Vergroot je invloed met… Commitment en Consistentie – deel 2 van 6

4726 views | 172 reacties |
shares


Vorige week heb je kunnen lezen hoe je je invloed vergroot met… wederkerigheid

Het artikel van vandaag gaat over de tweede manier waarop je invloed vergroot – Commitment en Consistentie

Volgens Robert Cialdini, de auteur van Influence: The Psychology of Persuasion, hebben we als mensen een aangeboren behoefte om als consistent te worden gezien.

Dit betekent dat als we ons eenmaal publiekelijk aan iets of iemand hebben gecommitteerd, dat we automatisch een drang hebben om trouw te blijven aan die commitment… dat is onze natuurlijke neiging tot consistent gedrag.

Hoewel Cialdini dit beschrijft als eenrichtingsverkeer (hoe laat je prospects en klanten zich committeren aan jouw business), heb ik dit principe altijd in beide richtingen laten werken.

Als entrepreneur – vergroot ik mijn invloed wanneer ik consistent waarde lever, zonder het ooit af te laten weten.

Bijvoorbeeld, sinds april 2010 publiceren we IEDERE dinsdagmorgen een nieuw blogartikel
Deze consistentie wekt vertrouwen en maakt het prettig voorspelbaar.

Gedurende deze periode hebben we onze blog slechts één keer een dag later gepubliceerd (die dinsdag was het Koninginnedag… en, nou ja… dat is een apart en lang verhaal…).

Waar ik naar toe wil is dit: Die bewuste dinsdag kregen we tientallen e-mails en belletjes van mensen die vroegen: “Zeg, waar blijft mijn blogartikel?” of “Heb je me per ongeluk van de mailinglijst gehaald?”

Zou jij het ook niet ‘zo ver willen schoppen’ dat mensen jou gaan bellen om te vragen waar je nieuwsbrief blijft?

En om dit punt te benadrukken… de laatste maanden hebben meerdere top experts uit de Verenigde Staten onze business geanalyseerd om te kunnen begrijpen waarom we zo veel succes hebben; hoe we de ene training na de andere volboeken.

Tot dusver is hun unaniem conclusie… factor nummer 1 is onze consistente levering van waarde die ons onderscheidt van vergelijkbare organisaties die dit succes niet kennen.

Interessant!

Aan de andere kant… als jij jouw prospects of klanten vraagt een kleine stap te zetten… een stapje dat een zekere commitment aan jouw business betekent… dan is het veel gemakkelijker om hen in een later stadium om een grotere commitment te vragen.

Bijvoorbeeld, als een ‘vreemde’ in contact komt met Open Circles Academy – is hun eerste commitment gewoonlijk een opt-in voor een gratis video-cursus of het downloaden van een PDF rapport. Dit geldt voor de meeste mensen als een kleine, gemakkelijke stap.

Wanneer we daarna de verwachte waarde leveren – of liever: over-deliver (méér waarde leveren dan verwacht)  – dan kunnen we in een volgende stap vragen om iets wat meer commitment vraagt – namelijk – inschrijven voor de Business Bootcamp.

De Business Bootcamp is nog steeds gratis (je betaalt slechts 47 euro voor lunches en koffie/thee), maar het commitment is hoger – 2 dagen weg van huis en haard.

En wanneer we ‘over-deliveren’ tijdens de Business Bootcamp, groeit hun vertrouwen en is het gemakkelijker voor ze om zich méér te committeren, bijvoorbeeld door het kopen van een boek, DVD of een gevorderde training.

Dus, het grote inzicht hier is: mensen willen consistent zijn in hun beslissingen, oftewel:

Wie A zegt… moet B zeggen

Zolang je prospects kunt laten beginnen met een kleine commitment, vervolgens over-delivert en daarna om een (grotere) commitment vraagt, dan krijg je hoogstwaarschijnlijk “JA” als antwoord.

Als je dit keer op keer doet, maak je gebruik van een krachtig marketing systeem, genaamd ‘de Trechter’ (Funnel).

Dit systeem vormt het hart van onze marketing strategie en wij onderwijzen dit systeem tijdens de Master Entrepreneur training.

The Funnel (sorry, ‘Trechter’ is niet mijn favoriete Nederlandse woord) is het meest ethische, goedkope en effectieve marketingsysteem dat ik ken. En ik zie het als mijn morele plicht om entrepreneurs hiermee kennis te laten maken… als ze tenminste hun business serieus willen laten groeien.

Over de Master Entrepreneur gesproken… als jij de Business Bootcamp hebt gevolgd en ook de Master Entrepreneur wilde volgen, maar het om een of andere reden niet is gelukt is om je in te schrijven…dan is hier je tweede kans!

Op de Business Boost Day van 17 november 2013 maken we het je heel gemakkelijk om “ja” te zeggen tegen de Master Entrepreneur, de training waarmee je je business naar een hoger niveau tilt en de tools en systemen krijgt aangereikt waarmee je binnen een jaar zowel je inkomen als je vrije tijd kunt verdubbelen.

En dat niet alleen… op 17 november krijg je van mij meer details over de Funnel en andere ‘geheimen’ uit de Master Entrepreneur.

En nu is de beurt aan jou

  • Hoe kan jij het principe van commitment en consistentie in jouw business implementeren?
  • Welke waarde kan jij consistent blijven leveren, zonder uitzondering?
  • Om welke kleine commitments kan jij vragen… en wat zijn de grotere commitments die daarop volgen?

Laat me jouw antwoorden weten in het commentaarveld hieronder

Ik ben heel benieuwd!

En wie A zegt, moet B zeggen… 

Zodra je comment is geplaatst, krijg je een gratis ticket voor het speciale webinar: Vision Planning 2014

In dit webinar deel ik de krachtige methode voor het maken van een strategisch plan voor 2014.

En als jij A zegt met jouw plan voor 2014… dan gebiedt commitment en consistentie jou tot het zeggen van B… een jaar waarin jouw (geplande) stoutste dromen uitkomen!

Dus, geef me jouw antwoord op de drie vragen in de bullets hierboven en claim jouw gratis ticket voor het Vision Planning webinar.

Op jouw succes,

Nisandeh

PS. DEEL dit artikel s.v.p. met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen hier links te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk kunnen profiteren.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
172 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Annak Bron
8 years ago

Consistency door te bloggen en e-mailen op een vast tijdstip.
Een opt in op mijn website naar een gratis e-book en een gratis filmpje
Vervolgens een gratis/heel goedkope workshop in real life.
En dan een vervolgtraject.

Joan de Windt
Joan de Windt
8 years ago
Reply to  Annak Bron

Hoi Annak,

Je lijstje sprak mij aan, was net een checklist voor mij.

Ik kan me een business zonder commitment en consistentie niet voorstellen. Die ligt toch zo op zijn gat?
Ik ben gecommiteerd aan mijn clienten; hun succes is mijn succes. En er is ook niets leuker dan zien dat clienten steeds succesvoller worden, dat ze gevraagd worden hun blogs op prestigieuze websites te plaatsen, dat ze veel comments, mooie comments krijgen.

