GRATIS CADEAU: nieuwe videocursus

5515 views | 79 reacties |
shares


Gedurende de afgelopen jaren heb ik gewerkt met honderden freelancers in honderden projecten, zoals software ontwikkeling, grafisch ontwerp, tekstschrijven, video productie, consulting en nog veel meer.

Voordat ik mijn favoriete professional kies, bekijk ik over het algemeen zo’n 10 tot 20 offertes.

In de afgelopen 15 jaar heb ik dan ook duizenden offertes gelezen van honderden freelancers en bedrijven. En soms krijg ik het gevoel dat vrijwel iedereen dezelfde fouten maakt. Fouten die er voor zorgen dat ze de deal niet krijgen, lang voordat ze hun kennis, vaardigheden en expertise hebben kunnen laten zien.

Wanneer je je offerte naar een prospect stuurt en je maakt maar één van die veelvoorkomende fouten, dan belandt je offerte onderaan de stapel en de kans dat je de deal sluit, neemt exponentieel af met elke fout die je maakt.

Weet je, wanneer een prospect jouw offerte leest, is het eerste waar hij of zij naar zoekt, is het antwoord op de vraag: ‘Waarom moet ik aandacht besteden aan deze offerte, in plaats van die andere 20 op de stapel?’.

Als ze niet binnen 30 seconden iets vinden dat hun interesse wekt, dan ben je de deal al kwijt.

Wat nu als je wist hoe je deze 10 fatale fouten kun vermijden VOORDAT je je volgende offerte verstuurt?

Wat zou het je waard zijn om je kans op de deal te verdubbelen, verdrievoudigen of te verviervoudigen?

Geïnteresseerd?

Dan is hier… mijn cadeau voor jou – een compacte en praktische videocursus die uit 10 lessen bestaat – “10 Best Ways to Get the Deal“.

Vul je naam en e-mailadres op het formulier hieronder in en je krijgt je eerste les binnen 10 minuten.

Vervolgens krijg je gedurende de komende 10 dagen elke dag een les – waarin je leert wat je niet moet doen en wat je wél moet doen om je offertes geaccepteerd te krijgen.

Elke les is kort – 2 tot 7 minuten.
Bekijk de les en implementeer direct wat je leert in je volgende offerte. Ik beloof je – je zult versteld staan van de resultaten.

Ben jij klaar om jouw offerte om te zetten in een deal?

Vul dan het formulier hieronder in en klik op ‘Direct downloaden’.

En ik hoor graag jouw tips. Wat doe jij om de kans te vergroten dat je offerte een deal wordt?

Deel jouw tips, suggesties en ideeën in het commentaarveld hieronder.

En geef dit waardevolle cadeau door aan al jouw

Op jouw succes, Nisandeh

79
Leave a Reply

avatar
48 Comment threads
31 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
51 Comment authors
Nisandeh NetaAnja LeindersIngrid van LithAnna Sofia van HooijdonkRachid Tobi Recent comment authors
  Subscribe  
nieuwste oudste meest gestemd
Laat het mij weten wanneer er
Saskia Steur
Gast

Ja, weer zo’n geweldig cadeau! Weer wat geleerd, vandaag!
Al warm aanbevolen aan mijn netwerk.
Thanks and a big hug,
Saskia

Anna Sofia van Hooijdonk
Gast

Super Steur!!! 🙂 Wat leuk gevonden! Die houd ik erin voor jou!

Anna Sofia van Hooijdonk
Gast

Fantastisch om weer eens zo’n cadeau te mogen ontvangen.
Er zullen vast weer waardevolle tips aangereikt worden! Ik kijk ernaar uit de video’s te gaan bekijken. Dank je wel Nisandeh!

Linda Riel
Gast
Linda Riel

In mijn offertes zorg ik altijd dat er geen spel of typfouten staan. Iedereen maakt ze, maar niets is zo ergerlijk als je dat soort fouten maakt. Mensen vallen daar echt over.

Daarnaast zorg ik altijd dat het goed leesbaar is door extra regelruimte te gebruiken.

