Meer bezoekers naar je website (deel 2)

905 views | 27 reacties |
shares

Dit is het tweede deel van het artikel 5 strategieën om meer bezoekers naar je website te krijgen

Strategie #3 – bezoekers via Twitter

Eerst een ontboezeming… wellicht heb je me ooit wel eens horen zeggen: “Ik haat Twitter!” Ik denk dat het stompzinnig is en tijdsverspilling.

En toch, als ik kijk naar de statistieken van onze website – dan heeft Twitter de afgelopen twee jaar ongeveer 10% van de bezoekers op onze website gegenereerd.

En als deze bezoekers verantwoordelijk zijn voor ongeveer 10% van onze business – dan hebben we het over een serieus bedrag aan omzet.

Oftewel, schrijf Twitter niet af.

Als je nog niet actief en succesvol bent op Twitter, lees dan de volgende artikelen om goed van start te gaan.

OK, wat doen wij met Twitter dat 10% van onze bezoekers genereert?

Hier zijn de twee geheimen:

  1. Vraag je bezoekers en bloglezers om je artikelen te delen met hun Twitter-volgers.
    Om deze strategie te laten werken heb je niet eens een Twitter account nodig.
    Vraag gewoon je webmaster om een Twitter Button op elke pagina van je website te plaatsen.
    .
    En laat het daar niet bij…
    Bekijk hoe wij aan het einde van de meeste blogartikelen je vragen om het artikel te delen met je Twitter-volgers.
  2. Maak een lijst van alle blogartikelen die je hebt geschreven en haal uit je artikelen zoveel mogelijk waardevolle tips.
    Kort ze in tot ongeveer 100 karakters, voeg de URL van het blogartikel toe en plaats ze dagelijks in je Twitter-stream.
    .
    Als je 10 artikelen hebt en je haalt gemiddeld 6 tips uit elk artikel, dan heb je 60 waardevolle tweets voor je doelgroep, die je dagelijks (1 of 2 keer) kunt uitsturen..
    .
    Zodra je aan het einde van de lijst bent gekomen, begin je gewoon weer opnieuw…
    Als mensen worden aangetrokken door jouw tip, dan klikken ze op de link naar het complete artikel op je website. (En als ze dan vervolgens te maken krijgen met geheime strategie #1, dan is de cirkel compleet…)

Strategie #4 – bezoekers via Facebook

Facebook is een fantastisch platform om jouw boodschappen ‘viral’ te laten gaan. Oftewel, Facebook stelt je in staat jouw boodschap met hoge snelheid over het internet te laten verspreiden, als een virus.

De simpele tools van Facebook om te commenten, linken en delen, maken het krachtig middel om bezoekers naar je website te halen – als je de mindset van de gebruikers begrijpt.

Als je nog maar weinig weet van Facebook marketing, kun je beginnen met het lezen van 7 tips voor marketing met Facebook.

Hoe zetten wij Facebook in om gericht bezoekers aan te trekken?

Hier zijn de drie geheimen:

  1. Net als Twitter geheim #1 – vraag je bezoekers en bloglezers om je artikelen te delen met hun Facebook vrienden.
    Vraag je webmaster om een Facebook Like Button op elke pagina op je website te plaatsen.
  2. Je kunt ook mensen hun comments bij jouw blog en pagina’s laten plaatsen met Facebook Comments, waar hun comment ook op hun Facebook wall wordt geplaatst met een link naar jouw website.
    Hier is een voorbeeld van Facebook comments in actie
    Bekijk de video, laat een comment achter en bekijk wat er gebeurt op jouw Facebook wall.
  3. Ook op Facebook kun je je tips uit je blog posts plaatsen met een link voor ‘meer informatie’ naar het artikel op je website.

Strategie #5 – bezoekers via LinkedIn

Misschien herinner je je nog uit het eerste deel van dit artikel dat 80% van onze website bezoekers via 5 kanalen komen – onze mailings, Google, Twitter, Facebook en LinkedIn.

Van deze vijf kanalen zijn het de bezoekers die via LinkedIn komen, die het langst op de website blijven.

Dit betekent dat ze de best gekwalificeerde bezoekers zijn: iets om te onthouden als je doelgroep te vinden is op LinkedIn.

Om dieper in te gaan op het gebruik van LinkedIn, raad ik je aan te lezen:

Dus, hoe gebruiken wij LinkedIn om gericht bezoekers te trekken?

