10 hoogst schadelijke social media fouten

4483 views | 345 reacties |
shares

Het lijkt wel of ieder bedrijf ter wereld actief is op LinkedIn, Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram…

Dus zou je denken: “Hoe moeilijk kan social media marketing nou zijn?”

Welnu, als jij je ook aan social media marketing hebt gewaagd, dan heb je waarschijnlijk wel ontdekt hoe moeilijk het kan zijn om hier meer klandizie mee te genereren.

Wanneer je niet goed weet wat je doet, en niet werkt met een slim, helder strategisch social media plan… dan is social media marketing niet alleen heel moeilijk, het is ook tijdrovend en enorm frustrerend omdat de gewenste resultaten uitblijven.

In het beste geval!

In het ergste geval verspil je niet alleen jouw kostbare tijd, maar breng je jouw merk, reputatie en business (onbewust en onbedoeld) ook nog ernstige schade toe.

Weet je dat bijna ieder bedrijf zich schuldig maakt aan één of meer van 10 veelgemaakte en hoogst schadelijke social media fouten?

De eerste is…

Denken dat het ALLEEN MAAR gaat om ROI

De meeste bedrijven starten hun social media marketing met een eenvoudig 2-stappenplan:

Stap 1: Plaats social media bericht
Stap 2: Maak gigantisch veel winst

De meeste bedrijven concluderen na 2 weken tot 2 maanden zonder ROI (Return on Investment) dat social media niet de moeite waard is. Vervolgens droogt hun Facebook of Twitter tijdlijn volledig op.

Maar op social media gaat het niet echt over ROI.

Het gaat voornamelijk over ROE (Return On Engagement) en ROA (Return On Attention).

Onderzoek (en mijn eigen ervaring) toont keer op keer aan dat bedrijven die hun prospects en klanten betrokken maken op social media, profiteren van grotere merkbekendheid, merkloyaliteit en op de langere termijn: meer winst.

Dus, jouw belangrijkste doel – op welk social media platform dan ook – moet zijn: jouw abonnees/volgers/fans/contacten laten reageren op jouw updates en berichten, en deze door hen laten delen binnen hun netwerk.

Social media ‘LIKES’ (Vind-ik-leuks) hebben (bijna) geen waarde, maar social media COMMENTS (reacties) en SHARES zijn de goedkoopste en meest effectieve vormen van marketing die je vandaag tot je beschikking hebt.

Bij Open Circles zijn we al vele jaren actief op social media (inclusief bloggen). We richten ons op bloggen, LinkedIn en Facebook en doen regelmatig experimenten met Twitter, YouTube en Instagram.

We hebben een hoop geleerd over wat werkt en wat niet werkt in het rijke social medialandschap. Ik deel onze lessen en ervaringen in de 2-daagse GRATIS Business Bootcamp en onze gevorderde 3 daagse Master Entrepreneur training

Maar in dit artikel wil ik graag 2 voorbeelden delen van enorme betrokkenheid (engagement) op Facebook.

Ik ga je niet in detail vertellen wat we hebben gedaan, maar ik stuur je naar onze Facebook omgeving, zodat je het zelf kunt ontdekken.

  1. Onze FaceBOEK Give Away actie – De laatste 100 dagen van dit jaar verloten we iedere dag 5 zakelijke boeken (totaal 500 boeken) – Kijk op onze Facebook pagina (of lees er hier alles over)
  2. Op mijn Nisandeh Unplugged Facebook group – plaatste ik iedere dag, 47 dagen achtereen, een korte video waarin ik een vraag beantwoord (meestal over persoonlijke ontwikkeling).
    Om het te zien, word lid van Nisandeh Unplugged group on Facebook en scroll naar maart/april 2015… (of lees er hier alles over)

Wil je meer weten over effectieve social media strategieën en ontdekken hoe jij ook maximale ROE en ROA voor jouw bedrijf op social media kunt bereiken?

In de komende Business Bootcamp vertel ik veel meer over hoe je jouw business laat groeien door de inzet van social media. Voor de prijs hoef je het niet te laten, want de Business Bootcamp is een GRATIS 2-daagse business training (en het grootste netwerk evenement voor zelfstandige professionals in Nederland).

Klik hier en reserveer jouw plek vóór het te laat is

Tot slot

Om je nog verder te ondersteunen, heb ik voor jou de volledige lijst van 10 meest pijnlijke social media fouten samengesteld in een aantrekkelijke 16-pagina’s tellende PDF: 10 Social Media Mistakes that will Hurt Your Business.

