Database mailing – geometrische groei deel 6

3012 views | 118 reacties |
shares

Dit is het zesde artikel in de serie met praktisch uitvoerbare, stap-voor-stap systemen waarmee jij jouw business geometrisch kan laten groeien.

Als je het eerste artikel: 3 manieren voor het groeien van jouw business nog niet gelezen hebt, lees dat dan eerst en bekijk ook de videoles die erbij hoort (onderaan dat artikel vertel ik je hoe je de video in bezit krijgt).

In artikel 2: jouw systeem voor mond-tot-mondreclame en artikel 3: joint venture endorsed mailing heb ik je verteld over 2 krachtige manieren voor het werven van NIEUWE klanten.

In artikel 4: het verhogen van jouw tarieven en artikel 5: upselling heb je kunnen lezen hoe je de gemiddelde omvang van jouw verkopen per klant significant kunt vergroten.

In het artikel van vandaag (het een na laatste in deze serie) vertel ik je over de meest effectieve manier voor het vergroten van de frequentie van jouw verkopen – DATABASE MAILING.

Tegenwoordig is database mailing helemaal geen optie meer, of zelfs het overwegen waard…

Het is een absolute MUST voor elke business die zichzelf en zijn klanten serieus neemt.

Het is zo cruciaal, dat we de belangrijkste principes van database mailing altijd behandelen in de Business Bootcamp, onze GRATIS 2-daagse training commerciële vaardigheden.

Wij doen dit, omdat ik wil dat iedere deelnemer dit materiaal zo snel mogelijk en zo effectief mogelijk implementeert, zodat je ook snel de vruchten ervan plukt.

Als je al eens hebt deelgenomen aan de Business Bootcamp (en by the way, op herhaling gaan is altijd een goed idee, zoals deelnemers getuigen)…

… dan zul je onderstaand overzicht met enkele principes van database mailing herkennen:

1. “The money is in the list
Wanneer een prospect in contact komt met jouw bedrijf (via een bezoek aan jouw website, jouw winkel of een belletje naar jouw kantoor)… dan moet je een manier vinden om hun contactgegevens vast te leggen in jouw database (list). En hun e-mail adres is daarbij het meest belangrijke, want dan kun je continu en strategisch…

2. “Keep in touch and stay on top of their mind
Je kunt natuurlijk iedereen afzonderlijk gaan bellen, maar… database mailing is absoluut de meest efficiënte manier om regelmatig waardevolle content te leveren aan jouw prospects en klanten, zodat je…

3. “Build trust and your expert position
Beantwoord veelgestelde vragen, geef advies, deel jouw ervaring, wijs op veelvoorkomende valkuilen en fouten, deel best-practices… en je creëert heel snel een positie als de ‘vertrouwde expert/adviseur’ voor jouw doelgroep.
En bovenop het leveren van veel waarde via database mailing, heb je ook…

4. “An ongoing promotion opportunity
Wanneer je database mailing regelmatig en effectief inzet, verschijn je altijd voor de neus van jouw prospect op het moment dat hij of zij er klaar voor is om jouw product of dienst af te nemen. Jij weet namelijk nooit wanneer dat moment komt (vandaag, volgende maand of volgend jaar). En jij hebt dan het grote voordeel dat ze jou zien en vertrouwen als de expert op jouw vakgebied.

Zo krijg je jouw klanten zover dat ze graag – en steeds weer opnieuw – van JOU kopen en hiermee laat jij jouw business geometrisch groeien.

Je zult vele ‘experts’ horen zeggen (al vele jaren) dat e-mail marketing (een andere benaming voor database mailing) DOOD is.

Het is waar dat spam mails en slechte e-mail marketing praktijken enorm vervuilend werken, waardoor veel bedrijven falen in hun e-mail communicatie.

Maar als jij deze woorden leest, neem deze boodschap dan heel serieus – EN IK ZEG HET LUID EN DUIDELIJK – E-mail Marketing is LEVEND en UITERST EFFECTIEF – wanneer je het op de JUISTE manier aanpakt!

Kom naar de Business Bootcamp en ontdek hoe je database mailing moet aanpakken, zodat het jou herhalende klandizie gaat opleveren.

(Je krijgt in de 2-daagse Business Bootcamp nog veel meer waardevolle informatie – het is GRATIS, dus je hebt niets te verliezen en ALLES te winnen).

En last but not least…

Jij kunt NU al het tweede artikel over hoe jij de frequentie van jouw verkopen vergroot (= het AFSLUITENDE artikel in deze serie over geometrische groei) in bezit krijgen.

In dat artikel ontdek je hoe je klanten actief en bewust stimuleert om opnieuw van jou te kopen (met speciale incentives).

Om dat artikel en de bijbehorende videocursus in bezit te krijgen, laat ons weten in het commentaarveld onderaan deze pagina:

Hoe gebruik jij database mailing NU voor jouw bedrijf? (Of hoe zou jij het kunnen doen?)

Zodra jouw comment is geplaatst, ontvang je de link naar het 7e en laatste artikel in deze serie en de bijbehorende videoles.

