3 manieren voor het groeien van jouw business – geometrische groei deel 1

4906 views | 458 reacties |
shares

Dit is het eerste artikel uit een nieuwe serie met praktisch uitvoerbare, stap-voor-stap systemen waarmee jij jouw business geometrisch kan laten groeien (in tegenstelling tot lineaire groei, of… helemaal geen groei)

Wanneer jij de strategieën uit mijn 7 artikelen implementeert, en uit de bijbehorende videolessen (verderop meer hierover), kun je gemakkelijk jouw zakelijk inkomen met 33% of meer verhogen… binnen enkele weken.

Wil jij jouw business en inkomen laten groeien?2015-07-07 blogimage time to start

Laten we dan snel beginnen…

Heb jij je ooit afgevraagd op hoeveel manieren jij jouw business zou kunnen laten groeien?

100? 200? 500 manieren?

Als je een business- of marketing studie hebt gevolgd, boeken over het onderwerp hebt gelezen of het internet hebt afgestruind op zoek naar antwoorden op de vraag: “Hoe laat ik mijn business groeien?”- dan ben je waarschijnlijk tientallen, zo niet honderden, business modellen, strategieën, tactieken en technologieën tegengekomen die jou zouden kunnen helpen bij het laten groeien van jouw zelfstandige onderneming.

Als je dan door de bomen het bos niet meer ziet en niet weet welke strategieën of business modellen voor jou het beste zullen werken… dan heb ik heel goed nieuws voor je…

Er zijn slechts 3 manieren om jouw business te laten groeien:

  1. Verhoog jouw aantal klanten
  2. Verhoog het gemiddelde verkoopbedrag per klant
  3. Verhoog het aantal keren dat klanten terugkeren om opnieuw van jou te kopen.

Dit zijn de ENIGE drie manieren om jouw business serieus te laten groeien.

Het is veel gemakkelijker en praktischer om je alleen op deze 3 categorieën te richten.

Echter… mijn ervaring met meer dan 100.000 kleine zelfstandige ondernemers heeft me iets anders laten zien…

De meeste ondernemers proberen hun business stapsgewijs en lineair te laten groeien.

Ik geloof dat je geld en kansen laat liggen als je alleen maar focust op het meest voor de hand liggende aspect van business-groei: méér klanten werven.Blogpost image 2

Geometrische groei

Wanneer jij jouw aantal klanten verhoogt, EN de omvang van de gemiddelde verkoop per klant vergroot, EN een manier vindt om jouw klanten vaker iets van jou te laten kopen… dan haal je maximale waarde uit jouw klantenbestand en begint jouw business geometrisch te groeien.

In de komende 6 artikelen in deze serie over geometrische groei, hak ik de 3 manieren voor het groeien van jouw business in hapklare brokken:

  • 2 strategieën voor het groeien van het aantal klanten
  • 2 strategieën voor het vergroten van de gemiddelde omvang van de verkoop per klant
  • 2 strategieën om klanten vaker te laten terugkomen

GRATIS – 30% More Income in 30 Days Video Cursus

Het concept van geometrische groei is zó cruciaal voor het korte- EN lange termijn succes van jouw ondernemerschap, dat ik besloten heb jou toegang te geven tot onze “30% More Income in 30 Days” videocursus. Je kunt deze 7-delige videocursus (t.w.v. €475) tijdens onze evenementen kopen, maar ik bied het je via ons blog graag – in delen – GRATIS aan!

Om de eerste video in bezit te krijgen (25 minuten diepgaande uitleg over het geometrische groeimodel) laat me alsjeblieft weten in het commentaarveld onderaan deze pagina:

Wat is jouw business en wie is jouw doelgroep?

Zodra jouw comment is geplaatst, ontvang je de link naar de eerste video van deze krachtige cursus.

Tot slot

Om maximaal te profiteren van ons materiaal voor business-groei, moet je wel iets kunnen laten groeien, je moet wel een business hebben, een groeikern.

