Interactie en betrokkenheid op Facebook

3884 views | 197 reacties |
shares

.
Met veel enthousiasme druk je op de Post-knop op Facebook, klaar om iets fantastisch te delen met je fans. En dan… niets, geen likes, geen comments, geen liefde.

Hoe komt het dat sommige posts slecht blijken uit te pakken, op goede pagina’s?

Om Facebook te snappen, moet je teruggaan naar het echte leven…

De volgende keer dat je bij een sociale gebeurtenis bent, een diner met vrienden of een netwerkevenement, let dan eens op wie de mensen zijn die de meeste mensen aantrekken en de meeste betrokkenheid genereren.

Waarom worden mensen meer aangetrokken door een bepaalde persoon en niet door een andere?

Zonder twijfel zul je je beseffen dat de mensen die de meeste aantrekking en betrokkenheid hebben, die mensen zijn die zelf het meest interessant, betrokken en aantrekkelijk zijn.

Voila!

Nu weet je alles wat je moet weten om meer interactie en betrokkenheid te genereren tussen je klanten en jouw merk op Facebook.

Het enige wat je hoeft te doen is de volgende 3 vragen te beantwoorden:

  1. Wat is interessant voor jouw doelgroep? 
  2. Hoe maak je jezelf nog aantrekkelijker via de sociale media?
  3. Wanneer, hoe en hoe vaak moet je de interactie aangaan?

Als je handelt op basis van de antwoorden op deze vragen, dan resulteert dat in meer betrokkenheid en interactie op Facebook (en in het echte leven).

De formule die ik gebruik om betrokkenheid of ‘engagement’ op Facebook te meten, is:

Betrokkenheid (engagement) = aantal shares x 5 + aantal comments x 3 + aantal likes.

In dit artikel wil ik een paar real-life lessen met je delen die wij geleerd hebben van onze Open Circles Facebook pagina. Als je deze lessen implementeert dan helpt dit jou om meer en betere interactie aan te gaan met jouw eigen Facebook fans.

Hier volgen de 5 Facebook posts op de Open Circles Facebook pagina met de meeste interactie en betrokkenheid in de afgelopen vier maanden. De lijst gaat van de post met de minste interactie naar de waanzinnige nummer 1:

Nummer 5 – Make 2013 your BEST year EVER!
(102 comments, 11 shares, 185 likes. betrokkenheidsscore: 546)

Dit is een video gemaakt door mijn 15 jaar oude dochter tijdens onze kerstvakantie in december 2012.

De video laat Vered, Thom en mij zien terwijl wij ons heerlijk vermaken en brengen titels in het scherm onze beste wensen over aan onze studenten en fans.

De meeste van onze studenten kennen ons alleen als trainers… wij wilden hen het gevoel geven dichter bij ons te zijn.

Deze comment somt alles op wat we wilden bereiken en meer…

.
Nummer 4 – The Epic Battle

(152 comments, 48 shares, 144 likes. betrokkenheidsscore: 840)

Dit is mijn absolute favoriet.

We namen deze video op aan het einde van een Business University weekend.

Tijdens het filmen kostte het me heel veel moeite om mijn gezicht in de plooi te houden, want het hele team stond voor me en kon niet stoppen met lachen.

Het is een parodie op de stomste reclame advertentie die ik ooit heb gezien en nadat we het hadden besproken tijdens het trainingsweekend, bedacht ik dat we iets soortgelijks konden doen, maar dan met een les erin verweven.

We namen wel een beetje een risico door deze grap openbaar te maken. We wisten niet hoe mensen zouden reageren. Maar het bewees uiteindelijk toch (weer) dat als je dingen doet om de juiste reden, het meestal geaccepteerd wordt.

O ja, in de dagen voorafgaand aan het plaatsen  van deze video plaatsten we verschillende teasers, zodat mensen al wisten dat er wat ging komen en daar naar uit keken…

Nummer 3 – Sessie 1 van de Business Bootcamp

(187 comments, 92 shares, 45 likes, betrokkenheidsscore: 1,066)

Dit is het soort post dat we tijdens elk evenement plaatsen en het resulteert altijd in heel veel interactie en betrokkenheid.

We vragen deelnemers in het evenement om hun grootste inzicht te delen na elke sessie, en de conversatie die dan ontstaat is van onschatbare waarde.

