Hoe jij jouw bedrijf 10 keer laat groeien

6191 views | 239 reacties |
shares

Ja, ik weet het… ik zie je al met jouw wenkbrauwen fronzen terwijl jij bovenstaande titel leest en van binnen schreeuwt… “Dat is onmogelijk!”

Maar als je mij ook maar een beetje kent, weet je dat het woord ‘onmogelijk’ niet in mijn woordenboek voorkomt. En ik zal er alles aan doen om dat woord ook uit jouw woordenboek te schrappen…

Dus, hoe moet je omgaan met dat ‘het-is-onmogelijk’-stemmetje in je hoofd?

Het antwoord is simpel, je stelt jezelf de vraag “HOE is het mogelijk?”

Wanneer jij jezelf de vraag stelt “Hoe is het mogelijk dat ik mijn bedrijf 10 keer laat groeien?” dan gaat jouw creatieve brein automatisch aan de slag en verschijnen de antwoorden op onverwachte plekken en momenten… zoals nu in dit blogartikel.

En als je jezelf deze confronterende vraag “Hoe kan ik mijn bedrijf 10 keer laat groeien?” durft te stellen, lees dan dit artikel met nieuwsgierigheid en openheid… de kans is groot dat je interessante nieuwe inzichten krijgt.

Dus… laten we beginnen met 3 (van de 10) principes die je MOET begrijpen en toepassen:

1. Acties creëren resultaten


Ik weet zeker dat je dit al weet… maar waar jij je misschien nog niet bewust van bent, is dat alle acties in 4 categorieën verdeeld kunnen worden: geen-actie, reactie, normale actie en… massale/grootscheepse actie.
Ieder van deze acties creëren resultaten, maar slechts de massale actie leidt tot buitengewone resultaten.

Bijvoorbeeld, toen de financiële crisis onze doelgroep trof aan het einde van 2009, konden we kiezen uit 4 acties om hiermee om te gaan:

Geen actie – gewoon doorgaan met wat we deden en het beste ervan hopen.
Reactie – kosten verlagen, prijzen verlagen, stoppen met niet-winstgevende programma’s.
Normale actie – investeren (tijd, geld en inspanning) in marketing en sales.
Massale actie – de prijzen van alle bestaande programma’s verhogen, een opmerkelijk 2-daags programma ontwikkelen, dit aanbieden als gratis front-end, het als een dolle in de markt zetten en pas oogsten in de back-end

Je kunt zeker wel raden welke actie wij namen – eind 2009?

2. Implementatie is de sleutel tot succes


Nogmaals… dit weet je waarschijnlijk al, maar… waar je misschien nog niet aan hebt gedacht zijn de 3 delen waar implementatie uit bestaat: actie initiëren, doorzetten en voltooien.
Alleen wanneer jouw implementatieproces de complete cyclus doorloopt, kun je buitengewoon succes bereiken.

Bijvoorbeeld, stel dat je een boek wilt publiceren om jezelf in de markt te zetten als de expert op jouw vakgebied.

Actie initiëren zou kunnen zijn, het volgen van de Write Your Book cursus 🙂
Doorzetten doe je dan door het boek daadwerkelijk te schrijven.
Voltooien doe je door het boek te publiceren en naar alle invloedrijke mensen in jouw vakgebied te sturen.

Zie je het verschil in jouw succes tussen gedeeltelijke implementatie (hoe de meeste mensen de meeste projecten implementeren) en volledige implementatie?

3. Optimalisatie is de sleutel tot geometrische groei


Er zijn veel factoren die elkaar beïnvloeden bij de totstandkoming van een groeiresultaat voor jouw bedrijf. Wanneer iedere factor verbetert (zelfs met 10% of 25%), bereik je geometrische (exponentiele) groei.

Hier is een levendig voorbeeld van mijn eigen bedrijf om te laten zien hoe het werkt:
We hebben 10 conversie punten bepaald die de meeste nieuwe prospects doorlopen (bijv. conversie van website bezoeker naar abonnee, van abonnee naar Business Bootcamp inschrijving, van Business Bootcamp inschrijving naar komen opdagen op de training, van opdagen tot het deelnemen van de volledige 2 dagen, etc… )

Wanneer we elk van deze 10 conversiepunten met slechts 10% verbeteren (het is niet te moeilijk) – verbeteren onze resultaten met 260%. Wauw!

Wanneer we elke van deze 10 conversiepunten verbeteren met 25% (niet zo gemakkelijk, maar absoluut haalbaar) – dan is de totale verbetering 930% – daarmee groeien we bijna 10 keer!

Jay Abraham – de grootste marketing consultant in de wereld vertelt in de onderstaande 4 minuten durende video over dit principe:

Jay Abraham is mijn business mentor en bovenstaande video is een snapshot van een 55-minuten durend interview dat ik enkele maanden gelden met hem had op ons kantoor in Amsterdam.

Ik stuur je graag het volledige interview van 55 minuten (zie meer hierover onderaan deze pagina) – zodat je de waarde en impact kunt ervaren van een ervaren mentor die ‘has been there and done that’

En als je een mentor zocht/zoekt, dan is vandaag misschien jouw geluksdag.

Terwijl ik dit artikel schrijf, heb ik 8 plekken beschikbaar in ons nieuwe Exclusieve 10X Mentoring programma.

Het is een 1-jarige intensief programma voor 12 gecommitteerde en ambitieuze ondernemers die hun bedrijf EN leven naar ‘het 10X niveau’ willen tillen.

De 3 principes die ik in dit artikel met je deel vormen een kleine ‘sneak preview’ van wat we jou en jouw bedrijf brengen in 1-op-1 sessies en met de diverse processen in kleine groepen tijdens een week retraite in Tenerife en maandelijkse bijeenkomsten in Amsterdam.

