Durf te Vragen!

7525 views | 230 reacties |
shares

Een paar weken geleden vroeg ik Business Bootcamp deelnemers hoe we de Business Bootcamp kunnen verbeteren.
We ontvingen veel waardevolle suggesties, waarvan we er een flink aantal gaan implementeren bij de volgende Business Bootcamp.
Wat een geweldig concept – vraag je klanten om je te helpen je product te verbeteren dat hun leven verbetert…

Ik vraag constant.

  • Ik gebruik dit blog om jou te vragen… zie Mea Culpa – hier kreeg ik tips en suggesties van mijn beste business coach – mijn klanten.
  • Ik gebruik LinkedIn om mijn netwerk te vragen… Ik ben lid van verschillende ondernemersgroepen en ik start regelmatig discussies om antwoorden te krijgen waar ik anders naar zou moeten raden.
  • Ik vraag voortdurend mijn team, mijn leveranciers, mijn klanten en mijn mentoren.

En wat ik heb ontdekt, is…

Alle antwoorden die je nodig hebt, zijn er.
Het is niet nodig om het wiel uit te vinden.
Het enige wat je hoeft te doen is te vragen.

Hoe NIET te vragen

Hier volgen een paar voorbeelden van slechte vragen:

  1. Hoe kan ik meer klanten krijgen? (te algemeen)
  2. Hoe overtuig ik een potentiele investeerder om te investeren gebaseerd op een toename in de EBITDA en niet in NPV? (te veel jargon)
  3. De deadlines van mijn klant zijn onmogelijk, mijn grootste klant is net bankroet gegaan, mijn rijbewijs is me afgenomen en een computer virus heeft al mijn bestanden vernietigd (te veel vragen… en niet te vergeten de slachtofferact…)

Laten we eens kijken hoe we deze vragen kunnen verbeteren, zodat we betere antwoorden krijgen:

  1. Ik ben interim manager gespecialiseerd in verandermanagement in grote zorginstellingen (bijvoorbeeld ziekenhuizen).
    Sinds de crisis zijn er veel concurrerende interimmanagers voor minder vacatures – ondanks dat verandermanagement van groot belang is voor deze organisaties.
    Wat kan ik doen om door deze organisaties te worden verkozen boven mijn concurrenten?
  2. Ik heb een softwarebedrijf dat de afgelopen jaren een bescheiden winst heeft gemaakt.
    Ik ben van plan om 50% van mijn business te verkopen aan een investeerder – een groot hardwarebedrijf dat duizenden potentiële klanten heeft voor onze software.
    Hoe kan ik de investeerder overtuigen van de strategische waarde die mijn bedrijf biedt aan zijn bedrijf, niet alleen gebaseerd op de winst die we tot nu toe hebben gemaakt.
  3. In mijn werk als consultant ben ik gewend aan veel reizen naar de locaties van mijn klanten.
    Vorige week is mijn rijbewijs me voor 6 maanden afgenomen.
    Ik ben op zoek naar ideeën hoe ik mijn consultancy business toch kan laten doorgaan.

Als je ÉÉN vraag mocht stellen

Als je een top expert m.b.t. ondernemerssucces ÉÉN vraag mocht stellen ten aanzien van jouw business, welke vraag zou jij dan stellen?

Onthoud:
Wees specifiek, wees beknopt, wees duidelijk.

Soms is het verduidelijken van de vraag al 80% van het antwoord.

Stel jouw vraag in het commentaarveld hieronder en je zou zomaar geweldige antwoorden kunnen ontvangen.

En als je door de vragen heen leest, zet je “top expert” hoed op – en geef antwoord waar je kunt.
Het geeft je een goed gevoel als je dat doet. En, het levert je ‘expert punten’ op, en niet te vergeten ‘goede karma-punten’… en je weet hoe het werkt – de beste manier om te leren is door anderen iets te leren!

Als je een vraag stelt of een antwoord geeft, geef ik je de video ‘Build your marketing into your product’ als bedankje voor je bijdrage aan de conversatie.

O ja, voor ik het vergeet, je maakt kans op mij en 11 andere ondernemers die tezamen aan jouw business werken, gedurende 3 dagen in een 5-sterren locatie OP MIJN KOSTEN.
Voor meer informatie ga naar Business Makeover.

Dus nogmaals, als je een top expert m.b.t. ondernemerssucces ÉÉN vraag mocht stellen ten aanzien van jouw business, welke vraag zou jij dan stellen?

Op jouw succes, Nisandeh

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

230 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Karin Dijkstra
12 years ago

Na de zomervakantie is de website communicatieatelier.info on-line gegaan. Ik verzorg in samenwerking met collega’s communicatietrainingen op basis van geweldloos communiceren. De trainingen zijn maatwerktrainingen voor teams om tot een betere afstemming met elkaar te komen. Op 14 oktober is de introductieworkshop – Communicatie die werkt! – Ontdek en ervaar de kracht van verbindend communiceren in teams – Locatie is De Beukenhof, Capucijnerstraat 46 in Biezenmortel. Er zijn nog enkele plaatsen vrij. Mijn vraag nu is: Hoe vergroot ik mijn netwerken zodat meer mensen van de communicatiesuccessen uit de trainingen gebruik kunnen maken in de dagelijkse omgang met collega’s/teams.
Met warme groet
Karin Dijkstra

Ruud Overstegen
11 years ago

De meeste mensen die ik wil helpen heeft veel meegemaakt. (incest, machtsmisbruik, verkrachting, coma, trauma, e.d.) Op dit moment krijg ik ze via mond-op-mond-reclame.
Daar de drempel vaak voor die mensen veel te hoog is om hulp te vragen is het lastig mezelf te profileren.
Mijn vraag is aan jullie:

Hoe kan ik ze laten weten dat ik ze kan helpen?
Hoe benader ik die nieuwe cliënten?

Mark den Dubbelden
11 years ago

Dat is een goede vraag Ruud. Misschien klinkt het raar hoor, maar met al het misbruik in de kerk bijvoorbeeld, zou je dan daar niet een soort van belangenorganisatie voor kunnen starten, of daarin participeren als vrijwilliger indien er al zoiets is? Misschien is dat totaal not-done hoor, maar ik mag me gelukkig prijzen dat ik geen ervaring heb met dit soort zaken.

Coen Tuerlings
9 years ago

Ik ben een trainer in Soundfulness klankontspanning, gespecialiseerd in maattrainingen voor zorginstellingen.

Sinds de crisis is er veel bezuinigd op zorg en welzijn, terwijl welzijn van groot belang is voor de cliënten van deze instellingen.

Wat kan ik doen om voorbij de bezuinigingsdruk te komen van het management?

Christine Trimpe
12 years ago

Wat ik de laatste jaren geleerd heb, daartoe aangezet door een periode van werkeloosheid, is te durven vragen.
Vragen aan het universum, met als basishouding dat alles wat het universum voor mij in petto heeft naar mij toe zal komen, als ikzelf de deur openzet.
Het is werkelijk verbazingwekkend geweest wat er allemaal naar me toegekomen is.
En nu, een paar weken geleden, kreeg ik van een vriendin de Training “Breakthrough to Success’ cadeau. In november ga ik erbij zijn!!!!
Ik ben in april naar de Bootcamp geweest. Deze training was een van mijn wensen. De financiële middelen waren er niet. IK heb mijn wens geuit naar het universum. En nu komt het naar me toe. Wauw!
En ik wil graag nog meer en oprecht durven vragen.

Peter Willekens
Peter Willekens
11 years ago

Beste Christine,

Ik ben nog volop aan het leren hoe ik dingen kan vragen aan het universum en wacht nog op de eerste resultaten.

Ik heb wel geleerd dat een positieve houding alleen al vele deuren opent. Het niet ingaan op negatieve gebeurtenissen of personen zodat je zelf positief kan blijven is daarin zeker belangrijk.

Het moeilijke voor mij is dat je jezelf moet overtuigen dat wat je gevraagd het wel komt, net zoals wanneer je iets uit een cataloog hebt besteld, daarvan weet je ook dat het komt.
Ik heb teveel de neiging om me bezig te houden met de ‘hoe’, maar dat is het terrein van het universum. Ik moet leren van te vragen, te geloven en te ontvangen …

Groeten,
Peter

Sven Dresen
12 years ago

Mijn contacten met mijn klanten zijn vaak vluchtig (werk via tussenpartijen) wat wil ik er mee zeggen. Ik lever goed en kwalitatief werk af en mijn klanten zijn dan ook erg tevreden maar als mijn contract ten einde loopt, dan kan ik niet bouwen op deze reputatie aangzien ik dan weer de markt op moet en die reputatie mijn niet volgt. Iemand tips hoe ik dit kan veranderen?

Daarnaast ben ik een nieuwe tak (coaching) aan het opzetten, tips hoe ik dit snel van de grond kan trekken?

Henk Stomphorst
Henk Stomphorst
12 years ago
Reply to  Sven Dresen

Hallo Sven,

vraag je klanten gewoon of ze hun tevredenheid willen uiten bij de tussenpartij. Als de tussenpartij weet dat de klanten erg tevreden zijn over jou, heb je veel meer kans op verlenging van je contract.

Succes

Henk

Mark den Dubbelden
11 years ago

In de blog van Nisandeh zie ik dat stukje staan over rijbewijs.
Gelukkig ben ik geen ervaringsdeskundige, maar ik kreeg daarover een goede tip laatst. Huur een student in als chauffeur! Op deze manier kun je je reistijd een stuk beter benutten en zul je de kosten grootdeels terugverdienen.
Kan natuurlijk ook als je met je voet in het gips zit o.i.d.

Marianne Elken
Marianne Elken
12 years ago

Vanuit mijn bureau ElkenTalent Loopbaancoaching en Personeelsontwikkeling ben ik op dit moment bezig een online loopbaancoachingsprogramma op te zetten, om op een laagdrempelige manier een grotere groep werkenden m/v (> 25 – 65 jaar) te bereiken die meer plezier en rendement uit zichzelf en het werk willen halen.

