Ga de INTERACTIE aan – doelgroep serie, deel 3 van 4

7439 views | 310 reacties |
shares

De afgelopen 2 weken schreef ik Jouw doelgroep bepalen en Jouw prospects kwalificeren, 2 artikelen in een reeks van 4 met als onderwerp: jouw doelgroep.

Zorg dat je deze 2 artikelen gelezen hebt, voordat je aan dit artikel begint.

Oké, nadat je je doelgroep hebt bepaald en je prospects gekwalificeerd – is het tijd om je met hen te verbinden, relaties op te bouwen. Te veel entrepreneurs geloven dat, zodra iemand interesse in hun business, product of dienst toont, ze alles op alles moeten zetten om deze prospect zo snel mogelijk ‘te bekeren’ tot een betalende klant.

MISPOES!

Deze taktiek werkt zelden en vervreemdt prospects juist van je, precies het tegenovergestelde van wat je wilt!

Zodra iemand zich kwalificeert als prospect door interesse te tonen in wat jij te bieden hebt – is aan jou de taak om een relatie op te bouwen met hem of haar. Of…zoals we dit proces tijdens de Business Bootcamp benoemen: Zorg dat je prospects VRIENDEN worden.

Een zakelijke relatie opbouwen gaat niet anders in zijn werk dan iedere andere relatie. Je moet het gesprek beginnen en in gesprek blijven. En als je eenmaal samen in gesprek bent, blijft het balletje rollen…

Hoe vaker en op hoe meer plekken jij, je bedrijf en jouw merk  de interactie aangaat met je prospects (en klanten)…hoe beter. We hebben het dan over echte ‘ENGAGEMENT’, betrokkenheid.

Enkele voorbeelden van betrokkenheid met je doelgroep
Een blogpost publiceren en vragen om comments of een Facebook update plaatsen en vragen om likes, comments en shares. Retweeten, een PDF-rapport downloaden, een foto op Facebook taggen, een enquête invullen etc. Je ziet het, er zijn legio mogelijkheden om de interactie met je doelgroep aan te gaan.

Hoe meer je met je prospects de interactie aangaat EN zij met jou – hoe beter zij jou leren kennen, jou leuk gaan vinden en vertrouwen…en hoe gemakkelijker het voor ze wordt om te besluiten van jou te kopen.

We willen allemaal interactie met elkaar, het is een menselijke behoefte. En toch…de meeste mensen gaan niet zomaar het gesprek aan met bedrijven of organisaties. Dus aan jou de taak om jouw prospects aan te moedigen tot interactie vanaf het allereerste contact, tijdens het aankoopproces en nadat ze van jou hebben gekocht.

Laten we weer een levendig voorbeeld nemen om te laten zien hoe wij dit doen. Met dit voorbeeld ben je al bekend…dit blog!

De kern van het Business Bootcamp blog is niet het wekelijkse artikel dat we publiceren. Elk artikel markeert vooral de start van een nieuw gesprek, een nieuwe interactie…Het hart en de ziel van dit blog zijn de gesprekken die plaatsvinden via de commentaren bij ons blog. (zoals de comments bij dit artikel); de vragen, antwoorden, observaties, adviezen, feedback en ondersteuning die we elkaar geven…

Ieder comment heeft zowel waarde voor het specifieke gesprek naar aanleiding van het artikel als voor het blog als geheel. Hoe meer comments een individu plaatst, hoe waardevoller deze persoon wordt voor de gehele community en voor mij in het bijzonder.

Vorige week bereikten we een indrukwekkende mijlpaal – 50,000 comments!

WOW! YIPPEE! …en weet je, dit gebeurt niet zomaar.

Week in week uit, blogartikel na blogartikel leef ik me uit om te prikkelen, te vragen, aan te moedigen en te belonen dat onze lezers het gesprek aangaan door een commentaar achter te laten. Ik vraag hier altijd heel duidelijk om en ik maak duidelijk dat het belangrijk is, met gele highlite!

Sinds de start van dit blog (april 2010) erkennen en belonen we degenen die de grootste invloed uitoefenen in onze community door hun regelmatige en waardevolle bijdragen.

Zoals je hebt gemerkt, hebben we een krachtig Sterren Systeem, waarmee we “frequent commenters” erkennen en belonen, zodra ze een nieuwe ster hebben verdiend…

Op het moment van schrijven van dit artikel (oktober 2013) is dit het resultaat:

Als dank voor degenen die met hun comments het meest bijdragen aan onze community, organiseren we een bijeenkomst voor iedereen met een 2-sterren status en hoger (75 comments+). Tijdens deze bijeenkomst, deel ik krachtige, geheime tips over hoe jij jouw prospects EN klanten met jou de interactie laat aangaan en hoe je hen laat bijdragen aan JOUW community.

Dus..als je erbij wilt zijn…zorg dat jouw comment-teller boven de 75 staat vóór 20 oktober 2013
Er is meer dan genoeg gelegenheid om bij te dragen in alle artikelen die je vindt in onze online artikelen bibliotheek. Neem de tijd om enkele artikelen te lezen, ontdek een paar nieuwe inzichten, tools en tips en ga het gesprek aan!

En nu…back to business, YOUR business!

“Your business is only a Y away from our business”

Why?

De Open Circles Community is een geweldig platform voor jou om te oefenen in het aangaan van de interactie. Ga het gewoon doen. Je hebt het me duizend keer horen zeggen: implementeer!

Ik geef je alle gelegenheid om het NU te doen!

Maak een lijst van minimaal 3 (liever nog meer) momenten of plekken waar jij met jouw prospects de interactie kunt aangaan – online, offline, per telefoon, etc.

Deel jouw lijst in het commentaarveld hieronder en laat me ook weten welke vragen je nog hebt over het aangaan van de interactie met jouw doelgroep.

Met veel plezier zal ik de vragen beantwoorden in het nieuwe 1-uur durende live-streaming seminar “Target Audience Secrets”. Dit seminar is geheel gratis. Je kunt het op je computer, telefoon of tablet bekijken, thuis of waar je maar wilt.

Zodra we jouw comment plaatsen, krijg je de link naar jouw gratis ticket voor het Target Audience Secrets live-streaming seminar toegestuurd.

Volgende week krijg je het vierde artikel in deze reeks “jouw doelgroep”. Het onderwerp: de belangrijkste interactie van allemaal.