Op jouw succes,

Nisandeh

PS. Deel alsjeblieft dit artikel via de Facebook, Twitter, LinkedIn en Google+ knoppen, want… zo kunnen bevriende ondernemers in jouw netwerk óók van dit materiaal profiteren.

118
Leave a Reply

avatar
79 Comment threads
39 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
79 Comment authors
Linda BroerNicole NagelgastNaomi DongelmansLizzy Kootcobr rijsdam Recent comment authors
  Subscribe  
nieuwste oudste meest gestemd
Laat het mij weten wanneer er
Esther Molenaar
Gast

Iedere week zet ik e-mailmarketing in. In ieder geval om mijn mailinglijst op de hoogte te stellen van het nieuwe artikel op mijn blog. Daarnaast zet ik e-mailmarketing in om mijn lijst op de hoogte te brengen van mijn webinars of ik stuur een e-mail waarin ik ze meer vertel over mijn boek “Bloggen doe je zo!” Op dit moment ben ik aan het kijken hoe ik mijn mailinglijst nog meer waarde kan geven. Waarom is het zo bijzonder om op mijn lijst te staan? Alleen een blogartikel is dan eigenlijk niet voldoende. Daar kan iedereen op mijn website ook… Lees verder »

Gerdy Heek
Gast

Ik ga deze week mijn allereerste mailing versturen… dus hoor graag nog wat tips:)

Esther Molenaar
Lid

He Gerdy,

Ga je een mailing sturen naar aanleiding van je blogartikel, zorg dan dat je mensen naar je blog stuurt. Geef niet het hele artikel in de e-mail. Zorg voor een korte teaser, net zoals bijvoorbeeld Open Circles dat doet.

Op jouw blogsucces!
Esther Molenaar

Saskia Steur
Gast

Goed nieuws, Gerdy en veel succes.

Mijn tip is: zorg dat je eerst een testmail naar jezelf stuurt en dat je controleert dat alles klopt; dat je links werken (en naar de pagina gaan die je wilt), dat de opmaak is zoals je wilt en dat de personalisatie klopt.

En inderdaad, net zoals Esther Molenaar al zei, stuur een kort bericht met een link naar je blogpagina, zet niet je hele blogartikel in de mail 😉

Veel succes!

Saskia Steur
Gast

Heerlijk om dit weer overzichtelijk langs te zien komen. Ik kan al jaren – met dank aan jou, Nisandeh – niet zonder databasemarketing.

Ik zet dit in voor mijn bedrijf door mijn lijst te vertellen welke waarde ze in mijn nieuwste artikelen kunnen lezen, en ik bied steeds vaker een weggever bij die artikelen als dank voor een reactie.

Ook deel ik met mijn lijst speciale aanbiedingen, VIP-waarde en enquêtes om nog meer van mijn doelgroep te weten te komen.

Fijn ook om een gesegmenteerde lijst te hebben, zo kan ik mailen op maat vanuit mijn database mailing 😉

Jantina van Rossum
Gast

Een maal per maand stuur ik een E-bulletin aan mijn contacten. Vanochtend heb ik een gesprek met een organisatie die graag wil praten over de inhoud van het artikel dat ik heb geschreven.
Ook al een keer een grotere opdracht binnen gehaald door mijn E- bulletin. Dus ik heb het volste vertrouwen in de waarde van E-marketing.

Edgar Hütte
Gast

Ik ben nu bezig met de implementatie van een online community (net zoals als hier op Open Circles) waarbij ik een aansluiting zoek met een CRM / online marketing systeem. Hierdoor wordt het mogelijk om geautomatiseerde en persoonlijke berichten naar iedereen te sturen, of juist slechts naar een kleinere groep. Het systeem is zo krachtig dat ik de kleinste selecties uit mijn totale ledenbestand kan selecteren op basis van bepaalde variabelen. Het is even wat set up werk, maar daarna werkt het systeem voor mij ipv dat ik een slaaf ben “mailings”. Ik kan me dan meer concentreren op de… Lees verder »

Martijn Baltes
Gast

Dankzij de vele tips die ik bij de Open Circles seminars heb opgepikt en in de praktijk heb gebracht, is mijn e-mail lijst is de afgelopen jaren behoorlijk doorgegroeid. Eerst door mensen die ik tijdens het netwerken tegenkwam (met toestemming) toe te voegen aan de lijst. En later steeds meer rechtstreeks via mijn website waar veel gratis tips te vinden zijn voor ZZP-ers die meer uit hun website willen halen. Het gaat de laatste tijd vooral hard met de groei van mijn lijst doordat er een praktische gratis WordPress handleiding en een gratis MailChimp handleiding als give-away te vinden zijn… Lees verder »

Monique van Dam
Gast

Ik heb in juli mijn eerste blogs geschreven en eerste e-mailing sinds jaren verstuurd volgens de tips van de Business Bootcamp. Ik heb direct een aantal zeer positieve reacties gekregen van klanten (die het niet als nieuwsbrief zien maar als een service).

En ook al een eerste spontane aanmelding gekregen vanaf mijn homepage om tweewekelijks gratis website upgrade tips te ontvangen. Het kost wat tijd, maar ik vind het ook erg leuk om mijn kennis te delen. Dus daar ga ik mee door!

