De BESTE business strategie

8195 views | 484 reacties |
shares


Iedere week wanneer ik achter mijn computer kruip om een nieuw blogartikel te schrijven, neem ik een paar minuten de tijd om mijn hoofd leeg te maken en te focussen op een enkele vraag: “Hoe kan ik JOU helpen om vooruit te komen in jouw business, je financiën of op persoonlijk vlak?

Ik weet dat een artikel van 600-800 woorden niet dezelfde impact heeft als een 2- of 3-daagse live training, maar…
je hebt ook niet iedere week een training nodig.

We hebben wel een paar keer per jaar een intensieve educatieve ervaring nodig (als je nog niet hebt deelgenomen aan de Business Bootcamp – klik hier om je aan te melden voordat het is volgeboekt)… terwijl we de overige tijd juist aanmoedigingen nodig hebben om kleine, eenvoudige stappen te nemen…

En door deze stappen te blijven zetten, één voor één… heb je een jaar later een grote afstand afgelegd.

Ik schrijf dit artikel op mijn iPad, zittend op het balkon van mijn hotelkamer in Los Angeles, terwijl ik uitkijk over Redondo Beach Marina met speelse zeehonden op de steigers.

Het is vroeg in de ochtend (ik heb een ongelofelijke jetlag) en ik heb nog een paar uur te gaan voor het begin van dag 2 van een intensieve marketing expert training die ik volg bij een van mijn meest favoriete mentoren (en de wereld nr. 1 Marketing Goeroe) – Jay Abraham.

Weet je, zelfs met een succesvolle business en 27 jaar ervaring in ondernemerschap, besteed ik nog altijd minstens 8 weken per jaar (en een klein fortuin) aan het bijwonen van cursussen, seminars, mastermind meetings, coaching en mentorsessies om te blijven leren en groeien…

En tijdens de sessie van gisteren kreeg ik een fantastische idee over hoe ik nóg meer waarde kan leveren aan… JOU!

Ik ga je het idee nog niet vertellen, maar ik beloof je… Je gaat ervan smullen!

Maar… en hier zit ‘m de kneep…;)

Om dit speciale geschenk in ontvangst te nemen… wil ik eerst iets van je weten.

Ik wil graag dat je terugkijkt naar alle lessen die je van me hebt geleerd, alle inzichten, alle strategieën… en dat je dan besluit welke… De beste, grootste, meest waardevolle is…

Ik zoek dus naar het inzicht, de les of strategie die tot nu toe op JOUW business de meeste impact heeft gehad.

Deel alsjeblieft dat inzicht, die les of strategie in het commentaarveld hieronder en vertel – in een paar zinnen – wat de impact hiervan was op jouw business.

Nadat je comment is geplaatst, ontvang je een link naar het webinar ‘The WOW Factor’ waarin ik je vertel hoe je de ‘WOW’ factor aan jouw product of dienst kunt toevoegen.

Je ontdekt dan precies WAAROM succesproducten een succes zijn en hoe JIJ die succesprincipes kunt toepassen op jouw product of dienst. Bij dit webinar ga jij je vingers aflikken!

Lees alsjeblieft ook comments van anderen, want deze bevatten dus een enorme schat aan wijsheid en ervaring.

Op jouw succes,

Nisandeh

PS. DEEL dit artikel met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk profiteren.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

484 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Margarita van der Harst

Ik heb geleerd dat het gevoel dat ik altijd had over mijn business, dat sterke blije gevoel betekent dat ik op het juiste pad zit. Het is soms weg maar meestal snel weer terug.

Sylvia de Goede
8 years ago

Ik heb veel ervaring in mijn vak als coach maar te weinig van marketing, dat was voor mij de reden waarom ik een traject loop bij Open Circels en met succes.Een of twee elementen in mijn aanpak/strategie heeft mijn business de afgelopen jaar met 10% laten stijgen.

Leni Minderhoud
8 years ago

Wat leuk Sylvia, en je zult zien wat er gebeurt als je ALLES toepast. Heel veel succes!

Djoea van Zanten
8 years ago

Implement!

