25 manieren om je online invloed te vergroten

7447 views | 166 reacties |
shares


Internet: de technologie die we niet meer kunnen wegdenken uit onze dagelijkse bezigheden. Iedereen gebruikt het! We spenderen met z’n allen uren aan surfen, Twitteren, Facebooken etc.

Met dit gegeven in je achterhoofd, weet je ook dat de kans groot is dat jouw doelgroep ook op het internet te vinden is en dat het internet dus bij uitstek het middel is om te benutten om jouw doelgroep te bereiken.

Als jij je business wilt laten groeien, dan zijn het internet en de social media DE middelen om in te zetten.

En dus wordt het hoog tijd om je online invloed te vergroten.

Maar hoe doe je dat effectief, zonder dat je dagen verspilt met eindeloos gesurf, irritant getweet en comments die niets toevoegen?

Om je op weg te helpen, heb ik hier voor jou 25 tips om maximale invloed te creëren met minimale inspanning:

  1. Stop met praten over je producten en diensten.
    Mensen vinden producten en diensten niet belangrijk, ze vinden zichzelf veel belangrijker. Zet je klanten en hun problemen dan ook in de spotlights.
  2. Deel kennis waar anderen behoefte aan hebben.
    Als mensen vragen stellen en je weet het antwoord, deel het. Je wordt dan al snel als De Expert gezien.
  3. Wij delen veel informatie die de meeste bedrijven voor zichzelf houden.
    Door het goede en het slechte te delen, ontwikkel je geloofwaardigheid en vertrouwen.
  4. Wees consistent! Daarmee laat je zien dat je gecommitteerd bent.
    Je wekt vertrouwen op wanneer je boodschap en communicatie consistent zijn.
  5. Handel altijd met integriteit en oprechtheid.
    Dat is eenvoudiger dan je op een bepaalde manier voor te doen of op ‘de juiste manier’ te handelen.
  6. Heb een heldere visie.
    Niemand is bereid je te volgen als het niet duidelijk is waar je naar toe gaat.
  7. Maak online contact met mensen, en ontmoet deze mensen vervolgens in het echt, offline.
  8. Ontwikkel content dat ergens voor staat, dat het verschil maakt.
  9. Mensen worden aangetrokken door je verhaal, of niet.
    Zorg dus dat je verhaal de moeite waard is.
  10. Zorg dat je content in lijn is met wie jij bent.
    Wees niet bang om een mening te hebben.
  11. Focus is belangrijk.
    Het is moeilijk om en expert te worden in allerlei gebieden, dus zorg ervoor dat jij bekend wordt in jouw vakgebied.
  12. Maak (video)content over jouw expertise, en distribueer het over het internet.
  13. Maak een pagina over jouw business aan op Facebook.
    Maak een welkomstpagina met een cadeau voor het ‘liken’ van jouw pagina en plaats altijd goede content.
  14. Maak mensen om je heen succesvoller dan je zelf bent.
  15. Praat over de dingen waar je verstand van hebt.
    De reden waarom het Business Bootcamp blog werkt, is omdat ik weet waar ik over praat.
  16. Wees niet bang om in de kijker te staan bij andere mensen.
    Zorg dat je iets goeds te vertellen hebt.
  17. Herhaal je tweets.
    Je hoeft niet altijd origineel te zijn, maar zorg er wel voor dat je elke keer iets van waarde biedt.
  18. Vind een specifieke niche en beheers deze niche.
  19. Word actief in de communities van anderen.
    Kom uit je eigen hoofd en begeef je in de ruimte van anderen.
  20. Veel mensen zijn bang om te praten.
    Als je voor hen spreekt zullen ze naar je luisteren.
  21. Vind uit welke sociale netwerken je klanten gebruiken en zorg dat je er voor ze bent wanneer ze je nodig hebben.
  22. Self-expressie is het nieuwe entertainment
    Zet mensen aan het praten. Ik had een zeer succesvolle respons op de simpele vraag “waar ben je dankbaar voor?
  23. Geef zoveel mogelijk.
    We staren ons vaak blind op wat we willen krijgen. Terwijl het zo is dat hoe meer je geeft, hoe meer je ontvangt.
  24. Interview, citeer en associeer je met experts.
  25. Zorg dat je feedback krijgt.
    Hoe zien zij jou? Zorg dat anderen kijken naar wat je doet en hebt. Wat vinden zij dat je kunt verbeteren?

Zo, bij deze… 25 van de krachtigste tips om je invloed online te vergroten.

