De beste business strategie… ooit!

7025 views | 178 reacties |
shares


Dit is het derde artikel in de reeks over MG-SPI.

Het eerste artikel ging over de juiste mindset die je nodig hebt als ondernemer (Mindset).

Het tweede artikel behandelde het belang van het stellen van de juiste doelen voor jouw business (Goals).

Vandaag wil ik het hebben over het belang van strategisch denken (Strategie) en over wat ik beschouw als de beste business strategie… ooit!

In de Business Bootcamp ‘installeer’ je eerst de juiste mindset en dan ga je aan de slag met het stellen van korte termijn- en lange termijndoelen.

Pas dan… leer je de basis business strategieën die je moet beheersen om jouw doelen te bereiken:

  • Hoe creëer je een opmerkelijk product
  • Hoe doe je marketing in de nieuwe economie
  • Hoe je moet netwerken voor succes
  • En nog veel meer…

Maar… de hele Business Bootcamp is op zichzelf al een demonstratie van de beste business strategie… ooit!

Ik noem het… “Geef eerst!”

Vroeger leerden we “VRAAG en je zult ontvangen”.

Dat klopt niet meer.

Succesvol zijn in de nieuwe economie vereist dat je deze strategie verandert in…

GEEF en je zult ontvangen!

Er zijn veel goede producten en diensten die concurreren met jouw product of dienst.
Er zijn veel goede oplossingen die met jouw oplossing concurreren.

  • Hoe val je op?
  • Hoe onderscheid jij je van de rest?
  • Hoe word jij de enige oplossing?

Het antwoord, in twee woorden, is dus: “Geef eerst!”

Kijk maar hoe wij bij Open Circles Academy deze strategie implementeren:

Geef eerst – gratis artikelen

Elke week plaatsen we een nieuw, waardevol, relevant en gratis artikel op ons blog.

Geef eerst – gratis rapporten

In de afgelopen jaren hebben we verschillende diepgaande rapporten gepubliceerd die jij gratis kunt downloaden. Zoals bijvoorbeeld:

Geef eerst – gratis videocursussen

We bieden verschillende videocursussen die je kunt volgen alsof je aanwezig bent in onze seminars. Bijvoorbeeld:

Geef eerst – gratis live seminars

Misschien ben je bekend met onze (1-daagse) live seminars waarvoor we gratis tickets beschikbaar maakten. Enkele voorbeelden hiervan zijn:

  • Elements of Success seminar
  • Business Blogging Secrets seminar
  • Ultimate Marketing Strategy seminar
  • En veel meer…

En de grootste van allemaal…

Geef eerst – de Business Bootcamp

Dit 2-daagse mega business training- en netwerkevenement stelt ons in staat om aan meer mensen te geven dan we ooit voor mogelijk hielden en als gevolg daarvan zijn we het snelstgroeiende seminarbedrijf in Nederland (en waarschijnlijk in Europa) geworden. En dat alles tijdens de ergste financiële crisis sinds WOII.

Onze intentie met al deze activiteiten is om JOU te helpen JOUW business te laten groeien en JOUW leven te verbeteren.

Door het zo te doen, hopen we een relatie met je op te bouwen en een expertpositie in te nemen.

Je kunt er altijd voor kiezen om een betalende klant te worden of niet – maar de informatie, kennis en ervaring is er voor jou om te gebruiken en te delen, zonder voorwaarden.

En voor degenen die ervan overtuigd zijn dat je niet te veel moet weggeven, die denken dat er niet genoeg is voor iedereen, degenen. de zogenoemde “schaarste-denkers”…

… de waarheid is dat de wereld overvloedig is.

Er is meer dan genoeg voor iedereen, en het ‘Geef eerst’-principe stelt mensen in staat om middelen, kennis en informatie te delen in ieders voordeel.

En dus, terwijl de cynici geloven dat het allemaal om verkopen gaat…
weten wij, en jij hopelijk ook, dat het gaat over geven en dienstbaarheid.

JIJ hebt iets te geven – JOUW kennis, JOUW informatie, JOUW zorg, JOUW support…
Geef het dan ook vrijuit aan diegenen die het nodig hebben.

En als ze dan klaar zijn om jouw product, jouw dienst of jouw oplossing te kopen – dan komen ze naar JOU toe.

De ‘Geef eerst’ strategie is zo anders dan de manier waarop we zijn opgeleid en geconditioneerd (ten minste in zakendoen), dat het al onze angsten, weerstand en niet-ondersteunende overtuigingen oproept.

Maar als je door dit mentale lawaai heen kunt kijken én je hebt baat gehad bij wat wij jou hebben gegeven – dan hoor ik graag van jou.

Plaats in het commentaarveld hieronder hoe jij baat hebt gehad (op wat voor manier dan ook) van onze ‘Geef eerst’ activiteiten – het kan een korte zin zijn of een hele pagina, ik wil echt graag van je horen.

Ook als je nog niet eerder een comment hebt geplaatst, of als je denkt dat iedereen al heeft gezegd wat jij denkt – ook dan wil ik echt graag van je horen.

Des te meer mensen een comment plaatsen, des te meer mensen snappen – hoe waardevol het is om eerst te geven…

Ik kan niet wachten om jouw bijdrage te lezen…

Op jouw succes,

Nisandeh

PS. DEEL dit artikel met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk profiteren.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
178 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Sijtje Princen
10 years ago

Ben pas in het Open Circles Circuit sinds de Business Bootcamp van mei, maar heb al ongelooflijk veel mogen ontvangen. Afgelopen weekend de Master Entrepreneur gedaan en daar zo veel geleerd. Gisterochtend kreeg ik meteen een paar telefoontjes voor nieuwe cliënten en daar raakte ik zo van in de war, omdat ik nog niks geïmplementeerd had en dus nog geen prijzen veranderd enz. Schoot op de automatische piloot van oude prijzen en voelde me daarna daardoor beetje vast zitten…. Wat ga ik nu doen… Wel verhogen, of toch nog niet of… Nu door deze comments te lezen, heb ik net besloten de eerste sessies aan deze dames volledig gratis aan te bieden en de vervolgsessies voor de nieuwe verhoogde prijs. Ben benieuwd hoe daar op gereageerd wordt… Ik heb het in ieder geval nu aangepast op mijn website. Dus daar staat nu eigenlijk een nieuwe Frontend en een eerste Backend! Juich….

Wilko van der Ploeg
10 years ago

Zojuist tijdens het ophangen van de was -dat heb ik nog niet uitbesteed ;)- tot een paar inzichten met betrekking tot het ‘geven’ gekregen. Zoals ik al eerder schreef, ik ben van nature een ‘gever’ en moet eerder geremd worden (de schoorsteen moet roken en ik heb nog een andere hongerige mond te voeden), dan gestimuleerd.

Afgelopen weekend bij de Master Entrepreneur iemand gesproken, die het ‘geven’ en het ‘bloggen’ allemaal niet zo zag zitten… anderen in zijn vak zouden die kennis die hij zomaar geeft gaan misbruiken en zo raak je alleen maar klanten kwijt… (Ik ben aan het einde van de Master Entrepreneur nog naar hem op zoek geweest om te zien of hij inmiddels anders dacht). Daarnaast las ik in enkele reacties hier de vraag of ‘geven als strategie’ wel echt geven is… of is het ‘investeren’.

Tijdens iets onnozels als het ophangen van de was, bedacht ik me, dat het eigenlijk helemaal niet uitmaakt wat de motieven zijn van iemand om te geven… want wanneer je ziet dat geven een succes wordt, wordt het verslavend… en blijf je geven… ook buiten je business. Ook als aanvankelijk ‘geven’ eigenlijk ‘investeren’ was…

Anne Buiskool
10 years ago

Heerlijk Wilko, deze ontnuchterende eerlijke woorden.
Ja geven deed ik altijd al. Nu na de Master Enterpreneur zie ik dat geven, een bijdrage leveren is die gevolgd door vervulling en onafhankelijkheid geld oplevert waarna er weer bijgedragen kan worden en de hele cirkel weer opnieuw begint. ook tijdens dit proces lijkt het of geven en ontvangen een zijn. boeiend.

Helmy Kleinlugtenbeld
10 years ago

Helemaal mee eens Wilko!

Of geven nu een strategie is of een investering. Als je het maar vanuit je hart doet! Het gaat om de intentie, het gevoel, de energie die je erbij overdraagt.