Ik ben heel benieuwd naar je comment en zie ernaar uit je volgende week weer op ons blog te zien!

Op jouw succes,

Nisandeh

PS. DEEL dit artikel s.v.p. met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen hier links te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk ervan kunnen profiteren.

310
Leave a Reply

avatar
149 Comment threads
161 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
141 Comment authors
Sylvie van de MeerendonkAngelique SlatiusRobert RosierDaniel JansenSuzanne Trieling Recent comment authors
  Subscribe  
nieuwste oudste meest gestemd
Laat het mij weten wanneer er
Saskia Steur
Gast

Mijn lijst van momenten en gelegenheden waar ik in contact kan komen met mijn prospects:

Open Coffee Bouw

Internationale bouwbeurs

LinkedIn groep architectenweb, bouwprofs, Cobouw etc. (er zijn er een flink aantal waar ik mijn doelgroep vind)

andere bouw- en architectuurgerelateerde beurzen

congressen over bouwthema’s zoals BIM, duurzaam bouwen, levensloopbestendig bouwen

branchevereniging in de bouwsector (zoals de BNA, BNI etc): hun website, hun forum, hun bijeenkomsten.

Ik ben deze lijst wekelijks aan het bijwerken.

Met plezier en vol verwachting ga ik ook alle andere comments lezen!

Saskia Steur
Gast

En ja, ook ga ik de interactie aan via mijn blog, Twitter, Facebook en Google+

Heeft iemand ervaring met Xing? Wat is daar de voertaal?

Khema Y. Waasdorp
Gast
Khema Y. Waasdorp

Hey Saskia,

Xing is het Duitse equivalent van LinkedIn en de voertaal is Duits. Veel Duitse ondernemers hebben hier een profiel en netwerken onderling met elkaar. Duitse mensen zijn hier eerder te vinden dan op LinkedIn.
Ze blijven graag onder elkaar. LinkedIn is naar hun zeggen ‘te internationaal’.

Julia Arnscheidt
Gast

Goed om te weten, Khema. Dank voor de info!
Groet, Julia

Nicky Koopmans
Gast

Daar heeft Esther gelijk in. Xing is inderdaad heel groot in het Duitstalige gebied.

Esther Molenaar
Gast

Xing is toch Duits?

Saskia Steur
Gast

Esther, Nicky en Khema, bedankt voor jullie aanvullende info. Ik wist wel dat Xing heel populair is in Duitsland, maar nu weet ik meer. Thnx. Ik ga het toch maar eens onderzoeken: veel van mijn klanten doen namelijk zaken met of in Duitsland.

Anneke Panella-Drijer
Gast

Hoi Saskia,

Beurzen en congressen, daar heb ik eigenlijk nooit aan gedacht, maar met mijn ‘nieuwe’ doelgroep klinkt dit zeker logisch.

Goede tip. Dank!

Angelique Slatius
Gast

Dag Saskia,

bedankt voor het delen van je van “momenten en gelegenheden.”
Sta je zelf ook op (bouw)beurzen? Ik ben nu toch wel benieuwd wat je doet…

Groet en succes,
Angelique Slatius

Esther Molenaar
Gast

Op LinkedIn kun je via de groepen en discussies de interactie aan gaan. Je kunt bijdragen met de kennis op jouw vakgebied.

UIteraard zijn er natuurlijk de alom aanwezige netwerk bijeenkomsten. De kunst is dan wel de juiste uitzoeken, waar jouw doelgroep ook naar toe gaat.

If all else fails….. zelf een bijeenkomst organiseren en verschillende mensen uitnodigen. Natuurlijk je doelgroep, maar misschien ook wel de doelgroep van je doelgroep, zodat je hen op die manier ook een stuk waarde bied.

Ondertussen vier ik even een feestje dat ik bij de vijf top commenters hoor. Joehoe!

Tonnis van Dam
Gast

Gefeliciteerd Esther! En ook jouw tip om zelf een bijeenkomst te organiseren is een goede. Ook dat ben ik van plan met mijn doelgroep.

Michaëla Wierdsma
Gast

Ha Esther,

Gefeliciteerd. Weer iets om aan je avondelijke/dagelijkse lijstje van successen toe te voegen.

Gelukkig is je commentaar ook van waarde. Ik lees ze dan ook graag.

Netwerk groepen zijn een goed idee. Ik merk dat ik steeds secuurder ben in de netwerk groep. Ik lust toch al geen koffie of wijn, dus om dan ook nog een avond zonder de juiste groep mensen te hebben…. Zorgvuldig met mijn tijd omgaan dus.

Fijne dag en tot in december. Michaëla

Eleonora van Grinsven
Gast
Eleonora van Grinsven

Gefeliciteerd!! Goed gedaan.
En een netwerkbijeenkomst voor mijn en hun doelgroep vind ik een hele goede. Zie nog niet hoe ik dat kan, maar dat komt nog wel.

Bene Bailleul
Gast

@Esther: proficiat, geniet er van en doe vooral ook verder.

Ook aan de andere topcommenters, proficiat, geniet er ook van en doe vooral ook verder.

Zo houden we deze blog ook levendig, leerrijk, verrijkend en verreikend, …

Maaike Frankena
Gast

Dank je wel voor de pint-point weer Nisandeh. Ik heb recent geconcludeerd dat ik een target audience heb die niet makkelijk over haar problemen praat. Dus ALS ik ze te spreken krijg moet het meteen goed zijn. Een blog met reactiemogelijkheid is dan niet het eerste wat in me naar boven popt. Met mijn massagetherapie help ik vrouwen 35+ die merken dat ze een nieuwe balans in wat ze willen en wat ze nu kunnen moeten vinden. Vaak succesvolle vrouwen die nu, met kinderen, evt baan en behoefte aan leuke vrije tijdsbesteding andere keuzes moeten gaan maken dan dat ze… Lees verder »

Maaike Frankena
Gast

Wat ik vergat te melden is dat ik mijn trouwe Yoga met je Kind en kinderyoga klanten You tubes stuur met oefeningen daarin voorgedaan. Werkt erg goed, en bouwt mee aan mijn status als expert en betrouwbaar.

Nicky Koopmans
Gast
Nicky Koopmans

Hoi Maaike,

‘Overdelivery op maat’ klinkt echt geweldig, wat een briljante zin! Mag ik die van je lenen?

