10 prachtige manieren om een deal te verpesten

17742 views | 748 reacties |
shares

Weet je, vaak zijn we zelf onze grootste vijand.

We saboteren ons eigen proces, onbewust en onbedoeld.

Laat me je een voorbeeld geven…

Heb je ooit een aanbod gedaan of offerte gestuurd… die vervolgens genegeerd of afgewezen werd?

Zo ja, dan is de kans groot dat… het jouw eigen schuld was!

Ik krijg per week tientallen offertes voor elk soort freelance werk dat je je kunt voorstellen, en meer dan 90% belandt in de prullenmand, nog voordat ik ze van begin tot eind heb doorgelezen.

Het is echt pijnlijk om te zien hoeveel talentvolle mensen zichzelf in de vingers snijden met stomme basisfouten. En wat nog erger is: omdat ze nooit de moeite nemen om erachter te komen waarom hun voorstel werd genegeerd of afgewezen – leren ze er niets van. Het resultaat is dat ze keer op keer dezelfde fouten herhalen, en dus keer op keer worden afgewezen…

Als je bereid bent te leren, deel ik graag met jou de top 10 fouten waardoor je een deal verpest en… hoe je deze fouten kunt vermijden in je volgende offertes.

Ik heb voor jou een serie van 10 korte video’s die enkele jaren geleden tijdens de Business Bootcamp is opgenomen.

WAARSCHUWING: Het bekijken van de onderstaande video kan ernstige bijwerkingen tot gevolg hebben: misselijkheid, overmatig zweten, hartkloppingen, vermindering van eetlust, evenwichtsstoornissen, verlies van motorische functies, hoofdpijn, concentratiestoornissen, geheugenverlies, verwarring, oppervlakkige ademhaling, duizeligheid, nervositeit, oprispingen, slapeloosheid en een droge mond.

De bovenstaande lijst van bijwerkingen is niet compleet. Indien u last krijgt van deze symptomen of andere bijwerkingen, raadpleeg dan uw arts.

Je krijgt nu de eerste video te zien. Daarna vertel ik je hoe je de rest van de video’s kunt krijgen – als je de bijwerkingen kunt verdragen tenminste…

Ik hoop dat je deze eerste video uit de reeks waardevol vond en dat je je (nog) gezond en fit voelt.

Wil je de overige 9 video’s zien?

Dan heb ik goed nieuws voor jou, want je kunt deze eenvoudig in bezit krijgen wanneer jij jouw bevriende ondernemers wijst op dit blogartikel.

En dat is simpel, want het enige wat je hoeft te doen is:

  1. Deel de link naar dit blogartikel met jouw netwerk via een bericht aan jouw vrienden via Facebook. Het is de link naar het artikel dat je nu leest:http://opencircles.nl/blog/deal-verliezen
  2. Geef ons de URL van JOUW bericht of URL van jouw Facebook profiel via onderstaand formulier:

Tot slot

Ik ben heel benieuwd…

Wat is op dit moment jouw grootste frustratie in jouw business?

Laat het me weten in het commentaarveld onderaan deze pagina

Als ik weet wat jouw grootste frustratie is, kan ik oplossingen bedenken die ik tijdens de komende Business Bootcamp met je kan delen.

En als je jouw plek in de Business Bootcamp nog niet hebt gereserveerd… doe het nu. De inschrijvingen stromen binnen en vol=vol.

Tot de volgende keer, tot snel!

Op jouw succes,

Nisandeh

PS. DEEL dit artikel met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk profiteren.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
748 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Arjan Kroes
Arjan Kroes
8 years ago

Ik zou graag de rest willen zien!

Esther Molenaar
8 years ago
Reply to  Arjan Kroes

Hoi Arjan,

Wat is jouw grootste frustratie?

Jennifer Adler
8 years ago

mijn frustratie is dat ik niet goed weet hoe ik het beste mijn populatie kan bereiken. Ik heb een medisch vak en heb gemerkt dat adverteren geen goed middel is. Contacten via artsen en mond op mond reclame wel. Maar wat is er nog meer mogelijk?