Carlos Verhorst
Carlos Verhorst
8 years ago

Mijn grootste inzicht van de trainingen tot nu toe:

– Wat aandacht krijgt, groeit sneller.
– Focus op wie mijn doelgroep is en waar kan ik meer (bij dezelfde klanten) omzet kan genereren.
– Wat succesvol ervaren wordt door klanten, bewust laten benoemen (ambassadeurs maken)
– Tijd is kostbaar (letterlijk en figuurlijk)!

Maria  Wijnands
8 years ago

Heel veel inzichten! zoals: concentreer je op je doelgroep. Bepaal wie je doelgroep is en dan focus! ook leuk: De wereld heeft niets aan je als je je klein maakt…praat met mensen… Groetjes, Maria

Liesbeth Drabbe
8 years ago

Ik hen afgelopen jaar een heleboel geleerd van Open Circles, en om 1 ding op te noemen is onmogelijk…

Wat mijn grootste inzichten zijn geweest; ik ben groter dan mezelf
You want something perfect? get over it.
Je mag om hulp vragen.
Je mag het zelfs niet alleen doen, want met een team kom je verder.
Laat angst je niet tegenhouden.
MG SPI in heel je bedrijf doorvoeren.
Stoppen met de toerist uit te hangen en doelen voor je leven stellen.

Dit rijtje hierboven zijn toch wel de belangrijkste eyeopeners geweest.

Esther Molenaar
8 years ago

Hoi Liesbeth,

En wat is de aller belangrijkste eye opener geweest?

Liesbeth Drabbe
8 years ago

Hi Esther,

goeie vraag, en na een dag nadenken is het denk ik een kwestie van mindset geweest.

Ik ben mijn eigen grote struikblok geweest door de verkeerde dingen te denken.
We hebben allemaal grote mogelijkheden in ons… ik durfde alleen niet om er aan te beginnen door angst/aannames/mijn kop boven dat maaiveld uit te steken etc.

Annemiek Steur
8 years ago

Ik kan niet echt kiezen tussen twee belangrijke inzichten:

Get in line, stay in line,
en
Create a remarkable product

Van de eerste is er altijd wel sprake geweest, maar de januari 2014 het meest. Door de oproep van Tom Beal heb ik besloten elke dag IETS aan mijn boek (carrière, alles eromheen) te doen. Dat kan een blog zijn, dat kan achtergrondinformatie schrijven zijn, dat kan 10 woorden schrijven zijn. Als het maar IETS is. En tadaa, het verbaasde mij zelf nog, ik heb tussen de toetsweek en alle andere verplichtingen door wel 6 hoofdstukken van het tweede boek van mijn serie kunnen schrijven! Ik ervaarde zelf nog eens hoe krachtig het is als je maar door blijft gaan.

Hoewel ik nog steeds niet de doorbraak heb waar ik op gehoopt had (en ik nou ook niet echt winst heb… :/) hoor ik wel veel mensen die zeggen dat ze geïnteresseerd zijn in mij. Nu is dit inzicht een beetje anders van toepassing op mij, want mijn product (fantasy boeken en schrijfworkshops geven aan kinderen van 8-12 en 12-16) is juist remarkable omdat IK remarkable ben. Nee, ik ben niet arrogant, maar het is remarkable omdat het eerste boek dat ik (zelf!) uitgegeven heb, ik heb gepubliceerd toen ik 15 was! Nu komt mijn tweede boek eraan (het eerste deel van de serie die ik schrijf) en hopelijk wordt dat uitgegeven als ik nog 17 ben!

Nou zeg, ook nog een hele toelichting erbij… Als je het allemaal doorgelezen hebt en de draad bent kwijtgeraakt, hier nog eens de belangrijkste inzichten voor mij:
Get in line, stay in line
Create a remarkable product

Marischka Setz
8 years ago
Reply to  Annemiek Steur

Hi Annemiek,

Je bent een lichtend voorbeeld voor ons allemaal!!