Consistent is voor mij dat men erop kan vertrouwen dat ik doe wat ik zeg qua tijd, kwaliteit en afspraak.

Sorry van de foto, is me nog niet gelukt.

Charlie Paludanus
8 years ago

Durf te dromen!

Dankzij de trainingen van Open Circles ben ik eindelijk gestart met het realiseren van mijn droom: Vrouwen met eetbuien en boulimia zich helpen bevrijden van hun eetstoornis.

23 jaar geleden had ik de eetstoornis boulimia, een ernstige eetverslaving die mijn leven beheerste. Ik heb me daar uiteindelijk zelf van weten te bevrijden. Daarna ben ik zo’n 20 jaar met andere dingen bezig geweest: marketing, training en coaching.

Ik riep altijd “daar wil ik nog wat mee”, maar had tot juni van dit jaar nooit de moed om er echt voor te gaan. Vanaf deze zomer, en zeker na de “Breakthrough to succes” in september, houdt echter niets me meer tegen.

Sinds drie weken staat mijn website online, ik heb een mooie startsessie ontwikkeld, een eendaagse, 2-wekelijks een blog, tweet elke dag over eetstoornissen en hoe hiervan af te komen en en ga de komende tijd ook hard aan de slag om een mooie opt-in offer te ontwikkelen en meer waardevolle content. Dus de “tunnel” is in volle ontwikkeling.

Ik besef nu pas hoe dit thema op mijn levenspad ligt en wat een enorme energie en enthousiasme dit oplevert. En hoe het (interim) werk dat ik nu nog doe energievretend is. Per januari stap ik dus helemaal over op training en coaching van vrouwen met eetstoornissen en ga met alle tools van Open Circles en alles wat in me zit hiervoor aan de slag.

Want het leven is te mooi om het niet te kunnen leven door je eetstoornis.

Michaëla Wierdsma
8 years ago

Hoi Charlie,

Wat een mooi verhaal heb je verteld in dit blog. Ik hoor/lees het vaak ‘daar moet/ga ik nog wat mee doen’ Jij doet het. Top.

Wat zijn voor jou de antwoorden op de 3 vragen van Nisandeh? Ik ben benieuwd.

Fijn weekend alvast. Vriendelijke groet, Michaëla

Charlie Paludanus
8 years ago

Hi Michaela, dankjewel voor je reactie. Ik heb er toch nog even over nagedacht:

COMMITMENT EN CONSISTENTIE
– 2 wekelijks blog
– Inzet social media en linkedin om blog en website onder de aandacht te brengen.
– Doornemen vakliteratuur (veel boeken over eetstoornissen, behandelwijzes)
– Bezoeken bijeenkomsten en congressen eetstoornissen
– Volgen opinion leaders en concurrrenten via social media
– Spreken over eetstoornissen met mensen die boulimia en binge eating disorder hebben of gehad hebben en hen vragen wat hun grootste frustratie is/was en wat hun het meeste heeft geholpen bij hun herstel.

WELKE WAARDE CONSISTENT BLIJVEN LEVEREN
– Waarde toevoegen door te bloggen over eetstoornissen en alles wat daarachter zit.
– Trainingen en workshops op alle gebieden waar mensen met een eetstoornis last van hebben (opnieuw leren eten, zelfvertrouwen, assertiviteit, etc.)

OM WELKE COMMITMENTS KAN IK VRAGEN?
– Retweets
– Deel je ervaringen via twitter en blog
– Hulp bij ontwikkelen van trainingen
– Referral/aanbeveling
– En daarna deelnemen aan de workshops, trainingen, persoonlijke begeleiding.

Angelique Slatius
8 years ago

@ Charlie,

Ook mij heb je geraakt met je verhaal! Je enthousiasme, bevlogenheid en daadkracht spatten er van af.
Mooi om te lezen. Ik weet zeker dat het je gaat lukken (voor zover dat nog niet gebeurd is).

Groet en succes,
Angelique Slatius

Charlie Paludanus
8 years ago

Hi Angelique, dankjewel voor je leuke reactie.

Wat ik vooral merk dat hoe meer ik ga delen, hoe meer respons en enthousiaste reacties ik krijg.

En…. het is nog niet gelukt hoor. Ik ben in opstartfase en ga in februari mijn eerste training geven. Ik visualiseer alvast een volle groep 🙂

Charlie

Marischka Setz
8 years ago

Hi Charlie,

Wat een inspirerend verhaal!! Wat mooi dat je de stap hebt gezet om te doen waar je echt in geloofd. Dat is het hebben van een why. En omdat je weet waar je klanten door heen gaan kun je zoveel bereiken als rolmodel.

Wat mooi ook dat je het verschil voelt in energie tussen datgene doen wat je altijd al deed en datgene dat je echt wilt doen. Nog steeds blijven te veel mensen hangen in banen omdat dat nu eenmaal salaris oplevert, zonder dat ze ervaren wat er gebeurd als je je hart volgt.

Nogmaals: je bent een inspiratie met jouw verhaal! Succes met het waarmaken van je dromen!!

Groetjes,
Marischka

Charlie Paludanus
8 years ago
Reply to  Marischka Setz

Hi Marischka, dankjewel voor je enthousiaste en motiverende reactie. Voor mij een mooie stimulans om er een succes van te maken. Groet, Charlie

Anouk Beekman
8 years ago

Hai Charlie,

Wat goed van je dat je echt durft te dromen en er er hard aan werkt om die werkelijkheid te laten worden!
Jouw verhaal is een mooi en inspirerend, doordat je je kwetsbaar en tegelijkertijd daadkrachtig opstelt.

En inderdaad als jij je met deze instelling, gedrevenheid en passie je onderneming start, zal je visualisatie van volle zalen, realiteit worden. Daar heb ik alle vertrouwen in!

Heel veel succes en werkplezier toegewenst!

Inspirerende groet,
Anouk

Charlie Paludanus
8 years ago
Reply to  Anouk Beekman

Hi Anouk,

Dankjewel voor je leuke reactie. Leuk je zaterdag ook gezien te hebben. Wat een enthousiasme. Heb ook even op je Linkedin gekeken waar je een super voorbeeld van een samenvatting hebt.

Tot gauw weer, Charlie

Cor Kootstra
8 years ago

Na de Master Entrepreneur ben ik nu bezig om alles wat ik heb geleerd te integreren. Nieuwe en ultieme website opgezet. Er is nu een tweewekelijkse blog die consequent op dinsdag wordt verspreid. Ik ben me aan het verdiepen in de layout van de blog en het steeds weer verbeteren en interessant houden van de inhoud.

Van mijn klanten vraag ik ook commitment. We beginnen samen aan het traject om de gezondheid te verbeteren en dat betekent dat de client zich moet inspannen, veranderingen moet doorvoeren in de levensstijl en doorzetten. Daar wil ik bij begeleiden.

En mensen die nieuw op de site komen kunnen in ruil voor hun emailadres waardevolle informatie downloaden over het voorkomen en oplossen van diabetes 2.

Nu ga ik onderzoeken hoe ik een goede webwinkel erbij kan doen, niet met de ‘mainstream’ spullen maar met soms speciale supplementen waardoor genezing in een stroomversnelling kan komen.