Groet, Nicky

Ron Scheerder
Gast

Ik kan via de volgende manieren de interactie met prospects opzoeken:

1) Onze blog
2) Via onze workshops
2) Via Facebook bedrijfspagina
3) Via Twitter
4) Telefonisch
5) Via netwerkbijeenkomsten
6) Via webinar

Ik maak van de meeste mogelijkheden al gebruik. Ik ben nu bezig om webinars te organiseren voor onze prospects en klanten.

Willy Bosga
Gast

Ron, wat is de Facebook bedrijfspagina?
Ik zit niet op Facebook en zoek iets wat meer “afgeschermd” is voor Jan en Alleman, dus iets waar alleen serieuze ondernemers elkaar bedrijfsmatig zoeken en ontmoeten. Is dit zoiets?

Marjolein Kalter
Gast

Hoi Willy,

Zoek me even op, dan kan ik je wel wat basic dingen over een bedrijfspagina op Facebook vertellen.

Misschien is het waardevol voor je om het uit te proberen

Hartelijke groet, Marjolein Kalter

Willy Bosga
Gast

Dag Marjolein,

Fijn dat je me wat meer wilt uitleggen over de bedrijfspagina op Facebook, ik leer graag wat bij!

Sylvia de Goede
Gast

Ik heb contact met mijn klanten via: Linkedin en Facebook

Maar ik werk al jaren met ambassadeurs, stop nu mijn tijd om nieuwe vrienden te maken.
Dat doe ik door mijn website en mijn blog en door op ondernemers bijeenkomsten te zijn en dan te connecties met nieuwe mensen te maken.

Geef momenteel gratis workshops, waardoor ik me kan profileren als specialist.
Ik zie al een verandering, ik word veel makkelijker gevonden.

“Ik help ondernemers ervaren dat investeren in je privé relatie/partner voor 100% succes”

John Verbruggen
Gast

Via:
Twitter
Facebook
Nieuwsbrief
Telefoon
LinkedIn

Boele Ytsma
Gast

Voor mij zijn de drie belangrijkste plekken voor interactie met mijn prospects:
1. mijn blog (deplanteneter.nl)
2. mijn YouTubekanaal (youtube.com/user/deplanteneter)
3. mijn Facebookpagina (facebook.com/deplanteneter).

Met mijn cursisten en oudcursisten heb ik bovendien elke twee weken een prachtig moment van interactie tijdens mijn webinars. Dat creeert werkelijk een hele sterke band.

Esther Molenaar
Gast

He Boele,

Dat is een ontzettend goed idee om via een webinar in contact te blijven. Je hebt interactie met een groep!

Robin van Hattum
Gast

Me too. Ben net begonnen met webinars. Moet klanten / prospects wel eerst opvoeden / alles uitleggen.

Om ervaring op te doen ben ik begonnen met het gratis anymeeting.com. Met kleine groepen werkt dat goed. Klanten waarderen het.

Ik overweeg daarna over te stappen op hangouts en een WordPress plug-in (zodra nieuwe webstructuur op poten staat).

Welke webinar software heeft jullie voorkeur?

Esther Molenaar
Gast

He Robin,

Het schijnt dat je de Google+ hangout kunt koppelen aan WordPress. Coen Tuerlings weet hier meer over. Die is hier ook actief en anders wel op Facebook.

Anneke Panella-Drijver
Gast

Wat een goede tip, Boele. Een webinar, dat zou voor mij ook heel handig zijn.

Nog bedankt voor je super inspirerende speech tijdens de Business Bootcamp. Echt een fantastisch verhaal!

Michaëla Wierdsma
Gast

Dag Boele,

Vorig weekend zag ik je staan bij de Business Bootcamp. Wat een mooi verhaal had je te vertellen. Je boek heb ik via de lokale boekhandel besteld (help je lokale winkelier aktie) en ik zie ‘m graag tegemoet.

Goed idee van webinar. Daar ga ik me ook in verdiepen.

Ik wens je succes in je missie. Fijne dag, Michaëla

Timon Vinke
Gast

Mijn 3 manieren rekening houdend met mijn doelgroep

1. Linked-In, personal message en group discussions
2. Telefonisch
3. Face to face

Op dit moment is de bovenstaande lijst een aanname over wat het beste past bij mijn doelgroep. Een van de eerste stappen is dan ook deze aanname checken.

Michaëla Wierdsma
Gast

Ha Timon,

Kom je ook naar de Master Class Social Media op 11 december? Daar zul je nog andere bronnen leren aanboren. Ik heb de dvd van Nisandeh gezien over dit event en het is zeker de moeite waard om er heen te gaan.

Naast LinkedIn is er nog een enorme mogelijkheid om je prospects te vinden. Het is alleen de vraag of het bij jou past en bij je onderneming.

Succes en fijne dag, Michaëla

Timon Vinke
Gast

Hoi Michaëla,

Bedankt voor je reactie.

Ik weet dat er nog andere bronnen zijn zoals twitter, facebook, Google+ en vast nog meer.

Ik denk alleen dat mijn doelgroep daar niet of nauwelijks actief op is. Zoals gezegd, dit is een aanname en moet ik zeker nog verifiëren.

Mijn doelgroep is teamleiders en middle managers in technische bureau omgeving (architecten, consultants, ingenieurs, etc.) die leiding geven aan het team waar ze eerst deel van uitmaakten. Leeftijd: 30-40

Wat is jullie inschatting van de activiteit van deze doelgroep op social media?

Yvonne van Loon
Gast

Timon, Je zit met LinkedIn zeker goed voor deze doelgroep. Het zou goed kunnen dat een deel van jouw doelgroep prive actief is op bijvoorbeeld Facebook, Twitter of een forum dat vakinhoudelijk gerelateerd is. De enige manier om daar achter te komen is onderzoek. Benader een aantal mensen uit jouw doelgroep en doe navraag. Vermoedelijk zit een heel groot deel op Facebook. Het grootste platform in Nederland. De vraag is of ze geneigd zijn jouw pagina te gaan volgen op dit platform en de interactie aan te gaan. Dat hangt weer helemaal af van het soort berichten dat je gaat… Lees verder »

Sylvia van de Ven
Gast

Op feesten bij vrienden of bijeenkomsten, op seminars, netwerkbijeenkomsten, via linkedingroepen, facebook.