Esther Molenaar
Lid

He Monique,

Gefeliciteerd! En daar gaat het om, het bieden van extra/meer waarde naar de klanten die je al hebt. Volgens mij ben jij heel goed bezig. Maar jij als online marketing expert hoef ik natuurlijk niet te vertellen hoe mooi bloggen past in een marketing strategie.

Op jouw blogsucces!
Esther Molenaar

Astrid Claes
Gast

Ik zou kunnen en moeten starten met een blog. Staat dus op mijn to-do list.

Esther Molenaar
Lid

He Astrid,

Ben ik het helemaal mee eens. Een blog is het beste marketingmiddel dat je kunt bedenken. En het is nog gratis ook. Wist je dat bedrijf met een blog 67% meer leads genereren dan bedrijven zonder blog?

Wanneer je vragen hebt, stel ze gerust en neem een kijkje op mijn website (ik heb zelfs een boek geschreven over bloggen 😉 ).

Op jouw blogsucces!
Esther Molenaar

Saskia Steur
Gast

Hoi Astrid, goed dat je start met een blog. Ik sluit me helemaal aan bij Esther Molenaar: bloggen gaat je zoveel brengen! Ik wens je veel plezier met en van het bloggen en als je vragen hebt, kun je me altijd mailen!

Succes!
Saskia Steur

Stance van Heijst
Gast

Ik heb een mailinglijst sinds 2011. In het begin blogde ik maandelijks en sinds eind 2013 wekelijks met een SubsidieFlits of inhoudelijk artikel (how to). In het begin vond ik het bloggen erg moeilijk en had ik het gevoel dat ik ‘in de ruimte’ aan het praten was. Na een paar keer bloggen kwamen de eerste reacties en aanvragen. Dat geeft moed en bevestiging. Essentieel bij het opbouwen van een mailinglijst is het weggegeven van een aantrekkelijk en waardevol cadeau en het gebruiken van de juist woorden om het aan te prijzen. Het wekelijks bloggen heeft mijn bedrijf een enorme… Lees verder »

Saskia Steur
Gast

Hoi Stance, wat leuk om hier jouw reactie te lezen 😉 En super dat je al sinds 2011 een mailing lijst en een blog hebt. Ook goed om te lezen dat structureel bloggen jouw bedrijf zo’n goed heeft gedaan. Ik weet precies wat je bedoelt. Ik ga je blog volgen en wens je veel succes!

Mocht je vragen hebben, stel ze me gerust!
Hartelijke groeten,
Saskia Steur

Jeanine Kerckhoffs
Gast
Jeanine Kerckhoffs

Iedereen wil graag zoveel mogelijk klanten behouden. Ik ben dan ook benieuwd naar het advies om dat voor elkaar te krijgen.

Jan Willem Roos
Gast

Elke maand sturen we een nieuwsbrief via Mailchimp. Daarnaast hebben we gespecificeerde emailgroepen van mogelijke deelnemers aan onze cursussen. Organiseren we een activiteit waar ze mogelijk belangstelling voor hebben dan benaderen we ze met een email.

Robert Rosier
Gast

Er wordt niet veel meer gereageerd op email, heb ik de indruk.

Marjolein Kalter
Gast

Hoi Robert,
Dat er een verzadigingspunt op het gebied van e-mail is geloof ik ook. (Ik laat er zelf ook veel liggen)
Alleen sommige e-mails lees ik altijd trouw. Dat heeft te maken met toegevoegde waarde voor mij.
Je zou je (niet lezende) klanten eens kunnen bellen wat voor hen interessant is om te lezen
Enne, je doet toch iets met presenteren?
Ik kan me voorstellen dat korte video´s voor jou helemaal interessant zijn

Succes!
Grootse groet,
Marjolein

Hilda Heyman
Gast

Ik ga me verdiepen in vlogs; iemand al veel ervaring mee?
Dan lees ik het graag!

Esther Molenaar
Lid

He Hilda,

Ik vlog af en toe ook wel eens, maar merk dat het echt een vak apart is.
Ga eens naar de webiste van Laerke Nissen. Zij maakt ook alle video’s van Nisandeh.
Op haar website geeft zijn tips over het inzetten van video voor je bedrijf.

Op jouw blog(vlog)succes!
Esther Molenaar

Hilda Heyman
Gast

Dank voor je tip Esther! En ik zal jou ook in de gaten houden!

Eveline Nelissen
Gast
Eveline Nelissen

Mijn nieuwe website gaat volgende week live, daar ga ik deze tips voor gebruiken.