Uiteraard zijn deze tips stuk voor stuk geschikt als tweets… want wat heb je tenslotte aan wijsheid als je het niet gebruikt en deelt?

En nu is het aan jou… wat is jouw favoriete tip en waarom?
En hoe kun je deze tip met ingang van vandaag implementeren in je business?
En heb je nog andere tips die we allemaal zouden moeten weten?

Plaats jouw antwoord in het commentaarveld hieronder – da’s meteen een goede stap om jouw invloed online te vergroten…

En vergeet niet dit artikel door te sturen naar al je:

  • - Facebook-vrienden
  • - Twitter-volgers
  • - LinkedIn connecties
  • en bloglezers...

Op jouw succes, Nisandeh

 

Download nu gratis video cursus: Social Media for Business

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
166 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Vanessa van Loon
9 years ago

Veel tips pas ik al toe maar ik ben nog net actief in communities van anderen dus daar ga ik mee beginnen. Het geeft mij een heerlijk gevoel om gratis kennis met anderen te delen. Anderen waarderen dat ook echt!

Nina Krockow
9 years ago

“Zet mensen aan het praten”, deze uitdaging wil ik graag aangaan en kijk uit naar de workshop Blogging.

De rest lukt me wel 😉

Gerard ten Haaf
9 years ago
Reply to  Nina Krockow

Hallo Nina,

Als mensen praten over je diensten in positieve zin, bereik je daar meer resultaten mee dan met een advertentie van 500 tot 600 euro. Hier heb ik in een korte tijd meer dan 2500 ambassadeurs voor me aan het werk. Kan in een advertentie wel aangeven dat ik goed ben en dat je bij mij moet zijn, maar als jij vertelt aan jouw familie/vrienden en kennissen dat het goed is wat je ervaren hebt is het bereik veel groter want dan zit je zo bij meerderen in hun netwerk.

Hartelijke groet, Gerard

LET LIGHT AN LOVE BE YOUR ENERGY

Willy Triest
10 years ago

Enkele weken na de Business Bootcamp van januari hebben mijn echtgenote en ik zeer veel tools van Nisandeh geïmplementeerd.

We merken nu al een verschil in het soort mensen (klanten en prospects) die ons benaderen, gewoon omdat wij nu een andere boodschap brengen. Dit is het resultaat van een andere mindset.

Bovendien heeft het voorgestelde gebruik van de sociale media een aantal nieuwe mogelijkheden gebracht en zelfs contacten in het buitenland. Wij gaan dus in andere landen ook trainingen geven!

We genieten nog elke dag samen van de inspiratie en de resultaten die we zien. Natuurlijk zijn we benieuwd naar wat Nisandeh en Vered ons gaan brengen in de verdere opleiding.

Anneke Panella-Drijver

Deze tips spreken me nu enorm aan:

Stop met praten over je producten en diensten.
Mensen vinden producten en diensten niet belangrijk, ze vinden zichzelf veel belangrijker. Zet je klanten en hun problemen dan ook in de spotlights. – Dit ga ik meteen volgende week doen. Website aanpassen.

Maak (video)content over jouw expertise, en distribueer het over het internet. – Ik wist al dat ik hier nog wat liet liggen, maar het is nu tijd voor actie.

Word actief in de communities van anderen. Kom uit je eigen hoofd en begeef je in de ruimte van anderen.- Dit moet in mijn systeem. Ik moet hiervoor een systeem creëren wat het schiet er te vaak bij in.

Deze drie tips zijn op dit moment iets waar ik wat mee kan en ga doe. Top! Echt super bedankt weer.

Tjitske de Boer
9 years ago

Ik ben sinds de Bootcamp van afgelopen januari mijn weg aan het zoeken op internet en alle Social Media. Dit zijn voor mij weer zeer waardevolle tips.

Die er voor mij het meest uitspringt is:

Geef zoveel mogelijk!
Dat ik mijn verbinding met het universum ook via internet kan vormgeven, maakt het toch wel een beetje zwoegen een stuk aantrekkelijker.

Bedankt voor dat inzicht!

Alexander Biesheuvel
9 years ago

Ik denk dat linkedin juist ook een goed medium is om je invloed te vergroten…. het zijn veelal zakelijke personen, die zich hebben geabboneerd op onderwerpen waarin zij geinteresseerd zijn.

Dus ook op jouw “onderwerp” zorg dat je waardevolle content post, ik denk dat dat het aller belangrijkst is.