Marjan Nieuwland
Marjan Nieuwland
8 years ago

Hoe kan jij het principe van commitment en consistentie in jouw business implementeren?
– Elke week een blog/nieuw artikel op vaste dag.

Welke waarde kan jij consistent blijven leveren, zonder uitzondering?
– Nieuwe voorbeelden blijven aandragen die materie duidelijk maakt

Om welke kleine commitments kan jij vragen… en wat zijn de grotere commitments die daarop volgen?
– Klein bedrag – ebook

Johannes Rodenburg
8 years ago

Misschien is het wel de consequente (inhoudelijke)opbouw van je artikelen, die een mens er toe beweegt publiekelijk een binding met jou aan te gaan.

Esther Molenaar
8 years ago

Ik kan consistentie implementeren door iedere twee weken trouw mijn artikelen te delen, zodat de mensen de klok er op gelijk kunnen gaan zetten dat ze dat artikel krijgen. Dus dat artikel kan ik consistent blijven leveren met tios die het schrijven gemakkelijk maken.

Ik kan vragen om een e-mail adres in ruil voor een video cursus. De grotere commitment die ik daarna kan vragen is een training en of begeleidingstraject. Die laatste twee zijn in ontwikkeling.

Ik merk dat ik de consistentie van Open Circles erg prettig vind. Iedere week weet ik dat ik iets moois kan verwachten dat mij verder helpt in mijn business. Dat wil ik mijn volgers ook bieden, zodat zij ook verder kunnen.

Naomi Dongelmans
7 years ago

Ik doe wat ik beloof
Ik draag dat erg uit, voor mij simpele dingen als wanneer ik zeg dat die en die artiesten of DJs komen, dan komen die ook. Doordat mensen weten dat ik doe wat ik beloof, zijn mensen trouw.
Verder moet ik nog erg aan mijn funnel bouwen.
Ik ben wel consistenter nu met twitter en Facebook maar ik moet zeggen dat ik hetzelfde post op alles. Je moet alleen ergens beginnen 🙂

Angelique van Cleef
8 years ago

Commitment en consistentie ga ik implementeren door een tweewekelijkse nieuwsbrief met waardevolle info en tips over onderwerpen waar klanten behoefte aan hebben.

De waarde die ik consistent wil blijven leveren is hulp bij het ondernemen vanuit je passie, nu in eerste instantie met name gericht op coaches en therapeuten, en later wellicht verder uitgebreid.

Kleine commitments waar ik om kan vragen zijn het inschrijven voor de nieuwsbrief, reacties op mijn blogs e.d. Grotere commitments zijn het afnemen van cursussen en coachingpakketten.

Hartelijke groet,
Angelique van Cleef

Anne Buiskool
8 years ago

Thanks again for sharpening the must do’s…

1. Het bovenstaande stuk en de comment lezende besef ik dat ik met mijn nieuwe product nog wel een weg te gaan heb.

Ik post voor mijn bedrijf ‘samenwijzer.net’ ieder 1e en 3e woensdag van de maand een blog over vragen en items rondom opvoeding. Ik ben toe aan mijn 18e blogartikel en tot nu toe is het gelukt, soms met een dag verschil en vanaf de vorige keer ook op het juiste tijdstip. De blog wordt via Mailchimp verstuurd via een mailing uit mijn lijst.

Mooi hoe Esther Molenaar verwoord dat ze mensen verder wil helpen, dat is ook mijn bedoeling.

Met ingang van volgend jaar komt er een nieuwe website bij, speciaal voor ouders die gaan scheiden en die gescheiden zijn, gericht op de ontwikkeling die ouders die scheiden meemaken.
Het houden van een scheidingsceremonie in dienst van ouderschap kan daar onderdeel van uitmaken.

Dan begin ik voor beide websites met één blog per maand.
Ik kan na elk blog ieder dag zorgen voor minimaal 1 post per dag op facebook en twitter. (Dat loopt nog niet op rolletjes) Linked in heb ik nog niet in de smiezen hoe ik dat in relatie tot mijn blogs kan gebruiken.

Een andere vorm van consistentie is het beantwoorden van de reacties op mijn blogs. Ik ben er trots op dat dit loopt, al zou ik wat meer verkeer willen.

2. Bloggen kan ik dus consistent blijven leveren zonder uitzondering evenals posts op mijn bedrijfs-facebook pagina.
Mijn website en agenda up-to date houden. Doe ik.
Een waardevolle opt in is er nog steeds niet. Wat ik weggeef bij inschrijven is absoluut leuk, maar geeft niet de waarde weer die er mogelijk is en die ik in huis heb. Werk te doen dus.

Betalingen zijn nog per keer. Ik ga binnenkort naar vooruitbetalen bij afname van een serie gesprekken.

Nieuw idee opgepikt uit de comments: een korte video voor alle ouders die zich inschrijven voor mijn blogs en dat kan ik straks voor mijn nieuwe website ook gaan doen.

3. En dan:
Een e-boek voor een laag bedrag met uitgebreidere behulpzame informatie voor scheidende ouders en ouders die gescheiden zijn.
Een e-boek over het gebruik van de talkingstick (praatstok)

Verder is het tot nu toe zo dat ik van heel veel gezinnen, of dat nu mensen zijn die gaan scheiden of gewoon gezinnen, weet dat er zaken spelen waar ze niet uit komen.
De stap om hulp te vragen is heel erg vaak te groot. Trots, ik wil het zelf oplossen, de vuile was niet buiten zijn tot nu toe belangrijke zaken waarom ouders niet durven.
En ja dat betekend in een heel aantal gevallen, dat mensen er onbewust voor kiezen om vast te lopen, met ernstige gevolgen voor kinderen en het gezin.
Ik zou willen dat ik een toverstokje had waardoor ouders met meer gemak besluiten om iemand mee te laten kijken. Immers: Samen zijn we Wijzer:-)

Tjitske de Boer
8 years ago
Reply to  Anne Buiskool

Hallo Anne,

Leuk om te lezen dat je je niche nu echt gaat neerzetten.

Denk je niet dat door je blogs mensen meer vertrouwen krijgen dat het helemaal niet vreemd is om in deze omstandigheden ondersteuning te vragen? Dus als je steeds over voor hen herkenbare problemen blogt ze op een gegeven moment wel durven?

Ik zit met een soortgelijk probleem, nl hoe kan ik ouders voor mijn babycursus laten kiezen waardoor het zoveel makkelijker kan gaan in het eerste jaar en waardoor vooral het kind een veel stabielere ontwikkeling doormaakt.

Jacklyn van der Vijver

Hi Tjitske,

Geweldig idee! Het eerste jaar met de eerste is aanpoten! Misschien kun je mensen die dit zelf ook hebben ervaren het boek laten lezen. Want degene die het nodig hebben weten dat vaak te laat, maar zussen of vriendinnen herkennen het misschien veel eerder en kunnen jouw product op tijd aanbevelen.

Succes!