Edwin Glaser
Gast

Hoi Sylvia,

Mooi aantal social media die je opnoemt. Zelf heb ik zelfs op Twitter gezien dat je een bepaalde mate van interactie kan aangaan. Het beste is natuurlijk ze dan naar je blog te leiden en uiteindelijk in het echt te ontmoeten. Een zogenaamde ‘Meet and Greet’.

Anneke Panella-Drijver
Gast

Ik gebruik vooral Facebook en LinkedIn voor interactie met mijn doelgroep, maar ook Twitter.

Helaas heb ik nog geen manier gevonden om reacties op mijn blog te krijgen. Daar ben ik nog niet helemaal uit. Maar ‘nothing is impossible’ is my intention voor vandaag. Dus… wordt vervolgd…

Willy Valk
Gast

Hallo Anneke,

Heb je ook iets om aan je prospects te geven als ze reageren op je blog? En wellicht helpt het als je bestaande klanten vraagt te reageren. Die tip kwam ik overigens hier net tegen en ga ik zelf ook proberen.

Succes Willy

Anneke Panella-Drijver
Gast

Dat is een goede tip, Willy! Een incentive. Ik ga iets bedenken!

Mijn bestaande klanten kan ik nog weleens proberen te porren 🙂

Edwin Glaser
Gast

3 Plekken of momenten waarbij je interactie kan aangaan met je target audience: Uitgaande van dat je weet wat je target audience is, je de ‘demographics’ weet dan weet je ook waar ze geintereseerd in zijn en wat ze in hun vrije tijd doen. Zorg dat je een van hun wordt op bepaalde vlakken. Een (werk)dag heeft onder andere de volgende dagdelen. -Slapen : Ik ga ervan uit dat je niet met je target audience het bed deelt. Bepaalde ‘oudste beroepen’ daargelaten. -Werken : Het normale moment is gedurende de werkdag. Bel op of stuur een email om een afspraak… Lees verder »

Willy Valk
Gast

Beste Edwin,

Mijn doelgroep, patiëntenorganisaties, worden meestal bestuurt door vrijwilligers en als ze wat groter zijn hebben ze een coördinator of secretariaat. Maar die laatsten zijn niet degene die beslissingen nemen, dat zijn de bestuursleden.

Die doen hun werk in hun vrije tijd, dus juist in de avond of het weekend. En wellicht een vrijwilliger die wel thuis is en de social media op zich heeft genomen.

Het is voor mij daarom lastig te bepalen met wie ik communiceer en welk tijdstip van de dag/week handig is.

Eelco van der Wal
Gast

Hoi Willy,

Mijn ervaring is dat op het secretariaat en bij een coördinator altijd ‘sleutelfiguren’ binnen het vrijwilligers’corps’ bekend zijn. En die hebben weer een groep vrijwilligers om zich heen waarmee ze bekend zijn.

Getrapt benaderen dus. Kost wel tijd maar heeft in mijn geval gewerkt binnen een aanbieder in jeugdzorgsysteem.

Wat ook werkte is in een clienteraad oid deelnemen. Dan worden de beïnvloeders binnen zo’n clientenorgansatie helder.

Willy Valk
Gast

Dank voor je reactie Eelco,

Het is inderdaad ook handig om bij de mensen op het kantoor bekend te zijn. Die kunnen natuurlijk de informatie doorspelen naar het bestuur.

Het zal vooral regelmatig waardevolle informatie delen zijn, reageren en zo een relatie opbouwen en dat gaat net als in je privé leven niet van de een op andere dag.

Groet!

Tjitske de Boer
Gast

Ik heb hierover toch vooral veel vragen. Sinds ik meer actief ben op sociale media sinds mijn eerste Business Bootcamp heb ik me bij verschillende nieuwsbrieven aangemeld. Mijn mailbox loopt over en ik kan er mijn weg niet goed in vinden. Ik ben dan in de positie van doelgroep voor hen, maar heb niet het gevoel dat het tot een vruchtbare communicatie heeft geleid. Ik stel me dan voor dat mijn doelgroep bij elk nieuw mailtje van mij zich net zo voelt als ik, omdat ik voor hen ook 1 van vele contacten ben die zij hebben. Ik begrijp dat… Lees verder »

Leni Minderhoud
Gast

Again a very valuable article. I am looking forward to both ta seminar online and the blog meeting. My biggest insight last weekend of the Master Influencer is consistency and being all over the place online and offline. So that is what I Will implement now!

Sophie van Schieveen
Gast
Sophie van Schieveen

Online netwerk (Facebook, Twitter, Pinterest, website).
Offline (persoonlijke en zakelijke netwerk, fysieke locaties waar mijn doelgroep zich bevindt).

Marc Huiberts
Gast

Het komt op jezelf aan, dat blijkt steeds maar weer. Al die Open Coffee’s en netwerkbijeenkomsten worden bezocht door ‘gelijkgestemden’ (allemaal ondernemers die klanten willen en dat dus op de verkeerde plek zoeken). Het openen van een discussie op Linked-In is een optie maar dan moet je wel iets goeds te melden hebben (Linked-In slibt dicht van de non-discussies). En zo leert Nisandeh (samen met de weerbarstige werkelijkheid) ons dat het niet vanzelf komt. Persoonlijk contact met de ander is nog altijd de beste methode en, zoals Nisandeh heel terecht opmerkt in dit artikel, is het de kunst van je… Lees verder »

Eelco van der Wal
Gast

Dag Marc,
Mooi omschreven. Ik ben benieuwd hoe je dan bij die klanten terecht komt en wat je doet om die vervolgens om te zetten in ‘vrienden’.

Marjolein Kamstra
Gast

Het blog staat natuurlijk op de eerste plaats.

De andere sociale media staan wat mij betreft tezamen op de tweede plaats. Je hoeft niet op allen aanwezig te zijn, maar kies diegene die passen bij jouw doelgroep en jouw uitstraling.

Op de derde plaats: netwerken. Ga naar buiten. Ontmoet mensen. Mensen die je al kent. Mensen die je nog niet kent.

Maaike Frankena
Gast

Hallo Marjolein,

Dank je wel voor je Feedly tip, ik zie in een eerste oogopslag ‘maar’ 3 websites maar als ik er verder induik zal er meer mogelijk zijn (en anders gebruik in een ander emailaccount:-)).

Waardevol, nogmaals dank!