Voor meer informatie en om je te kwalificeren voor het programma, ga naar de Exclusive 10X Mentoring Group – sollicitatiepagina

En, zoals beloofd, dit is wat je moet doen om het volledige 55 minuten durende interview met de man met het machtigste marketing brein van de wereld – Jay Abraham – te volgen:

Laat me weten in het commentaarveld hieronder… hoe zou jouw bedrijf eruit zien als je jouw mindset, jouw doelen, jouw strategieën, jouw plannen en… jouw implementatie met een factor 10 zou vermenigvuldigen? (10X)

Zodra jouw comment is geplaatst, ontvang jij de link naar mijn 55 minuten durende diepte-interview met Jay Abraham.

Op jouw succes,

Nisandeh

PS. Als je nog nooit een programma bij ons hebt gevolgd, grijp dan nu je kans. We vieren het 5-jarig jubileum van de Business Bootcamp en je kunt deze ultieme 2-daagse training GRATIS volgen (we vragen alleen een bijdrage voor lunches en koffie/thee).

Meld je vandaag GRATIS aan


PPS. Deel dit artikel met je Facebook vrienden en -fans, LinkedIn contacten, Twitter volgers en Google+ circles via de share knoppen hieronder, zodat ook de mensen in jouw netwerk profiteren.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
239 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Andre de Laat
7 years ago

Dan zou mijn bedrijf zeer succesvol zijn, de ideeën zouden velen boeien en verleiden. Bovendien zou het passief inkomen enorm stijgen.
Maar eerst implementeren. En implementeren. Vooral implementeren.

Jelly Bijlsma
7 years ago

x10…dat zou betekenen dat kinderen opgroeien binnen een veilige leeromgeving waar vanuit de juiste mindset gewerkt wordt aan talentontwikkeling. Waar kinderen leren wie ze zijn, over welke kwaliteiten ze beschikken en hoe zij die dienstbaar kunnen maken aan zichzelf en de groep waar ze onderdeel van uitmaken.

Klaas van Oosterhout
6 years ago
Reply to  Jelly Bijlsma

Dat klinkt geweldig Jelly.
Hoe ver ben je hiermee tot nu toe?
Heeft het lezen van deze blog extra invloed hierop?

Groeten,
Klaas

Johannes Rodenburg
7 years ago

Ik denk dat de eerste actie voor mij moet zijn om me los te maken van de bestaande beelden in mij zelf;voordat ik mijn beelden kan Schouwen over de mogelijkheden die hier buiten liggen.

Maar om te kunnen implementeren kan ik een ieder helpen, daar het mijn mogelijkheid is om jouw ook te kunnen Schouwen en daardoor in je behoeften te kunnen voorzien.

Till we meet again, Johannes.

Ruud Wildschut
Ruud Wildschut
7 years ago

Ooh ik zie het al helemaal voor me. Dan werkt 90% van mijn doelgroep met veel plezier met me samen.

Ruud

John van der Veer
7 years ago
Reply to  Ruud Wildschut

Begin met het eind voor ogen.
Hoe ziet je organisatie er dan uit en waar zie ik vandaag de contouren ervan?

Elske van de Fliert
7 years ago
Reply to  Ruud Wildschut

Dag Ruud, wat mij betreft kun je nog groter denken: 100% van je doelgroep werkt met veel plezier met je samen en er zijn nog 2500 mensen die staan te trappelen om met je samen zouden werken! Waarom niet?

Naomi Dongelmans
7 years ago

Als alles 10x groter zou zijn…
dan zou ik weer heel veel meer vrije tijd hebben, meer kunnen gaan reizen, meer genieten van mijn vrienden en familie.

Klaas van Oosterhout
6 years ago

Hoi Naomi,

Dat zijn nog eens goede vooruit zichten om snel naar de 10X te werken!

Succes

Esther Molenaar
7 years ago

Mijn bedrijf 10x laten groeien lijkt me echt geweldig. Ik zit nu op een implementatiepad waar ik niet meer vanaf kom. Deze week komt mijn boek over bloggen uit en dat ga ik inzetten om mijn business te laten groeien.

Wanneer ik mijn bedrijf voor me zie dat is gegroeid, 10xed, dan heb ik een bedrijf waar coaches leren hoe ze met bloggen hun expertpositie versterken. Dan heb ik ieder jaar twee groepen met maximaal 12 mensen voor de groepscoaching en daarnaast 5 tot 10 mensen die ik 1-op-1 begeleid.

Maar dat doe ik niet alleen. Samen met mijn team van specialisten kan ik mijn coaches de juiste richting op begeleiden/sturen.

Ik heb zoveel plannen en ideeën, dat ik ze niet eens allemaal zou kunnen omschrijven, zo vol ben ik er van.
De FOCUS is er. En ik ga ervoor om mijn bedrijf, Blog Universiteit, te 10x-en.

Erik van Gulik
7 years ago

Wat goed Esther!

De inspiratie en energie spat er vanaf. Dank je wel daarvoor! 🙂

Kom maar door met dat boek!

Erik

Esther Molenaar
7 years ago
Reply to  Erik van Gulik

Houd mijn website in de gaten, zou ik zeggen. Hoewel….daar is het boek al te bestellen. Wat houdt je tegen…..? 😉

Leni Minderhoud
7 years ago

Goed op weg Esther!! Ik volg je artikelen, ga ze nog allemaal lezen en kom zeker ook je hulp nog eens vragen!

Veel succes met je boek!