Walter Jongenelis
8 years ago
Reply to  Jennifer Adler

Hallo Jennifer, ik heb gezien dat jij gespecialiseerd bent in bekkentherapeutische behandelingen en in de buurt woont van Zoetermeer.

Ik ben de initiatiefnemer van een gezamenlijk internetwinkelcentrum in producten en diensten, B2B en B2C gericht (vooral op vrouwen tussen 18 en 65) dat daarnaast ook reguliere activiteiten ontwikkelt ten behoeve van alle samenwerkingspartners op PR-gebied.

Bekkentherapie is nog niet in de specialisaties aanwezig, maar ik denk dat het wel in een behoefte voorziet binnen de regio. Dus als je het leuk vindt nodig ik je graag uit om een mogelijkheid van nadere samenwerking te onderzoeken.

Richard Kos
8 years ago

Wijsheid is toegepaste kennis daar heb ik nog weleens moeite mee, maar on my way !

Stephi Papacciolo
8 years ago

My greatest frustration is that in order to grow I need to outsource many tasks but I cannot really afford it.

Marion van der Stad
7 years ago

Ik ken 2 manieren om alvast wat meer geld/een boel geld te genereren, waarmee het outsourcen een makkie wordt.
Heb je interesse? Neem dan even contact met me op. info@aquarion.nl, met berichtregel Outsorce money. Dan weet ik waar het over gaat.

Martine Verweij
7 years ago

Mijn grootste frustratie is dat mijn website niet datgene voor me doet wat nodig is, maar binnenkort ben ik van die frustratie af! Eind juni om precies te zijn :D, omdat ik naar de Master Entrepreneur ga!

A note on the video:
What a power, energy and passion! Thanks Nisandeh for this reminder. A great strategy to get people for my team to ask for superstars! Supercool :D.

Makes me wondering why dutch people make themselves small and use the extention ‘-tje’. Maybe because we learn as a child that the Netherlands is a tiny country, ‘kikkerlandje’?

Laten we onze kinderen leren dat Nederland een rijk en belangrijk land is met alleen maar supersterren!

Saskia Frankena
7 years ago

Ik kan me jouw frustratie voorstellen. Veel van onze klanten zaten daarmee. Dan merken we dat de techniek en inzicht in hoe een website in elkaar moet steken de drempel is om hun bedrijf te laten vliegen. Kan ik je misschien helpen? Wij nemen de inzichten van de Master Entrpreneur die we destijds deden altijd mee in onze adviezen.

Rita Sterkenburg
8 years ago

Spot on, dezelfde fout die ik ook maak, te bescheiden, zo zijn wij opgevoed, vooral niet meer lijken dan we zijn……
vindt het moeilijk om dat anders te doen.

mvg,
Rita Sterkenburg

Rob Achterberg
Rob Achterberg
8 years ago

De veranderingen gaan zo snel, met een verleden is het lastig aan te passen en ZZP en jongeren streven je makkelijk voorbij

Linda ter Elst
8 years ago

Mijn grootste frustratie in mijn praktijk is dat ik te lang ben blijven hangen in ‘keeping myself short’ en hierdoor bleef doen wat ik altijd deed…namelijk heel hard werken en véél weggeven, want tja, wat ik wilde was iets betekenen toch…en maar doorgaan en dóór gaan…in de ‘rat-race’…

Stap voor stap krijg ik echt grond onder mijn voeten, krijg ik zicht op mijn kwaliteiten, op mijn doelgroep en ik focus…dat is zó spannend…en tegelijkertijd zó genieten!

Cora Bouw-Helleman
8 years ago

Bedankt voor het waardevolle inzicht: maak jezelf niet klein.
Waar ik op dit moment tegen aanloop is hoe bereik ik mijn doelgroep. Hoe weet mijn doelgroep wat ik te bieden heb?

Jan van der Werk
8 years ago

Ik kan me goed vinden in de comment van Jan Boesten.