Reality-check: Heb je betalende klanten? Mooi, dan heb je dus een business.blogimage blackboard

In dat geval mag je als zelfstandig professional de Business Bootcamp, onze 2-daagse training commerciële vaardigheden, niet missen. Deelnemen is absoluut de beste ‘maatregel’ voor het krijgen van de juiste focus en het lange termijn succes van jouw ondernemerschap.

Doe wat meer dan 20.000 ondernemers in Nederland al hebben gedaan en profiteer van de praktische strategieën, tools, systemen en netwerkcontacten die je in de Business Bootcamp krijgt aangereikt.

Deelnemen is GRATIS – we vragen slechts €47 (excl. btw) voor de kosten van lunches, koffie/thee en trainingsmaterialen. Het is zonder twijfel de slimste (tijds)investering die je nu kunt doen als je een bestaande business hebt (het is dus niet voor starters).

Klik hier en meld je nu aan voor de Business Bootcamp

Mis deze kans niet. De inschrijvingen stromen weer binnen en voor je het weet zijn we weer volgeboekt.

En voordat je gaat… vergeet niet jouw business en doelgroep te beschrijven in het commentaarveld hieronder.
Je ontvangt de link naar het eerste deel van de videocursus kort daarna in jouw mailbox.

Tot het volgende artikel! (over de eerste strategie voor méér klanten werven)

Op jouw succes,

Nisandeh

PS. Deel alsjeblieft dit artikel via de Facebook, Twitter, LinkedIn en Google+ knoppen, want… zo kunnen bevriende ondernemers in jouw netwerk óók van dit materiaal profiteren.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
458 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Marco
Marco
6 years ago

Mijn business is de online verkoop van keukenaccessoires in heel Europa met als doelgroep mensen die de keuken verbouwen (Leeftijd: 30-60 jaar)

Adi Chorev
Adi Chorev
6 years ago
Reply to  Marco

Ik ben een dierenarts, mijn doelgroep zijn diereneigenaren..

Petra Regoort
6 years ago

Ik help starters op de arbeidsmarkt naar financiële vrijheid zodat ze zelf kunnen bepalen wanneer ze stoppen met werken.

Saskia Steur
6 years ago

In mijn business help ik vrouwelijke ondernemers in de dienstverlenende sector hun kennis met impact te delen en te werken aan hun persoonlijk erfgoed.
Dat doe ik door middel van trainingen, workshops en begeleiding van hun zakelijke blog.

Colijn Buis
6 years ago

Ik help échte muziekliefhebbers (-fans) van 30 jaar en ouder met een bovenmodaal inkomen, die specifiek zeer warmlopen voor en fan zijn van pianomuziek / jazzmuziek , met:

a. producten en events waar zij kunnen genieten van (live) muziek
[ concerten, cd’s , online music magazine, online artikelen over muzekstukken en interviews met inspirerende musici)

b. (offlien) lessen en workshops en (online) lestrajecten om hun éigen muzikale vaardigheden te ontwikkelen en te vergroten

Leni Minderhoud
6 years ago
Reply to  Colijn Buis

Ik kan Colijn van harte aanbevelen omdat ik lessen bij hem volgde! Hij heeft een unieke formule waardoor je je ambities echt leert kennen.

Suzanne Heijmans - ter Horst

Mijn business is uitvaartgerelateerde producten: bedrukkingen, drukwerk, lasergraveringen en op maat gemaakt.

Mijn doelgroep is: mannen en vrouwen tussen de 25 en 55 jaar.

Pascal Claeys
Pascal Claeys
6 years ago

Wij helpen ondernemers die leven van kunst en cultuur en die worstelen met het financieren van hun projecten met het verdubbelen van zowel hun inkomsten als hun publieksbereik, zodat hun creaties de impact hebben die ze verdienen.

Edgar Hutte
6 years ago

De makkelijkste manier is toch om je prijzen te verhogen. Als consultant of trainer een verdubbeling is zeker mogelijk.

Ik zit in een branche waarbij ik veel klanten tegelijk moet hebben (busreizen) en waarbij er veel vaste kosten zijn. Die kosten moet je niet zomaar doorrekenen in de prijsverhoging maar de opslag natuurlijk wel.

Het vergt wat lef maar bij sommige trips die ik organiseer heb ik de winst per reiziger wel 2x verhoogd.