Dat is waarschijnlijk verschrikkelijk om te horen van de zoveelste volwassene (tenminste mijn zoon die net zo oud is als jij zou het verschrikkelijk vinden :-))

Maar toch… als je afgelopen weekend bij de ‘how to write your book in 28 days’ had kunnen zien wat voor energie jouw verhaal opriep bij zo’n 160 deelnemers… En het resulteert er waarschijnlijk in dat een aantal mensen in die zaal, die nooit hadden gedacht een boek te gaan schrijven, over een jaar of twee jaar misschien toch hun boek uitbrengen.

Mooi als we dan weer een beetje energie terug kunnen geven voor het schrijven en tot succes brengen van jouw serie!!

Groetjes,
Marischka

Cynthia Zwart
8 years ago

Net zoals al velen hebben laten weten heb ik heel veel geleerd.

De meest belangrijke: Stay in Line. Het zorgt ervoor dat ik niet opgeef, niet twijfel aan wat ik moet doen; ik weet wat ik moet doen: doorgaan.

Hiernaast heb ik ook veel geleerd van het verschil tussen features en results. Potentiële klanten zijn niet geïnteresseerd in mijn product/dienst, maar in wat het voor hen oplevert.
Dit inzicht heeft me geleerd om op een andere manier te communiceren over business.

Dick van de Kaa
Dick van de Kaa
8 years ago

Mijn belangrijkste inzichten:

The most important is … them, my targed audience
Tons of value makes a remarkeble product
Stay in line, structure the day
Marketing, marketing and marketing
As long as you grow, your business can grow

Have a good day

Danny van Leeuwen
8 years ago

Mijn grootste inzicht tot nu toe is het verschil tussen hobby en business. Ik herken nu waarom een hobby geld kost en een bedrijf geld oplevert.
Hierdoor is de communicatie met mijn cliënten verbeterd en komt mijn waarde beter over.

Ingrid van Houwelingen

I have head many insights, but the ones that had a big impact after implementation are:

– financial mindset was very small –> impact now: getting rid of my mortgage (paid off 40% now), I’m thinking in terms of investments now instead of expenses
– How to blog right and the necessity of a mailing list (strangers to friends part) –> my list is slowly growing and people start dripping into my PBI site.

Emily Nijhuis
8 years ago

My (latest haha!) biggest insight is:

* from hapsnap to system
* don’t come with a finished product, ask what product they want and offer that

Emily

Hermien Redmond
8 years ago

Nisandeh,

Dank je wel voor alles wat ik van jou geleerd heb. Wat me het beste is bijgebleven: Be a big fish in a small pond and become an expert in my field. En natuurlijk blijven focussen.

Mark C Hoogenboom
8 years ago

I thought I needed to learn a bunch of tools and get going. But it’s the mindset change that needs to come first, before any to the tools can be put to use. For that, no tools are going to do the trick, you need to do that yourself (with help, don’t try to do it solo: won’t work).

Cheers, Mark

Geraldine Nesbitt
8 years ago

Exactly Mark

Mindset. If I’ve learned nothing else then learning about having the right mindset has changed so much for me.

Mindset about success, about earning money, but most of all about myself.
The right mindset has helped me to network more efficiently, connect with people, stick my neck out, and present myself more positively.

It was so basic once I discovered it, but before Bootcamp I didn’t even know I needed to develop it!

Reina Hoctin Boes
Reina Hoctin Boes
8 years ago

Less is more

Gerda Brussé
8 years ago

Doorgaan en door blijven gaan. Blijf op je pad….

Jolanda Duyvesteyn
8 years ago

Succesvol worden door middel van MG-SPI. Wat mij betreft een lijfspreuk die je kunt toepassen op alles waar je je in het dagelijks leven mee bezighoudt zowel zakelijk als privé.

Mindset: kom uit je comfort zone, grijp je kansen en houd vol!
Goals: van hobby naar business, definieer goals voor independence, fulfillment, money en contribution.
Strategie: verklein je doelgroep, wordt de grootste vis is een kleine vijver en maak je produkt/dienst to een must have
Planning: stap voor stap vastleggen
Implemantation: doen wat je moet doen!