Robert Rosier
Gast

Mijn voorkeuren zijn het snelle Twitter en Whatsapp en voor meer achtergrond, informatie, uitleg, toelichting: telefoon en email.

Douwe Bethlehem
Gast

Ik stuur periodiek een nieuwsbrief naar mijn doelgroep en dit heeft al tot een aantal opdrachten geleid. Ten tweede bezoek ik regelmatig netwerkbijeenkomsten en ten derde doet de mond tot mond reclame zijn werk.

Tonnis van Dam
Gast

Ik maak gebruik van Linkedin groepen, waar ik zo nu en dan een bericht neerzet en oproep tot reactie en waar ik ook reageer op andere berichten.

Verder netwerkbijeenkomsten, betaald en onbetaald, waar mijn doelgroep ook komt. Volgende maand neem ik zelfs mijn collega mee. Het kost een hoop, maar met 1 goed contact ben ik uiteindelijk uit de kosten 😉

Mijn benchmarks zijn een geweldig middel om de interactie aan te gaan. En mijn workshops eveneens.

Tot slot plaats ik zelf zo nu en dan een blog op een van mijn websites. En dan licht ik mijn lijst in.

Annette van der Maarel
Gast

Wat is een benchmark, Tonnis van Dam?

Annette van der Maarel
Gast

Facebook
Twitter
Youtube
Nieuwsbrief

Jolanda Damsma
Gast

Er zijn veel momenten dat je interactie kunt aangaan.

Twitter vind ik persoonlijk heel prettig door de snelle korte contacten. Maar ook de overige social media zijn geschikt.
De open Coffees zijn zeer laagdrempelig, en de een op een gesprekken heel leuk en effectief, maar ook tijdrovend.

Maar voor mij werkt het samenwerken heel goed. Je wordt dan ambassadeurs van elkaar. Je leert van elkaar en het is nog gezellig ook. Als je doet wat je leuk vindt, hoef je immers nooit te werken.

Anneke Panella-Drijver
Gast

Hallo Jolanda,

Ik heb eigenlijk precies hetzelfde. Ik vind de Open Coffee’s ook zo tijdroverd, maar ik ga er eigenlijk vooral niet meer heen omdat ik de sfeer altijd zo negatief vond en het zzp-zijn zo heilig.

Ik ben nu op zoek naar andere real-life plekken om te netwerken in de omgeving.

Het aangaan van samenwerkingsverbanden spreekt mij heel erg aan. Ik ben nu de Joint Ventures dvd aan het kijken. Heel inspirerend! Ik heb de eerste stappen op dat gebied al gezet.

Marjolein Kalter
Gast

Hallo Jolanda,

Boeiend! Ik doe eigenlijk nooit iets met Twitter.
Ik post er af en toe wel eens iets op, maar als ik naar twitter.com ga vraag ik me af hoe ik daar in vredesnaam waardevolle informatie kan vinden.
En op het moment dat iets een hype is op twitter krijg ik de indruk dat het vaak gepolariseerde uitwisseling van standpunten is.

Kent iemand slimme tips om handig je weg op Twitter te vinden?

Willy Valk
Gast

Hoi Marjolein,

Ik ben al jaren op Twitter actief en heb juist altijd waardevolle informatie kunnen vinden. Eerst privé en nu zakelijk.

Door de zoekfuncties heb je de mogelijkheid die twitteraccounts te volgen die jou of informatie geven of je prospect zijn.

Door te retweeten kan je je prospects informatie geven waardoor je een relatie opbouwt. Maar ook even iets aardigs te zeggen als er een succes wordt gemeld of er iets wordt gevierd. En als je je blog inzet is het al helemaal makkelijk.

Als je meer wilt weten hoor ik het wel!

Renée Daniëls
Gast

Op Twitter is het wonderbaarlijk eenvoudig om info te vinden. 😉 De meeste bladen hebben een Twitteraccount. Zoek één of meer bladen op die regelmatig artikelen publiceren waar jouw doelgroep in geïnteresseerd is. Bekijk welke mensen die bladen volgen en vervolgens wat die volgers nog meer volgen. Je krijgt zo een aardig idee van waar je doelgroep over geïnformeerd wil worden. Wil je voor jezelf meer vakinfo/brancheinfo ‘aangeleverd’ krijgen, ga dan zelf bepaalde (vak-)bladen volgen. Zoek je info over een bepaald onderwerp? Gebruik de zoekmogelijkheid. Je zoekopdracht(en) kun je vervolgens in een lijst bewaren. Als je een Twitterclient als bijv.… Lees verder »

Anneke Panella-Drijver
Gast

Zo had ik Twitter nog nooit bekeken, als een medium om informatie te verkrijgen. Wat ontzettend goed en ik weet zeker dat mijn doelgroep aanwezig is op Twitter. Het gaat gelijk als actiepunt op de lijst! Heel hartelijk dank voor het delen van deze info!

Angelique Slatius
Gast

Dag Renée,

Dank voor het delen van je ‘ Twittertips.’ Je klinkt als een echte expert op dit gebied. Goed bezig!

Groet en succes,
Angelique Slatius

Annette van der Maarel
Gast

Wat me interessant lijkt en ik wil gaan uitproberen is een webinair. Ik geef trouwens ook gratis introductie workshops, een gratis kennismakingsessie van een half uur.

Paul Vrenken
Gast

Via eye contact I have the real contact with my clients…

Sophie van Schieveen
Gast
Sophie van Schieveen

online netwerk (Facebook, Twitter, Pinterest, website)
offline (persoonlijke en zakelijke netwerk, fysieke locaties waar mijn doelgroep zich bevindt)

Annette van der Maarel
Gast

Ik vergeet nog LinkedIn te melden, ik ben lid van veel groepen en post daar ook mijn filmpjes, comments en nieuwsbrieven en dat heeft me aan nieuwe cliënten geholpen.

Anja Leinders
Gast

De blog is een efficiënt middel voor interactie met mijn doelgroep.
Verder vind ik netwerken en persoonlijk contact een aangename manier. Het kost wat meer tijd, maar ik kan op die manier beter doorvragen en krijg veel gedetailleerdere informatie.

Willy Valk
Gast

Hoe lang is jouw blog online Anja? En hoe lang duurde het voordat mensen gingen reageren?

