55 ideeën om nieuwe klanten te werven

209078 views | 165 reacties |
shares

In de afgelopen 20 jaar dat ik met ondernemers heb gewerkt, is er altijd die ene vraag die me vaker wordt gesteld dan enige andere vraag:

“Hoe krijg ik meer opdrachten en genereer ik nieuwe klanten?”

Dus ik besloot mezelf uit te dagen om meer dan 50 ideeën te genereren in één uur tijd.

Dit werd een lange lijst met ideeën, met acties variërend van 10 seconden tot 10 dagen om ze te implementeren.
Ik weet zeker dat er een paar ideeën tussen zitten waar je zelf nog niet aan had gedacht.

Dus, laat ik geen tijd verspillen, hier zijn de 55 ideeën (in alfabetische volgorde):

  1. Adverteer in een lokale krant
  2. Adverteer in een niche tijdschrift of vakblad
  3. Adverteer met een gratis eerste consult/coaching sessie
  4. Bedenk hoe je de resultaten van een bedrijf kunt verbeteren en bel het bedrijf op met jouw pitch
  5. Begin met een blog en promoot deze
  6. Bied aan een seminar te geven bij lokale clubs (Lions, Rotary,…)
  7. Bied aan om te spreken op zakelijke netwerkbijeenkomsten
  8. Bied een handleiding aan over een onderwerp bij websites van anderen
  9. Bied iets gratis aan als dank voor referrals (aanbevelingen)
  10. Deel pennen met jouw bedrijfsnaam uit op evenementen
  11. Doe een stunt die goed is voor je publiciteit (denk aan Richard Branson)
  12. Doe gezamenlijke promotie-acties met andere businesses
  13. Doe mee aan wedstrijden of ‘awards’ verkiezingen in jouw vakgebied – en WIN
  14. Doe mee met een beurs
  15. Doe pro-bono werk voor goede doelen die verwant zijn aan jouw vakgebied
  16. Doe zoekmachine optimalisaties voor je website en creëer bezoekers via Google
  17. Ga naar evenementen in je vakgebied – conferenties, bijeenkomsten van beroepsverenigingen, seminars (de Business Bootcamp biedt bijvoorbeeld uitstekende netwerkmogelijkheden)
  18. Gebruik je emailhandtekening als marketing tool
  19. Geef iets gratis weg
  20. Houd contact met collega’s die een aanvullend product of dienst bieden en bezorg elkaar werk
  21. Laat oude en nieuwe klanten weten wanneer je een belangrijk project hebt afgerond
  22. Laat oude en nieuwe klanten weten wanneer je een nieuwe dienst aanbiedt
  23. Leg contact met bedrijven die groter zijn dan jij en die projecten naar je kunnen doorschuiven die zij niet kunnen of willen doen
  24. Maak een overzicht van lokale bedrijven en maak kennis met de bedrijfseigenaren die jouw diensten mogelijk nodig hebben
  25. Maak en oefen een ‘elevator pitch’ over WIE jij helpt en waarmee (jouw product of dienst)
  26. Meld je aan bij de Kamer van Koophandel en doe mee aan hun activiteiten
  27. Neem contact op met je lokale internet provider of drukker en bied hen commissie aan als zij werk aan je doorgeven
  28. Neem contact op met mensen met je wie je hebt gewerkt en vraag of ze werk wat zij niet kunnen of willen doen aan jou door te geven
  29. Onderzoek welke sites door jouw klanten worden bezocht en adverteer daar
  30. Organiseer een wedstrijd die te maken heeft met jouw diensten
  31. Overweeg een vindersloon te geven aan mensen die prospects naar je doorverwijzen
  32. Plaats een advertentie in een vakblad
  33. Plaats opmerkingen bij blogs om mensen naar je website te leiden
  34. Praat met mensen en heb altijd je visitekaartjes bij je
  35. Probeer Google Adwords
  36. Schrijf een e-Book of rapport voor je doelgroep en promoot het online.
  37. Schrijf een persbericht over iets dat te maken heeft met jouw diensten en probeer het in een locale krant of vakblad geplaatst te krijgen
  38. Stel en beantwoord vragen op online forums (inclusief LinkedIn)
  39. Stuur een artikel naar een blog of artikelen website
  40. Stuur een artikel naar een vakpublicatie
  41. Stuur een bericht naar iedereen in je adresboek, je LinkedIn connecties, Twitter volgers en Faceboek vrienden over wat je doet, wie jij helpt en wat je te bieden hebt (en vraag hen om dit ook aan hun netwerk te laten weten)
  42. Stuur een slimme vakantiegroet naar je klanten waarmee je je werk laat zien
  43. Stuur grappige promotie-artikelen naar potentiële klanten (kalender, spelletje, poster etc.)
  44. Stuur promotie-artikelen voor je dienst mee met de factuur
  45. Stuur promotionele ansichtkaarten naar potentiële klanten
  46. Verstuur een nieuwsbrief
  47. Vraag je klanten een testimonial te schrijven over je werk
  48. Vraag of je je visitekaartjes of brochures in lokale winkels mag neerleggen
  49. VRAAG tevreden klanten om referrals
  50. Wees betrokken in de sociale kringen waarmee je verbonden bent (kerk, school, universiteit)
  51. Word lid van een beroepsvereniging en zorg dat je op de lijst staat
  52. Zorg dat je een gimmick hebt dat opvalt
  53. Zorg dat je familie en vrienden jouw producten en diensten promoten
  54. Zorg dat je in online zakelijke adresgidsen staat vermeld
  55. Zorg dat je op de radio komt