Er zijn wel wat minder klanten per trip maar ik maak veel meer winst per persoon. Nu is het een kwestie van meer klanten en andere duurdere producten toe voegen. Happy days 🙂

Wim Annerel
6 years ago

Als life- en business coach help ik zaakvoerders en leidinggevenden met het maken van keuzes in hun leven. Ik geef gratis inzichten en tips weg op mijn website.

Dubravka Vajagic
6 years ago

Ik help HSP (hoog sensitieve personen) beter omgaan met de prikkels vanuit voeding en omgeving.

Dat doe ik door middel van persoonlijke coaching, workshops maken van gluten- lactose – suikervrije gerechten en tussendoortjes.

Twan van Asseldonk
6 years ago

Met kennis door brede en diepe ervaring in de food & agri sector helpen wij het verhaal van toeleveranciers en afnemers zichtbaar te maken met bewegend beeld wat onthouden wordt! Zo maken wij met onze video’s van boeren, trotse boeren.

Yvonne van der Kracht
6 years ago

Mijn business is geboortekaarten en trouwkaarten ontwerpen en produceren

Mijn doelgroep: mensen die gaan trouwen en een baby krijgen.

Robert Rosier
6 years ago

Acteren, lesgeven, produceren. En ik kan nog steeds niet kiezen. Heb dus ook meerdere doelgroepen. Volgens mij moet ik het houden bij acteren en lesgeven in acteren met als doelgroep figuranten die verder willen komen.

Herman Poort
6 years ago

Ik help bedrijven met een maatschappelijk verantwoorde inslag bij hun reclame uitingen en strategie, zodat ze het maximale uit hun marketing budget kunnen halen.

Marjan vd Brink
Marjan vd Brink
6 years ago

Mijn missie is het leven in Nederland weer leuk te maken voor jongens en jonge introverte technici. In mijn werk als coach en trainer ondersteun ik het versterken van hun zelfvertrouwen en persoon-gerelateerde levenskunst.

Doelgroepen: werkgevers van jonge technici in hun eerste of tweede baan, maar ook moeders/ouders van jongens (basisschool, tieners, studenten).

Yvonne van Beurden
6 years ago

Mijn business is Acupuncture Kliniek Arnhem, een kliniek voor acupunctuur/ kleurenpunctuur/ kleurentherapie/ massage/ kruiden en energetica, vrij breed, zodat we mensen op diverse manieren kunnen begeleiden terug naar gezondheid en balans. De klachten variëren van fysieke klachten tot emotionele en psychische klachten en veel dingen die in de Westerse geneeskunde niet goed oplosbaar zijn of ‘tussen de oren’ zouden zitten. Mijn passie is die mensen te helpen en te zorgen dat ze zich weer fantastisch voelen.

Ine Ruijfrok
6 years ago

Ik help 45+ mannelijke professionals om succesvol en financieel onafhankelijk te zijn in hun 2e carrière. Dat doe ik door workshops, trainingen en individuele maatwerk- begeleiding.

Mordechay Krispijn
6 years ago

Wij helpen mensen om te leren dansen. Dit doen we door middel van wekelijkse danslessen, zomercursussen, bootcamps en binnenkort zelfs online. Daarnaast leiden we mensen op tot dansdocent met onze docentenopleidingen.

Natascha Soares
Natascha Soares
6 years ago

Mijn business is zorgen dat mensen door te sporten fitter, sterker, sneller worden. Ik heb een eigen Gym. Mijn doelgroep zijn die mensen die bereid zijn te doen wat ze moeten doen. En een comitment met mij aan willen gaan om resultaten te boeken en geen excuses.

Marijke Ruijter
6 years ago

Ik richt me met name op startende (vrouwelijke) ondernemers. Ik houd me bezig met online marketing en eventmanagement. Daarnaast ben ik trainingen aan het ontwikkelen die ik online aan wil gaan bieden maar ook in real life.