Hebben jullie adviezen voor mij waarmee ik in ieder geval rekening moet houden bij het opzetten van zo’n programma en wat ik het beste kan doen om de doelgroep te bereiken?

Frans vander Linde
Frans vander Linde
12 years ago

Ik heb een geweldige feature bedacht voor navigatiesystemen die een boost in de verkoop kan betekenen en wil in contact komen met de fabrikanten zonder mijn idee direct weg te geven. Wie heeft suggesties?

Dave de Lange
12 years ago

Ik wil graag extra diensten gaan aanbieden, bijvoorbeeld yogales, zonder dit zelf te doen of personeel aan te nemen.

Wat zijn mijn opties en hoe kom ik aan de juiste contacten in mijn omgeving ?

Wout-Jan Slob
8 years ago
Reply to  Dave de Lange

Hallo Dave,

Je zou samenwerkingsverbanden kunnen opzetten met mede ondernemers in je regio.

Naast extra diensten kan je natuurlijk ook elders jouw diensten aanbieden. Een soort gelijke doelgroep maar toch een geheel andere benadering. Zo ontstaat er een bredere groep klanten. waar ieder een van kan profiteren.

Esther Verwoord
Esther Verwoord
12 years ago
Reply to  Dave de Lange

In welk gebied zit jij? (Ik ben namelijk yogadocent.) En in welk vakgebied zit je?

Dave de Lange
12 years ago

Hoi Esther,

Ik geef Tai Chi les. Zie chi-world.nl voor meer info

Robert Rosier
Robert Rosier
11 years ago
Reply to  Dave de Lange

Is één van je leerlingen misschien een yogadocent(e) die in ruil voor jouw t’ai chi lessen yogalessen wil gaan geven?

Fenneke Wortelboer
11 years ago

Ik ontwerp huizen vanuit voelen. Vaak wordt er ontworpen vanuit de buitenkant. Een thuis creëren gaat om een goed gevoel. Ik vind het dus belangrijk dat degene die erin komt te wonen zich er fijn in voelt. Daarom ontwerp ik samen met de opdrachtgever …en ….van binnen uit naar buiten, dus vanuit de inrichting. Door zo te werken kan je het uiterste uit de mogelijkheden halen. Helemaal gebaseerd op de opdrachtgever en haar/zijn beleving van de ruimte.

Waar ik een bijdrage in kan leveren zit al in het begin van een lange keten. Het bewust worden wat je belangrijk vindt, de idee-vorming, zichtbaar maken van ( on) functionele praktische zaken. overzicht krijgen omdat je weet wat je wil, inspirerende oplossingen en natuurlijk een persoonlijke vormgeving.
Want een huis bouwen is een intensief proces die bol staat met keuzes die gemaakt moeten worden die groot effect hebben op de uiteindelijke uitvoering. Als je er niet bij stil staat of pas als het huis klaar is dan moet je roeien met de riemen die je hebt. Maar je kan ook zorgen dat je het uiterste eruit haalt.

Nu is mijn vraag: Hoe kunnen mijn diensten zichtbaar worden voor mensen met bouwplannen? Hoe kan men weten dat ze daarbij op een effectieve manier geholpen kunnen worden?

Tot nog toe laten gemeenten en makelaars mij niet toe om mij te presenteren aan hun eventuele klanten, op verkoopdagen of iets dergelijks.

Het zou is volgens mij een kans zijn voor iedereen,
Ten eerste de klant: die krijgt een huis waar die blij van wordt, helemaal zoals ze het zelf graag willen.
Ten tweede voor de gemeenten en ontwikkelaars/ makelaars: want ik denk dat je het veel eerder verkoopt als het huis voldoet aan de wensen van de klant en zij invloed kunnen uitoefenen op het uiteindelijke resultaat. Ik vind dan ook dat de klant centraal hoort te staan. Want voor wie bouw je eigenlijk?
Ten derde: Het is een win-win-win situatie.

Wie kan me daarbij helpen?
Groet Fenneke

Simone Levie
12 years ago

Helemaal mee eens! Het stellen van de juiste vragen levert heel veel op. Helaas zijn veel mensen nog bang om de juiste vragen te stellen. Dit heeft te maken omdat we vroeger hebben geleerd dat kinderen die vragen worden overgeslagen! Het tegendeel is waar! Als jij de juiste vragen stelt gaan mensen met je meedenken en krijg je wat je nodig hebt. Ik raad je aan om een keer naar de website van durftevragen.com te gaan en ook zo’n sessie mee te maken! Dat is echt enorm verrijkend! Mij heeft dat enorm veel opgeleverd.

Miranda Kampers
12 years ago
Reply to  Simone Levie

Graag wil ik toevoegen: stel de juiste vragen aan de juiste mensen (experts).
Hoeveel vragen worden goedbedoeld met aardige suggesties beantwoord?
Terwijl je ook met een expert je langlopende kansen kan verzilveren, doelgericht te werk kan gaan en je werkelijk resultaat boekt.
Wanneer je een expert raadpleegt, waardeer je zijn of haar deskundigheid. Dat zegt ook iets over je eigen inzicht: je bent met je vak bezig en wil succesvol zijn.
Veel succes met vragen!

Esther Molenaar
12 years ago

In business is het belangrijk vooruit te plannen, zodat je niet zonder werk cq. klanten komt te zitten. Soms is het demotiverend om met acquisitie bezig te zijn. Het geeft mij het gevoel nooit klaar te zijn, zeker op momenten als het niet lukt.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik niet gedemotiveerd raak ten aanzien van mijn business en acquisitie?

Corien Rodenburg
12 years ago

Acquisitie is gewoon werk en ‘nee’ incasseren is onderdeel van het spel. Het is een bijzondere puzzle uit te zoeken waar ik nieuwe klanten kan vinden en welke wegen ik kan benaderen om het effect zo groot mogelijk te laten zijn. Ik vind mijn potentiele klanten leuk en heb er plezier in ze op te zoeken en een goed gesprek met ze te hebben. Ik merk het meteen als ik zelf niet overtuigd of gefocused ben. Of als ik een verhaal probeer te vertellen wat niet aansluit bij de ander. Dan is het aan mij om werkelijk goed te kijken naar wat ik doe en laat. Om vervolgens waar nodig mezelf bij te sturen en iets te ondernemen wat wel werkt.

Esther Molenaar
12 years ago

Ik weet niet waar ik mijn doelgroep moet vinden. Ik weet niet hoe ik ze zou moeten benaderen. Van die gedachten word ik onzeker en doe dan maar helemaal niets meer.

Ik had verwacht dat het met een duidelijke doelgroep gemakkelijker zou worden, maar dat is weer een aanname van mij die ik uit de lucht heb gegrepen.

Victor Jirka
12 years ago

Beste Esther,

Wat bedoel je met nooit klaar zijn?

Warme groet

Victor

Esther Molenaar
12 years ago
Reply to  Victor Jirka

Het is een doorgaand proces. Ik heb het idee dat er nooit een einde komt aan aquireren.

Dick
12 years ago

Beste Esther,

Mijn ervaring is om de mensen die je cursus hebben gevolgd zo’n goed gevoel te geven en betrokken te laten zijn bij jouw en je product dat ze je ambassadeur worden. Zo loopt mijn zaak al jaren en ik hoef niet te veel tijd te besteden aan aquisitie.

Succes!
Dick

Victor Jirka
12 years ago

Of er ooit een einde aan komt, ja en nee. Op een gegeven moment heb je zoveel klanten dat dit dmv mond op mond reclame uit zich zelf gaat. En dan nog is het goed voor je ontwikkeling dat je contact blijft zoeken. Als het je echt tegen staat zou je eens kunnen zoeken waar dit vandaan komt. En als je er niet zelf uit komt, dan weet ik wel iemand die je graag helpt 😉

Foreno
Foreno
12 years ago

Hallo Esther,

Wat hier bij mij meteen terugkomt is het onderdeel van het Bootcamp, waar het ging over Top and Flop clients.
Wanneer je meer aandacht steekt in aquisitie met Top clients, krijg je daar een stuk meer energie van en wordt het veel leuker om nieuwe contacten te leggen.

Veron Goemans
12 years ago

Ha Esther, ja, ik kan mij voorstellen dat je daar gedemotiveerd van kan raken. Mijn tip is: kijk vanuit een ander perspectief naar acquisitie. Een andere mindset, bijvoorbeeld ‘hoe ga ik dit keer de klant verleiden met mij in zee te gaan’ geeft je ruimte om te experimenteren. En dan genieten van alle tactieken die je kunt verzinnen en toe gaat passen.
Succes!

Yvonne van Lith
10 years ago

Hoi Esther,

Ik begrijp heel goed waar jij tegenaan loopt. Bij mij hetzelfde! Ik ben nu op zoek naar de juiste vragen voor lauwe acquisitie zodat ik op een natuurlijke manier achter de behoeften van de klant kan komen.

Wat vaak mis gaat tussen klant en aanbieder is dat de aanbieder (wij) zo graag willen vertellen wat we allemaal kunnen. We weten dan nog niet eens wat nu precies het probleem is waar de mogelijke klant een oplossing voor zoekt.

Kom daar eerst achter. Het gaat dan helemaal over het ontdekken wat voor jouw potentiele klant de gewenste situatie is. Pas als dat helemaal duidelijk is, en jij heb diensten of producten die deze gewenste situatie kunnen bevorderen, vertel je wat jij hierin zou kunnen betekenen voor die ander.

Dus eerst vooral: LUISTEREN naar je klant, probllem helder krijgen maar vooral de gewenste situatie. Dan vertellen wat jij kunt doen om die gewenste situatie te bereiken!

Succes op je zoektocht naar gewenste situaties die jij kunt helpen realiseren.