Voilà, een flinke lijst van ideeën!

En nu… ben ik heel benieuwd naar JOUW idee(ën).

Plaats alsjeblieft elk idee dat je hebt over klantenwerving in het commentaarveld hieronder.

Tot slot

Wanneer jij profijt hebt van de ideeën die ik deel in dit artikel en de rest van ons blog… en wanneer jij jouw klantenbestand, opdrachtenportefeuille, praktijk, etc. echt serieus wilt laten groeien…

Kom dan naar de Business Bootcamp, onze GRATIS 2-daagse training commerciële vaardigheden voor zelfstandige professionals. We vragen slechts €47 excl. btw voor de kosten van lunches, koffie/thee en trainingsmaterialen.

Meer dan 20.000 ondernemers gingen je al voor en profiteren van de praktische business strategieën, tools, systemen en waardevolle netwerkcontacten die ze in de Business Bootcamp hebben opgedaan.

Deelnemen is de slimste (tijds)investering voor het succes van jouw ondernemerschap.

Klik hier voor meer informatie en aanmelden voor de Business Bootcamp

En voordat je gaat.. vergeet niet jouw idee(ën)over klanten werven met ons te delen in het commentaarveld hieronder.

Op jouw succes,

Nisandeh

PS. Deel alsjeblieft dit artikel via de Facebook, Twitter, LinkedIn en Google+ knoppen, want… zo kunnen bevriende ondernemers in jouw netwerk óók van dit materiaal profiteren.

165
Leave a Reply

avatar
126 Comment threads
39 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
140 Comment authors
PepavanaRene JansenPierreAstrid scholtesGerdy Heek Recent comment authors
  Subscribe  
nieuwste oudste meest gestemd
Laat het mij weten wanneer er
Esther Molenaar
Gast
Esther Molenaar

Nisandeh, je maakt het ons wel lastig om zelf nog wat te bedenken met jouw uitgebreide lijst van tips. Ik ben er toch even voor gaan zitten. Ik dacht: er moeten er meer dan 55 zijn. Dat klopt! Ik heb er ook nog 12! 1. Probeer de Ads van Facebook, je kunt hier heel goed je doelgroep aangeven 2. Gebruik Google Analystics om je website te analyseren en je website te verbeteren voor je potentiële klanten 3. Plaats testimonials van je klanten op je website, zodat iedereen het kan lezen 4. Vorm met een aantal (hooguit 6) ondernemers een brainstormgroep… Lees verder »

Henk Schipper
Gast

Nee.

Arnoud Wennekus
Gast

Ik heb ook een tip:

Wie de schoen past trekke hem aan…

Ga aan het werk i.p.v. de hele dag op het internet/social media te reageren op elk bericht.