En dat geldt natuurlijk ook voor ontvangen! Dankbaar zijn voor wat je mag ontvangen…

Hannie Mommers
10 years ago

Net zoals Astrid en Anouk heb ik altijd al heel veel gegeven. Maar zonder focus. Wel af en toe met frustratie, omdat ik het idee had dat ik niets terugkreeg. Inmiddels blijkt dat ik bekender ben dan ik zelf in de gaten had en dat mensen wel degelijk positief over mijn kunst praten.
Na de Business Bootcamp en nu helemaal met de verdieping van de Master Entrepreneur heb ik meer focus en ben veel duidelijker met een plan bezig.
Dat voelt geweldig 🙂
Fijne dag allen en veel succes!

Marné van Veenendaal
10 years ago

Net de Master Entrepreneur gedaan en bezig met implementeren.

Een goed blog schrijven met giften, in de vorm van waardevolle informatie en helemaal klaar voor een nieuwe website.

Toch nog even opgegeven voor de kunstmarkt, waar ik (nieuwe klanten) mensen kan informeren over de geweldige voordelen, mindfullniss en creativiteit van mozaïek.

Mijn doelgroep bepalen, dat vind ik een hele lastige. Heb je een tip, behalve dat het diegene moet zijn die de meeste bereidheid heeft te betalen? Hoor het graag!

Suc6 allen.

Wilko van der Ploeg
10 years ago

@Marne…
Tja, doelgroepen voor kunstenaars… het lijkt me niet makkelijk, maar gezien de dingen die je doet -mozaiek en brons- kun je je natuurlijk afvragen, welke doelgroepen graag ‘iets in brons’ of ‘iets in mozaiek’ zouden willen kopen… en dan denk ik direct aan huisdier-eigenaars.. Je huisdier in brons of als onderdeel van een mozaiek…
Je doelgroep zou dus zijn, de welgestelde huisdier bezitter…

Een andere doelgroep zouden de mensen die x jaar getrouwd zijn kunnen zijn… als je het brons nog verguld of verzilverd heb je nog een prachtig iets voor een zilveren of een gouden huwelijksfeest ook…
Je doelgroep zou dus de jubilerende echtparen zijn

Een vroegere vrienden van me schilderde Delfts Blauw, maar in plaats van de klassieke zaken, schilderde ze geboortekaartjes na op tegels, potten etc… ik weet niet hoe ‘mogelijk’ is een geboortekaartje in mozaiek uit te voeren… maar het is wel iets bijzonders, indien het mogelijk is…

Vriendelijke Groet
Wilko

Kees van der Stel
10 years ago

Dag Marné. Dank voor je felicitatie.
Voor wat betreft de doelgroep bepalen geeft Nisandeh onder de link ‘doelgroep bepalen’ in jouw comment een aantal suggesties. Ik vind het geen gemakkelijk issue.

Ik heb me uiteindelijk laten leiden door mijn intuïtie. Maanden geleden (na het Business Bootcamp in januari 2012!!) heb ik de vraag gesteld aan mijn ‘innerlijke weten’. Er kwam geen antwoord. Toen een paar weken geleden de nieuwe content van mijn website aan de orde kwam heb ik vanzelfsprekend de vraag weer gesteld. Na een dag ploeteren en ploeteren op de teksten nog steeds geen antwoord. Omdat ik nogal uiteenlopende (coaching)producten heb zag ik al een scenario voor me met twee websites en twee bloggen…

Een dag later kreeg ik een ingeving over het spectrum van mijn coaching (van helend, via preventief naar ontwikkeling) en jawel hoor daar bleek ook het antwoord op mijn doelgroepvraag in besloten te liggen. Nogal een complex procesje dus. Ik ben heel blij met de manier waarop ik mijn doelgroep nu heb kunnen definiëren en specifiek heb kunnen maken en dat ik kan volstaan met één blog en één site.

Zie onder de verschillende producten op mijn site hoe ik het opgelost heb. De uiteindelijke plaats van de teksten hebben ook nog wel wat hoofdbrekens en overleg met mijn ‘team’ gekost.

Groet en ‘sterkte’. Kees

Helmy Kleinlugtenbeld
10 years ago

De doelgroep van mensen die iets te vieren hebben is zeker een goede, Marné.

Wat ik laatst zag in de Waarmakerij in Nijmegen… daar hadden ze mozaïek in tafelbladen… overgoten met gietvernis. Daar kun je hele gave tafels mee maken.

Zij hadden een tafel staan die gemaakt was van allemaal verschillende plankjes en eentje met allemaal scherven van potten.

Ik moest toen denken aan dat Amerikaanse programma waarbij ze families een nieuw huis geven. Vaak zoeken ze dan een bijzondere vorm om iets van het oude huis te bewaren.

In zo’n tafel met gietvernis zou je dus een mozaïek kunnen maken van allerlei belangrijke details van het oude huis… of van iemands leven, of van iemand die het huis uit gaat om te trouwen of van iemand die op kamers gaat of wat dan ook.

Arnoud Kas
6 years ago

Beste Marné,

Doelgroep bepalen, gaat om jouw keuze, waarbij je je laat leiden door de vragen:

– Welke groep mensen wil ik echt graag helpen?
– Welk soort mensen binnen die groep geeft de beste kans dat ze mijn product/dienst kopen? Dat is je doelgroep.

Maak die doelgroep zo specifiek mogelijk, zodat je je communicatie, website etc.. hier op in kunt richten.
Succes

Suzan Jong
10 years ago

Iets te snel op de button gedrukt… Was nog iets vergeten…

De talloze blogposts, video’s en rapporten zijn heel waardevol. Voegen iets toe aan kennis en die kennis is altijd heel praktisch toepasbaar.

Alexander Biesheuvel
10 years ago

Nog 1 tip,

Ik heb iemand in mijn netwerk die boeken publiceert en schrijvers ondersteunt in het uitgeven van hun boek.

Als je daar in geinteresseerd bent neem even contact op via LinkedIn 🙂 dan verwijs ik je met alle plezier door.

groet,

Alexander Biesheuvel

Wilko van der Ploeg
10 years ago

Ik plan mijn blogposts altijd ruim van te voren, en in mijn eigen blog was de blogpost van vandaag al weken van te voren gepland. En dan is het mooi, dat na de Master Entrepreneur en na de blogpost over de ‘beste strategie ooit’ mijn eigen blogpost ‘mee resoneert’…

Mooi, maar niet toevallig. Want als ik me nog voldoende van natuurkunde meen te herinneren, komt resonantie alleen voor als we op gelijksoortige golflengten zitten 😉

Na de Master Entrepreneur is me nogmaals duidelijk geworden, hoe bevredigend het is, als je bevrijdt bent van het Middeleeuwse waanbeeld van ‘Kennis is Macht’ en je ontdekt dat wanneer we kennis delen we samen meer weten dan ieder van ons apart.

Goede business strategie of niet : We maken er in ieder geval de wereld beter mee…

Paulien van der Geest
10 years ago

Bij de Business Blogging Secrets heb ik goede voorbeelden / ideeën gekregen hoe wij als reisorganisatie toch iets waardevols kunnen weggeven (helaas, hele reizen weggeven gaat niet), bijvoorbeeld in de vorm van blogs. De dag heeft mij veel inspiratie opgeleverd, dank hiervoor!

Paulien

Saskia Frankena
10 years ago

@Paulien.
Ik heb een keer een website gemaakt voor een reisorganisatie die door de crisis hun aanloop zagen teruglopen..Als jij kon vertellen waarom het een heeeel goed idee is om jou een gratis wintersportvakantie te geven, dan maakt je daar dus kans op. En niet kinderachtig maar eentje.

Zo kun je je dus ook profileren…Geheid dat er over je gepraat wordt.

Lidy van Oord
10 years ago

Het geven zit bij mij ook in mijn bloed! Heerlijk vind ik het! Maar om brood op de plank te houden als makelaar is het toch nodig dat je af en toe wat ontvangt.

Wat zou ik kunnen geven behalve tips bij verkoop, aankoop enz dat meer klanten oplevert.
O ja ik geef ook nog een kadobox weg met een directe waarde van € 250,00 .
Ik hoor graag van jullie

Alexander Biesheuvel
10 years ago
Reply to  Lidy van Oord

Hoi Lidy,

Ik denk dat ik daar wel wat leuke ideeen over heb, neem even contact op met mij via LinkedIn, dan gaan we eerdaags even bellen om te sparren.