Groeten Jacklyn

Nathalie Koster
8 years ago

Een waardevol blog moment lever is er. Alleen ben er niet consistent mee. Dit wil ik gaan aanpassen in 2014 zodat er om de twee weken waardevolle content wordt geleverd

Als een vreemde contact maak met Pijn Poli Nederland dan krijgt deze voor het achter laten van zijn gegevens een gratis PDF rapport.

De stap daarna is dat men een afspraak gaat maken voor een behandeling. De intake en behandeling zijn ook helemaal gratis. Zo kan de cliënt geheel kosteloos en vrijblijvend onze behandelmethode uitproberen en voelen wat het met zijn lichaam doet.

Dan krijgen ze een therapievorm aangeboden voor drie weken.

In principe zijn ze dan klaar. Sommige kiezen ervoor om langer bij ons te blijven en sommige ook niet.
Het zou het fijn zijn als er nog een stap zou zijn. Ik zou ze iets willen bieden waardoor ze nog verder kunnen komen dan dat ze met de therapie al zijn gekomen.

Natascha van der Linden

Iedere maandag blog ik voor Heartsz, the treasure within over leven in aandacht, mindfulness, creativiteit, natuurbewust zijn, stress reductie/burnout preventie.

Op alle social media kanalen ben ik dagelijks aanwezig en ik schrijf iedere twee weken een gastblog voor Super Spiritueel.

Video’s neem ik ook sinds kort op en plaats die online.

Ik heb gemerkt dat ik voor mezelf duidelijke afspraken moet maken, zoals iedere maandag blog dag, dan kan ik me er aan houden. Afspraken moeten realistisch en haalbaar zijn dan gaat het prima.
Zelfs prive, twee keer per week op maandag en woensdagavond ga ik naar de sportschool. Moe of niet, ik hou me eraan.
En dat geeft een heel tevreden gevoel.

xNatascha

Brenda Baart
8 years ago

Ik vraag aan elke klant het mail adres.

Ik organiseer elke 4 maanden een Meet and Greet voor de klanten en liefhebbers. Dit doe ik consequent
Verder probeer ik privé ook te genieten van mijn gezin, dit is voor mij de moeilijkste opgave omdat ik een verslaafd ben aan werken.

Michaëla Wierdsma
8 years ago
Reply to  Brenda Baart

Hoi Brenda,

Meet en greet klinkt goed. Maar om de 4 maanden? Dat is best weinig om elkaar te leren kennen. Misschien vaker organiseren en een bijdrage vragen?

Geniet van je gezin, op tijd de computer uit en een kruis in je agenda zetten.

Fijn weekend, Michaëla

Marielle Meijer
8 years ago

Commitments en consistentie
Iedere week een blog, deze blog naar mijn mailinglijst, op Facebook, linkedIn en Twitter

Waarde die ik altijd kan leveren:
Gratis producten (proefpakket met gezonde maaltijden) en gratis events (over waar je tegen aan loopt als het gaat om een gezond en vitaal leven). Met deze gratis producten vooral overdeliveren

Kleine commitments en grote commitments die daar op volgen
In ruil voor de gratis producten vraag ik bijvoorbeeld aanbevelingen op LinkedIn, invullen van enquete, likes en delen van facebookberichten.

Grote commitments? Het uiteindelijke doel is dat ze mijn klant worden en dat ze nooit maar dan ook nooit meer zonder mij willen.

Marischka Setz
8 years ago

Consistentie in wat ik doe… dat is nog best een opgave. Niet in mijn core business, die is zo consistent als wat!! Mensen weten wat ze bij me krijgen en vertrouwen er ook op dat ik altijd dezelfde hoge kwaliteit lever…

Maar consistentie in bloggen etc. Daar ga ik in 2014 aan werken. Eerst de hele site op zijn kop!! De komende weken al. En ik ga werken met Hootsuite om mezelf in een regelmaat te krijgen op alle fronten en media.

Ik werd door Josephine wel geïnspireerd in het denken in waarde – commitment dat ik vraag en de overdeliver die ik daar dan weer overheen geef en ben aan het schrijven gegaan.

waarde: blogs met inhoudelijke informatie
commitment: reacties
overdeliver: bedankjes, persoonlijke aandacht, papers

waarde: eBook (opt in)
commitment: mailgegevens
overdeliver: ?

waarde: video met deel uit workshops/lessen etc
commitment: mailgegevens
overdeliver: blogpagina met highlights uit de video

waarde: boek
commitment: euro’s
overdeliver: vervolg aanbieding

waarde: inspiratietekst
commitment: liken / sharen
overdeliver: ?

waarde: expertise
commitment: klant worden en traject aangaan (welke vorm dan ook)
overdeliver: inspiratie en vangnet, ook tussen de ‘lessen’ door

waarde: inzicht in Kracht
commitment: meedoen en aanbeveling geven
overdeliver: verdiepingsblogs voor the happy few + aanbieding voor vervolgopleiding

waarde: onderdeel zijn van
commitment: komen / meedoen / ambassadeur zijn
overdeliver: speciale activiteiten

waarde: gratis intake
commitment: komen en meedoen
overdeliver: meteen aan Kracht werken + positieve energie

Nu de hele handel nog in een logische volgorde achter elkaar zetten zodat er
A. meerdere ingangen komen
B. er een funnel ontstaat

Als schrijvend (geïnspireerd door al jullie commentaren en ideeën) kom ik toch al een heel eind!! Effectief bestede tijd dus! Dank Nisandeh! En dank aan alle andere ondernemers die hun denkwerk hebben gepost!!

Tjitske de Boer
8 years ago
Reply to  Marischka Setz

Hallo Mariska,

Wat een enorme lijst. Heel overzichtelijk en hierdoor ga ik het opeens beter begrijpen!

Dank je wel.

Michaëla Wierdsma
8 years ago
Reply to  Marischka Setz

Wauw, Marischka, een hele lijst. Ook goed voor andere ondernemers om het zo eens op een rijtje te zetten. Niet alleen voor 2014, maar juist voor nu om een goede eindejaarsplanning te maken.

Ik ben benieuwd waar je mee begint en hoe het verder gaat.

Succes met ondernemen en goed weekend, Michaëla

Margaret Lampers
Margaret Lampers
8 years ago

Mijn commitment is elke dag een ‘Liefde is … ‘ te plaatsen op Facebook onder INTIEMenzo. Gewoon een lief, spannend, knuffelig of grappig plaatje.
Als ik met vakantie ga, dan laat ik dat ruim van tevoren weten. Langzaamaan vraag ik aan volgers hoe zij over ‘Liefde is …’ denken om meer binding te krijgen.

Vanaf volgend jaar wil ik via mijn website een grappig filmpje delen ter inspiratie in ruil voor een e-mailadres.
En via een wekelijks blog vertel ik over mijn uitdaging, waarbij ik vnl. ondernemende vrouwen trigger te vertellen over hun uitdaging of hoe het komt dat ze wel de uitdaging aan willen gaan, maar niet weten hoe. I want to challenge women to follow their heart in life and career, so they can be vital, successful, healthy and stress free … like me!

Verder volg ik jouw marketing lessen op de voet, Nisandeh, omdat ik jouw manier van benaderen fantastisch vind en dit wil implementeren in mijn bedrijf om volgend jaar een ‘fab year’ te vieren. I want to embrace marketing … that’s my challenge.