Wat kunnen klanten daarvan denken,
Dat je niets anders te doen hebt, en dus niet druk met klanten, en dus…??

Esther Molenaar
Gast
Esther Molenaar

Hallo Arny,

Tegenwoordig kun je bijna alles Social Media van te voren programmeren. Zo hoef je niet de hele dag op Internet te zitten om te twitteren, op Facebook te struinen of te bloggen. Zelfs de up-dates op LinkedIn kun je weken van te voren klaar zetten.

Op deze manier kun je zelf kiezen op welke artikelen of oproepen je wel of niet reageert.

Dit brengt mij direct tot nog een tip:
Beoordeel je klant niet op de activiteit op Social Media.

Manuela van Prooijen
Gast

Hoi Arny,

Geweldige reactie! Heb net bedacht dat mijn bezoekjes aan deze blog gedurende de dag daar dus óók onder vallen, hoe nuttig ze ook lijken… Dus: ik trek het me van harte aan en… ga weer aan de artbeid 🙂

Groet
Manuela

Alex Mooyman
Gast

Stuur mensen naar je blog en geef heel veel gratis weg en bied gratis nuttige informatie.
Hoe meer je geeft, hoe meer je zult ontvangen.

Mijn blog gaat over schilderen met olieverf.

schilderenmetolieverf.com/blog/
Je vindt daar dan ook heel veel gratis informatie.

Vriendelijke groet,

Alex Mooyman

Maja van der Zijden
Gast
Maja van der Zijden

Nodig potentieele klanten uit voor een rondetafel bijeenkomst, met thema’s die benoemde klanten meebezig zijn
Scrhijf een boek over een hot item
Ga zo veel mogelijk mensen vertellen wat je te bieden hebt
Zorg dat mensen over je praten
Zorg dat je als je met mensen praat ook iets waardevols geeft
Zorg dat mensen waar je mee praat duidelijk de waarden kunnen zien, dus het hun waard is om met je in zee te gaan

Frans Boelen
Gast

Zet advertenties op gratis sites als marktplaats, speurders,marktplaza etc.

Jiry de Waal
Gast

WOW! Wat een lijst, Daar zitten zeker dingen tussen waar ik nog niet aan gedacht had. Maar om even terug te komen op de vraag die je gesteld wordt: HOE krijg ik meer opdrachten en genereer ik nieuwe klanten? Maar je geeft eigenlijk antwoord op de vraag: Wat kan je doen om beter in beeld te zijn en te blijven bij potentiële en bestaande klanten, teneinde meer kans te maken op resultaat? En daar zit nog best wel een verschil in. Natuurlijk is het moeilijk om te zeggen HOE je meer opdrachten krijgt en nieuwe klanten genereert. Maar eerlijk is… Lees verder »

Anastasia Semerok
Gast

Zorg dat je altijd helder en consequent communiceert over je “benefits”, ofwel welke resultaten je levert.

– Anastasia

Guerlain Stokkel
Gast

1. Zorg voor ambassadeurs die jouw werk willen delen met hun netwerk.
2. Start een mastermind groep (een team die je ondersteunt met ideeën en de uitvoering ervan)
3. Geef eerst, zonder verwachtingen (anders is het een vooruitbetaling)
4. Verander je mindset: je BENT waardetoevoegend
5. Creëer actualiteit, op die manier heb je steeds iets nieuws te bieden.
6. GENIET en heb plezier tijdens het proces. Deze energie verschaft wonderen 🙂
7. Doe oprechte aanbevelingen

Desiree Baan
Gast

Hallo Nisandeh,

Je blog komt als geroepen. En gelijk stroomt het vol met tips! Ik wil er nog wel een aan toevoegen:

Zorg voor een ‘zzp-coach’ zoals een familielid, vriend of collega. En ondersteun elkaar in het bereiken van je doelen op korte termijn. Doordat je regelmatig contact hebt met elkaar kan je gaan ‘sparren’, ervaringen uitwisselen, en motiveren. Het handigste is iemand die Business Bootcamp heeft gedaan 🙂

Ik ga gelijk een tip van Nisandeh toepassen en het eerste consult gratis aanbieden.

Veel succes allemaal.