We leren zo allemaal dingen die we niet zelf hadden beseft of bedacht en de lessen worden ook gedeeld met mensen die niet in het evenement aanwezig zijn.

Om het opwindend te maken en de interactie gaande te houden bieden we een paar prijzen, maar ik ben er vrij zeker van dat het ook zou werken zonder…

OEPS…

Dit artikel is veel langer geworden dan mijn bedoeling was.

Er zijn nog 2 Facebook posts die ik met je wil delen, waaronder de nummer 1 post die tot dusverre… zit je goed? … een totaal van 1,655 comments, 11,131 shares en 45,301 likes heeft gegenereerd, WAUW!!!

Ook wil ik nog een aantal trends die we hebben vastgesteld met je delen, waar je veel aan kunt hebben.

Dus… neem een moment de tijd en vertel me in het commentaarveld hieronder welke soorten Facebook posts jij geneigd bent om jouw comments bij te plaatsen EN deel ook waarom.

Zodra wij jouw comment ontvangen, sturen we je de link naar het tweede deel van dit artikel, met daarin verbazingwekkende informatie die je nergens anders vindt…

Op jouw succes en tot zo, 

PS. DEEL dit artikel s.v.p. met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen hier links te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk ervan kunnen profiteren.

.

Download nu gratis video cursus: Social Media for Business

.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
197 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Nicole de Swart
8 years ago

Ik ben niet zo actief op facebook en reageer alleen als ik:

– het komisch vind
– het van harte eens ben met de boodschap
– het waardevol vind voor mijn doelgroep/vrienden

Annelies Vroomans
8 years ago

Ik plaats graag comments bij artikelen met inhoud.(Er komen er ook veel langs zonder, helaas) :
– wanneer ik het idee heb iets te kunnen bijdragen of toevoegen aan het gesprek.
– als ik een vraag heb.

Ik vind het fijn artikelen +comments te zien als een ‘gesprek’.
Ik ben een luisteraar in RL en ik was een lezer bij Facebook posts (en blogs). Na de Blogging Master Class ben ik actiever in het geven van comments.
Ik zie het ook echt als geven. De schrijver gaf mij de inhoud van de Facebook post, blog, enz. Ik geef inhoud, feedback. Zo hebben we er allebei iets aan.

Diana Derks
Diana Derks
8 years ago

Ik reageer als ik word geraakt.

Elvira Noot
7 years ago

Ik reageer het gemakkelijkst op onderwerpen die met mijn passie en bedrijf te maken hebben of op posts van collegas. Ook reageer ik het snelst op vragen die gesteld worden, hoe simpeler, hoe beter.

Jan Hobo
Jan Hobo
8 years ago

Vragende facebookposts

Louise Cohen
8 years ago

Ik reageer op posts als:

– het de wereld goed doet
– er een persoonlijke verbinding is
– het anderen kan helpen

Ik krijg de meeste reacties op posts als:

– mensen deelgenoot kunnen zijn van ontwikkeling
– het persoonlijk is
– mensen geraakt worden door de gevoelswaarde van één van mijn ontwerpen

Op dit moment staat mijn post GET AHEAD ON SPRING waarschijnlijk op het punt om door te breken! Ik hoop dat het gaat lukken….!!!

Tim Vanmarcke
8 years ago

Privé reageer ik op mensen die ik ken en:
– die iets grappigs te melden hebben (niet triviaal) -> daar reageer ik ook op met een kwinkslag of een grap
– die iets gerealiseerd hebben -> daar geef ik een aanmoediging of wens ik hen succes

Professioneel reageer ik op mensen die leerrijke of waardevolle informatie geven en die me uitdagen om mee te discussiëren of mijn mening te geven.

Harold Meerveld
8 years ago

Wanneer ik iets heb met de inhoud van de post dan like ik

Wanneer er een duidelijke vraag gesteld waar ik op kan antwoorden dan reageer ik.

Wanneer ik het erg eens ben met de post en vind dat mijn netwerk de inhoud ook moet weten dan deel ik (niet vaak)

Josephine Wierdsma
8 years ago

Ook ik ben nog geen Facebooker, maar zal dat wel worden vanwege mijn toekomstige B2C.