Jeanet Locht
8 years ago

O.k. bloggen ik start vandaag, op dinsdag wordt ik er aan herinnerd dat ik mijn blog nog niet heb geschreven, vandaag heb ik geen excuses meer. Mijn nieuwe flyer, visitekaartje en kortingskaart zijn gedrukt. Mijn website is geoptimaliseerd, nu het bloggen.

Dan start ik met een vraag stellen aan deze groep. Heb jij moeite om kleding te vinden wat bij jouw persoonlijkheid past? Kun jij het in de winkels niet vinden omdat jij afwijkende maten hebt? Dan ga ik daar nu een blog over schrijven.

Annelies Pieterse
Annelies Pieterse
8 years ago

Commitment en consistentie. Voor mij is er maar 1 weg en dat is om te spreken met Yoda Do or do not, there is no try.

En daar ben ik nu mee bezig, elke ochtend post ik een boeiend onderwerp op mijn zakelijke facebook waar de bezoeker echt wat mee kan. En dat is ook tegelijkertijd mijn waarde zonder uitzondering.
Ik heb me net verdiept in Hootsuite om dat wat efficiënter te doen.

Ik bewonder de consistentie en commitment van Open Circles, iedere keer weer. Walk the talk :-0

En 1 ding kan ik nog wel beter doen, commitment van mijn klanten vragen. Die is nu nog wat vrijblijvend. Daar ga ik over nadenken hoe ik dat kan vergroten.

Jan Pieter Wieldraaijer
Jan Pieter Wieldraaijer
8 years ago

Commitment en consistentie. Dat zijn 2 woorden waarmee ik al heel lang wat heb: het eerste heb ik veel, het tweede veel minder. Doelen stellen, stappen bepalen, consequent uitvoeren; ik weet het wel, maar …………….

Ik ben vooral consistent in mijn flexibiliteit, zowel naar mijzelf als naar een ander.
Het volgens een strak schema schrijven en posten van bloggen voelt als een keurslijf.
Maar toch begrijp ik, dat wil ik verder komen in het vinden van nieuwe prospects, ik vooral aan die consistentie moet werken.
Het wekelijkse gesprek met een buddy is al een hele steun daarbij.

Mijn waarde ligt vooral bij het me goed kunnen inleven in de problematiek waarmee mijn doelgroep heeft te maken. Aangeboden oplossingen/handreikingen zijn daarom goed toepasbaar. Die kwaliteit is wel constant!
Maar ik blijf me laten inspireren en aanduwen door Nisandeh en jullie commentaren! Het helpt.

Peter Berg
8 years ago

1) Ik schrijf nu zo’n half jaar mijn tweewekelijkse blog over videomarketing en publiceer die iedere 1e en 15e van de maand.

2) Consistente waardelevering via mijn blog. Ook via gratis E-book en gratis video-testimonial voor mijn specifieke doelgroep (duurzame ondernemers).

3) Kleine commitment via inschrijving op mijn email-lijst, abonneren op mijn blog, reacties plaatsen op mijn blog. Grotere commitment door gebruik te maken van mijn ‘funnel’ aan audiovisuele producten (o.m. video-pitch, bedrijfsfilm).

Pieter van den Aarsen
8 years ago

Ik kan een wekelijks blog schrijven waarin ik mensen mijn inzicht vanuit NLP/Hypnose geef op actuele situaties. Een volgende stap in commitment kan ik bereiken door om het emailadres te vragen van mijn lezers.
Dit zijn de obvious kleine stapjes natuurlijk, maar daar zal het toch mee moeten beginnen.

Richard Jungschlager
8 years ago

Ik blijf het lastig vinden de vertaalslag te maken naar mijn eigen business. Als fotograaf… wat lever je dan? Beelden! Zolang je tenminste niet op de stoel van de leraar wil gaan zitten en inderdaad een blog over fotografie gaat beginnen.

Commitment en consistentie is wel iets waar ik erg mee bezig ben, afspraak is afspraak, laat zien dat je committed bent door heel simpel op tijd te komen, afspraken te bevestigen en besproken zaken terug te koppelen.

Mijn waarde is de kwaliteit van mijn product. Mijn foto’s en mijn albums.

Commitments zou ik meer kunnen koppelen, nu is het vaak de fotografie los, en daarna kijken naar afdrukken of een album. Misschien is het tijd om deze zaken meer te koppelen en logischer door te laten lopen.

Hannie Mommers
8 years ago

Ik ben het eens met Esther. Daarnaast is het zo dat wij als professional te veel geneigd zijn om te denken dat onze opdrachtgevers wel weten wat onze kwaliteiten zijn. (assume)

Dus kun je best de docent zijn en vertellen waarom jouw foto’s kwaliteit hebben. Waarin zit die kwaliteit? Wat is compositie in jouw ogen? Hoe wijkt jouw kleurgebruik af van de standaard? Ik noem maar wat.

Esther Molenaar
8 years ago

@Richard,

Ja sec gezegd lever je beelden. Besef dat je zoveel meer levert. Waarom maken mensen vakantiefoto’s of foto’s van hun (kleine) kinderen? Herinneringen. Ervaringen. Emoties.

Als fotograaf leg je herinneringen vast en emoties en laat je ervaringen niet veroren gaan. Dat is de waarde die jij biedt.

Succes!

Coen Tuerlings
Coen Tuerlings
8 years ago

Met Soundfulness bied ik gratis klankontspanningen aan via onze websites, blog en social media. De klankontspanningen zijn consistent in kwaliteit, daar hecht ik veel waarde aan.

Het belang van consistente levering is me steeds duidelijker.

Ik werk ernaar toe om iedere week een nieuw blogartikel te plaatsen.
Hierin lukt het me nog niet om dit consistent te doen.

Dus is het heel duidelijk waar ik aan dien te werken…

Silvie van der Zee
8 years ago

Hoe kan jij het principe van commitment en consistentie in jouw business implementeren?
Door elke 2 weken op vrijdag een blogpost te publiceren op mijn site.

Welke waarde kan jij consistent blijven leveren, zonder uitzondering?
Ik overdeliver altijd door de vertaalde teksten voor nieuwe klanten eerder aan te leveren. Dit doe ik ook vaak bij eerdere klanten, al zorg ik er wel voor dat ze dit niet gaan verwachten

Om welke kleine commitments kan jij vragen… en wat zijn de grotere commitments die daarop volgen?
Ik vraag mijn klanten altijd om een aanbeveling op Linkedin en ze zijn altijd bereid om dat te doen. Een grotere commitment is dat ze terugkomen bij mij als ze tevreden waren met mijn werk en nog meer werk hebben.

Sandra Jacobs
8 years ago

•Hoe kan jij het principe van commitment en consistentie in jouw business implementeren?
Mbv een goed systeem tav consistentie in contact: blogging & mailing op regelmatige basis en blijvend updaten van de mailinglist

•Welke waarde kan jij consistent blijven leveren, zonder uitzondering?
Mijn absolute inzet als coach! En net een beetje meer geven dan er gevraagd wordt (overdelivering aandacht en advies).