En last but not least, heb plezier in de dingen die je doet, want alleen dan houd je het vol!
Fijne dag, Jolanda

Ilse de Graaf
8 years ago

Tot op dit moment enkel nog de gelegenheid gehad om online van je te leren Nisandeh (maar daar komt dit weekend verandering in! *super excited*) maar daarom niet minder interessant, integendeel. Ik denk dat ik het in 1 woord kan samenvatten: FOCUS!

Arnyz Wennekus
Arnyz Wennekus
8 years ago

Er is niet een WOW. Wanneer je door een level heenbreekt is er steeds weer een WOW. Omdat er daar op dat andere nivo kennelijk sreeds weer andere regels gelden die je steeds weer opnieuw verbazen!

Marischka Setz
8 years ago
Reply to  Arnyz Wennekus

Hi Arnyz,

Mooi hoe je het beschrijft: op elk niveau zijn de regels weer anders. Dat is er eentje om boven mijn bureau te hangen als ik blijf groeien… en ik blijf groeien 🙂

Groetjes,
Marischka

René van Bommel
8 years ago

Beste Nissandeh,

Je enorme werklust, vastberandenheid en doorzettingsvermogen zijn inspirerend. Gewoon doorgaan en ik moet me er wel wat van aantrekken.

Ron Scheerder
Ron Scheerder
8 years ago

I had so many insights the last few years with Open circles.

Here are a few of them:
– Be a big fish in a small pond
– Focus
– Spend a lot of time on marketing
– Give first a lot of value
– Your business is as big as you are

And the biggest insight of all:
Get in Line en stay in line

Linda ten Bruin
8 years ago

The two best things I learned is: FOCUS & IMPLEMENT.

Dankzij jullie durf ik eindelijk! Eindelijk durfde ik uit een baan te stappen en nu begin ik voor mijzelf. Het begin van iets moois. Dank jullie hiervoor.

Ronald Gorter
8 years ago

Lever altijd meer als wat je klant verwacht. Meer kennis, meer service, meer …….

Gr. Ronald .

Rozelinde Warmoes
8 years ago
Reply to  Ronald Gorter

Ronald,
Jouw comment doet me eraan herinneren dat dit ook een geweldig inzicht voor me was!: En ook:

– GEEF EERST! -> zo heb je de gelegenheid om vertrouwen en een goede relatie op te bouwen en zo werkt de wet van actie en reactie gewoon.

Dat vind ik ook een prachtige en enorm waardevolle!

Monique Wakelkmp
8 years ago

Mijn grootste inzicht: WII FM, oftewel What’s In It For Them? Het gaat om je doelgroep (wie?) en wat wil die eigenlijk. In plaats van uitgaan van wat ik in de aanbieding had, eerst kijken naar de behoefte en daar mijn product op te laten aansluiten.

Verder heel belangrijk: get in line, stay in line; en ook: gewoon beginnen, ook als het nog niet perfect (in wiens ogen eigenlijk) is.

Mordechay Krispijn
8 years ago

De absolute eye opener was de creatie van Front Ends en Back Ends binnen mijn business. Alles was er maar viel toen pas op zijn plaats.

Tiziana Olivier
8 years ago

In jezelf geloven!
Het besef dat ik een andere website nodig heb, ik ben nu met het ontwerp ervan bezig.
MGSPI
Focussen
Implementeren

Dank je wel!

Mvg,

Tiziana

Roeland Bridie
8 years ago

Mijn grootste inzicht opgedaan bij de diverse seminars en trainingen van Open Circles is toch wel dat succes begint met er voor te kiezen. Van daaruit je doel omschrijven en in concrete stappen op weg gaan er naartoe.

EvaMaria de Belder
EvaMaria de Belder
8 years ago

Waarde, waarde, waarde. Alles draait om waarde. De waarde van het product, de waarde van de inhoud, de waarde van je bedrijf, waarde van je profiel, waarde van je intentie, de waarde van je ambassador, waarde van je klant en vooral jouw eigen waarde….. zitten jouw waardes goed, dan zit jouw bedrijf goed. Werk aan Waarde

Marjolein Kalter
8 years ago

Helemaal mee eens EvaMaria,
En dan vooral de waarde die door de klant ervaren wordt.