Hartelijke groet,

Alexander Biesheuvel

Saskia Frankena
10 years ago

Mag ik je uitnodigen, Alexander, om het juist in de blog te delen wat jouw ideeën zijn? Op die manier kan iedereen er zijn voordeel mee doen. Dat is voor mij de meerwaarde van deze blogs volgen en er ook mijn bijdrage aan te GEVEN.

Ik ben benieuwd wat je te zeggen hebt, wat jouw ideeën zijn.

Alexander Biesheuvel
10 years ago

Hallo Saskia en Lidy,

Ik denk dat ik met mijn out-of-the-box denken wellicht een leuke marketing campagne kan bedenken voor Lidy die succesvol zal zijn voor haar markt, met waar zij zich ook mee onderscheidt.

Ik kan hier van alles gaan roepen, maar beter is om specifiek voor haar onderneming iets te bedenken, omdat marketing toch echt afhankelijk is van haar doelgroep, haar naam, haar achtergrond ect ect.

Ik ben er achtergekomen dat ik behoorlijk creatief ben in het vinden van oplossingen voor problemen waar mensen mee komen.
Een aantal van de mensen die bij de Master Entrepreneur geweest zijn kunnen dat denk ik wel beamen,
alleen daar heb ik meer persoonlijke info voor nodig.

Uiteraard ben ik meer dan bereid om het idee te delen op het moment dat ik die info heb.

Hartelijke groet,

Alexander Biesheuvel

Lidy van Oord
10 years ago

Hallo Alexander,

Ik sta open voor nieuwe dingen en ben erg benieuwd naar jouw ideeën.
Ik neem contact met je op.
Dan kunnen we misschien wat afspreken en verdere informatie uitwisselen.
Bedankt Nisandeh, voor dit medium!

Saskia Frankena
10 years ago
Reply to  Lidy van Oord

Op zich is tips geven natuurlijk ook een soort van geven. Maar heb je al eens gedacht aan een gratis training “hoe pimp ik mijn huis voor de verkoop”. Voor een groepje en dan een upsell voor die mensen die er waren. Bijvoorbeeld een korting op de makelaarskosten als je nu de opdracht gunt.

Zo kun je het ook zichtbaarder maken wat jij doet en war jouw expertise ligt.

Succes overigens..werk genoeg zou ik zeggen, nu nog kopers.

Sharda Bakridi
10 years ago

Ik ben naar de Business Bootcamp geweest begin juli. Ontzettend veel geleerd en erg belangrijk dat ik start met denken als een ondernemer. Van je hobby je bedrijf maken! Ook vaak gedacht hoe gaat dit allemaal bij mij terecht komen dat mijn bedrijf gaat groeien. Nu ben ik druk positief bezig met wat ik voor andere kan betekenen, zonder mijzelf opzij te zetten en het vanuit een ‘verkeerd’ intentie te doen.

Met deze werkwijze ben ik een week aan de slag. Ook in de schoenen gaan staan van mijn doelgroep: wat willen zij nu echt graag, wat ervaren zij als ‘value’ . Ik ben ontzettend benieuwd waar deze reis mij heen gaat brengen!

Iedereen heel veel succes!!

Else van der Sloot
10 years ago

Inderdaad, eerst geven en dan nemen. Probleem met mijn vak is echter dat veel mensen tekeningen halstarrig als een soort van hobbie blijven zien, m.a.w. ze willen het voor niks. Ik ben daar nimmer in meegegaan, en mijn publiek veranderde daardoor gelukkig in serieuze geïnteresseerden. Ik ben dus begonnen met juist NIET te geven, maar wel mijzelf serieus te nemen!

Vervolgens heb ik verschillende doelgroepen in mijn netwerk opgebouwd.

Netwerk 1 = die van de “vieringen”, zoals huwelijk, zoveel jaar getrouwd, verjaardagen, jubilarissen etc. die een portret willen laten tekenen/schilderen

Netwerk 2 = die van het “willen leren”, dus cursisten, waar ik mijn ervaringen mee deel. Geven en toch betaald worden dus.

Netwerk 3 = die van de “herinneringen”, en tevens mijn remarkable product, het portretteren van overledenen, mensen en dieren. deze laatste heb ik dankzij de Business Bootcamp ontdekt, en via het Beehive-game heb ik veel “honing” gekregen waar ik nu mee aan het werk ben. Mijn doel is dan ook dit netwerk verder uit te breiden!

En het geven? Niet meer zo moeilijk, want ik krijg nu klanten op mijn pad die mij net zo serieus nemen als ik mijzelf, en als ik wat voor hun mag betekenen door iets voor hun de maken, krijgen ze er veel voor terug van mij.

Netwerk 1 krijgt vaak een leuk jaarboekje van de NABK bijvoorbeeld, een naslagwerkje waar heel veel kunstenaars zichzelf presenteren. Of een giclée van een populaira pastel van mij voor de wat grotere klanten.

Netwerk 2 krijgt een gezellige afsluitdag aan het einde van de cursus, of een gratis workshop van een dag. Ook kunnen ze bij mij veel voordeliger aan materialen komen. EN tijdens de cursussen en/of workshops geef ik veel van de theorie op schrift (mail of papier voor de niet-internetters, die zijn er ook nog volop!) er bij, zodat ze het altijd bij de hand hebben om na te lezen.

Voor netwerk 3 zal ik nog wat bedenken, maar voor allemaal geldt dat een Blog een prima middel van geven is. Maar daar zal ik nog aan moeten werken. Met alle aanwijzingen en tips moet dat beslist gaan lukken.

Bedankt Nisandeh, EN je hele team!

Josephine Wierdsma
10 years ago

Dag Else, interessant wat jij en Cynthia kort aanhalen. Zeggen dat wat je geeft, je terug ontvangt, is m.i. te kort door de bocht of niet volledig. Misschien is het jezelf serieus nemen wel een voorwaarde, of zoals Cynthia het verwoord, jezelf veel gunnen.
Boeiende insteek en een waardevolle bijdrage aan het onderwerp. Dank jullie wel.

Wil ik nog toevoegen dat ik het geef-principe een hele leuke manier vind om je bedrijf te promoten / te laten groeien, terwijl het ouderwetse reclame maken mij helemaal niet trok. Het geven creeert beweging en betrokkenheid en daardoor verbinding. Heerlijk om dat in gang te mogen zetten.

Jennifer Hanenberg Elders

Nisandeh, van jouw ‘geef’-activiteiten heb ik het meest baat gehad bij de Business Bootcamp. Dat gaf voor mij echt het zelfvertrouwen om voor mezelf te gaan beginnen. Het begin van een andere mindset was geboren, door jouw overtuiging dat het mij kan lukken, werd dat mijn overtuiging! Ook de inhoud van je blogs en de video-boodschappen die je geeft, zijn voor mij van veel waarde. Namelijk, bij de implementatie van ons business plan gebruik ik dit als naslagwerk en geheugenopfrisser. Dank je wel Nisandeh!

Margaret Rekers
10 years ago

Fijn om aan deze beste strategie te worden herinnerd.

De gratis artikelen helpen me om beter na te denken over mijn business, soms is het een spiegel en diverse artikelen hebben me aangezet tot actie.

Voor de gratis video’s geldt hetzelfde. Daar komt de kennismaking met Nisandeh Neta als energieke inspirator bij.

De Business Bootcamp heeft me de kans geboden om buiten mijn comfortzone te treden. Iets dat ik ook voor mijn eigen bedrijf nodig heb om geslaagd en succesvol te worden.
De Business Bootcamp heeft me diverse nieuwe contacten opgeleverd met interessante mensen.
De Business Bootcamp heeft me ook laten ervaren hoe ik in flow aan en in mijn business kan werken, waarbij doelen en focus belangrijke elementen zijn.

De gratis seminars hebben mijn kennis, vaardigheden en mogelijkheden uitgebreid. Het zijn de ‘geheime’ tips (die je nergens hoort en leest) die het verschil maken.

Wat alles bij elkaar me heeft opgeleverd: geloof in mezelf en in mijn kans op succes.

Jammer is de lange weg die ik nog moet gaan om mijn doelen te bereiken. Graag zou ik alles tegelijk oppakken.
Maar ja…Natuurlijk zal ik keuzes moeten maken om stap voor stap mijn pad te gaan richting mijn doelen. Ook dat is me duidelijk geworden bij de Business Bootcamp en de gesprekken die ik daar voerde met al geslaagde ondernemers.