Je kunt de PDF online bekijken en/of printen en in jouw werkomgeving ophangen om jezelf er continu aan te herinneren deze fouten NIET te maken.

Om het PDF rapport in bezit te krijgen… Beantwoord de volgende vraag in het commentaarveld onderaan deze pagina:

Wat is jouw grootste frustratie met betrekking tot de inzet van social media voor jouw bedrijf?

Zodra jouw comment is geplaatst, sturen we jou het printklare PDF rapport: 10 Social Media Mistakes that will Hurt Your Business (Engels).

Op jouw succes,

Nisandeh

PS. DEEL dit artikel met jouw netwerk door op de Facebook, LinkedIn, Twitter en Google+ knoppen te klikken, want zo kunnen bevriende ondernemers in jouw netwerk ook van dit materiaal profiteren.

PPS. Vergeet niet om vandaag, morgen en iedere dag tot het einde van het jaar mee te dingen naar de 5 Gratis Boeken in het kader van de 100 Days FaceBOEK Give Away actie!

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
345 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Esther Molenaar
6 years ago

Ik probeer al tijden engagement te krijgen. Dat is een paar keer gelukt en ik moet zeggen dat het geweldig is om mee te maken. Het vinden van content is niet zo moeilijk. Wat ik wel lastig vind is om het juiste bericht te formuleren, zodat he aanspreekt en een reactie niet uitblijft.

Rosanne van Zalingen
6 years ago

Het meest frustrerende is, als je dagelijks leuke foto’s en of berichten post, dat 2 jaar doet. En amper klanten terug krijgt. Dan denk je, waar doe ik het voor… Want je raakt verslaafd aan Facebook en wat mensen van je vinden..

Saskia Steur
6 years ago

De inzet van sociale media vind ik niet frustrerend, maar het onderdeel dat ik er lastig aan vind is 1) om voldoende variatie in de afbeeldingen te vinden en 2) die zelf te maken 3) instructies te geven over waar die afbeeldingen aan moeten voldoen. Afbeeldingen worden steeds belangrijker, dus voor mij is dit een aandachtspunt.

Willy Valk
6 years ago
Reply to  Saskia Steur

Ik herken je punt over die afbeeldingen Saskia. Als je alleen al kijkt naar Facebook dan heb je al te maken met meer dan 5 afmetingen, voor elke soort post/ad een ander formaat.
En hoe toont die foto zich op een mobiel of tablet.

Afbeeldingen worden ook bij Twitter steeds belangrijker en hoe voorkom je dat je foto daar een link wordt.

Ik wil mij daar volgend jaar echt in gaan verdiepen om mijn klanten daar mee te helpen.

Tijnis Verhoeff
6 years ago

Mijn grootste frustratie is dat het inderdaad veel tijd kost, lang duurt om een netwerk op te bouwen en nog langer dat je resultaten hebt.

Sascha Meyer
Sascha Meyer
6 years ago

Mijn grootste frustratie met social media is dat ik niet snap hoe je je doelgroep het beste kan bereiken. Je moet wel zo goed snappen hoe Facebook technisch werkt. Je doet niet eventjes Facebook. Het is een studie op zich.

Via een marketingcursus doe ik nu stapje voor stapje. Dat is de weg. Ik ben eerst door een enorme weerstand heengegaan, maar kan nu zelf beeld bewerken. En dan wordt het LEUK. Steeds als ik nu op wil geven, ben ik me er bewust van dat ik er dan bijna ben. En dan ben ik maar een kwartier verwijderd van wat niet lukte. Los van je eigen skills, moet je ook snappen hoe het internetmarketing werkt en het zelf kunnen.

Pauline Böckling
6 years ago

Mijn grootste frustratie is iets waar ik wel vaker ‘last’ van heb: ongeduld! Ik ben me pas sinds kort aan het profileren als ‘energieoplader’ bij sensitieve personen. Ik zit barstensvol ideeën en plannen en moet uitkijken dat ik niet teveel tegelijkertijd wil uitvoeren.

Een plan, dus…

Liesbeth Drabbe
Liesbeth Drabbe
6 years ago

‘Waar zal ik het nu eens over hebben?’ Het blijft lastig om iedere keer weer iets ‘nieuws’ te verzinnen, om niet in herhaling te vallen en daardoor ‘saai’ te worden.