Wanneer ik waarde geef vanuit mijn context en de klant zit daar niet op te wachten kan ik er heel veel tijd energie, liefde, geld, aandacht, publiciteit in steken, maar dan blijft het op de plank liggen…..

Astrid Reijmers
8 years ago

Er zijn meerdere inzichten die ik heb gekregen. Onder andere het in actie komen. Mijn hoofd bruist, ik zet workshops in elkaar, weet thuis alles mooi te vertellen, maar kom niet in actie om mezelf ook daadwerkelijk te ´verkopen´.

Daarnaast vond ik de landkaart, het systeem een belangrijke. Wat ik ook heb gedaan nav je woorden….mijn prijzen omhoog gooien! Tot schrik van mijn wederhelft, maar ik heb het wel gedaan. Nu lig ik beter in de markt. Ik moest er nog wel aan wennen, maar vraag het nu wel. Ik prijsde mezelf de markt uit, met te lage prijzen!
En last but nog least….focus. Ik dwaalde af, maar heb mezelf weer terug op het pad gezet..

Marischka Setz
8 years ago

Hi Astrid,

Het is een bijzonder mechanisme: we denken dat een lage prijs meer omzet betekent, maar feitelijk betekent het meer uren werken voor hetzelfde geld!!

En daarnaast is de prijs in ons denken (als westerse mensen) een voorspeller van kwaliteit: hoge prijs – hoge kwaliteit, lage prijs – lage kwaliteit. En als je bouwt aan een expertstatus, hoort daar ook een hoge prijs bij!! Dan ben je geloofwaardig…

Goed dus dat je het gewoon gedaan hebt!!

Groetjes,
Marischka

Jan Huijbregts
8 years ago

Mijn grootste inzicht: zet de spelling-correctie uit als je een email/brief e.d. schrijft, en doe de correcties pas nadat je de mail klaar hebt.

Dat scheelt me 1 uur per dag, minimaal. En dat op het moment van de dag dat ik het meest gefocust ben. Dat zijn 7 belangrijke werkuren per week, kortom, dankzij de cursus heb ik er ongeveer 1 werkdag per week extra bij. En dus ga ik meer tijd overhouden voor mijn familie.

Over efficiency gesproken! A life changer.

Thanks Nisandeh and Open Circles

Eddy van Herk
8 years ago

What I learned is this:

1: Don’t be afraid to take big steps.
Success comes from taking calculated risks!

2: Learn and implement it!

3: Forget the past…go forward, don’t look back.

Cynthia Strijbos
8 years ago

Heel simpel eigenlijk……. Ga DOEN en durf fouten te maken. En blijf DOORGAAN. Dat is dus ook wat ik vooral gedaan heb het afgelopen jaar en heeft me al enorm veel verder gebracht tot het opzetten van een mooie onderneming en een mooi product. Thanks!

Jacqueline van Baars
Jacqueline van Baars
8 years ago

Ik heb me weer gerealiseerd dat het belangrijk is om een focus te hebben, om mijn doelgroep duidelijk voor ogen te houden en om te doen! acitie! Implementeren en ik mag fouten maken! Ik ga er gewoon van leren!

Kees van der Stel
8 years ago

Hello Nisandeh.

I got a lot of insights from:
*The MG SPI
*The Ultimate Marketing System
*The Blogging seminar
and more.

Four issues are very important for me, and I gave a lot of effort, asked feedback and spent money and time to complete the implementation:
*Focus
*Definition of my Target Audience
*Content of my (new) website and linkedin profile/what’s in for them
*My blog, included in my website

Now after two years since I attended the Business Bootcamp and some other Open Circle seminars I notice that the impact of the implementation of the lessons learned on my business (executive and personal coaching) is nihil…

Despite of this ‘reality’ I got in line and stay in line with great confidence. I learned to let go (loslaten) the endresult.

Be the change you want to be and implement the change you want to reach. Kees

Harold Nijdam
8 years ago

Voor mij is de grootste sprong voorwaarts gekomen door te durven proberen. De uitspraak “make as many mistakes as fast as you can” is voor mij de topper. Ik maak nu fouten door dat ik durf te proberen en ik leer hierdoor zo ontzetten snel.