Het uiterlijk van de offerte is het eerste dat opvalt en dat moet dus picobello in orde zijn.

Evelien Bos
Gast

Goede tip, Linda! Het zorgen voor foutloze teksten is voor mij bijna een ‘way of life’ geworden, maar vaak is het een ondergeschoven kindje. Ook vind ik het persoonlijk heel belangrijk hoe dingen eruit zien voordat ze ‘de deur’ uitgaan, maar naar mijn idee wordt ook daar veel te weinig aandacht en tijd aan besteed.

Diana Ridderikhoff
Gast
Diana Ridderikhoff

Heel goed, Linda, door de -terecht- grote nadruk op inhoud en vorm wordt dit nog wel eens vergeten, terwijl een simpele taalfout het hele effect kan bederven. Ook stijlfouten dienen vermeden te worden (zoals ‘een gratis cadeau’ – pleonasme….).
Ik vind het ook belangrijk dat een tekst ‘letterlijk’ goed leesbaar is, geschreven in een goed leesbaar lettertype, een niet te klein font en met een goed contrast. Oudere decision makers willen nog wel eens problemen hebben met de esthetische kleine grijze lettertjes met heel veel witruimte.

Marion Kriele
Gast
Marion Kriele

Ik bedenk spontaan dat het misschien een idee is om elkaars offertes door te lezen voordat die de deur uitgaan.
Je kijkt immers gemakkelijk over je eigen fouten heen, hoe goed je de tekst ook checkt. En een frisse kritische blik kan ‘m inhoudelijk misschien nog sterker maken.

Wilko van der Ploeg
Gast

@Diana: Toch heeft het pleonasme ‘Gratis Cadeau’ je er niet van weerhouden de blogpost te lezen en zelfs commentaar te geven 😉

Een pleonasme kan -hoe irritant voor taalpuristen- vanuit marketing oogpunt juist goed werken: Het versterkt een bepaald gevoel… een ‘gratis cadeau’ kost echt helemaal niets… (natuurlijk, een gratis product ook niet, en een cadeau evenmin ;))…

Remko Zuidema
Gast

Mede doordat ik stevig last van dyslexie had, ben ik altijd erg gefocust op grammaticale of andere tekst fouten. Een brief, rapport of offerte met deze fouten kan ik niet weerstaan te verbeteren. Daarna gaat ie op de verkeerde stapel…. In de wereld van technici waarin ik meestal werk gebeurt dat erg vaak!

Alexander Buskermolen
Gast

I think it’s fantastic and very inspiring to see how Nisandeh and his team have build an excellent marketing system that creates a win-win everytime. And the great thing is that’s very transparant so I can learn from it and apply its principles in my own business.

Thanks Open Circles!

I’m looking forward to seeing the video’s!

Alexander Buskermolen
Owner at Lexo Music Productions

Saskia Steur
Gast

Hoi Alexander, ik ben het met je eens dat deze manier inspirerend is. En ook juist die transparantie maakt het voor mij geloofwaardig een aanbevelenswaardig. Ik leer er elke keer weer van!

Alexander Buskermolen
Gast

Ik krijg helaas wel telkens een foutmelding wanneer ik me aanmeld voor de videocursus….misschien een fout op de pagina?

Alexander

Ingrid van Lith
Gast
Ingrid van Lith

Dank je wel Alexander.

Het formulier werkt nu wel weer correct.
Je kunt je nu aanmelden en je krijgt direct een bevestiging.

Hartelijke groet,

Ingrid van Lith
Open Circles Academy

Anna Sofia van Hooijdonk
Gast

He, Ingrid,
Leuk je gezicht bij je naam nu te zien!
En inderdaad het heeft vanmorgen even geduurd, maar na 1/2 uur werkte het wel hoor! Ik heb de 1ste video inmiddels ontvangen en bekeken, dank hiervoor! Ben benieuwd naar de rest, maar…. zal zeker weer waardevol zijn!

Wouter Kabbes
Gast
Wouter Kabbes

Ingrid,

Ik ontvang nog steeds een foutmelding bij de aanmedling voor de videocursus…?