Evert Onink
6 years ago

Het meest frustrerende aan social media vind ik, dat ik niet voldoende kan sturen wie er op mijn social media komt en niet kan zien wie mijn berichten leest. Kortom: hoe meet ik mijn effectiviteit?

Willy Valk
6 years ago
Reply to  Evert Onink

Geven je statistieken je niet voldoende inzicht; die gaan toch best ver? Geslacht, leeftijd, locatie, tijdstip etc?

Rob Schuurman
Rob Schuurman
6 years ago

Sociale media past niet van nature bij mij. Misschien omdat ik er niet mee ben opgegroeid. Het kost mij best wel wat tijd.

Usna van Andel-Troost
6 years ago

Ik vind sociale media leuk maar er gaat veel tijd in zitten

Claudia de Grooth
6 years ago

Mijn grootste frustratie rondom Social media is dat mensen veel te makkelijk elkaar aanvallen ophing mening en respectloos reageren. In wanneer het face-to-face is, denken mensen eerder na over wat en hoe ze het zeggen. Wederom rijst bij mij dan de vraag: hoe sociaal is socialmedia dan eigenlijk?

Patricia Budding
6 years ago

Mijn valkuil is dat ik tijdens mijn zoektocht naar wat mijn doelgroep wil/behoefte aan heeft, ik ga reageren op allerlei berichten van anderen. Daar gaat soms heel wat tijd aan verloren.

Erik Prins
6 years ago

Ik ben nog niet aan social media begonnen, bang dat ik “onzin” zal uitkramen omdat ik op een gegeven moment geen nieuwe ideeën meer heb.

Ilhan Yalcin
Ilhan Yalcin
6 years ago

Ik kan het niet erg frustratie noemen, maar wat ik het minst vind van social media is het feit dat iedereen kan reageren zonder dat het gevalideerd wordt. Hierdoor wordt jij als persoon / bedrijf soms door anderen geheel verkeerd gezien / ingeschat en dan is het moeilijk om dat terug te draaien. Je kunt heel veel lovende berichten krijgen, maar 1 verkeerd bericht overspoeld al het lovende en doet dat laten vergeten bij de mensen die je (nog) niet kent.

Johanna Glas
6 years ago
Reply to  Ilhan Yalcin

Het is een van de lastigste dingen één rottig commentaar kan veel langer doorzeuren dan honderd mooie. Het is ook een kwestie van adequaat reageren als het terechte kritiek is, of simpelweg negeren als het kwetsend is of nergens op slaat. Anderen zullen dan ook zien dat degene die reageerde niet zuiver is. Dat hoeft geen probleem te geven.

Andre de Vries
6 years ago

Interessant onderwerp. Ik moet hier nog mee starten, dus alle tips zijn welkom.

Nancy-Els de Jonge
6 years ago

Ik ben net begonnen op Facebook. Vind het heel lastig omdat het zo ongrijpbaar is en ik me er daardoor ‘onveilig’ voel.

Bianca van Dalen
6 years ago

Ik vind het het lastigst een goed bericht te maken waar veel reacties op komen, maar ook om niet te verdwalen in alle posts van anderen op Facebook. voor je het weet ben je langer aan het lezen dan je bedoeling was.

Willy Valk
6 years ago

Facebook is designed om je er lang te houden, ik herken de valkuil. Ik geef mijzelf echt gelimiteerd tijd om mijn tijdlijn door te nemen.

Rita Sterkenburg
6 years ago

vooral moeilijk vindt ik de follow up, om het iedere dag vol te houden. Ook is het moeilijk om het zakelijk te houden. Misschien moet ik 2 accounts aanmaken, 1 voor mijn klanten en 1 voor mijn vrienden?

Jos Leijten
6 years ago

Tot nu toe gebruik ik social media om mijn kennis up-to-date te houden. Ik ga beginnen mijn bijdragen om te zetten in een marketing strategie.

Marcelline Goyen
6 years ago

Mijn grootste frustratie met betrekking tot de inzet van social media – met name FB en Twitter – voor mijn praktijk is dat ik er in mijn ogen teveel TIJD aan kwijt ben omdat ik meestal gelijk ook andere info ga lezen en filmpjes ga bekijken. An sich zijn mijn eigen berichten redelijk snel gemaakt maar juist het surfen op internet is verraderlijk tijdrovend en verslavend. En zonder surfen vind je weer niet al die leuke items om te delen, dus je kan haast niet zonder als interactief bedrijf.