Thijmen Grootjen
Gast

Ik vindt dit wederom een heel goed artikel. Alleen is het voor mij jammer dat ik nooit naar de Business Bootcamp kan komen om dat het te ver is en ik te immobiel ben om te kunnen reizen en zeker geen 1250 km. Daarom zou ik voor deze Business Bootcamp opnames best geld willen betalen want daar ze allemaal mee bezig en iedereen is ergens goed in om met jouw persoonlijke woorden af te sluiten op your succes …… En ik hoop dat dit ook als mogelijkheid kunt en wil aan bieden. En een ander voordeel is dat ik het… Lees verder »

Nanette Popken
Gast
Nanette Popken

Hallo Thijmen, Ik heb bij trainingen van de Open Circles contact gehad met iemand die haar rolstoel niet meer uit kon en toch met alles meedeed. We deden aan het eind van die 2 dagen een netwerkspel, waarbij rennen noodzakelijk was. Je moest namelijk zoveel mogelijk visitekaartjes van zoveel mogelijk mensen bemachtigen. Zij deed mee met de rolstoel, die snel, soepel en zwierig zoefde. Ze had een spierziekte, als ik me goed herinner, maar ze wilde zich niet laten inperken. Ze was coach voor mensen met rouw- problematiek. Ze was echtgenote en moeder. Een interessante en leuke vrouw! Is het… Lees verder »

Marjolein Kalter
Gast

Hoi Tijmen,
Jammer dat je de netwerk-opportunity niet mee krijgt als je niet naar de Business Bootcamp kunt komen.
Volgens mij is heel veel van de content via Youtube en anders via de DVD´s beschikbaar.

(een keer je vakantie in NL plannen rondom een BB zou een andere mogeijkheid voor je kunnen zijn.
Succes!
Grootse groet, Marjolein

Judith Henstra
Gast

Al sinds ik begonnen ben met mijn bedrijf (twee jaar geleden) denk ik erover na om met een e-maillijst te beginnen, maar ik ben nog steeds niet overtuigd dat het me genoeg oplevert. Prospects die een redacteur zoeken, willen die vaak nu meteen. Diegenen die aangeven dat ze pas op langere termijn een redacteur nodig hebben e-mail ik zo nu en dan om te vragen hoe het gaat. Die persoonlijke benadering werkt goed.

Reinier Bloem
Gast
Reinier Bloem

Hoi Judith,

Juist door regelmatig met je doelgroep in contact te staan en door ze regelmatig waardevolle informatie te leveren, blijf je met ze in contact, blijf je “on top of mind” en steek je heel duidelijk met je hoofd boven het maaiveld uit.

Het is niet een kwestie van in plaats van. Het is een geweldig extra marketing tool.

Ik zou snel een blog starten en een mailinglist opbouwen.

Kijk maar eens hoeveel aandacht en discussie Open Circles met bloggen en email marketing weet te krijgen. We lezen en reageren immers allemaal heel vaak op de blog posts.

Judith Henstra
Gast

Hoi Reinier, bedankt voor je antwoord. Ik ben het met je eens, en toch niet overtuigd! Mijn klanten zijn mensen die een boek (vaak blijft het bij één) schrijven en op een bepaald moment een redacteur zoeken. Die willen ze nu, en niet over een tijdje. Ik heb een systeem van follow-up e-mails zodat mijn bedrijf ‘top of mind’ blijft zolang ze aan het zoeken zijn. Ik weet zeker dat het schrijven van blogs en nieuwsbrieven mij aan extra klanten zou helpen. Dat geloof ik zeker. Of de tijdsinvestering de moeite waard is, dat weet ik nog niet zo. Dat… Lees verder »

Marjolein Kalter
Gast

Hoi Judith,
Ik ben er niet van overtuigd dat ik sprinkhanen lust, of niet lust……
En daar kom ik nooit achter als ik het niet uitprobeer.

Wat houdt je tegen om een jaar lang te bloggen en te zien wat het je oplevert.
Als dat onvoldoende is dan hou je er volgend jaar mee op.

Succes!
Grootse groet,
Marjolein

PS. leuke tip die ik kreeg:
Alle vragen (in je vakgebied/van je klanten) waar jij een antwoord op weet zijn titels voor een blog

Reinier Bloem
Gast
Reinier Bloem

Ik gebruik email marketing om precies alle redenen die je hierboven noemt, Nisandeh. Zoals je me geleerd hebt dus. Door waardevolle content te leveren en door in contact te staan met klanten, bouw je inderdaad een band op en creëer je vertrouwen. Ik stop nooit een promotie in de email zelf. Daarin zit meestal een link naar content op een web pagina of in video. Op de content pagina of in de video zet ik meestal wel een promotie. Voor mijn nieuwe niche moet ik nu zo snel mogelijk een goede lijst bouwen. Daarbij staat voorop dat er alleen mensen… Lees verder »

Esther Molenaar
Lid

He Reinier,

Dank je wel voor de tip. Regelmatig een back-up maken is geen overbodige luxe. Het geld zit immers in je lijst en als je die kwijt raakt…Pff ik moet er niet aan denken.

Op jouw blogsucces!
Esther Molenaar

Ivo Bakker
Gast
Ivo Bakker

Ik gebruik het nog niet. Ik weet dat het zou moeten maar ik moet iemand hebben die het taal technisch controleert.

Esther Molenaar
Lid

He Ivo,

Neem gerust contact op. Ik help je met alle plezier hierbij.

Op jouw blogsucces!
Esther Molenaar

Hanneke Boom
Gast

Ik ga na de zomer beginnen met een nieuwsbrief via e-mail. Ik heb goede hoop dat dit gewaardeerd gaat worden door mijn relaties. De Business Bootcamp heeft mij geïnspireerd dit te doen.

