Jouw 50 DROOM klanten

7014 views | 111 reacties |
shares


Vorige week heb ik 10 prachtige manieren om een deal te verpesten met je gedeeld.

Als je deze 10 video’s hebt gezien, weet je hoe je jouw offertes oneindig veel beter maakt. En dan is nu de tijd gekomen om ervoor te zorgen dat je jouw aanbod richt op de JUISTE prospects…

Nu volgt de statistiek die geldt voor bijna elke business (inclusief de jouwe): 10% van je klanten genereert 90% van je winst.

EN…  de overige 90% van je klanten bezorgt je 100% van je kopzorgen én slapeloze nachten.
Herkenbaar? Natuurlijk – statistieken liegen niet. En daarom is de oplossing voor dit probleem ook zo effectief…

Wat is dan die oplossing?

Besteed 90% van je resources (tijd, geld en inspanning) aan het 10% klant type. Focus daarop.

Hiervoor moet je je doelgroep inperken,  NAUWER definiëren.

Begrijp (en implementeer) onderstaande bewering en je business zal groeien…

De sleutel tot meer winst is bijna nooit het werven van MEER klanten.
De sleutel tot meer winst is het werven van meer WAARDEVOLLE  klanten.

Het is jouw taak om te bepalen wie jouw BESTE KLANT is.

Er is altijd een kleiner aantal Beste Klanten vergeleken met Alle Klanten.

En EEN BESTE KLANT kan meer waard zijn dan 100 gemiddelde klanten.

Focussen op het aantrekken van Beste Klanten, zal minder klanten opleveren (en minder kopzorgen, minder tijdrovende afspraken, minder support- en service-uitgaven), en tegelijk VEEL MEER winst (en… veel meer vrijheid!)

In het ideale geval wil jij je lijst met prospects beperken tot jouw 50 DROOM klanten.

Wie is jouw “DROOM” klant?

Beantwoord deze vraag met dit filter systeem: als je alle potentiële doelgroepen beziet… welke doelgroep zal het meest waarschijnlijk kopen wat jij hebt te bieden? Daarmee bedoel ik… welke doelgroep is voor jou MAKKELIJK, SNEL en WINSTGEVEND?

Voor het geval je nog twijfelt over wat ik je duidelijk wil maken… maak het jezelf niet moeilijker dan nodig!

MAKKELIJK – Deze doelgroep is gemakkelijk te bereiken en het kost je weinig marketing- en acquisitie inspanning.
SNEL – Wanneer deze prospects jouw oplossing zien, herkennen ze snel de waarde die jij hen biedt en zullen ze snel een beslissing nemen om van je te kopen
WINSTGEVEND – Als ze eenmaal klant van je zijn, gaan ze meer en vaker van je kopen EN ze gaan jouw product of dienst bij anderen aanbevelen.

Dit filter is met name krachtig voor business-to-business of wanneer jouw product of dienst vrij prijzig (lees: waardevol) is.

Als dit voor jou geldt, is hier een 5-Stappen Actie Plan voor het bereiken van jouw 50 DROOM klanten:

  1. Maak een lijst van jouw 50 DROOM klanten
    Gebruik hierbij het filter dat ik hierboven heb beschreven.
  2. Kruip in hun hoofd
    Met welke problemen, zorgen, angsten of uitdagingen hebben zij te kampen?
    Wat zijn hun doelen en ambities?
  3. Maak jouw oplossing op maat
    Beschrijf precies wat jouw maatwerk oplossing is voor hun unieke problemen, pijnen, wensen en verlangens – die zaken die VOOR HEN (niet voor jou) het meest belangrijk zijn. Wanneer jij die oplossing voorlegt, per telefoon of in jouw offerte, wek je dus direct hun aandacht en interesse.
  4. Vind iemand die jouw 50 kent
    Ik doe niet aan koude acquisitie. En dat zou jij ook niet moeten doen. Cold calling is voor beginners. In plaats van jouw 50 DROOM klanten zomaar uit het niets te benaderen, vind je iemand die jou aan hen kan introduceren. Kom erachter WIE de persoon of het bedrijf kent met wie jij zaken wilt doen. En als je nu niemand kent (check al je LinkedIn contacten), ontdek dan wie hun overige leveranciers en klanten zijn en vind iemand die jou persoonlijk kan introduceren.
  5. Geef jouw 50 een onweerstaanbaar aanbod
    Wanneer jij jouw DROOM klanten jouw maatwerk oplossing aanbiedt, DE oplossing voor HUN behoeften en wensen, geef ze dan een aanbod dat ze gewoon niet kunnen afwijzen.

Een onweerstaanbaar aanbod is een aanbod waarbij ze ENORM veel krijgen en MINIMAAL investeren/riskeren.

Bijvoorbeeld…

De aankomende Business Bootcamp is een 2-daags seminar en netwerk evenement.

Het richt zich op de volgende 4 hoofdonderwerpen:

  1. Het ontwikkelen van de juiste mindset – zonder een bekrachtigende, ondersteunende mindset (de juiste entrepreneur mentaliteit) – zijn jouw kansen om te slagen nul. En de meeste professionals hebben nooit geleerd om te denken als een entrepreneur. Deze Business Bootcamp is jouw kans.
  2. De juiste doelen stellen – de meeste kleine zelfstandigen stellen nooit business doelen, of erger nog… ze stellen de verkeerde doelen. In de Business Bootcamp stel je de meest belangrijke doelen voor jouw business, zodat jouw inspanningen leiden tot de juiste uitkomst.
  3. Het toepassen van de JUISTE business strategieën – Er zijn 13 strategieën die je MOET beheersen om succes in business te bereiken. In de Business Bootcamp begin je deze te ontdekken.
  4. Het juiste plan hebben – zonder een concreet actieplan (en opvolging) gaat er niets veranderen. Aan het einde van de Business Bootcamp heb jij een tastbaar plan dat je helpt om slimmer te werken, in plaats van harder…

Dit krijg je allemaal, plus een unieke kans om met honderden gelijkgestemde ondernemers te netwerken, (waarschijnlijk kunnen sommigen van hen je helpen om jouw DROOM 50 te bereiken). En we helpen je ook met het stellen van de juiste vragen voor het belangrijke eerste netwerk contact.

Je ziet het, er is een hoop te halen voor je in de Business Bootcamp.

En jouw investering/risico? Nul. Niets. Nada. Noppes.

Voor de LAATSTE KEER OOIT – zal de Business Bootcamp gratis worden aangeboden (we vragen je alleen om de kosten van de lunches en koffie/thee te voldoen).

Maar, de komende Business Bootcamp is bijna volgeboekt.
Dus moet je vandaag in actie komen. Klik hier om je aan te melden voor het te laat is

En tot het zover is, laten we aan de slag gaan…

Wie zouden de eerste 3-5 zijn van jouw DROOM 50?
Laat ons weten in het commentaarveld hieronder en wie weet is er iemand die jou kan helpen contact te leggen.

En besef alsjeblieft dat het alleen voor je gaat werken, als jij ook de tijd neemt om de comments van anderen te lezen en jouw hulp te bieden waar mogelijk.