Willy Valk
6 years ago

Wat ik heb gedaan is bij Google alert een paar trefwoorden opgegeven zodat items daarover bij aangelevert worden via de mail. 1 keer per dag en hoef ik niet zelf op zoek.

Frans Janssen
6 years ago

Mijn grootste frustratie is de tijd die er in gaat zitten en de minimale ROI. Nu ik het meer zie als Return on Engagement ga ik anders benaderen nl meer geven dan nemen, meer interesse wekken etc. Het mooie van social media is het grote bereik, dat wil ik blijven benutten.

Hilda Heyman
Hilda Heyman
6 years ago

Te weinig kennis

Francine Plaisier
6 years ago

Social media is zeer krachtig en ook leuk! Maar ik kan lang niet alles bijhouden, het lijkt een dagtaak.

Willy Valk
6 years ago

Alles bijhouden hoeft niet, kijk waar jouw klanten zijn en concentreer je daar op.

Herman Marissen
6 years ago

De continuiteit waarborgen.

Danielle Officier
6 years ago

Ik ben net begonnen met mijn bedrijf en leer graag wat het beste is om social media te integreren.

Ron Scheerder
6 years ago

Ik hou van de inzet van Social Media, maar wat ik erg lastig vind is om de juiste bewoordingen te vinden om de doelgroep te prikkelen om te reageren of te delen.

Willy Valk
6 years ago
Reply to  Ron Scheerder

Gebruik de woorden die jouw klanten gebruiken, Ron. Bijvoorbeeld door een survey met open vragen zoals je zag in de PROfit Marketing training.

Marcel Carpay
6 years ago

Soms heb ik het idee dat ik ondersneeuw in de stortvloed aan acties op social media. Je goed onderscheiden is dus essentieel!

Willy Valk
6 years ago

Een belangrijk eerste punt, Nisandeh. Mijn ervaring is dat als ondernemers al starten met social media zij na een tijdje weer stoppen omdat het te weinig oplevert voor hun beleving.

Ze stoppen er tijd en energie in, en wellicht kom jij er in de andere fouten op terug, maar zonder systeem. Ze posten hier en daar wat, onregelmatig.

Automatiseren gebeurd ook te weinig, inplannen van berichten soms. En dan is het onvermijdelijk dat ze stoppen omdat het teveel tijd kost. Social media moet voor je werken in plaats van andersom.

Het is een fantastische manier om met je (potentiele) klanten gratis in contact te komen, je expert status te laten zien, gentle je opt in offer aan te bieden en veel meer.

Een echte frustratie is het niet want dat is zo negatief dus ik gun ondernemers het besef dat social media echt waardevol is, mits je het systematisch en met de juiste kennis van zaken inzet.

Elsje Visser
6 years ago
Reply to  Willy Valk

Heel goed punt, Willy!
Ik heb inderdaad gemerkt dat ik met mijn inzet echt iets heb gebouwd.
Ik ben ook heel fijn geholpen door Marjolein Kamstra (die expertsessies deed in de Co-Working). Zij weet goed te intrepreteren wat er bij mij gebeurd, waar ik misschien al wat ontmoedigd was geraakt.
Van mijn campagne op het moment leer ik heel veel (failing forward & enjoying it) en die kennis gaat allemaal mee naar de volgende campagne.
Facebook vind ik ideaal om mijn profiel op te bouwen bij mijn doelgroep. Dat bewaak ik dan ook heel goed. Posts die bij mij de hoogste ROE hebben, zijn de posts met een “persoonlijke” tint/toon.

Willy Valk
6 years ago
Reply to  Elsje Visser

Herkenbaar Elsje! Een contentkalender, waar Marjolein bij de CoWorking mee werkte, is inderdaad onderdeel van het systeem wat ik zelf gebruik en mijn klanten leer.

En ja, een foto/bericht met persoonlijk tintje doet het goed om een band op te bouwen. Maar ook wel lastig want ik lever liever echte waarde dus daar heb ik nog wel wat in te leren 😉

Veel succes met je campagne!

Johanna Glas
6 years ago

Ik heb geen echte frustraties over social media. Het werkt voor mij heel goed. Ik foeter alleen wel eens op Facebook omdat je de updates die je daar ziet, of die anderen van jou zien, niet echt kunt beïnvloeden.