Ramon de Vries
Ramon de Vries
9 years ago

Naar aanleiding van het Business Bootcamp ben ik werkelijk begonnen met implementeren van mijn ideeen. Ik heb deadlines gesteld en aan de wereld verteld wat ik van plan ben.

Hester Hool
9 years ago

Beste Nisandeh,
De manier waarop jullie zoveel mensen iets geven is uniek. Zelf heb ik veel gehad aan de info betreffende social media. Heb hier nu al veel over gelezen en ga binnenkort naar jullie gratis training.
Geven is okee en zakelijk gezien ben ik ook altijd een gever geweest. Ook toen ik in loondienst was. Vind het heerlijk om mensen sterker te zien worden en steviger in hun schoenen te zien staan. Hun onzekerheid weg te zien ebben…
Heb helaas ook vaak gezien dat mensen bang zijn om te geven. Bang omdat hun idee misschien gebruikt gaat worden maar waar komt een idee vandaan? Ik vind dat onzin en hoop dat door jullie acties steeds meer mensen inzien dat je samen altijd sterker bent. Je hebt elkaar nodig in deze wereld. De ene keer geef je iets. De andere keer krijg je iets. Ik krijg nu, op het moment dat ik dat het hardste nodig, heb veel van de Business Bootcamp en ook van mensen die de Business Bootcamp bezocht hebben. Niets geen jaloers gedrag maar elkaar gewoon iets gunnen.

Jacqueline Lammerts
10 years ago

Klopt! Geven en niet nemen.
Ontvangen door jezelf te openen en te delen.

Ik heb mogen ervaren tijdens meerdere seminars van Open Circles dat dit zoveel meer vertrouwen en verdieping geeft in de relatie die je opbouwt met mensen. Zo bied ik altijd (al meer dan 8 jaar) gratis kennismakingsgesprekken aan. Hiermee verlaag ik de drempel van durven uitreiken door mensen. En daar mensen zich direct gezien voelen in dit uur is nagenoeg elk gesprek eigenlijk een intakegesprek geworden. Niet omdat ik dit wilde halen, maar juist door met liefde zoveel te geven.

Mindset vanuit overvloed trekt overvloed aan. Dit is nu eenmaal een Universele wet 😉

Bart Bouman
10 years ago

Hoi Jacqueline,

Prachtige laatste zin, ik was mn in alle hectiek al weer een beetje uit het oog verloren maar het klopt! De juiste mindset is die van overvloed. Wees niet bang om te verliezen door te geven wat er is meer dan genoeg. Focus op het NIET verliezen brengt alleen maar verlies… 😉

Jantina van der Waal
10 years ago

Het zal mijn calvinistische opvoeding wel zijn maar ik vind geven om je zakelijke succes te vergroten en om er zelf beter van te worden geen geven maar investeren.
Geven doe je zonder iets terug te verwachten, ook niet langs een omweg.
En er is niets op tegen om te investeren door iets aan te bieden waar je niet direct geld voor krijgt, maar zolang je hoopt dat je door deze actie later meer verdient moet je niet doen alsof het uit een goed hart komt. Het komt uit een zakelijk hart, en dat mag, en dat hoeft helemaal niet fout te zijn, maar houd je motieven wel zuiver.

Saskia Frankena
10 years ago

Ik ben het niet helemaal met je eens. Ja echt geven heeft geen verborgen agenda. Maar aan de andere kant is geven ook een balans, een cirkel. Persoonlijk wordt ik niet blij van mensen die alleen maar geven en niet kunnen of willen ontvangen.

Als ik mijn expertise op het gebied van WordPress weggeef dan doe ik dat zonder bijgedachte, maar wel in de wetenschap dat het de kans groter maakt dat ik er links om of rechts om ook weer iets voor ontvang.

En ik ben er ook duidelijk in naar mensen. Het is geen geheim waarom sommige zaken weggegeven worden en andere betaald moeten worden.

Wilko van der Ploeg
10 years ago

@Jantina: Allereerst bedankt voor de persoonlijke email die je me hebt gestuurd. Ik stel dit zeer op prijs. Maar met betrekking tot jouw ‘calvinistische achtergrond’ waag ik het als ‘mede (ex-) calvinist’ je tegen te spreken… De kern van het calvinisme -hoewel vergeten door de meeste calvinisten- is ‘Alles is genade’… oftewel… ‘Alles krijg je in deze wereld om niet’…

Hoewel Nisandeh in deze blogpost het ‘geven’ als strategie aanprijst, denk ik hem goed genoeg te kennen, om te weten, dat het geen strategie maar zijn tweede natuur is… ook geloof ik, dat de meeste mensen die werkelijk geraakt worden door zijn boodschap over de conscious millionaire, geraakt worden, omdat zij diep in hun hart ‘gevers’ zijn…

Het ‘geven’ als business strategie heeft voor mij gewerkt… WordXPression groeit en groeit steeds harder naarmate ik meer geef… maar ik geef niet omdat ik wil ontvangen… ik geef, omdat ik wil delen, omdat ik begrijp dat alleen delen je werkelijk tot mens maakt.

En door jouw bericht per mail aan mij, weet ik, dat jij er net zo over denkt… maar het is goed voor alle ‘natuurlijke gevers’, dat zij weten, dat hun natuurlijk gedrag OOK werkt als business strategie…

Koen Snoek
8 years ago

Ik ben bij de Business Bootcamp geweest (= een geweldige weggever).

Veel mensen leren kennen en veel kennis opgedaan en een andere kijk op business gekregen.

Ik lees geregeld blogberichten hier en ervaar alle informatie als veel relevante waarde waar ik veel An heb.

Jolanda van der Horst
10 years ago

Ik vind het prima om te geven. Gratis informatie, e-book (ben ik mee bezig), tips en een gratis dag voor secretaresses (wel met kosten voor eten/drinken).
Daarnaast heb ik me gisteren ingeschreven als vrijwilliger om een paar uur per week te helpen met dementerende ouderen. Ik ben nog geen miljonair, maar tijd geven is ook geven. Zo lever ik mijn bijdrage aan de maatschappij.

Wilko van der Ploeg
10 years ago

@Jolanda en al die andere mensen die eerder denken aan geven dan ontvangen…
Zoals een oud Apeldoorns gezegde luidt : ‘Alles is eindig, behalve je vermogen te geven’ (Wilko van der Ploeg, Business Bootcamp Blog 2012).
Als zoon van een geweldige vrouw die nu helaas langzaam wegzakt in dementie: Bedankt!
Het is mooi… ik zag zojuist in Facebook een advertentie van stichting De Zonnebloem… en reageerde direct… drie minuten later zag ik het commentaar van Jolanda… mijn moeder is dementerend en ik ben iedere dag dankbaar voor al die vrijwilligers die zich inzetten voor dementerende ouderen… hoe mooi is het om drie minuten na mijn aanmelding voor ‘De zonnebloem’ , een stichting voor lichamelijk gehandicapten, te lezen dat iemand anders besloten heeft tijd vrij te maken voor dementerende ouderen… Voor wat betreft ‘the Law of Attraction’… QED! (quod erat demonstrandum, vertaald: hetgeen bewezen moest worden).
Geven is geen business-strategie, maar een elementaire levensbehoefte!

Frans van Heel
10 years ago

Het valt mij steeds vaker op, ook in bovenstaande commentaren, dat de meeste mensen intrinsiek graag geven. Deze mensen, inclusief ikzelf, vinden het vaak moeilijker om te vragen. Een van onze zegswijzen die wij van jongsaf aan hebben geleerd die ons in de weg zit om te geven is dat ‘voor niets alleen de zon opgaat’.

Ik denk dat het erom gaat dat je een onderscheid kunt maken tussen dat wat je geeft en dat waarmee je je geld kunt en moet verdienen. Alleen de sceptici, diegene voor wie het glas altijd half leeg is en van wie je het sowieso niet moet hebben, zullen het je kwalijk nemen als je eerst iets geeft, bijvoorbeeld een gratis seminar en vervolgens iets vraagt, zoals het kopen van je boek of deelname aan een betaalde workshop.

Jessica Versluijs
8 years ago

Het ‘eerst geven’ is absoluut een must.
Ik werk met de Grinberg methode die in NL nog heel nieuw is, daarom bied ik regelmatig mensen een probeersessie aan.

Zo geef ik mensen binnen organisaties en bedrijven gratis 20 minuten sessies ter ontspanning van Nek en Schouders.