Arjan Rooyens
Gast

Ikzelf gebruik e-mailmarketing om tips over presenteren te verzenden.
Vaak zijn het simpele inzichten die een presentatie veel sterker en krachtiger maken.
Daarmee onderbouw ik mijn expert status en krijg ik verkeer op mijn site, verkeer dat ook langs mijn productpagina’s loopt.

Onderwerpen vinden is niet moeilijk: het gebeurt vaker dat ik me stoor aan iets wat in iemands presentatie mis gaat. En dan denk ik: hé dat is een goed onderwerp voor een blog.

Leni Minderhoud
Lid

Hi Arjan, zet je de tips op je website met een link in je mailing of zet je de tips in de mail?
Ik wissel dat zelf af zodat mensen niet persé altijd naar de website hoeven. Je geeft ze dan zo content en komt er niet een irritatie dat ze weer door moeten klikken. Natuurlijk klikken de echt betrokkenen graag door, maar zo behoud ik ook de mensen die het anders niet zouden doorklikken.

Anne Brattinga
Gast

Op dit moment gebruik ik database mailing om mijn blog (met links naar aanbiedingen en waarde op mijn site) te promoten. Vaak kom ik er echter qua tijd niet aan toe om de blog en de mail elke week de deur uit te krijgen. Daar is nog verbetering te halen want ik zie het nut van een vaste mail elke week zeker in.

Ikzelf reken er inmiddels ook op dat de mail van OCA elke dinsdag binnenkomt. Wil ook graag die positie hebben bij mijn prospects en klanten.

Esther Molenaar
Lid

He Anne,

Als je diezelfde consistentie als Open Circles wil bereiken, dan zul je daar wel wat voor moeten doen.
Ten eerste enorm veel waarde geven en ten tweede consequent zijn in het versturen van je mailing. Lukt het niet om dat 1 keer per week te doen, doe het dan 1 keer per 2 weken. Dat is ook een regelmaat. Maar DOE het!

Er komt een moment dat je kunt uitbreiden naar iedere week. En er komt een moment dat ook jouw prospects en klanten erop wachten dat de mailing komt.

Op jouw blogsucces!
Esther Molenaar

Claudia Broeke
Gast

Email is een fantastische manier om waardevolle info te delen. We hebben binnen 2 jaar nu meer dan 2000 volgers en dat groeit maandelijks. We gebruiken LaPosta (de Nederlandse mailchimp). Van de statistieken uit het programma leer ik veel. Wat wordt gewaardeerd / veel gelezen, welke mensen openen altijd trouw de mails etc. Open- en leespercentages / klikfrequenties, razend interessant allemaal. Ik vind het leuk om te schrijven en kennis te delen. En door dit doordacht te doen groeit de vraag naar ons werk enorm. Mooi toch? Het voelt moeiteloos en we krijgen veel waardering voor wat we delen. Ik… Lees verder »

Nanette Popken
Gast
Nanette Popken

Dank voor dit artikel Nissandeh, want ik doe vast nog een heleboel verkeerd. Wat ik goed doe is dat ik geen spam de wereld in zend. Over een communicatie denk ik goed na en ben er een hele poos mee bezig. Mijn blog kan ik gemakkelijk verspreiden door vooraf met de email en een adreslijst die ik in Excel heb opgemaakt aan te geven dat mijn blog er weer staat. Mijn nieuwsbrief verzenden is lastiger, want voor mij is het heel belangrijk dat die er artistiek uitziet. Dat is dus een PDF die als bijlage wordt meegestuurd. Helaas lukt me… Lees verder »

Esther Molenaar
Lid

He Nanette, Mijn advies aan jou: Ga je mailing automatiseren! Met behulp van Mailchimp kun je adressen verzamelen op je website/blog en via dat systeem ook in 1 keer naar 50, 100, 200 of 1000 mensen tegelijk een mail sturen. Dat scheelt jou enorm veel tijd. Wanneer je vanuit je eigen e-mailadres met behulp van Outlook en via je eigen mailserver (is wat technisch weet ik) mail gaat versturen, dan heb je het risico dat het als spam wordt ervaren. Niet alleen door de ontvanger, maar ook door andere partijen en dan kan het maar zo zijn dat je op… Lees verder »

Nanette Popken
Gast
Nanette Popken

Hallo Esther,

Dank je wel voor jouw reactie. Mailchimp ken ik. Heb er al eens rondgeneusd.
Ik denk nog even na over jouw aanbod. Hartelijke groet, Nanette

Marjolein Kalter
Gast

Hoi Nanette,

Je schrijft: voor mij is het heel belangrijk om te zorgen dat de mail er artistiek uit ziet. Geldt dat voor je klanten ook? Ze moeten nu bij jou een mail en een bijlage openen.

Als je de tips van Esther opvolgt kan je ook overwegen om je mail ´kaal´te houden, je blog op je website mooi te maken en aan degenen die een comment toevoegen de artistieke PDF te mailen.

