Geef je verkoop een boost in 60 minuten per dag

4783 views | 104 reacties |
shares


Het komt vaak voor dat, wanneer ik mijn studenten een strategie of actie adviseer waarmee zij hun business kunnen laten groeien, zij (bijna) automatisch antwoorden met: “Maar ik heb geen tijd om het te implementeren!”

Nadat ik recentelijk het belang van planning heb benadrukt en heb laten zien hoe cruciaal je implementatiesnelheid is voor je succes, is het nu tijd om deze twee te combineren en PRECIES te laten zien hoe jij je verkoop een boost geeft in 60 minuten per dag.

Het 60 Minuten Plan

Ten eerste: je doel is om interactie te creëren en informatie te geven die jouw prospects dichter bij de beslissing brengt om jouw product of dienst te kopen.

Ten tweede, laten we een paar basis tools uitkiezen die we gaan gebruiken. Laten we kiezen voor e-mail, een blog en LinkedIn.

Een voorbehoud: het volgende plan hangt in hoge mate af van of je (op zijn minst een paar van) de marketing lessen uit de Business Bootcamp hebt geïmplementeerd.

Als je nog niet hebt deelgenomen aan de Business Bootcamp – zorg dat je jouw plaats NU reserveert in de aankomende Bootcamp, voordat het vol is.
Het is nog steeds GRATIS!

Hieronder lees je hoe jouw week eruit kan zien met het 60 Minuten Plan

Maandag – LinkedIn actie

  • Stuur persoonlijke verzoeken om te linken naar 50 interessante contacten in jouw LinkedIn groepen (60 minuten).
    Het is mijn ervaring dat 40-45 van deze contacten je uitnodiging accepteren. Dus als je dat elke week doet, breid je je netwerk uit met 2.000 contacten per jaar. WAUW!

Dinsdag – Promotie planning

  • Doe een brainstorm over een speciale promotie actie, een speciale incentive, een in tijd gelimiteerde aanbieding, etc… voor je prospects of je bestaande klanten, of wellicht voor je VIP klanten (30 minuten)
  • Schrijf de aanbieding uit en plaats hem op je website (30 minuten)

Woensdag – Blog artikel

Donderdag – Newsletter & blog promotie

  • Schrijf een korte e-mail nieuwsbrief met 2 delen: een teaser om je blog artikel te lezen met een link naar het artikel EN een teaser voor je promotie actie die je dinsdag op je website hebt geplaatst (20 minuten)
  • Verstuur de nieuwsbrief naar jouw mailinglijst (10 minuten)
  • Kondig je blog artikel aan bij je Twitter volgers, op je Facebook wall en bij je LinkedIn contacten (30 minuten)

Vrijdag – Bouw je expert positie op LinkedIn

  • Initieer een discussie in één van de LinkedIn groepen waarvan jij lid bent (20 minuten)
  • Draag bij aan 2 discussies in elk van de LinkedIn groepen waarvan jij lid bent (40 minuten)

Zo, dat is een vijfdaagse week.

Maar hoe ga je hiermee verkopen?

Langzaam maar zeker!

Je verkoop groeit langzaam maar zeker door het bouwen van een community, door jezelf te ‘branden’ als expert en door je prospects waardevolle informatie te geven, en dat alles in slechts 60 minuten per dag.

Als je meer tijd hebt:

  • Neem een video testimonial op met een tevreden klant en plaats de video op je website
  • Schrijf een gratis e-book om cadeau te geven en zo mensen aan te moedigen om zich in te schrijven voor je mailinglijst
  • Ga naar een netwerkbijeenkomst.

Er is altijd meer te doen… maar 60 minuten per dag is een hele goede start.

Probeer het voor twee weken. Wat heb je te verliezen?

Maar voordat je nu meteen aan jouw 60 minuten voor vandaag begint… wil ik je vragen om een paar minuten te besteden aan het delen van een YES! moment dat je had toen je een nieuwe klant optekende .

Laat ons weten hoe het voelde en wat je hebt gedaan om die klant op te tekenen, in het commentaarveld hieronder.
Een geweldige kans om dat YES! Moment opnieuw te vier en ideeën op te doen door te lezen hoe andere hun klanten binnenhaalden.

En als je dit artikel waardevol vindt – DEEL dit artikel dan met je netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen hieronder te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk ervan kunnen profiteren.

  • - Facebook-vrienden
  • - Twitter-volgers
  • - LinkedIn connecties
  • en bloglezers...

Op jouw succes!

Nisandeh

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
104 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Monique Egberts
9 years ago

Deze tips ga ik zeker toepassen; dat is geen proberen maar DOEN!

Mijn YES! moment is er een van: Ik doe het goed, dit werkt, ik ben goed bezig 🙂 Zo’n heerlijke triomf die energie geeft voor een volgend moment. Wat ik daarvoor deed was duidelijk zijn, laten weten wat de waarde van mijn product was, waardoor het “ja” als vanzelfsprekend klonk.

Rogier Neefe
9 years ago

Ha Nisandeh,

You deliverd a lot of value for free today!

