10 regels voor een betere website

13921 views | 442 reacties |
shares


Als professional of ondernemer kan jouw website het meest krachtige ‘wapen’ zijn in je marketing systeem.

Helaas zijn de meeste websites van mijn studenten niet veel meer dan een online brochure, die niets (of heel weinig) doet om hun business te ondersteunen.

Als jouw website geen resultaat geeft, dan zijn er een aantal dingen die je kan doen om het direct te verbeteren…

Voor een kleine onderneming moet je website een drietal taken volbrengen:

  1. Het positioneren van jou als vaardig professional en expert in jouw vakgebied

  2. Het converteren van bezoekers naar leads, door het verkrijgen van hun naam en e-mailadres voor jouw mailinglijst

  3. Het converteren van leads naar klanten.

Om succesvol te zijn moet je website AL deze drie zaken doen, en ook nog eens heel goed.
Dus, hoe maak je je website beter, zodat het deze drie taken efficiënter en effectiever uitvoert?

Hier is mijn lijst van 10 essentiële regels voor een betere website:

Regel #1 – Laat een bezoeker je website niet verlaten zonder zijn of haar e-mailadres achter te laten

Je wilt in ieder geval een opt-in formulier hebben op je homepagina (zie
businessbootcamp.nl), maar bij voorkeur heb je zo’n formulier op elke pagina van je website.

Je kunt ook een pop-up gebruiken als opt-in.

Ja, ja, ik hoor wat je zegt: “Iedereen haat pop-ups”, toch?
En toch, onze pop-up heeft meer dan 7.000 opt-ins gegenereerd sinds we er een paar maanden geleden mee zijn gestart.

Regel #2 – Vertel WAT je wilt dat ze doen

Een goede call-to-action vertelt bezoekers wat ze moeten doen.

Heb je een speciale aanbieding, beperkt in tijd?
Schrijf niet alleen “50% korting op al onze producten”.

In plaats daarvan, schrijf “50% korting op al onze producten, KLIK HIER en profiteer NU”.

Regel #3 – Vertel WAAROM ze actie moeten ondernemen

Als jij wilt dat je bezoekers iets doen op je website, zoals zich aanmelden voor je nieuwsbrief, plaats dan geen formulier wat zoiets zegt als “laat hier je e-mail achter” of zelfs “meld je aan voor onze nieuwsbrief” – je conversie blijft hiermee zeker laag.

Vertel hen WAAROM ze het zouden moeten doen: “Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang ons speciale XXX rapport”.

Neem eens een kijkje bij het opt-in formulier voor onze videocursus (rechtboven op www.businessbootcamp.nl), om te zien hoe we drie paragrafen hebben gebruikt om te communiceren waarom je je zou moeten aanmelden voor de cursus.

Regel #4 – Onderhoud het contact

Nu je dan hun e-mailadres hebt – gebruik het!

Zorg dat je regelmatig en consistent waardevolle informatie stuurt (waardevol voor hun), door eens per week, per twee weken of op z’n minst eens per maand een simpele e-mail te sturen.

Deze e-mail zou niet langer moeten zijn dan een paar paragrafen. De e-mail moet de lezer nieuwsgierig maken, zodat hij of zij op de link klikt naar het complete artikel (of de video) op… het blog op jouw website.

Als je regelmatig waardevolle informatie geeft aan je prospects of klanten, dan blijf je in hun gedachten en dan verwerf je de lucratieve positie van… de expert.

Regel #5 – Doe een onweerstaanbare aanbieding

Nu heb je je bezoekers aangezet tot de eerste acties – ze hebben zich aangemeld voor je lijst en ze lezen je blog. Nu is het tijd voor hen om zaken met je te gaan doen.

Mijn suggestie: begin klein.
Of misschien moet ik het anders formuleren – begin groot. Groot voor hun.
Bied iets wat ze echt willen, iets wat hen heel veel waarde biedt.

Zorg dat je het vrijwel onmogelijk maakt om ‘nee’ te zeggen tegen je aanbieding, en maak het ze zo gemakkelijk mogelijk om er ‘ja’ tegen te zeggen.

Dit noemen we een onweerstaanbare aanbieding (‘irresistible offer’).

Dit is één van de belangrijkste lessen die ik je leer in de nieuwe Master Entrepreneur training.

Maar voor nu, kijk maar hoe wij het hebben geïmplementeerd op onze home pagina – door een tweedaagse training te bieden – de Business Bootcamp – waarin je de beste strategieën leert om je business uit te bouwen in de nieuwe economie en die je de unieke gelegenheid biedt om met honderden potentiële klanten en partners te netwerken… en dat alles voor de prijs van koffie/thee en lunches.