Anja Leinders
Gast

Blog is nu 1,5 jaar online.
Mensen gingen meteen reageren, omdat ik een aantal goede bekenden had gevraagd om de reacties in de eerste 2 blogs op gang te brengen.
Na 7 weken hadden 700 mensen inschreven op mijn mailinglist.

Anja Leinders
Gast

Fijn te lezen dat ik jullie op deze manier heb kunnen helpen.
Succes ermee!

Willy Valk
Gast

Dank Anja,

Wat een geweldig resultaat!

Ik zal eens nadenken over wie ik kan vragen te reageren op mijn blog. Juist omdat het zo’n specifieke doelgroep is kan ik mijn privé netwerk niet inzetten.

Dank voor de tip!

Angelique Slatius
Gast

Dag Anja,

Dank voor het delen van je simpele, slimme, efficiënte tip. Super.
Gewoon vragen dus of iemand je blog op gang wil helpen!

Groet en succes,
Angelique Slatius

Astrid Tuinder
Gast

Wouw wat een fantastisch resultaat. Na je verhaal ben ik nog meer gemotiveerd om een blog te beginnen. Goede tip om je vrienden te vragen de discussie op gang te brengen. die neem ik zeker mee.

Nicky Koopmans
Gast

Mijn voornaamste interactie is nog via face-to-face contact. Daarnaast heb ik een blog en facebookpagina die op het punt van verhuizing staan. Zodra ik volgens de papierwinkel weer officieel in Nederland woon, kan ik ook mijn praktijk in Nederland gaan (her)starten.

Anja Eggens
Gast

Ik was altijd al bezig met het leggen van verbindingen tijdens netwerkbijeenkomsten en “in het gewone leven”. Gisteren heb ik het op de manier van de Business Bootcamp gedaan. Ik leerde iemand kennen, zij zocht een nieuwe functie, ik ken iemand die daarin bemiddeld, heb haar mijn kaartje gegeven met de opmerking dat ik haar in verbinding zou brengen met mijn contact en als ik verder nog iets voor haar kan doen, ze me kan bellen of mailen. Dat geeft een goed gevoel.

Sandra Resiona
Gast

Interactie met mijn doelgroep doe ik regelmatig via Twitter, Facebook, Telefoon, LinkedIn en natuurlijk mond tot mond reclame.

Irving Vorster
Gast

Alleen al het feit dat ik het comment veld betreed/invul is ook dat weer een kleine impuls om opgemerkt te worden binnen de vele aandachtskanalen (die ik gebruik o.a Twitter,Facebook,LinkedIn,Pinterest,Blog,)
Hoe meer (goed geklede) vrienden hoe meer onderhoud = tijd

Robin van Hattum
Gast

1. Grootste interactie is nog face-to-face (een-op-een of via cursussen).
2. WordPress blogs komen nu op gang.
3. Webinars is nieuw, maar kost weinig tijd/geld heeft voor mij een hogere waarde dan de blog.

Elke interactie is voor mij een promotie opportunity. Bij face-to-face en webinars ligt de conversie een stuk hoger.

Willy Valk
Gast

Mijn prospect, patienten- en gehandicaptenorganisaties kan ik vinden op: -Twitter; een redelijk aantal -Facebook; de pagina’s beginnen te komen -Telefoon: kortgeleden was er een beurs speciaal voor hen georganiseerd. Daar is mijn flyer uitgedeeld, ik ga naar aanleiding hiervan bellen – Evenementen in de zorg Wat is lastig vind is om ze naar mijn blog te krijgen maar ik ben nog maar net gestart dus moet wellicht meer geduld hebben. Ik volg alle aanwijzingen uit de Business Blogging Master Class. En waar ik ook onzeker over ben is hoe vaak te reageren op de social media uitingen van mijn prospects,… Lees verder »

Willy Bosga
Gast

Waar ontmoet je als Mediator mensen die conflicten hebben? Dat kan overal zijn, dus heb ik altijd en overal kaartjes bij me om uit te delen als ik in gesprek met mensen kom en ik laat folders achter op plekken waar veel mensen komen, op de info borden van de supermarkt, van de sportschool, in wachtkamers en natuurlijk in onze eigen kunstgalerie “De herkenning”. Ik vraag altijd wel even toestemming om mijn sporen achter te mogen laten.je krijgt op die manier soms respons uit onverwachte hoek. Via Linkedin heb ik nog geen berichten geplaatst, maaar dat gaat nu veranderen, want… Lees verder »

Marjolein Kalter
Gast

Hoi Willy,
Hoe is jouw ervaring met kaartjes bij de supermarkt?
Ik heb dat een tijd gedaan, en zag dan dat iedere week mijn 3 visitekaartjes weggehaald waren (of gereduceerd) maar de brug naar persoonlijk contact of het effect ervan vond ik lastig te meten.

Heb jij daar ervaringen mee?
(Achterop een lokkertje schrijven naar een comment of zo op je website??)

Willy Bosga
Gast

Hoi Marjolein,

Ik prik een flyer op het infobord en daaraan zitten kleine notes met mijn naam en vignet en de mededeling: “bel of mail me voor meer informatie”. Mensen kunnen die notes meenemen en soms reageert er iemand.

Maar mijn bedrijfsnaam en vooral mijn opvallende logo komen in de wereld en als mensen die dan weer elders tegenkomen is er toch meer herkenning.

De visitekaartjes geef ik alleen in een persoonlijk contact weg,

Robin van Hattum
Gast

Willy, we zijn zelf 10 jaar geleden ook zo begonnen: folders bij huisartsen en dergelijke. Levert helaas niet zoveel op. Er zijn al zoveel folders…

Wat wel werkt is
1. Zorg bij elke cliënt voor een bijzonder resultaat, zodat ze met een wauw-gevoel de deur uit gaan.
2. Vraag ze om jou te promoten: geef alleen aan hun de visitekaartjes en folders mee.
3. Start online een blog om jezelf te positioneren als expert.

Visitekaartjes en flyers op prikborden voor in ons geval een cursus, werkte bij ons ook niet. Ze worden alleen maar weg gehaald.

Willy Bosga
Gast

Dank voor je reactie Robin.
Ik zie regelmatig de optie Blog voorbijkomen en ik heb dus echt geen idee waar en hoe ik zoiets opzet. Ik zal er eens induiken.