Mijn SLORDIGE ONDERZOEK naar de redenen die hier zijn opgegeven door 180 mensen, om WEL te reageren op een Facebook-post, heeft het volgende opgeleverd (hieronder alleen redenen die meer dan 20 keer zijn genoemd):

49 x als ik (emotioneel) geraakt word
48 x als ik iets zinvols/waardevols toe te voegen heb
40 x dingen die ik interessant en/of waardevol vind
37 x als het humor bevat/ik moet lachen/het grappig is
29 x omdat het van een bekende is (die ik het gun of als ik me betrokken voel bij de persoon)
25 x als het me inspireert/echt een nieuw inzicht geeft

Saskia Frankena
8 years ago

Ik ben echt een behoorlijk lousy Facebook gebruiker. Ik kan zo dagen niet op Facebook komen, gewoon omdat ik het er te druk voor heb. En als ik dan reageer is het omdat het mij persoonlijk raakt.

Meestal ken ik degene die post
Vaak reageer ik op iets persoonlijks wat er gedeeld wordt
Of grappigs
Of iets met muziek
Of iets waar ik me ook graag hard voor maak
Een vermist kind (wel eerst even checken of hij of zij niet weer terecht is)
Of vogeltjes…

Maar vaak ook op iets dat mij net even een andere kijk op de dingen geeft.

De spreuken met mooie plaatjes komen bij niet meer zo binnen. Toooooo much.

Eigenlijk dus een beetje als in het normale leven.

Rob Marrevee
8 years ago

Je kan natuurlijk ook mensen hongerig maken door slechts het eerste gedeelte van je verhaal te vertellen en deel 2 pas te geven als ze reageren!

Edwin Selij
Edwin Selij
8 years ago

Mooi artikel. Ik ben benieuwd naar het tweede deel 😉

Annette van der Maarel

Als het om mijn vak gaat: counselling, gezinnen, kinderen – dan deel, reageer en like ik veel en graag!

Nisandeh maakt er vaak een spel van, met een prijsvraag of een cadeau; en dat is een leuk idee en lijkt goed te werken.

Francoise Zorge
8 years ago

Ik lees en stuur die berichten door die mijn hart raken. Meestal is dat iets met een vreselijk bericht wat mens of dier is aangedaan
Ik wil dan dat zoveel mogelijk mensen dat weten

Anja Verheijen
Anja Verheijen
8 years ago

Omdat ik zo nieuwsgierig ben naar de nummers 1 en 2 reageer ik dit keer. De blog geeft me elke keer een zetje om actief te blijven. Dank.

Sigrid van der Laan
8 years ago

Facebook is bij mij nog een ondergeschoven kindje. Een enkele keer heb ik wel gereageerd, wanneer ik het idee had dat anderen er ook wat aan zouden kunnen hebben.

Kathleen Engelen
8 years ago

Het is moeilijk om hier niet in herhaling te vallen…. 🙂

Liken doe ik redelijk snel, als ik iets leuk vind, mooi, grappig, inspirerend, leerrijk…

Commentaar geven doek ik meestal als het een trapje hoger wordt, ik bedoel als ik iets echt geweldig, prachtig of hilarisch vind.

Ik ga het pas delen als het overeenkomt met mijn eigen visie (zal ik het zo maar noemen) of als het overeenkomt met wat ik wil uitstralen op mijn facebookpagina naar mijn fb vrienden toe. Als ik er mijn Facebook vrienden mee wil inspireren, aan het lachen brengen of iets moois wil delen met hen.

Maaike Frankena
8 years ago

Ik heb even een omgekeerd antwoord Nisandeh. Met veel actieve mensen in mijn facebook kennissen/vrienden kring krijg ik veel ‘mooie plaatjes met wijze uitspraken’. Ik merk dat ik ze nauwelijks meer lees, laat staan reageer. Ook bij die van jullie heb ik die neiging, maar daar reageer ik nog wel eens omdat jullie het zijn. Ben ik er moe van of krijgen jullie daar veel reacties op?

De persoonlijke boodschappen wel, daarbij ook de oproepen van zaken als bijvoorbeeld Lekker Dier of dingen over gay rights. Dat sluit aan bij waar ik voor sta.

Posts van vrienden/Open Circles Academy mede -studenten en collega’s kunnen op meer aandacht rekenen. Interesse is het sleutel-woord dan. De kans op value in de boodschap schiet ook omhoog bij de mede Open Circles Academy studenten.
Ben benieuwd wat de reacties op deze blog zijn:-) Heb een pr8ige dag allemaal,hug.