Onthoud de eerste regel van de Business Bootcamp – GEEF EERST!

Op jouw succes,

Nisandeh

PS. DEEL dit artikel met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk profiteren.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
111 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
John van der Veer
7 years ago

In het hoofd van die 50 klanten kruipen. dat is een uitdaging.

Ingrid Frenken
7 years ago

Mijn droomklanten zijn mensen met pijn die zich niet meer erbij neerleggen dat ze ermee moeten leven. Die op zoek zijn naar een logische verklaring waarom ze de ene keer minder en de andere keer meer pijn hebben ofschoon de toestand van de artrose niet verder achteruit gegaan is. Of hoe kan het dat trots het plaatsen van een kunstgewricht de pijn na verloop van tijd weer de koop opsteek.

Iedere keer raakt het mij als ik beleef wat het met hun doet als ik hun uitleg wat het probleem is waarom ze nu nog steeds last hebben van pijn. Dat in 90% de oorzaak binnen het myofasciale systeem ligt en niet de structurele beschadiging de oorzaak van de pijn is. Hiervan kunnen ze zichzelf al na de eerste behandeling overtuigen.

Andere droomklanten zijn VGZ, CZ, OHRA die mijn X-Pain Vitaliteitsprogramma in hun zorgpakket opgenomen hebben.

Kim Chin
7 years ago

Vrouwen van 40+ zijn mijn 50 droomklanten. Op deze leeftijd beginnen vrouwen te merken dat hun lichaam aan het veranderen is, alsof je je eigen lichaam niet meer herkent. Het reageert niet meer zoals je dat gewend was in al die jaren daarvoor en daar bovenop komen ook nog eens ongenuanceerde en heftige emoties, die het stuur van ons gevoelsleven lijken over te nemen.
Onderzoek heeft uitgewezen dat vrouwen in deze leeftijdsgroep zich vaker ziek melden en zich ook echt ronduit te ziek voelen om te functioneren zoals zij dat altijd gewend waren.

Als vrouw wil je de regie terug van jouw lichaam en je emoties. Je wilt tenminste weten “what the hell is going on” en wat je er aan kunt doen. Als vrouw wil je genieten van je verworven wijsheden, je onafhankelijkheid en simpelweg alles wat het leven nog op jouw pad brengt. Ik kan jou helpen controle terug te krijgen en je door deze belangrijke fase in je leven heen te loodsen.

Dat zijn de diensten die ik aanbied. Ik moet het alleen nog goed verwoorden op mijn website en ik wil jullie vrouwen vragen mij feedback te geven op deze tekst. Alle feedback is welkom!

Gabrielle Nijhuis
7 years ago

Mijn droomklanten zijn:

-professionele musici (klassiek en modern) met klachten op gebied van spanning, zowel fysiek als emotioneel, die ik help om weer goed in vel te zitten, letterlijk en figuurlijk.

-hoog opgeleide vrouwen die ik help om vanuit een fysieke en geestelijke ontspanning het drukke leven te kunnen leiden dat ze hebben.

Eveline Bosselaar
7 years ago

Hoi Gabrielle,

Interessante doelgroep die musici. Ik zit ook in die wereld. Via LinkedIn zal ik contact met je opnemen.

Hartelijke groet,
Eveline

Wim Viezee
7 years ago

Hallo Gabrielle,

Ik moest meteen aan iemand denken toe ik je post las. Een paar jaar geleden ben ik in contact gekomen met orthopedisch arts dr. Boni Rietveld. Hij werkt alleen met dansers en musici. Is zelf ook musicus. Misschien iemand om eens contact mee op te nemen. Deze bijzondere arts belde een dag na mijn knie operatie om 10 uur ‘s avonds op om te vragen hoe het met mij was! Ook nog eens een Wow-moment van deze man! Ken je hem?

Een vriendelijke groet, Wim

Maja van der Zijden
Maja van der Zijden
7 years ago

Mijn droom klanten zijn ondernemende CEO’s die het zat zijn te denken dat de crisis er de oorzaak van is dat hun organisatie niet lekker loopt, of dat ze er geen grip op hebben of gewoon weten en accepteren dat ze geen zin hebben zich met de mensen die er werken te bemoeien

Christien Janson
7 years ago

Mijn ideale klant is de man/vrouw die zijn/haar website echt wil gaan inzetten voor online bekendheid. Er daarom in wil investeren, en er dingen over wil leren zodat ze er zelf mee aan de slag kan.

Rudy Vervaet
7 years ago

Mijn ideale klanten zijn mensen die gezondheid en vitaliteit belangrijk vinden en daar ook willen in investeren. Mensen die hun levenskwaliteit willen verbeteren en open staan voor (nieuwe) alternatieve producten.

Beste groet, Rudy

Marjolein Kalter
Marjolein Kalter
7 years ago
Reply to  Rudy Vervaet

Beste Rudy,
Als indicator of ik je in contact zou kunnen brengen met je droomklant verbind ik me met wat jij schrijft. Dat is nog heel algemeen.
Vind je het interessant om eens contact te maken om te zien of je ideale klant scherper kan? Misschien kan ik je in 1 gratis gesprek al verder helpen.
hartelijke groet,
Marjolein

Tonnis van Dam
7 years ago
Reply to  Rudy Vervaet

Hi Rudy,

Het is mij niet duidelijk wie jouw droomklant is.
“mensen die gezondheid en vitaliteit belangrijk vinden”
Dat is bijna iedereen.
Probeer meer focus aan te brengen en aan te geven hoe ik hen kan herkennen, waar ze zich bevinden (sportschool oid), wat ze doen.

Beatrijs Wind
7 years ago

De Business Bootcamp voor starters (herstarters in mijn geval) dendert nog na in mij hoofd. Na de focus (focus, focus, focus) en het opstarten van een blog (in de maak) denk ik na over mijn droomklanten.

Toch een gek fenomeen: ik merk dat ik nog sterk hang aan meerdere opties willen openhouden. En moeilijk kan geloven dat het toespitsen mij meer en welkomere klanten gaat opleveren.
Anyway genoeg gezeurd.

Mijn droomklant is een vrouw van boven de 40 die een dierbare heeft verloren. Die graag iets bijzonders en betekenisvols wil doen met de nagelaten kleding van die dierbare. Als kunstenaar begeleid ik haar in dat proces.

Dat is de beschrijving van een direkte klant waarmee ik kan werken. Ik ben ook zeer dankbaar voor uitvaartondernemers die als betrokken nazorg mij willen aanbevelen bij hun klantenkring.

Marjolein Kalter
Marjolein Kalter
7 years ago
Reply to  Beatrijs Wind

Beste Beatrijs,
Je raakt me met waar je op insteekt. Heel persoonijk en met veel liefde.