Simon Droog
7 years ago

Zo, Esther! Gefeliciteerd met je boek 🙂 Ik vind het inspirerend om te lezen hoe jij je bedrijf gaat 10x-en. Je hebt echt een helder beeld van hoe je bedrijf er dan uit gaat zien en daar enorm concrete doelen aan gekoppeld. Heerlijk! Spoort me gelijk aan om hier zelf ook voor te gaan zitten. Bedankt 🙂

Michaela Wierdsma
7 years ago
Reply to  Simon Droog

Ha Simon,

Zet je 10 jaren plan op dit blog en zie hoe jij dan gaat groeien, alleen al omdat jij het openbaar hebt gemaakt.

Succes, ik lees het graag.
Michaëla

Esther Molenaar
7 years ago

Ja ga ik zeker doen. Eerder vond ik het lastig om 1 jaar vooruit te denken, nu is dat geen enkel probleem. Sinds ik de Business University doe en mijn boek heb geschreen (had ik al gezegd dat het deze week verschijnt 😉 ), heb ik nog nooit zo duidelijk voor gen gehad waar ik naar toe wil als ondernemer.

Het zou gewldig zijn om over een paar jaar met Nisandeh en 11 andere ondernemers op Tenerife te kunnen zitten en tijden het diner mijn successen van de afgelopen jaren te bespreken.

Sheela Vyas
Sheela Vyas
7 years ago

Als mijn bedrijf 10 x gegroeid is en ook daarvoor al heb ik binnen twee jaar, met een paar parnters, een centrum voor persoonlijke en professionele ontwikkeling waar jong en oud aan hun levensdoel kan werken. Deze droom komt steeds dichterbij!

Dank voor de impuls.

Esther Molenaar
7 years ago
Reply to  Simon Droog

Dank je wel Simon. Het wordt steeds meer en meer helder wat ik in de wereld wil zetten.

Ik ben nieuwsgierig wat jij gaat neerzetten met jouw duurzame grafische ontwerp business. Ik vind dat je een heel goede missie hebt om de wereld een stukje beter en duurzamer te maken.

Michaela Wierdsma
7 years ago

Ha Esther, lekker bezig!
Schrijf al je plannen op en voer ze een voor een uit. Continue implementeren. Je kan het.

Succes en ik kijk uit naar je boek! Nog feestje?

Fijne dag,
Michaëla

Marijke Willems
7 years ago

Hoe mijn bedrijf er dan uit zou zien…. Nou door omstandigheden staat mijn ‘bedrijf’ op een laag pitje en ben ik weer volledig in loondienst… Ergens de afgelopen maanden ben ik mijn focus en de juiste mindset kwijt geraakt. Ideeën zat maar bij de implementatie loopt het fout.

Als ik alles met 10-voud vermenigvuldig zou ik voldoende zelfvertrouwen en lef hebben om mezelf echt te profileren. Ik zou goede ideeën direct implementeren en zien wat het me zou opleveren. ik zou mijn doelen weer helder hebben en doen wat nodig is om ze te behalen. ik zou nog meer mensen kunnen enthousiasmeren en krachtig kunnen maken en zelfvertrouwen leren ervaren. ik zou voldoende inkomsten genereren om mijn zakelijke en privé dromen waar te kunnen maken. En ik zou bruisen van de energie! Thanks voor deze opdracht, de energie begint weer te stromen 🙂

Maarten Dijkstra
Maarten Dijkstra
7 years ago

Dat zou betekenen dat er tenminste 1000 huishoudens in 2020 klimaat neutraal zouden leven.

Simon Droog
7 years ago

Hey Maarten, wat een mooi streven! Ik zou ook graag klimaat neutraal willen leven of zelfs klimaat ‘positief’ 😉

Waar kan ik volgens jou het beste beginnen?

Martine Verweij
7 years ago
Reply to  Simon Droog

Hallo Simon,

Zonnepanelen op je dak! Dat lijkt me een goed begin. Dan ben je ook snel klimaat ‘positief’, omdat de energie die je met de zonnepanelen hebt opgewekt en niet direct gebruikt, naar het energienet stroomt.

Warme groet,
Martine

Erik van Gulik
Erik van Gulik
7 years ago

Dat zou te gek zijn Maarten!

Succes hiermee, klinkt als een belangrijk product.

Erik

Erik van Gulik
Erik van Gulik
7 years ago

Wow.

Since this blogpost I’m starting to think more in group sessions instead of individual coaching.
I already have my target audience set and know what service to provide them (to meet their needs).

Now make it a bit more remarkable and then I’m set to goooo!
Individual coaching is still part of it, but then only as an upsell, not the main focus.

Erik

Peter Visser
7 years ago

Alles maal 10? Dan zou er een hoop veranderen. Tot nu toe ben ik bezig geweest om “langzaam te groeien” maar dit zou super-turbo-overdrive worden.

Ik combineer nu nog een gewone baan als “loonslaaf” met het ondernemerschap. Hopelijk gaat de transitie naar 100% ondernemer lukken. Natuurlijk realiseer ik me wel degelijk dat een veilige overstap, zonder risico’s misschien niet kan, maar dat is wel wat ik het liefst zou willen.

Mijn achtergrond ligt in de luchtvaart en daar is het adagium nog steeds “bij twijfel NIET doen” daar heeft het vast mee te maken.

Anne-Tjerk Mante
7 years ago

10 x meer vertrouwen. Zelf, en ook van mijn klanten, en nieuwe klanten. Genereert een energie die veel in beweging brengt. Het gaat stap voor stap, en elke stap betekent een grote verandering.

Marian Osse
7 years ago

Mindset tien keer meer geeft 1000 keer meer vrolijke en vitale mensen.