My moment of joy with that sign under a contract of my new client was about a year ago.

It started 8 month earlier, when I spoke a former colleague of mine. He knew me well and what great value I had to deliver. I knew I had to turn him from a friend into a client. But it wasn’t easy … 8 months of hearing NO (actually, it were YES BUT’s …).

Finally I got the contract signed. It felt as a relief and as a big victory on myself. I did not quit. My perseverance payed off. And I risked loosing a good contact.

My main lesson for working as a zzp’er with larger companies: know that you can turn a friend into a client. Make sure that you are dealing with the person who decides over purchasing your value.

Leo van Veenendaal
9 years ago

Mensen reageren soms per e-mail op mijn website in plaats op mijn blog te reageren. Mijn ervaring is dat deze mensen eerder klant bij me worden via de e-mail, dan mensen die via het blog reageren.

Telefonisch contact wordt door mij via de e-mail vermeden. Mensen kunnen alleen nog gaan twijfelen, terwijl jij aan het praten bent of te veel vragen stelt.

E-mailverkeer, mits je de juiste woorden en symbolen gebruikt, geven veel meer rendement dan telefoongesprekken.

Via E-mail een klant binnen halen, geef mij een fantastisch gevoel, aangezien het ook wel weer spannend is om onbekende mensen voor jou deur te staan
Ik ben overigens loopbaancoach.

Monique van der Schans

Dank je wel voor deze informatie. Na het Financial IQ seminar had ik inderdaad weer een heerlijke boost gekregen en nieuwe ideeen op papier gezet…en toen liep ik vast. Met deze manier van werken kan ik dat doorbreken. Super!!

Suzan Jong
9 years ago

Ik ervaar de laatste tijd steeds meer dat het niet zo belangrijk is om alleen HELE GROTE stappen te maken, maar dat het consequent maken van kleine stapjes heel waardevol kan zijn.

Elke week een stukje schrijven voor het blog, elke week werken aan de website, aan FaceBook, LinkedIn, m’n persoonlijke groeiplan etc. levert uiteindelijk ook grote stappen op. Alleen bij de kleine dagelijkse stapjes zie ik er niet tegenop en komt er dus meer uit m’n handen.

De afgelopen 6 weken heb ik dan ook NIETS EXTRA hoeven doen om 12 nieuwe clienten aan te trekken!

YES! Het gevoel dat ik op de goede weg ben :).

Ritska Van der Zee
9 years ago
Reply to  Suzan Jong

Hoi Suzan,

je hebt gelijk. Realiseerde me dat ik door kleine stappen te nemen mijn mailingslijsten mijn bekendheid opbouw. Door vertrouwen te hebben en niet meteen resultaat te willen zien, kom ik steeds dichter bij mijn doel. Op een gegeven moment gaat het geen ik gezaaid heb werken en kan ik gaan oogsten.

Sprankelende groet,
Ritska

Marieke Smeding
9 years ago
Reply to  Suzan Jong

Jee Suzan, wat goed! Knap dat je zo gestructureerd te werk gaat.
Ik bewonder je aanpak. Gewoon doen he? Hartelijke groet, Marieke Smeding

Saskia Steur
9 years ago
Reply to  Suzan Jong

Hoi Suzan, je zegt iets heel waardevols en ik ben het met je eens, structureel kleine stapjes zetten levert resultaat op. Geweldig, 12 nieuwe klanten. Die verdien je, en zij verdienen jou!

Sijtje Princen
9 years ago
Reply to  Suzan Jong

Dank je wel Suzan,

Door het zo te schetsen, dat het de kleine stapjes zijn die uiteindelijk (ook) het grote verschil kunnen maken, wordt het voor mij helderder. En kan ik me er meer toe zetten, ipv dat ik lam geslagen wordt door het grote beeld, de grote brei.

Nu voor mezelf gaan bepalen wat mijn kleine stapjes kunnen zijn…

Maria Simons
9 years ago
Reply to  Suzan Jong

Dank je wel Suzan,

de valkuil om te grote stappen te willen nemen en daardoor niets of te weinig te doen is levensgroot voor me.
Kleine stapje en door blijven gaan….!
Liefs

Mariska van Gennep
9 years ago

Mijn allereerste YES moment? Dat was toen ik echt net begonnen was en mijn allereerste gezondheidssap verkocht. Dit is nog maar twee maanden geleden en vele YES momenten zijn gevolgd!

Brigitte van der Loo
Brigitte van der Loo
9 years ago

Mijn YES moment is toch weer iedere keer een verbaasde. Ik heb nu al twee keer op weg naar mijn vakantieadres een telefoontje gekregen met een nieuwe opdracht. Het mooie (YES!) was dan vooral dat ik kon zeggen: “ja leuk! maar ik kan er wel pas na mijn vakantie op terugkomen.” Wat een luxe!

Ik merk dat ik nog vaak denk dat het (=opdrachten) wel zal ‘opdrogen’ en dan ga ik op mijn manier netwerken (ff langs bij voormalige klanten of even kletsen met huidige over de komende maanden). Meestal rolt daar wel weer iets uit.
YES! dan ben ik gewoon weer even trots op mezelf.