Als je geïnteresseerd bent in het uitbouwen van je business in de huidige economie , dan ben je gek als je de aanbieding niet aanneemt. Het is supergemakkelijk om ‘ja’ te zeggen.

We hebben nog 5 andere regels voor een betere website voor je in petto.

Maar voordat ik je daar heen stuur, ben ik nieuwsgierig om van je te horen…

  1. Welke websites bezoek jij vaak?
  2. Wat maakt het dat je graag tijd besteedt op deze websites?
  3. En als je wel eens een ‘slechte’ website bezoekt , wat maakt dan dat je op de ‘terug’ knop klikt?

Deel jouw antwoorden op deze vragen in het commentaarveld hieronder. Zodra we je comment ontvangen sturen we je tips 6 tot en met 10 voor een betere website én een checklist die je echt moet hebben.

Tot straks.

Op jouw succes, Nisandeh

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
442 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Chris van der Aa
10 years ago

1. Sites die meer toegevoegde waarde hebben, dan hun concurrenten. Zo is Google de beste zoekpagina, is ook mijn homepage in de browser. Wikipedia is ook heel sterk, waar het algemene informatie betreft. En iedereen heeft verder wel zijn of haar favoriete websites, waar zinvolle zakelijke of technische informatie vandaan gehaald kan worden. Kwaliteit is wat we zoeken.

2. Naarmate de site beter is, zul je er vaker komen en langer verblijven, dat is zonneklaar.

3. Ben je op een slechte website, dan is iedere seconde een verloren seconde.

Leni Minderhoud
9 years ago

Wat een waardevolle tips hier! Verbetering van mijn website vwb klanten genereren, traffic etc staat nr. 1. Ik heb al een derde bouwer ingeschakeld en ben ook in nauw overleg met de ontwerper die dit coordineerde. Ik kan zelf de content aanpassen, ik heb een blogmodule (beperkt) en ik ben heel blij met het ontwerp. Ik krijg daar lovende reacties over, stijlvol, rustig etc.

Maar nu komt het, de SEO is minimaal en de vraag is nu krijg ik dat voor elkaar tegen redelijke kosten want de wijziging van bouwer heeft me wel wat te veel gekost alles bij elkaar. Zou mijn website om te zetten zijn naar WordPress, omdat ik daar zoveel goeds over hoor, maar wel met hetzelfde ontwerp?

Ik bezoek vaak:

Opencircles: Ik vind er alles wat ik op dit moment nodig heb

en vooral eigenlijk alle social media en vandaar uit klik ik door nav een interessante post.

Op Tweetdeck heb ik mijn favorieten in 1 kolom ondergebracht om ze te separeren van alle andere volgers en hen probeer ik steeds te volgen zover dat lukt, en zo klik ik door naar hun websites/blogs

Zo houdt ik de informatie behapbaar.

En een slechte website verlaat ik, als er te veel informatie staat op de Homepage, te veel tekst op elkaar geplakt, tenzij de inhoud me pakt.

En, Sigrid, als je als expert met een website begint, dan ben je het al! Dus vertel wat je als expert doet voor wie, welk probleem los je op en wat is het resultaat wat ze krijgen. Het maakt niet uit of je begint, want je bent het toch al? En je hebt al ervaring, op wat voor gebied dan ook!

Wilko van der Ploeg
9 years ago

:

Naar aanleiding van je vraag over de mogelijkheid om je site naar WordPress om te zetten met hetzelfde design… dat is mogelijk. Het design bevat geen punten die echt ‘bijten’ met de mogelijkheden van WordPress. Wat alleen wel enigzins problematisch zou worden is juist het format van de URL’s… URL’s zijn hoofdletter-gevoelig en WordPress volgt de Google richtlijnen om alles in kleine letters te houden… Dat wordt eigenlijk min of meer ‘afgedwongen’, terwijl jij mixed-case (groot en klein door elkaar) URL’s hebt…

Leni Minderhoud
9 years ago

Dank Wilko voor de goede adviezen. Inmiddels mailen we hierover dus wordt vervolgd en ik zie je as weekend!

Suzanne de Gooijer
9 years ago

Sites die ik vaak bezoek zijn mijn eigen social media sites. Vooral Facebook omdat ik deze ingericht heb als mijn eigen magazine. Met mensen waar ik van wil horen en bedrijven waar ik over wil lezen. Bedrijven die ik waardeer en waarvan ik wil weten waar ze mee bezig zijn.