Grada Huis
6 years ago

Huis Communicatie is een bureau dat advies geeft en ondersteuning biedt binnen de onderwijssector vanuit drie pijlers: communicatie, marketing, onderwijs- en organisatie-ontwikkeling. Onze doelgroepen zijn raden van toezicht, bestuurders, directeuren, leidinggevenden en onderwijsorganisaties. Wij zijn met vier medewerkers en werken landelijk.

Cynthia Zwart
6 years ago

Als Particulier Forensisch Instituut bieden we toegang en kennis tot wetenschappelijk forensische technieken aan personen die op zoek zijn naar zekerheid of naar bewijsmiddelen om een claim te kunnen ondersteunen.

Esther van Vondel
6 years ago

Ik schrijf verkopende teksten voor de website, brochure/flyer, blog en nieuwsbrief. Daarnaast coach en train ik diegenen, die zelf willen leren schrijven. Daar ben ik al redelijk succesvol in, maar ik wil verder groeien.
Mijn doelgroep is de ondernemer die al een tijdje bezig is en een volgende professionele stap wil maken.

Nadine Post
Nadine Post
6 years ago

Voor particulieren en ontwikkelaars bieden we out of the box architectuur en ontwerpen aan.

Tiara Dijkhof
6 years ago

Ondernemende advies en hands-on support voor mensen die willen starten vanuit hun authentieke missie.

Coen Tuerlings
Coen Tuerlings
6 years ago

Ik help intuïtieve ondernemers om het maximale uit hun passie en daadkracht te halen.

Intuïtieve ondernemers zijn speciale mensen met grote dromen die bereid zijn om risico’s te nemen en angsten onder ogen te zien.

Als intuïtieve ondernemer ben je in staat de wereld te veranderen en dat lukt ook als je leert met voldoende lef uit je comfortzone te stappen.

Ik heb een enorme drive om het maximale uit dit leven te halen. Ik laat me niet meer tegenhouden door anderen of door belemmerende gedachtes van mezelf.

Met meer dan 20 jaar ervaring in nieuwe ideeën ontwikkelen, razend snel implementeren en systemen optimaliseren, kan ik daadkrachtig mijn focus houden.

Als jij, als Intuïtieve ondernemers, daar ook aan toe bent, kom dan eens kijken bij mijn gratis Soundful Ondernemen Training. Je bent van harte welkom.

Let’s go for it…

Claire Schievink
6 years ago

Mijn doelgroep is : alle mensen die behoefte hebben aan drinkvoeding of sondevoeding van biologische kwaliteit.

Arnoud Kas
6 years ago

Mijn nieuwe poot aan mijn business is om artiesten inzicht te geven en te laten werken volgens de “nieuwe marketing”.
Doelgroep voor nu: Talentvolle artiesten, kunstenaars die hun werk verkopen in de B to C market en die met hun werk een verschil willen maken in de wereld.

Gregoor Lendfers
Gregoor Lendfers
6 years ago

Mijn doelgroep zijn directeuren van bedrijven en instellingen tussen 50 en 1000 medewerkers, die hun organisaties al dan niet ingrijpend willen veranderen. Zowel structuur als processen als cultuur worden meegenomen. Hierbij richt Phagos zich vooral op bedrijven waarbinnen techniek een grote rol speelt en op zorginstellingen.

Mijn doelgroep kiest in de regel voor de weg van geleidelijkheid, waardoor verandering kan plaatsvinden naar menselijke maat en dus het traject ECHT succesvol kan verlopen. Mijn doelgroep zijn gave mensen en wijze leiders.

Annemarie de Groot
6 years ago

Sterk in uw Werk ondersteunt ondernemers met een groeiende organisatie bij vraagstukken rond communicatie, samenwerking en medewerkersbetrokkenheid.

Wij zijn specialist in het bevorderen van zelfredzaamheid van medewerkers.
Wij zorgen ervoor dat medewerkers over de motivatie en vaardigheden beschikken die hen in staat stellen om optimaal bij te dragen aan het bedrijfsresultaat.

Mark Coppelmans
6 years ago

Met Factuur op Maat help ik jou als (startende) ondernemer met maatwerksoftware om je offertes en facturen te maken op een manier die het best bij je past. Daardoor je meer tijd overhoudt voor je business en je familie. Gespecialiseerd in therapeuten en genezers. Geen abonnement of maandelijkse betalingen, maar één keer een geringe investering. Kijk op mijn site voor voorbeelden en contactgegevens.