Melanie Lo
8 years ago

Als ik het heel interessant vind.

Annemarie Lutters
8 years ago

Ik reageer op een Facebook-post als ik denk dat ik iets bij kan dragen. Als ik denk dat ik iets zinvols te melden heb dus!

Stef de Beurs
8 years ago

Ik “doe” er iets mee, als dit er o.a. in zit (hoeft niet allemaal tegelijk hoor 🙂 ):
– Humor
– Maatschappelijk van belang
– Waardevol
– Als me bij het onderwerp of de plaatser betrokken voel.

Ben Oostrum
8 years ago

Ik reageer op posts die ik interessant vind en op posts van vrienden die ik verder wil helpen.
Hetzelfde geldt voor delen. Waarbij ik bij het delen nog wel oplet of het voor mijn netwerk interessant is.
Liken doe ik al bij een glimlach : )

Martine Verweij
7 years ago

– Als vrienden/familie iets hebben bereikt
– Als vrienden/familie een dipje hebben en ik ze kan opvrolijken of kan steunen met een paar woorden
– Als het een inspirerende foto/afbeelding/video bevat
– Als ik een goed antwoord heb op een vraag en ik iemand met mijn antwoord verder kan helpen
– Als ik meer informatie wil

Karen van den Brink
8 years ago

Ik deel artikelen die ik interessant vind.

Teksten/slogans die me verrassen en waarvan ik enthousiast word. En die me even aan het denken zetten.

Filmpjes die kort zijn, maar wel de spijker op zijn kop slaan.

Ik like vaak ook posts van mensen die ik aardig vind.

Reinier Bloem
Reinier Bloem
8 years ago

Ik reageer vaak op berichten die me persoonlijk raken. M.a.w. als het gaat over dingen of personen die ik belangrijk vindt.
Ik kan niet vooraf een lijstje geven van wat en wie daaronder valt. Het zit ergens in mijn onderbewustzijn.

Madeleine Bletterman
8 years ago

Het hangt er bij mij een beetje van af in welke categorie de post valt. Is het zakelijk, dan reageer ik alleen als ik daadwekelijk denk iets te kunnen toevoegen aan de discussie. Herhalen van argumenten vind ik dan overbodig.

Is het prive, van vrienden: leuke humoristische quotes of spreuken, of een (lachwekkende) gebeurtenis dan reageer ik eerder met een Like of kort commentaar.

Aansluitend op Maaike: de spirituele spreuken lees ik over het algemeen vluchtig, maar de spreuken die me raken lees ik nog een keer om ‘t echt tot me te nemen. Ik denk er ook altijd bij ‘spiritualiteit moet je leven, niet alleen lezen’ 🙂

Anemieke Kegel
8 years ago

Ik reageer op echtheid. Als iemand echt iets wil delen of echt een oplossing heeft. Dan wil ik ook graag iets bijdragen.
Ik ben ook eerder geneigd om iemands blog te lezen als ik diegene echt ken.

Humor en waarde vind ik ook belangrijk.

Melanie Lo
8 years ago

1. Als het veel waarde voor me heeft. Ik leer er van. Of ik weet er iets over te zeggen.
2. Als het me op een goed idee brengt.
3. Als het heel grappig is.
4. Als het mij wat oplevert. Maar in dat laatste geval, weet ik niets zinnigs te zeggen.

Lidwien Pikkemaat
8 years ago

Ik reageer als ik:

geraakt word
het ergens roerend mee eens ben
vind dat ik een zinvolle bijdrage kan leveren
er vreselijk om moet lachen
er iets waardevols van heb geleerd

Ben erg benieuwd naar het 2e deel!

Zara van Venhuizen
Zara van Venhuizen
8 years ago

Ik reageer op posts op Facebook als ze een persoonlijke boodschap hebben. Ook als ik me geïnspireerd voel, maar heb geen behoefte te reageren op zogenaamde “flauwekul” of kettingbrug Posts.

Jenneke Ensink
Jenneke Ensink
8 years ago

Ik reageer snel op Facebook

– inspiratie krijg door post
– het gewoon leuk vind
– het belangrijk vind
– het belangrijk voor de ander vind om te delen
– het fijn vind om zo betrokken te zijn bij familie en vrienden
– eigenlijk een hekel heb aan share/like en winacties maar stiekem toch best eens meedoe als de prijs me aanstaat 😉
– als ik denk dat mijn reactie er toe doet.
– of gewoon voor de lol en fun.