Het zijn vooral de sites die te maken hebben met technische snufjes, vormgeving en design. Deze sites weten vaak ook direct hoe een lezer zich prettig voelt op de pagina. Qua inrichting, wit ruimte, tekst grootte en verdeling over de pagina.

En om bovenstaande reden verlaat ik pagina’s snel. Het ziet er te vol, te druk of te onoverzichtelijk uit.

Bas van de Weideven
Bas van de Weideven
10 years ago

1.Welke websites bezoek jij vaak?
youtube, google

2.Wat maakt het dat je graag tijd besteedt op deze websites?
ze werken fijn en weten antwoord op al mijn vragen;)

3.En als je wel eens een ‘slechte’ website bezoekt , wat maakt dan dat je op de ‘terug’ knop klikt?
als ik niks interresants zie ga ik weg.

Erwin van Amersfoort
8 years ago

1. Ik bezoek regelmatig websites die mij op de hoogte houden van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van webdesign, webdevelopment, WordPress, SEO, online marketing en social media.

2. Ik besteed hier graag tijd aan, omdat al deze info mij helpt om mijn klanten succesvoller te laten zijn op het Internet. Door het toepassen van de nieuwste technieken loop niet alleen ik, maar lopen ook mijn klanten voorop en halen ze meer uit hun website.

3. Ik klik regelmatig weg van een website als ik teveel onzinnige advertenties zie en als de content niet strookt met het gezochte onderwerp. Op de meeste websites kom ik binnen via Google.

Emma Veenstra
10 years ago

1. Als journalist raadpleeg ik (via Google) vooral Wikipedia, taalkundige websites, the Open Circles Academy en… de ANWB routeplanner. Ik lees ook dagelijks mijn gmail-berichten en volg in up-tempo, als een kloon van Speedy Gonzalez, relevante discussies van (schrijvers) groepen op LinkedIn.
2. Relevante informatie verkrijgen is het primaire uitgangspunt.
3. Een ‘slechte’ website is in mijn ogen langdradig, inefficiënt en/of ‘opdringerig’ – ik hoef niet ongevraagd bekeerd te worden tot een bepaald product of ‘geloof’ (gaat vaak samen…).

Anneke Hemmen
9 years ago

Ik bezoek veel websites die te maken hebben met mijn beroepsrichting (HRM ontwikkeling opleiden)
Ik besteed er veel tijd aan als er informatie opstaat die voor mij van belang is. Als het er dan leuk uitziet is dat mooi meegenomen maar is voor mij niet leidend. Als ik via google zoek dan ben ik daar wel gevoeliger voor merk ik. Maar veelal kom ik via e-mail doorlinken op een website terecht.

Als er veel te veel informatie wordt geboden en ik niet in 1 oogopslag iets kan vinden dan haak ik af.

Sijtje Princen
9 years ago

Ik bezoek graag sites als YouTube, surf graag op Google, zoek dingen op in Wikipedia. En sinds de Business bootcamp ook actief op LinkedIn en een regelmatige bezoeker van Open Circles Academy.
Verder bekijk ik graag sites van massagetherapeuten, coaches, natuurgeneeskundig therapeuten enz. om te kijken hoe zij zichzelf presenteren.
Als het lang duurt voor een pagina geladen is, dan haak ik af. En zo ook geregeld als er muziekjes klinken.

Harro van den Berg
Harro van den Berg
8 years ago

Ik bezoek vooral websites die bijdragen aan mijn ontwikkeling. Primair als persoon, maar zeker ook zakelijk.

Ik wil meer uit mijzelf halen in dit leven, op een manier waar ik mij goed bij voel. Daarbij kan ik heel veel leren van anderen. Door te lezen wat ze schrijven, door hulp te vragen. Zonder mijn eigen ideeën en gevoelens daarbij uit het oog te verliezen.

Ik open elke site in een apart tabblad. Ctrl+F4 werkt sneller en grondiger dan de ‘terug’ knop. Ctrl+F4 gebruik ik vooral als de pagina waar ik naartoe ben geleid niet biedt wat het beloofde te bieden, of wanneer het heel veel tekst is, maar mij weinig inhoud biedt.

Conrad van Pruijssen
10 years ago

Ik gebruik vaak google.
Om informatie te vinden.
Ik haak af als ik niet snel iets kan vinden over degene die eigenaar is van de informatie die op de site staat om te verifiëren wat de kwaliteit van de info is.

