Creatieve Business Groei

3127 views | 26 reacties |
shares


Eén van de belangrijkste principes die ik mijn studenten leer, is dat in tegenstelling tot de overtuiging dat ‘je geld nodig hebt om geld te maken’, de waarheid is dat ‘je creativiteit nodig hebt om geld te maken’.

Juist in deze tijd waarin veel ondernemingen moeite hebben om succesvol te zijn, is het belangrijk om creatief te worden in je business.

Vandaag wil ik je de volgende vraag eens stellen:

“Wat is het meeste creatieve ding dat je in het verleden hebt gedaan om je business naar het volgende niveau te tillen?”

Laat je tips hieronder achter voor anderen om van te profiteren – maar eerst nog twee ideeën die wij in het verleden hebben gebruikt om onze business te laten groeien: .

IDEE #1

Een paar jaar geleden boden we een groot vrouwenblad (Santé) aan om een enquete onder hun leden te doen met als titel “Hoe gelukkig ben je?”, we wilden de online enquete hosten, de lezers een cadeau bieden wanneer ze de enquete invulden, de resultaten analyseren en onze conclusies en aanbevelingen geven.

Het blad was enthousiast over het idee en publiceerde een artikel over de enquete en het cadeau (download 7 hoofdstukken van mijn boek). Bijna 2.000 vrouwen namen deel aan de enquete op onze website en gaven ons hun e-mail adres (zodat ze de hoofdstukken konden downloaden) – zo voegden we 2.000 vrouwen toe aan onze mailinglijst.

Een paar maanden later publiceerde het blad een 5 pagina’s tellend artikel waarin de resultaten van de enquete werden gepresenteerd en waarin Vered (mijn partner) werd gepresenteerd als DE expert die de resultaten had geanalyseerd, met haar tips en adviezen – resulterend in veel bezoekers op onze website en de versterking van haar expert-positie.

Later deden we nog een andere enquete voor hetzelfde blad – deze keer “Hoe succesvol ben je” en een andere enquete voor een televisieprogramma “Geen stress meer”, samen goed voor 12.000 nieuwe namen op onze mailinglijst.

IDEE #2

Tot 7-8 jaar geleden kwam het zo’n een tot twee keer per jaar voor dat we een periode weinig inkomen hadden, een cash flow van bijna (of onder) nul en slapeloze nachten over de vraag of we de huur en de boodschappen nog konden betalen die week.

Op een gegeven moment had ik er genoeg van, en besloot me een paar uur per week te wijden aan het opbouwen van passieve inkomensstromen buiten onze kernactiviteiten om, zoals royalties van boeken en andere informatieproducten, doorverkoop etc.

Zoveel ondernemers worden gedwongen om hun onderneming op te doeken en terug te gaan naar een baan als gevolg van cashflow problemen, die vaak tijdelijk zijn, slechts een maand of twee.

Met de basis van passief inkomen die ik toen creëerde voelde ik me veel zekerder over de toekomst van mijn onderneming, ongeacht de omstandigheden, en was daardoor in staat betere financiële en strategische beslissingen te nemen omdat ik niet voortdurend bezig was te overleven.

Momenteel zijn we dan financieel vrij en hoeven we nooit meer te werken – omdat ons passief inkomen al onze kosten dekt. Maar ik begon met het idee en de inzet om een paar uur per week aan passief inkomen te werken.

In het Financial Freedom Seminar delen we met je hoe je financieel vrij kunt worden binnen 15 maanden en helpen we je op weg naar jouw financiele vrijheid.

In het Master Entrepreneur Seminar deel ik met je hoe je je business-inkomen kunt verdubbelen, zelfs (of misschien wel juist…) in deze periode van ogenschijnlijke crisis.

Echter, om aan deze gevorderden trainingen deel te kunnen nemen, moet je eerst de Business Bootcamp hebben gedaan. Dit tweedaagse seminar is de eerste stap op weg naar financiële vrijheid en bewust miljonairschap.

En dan nu jij!

We horen graag van jou.

Wat is het meest creatieve ding dat jij hebt gedaan om je onderneming naar een volgend niveau te tillen?

Laat hieronder jouw tip achter en als dank sturen we je een korte video met daarin nog meer ideeën om je business te laten groeien (ook als je ZZP’er bent)…

En deel dit artikel met je:

  • - Facebook-vrienden
  • - Twitter-volgers
  • - LinkedIn connecties
  • en bloglezers...