10 x betere doelen moet ik toch aan durven denken omdat ik dan allemaal mensen vrolijk maak.
10 x betere strategie geeft mogelijkheden waar ik toch weer van moet dromen .
10 x betere plannen leiden tot resultaten waar ik liever nooit over dacht omdat ik dan zo teleurgesteld raak, hoogste tijd dit bij te stellen.
10 x betere uitvoering , dan wordt het wel heel super goed.

Laat de kansen maar komen, bereid ze te pakken.

Marjolein Kalter
Marjolein Kalter
7 years ago
Reply to  Marian Osse

En nu word ik wel heel nieuwsgierig Marian!
Hoeveel zijn ´allemaal mensen´?
Ik ben heel benieuwd naar je plannen en je strategiën
hartelijke groet, Marjolein

Paul van Oers
Paul van Oers
6 years ago

VODIK ziet er bij 10x vermenigvuldigen van doelen – mindset etc niet zoveel anders uit, hebben alleen meer handjes nodig.
En waarschijnlijk minder marketing activiteiten !

Paul van Aarle
7 years ago

Als ik 10x zoveel animaties zou moeten maken zou ik zwaar overspannen met RSI thuis zitten, tenzij… ik het tekenen zou uitbesteden, het editen zou uitbesteden, de marketing zou uitbesteden, het scripten zou uitbesteden, de geluidseffecten zou uitbesteden, het nabewerken zou uitbesteden en de sales zou uitbesteden zodat ik vooral tijd heb om na te denken hoe ik mijn 10x grotere business, wederom 10x zou kunnen laten groeien.

Of ik vind een manier waarop ik een animatie niet 1x verkoop, maar10x verkoop.

Of ik vind een manier waarop bedrijven niet mijn huidige prijs betalen, maar 10x mijn huidge prijs.

Iets om over na te denken in ieder geval!

Sin Declerc
7 years ago
Reply to  Paul van Aarle

Wel Paul, er is nog een optie: je vindt een manier waarop jouw ervaring en kunde 10x meer waard is voor je doelgroep. Ik spreek uit ervaring: dat is niet hetzelfde als 10x meer vragen…
Drie stappen, elk woord telt:
1) voor wie is je product een must have
2) voor wie kan je een service bieden die 10x zoveel waard is
3) wie zijn de klanten die én geld uitgeven x10, én jouw service nodig hebben?

Ik heb drie jaar gedaan over deze drie stappen. Toen ik er één had bij punt drie, ging het snel. Toen was er gelijk een tweede doelgroep, een derde, nu een vierde.

Zelf vind ik het te leuk om het toffe werk te doen, dus dat besteed ik niet uit. Wat ik doe, is partnerships opzetten met bedrijven die zelf een top product of dienst aanbieden, maar waar één essentieel servicestukje aan mankeert. En dat lever ik dan. Soms rechtstreeks, soms in onderaanneming. Een winwin dus – partnerships zijn echt iets om eens rustig over na te denken.

Als je partners snel groeien, groei je zelf even snel mee. Een groeistrategie die Nisandeh niet verklapt 😉 Maar: bedenk dus goed met welke bedrijven samen te werken. Misschien zijn hun concurrenten beter als partner? Of kan je ze allemaal overtuigen, met de idee dat ze minstens even goed moeten zijn als hun concurrent, en jij daardoor een must have bent geworden?

Denk groot. Je hebt het nodig om te zien wat kan. Beslis wat je kwijt wil zijn, en verzin een manier om met partners net dat te bereiken.

Leni Minderhoud
7 years ago

Do whatever it takes blijft de slogan! Het is veel, het vergt doorzetten en stay in line etc. Ik geloof er zeker in dat die groei mogelijk is voor iedereen. Mits je blijft implementeren en steeds de volgende stap zet die een verschil gaat maken.

Mijn bedrijf zou bij 10 keer groei een verschil maken waarbij meer senior mensen gaan werken in eigen regie, van hun werk een bedrijf maken. Deze mensen gaan een voorbeeld geven aan anderen, ook voor de volgende generatie, en die olievlek gaat groeien en groeien. Wow, ik zie het helemaal voor me! Dus hop, met 10 x zoveel energie aan de slag weer! Dank voor de oppepper!

Elske van de Fliert
7 years ago

Exact ook wat ik dacht toen ik het blog las – dank voor de oppepper! Ik kon niet wachten tot ik kon reageren en er ook mee aan de slag kan.

Lizet van Triet
Lizet van Triet
7 years ago

Hoi Leni,
Mooie slogan blijft het, de ‘Do whatever it takes’! Doorzetten en stay in line horen daar zeker bij. En steeds weer een volgende stap zetten.
Het is mooi als mijn bedrijf 10X groeit. Dan brengen tien maal zoveel experts hun boek uit en helpen ze zo nog meer mensen met hun kennis. Op naar een nog mooiere wereld!

Anja Leinders
7 years ago

Mooie visie Lenie, dat drop-in-the-water-effect! Op die manier kan de wereld echt verbeteren!

Joost Meurs
7 years ago

Elke dag ben ik bezig om minstens een onderdeel van mijn bedrijf te verbeteren.

Dit doe ik ook voor onze webshop House for Interior houseforinterior.com.

Door nu al na te denken over explosieve groei in de toekomst, wordt een goede basis gelegd waar zonder problemen mee verder gebouwd kan worden.

Een van mijn doelen is om alles dat ik meer dan drie keer handmatig moet doen, te automatiseren.

Met een vermenigvuldiging van 10 zouden we sterk gegroeid zijn en een grote naamsbekendheid hebben opgebouwd. Onze klanttevredenheid zou nog steeds zo goed zijn als nu.

Nil volentibus arduum (niets is moeilijk voor hen die willen) blijft mijn motto!