Dank, Nisandeh, voor deze overdenking en de uitvoerbare tips.

Maria Simons
9 years ago

Elke dag een stapje, hoe simpel kan het zijn en toch….
Ik werk nog voor een bedrijf en daarnaast zet ik mijn eigen business op.
Waar ik mee worstel is ‘in the flow’ blijven. Mijn aandacht gaat dus volledig naar de een of volledig naar de ander.
Heeft iemand van jullie een tip of voorbeeld hoe jullie dat aanpakken?
Lieve Groet Maria

Marijke Willems
8 years ago
Reply to  Maria Simons

Ook ik werk nog voor een werkgever, vanaf volgende maand zelfs weer 40 uur. Het helpt mij heel goed om een plan te maken en met één ding tegelijk bezig te zijn. Als ik mijn tijd indeel en eerst het een afmaak voordat ik met het ander begin lukt het me beter om in de flow te blijven. Als ik uit enthousiasme alles tegelijk aanpak dan loopt het voor geen meter. Dus niet willen multitasken en goede tijdsmanagement zijn mijn tips.

Ritska Van der Zee
9 years ago
Reply to  Maria Simons

Hoi Maria,

Ik heb een tijdje twee naast elkaar gedaan; werk en eigen bedrijf. Nu ik volledig eigen praktijk heb is het voor mij lastig om me niet te laten afleiden. Ik probeer dit nu (gelukkig gaat het steeds beter) door strak te plannen. In de agenda staat tijd geblokt voor datgene dat ik moet doen. Door me daar goed aan te houden krijg ik dingen gedaan. Heb ik betere focus en gaan dingen niet door elkaar lopen. De dagen dat je werkt bij werkgever zijn voor hun. De rest van de tijd plan je zelf. Misschien kom je dan minder aan andere dingen toe (huishouden, sociaal leven etc) maar dat kan je uitleggen en inplannen. Multitasken levert slechtere kwaliteit op dus plan tijdsblokken en en maak die heilig.

Hoop dat jij ook een manier vind om het beter te organiseren voor jou…

Sprankelende groet,
Ritska

Maria Simons
9 years ago

Hoi Ritska,
dank voor je reactie.
je hebt de spijker op de kop.
Om van de ene naar de andere ‘werkgever’over te stappen vind ik lastig. Dan verlies ik focus en inzet.
Blijven oefenen dus.
groet Maria

Danielle van Rheenen
9 years ago

Wat een mooie blog over het indelen van tijd. Ik merk dat ik mij snel laat afleiden door o.a. social media terwijl ik dondersgoed weet dat als ik mij niet af laat leiden dit voor veel meer productie leidt.
Daarbij werk de afleiding ook nog eens op mijn gemoedsrust, ik baal dan van mezelf dat ik mij heb laten afleiden en niet volgens een vaste planning heb gewerkt.
Jouw blog brengt mij weer op het juist pad. En een van mijn doelen n.a.v. jouw blog is het laten groeien van mijn linkedin netwerk.

Faye Wessels
9 years ago

Geweldig en oh-zo-simpel plan! Ik ga het 2 weken proberen!

Het is goed om je zo af en toe te bedenken dat je beter veel kleine stapjes kan zetten dan een paar grote!

En vooral: blijf jezelf en je bedrijf ontwikkelen!

Monique Egberts
9 years ago

De training Financial Freedom van afgelopen weekeinde heeft me zoveel inspiratie gegeven, dat ik volop bezig ben met implementeren. Tijdens de training heb ik een aantal dingen opgeschreven die ik wilde doen. En wat planning betreft gaat het prima, ik heb flink wat “to do’s” kunnen afstrepen. De stappen die ik maak gaan niet per zevenmijlslaarzen, maar ze zijn gelijkmatig en stampen lekker door 🙂
De weekplanning zoals jij hem gaf is heel fijn, dankjewel!

Martine Verweij
Martine Verweij
8 years ago

Mijn YES moment is het moment dat ik online een irresistable offer deed, wow, de aanmeldingen stroomden binnen. Het leek wel een ‘run’.

Het maken van een irresistable offer met een ‘kruis’ door het werkelijke bedrag werkt!

Marjan vd Brink
Marjan vd Brink
7 years ago

YES, vanmorgen toen een bestaande klant vertelde hoeveel profijt hij van zijn coachsessie van eerder heeft.
Ik vraag hem om mee te doen aan een nieuw promotiefilmpje voor mijn bedrijf – hij kan daarin vertellen over zijn WOW-ervaring!

Michaëla Wierdsma
8 years ago

Bij het plannen van een marketing strategie op lange termijn kwam ik dit blog tegen.

Heel goed om het allemaal weer eens op een rijtje te zien.

Bij de tijden van 60 minuten mag ik in het begin nog iets bijtellen. Daarnaast een wekker gebruiken om me ook binnen de 60 minuten te houden. Zeker als je LinkedIn contacten gaat benaderen.