Succes!
Grootse groet,
Marjolein Kalter

Vick Nieuwenhuis
Gast

De databasemailing zet ik nu in om 2 keer per jaar een update te doen in verhalende vorm. Hierin kunnen geïnteresseerden het proces van Praktijk ’t Ven volgen en vergelijken met hun eigen groeiproces. Ik krijg van lezers terug dat het groeibericht een inspiratiebron voor hen is.

Daarnaast gebruik ik datamailing sinds mijn bezoek aan de Business Bootcamp om cursisten te herinneren aan de trainingen die in de planning staan. Hieraan was behoefte bij klanten, ik hoorde regelmatig dat ze nog een reminder hadden willen hebben voor de start van een cursus.

Hartelijke groet, Vick

Esther Molenaar
Lid

He Vick,

Leuk je ook hier te ‘zien’. Met twee keer per jaar blijf je echt niet on top of mind bij je potentiële klanten en ik denk zelfs niet bij je klanten. Ik zou de frequentie opschroeven. Dat wordt wel gemakkelijker met een blog. Maar je had me al verteld dat je gaat starten met bloggen. Helemaal top. Dan kun je de mail frequentie ook op schroeven. Echt doen hoor!

Op jouw blogsucces!
Esther Molenaar

Vick Nieuwenhuis
Gast

Dank je Esther,

Mijn mailinglijst gebruik ik ongeveer 8 keer per jaar. De 2 keer als groeibericht en daarna de herinnering voor cursussen. Je hebt gelijk dat twee keer te weinig zou zijn.

Dat heb ik opgestoken van de Business Bootcamp én jou workshop! Dank daarvoor. De blogs komen er aan zodra de nieuwe websites af zijn. Ik heb er erg veel zin in!

hartelijke groet, Vick

Eef de Bie
Gast
Eef de Bie

Ik heb geen data base.
Wil er wel een maken, waar maak je dat?

Esther Molenaar
Lid

He Eef, Een data base bouw je op met behulp van een autoresponder software zoals Mailchimp of aWeber. Persoonlijk gebruik ik aWeber, maar daar zitten al snel kosten aan verbonden ($19 per maand vanaf de 2e maand). Via die software maak je een inschrijfformulier. Bezoekers kunnen dan hun naam en e-mailadres achterlaten in ruil voor bijvoorbeeld een e-book. Die inschrijvers komen op jouw mailinglijst terecht die er in die software aan gekoppeld zit. Op die manier bouw je een mailinglijst op en kun je het proces van mailingen versturen volledig automatiseren. Let er maar eens op wanneer een een website… Lees verder »

Jan De Meersman
Gast
Jan De Meersman

Hallo iedereen, Nooit gedacht dit te schrijven maar op 1 september 2015 gaat mijn allereerste website on line ( reeds meer dan 25 jaar actief als zelfstandige en nooit het nut van in gezien, tot de Business boot camp van 27 en 28/6/2015) . Sinds de Business Bootcamp heb ik er weer zin in. Ken je het gevoel van een puber van 16 die zijn eerste afspraakje heeft? Onzeker, nerveus, uitkijkend , nieuwsgierig, vol verwachting? Zo voel ik mij sinds de Business Bootcamp. Een gevoel dat het weer mogelijk is. Ik ben dan ook enorm dankbaar voor de vele inzichten… Lees verder »

Anne Buiskool
Gast

Mijn lijst groeit gestaag. Ouders die gaan scheiden, daar over twijfelen of reeds gescheiden zijn weten me steeds beter te vinden. Ik weet dat ik de afgelopen maanden wat heb laten liggen door niet te bloggen op mijn eigen website (wel op die van een scheidingsplatform…maar ja daar zit geen e-maillijst 🙁 Dus donderdag gaat er weer een blog uit. Scheiden blijft een gevoelig onderwerp. Regelmatig komen ouders terug met de feedback dat ze eigenlijk niets moeten hebben van al die hulpverleners, tips en bemoeienis, maar dat het bij nader inzien wel erg behulpzaam is geweest om wel de stap… Lees verder »

Marjolein Kalter
Gast

Hee Anne,
Ik weet dat je ook veel mensen heb bereikt door je vragenlijst over je boek. Neem je die ook op op je lijst?
Enne, als je bij je gastblogs een mooie weggever hebt als dank voor een reactie kan je met het e-mailadres ook verder

Grootse groet,
Marjolein

Marjolein Kalter
Gast

E-mailmarketing gebruik ik nu vooral om mijn blogs te delen en mijn front-end te promoten. Ik zie dat hier nog de nodige mogelijkheden liggen om te verbeteren.

Cindy Boekhoorn
Gast

Ik zal mijn database gebruiken om vooral indirect selling toe te passen door veel waardevolle content te blijven delen.

Anette Moerkerken
Gast
Anette Moerkerken

Voor mij is dit nog een nieuw gebied en ontvang graag het laatste artikel met de video en dan gelijk aan de slag!

Mandy van Rooij - Strijbos
Gast

Heb pas 1 nieuwsbrief de deur uitgedaan, ben benieuwd naar de tips!

Elske van de Fliert
Gast

Elke derde dinsdag van de maand stuur ik mijn mailinglijst een mailtje met een link naar het artikel op de website, eventueel iets extra’s aan informatie (bijv. als ik ergens ga spreken) en een aanbod.