Ingrid van Lith
Gast
Ingrid van Lith

Beste Wouter,

Onze excuses en de problemen zouden nu echt opgelost moeten zijn.
Ik heb even jouw gegevens getest en als het goed is, ontvang je binnen 10 minuten een bevestiging.

Hartelijke groet,

Ingrid van Lith
Open Circles Academy

Saskia Steur
Gast

Hoi Ingrid, ik krijg geen foutmelding, maar ook geen video(link).
Groetjes, Saskia

Ingrid van Lith
Gast
Ingrid van Lith

Beste Saskia,

Ik zie je ook niet op de lijst staan. Dus je gegevens op het formulier zijn niet goed verzonden.
Misschien heb je net je gegevens ingevuld, toen wij het probleem aan het herstellen waren.

Ik heb je nu toegevoegd en je ontvangt binnen 10 minuten een bevestiging.

Hartelijke groeten,
Ingrid van Lith

Open Circles Academy

Saskia Steur
Gast

Top, Ingrid, ik heb ‘m binnen en bekeken!
I am a Super Star, o nee, een Super Steur 🙂

Big Hug,
Saskia

Daphne Veldman
Gast

Super leuk om op deze manier een cadeautje te mogen ontvangen. Helaas kan ik het niet aanvragen want ik krijg telkens een foutmelding dat mijn e-mailadres niet herkend wordt.

Ingrid van Lith
Gast
Ingrid van Lith

Beste Daphne,

Als het goed is ontvang je binnen 10 minuten een bevestiging.
De problemen met het webformulier zijn nu opgelost.

Hartelijke groet,

Ingrid van Lith
Open Circles Academy

Brigitte van der Loo
Gast

Persoonlijk contact, dat is het belangrijkste om een deal rond te krijgen. Dat maakt dat mensen die de beslissing nemen mij iets gunnen. Vaak is de deal al gemaakt voor ik zelfs een offerte stuur, en komt voort uit wederzijds vertrouwen. Dat zijn de leukste opdrachten.

Evelien Bos
Gast

Je hebt helemaal gelijk, Brigitte, maar vaak zijn er ook leuke opdrachten waarbij je de mensen nog niet kent en je zult dan toch een manier moeten zien te vinden om die mensen te leren kennen!

Wilko van der Ploeg
Gast

@Evelien,
Door mijn bloggen is het vaak zo, dat IK de klant niet ken, maar de klant wel al het vertrouwen in mij heeft en het gevoel heeft mij te kennen… Sommige klanten volgen al een jaar of langer mijn blog, lezen mijn nieuwsbrief, deden mijn videotraining, lazen mijn ebook, voor ze besluiten ook daadwerkelijk stappen met WordPress te nemen. Voor mij blijft het een ‘nieuwe’ klant, met alle leuke uitdagingen van dien (ik heb de meest uiteenlopende mensen in mijn klantenbestand), maar ik heb wel het gemak van binnenkomen met een voorsprong.

Brigitte van der Loo
Gast

Klopt, Evelien. Ik heb tot nog toe de luxe positie, net als Wilko, dat ik zelden ‘koud’ contact heb. Dus ik heb de opdrachtgevers leren kennen via mijn netwerk ofwel ik ben aanbevolen. Dat geeft absoluut een voorsprong.

Anja Leinders
Gast
Anja Leinders

Lucky you Brigitte 🙂
Bij contact vanuit je netwerk kennen ze je natuurlijk nog niet echt. Bij doorverwijzing van tevreden klanten is dat wel. Merk je een verschil in respons tussen deze 2 situaties?

Wilko van der Ploeg
Gast

@Brigitte: Heel herkenbaar. De meeste mensen die bij mij komen, zijn al doorverwezen door bestaande klanten… en een offerte is voor hen meer een bevestiging van de afspraken (voor mij trouwens ook ;)) dan vergelijkingsmateriaal met andere partijen.

Aletta Boer
Gast
Aletta Boer

Ik krijg telkens een foutmelding!