Hier zijn de twee geheimen:

  1. Word lid van alle belangrijke en actieve LinkedIn groepen waar jouw doelgroep ook lid van is.
    En vraag groepsleden die potentiële klanten kunnen zijn, om met je te linken.
    Stuur vervolgens regelmatig links naar de content op jouw website die relevant en waardevol voor hen is.
  2. Start groepsdiscussies op en neem deel aan discussies op het gebied van jouw expertise.
    Naast dat je veel waarde toevoegt aan de discussie op LinkedIn, bied extra informatie op je website.

Tot zover dit uitgebreide artikel over het krijgen van meer bezoekers op jouw website.

Volg deze simpele strategieën en je website wordt je meest krachtige component in je marketing.

Negeer ze en je website wordt als een driesterrenrestaurant op de maan.
Er komt niemand…

Nu is het jouw beurt!

Deel met ons in het commentaarveld hieronder, welke van deze strategieën het beste werkt voor jouw eigen website, en waarom.

Op jouw succes, Nisandeh

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
27 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Dave de Lange
9 years ago

Ik ben naar aanleiding van deel 1 gelijk naar Twitter gegaan om op zoekwoord ‘meditatie’ gelijkgestemde mensen te vinden.
Als eerste stap ben ik er zo veel mogelijk gaan volgen. Uiteraard met de bedoeling dat velen hierdoor mij zullen gaan volgen.

Ik ga deze week uit mijn blogs tips/ quotes noteren die ik vervolgens zal gaan Twitteren.

Later kijk ik naar Facebook en LinkedIn. One Step at A Time…

Jean Van der Biest
8 years ago
Reply to  Dave de Lange

ja Dave, dat volgen op Twitter lijkt mij een prima idee, om er eerst een beetje in te komen.

Martijn Baltes
9 years ago

Wat bij mij goed werkt is de ‘call to action’. Vraag de lezer om iets te doen. Dus als je iets schrijft, zorg er dan voor dat er tot slot altijd een volgende stap is. Eén grote stap werkt het beste, vooral als je die grafisch benadrukt. Dit voorkomt keuzestress (en afhaken) van de lezer.

Nisandeh, jullie doen dat fantastisch. Ik kom gewoon niet meer van jullie site af! Er zijn zoveel waardevolle call to actions 🙂 En als ik van de site af ben, dan zie ik jullie weer in mijn mailbox, op Twitter, Facebook… Niet irritant, want altijd waardevol.

Thanks!

Sandra Tirrito
9 years ago

Ik ben meer dan 3 jaar actief op Twitter en Facebook en had al aardige kring opgebouwd en toen mijn webshop eindelijk live ging, had deze een vliegende start. Veel bezoekers en verkopen door mijn opgebouwde kring aan volgers. Ik tweet persoonlijk en zakelijk op 1 account en dat werkt heel erg goed (in mijn branche). Ik kweek goodwill en mensen kiezen om bij mij te bestellen in plaats van bij een ander, omdat we al gezellig gechat hebben.

Het zit ingebouwd in de dag..ik werk en tweet/FB tussendoor en ben heel erg actief

Martine Verweij
7 years ago

Hoi,

Facebook werkt voor mijn bedrijf op dit moment het allerbeste. Deels omdat ik het beste met Facebook uit de voeten kan. Ook zit mijn doelgroep meer op Facebook dan op LinkedIn.

Ook merk ik dat het fantastisch werkt als je iets voor je bezoekers hebt. Mensen zijn eerder geneigd om te doen wat je zegt als ze er iets waardevols voor terug krijgen.

Het hebben van veel opt-ins is daarom een ‘MUST HAVE’.

Zo valt me bij dit blog heel erg op dat als mensen een gratis deelname aan een training of event krijgen dat dan de reacties heel snel heel veel worden.

Ik heb gezien dat binnen 3 dagen! zo’n artikel meer dan 800 reacties krijgt. In vergelijking met een ander ouder artikel dat nog ‘maar’ 169 reacties heeft gekregen.

Een fijne dag!

Warme groet,
Martine

Maikel Latour
8 years ago

Leuke adviezen. Daar kunnen we weer wat mee! Bedankt Nisandeh!

Vriendelijke groet,
Maikel Latour

Marischka Setz
8 years ago

Voor DNHS zijn er zowel een Facebook pagina als een LinkedIn pagina klaar… En daarmee ben ik zelf ook eindelijk op Facebook begonnen.

Op LinkedIn ben ik als professional al langer actief, en heb ik een groter ‘bestand’.

Dan zou het voor de hand liggen dat ik vanaf LinkedIn meer bezoekers trek naar de site dan vanuit Facebook, maar het omgekeerde is waar. Ik denk dat ik ook wel weet waarom: op Facebook zet ik foto’s en statusmeldingen van alle DNHS activiteiten.