Op jouw succes, Nisandeh

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
26 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Jacqueline van Tol
Jacqueline van Tol
11 years ago

Als zelfstandig kleurspecialist maak ik werkgevers en werknemers bewust van de invloed die kleuren hebben op gedrag, gezondheid en prestaties. Ik geef daartoe workshops en lezingen voor kleine en grotere opdrachtgevers. Om dit te continuëren was ik een paar jaar geleden op zoek naar een ingang bij een grote organisatie. Tegelijkertijd organiseerde ik, samen met mijn zoon van 12 jaar, een tentoonstelling en veiling van Playmobil speelgoed waarvan de opbrengst bestemd was voor een weeshuis in Kenia, opgericht door Nederlanders. Het tweedaagse evenement PlayWorldWide kreeg veel media aandacht en ook in mijn zakelijke netwerkbijeenkomsten bracht ik dit initiatief onder de aandacht. Dit resulteerde in een uitnodiging voor mijn zoon om te komen spreken op een bijeenkomst van zo’n tweehonderd managers van Atos Origin, een internationale IT organisatie. Hij deed dit twee maal en verwierf daarmee Atos Origin als hoofdsponsor van zijn evenement. Door dit contact leerde ik verschillende mensen binnen die organisatie kennen, waaronder de CEO. Een half jaar na PlayWorldWide werd ik benaderd door Atos Origin om een aantal workshops over kleur en gezondheid te geven aan hun personeel. Van de workshops liet ik professionele video opnames maken en zette die om in 3 korte promotiefilms die nu te zien zijn op YouTube en mijn website. Ook beschreef ik Atos als voorbeeld in het boek dat ik afgelopen november publiceerde over succesvol ondernemen met de kracht van kleur.
Wat ik heb gezien is, dat door het volgen van mijn hart in het belangeloos opzetten van een evenement voor het goede doel, ik de ingang kreeg die ik wenste. Op een manier die ik niet van te voren had kunnen bedenken. Ook dit is’ thinking out of the box’, in combinatie met passie en commitment aan een betere samenleving. Geven loont!

S. Verdoes
S. Verdoes
11 years ago

Ik ben twee jaar geleden naar een Leef Lekker dag geweest van Nisandeh. Ik dacht baat het niet, dan schaadt het niet. Destijds durfde ik nooit de stap te nemen om voor mezelf te beginnen, ook al had ik het gochme er wel voor. Ik zat lekker bij mijn vaste werkgever en kwam goed rond van mijn salaris geen zorgen e.d., maar merkte wel dat ik min of meer stil stond in mijn leven en niet groeide in mijn ontwikkeling.
Een aantal weken na de Leef Lekker dag hakte ik de knoop door en vroeg een KvK-nummer aan en mijn bedrijf was geboren, middenin de crisistijd nota bene!
Ik werk nu nog steeds bij mijn huidige werkgever, maar vele uren minder en zet nu de uren die ik anders bij mijn werkgever zou doorbrengen om in mijn eigen onderneming. Mijn werkgever is nu zelfs klant van mij en zet opdrachten bij mij uit, omdat dit belastingtechnisch voordeliger is dat het in eigen huis laten uitvoeren.
Ik werk nu veel minder uren, heb meer vrije tijd, maar verdien bijna het dubbele aan euro’s.
Doordat ik nu meer euro’s te besteden heb, heb ik meer ruimte voor mijn hobby’s en om mij verder te ontwikkelen op deze andere gebieden, waarbij ik me via mijn onderneming ook weer kan laten inhuren door anderen, zodat ik van mijn hobby automatisch mijn werk maak.
En dit alles heb ik te danken aan het ondernemen van een actie, uit je comfortzone komen. Dan is er ruimte voor iets nieuws en komen er vanzelf mogelijkheden op je pad.
Suc6 gewenst allemaal.

Peter Willekens
7 years ago

Ik heb een grote business site gevraagd of ze af en toe een artikel van me wilden posten. Dat deden ze met plezier, ze zijn steeds op zoek naar inhoud.

Daarop werd het artikel opgepikt door andere grote sites en werd het massaal gedeeld op Twitter.

Ik ben de mensen en bedrijven die mijn artikel getweet hebben gaan volgen. Vaak volgen ze je dan ook terug. Vanaf dat moment krijgen ze wekelijks een tweet naar een nieuw artikel.