Elvira van Rijn
12 years ago

Dag Esther,
Het antwoord op deze vraag zit verstopt in je eigen vraag: Waarom vind je het precies demotiverend om met acquisitie bezig te zijn? Maak voor jezelf eens een lijst waarbij je zonder enige terughoudendheid opschrijft waarom acquireren voor jou demotiverend is. Misschien levert dat al voldoende antwoorden op, en zo niet, laat me de antwoorden weten, dan kan ik je wellicht weer een stap verder helpen.
Hartelijke groet,
Elvira van Rijn

Miranda Kampers
12 years ago

Waar ligt je kracht en je meerwaarde? Als jij je richt op wat je goed kunt, dan kun je wellicht een ander vragen het acquisitiedeel op zich te nemen.

Maar acquisitie heeft nu juist met durven vragen te maken. Wil je mijn klant worden? Ja? Joepie! Nee? Volgende keer beter!

Overigens zorgt de kick van het ‘binnenhalen’ van een opdracht voor mijn motivatie voor het verder bewerken van mijn markt. Feitelijk is dat mijn bevestiging voor mijn waarde 🙂
Sterkte met vragen!

Marjolein Kranendijk
12 years ago

Ik ben acupuncturist gespecialiseerd in het behandelen van stressklachten. Acupunctuur is een vorm van preventieve geneeskunde en ik geloof heilig dat je klachten beter kunt voorkomen dan genezen.

Daarom heb ik met al mijn kennis van yoga en meditatie ook een ontspanningsprogramma ontwikkeld. Nu ben ik benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Marguerite
Marguerite
12 years ago

Beste Marjolein,

wat ik goed vind aan je website is het beginnen met een cadeau in de vorm van een gratis ontspanningscursus die ook consequent terugkomt. ook de verwijzing naar het vergoedingenstelsel van de verzekeraars is een echte plus.

Wat je website misschien sterker maakt is als je het ‘welbehagen’ en ‘welzijn’ benadrukt dat jouw behandelingen teweeg brengt. In je vraag hierboven noem je dat preventie beter is dan genezen. Dit zie ik echter niet terug op je site, misschien kun je dat nog toevoegen.

En afsluitend een vraag: heel begrijpelijk dat je wilt dat de mensen de behandeling accepteren zoals jij die geleerd hebt en dat ze eerlijk zijn over hun minder gezonde gewoontes. Als je dit echter voor het eerst in de intake ter sprake brengt, zou dat invloed hebben op je succes?

Veel groet, Marguerite

Yasmin Verschure
11 years ago

Ik ben een geweldige ondersteuner voor anderen door middel van mijn boeken, mijn workshops, mijn lezingen en mijn blog. Ik vind het moeilijk om ondersteuning van anderen te vragen. Wat ik nodig heb van anderen is support. Dus ga ik oefenen en vraag ik om mijn boeken – blog etc. te verspreiden ALS je daat enthousiast over bent. ANGST om te vrfagen is misplaatste trots dus ik OEFEN…
Kortom, ik mis soms die schouder die ik zo gemakkelijk voor anderen ben.
Wat ik ook heel fijn zou vinden om te weten wie ervaring heeft met het volgende:
Mijn boeken worden dit jaar ook uitgegeven als E-books – via mijn eigen site. Zowel in het Nederlands als in het Engels – een enkeling in het Spaans en Duits. Wie heeft ervaring over de mogelijkheden van verspreiding etc.
Om Shanti,
Yasmin

Ruud Overstegen
10 years ago

Hoi Yasmin, Je hebt al veel boeken geschreven zag ik op Bol. Daar val ik in het niets met mijn 3 boeken. Goed werk.

Wat je vraag over die e-boeken betreft kan ik daar best wat op antwoorden. Je zou kunnen denken aan affiliatie.

Dan verkopen anderen je boeken en zullen daar het meest aan verdienen. Gelijk hebben ze, zeg ik maar. Je zou het kunnen zien als promotie voor je andere werk.

De expertise van de verkoper van je e-boek is goud waard. Want je wordt steeds bekender en al die duizenden die in hun netwerk zitten kan je anders niet bereiken.

Eigenlijk precies hetzelfde als een winkel. Die heeft ook 40 tot 50% van de verkoopprijs. Maar die wereld helpt je niet echt verder want de omloopsnelheid is nu veel te hoog.

Zorg er dan wel voor dat je de e-mailadressen van je e-boek lezers krijgt zodat ook jouw netwerk groter wordt. Waarbij je ze op de hoogte kan houden van je activiteiten.

Quiriene den Oudsten
12 years ago

welke verwachtingen heb jij bij een tuincoach?
hoeveel zou je er voor willen betalen per 2 uur?

Astrid
Astrid
12 years ago

Momenteel werk ik zowel als businesscoach/interim manager als als energetisch therapeut. In beide werksituaties gebruik ik zowel coachende als therapeutische technieken. Maar ik laat bij de een het ene gezicht en bij de ander het andere gezicht zien. Dit maakt me moe en ondoorzichtig, zelfs voor mezelf. Hoe zou ik beide kanten kunnen integreren in 1 gezicht naar de markt waarbij het hebben van zoveel veelzijdigheid in mijn voordeel werkt in plaats van wat ik nu denk in mijn nadeel ?

Victor
12 years ago
Reply to  Astrid

Beste Astrid,
Ik begrijp je probleem. Ik combineer Coaching met Engelen (healing/reading). Ik kan je aanraden om naar je angsten te kijken op energetich vlak (karma) dat heeft bij mij veel geholpen.
Warme groet,
Victor
Je kunt me altijd mailen/bellen

Elvira van Rijn
12 years ago
Reply to  Astrid

Dag Astrid,
Maak eens twee lijstjes van de kenmerken van die twee gezichten die je hebt. Schrijf ongeremd op wat er in je opkomt. Verdeel de clienten die je de afgelopen tijd hebt gehad over deze twee lijstjes. Waar horen ze bij.
Schrijf ook eens op waar je moe van wordt? Waarschijnlijk houdt je ergens aan vast wat je los mag laten. Zit je in een overgang van het een naar het ander. De lijstjes zullen het je duidelijk maken.
Succes,
Elvira van Rijn

Ps: kijk eens bij mijn vraag. Jij zou me kunnen helpen denk ik.

Renée Daniëls
12 years ago
Reply to  Astrid

Dag Astrid,

“Maar ik laat bij de een het ene gezicht en bij de ander het andere gezicht zien.”
De vraag die bij mij opkomt is ‘Waarom doe je dat/kies je daarvoor?’ Of misschien zelfs wel ‘waarom denk je dat dat nodig is?’
Als je de vrijheid voelt om in alle gevallen jezelf te zijn, is het alleen nog maar een kwestie van een (iets) meer of minder zakelijke opstelling. En daarmee bedoel ik kleine dingen als ‘u’ gebruiken in plaats van ‘je/jij’. Aan de andere kant, ook in een meer persoonlijke setting kan ‘u’ wenselijk zijn – voor de ander óf voor jezelf. Zakelijk is het in alle gevallen, je bent immers bezig met je werk, voor je bedrijf.
Wees jezelf, dan ben je echt en echt zijn kost geen energie.
Extra voordeel: je hoeft niet meer op zoek naar de ideale klant – die komt vanzelf naar je toe of (bij een bestaande klantenkring) die blijft vanzelf over. 😉

Groeten, Renée

Maarten Ruisch
Maarten Ruisch
11 years ago
Reply to  Astrid

Hallo Astrid,
Als Natuurgeneeskundige behandel ik directeuren (en andere mensen uit het bedrijfsleven) en particulieren (veel verdieners en/of weinig krijgers).

Waarom de 2 gezichten.
Waarom niet ZIJN wie je bent (met AL je kwaliteiten)?

Heb je mogelijk een overtuiging dat je ondernemers niet vanuit spiritualiteit kan benaderen?

Door dat je je zelf niet als VOL aanziet (met det ene gezicht) trek je je zelf LEEG.

“Zelf acceptatie is de bron van leven”

Dol-Fijne groeten, Maarten Ruisch

Brigitta Wierda
Brigitta Wierda
12 years ago
Reply to  Astrid

Beste Astrid, je laat in beide banen dezelde technieken zien met 2 verschillende petten op.
verander je eigen perspectief en maak geen onderscheid tussen business/interim manager en energetisch therapeut, dan kan je beide kwaliteiten inzetten voor je doelgroepen.
Wat levert het jou op of te wel welke overtuigign heb je dat je 2 gezichten moet hebben? Wanneer je deze overtuiging elimineert , ben ik benieuwd hoe je erin staat.

Lex Zwart
10 years ago

Ons product, blindtypen, heeft een stoffig imago. We hebben een training opgezet die aantrekkelijk is, en waarmee we de productiviteit van deelnemers met gemiddeld 50% kunnen verhogen. We bieden een gratis proefles aan, op locatie, met een intaketoets waarmee we een prognose kunnen geven van de te verwachten besparingen. We kunnen onderbouwen dat de cursus zich in tijd zowel als in geld in enkele maanden terugverdient, en daarna de deelnemer of zijn werkgever bakken met geld oplevert. We kunnen onderbouwen dat de besparing voor heel Nederland minimaal 8 miljard per jaar zou zijn.
Toch lachen al onze prospects ons uit: “Blindtypen? Wordt dat nog gedáán?”
Hoe krijgen we ondernemers over de streep?

Marjan Harmsma
Marjan Harmsma
8 years ago
Reply to  Lex Zwart

Bij mijn kinderen op de lagere school wordt blindtypen ook aangeboden (hogere groepen uiteraard). Wel handig aangezien de computer steeds meer zijn intrede doet in de scholen en er straks nog heel wat verslagen getyped moeten worden.

Misschien een idee om de toekomstige computergeneratie te benaderen?

Succes,
Marjan

Wout-Jan Slob
8 years ago
Reply to  Lex Zwart

Welke oplossing verkoop je voor je doelgroep? Is dat iets wat jij denkt dat ze nodig hebben? Welke oplossing willen zij graag hebben? Hoe kan je de pijn punten benadrukken zodat ze wel het “probleem” inzien?