Dat de dingen langzamer gaan dan je graag wilt en tegelijkertijd de implementatie van veel verschillende technieken, zodanig dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet

Shirley Born
8 years ago

My biggest fear is my competitors will be cheaper and the customer will choose them because I am not able to make clear my value.

Paul Ricken
8 years ago
Reply to  Shirley Born

The most important thing you can do, is to late them experience your value. How can you actually do that in a conversation?

Or organize a presentation or workshop for free, invite your customer (those persons involved in the decision) and let them experience your value. Let them do something, let them discover something, move them and so on.

Or let them call one of your excisting customers who already experienced your value. They will sell het experience for you.

And so on.

Good luck.

Marijke Wolters
Marijke Wolters
8 years ago

It goes just as Said. To many offers without answer.

Jaap van Velzen
8 years ago

Mijn grootste frustratie is dat veel partijen hun afspraken niet nakomen. Afspraken die ze met mij maken, waarover wederzijds enthousiasme bestaat.

Frank van Aalten
8 years ago

Werkzaam als Personal trainer en fysiotherapeut frustreert t me weleens dat cliënten het een zeggen, iets anders blijken te bedoelen en dan nog weer wat anders gaan doen of niets doen.

Maar, uiteindelijk ben ik zelf de boosdoener en heb ik de stap gezet en mijn target audience gespecificeerd. Dag grote vijfer, hallo kleine vijver met vrolijke en gemotiveerde visjes die t zelfde willen; snelle resultaten in zo m’n mogelijk tijd en dan ook nog FUN. Jaja, ‘t kan!

Kom maar op met de volgende 9 Nisandeh

PS
De site is under construction bekijk daarom mijn Superstar linkedIn profiel

Lambertine ter Haar
8 years ago

Wat mijn grootste frustatie is: aan het eind van de dag het gevoel hebben dat ik te veel “onzin” dingen hebt gedaan. Waar het door komt weet ik: geen goede focus en geen doel voor ogen.

HELP! De overige 9 video’s gaan mij zeker helpen!

Thanks!

Linda van Schie
8 years ago

Mijn grootste frustratie is dat ik het ondernemerschap en de middelen wel om mij heen heb, maar dat het succes er nog niet uit komt..
Ik ben nog een junior in mijn functie, maar het liefst wil ik alles al weten en mij als een senior opstellen…

Yteke Spoelstra
Yteke Spoelstra
8 years ago

Ik kijk uit naar het weekend in maart om de Business Bootcamp te volgen! En ik wil graag de de video’s bekijken. Dank alvast voor alle nuttige adviezen om meer opdrachten te krijgen.

Baukje Westerlaken
8 years ago

Mijn grootste frustratie: Ik werk te veel productie, ben te weinig bezig met mijn bedrijf te leiden.

Wilga Janssen
Wilga Janssen
8 years ago

Leerzame video. Ik ben benieuwd naar de rest.

Bart van Veghel
8 years ago

Altijd tof als Nisanedeh weer een hele zaal betrapt op het maken van een bepaalde fout. Ik denk dat heel veel mensen dit doen. Ik heb JE en TJE al een tijdje uit mijn zakelijke vocabulaire gehaald. Ook zie ik er op mijn nieuwe website uit als de beste in mijn vakgebied. Thanks Nisandeh

Dimitra Mitsionis
Dimitra Mitsionis
8 years ago

Hallo allemaal,
Als beginnend zzp`er wil ik juist fouten voorkomen. Ik ben blij dat een collega vriendin mij gewezen heeft op Open Circles Academy.
Deze 1e video zegt al weer genoeg… Een fout die ik zo zou maken omdat bij mij ook de onzekerheid toeslaat.

Graag wil ook ik de andere 9 video`s bekijken.

Groet Dimitra

Mark Tromp
Mark Tromp
8 years ago

Mijn grootste frustratie is dat het allemaal gaat om de perceptie die wordt gecreëerd en te weinig wordt gekeken naar wat er werkelijk achter zit.