Ingrid van Lith
Gast
Ingrid van Lith

Beste Aletta,

Ik heb voor jou even gekeken en als het goed is ontvang je een bevestiging binnen 10 minuten.

Hartelijke groet,

Ingrid van Lith
Open Circles Academy

Roland Scholten
Gast

Helaas, ik krijg een foutmelding bij het aanmelden. Hopelijk wordt deze fout snel hersteld. Want de informatie van Nisandeh is naar mijn ervaring erg waardevol.

Ingrid van Lith
Gast
Ingrid van Lith

Beste Roland,

De fout is hersteld en binnen 10 minuten ontvang je een bevestiging.

Hartelijke groet,

Ingrid van Lith
Open Circles Academy

Evelien Bos
Gast

Dank je wel voor je cadeau!

Leuk om weer met mijn neus op de feiten gedrukt te worden. Ik ben benieuwd naar de rest!

Rachid Tobi
Gast

Bedankt!! Ben ik weer erg blij mee Open Circles!!

Het formulier werkt alleen niet in Google Chrome, heb ‘m nu in safari geopend en daar doet ‘ie het gelukkig wel.

Vriendelijke Groet,
Rachid Tobi

Bart Kappers
Gast

Het eerste filmpje heeft als titel:”don’t sell yourself short.”

Doe jezelf niet tekort. Een waarheid als een koe.

Als jij je bedrijf niet serieus neemt, waarom zou ene opdrachtgever dat dan wel doen?

Ik zie uit naar de volgende delen van de videocursus !!

Fijne dag

Anja Leinders
Gast
Anja Leinders

Helemaal mee akkoord Bart.
Het is een onderwerp dat ik steeds terugzie.
Hoe vaak hebben we het als kind niet gehoord “doe maar gewoon” of “nee, dat kan je vast niet”.
We zijn groots geboren, maar door al dat soort opmerkingen van onze omgeving zijn we getraind om onszelf klein te houden.
Het vergt een shift in mindset om je terug van je grootsheid bewust te worden.

Anouk Plantinga
Gast
Anouk Plantinga

Eigenlijk moet een offerte irresistable zijn. Dan maak je de meeste kans om de opdracht te krijgen.
Maar hoe doe je dat dan?
In elk geval ervoor zorgen dat hij aan de wensen van de klant voldoet. Dat je meer biedt dan dat en dat vooral heel duidelijk wordt dat dit de oplossing is voor het probleem of het antwoord op de vraag.
Ja, de taal moet kloppen en helder zijn.
Ik ben wel benieuwd naar de video’s, want eerlijk gezegd loop ik een beetje spaak hier. Wat het precies is dat de offerte echt moet hebben, weet ik eigenlijk niet.

Ingrid Verbeek
Gast
Ingrid Verbeek

Bedankt voor dit mooie cadeau.
Ik hoop alleen dat het qua temperatuur ook gauw lente wordt. ;o)
Ik kreeg de mail zonder problemen super snel in mijn mailbox.

Video zojuist bekeken.
Geweldig om dit weer een keer terug te zien. Het zet weer even de puntjes op de I.

Thanks! en geniet van het mooie weer.
Hugs
Ingrid

Anna Sofia van Hooijdonk
Gast

Ingrid,
complimenten voor je engelengeduld en het steeds weer beantwoorden van ieders opmerking van “foutmelding”! Zo komt alles toch uiteindelijk wel goed!

Marja Smits
Gast

Leuke actie weer. Op deze wijze denken we er weer eens goed over na wat belangrijk is in een offerte.
Op de eerste plaats staat bij mij:
Verzend alleen een offerte als je daadwerkelijk iets te bieden hebt wat de prospect wil ontvangen.

Of het nu een oplossing voor zijn probleem is, of dat product tegen een scherpe prijs, of een prachtig collectors item: de offerte moet het gevoel geven dat hij iets bijzonders gaat missen als hij niet doorleest.

Daarna natuurlijk ook waarmaken wat je belooft….!