Met vriendelijke groet,
Mark Coppelmans

Kathy van Genegen
6 years ago

Doelgroep vrouwen 35-65 – Ik heb een ayurveda praktijk. Ik help mensen met een whiplash, hoofdpijn-nek & rugklachten.

Ik help mensen hun natuurlijke balans terug te vinden. Eerste behandeling geeft vaak resultaat, opvolgbehandelingen maken het verschil en blijvend resultaat.

Ayurveda is maatwerk. Formules & opvolgsysteem staat nr 1 op m’n to do list

Marjolein Ris
6 years ago

Wij helpen medewerkers te werken aan hun professionele ontwikkeling. Onze doelgroep zijn personeelsfunctionarissen, managers en directie; iedereen met de beslissingsbevoegdheid om ontwikkeltrajecten in te zetten.

Alexandra Wilkinson
6 years ago

Ik help eigenaren van honden die problemen ervaren met het (agressieve) gedrag van hun hond. In een kort maar krachtig proces leer ik hen eenvoudig toe te passen technieken die zij kunnen gebruiken om hun hond te trainen en te begeleiden.

Foeke van der Zee
6 years ago

Het merendeel van mijn klanten zijn studenten die problemen hebben met hun afstudeeronderzoek. In een coaching-sessie van 2 tot 3 uur worden al hun problemen opgelost en kunnen ze afstuderen.

Sergio van der Pluijm
6 years ago

Ik help trainers om hun trainingen aansprekender, motiverender en uitdagender te maken met kennis over het brein.

Lennart Pilon
6 years ago

Mijn business is online zelfroosteren, doelgroep organisaties met 30+ vrijwilligers met een (betaalde) coordinator die zijn/haar energie liever aan iets nuttigs besteed, dan aan gepuzzel met het rooster.

HetRooster.nl legt de verantwoordelijkheid voor het rooster bij de vrijwilligers/medewerkers zelf. Dat bespaart bijzonder veel tijd en zorgt voor een hogere betrokkenheid.

Ellen de Moor
6 years ago

Ik begeleid kinderen, tieners en vrouwen naar een gezond gewicht en gezonde leefwijze.

Ferdinand Bijzet
6 years ago

Business: trainen en opleiden van professionals in zorg en welzijn.
Ons doel: professionals in zorg en welzijn leren werken met cliënt en systeem. De wat je van je cliënten vraagt.

Robert van der Wulp
6 years ago

Ik help amateur wielrenners efficiënter trainen en eten zodat ze beter presteren op hun (charity) event, tour of cyclo (zoals bijvoorbeeld Alpe d’Huzes, tour for life, maar ook amstel gold, marmotte, etc)

Tiara
6 years ago

Advies en handson support voor ondernemende mensen die als zelfstandige (willen gaan) werken vanuit een authentieke missie. Dat is mijn grote passie!

Richard Kok
Richard Kok
6 years ago

Mijn doelgroep is koploper organisaties op het gebied van duurzaamheid of die de ambitie hebben er een te worden. Ik help ze om de voorsprong uit te breiden en nieuwe kansen te verzilveren door anders te zien en te doen.

Marjolein Kalter
Marjolein Kalter
6 years ago
Reply to  Richard Kok

Hoi Richard,
Mooie belevingsomschrijving van je doelgroep,
Waaraan herken ik die koplopers? Supervernieuwend? Heel groot?
Als je dat specifieker maakt kunnen anderen je helpen met het contact maken.
Grootse groet,
Marjolein Kalter

Jolanda Rijshouwer
6 years ago

Met 4-Assistance benader ik twee doelgroepen: Als Personal Assistant houd ik me bezig met het ontzorgen van voornamelijk coaches en hoogleraren. Doordat de agenda continu effectief gevuld wordt, klanten te woord worden gestaan en administratie wordt afgehandeld, kan mijn opdrachtgever zich storten op datgene wat hij/zij echt wil doen. Mijn werkweek loopt synchroon met hun werkweek en niet andersom.