Lotte van Kessel
10 years ago

Super al deze tips op een rij. Deze blog heb ik gemist toen ik op vakantie was en het is heel waardevol dat er nu een “bibliotheek” is! Dank je.

Liesbeth Michiels
9 years ago

tip 10 verbaast me om de volgende reden.

In het schema staat o.a.

waard om aan je baas te zeggen
Ja : don’t post it
nee: is het saai ==> naar linkedIN

Normaal is LinkedIN toch , naast bloggen , hét medium om diensten voor B2B, waardevolle info te geven etc.

Graag hoor ik van jullie hoe de vork juist in de steel zit.
Alvast bedankt voor jullie feedback.

Liesbeth

Gonny de Wit
8 years ago

Heerlijk altijd die lijstjes van jou Nisandeh – word ik helemaal blij van – dat zijn voor mij ckecklijsten, waaraan ik kan afmeten waarop ik mij vervolgens ga focussen of verbeteren.

De social media, die van mij nooit een duim krijgen, retweet of gedeeld worden – zijn die ondernemers die alleen maar over hun product / dienst communiceren.

Tijdens de Business Bootcamp, waarbij ik aanwezig was, stelt Nisandeh meestal de vraag: Wie heeft er al een zakelijke Facebookpagina? Ongelofelijk hoeveel tientallen vingers er de lucht ingingen. Laat dat nu net mijn gratis product zijn. Tip 13: gewoon starten – ik help je.

Mijn favorieten zijn:
Tip 14 Past helemaal in mijn Missie en Big Why? .Maak mensen om je heen succesvoller dan je zelf bent.

20.Veel mensen zijn bang om te praten. Als je voor hen spreekt zullen ze naar je luisteren.

8.Ontwikkel content dat ergens voor staat, dat het verschil maakt.

Facebook heeft nu een mooie tool : Paginastatistieken die je waardevolle informatie geven over personen/doelgroep en berichten.

Petra Lanphen
Petra Lanphen
9 years ago

Bedankt voor de waardevolle tips. Eentje die me extra opvalt is: geef zoveel mogelijk. Daar de balans in te bewaren en geven vanuit de juiste motieven, maakt voor mij ondernemen en leven extra leuk!

Dennis Aalbers
Dennis Aalbers
9 years ago

Mijn belangrijkste tip uit deze lijst is toch wel “Geef zoveel mogelijk.”

Het is o zo makkelijk om vanuit jezelf te kijken wat je wil hebben. Maar het bekende gezegde is wel “The more you put in, the more you get out”. Dit pas perfect bij deze tip.

Uiteindelijk gaat het om de gehele lijst die waardevol is, maar deze tip springt er het meest uit.

Wendy Koopman
10 years ago

Ik kreeg van de week al een erg fijne tip van Anouk (bedankt!) over twitter. Ik denk telkens dat ik het niet begrijp en vroeg haar om feedback over mijn tweets tot nu toe.
Twitter iets van waarde, was haar advies. Oke! Dat is dus al een hele heldere aanwijzing waar ik iets mee kan.
Bedankt Open Circles voor de andere aanwijzingen. Vooral: welke social media gebruiken mijn klanten, is een belangrijke. Ik ben telkens verbaasd dat mijn doelgroep (zwangeren) niet twittert.
Ik ga meer onderzoek doen bij mijn doelgroep en uitvinden welke sociale netwerken zij gebruiken.
Werk aan de winkel!

Anouk Plantinga
Anouk Plantinga
10 years ago
Reply to  Wendy Koopman

Hee Wendy, fijn dat je wat kunt met mijn feedback.
Wat ik gezien heb, in mijn zoektocht naar info voor mijn boek over zwangerschap en geboorte, was dat veel zwangeren op fora zitten. ze hebben duidelijk behoefte aan gesprek’. Ze vragen en geven elkaar tips en kletsen over bezoekjes bij verloskundigen en bevalling etc. Zoek ze maar eens op. Gewoon googlen op ‘forum zwanger’ of dat soort termen, dan vind je ze vanzelf.

Tjitske de Boer
9 years ago

Hallo Anouk,
Bedankt voor de tip.
Zwangeren is ook mijn doelgroep en ik ben dus ook op zoek naar hoe ze te bereiken. Zijn er ook linkedin en/of facebookgoepen voor deze doelgroep?
Ik zoek ook links met ouders met kinderen tot anderhalf à 2 jaar.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Mariska van Gennep
9 years ago

Ik wilde beginnen met: Blijf vooral jezelf (er zijn al zoveel anderen)! Tot ik het comment van Tonnis zag: geweldig, gewoon durven!

lieve groet, Mariska

PS ben nog wat huiverig om alles zoals mail/twitter/linkedinn te koppelen (facebook en twitter zijn privé gekoppeld, iemand tips om dit los te laten?)