Anna Sofia van Hooijdonk
Gast

55 ideeën om nieuwe klanten te werven en nog veel meer als ik zo de diverse aanvullingen lees. Geweldig!
Ik zou er graag aan willen toevoegen, of eigenlijk eraan vooraf willen laten gaan: Geloof in jezelf, je produkt / dienst en je klanten!
Straal uit wat je aanbiedt en leef dit zelf!
Ga vervolgens de diverse 55 en meer genoemde uitdagingen aan!

Marco te Kloeze
Gast

Zo’n brain storm sessie is altijd goed om in eerste instantie veel ideen op te doen. Dit bevordert creativiteit, dit is essentieel voor iedereen, dat weten we hopelijk allemaal. Na die brainstormsessie kun je bekijken wat, bij wie waar, hoe en hoeveel je gaat doen met al die punten. En dan moet er inderdaad wel een plan achter zitten.

Hans Peeters
Gast

Iedereen is een potentiele klant, Luister aandachtig naar mensen. Toon echte interesse. Dit werkt echt.

Probeer vooral ook win-win situaties te maken, geef zelf ook dan krijg je meer terug dan als je alleen maar wilt nemen.

Robert Witlox
Gast

Laat je coachen op je resultaten door een professionele coach, zodat je ontdekt wat er in de weg staat en wat je helpt om resultaten te creëren.

Barbe Messing
Gast
Barbe Messing

Vraag aan tevreden klant of hij nog iemand anders kent die mogelijk gebruik zou willen maken van jou bedrijf/diensten.

Karen Voshol
Gast

Ik vertrouw inmiddels al 18 jaar op mijn intuïtie (buikgevoel) en tot nu toe werkt dat prima. Alle keren dat ik mijn ratio heb laten werken, kostte het meer dan het opleverde. Alle goed bedoelde tips en aanwijzingen zijn welkom en ik doe er pas wat mee als ik denk en voel dat het nuttig is op dat moment. Wild adverteren in lokale krantjes werkt, althans hier en op mijn werkgebied (fotografie), niet. Ik geef net iets meer service, ook door schade en schande achter gekomen, en dat wordt gewaardeerd. Op die manier creëer ik positieve mond-tot-mond reclame en geloof… Lees verder »

Jolanda Dorenbos
Gast

Helemaal mee eens!
Door miscommunicatie en mensen die voor een dichte deur staan moet je 10x (misschien wel vaker) beter je best doen om die ene negatieve ervaring te doen smelten.
We zijn als mensen zo goed om alleen te kijken naar wat niet goed ging of er niet is!

Karin van Toor
Gast
Karin van Toor

Hoi Karen,

Geweldig gezegd.
Pas geleden hoorde ik de uitspraak ‘vertrouwen gaat te paard en komt te voet’. Dat is helaas maar al te waar.
Maar weet zelf in ieder geval dat je een goed product levert en blijf je focussen op alle goede reacties. Dit zelfvertrouwen straal je dan uit en zal uitendelijk zijn vruchten afwerpen.
Blijf het volste vertrouwen hebben in jezelf en jouw product.

Met een muzikale groet,
Karin

Marie Anne Borst
Gast

So many good ideas. Wow! Thank you all for your input and thanks Nisandeh for sharing with us. Of course I’d like to contribute as well: 1. take your own 15 minutes to come up with the best ideas YOU can implement today to get more clients. 2. before you take your 15 minutes of brainstorming, take 15 minutes to come up with your wishlist of potential clients (names of companies/people, target groups, etc.). this helps you to focus during your brainstorm 3. before you do anything at all, believe in your product(s)/service(s) and the price(s) you charge. I strongly… Lees verder »

Marieke Hoogland
Gast

Thank you for your book tips.

With kind regards,

Marieke Hoogland

Rick van Heijningen
Gast

Ik mis nog een belangrijke tip, namelijk zet jouw bedrijf op
Google maps of Google places.

Robert Tjalondo
Gast

Dank je voor deze tip! Gelijk mij aangemeld hiervoor!
Alleen beetje suf dat er een bevestigingsbrief per post komt in plaats van email he… maar goed!