Het geeft mensen een lijfelijke ervaring van het werk wat ik doe.
Ik raak mensen aan en daarom is deze sessie een krachtige tool om mijn werk te presenteren.
Veel plezier met geven!

Fenna Janssen
9 years ago

Sinds het volgen van het Ultimate Marketing System seminar bij Open Circles geef ik gratis workshops. Werkt perfect! Leidt altijd tot aanmeldingen voor mijn half jaar programma.

Rinus Vlaar
10 years ago

… what to say
Bedenk dat er ook mensen zijn die nikS willen ontvangen en
dat is ook OK.
Vooral mensen bij overheid instanties mogen zelfs nikS aannemen. En ja helaas zijn mensen die iets weggeven in deze tijd verdacht. Zou het komen doordat de commercie al bezig is met zo genaamd gratis, 2 halen 1 betalen, korting zus en zo, een winstpakker, dolle dwaZE dagen ….en dan heb ik ‘t niet eens over het goede doel, maatschappelijk verantwoord ondernemen …. duurzaamheid … sponsor bob ing
Ik ben -zo- weg en wens iedereen ‘t zijne
Xxxxx.

Sylvie van den Meerendonk

De afgelopen maanden heb ik ontzettend veel gehad aan jullie geef-activiteiten. Ik ben bezig mijn coachingsbedrijf, dat ontzettend goed loopt, om te zetten naar een trainingsbedrijf (onder andere trainingen om te ontdekken wat echt bij je past, een soort loopbaantraject in een weekend en een training om binnen 3 maanden succesvol te zijn als ondernemer).

Alle tips die ik heb gekregen tijdens het Business Blogging Secrets seminar hebben me geinpsireerd om er met een nieuwe structuur tegenaan te gaan. En ik ga geregeld terug naar de Business Bootcamp om nieuwe inzichten op te doen. Ik sta steeds weer op een nieuw punt, dus kom ik weer tot nieuwe inzichten.

Dank je wel daarvoor! Ik begrijp het belang van geven. Ik heb de vorige training mijn training weggegeven tegen kostprijs als verjaardagscadeau en ik heb gezien wat dat heeft gedaan.

Sylvie

Sylvie van den Meerendonk

O ja, en niet te vergeten vind ik het ontzettend leerzaam om van jouw trainersvaardigheden te leren, Nisandeh. Ik kom dan ook naar de evenementen van Open Circles wanneer ik maar kan om te leren hoe jij training geeft.

Jacqueline Taalman
10 years ago

Tijdens de open dag in de Regenboogslang in Bergen op Zoom, heb ik de hele dag korte reikibehandelingen gegeven en verteld wat ik nog meer doe. Dankzij deze open dag heb ik daarna 1 volledige reikibehandeling gegeven, 1 reikicursus en 2 soulbodyfusionbehandelingen met goed resultaat.

Leni Minderhoud
10 years ago

De ‘geef’ -strategie werkt hier zo goed omdat ik nauwelijks twijfel heb om de duurdere trainingen te gaan volgen. Ik krijg er zoveel voor terug. Niet alleen de trainingen zelf maar ook alle informatie er om heen. Het is even wennen, de dagelijkse mail, maar ik zie er nu naar uit. Verzamel alles in een map.

Tevens kan ik alle tips ook weer meenemen in mijn eigen workshops netwerken en ‘van USP naar PITCH’, want ook voor werkzoekenden naar een baan kun je het toepassen. Want deze mensen zijn zelf ook een ‘bedrijf’. Ze hebben zelfzorg voor zichzelf als bedrijf, en dat werkt. Die verantwoordelijkheid beseffen, maakt dat ze een afwijzing bijv niet persoonlijk opvatten, dat ze zichzelf beter kunnen verkopen. En ik ga het geven daar ook meer benadrukken, vooral via de online media, tips geven, mensen aan elkaar voorstellen in je netwerk etc.

Sinds de Business Bootcamp geef ik gratis workshops voor werkzoekenden in Leiden, kleine groepen. En ze zijn snel vol. En het leuke is, een accountantskantoor in mijn buurt stelt hun vergaderzaal gratis beschikbaar hier voor. Ik heb het gewoon gevraagd en dat was voor hen weer voor mij ‘een gift’. Hoe kwam ik daar aan. ASK!

En vergeet niet te bedanken voor een contact, een lijst met tips etc.

Dank Nisandeh voor alle waardevolle informatie!

En @Marja goed dat je dit vermeldt, het gaat om het netwerk achter je netwerk. Spiritueel gezien is dit een wonder, en zoals Merijn zegt: Het Werkt!

Astrid Davidzon
10 years ago

Grappig. Het principe van eerst geven pas ik al geruime tijd toe, maar mede door jullie focus daarop heb ik het behoorlijk uitgebreid.

Nu kreeg ik gisteren voor het eerst de feedback op mijn website: ‘Mag ik wat zeggen? Je geeft wel erg veel gratis weg. Het lijkt wel uitverkoop!’

Daar moest ik wel om lachen. De reden dat degene die het zei bij mij op gesprek was, was juist zo’n gratis aanbod. Vervolgens heeft ze wel ingeschreven voor een workshop.
Dus uitverkoop of niet. Het werkt ontegenzeggelijk!

Zonnige groet,
Astrid Davidzon

Anja Leinders
10 years ago

Haha uitverkoop! 🙂 En dat is nu juist de periode waarin winkeliers het meest omzet draaien. Dus als je het hele jaar door in je business uitverkoop houdt, kun je nagaan wat voor resultaat dat geeft.

Hannie Mommers
10 years ago
Reply to  Anja Leinders

Dat is een goede opmerking Anja, zo ver had ik er nog niet bij stilgestaan!

Maria Simons
10 years ago

Voor mij is het nog wel eens een zoektocht, de balans tussen geven en nemen.
Nisandeh heeft er een mooi kader aan gegeven. Eerst iets aanbieden (gratis) daarbij meer geven als iemand verwacht en voor een volgend product de prijs vragen die je waard bent. Het is ook gewoon duidelijk!
Groet Maria Simons

Erika van Dijk
10 years ago

Vooral de live seminars hebben ervoor gezorgd dat mijn blog meer wordt gelezen, dat ik betere beslissingen heb genomen voor mijn bedrijf als het om marketing gaat en dat er meer omzet gegenereerd is. Vooral de duidelijke structuur van de seminars zorgen voor een toegankelijke implementatie.

De manier waarop deze strategie wordt toegepast is zo fantastisch dat het helemaal niet vervelend is als er promotie wordt gemaakt tijdens de seminars.

Doordat er zoveel waardevolle informatie wordt gegeven bouw je een relatie op, de gun-factor is dan in hoge mate aanwezig. Deze factor is -als ik even voor mezelf spreek- doorslaggevend bij het maken van bepaalde keuzes binnen een onderneming.

Suzan Jong
10 years ago

Jullie werkwijze van eerst geven heeft me ontzettend veel gebracht. Allereerst de Business Bootcamp, waardoor ik een begin kon maken om m’n mindset te veranderen, de wereld anders te gaan zien, m’n business anders te gaan aanpakken. En nu zelfs al passief inkomen verdien (terwijl ik nooit eerder van het woord gehoord had!).

Verder de waardevolle informatie-sessies (Elements of Success, Write Your Book in 28 Days, The Ultimate Marketing System…). Ik merk dat m’n energie telkens een stukje omhoog gaat en dat m’n doelen steeds helderder worden, steeds als ik bij Open Circles ben geweest.

En last but not least.. De mogelijkheid om in het E-team te kunnen bijdragen aan het succes van anderen. Geweldig!

Saskia steur
10 years ago

Ik heb zo ontzettend veel geleerd van wat jij en Open Circles mij allemaal hebben gegeven, ook omdat dit zo goed past bij mijn eigen manier van denken. Het enige wat ik nu wil noemen is dat dat je me hiermee vandaag wel een heel bijzonder verjaardagscadeautje geeft 🙂

Hartelijk Bedankt!

Saskia Frankena
10 years ago
Reply to  Saskia steur

En wat is er mooier dan dit ook weer allemaal te delen? Ik merk dat dit de waarde alleen maar weer groter maakt omdat je het nu met z’n allen kunt doen en iedereen er weer iets eigens aan toe voegt. Net als jouw cursus.