Ik ben benieuwd waar je nu voor betaald wordt.
Als ik me voorstel dat ik zo´n vrouw ben, wat maakt dat ik dan zou willen betalen om iets te laten maken van de kleding van mijn dierbare?
Maak je een kunstwerk van die kleding zodat ik het kan ophangen of neerzetten?
Kortom, als klant koop ik dan een kunstwerk speciaal gemaakt van spullen (kleding van een dierbare??)
Hartelijke groet,
Marjolein

Beatrijs Wind
7 years ago

Ha Marjolijn,
Ik zat al te denken om contact met je op te nemen. En het helder krijgen voor de ander is inderdaad nog een geworstel. Dank voor je vraag. Ik zou wel willen opteren voor dat skypegesprek. (Moet op dit moment enorm bikkelen om de eindjes aan elkaar te knopen, ben op meerdere fronten bezig en heb kortom focus nodig om niet ten onder te gaan :-))

Als antwoord: het wordt inderdaad een kunstwerk. Naar wens van de klant, afgestemd op haar en degene die ze mist. En dat kunstwerk kun je aan de muur hangen, neerleggen, omdoen, al naar gelang wat de uiteindelijke vorm wordt. En die ligt niet vast van tevoren, dat is juist zo fijn!
Ik worstel ook enorm met prijs/kwaliteitverhouding dwz. de prijs durven vragen die het waard is. En dan natuurlijk de vraag: maar waar vind ik zo’n klant?

hartelijke groet,

Beatrijs Wind

Bruno van Hooijdonk
Bruno van Hooijdonk
7 years ago

Goedemorgen Kathy van Genegen,

In jouw “groOOOooooOOOtste frustratie” geef je met jouw opmerking: “Ik heb een aantal mensen om me heen, maar ik besef dat ik nog steeds téveel op m’n ééntje probeer uit te zoeken, das een feit!:”.
Suggestie: deel jouw probleem met anderen en vraag gericht en concreet om hulp en/of steun.
Veel succes,
Bruno

Elly Peeren
Elly Peeren
7 years ago

Mijn droomklanten zijn mensen met een lichtverstandelijke- en een lichamelijke beperking, die door hun lichamelijke beperking niet ambulant kunnen wonen, maar dit wel graag zouden willen.

Ik heb al 1 aankomende klant, en werd me vandaag bewust dat ik met een wachtlijst moet gaan werken. Ik heb daar een tijd lang mee geworsteld. Op dit moment kan ik nog niets bieden, daar ik nog aan het kijken ben voor een geschikte locatie.

Elske van de Fliert
7 years ago
Reply to  Elly Peeren

Dag Elly,

Weet je zeker dat dit je klanten zijn? Ik kan me namelijk voorstellen dat bij de licht verstandelijk beperkten ook hun netwerk (daar waar ze nu wonen) een belangrijke rol speelt en je je misschien daar wel veel efficiënter op kunt richten.

Groeten,
Elske

Stef Linsen
Stef Linsen
7 years ago

Ik werk al 8 jaar als freelance psychiater/ psychotherapeut.

Mijn meest waardevolle klanten:
– reguliere GGZ/ verslavingszorg/LVG instellingen die;
multi disciplinair werken
poli – en klinisch werken
allang bestaan
interne processen (p&o, financiën, enz) goed geregeld hebben
m’n brede ervaring op waarde schatten en kunnen gebruiken
gelegenheid geven multidisciplinair en – methodisch te werken

Daisy Goddijn
7 years ago

Erg herkenbare blog!

Ik noem mijn droomklanten MIK, mijn Meest Ideale Klanten.
Mijn MIK is eigenlijk de Open Circles Academy-student. Jij dus 😉

Oftewel, ondernemers die zichzelf als expert in de markt willen zetten met het uitgeven van een boek (eBook of papieren boek).

Wil jij aan de wereld laten weten wat jij in huis hebt? Ik help je graag met het schrijven en maken van een eBook (of papieren boek) en begeleid je bij het uitgeven in eigen beheer en de promotie van je boek.

Fenna Janssen
7 years ago
Reply to  Daisy Goddijn

Dag Daisy Goddijn, jouw ideale klanten bevinden zich ws. deels onder de cursisten die 31 jan-2 febr 2014 de Open Circles Academy training Write Your Book in 28 Days gevolgd hebben.
Heb je deze training zelf gevolgd?
Of andere vervolgtrainingen van Open Circles Academy – dan kun je nl. eenvoudig in contact komen met jouw ideale klant.

Christien Janson
7 years ago

Mijn ideale klanten zijn mensen die echt een doel hebben voor hun website en hem echt in willen gaan zetten. Daarom willen ze erin investeren, en zijn ze gemotiveerd om er meer over te leren, Zodat ze er zelf mee aan de slag kunnen en hem naar eigen inzicht kunnen aanpassen.

Marjan van de Wel
Marjan van de Wel
7 years ago

Mijn droomklanten zijn onderwijsinstellingen die de kwaliteit van hun aangeboden onderwijs willen verbeteren. Die daarbij de docent als kern van de oplossing zien. Die deze professionals willen ondersteunen in het verder ontwikkelen van hun professionele vaardigheden.

Esther Molenaar
7 years ago

Hoi Marjan,

Heb je ook namen van scholen? Zodat je gericht hulp kunt krijgen om met ze in contact kunt komen.

Groet,
Esther

Monique de Neef
7 years ago

Mijn droomklanten zijn vrouwen die een team leiden, op afdelings-, management- of bestuursniveau. Dat kunnen vrouwen zijn met een leidinggevendefunctie (in loondienst of als ondernemer), maar ook HR (P&O)-professionals, projectleiders en interim-managers.

Zij moeten een verandering op het werk (bege)leiden, dat kan gaan over het verbeteren van teamprestaties, vernieuwen van visie of strategie, een andere organisatieinrichting of het veranderen van de organisatiecultuur.

Het verandertraject loopt niet soepel of loopt zelfs vast. Het vertrouwen zakt weg, er ontstaan losse eilandjes en de gewenste resultaten worden niet gehaald.
Of ze belandt meteen al in een moeilijke situatie, waar eerst nodig ‘de boel op orde’ moet komen.

Er is een doorbraak nodig in het veranderproces en mijn droomklant wil meer inzicht en grip krijgen op de onzichtbare lijntjes en patronen tussen mensen. Ze wil graag leren over drijfveren van mensen en over organisatiecultuur. Ze wil mensen (weer) in beweging krijgen, zodat ze meer daadkracht tonen, meer ondernemend zijn en eigen initatieven durven nemen. Ze wil ook leren hoe ze beter met belangentegenstellingen en dilemma’s om kan gaan.

Mijn droomklant is op zoek naar oplossingen in de vorm van open workshops en in-company teamtrajecten, eventueel gecombineerd met intervisie en coaching.

Persoonlijke kenmerken van mijn ideale klant zijn:
– haar leeftijd is gemiddeld tussen 30 en 55 jaar
– ze verdient goed
– ze heeft een druk, sociaal leven
– voor haar is er meer tussen hemel en aarde, zonder zweverig te zijn
– ze vindt Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen belangrijk
– ze heeft interesse in thema’s als Het Nieuwe Leiderschap, Duurzaam Organiseren, Het Nieuwe Veranderen e.d.
– ze werkt in een internationale omgeving, helemaal geweldig als ze in een Zweedse (of op Zweden georienteerde) organisatie werkt!
– of ze werkt binnen de overheid, specifiek in een gemeente.