Karin
Gast

postcrossing.com/ Ik heb postcrossing ontdekt! Je stuurt een kaartje naar iemand ergens in de wereld. Wij hebben een camping in Portugal en zo probeer ik naamsbekendheid te krijgen op diverse plekken. Ik stuur een ansichtkaart van de camping met alle info er op (website etc) en een tekstje voor geadresseerde. Je krijgt ook kaartjes terug! Verder start ik “de vertel het door”-actie. Mensen die hier geweest zijn en het prettig hebben gehad krijgen een kortingskaart mee die ze aan vrienden/familie kunnen geven. Zo breidt de klantenkring zich hopelijk uit! En op vistaprint kan je automagneten bestellen, plak je op je… Lees verder »

Reinier Bloem
Gast

Dank voor deze lijst.
Als je ooit gestudeerd hebt, is de vereniging van oud-studenten ook een goed platform om jezelf en je diensten regelmatig te promoten.

Edwin Vels
Gast

Sputnik Effect
Top lijst. we gaan voor het Sputnik effect (zie ook Spoetnik effect).
Niks doen werkt zeker niet. Doe veel en vernieuwend.

Succes
Edwin Vels

Jolanda Dorenbos
Gast

Samen met mijn collega’s waarmee ik een pand deel HETcentrum Confiance opgericht.
Elke 2e en 4e dinsdagavond geven we een Gratis lezing! En met succes!
Mijn lezing over (oer)voeding, verleden of toekomst? heb ik 2 kleer gegeven. Tevens deze gelegenheid gebruikt om te peilen wat mijn publiek wil bereiken met mijn toekomstige bestseller boek!
Leuke input, meer naamsbekendheid en vooral persoonlijk contact. De eerste start van vriendschap.
Deze tips zullen ook gaan bijdragen.

Gracye
Gast

That’s the best answer of all time! JMHO

Karin van Toor
Gast
Karin van Toor

Hoi Jolanda,

Mag ik je vragen wat bereikt met je gratis lezingen behalve feedback voor je aanstaande boek?

Met een muzikale groet,
Karin

Thecla Meyknecht
Gast

Pinpas of Bypass? Ik zou er aan willen toevoegen: neem op tijd even pauze en kom tot rust. Blijf in balans 🙂

Lieve Leysen
Gast

Het is inderdaad een hele lijst waar ik wat ondersteunende tips aan wil toevoegen. – Voor eender welke tip geldt: ken eerst je juiste doelgroep en richt je daarop. – Advertenties plaats je alleen in magazines die zich specifiek op jouw doelgroep richten of die een selectie daarop kunnen maken. – Kijk in de jaarplanning van magazines of er specials voorzien zijn die op jouw doelgroep aansluiten en voorzie een actie in die edities. – Je kan in een blad ook gratis advertenteren . Als je een product of dienst hebt dat kan gebruikt worden in een redactioneel artikel rond… Lees verder »

Leo van Veenendaal
Gast

Ga 1 dag gratis werken bij een bedrijf die jouw wat kan leren over andere zaken, maar verwantschap hebben met jouw dienst of product.
Op een voorwaarde.
Jij mag testen of klanten jouw dienst of product wel zien zitten of niet.
Zelf heb ik een coachprogramma op mijn voorwaarden mogen uitvoeren met verschillende doelgroepen, aangezien het bedrijf groot is.
Heel veel geleerd.

Maarten Ruisch
Gast
Maarten Ruisch

Een tip van mij:

stuur al je klanten (of vrienden op de sociale media) een verjaardagskaart afkomstig van je werk, dan blijf je in herinnerring (ook bij oud klanten).

en sluit af met (een speciale) groet.