Rickert
Rickert
11 years ago

creatief? Heb jIJ wel eens nagedacht hoe de droom van iemand dichtbij, of de inkomenszekerheid van iemand dichtbij, jou de kans kan geven om een start te maken, ook al is het onzeker hoe jij het na die startpositie zult doen???
ik heb driemaal dat geluk gehad, een maal was het een werkgever die werknemers met weinig papieren goed terecht wilde laten komen, eenmaal was het ondernemer wiens belangrijkste opdrachtgever failliet zou gaan en eenmaal was het de werkgever van iemand die ik heel graag in mijn team wilde maar die haar werkgever alleen maar ziek werd. drie keer was een mooie start op de allermoeilijkste momenten. sindsdien luister ik en kijk goed naar kansen bij problemen en ben ik meer bewust dat T mazzel is als het je ontbreekt aan reden om na te denken over je alternatieven. geniet er tenminste van als je daar niet over hoeft na te denken.
vandaag drink ik een goed glas wijn, want het jaar 2009 is met 5 man sterk zonder mutaties of overloopposten stabiel en in de plus gekomen sinds mijn herstart medio 2007. geruststellend nieuws als het je nu tegenzit, je oplossing is dichtbij, namelijk bij de eerste 50 kennissen waar je aan denkt en waar je naar durft te luisteren.
*SPRING, EN gebruik je springplank!

Peter Smith
11 years ago

Ik ben fotograaf en een goede fotograaf. En zoals velen in de creatieve sector, was ik geen acquisitie-talent.

Toen ik net van de kunstacademie kwam, dacht ik, omdat ik met de beste cijfers geslaagd was, dat de wereld aan m’n voeten lag….
Maar helaas, ik had geen netwerk in de branche waar ik voor wilde werken; de snelle boys en girlz van de reclamewereld.
Natuurlijk waren ze onder de indruk van m’n werk en waren echt enthousiast. Maar ja, nu weet ik waar het aan schortte; ik was nog niet doorgedrongen tot hun ‘circle of trust’. Maar ja dat wist ik toen nog niet….

Na de zoveelste presentatie had ik het gevoel voor l*l te lopen en vatte het plan op om mij zelf als l*l af te beelden met m’n presentatie-map onder de arm. En dan deze foto opsturen naar zo’n reclamebureau als ze een maand na hun enthousiaste reactie nog steeds niet hadden gebeld.
Dit heb ik natuurlijk niet gedaan, maar het zette me wel aan ‘t denken.

Ik ben vervolgens fotografische cartoons gaan maken van een een klein l*lletje. De eerste proeffoto’s heb ik opgestuurd naar Penthouse en Playboy.
En eindelijk werd er eens gereageerd. Zowel Penthouse als Playboy wilden de cartoon uitbrengen!!!
Penthouse bood twee keer zoveel, dus de keus was snel gemaakt.

De serie heeft twee jaar in Penthouse gestaan, een jaar in Men’s Health en heeft me publiciteit bezorgd tot aan Australië aan toe.

Martine Verweij
7 years ago

Mijn meest creatieve actie is de ontwikkeling van het Mandala-systeem en de lancering van mijn online-cursus. Hierdoor is mijn bedrijf eindelijk van de grond gekomen en heb ik een ‘remarkable product’. Ik heb nog 1001 andere creatieve ideeën, dus voorlopig vermaak ik me wel :D.

Marijke Willems
8 years ago

Ik heb zelf altijd een kader nodig voordat ik buiten de lijntjes kan gaan kleuren en dit belemmert mij nogal… Wat ik wel bedacht heb is mensen te belonen voor de comments op mijn blogs door ze gratis te laten deelnemen aan een workshop bij 25 comments. Ook heb ik serieuze plannen voor een drietal boeken. Best creatief voor mijn doen…

Harm van Wijk
11 years ago

De beurs kan nog wel eens wispelturig zijn…een aantal klanten merkten op dat ze weinig hadden verdiend in het kwartaal dat ze een abonnement hadden op een adviesdienst via SMS. We bieden daarom sinds enige tijd voor een aantal adviesdiensten aan dat we werken op basis van rendement in plaats van op tijd. Het systeem is uniek is in de beleggingswereld en is wel zo eerlijk.

Wij werken bijvoorbeeld bij AandelenAlert, OptieAlert en IndexAlert met rendementsabonnementen. Kiest een klant bijvoorbeeld voor een rendement van 30% (na aftrek transactiekosten) dan ontvangt deze onze tips totdat dit rendement in onze modelportefeuille is bereikt en stopt uw abonnement dus niet na bijvoorbeeld een jaar.