Succes allen en fijne dag, Michaëla

Yassir van Unen
8 years ago

1 persoonlijk mailtje naar een bestaande klant leverde me meteen een nieuwe taak op. meteen een mooi traject waar ik met haar kan ingaan.

Robin van Hattum
9 years ago

Bij elke klant of patiënt die ik inschrijf heb ik het gevoel dat we hem/haar een stuk verder kunnen helpen. Meestal zijn dat mensen die al jaren worstelen met hun gezondheid en daar maar geen grip op kunnen krijgen. Aan de telefoon hoor ik dan vaak al waar het probleem waarschijnlijk zit en weet ik zeker dat hij/zij bij ons flinke verbetering zal ervaren.

Waar ik echter bij de implementatie van de Business Bootcamp tegenaan loop dat ik heel veel meer tijd kwijt ben voor de dingen die je hier beschrijft. Compact schrijven en je boodschap op het web plaatsen kost ons beiden veel tijd. Heb je ook tips hoe je goede ideeën krachtig en eenvoudig (en ook zonder stijlfouten) kunt schrijven. Alles uitbesteden lijkt mij omslachtig en duur worden. Hoe doe jij dat?

Sijtje Princen
9 years ago

Hoi Robin,

Dat herken ik heel erg, dat de tijd die Nisandeh schetst voor een actie, dat ik het daar echt niet in red. In een uurtje linkedIn, heb ik denk ik 15 mensen uitgenodigd ipv 50. Ik wil eerst een profiel bekijken, voelt het oké voor mij en dan komt de hamvraag… Zou die ander wel op mij zitten wachten? Gelukkig kan ik dat stemmetje de laatste tijd veel vaker bewust horen en erkennen en dan toch gewoon de uitnodiging versturen…. Maar maakt wel dat ik er veel langer over doe.

En zo ook met het schrijven van een blog, daar gaat toch echt wel een paar uurtjes in zitten. Komt vast ook door een gebrek aan ervaring. Dus ik ga mijn stapjes wat kleiner maken!

Antoine Pruyssers
Antoine Pruyssers
9 years ago

Dankjewel, voor deze geweldige blog!
Al jaren, vraag ik mij af, waar de klanten blijven, die op mijn geweldige product af zouden moeten komen.
Het idee, van time-management was, alhoewel overduidelijk, niet in me opgekomen.

Dankjewel voor deze winstgevende reminder!

Jacqueline Moleman
8 years ago

Hi Nisandeh,

Dankjewel voor het delen van deze praktische tools en planning: I love it!

Mijn beste YES!!! moment was toen ik de eerste klanten aan de lijn kreeg voor Huis en Lease. Ze hadden mijn verhaal gelezen in het Koplopers boek en het was meteen raak:-)

Ritska Van der Zee
9 years ago

Zóóóó gaaf! HET WERKT!

Natuurlijk anders had Nisandeh het niet verteld maar om het in het eggie op je eigen site te zien……

Ik had vandaag een x aantal mensen uitgenodigd via LinkedIn om te connecten. Heb geen idee hoeveel maar de akkoorden stromen binnen (in ongeveer 2 uur al 14 akkoorden). En zulke leuke reacties! Mensen die echt blij zijn dat je met ze linkt omdat je een aantal groepen dezelfde hebben of dezelfde interesses. Echt TOF! Ben benieuwd wat de teller morgen aangeeft……..

Sprankelende groet,
Ritska

Sijtje Princen
9 years ago

Hoi Ritska,

Ja, leuk is dat hè!
Toen ik begon met LinkedIn echt te gebruiken was na de Master Entrepreneur, dus begin juli. Ik had toen 50 contacten. Ik doe echter wat minder uitnodigingen per week dan Nisandeh in dit artikel adviseert. Ik doe er 10 a 15 en dat werkt voor mij prima! Ik heb nu 330 waardevolle contacten. En mijn doel is 400 eind december. En dan door naar de 1000 eind 2013!
In een iets trager tempo, maar ik kom er wel!

Succes met bouwen aan je netwerk… Zijn wij eigenlijk al gelinkt? Ga ik zo eens even naar kijken!

Ritska Van der Zee
9 years ago
Reply to  Sijtje Princen

@ Sijtje,

Ja, is echt grappig. Ik heb er geen 50 verstuurd, maar wel gegroeid met 24 nieuwe contacten. Echt heel leuk. En nee we waren niet gelinked, dus ik heb je een uitnodiging gestuurd. Ik heb je ook geliked op facebook op je zakelijke pagina en me maar meteen ingeschreven voor je nieuwsbrief. Kan wel wat rust gebruiken ;-). Kon je alleen niet vinden op twitter….. LOL

Wie weet tot snel!