Mijn top 5:
– manager binnen IKEA, Ericsson of Volvo
– manager in een organisatie die in of met Zweden zaken doet
– HR-professional/begeleider van verandering in een internationale profit-organisatie
– (interim)manager binnen gemeenten.

Geweldig om dit zo te beschrijven!

Graag hoor ik jullie feedback. Hoe komt dit over? Wat roept nog vragen op?

Bedankt alvast!

Hartelijke groet,
Monique

Robert van der Wulp
7 years ago

Wauw Monique,

Je hebt het duidelijk omschreven. Ik denk dat je een mooie niche hebt met je link naar Zweden.

Ik zou het begin nog specifieker maken door een keuze te maken tussen afdelings-, management- en bestuursniveau. En een keuze te maken voor overheid of bedrijfsleven.

Daarna zou ik me focussen op het omschrijven van de pijn in 1 zin en daarna de oplossing in 1 zin. Hoe minder woorden er nodig zijn hoe duidelijker het wordt. Ik heb Nisandeh eens horen zeggen dat je het uit moet kunnen leggen aan een kind.

succes, Robert

Dorothe Huijsmans
7 years ago

Mijn droomklanten zijn mensen die willen praten met hun lichaam. Ik heb een methode ontwikkeld – de lijfopstelling – waarin je kunt communiceren met een lichaamsdeel of orgaan. Je kunt alle vragen die je hebt stellen en het orgaan of lichaamsdeel geeft de antwoorden, die vaak leiden tot verrassend heldere inzichten en nieuwe invalshoeken.

Voor mijn nieuwe website – die bijna in de lucht is – ben ik op zoek naar iemand die wil figureren in een demonstratiefilmpje.

Je wordt gefilmd tijdens een sessie van de lijfopstelling, die daarna op de site wordt gezet, zodat mensen kunnen zien hoe de methode werkt.

Je krijgt de Lijfopstelling natuurlijk GRATIS.
Weet je iemand die dit zou willen? Dat zou geweldig zijn. Alvast bedankt.

Willem Roeleveld
Willem Roeleveld
7 years ago

Hi Nisandeh,

Leuk dit bericht. Ik heken me er volledig in. Ben dit sinds een week of 2 aan het doen en heb volgende week zo mijn eerste gesprek bij een wenskaart via een persoon op LinkedIn deze manier werkt super.

Wat je schrijft klopt, alweer, als een bus 🙂

Marjolein Kalter
Marjolein Kalter
7 years ago

Hoi Willem,
Gefeliciteerd! Ik ben wel benieuwd wie nu je droomklant is.
Hartelijke groet, Marjolein

Jeanet Locht
7 years ago

Hoi Esther,

Ik heb contact met 3 coaches die problemen hebben om hun dienst te omschrijven, ik kan je met ze in contact brengen.

Droomklanten zijn voor mij vrouwen die problemen hebben met het vinden van de juiste kleding omdat zij afwijkende maten hebben, ik geef advies hoe zij een perfecte garderobe kunnen samenstellen in de juiste kleuren die hen laten stralen zodat zij meer zelfvertrouwen krijgen.

Heb jij iemand in jouw netwerk die hier problemen mee heeft?

Jeannette Rijks
7 years ago

De klant die geweldig profiteert van mijn aanbod is een goed opgeleide coach van minstens 40 jaar met de nodige ervaring, die een specialisme zoekt om zich als expert te onderscheiden. Zij of hij wil zich aansluiten bij onze groep enthousiaste mensen die in Nederland een verschil willen maken en daarmee een gezonde praktijk opbouwen.

Mijn bijzondere kennis deel ik heel graag op een bijzondere manier. Met enthousiasme, humor, betrokkenheid en een behoorlijke gedrevenheid. Mijn ideale klant moet daar wel voor openstaan. Voor hem of haar heb ik een buitengewoon aanbod dat in 2014 nog maar voor 20 mensen beschikbaar is.

Jeannette

Elske van de Fliert
7 years ago

Mijn ideale klant:
Wordt door zijn klant aangesproken op maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Moet CO2 beparen om een aanbesteding te winnen.

Is bezig met de CO2 of MVO prestatieladder, ISO 26000/14001, Lean and Green of andere certificering.

De kosten en CO2 uitstoot komen voornamelijk door het wagenpark / de mobiliteit.

En mijn klant heeft hier geen tijd voor, kennis over of mensen voor.

Denk aan:
Acto Informatisering, (Rob Groen)
Peek Traffic
Van der Kamp Deelnemingen
Van Voskuilen
Van Wijnen Holding, Baarn

Als iemand me kan helpen, graag!

Krista Steenbergen
7 years ago

Stap 1 t/m 3 is mij inmiddels aardig gelukt. Mijn droomklanten zijn succesvolle mannen in leidinggevende functies, die veel focus hebben gehad op het groeien in werk en carrière, en daarin veel geld hebben verdiend, maar nu merken dat enkel rationeel bezig zijn hun ongelukkig maakt.

Ik help succesvolle mannen om te leven met passie! Dit doe ik door inspiratiedates en intimiteitscoaching.

De problemen die ik oplos zijn:

– gevoel van leegte/eenzaamheid
– depressie/uitzichtloosheid/sleur
– geen emotionele verbinding met vrouw/kinderen/naasten.
– gebrek aan passie en zingeving
– ongelukkig in liefdes-/seksleven.

In inspirerende, ontspannende dates met een wilde wijze vrouw, komen ze in contact met hun gevoel, passie, mannelijke kracht en levensmissie.

Dus punt 4: Wie kent zakenmannen die behoefte hebben aan meer zin en passie in hun leven?

Tips zijn welkom! 😉

Wim Viezee
7 years ago

Hallo Krista,

Wat een messcherpe beschrijving van je doelgroep! Maakt me nieuwsgierig naar wie je bent. Als haptonoom ben ik ook een speler in het intimiteitsveld tussen mensen. In Doorn heb ik samen met mijn vriendin een creatief en inspiratiecentrum opgezet. Midden in de natuur. Ik zou je graag een keer ontmoeten omdat we bezig zijn allerlei activiteiten te organiseren die passen bij onze nieuwe flowWorkspace (flexibel werken vanuit aandacht en rust voor succesvolle zzp-ers die het maximale uit hun werkdag halen).

Een vriendelijke groet, Wim
Ps. Ik zoek je op LI en FB ook op!

Krista Steenbergen
7 years ago
Reply to  Wim Viezee

Ha Wim,

lees je berichtje hier nu pas! Leuk je te leren kennen!

Gerard Aaftink
7 years ago

Mijn droomklant is een docent of manager in het onderwijs.
Hij of zij verzorgt onderwijs op gebied van ondernemend gedrag of ondernemerschap.

Hij of zij wil zijn studenten helpen bij de ontwikkeling tot een ondernemende medewerker, of tot ondernemer.

Hij of zij heeft daarover eigen inzichten, materiaal en ervaring. Maar hij/ zij heeft behoefte aan een aanpak die de student laat doen, laat ervaren en laat voelen wat het betekent om ondernemend te zijn. Bij grote voorkeur draagt deze aanpak bij aan zijn/ haar persoonlijke ontwikkeling.

Die droomklant wil ik graag helpen bij het verzorgen van ondernemend onderwijs!