Niet te lang doordenken, vertrouw op jezelf, leer van je fouten….en hou vol.

Leo van de Wal
8 years ago

Op de Home page van mijn bedrijf (= innovatieve trainingen voor bouworganisateis en bouwprofessionals) heb ik een You Tube filmpje geplaatst van de bouw van een hotel in China van 30 verdiepingen hoog in 15 dagen. Onwaarschijnlijk snel, met een mega focus op de logitiek van alle vergaand geprefabriceerde onderdelen.

Een logisitek dienstverlener heeft op basis van dit filmpje mij benaderd om mee te denken over het ontwikkelen van een nieuw business model op het gebied van bouwlogistiek. Vorige week een presentatie gedaan, deze week verneem ik hoe we hiermee verder gaan.

marischka Setz
8 years ago
Reply to  Leo van de Wal

Hi Leo,

Wat een mooi resultaat!! Fijn dat je dit met ons wilde delen…
Dat helpt mij ook weer stappen te maken.

Groetjes,
Marischka

Ammy van Bedaf
8 years ago

Zet je klant centraal: zorg dat je (middels bv drie goed voorbereide interviews, die je met toestemming opneemt en naderhand helemaal letterlijk uittypt) achterhaalt wat jouw (potentiële) klanten als hun grootste probleem ervaren (waar hebben ze het meest last van?) en welke oplossing ze zoeken (wat willen ze bereiken?).

Dat ga jij hen bieden.

Zo had ik zelf nevernooitniet kunnen verzinnen dat mijn klanten “piekeren en malen” (probleem) en daarvoor “rust in mijn hoofd” (oplossing) willen.

Marischka Setz
8 years ago
Reply to  Ammy van Bedaf

Hi Ammy,

En hoe mooi is het dat jij dat nu ook weet!! En er iets voor aan kunt gaan bieden…

Het gekke is dat we een soort angst voelen om die ene vraag te stellen. Terwijl onze klanten het toch al weten. Dan kun je het maar beter ook weten, toch?

Groetjes,
Marischka

Peter Waalkens
8 years ago

Zorg voor de juiste mindset en Get in line, Stay in line.

Jeanet Bathoorn
8 years ago

Mijn grootste inzicht is dat er buiten de comfort zone VEEL meer ruimte is dan in de comfort zone. Veel actie past precies bij mij. En in de loop van de jaren kan ik veel beter onderscheiden wat goed is voor mijn bedrijf en wat niet.

Bonnie Allart
8 years ago

Het is niet enkel implementeren, maar ook de snelheid waarmee je implementeert.

Corenne Boeve
8 years ago

Ik ben manueel therapeut en behandel onbalans in spieren en gewrichten bij mensen. Ik zoek naar de oorzaak achter de klacht.
Het inzicht dat ik mensen onthoud van zorg door niet te groeien was voor mij de beste eye opener in jaren. De drijfveer meer geld te verdienen doet mij niet zoveel. Ik geef niets om geld, dus die drijfveer werd ik niet warm van.
Maar dit inzicht geeft me de vibe. Want dat vind ik zeker belangrijk: delen wat ik doe, verspreiden en voortzeggen want wat ik doe is zo mooi!!

Rose Jansen
8 years ago

I am always focussing on making myself better and achieving excellence. For my self. It is probably ego or maybe my dream to completely self-actualise. But I realized I got it all wrong.
It is not about me. Not about me getting better.
It is about the people around me:
It is not me who should strive for excellence. I should strive for excellence with my clients!

Only by serving others you can become great and truly self-actualise.
For some people this might be obvious but for me it has shaken my world. Everything I used to believe has changed.
I am still learning more and developing myself, trying to become the best. But I no longer do it for me. I do it for THEM!

Johanna Kamunen
Johanna Kamunen
8 years ago

Echtheid.

Juist om te kunnen luisteren, niet oordelen, mijn eigen kunde inzetten voor de ander op een manier dat het snelheid van handelen, een effectieve vertaalslag en een voor de klant mooi resultaat oplevert.