Ik zit er aan te denken dit elke twee weken te gaan doen, maar wil dan eigenlijk iets van content verzinnen dat niet ‘gewoon’ een artikel is. Als iemand daar tips voor heeft, houd ik me aanbevolen.

Leni Minderhoud
Lid

Hi Elske, bijv een verkorte checklist? Top tips voor zuinig rijden, een boekbespreking/recensie, nuttige websites/boeken, een artikel van iemand anders (endorsed mailing…)… een leuke route langs alle oplaadpunten … ik denk nog even door 😉

Rachel Smets
Gast

Hoi Leni, Jij bent goed met ideeen lijkt me 🙂 Soms is het makkelijker voor iemand anders dingen te bedenken dan voor jezelf (dat heb ik vaak). Wellicht heb je nog wat creativiteit voor mij. Want ik begin oververmoeid te geraken van overal vanalles te schrijven of doen, en niet gefocused op iets degelijks. Wat ik doe: Ik help ambitieuze mensen die meer uit het leven willen en hun ervaringen verrijken in het buitenland als expat . Met een goed PLAN kan men dan ook echt genieten en niet met spijt terugkeren. Nu heb ik al vele video’s gemaakt over… Lees verder »

Elske van de Fliert
Gast

Leni, top, dank! Ga ik eens over nadenken 🙂

Veron Goemans
Gast

Eerlijk gezegd doe ik nog nauwelijks iets met email marketing. Heb een paar verschillende lijsten maar die mail ik nooit. Wat ik kan doen is daadwerkelijk serieus met email marketing aan de slag gaan!

Esther Molenaar
Lid

He Veron,

Een heel goede conclusie! 😉

Op jouw blogsucces!
Esther Molenaar

Sylvia te Braake
Gast

Ik verstuur om de 10 weken ongeveer een nieuwsbrief. Ik ben bezig om het steeds professionele eruit te laten zien – Mailchimp – en een blog te schrijven.

Ik merk dat dit ook allemaal veel tijd kost. Ik krijg alleen niet voor elkaar om veel nieuwe inschrijvers te krijgen voor mijn nieuwsbrief. Ik geef intuïtieve schilder workshops en heb geen gratis e-book of iets dergelijks om ze daarmee binnen te halen.

Hoe trigger je mensen om zich toch in te laten schrijven voor de nieuwsbrief?

Leni Minderhoud
Lid

Hi Sylvia, dat is precies de trigger een gratis product aanbieden waarvoor ze hun mailadres moeten achterlaten. Of ze zijn zeer geïnteresseerd in nieuws van jou, dan kennen ze je waarschijnlijk al, en schrijven zich in voor nieuws. Dan moet je dus je diensten overal flink promoten en geïnteresseerd vragen zich in te schrijven. Je kunt ook bij een workshop een lijst neerliggen voor de mailadressen. Die voer je dan in Mailchimp in.

Beste is iets gratis geven via je website, bijv schilder tips, oefeningen, een demo etc.

Help dat al enigszins?

Succes

Leni

Leni Minderhoud
Gast

Ik stuur momenteel bij het verschijnen van een blogartikel een mailing uit. Geen nieuwsbrieven. Tussendoor stuur ik een mail met tips en een zeer geringe promotie. Ik kijk goed wat ik zelf ook zou doen, want ik heb me uit heel veel nieuwsbrieven uitgeschreven. Zeker als ik niet voor de mailinglijst had ingeschreven. Dat gebeurt helaas nog te vaak. Dus ik overvoer mijn mailinglijst niet. Wekelijkse emails kan voor Open Circles Academy wel, maar die content kan ik wekelijks nog niet leveren. Ik wil dit wel gaan verbeteren in de toekomst. Ik heb nauwelijks uitschrijvingen en ik verkies deze kwalitatieve… Lees verder »

Babette Degraeve
Gast

Oeps,ik gebruik het nog veel te weinig! Wel plaats ik op Facebook wel eens wat, wie heeft nog betere ideeën?

Lilian van der Gugten
Gast

Buffer is een handige app. Daarmee plan je je berichten voor Facebook en Twitter voor hele week in. Evt. voorbereiden in Word en knippen/plakken.

Rachel Smets
Gast

Hi Babette,

In mijn mening is het wat te weinig want Fb alleen is niet genoeg om iedereen te bereiken.
Dus…ga op zoektocht…

success

Edgar Hütte
Gast

Ik stuur nu elke week een mailing eruit met nieuwe events en blog updates. Ik moet zeggen dat ik nog steeds niet de regeltjes volg, namelijk elke week dit op tijd te doen. Ook moet ik nog hard werken aan mijn expert positie. Dat betekent dat ik meer moet schrijven over het expat leven in Brussel, meer interviews moet afnemen, meer email adressen moet verzamelen etc.

Esther Molenaar
Lid

He Edgar,

Wanneer het je niet elke week lukt, kun je ook eerst beginnen met 2 keer per maand. Later kun je het nog altijd opschroeven naar 1 keer per week.