Conrad van Pruijssen
de stottercoach

Francoise Zorge
9 years ago

Momenteel de vacature sites zoals vacaturebank.nl en stepstone, omdat ik naast mijn bedrijf toch ook momenteel een vast inkomen wil hebben.
Omdat ik naar de Bootcamp ben geweest bezoek ik nu ook de Open Circles website.
Ik bezoek graag websites waar steeds nieuwe informatie op staat waar ik wat aan heb. De meeste slechte websites zijn statisch zonder veel verandering. Je hebt dan alles al gelezen en dan kom je er ook niet vaak meer terug

Margreet Jonker
10 years ago

Goede tips! Dank daarvoor!

1. Ik bezoek vacaturesites, vakgerichte sites en sites n.a.v. e-mailberichten met links.

2. Ik ben benieuwd naar aanvullende kennis en ervaringen om nog beter te worden.

3. Als een website schreeuwerig is, vaag is of de info wordt onduidelijk gebracht ben ik zo weer weg.
Ook wanneer links de niet werken, geef ik het gauw op!

Graag ontvang ik alle tips, want ik ga binnenkort mijn website herzien..

Hartelijke groet,
Margreet Jonker

Richard Jungschläger
10 years ago

Welke websites bezoek jij vaak?
Google en Google Reader, lees alles via RSS feeds.

Wat maakt het dat je graag tijd besteedt op deze websites?
Overzicht, duidelijk wat er nieuw is.

En als je wel eens een ‘slechte’ website bezoekt , wat maakt dan dat je op de ‘terug’ knop klikt?
Onoverzichtelijkheid en rommelig ontwerp/layout

Saskia ter Welle
10 years ago

Welke websites bezoek jij vaak?

fashionunited -> modenieuws
en via nieuwsbrieven de sites van bijv. Business Bootcamp en anderen die mij waarde bieden waarmee ik mijn business kan uitbouwen.

Wat maakt het dat je graag tijd besteedt op deze websites?
informatie

En als je wel eens een ‘slechte’ website bezoekt , wat maakt dan dat je op de ‘terug’ knop klikt?
verveling, veel tekst, weinig inhoud

Mireille Buldeo Rai
10 years ago

Antwoord 1: Google en websites waar ik enthousiast van word.

Antwoord 2: Om wat te leren of voor inspiratie.

Antwoord 3: Ellenlange lappen tekst die uiteindelijk alleen maar een verkooppraatje blijken te zijn.

Bert Hogenes
Bert Hogenes
10 years ago

1 – Google en Wikipedia
2 – Het is niet zozeer graag, maar het beantwoordt wel vaak aan
een informatiebehoefte
3 – Onoverzichtelijkheid, me moeten inspannen om door de
bomen het bos weer te zien.

Henk Letschert
9 years ago

Sites die ik elke dag bezoek zijn LinkedIn, nos.nl, binnenlands bestuur, mijn eigen website.
Daarnaast bezoek ik ook sites van (potentiéle) opdrachtgevers.
De redenen waarom ik deze sites bezoek zijn divers: sommige om op de hoogte blijven van de loop der dingen, andere voor marketingdoeleinden e.d.
Als ik op een slechte website kom en wegklik komt dat vaak doordat ik de site te onoverzichtelijk, te schreeuwerig, te opdringerig vind.

Ruud van Unen
10 years ago

Welke websites bezoek ik vaak: Facebook, Nu.nl en grenswetenschappelijke websites

Wat maakt dat ik daar graag tijd besteed?: nieuwsgierigheid, sociale online contacten onderhouden en interesse op grenswetenschappelijk gebied

Wanneer klik ik op de terugknop?: Bij hele drukke websites met veel advertenties

Jeminka van Rieck
Jeminka van Rieck
9 years ago

a) Welke websites bezoek jij vaak?
Wordpress, Facebook, vakgerelateerde websites, Business Bootcamp, websites over Social Media over hoe ik mijn praktijk het best kan promoten.

b) Wat maakt het dat je graag tijd besteedt op deze websites?
Honger naar degelijke informatie, kennis, zowel vakinhoudelijk, breder zakelijk en ook wel persoonlijk gerichte informatie.

c) En als je wel eens een ‘slechte’ website bezoekt , wat maakt dan dat je op de ‘terug’ knop klikt?
Felle kleuren, schreeuwende teksten, rommelige tekstindeling, ongevraagde irritante muziek op achtergrond, trage opbouw (Flash), dan kan zo’n site mij geen relevante informatie meer geven.