Sprankelende groet,
Ritska

Marne van Veenendaal
9 years ago

Forgot my YES moment,
Ik start deze week een nieuwe boetseercursus Portret Privé,
Een week voor aanvang had ik maar 2 cursisten, maar vastbesloten te beginnen, in de loop van de week zijn dit er 4 geworden. YES

De max is 5 in mijn atelier voor deze cursus, nu ik dat zo opschrijf, zouden er 10 kunnen zijn, als ik een andere ruimte regel. Nu i.i.g. heel blij met deze 4.

Melanie Lo
Melanie Lo
8 years ago

Yep.
Dit da ik proberen.

Leni Minderhoud
7 years ago

Mijn yes moment is er als een klant zich meldt via een bestaande. Dan hoef ik weinig moeite meer te doen, weinig te onderhandelen. Dit moeiteloos acquireren geeft me bevestiging van de waarde die ik lever.

Diana Lo-A-Njoe
8 years ago

Inspirerend om de andere comments te lezen.

Mijn YES-moment was nog eigenlijk voordat mijn nieuwe klant tekende, het moment dat ik mijn aanbod zo kort & krachtig had geformuleerd dat ik gewoon WIST dat ze het zouden aannemen.

Ik kreeg inderdaad binnen een paar MINUTEN een positieve respons en binnen een paar dagen (grote organisatie) hebben ze mijn aanbod genomen!

Dominique van de Wijgaart

Een goede structuur is waardevol. Elke keer een stapje dichter naar succes. Instappen en rustig doorlopen.
M.i. moet je wel de basis eerst goed in orde maken: Een goede website, interessante aanbieding om je mailinglist op te bouwen en goede social media pagina´s.

Veron Goemans
9 years ago

Ja, als je dit 60-minuten-plan ziet, dan is het eigenlijk allemaal zo simpel. Gewoon een kwestie van je activiteiten plannen en uitvoeren. Ontzettend bedankt voor dit duidelijke voorbeeld.

En YES een nieuwe klant krijgen geeft mij een fantastisch gevoel. Ik heb een E-boek gemaakt en dat bied ik via een website aan. Als mensen dat E-boek kopen dan kan ik eerst haast niet geloven dat het echt waar is. Dat komt omdat ik het er al een tijdje op heb staan. De verbinding tussen het werk dat ik eraan gehad heb om dat E-boek te maken en de opbrengsten die het me nu nog steeds biedt, is er voor mij niet meer. Het zijn passieve inkomsten geworden en ik wil zeker meer van dit soort nieuwe inkomstenbronnen gaan maken.

Daarom ga ik ook naar het Business Bootcamp in januari 2013. Zie je daar Nisandeh!

Mariska van Beek
9 years ago
Reply to  Veron Goemans

Dat klinkt inspirerend Veron! Reden om er ook eens echt in te duiken!

Rik Konings
9 years ago

Thanks for the tips Nisandeh,

Mooie hands-on lijst van hoe de marketing in beweging te krijgen. Ben mijn eigen business aan het omgooien en ga in een ‘leage’ ondernemen waar mijn talenten: ideeënrijkdom, visie, strategie en maximalisering het beste tot haar recht komt.

Ik ga de tips zeker toepassen als ik mijn target-audience helder heb weten te formuleren. Ga maar weer eens een lijstje van droomklanten maken. Dat was in 2008 ook super-succesvol toen ik vanuit de Master Entrepreneur na jouw oefening binnen een maand mijn nummer één als opdrachtgever kreeg: Philips Design een event voor 350 designers uit heel Europa.

Kijk er naar uit om in januari je weer te zien met Business Boo(s)t Camp!

Stephanie Waasdorp
9 years ago

Hi Nisandeh,

mijn eerste klant is dit jaar binnen gekomen en er volgde gelijk een tweede achteraan! Het was fantastisch om eindelijk echt iets voor iemand te kunnen betekenen.

Ik bereik mijn klanten vooral door te bloggen. Dat doe ik nu elke week en ik probeer altijd zo veel mogelijk waarde te leveren. Ook heb ik een gratis eBoek (en een eCursus is in de maak).

Mijn ervaring met bloggen is dat je vooral moet doorzetten, in gedachten doen alsof je al 10000 volgers hebt maar tijdens het schrijven je richten op die ene ideale klant. Consistent blijven doorgaan, het levert resultaat op!

Groetjes en tot op de Business Bootcamp,

Stephanie

Marné van Veenendaal
9 years ago

Wat een overzichtelijke werkweek, geeft lucht.

Dit gaat me gefoccussed houden, Thanks a lot!

UItprinten en naast de ‘double my income’ hangen 😉

En mee aan de slag uiteraard.

Els Liesenborgs
9 years ago

Dank je wel voor dit schema! Dat is inderdaad heel doelgericht en praktisch toepasbaar.

Hoe heb ik mijn eerste klant binnengehaald ? Heel simpel eigenlijk. Ik heb gepraat en gevraagd.

Zo vertelde ik aan mijn boekhouder dat ik mijn job had opgezegd om volledig zelfstandig te worden. Ik zei hem ook dat het leuk zou zijn om toch die eerste maanden op zijn minst een beetje inkomen te hebben, waarop hij de vraag stelde: “wat doe je ook alweer precies?”