Betty van Zoelen
6 years ago

Voor mij is de grootste frustratie dat de ROE nog nauwelijks op gang komt.

Paul Oud
6 years ago

Mijn grootste frustratie? Ik snap geen hol van dat hele Facebook, noch van LinkedIn, noch van Twitter. Ik ben nu twee of drie keer begonnen mij er serieus in te proberen te verdiepen. Beide keren gierde de irritatie over Facebook binnen de kortst mogelijke tijd door mijn gestel. De aandacht die er gevraagd wordt (ik ervaar Facebook als nogal opdringerig).

De onzin die er “gedeeld” wordt (Men vindt het kennelijk leuk om zijn hele hebben en houwen te etaleren). De waslijst van mensen die ik “misschien ook ken” en waarmee ik in contact zou moeten komen maar van wie ik nooit eerder gehoord heb. … en het kost tijd, tijd, tijd. Eerverleden week ben ik dan voor de derde of vierde maal begonnen te proberen Facebook serieus in mijn marketing te betrekken.

Wanneer iemand een foto maakt van een deco-bordje op mijn marktkraam (dat gebeurt nogal eens), vraag ik die persoon om mij te liken op Facebook. Diverse mensen hebben toegezegd dat te zullen doen. Resultaat één like. Ik weet verder niet wat ik met die like moet. In de veronderstelling dat de andere mensen die een like hadden toegezegd mij weer hebben “ge-unliked” omdat er geen reactie van mijn kant kwam, heb ik die persoon vervolgens maar een “vriendschapverzoek” gestuurd. Dat is gehonoreerd. Niet dat ik die persoon ken maar nu zijn we ineens vrienden. … en nu? Mijn grootste frustratie? Sociale Media.

Bianca Hofman
6 years ago
Reply to  Paul Oud

Even heel hard Paul.. Als iets zoveel weerstand oproept (je verwoord het niet als iets dat je prettig vindt, integendeel zelfs) kan je je afvragen of dat medium wel geschikt is voor jou. Je hoeft niet op iedere manier en vanuit elk kanaal in te zetten.

Wat je ook kunt doen is iemand anders je pagina laten beheren. Zou dan wel kiezen voor iemand bij wie dat spelen is in plaats van werk 😉 Zelf kies ik daar niet voor, omdat ik de lijnen kort wil houden om zo goed in verbinding te blijven.

Peter van Minnen
Peter van Minnen
6 years ago

Mijn grootste frustratie is, dat het lijkt alsof anderen moeiteloos content bedenken en plaatsen, terwijl ik wik en weeg en aarzel over wat ik kan schrijven wat interessant is.

Baudy Wiechers
6 years ago

Geduld is een schone zaak. Dat voor ogen houden helpt goed, maar de wetenschap dat veel dingen tijd kosten, voordat het ‘goede’ moment daar is, dat frustreert me nog wel eens…..

Esther Nijdam
6 years ago

Tegenwoordig kun je er niet meer zeker van zijn dat jouw bericht in iemands tijdlijn verschijnt. Hoe kun je daar invloed op uitoefenen?

Ad van der Linden
Ad van der Linden
6 years ago

Het onderscheid maken tussen interessante zaken en futiliteiten

Marijke van Dellen
6 years ago

Frustrerend vind ik dat bij evenementen mensen zich aanmelden maar dat ze niet komen, soms zelfs zichzelf niet hebben aangemeld (maar oor Facebook zijn toegevoegd) en dat er vrijwel geen wegen zijn om deze mensen te berichten.

Anouk van de Beek
6 years ago

Dat je uiteindelijk maar een klein deel van je doelgroep bereikt (op Facebook bijv).

Elly Herms
6 years ago

Ik word er doodnerveus van. Weet niet waar ik moet beginnen.

Sterre Mense
Sterre Mense
6 years ago

Het moeilijkste vind ik een goede balans te vinden tussen promotie en waarde verstrekken, en dan vervolgens steeds weer nieuwe content te vertrekken aan mensen.

Beata Marton
Beata Marton
6 years ago

Ik vind het de moeilijkst om regelmatig iets echt interessant op de Facebook zetten.

Willy Valk
6 years ago
Reply to  Beata Marton

Beata, waar help je je klanten mee? Als je daarover kunt praten en ik neem aan je daar enthousiast over bent dan heb je ook onderwerpen voor je berichten. Een blog helpt ook enorm.