Helmy Kleinlugtenbeld
10 years ago

1. Business Bootcamp, LinkedIn, Twitter, collega-sites, horeca-gerelateerde sites

2. Informatie over ondernemen, netwerk, nieuwigheden, kijken hoe collega’s het doen

3. Visueel plaatje is voor mij bepalend. Trekt het niet meteen dan ben ik weg.

Roy Lenderink
9 years ago

Ik bezoek vaak nu.nl opdat het overzichtelijk een selectie maakt van alle belangrijke nieuwsberichten dagelijks.
Ik neem dan de tijd om de artikelen te lezen omdat de website overzichtelijk en snel is.

Ik wil overzicht, duidelijk info en snel kunnen zien waar ik heen wil anders ben ik meteen weer weg.

Else van der Sloot
10 years ago

Hi Nisandeh,
zoals gewoonlijk is ook deze info-mail weer heel leerzaam! ben benieuwd naar de volgende 5 tips.
en mijn antwoorden:
1-mijn favoriete zoekmachine is Firefox, en ik bezoek behalve Facebook en LinkedIn door de voor mijn vak (kunst) en voor mij interessante websites. Zowel voor info als om producten te bestellen of gewoon om te kijken hoe een expositie is.
2- de informatie is voor mij belangrijk. wie, wat en waar moeten graag duidelijk zijn. Ook het soort producten waar ik interesse in heb, zoals verf, papier en bijbehorende gereedschappen. Als ik onbelemmerd door een site kan surfen doordat de informatie logisch en duidelijk gepresenteerd is, ben ik blij en blijf ik makkelijker.
3- Ik haak af als een website heel onrustig overkomt door steeds maar bewegende en veranderende beelden. Ook bij een slechte lay-out, slecht geformuleerde teksten of povere kwaliteit van het fotowerk, of gewoon ronduit te magere of moeilijk bereikbare informatie.

Roelf Kampinga
10 years ago

1.Welke websites bezoek jij vaak?
Google, LinkedIn, Facebook, YouTube, website met HRM info

2.Wat maakt het dat je graag tijd besteedt op deze websites?
contact, info, achtergronden, sparren.

3.En als je wel eens een ‘slechte’ website bezoekt , wat maakt dan dat je op de ‘terug’ knop klikt?
Mismatch, onoverzichtelijk, opdringerige pop-ups

Bianca de Wit
10 years ago

Behalve een inhoudelijke goede website met alle tips die Nisandeh noemt is het natuurlijk ook erg belangrijk dat je website goed vindbaar is. Als men je website eenmaal vinden moet je ze geïnteresseerd zien te houden met je website.
Maar eerst moeten ze hem echt vinden.
Ik heb dat onlangs door een specialist laten regelen, als men nu zoekt op ‘fotograaf utrecht’, ‘bedrijfsfotograaf’ of ‘evenementfotograaf’. Dan sta ik op pagina 1 en ik merk dat ik sinds dat moment gemiddeld twee keer in de week wordt gebeld door nieuwe klanten met wie ik nog nooit eerder contact had gehad.

Martijn Kooi
9 years ago

Ik bezoek regelmatig Facebook.com (op de hoogte blijven van gedachten en activiteiten van vrienden), google (nog steeds verreweg de beste zoekmachine naar mijn mening) en websites van collega-bedrijven (ter inspiratie. Wat speelt er bij collega’s, waar ligt mijn unieke product?). Websites met teveel lappen tekst en onoverzichtelijke navigatie verlaat ik meestal snel!

Rudi van der Kruis
10 years ago

1. De website die ik het meest bezoek is google, hier vind ik praktisch alles.

2. De hoeveelheid, goed geordende, praktische informatie.

3. De go back button gebruik ik als ik op een site kom waar het zoeken naar informatie een puzzel wordt, of als de site er niet professioneel uit ziet.

Ger Segers
Ger Segers
10 years ago

Antwoord 1: Google en Youtube

Antwoord 2:
De enorme variëteit en nieuw ideeën die je vindt als je naar iets specifieks op zoek bent. Als het interessant is beland je op sites die vaak maar ten dele te maken hebben met wat je oorspronkelijk zoicht.

Antwoord 3:
Langzame sites, slecht te lezen lettertypen, kleuren die niet prettig zijn. Ook als er teveel info gevraagd eerst in te vullen , voordat je door kunt gaan is voor mij vaak een reden om de site te verlaten.

Esther van Drie
10 years ago

antwoord 1: Wikipedia.

antwoord 2: hier vind ik als onderwijsbegeleider veel informatie die snel en duidelijk is, wil ik verdiepen dan tik ik het onderwerp in Google in en zoek verder.

antwoord 3: ik heb een hekel aan sites met veel flitsende reclames zoals de Trouw, het hindert bij het lezen van de nieuws items.