Anne Bart de Vries
8 years ago

Het komt weer precies op het goede moment. Deze week moet ik weer 2 offertes wegsturen. Met deze en de andere videos moet het gewoon lukken!
Alvast bedankt.

Marieke Sprenger
8 years ago

Mijn grootste frustratie is dat ik er niet goed achter kom wat het grootste probleem van HR-adviseurs in de ziekenhuis- en ouderenzorg is met betrekking tot hun medewerkers.

Daardoor kom ik niet tot oplossingen (diensten) met de WOW factor.

Ik heb al verschillende vragen geprobeerd:
1. Waar lig je wakker van mbt problemen met werknemers?
2. Wat zou je het liefst gisteren opgelost willen zien mbt….?
3. Wat zie je als grootste probleem mbt functioneren van mw

Ik merk dat de mensen met wie ik praat er geen duidelijk antwoord op kunnen geven.

Misschien doe ik het helemaal fout, wie heeft er vragen die wel werken?

Thanx

Arjan Pijnenburg
8 years ago

Tsja, ik ben al 2 jaar bezig om een passive income te realiseren.
Daarvoor heb ik samen met een vriend in een paradijselijk groene omgeving een droomhuisje gekocht en verbouwd. Mijn grootste frustratie ondertussen is de gedachte dat ik die droomplek ooit weer moet verkopen. Maar binnenkort staat de eerste huurder voor de deur….. Kan niet wachten.

Hans van Tol
8 years ago

Ja ik wil deze serie graag in zn geheel zien… de eye opener. Our price is high but our value is amazing wil ik heel graag mezelf helemaal eigen maken!

Have a great day and keep up creating value!

Rien Gluvers
Rien Gluvers
8 years ago

Grootste uitdaging is het vinden van bedrijven die het budget (er voor) over hebben mijn toegevoegde waarde in te zetten.

Christine van Alten
8 years ago

Mijn grootste frustratie op dit moment is moeite met focus houden. Door de Business Bootcamp in januari barst ik van de ideeën en energie en wil het liefst alles tegelijk nu aanpakken. Ik heb het inzicht: Get in line and stay in line tot mijn mantra gemaakt.

Franciscus Ockhuisen
8 years ago

Het nadeel van een grote offerte doen is dat ik meestal achteraf te goedkoop ben geweest (ook uit angst dat ik anders de opdracht misloop)..

Het voordeel is dat ik wel de opdracht binnen heb en weer een ervaring rijker ben geworden. Die ervaring kan ik weer in de volgende offerte meenemen.

Verder is het belangrijk het bovenstaande te voorkomen door eerst iets kleins voor iemand te doen. Dus een grote opdracht in stukjes hakken als dat mogelijk is. Vervolgens per stukje een offerte te doen.

Dan kan geen van beide partijen er veel aan verliezen en kan de vertrouwensrelatie langzaam maar zekerder tot stand komen.

Wilke de Werk
8 years ago

Mijn grootste frustratie is dat ik al een jaar aan het zaaien ben, informatie aan het geven aan scholen over hoe je het structurele pesten echt op kunt lossen. Dat de media vol staat over dit onderwerp en dat vele directeuren van scholen nog steeds aangeven, dat het wel mee valt op hun school.

De laatste 30 jaren hebben we laten zien dat we geen juiste oplossing hadden tegen het structurele pesten, dat hetzelfde blijven doen, niet de oplossing brengt. Vanuit M5 brengen we wel de oplossing, maar kiezen vele directies toch weer voor aanpakken die lijken op wat we al gedaan hebben. Dit lijkt een heel lang proces….

Conny Heerkens - Bakker

Wat heb je voor een goede eye opener gezorgd! Ik ben reuze benieuwd naar de volgende tips!
Ik ga ze toepassen! echt waar. en kan ze iedereen aanraden!
Ik sta er achter en ben elk geld waard wat je uitgeeft in mijn praktijk! Voor het beste resultaat moet je bij mij zijn!
Bedankt Nisandeh!