Esther te Krieken
6 years ago

Mijn grootste frustratie is dat ik wel likes krijg, maar ik het lastig vind mijn doelgroep op de juiste manier te informeren (aan te spreken), zodat ik nieuwsgierigheid/ belangstelling kan “oproepen” om hen ook tot actie over te laten gaan.

Bianca Hofman
6 years ago

Wat is je doelgroep dan Esther? Val jij zelf ook onder de doelgroep? Wat beweegt jou kan je je in dat geval dan goed afvragen. Passie is denk ik het sleutelwoord!

Danny van Leeuwen
6 years ago

Het kost me veel tijd omdat ik het moeilijk vind om de juiste verwoording te vinden.

Bianca Hofman
6 years ago

Facebook gebruik ik met name, hier zitten veel mensen uit mijn doelgroep op. Ik heb een bedrijf in vers vlees voor honden en katten.

Door dit medium kan ik ook volgen hoe het met mensen gaat (en hier en daar een hart onder de riem steken)en delen ze bijvoorbeeld leuke filmpjes en foto’s. Dieren zijn emotie en essentieel voor hen die van ze houden. Onderhand is er al een hele Natuur en Dier familie, die elke dag groeit. Zo ook de warme doorverwijzigingen.

Dieren zijn echt mijn passie, vandaar dat ik nooit genoeg kan krijgen van al die foto’s en filmpjes!

Wat ik bijvoorbeeld ook doe is mensen betrekken bij het geheel. Wat zou je graag willen? Wat kunnen we beter anders doen?

Je klanten hoef je niet op een afstand te houden, korte lijnen vinden ze fijn. Dat is wel een punt waar ik zelf beter op moet gaan letten, het bewaken van je eigen vrije tijd en structuur daar in houden.

Klasien van der Werf
Klasien van der Werf
6 years ago

Dat wanneer je op Facebook eenmaal een betaalde advertentie hebt gezet, je volgende (niet betaalde) berichten bij veel minder mensen op de tijdlijn verschijnen (Slim van Facebobook).

John-Pierre Cornelissen | Xenonis Horeca Webservice

Gebrek aan engagement!
Ik deel dagelijks twee berichten op Facebook, Twitter en Google+. Verder 1 of 2 keer per week op LinkedIn vanuit mijn bedrijfspagina die ik daarna ‘privé’ like en deel in relevante groepen. Het aantal likes, shares en comments valt echter tegen.

Anita Kornman
6 years ago

Dat het lastig is om prikkelende uitnodigende vragen te stellen waarop commentaar geleverd kan worden. Met gevolg geen of weinig reacties.

Diana den Boon
6 years ago

Mijn grootste frustratie is dat de mensen die mij volgen me ook weer opeens ontvolgen terwijl ik ze niet bombardeer met berichten.
Dit snap ik niet.

Monique van Gevelt
6 years ago

Ik heb geen moeite met Social media.

Maar engagement blijft lastig. Daarin is kritieke massa en je soort content belangrijk. Je moet door een bepaalde grens van aantal volgers / likes / connecties heen en goede content leveren, gespitst op je doelgroep. Dan gaat het rollen.

En analyseren wat voor soort content wel en niet werkt per medium. Wat niet werkt gewoon aanpassen of vervangen.

Roland Boukema
6 years ago

Grootste frustratie: zo weinig discussie. Ik heb nu ruim een jaar een LinkedIngroep. Om de twee weken publiceer ik daar een blog. Het blijft praktisch altijd bij publiceren. Eigenlijk geen reacties. Wel blijft het aantal leden mooi (ca 300) contstant. Heb wel het idee dat de blogs worden gelezen.

Elsje Visser
6 years ago

Het mooi is dat ik mijn ROE, zoals je dat noemt, enorm omhoog heb gekregen en ook hoog blijft.
Maar als ik naar mijn cijfers kijk, frustreert het me dat ik te weinig inzicht heb in waarom sommige posts zo enorm goed “scoren” en anderen “gewoon”.
Ik heb er tot nu toe nog niet echt tijd voor genomen om het te analyseren, maar “meetgereedschap” om mee te toetsen ken ik ook niet echt.

Rachel Verweij
6 years ago

Het is zoveel, ik weet soms niet waar te beginnen om interessante content vandaan te halen. Tijdlijn bijhouden doe ik niet.