Sandra Woldering
8 years ago

Ik reageer vooral als er een vraag wordt gesteld, waar ik affiniteit mee heb. En vooral als ik met mijn antwoord dan OOK nog anderen kan inspireren!

Jacoline Steegstra
8 years ago

Ik reageer wanneer een post me inspireert, als ik de schrijver ervan persoonlijk ken en wil steunen of wanneer het gaat om een belangrijk initiatief.

Posts waarbij ik me ‘gedwongen’ voel omdat er heel zielige plaatjes in staan of er heel expliciet staat geschreven ‘kopieer dit en zet het zoveel uur lang in je Facebook status’ negeer ik gegarandeerd.

De noodzaak om te delen of te reageren moet ik van binnen voelen en me niet worden opgelegd. Jullie hebben kennelijk een manier gevonden om mij aan te spreken, want ik reageer best vaak op de posts van Open Circles.

Keep up the good work!

Rick van Breugel
8 years ago

Ik reageer op Facebook posts als/om:
-Het een sociaal maatschappelijk karakter heeft.
-Om mijn betrokkenheid te tonen.
-Om tips te geven
-Als het me raakt zowel positief als negatief
-Om iemand complimenten of opbouwende kritiek te geven.
-Als iets grappig of droevig is.

Jan van Baardewijk
8 years ago

Ik reageer op facebook posts, als ik ze waardeer, omdat ze van mensen zijn die dichtbij me staan of omdat ze vragen om een reactie.

Wat is jullie mening wat betreft het automatisch posten van Facebookberichten. Doen jullie dat? Zoja via Facebook zelf of via een derde partij?

Tjitske de Boer
8 years ago

Ik ben nog niet zo lang op Facebook en heb zelfs nog nooit gedeeld, omdat ik niet precies weet wat er dan gebeurt. Wat en met wie deel ik dan.
Wat ik wel doe is liken en commentaar geven.

En dat is altijd als iets me raakt of ontroert, of iets wat me enthousiast maakt.
Meestal is het iets persoonlijks, iets humoristisch, iets creatiefs of iets met een heel diepe betekenis of waarheid. Ook een mooie foto wil me gemakkelijk enthousiast maken.

Jan Schut
8 years ago

Ik deel of reageer pas als ik er zelf door geraakt wordt.

Mariska van Gennep
8 years ago

Hallo!
Mijn acties op Facebook zijn meestal liken of reageren omdat:
* ik me er betrokken bij voel (vrienden maar ook zakelijk wel)
* ik er de humor van inzie (en humor kan niet genoeg verspreid worden)
* ik er een ander mee kan helpen (zeker zakelijk en via mijn pagina)

lieve groet, Mariska

Martin Kugel
8 years ago

Hi Nisandeh en team,

Bedankt voor weer waardevolle tips. Zo zie je maar weer dat iedereen zich moet blijven ontwikkelen. Ik weet nog dat je in de Business Bootcamp van januari 2012 zei dat je niets over zakelijk gebruik van facebook ging vertellen, want daar wist je nog niet genoeg van af. Twitter en LinkedIn waren de social media voor zakelijk gebruik. Nog steeds voor mij B2B, maar zo zie je dat Facebook zeker een rol kan hebben.

Zelf word ik geprikkeld om te reageren als ik word uitgedaagd. Dat kan door:
– het vragen van een reactie om iets cadeau te krijgen (zoals jullie vaak doen)
– bewust een prikkelende stelling te poneren, dus waar de meerderheid het zeker niet mee eens is.
– het geven van waardevolle informatie, zeker bij overdelivery heb ik het gevoel dat ik MOET reageren om wat terug te geven.

Ik reageer zeker niet op vage wijsheden of zweverige spreuken die je veel, heel veel, op Facebook voorbij ziet komen. Helaas ook van jullie.

Succes met alles en tot ziens in mei bij de volgende Business Bootcamp.