Rozelinde Warmoes
9 years ago
Reply to  Lex Zwart

Zoek misschien wat bekende – invloedrijke mensen die blind typen en vraag welke voordelen zij daarvan ondervinden. Deel dit mee met jouw marketing. (misschien ook interessant om wat jonge mensen te vinden die daar voordeel in zien)

Maak een ludiek filmpje over blind typen.

Houd een wedstrijd blind typen op snelheid.

Groeten en veel succes!

Judith Henstra
9 years ago

Mij lijkt een leuk filmpje over blind typen ook een goed idee.

Verder kun je misschien een testje op de website maken, zodat mensen het daar al eens kunnen uitproberen. En als je ze daarna ook nog eens een pdf’je stuurt (krijgt je meteen hun emailadres voor vervolgmails) met 10 tips voor sneller typen of zoiets, dan heb je ze al een heel klein beetje aan je gebonden.

Indra Radjkoemar
12 years ago

Het geloof in illusies cq tastbare is zo groot dat de realiteit er doorheen vliegt zonder gezien te worden. Hoe maak ik mensen duidelijk dat alles uit energie bestaat en dat ze zelf de oorzaak zijn van hun situatie? Ongeacht goed of slecht.

Elvira van Rijn
12 years ago

LEEF het! Dat overtuigt het meer dan een betoog en trekt de mensen aan die je weer verder brengen op je pad.
Ik spreek uit ervaring.
Succes,
Elvira van Rijn

Annet Nijhof
10 years ago

Ik zit met een ethisch dilemma; ideologie of commercie? Ik wil graag mensen met rouw en verlies helpen om met minder pijn het leven terug te krijgen… Maar geld verdienen door lijden te verlichten blijft ondanks de grote waarde die ik met mijn oplossing bied toch ergens wringen. Maar geen of te weinig geld vragen voelt ook niet goed omdat er dan geen gelijkwaardige uitwisseling bestaat. Ben benieuwd hoe andere coaches/ therapeuten dit ervaren.

Marjan Harmsma
Marjan Harmsma
8 years ago
Reply to  Annet Nijhof

Even een vraag: Je hoeft je geld niet te verdienen aan het lijden wat geweest is, je kunt het ook verdienen door de verbeterde toekomst die je iemand geeft.

Hoe voelt het om geld te vragen voor de kracht die je iemand weer teruggeeft en voor de kans om weer verder te gaan met zijn eigen leven?

Is dat misschien wat waard? Zo ja, tijd voor een mind-switch.

Succes,
Marjan

Ruud Overstegen
10 years ago
Reply to  Annet Nijhof

Hoi Annet, Ik denk dat veel therapeuten en coaches daar last van hebben. Maar ook andere branches zoals schilders en dergelijke.

Daarom hebben grotere bedrijven zaken zoals prijzen en diensten losgekoppeld. Er is gewoon een uurtarief en daar komt de schilder, de automonteur, de glazenwasser gewoon voor naar je toe.
Het maakt hen niet uit welke dienst daarvoor staat. Maar zodra je gaat kijken wat je zelf waard bent, is het anders. Dan ga je jezelf een prijs toekennen en daar gaat het mis.

Zelfs in de zorg hebben ze die twee losgekoppeld. Er kan hulp geboden worden en daar staat een prijs voor. Of die nu goed of niet goed wordt uitgevoerd is niet aan de orde.
Waarom zien wij dat als coaches dan opeens anders?
Jij hebt een unieke dienst die door net veel mensen gedaan wordt, om wat voor reden dan ook, en daar staat een bedrag voor.
Niet meer voelen of het goed voelt, maar rekenen omdat je voor die mensen gaat. Je bent het waard.

Edwin Schölvinck
11 years ago

Dag Maarten Ruisch,

Misschien wat laat, maar misschien kan ik je helpen. Indien ik weet om wie het gaat, kan ik proberen informatie over deze persoon te achterhalen om zo het probleem op te lossen. Desnoods vorder ik het geld terug. Laat mij even weten of je hier interesse voor hebt, dan wisselen wij de benodigde informatie per e-mail uit en blijft het privé.

Ik hoor het wel.

Met vriendelijke groet,

Edwin Schölvinck
(Schölvinck-Incasso)

Robert Rosier
Robert Rosier
11 years ago

Ik zou dan nu een succesvolle filmmaker van een jaar of 50 tegen het lijf lopen die net als ik pas op zijn 45ste – ik ben nu 47 – een beginnetje begon te maken in het film maken.

Alhoewel… mijn opleiding van 20 jaar geleden en mijn ondertussen opgedane werkervaring en andere cursussen en opleidingen tellen op tot de vaardigheden die je er voor nodig hebt.

Maar goed, mijn vraag zou zijn hoe hij er voor zorgde ondanks de “late start” tóch tot de top van filmmakers te behoren.

Yasmin Verschure
11 years ago

Ik heb een sabbatical om me te openen voor een nieuwe vorm. Alles is voordurend in verandering – ik voel dat vormen mogen veranderen en bij mij werkt dat door afstand te nemen en in stilte te ZIJN. Mijn boeken – 7 stuks – 30.000 stuks in omloop – komen einde dit jaar als E-books onder mijn eigen beheer – in het Nederlands en in het Engels. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die E-books uitgeven en mij kunnen vertellen hoe je dat wereldwijd onder de aandacht kunt brengen via het medium Internet. Ik ben een inspirerend en authentiek workshopleider en spreker. Maar ik wil het alternatieve circuit verlaten en een brug ZIJN naar het LEVEN…
Heeft er iemand tips voor mij?
Wens jou een inspirerende en succesvolle dag!
Yasmin

Mark den Dubbelden
11 years ago

Hoi Yasmin,

Zelf ben ik geen uitgever, maar wel behoorlijk actief binnen de sociale media. Ik denk dat de mensen die E-books bestellen ook veel met dit soort media doen, E-books zijn tenslotte ook onderdeel van de nieuwe media!
Misschien een eerste hoofdstuk of één boek gratis laten downloaden en daarin een korting geven op je andere boeken?

Karin Breugelmans
12 years ago

Met mijn bedrijf Elements Cosmetics wil ik mij graag profileren als de specialist (online en offline) voor huidverbetering & aromatherapie. Momenteel ben ik bezig om mijn website te vernieuwen. Wat zou jullie aandacht vasthouden, tot klant maken, als je mijn website bezoekt?

Meredith
11 years ago

Beste Karin,

het eerste wat me opviel toen ik je website bezocht is de overdaad aan informatie, plaatjes, vakjes, logo en een foto. Je maakt ook gebruik van verschillende lettertypes. Kortom op mij komt je homepage heel onrustig over. Dit maakt dat ik niet verder ‘wil’ kijken naar wat je nog meer te bieden hebt.
Het is handig je te verdiepen in wat het kijkgedrag is van bezoekers van websites. Een mooi voorbeeld is de teksten schrijven in een zogenoemde F-vorm. Met de meest belangrijkste informatie die je wilt delen in de top end van de F.

Veel succes! Meredith

Léoni Smulders
Léoni Smulders
12 years ago

Mijn bedrijf levert hoogwaardige ondertitels voor bioscoop-en dvd producties tegen een concurrerende prijs. Het is een nichemarkt waarin potentiële klanten erg loyaal zijn aan hun leveranciers. We hebben al een aardig aandeel in de markt, maar willen graag verder groeien. Wat kan ik doen, naast het aanbieden van een eerste gratis ondertiteling, om meer en grotere klanten te krijgen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Miranda Kampers
12 years ago

In een nichemarkt met loyale klanten is vertrouwen een belangrijk gegeven. Het opbouwen van relaties vereist een lange adem, maar wel met een lange termijn effect.

Door persoonlijke aandacht aan je (potentiele) klant te geven werk je structureel aan het vertrouwen en bekendheid. Je kunt jezelf profileren als expert met publicaties in vakbladen en digitale platforms. Ook je zichtbaarheid in netwerken betekent een versterking van je merk.

Door je relaties te blijven verrassen ontstaat er vroeg of laat een opening. Jij bent daar dan bij!

Vraag me gerust als je je top-of-mind status wil versterken.

Ingeborg van Meggelen
12 years ago

Ik las je tekst in de mail: Durf te vragen stond er. Met een link erbij. Ik meteen kijken, wat zou dat zijn vroeg ik me af. Ik las een waardevolle bijdrage over vragen stellen. Over goede en minder duidelijke vragen.

Waar ik met name door gertiggerd was, is de titel Durf te vragen.

Ken je het fenomeen DURFTEVRAGEN al? Kijk eens op durftevragen.com.
Durftevragen maakt het mogelijk om te laten lukken wat jij wilt dat lukt.

Deelname stelt iedereen die het Echt Wil in staat om zijn vragen op te lossen en om ideeën en dromen waar te maken. Dit doen we door kennis, ideeën en diensten te delen en netwerken met elkaar te verbinden. We ervaren dagelijks dat dit ‘sociaal kapitaal’ sterk genoeg is om ook jouw droom een impuls te geven, als je vraagt om wat je écht wilt. Durftevragen!

Durftevragen is …
… geen bedrijf, het is een manier van werken, denken en doen. Het team van durftevragen is een los verband van betrokken zelfstandigen met een natuur voor delen, bouwen en creëren. We worden er allemaal blij van om waardevol voor jou te zijn.

WIe weet leuk, als mensen weten wat ze willen/zoeken om dan eens naar een van de ‘real life’ workshops ergens in Nederland toe te komen? Of samen met jou iets op dat terrein op te zetten voor deelnemers van jouw cursussen? Zodat ze meteen in een groep zien en ervaren hoe het werkt?

Mij lijkt het wel wat, ik hoor graaag van je, dus mijn vraag is:
wil je met mij verder praten over Durftevragen?