•Om welke kleine commitments kan jij vragen… en wat zijn de grotere commitments die daarop volgen?
Ik vraag een review mbt een goede ervaring met mijn coachingswerk en biedt in ruil hiervoor een gratis follow up sessie. Zo bouw ik een klantenkring op, die graag betaalt voor het werk dat ik voor hen doe, omdat ik kwaliteit lever… consequent!

Timon Vinke
8 years ago

Een blog is ook voor mij DE manier om consistent waarde te leveren.

Eerste stap: e-mail adres -> Opt-In + Blog
Tweede stap: Enkele demografische gegevens -> Webinar
Derde stap: Klein bedrag -> E-book

Volgende stappen moet ik verder uitwerken.

De waarde die ik consistent lever is de directe toepasbaarheid van mijn informatie. Het is meteen te doen en niet te theoretisch.

Marischka Setz
8 years ago
Reply to  Timon Vinke

Hi Timon,

Wat mooi dat je al echt in een funnel denkt. Daar kan ik echt een voorbeeld aan nemen… ik ben hard aan het denken over de funnel die ik wil aanbieden… Lastige materie…

Mooi om te zien hoe gestructureerd het kan 🙂

Groetjes,
Marischka

Joy Quist
8 years ago

Ik ben voor mijn gevoel nog maar pas begonnen met ondernemer zijn, eigenlijk sinds de Business Bootcamp van oktober. Ook al ben ik al sinds 1995 ZZP-er! Overvloed, stromende energie, zo voelt Open Circles voor mij! Een verademing en een opluchting met het gevoel van “zie je nou wel, zo kan het dus ook en het werkt veel beter!”

Dat wil ook ik gaan inzetten. Heb eergisteren mijn niche bepaalt en dat voelt als een openbaring wat energie betreft. Inderdaad Nisandeh: alles is energie! En nu ik weet dat mijn doelgroep de hooggevoelige mensen zijn, heb ik wel toegang tot mijn creativiteit en borrelen er ‘zomaar’ onderwerpen op voor nieuwsbrieven en/of blogs.

Dus dat is mijn volgende stap: veel waarde aanbieden.

Lucia Sandaal
Lucia Sandaal
8 years ago
Reply to  Joy Quist

Wat goed dat je je sweet spot hebt bepaald, Jou. Gefeliciteerd! Ken je het boek Hoog Sensitieve Personen? Het is een heel mooi boek dat aan HSP veel waardevolle inzichten
biedt. Het zou jou heel goede inspiratie kunnen bieden voor je blogs. Veel succes!

Shifra de Boers
Shifra de Boers
8 years ago

Twee-wekelijks blog schrijven en op vaste dag delen (en omdat ik moeite heb om consistent te zijn een paar artikelen vooruit schrijven). Ik zie bij Open Circles dat consistentie en overdelivery zorgt voor vertrouwen.

Een super gratis opt-in aanbod in ruil voor emailadres. En weggeef coaching of training of iets dergelijks (nog even goed op broeden) in ruil voor reacties op blog zodat het ook echt een interactief blog wordt waar mijn doelgroep kan samenkomen.

Een gratis dagtraining aanbieden met hierbij eenmalig offer van een product.

Simon Droog
8 years ago

Ik wil graag waarde leveren door mensen te laten zien hoe ze hun drukwerk, verpakkingen, e.d. beter voor het milieu kunnen maken. Dit kan ik doen door consistent via mijn blog en nieuwsbrief tips te geven en inzicht te bieden op dit gebied. Na een tijd gaan mijn klanten en andere geïnteresseerden rekenen op mijn tips en inzichten.

Daarnaast wil ik een ebook weggeven met manieren waarop ik mijn volgens kan helpen bij het verduurzamen van hun grafische uitingen.

Daarom vraag ik ze hun emailadres te geven, zodat ik het ebook naar ze toe kan sturen.

Na verloop van tijd wil ik om een grotere commitment vragen • een kennismakingsgesprek. Zo wil ik de relatie stapje voor stapje verdiepen en versterken.

Mark C Hoogenboom
8 years ago

Gratis ebooks over workshops, ongeveer om de maand en elke maand een blog erover. Interviews doen in netwerkgesprekken over de ebooks om daarmee de inhoud te versterken. Straks met video-opleiding erbij.

De waarde: mensen leren zelf workshops te faciliteren die goed gaan, die leuk gaan, die resultaat opleveren.
Ik vraag ze om hun mening en inzichten, bijna altijd via interviews en verwerk die dan in publicaties.

Patries Post
8 years ago

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het heel erg krachtig vind de consistentie van Open Circles; iedere week een blog al zolang GEWELDIG!

Laat ik eerlijk zijn naar mezelf toe; het is absoluut niet mijn sterke punt om alles consistent te doen.
Dus laat ik eenvoudig en simpel beginnen.

Mijn commitment: 2 keer in de week waardevolle posts plaatsen op mijn facebookpagina. (heb nog geen website met opt-in)

Als ze een reactie plaatsen dan krijgen ze korting op de aanschaf van mijn boek wat begin 2014 uit komt . Daarvoor vraag ik wel om hun emailadres zodat ik ze op mijn lijst kan zetten.

Elke like op mijn facebook pagina krijgt een korte eenvoudige gezichtsanalyse daarvoor vraag ik een goede close-up foto naar mij mailen.

Angelique Slatius
8 years ago
Reply to  Patries Post

@ Patries,

Wat leuk, die gezichtsanalyse bij een like! Ik ga je zometeen opzoeken.
Tip: hang een einddatum aan de kortingsperiode voor je boek, dat stimuleert mensen om snel(ler) te reageren.

Groet en succes,
Angelique Slatius

Michaëla Wierdsma
8 years ago
Reply to  Patries Post

Ha Patries,

Wat leuk zo’n eenvoudige gezichtsanalyse. Ik ga je opzoeken!

Succes met ondernemen, goed weekend, Michaëla

Evelyn Fernandez
Evelyn Fernandez
8 years ago

– door maandelijks een introductie workshop communicatie te geven
– maandelijks een inspiratieblog te schrijven…
– verwijzing naar betaalde coaching

Michaëla Wierdsma
8 years ago

Hoi Evelyn,

Wat doe je eigenlijk? Je geeft iets weg maar wat? Je klinkt vol actie, dus ik ben nieuwsgierig.
Laat je zien (via plaatje) en vertel meer over je onderneming.

Fijn weekend en vriendelijke groet, Michaëla

Koen Lucas
8 years ago

Op mijn site bied ik nu alleen nog maar een gratis rapport aan waarvoor bezoekers hun e-mail moeten achterlaten.
Maar ik kan heel makkelijk tientallen rapporten en zinvolle, waardevolle blog-artikelen bedenken.
Ik ga een planning maken voor minstens één jaar en minstens maandelijks een nieuw rapport, een video of een training!

Wilma Franke
8 years ago

Hoe kan jij het principe van commitment en consistentie in jouw business implementeren? – Ik zorg ervoor dat ik bezig blijf met bijscholing. Op de hoogte ben van de nieuwste inzichten. Maar ook uitgerust en fit mijn praktijk binnen stap.