John van der Veer
8 years ago

@Jan Boetsen
Pak je Workbook van het Business BOotcamp erbij blz. 2 Business Success Strategies you need to Master:
1. Target Audience
Er zit een logische volgtijdelijkheid in. Als je bij 1 begint en rustig doorwerkt naar 13 zal je zien dat het puzzeltje inelkaar valt.
Succes!

Marleen Luiten
8 years ago

I run one of the nicest art-galleries in Amsterdam. That is what many visitors tell me! And I agree 🙂 My major frustration is that so many people tell me they love the art I sell, they even come back once, twice but they don’t buy. The alternative is that they can rent the art for 1,2% of the sellingprice per month and they still don’t go for it. Are the Dutch THAT scared of this stupid crisis??? Or am I completely overlooking something else…?

Barry Wentzel
8 years ago
Reply to  Marleen Luiten

Beste Marleen,
Vraag je klanten naar hun interieur? Hebben ze foto’s op hun mobieltje van hun interieur. Wat willen ze voor sfeer in de hal, de kamer, de slaapkamer, de keuken. (“Waar zou je dit schilderij neerhangen. Maakt het je vrolijk?”) Welke instellingen of bedrijven (Catering, wachtruimtes,ziekenhuis,behandelpraktijk (tandartsen willen bvb graag een prettige wachtkamer en behandelkamer met zo nu en dan eens iets anders). Zou je de sfeer van deze galerie ook thuis willen hebben?” Kunst is net als bloemen, alleen het verwelkt niet.” Welke zou je het liefst mee naar huis nemen.

Ik heb er thuis ook een van hangen (dit maakt het kunstobject nog specialer voor de potentiële koper/koopster). Staat de galerie niet te vol? Volg je waar nieuwe kantoren komen en weet je wat kunst toevoegt aan het werkplezier in een bedrijf ? Ik zou er wel eens met je over willen brainstormen, Zelf heb ik sinds een paar jaar een bloeiende praktijk voor verslavingsontwenning en ik heb veel marketing- en verkoopervaring (ook kunst verkocht,aan huis, bij instellingen en bij bedrijven) .

Jessica Vonk
8 years ago

Ik vind het lastig dat de meeste mensen niet gewend zijn om zelf voor gezondheidszorg te betalen. Ze vinden me dan snel te duur als ze niets door de verzekering vergoed krijgen. Ben nu aan het leren me toch aan mijn prijzen te houden omdat ik mensen waar voor hun geld geef en meer!

Marischka Setz
8 years ago
Reply to  Jessica Vonk

Hi Jessica,

Door onder je prijs te werken maak je jezelf in feite ook klein… zeker in dienstverlening. Omdat wat je als dienst produceert zo ongrijpbaar als wat is is prijs voor ene belangrijk deel ook een voorspeller van kwaliteit.

Door je prijs te verlagen geef je feitelijk de boodschap aan je klant dat je kwaliteit ook niet zo goed is. Of onderhandelbaar.

Groetjes,
Marischka

Joeri Cox
8 years ago

Ik ben benieuwd naar je andere tips, maar frustraties? Nee, die heb ik op het moment niet. Als ondernemen frustrerend voor je is, kun je beter iets anders gaan doen!

Rob Schomaker
8 years ago

Geweldige video! Advies werkt vooral richting buitenland. In Nederland denken veel mensen klein, ook ontvangers van offertes. Te groots presenteren kan afschrikken. Voor mij ligt de uitdaging vooral in de vraag, wanneer groots en wanneer bescheiden te zijn.

Jan-Peter Meus
8 years ago

Mijn grootste struikelblok is dat ik in mijn voorstellen niet in staat ben om goed over te brengen waar ik een organisatie precies mee kan helpen. Wanneer ik in mijn voorstel duidelijk uitleg wat wij precies kunnen doen, wordt het verhaal te lang en blijven wordt het voorstel op basis van de prijs afgeschoten.

Maak ik m’n voorstel korter dan worden we weggezet als ordinair trainingsbureau en verliezen we vaak een traject. Mij uitdaging is dus in een voorstel kort en bondig weergeven wat de toegevoegde waarde van onze aanpak is.