Yvonne van Loon
7 years ago

Wauw… Ik realiseer me dat ik al flink wat stappen heb gezet. Het is nu tijd om door te pakken. Ik heb mijn droomklant al uitgebreid omschreven, maar ik heb er nog geen namen aangekoppeld.

Tijd voor actie. De lijst met namen opstellen en dan kom ik terug

Krista Steenbergen
7 years ago

Ha Yvonne,

Misschien een goed idee om jou droomklanten hier ook met ons te delen? Dan leren we je een beetje kennen en misschien kunnen we je helpen?

Groetjes, Krista

Yvonne van Loon
7 years ago

Hoi Krista,

Hier is de omschrijving. Ik heb mijn droomklant de naam “Ambitieuze Amber” gegeven. Een deel van de omschrijving vind je hieronder.

——–

Amber is een vrouw met meerdere ambities. Ze runt een eigen bedrijf (MKB of ZZP), is moeder en wil als vrijwilliger ook graag iets voor de samenleving betekenen. Erg druk bestaan dus. Ze is tussen de 35 en de 50, getrouwd en heeft schoolgaande, thuiswonende kinderen.

Zakelijk wil ze met haar bedrijf een impact maken en andere mensen helpen. De wereld verbeteren! Ze heeft al een aantal klanten, maar wil verder groeien. Een deel van de winst uit haar bedrijf wil ze gaan inzetten voor een goed doel.

Ze heeft moeite met sales en acquisitie, omdat ze zichzelf niet wil opdringen. Vindt marketing niet leuk, meer een noodzakelijk kwaad. Ze stoeit enorm met de nieuwe media. Moddert wat aan met social media, bloggen en e-mailmarketing. Echte resultaten haalt ze hier nog niet uit. Ze merkt dat de oude push-marketing steeds minder gaat opleveren.

——-

Het is mijn missie, als de Nieuwe Media Dokter, de pijnpunten en kwalen in de social-media-marketingaanpak van ambitieuze vrouwelijk ondernemers in het MKB (incl. ZZP) te genezen. Zodat dit resulteert in een gezonde, eigentijdse marketingaanpak. Een aanpak die zorgt voor Meer Klanten, Meer Impact en Meer tijd.

Groetjes,
Yvonne

Daisy Goddijn
7 years ago

Dat heb je mooi omschreven, Yvonne!

Martine Verweij
7 years ago

Mijn droomklanten:
Creatieve beelddenkers die moeite hebben met conventioneel studeren en gefrustreerd zijn dat ze informatie over planten niet kunnen onthouden en dat ze daardoor niet met zekerheid uit de natuur kunnen plukken en niet de planten kunnen gebruiken, hoewel ze dat heel graag willen.

Pieter van der Kaaij
7 years ago

Mijn droomklant heeft cursussen bij Open Circles gevolgd. Zij/Hij is een zelfstandig professional. Zij/Hij is het zat alles zelf te doen. Deze ZP’er wil weten waar zij/hij financieel aan toe is. Zij/hij wil hulp met het implementeren van al het geleerde bij de Open Circles Academy.

Zij/hij wil deze ondersteuning van een ondernemer die in HET gedachtengoed van Open Circles uitdraagt. Een ondernemer die al 25 jaar ervaring heeft.

Zij/hij wil deze ondernemer betalen voor zijn waardevolle ondersteuning.

Diana Lo-A-Njoe
7 years ago

Mooie gelegenheid! Echt weer Open Circles. Top!

Ik heb de comments hierboven gelezen en ik kan mensen hier makkelijker helpen als ik concrete namen heb van wie ze zoeken. Wie weet hoe een balletje rolt.. 🙂

Om met de deur in huis te vallen, met mijn kunst-intermediatie bureau help ik vijfsterrenhotels en commercieel vastgoed om sfeer en uitstraling te creëren van hun panden door kunst.

Doordat ik met A-klasse kunstenaars werk en met aangepaste productiemethoden grotere aantallen lever, bied ik kwaliteitskunstwerken tegen scherpe tarieven.

Hotels die ik hiermee graag van dienst wil zijn:

CROWN PLAZA
WALDORF ASTORIA

En workplace consultants van commercieel vastgoed:

CBRE
JONES LANG LASALLE – Hotels & Hospitality

Alvast hartelijk dank! Ik kijk ernaar uit om ook wat voor jou te betekenen.

Martijn van der Laan
7 years ago

Mijn droomkanten zijn bedrijven en instellingen met mensen in de (publieke) sector die met soms lastige personen werken. Intimidatie agressie onbegrip zorgen voor een onprettig en onveilig gevoel bij de werknemer, uitval door ziekteverzuim kunnen gevolgen zijn met alle kosten van dien.

Ik bied verschillende cursussen met handvatten, de markt is breed maar het is lastig om de juiste (droom) klanten te vinden.

Paul van Oers
Paul van Oers
7 years ago

Mijn droomklanten zijn de MKB-ers en eenmanszaken die er voor uit durven te komen dat zij een probleem hebben, op het gebied van debiteurenbeheer en incasso.

En dat zij graag snel, goedkoop en met resultaat geholpen willen worden.

Jolanda Schoorl
Jolanda Schoorl
7 years ago

Mijn doelgroep gaat specifieker worden, omdat er als extra “tak” aan mijn bedrijf bij komt het zorgadvies. Ik kom dus al eerder met mensen in contact; niet pas rond een overlijden, maar al op het moment dat er sprake is van ziekte of ouderdom, waar zorg bij nodig is.

Mijn eerste 3 – 5 van mijn Droom 50 zijn:
* Mantelzorgers
* Ouderen zonder familie
* Kinderen (leeftijd 40’ers en 50’ers) waarvan de ouders zorg nodig gaan hebben.

Mocht iemand mij kunnen linken aan deze doelgroep, dan houd ik me aanbevolen. Zeker omdat ik ook een boek aan het schrijven ben en het voor mij heel nuttig is om van gedachten te wisselen met deze groep. Alle hulp is welkom!!

Groetjes,

Dimitra Mitsion
Dimitra Mitsion
7 years ago

Mijn droomklant is:
– iemand die boeken, rapporten en/of artikelen schrijft en deze geredigeerd wilt hebben;
– een mkb’er die een tekst wil schrijven voor een website of folder en niet weet hoe hij/zij dit aan moet pakken.

Als schriftelijk communicatie adviseur wil ik graag weten wat het belangrijkste doel is met het gekozen communicatiemiddel wat hij/zij wilt inzetten.

Het komt allemaal erg zakelijk over zo, maar soms is kort en krachtig ook goed.

Met een zeer vriendelijke groet,
Dimitra

John Duynhouwer
7 years ago

Mijn droomklanten zijn bedrijven in de autobranche met tenminste 50 werkplekken. De personen waarmee ik in contact wil komen zijn directeuren en financiële managers.

Mijn bedrijf helpt automotive bedrijven om productiever en efficiënter te werken en kosten te besparen. Dat doen we door hun ICT te outsourcen.