Gonny de Wit
8 years ago

In het overzicht mis ik: de (website/ het blog en de interacties tussen de verschillende media.

Klopt het doorlinken van social media is belangrijk:

Sommige zaken kun je automatiseren; anderen niet of minder:
– Er zijn verschillende mogelijkheden je blog op Facebook/ LinkedIn terecht te laten komen.

– Ook zijn er mogelijkheden om Facebookberichten op Twitter te laten verschijnen en vice versa.

Krista Steenbergen
8 years ago

Mijn favoriete tip is stoppen met praten over mijn product en mensen laten praten over hun leven/problemen. Ik luister graag en oprecht naar mensen en dat bouwt een vertrouwensband op. Ik lever waarde en zo hebben ze ook meteen een positieve ervaring met mijn dienst. Ik geef ze de waarde in plaats van er over te praten.

Wilko van der Ploeg
10 years ago

Delen van kennis is een van de belangrijkste zaken voor het vormen van een netwerk naar mijn idee… puur en alleen met het bloggen over WordPress heb ik binnen een jaar tijd een mailinglijst met meer dan 2000 lezers op weten te bouwen… en de lijst groeit nog steeds…

Ik ben me er van bewust, dat ik -niet zonder reden destijds- de andere social media (te) weinig heb gebruikt en ben van plan hier de komende tijd meer gebruik van te maken…

En @John: Welke social media relevant zijn, is vooral de mate waarin deze reeds geaccepteerd is door je doelgroep… en mijn doelgroep -de ondernemer- maakt nog weinig gebruik van google+1 merk ik…

John Verbruggen
10 years ago

Waar het mij vooral om ging is de verwijzing naar Google+ in het schema. Die suggereert: Google+ daar kijkt niemand naar. Dat zou nu zo nog kunnen(!) zijn. Maar in de online wereld kunnen dingen razendsnel veranderen. En in deze wereld is Google wel een serieus te nemen bedrijf denk ik. De tijd zal het leren.

Mark den Dubbelden
10 years ago

Goede, bruikbare tips wederom. Dit is waar mensen voor terug komen op dit blog!
De tweets vindt ik een goed idee, ik doe daar nog te weinig mee ben ik bang. Na/tijdens de Business Bootcamp wel meer het idee gekregen waarop ik me ga focussen, dat helpt ook met het bepalen welke tweets je eruit kan gaan sturen.

Ik ga morgen (vandaag gaat écht niet 😉 ) een lijstje met tweets maken.

Yassir van Unen
8 years ago

Voor mij is youtube een grote uitdaging maar ik zie het wel als 1 van mijn belangrijkste instrumenten om mijn invloed te gaan vergroten. 2014 wordt het jaar van de nieuwe video’s.
Heb er inmiddels 2 online staat als ‘chronisch zieke mindset’ en ‘cholesterol in 2 minuten’.

Leon Romeyn
Leon Romeyn
10 years ago

Tip 20 spreekt mij vandaag het meeste aan: veel mensen zijn bang om te praten. Ik verdiep mij vandaag in de vraag hoe ik de ‘woordvoerder’ kan zijn voor mensen die zelf niet zo goed kunnen en/of durven. Ik nodig anderen uit hierover met mij van gedachten te wisselen.
Ben jij toevallig iemand die een ‘woordvoerder’ zou willen hebben? Of ken je mensen en/of situaties waarvoor een woordvoerder een verschil zou maken? Zal ik mij voorals nog beperken tot mijn tweewekelijkse blog? Laat ik dagelijks (en meerdere keren per dag) mijn mening weten via Twitter? Kortom, ik daag jou uit hier met mij over in discussie te gaan.

Anne Goldsmits
9 years ago
Reply to  Leon Romeyn

Hoi Leon,

Nou kan ik zelf heel goed mijn mondje roeren, maar toch was de verleiding heel groot om op jouw comment te reageren!!

Gewoon omdat je me uitdaagde!!

Deze eindzin ga ik ook gebruiken in mijn blogs/communicaties!

Bedankt voor de insight!!