Dol-Fijne groeten

PS. veel mensen die met NEI werken (een coachings methode) weten dat één van de methodes die Roy Martina ontwikkeld heeft hem is ingegeven door een Dolfijn. Deze mensen hebben dan ook vaak ‘dolfijnen’ om zich heen of in hun logo. Zo groet ik dus altijd met Dol-Fijne groeten

Leonie Brouwer
Gast

Hallo allemaal, Voor mij zelf werkte ook goed om eerst een lijst te maken wat de voordelen zijn van mijn bedrijf. wat het bijzonder maakt. Hier door communiceer je ook anders en stroomt de energie ;-0 Wat voor mij goed heeft gewerkt via groupon een deal van de dag te plaatsen; Dit werkt onwijs goed voor de naam bekendheid maar ook de klanten die je krijgt zijn ieder op zich een kans om er een vaste klant van te maken. Alles wordt voor jou verzorgt en op een “bordje” aan geleverd. (Let wel op wat je limit is wat je… Lees verder »

Ruud Buijs
Gast

Hallo allemaal, Ik heb er ook nog een, Ik werk als masseur en geef korting aan mensen die mij werk bezorgen.
Dus 4 klantjes in Apeldoorn, voor mij een half uur buiten Zwolle,betalen geen reiskosten van mij en de organisator wordt gemasseerd met een reductie.
Zo heb ik er dan toch weer een dag werk bij.
Als ik barst van het werk kan ik altijd de condities aanpassen.
Verder ben ik het ook eens met de stelling durf wat weg te geven.
In het komende aquarius tijdperk zullen we het daar van moeten hebben.O ja, werk vanuit je hart, dat is onbetaalbaar!

Mark Ligthart
Gast

Hoi Ruud,

Ik heb nog een aanvulling op je laatste tip:

Zorg dat je op je werk altijd Fris en Fruitig bent. Werk vanuit je hart en met een glimlach omdat je je werk zo leuk vindt.

Dat en het delen van tips is mijn enige PR. Het werkt. Ik heb de laatste 2 jaar precies zoveel klanten als ik aankan. Alsof ik mijn bestelling bij het Universum doe.

Ik heb het wel eens over mijn hemelse secretaresse 🙂 . Ik vertrouw blindelings op haar maar heb haar nog nooit ontmoet.

Warme groet,
Mark

Gonny de Wit
Gast

Mark,

Jij verwoord precies wat ik nog wilde toevoegen. Heel mooi.

Tip:
Regelmatig samenkomen met Open Circles Ondernemers en aan elkaars business werken levert je heel veel waarde op. Soms wordt je elkaars ambassadeur.
Er kunnen zelfs Joint Ventures hierdoor ontstaan.

Pim de Rooij
Gast

“ik breng anderen in balans”

Voel jij je aangesproken tot deze uitspraak?

Mooi!
Dan heb ik een manier voor jou om meer/nieuwe klanten te werven!

Klik op mijn naam (hierboven) voor meer informatie.

Sherina Ghafoerkhan
Gast

Het getuigt van kundigheid dat Nisandeh zoveel waardevolle kennis gratis deelt. Daar ben ik erg dankbaar voor. Niet alleen de blogs zijn altijd erg waardevol, maar ook de gratis seminars die ik een aantal keer heb bezocht.

Sherina Ghafoerkhan
Gast

Ik vind Nisandeh erg kundig. Hij deelt zoveel waardevolle informatie gratis. Ik hoop op een dag ook zo’n status te bereiken.

Monique van Laarhoven
Gast

Ik geef mensen de mogelijkheid zichzelf te laten testen op verzuring en straling (gratis) de uitslag geeft hen meestal de bevestiging die ze nodig hebben. zowel positief als negatief.Bewustmaken is een passie van me. Die wil ik graag delen.

Paul Paul van Aarle
Gast

Ideeën om nieuwe klanten te werven ?

Zorg dat de kwaliteit van je product nog hoger wordt.

Mond tot mond reclame doet de rest.

Hans Peeters
Gast

Kijk in je linkedin en twitter bestanden of er organsiaties die wellicht jou klant zouden kunnen worden en benader deze organisaties en kom in gesprek.

Ritska van der Zee
Gast

Wauw! wat een goeie ideeën. Omdat ik nieuw ben in het actief werven van nieuwe klanten heb ik ze onder elkaar gezet en is dit mijn nieuwe actielijst voor het nieuwe jaar!

Bedankt dus allemaal. Ik ga er mee aan de slag!

enne…. als jullie de lijst (tot nu toe dan) ook willen hebben laat het even weten dan stuur ik hem je op…… 😉 info@liefdevollijf.nl

sprankelende groet,
Ritska

Bene Bailleul
Gast

Dankjewel Ritska dat je dit wilt delen met ons.
Ik stuur je straks een email met mijn gegevens.
Alvast bedankt, mooi voorbeeld van ‘delen om te vermenigvuldigen’.