Enne gefeliciteerd dus! 😉

Sylvia Heistek
Sylvia Heistek
10 years ago

Teach what you Preach. Nisandeh, jij bent een rolmodel voor mij. Nu ik zelf trainingen geef en ervaar dat het thema: Eerst Geven – enthousiast wordt ontvangen geef ik zelf steeds meer en meer. Dat voelt goed en de reactie daarop voel ook goed! Zoals managementspreker Jan van Setten zegt: Onder-nemen is Boven-geven!

Anouk Plantinga
Anouk Plantinga
10 years ago

Ik doe mijn hele leven al niets liever dan geven. Maar dat was geen strategie. Bij Open Circles heb ik geleerd dat ik wat ik fijn vind om te doen als strategie kan gebruiken en daar ben ik blij om. Voor mij is het vooral de uitdaging om vanuit dat geven door te gaan naar ontvangen, ontvangen van geld voor wat ik geef.
Op dit punt zit ik nu, ik ben mijn marketingplan aan het maken en mijn gratis diensten aan het ontwikkelen die opgevolgd worden door betaalde.
Zonder dat systeem was ik misschien eeuwig blijven weggeven en dat is natuurlijk niet de bedoeling!

Helmy Kleinlugtenbeld
10 years ago

Herkenbaar Anouk!

Mooi dat je schrijft dat het alleen geen strategie was. Zo zie ik het nu ook. Voor mij ook ‘aangeboren’…

Door de reactie die ik hierboven aan Marjolein en Wilko schreef zag ik ook ineens dat het gekoppeld was aan ontvangen. Bijzonder dat jij dat ook zo ervaart.

Bewustwording en het aanpassen van de strategie geeft ons dus andere acties en ook andere resultaten!!

Alex van Dam
10 years ago

Mijn bedrijf PartTracker is operationeel in de Industriële Branch.
Ik heb lang moeten nadenken op het “Geef” principe. Deze business strategie wordt aangehaald in de Business Bootcamp, maar ik struikel erover. Wat zou ik kunnen weggeven om klanten als vliegen naar mij toe te trekken?
Als er mensen zijn die me kunnen helpen. Graag !

Met vriendelijke groet,
Alex
parttracker.eu

Thies Kuijlman
10 years ago
Reply to  Alex van Dam

Alex,

Wat je geeft hoeft niet duur te zijn. Het moet waarde hebben voor jouw afnemer. Je hoeft niets van je product weg te geven, dit kan zelfs averechts werken heb ik gemerkt. Jouw product heeft op het moment van geven meer waarde voor jou dan voor je afnemer, want ze kennen het nog niet. Kennis geven kost niets. Ik neem aan dat je domeinkennis hebt rondom het product wat je verkoopt, dus kan je daar waarschijnlijk waardevolle content (waardevol voor de afnemer) over ontwikkelen. Desnoods ‘leen’ je het van anderen en bundel je dat.

Wat voor jouw site nog makkelijker is, is helpen kopen. Geef een overzicht van de laatst geplaatste artikelen als extra hulp in plaats van die lange lijst in de sidebar. Kijk eens hoe succesvolle particuliere webshops zaken doen. Pik de methodiek en vertaal het naar jouw business. Mogelijkheden te over volgens mij. Wil ik best eens met je over brainstormen hoor.

Koos Overbeeke
10 years ago
Reply to  Alex van Dam

Hallo Alex,

je zou aan kunnen bieden dat bedrijven die voor het eerst zaken met je doen een bepaalde partij omzet gratis zouden kunnen aanbieden om je diensten uit te proberen.

Voor potentieel kopende klanten zou je kunnen aanbieden dat ze gratis lid worden van je site en dat ze de eerste partij die ze aanschaffen verkrijgen met een extra korting krijgen (bijv. zonder bemiddelingskosten.)

Door veel organisaties lid te maken van je site wordt je voor verkopers ook aantrekkelijker.

Je kunt ook een service aanbieden waarbij je bepaalde artikelen (waarvan jij weet dat er regelmatig vraag naar is) op stock neemt. Je neemt dan het risico voor de verkoper weg en dat is aantrekkelijk oor hem.

Zo maar wat ideeën waar een “gratis” aspect aan kan worden verbonden en die jou aantrekkelijker maken om zaken mee te doen.

Ik hoop dat dit helpt.

Koos

Alexander Biesheuvel
10 years ago
Reply to  Alex van Dam

Hi Alex, Alex hier 😉

Ik snap heel goed dat het lastig is om als je een product verkoopt iets weg te geven, zeker in jou geval waarvan het product niet van jou is.

Wat ik denk dat voor jou een idee is zijn 2 dingen:

1) maak van jouw dienst een betaalde dienst, mensen moeten betalen ( abonnementsvorm ) om van jouw dienst gebruik te maken, maar vertel ze ook waarom ze het abonnement bij je moeten afnemen, welke meerwaarde creeer je voor de doelgroep waar jij je op richt.
Immers mensen betalen graag voor iets wat problemen voor hun oplost ( inzicht Master Entrepreneur 🙂 )

Dan kom je automatisch uit op het gene wat je kan geven.
Je hoeft er geen geld voor te berekenen! geef het abbonement gratis! maar geef dan wel aan dat je als doel hebt om jouw target audience te ondersteunen in de problemen die zij ervaren, en maak duidelijk dat jij de missende link bent in het proces waar zij tegen de problemen aanlopen.

het is net als een hoop andere bedrijven doen, ze geven korting op producten, korting die je feitelijk zelf betaalt, maar een korting die er wel voor zorgt dat jij bij die bedrijven hun producten kopen.

zoals Nisandeh al eerder heeft gezegd… het is easy…..

ik hoor graag van je of het idee je wat lijkt, als je er over wilt sparren, je hebt mijn nummer.

groet,

Alex

Yvonne Casander
10 years ago

Geven was vroeger voor mij heel gewoon. Na een aantal nare ervaringen, ben ik eerst gaan nemen, wat helemaal niet bij mij past, maar nu zo`n beetje mijn tweede natuur is geworden. Uit ANGST! En dit wil ik helemaal niet, omdat ik dit niet ben. Gelukkig wordt mij dat nu duidelijk gemaakt tijdens de trainingen van Nisandeh. Ik wil mijn oude ik graag weer begroeten en doe daarvoor mijn best.

Anne Buiskool
10 years ago

Wat mooi Yvonne. Herkenbare inzichten. Ik ben ook zo het een en ander tegengekomen de jaren dat ik in een gemeenschap woonde. Overlevingsstrategieën, gewoontes vanuit pijn zoals je beschrijft.
Voor mij is heel duidelijk geworden dat ik niets te willen heb. Dat alles wat ik doe, hoe ik me uitdruk, ik dat ook ben. Door aanvaarding van al die uitdrukkingsvormen die ik ontwikkeld heb, wordt vanzelf duidelijk welke van dienst zijn en welke niet (meer)
Mijn ervaring is, dat niets weggaat. Bewustzijn maakte het me mogelijk dat er andere keuzes gemaakt worden. Die slijpen langzaam in…totdat er weer zo’n moment is waar de gewoonte weer zegeviert. Vind ik niet erg meer. Niets menselijks is me vreemd. Heerlijk toch!

Marja Dedden
10 years ago

Eerst geven is, na het bijwonen van de Business Bootcamp, voor mij zo logisch. Bij de Business Bootcamp heb ik veel handvatten gekregen om mijn business verder op te zetten. Voor mij als adviseur heb ik nu geen probleem meer met de vraag hoeveel advies ik bij een kennismakingsgesprek al geef. Ik heb nu zelf ervaren dat dat de manier is om een relatie op te bouwen die uiteindelijk kan uitmonden in een opdracht. Grappig is ook erachter te komen dat die opdracht soms bij een heel ander bedrijf vandaan komt, dan waar je oorspronkelijk mee bezig was. Anders gezegd: Als je geeft aan A, reageert B.

Wilko van der Ploeg
10 years ago
Reply to  Marja Dedden

@Marja: Ik denk dat dat wel een van de belangrijkste inzichten is: Degene waar je van ‘krijgt’ is niet perse degeen aan wie je gegeven hebt…. ik merk dit ook. Via mijn nieuwsbrief bereik ik inmiddels bijna 4000 ondernemers, maar pas ook weer komt er een klant naar mij toe, die niet op mijn lijst stond, maar die van verschillende kanten hoorde ‘dat hij bij mij moet zijn’… En dat is ook het leuke van de hele ‘geef’ strategie… het verspreidt zich als een inktvlek… (hoewel ik eerlijk moet zijn, het geven is bij mij geen strategie, maar meer iets wat in mijn natuur zit)

Suzanne Trieling
8 years ago

“Eerst geven” sloeg in als een bom bij mij. Zo logisch!!!
Wie goed doet, wie goed ontmoet is het spreekwoord toch ook?
Ben het ook gelijk gaan implementeren, en het werkt.