Ook ik kan mijn klanten via LinkedIn vinden, maar heb dat nog niet gedaan. Ik vond dat ik ze eerst wat waardevols te bieden moest hebben, bijvoorbeeld in de vorm van blogs en een E-boek. Ondertussen is die E-boek er en zijn er ongeveer 20 blogs. En de volgende stap is nu: promotie van die blogs. En vervolgens het ‘vullen’ van de mailinglist.

Ik had zelf ook ingezien dat cold callen niet de beste methode is, en dat het veel effectiever is als iemand je kan introduceren. Die persoon heb ik gevonden en die levert hier een betaalde service omheen, met LinkedIn als basis.

En dan nu heel concreet, dat was volgens mij de vraag van Nisandeh: welke 5 bedrijven wil ik mee in contact komen: Pon Groep, Stern, Louwman Groep, Athlon Car Lease, Terberg Lease.

Elske van de Fliert
7 years ago

Dag John,

Dan wel ikzelf, dan wel mensen in mijn netwerk kunnen je zeker in contact brengen met de genoemde bedrijven. Kijk even op zero-e.nl voor mijn contactgegevens en mail maar voor een kennismaking.

Nog handiger voor mij zou zijn als je weet welke persoon je binnen de bedrijven zou willen spreken. Kijk gerust even in mijn LinkedIn contacten. Ik heb alvast een linkverzoek gestuurd.

Groeten,
Elske

John Duynhouwer
7 years ago

Dag Elske,

Dank voor je reactie, we zijn nu connected op LinkedIn, en ik maak heel graag gebruik van je aanbod. Mooi om te zien hoe het kan werken bij Open Circles en op deze blog!

Groet, John

Marieke van Soest
7 years ago

Mijn droomklant voor EQ’s Teamcoaching:

1. manager(s) binnen een groot bedrijf met meerdere afdelingen

2. deze managers weten dat hun team zich kan verbeteren op een aantal vlakken, zoals; plezier, efficiëntie, samenwerking, communicatie, …

3. deze managers willen investeren in hun eigen kunnen en die van het team

4. deze managers willen het onderste uit de kan halen!

5. deze managers weten dat mensen meer leren van ervaren&doen dan van “saaie” theorie

6. deze managers zijn bereid out-of-the-box te denken

Mijn droomklant voor M’s Horsemanship:

1. mensen die een “probleem” hebben in de omgang met hun paard

2. mensen die de band met hun paard willen verdiepen

3. mensen die van hun eigen angst in de omgang met hun paard af willen OF mensen die hun paard van een angst af willen helpen

4. mensen die geduld hebben met zichzelf en hun paard

5. mensen die niet opzoek zijn naar een quick fix

6. mensen die meer willen leren over de “taal van het paard”

7. mensen die weten dat ieder paard zijn eigen persoonlijkheid heeft

8. mensen die bereid zijn een stapje terug te doen om vervolgens te investeren aan het opbouwen van een levenslange goede band met hun paard op basis van wederzijds vertrouwen!

Marjon Sarneel
7 years ago

Mijn droomklant voldoet aan de volgende criteria:

*woont op goede rijafstand van Middelburg
*is hoger opgeleid
*heeft iets met taal
*verlangt ernaar verhalen te schrijven en dat goed te doen
*is geïnteresseerd in persoonlijke ontwikkeling en eigen drijfveren
*heeft techniek nodig en deskundige, liefdevolle begeleiding
*verlangt naar tijd voor zichzelf
*verlangt ernaar zichzelf te ontdekken
*is niet bang voor wat zij vindt
*is moedig en bereid zichzelf onder ogen te zien
*ze is zich vaak niet bewust van haar schrijfwens, of heeft die geparkeerd omdat zoveel andere zaken haar aandacht vragen.
*is bereid en in staat om financieel te investeren in haar ontwikkeling

Mijn droomklant is vaak niet actief op zoek naar een schrijfcursus. Zij weet nog niet wat dat voor haar kan betekenen, hoeveel luikjes er open kunnen gaan. Hoe blij zij wordt van schrijven, van het contact met zichzelf, van het scheppen …

Ingrid van Houwelingen
Ingrid van Houwelingen
7 years ago

Mijn droomklanten zijn gevoelsmensen, namelijk de creatief ingestelde en (hoog)sensitieve startende ZZP’ers/VOF, die niet financieel onderlegd zijn, en graag op een begrijpbare en praktische manier meer willen weten van administratie en belastingen zodat ze meer grip krijgen op hun financiën en er minder onzeker over zijn.

Ik vind het nog steeds eng om een niche te definiëren en ernaar te handelen maar wordt er wel steeds beter in 🙂

Marjolein Kalter
Marjolein Kalter
7 years ago

Mijn ideale klanten zijn 40+ zelfstandigen die na hun baan met een eigen bedrijf zijn begonnen.
Veel van de mensen die een Business Bootcamp hebben gedaan dus.
Ze weten van de marketingprincipes, dat ze een heldere doelgroep nodig hebben maar worstelen met de vertaling naar hun bedrijf.
Ik help ze om stap voor stap hun niche te verfijnen zodat hij winstgevend(er) wordt.

Dus ken je gestarte ondernemers die aan het worstelen zijn met hun uitingen omdat ze niet helder zijn in wat ze voor wie doen? Of herken jij jezelf daarin?

Neem contact op voor een gratis skype gesprek met minstens 3 op je bedrijf toegespitste tips aangaande je niche

Jaap de Leeuw van Weenen

Mijn droomklant realiseert zich dat lichamelijke ontspanning ook geestelijke ontspanning brengt en is bereid hier regelmatig aan te werken. Met massages, maar ook met andere activiteiten zoals sporten. En komt natuurlijk regelmatig bij mij langs voor een massage.

Kathy van Genegen
7 years ago

Mijn groOOOooooOOOtste frustratie op het moment is het uitbouwen van een SYSTEEM, STRATEGIE ! … ik ben er mee bezig, krijg het moeilijk op poten, voelt ongemakkelijk en geeft beetje stress. Of is het weerstand & ongeduld in groeiproces ?!

Ik heb een aantal mensen om me heen, maar ik besef dat ik nog steeds téveel op m’n ééntje probeer uit te zoeken, das een feit !

Right now, mijn STRATEGIE, SYSTEEM IS DE MAX ! 😉

Krista Steenbergen
7 years ago

Lieve Kathy,

Wat creëer je voor jezelf als je zegt dat dit je groOOOtste frustratie is en het je heel veel moeite kost?

Hoe kun je jezelf laten geloven dat het gemakkelijk is?

Alleen al door deze gedachte om te draaien en voor jezelf te affirmeren…

Kijk iedere ochtend in de spiegel en zeg tegen jezelf: “Ik ben goed in het creëren van systemen” en “Een systeem creëren voor mijn business gaat mij gemakkelijk af”.

Succes!! 😉

Lisette Schoenmaker
7 years ago

Heel herkenbaar Kathy!
Ben er zelf inmiddels achter dat het even duurt voordat je systemen van anderen jezelf eigen hebt gemaakt.
En je tijd nodig hebt om uit te besteden. Om die drempel over te stappen.
Ik zit er zelf middenin…..
Succes!

Danique Thuis
7 years ago

Wat vond ik de Starter. Bootcamp inspirerend!