Jeremine Holt
Gast

Vroeger maakte ik bij offerteaanvragen de denkfout dat de opdracht al zo’n beetje doorging. Ze vroegen tenslotte naar de prijs, dacht ik.
Niets is minder waar.
Een offerteaanvraag is een uitgelezen kans om een klant te winnen, of te verliezen. En met dat in m’n achterhoofd gaat het een heel stuk beter.

Wilko van der Ploeg
Gast

@Jeremine, Een denkfout die ik vroeger maar bleef maken, was dat ik in offertes probeerde de klant uit te leggen, waarom hij toch voor methode X moest kiezen, terwijl de klant niet zocht naar methodes (wegen) om een resultaat te bereiken, maar om resultaten, functionaliteiten… Met het bespreken waarom technische oplossing X beter was dan Y ontnam ik de potentiële klant eigenlijk het plezier om de offerte te lezen… En ik zie zelf, dat dit een fout is die veel ondernemers maken… niet alleen met offertes… je moet de klant duidelijk maken welke resultaten je verkoopt, de weg om het… Lees verder »

Anita Brinkman
Gast

@Wilko. Dit herken ik zeker ook. Heeft mijns inziens ook te maken met het geloof dat je iets goeds voor ze hebt. Sinds Open Circles trainingen is dat geloof enorm gegroeid en ga ik sowieso anders communiceren. Eea kan dan ook sneller geregeld worden merk ik. Wel zo prettig en je treft ook meer van de doelgroep waar je echt mee wilt werken.

Jeremine Holt
Gast

@Wilko
Haha, ik ging er een urenverantwoording van maken.
Hoe stom (euh, onhandig), gingen ze vervolgens kijken welke uren ze niet nodig vonden.
Dat doen we dus niet meer.

Ruud Overstegen
Gast

Heerlijk om weer eens wat te krijgen. En niet zo maar wat. Het zijn elke keer weer zeer waardevolle geschenken die ik zeker kan gebruiken.
Ondanks dat ik geen offertes maak, weet ik dat ik hier veel aan kan hebben. Misschien om te kijken of offertes maken ook wat voor mij is om meer klanten te krijgen.

Bart Kappers
Gast

Net video 2 bekeken. Top !! Zoals gewoonlijk !!

Laat je klant zichzelf overtuigen van jouw toegevoegde waarde voor jouw bedrijf.

Geef een proefabbonnement weg of een “free ride”, verzin maar wat moois.. 🙂

Ik wil geen klanten die nu eenmaal getekend hebben, maar alleen maar klanten die blij zijn met wat ik voor hen mag bijdragen aan hun bedrijfsresultaten.

Zo blijven zij blij en tevreden en worden ze ambassadeurs van mijn diensten.

Fijne dag !!

Bart Kappers
Gast

Net video 3 gekeken.

Hoe slim om bestaande opname’s of artikelen (die toch al hebt !) te gebruiken om je klanten op te warmen voor je bedrijf of je diensten.

Verder belangrijk om aan te sluiten bij de wensen van je potentiële klant. Wat maakt het hem / haar uit wat je voor een ander hebt gemaakt ! Mooie eye-opener.

Fijne dag

Linda Riel
Gast
Linda Riel

Ja, inderdaad heel slim. Ik ben zelf nu ook aan het bedenken hoe ik dit zou kunnen inzetten bij mijn bedrijf.

Als tip voor jou Bart, kun je eens kijken bij Laura Roeder. Zij is enorme bekendheid aan het verwerven als social media expert. Zij gebruikt voornamelijk video om haar product te promoten, maar video is ook haar product.