Leon Romeyn
Leon Romeyn
9 years ago
Reply to  Anne Goldsmits

Hallo Anne,

Prachtig om te lezen dan mijn reactie jou uitdaagt. Alleen krijg ik niet helemaal helder wat nu precies de inhoud is van jouw reactie (behalve dan at je je uitgedaagt voelde). Daarnaast verwijs je naar ‘deze eindzin’ die je gaat gebruiken, maar welke zin is dat dan precies?
Kortom Anne: help, ik snap niet precies wat je bedoelt en dat leidt bij mij tot slapeloosheid en dat wil ik niet, want daar lig ik dan weer wakker van. Dus alsjeblieft!

Jeremine Holt
10 years ago
Reply to  Leon Romeyn

Hi Leon,
Dan stel ik een vraag terug. Waarom zou je woordvoerder voor iemand willen zijn of zou iemand een woordvoerder willen hebben als je mensen ook zou kunnen leren hun eigen woord te voeren?

Ik vraag dat omdat ik trainingen geef van een bepaalde presentatietool die als groot voordeel heeft dat het mensen uit hun zelfbewustzijn haalt en in de inhoud van hun verhaal zet. En dan blijken veel mensen ineens prima hun verhaal te kunnen vertellen.

Dan kun je nog wel een woordvoerder nodig hebben, maar dan ben je daar niet meer afhankelijk van, dan wel als je zonder zit volledig onthand.

Groet,
Jeremine

Leon Romeyn
Leon Romeyn
10 years ago
Reply to  Jeremine Holt

De vraag was: wat mijn favoriete tip is en waarom? Ik heb getracht dit uiteen te zetten. Natuurlijk is het veel mooier om mensen zelf hun verhaal te laten vertellen, maar dat moeten ze in een aantal gevallen wel eerst leren. Tot die tijd kan/wil ik het verhaal dan voor ze doen, terwijl ik ze tegelijker tijd leer om dat zelf te gaan doen. Qua achtergrond zitten we een beetje in dezelfde branche, vermoed ik.

Overigens is er altijd wel een categorie mensen die om uiteenlopende – vaak politieke- redenen niet zelf het woord wil voeren. Dus er is altijd wel iets te doen voor een woordvoerder.
Toch in ieder geval bedankt voor je reactie.

Jeremine Holt
10 years ago
Reply to  Leon Romeyn

Zeker is er genoeg te doen voor een woordvoerder.

Ik had punt 20 alleen anders opgevat, maar dat was misschien ook je bedoeling.
Aangaande social media en niet als woordvoerder algemeen.

Zelf ben ik van oorsprong helemaal geen makkelijke prater. Maar onbewust maakt een mens blijkbaar van z’n grootste handicap via z’n grootste uitdaging z’n grootste kracht.

Punt 20 geeft genoeg stof om over na te denken in ieder geval.

tamara maerschalck
9 years ago

voor mij is het belangrijk, wees authentiek en zorg dat je content in line is met wie je bent. dat lijkt me ook logisch want dan kan je gewoon jezelf zijn en hoef je geen moeite de doen om maskers voor te houden om te doen alsof. We zijn allemaal mensen en soms maken we fouten, en daar leren we van, dus ook dat moet kunnen

Sandra de Leeuw
9 years ago

Voor mij is eerlijkheid en transparantie erg belangrijk. Ik denk dat het van belang is dat klanten weten wat ze aan je hebben. Authentiek zijn en dit door laten klinken in alles wat je doet en zegt. Dat geeft vertrouwen. What you see is what you get!

Saskia Steur
10 years ago

Mijn favoriet is tip 14: maak anderen succesvoller dan je zelf bent. Dat vind ik een prachtig uitgangspunt voor wat ik te bieden heb!
Dit kan ik heel goed inbouwen in mijn continuïteitsprogramma dat in ontwikkeling is.

Ik ben momenteel heel veel op de achtergrond aan het veranderen: mijn Front-End is bijna klaar (dat mag ook wel eens, ik ben er lang genoeg mee aan het worstelen geweest), mijn website is omgebouwd naar een WordPress site, zodat ik er mee kan doen wat ik wil, en ik heb ontdekt dat tijd en focus mijn belangrijkste middelen zijn. Daarom maak ik elke dag het lijstje van zes van Nisandeh: de dingen die ik die dag moet/mag doen van mezelf qua werk. Mijn tip hierbij is: begin met de lastigste taak, dat geeft veel voldoening, en ruimt je ‘hoofd’ op zodat je de rest van de dag steeds lekkerder werkt aan de ‘leuke’ dingen.