Dit stemt veel klanten tevreden (niet allemaal, dus we hebben ook nog tijdsabonnementen) en zorgt er voor dat we meer abonnees hebben gekregen. Bovendien zijn ze ook nog tevreden!

Melanie Lo
8 years ago

Het meest creatieve wat ik heb gedaan is een goedbetaalde trainer die mijn man toevallig kende, op te bellen en uit te nodigen voor een heerlijk dinee. Ik heb lekker voor hem gekookt. Na het dinee zijn we met z’n drieën tot in de late uurtjes gaan kletsen. Ik heb veel van de avond op gestoken.

Lenie
Lenie
11 years ago

Achter je beslissingen gaan staan, je doelen volgen en doen waar jij in essentie voor staat. Jezelf de vraag stellen: Waar word ik gelukkig van en wat geeft me energie.
Daar heb je hulp bij nodig, dus vraag er dan ook om. Ik wou niet meeer een eigen bedrijf opstarten en toch wist ik dat daar mijn geluksgevoel lag. Toch weer gedaan en deze vrijheid effent voor mij het pad naar mijn DOEL

Gera de Leeuw
Gera de Leeuw
11 years ago

Als beginnend tekstbureau ontmoette ik een circusdirecteur die klaagde over 2 dingen. Kranten deden niet meer enthousiast mee aan promotie van zijn circus, en zijn clowns gooiden in een komisch nummer zoveel borden kapot dat hij niet meer wist waar hij ze vandaan moest halen. Ik verzon daarop een campagne waarbij bezoekers hun oude borden konden inleveren tegen korting op de toegang. Door deze ludieke actie kregen we extra publiciteit en veel borden en bezoekers, en kreeg ik een vaste opdrachtgever voor mijn tekstbureau. Later trokken we meer bezoekers naar t circus door er evenementen te organiseren, laat de bezoekers maar zelf ervaren hoe moeilijk het vak van artiest is. Sindsdien heb ik een mooie bron van inkomsten, zowel met teksten als met evenementen in het circus en versterken we elkaar nog steeds met steeds meer leuke nieuwe ideeën.

Jeroen Bakker
Jeroen Bakker
11 years ago

Ik voel me aangesproken door dit stuk omdat ik als net startende ondernemer ( April 2010) continue op zoek ben naar nieuwe manieren om mensen te bereiken. Ik merk in deze fase van het ondernemen dat ik heel veel kennis en business haal uit new social media. Zo werkt voor mij Twitter en Linkedin erg goed om nieuwe relaties aan te boren en te behouden.
Verder geef ik momenteel wanneer ik new business in iets zie, gratis proeverijen en bind mensen aan DeWijnbakker door “andere’ dingen aan te bieden dan mijn concurrenten op de redelijk verzadigde markt van wijnproeverijen en online wijnsites. het allerbelangrijkste is om jezelf te blijven! Doe je je anders voor dan prikken mensen er zo doorheen en kan je je business vergeten!

Kees van der Stel
9 years ago

Een beetje gemakkelijk antwoord misschien maar ik zou zeggen bezoek het Business Bootcamp van Open Circles Academy (Nisandeh Neta). Ik geef mijn feedback na twee dagen spetterende performance van Nisandeh.

Ik heb het Business Bootcamp ervaren als een groot geschenk van het Universum. Een cadeau dat mij zeker en vast enorm gaat helpen om mijn bedrijf in coaching en counseling tot grote bloei te laten komen en voor mezelf gaat helpen om Fulfillment te bereiken. Pure Love. Dankjewel Nisandeh Neta.

Be the change you want to be. Kees

Manuela van Prooijen
9 years ago

Hoi Kees,

Het is inderdaad precies waar ik aan dacht toen de vraag in de blog gesteld werd. Het is ongelofelijk dat ik ons kikkerlandje dit soort powerseminars georganiseerd worden. Ik ben ontzettend blij dat de stoute schoenen heb aangetrokken en naar de Business Bootcamp ben gegaan. Sindsdien gieren de actieplannen door mijn lijf en blijf ik maar implementeren.