Elfriede Krauth
10 years ago

Mooi te lezen hoe dit onderwerp zo’n positieve sfeer creëert.

Waar ik veel baat bij heb is het proces tijdens de Business Bootcamp wat mij leerde dat er zo veel meer mogelijk is als ik er maar open voor sta.

Ik kijk ook graag naar het “Mindset” gedeelte van de gratis video die we tijdens de Business Bootcamp hebben gekregen – om er kort even weer in de juiste mindset te komen als ik achter mijn computer zit.

En ik heb de netwerkvragen die we tijdens het netwerkmoment hebben gekregen op mijn mobieltje opgeslagen. Elke keer als ik naar een netwerkevent ga, weet ik weer welke vragen ik kan stellen om een leuk gesprek op gang te krijgen.

En, ik geniet van de waardevolle tips elke dinsdag, en dat ik daar weer wat bekende gezichten tegen kom 🙂

groeten, Elfriede

Merijn Kegel
10 years ago

Ik kan me helemaal vinden in bovenstaande.
Met web4women.nl geven we praktische WordPress en Internet Marketing workshops en rekenen alleen de Hosting. Wat ik merkte is dat het best lang duurt om vertrouwen te krijgen (logisch) en dus zijn we nu bezig om meer weg te geven voordat we de kans geven om aan te melden.
Dit werkt bijzonder goed en zorgt voor veel meer aanmeldingen.
In de eerste workshop geven we dan zoveel informatie dat deelnemers direct zien dat wij experts zijn. Er wordt letterlijk gevraagd naar vervolgcursussen en zo zijn deze vervolgcursussen eigenlijk bedacht door de deelnemers! Aangezien we nog veel meer aanverwante diensten aanbieden vinden steeds meer zelfstandige ondernemers ons. Hierdoor groeien we tegen de crisis in.
Dit alles nav de Business Bootcamp en Master Entrepreneur trainingen. Het werkt!

Els Broekhuijsen
9 years ago

Ik ben dankbaar dat ik Open Circles Academy heb ‘ontdekt’, dat iemand mij hier mee in contact heeft gebracht. De waarde die je geeft is enorm en voor mij zeer leerzaam. Dank Nisandeh. Ik ben al ambassadeur en daarmee bevestig ik de theorie achter je werkwijze. Wat betreft het blog en de comments moet mij van het hart dat ik door de bomen het bos niet meer goed zie. Er wordt zoveel uitgewisseld dat het mij vooralsnog meestal als volgt vergaat. Ik sluit de site af en reageer vandaag maar even niet. Alles wat ik had kunnen bedenken staat er al. Ik ben op zoek naar de voor mij juiste maat. Sometimes less is more.

Martin Hollander
10 years ago

Het principe van eerst geven en dienstbaarheid trekt veel goeds aan.

Als je de mogelijkheid krijgt om eerst, en zonder verplichtingen, te ervaren wat het product of de dienst voor je betekend, dan ben je
1) blij als je beslist meer van het product of dienst te kopen of
2) blij als je beslist het product of dienst niet te kopen.

Ik ben dankbaar voor de kennis, ervaring en contacten die ik afgelopen weekend tijdens de Master Entrepreneur heb opgedaan. Zonder de Business Bootcamp had ik niet zomaar ingetekend voor deze cursus die mij en mijn bedrijf de mogelijkheid geeft om verder te groeien.

Leni Minderhoud
10 years ago

Hi Martin!
Goed je hier te zien. Goede toevoeging dat je ook kan besluiten het product niet te kopen als je het eerst kan ervaren.
Ik heb je uitnodiging op LinkedIn gestuurd…Volgens mij wachten er wel een paar daar op jouw acceptatie 😉 Ik had nl dat contact voor jou die interesse heeft in een product. Wellicht heeft ze je al benaderd

hartelijks
leni

Asha Vasconcellos-Badal

Wat ik gehad heb aan de gratis bootcamp in januari 2013 is:

IT CAN BE DONE! (de 1000 zinnen in 3 minuten).

Het gaf me opnieuw het geloof om nieuwe dingen door te zetten. Tijdens het implementeren kwamen er meer nieuwe ideeën en groeide mijn geloof ook dat het mogelijk is.

Super.

Geesha Alaran-Williams
10 years ago

Tot nu toe waren mijn intake gesprekken/assessments altijd gratis. Ik heb gisteren de hele dag over nagedacht en vroeg mezelf af? “Wat nou als ik ook een half uur virtuele training weggeef?” Platform bestaat al maar wordt alleen gebruikt nadat de klant betaald heeft.
Ook voor mijn 2 nieuwe backend producten zal ik beginnen met een aantal gratis weg te geven, een win-win situatie…ik krijg feedback op een nieuw product, referenties en video materiaal (uiteraard met toestemming) en zij krijgen een gratis ‘WOW” product in de vorm van een irresistable one-time offer 🙂
Ik zit alleen vast bij de ‘wanneer stop ik met de actie’ (gratis backend). Gratis Frontend (2 producten/diensten) zullen natuurlijk altijd gratis zijn.

Net als Dora en Diego ben ik er helamaal klaar voor!

Warme zomerse groet,
Geesha

Maaike Frankena
10 years ago

Hoi Geesha,

Net zoals jij liep ik te peinzen. Ook nog nadat de man met de hamer langs was geweest:-)
Maar, ik ben eruit! Mijn gratis Front End leidde mij ook naar het splitsen van mijn website etc. 3 Funnels, verschillende groepen, verschillende talen.

Een gedeelte van je irresistable offer is natuurlijk ook de tijdslimiet. Op een gegeven moment is het op! Maak het extra leuk door te stellen dat de eerste 10 een gratis Back End krijgen??

Kees van der Stel
10 years ago

Mijn nieuwe website is gistermiddag on line gegaan.
Voor mensen die een kijkje willen nemen: als jullie op mijn naam klikken boven het comment is er een rechtstreekse link met mijn nieuwe site.

Ik heb het erop aangestuurd mijn site Business Bootcamp / Nisandeh Neta proof te maken!!:
1. Centraal staat een blog met mogelijkheid comments te leveren. Ik start vanzelfsprekend zeer binnenkort met het ‘posten’ van nieuwe blogs. Een aantal proefblogs staat er al op. Ik ga wekelijks een blog plaatsen.
2. Alle informatie van mijn oude site is transparant en beter zichtbaar gemaakt, zodat mijn nieuwe site een etalage is van hetgeen ik wil zijn voor mijn klanten.
3. De benefits voor de klant staan voorop.
4, Ik heb mijn expertise, kennis en kunde en mijn ‘aanwezigheid’ duidelijk voor het voetlicht gebracht.
5. Ik heb na veel hoofdbrekens (heeft maanden geduurd) mijn Target Audience bepaald en ook duidelijk weten te omschrijven en toegelicht.
6. Ik heb mijn producten duidelijk gedefinieerd en goed zichtbaar gemaakt.
7. De social proof (aanbevelingen) heeft een prominente plek gekregen.
8. Mijn aanwezigheid op de social media is voor het voetlicht gebracht. Al mijn tweets zijn te volgen op mijn site.

Ik ben nog bezig mijn e-mail list te fine tunen (ik vind dat het vervelendste en tijdrovenste karwei ever, maar cruciaal natuurlijk) en ik ga vanzelfsprekend mijn eerste mailing goed voorbereiden.

Dus Nisandeh. Volgens mij ben je hartstikke tevreden over mij.

Hoort zegt het voort a.u.b. I’m a fantastic coach! Yes you are!

én wat ik zelf vanzelfsprekend heb toegepast en toe blijf passen:

Be the change you want to be and implement the change you want to reach. Kees

Marné van Veenendaal
10 years ago

Hoi Kees,
Van harte met je nieuwe site en blog, (ook al 3 maanden vooraf?)
Hoe heb je uiteindelijke je target audience vastgesteld?
Groet Marné

Lex de Prieëlle
10 years ago

Afgelopen januari eerst het Business Bootcamp weekend gedaan en nu net terug van het weekend Master Entrepreneur 2012

Als er een ding is blijven hangen van al die andere honderden ideeën die ik op me afgevuurd kreeg in deze weekenden dan is het deze regel wel:

Geef eerst.