Ik weet eigenlijk niet precies wat ik met de DNHS-LInkedIn pagina aan moet… Er is genoeg te melden (inhoud), maar wat is geschikt voor LinkedIn?

Graag ideeën, input, voorbeelden (naast het participeren in groepen).

Marja Duin
9 years ago

Bedankt voor deze geweldige tips op een rij. Ik zie dat ik wel al een stap in de goede richting heb gezet, maar mijn social media strategie nog veel scherper kan maken. Met name Facebook en Twitter kan ik nog veel beter benutten om traffic naar mijn blog en website te genereren.

Klaartje Loose
9 years ago

Ik heb een Twitteraccount en was in het verleden tamelijk actief, wat me toen ook een grote groep relevante contacten en gesprekspartners opleverde. Op de één of andere manier heb ik het laten versloffen tot alleen nog maar mijn blogs posten op Twitter, nu ik de afgelopen tijd druk bezig ben geweest met mijn website en Facebook en ik minder tijd online wil doorbrengen. Niet handig… LinkedIn en Twitter moeten ook een plekje in mijn agenda krijgen geloof ik, want als ik het probeer tussendoor en ‘random’ bij te houden, dan werkt het duidelijk niet… Dit gaat dus weer over het hebben van een SYSTEM!
Langzaam krijgt mijn systeem vorm, met kleine stapjes…

Hannie Mommers
8 years ago

Het meeste verkeer komt via mijn emaillijst, met Facebook als goede tweede.

Een klein stukje in het plaatselijke h-a-h-blad heeft ook voor veel verkeer gezorgd, zowel in het echt als op mijn blog.

Dominique van de Wijgaart

Het opbouwen van een stabiel netwerk kost tijd en energie. Maar het is het waard! Ik ben een heel eind. Elke keer als ik aan een deel van het netwerk werk, steek ik te weinig tijd in een ander deel.

Nog even en dan heb ik alles goed op de rit. Dan is het een compleet en goed werkend netwerk van LinkedIn, Twitter, FaceBook, blogs, mailinglist en natuurlijk mijn website.

Anouk Plantinga
9 years ago

Wederom Twitter dus. Het werkt geweldig als je het systematisch gebruikt. Dat houdt in mijn geval in: 5 waardevolle tweets per dag, alleen maar geven en anderen volgen.

Contacten onderhouden op LinkedIn, actief in relevante groepen zijn, Facebook moet ik nog herontdekken. Ik vond het weinig professioneel, ben afgehaakt, maar nu is er een duidelijke zakelijke lijn en moet ik ook daar eens kijken wat ik eraan heb.

Als ik mijn website echt op orde heb en precies weet wat ik aanbied, ga ik bloggen en twitteren en actiever worden op LinkedIn.

Ook ga ik op relevantie forums en blogs mijn stem laten klinken.

Ik denk dat dat voor mij de voornaamste dingen zijn. En dan natuurlijk kijken of het werkt. Zo niet, andere strategie toepassen.

Jean Van der Biest
8 years ago

@Anouk
ook ik heb het niet zo begrepen op Facebook, althans voor mijn professionele ambities, omdat ik mij specifiek richt tot bedrijfsleiders.
en die lezen geen Facebook met professionele bedoelingen.
Maar LinkedIn zal ik dus des te meer actief bewerken.
(zodra mijn website goed functioneert, idem zoals jij dus. Nog een paar akkefietjes)

Bianca de Wit
8 years ago

Aangezien ik me richt op de zakelijke markt, gebruik ik Linkedin veel voor het vinden van nieuwe klanten en het werkt echt!
Via hootsuite plaats ik regelmatg updates op de diverse social media, waaronder ook LinkedIn, waardoor ik op het netvlies blijf bij mijn connecties. Daarnaast breid ik mijn connecties ook regelmatig uit door actief te linken met mensen die in dezelfde groepen zetten.

Judith Henstra
Judith Henstra
8 years ago

Met Twitter ben ik privé (dat wil zeggen voor mijn privé blogs) al een hele tijd bezig en heb ik over de 1.000 volgers.

Ik heb een pas begonnen Twitter account voor mijn bedrijf maar als prive persoon retweet ik nog wel eens wat dat oorspronkelijk door mij als bedrijf wordt getweet..

Als dit een interessant bericht is, wordt het weer verder getweet. Zo heb ik baat bij de investering (in tijd) die ik voor mij hobby gedaan heb waardoor ik privé heel veel volgers heb.