Verbindende groet,
Ingeborg van Meggelen

Jeannette Bal
11 years ago

Hallo Karin,

Misschien heb je de tip al gehad, maar bij mij werkt het erg goed. Ik verkoop namelijk magneet sieraden van Energetix en heb last gehad van de negatieve reclame van de balans bandjes (die hologrammen bevatten die opgeladen zijn).

– Schaf een leuk boekje aan en laat al je klanten er hun ervaringen in opschrijven.
– Organiseer een voorlichtingsavond en nodig positieve klanten (ervarings deskundigen) ook uit. Zij vertellen over hun ervaringen tijdens de koffie en zijn je beste ambassadeurs.

Johanna Leentvaar
12 years ago

Op he t ogenblik probeer ik beurstrainingen aan de man te brengen. Vóór mijn pensioen was ik docente Nederlands. Daarna startte ik, na de nodige opleidingen, mijn communicatiebureau. Mijn aanbod op het gebied van communicatie is heel breed, misschien wel tè breed, want ik vind het moeilijk om op één onderwerp te focussen.
Ik zie heel veel wat ik zou kunnen verbeteren, maar hoe maak ik dat duidelijk?

Miranda Kampers
12 years ago

Er zijn heel veel mensen actief op het gebied van communicatie. Je moet dus wel een keuze maken om je te onderscheiden!
Waar ben je echt goed in, waar gaat je hart sneller van kloppen, wie is je klant én waar heeft deze behoefte aan?
Mijn ervaring is dat mensen niet geholpen willen worden als ze er zelf niet open voor staan, als ze geen probleem ervaren of een behoefte hebben.
Met jouw ervaring kun je vast een toegevoegde waarde leveren aan jouw klanten. Daarvoor moet je eerst kiezen om je merk te kunnen bouwen.

Vraag me gerust meer als je je eigen PR verder wilt professionaliseren!

Anneke Dijkstra
Anneke Dijkstra
11 years ago

Beste Mensen,

Op 8 maart 2011 organiseer ik in Limburg en of Belgisch Limburg een congres voor de ondernemers uit het hele land.
Het onderwerp van dit congres is Awearness.
Het aantal gasten wat ik voor ogen heb is minimaal 101 gasten voor dit congres.
De locatie is voor dit moment nog niet bekend.
Mijn intentie is om 1 november a.s.de website online te hebben, waarop ondernemers zich digitaal kunnen inschrijven, bij inschrijving ontvangen de ondernemer het programma etc digitaal.
Hebben jullie ideeën – suggesties op welke wijze dit congres in de aandacht gebracht kan worden bij de ondernemers?

met vriendelijke groet,
Anneke Dijkstra

Marion
12 years ago

Vanuit mijn bedrijf Ruimte voor rituelen begeleid ik mensen bij overgangsmomenten in hun leven, zoals een verhuizing, als je kind uit huis gaat,als je met pensioen gaat, met een ritueel op maat. Als je zo’n overgangsfase in je leven gepaste aandacht geeft, kun je de volgende fase onbelemmerd en vrij ingaan.

Mijn vraag is: hoe breng je bewustzijn bij mensen dat een ritueel bij zo’n overgangsmoment een meerwaarde heeft in hun leven?

Julia Arnscheidt
10 years ago
Reply to  Marion

Hoi Marion,
Het is grappig, als buitenstaander zie je het makkelijker. Het gaat hier ook weer eens om de vraag ‘wat levert het mij op?’ Hebben mensen die het niet met een ritueel doen ergens last van? Zo ja wat? Maak het zo concreet mogelijk door voorbeelden te noemen. Misschien kan je uit eigen ervaring spreken of kan je voorbeelden noemen van mensen die je al hebt geholpen. Ik geloof er zeker in dat het werkt. Vanuit de antropologie en mijn eigen jaren in Indonesië weet ik nog wel dat er in heel veel culturen zeer veel aandacht is voor overgangsrituelen. Toch zou ik niet 1,2,3 iemand ervoor inhuren maar zelf een ritueel bedenken omdat ik natuurlijk denk dat ik dat zelf kan. Maar welke meerwaarde biedt jij mij? Waarom moet ik per se jou inhuren voor een ritueel?

Debbie Houtman
11 years ago

Ik ben eigenaar van activiteitenclub Ugo4it. Veel van mijn klanten houden er niet van om mond tot mond reclame voor Ugo4it te maken ondanks dat ze het er zo naar hun zin hebben, dit omdat ze het graag voor zichzelf willen houden NAAST hun gebruikelijke vriendenkring en dus hun vrienden niet in het netwerk willen betrekken. Ik heb al vanalles aangeboden voor het aanbrengen van nieuwe leden, maar dat mag niet baten. Uiteraard heb ik ook al geflyerd, posters geplakt, persberichten geschreven, radio intervieuws gegeven, geadverteerd, op andere sites gelinked, ik sta op facebook, linkedin, hyves enz. Na “the ellements of succes” heb ik me ook voorgenomen meer tijd en aandacht aan bloggen te besteden ook al weet ik nog niet zo goed hoe.

Ik zou heel graag tips ontvangen over hoe ik mijn doelgroep het beste kan benaderen/bereiken en kan motiveren lid te worden.

Mijn doelgroep bestaat voornamelijk uit mensen die alleen door het leven gaan (niet noodzakelijk), maar niet direct op zoek zijn naar een partner en wel in groepsverband zeer uiteenlopende leuke dingen willen doen, leeftijdsgroep 30 tot 60+ in de randstad.

Ruud Overstegen
10 years ago
Reply to  Debbie Houtman

Hoi Debbie, Men ziet door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel mogelijkheden om je vrije tijd in te richten dat er vaak niets van terecht komt.

De prikkel voor veel mensen zitten dan niet in de activiteiten zelf, maar in: Wat levert het mij op?
Wat je zou kunnen doen is aan je reeds bestaande klanten vragen waarom ze hebben meegedaan. Van daaruit kan je nieuwe wegen bewandelen.

Ook ik keek eerst naar mijn kwaliteiten en nu kijk ik wat het voor de klant oplevert. Mijn communicatie is daardoor gericht op de behoefte wat de klant wil. Dat het meer klanten oplevert is duidelijk.

Django Blok
11 years ago

Het lijkt erop dat we steeds meer achter onze computer leven en steeds minder “echt” contact hebben met vrienden, bekenden en andere mensen.
Ik ben bezig met het opzetten van een nieuwe onderneming die hier een eind aan wil maken. Het gaat om een nieuw en uniek sociaal netwerk dat ervoor zal zorgen dat we op een makkelijke manier meer in conact komen met de mensen om ons heen.
Ik heb een business model en een website ontwerp, maar zal de website niet alleen in de lucht krijgen.
Momenteel ben ik op zoek naar mensen die ook geloven in mijn concept (ook al is het hier een beetje vaag omschreven) en er aan willen bijdragen en tijd willen investeren.

Wout-Jan Slob
8 years ago
Reply to  Django Blok

Hoe ziet jouw concept er in een notendop uit?
Het word me zo niet duidelijk wat je wil en het blijft zeer abstract/vaag.
Wat voor een persoon zoek je? Wat moet hij/zij toevoegen? Waarom heb je die hulp nodig? Wat heb je te bieden? Wat levert het op? Over welke vaardigheden moet de persoon beschikken? Of gaat het om middelen?

Tania Keijer
12 years ago

Ik heb een vraagje aan Open Circles: ik ontvang deze keer de nieuwe vragen niet via de email, die mogelijkheid kon ook niet aangeklikt worden. Kunnen jullie dat alsnog doen, zodat de blog meer gaat leven in ieders inbox? Dan weten we ook welke vragen nieuw zijn, en waar we wellicht nog op willen reageren. Bedankt.

Rani Goederee
Rani Goederee
12 years ago
Reply to  Tania Keijer

Hai Tania,

We hebben deze functie uitgezet omdat we van veel mensen te horen kregen dat ze nogal overweldigd werden door de hoeveelheid emails die ze in hun inbox ontvingen.

Ik begrijp echter ook je punt dat het meer blijft leven als je regelmatig berichtjes in je inbox krijgt.

Ik gooi het hier weer even in de groep… Wordt vervolgd.

Hartelijke groet,

Rani Goederee

Tania Keijer
12 years ago
Reply to  Rani Goederee

Hi Rani, dank je wel voor je reactie.
Ik kan me voorstellen dat sommigen er overweldigd door raken. Echter de optie om aan te vinken wanneer je wel alle comments wilt ontvangen (zoals het voorheen ging) lijkt mij een goede oplossing. Met name met dit onderwerp vind ik het handig als ik in m’n emails al zie of ik iemand van een antwoord kan voorzien, of dat iemand wellicht op mijn vraag heeft geantwoord. Zo hoef ik niet iedere keer naar jullie website te gaan om te zoeken. Maar goed, ik ben niet alleen en alles heeft z’n voor- en nadelen. In ieder geval bedankt dat je het in de groep wilt gooien. Ik hoop dat jullie eruit komen.
Groeten, Tania

Loes van der Veen
12 years ago

Mijn bedrijf werkt met honden en mensen. Wij zijn ons steeds meer aan het specialiseren in communicatietraining EN/OF teambuilding Deze communicatietraining wordt gegeven dmv het inzetten van schapen en honden, welke een zeer effectieve manier is gebleken om communicatie bij mensen onderling te verhelderen, en de gevolgen van onjuiste interpretatie en/of communicatie met de dieren te visualiseren. MIJN VRAAG: Ik ben op zoek naar een effectieve manier om dit product bij de zakelijke markt te introduceren. Wat kan ik doen om door grote organisaties verkozen te worden om een dergelijke communicatie te geven.