Maria Simons
8 years ago

Een Facebook post lokt mijn reactie uit als:
– het over iets gaat waar ik bij betrokken was of me betrokken voel.
– Als het over een onderwerp gaat wat mijn interesse heeft.
– Als er 5 tips langskomen op een onderwerp wat ik zoek.
– filmpjes en foto’s. enkele minuten, niet te lang.
– pakkende zin.
– Er hulp wordt gevraagd.
– Ik het gezicht zie wat erbij hoort.
– iemand deelt zonder het woord cadeau of gift erbij.
tot zover, groetjes Maria

Merijn Kegel
8 years ago

Bottomline moet het waardevol zijn.
Of dat nu emotie, humor, informatie of iets anders (origineels) is.

Steve Savels
Steve Savels
8 years ago

Ik ben niet zo heel erg actief op facebook maar als ik ergens op reageer is het omdat het een goed geschreven, intelligente commentaar is die me een andere kijk op zaken geeft die mij interesseren. Ik vind dat er al veel te veel meninkjes zijn die de hele tijd over ons heen gespuid worden. Dus het is vaak zoeken naar diepgravende, doordachte en onderbouwde standpunten. Maar als ik er zo eentje vind, kan mijn dag niet meer stuk!

Ryan de Kom
8 years ago

Ik heb ook vaak mijn hoofd gebroken over Facebook. Soms vloegen de likes, shares, engagement je om de oren en de andere keer is het stukken minder. Ik ben er nog steeds niet uit…zelfs niet met deze blog.

Ik reageer vaak op Facebookpost als ik geïnspireerd of geraakt word. Humor is ook een belangrijke reden.

Ingrid Langen
8 years ago

Het hangt een beetje van mijn stemming af waar ik op reageer. En de ene keer ben ik behoorlijk actief en like ik veel en een andere keer weer niet. Voorwaarden zijn wel: het moet me raken en niet alleen maar grappig zijn. Er zijn ook een aantal mensen waar ik altijd de moeite neem om even op te reageren.

Hetzelfde zie ik ook bij mijn eigen posts: fans die eigenlijk altijd wel even reageren. En mensen die nu en dan reageren wanneer er een snaar bij ze geraakt is. Filmpjes en quotes is eigenlijk altijd prijs :-).

Nicola Inanna Romme
8 years ago

Op facebook like ik
als ik het leuk of waardevol vond om het bericht te lezen of zien.
Delen doe ik met boodschapjes die waardevol zijn en in het (mogelijke) interessegebied van mijn doelgroep – hoogsensitieve ondernemende vrouwen – valt.
Comments plaats ik bij facebook posts waar ik mijn expertise op spiritueel wil delen, of bij persoonlijke berichtjes om te laten weten dat ik mee heb geleefd

Suzan Jong
8 years ago

Ik reageer op Facebook posts als ik me betrokken voel bij het onderwerp, als ik word geraakt en als ik het waardevolle informatie vindt. Vooral als posts aan m’n werk gerelateerd zijn, deel ik de berichten graag met anderen.

Elmar van Loon
8 years ago

Ik reageer meestal pas als ik het echt interessant/ leuk vind of mijn opmerking iets toevoegd aan eerdere opmerkingen. Anders like ik andermans opmerkingen.

Liken doe ik zoals de knop al impliceert.

Delen doe ik over het algemeen sporadisch en alleen als ik denk dat mijn comnecties er iets aan hebben.

Boukje Barbara
8 years ago

I reageer als ik glimlach om wat ik lees en als ik iemand een hart onder de riem wil steken.

Ik vraag me af of ik hier kan vragen wat je van mijn blog vind, geniet je ervan? Ik doe het voor het eerst:
innerlijkvitaal.wordpress.com

Eva van Asselen
8 years ago

Super om alle berichten te lezen! Het geeft me duidelijk inzicht in wat mensen aanzet tot actie/ reactie! Bedankt!

Zelf vind ik het erg belangrijk om een positieve energie/ informatie mee te geven. Op deze manier geef je elke lezer een fijn gevoel mee. Let’s make the world a beautiful place for everybody. Dit begint natuurlijk bij jezelf. Met alles wat we doen geven we een stukje energie van onszelf mee. Laat het geen wat we geven iets prettigs zijn voor de ander om te ontvangen. Leuk om te zien hoe hier zoveel positieve energie gedeelt wordt! Veel geluk allen!

Lisette Schoenmaker
8 years ago

Als een post me inspireert, raakt of blij maakt reageer ik. Maar echt heel actief ben ik daar (nog) niet in!