Ik legde uit wat ik deed, hij pakte de telefoon en belde één van zijn cliënten, duwde de telefoon in mijn handen en zei: “met hem moet je absoluut spreken”. Na een gesprek van 5 min was het in kannen en kruiken. Ik heb op die manier een contract van om en bij de 20 uur/week aan coaching & consultancy binnengehaald. Ik heb één week niet gewerkt tussen mijn bediendecontract en mijn zelfstandig statuut …

Anoek de Voogd
8 years ago

Mijn eerste YES-moment was dat ik gebeld werd door een potentiële nieuwe klant. Hij had mijn telefoonnummer gekregen van zijn trainer die ik eerder al had begeleid. Het voelde goed dat iemand naar mij toekwam via iemand die ik al eerder had begeleid.

Saskia Kuiling
8 years ago

Ik begrijp de eerste actie niet. Wat kan ik met LinkedIn doen?

Yassir van Unen
7 years ago
Reply to  Saskia Kuiling

Nodig mensen in je netwerk uit tot vriend.

Marielle Meijer
8 years ago

Fijne tips Nisandeh dank je! Een Yes moment? Ik heb net mijn doelen gesteld voor 2014 en een doelenbord gemaakt. Toen ik dit ophing boven mijn bureau had ik echt zoiets van YES. Zo’n sterk geloof dat ik al deze doelen ga realiseren. Dat geeft mij enorm veel power en energie om dagelijks te implementeren!

Eelco van der Wal
8 years ago

Net weer een yes moment na de email nav een gesprek met twee ondernemers:
“Wij vonden het ook een heel fijn gesprek dinsdag, heel praktisch en realistisch. …… Kortom, ons gesprek heeft weer heel wat in gang gezet! “

Maaike Frankena
9 years ago

I would like to add something to my previous comment, Nisandeh; your system works but you wouldn’t believe how many people trip over f.i. a mail autoresponder.
Those are also ‘beren en wolven op de weg’, instead of thinking HOW do I get someone to get me an autoresponder. Or how do I get smart about an autoresponder, it ends there.
And for autoresponder you can fill in a lot of other stuff…

Julia Arnscheidt
9 years ago

Hoi Maaike,

Ik herken me in jouw verhaal van iemand die heel erg lang kon tobben over het hoe en het (wat dan ook) daarom maar uiteindelijk niet deed. En – ik ben nu de laatste tijd echt uit die comfortzone gestapt en ben gaan DOEN. Heb bij Fiverr een logo laten maken en ook een begin van een wordpress website is daar in de maak. Ben daarnaast al allerlei blogs aan het voorproduceren, heb een domein, een webhosting, ben met FE’s en BE’s bezig, noem maar op. En dat alleen is voor mij al heel erg YES!

Ik merk dat ik op het goede spoor zit en heb er vertrouwen in dat het DOEN mij uiteindelijk veel klanten gaat opleveren. En werk dus stug door met kleine stappen naar mijn grote doel, een goed lopend bureau dat moeders van ‘overleven’ naar LEVEN helpt.

Nisandeh Neta
Nisandeh Neta
9 years ago

I guess you’re right Maaike, but I do teach about autoresponders, for example, in the advanced courses.
In these blog articles, I can only give so much…
At one point, when you’re serious about growing your business – you either:
* ask someone
* search for the information
* or… follow our courses.
Any other ideas…?

Maaike Frankena
9 years ago
Reply to  Nisandeh Neta

Hi Nisandeh,

You are absolutely right.

I guess my suggestion is that people should (also) follow a 60 minutes to clean up your old mess program/course. Like your “Leef Lekker’ , Breakthrough to Success , or… whatever suits anyone. So there are no excuses, that’s what an autoresponder becomes. And keep your old habits from biting you in the .. back:-).

I found out that that was my hardest point, I was right in the middle of my not-so-wanted results.
How do I do that, get results.. that I don’t want?

Astrid Hurkmans
9 years ago

Het lijkt inderdaad erg simpel. Ik merk dat ik mezelf elke keer tegen houdt er vol voor te gaan. Mijn excuus? Ik heb geen tijd want ik werk ook nog 3 dagen in loondienst, en heb twee partime dagen, maar die zijn ook voor mijn dochtertje.
Maar als ik dit schema zo zie moet dit ook in te passen zijn in mijn korte werkweek.

Mijn YES moment? Toen ik de statistieken van mijn website zag en las dat mijn eerste blog al 35 keer gelezen was. Geweldig!
Ik ben zo benieuwd naar de Social Media sessie op 9 december.

Willy Triest
9 years ago

Deze strategie werkt inderdaad.

Ik pas hem niet zo consequent toe, maar ik heb gemerkt dat enkele dagen werken aan de LinkedIn invitaties mijn aantal contacten ondertussen naar de 300 gebracht heeft.

En dan ben ik nog vrij bewust gaan uitnodigingen sturen, dus enkel naar mensen waarvan ik denk dat we elkaar van nut kunnen zijn.