Daarnaast train ik collega-secretaresses op het gebied van cultuurverandering naar freelance secretaresse. Hoe profileer jij je als freelancer en heb je al een ondernemersprofiel in plaats van een cv? Ik zet je in de spotlight en ga op interactieve wijze met je aan de slag.

Enigma Delgado - Waalzaam

Ik help young international professionals in Rotterdam om het meeste te halen uit hun Nederlandervaring door hen Nederlands te leren gebruiken.

Suzan van Breenen
6 years ago

Mijn doelgroep is iedereen die een kwalitatief goede foto nodig heeft.

Mijn taak; om deze Tot in perfectie te maken.

Marjolein Kalter
Marjolein Kalter
6 years ago

Hee Suzan,
Mooie doelgroep!
Verander het plaatje van de avatar gauw met een goede foto.
(Wist je dat er een gratis tool bestaat waarbij je je zakelijke foto laat evalueren door mensen die je niet kent op de eerste indruk)?
Leuk tool voor jou en voor je klanten
Grootse groet,
Marjolein

Ivo Bakker
Ivo Bakker
6 years ago

En die tool heet? Bedoel je Footo.nl toevallig?

Ron Scheerder
6 years ago

Suzan,

Jouw doelgroep is veel te groot. Niemand kan iedereen bedienen.

Als je expert wilt zijn, zou ik me richten op een specifieke doelgroep. Je kan dan ook gericht met hen communiceren, inde taal die jouw doelgroep begrijpt en gebruikt.

Gr. Ron

Matthea Bussemaker
6 years ago

Ik documenteer het leven. Ik leg levensverhalen vast, op film of in een boek met de tekst en beeld. Voor dementerende ouderen en hun familie. Omdat verhalen je leven kleuren.

Daisy Goddijn
6 years ago

Van bierviltje tot bestseller! Dat is mijn slogan.

Mijn business is het begeleiden van ondernemers bij het uitgeven van een boek in eigen beheer, om zichzelf hiermee als expert op de markt te zetten én meer klanten te krijgen. Vanaf het idee op het bierviltje tot en met de opmaak, drukwerk, uitgeven en promoten van het boek.

Miranda Kruse
6 years ago

Ik help ondernemers met ambitie om een krachtig bedrijf neer te zetten door middel van branding.

Leen van Wijngaarden
6 years ago

Ik leer mensen Maken anno 21e eeuw. Creatief werken met de technologie en wetenschap van nu. Op festivals, bijeenkomsten en op scholen. Mijn doelgroep is vooral kinderen, dus ook de professionals in het onderwijs. Maar ook die geïnspireerd willen raken of zoeken naar nieuwe toepassingen en producten.

Door het internet is vandaag alle kennis en materialen binnen handbereik om je eigen ideeën uit te werken of innovaties te doen. Ik leer je hoe je je weg kan vinden en welke middelen er zijn. Vooral door te doen en te spelen, geheel in lijn van de Maker.

Brenda Heskes
6 years ago

Wij helpen mensen die dreigen vast te lopen in hun hectische leven met training, mindset & nutrition. Voor meer energie, meer tijd voor jezelf, betere sportprestaties en een andere kijk op gezond eten.

Paul van Oers
Paul van Oers
6 years ago

Mijn business is incasso dienst die proactief, snel en direct handelt en communiceert met haar klanten en schuldenaars.
Met als doel de openstaande vordering zo snel mogelijk betaald te krijgen. Werkwijze op bais van “no cure no pay”. Mijn verdiensten ligt in het feit dat de wettelijke incassokosten voldoende moeten zijn om in mijn levensonderhoud te kunnen voorzien.
Geen onnodige overhead en alles in één hand, van communicatie met klant en schuldenaar als met de deurwaarder of zelfs verweer bij rechtbank.

Mijn doelgroep bestaat uit familiebedrijven (tot 50 personeelsleden) en zzp-ers en eenmanszaken, die meestal niet weten waar ze met hun vordering naar toe kunnen gaan.
Maar ook die waarde hechten aan persoonlijk contact.

dus : Vorderingen Doe IK