Maarten Ruisch
Maarten Ruisch
11 years ago

Ik heb ooit een webdesigner in de arm genomen, om m’n site te restylen. Daar voor moest ik € 1000 vooruit betalen. Dat is ook voor mij een heel bedrag, maar wat er getoond werd (en beloofd werd) was veel belovend.
In eerste instantie leverde hij een product op wat totaal niet aansloot bij mijn bezoekers groep, dat heeft hij veranderd tot was het nu is (EN daar ben ik nu heel BLIJ mee). Echter hij blijft in gebreke omdat hij nog steeds niet alles gemaakt geeft wat hij beloofd heeft.

Dan zou je zeggen aanpakken die hap, idd was ook mijn idee, Maar deze persoon is mobiel niet te bereiken omdat hij niet aan neemt en op neemt, reageert niet op z’n mail en heeft verder ook een onbekende verblijfplaats.

Mijn intentie is niet z’n leven te verzieken, maar:
– ik wil wel een menswaardig contact met iemand die een filosofie uit zet van en voor mij via m’n site.
– ik wil wel dat dat wat ik m’n cliënten / klanten beloof (een betaal pagina) dat die er ook werkelijk komt (want mijn producten via de site verkopen lukt (op de portaliet na) niet.
En daarvoor heeft HIJ z’n geld al binnen.

OK mijn vraag aan jullie:
– welke stappen kan ik volgens jullie het beste zetten, om deze persoon te motiveren om z’n werk goed op te leveren (wil hem daarin best coachen).
– ik hoop dat jullie begrijpen dat ik dit schrijf als een laatste redmiddel, want ik weet het niet meer hoor, weet niet wat ik nog kan doen om hem te bereiken.

Dol-Fijne groeten,
Maarten Ruisch

(Mochten de mensen van deze site vinden dat ik de naam van deze persoon niet mag noemen om dat ik z’n zaak kapot maak, dan mogen ze deze natuurlijk er uit halen want dat is niet mijn intentie, ik wil gewoon dat mijn product goed en met MIJN tevredenheid, word opgeleverd)

Rani Goederee
Rani Goederee
11 years ago
Reply to  Maarten Ruisch

Beste Maarten,

Ik heb de naam van de betreffende persoon er inderdaad uitgehaald. Ik vind het niet OK om over mensen te praten, zonder dat ze er zelf bij zijn.

Je vraag om tips die jij kunt inzetten om een oplossing te creëren, is tegelijkertijd legitiem, dus bij deze is je comment gepubliceerd.

Met vriendelijke groet,
Rani Goederee
Open Circles Academy

Maarten Ruisch
Maarten Ruisch
11 years ago
Reply to  Rani Goederee

Hallo Rani,
dank je wel voor de zorgvuldigheid, je leest m’n intenties, maar ben wat dat aan gaat beetje wanhopig, maar sta zeker achter jou keus hem niet te vernoemen.

Dank je wel.
Dol-Fijne groeten, Maarten

Marjolijn Delver
Marjolijn Delver
12 years ago

Mijn bedrijf Fabulous Vintage komt voort uit een uit de hand gelopen oude-sieraden-hobby. Ik verzamel oude kostuumjuwelen uit de VS, globaal uit het midden van de vorige eeuw. Veel van deze sieraden zijn gesigneerd: Trifari, Lisner, Coro, Sarah Coventry, BSK, etc. De sieraden zijn prachtig en vaak weelderig vormgegeven, soms ook met humor, echte kunststukjes. Vrouwen die mijn sieraden live zien raken wild enthousiast en willen kopen. Je kunt mijn sieraden bekijken op fabulous-vintage.com.

Toch is het moeilijk kopers te vinden. De website trekt wel kijkers maar weinig kopers. Mijn vraag:
– Hoe vind ik gastvrouwen die een sieradenparty willen houden voor hun vriendinnen
– of vrouwenclubs waar ik mijn sieraden kan laten zien?

Karin Breugelmans
12 years ago

Hallo Marjolijn,

Een idee kan zijn om (kleding) boetiekjes in je omgeving te vragen of je daar flyers neer mag leggen?

Succes!
Karin

Esther Molenaar
12 years ago

Benader je huidige klanten en vraag of zij een aantal vriendinnen bij elkaar kunnen krijgen voor een sieradenparty.
Vervolgens geef je die klant een cadeautje tijdens de party.

Een beetje zoals Tupperware. Waarom het wiel opnieuw uitvinden….

Vrouwenorganisaties? Vereniging van huisvrouwen misschien. Plattelandsvrouwen.

Succes!

Lidia
12 years ago

ik ken je site wel, de sieraden spreken mij ook erg aan. Een reden voor mij om niet te kopen is echter wel de vormgeving van de site. Die oogt mij teveel als hobbyprojekt (bedoel ik niet vervelend). Ik koop zelf graag en veel bij webwinkels (sterker, ik heb er zelf een paar 😉 en ik koop alleen als er genoeg betaalmethoden zijn en de vormgeving van de site getuigd van voldoende aandacht.

Persoonlijk vind ik de site te donker ogen, en is het lettertype waarin je wat verteld over de sieradenparty gewoonweg niet leesbaar. De header is niet scherp, wat steeds maar weer mijn aandacht trekt.
Probeer de site wat ‘frisser’ te maken door veel meer gebruik te maken van witte achtergronden en witte ruimtes. Denk a la Wehkamp. Leuk is ook om meer te gebruiken van oude vintage heldinnen, zoals Monroe, Hepburn en bekende vintage dames die dit soort sieraden droegen (of in ieder geval moeiteloos aan deze periode gekoppeld kunnen worden).

Is je werkelijke probleem dat je weinig bezoekers op de site hebt, of dat er wel genoeg bezoekers zijn maar slechts weinig daarvan iets kopen?

Josephine Wierdsma
10 years ago

Hoi Marjolijn,

Ik heb je website een minuut of 5 bekeken.
Het eerste wat ik mij afvroeg is, wie jou doelgroep is? Bij jou site verwachtte ik dus een sfeer van weelderige rijkdom, chique kostuum feesten en overdaad. Echter dat roept jou site niet bij me op. Wat verwachten jou optionele klanten aan te treffen? Probeer daar de sfeer/uiterlijk van je site op af te stemmen.
Veel van de sierraden zelf stralen via jou site voor mij geen weelde uit, maar goedkoop plastic die ik dan te duur moet betalen. Dat is niet aardig van mij om te zeggen en ik wil je zeker niet kwetsen, dus excuses als dat gebeurt. Echter ben ik de enige bij wie het zo over komt (dan mijn beleving vooral helemaal negeren) of gebeurt het bij meer mensen zo en ook bij veel optionele klanten? Is dat laatste het geval dan is het belangrijk dat je fotowerk anders wordt, zeker daar je aangeeft dat vrouwen die je sierraden in het echt zien, er razend enthousiast over zijn.
Misschien een idee om mensen in kostuums van weleer met die sierraden om, op foto’s te zien. Dan droom je zo weg naar die geromantiseerde tijd, hetgeen wellicht verlangens wekt die outfits (en dus sierraden) ook te hebben.
Dat mis ik denk ik op je site, de droom er achter.

Afhankelijk van je doelgroep kun je partijen zoeken als de Lion Club en Rotary Club. Of zit je meer aan de Keltische cq Fantasy sfeer klanten? Ook de laatste 2 hebben hele eigen netwerken om contacten te leggen. Beide groepen hebben grote festivals waar heel gericht dergelijke liefhebbers massaal heen gaan.
Om vrouwen te vinden die jou sierraden willen verkopen op party’s denk ik dat het zelfde geldt. Wie is jou doelgroep die zo verliefd is op jou sierraden? Zoek binnen die groep, dames die er niet van hoeven te leven maar het, eventueel naast hun baan, willen doen omdat ze het leuk vinden en er dan een centje bij verdienen. (Mijn ervaring is dat je als bedrijf van partyverkoop niet makkelijk kan leven.)

Geen idee of je hier iets aan hebt, ik hoop het. Anders zijn mijn kritische woorden alleen maar pijnlijk en dat is zeker niet de intentie.
Veel goeds en met warme groet,
Josephine

Anuxara
Anuxara
11 years ago

Ik bruis altijd van de ideeen.Om ze om te zetten naar een goed lopend bedrijf is een grote uitdaging voor me. Ik begin vol vuur en dat wordt langzamerhand minder zodat er al heel wat plannen niet uitgevoerd zijn. Ik ben nu op een punt dat ik dat helemaal zat ben en met mijn kwaliteiten en plannen echt iets wil bereiken, maatschappelijk gezien. Dat zijn meerdere dingen: schrijven (fictie en informatief), anderen helpen met het verbeteren van hun teksten, het geven van workshops om mensen met hun innerlijke stem (die zo overschreeuwd wordt door van alles) in contact te brengen en meer.

Mijn vraag aan ´geslaagde´ ondernemers zou zijn: hoe houd je het vuur brandend (ook als het vlammetje nog maar piepklein is) en krijg je het voor elkaar dat je bedrijf stabiel is en goed blijft lopen?

Luc Mastelinck
Luc Mastelinck
10 years ago
Reply to  Anuxara

Hallo Anouk,

Heel herkenbaar allemaal. Je stapt vol vuur in een nieuw avontuur en beetje bij beetje neemt jouw energie af. Ik heb dit gevoel ook (gehad) en kan jou een aantal tips uit eerste hand geven om het vuur passievol laaiend te houden:
1. Voel bij jezelf: zegt jouw lichaam én jouw geest dat dit idee jouw passie vertegenwoordigt of ben je daar nog niet zo zeker van? En met voelen bedoel ik letterlijk “voelen”: Voelt jouw hart hetzelfde als jouw hersenen en heb je een goed ‘buikgevoel’?
2. Voel ook bij anderen: ik ga regelmatig naar formele en informele netwerkbijeenkomsten en vertel daar wat ik doe en ga doen. Terwijl ik dit vertel, luister ik terug naar mijn eigen lichaam (dit VOELT goed!) en kijk of ik dat ook uitstraal naar mijn gesprekspartner.
3. Laat je regelmatig onderdompelen in trainings- en/of coachingssessies waarbij gekeken wordt hoe jij jouw vuur laaiend kan houden. Dit kunnen bijvoorbeeld sessies zijn waarbij je leert jouw passie te ontdekken, vasthouden en uitbreiden én waarbij je gelijkgestemden ontmoet. Heel belangrijk: omdat je dan in een juiste “flow” terecht komt én blijft.
4. Focus jezelf op één aspect en werk dit ook volledig uit. En… vergeet niet om jezelf te belonen achteraf.
5. Beweeg (letterlijk). Ik neem mensen het bos in om daar aan de hand van een wandelsessie diepgaande gesprekken op te bouwen. Het helpt veel sneller omdat je letterlijk in beweging bent en dus letterlijk andere inzichten krijgt. Probeer het eens, ga eens de natuur in, maak jouw hoofd leeg en laat de ideeën en gevoelens instromen. Zo ben ik ten andere op mijn tagline gekomen “professioneel wandelaar”.