Ritska van der Zee
Gast

Hoi Bene,

Grappig dat zo’n blog blijft leven! Moest even spitten waar het document stond maar heb hem gevonden en naar je toe gestuurd. Voor mij ook weer even héél goed om weer mezelf te attenderen dat ik er weer mee aan de slag moet! Dus jij bedankt voor de vraag zodat ik weer geïnspireerd ben om er mee aan de slag te gaan 😉

Sprankelende groet,
Ritska

Bernete-Diaz Dolores
Gast
Bernete-Diaz Dolores

Hoi Ritska graag had ik ook deze tips lijst ontvangen, is dat nog mogelijk?

Karin van Toor
Gast
Karin van Toor

Geef jouw klanten een aandenken wat hen dagelijks aan jouw goede dienst herinnert. In mijn geval een vulpotlood om aantekeningen mee te maken in de muziek met jouw bedrijfsnaam erop. Wat klanten ook bijzonder waarderen is een kaartje met hu verjaardag. Ook hier staat jouw bedrijfsnaam natuurlijk op de verjaardag weet je zeker dat er over jouw bedrijf gepraat gaat worden. Op bijeenkomsten in gesprek komen met potentiële klanten en wanneer je merkt dat er een klik is jouw bedrijf ter sprake brengen en vertellen ( in het kort) om daarna weer op een gezamenlijk onderwerp terug te komen. 9… Lees verder »

Annet Nijhof
Gast

Ik ben een fan van e-zines. Die ga ik binnenkort met waardevolle info en gratis downloads aanbieden. Ik heb er nog niet een in mijn doelgroep gezien; ” verlies en rouw”.

Poul van Hooijdonk
Gast
Poul van Hooijdonk

Zie ook punt 14

Bezoek beurzen!

Soms als een “quick scan” en soms omdat juist je doelgroep daar aanwezig is.

Zorg ervoor dat je de beurs catalogus mee neemt, daarin staan de deelnemers met HUN pitch!

Ik bezoek doelgericht beurzen omdat daar voor inkopers te zien is wat er te koop is maar ook om te promoten dat het mij telkens weer lukt aanzienlijke besparingen te realiseren.

Ah, vergeet er bijna een…
Zorg er voor dat je (waar dan ook) OP TIJD aanwezig bent,
dat bepaalt al 80% van ’t Succes!

Met vriendelijke groet
Poul van Hooijdonk

Evert Onink
Gast

We hebben geadverteerd in de lokale bladen, maar dat heeft niets opgeleverd. Ik bezoek bijeenkomsten van de Kamer van Koophandel en de Open Coffee-bijeenkomsten van ondernemers in mijn regio. Dat levert positieve contacten op.

Elk jaar staan wij 16 dagen op de Kerstmarkt in de Orchideeënhoeve. Daar demonstreren wij de werking van de borduurmachine, die daardoor veel aandacht trekt. Korting op ter plaatse geborduurde artikelen (waarbij de klant het gehele proces ziet en kan aangeven wat hij/zij precies wil), en de geboden kwaliteit doen de rest.
Verder krijgen wij veel klandizie uit de mond-op-mond-reclame.

Evert Onink
Borduurstudio Le Fil ‘d Or.

Bianca van der Zwet
Gast

Wauw, wat een hoop ideeën.
Sommige pas ik al toe, maar ik ga hier zeker nog een lijstje uit halen van wat ik nog wil gaan toepassen.

Dank iedereen voor de tips.

Groetjes,

Bianca van der Zwet

Walter van Wijk
Gast

Have a real personal interest in the people you meet. You’ll sell yourself, the rest (your service or product) is so much easier to sell. So try to be interested, not interesting!

Margaret Rekers
Gast

Wow, wat een berg aan tips bij elkaar. Ik ben wel benieuwd welke tips voor mijn diensten (coaching en training) het meest effectief en efficiënt zijn. Liefst pas ik die tips het eerste toe.
Voor mijzelf werkt als klant sterk: als de ondernemer echt in mij is geïnteresseerd en mij bij een volgend bezoek nog kent. Ook is het prettig als de ondernemer uitzoekt wat mijn vraag en wensen zijn in plaats van op basis van voorstellingen mij iets te willen verkopen.

