zijn altijd zo waardevol. Veel dingen weet je al wel, maar het is goed ze af en toe weer even te voelen en te ervaren. Dank je voor het delen.

Ik heb mij ook opgegeven als Koploper, ik schreef hier ook een blog over (http://mariellemeijer.nl/2014/03/06/op-weg-naar-de-top/). De belangrijkste les die ik van Hugo leerde in dit traject: Maak het anders. Sowieso een wijze les, niet alleen voor sollicitatieronde 2, maar voor het ondernemen in het algemeen natuurlijk. De vraag is nu hoe ik deze les ga implementeren. De blue ocean strategie die Vered mij een paar weken leerde ga ik hier in ieder geval voor inzetten. Als ik deze erbij pak, dan komt mijn idee vanzelf en dat ga ik morgen meteen DOEN!

Big hug!
Marielle

Mie Dams
8 years ago

Mijn belangrijkste les zit in ‘maak het anders’. Ik loop al een tijdje gefrustreerd rond dat ik geen ruimte vind om meer met mijn creativiteit te doen…. Deze les opent plots een perspectief: ik kan mijn creativiteit ook in een offerte of voorstel stoppen.
Ik ben de afgelopen dagen met wat weerstand aan het ‘kauwen’ op een offerte. Het idee om het helemaal anders aan te pakken, maakt me blij en geeft goesting om er aan te beginnen.

Dank voor de inspiratie!

Hannie Mommers
8 years ago

Punt 2 is voor mij het belangrijkste: pak het anders aan. Ik loop daar al een tijdje mee rond voor mijn eigen dienstverlening en producten en kom er nog niet uit. Maar dat gaat lukken op een gegeven moment – als ik maar volhoud.

Nicky Koopmans
8 years ago

Les 10: Bewijs je resultaten

Dit is iets waar ik nu heel hard mee bezig ben. Ik heb inmiddels toestemming van een paar cliënten om hun situatie als case-study te publiceren op mijn nieuwe, nog te lanceren website.

Ingrid Langen
8 years ago

Voor mij is de belangrijkste les van Hugo: commitment aan je resultaat en ‘do the work’. Leren van wat niet werkt en anders doen.
Deze les ga ik implementeren. In een andere situatie heb ik het zelf al gedaan (endurance rijden, marathons te paard) maar zakelijk neem ik steeds genoegen met wat eruit komt. Dat is voor mij de les van Hugo: ook zakelijk commitment levert resultaat op.

Sonja Zwart
7 years ago

de meest belangrijke les: maak het anders!
ik maak een filmpje voor op mijn website, ik geef mezelf hiervoor 2 maanden de tijd. Eind februari staat het filmpje op mijn site.

Paulien van der Geest
8 years ago

Bewijs je resultaten:

Dit alles zodat mensen ons VERTROUWEN. Tenslotte is een vakantie heel belangrijk voor mensen en betreft het ook een groot budget. Voor veel mensen is het de trip of a lifetime

We hebben hartstikke goede resultaten uit onderzoek. Tijd om dat te delen op onze website:
footprinttravel.nl/7-redenen-om-je-vakantie-te-boeken-met-footprint-travel/

Dit doen we naast verhalen en fotos van reizigers op onze website. footprinttravel.nl/indonesie/reacties-van-reizigers/

Hiernaast zijn we ook op zoek naar: Doe het anders.
Dat is best nog wel eens moeilijk! We proberen ons niet al te veel bezig te houden met wat de rest van de branche doet, want op die manier begint iedereen op elkaar te lijken. We gaan zoveel mogelijk onze eigen gang.

Michaëla Wierdsma
8 years ago

Het meest belangrijke is het bewijs van resultaten. In het geval van Hugo met cijfers over website blog klantencontact etc.

Het bewijs in de vormen van concrete gegevens is essentieel om mee te kunnen doen aan Koplopers of op een andere manier met mijn kop boven het maaiveld uit te komen.

2014 staat volledig in het teken van Verander Gedrag Nu, de onderneming die ik gestart ben na de lessen van Nisandeh, Vered en het Open Circles team.

In 2015 wil ik les 1 t/m 9 van dit blog kunnen vormgeven in les 10 en daarmee naar buiten komen.
Dit blog is een om te printen en op te hangen. Een nieuw Open Circles moodboard voor Verander Gedrag Nu.

Succes met Koplopers 2014, ik kijk er naar uit om de verhalen te lezen. Fijne dag, Michaëla

Anja Leinders
8 years ago

Voor mij is hier de belangrijkste les uit om een extra tandje bij te steken zodat je het anders dan anderen kan doen en daardoor op een positieve manier opvalt.

Mariska van Gennep
8 years ago

Hoi, ook ik ben er weer! Les 1 doe een stap extra, in combinatie met stap 2 zijn goede lessen,die ik vaak van nature toepas. Echter ook laat ik me wel eens tegenhouden door het kleine stemmetje (Vered heeft mij hier veel over geleerd in de WDBD serie). Hoe ik dit ga implementeren? Door niet in Koplopers 2015 te komen wat mijn bedoeling was, maar dit naar voren te halen en in Koplopers 2014 te mogen stralen! Hele lieve groet, Mariska

EvaMaria de Belder
EvaMaria de Belder
8 years ago

Wees eerlijk transparant en direct
wees dankbaar