Veel succes,
Luc.

Jeanine Hofs
11 years ago
Reply to  Anuxara

Ik heb/had ook dat probleem; veel ideeën en te weinig tijd om ze allemaal perfect uit te werken. Ik heb ondertussen wel geleerd met te focussen, niet alles perfect te hoeven doen en niet alles tegelijkertijd te willen doen. Ik heb daarvoor een virtuele boekenkast getimmerd en daar leg ik al mijn ideeën in, terwijl ik maar met max 3 ideeën aan de slag ben. Helpt mij echt. Ga ook eens kijken bij purehuman.nl van Judith Webber zij helpt mij regelmatig om te focussen en gemotiveerd te blijven.
Succes!

Jeanine Hofs
Haal méér uit je leven!

Anouk Plantinga
11 years ago
Reply to  Jeanine Hofs

Robert en Jeanine, bedankt voor jullie suggesties!
Ik ga ze onderzoeken.

Robert Rosier
Robert Rosier
11 years ago
Reply to  Anuxara

Je zult je antwoorden vinden bij Nisandeh in het Elements of Success seminar. Met als bijkomend voordeel dat je daar van alles aangereikt krijgt om het te implementeren in je leven. Dat is beter dan “een antwoord op je vraag”.

Groetjes,
Robert

Mariëtte Reijn
8 years ago

Mijn praktijk heet Mind in Balance. Ik help ouders bij de zorg(en) rondom hun kind met een beperking/handicap.

Ik ben bezig een cursus op te zetten voor ouders; hoe om te gaan met professionele begeleiders. Ik bemerk in mijn huidige baan dat ouders hier wisselend in staan en dat je het niet altijd hoort en dat vind ik jammer. Met PGB kan je zorg inkopen en zij kunnen hierdoor ook te maken krijgen met professionele begeleiders.

Mijn vraag is aan ouders;
Wat zou volgens jou de perfecte persoonlijk begeleider zijn van jouw kind en in de omgang naar jou toe als ouder ?

Ik ga naar een conferentie waarin ik heel veel ouders ontmoet die een kind hebben met een beperking. Ik hoop daarin ook wat antwoorden te krijgen op mijn vraag. Dus ik ga er zowiezo mee aan de slag !

Groeten van Mariëtte

Jan de Lange
Jan de Lange
11 years ago

Ik ben nu een jaar mijn remarkable product in de markt aan het zetten. Budgetneutraal ontwikkelen van mens en organisatie. Ondanks dat het mijn klanten geen geld kost blijkt het een taai proces te zijn om een handtekening te krijgen. ook had ik gedacht dat als iets niets kost dat mijn klanten staan te dringen voor de deur. Toch moet ik nog veel koude acquisitie plegen.

Hoe kan ik mijn marketing slimmer inrchten?
Hoe kan ik sneller tot succes komen?

Mark den Dubbelden
11 years ago
Reply to  Jan de Lange

Hallo Jan,

Misschien zijn bedrijven bang voor een addertje onder het gras.
Zou het je kunnen helpen om dit op No cure, no pay basis te doen? Wel heel goed de prestatie omschrijven om later gezeur te voorkomen.
Op deze manier neem je het risico weg bij de klant.

Hierbij neem ik aan dat je met budgetneutraal bedoeld dat een bedrijf meer omzet gaat genereren cq. effienciënter gaat werken door jouw inzet en jou daar dan voor betaald?

Wout-Jan Slob
8 years ago
Reply to  Jan de Lange

Is het voor je potentiële klanten duidelijk wat je toevoegt? Wat levert ze het op, wat kan je voor ze bereiken?

Zijn er andere opdracht gevers die al laaiend enthousiast zijn over jouw product? Gebruik dat als case study en verzamel testimonials.

Ruud Overstegen
10 years ago
Reply to  Jan de Lange

Hoi Jan, Heb je al gedacht aan een goed verhaal in de daarvoor geschikte bladen. Ook vakbladen zitten te springen op nieuwe ideeën en zullen je graag helpen om jouw product te helpen promoten. Zeker als het met hun visie te maken heeft.

Er zitten hier heel veel goede tekstschrijvers die je met dat verhaal kunnen helpen, wanneer nodig. Als bedenker schrijf je anders dan een lezer willen lezen.
Ook ik merk dat ik veel te technisch ben als ik over mijn werk praat. De klant wil andere dingen weten waarom ze mij moeten hebben.

Of schrijf elke week in een blog en geef die link aan iedereen die in die branche zit en er wat aan kan hebben. Maak ze wakker.

Jos Koenders
Jos Koenders
12 years ago

Dag Karin,

Letterlijk alle mensen die lezen vallen onder je doelgroep, met name de ijdeltuiten. Er komen steeds meer brildragenden. Ziektekostenverzekeraars kunnen geinteresseerd zijn. Let op ze kunnen je ook uitmelken en het dan zelf gaan doen. Scholen, of bedrijven, you name it. Op je website benoem je het probleem en vervolgens het stappenplan om het op te lossen. Wat denk je van een online cursus, die thuis te volgen is. Hoef je er zelf niet op uit en gaat de kassa nog harder rinkelen. Wellicht kun je ex cursisten nog een herhalingscursus bieden. Laat ex cursisten hun ervaring op je site zetten. Kansen genoeg.
Succes ermee. En ik heb interesse in je cursus.

Tania Keijer
12 years ago

Wie weet een goed en gebruiksvriendelijk tekenprogramma dat ik kan gebruiken om enkele plaatjes te maken die ik op mijn website kan plaatsen?
Bedankt alvast !

Esther Verwoord
Esther Verwoord
12 years ago
Reply to  Tania Keijer

Hoi Tania,
Tekenen voor websites is precies waar ik mijn focus wil leggen als tekenaar. Misschien kun je mij iets vragen? Alle verzoeken zijn welkom. Ik ben nog een portfolio aan het opbouwen namelijk. Hartelijke groet,
Esther

Jon
Jon
12 years ago

Bij bijna alle bovenstaande ‘vragen’ draait het om:
Mijn produkt is zo geweldig, maar hoe kom ik aan klanten?

Succesvol een bedrijf opbouwen / voeren is 10 % inspiratie, en 90 % transpiratie, oftewel, AAN HET WERK !!!

Over klanten benaderen c.q. verkopen zijn al ZOOOveel boeken geschreven, dus, GA LEZEN..
En daarna, KOM IN ACTIE.
Opvallend, dat de succesvolste bloggers met de meeste duimpjes (vooral van/voor elkaar), bij dit onderwerp óók zo aanwezig zijn.(?)
Misschien wat minder achter de computer zitten, jezelf een draai om de oren geven of een schop onder de kont, de mouwen opstropen en de deur uit, om aan de slag te gaan.
Een vorig blog ging over ‘hard werken’, dat door velen geïnterpreteerd werd als ‘werken aan jezelf’. Dat moet je in je vrije tijd maar doen.
Hard werken slaat toch echt alleen maar op het ondernemen, = jezelf verkopen, of je nu bang bent, of niet, (dat interesseert ook niemand)

Ondernemen is ook: iets proberen, en erachter komen, dat die manier niet werkt, en daarna het op een andere manier proberen, tot het wél werkt.
Dus: hoe vind ik klanten?
‘ophouden met zielig doen’, ‘handen uit de mouwen’, enz.

Ton
Ton
11 years ago
Reply to  Jon

Je hebt helemaal gelijk Jon,
Ik zit hier deze blog te lezen, terwijl ik weet dat ik met andere dingen bezig moet zijn. ‘ Durf te vragen’ betekent bij mij vooral ‘durf te bellen’ . Dus ik ga meteen wat klanten bellen.
Groeten Ton

Tania Keijer
12 years ago
Reply to  Jon

Ik ben het op zich wel met Jon eens. En hier even op inhakend vroeg ik me eigenlijk af, voor degenen die niet aan klanten komen: hoe enthousiast en trots ben je op jezelf en je product/dienst? Bij mij was het zo dat ik zo blij en enthousiast was met datgene wat ik neer wilde zetten, dat er vanzelf allerlei manieren in mij naar boven kwamen om mensen te benaderen. En als een bepaalde manier niet werkte, dan zocht ik gewoon een andere manier, net zolang totdat ik datgene had bereikt wat ik voor ogen had. Mijn enthousiasme zorgde ervoor dat er vanzelf deuren voor me werden geopend.
Dan is de volgende vraag die in mij opkwam: vind je het écht leuk wat je doet? Als je écht trots en blij en enthousiast bent, dan stroomt het vanzelf, tenminste, zo kijk ik er tegenaan.

Michaëla Wierdsma
9 years ago

Durf te vragen. Ik pas het steeds vaker toe. Het ergste zou kunnen zijn dat men nee zegt. Tja, dat is dan zo.

Na de Business Bootcamp van 25/26 mei was ik zo enthousiast dat ik mij voor de drie basis 3-daagse heb ingeschreven. Hoe vertel je dat thuis. Gedaan, verkocht, geënthousiasmeerd, overlegd met mijn man/maatje/partner. Ga er voor zei hij en hij gaat mee naar Financial Freedom in December.