Anthony Drapers
Anthony Drapers
7 years ago
Reply to  Jan-Peter Meus

Beste Jan-Peter,

Als ik je berichtje lees dan komt de vraag mij voor ogen wat het verschil is tussen wat de klant volgens jou nodig heeft en dat wat de klant zelf wil. Als je tussen deze viewpoints een link kunt maken door aanknopingspunten van de klantwens in jouw verhaal te vinden wordt het veel makkelijker je verhaal te doen.

Groet Anthony

Karin Duivenvoorden
Karin Duivenvoorden
8 years ago

Ik ben met teveel dingen tegelijk bezig en ben niet goed in prioriteiten stellen.

Annelies Vroomans
8 years ago

Wat is op dit moment de grootste frustratie in mijn bedrijf?
Time- management is (nog) mijn grootste frustratie.

Ik maak gelukkig steeds beter gebruik van het MG-SPI-systeem. Dat helpt me mijn tijd goed te gebruiken, gefocused te blijven en bewust naar mijn doel toe te werken.

In maart ben ik weer bij de Business Bootcamp: inspiratie en energie opdoen!

Yvet Hollander
8 years ago

The biggest frustration in my work is that I’m good in what I do, but how do I find my clients. I need them to create!

Paul Ricken
8 years ago
Reply to  Yvet Hollander

Hey Yvette,

First of all you have to transform your conditioned belief that there are so many others. There is only one person who makes the difference and that is you. If you can conceive and believe, you can achieve.

Second of all; do you have one or more clients. Discuss with them how you can find new clients. If they are your ambassadors for you they will help you. You can also ask them for three of their relations with which you are allowed to contact. Make sure that you inform your client/ambassador after that.

Third of all; you say you are good in what you do. That’s OK but not enough. You have to be awesome and remarkable in what you do. How can you get into that? Are you disciplined in reaching for that? When you are remarkable you will do more than expected. You will exceed expectations of your client(s). And they will recommend you.

Hope this will help you. With kind regards,
Paul Ricken

Gonny de Wit
8 years ago

Hallo Robin,

Het managen van het kostbare goedje “tijd” is een mijn specialiteiten. Graag zou ik met je willen sparren, via Skype bijvoorbeeld, hoe en waar je tijd kunt besparen en creeeren.

Moet je er wel tijd voor maken 🙂

Als anderen het lezen mogen ze natuurlijk ook skypen of op een andere manier contact opnemen.

Groet,
Gonny

Lisa Hall
8 years ago

I learnt a lot from this past weekends Business Bootcamp (March 2014), but what I also learnt from Nisandeh and other attendees is that the Netherlands are brought up striving for mediocrity (much like the UK).
So I do recognise this, but if the Dutch are taught to be normal and not raise themselves above the rest (you must not appear crazy one Lady said to me), how is it best to do this without appearing arrogant and ‘crazy’?

Marcel Heijnes
8 years ago

My biggest frustation is to translate my skills and the superstar Credit Controller who I am, in value for the customer. Everyday I’m learning but still I got the tendency to make me and what I do smaller. I’m not insecure anymore but my mindset has to grow further and higher to wipe out my frustration.
And I want to watch the other video’s to get a better understanding what is possible.
Thanks Nisandeh, Vered and everyone who are involved in the Open Circles world.
regards, Marcel

Robert van der Wulp
7 years ago

Nou inderdaad, ik had ook een bedrijfje!

Vanaf vandaag niet meer. Wat mij triggerde was de zin: onze prijzen zijn hoog maar we leveren heel veel waarde!

Ik denk dat dit cultuurverschijnsel ook te maken heeft met een omgeving die je direct op je plaats zet als je superlatieven gebruikt. En anders ben je wel een schietschijf zodra er iets misgaat. Daar moet je echt een pantser tegen maken.

Het sluipt erin maar nu sla ik het eruit. Ik ga direct mijn website nalezen of ik mijzelf daar nog steeds kleineer. Kom maar op met die andere video’s.