Rob van Weert
7 years ago

Factor 10 betekent: 20 trainers die jaarlijks 1800 vrouwen trainen.
Dit betekent: 1800 gezinnen met meer rust en duidelijkheid in de dagelijkse gang van zaken.
1800 vrouwen met meer vertrouwen en veiligheid.

Richard Kok
Richard Kok
7 years ago

Als ik het keer 10 zou vermenigvuldigen zou ik in ieder geval veel meer mechaniseren/automatiseren en mensen inhuren. Anders zou ik denk ik wel een slaapgebrek oplopen…

Erwin van Litsenburg
7 years ago

Mijn bedrijf zou er als volgt uit zien: ik zou (tien)duizenden mensen (TA nog niet scherp) helpen uit de “food-ratrace” te stappen op weg ultieme gezondheid zonder dat ze één of meer (welvaarts)ziektes ontwikkelen. Want dat is echt mogelijk, ook al denken we tegenwoordig van niet.

Ik geloof dat mensen kunnen leven in volstrekte 100% gezondheid, zonder nare ziektes (zoals suikerziekte, kanker, Alzheimer, etc.) en zonder sluimerende ongemakken (zoals reuma, artrose, etc.). Ik geloof dat als mensen de juiste keuzes maken en daaraan vasthouden, zij veel gezonder kunnen leven, gelukkiger kunnen zijn en gezond oud kunnen worden waardoor ze langer genieten van hun geliefden. Ik geloof dat mensen een stap in die richting kunnen zetten als ze leren wat ze moeten doen om zelf uit die “food-ratrace” te stappen. Daarbij kan ik ze helpen met het volgende:

Mindset > 100% focus, commitment, I believe, my obligation
Doelen > in 2015 100 mensen, in 2016 1000, in 2017 10.000
Strategieën > Frontend: free event, Backend: live-changing products
Plannen > 2015: Opt-in, 1x p.w. blog, mijn boek, 3x p.j. Frontend, Backend
Implementatie > stap-voor-stap doen wat er nodig is om te bereiken waar ik in geloof en invulling te geven aan mijn “purpose in life”.

Alleen dit al opschrijven, is een belangrijke stap voor me 🙂

Floortje Lopes
7 years ago

Mooi hoe helder je je doelen hebt en dat je ze hardop uitspreekt (schrijft). Dit is inderdaad vaak een eerste uitdaging in onze groei: Het helder formuleren van de doelen en ze dan delen met anderen. (komt ook een beetje door de Nederlandse “doe maar normaal” – cultuur).

Succes met het behalen van je doelen en je visie realiteit maken!

Erwin van Litsenburg
7 years ago
Reply to  Floortje Lopes

Dank je Floortje, het helpt inderdaad om doelen hardop te zeggen of op te schrijven. Alleen al daardoor worden ze scherper, meer helder, meer levendig, gevoelsmatig meer haalbaar, etc. Nu alleen nog echt kiezen hiervoor en andere zaken beëindigen. En dat valt niet mee …

Marjolein Duchateau
Marjolein Duchateau
7 years ago
Reply to  Floortje Lopes

Mooi commentaar Floortje Lopes!

Verbazingwekkend hoe moeilijk het kan zijn om je doelen haarscherp te formuleren. Daar blijf ik mee stoeien. En ze dan ook nog delen met anderen betekent een volgende stap uit mijn comfortzone. Heeft inderdaad te maken met de ‘kop boven het maaiveld’-gêne. Dus werk aan de winkel.

Peter Wilms
Peter Wilms
7 years ago

Ik zou een gevraagd spreker en seminarleider zijn en de wereld over reizen om met mensen mijn visie over meditatie en de daadwerkelijke ervaring ervan te delen. Het zou duizenden mensen een ingang geven om hun leven zinvoller en vreugdevoller te maken. Wat een geweldig idee!

Marjolein Kalter
Marjolein Kalter
7 years ago

10 betalende deelnemers per introductieworkshop zou het meest eenvoudige resultaat zijn.

Hoe kan ik mijn huidige mindset kwantificeren en daarmee vertienvoudigen?

Met een factor 10 (of meer) ben ik degene die ervoor zorgt dat werkenden in een baan opereren als een ondernemer, dat ze doen waarvoor ze in de wieg gelegd zijn. Hun leidinggevenden zijn congruent in het belijden van zelfstandigheid en eigen initiatief bij hun teamleden en ze handelen daar ook naar. Leidinggevenden zorgen ervoor dat hun teamleden maximaal gefaciliteerd zijn zodat ze echt kunnen bijdragen.

In mijn strategie heb ik 20 producten/diensten in plaats van 2 waarmee ik 100.000 werkzoekenden heb bereikt…..
Ik ben 1 van de geziene experts in het veld die zorgen dat mensen hun potentieel in hun werk kunnen laten bloeien en de andere experts zijn mijn sparringpartners.

Ik kan hier nog wel even mee doorgaan geloof ik. Heerlijk!

Goed om te horen en zien dat alle kleine elementjes onder de loep genomen kunnen worden en verbeterd kunnen worden en enorme gevolgen kunnen hebben. Dank! Ik kijk uit naar het vervolg 🙂

Koen Snoek
7 years ago

Mijn bedrijf zou dan een breed scala aan training hebben die mensen muzikaler maakt en ook meer in de diepte kan helpen.

Ikzelf zou meer tijd krijgen voor zelfontplooiing, wat ik daarna weer kan spreiden over mijn doelgroep.

Een muzikale groet,
Koen

Leni Minderhoud
7 years ago
Reply to  Koen Snoek

Prachtig Koen! Muziek spreek sowieso iedereen aan, passief of actief bezig met muziek. Ontwikkel een methodiek van zelfontwikkeling en muziek, iets multidisciplinairs. Met beweging en dans erbij.