Nu zijn we anderhalve maand verder. Vandaag gevraagd of hij mee gaat naar de bootcamp van 5 en 6 oktober. YES YES YES, hij gaat mee, hij gaat mee met mij op pad, op een serieus pad van ondernemen en totaal uit je comfortzone gaan.

Ik ben zo blij. Deze voor mij belangrijke vraag is volmondig en enthousiast beaamt. YIHAA.

Fijne zomer, Michaëla

Peter Opsomer
Peter Opsomer
9 years ago

Hey ,
Ik ben een startende sales manager , die volop bezig is met de uitbouw van een groep verkopers van kwaliteit meubelen op afspraak en via koude acquisitie . De afspraken zijn allemaal koud bellen gemaakt .
Wie of waar kan ik zoveel mogelijk tips en trucs vinden om te delen met de groep en de verkoop in de groep sterker te maken .
Alle tips zijn welkom !

Wout-Jan Slob
8 years ago
Reply to  Peter Opsomer

Lees het volgende boek: The ultimate sales machine by Chet Holmes

Suzan Jong
11 years ago

Hallo Django,

Ik denk dat je toch je vraag specifieker zal moeten stellen om antwoorden te kunnen aantrekken. Waarom krijg je je wbsite niet in de lucht? Als je mensen vraagt om bijdrage en tijd dan willen ze toch tenminste weten waarvoor…?

Groet,
Suzan

Bikkel
12 years ago

ik ben internationaal geëngageerd beeldend kunstenaar (Fine Art). Mijn naam is Bikkel.

Mijn droom is om mijn werk op bijzondere plekken in de wereld te kunnen exposeren.

Welke super rijke persoon wil mijn kosten hiervoor dekken?

Tegengift: een van de tentoongestelde werken.

Marjan Harmsma
Marjan Harmsma
8 years ago

Beste mensen,

Onlangs heb ik mijn boekje “Elke letter zijn verhaal” afgerond en positief bericht gekregen van Free Musketiers dat ze het wel willen publiceren, maar….. Je moet zelf ook een lijst van 50 email adressen aanleveren, waar ze de eerste impressie naar toe kunnen sturen (eenmalig) en het is natuurlijk de bedoeling dat daar ook kopers tussen zitten. Nu is 50 emailadressen voor een beginnende schrijver best wel heel veel, dus mijn vraag is of jullie mij kunnen helpen?

Het boek bevat tekeningen waarin elke letter geschilderd is samen met een toepasselijke illustratie die qua vorm en klank bij de letter past. Hierover is dan een voorleesverhaaltje is geschreven. Het is bedoeld om beginnende lezers al kennis te laten maken met letters en klanken.

Wie kan mij helpen aan relevante adressen?

Iedereen die meedenkt alvast bedankt!
Groet, Marjan

Esther Molenaar
8 years ago
Reply to  Marjan Harmsma

Vraag niet of wij je kunnen helpen aan relevante adressen. Vraag of wij op je adreslijst willen.

Ik denk dat het ook handig is om ondernemers te zoeken die te maken hebben met onderwijswerk. Zij kunnen je helpen bij het verzamelen van relevante adressen.

Ouders van kinderen in de relevante leeftijd. Binnen de Open Circles community zijn er volgens mij genoeg.

Je moet drie dingen doen:
Vragen
Vragen
Vragen

En als dat niet werkt, vraag je nog een keer. 😉

Heel veel succes!

Marjan Harmsma
Marjan Harmsma
8 years ago

Dankjewel Esther,

Mensen die zelf geïnteresseerd zijn beschouw ik uiteraard ook als een relevant adres!
Dus mensen, als ik jullie op de lijst mag zetten hoor ik het ook graag!

Hartelijke groeten,
Marjan

Liesbeth Heenk
6 years ago
Reply to  Marjan Harmsma

Ha Marjan, als het je helpt mag je me op de lijst zetten: info@amsterdampublishers.com Succes!

Leo van Veenendaal
11 years ago

Ik werk als coach/re-integratieconsulent voor het UWV Werkbedrijf en de Sociale Dienst. Mijn methode is groepen mensen coachen met een uitkering in teamverband. De thema’s zijn: vertrouwen, autonomie en doelstellingen in 6 sessies van 3 uur.. Het doel voor mijn klanen is betaald werk vinden en uit de uitkering komen. Het gaat prima, maar ik wil verder groeien.
Ik heb een website laten ontwikkelen, waar ik alleen reacties van vrienden krijg. Geen klant via mijn website gekregen. Wel via mond op mond reclame.
Hoe krijg ik mijn website zo optimaal dat ik binnen een maand mijn eerste klant via de website mag ontvangen?

Ruud Overstegen
10 years ago

Hoi Leo, Als holistisch reintegratiebureau heb ik voor UWV veel mensen die een zeer grote afstand hadden aan het werk geholpen.
De klanten die ik kreeg waren voornamelijk door mond-op-mond-reclame, artikel in de plaatselijke krant en wat zeker ook bij jou niet mag ontbreken, de coaches van UWV. Daar lagen mijn folders.

Ook was ik op diverse websites die daarvoor opgezet waren. Maar die hebben in die 5 jaar niet veel opgebracht. Ik ben gestopt omdat de eisen die UWV stelden te gek werden en ik geen werk kon aanbieden. Het ging voor mij om mensen weer vertrouwen in zichzelf te krijgen na langdurige ziekte.
Meer dan 75% had na mijn begeleiding weer werk.
Dus maak folders en leg die overal neer waar mogelijke klanten zitten.
Gemeentehuis, biblio’s, buurthuizen e.d.
Succes

Peter Bosch-Jansn
Peter Bosch-Jansn
11 years ago

Mijn bedrijf gaat Ayni-Health-Instituut heten en de website heet al Ayni-web.com. Mijn naam is Peter Bosch-Jansen en ik ga een training ontwikkelen die ” De kunst van Meesterschap over je eigen gezondheid” heet.
Ik richt me hierbij op een groep 30+, die aangeraakt of uitgedaagd zijn door het leven en opzoek zijn naar aanvullende manieren om hun gezondheid en welzijn te ondersteunen.
De cursus zal eerste de nadruk leggen op het installeren van een basis gevoel van gezondheid. Het is mijn rotsvast geloof dat gezondheid iets is wat je BENT en ziekte iets wat je hebt doet. Ziekte wordt bezien in breedste zin en beperkt zich niet alleen tot het lichamelijke.
De hele cursus zal 4x 2 dagen duren en gaat om “empowerment”, het ondersteunen en laten groeien van persoonlijke mogelijkheden om met je huidige situatie om te gaan. Ik ga gebruik maken van de meest succesvolle interventies uit de NLP en sjamanisme.
Het is mijn persoonlijke ervaring en overtuiging dat een stralende gezondheid voor iedereen haalbaar is ook al zit je midden in een ziekteproces. Ik heb heel veel ideeën en het lijkt me vooral goed om aan te sluiten bij wat mogelijke klanten zouden willen. Dus hoop ik dat dit een platform is waar ik antwoorden krijg die ik misschien nu over het hoofd zie en die mijn kans op succes zouden beperken.
Mijn vragen zijn:
Hoe zou je mijn overtuiging onderbouwen of juist weerleggen?
Welke onderwerpen zouden tenminste in de cursus moeten zitten?
Ken je mensen die behoefte hebben aan een degelijke cursus als het gaat om bevorderen van gezondheid?
Welke onderwerpen moet ik per sé vermijden?

Alle feedback is welkom, er bestaat immers geen mislukking alleen feedback
Met vriendelijke groet, Peter Bosch – Jansen

Yasmin Verschure
11 years ago

Mooi initiatief Peter!
Succes,
Yasmin

Henri Stelder
12 years ago

Hoe krijg ik de potentiële klant over de “streep”, dus dat ze daadwerkelijk klant bij me worden

Henri Stelder-0630928484

Tjark van Dijk
12 years ago

Ik ben partner in een bedrijf dat een gaming joystick heeft ontwikkeld die zich onderscheid door een realische beleving tijdens het gamen, onvergelijkbaar hoge kwaliteit en werkelijk plug en play gedrag.
zie paccus.nl
De stap naar productie kost ongeveer een ton in Euro’s. De markt vraag is er. Gezien het innovatieve karakter en de kleine partijen die deelnemen, zijn de banken erg huiverig om krediet te verschaffen.

Mijn vraag: hoe komen we aan die honderdduizend Euro voor de eerste productie van 1000 stuks ?
De Return on Investment is: na de verkoop van die eerste 1000 stuks is deze investering terugbetaald.

Milou Ket
12 years ago
Reply to  Tjark van Dijk

Beste Tjark en Bart,

Ik heb over jullie vraag gesproken met mijn dochter, die marktadviseur is bij de EVD ( Economische Voorlichtingsdienst). Zij heeft zich kortgeleden verdiept in de gaming markt, omdat zij grote mogelijkheden ziet voor export van de gaming industrie naar de US en UK. Jullie mogen haar even bellen. De EVD geeft soms subsidie, vooral advies. Misschien levert het wat op. Marielouise Ket 088-602 8844. Veel succes, Milou Ket

Tjark van Dijk
11 years ago
Reply to  Milou Ket

Hoi Milou,

heel erg bedankt voor deze suggestie, we gaan ermee aan het werk en mogelijk levert dit een geweldig resultaat op !

Tjark

Bart
Bart
12 years ago
Reply to  Tjark van Dijk

Even als aanvulling op het verhaal van Tjark. Ik ben zelf een van de mede oprichters van dit bedrijf. De intentie van ons is om een werkelijk hoogwaardige productlijn neer te zetten met naast joysticks ook stuurwielen, pedalen en uiteindelijk een complete 3D simulator. Deze lijn is niet alleen voor spelletjes, maar ook voor serieuzere toepassingen zoals in de industrie of medisch.