Klaas van Oosterhout
7 years ago

Hoi Robert,

Dat is meteen een goed advies, ik ga ook eens mijn website doorlezen of ik me hier schuldig aanmaak. Het sluipt er zo makkelijk in…

Bedankt

Marjolein Kalter
7 years ago

Hoi Robert,
Wat vind je van de zin:
Onze prijzen zijn hoog WANT we leveren heel veel waarde?

Dan wordt het een onderbouwing in plaats van een ´verontschuldiging´

Je reactie helpt me om op te schrijven:
Omdat ik het waard ben!
Op de binnenkant van de toiletdeur
(Of zal ik hem op mijn voordeur schilderen? Oeps…..daar ga ik weer)

Grootse groet,
Marjolein

Frank Maessen
Frank Maessen
8 years ago

Mijn grootste frustratie is dat sommige klanten niet inzien dat ze met een klein beetje meer inzet nog veel meer bloemen kunnen verkopen. In hun beleving is alles te veel werk en heeft de verzorging de laagste prioriteit.

Stance van Heijst
8 years ago

Toen ik het abonnement op de ZorgSubsidieKalender invoerde (jan 2013) heb ik deze fout gemaakt en mezelf onnodig klein gehouden.

Ik stelde me te afhankelijk op en vroeg een te lage prijs. Ingewikkelde gesprekken met veeleisende klanten die me (nog verder) het vel over de oren wilden trekken waren het gevolg.

Sinds ik mijn houding heb veranderd trek ik makkelijker klanten aan en ook fijnere klanten. Per 1 jan 2014 heb ik mijn prijzen verdrievoudigd zonder blikken of blozen en ik kon dat ook goed uitleggen aan mijn klanten. De SubsidieKalender is nl. ook meer dan verdrievoudigd in het afgelopen jaar.

Het klinkt misschien raar en ik moest er zelf erg aan wennen. Maar sinds ik mezelf als ‘directeur’ presenteer worden mijn bedrijf en ik een stuk serieuzer genomen en kopen klanten makkelijker. Je komt bovendien in gesprek met de beslissers in een organisatie die sneller knopen doorhakken. Dat werkt!

Stance van Heijst
Directeur 😉 ZorgSubsidieKalender

Adelijn van Huis
Adelijn van Huis
8 years ago

Mijn grootste frustratie is ongeduld. Ik zie dingen voor me en wil dat het er nu is – maar er zijn veel tussenstappen om te nemen, te DOEN. Daarbij valt het soms niet mee om te blijven GELOVEN.

Ik lees nu de commentaarveld hier boven – en zie dat ik niet alleen ben! Dat geeft MOED.

Succes aan ons allen!

Helena Molendijk
Helena Molendijk
8 years ago

Klanten komen, vinden mijn product OK, maar na een jaartje willen ze weer eens wat anders……
Hoe kan ik klanten blijven boeien zonder mijn eigenheid te verliezen?

Paul Andringa
Paul Andringa
8 years ago

Chapeau! Verkopen is een vak. Er spelen zo veel facetten een rol om de deal te krijgen. We kunnen niet genoeg oefenen om een superstar in sales te worden. Dus dat wordt veel video’s kijken en veel verkoopgesprekken te voeren.

Jennifer Gomperts
8 years ago

Mijn grootste frustratie is dat bedrijven zelf niets van zich laten horen, zelfs niet na ettelijke mails en telefoontjes, terwijl je bezig bent voor ze.

Sigrid van der Laan
8 years ago

Mijn grootste frustratie is dat ik nog te weinig voet aan de grond krijg bij organisaties. In mijn blogging richt ik mij op het moment vooral op particulieren en daar zit meteen het probleem: dit zijn werkzoekenden zonder geld. Hoe leuk ik deze doelgroep ook vind, het is veel effectiever mij te richten op de organisaties die personeel moeten afstoten, zodat zij het outplacement traject betalen en er drie tevreden partijen zijn.