Ik hoor waarschijnlijk tot de uitstervende soort die alleen een Nokia mobieltje heeft waar je alleen maar mee kunt bellen en SMSen en zelfs dat doe ik alleen als ik onderweg ben. Ik heb geen I-pod of I-phone, of hoe dat allemaal mag heten, dus Apps e.d. zeggen me niets.

Eelco van der Wal
Gast

Willy,
Tip: een concollega in het zuiden schrijft elke week een kleine column in het stadsblad en heeft daardoor veel exposure waaruit regelmatig contacten komen!

Coen Tuerlings
Gast

Ik help coaches, therapeuten, trainers en zorgverleners om hun cliënten succesvol te laten ontspannen via Soundfulness klankontspanning. Open Circles is een geweldige partner om helder te krijgen hoe we onze visie, strategie en communicatie in interactie krijgen met onze doelgroep. Op dit moment gaan we de interactie aan via • gratis offline Soundfulness presentaties en demonstraties • gratis offline werkervarings-trajecten voor zorginstellingen • maandelijkse offline klankontspanning ligconcerten • een online vakgroep voor klankontspanning member.soundfulness • een online blog.soundfulness • en online social media zoals LinkedIn, Facebook en twitter Met regelmaat gaan we in dialoog met onze klanten om te kijken… Lees verder »

Eelco van der Wal
Gast

Jullie liggen goed op stoom zeg! Mooi om zo’n volledige implementatie te zien gebeuren..
Heel veel succes Coen &partners

Marion Kuipéri
Gast

Wat geweldig Coen. Heel inspirerend om te lezen. Het steunt mij in mijn proces om er nog meer voor te gaan in mijn bedrijf rond rituelen en mantrazang. Hartelijk dank!

Arnoud Kas
Gast

Doelgroep: klanten voor een feest.
– telefoon
– website
– Facebook
– e-mail

Doelgroep collega Troubadours
– telefoon
– facebook
– e-mail
– Straks nieuwe website en wellicht webinars.

Monique Schaafsma
Gast
Monique Schaafsma

Via netwerkbijeenkomsten, beurzen, telefonisch

Colijn Buis
Gast

Ik kan interactie aangaan via:
– mijn blog (openbaar)
– email
– telefoon
– sms
– whatsapp
– facebook
– twitter
– google +
– linkedin
– hootsuite
– mijn websites
– interne blog (met de leden van mijn website)
– andere platforms die ik nog niet gebruik
Maar natuurlijk ook
– tijdens mijn eigen events
– op iemand anders’ event
– anywhere tegen wie dan ook, zelfs op straat 😉

Marjolein Kalter
Gast

Wow wat een bak tips Colijn!
Dankje,
ik zie dat ik er een aantal wel gebruik, maar niet vanuit mijn klantcontact.

Monique Schaafsma
Gast
Monique Schaafsma

Ik bereik mijn doelgroep door telefonische acquisitie (dat is ook wat mijn verricht) en door netwerkbijeenkomsten en beurzen te bezoeken.

Jaco Beeuwkes
Gast

Namens de Fanclub Barça bied ik een 3-daagse reis aan naar de derby tussen F.C.Barcelona en Espanyol inclusief hotel, ticket voor de wedstrijd en vliegreis. Van onze leden krijg ik dan meteen allerlei vragen via de mail waarvoor ik alle tijd om ze te beantwoorden en om met ze mee te denken (bv vertrek vanaf een andere luchthaven,etc). Nu ik jouw blog lees ga ik ze voortaan bellen om hun wensen aan te horen. Ze hebben mij dan bovendien gesproken wat vertrouwen opbouwt. Daarnaast ga ik de aanbieding op Facebook zetten en vraag om likes en om het bericht te… Lees verder »

Marjolein Kalter
Gast

Voor wat betreft de media heb ik hier niet zoveel aan toe te voegen. Wat ik heb gemerkt: 1.Wanneer ik via linked in groepen input lever, wordt mijn lijst van strangers die friends worden groter. 2. Na de Breakthrough to Success merk ik dat ik met veel meel plezier in de telefoon klim. Failing forward. Soms ben ik idd te snel met door willen pakken van een eerste contact naar een ´contract´. 3. Het stellen van een doel: iedere dag minsten met 3 (nieuwe) mensen zakelijk contact leggen. 4. ´In het wild´ mensen aanspreken: zondag kwam ik bij een nieuwe… Lees verder »

Michaëla Wierdsma
Gast

Hoi Marjolein,

Goeie, die fall forward. Die schiet mij weer te binnen.

Een nieuw zakelijk contact elke dag, top. Wij spreken elkaar vandaag via Skype. Leuk.

Succes met werk en leven en tot straks.
Michaëla

Marco te Kloeze
Gast
Marco te Kloeze

Ik help mensen online geld verdienen en help bedrijven hoger te scoren in zoekmachines zoals Google.

Ik kom in contact met mijn doelgroepen via:
netwerk bijeenkomsten
linkedin algemeen en linkedin groepen
Facebook en facebook groepen
Twitter

Lody van Gulik
Gast

Ik heb wat problemen met het benaderen van mijn prospects. Enerzijds omdat ik geen verkoop-/marketingachtergrond e.d. heb en anderzijds, omdat mijn klanten particulieren zijn (vrouwen, 40+, hoger opgeleid, hoger inkomen, gevoelig voor mode/lifestyle etc.).

Heeft iemand ideeën voor mij?

Bij voorbaat dank,
Lody van Gulik

NB. Ik ben ook geen kapper/hairstylist.

Astrid Tuinder
Gast

Wat belemmert jou? Je prospects zijn particulieren… dus… hoe benader jij jou vrienden? Hoe laat je ze hun vrienden/kennissen benaderen?

Wat heb je al gedaan en wat ben je van plan?
Heb je al plannen of blijf je hangen in ik weet het niet?

Blijf vooral kijken naar de mogelijkheden en niet de onmogelijkheden!

Josefine Logemann
Gast

Ben jij wel overtuigd van jouw expertise? En weet je zeker dat de klanten die je nu omschrijft jouw ideale klanten zijn?

Als dat is moet er een overeenkomst zijn waardoor het contact maken makkelijker zou moeten gaan.
En over marketing valt te leren en het is nog leuk ook.

Succes en plezier.
Hartelijke groet,
Josefine Logemann

Willy Valk
Gast

Beste Lody,

Is het een idee om beurzen/festivals bezoeken bv het Happinez festival onlangs en dan bij de koffietafel in gesprek gaan. Of op Facebook bepaalde merken volgen en reageren op de comments.