Kitty Wemmers
10 years ago

1.Welke websites bezoek jij vaak? mijn eigen website dethemakamer.nl, Facebook en Marktplaats

2.Wat maakt het dat je graag tijd besteedt op deze websites? Mijn eigen website kijk ik op om te testen en door erop te kijken krijg ik dan weer ideeën hoe dingen anders en dus beter kunnen, Facebook is gewoon leuk en Marktplaat nuttig.

3.En als je wel eens een ‘slechte’ website bezoekt , wat maakt dan dat je op de ‘terug’ knop klikt? Als het te lang duurt voor een scherm zich opent dan ben je me echt kwijt

Cristina Casas
9 years ago

1) De website die ik vaak bezoek zijn database van vertalers en forums over zakelijke diensten.

2) Wat maakt het dat je graag tijd besteedt op deze websites?
Ze moeten to the point zijn, met duidelijke informatie, het liefst dat je niet hoeft te scrollen.

3) Een ‘slechte’ website bevat te veel informatie, de lay-out maakt het onoverzichtelijk, lettertype is te klein, etc.

Ik ontvang graag tips 6 tot en met 10 voor een betere website én een checklist die ik echt moet hebben.

Bedankt!
Cristina

Elvira Noot
8 years ago

Ik bezoek graag parelli.com en parelliconnect.com en de Open Circles website.

Verder kom ik regelmatig op de website van verschillende professionals in mijn vakgebied zoals Berni Zambail. Echter is 50 % van deze website niet erg professioneel aangepakt. De reden dat ik ze blijf bezoeken echter is om te vergelijken, en omdat ik toch de content wil die ze me bieden omdat ik hen vertrouw.

Rob Basjes
9 years ago

Telegraaf.nl; emerce.nl; spotonvision.nl

Nieuwes voor telegraaf
Digitale medianieuws op emerce.nl
Spotonvision free b2b marketing content

3 om terug te gaan naar de search page

Anne Goldsmits
9 years ago

Weer een blog, waar ik gelijk een “oh ja!” gevoel bij heb!
tip 4 was op dit moment mijn lampje.
Ik zal deze blog nog wel eens vaker bezoeken om stapje voor stapje de andere tips ook toe te passen! Super!

Ik bekijk eigenlijk niet veel sites, alleen Facebook en nu.nl. Facebook voor de persoonlijke contacten en nu.nl voor de headlines en af en toe een lekker kort artikel. (sinds kort zit ik ook heel vaak op de site van businessbootcamp.nl….;))

Als ik gericht naar iets zoek dan kom ik ook op sites. Wat ik niet prettig vind is; achtergrond muziek, langzame laadtijd en pagina’s waar ik toch niets kan vinden over mijn zoekterm

Krista Steenbergen
8 years ago

Ik bezoek websites vaak omdat ze via Facebook als linkje komen. Meestal is het onderwerp spiritualiteit en seksualiteit. Ik kom terug op deze websites omdat er leuke blogs op staan en omdat de lay out overzichtelijk is.

Soms is er wel eens een slecht uitziende website, dat stoort me dan wel, maar als de content heel goed of inspirerend is dan blijf ik toch wel lezen. Vooral ook wanneer anderen een blog aanraden via Facebook.

Bert Kuiper
9 years ago

Ik gebruik voornamelijk Google en LinkedIn omdat deze websites belangrijkzijn voor de uitoefening van mijn werk. Ik klik vaak weg bij sites die niet persoonlijk zijn.

Sander van Mourik
8 years ago

De website die ik het meest bezoek is Google en daarnaast Wikipedia. De reden daarvoor is om snel informatie en kennis te vergaren over een bepaald onderwerp.

Nu.nl vind ik ook een goede website als je snel wilt weten wat er voor nieuws is.

Voor de rest lees ik liever een goed boek. Beetje ouderwets he?

Groet, Sander

Hadewych Simonis
7 years ago

Sites die zeer snel mij daar brengen waar ik wezen wil, zonder dat ik me moet gaan verplaatsen in de bouwer. Snelle knoppen dus.

Daar heb ik de regie. Voorwaarden geschapen daarvoor. Geen tijd en energie aan meta-denken.

Ik haak direct af als ze mij blijkbaar niet willen geven wat ik zoek.

Hadewych Simonis
7 years ago

Ik kan helaas linkje naar ‘deel 2: meer betere website-regels’ niet openen.