Mijn ‘derde’ carrière wordt sowieso al iets met muziek, Colijn Buis, ook student van Open Circles, coacht me hierin nu (nog hobby) dus ik doe graag mee!

Wim Annerel
7 years ago

X10 wil zeggen dat ik heel veel geoptimaliseerd, gesystematiseerd en geautomatiseerd heb, want mijn tijd gaat niet X10.

Sylvia De Goede
7 years ago

Dan zouden de ondernemers in Nederland en internationaal bewust zijn dat door te investeren in de belangrijkste pijler van van je leven de
levenspartner/relatie, je zakelijk absoluut succesvol maakt.

En dat dus ziet als een noodzakelijk investering in tijd en geld,om een passie vol leven te leiden om door te geven aan onze kinderen.

Hannie Mommers
7 years ago

Een tijd terug had je al eens een blogpost waarin je schreef over jezelf een doel stellen, en dan met 10 vermenigvuldigen, Nisandeh. Precies op een moment dat ik met Klaas onze doelen aan het vaststellen was voor ons Muay Thai project.

We hebben toen prompt een doel van 100 likes op de Facebookpagina naar 1.000 likes op 1 september vastgelegd.
En dat de woensdag vóór 1 september gehaald!

Dus ik geloof heilig in jouw 10x-stelling 🙂

Floor Schuttevaer
7 years ago
Reply to  Hannie Mommers

Mooi voorbeeld Hannie, hoe krachtig het is als je doelen stelt. Gefeliciteerd, op naar de 10.000 likes nu dan?

Michaela Wierdsma
7 years ago
Reply to  Hannie Mommers

Ha Hannie,

Geweldig, direct resultaat van jou inzet en mindset.
Gefeliciteerd. Op naar de 2000, 10.000 en …..

Hartelijke groet,
Michaëla

Esther Molenaar
7 years ago
Reply to  Hannie Mommers

Wat een fantastisch resultaat Hannie. Daar mag je echt trots op zijn.

Helmy Kleinlugtenbeld
7 years ago

10x betekent dat ik aanbelandt ben bij de internationale jeugd.

De jeugd heeft de toekomst en als daar de mindset goed is en blijft kan het op aarde echt doorwerken.

Groei is wat ik leef, het is mijn missie en zal die blijven, ook na mijn ‘pensioen’. Heerlijk gevoel!!

Ik zeg vaak dat je moet doen waar je gelukkig van wordt. Dat doe ik hoofdzakelijk en het wordt steeds beter 🙂

Kun je ook 10x gelukkiger worden??

Jeanne Gommers
Jeanne Gommers
6 years ago

10x gelukkiger worden is prima te doen.
En als je het 10x uitvoert ben je 100x gelukkiger.

Het kan…. het is ook afhankelijk waar je vandaan komt.
Het inspireert me wel! Leuke categorie: hoe je 10x gelukkiger kunt worden!

Joyce de Koning
7 years ago

Als mijn bedrijf een boost zou krijgen, dan zou dat het verschil maken tussen kosten en inkomsten. Mijn bedrijf kan zeker wel een boost gebruiken.

Thom Bouman
7 years ago

10x betekend voor mij en mijn bedrijf dat ik alleen de klanten help waarvan ik het gevoel heb dat zij er ook alles aan doen om het een succes te maken. Uiteraard met het bijpassende budget. Ik besteed dingen uit of misschien heb ik wel iemand in dienst zodat ik me kan focussen op wat ik het beste doe.

Dennis Deridder
7 years ago

Dan zou mijn bedrijf te groot zijn om in mijn eentje te runnen. Ik zou dan team moeten vormen met twee partners. Eén die expert is in organiseren en administratie. En één die expert is in marketing en websitebeheer.

Ik zou dan een opvallendere plaats innemen in de wereld van transformatie en persoonlijke ontwikkeling.
Ik zou dan een denktank vormen met business genieën om doelen en strategie voor de komende maanden te bepalen en mensen in dienst nemen die de ideeën gaan uitvoeren.

Ik zou met een veel ruimer aanbod aan transformatiecursussen op de markt komen en groepen van 100 en deelnemers coachen, trainen en begeleiden.
En ik zou de Belgische bevolking helpen zien dat het er niet toe doet hoeveel ze daarvoor moeten betalen, maar dat het veel belangrijker is wat ze ervoor in de plaats krijgen en wat de impact daarvan gaat zijn op de rest van hun leven.
Groot, groots, grootst 🙂

Floor Schuttevaer
7 years ago

Transformatie-expert, dat klinkt goed Dennis! Wat een mooi idee dat je een positieve impact kunt hebben op de levens van zoveel mensen…

Stance van Heijst
7 years ago

Vorige week maandag heb ik een van de ‘conversiepunten’ op mijn website aangepast omdat de groei van nieuwe abonnees naar mijn idee niet snel genoeg gaat.

Voorheen bood ik een proefabonnement aan op de SubsidieKalender voor € 97,-. Dat leek mij een klein en dus acceptabel bedrag maar slechts weinigen kochten het. Misschien vonden ze het risico toch te groot?

Nadat ik vorige week een gratis proefabonnement voor een maand on line heb gezet stromen de aanmeldingen binnen terwijl ik er nog niet eens over gecommuniceerd heb via mijn mailinglijst of social media!

En het leuke is, met al deze mensen heb ik eerst telefonisch contact voordat het proefabonnement wordt aangemaakt. En zo heb ik ontdekt dat het allemaal mensen zijn die precies tot mijn doelgroep behoren en zeer serieus geïnteresseerd zijn.

Als 20% van deze proefabonnees uiteindelijk een abonnement neemt kan ik me volgend jaar zeker aanmelden voor de 10x-mentoring group!