Op jouw blogsucces!
Esther Molenaar

Joke IJlst
Gast

Ik verstuur ongeveer 1x per maand een nieuwsbrief met de laatste blog en informatie over workshops. En héél soms met een speciale aanbieding voor snelle beslissers!

Helmy Kleinlugtenbeld
Gast

Voor het nieuwe initiatief Meer Zaken Doen gebruiken wij emailmarketing om het netwerk op de hoogte te brengen van nieuwe blogartikelen en de gratis online seminars die we geven. Blijft spannend wat de reacties zullen zijn… en hoe de lijst groeit natuurlijk. Ik heb wel ervaring, maar hoe dat zal zijn met de gekoppelde expertise van coaches en specialisten is bijzonder spannend kan ik je vertellen. Wat ik in ieder geval wel weet is dat we veel waarde te bieden hebben aan diegenen die hun bedrijf écht willen laten groeien. En dat is wat emailmarketing in mijn optiek ook doet…… Lees verder »

Herman Poort
Gast

Voor mijn eigen bedrijf maak ik nog geen gebruik van emailings. Ben heel benieuwd hoe jullie dit aanpakken!

José Vreeburg
Gast

Wat dat betreft heb ik nog veel te leren. Ik doe het nl nog niet. Sta op het punt om website aan te passen en ook een Facebookpagina te maken van mijn bedrijf.

Het proces is gaande en begin steeds meer plezier te krijgen om met alles tips en mogelijkheden aan de slag te gaan!

veel dank tot zover

Lilian van der Gugten
Gast

Als je toch een nieuwe website laat maken; hang er meteen Mailchimp aan. Werkt perfect voor nieuwsbrieven e.d.

Richard Kok
Gast
Richard Kok

In het recente verleden heb ik voor een dienst mailings gebruikt en dat werkte prima. Hoe ik deze manier moet inzetten voor maatwerk is nog even puzzelen.

Gert-Jan Heesbeen
Gast

Hoe maak je zo’n mailinglist? Maak je die in exel. Of in word?

Leni Minderhoud
Lid

Hi Gert-Jan, in principe maak je die in een autoresponder programma als Mailchimp of Aweber. Dan kun je nl automatisch aan je hele lijst een mail sturen en dit programma is gekoppeld aan je website. Je kunt files vanuit excel of csv uploaden in zo’n programma.

Rachel Smets
Gast

Hi Gert-Jan,

Dat heeft me ook even tijd gekost te ontdekken want voor velen is het ”normaal en simpel” maar als je beginner bent, dan is het niet zo ”eenvoudig”.
Dus wat ik deed is ”googlen” naar AWeber en Mailchimp
en dan ook vele You tube video’s kijken en uiteindelijk gewoon DOEN en proberen en behoorlijk wat uurtjes in stoppen.

MAAR….dan lukt het wel.

Doorzetten!!!

Rachel

Anita Janse
Gast

Met behulp van mijn paarden help ik teams met veranderprocessen. De aandacht gaat uit naar communicatie, leiderschapsstijlen, respect en contact. Door ‘de wijsheid van de kudde’ te ervaren, leren de deelnemers elkaars authentieke krachten kennen en waarderen. Dit geeft de teamperformance een boost!

Jolanda Santbergen
Gast

Wij gebruiken database mailing voor het versturen van nieuwsbrieven , speciale acties, aankondigingen van nieuwe tv-programma’s die we gaan starten e.d.

Eveliina Seume
Gast

Ik houd zelf niet van al die ‘spam’ van bedrijven, dus wil graag leren hoe je goede e-mail-marketing doet.

Zelf ben ik begonnen met nieuwsbrieven en binnenkort wil ik een blog starten en mensen daar dan op attenderen.

Ik sta nog in de kinderschoenen…

Marjolein Kamstra
Gast

e-mailmarketing maakt een groot deel uit van het pakket dat ik als ghostblogger aanbiedt aan mijn klanten. Keer op keer zie ik dat het ijzersterk werkt. Voor mijn eigen business – oeps – ondergeschoven kindje.

Kathrin Neckermann
Gast

Op dit moment gebruik ik mijn mailings voor 2 wekelijkse nieuwsbrieven gekoppeld aan blogs. Gebruikte het ook voor een actie om mijn eerste betaalde product te promoten. Omdat ik nog net aan het begin ermee sta en er nog geen interactie is, is het nog even experimenteren wat het beste aankomt bij mijn doelgroep.

Eveliina Seume
Gast

Regelmatig klanten aan mijn bestaan herinneren heeft ze inderdaad wel weer met mij in contact laten komen op het moment dat ze me nodig hadden.
Snap de zin dus wel.

Maar hoe maak ik het ‘effectief’ en niet ‘irritant’ voor klanten?…

Frans Hendrikx
Gast

Lange tijd heb ik mij laten beïnvloeden door de nee zeggers. E-mailmarketing zou niet werken. Veel tijd en energie kosten en je business eigenlijk alleen maar hinderen.

Jammer.

Nu denk ik veel leads te hebben gemist of waar mogelijk up sells. Nu maakt e-mailmarketing standaard deel uit van mijn marketing en de resultaten zijn goed, hoewel het altijd beter kan.