Niels Kaan
9 years ago

Beste mensen,

ik vind dit weer een fantastische blog. Ik ga er zeker wat mee doen.
Mijn indeling zal iets anders zijn maar het idee is er. Het enige wat ik nog mis in het verhaal is de twitter, maar ik vermoed en hoop dat we daar 9 december wat meer inzicht in gaan krijgen.

Nisandeh opnieuw bedankt

Ritska Van der Zee
9 years ago

Ohhhhh natuurlijk vol energie aan het implementeren gegaan dat ik helemaal het YES-moment ben vergeten…….

Mijn eerste Yes-moment was volledig onverwacht en daarom ook met erg veel impact. Ik ging voor het eerst sinds lange tijd weer naar de sportschool. Daar werd er een conditietest afgenomen. Tussen de acties door babbelden we wat en vroeg de trainer wat ik deed. Ik vertelde dat ik scheidingscoach was en zij vroeg wat ik dan allemaal deed. Ik vol enthousiasme verteld. Na een aantal weken kreeg ik een mailtje dat ze me van de sportschool kende en dat ze wou weten of ik haar kon helpen! Zo tof! Mijn inzicht; Als je met passie vertelt, zonder verkoopintentie, kan er zomaar een nieuwe prospect ontstaan……..

Sprankelende groet,
Ritska

Bene Bailleul
9 years ago

Schitterend toepasbaar artikel: lijkt zo eenvoudig en praktisch (echt KISS: Keep It Short & Simple), en nu … toepassen.

Deze week heb ik nog een nieuw YES-moment beleefd. Ik had een bestaand langlopend leiderschapsproject (wat ik ontzettend graag doe) voor 2 groepen. Deze week werd één van de 2 groepen ontdubbeld om operationele redenen. Toch wat puzzelwerk om alle dagen nog in te plannen want het traject heeft ook een vaste einddatum. De klant dankte me voor mijn flexibiliteit, dit deed deugd.

YES I Can and At Your Service.

Fenna Janssen
9 years ago

2,5 jaar na de Business Bootcamp heb ik eindelijk mijn 3-wekelijkse blog. Met plaatjes en foto’s. Levert reacties op als: ‘het gaat zeker goed met jou en je praktijk’ ‘wat doe je allemaal leuke dingen’.

Via de Business Bootcamp linkedin groep krijg ik nu ook clienten.

Vanmiddag nw Facebook zakelijk pagina maken, samen met internetmarketing bureau. Binnen 2 weken nw. website online, met calls to action etc. Veel investeringen met goed resultaat.

Tijdens Breakthrough to Success in sept 2012 nl. ervaren dat ik erg succesvol ben. Investeren is daarom normaal!!

Liesbeth Michiels
9 years ago

Deze ochtend is het een echte WHAAUW YES!

Ik ben kei blij en trots!
ik heb taart gekocht en ga het straks met een aantal vrienden en familie VIEREN.

De afgevaardigd bestuurder van de VDAB (Vlaamse bemiddelingsdienst om werklozen via opleiding en ondersteuning te begeleiden naar een nieuw werk) heeft me bevestigd dat ik een piloot workshop mag geven!

In deze 12 uur durige workshop leer je hoe je zelf je belemmerende overtuigingen en emoties kan overwinnen.
De langdurige werklozen, en vnl de kansengroepen hebben al zoveel nee’s en opdoffers gehad in hun leven dat ze niet meer vertrouwen op een positieve toekomst.

Na het volgen van deze workshop kunnen ze zelf substantieel hun levenskwaliteit verhogen.

En dat is juist mijn missie: het aanreiken van krachtige handvaten zodat mensen ZELF hun levenskwaliteit kunnen verhogen, dat hun zelfredzaamheid wordt verhoogd.

Bene Bailleul
9 years ago

Proficiat, Liesbeth.
Ik kan me inbeelden dat dit YES-moment ook zorgt voor een extra motivatie om van deze pilot-workshop iets unieks te maken.
Ga ervoor en werk naar een YES-moment voor jouw deelnemers tijdens de sessie.
Succes.

Maaike Frankena
9 years ago

Welk gevoel zal ik eens nemen.

Van die school waar ik al les geeft en die mailt dat we toch maar snel een afspraak moeten maken want volgend jaar willen ze mij ook weer? Een onverwacht snelle mail, ze zijn er snel bij! Ik ben blij, ik begon ontzettend te lachen en natuurlijk (voor de kenners) ff een dansje I gotta feeling! tevreden, trots yeah.

Of die school die nu nog eerst 9 (!) proeflessen kinderyoga wil voor alle kinderen uit groep 3 en 4. Die een langdurige brede buurtschool samenwerking wil. Oftewel.. the lifetime value is hier heel groot. Oi, spannend, een offerte voor 9 proeflessen, er moet een eerste keer voor alles zijn. En wat ben ik blij dat ik als tiener-jongerenwerker altijd veel met het onderwijs heb samengewerkt. Ik ken ze, spreek de taal, ken het eventuele probleemdenken. Yes, ga ik doen, HOE dat komt goed.