Welke waarde kan jij consistent blijven leveren, zonder uitzondering? -Kwaliteit van mijn dienst.

Om welke kleine commitments kan jij vragen… en wat zijn de grotere commitments die daarop volgen? – Oef nieuwe manier van denken. Vandaag is een mooie dag om me daar eens in onder te dompelen.

Jolanda Schoorl
Jolanda Schoorl
8 years ago

1) Maandelijkse blog op basis van actualiteiten

2) Kosteloos (prijs) advies

3) Email adres en invullen enquete, waarna gratis eBook wordt toegestuurd.

Resultaat van 2 en 3 : de opdracht

Martin Kugel
8 years ago

Het commitment en constitentie van alles bij Open Circles Academy is inderdaad een van jullie meest waardevolle eigenschappen. Heel leerzaam zo’n inkijkje in jullie werkwijze!

Hoe kan jij het principe van commitment en consistentie in jouw business implementeren?
-Constant hoog niveau van blogs, kennisdocumenten en overdelivery bij gratis producten (e-book, communicatiescan)

Welke waarde kan jij consistent blijven leveren, zonder uitzondering?
-kennis delen, keer op keer

Om welke kleine commitments kan jij vragen… en wat zijn de grotere commitments die daarop volgen?
– naam/email voor e-book,
– reacties op blogs
– klantinfo voor communicatiescan
om vervolgens betaalde presentaties/masterclasses te geven en uiteindelijk het 10.000 euro product te verkopen.

Robert Zeggelaar
8 years ago

Wij hebben gekozen voor een 2 wekelijks blog. Het geeft een leuke aanleiding om met nieuwe prospect aan de slag te gaan. Ik bel hen en vraag om idee-en.

Maar is de consistentie voor lezers duidelijk bij een 2 wekelijkse blog? Zien lezers dat? Ofzien ze dat alleen als je 1x per week of 1x per maand een bericht plaats? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Elske van de Fliert
8 years ago

Dag Robert,

Ik denk dat 2 weken eerder consistenter aanvoelt dan 1x per maand, dus dat lijkt me geen probleem. Er viel mij gister toevallig op dat ik een bepaalde nieuwsbrief eens in de twee weken ontvang en die zijn net even meer ‘top of mind’ dan degene die ik maandelijks ontvang.

Overigens, om die consistentie te hebben, is het wel belangrijk dat mensen actief herinnerd worden, ze gaan niet ‘vanzelf’ elke twee weken op de website kijken. Misschien stuur je ook wel een mail uit n.a.v. jullie blog, maar in dat geval: sta ik niet op de lijst en word ik graag toegevoegd 😉 Je hebt mijn gegevens.

Zie ik je in januari op de Business Bootcamp?

Michaëla Wierdsma
8 years ago

En daar knalt het blog van Nisandeh me weer tegemoet. Oeps, oeps, het lijkt wel een open deur, maar als ik die deur open zie ik implementatie die ik nog mag verwerken.

Maar goed:
1. het twee wekelijks blog voor Verander Gedrag Nu.
2. garandeert persoonlijk en gerichte reactie op mail en blog
3. klein: blog commentaren
middel: uitnodiging tot intakegesprek bij bedrijf
groot: opdracht tot eendaags consult Verander Gedrag Nu

Leuk allemaal.
Fijne dag, Michaëla

Jan-Willem van Balen
Jan-Willem van Balen
8 years ago

Ik ben als theatermaker al een jaar aan het brainen hoe ik mijn nieuwe stichting neer zal gaan zetten. Daarbij volg ik de cursussen van Open Circles.

begin 2014 is de aftrap.

Mijn grootste valkuii: Dat ik altijd op kan zien tegen iets wat ‘groot’ of ‘veel’ lijkt.
NU – ik ben consequent iedere dag een kleine bijdrage aan het leveren (website, bestuur, etc). Kleine stapjes, maar consequent levert uiteindelijk het hele werk op.

Ben benieuwd naar de Vision Planning 2014 !

Michaëla Wierdsma
8 years ago

Beste Jan-Willem,

Allereerst een compliment over je foto. Die springt er positief uit. Dat ik dan lees dat je met theater gaat werken, maakt mij vrolijk. Een hele uitdaging.

Ik ben benieuwd naar wat jou antwoorden zullen zijn op de 3 vragen in dit blog van Nisandeh.

Leuk dat je ook de Vision webinar op 9 december gaat bijwonen. Ik hoop niet dat je wacht met actie tot dat webinar geweest is. Dat zou jammer zijn.

Succes met ondernemen. Prettig weekend, Michaëla

Anna Tjumina
Anna Tjumina
8 years ago

Hi Jan-Willem,

Mooi dat je een weg hebt gevonden van baby steps…maar vergeet niet dat die grote enge doel wel je grote passie is en je enorm moet inspireren om er voor te gaan!

Daarom is het belangrijk dat je de rest van de vragen voor jezelf beantwoordt, want waarde leveren en aan de man krijgen is de doel van iedere onderneming.

Dus volle kracht vooruit, maar dan in behapbare baby steps;)

Warme groet,
Anna
Open Circles Academy

Karin Schut
8 years ago

Het principe van commitment en consistentie passen we al toe, door kennis, lees waardevolle tips en nuttige informatie te geven voor onze klant zijn of haar problemen. Verder laten we duidelijk weten dat we ontzorgen en koppen deze gaten ook in tijdens een gesprek.

Dit is meteen het commitment dat ik onbewust vraag, we willen gezien worden als de deskundige en ook waar ze heen willen als ze hulp nodig hebben.

Johan Dekker
Johan Dekker
8 years ago

1.Hoe kan ik het principe van commitment en consistentie in mijn business implementeren?

Ik heb een frame nodig, bestaande uit tal van onderdelen uit Master Entrepreneur, Breaktrhough to Succes en Business Bootcamp, waaraan ik me wekelijks spiegel.
Als mijn mindset scherp is op hoe ik vind dat het hoort te gaan, gedraag ik me er ook naar.

2. Welke waarde kan ik consistent blijven leveren, zonder uitzondering?

Voor de klant lever ik gemak, en dan meer dan hij vraagt, overdelivery dus.

3. Om welke kleine commitments kan ik vragen… en wat zijn de grotere commitments die daarop volgen?

Vraag je klant om mee te doen met jouw initiatief, waardoor hij zijn kennis en ervaring kan uitbreiden. Hij zal zich in toenemende mate met jouw bedrijf identificeren, en de inhoudelijke relatie zal versterken. Business volgt vanzelf…

Annet Nijhof
8 years ago

Ik lever deze waarde consistent:

Via “DeTroostmail” , het tweewekelijkse gratis inspirerende Ezine met tips en informatie over Intuïtieve Rouwverwerking.
De blog en een gratis e-book.

En natuurlijk via

Mijn Gratis weggever; “Cursus Intuitieve Rouwverwerking”

Deze kleine commitments vraag ik…

Testimonials voor op mijn site.
Reacties op het blogartikel (is nog in aanbouw)

Doorverwijzingenen voor gratis coaching gesprekken.