Floortje Lopes
Floortje Lopes
7 years ago

Bedankt Stance voor het delen van je succes. Mooi om te zien dat je gelijk in de oplossingsmodus ging toen je niet de gewenste resultaten had!
Inspiratie om ook voor mijn bedrijf eea aan te passen en het zicht op mijn doelen te houden!

Esther Molenaar
7 years ago

Dat is dus een heel goede zet geweest Stance. Iets om te onthouden wanneer ik mijn online programma ga neerzetten: een proefabonnement.

Judith Henstra
7 years ago

Goed idee! Ik doe dat ook. Mensen kunnen bij mij gratis een hoofdstuk(je) laten redigeren (Book Helpline redigeert en corrigeert boeken voor mensen die zelf hun boek willen uitgeven).

Het is voor mij telkens een investering in tijd, maar meer dan 50% van de mensen die eerst een proef aanvragen, kiezen daarna voor mijn bedrijf, dus het is de moeite wel waard. En jij hoeft er verder niets voor te doen; dat proefabonnement kost jou geen extra tijd, begrijp ik? Dat is helemaal mooi!

Sin Declerc
7 years ago

Dames,

Dank om dit te delen! Een uitstekende strategie om gelijk telefonisch contact te leggen. Ik vind het zelf altijd vreselijk om in te tekenen op een proefformule die vervolgens wordt omgezet in een echte aankoop zonder verdere fiatering.

Ook bedrijven, mijn doelgroep, zijn niet happig op iets proberen als er een contract zonder eindpunt aan vasthangt. Ook al is het eenvoudig opzegbaar. Ik besef nu dat het de moeite is om te split testen met een tekst die daar expliciet op ingaat.

Sven van Buuren
7 years ago

x2 en ik werk volledig aan mijn bedrijf
x4 en ik weet dat mijn concept werkt
x6 ik breid mijn concept uit
x10 en we gaan internationaal

Op naar x 20 !!!

Ronald van Domburg
7 years ago

er zou meer menselijkheid in organisaties zichtbaar zijn

Mariska van Gennep
7 years ago

Wat een charisma heeft Jay, dus ik ben zeer benieuwd naar de rest van het interview!

Als mijn bedrijf 10X groter zou zijn, zijn er wereldwijd Moments of Meditation instituten waar mensen heel laagdrempelig (stap voor stap) kunnen leren mediteren en meer! Zelf heb ik leraren hiervoor mogen opleiden en ik hou wereldwijd lezingen en meditaties. En natuurlijk passief inkomen via verkoop van instructie- en ontspannings CD’s, video’s, boeken en membersite.

Floor Schuttevaer
7 years ago

Mooie missie Mariska, volgens mij krijgen we een hele andere wereld als zoveel mensen gaan mediteren. Ik zeg DOEN!

Miranda Sidler
7 years ago

Mijn bedrijf heeft weer een boost nodig!

Michaela Wierdsma
7 years ago
Reply to  Miranda Sidler

Die boost kan jij jezelf geven Miranda! Natuurlijk is het super weer een Business Bootcamp te volgen, echter zet je doelen elke dag, sta vroeg op, houd je aan waar jij voor staat en neem af en toe rust.

Succes en fijne dag,
Michaëla

Marc Muskens
7 years ago

Hoe mijn bedrijf eruit ziet als ik factor 10 zou toevoegen…
Alles wat gesystematiseerd zou kunnen worden verliep automatisch. Daarmee houd ik tijd over voor mijn opdrachtgevers, maar ook meer tijd om aan mijn business te besteden. En dat betekend dat de kwaliteit en kennis omhoog gaat! En dat is geld waard! Upside improvements op welk vlak dan ook zullen ervoor zorgen dat mijn WOUWFACTOR omhoog gaat! En mijn profits dus ook!

Kom maar op met dat interview ; )

Wil Konings
7 years ago

Mijn bedrijf zou er dan (hopelijk) niet zo heel anders uit zien. Tegelijkertijd zou het veel meer impact behalen, meer klanten helpen (en daarmee hun klanten). Een prima stap dus op weg naar ‘fulfill your potential’!

Josephine Wierdsma
7 years ago

Maal 10, keer nogmaals 10 (niks klein denken) zou betekenen:

– dat ik het beste uit mezelf haal, uit mijn bedrijf én uit mijn samenwerkpartners en productgebruikers.

– dat 100.000-en moeders in hun kracht staan, in verbinding met hun kinderen en aan hen overdragen dat de belangrijkste ingredienten van seksualiteit respect en verbinding zijn.

– dat wereldwijd seksualiteit vele malen minder als machtsmiddel en als uitingsmiddel van onverwerkte emoties gebruikt wordt, maar dat het vele keren meer de kers op de taart is, in verbinding met de ander.

Dat zou dan betekenen, dat steeds meer mensen wereldwijd vanuit hun diepste zijn samen leven in ver-rijkende verbinden met de mensen om hen heen.

Mijn bedrijf Van Bloem

Pieter van den Aarsen
7 years ago

Als mijn onderneming 10x groeit, dan zou ik me steeds meer focussen op dat wat werkt door degelijke statistiek te hanteren en door te ontwikkelen op de succespunten. Ik zou die gegevens naar buiten brengen, koppelen aan een back-end product en wederom 10x groeien.

Merijn Kegel
7 years ago

10x betekent in ieder geval dat 10 van mijn business partners koplopers zijn geworden ;-))

Simon Perquin
Simon Perquin
7 years ago

Wow… Wat een krachtige tip. Ik heb me onvoldoende gerealiseerd dat deze momenten in onze business zo van belang zijn. Ik ga ze analyseren en beschrijven hoe het beter kan.