Dit heeft bij mij een enorme boost gegeven aan de conversie van anonieme offertes (en vaak nietszeggende getallen) naar echte opdrachten.

Ik weet dat ik dit nog veel slimmer kan aanpakken, maar dat ik nu al veel weggeef voor dat de deal gesloten is heeft voor mij heel goed gewerkt. Ik geef schetsen, ideeën, informatie en demo’s weg voordat ik de opdracht binnen heb.

Ik help bedrijven met ‘animated explanations’ hun producten begrijpelijk te maken en daardoor hun verkoop te bevorderen. Een paar uur werk voor een bewegende schets of een soort demo animatie – dat zou ik voorheen niet in mijn hoofd gehaald hebben, maar nu ik dat ben gaan doen ga ik nooit meer terug!

Ruud Smit
10 years ago

Geven is fantastisch. Dit is mijn ervaring: een grote scholengroep (nieuwe klant) vroeg me om een offerte twee workshops over omgaan met dilemma’s voor hun managementdag. Ik gaf twee workshops gratis en vroeg als tegenprestatie de deelname van de bestuursvoorzitter en een gesprek met die man na een week. De workshops zinderden van de energie en het gesprek werd een ontroerende ontmoeting. Na een week belde één van de directeuren: of ik diezelfde workshop kon verzorgen voor drie van zijn teams. Probleem: er was eigenlijk geen geld want de school was bijna failliet. Ik ben gaan praten met het managementteam van die school. Uiteindelijk wilden ze zes workshops, voor het voltallige personeel. De school betaalde er vier en behalve de workshops gaf ik een aantal gratis telefonische consulten en adviezen via mail. Die school is één van mijn beste ambassadeurs geworden.
Tip: geef omdat je wilt geven, niet omdat je wilt krijgen.
Succes met je business en hartelijke groet,
Ruud Smit

Ton Heerding
10 years ago
Reply to  Ruud Smit

Mooi Ruud! Dit is pas business doen vanuit je hart.

Marné van Veenendaal
10 years ago
Reply to  Ruud Smit

Ha Ruud,

Ware passie komt boven zo! En gefeliciteerd met alle gevolgen ervan.

Hartelijke groet, Marné

Ton Heerding
10 years ago

Ik ben ook overtuigd van de kosmische wet die niet te kraken is: Geef vanuit je hart en onvoorwaardelijk, dan zul je ontvangen! Ga er hierbij maar vanuit dat het doorgaans vanuit een andere hoek is.
Vorige keer had ik me ingeschreven voor de Business Bootcamp. Ik had toen Keelontsteking. Nu lig ik met Gordelroos op bed, dus ik krijg genoeg (voor m’n kiezen!).
Ik kijk erg uit naar mijn eerste Business Bootcamp, waar kan ik inschrijven?
Wie helpt me ff op weg?….Thanx!

Rani Goederee
Rani Goederee
10 years ago
Reply to  Ton Heerding

Hai Ton,

Allereerst beterschap…!

Als je je voor de Business Bootcamp van 7 en 8 juli aanstaande wilt inschrijven, dan kan dat op:
http://www.businessbootcamp.nl/stap2-registratie-bbc-juli

Als dat te kort dag voor je is, dan kun je je na 8 juli inschrijven voor de eerstvolgende Business Bootcamp in het najaar. Dit is de laatste Business Bootcamp van dit jaar. Alle informatie hierover is vanaf 9 juli te vinden op deze website.

Hartelijke groeten,

Rani Goederee
Open Circles Academy

Maaike Frankena
10 years ago
Reply to  Rani Goederee

Hallo Rani,

Fijn om te weten, een paar van ‘mijn’ mensen kunnen niet in juli, dan begint de vakantie hier en moeten ze heeeeeeeeeeel nodig naar de zon!

Anja Leinders
10 years ago

De eerst geven strategie is iets waarvan ik enkele jaren geleden besefte dat ik het al heel mijn leven aan het toepassen ben. Het is ook een heel logische levenswijze voor mij: als je geeft, komt er ruimte vrij om weer te ontvangen. Alleen moet je dan ook wel ingesteld zijn op het mogen ontvangen.

Hannie Mommers
10 years ago
Reply to  Anja Leinders

*Pok*, en toen kwam het binnen. Natuurlijk weet ik eigenlijk dat niet-zo-goed-zijn-in-ontvangen een issue bij mij is, maar nu jouw comment zo direct onder mijn opmerking hierboven staat, word ik er weer helemaal aan herinnerd. Dank je wel, Anja!
xxx

Anouk Plantinga
Anouk Plantinga
10 years ago
Reply to  Hannie Mommers

We hebben allemaal wat te leren bij Open Circles. De gevers mogen leren ontvangen en andersom. Het een kan niet zonder het ander.
Als je die strategie kunt inzetten voor je business, is dat geweldig! Dan is er balans, dan is er win-win.
Ik heb bij Open Circles geleerd hoe je dat structureel kunt inzetten en nu ben ik die balans aan het creëren.
Ik mag dus een gever blijven, maar het is wel de bedoeling dat die boterham betaald kan worden.

Saskia Frankena
10 years ago
Reply to  Anja Leinders

Helemaal mee eens Anja. En het mooie aan ontvangen is wat mij betreft dat als je je echt openstelt, je misschien niet altijd krijgt waar je je op ingesteld hebt, maar dat de waarde soms nog wel onverwacht groter is dan je had gehoopt. Zo is mij het afgelopen jaar al heel veel toegevallen. Business-wise en prive.

En wat het geven aangaat merk ik ook dat het heel goed werkt. Ik geef regelmatig een dag van mijn tijd aan de Waarmaakdagen. Als WordPress expert help ik mensen om kort en snel grote stappen te maken met hun websites. Maar met Biz2Web doen we eigenlijk precies het zelfde. En het mooi is dat het werkt als een filter. Je krijgt die mensen als betalende klant die ook echt jouw hulp willen of nodig hebben. Hoeveel makkelijker je dan met de neuzen de zelfde kant op komt te staan!

En eerlijk gezegd vind ik het ook heel fijn. Aan het einde van de dag weer het gevoel dat ik iemand echt blij heb kunnen maken..

Anouk Plantinga
Anouk Plantinga
10 years ago

Saskia, die waarmaakdagen zijn geweldig! Ik heb er laatst eentje meegemaakt en ben zo enthousiast dat ik er nu een ga organiseren en ook graag mijn diensten aanbied op andere dagen.
Wie weet zien we elkaar eens op zo’n dag?

Melanie Lo
8 years ago

Ik Twitter mijn blogs. Sinds gisteren. Mijn blogs hebben content.

Anouk Beekman
9 years ago

Het “eerst geven” principe, daar was ik al bekend mee en wilde dat ook toepassen in mijn eigen business. Maar gaande weg merkte ik dat ik onbewust geleid werd door mijn schaarste-denken en wat “karig” begon te denken over het “weggeef” aspect.
Door de eerste kennismaking met Open Cirlcles en in het bijzonder met Nisandeh tijdens de Social Media die via Business Complete werd aangeboden, heb ik zelf het effect ervaren van het “geef” principe. Geweldig! Ik heb, naast dat Jennifer, mijn compagnon, en ik ons direct hebben aangemeld voor de Masterclass Business Campus, mij direct aangemeld voor de Business Bootcamp. Hier twijfelde ik eerst over, maar die was direct over na mijn eerste kennismaking!
Vervolgens na de Business Bootcamp ons weer direct aangemeld voor de 3 andere seminars!!!
Dus dit jaar staat in het teken van:
1. Open Circles Academy – educatie
2. Business opzetten en goed van start gaan
3. Doen!!

Tot slot het meest waardevolle wat ik heb gekregen van de Business Bootcamp is dat niet alleen mijn vertrouwen en geloof ontzettend is toegenomen, maar zeker ook die van mijn compagnon Jennifer! Na de Business Bootcamp is haar vertrouwen en geloof in ons product en dienst volledig teruggekeerd. En dat is echt fantastisch!! Samen werken wij met veel plezier, drive en inspiratie aan ons bedrijf en ons remarkable product.
Dat had niet gelukt, zeker niet op deze manier, als wij niet hadden deelgenomen aan de gratis waardevolle seminars van Open Circles Acedmy!

Nisandeh en E-Team, ontzettend bedankt!!!!