Elvira Noot
Elvira Noot
8 years ago

Ik ben de afgelopen anderhalf jaar hard bezig geweest met het in elkaar zetten, en vernieuwen, van mijn website. Ook ontvangen mijn prospects momenteel regelmatig een interessante blog vol tips & trucs voor het natuurlijk houden en trainen van paarden.
Facebook ben ik ook actief mee. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog weinig overweg kan met twitter en linkedIn.

Kees van der Stel
9 years ago

Momenteel wordt er gebouwd aan een nieuwe website voor mijn activiteiten in coaching. Ik heb ervoor gezorgd dat de suggesties die hier en in het vorige blog over dit onderwerp zijn besproken aandacht krijgen van de webbouwer. Als een checklist overigens, want de bouwer is professioneel genoeg om mijn site up-to-standard te maken. Natuurlijk wordt er ook gekeken of alle suggesties op mijn business van toepassing zijn.

Be the change you want to be and implement the change you want to reach. Kees

Martine Waakhuijsen
Martine Waakhuijsen
9 years ago

Ik merk dat het versturen van emailings met daarin een link naar een blogartikel goed werkt. Ook het publiceren van een blogartikel levert meer bezoekers op mijn website op.

Het werken met een zakelijke pagina op Facebook ben ik nog aan het leren, dus daar kan ik nog geen conclusies uit trekken.

Mijn Linkedin profiel is duidelijk voor verbetering vatbaar, daar ga ik mee aan de slag!

Linda Riel
Linda Riel
9 years ago

Ik werk vooralsnog voornamelijk met Twitter en mijn blog. Mijn blogpagina is mijn website op het moment. Twitter lijkt mij een van de meeste voor de hand liggende kanalen en daarnaast LinkedIn omdat ik B2B werk.

Vanessa van Loon
8 years ago

Ik gebruik nu voornamelijk Facebook om meer bezoekers te trekken. De mogelijkheden van twitter en LinkedIn ben ik nog aan het ontdekken. Daarbij helpen deze waardevolle tips zeer zeker, bedankt!

Marjo van Bussel
8 years ago

Ik heb 3 jaar geleden een eigen product de bloempaal op de markt gezet. Ik had geen geld om te promoten. Dus ik heb me volledig gesort op de Social media en free publicity. Als ik nu kijk bv bij bloempaal op Google en zie op hoeveel bladzijden bloempaal staat vernoemd heb ik prima mijn best gedaan. Ik ben nu een ludieke aktie gestart op mijn website bloempaal.nl en kan nu visueel zien wat de Social Media voor bloempaal heeft gedaan. Benieuwd? Neem een kijkje en doe mee. Gewoon doen!

Paul van Zwet
5 years ago

Ik zou graag op Marjo willen inhaken, dat ik haar wil complimenteren op haar argument. Ik dacht ook op een gegeven moment met mijn webshop gewoon doen en heb me toen ingelezen. Beetje Adwords gebruikt en ik vroeg me ook af wat is seo, dus me daar ook in ingelezen. Nu mix ik een paar marketingkanalen en heb ik best wat traffic naar mijn webshop.
Iemand die het ook zo aanpakt?

Mariska van Gennep
8 years ago

Op dit moment ben ik druk bezig met een zakelijke pagina te bouwen via Facebook. Privé heb ik een twitter-account, wat ik sporadisch gebruik. Deze twee zijn overigen wel gekoppeld. Ook heb ik een LinkedIn pagina, die ik gedeeltelijk aangepast heb met Nisandeh’s tips. En ondertussen reageer ik op post’s en blogs. Elke dag leer ik weer een boel!

Lieve groet, Mariska

Anja Leinders
9 years ago

Zoveel waardevolle tips!
Ik besef dat ik nog veel werk heb met integreren van deze zaken, voordat ik mijn website kan lanceren…

René Borghouts
9 years ago
Reply to  Anja Leinders

He Anja,
Je weet toch dat een van de implementatiepunten is:
gewoon beginnen…!

Wilko van der Ploeg
9 years ago

Zelf merk ik, dat mijn Facebook verkeer voor mijn ‘gratis eboek’ is toegenomen, sinds ik mensen via Facebook laat registreren voor mijn gratis eboek…

Marijke Willems
8 years ago

Ik merk zelf dat ik steeds terugkom voor waardevolle informatie in de vorm van blogs. Via twitter kom ik dan toch weer op jullie site uit en door te reageren op blogs kom ik uit bij nog meer interessante artikelen. deze strategie wil ik overnemen. Ik blijf lezen en reageren dus waarom een ander niet?