Dorien Ketel
8 years ago

Precies wat jij zegt Nisandeh, het leveren van een waardevol blogmoment. Van te voren een strategie bepalen en je daar aan houden!

En toch… ik heb een strategie en houd me daaraan maar de klant vraagt anders! Ik ben een nieuw concept aan het ontwikkelen waar out of the blue mega vraag naar is! Dat paste niet in mijn huidige strategie. Met alle liefde ben ik deze nu aan het aanpassen om aan de vraag van mijn klant te kunnen voldoen.

En wat het is? nog even geduld aub! 🙂

Eduard Bosch
Eduard Bosch
8 years ago

Ben recentelijk begonnen met mijn innovatieve, Sales- en Marketing bedrijf en daarom heb ik nog niet alles ‘in place’, maar terugkomend op je vragen;

Hoe kan jij het principe van commitment en consistentie in jouw business implementeren?

-Het starten van een blog, en elke maand, op dezelfde dag, waardevolle, relevante content bieden.

Welke waarde kan jij consistent blijven leveren, zonder uitzondering?

-Elke week actief bijdragen aan relevante, Linkedin-doelgroep-discussie’s.

Om welke kleine commitments kan jij vragen… en wat zijn de grotere commitments die daarop volgen??

-Inschrijving op mijn email lijst, in ruil voor een waardevolle PDF, bijwonen van een gratis Sales- en Marketing Workshop, inschrijving voor een betaalde workshop en/of betaalde opdracht.

Elly Oosting
8 years ago

Ik zit midden in de veranderingen voor mijn bedrijf (INNEX voor INterieur en EXterieur wordt InBedrijf) en Open Circles zorgt dat het bruist aan alle kanten! Er komt een nieuwe naam voor mijn bedrijf (kleinere doelgroep), een nieuwe website, waarbij ik wil starten met een blog (na een paar keer in de opstart toewerken naar een wekelijks blog). Verder zorg ik nu al dat ik dagelijks minimaal 1, meestal meer berichten plaats op Twitter, Facebook en LinkedIn.

Constante waarde is mijn inzet en net dat beetje meer geven dan gevraagd wordt. Een eerste gesprek om te kijken wat ik kan betekenen is altijd kosteloos. Ook wil ik starten met een soort check van de huidige werkruimte (ik ontwerp interieurs voor bedrijven).

Met de start van de nieuwe naam en website kunnen mensen zich inschrijven voor een nieuwsbrief/blog.

Tevreden klanten vragen om referentie op LinkedIn en/of website, evt op video (waarbij natuurlijk tevens mooi de nieuwe werkruimte/winkel etc. in beeld komt). En vragen of ze mij willen aanbevelen bij 2 of 3 andere bedrijven.

Krijg erg veel energie van alle blogs en Dvd’s van Nisandeh en ook zeker alle comments!

Jeroen Biegstraaten
8 years ago

Small commitment leads to increasingly bigger commitment.

Klinkt zo simpel, maar het is me nu pas helder. Ik voel altijd al dat het veel te veel gevraagd is voor mensen om meteen een product te kopen, een training af te nemen. Nu snap ik waarom. Het is een te grote stap.

Ik blog regelmatig, over mijn hobby, mijn taekwondoschool. Daar zijn mensen enthousiast over. Ik ben de enige in die sport met zo’n inhoudelijk blog.

Afgelopen dagen, onder invloed van Breakthrough to Success, krijg ik eindelijk mijn nieuwe businessplan in beeld. Van daaruit ga ik mijn blog- en schrijfvaardigheden zeker inzetten om kleine commitments te creëren.

Ter plekke lijkt het me een goed idee om in de eerste fase een wekelijkse Q&A chat in te richten, gratis, om nieuwe klanten te krijgen.

Diana Lo-A-Njoe
8 years ago

Over het principe van commitment en consistentie implementeren: ik kan meer consistentie in mijn social media brengen, zoals ik die heb in het met plezier onderhouden van mijn netwerk. Nu richt ik me vooral op een maandelijkse blog posten.

De waarde die ik consistent lever is een creatieve benadering en win-win samenwerkingen realiseren.

Kleine commitments bij mijn klanten zijn dat zij stukjes tekst die ik aanlever in hun nieuwsbrieven plaatsen en dat zij mij aanbevelen bij hun connecties wanneer ze tevreden zijn over wat ik heb geleverd. Ook nodigen zij mij uit op hun netwerkbijeenkomsten om te pitchen.

Grotere commitments zijn dat ze steeds grotere kunst-intermediatie opdrachten geven. Bovenstaande kleine commitments vind ik ook groot, eigenlijk.

Wil Vis
8 years ago

Het boek van Robert Cialdini is echt een aanrader en nog leuk om te lezen ook

Meta Groot Antink
8 years ago

In ruil voor een mailadres geef ik een checklist en gezien het aantal inschrijvingen dat mooi doorstroomt, slaat dat goed aan. Daarna blog ik tweewekelijks over websites en wat er op je site en in je tekst zou moeten staan. De leuke reacties inspireren me om door te zetten en vol te houden… hoewel het met het groeiend aantal klanten wel lastig is soms.

Mijn e-book, checklisten en blogs zijn vooral bedoeld als kennismaking en sinds de cursussen van Open Circles durf ik die zonder voorbehoud te delen.

Mijn echte waarde zit hem in de vertaling per klant van zijn of haar bedrijf naar een sprekende webtekst. Ooit moet, wil en zal ik ontdekken hoe ik die waarde kan blijven leveren aan al die klanten tegelijk, maar vooralsnog haal ik heel veel energie uit de positieve één-op-één-aanpak. Het scheelt al een heel stuk dat de nieuwe klanten nu zelf naar me toe komen, dankzij het funnelsysteem.

Conny Oraby
8 years ago

Ik ben momenteel bezig om mijn boek te schrijven en een training te ontwikkelen met als titel “€ (♡) Why are you worth it?” Het gaat over weight management en op de plek van (♡) komt een wekkertje.

Ik wil mensen bewust maken dat hun WHY om te leven, hen wakker zal schudden en een lang leven kan geven. Daarnaast train ik mensen om binnen een minuut de “personality code” van de ander te kraken over hoe de ander koopt.

Deze manier geeft 300% meer slagingskans niet alleen in omzet maar ook binnen welke relatie dan ook. Onze wereld draait om mensen, die elkaar iets te bieden hebben, dus waarom verder zoeken dan naar de optimale win-win. Uiteraard zal ik een blog ontwikkelen maar stap voor stap.

Marijke van der Pluijm

Naar aanleiding van de Master Entrepreneur ben ik druk bezig om alles wat Nisandeh hier zegt te implementeren. Ik weet zeker dat ik veel waarde kan gaan bieden met mijn blog. En met mijn e-book.

Nu druk bezig met het vragen wat de mensen willen, in plaats van het maar aan te nemen.

Esther Molenaar
8 years ago

Hoi Marijke,

Implementeren is nog altijd het sleutelwoord. Goed om te lezen dat jij ook zo druk bezig bent met implementeren.

Welke vragen stel jij eigenlijk? Ben daar zelf nog zoekend in. Heb jij een aantal tips voor mij?

groet,
Esther