En bij een cliënt die zich nog nooit heeft laten masseren, nog nooit echt naar zichzelf geluisterd heeft maar terugbelt voor vervolg behandelingen voel ik me blij voor de ander. Dan sta ik het dichtste bij mijn zachte, volwassen kracht. Dan zit ik gewoonweg even voor mijzelf uit te glimmen.

Alle successen deel ik binnen de kortste keren met mijn beste vrienden of familie, lekker!

Ritska Van der Zee
9 years ago

@Maaike,

Ik wordt gewoon helemaal blij als ik het lees. Ik kan een grote glimlach niet onderdrukken en voel je passie en enthousiasme door het mailtje heen. Op naar meer sucessen!

Sprankelende groet,
Ritska

Simonetta Ronconi
9 years ago

Thank you Nisandeh and Open Circle Academy,
It is always fine to remember good lessons and go back to a structure.
Have a nice day
Simonetta

Koen Snoek
8 years ago

Dank voor de reminder en ik ga dit direct implementeren!

Voor mij was een YES moment dat ik veel aandacht had besteed aan een “niet” klant. Iemand die twijfels had en me veel vragen stelde.

Door keurig en snel op alles te reageren kreeg ik hem toch als klant binnen. Dat voelde na de energie die ik erin had gestoken echt als een YES moment!

Annemiek de Nijs
9 years ago

I am still building my website and blog. So I am not ready yet.
Find it a good thing to do every day.
What I do recognize is that people react far more positive when you react almost immediately on their request by mail or Facebook.
Only doing this created for me 3 more clients in 10 days.

Annelies Vroomans
9 years ago

Yes-moment toen in 2009 mijn eerste ouders+kind zich aanmeldden.
Ik werd aanbevolen door een oud-collega

Yes! Ik mag ze helpen!
Yes! Ik kan ze helpen!

Rogier vd Wolk
Rogier vd Wolk
9 years ago

Geweldig om te lezen allemaal. Contact met je klanten is tegenwoordig buitengewoon belangrijk. Immers, men zit overal bovenop dmv de digitalisering. Social media speelt en gaat hierin een steeds grotere rol spelen. Ik ben blij dat ik alvast een halfjaar abonnement heb genomen op een ‘social media academy’ om in de toekomst alles zo vloeiend mogelijk te kunnen verspreiden en promoten. Ook blogs uiteraard!

Maureen Birney
9 years ago

Mijn laatste klant kreeg ik dankzij een aanbeveling van een andere ondernemer. Dat is het mooiste wat je kunt hebben, want er is geen twijfel aan vertrouwen in je expertise. Daarom kan ook elk contact wat je hebt waardevol zijn. Je weet maar nooit wie hij of zij in zijn/haar netwerk heeft.

Met deze klant had ik ook echt een heel plezierig kennismakingsgesprek. Morgen ga ik bij haar training filmen, die zij op een DVD wil uitbrengen. Ik heb er heel veel zin in.

Juist omdat ik ben aanbevolen door iemand anders wil ik extra mijn best doen om een mooie productie te maken, want het voelt alsof je twee klanten in één bedient.

Sijtje Princen
9 years ago

Dank je wel Nisandeh voor deze mail. Ik lees hem pas zondagavond laat en dat komt dus omdat ik een enorm gebrek aan structuur heb momenteel! Waardoor dit soort waardevolle informatie soms dagen blijft liggen, of erger nog verdwijnt in het mapje nieuwsbrieven! Heel blij dat ik er nu toch nog aan toe gekomen ben! En mezelf beloofd dinsdagochtend de blog van Open Circles weer in mijn agenda te zetten. Zodat ik kan reageren als iedereen reageert en niet 5 dagen later zoals nu…

En ik print dit uit en ga mijn eigen schema maken zodat het past bij de werkzaamheden die ik nu al ingepland heb.

Mijn YES- moment van de afgelopen weken. Ik heb 2 weken geleden op een beurs gestaan voor alternatieve zorgverleners en heb daar nu al een paar nieuwe cliënten aan overgehouden. Verder een aantal aanmeldingen voor mijn blog en heeeel veel vrouwen die een kaartje meegenomen hebben voor een gratis eerste behandeling. Ik heb gezaaid en ben al aan het oogsten!
Wauw!

Martijn Luimes
Martijn Luimes
8 years ago

Op dit moment ben ik bezig met het implementeren van een hoop van de marketing lessen van de Business Bootcamp. Wat me opvalt is dat LinkedIn zo belangrijk is. Ik zie het nut van LinkedIn nog niet zo, maar gelukkig ben ik er bij 11 dec op het Social Media Master Class.

De blog en de newsletter staan gepland. Ook hier vergeet ik LinkedIn compleet. Twitter en Facebook ken ik beter, dus ik moet me verder verdiepen in LinkedIn.

Klik ik gewoon op contact toevoegen of schrijf ik een speciale uitnodiging om nieuwe contacten te krijgen? Ik lees, persoonlijke verzoeken…

Het is hoog tijd voor nieuwe klanten. 😉