Joyce de Koning
7 years ago

1. Sites die nuttig zijn (google) en informatief

2. Ze zijn makkelijk in gebruik en geven mij de informatie waar ik op dat moment naar op zoek ben.

3. Sites waar ik naar veel klikken nog niet gevonden heb wat ik wil hebben en sites waar informatie ontbreekt dat ik graag wil hebben.

Wim Symoens
9 years ago

Hello, ik zou graag de info lezen en delen in de conversatie maar na het sharen van deze site via twitter en refreshen krijg ik de info niet te zien, ook niet na 2x proberen. Heeft er iemand een suggestie hoe ik de info te zien krijg?

Nisandeh Neta
9 years ago
Reply to  Wim Symoens

Hello Wim. Could you please try again? Thanks, Nisandeh

Sanne Miltenburg
8 years ago

Welke websites bezoek jij vaak?
Als ik mensen persoonlijk heb gesproken en visitekaartjes heb uitgewisseld kijk ik altijd even op hun site. Als ik ze daarna voor Linked In uitnodig kan ik gelijk iets persoonlijks zeggen over hoe hun site op mij overkomt, is wat specifieker dan een algemene uitnodiging. Het zijn vaak sites van mensen die ook in de uitgeefbranche werkzaam zijn. Daarnaast lees ik veel sites met managementtips.

Wat maakt het dat je graag tijd besteedt op deze websites?
Je pikt er zelf vaak ook handige elementen uit op die je op je eigen site kan gebruiken. En je leert hoe je allerlei dingen beter kan organiseren. Fijn om je zo te kunnen blijven ontwikkelen.

En als je wel eens een ‘slechte’ website bezoekt , wat maakt dan dat je op de ‘terug’ knop klikt?
Als een site onsamenhangend is en je er zelf de belangrijke info uit moet samenharken. Of als iemand zichzelf wel overdreven op de borst zit te kloppen. Of als de vormgeving oerlelijk is.

Esther Molenaar
10 years ago

1.Welke websites bezoek jij vaak?
Facebook, Marktplaats, Business Bootcamp Blog.

2.Wat maakt het dat je graag tijd besteedt op deze websites?

Ik vind er veel informatie over veel verschillende dingen. Vooral Facebook kan soms inspirerende foto’s hebben, uiteraard plaatsen anderen die.

3.En als je wel eens een ‘slechte’ website bezoekt , wat maakt dan dat je op de ‘terug’ knop klikt?

VEEEEEEL te veel tekst (tenzij het een blog is), onoverzichtelijke, saai, te statisch.

Zafira Koopmans
Zafira Koopmans
9 years ago

Websites die ik bezoek zijn:
Google
Facebook en
nieuwssites bv nu.nl
Waarom? handig, leuk en beroepsmatig.
Ik vertrek van een site als ik niet direct relevante info kan vinden.

Vanessa van Loon
9 years ago

Facebook voor de nieuwspagina.
So Chicken omdat er inhoudelijk waardevolle informatie opstaat.
Websites op gebied van gezonde voeding, spiritualiteit & persoonlijke ontwikkeling. (Websites waar mijn interesse ligt en die mij waardevolle informatie bieden)

Sylvia Holtkamp
Sylvia Holtkamp
10 years ago

Welke websites bezoek jij vaak?
Google, nos.nl

Wat maakt het dat je graag tijd besteedt op deze websites?
Ik kom daar graag, omdat het overzichtelijke sites zijn, waar je makkelijk vindt wat je zoekt.

En als je wel eens een ‘slechte’ website bezoekt , wat maakt dan dat je op de ‘terug’ knop klikt?
Als de website te onoverzichtelijk is en ik kan niet snel genoeg het antwoord vinden op wat ik zoek, dan haak ik af.

John van der Veer
8 years ago

Welke website bezoek ik regelmatig? fd.nl

Ik bezoek deze website regelmatig omdat er veel nieuws en informatie te vinden is voor en over mijn doelgroep. Regelmatig stuur ik links door naar mijn klanten. Dit wordt zeer gewaardeerd.

Ik klik op de ‘Terug’ knop als ik de indruk krijg dat ik niet met experts te maken heb.

Evert Onink
10 years ago

Welke websites bezoek jij vaak?
Eigenlijk alleen sites waarop iets moet doen, zoals bankieren op ING, postzegels afdrukken op TNT-Post, en iCloud. Ook sites met borduurpatronen hebben mijn regelmatige aandacht.
Verder uiteraard zoekmachine Google. Verder bekijk ik alleen sites als ik iets aan het zoeken ben, en die sites bezoek ik meestal maar een enkele keer.