Marc van Rymenant
8 years ago

Een heel belangrijk inzicht is de verschuiving van de “klant” die centraal staat naar “de community” die centraal staat.

Walter Jongenelis
8 years ago

Hallo Iris, getriggerd door wat je zei heb ik je site bezocht en werd ik enthousiast van jou leuke Yogamat tassen. Voor mij een perfect product voor de Shop van Zoetermeer , het nieuwe online winkelcentrum van de Randstad met Zoetermeer als centrum van de Randstad. Binnenkort gaan we ook een spirituele afdeling inrichten en dan zijn jouw Yogamat tassen natuurlijk een leuk product om te promoten. Ik zal je ook nog separaat een mail sturen over een partnership. Met vriendelijke groet.

Walter

PS ook andere ondernemers uit de Randstad met een leuk product , doch nog zoekende zijn naar de perfecte marketingaanpak nodig ik van harte uit om zich bij ons aan te sluiten. We zijn al met meer dan 30 ondernemers die vooral het verschil willen maken door SAMEN op te trekken en elkaar te versterken door klanten te delen, expertise te delen, elkaar korting te gunnen en ook de ingehouden provisie van 10% bij elke verkoop met elkaar te delen.

Ans Cornel
8 years ago

Er zijn heel wat inzichten en implementaties daarvan voorbij gekomen sinds ik anderhalf jaar geleden aan de Business Bootcamp deelnam. Maar de grootste doorbraak is dat ik uiteindelijk toch echt tot EEN doelgroep ben gekomen. Dat heeft heel veel structuur, helderheid, lol, energie gegeven. Sindsdien stroomt het, is het voor mij veel gemakkelijker om gefocust te blijven en zet ik ook veel gerichter stappen met meer daadkracht, lef en overtuiging. Een goede website, een e-boek etc. het ging zoveel gemakkelijker!

Ander belangrijk inzicht is mijn missie en passie om te zetten in de zin die begint met Ik geloof dat…

Ik kon hierdoor ook een stuk gemakkelijk de stap maken om de tarieven flink te verhogen zijn en niemand die er ook maar iets over heeft gezegd…

Michaëla Wierdsma
8 years ago

Gewoon doen voor wat je wilt. De MGSPI is een geweldige methode om je doel te bereiken.

Niet dromen, maar doen. Focus op wat je wilt, doe de stappen, het hoeft niet perfect.

Niets doen is dagdromen en eindigt in klagen dat je het niet hebt. Stop klagen en ga gewoon DOEN.

Implement, implement, implement.

Met dank aan de eerste Business Bootcamp heb ik stappen gezet waar ik alleen maar van droomde.

Nathali Meurs-Pas
8 years ago

Mijn beste inzichten zijn:

FOCUS, ik heb dingen geskipped. Ik ken daardoor mijn doelgroep beter en kan ze nu beter bedienen.

SOCIAL MEDIA, ik was te veel tijd bezig met Pinterest, FB en Twitter, maar na de Business Bootcamp zie in hoe onbelangrijk dat is. Ik ben meteen begonnen met het samenstellen van mijn NIEUWSBRIEF en mijn BLOG. Content schrijven wordt steeds leuker. Ik schrijf meer uit mijn gevoel en dat maakt het makkelijker.

GETTING OUT OF MY COMFORT ZONE, hoe moeilijk ik dat ook vind. Het zal mij meer werk gaan opleveren daar ben ik van overtuigd.

Nisandeh, THANKS! en tot morgen!

Leo van Veenendaal
8 years ago

The lessons are:

Process slogan:
My God its Such a Powerfull Idea….

M: mindset
G: goals
S: strategy
P: plan
I : Implementation

Content facts:

knowledge
skills
contacts
sources
strategy
tactics
plan

Anne-Tjerk Mante
8 years ago

Verschillende lessen zijn blijven hangen als waardevol, verrassend, of nieuw inzicht, waaronder:

– get in the line and stay in the line
– DOEN, dwz, gerichte actie, implementeren; stap voor stap (maak het niet te groot)
– moet je alles alleen doen? –> samenwerken

Hartelijke groet,
Anne-Tjerk