Bart Kappers
Gast

Op Koninginnedag maar even een wat tijd apart gezet om mijn business-mind aan te scherpen. Nisandeh, bedankt voor de tijdsinvestering in mij. Ik heb wat zaken aan mijn actielijst toegevoegd w.o. het leveren van een proefabbonnement en verbetering van mijn communicatie naar mijn klanten. Hierdoor ga ik niet mijn “ding” aan de klant proberen te verkopen maar echt ga kijken of de behoefte van de klant door mijn diensten kan worden vervuld. Soms kun je om deze reden naar mijn idee een klant beter laten lopen omdat de behoefte en mijn aanbod te ver uit elkaar liggen. Zo, nu tijd… Lees verder »

Justin Junier
Gast

Ik heb laatst een offerte gestuurd naar een potentiele klant. Voordat ik dat deed heb ik diegene in kwestie opgebeld en verteld wat er allemaal daadwerkelijk in de offerte stond. Aangezien diegene verantwoording moest afleggen aan de definitieve beslissingsmaker over de offerte stelde hij dit erg op prijs. Er kwamen toch nog twee kleine zaken naar boven die we direcht recht gezet hebben. Kon hij weer beter voor de dag komen.

Hij blij, ik blij!

Bart Kappers
Gast

Zojuist het filmpje bekeken:”Benadruk de voordelen”.

Fantastisch. Veel verkopers draaien het verhaal af hoe goed hun product wel niet is, maar vergeten de vertaalslag te maken naar het voordeel voor de klant.

Als de klant geen persoonlijke toegevoegde waarde ervaart in je product of dienst zul je niets verkopen. Aan ons de nobele uitdaging de behoefte van de klant goed in kaart te krijgen en te verwoorden.

Fijne avond

Kees van der Stel
Gast

Dankjewel voor dit cadeau. Het wordt vast weer smullen van de leerstof en de prachtige manier waarop Nisandeh zijn lessen presenteert. Het blijft maar doorgaan. Wat een mooie manier om vrienden te maken en mensen echt ook prachtige content te bieden met front-end product. Het stimuleert en motiveert mij enorm om mijn best te doen om van mijn toko een business te maken. Ook al ben ik daar trouwens zelf al jaren mee intensief mee bezig, is niet alles nieuw voor me en ervaar ik overvloed door mijn werk is het erg prettig eens het gevoel te krijgen dat er… Lees verder »

Leontine van Roosmalen
Gast

Dank voor dit mooie cadeau. Ik ga vanavond direct de eerste video bekijken.
Ben benieuwd.
Leontine

Anja Leinders
Gast
Anja Leinders

Wat een handig en nuttig cadeau! Bedankt Nisandeh en team!
Ik heb in middels alle 10 de video’s bekeken en de grootste eye-opener was toch wel de opvolging.
Hoe gemakkelijk is het om bij een nee alles te laten vallen en er nooit meer op terug te komen…
Voorbijgaan aan je fear of rejection is maar weer eens duidelijk…

Wendy Dunnewind
Gast
Wendy Dunnewind

Allereerst hartelijk dank voor het cadeau! Het is fantastisch om te merken hoeveel we van elkaar kunnen. Ik heb net het eerste filmpje gezien, maar ik zal het niet kleiner maken dan dat het is, want het is een prachtige film! Het is zo herkenbaar, waarom doen we ons zelf te kort? Waarom willen we bescheiden zijn terwijl dat eigenlijk heel vaak niet nodig is? Ik neem aan dat elke ondernemer gelooft in zijn eigen business, dat je er van overtuigd bent dat jij een meerwaarde hebt in de markt, dat je er van overtuigd bent dat jij goed bent… Lees verder »

Anja Leinders
Gast
Anja Leinders

Succes met de volgende filpjes Wendy.
Ze zijn écht de moeite waard!

Gracia van der Heiden
Gast

Nisandeh en team enorm bedankt voor dit prachtige cadeau.
Ik ga ze vanavond bekijken.
Heb een inspirerende avond!

Remco Bontenbal
Gast
Remco Bontenbal

Ik kwam pas in een boek van de Amerikaan Joyner een tip tegen die ik in dit kader met jullie wil delen.

Hij schrijft: je hebt 3 seconden de tijd om de eerste indruk te maken. Een potentiële klant heeft altijd 4 vragen in zijn hoofd:
1. Wat verkoop je?
2. Wat kost het?
3. Hoe word ik daar beter van?
4. Waarom zou ik jou geloven?