Groet,
Manuela

Koen Snoek
7 years ago

Ik heb Erwin Nijhoff 6 dagen na de finale van The Voice (seizoen 2) geïnterviewd in zijn eigen huis. Het was mijn eerste interview en uiteindelijk zo leuk geworden. Zie mijn site -> gitaarlesvankoen . nl

Zoekterm: Erwin Nijhoff

Marilyn Burgersdijk
11 years ago

Ik was net begonnnen met een detacheringsorganisatie en had 2 professionals die ik aan bedrijven wilde aanbieden. Ik had mijn zinnen gezet op een paar grote bedrijven die ik dolgraag als klant wilde. Toen ik belde om een afspraak te maken om mijn organisatie voor te stellen, meldde de commercieel directeur, dat hij naar mijn bedrijf toe wilde komen.
Nu werkte ik vanuit huis en huurde een telefoonservice en vergaderruimte per uur bij een business center als dat nodig was.
Met de gedachte van Tony Robbins in mijn hoofd: “fake it till you make it” heb ik het business center gevraagd of zij voor die dag van de afspraak allemaal een badge met mijn bedrijfsnaam “new business people” wilden dragen en het logo in de hal wilden ophangen.
De commercieel directeur werd professioneel ontvangen door de crew van “new business people”.
Een week later belde hij mij dat hij graag zaken wilde doen en dat hij altijd eerst wilde weten of hij met een professioneel bedrijf te doen had. Ik kreeg een opdracht om 7 professionals te leveren.

Sylvia Stelten
Sylvia Stelten
11 years ago

2 dingen:

1. onder alle omstandigheden blijven geloven in jezelf en trouw blijven aan jezelf.

2. onder alle omstandigheden het LEF hebben om dingen te doen mbt je onderneming en laat je daarbij niet van de wijs brengen door anderen.

Uit eigen ervaring spreek ik dat als je bovenstaande 2 dingen altijd blijft doen, je inzicht krijgt in de dingen die je moet doen. De rest volgt dan vanzelf…

Paulien Rutgers
11 years ago

Door van het begin af aan aan een steeds groter worden netwerk te werken (m.n.door lezingen en gratis cursussen te geven, maar ook door de media op te zoeken, m.n. rondom de open dagen, mailings te versturen en artikelen te schrijven) heb ik in 5 jaar van iets vreemds en onbekends nl. Animal Assisted Therapy, iets bekends weten te maken. Jeugdzorg, MEE, scholen, studenten, ouders….ze weten AAT ( en mij!!) te vinden én te waarderen!
Mijn website heeft hier ook zeker een bijdrage in geleverd!
Mijn creativiteit is mijn kracht!

Succes met je onderneming,

Paulien Rutgers

Tom Zoethout
11 years ago

Alles kost tijd, maar het gaat om prioriteit of beter: prioritijd! Daar hoort ook het geloof bij dat je niet moet denken dat het misschien niet gaat lukken, bijvoorbeeld om passieve business inkomsten op te bouwen. Als het misschien niet gaat lukken, zou het tegenovergestelde wel eens kunnen zijn dat het Bijna Zeker Wel Gaat Lukken!
Go For It! Het begint bij jouw actie en ervaar de Reactie. Pas dan heb je resultaat, waar je een vervolgactie op kunt nemen. Maar kom eerst zelf in beweging.
Maar één ding is zeker: het gaat niet vanzelf. Het kost behoorlijke inspanning en leren.
Groet,
Tom

Robert van der Wulp
7 years ago

Mijn meest creatieve idee lijkt enigzins op dat van julie. Ik hou momenteel een online marktonderzoek onder wielrenners. Deze heb ik verspreid via Facebook, LinkedIn groepen en fietsverenigingen. In twee weken tijd heb ik al meer dan 270 reacties, nieuwe prospects die ik allemaal toe kan voegen aan mijn mailinglijst. Ik heb zelfs al nieuwe verkopen gegenereerd.

Bovendien ben ik weer meer te weten gekomen over mijn doelgroep zodat ik mijn producten kan verbeteren op wat mijn prospects willen.

Ben jij ook een wielerfanaat? doe dan mee aan mijn marktonderzoek: http://www.survio.com/survey/d/M7G5Z2C3R7I7A7Z2K

Als dank stuur ik je een 4-delige videoserie over voeding en training.

Josefine Logemann
Josefine Logemann
11 years ago

Ik ben nog bezig met de uitwerking van dat ‘passieve inkomen’.
Mijn website is nog in aanbouw. Daarop komen mijn online trainingen en ook online coaching gericht op de persoonlijke ontwikkeling in sociale en communicatieve en spirituele vaardigheden. In de tweede helft van 2010 wordt dit gelanceerd.

Omdat ik beide trainingen Financial Freedom Intensive en Master Entrepreneur Seminar ga volgen ben ik benieuwd wat ik verder ga leren om dit nog beter tot een succes te kunnen brengen.