Ik ben voor mijzelf begonnen als Dramacoach voor kinderen en jongeren van 8 t/m 20 jaar in de provincie Utrecht. Daarnaast ben ik ook actrice.

Mijn droomklanten zijn dus deze kinderen en jongeren die ik door middel van spel kan helpen bij hun persoonlijke ontwikkeling. Ik krijg er kriebels van in mijn buik als ik zie hoe dit kan werken en ik zou graag veel kinderen en jongeren willen bereiken.

Toch is dit gelijk ook een lastige.. want kinderen en jongeren hebben (doorgaans) geen linkedin 😉 Het zullen dus waarschijnlijk de ouders zijn die ik moet zien te bereiken.
Heeft iemand tips/ervaring hiermee?

Tonnis van Dam
7 years ago
Reply to  Danique Thuis

Hi Danique,

Jij krijgt er kriebels van in je buik. Maar doet je doelgroep dat ook?
Is je doelgroep wel makkelijk te bereiken? Hoe bereik je jongeren? Dat is niet met linkedin, maar met games, communities, Facebook.

Ziet de doelgroep wel in dat jouw oplossing waarde aan hen biedt en zullen ze snel een beslissing nemen om van je te kopen (of hun ouders motiveren om dit te doen?). Kinderen investeren denk ik weinig in persoonlijke ontwikkeling. Veel in apps, bereikbaarheid, kleding etc (schat ik zo in).
En als ouders je doelgroep zijn, zien zij de waarde dan in.

Schrijf veel in jongerenbladen etc, bladen die jongeren en hun ouders lezen. Dat geeft je autoriteit en dan komen ze vanzelf naar jou toe.

Danique Thuis
7 years ago
Reply to  Tonnis van Dam

Beste Tonnis,

Dankjewel voor je reactie!
Je hebt helemaal gelijk! Voordeel is dat ik door mijn ervaring als zowel stagiaire als leerkracht veel kinderen heb leren kennen die nu jongeren zijn in Zeist.

´Toevallig´ kon ik me vorige week aansluiten bij een organisatie/project die aan het uitzoeken is wat jongeren in Zeist willen. Daar heb ik even geïnformeerd bij jongeren waar hun behoeftes liggen en veel jongeren gaven aan graag iets met toneel te willen doen. Dat ze zichzelf daarmee ook ontwikkelen, naast het spelplezier, zal voor hun niet op de eerste plek komen maar is wel mooi meegenomen.

Ik ben ondertussen ook bezig met een facebookpagina van mijn bedrijf dus hopelijk gaat het met lukken veel kinderen en jongeren op die manier te bereiken!

Succes met jouw onderneming!

Groetjes Danique

Esther Molenaar
7 years ago
Reply to  Danique Thuis

Hoi Danique,

Je hebt dus een doelgroep die anders is dan je klant. Heel goed bekijken hoe je je doelgroep kunt bereiken, om met je droomklanten te kunnen werken.

Succes!

Danique Thuis
7 years ago

Hoi Esther,
Dank voor je reactie! Je formuleert het heel helder, zo is het precies!
Nu zien dat ik zowel mijn klant (de ouders) als mijn doelgroep (kinderen en jongeren) zoveel mogelijk kan bereiken. Uitdaging 😉

Succes met jouw onderneming!

Groetjes Danique

Erica Hooft
7 years ago
Reply to  Danique Thuis

Hoi Danique,

vraagje: heb jij ervaring met kinderen met ASS
(autisme, pdd-nos, ad(h)d)

Deze kinderen doen het vaak onwijs goed met Drama lessen….
Je zou eens een flyer op kunnen hangen bij organisaties als Lucertis, Centrum Jong en andere jeugd begeleidingsdiensten.

Mijn zoon zou heel blij met je zijn, maar wij wonen in Noord Holland….

Suc6 en ga ervoor!

Erica
(ik help vrouwen om zich op een eenvoudige manier van hun vicieuze cirkels te bevrijden om emotioneel stabieler te zijn)

Krista Steenbergen
7 years ago

Ha Esther,

Voel je niet verplicht om te reageren hoor. Ik vraag het je om je te helpen 🙂 Want voor mij is dit nog steeds een heel ruime doelgroep en beantwoord je hiermee niet de vragen die Nisandeh hierboven stelde.

Maar ik wens je veel succes met je business! 😉

Esther Molenaar
7 years ago

Het is goed voor mij om hierover na te denken. Als ik kies voor alleen coaches dan is het ook een ruime doelgroep (net als ondernemers).

Maar zoals ik in mijn eerste comment al zei, heb ik al een lijst met droom klanten. Nu moet ik ze alleen nog benaderen. 🙂

Evelien Koekkoek
7 years ago

Een van de betere blogs! Het boek: ‘het 80/20 principe’ sluit hier volledig bij aan. Een aanrader dus als je meer wil weten over hoe je je tijd en moeite beter kan verdelen in je onderneming.
Ik ga me nog maar eens verdiepen in mijn droomklanten.

Cora Bouw-Helleman
Cora Bouw-Helleman
7 years ago

Mijn droomklanten zijn scholieren van HAVO en VWO die een expert willen worden in huiswerk maken. Zij willen hun cijfers verbeteren. Door 1 op 1 begeleiding geef ik ze aandacht waardoor zij zich leren focussen op hun leertaken. Ze gaan hun eigen kwaliteiten ontdekken en leren hoe ze hun huiswerk het beste kunnen aanpakken door vaardigheden en technieken toe te passen. Leren gaat hierdoor makkelijker en wordt leuker. Ze gaan goed voorbereid naar de toetsweek of het examen en ervaren minder stress. Door effectief te leren verdubbelt hun vrije tijd.

Ik heb nog wel een aantal vragen. Is mijn klant (scholier) ook mijn doelgroep? Of zijn dat de ouders? Hoe vind ik scholieren die huiswerk expert willen worden?

Michal Van Belle-Stup
7 years ago

My dream client would be a real estate agent who works with international owners of houses in Zuid Holland.

Through him/her I could reach international house owners who needs to sell their houses, and could benefit from my services- helping them to selll their house much faster and for a better price! In that way they could go on with their life/ plans faster and easier!

Do you happen to know someone (foreigner) who wants to sell his house and go on with his life!?!

Michal

Marjolein Kalter
Marjolein Kalter
7 years ago

Hi Michal,
Heb je contact met Jacqueline ter Haar?
Zij is heeft met expat support mogelijk een goede ingang naar jouw ideale klant.

Hartelijke groet,
Marjolein

José Limpens
7 years ago

Mijn droomklanten zijn:

– Singles die in hun eentje een kind willen (of dat nog aan het overwegen zijn) en die behoefte hebben aan advies, info, persoonlijke begeleiding.
– Singles die bezig zijn met KID (kunstmatige inseminatie met donorzaad) of adoptie in hun eentje en die zich eenzaam voelen tijdens dit traject.
– Singles die in hun eentje een kindje opvoeden en die behoefte hebben aan backup, feedback, ondersteuning, hulp, een luisterend oor (zowel voor henzelf als opvoedkundig m.b.t. hun kind).

Alle tips en feedback welkom!!