Wat maakt het dat je graag tijd besteedt op deze websites?
De meeste sites hebben geen extra toegevoegde waarde, behalve de informatie die ik zoek. Alleen de sites met borduurpatronen (vooral de Amerikaanse) hebben wekelijks nieuwe patronen en vaak aanbiedingen, diem ook via de mail worden aangekondigd.

En als je wel eens een ‘slechte’ website bezoekt , wat maakt dan dat je op de ‘terug’ knop klikt?
Een slechte site is voor mij een site die niet de gewenste informatie heeft, of die een onduidelijke of ingewikkelde navigatiestructuur heeft. Ik kom – behalve de sites met borduurpatronen – zelden sites tegen die mij iets blijvends te bieden hebben of waarvan ik zeg: die zet ik in mijn favorieten..

Nadine Schartz
8 years ago

Welke websites bezoek jij vaak?

websites met actuele informatie over persoonlijke groei, opvoeden

Wat maakt het dat je graag tijd besteedt op deze websites?

interessante info die mij iets leert

En als je wel eens een ‘slechte’ website bezoekt , wat maakt dan dat je op de ‘terug’ knop klikt?

begrijp deze vraag niet???

Geertje Mol
8 years ago

Ik bezoek vaak websites die informatie hebben over de Tzolkinkalender. Daarnaast bezoek ik dagelijks mayawijsheid.nl.

Omdat ik in mijn praktijk de Maya-astrologie gebruik.

Ik heb juist niet altijd zin om mijn email achter te laten omdat je dan overstelpt word dus ga dan altijd terug.

Halbert Karssiens
9 years ago

Ik bezoek regelmatig websites op het gebied van duurzame energie, die innovatief zijn, en kunnen bijdragen aan een doorbraak op dit vlak

Wat maakt dat ik daar graag tijd besteed is dat ik steeds meer energie krijg naarmate ik duidelijker zie dat een grote omkering naar duurzame energie nu veel meer geld oplevert van de traditionele investeringsopties van aandelen, obligaties, de spaarrekening en onroerend goed. Het wordt steeds dudielijker dat iedere burger die een goede investering zoekt voor een paar duizend euro spaargeld 10 – 15% rendement kan scoren in duurzame energie.

Het kan zomaar gebeuren dat we die centrales op kolen en gas gewoon uit kunnen zetten als we op grote schaal dit economisch interessante alternatief kiezen, en tegelijkertijd onze toekomst en die van onze kinderen veilig stellen. Wij zetten een zaak op om daarin vliegwiel te zijn om collectief een zo laag mogelijke prijs bij topkwaliteit te bieden.

Ik ga terug of verlaat een website als de content niet onderscheidend is of de presentatie abominabel.

Timon Vinke
Timon Vinke
8 years ago

Welke websites bezoek jij vaak?

– Google
– Linked-In
– Business Bootcamp

Wat maakt het dat je graag tijd besteedt op deze websites?
1. Ik vind er (bijna) alles dat ik wil weten.
2. Daar vind ik mijn prospects en onderhoud ik contact met mastermind leden.
3. Waardevolle info voor mijn bedrijf.

En als je wel eens een ‘slechte’ website bezoekt , wat maakt dan dat je op de ‘terug’ knop klikt?
– Onoverzichtelijk
– Niet wat ik zoek
– Teveel reclame

Bart Kappers
10 years ago

Welke websites bezoek jij vaak?

Omdat je elk uur maar een keer kunt besteden probeer ik zo min mogelijk recreatief te internetten omdat de tijd dan echt voorbij vliegt.

Ik bezoek telegraaf.nl, nu.nl, sites over nieuwe media, SEO, Wajong, sport en beleggen.

Wat maakt het dat je graag tijd besteedt op deze websites?

Sommige sites maken mijn bezoek noodzakelijk omdat ik de info zoek die zij bieden. Niet alle sites weten deze info ook op een goede / overzichtelijke manier aan te bieden.. 🙂

En als je wel eens een ‘slechte’ website bezoekt , wat maakt dan dat je op de ‘terug’ knop klikt?

Ik haak af bij een veelheid van knoppen, onrustig beeld en als de “call to action” ontbreekt.

Fijne dag

Carlo Hermus
Carlo Hermus
10 years ago

1. Welke websites bezoek jij vaak?
Google, forums en nu.nl

2. Wat maakt het dat jij veel tijd besteedt op deze websites?
Informatie en kenniswinning

3. En als je wel eens een ‘slechte’ website bezoekt , wat maakt dan dat je op de ‘terug’ knop klikt?
om mijn laatste zoekopdrachten weer tevoorschijn te krijgen.