Als je deze vragen kan beanwoorden met een korte zin (bv: je pizza bezorgd in 30 minuten of minder en anders is die gratis) kan je volgens hem je klanten overtuigen en de deur openkrijgen voor een langer gesprek.

Groeten,
Remco

Boukje Canaan
Gast

Hoe kan ik nou iets weigeren als het me gratis aangeboden wordt?
Natuurlijk ga ik dan iets voor je terug doen, want zo helpen we elkaar. Het systeem werkt echt zo en dat is juist ook weer fijn. Ik begrijp steeds beter hoe de dingen werken en ga er ook echt iets mee doen! SUPER.

Anja Leinders
Gast
Anja Leinders

Ik moest er zelf in het begin ook aan wennen, dat “gratis gedoe”. Ik ben grootgebracht met de overtuiging “er zit altijd een addertje onder het gras”.
Gelukkig dat ik inmiddels al veel van de “van huis uit” meegekregen overtuigingen heb getransformeerd.
En ja, zo creëer je tweerichtingsverkeer.

Aines Hooten
Gast
Aines Hooten

Bedankt Nisandeh om nogmaals een cadeau van jou te mogen ontvangen. Ik ben zeer dankbaar hiervoor. Waardevolle tips zijn altijd welkom!

Emmy Soplantila
Gast

Wat ik wel eens bij anderen zie en waarvoor ik oppas bij mijzelf is de toon van “zo doen wij dat voor alle klanten, dus ook voor jou”. Ik probeer de klant het gevoel te geven dat hij uniek is (want dat is ie ook) door veel aandacht te schenken aan goede formuleringen die dat ondersteunen.

(Heb ondertussen nog iets anders gedaan en even mijn mailbox gecheckt of de videocursus is binnengekomen, maar dat is nog niet ontvangen….)

Henri Stelder
Gast

Wat doe jij om de kans te vergroten dat je offerte een deal wordt

1. vooraf informeren naar het verwachtingspatroon van en bij de klant, afspraak maken voor een gesprek vooraf;

2. beoordelen of je de klantverwachtingen kunt waarmaken;

3. offerte maken op basis van jouw kennis en kunde, tevens voldoen aan de klantvereisten, NABELLEN !!

Jenneke Choe
Gast
Jenneke Choe

Heb me net aangemeld en gelijk binnen 5 minuten een mailtje gekregen.

Bedankt voor de voor het cadeau.
Ben al benieuwd naar de volgende video’s.

Bart Jansen
Gast

Ik heb deze serie ontvangen en bekeken in opmaat naar de Business Bootcamp. Gratis en voor niks zoveel waardevolle tips en inzichten. Wow!

Simon van Driel
Gast

Beste Nisandeh,

Aller eerst bedankt voor de lessen, waardoor ik altijd geïnspireerd word. Het laat mij mijn geleerde lessen weer herbeleven, zodat ik ze zeer bewust kan toepassen.

En om een antwoord te geven op je vraag:

Ik retweet jouw bericht om zo anderen te helpen en dit levert mij ook hulp op.

Mooie samenwerking!

Hartelijke groeten,

Simon van Driel

Boukje Canaan
Gast

Dit mag iedereen leren! getweet, op Facebook geplaatst enz. Fantastisch deze gratis lessen, dankjewel!

Arineke Elsenaar
Gast

Ik heb de instructies gevolgd: Twitter bericht gestuurd en de pagina ververst. Helaas nog geen toegang tot het artikel.

Nisandeh Neta
Gast

Could you try again Arineke?

Bene Bailleul
Gast

Beste Nisandeh,

Super bedankt voor dit meer dan waardevolle geschenk.
Ik heb de links goed ontvangen, nu nog de filmpjes bekijken en integreren in mijn gewoontes.

Beste Iedereen,

Graag geef ik nog 2 hersenspinsels mee van dingetjes waarmee ik de laatste tijd ook experimenteer en die mij veel opleveren:
– eerst de klant volgen en daarna (be)leiden naar nog meer en beter waarde toevoeging
– er steeds van uit gaan dat de deal binnen is, en dus steeds al een stap verder denken en doen.