Ik ben benieuwd wat jouw product wel is.

Ingrid Langen
Gast

Interactie met je doelgroep: ik gebruik zo’n beetje alle online media die ik kan verzinnen. Website, blog, social media, e-mail, webinars, online workshops. Fanpage op Facebook, blog plaatsten in LinkedIn groepen, reageren in LinkedIn groepen, Twitter volgers creëren.

Ik ging bijna vergeten dat er nog zoiets is als ‘real life’. Netwerken, maar ook zelf presentaties geven, workshops bezoeken en geven, cursussen bezoeken en geven, een event voor mijn doelgroep organiseren, mastermind groepjes deelnemen.

En eigenlijk werkt dat laatste (in het echte leven) toch beter. De groep is kleiner maar het resultaat vele malen groter.

Mariëlle Jansen
Gast

Hai Ingrid, als er iemand is die respect afdwingt met haar integere maar gedisciplineerde en toegewijde aandacht voor haar prospects en ambassadeurs … dan ben jij dat wel! Moet grinniken bij de uitspraak… is er nog een ‘real life’? Ik ben zelf nog op zoek naar een mastermindgroep! En pak alle implementatiestappen stap voor stap op!

Zo'e Houbolt-Wit
Gast

De interactie met mijn doelgroep ga ik v.n.l. aan via LInkedin en bijeenkomsten waarvan ik weet dat mijn doelgroep daar heen gaat. Verder gebruik ik Twitter en Facebook – daar ben ik echter nog niet zo handig mee. En bloggen wil ik ook op gaan pakken. Nog genoeg te implementeren en te verbeteren dus!

Annemiek de Nijs
Gast

Inmiddels een goede interactie aangegaan met mijn ambassadeurs van mijn atelier.
In december een groepsexpositie gepland voor hen ev daarbij hen hulp en begeleiding gratis aangeboden voor een middag.

Daar is veelvuldig gebruik van gemaakt en is de feedback via foto’s op Facebook goed ontvangen en gedeeld.

Mijn blog staat op het punt van introductie.

Ook mijn contacten via plaatselijke events voor businesses bezoek ik inmiddels veelvuldig.

Mariëlle Jansen
Gast

Annemieke, ik word steeds nieuwsgieriger naar je … moet toch eens uitvinden wat je doet! Ik zie je regelmatig op mijn Facebooktijdlijn en ook hier bij Nisandeh in de commentaarlijst en weet dat je ook op de evenementen was recentelijk … maar ik loop je elke keer mis! Je enthousiasme is aanstekelijk!

Annemiek de Nijs
Gast

Hoi Marielle

Ja ik zie je ook regelmatig op Facebook voorbij komen. Goed lijkt me..

Ben opnieuw aan het inzoomen op mijn target audience want hij is nog niet helemaal scherp. Ik lees dus alle commentaren en kwam je tegen weer. 😉

Intussen is mijn blog geplaatst en heb ik de drive gekregen voor de volgende posts. Goed gevoel.

Ga even beter kijken wat jij doet.

Ga ook naar de nieuwe Business Bootcamp in januari. jij ook?
Warme groet

Anneke Verdonschot
Gast

Op het moment alleen bezig met Facebook, al doende leer ik de in en outs, maar ik weet ook dat ik er nog niet alles van weet en dus ook dat ik er nog lang geen optimaal gebruik van maak. Ik voel me nog steeds een enorme digibeet!

Astrid Tuinder
Gast

Anneke, ik voel met je mee. ook ik ben nog steeds aan het worstelen met Facebook. Toch lukt het elke keer steeds een beetje beter.

Willy Valk
Gast

Beste Anneke,

Ik dacht Facebook wel redelijk te kennen, maar nu ik intensiever bezig ben met mijn pagina merk ik dat het soms toch wel zoeken is naar functies. En ik ben zeker geen digibeet. Ik zou zeggen bijt je er in vast en op een zeker moment krijg je het in de vingers. Succes!

Anneke Verdonschot
Gast

Ben actief bezig om alles van Facebook te doorgronden en zoek contact met groepen voor een vertoning en presentatie.

Evert Kruijt
Gast

Ik maak gebruik van de volgende social media: Linked- in Facebook Op deze social media promoot ik mijn blog en vraag ik mensen mijn blog te lezen. Naast social media stel ik mensen per e- mail op de hoogte wanneer ik een nieuw blog gepubliceerd heb, met een call to action. Op mijn blog schrijf ik over hoe ik werk in mijn bedrijf, en over theorie die te maken heeft met mijn doelgroep. Ik probeer uit te leggen dat gek niet gek is, maar volkomen normaal. In het blog verwijs ik weer door naar pagina’s op mijn website en naar… Lees verder »

Angelique Slatius
Gast

Dag Evert,

dat is een mooie ‘ internetketting’ die je beschrijft.
Mijn ketting is vergelijkbaar met de jouwe en ook bij mij levert het vooralsnog geen extra klanten op.

Ik weet van mezelf dat ik onderdelen van de ketting nog meer moet aanscherpen, dus dat de zwakste schakel versterkt moet worden.
Misschien ook bij jou?

Groet en succes,
Angelique Slatius

Willy Valk
Gast

Ha Evert,

Ik ben nog maar een kleine maand bezig op de manier zoals jij die beschrijft en voel de onrust al van ‘wanneer gaat het werken?’. Ik heb Nisandeh ergens horen zeggen dat het wel een jaar kan duren voor het vruchten afwerpt. Succes en wellicht iets bijsturen?

Karin zwart
Gast

Ik maak gebruik van Facebook,linkedIn ( nog weinig) ook Xing nog in oriënterende fase, ben begonnen met blogs schrijven die ik binnenkort wil gaan plaatsen. Geef webinars, training en informatie over met name preventieve zorg. Ik ben dus op ontdekkingsreis.

Gabrielle Nijhuis
Gast

Tot nu toe loopt mijn communicatiekanaal met mogelijke cliënten via mijn website, op beurzen, Facebook, en ook zorg ik altijd visitekaartjes bij me te hebben want het komt steeds vaker voor dat willekeurige gesprekken een goed startpunt blijken voor een vervolg in de relatie.

Een blog schrijven gaat binnenkort ook in de vorm komen.