Groeten, Margaret

Gonny de Wit
Gast

Margaret,

In de branche van Trainers en Coaches kan ik alleen maar zeggen – kijk hoe Open Circles het aanpakt.

Een training moet een live changing event zijn. Veranderen is al moeilijk genoeg – dus maakt er een WOW event van met heel veel humor en lol, waarover mensen praten. Simpelweg zitten in een lokaal is niet DE manier om succesvol te zijn, misschien nog wel voldoende omzet.

Zoek naar bijzondere start van kennismaking met je klanten.

Merlijn Smeele
Gast

Vertel je verhaal en zeg het beeldend via Pinterest, YouTube, Vimeo, Facebook, Google+ etc.

Dick Roos
Gast

Goede tips. Daar wil ik nog aan toevoegen. Optimaliseer je website door goede inhoudelijke teksten te gebruiken. Google kijkt steeds meer dan de inhoud om zoekende geïnteresseerden zo snel mogelijk de juiste informatie te verschaffen. De ranking van je website wordt door Google mede bepaald door het aantal links welke naar jouw website verwijzen. Probeer dus zoveel mogelijk links naar jouw website te krijgen.

Succes allemaal.

Dick Roos

Maria Simons
Gast

’t is een hele rij.
Het komt er eigenlijk op neer dat zoveel mogelijk gezien wordt.
Herhaling en boven het maaiveld uitkomen, positief opvallen.
alles is energie, mensen die zich gevoed voelen willen meer.
Die ingang vinden is een kunst!
Groet Maria

Maria Simons
Gast

Fascinerend hoe zoveel ideeën nog eens zoveel meer ideeën genereert.
Wat me daarbij nog te binnen schoot is dat het versterkend kan werken als je de vorm kiest die bij je bedrijf past.
Dan kan het middel het doel versterken.
Zo kreeg ik ooit handdoeken cadeau bij de aankoop van kaas.
Ik dacht meteen….oooo dit is het eind van deze winkel. Het gaat niet goed. Dat is juist niet wat we uit willen stralen.
Groet Maria Simons

Evert Onink
Gast

Ik heb op een golftoernooi aan alle deelnemers een golfhanddoekje met geborduurd logo gegeven. Het was circa 30 graden, dus het kwam goed van pas.
Kosten 100 euro, maar het leverde meteen al 3 veelbelovende prospects op.
Kortom:Geef en het komt veelvoudig terug.

Evert Onink

Gonny de Wit
Gast

Evert – een technische vraag.

Kunnen die zweetbandjes voor om je pols ook geborduurd worden ?

Sjonny van der Tuin
Gast

Een geweldige lijst met vele nieuwe klanten zoekers.

Een aantal van deze 55 nieuwe ideeën voor klanten klanten zoekers heb ik al geprobeerd en het heeft me alleen maar geld gekost en heeft me nog niks opgeleverd.

De focus ligt bij mij op een aantal van deze lange lijst waar ik voor mijn gevoel het meeste uit kan halen en wat me het minste kost en wel de gedachte blijft hangen wie ik ben en wat ik doe.

Groet Sjonny

Manuela van Prooijen
Gast

Dit lijstje gaat uitgeprint worden en ik kies er 10 uit waarmee ik aan de slag ga….

Dank je voor deze mooie bloemlezing aan tips.

Maikel Latour
Gast

Mooie lijst met handige tips voor een ondernemer.

Als jij je laat coachen of bijstaan door een ondernemerscoach, zorg dan dat het iemand is uit de praktijk die bijvoorbeeld een aantal bedrijven heeft/gehad. Hij/zei weet wat ondernemen is, waar de successen zijn te vinden, en waar de valkuilen zitten.

Vermijd ‘die’ cowboys die zich aanbieden als ondernemerscoach / businesscoach die het hebben moeten leren in de schoolbanken.

Je wilt toch een coach die zich dubbel en dwars terug verdiend en komt met benefits?

Met vriendelijke groet,
Maikel Latour