Groetjes en succes voor iedereen, Bene.

Daphne van den Boogaard
Gast

Voordat ik een offerte afgeef, probeer ik eerst een band met de klant te creëren. Dat doe ik door ze uit te nodigen voor een gratis ‘ontdekkingsgesprek’. Dit is een vrijblijvende kennismaking, handig voor beide partijen om te ontdekken:

– of de wederzijdse klik er is
– wat de verwachtingen van de klant zijn
– wat de meerwaarde van mij daarin is

Ik denk mee, inspireer en adviseer in dat gesprek. Op die manier hebben we al een relatie, waarna de offerte goedkeuren gevoelsmatig een kleinere stap is: de zakelijke bevestiging van de opdracht waar we samen al aan hebben gewerkt.

Els Dekkers
Gast

Ik heb de tips nog niet gelezen, maar let vooral op de volgende punten. 1. Laat je offerte vooraf gaan door een opdrachtbespreking om de doelen en verwachtingen helder te krijgen. 2: Stuur je offerte ALTIJD binnen de afgesproken termijn toe, zo mogelijk binnen 2 – 3 werkdagen. 3: Benoem vooral de te verwachten resultaten of oplossingen in zo concreet mogelijke termen. 4: Controleer op spel- en stijfouten, controleer nogmaals en nogmaals een geprinte versie. De spelcontrole van Word is absoluut niet genoeg. 5. Neem in je offerte op dat je dienstverlening bij afronding geëvalueerd wordt. Zeker in mijn branche,… Lees verder »

Meta Groot Antink
Gast

Eigenlijk heb ik een vreselijke hekel aan offertes. Ik probeer ze dan ook te vermijden door snel persoonlijk contact te zoeken. Dan hoor ik snel genoeg of het een leuke klus cq klant is, en dan vind ik het ook niet erg als er geen opdracht uit komt. Een anonieme afwijzing op een kale offerte of het uitblijven van bericht: daar kan ik dan echt een hele middag over piekeren. Benieuwd naar de tips van Nisandeh, bedankt alvast!

Andrea Cusinello
Gast

Ik heb nog nooit een offerte gestuurd…
Het lijkt mij belangrijk:
– opvallend
– kort, duidelijk, direct to the point
– onmisbaar deal bij te zetten
– geen typefout
– de lezer niet vervelen

Nadine Roeleveld
Gast
Nadine Roeleveld

Weer een waardevol cadeau mogen ontvangen..ik heb nog nooit een offerte geschreven. Dus waardevol is nog een understatement. Ik hoop te leren hoe ik het als fotograaf kan toepassen. Bedankt!

Gonny de Wit
Gast

Super bedankt voor dit cadeau.

Zelf maak ik geen offertes maar mijn klanten wel – dus door het volgen van deze training kan ik nog meer waarde leveren aan mijn klanten en zorgen dat ze sneller succesvol zijn.

Pieter van der Kaaij
Gast

Al maak ik geen offertes, toch denk ik dat deze tips waardevol zullen zijn. Bij mijn intake gesprekken kan ik ook fouten maken. Ik ben erg benieuwd naar je videocursus, Nisandeh.

Bedankt alvast.

Pieter

Marijke Willems
Gast
Marijke Willems

Bedankt voor dit cadeau, wat een waardevolle tips!

Martine Verweij
Gast
Martine Verweij

Tip die ik van Nisandeh heb geleerd:
Geef oplossingen voor de problemen die je klant heeft i.p.v. te herhalen wat de klant heeft gezegd om aan te geven dat je naar ze hebt geluisterd.

Opmerking: de ‘Direct downloaden’-knop bij dit artikel werkt niet. Ik kom op een pagina met ‘De weg kwijt?’

Koen Snoek
Gast

Ik werk niet echt met offertes, maar wat ik ga doen is contact zoeken met mensen die geïnteresseerd zijn in wat ik geef, maar nog geen klant zijn.

Een muzikale groet,
Koen