Thanx mr. Neta!

Monique  Vee
Monique Vee
7 years ago

Dit klinkt echt onmogelijk en ook als een droom. Mijn bedrijf met 10 vermenigvuldigen houdt in dat ik 10 keer zoveel klanten heb die ik een reis naar Azie voor hun kan organiseren en voor een groep mensen ondernemers en managers het werk mag organiseren en uitvoeren. Daar hoort zeker een goede organisatie en systematiek erachter te hangen.

Danny van Leeuwen
7 years ago

Mijn bedrijf 10X . Dan zou ik een eigen locatie hebben waarin 10 MT’s van opleidingsinstituten trainen om zich bij de beste in de wereld te begeven op hun vakgebied.

Elfriede Krauth
Elfriede Krauth
7 years ago

Ik zou trainers hebben, die mijn trainingen aan het geven zijn. Ik moet wel zeggen dat ik een tijd geleden dit niet eens durfde dromen. Nu wel.

Guus Westgeest
Guus Westgeest
7 years ago

When you implement this system in Sustainable Development you will get a 10 times better world.

Elske van de Fliert
7 years ago

Zo is het als het met 10 vermenigvuldigd zou zijn: Mijn programma wordt bij een heel aantal bedrijven uitgevoerd en daar komen “als vanzelf” klanten op af . Ik kom makkelijk uit met alleen de dingen die ik als abonnement in de markt zet en ik kan heel veel realiseren op het gebied van groener, schoner en slimmer rijden.

Ik heb een heel aantal experts die het programma bij bedrijven uitrollen en ik ben alleen bezig met het verbeteren van het programma en de abonnementen. Ik geef regelmatig trainingen voor grote zalen zodat bedrijven aan de slag kunnen met het CO2 afslankprogramma voor groener rijden.

Simon Droog
7 years ago

Hey Elske, super om te lezen over jouw plannen voor 10x!

Als duurzaam ondernemer ben ik erg geïnteresseerd in jouw visie over hoe we de wereld een stukje schoner kunnen maken.

Ook al heb ik zelf geen auto, ik ga je blog eens lezen 🙂

Succes!

Elske van de Fliert
7 years ago
Reply to  Simon Droog

Dag Simon, hartelijk dank voor je reactie. Leuk dat je mijn blog gaat lezen! En reageer gerust bij vragen of opmerkingen.

Leni Minderhoud
7 years ago

Hi Elske, en dit gaat jou allemaal lukken! Want je hebt nog niet alle trainingen bij Open Circles gedaan en nu al ben je succesvol en heb je een mooie omzet. Zet er een paar Elskes bij en dit wordt een miljoenen bedrijf!

Elske van de Fliert
7 years ago

Wauw, dank je Leni. Natuurlijk voor het compliment, maar ook omdat het omdat het me open zet voor dat het echt kan!

Wim Bakker
7 years ago

Een groot deel van mijn klanten is door mij getrained om hun clienten op een snelle effectievere manier te helpen / begeleiden/ coachen. Nieuwe samenwerkingsvormen en projecten in de gezondheidszorg. Ik heb dan oa meer tijd om alleen nog met kernactiviteiten bezig te zijn met trainen, spreken, schrijven en vooral nog leuke creatieve projecten te doen en vooral financieel vrij te zijn.

Eduard Bosch
7 years ago

10 x meer value kunnen aanbieden = 10 x meer mensen kunnen helpen = 10 x meer een beter gevoel!

Stef Linsen
Stef Linsen
7 years ago

1.Mijn boek dat half november verschijnt
(Help, mijn partner heeft een depressie! – het eerste van 5- ) en de gelijknamige website, zijn uitgebouwd met een vlog – en chat functie.
2. Ik besteed nog 2 dagen/ week aan ‘gewone patiëntenzorg’ (wettelijk vereiste om mijn titel te behouden),
3. de rest van de tijd schrijf ik vervolg boeken voor partners van mensen met een andere psychische stoornis, geef ik lezingen, maak ik vlogs.
4. Ik organiseer vetalingen van mijn boek(en) in het Engels, Spaans, ….

Naomi Dongelmans
7 years ago
Reply to  Stef Linsen

Stef, ideaal wat je beschrijft. Lijkt wat op mijn verhaal. Ik werk momenteel nog 2-3 dagen als huisarts, heb daarnaast een dansschool (ideaal als onderdeel van de behandeling van depressie) en schrijf het boek reinvigorated caregivers, 7 amazing ways to become remarkable at caring for people with dementia.
We komen elkaar vast nog eens tegen 🙂 Succes!

Ineke Kuiper
Ineke Kuiper
7 years ago

Als het mij zou lukken mijn bedrijf de vorm te geven die ik zou willen, zou ik enerzijds cursussen geven waardoor mensen de kwaliteit van hun leven en hun relaties zouden kunnen verbeteren en anderzijds het voor mij maximaal haalbare aantal individuele afspraken per week hebben.

Ik loop er tegenaan dat al mijn inspanningen (reclame maken, interviews geven, informatieve website) weinig tot geen resultaat (= reacties) opleveren, terwijl mijn websites op zich goed worden bezocht.

Ik dacht dat de blokkades in mezelf opgelost waren, maar zie nog steeds geen resultaat.
Desalniettemin: ik blijf doorgaan.

Martin Hollander
7 years ago

Een soortgelijke methode pas ik toe bij productontwikkeling. Het beantwoorden van de vraag “hoe zou het product eruit zien als het productievolume 1000x zou zijn?” geeft snel inzicht waar de mogelijke verbeterpunten liggen.

Om tot 10x business te komen moet de kostprijs omlaag en het volume omhoog, hetgeen ik met een modulair productplatform ga bereiken.