Linda Riel
Linda Riel
10 years ago

Wat een ontzettend goede reacties zeg. Zelf heb ik altijd wat moeite met “outside the box” denken. Vaak komt het gewoon op als ik op de fiets zit, in de stad loop of in de tuin lig te lezen.

Jammer genoeg zijn deze ideeën vaak zo snel weer verdwenen als ze gekomen zijn. Mijn meest “creatieve” actie is altijd een noteblok en pen bij me hebben, zodat ik alle ideeën op kan schrijven.

Jan de Lange
11 years ago

Op de Business Bootcamp van november 2010 heb ik een aantal inzichten opgedaan waarmee ik met hernieuwde energie en creativiteit tot een nieuw business idee ben gekomen.

Voor mijn idee ga ik werken vanuit de volgende visie:
Het potentieel van samenwerkende partijen is vele malen groter dan dat van de individuele partijen bij elkaar opgeteld. Samenwerking leidt zowel bij klanten als aanbieders van diensten tot betere resultaten. Deze samenwerking is altijd gebaseerd op winst voor alle samenwerkende partijen.

De missie voor mijn nieuwe activiteiten is:
Onbekendheid, onwetendheid en angst om te verliezen zijn belangrijke oorzaken van de weerstand tegen samenwerking. ik wil partijen in een nader te bepalen niche (klanten en aanbieders van diensten) laagdrempelig met elkaar in contact brengen. Hiermee willen wij deze partijen laten ervaren wat de anderen te bieden hebben en zo de basis voor een vruchtbare samenwerking creëren.

mijn strategie
Via een internet portaal brengt alle reeds bestaande (deels gefragmenteerde) bronnen en vrijplaatsen op internet samen zodat bezoekers nog maar op één plaats hoeven te komen om kennis te vergaren, kennis te delen en te ‘shoppen’ . Hierbij is het uitgangspunt dat een bijdrage aan het portaal altijd wordt beloond.

Sharda Bakridi
Sharda Bakridi
9 years ago

Om mijn netwerk uit te breiden en meer bekend te worden als corporate coach: aanmelden bij diverse groepen van LinkedIn, mensen die gelinkt waren in dezelfde groep uitnodigen om te Linken. Heeft me 60 nieuwe connecties opgeleverd. En klankborden met ondernemers die al meerdere successen hebben geboekt. Wordt altijd goed ontvangen en ik heb weer veel inzichten vOor mijzelf.

Lisette Tol
8 years ago

Ik ben mijn eigen studio gestart, zodat ik de ruimte kan verhuren. Dit geeft mij passief inkomen en ruimte om mezelf en mijn bedrijf verder te kunnen ontwikkelen. Toch nog spannend, want ik blijf afhankelijk van dit inkomen. Maar wel een eerste stap. Wat mijn stap 2 wordt… ? Tips zijn welkom.

Frans van het Schip
Frans van het Schip
11 years ago

Vorig jaar, midden in de bankencrisis, verlaagden veel bedrijven hun tarieven om aan werk te komen. Ik heb met ProPositions Brand Management mijn tarieven juist verhoogd. Natuurlijk levert ProPositions ook de bijbehorende toegevoegde waarde op het gebied van merkenbeleid en positionering. Het aantal cliënten nam substantieel toe: immers, prijs communiceert kwaliteit!
Verder neem ik nu geen eenmalige opdrachten meer aan, maar alleen doorlopende trajecten via een abonnementensysteem. Dat maakt het beter mogelijk mijn merkbelofte waar te maken: kleine bedrijven en zzp’ers helpen om met hun merk de Coca-Cola in hun segment te worden.
Beide maatregelen hebben de stabiliteit van de kasstroom in mijn bedrijf aanzienlijk verbeterd.
Dit najaar volgt de stap naar een trainingsaanpak: de toegevoegde waarde die ProPositions aan individuele cliënten levert, kan ik uitstekend aan grotere groepen ondernemers tegelijk bieden.
Zo kan ik Nederland en de wereld voorzien van veel meer mooie merken. En een mooi merk levert goede, integere kwaliteitsproducten en -diensten. Zo’n merk wil iedereen. Zelfs de makers van consumentenprogramma’s en -tijdschriften, die dan geen werk meer hebben, zouden er blij mee moeten zijn. Het helpt hen om hun ultieme doel te realiseren: zichzelf overbodig maken. Daar help ik ze graag bij!

Frans van het Schip,
ProPositions Brand Management