Alvast bedankt en have a nice day,
José

Daisy Goddijn
7 years ago
Reply to  José Limpens

Mooie smalle niche heb je gevonden, Jose!
Helaas behoor ik niet tot je doelgroep maar zal aan je denken als ik jouw droomklant tegenkom.

Marjolein Kalter
Marjolein Kalter
7 years ago
Reply to  José Limpens

🙂
Ik ken verschillende van dat soort singles, inieder geval ze startten met die wens en in 2 gevallen hielden ze er ook een man aan over…
Bij mij komt boven of je daar ook een boek over wilt schrijven.
Misschien met ervaringsdeskundigen?? Ik zou je met ervaringsdeskundigen in contact kunnen brengen als je wilt.
Hartelijke groet,
Marjolein

Cindy Groeneveld
7 years ago
Reply to  José Limpens

Ha José,

Zou voor jou een eerste ingang kunnen liggen bij
– stichting Adoptievoorzieningen Nl?
– Freya (patientenvereninging)?

groetjes Cindy

Colijn Buis
7 years ago

1. LIVE-OPTREDENS & CONCERTEN:
klanten die mijn prijs kunnen en willen betalen voor mijn optredens als pianist
– Internationale concertpodia / music venues / festivals
– Zakelijke podia: commerciele evenementen, beurzen etc.
– tevens : artiesten met wie het inspirerend is om samen te spelen ( Thijs van Leer, Denise Jannah, e.v.a. )

2. voor mijn WORKSHOPS & ONLINE CURSUS:
gemotiveerde studenten [beginner of gevorderd maakt niet uit] voorwaarde is wel dat ze met regelmaat over langere termijn eraan willen werken hun muzikale skills en fun te verbeteren

3. LIEFHEBBERS van PIANOMUZIEK: voor mijn nieuwe stukken, te beluisteren op mijn ONLINE MUSIC MAGAZINE

Krista Steenbergen
7 years ago
Reply to  Colijn Buis

Ha Colijn,

Je wekt mijn interesse dus heb je even gegoogled. Ik merk dat ik wel nieuwsgierig ben naar je muziek, maar dat meteen mijn mailadres invullen om te kunnen beluisteren toch een te grote stap is. Misschien heb je iets aan deze feedback voor toekomstige klanten 😉 Wellicht kun je 30 seconden gratis laten beluisteren en de hele compositie dan via opt-in?

Zelf heb ik als doel gesteld dat ik dit jaar ga zingen voor meer dan 1000 mensen in een optreden samen met bewuste muzikanten. Vandaar mijn interesse 😉

Warme groet, Krista

Johannes Rodenburg
7 years ago

De 20 / 80 werking doet me denken aan het werk in m’n atelier.
Zo’n 40 jaar geleden had ik een winkel / atelier. Ik verkocht daar mijn eigen ontwerpen, maar had mijn winkel aangevuld met kunst en producten van anderen.

En ja, daar ontdekte ik de magische getallenreeks van Fibonacci.
Deze getallen reeks kent onder andere de 21 / 89 combinatie.
De winsten kwamen van de 21 % van wat er in de etalage stond, maar de rest zorgde voor de sfeer waardoor de klanten, klanten werden. En ik had daar veel werk aan, schoon houden etaleren, enz..

Op de een of andere manier werken die Fibonacci getallen altijd als het met mensen te maken heeft. We koppelen de verschillen van elkaar los in winst en geen of nauwelijks winst.
Of wel goed en niet goed.

Maar in werkelijkheid horen zij bij elkaar, zoals de mensheid dit al kende in de oude Chinese cultuur van Laozi, ( 600 j/v / Chr. ).het bekende jing / jang principe.

Als je hier meer over wilt weten, laat het mij dan even weten.
groengraag@gmail.com
succes, Johannes.

Robert van der Wulp
7 years ago

Wie kent mijn droomklant?

Ik ben op zoek naar startende wielrenners. Mannen van rond de 40 die hun nieuwe hobby glans willen geven met prestaties en resultaten.
Ik los voor hen het pijnlijke proces op van de angst:
– niet goed voorbereid te zijn op een (fiets)evenement
– niet weten wat je moet eten om beter te presteren
– vele uren en kilometers te moeten trainen om goed te presteren.

Kortom: ik help sporters effectief te trainen en eten om beter te presteren.
Ik breek je PR in 8 weken! gegarandeerd!

Dat is mijn focus.

Bruno van Hooijdonk
Bruno van Hooijdonk
7 years ago

Goedemorgen Marjan van der Wel,

Leuke doelgroep is/zijn jouw droomklanten (onderwijsinstellingen)!
De mailinglist is natuurlijk van hoog belang, maar wat ik in jouw product/dienstaanbod mis is dat waar jouw doelgroep behoefte aanheeft.
Omschrijft jouw doelgroep hun behoefte als “verbetering van de kwaliteit van het door hun aangeboden onderwijs”?

Volgens mij komen deze richtlijnen van het Ministerie.
Wanneer je kijkt naar het speelveld van het onderwijs (op alle niveau’s) dan zie dat hier tenminste drie krachten aanwezig zijn, deze bepalen gezamenlijk het resultaat van de inspanning: Overheid/onderwijs-organisatie, de docent en de leerling.

Een (concreet en doelgericht) aanbod op een of meer van deze velden zal mijns inziens een groter effect hebben (maar dit dan SMART of SPICE (Hoofdstuk 2 van Leef lekker, Nisandeh Neta)
Zij hebben allen andere doelen en belangen die in klaslokaal/collegezaal bijeenkomen en op examenmoment zullen blijken (Kennis en verdieping, Actie en vaardigheden en Persoonlijke kwaliteiten).

Kortom: geen ze een oplossing (en geen probleem).
Mocht je behoefte hebben aan meer, dan weet je me te vinden….

Bruno van Hooijdonk

Marijke Willems
7 years ago

Mijn missie is om wedstrijdruiters te helpen meer zelfvertrouwen te ontwikkelen, meer plezier te hebben én betere resultaten te behalen door heb mentaal sterker te maken.

Ik ben op zoek naar wedstrijdruiters die inzien dat de sleutel tot (nog meer) succes en tot betere prestaties ligt bij henzelf. Ik kan hen helpen een (nog) betere (wedstrijd)ruiter te worden door hen te laten ervaren dat de sleutel (naast rijtechnisch correct rijden) voor een heel groot deel ligt in je eigen mentale kracht en mindset.

Mijn klanten zullen merken dat de training niet alleen zorgt voor betere resultaten in de paardensport, maar dat het een manier is van persoonlijke ontwikkeling die op allerlei gebieden is toe te passen.

Coen Tuerlings
Coen Tuerlings
7 years ago

Mijn ideale klant is de coach die zijn volledige potentie wil in zetten. Een coach die verder wil gaan dan woorden alleen, die de taal van emoties omarmt om vaardig te worden in passionele hartzaken. Een coach die weet dat op cruciale momenten het er werkelijk toe doet of je vanuit je hoofd of vanuit je hart communiceert…

Jaap Nauta
7 years ago

Thanks for the insight Nisandeh. I am also waisting time on the wrong customers. I will make my list an go for them!