Jacqueline Lammerts
10 years ago
Reply to  Saskia Steur

Hai Saskia,
Helemaal met je eens.
Stel een lijst elke dag op met je to do’s en (niet meer dan je die dag ook daadwerkelijk kunt doen 😉 (six will do) werk ze in de volgorde van lastig/veel weerstand/moeilijk af naar leuk/makkelijk/weing “hoofd”zaken”. Werkt verruimend, stimulerend en geeft je een boost elke dag dat je je (paar) doelen ook daadwerkelijk hebt bereikt. Ik zweer erbij.
En top te lezen dat je lekker bezig bent met je continuïteitsprogramma. Go woman!

Saskia Steur
10 years ago

Hoi Jacqueline,
Bedankt voor je bemoedigende en inspirerende reactie!
Ja, die zes dingen per dag, daar zweer ik ook bij. Daar heb ik 3 uur werktijd per dag mee verdiend, in mijn eerste bedrijf. Die tijd heb ik deels gebruikt om meer tijd en volle aandacht aan de kinderen te besteden en deels om samen met 2 zakenpartners een tweede bedrijf (traze) op te starten. Maar ja, dat komt de focus dus niet ten goede…. Ik heb nu op een groot vel de diverse aandachtsgebieden (5) in kolommen gezet en binnen die 5 de prioriteiten op een rijtje gezet. Dat helpt ook verhelderend. Zo heb ik vaste dagdelen in de week waar ik alleen aan aandachtsgebied 1 werk, etc. Ik zie nu al goede resultaten in die richting, en toch kan het nog veel beter!

Kees van der Stel
10 years ago

Hallo beste mensen,
Ik snap het schema onder nummer 10 niet. Ik heb er al een paar keer op getuurd maar zie de clou kennelijk niet.

Ergens staat er ”Is it boring?” indien yes wordt naar Linkedin verwezen.

Ik vind dat heel vreemd.
Kan iemand mij uit de droom helpen?

Alvast bedankt.

Groeten, Kees

Gert Jan Bos
Gert Jan Bos
10 years ago

Beste Kees,

Het schema moet je met een knipoog bekijken. De tekst “is it boring” kan je ook lezen als “is het puur zakelijk”.

De makers van het schema willen hiermee aantonen dat elk netwerk zijn eigen content heeft. Via het schema willen ze laten zien hoe jij een keuze kan maken in waar je welke berichten/foto’s/video’s het beste kan plaatsen.

Met vriendelijke groet,
Gert Jan Bos
Social Media Manager
Open Circles Academy

Kees van der Stel
10 years ago

Dankjewel Gert Jan,
Heel ver weg dacht ik wel dat jullie de kubus een beetje gedraaid hadden, maar wist het niet zeker. Vandaar mijn vraag.
Het is me helemaal duidelijk.

Groeten, Kees

Dominique van de Wijgaart

Tip 18: Vind een specifieke niche, is voor mij belangrijk geweest. Sinds de Busines Bootcamp ben ik mij gaan verdiepen in NLP technieken in zakelijke teksten. Door informatie hierover te vragen in het bijenkorf-spel en via ondernemers die ik daar ontmoet heb, heb ik mij hierin kunnen specialiseren. Het is een perfecte aanvulling om teksten veel effectiever te maken.
Met deze NLP technieken kan ik mij onderscheiden in de grote groep copywriters.
Je website, blog en social media kan een effectief netwerk vormen om je bedrijf te laten groeien. ik neem de tips serieus en blijf verbeteringen aanbrengen.

Bart Bouman
10 years ago

WHOOOW, wat een waardevolle blog!!

Om mijn doelgroep te bereiken moeten er bij mij nog een hoop vinkjes aangekruist worden! Werk aan de winkel! 😉

Ik vind het heerlijk deze praktische tips, niet te veel nadenken, maar gewoon implementeren in mijn (nieuwe) business.
Wat ik lastig vind, is de persoonlijke benadering van je contacten, voor je het weet ben je de hele dag aan het heen en weer mailen, tweeten en facebooken, de zogenaamde “social media loop” is erg verleidelijk, dit is dus niet de (mijn) bedoeling.

Het vooraf voorbereiden van de social media, zoals geleerd in de Master Entrepreneur is ook nog een van de vele dingen die gedaan moeten worden. Op 1 april moeten alle drie nieuwe producten staan, inclusief marketing systeem en social media, er moet dus nog veel gedaan worden!

MAAAAR!!! ……. Vol gas, relaxed!!

o kleine stapjes
o niet meer afhaken (dank je Breakthrough to Success!!)
o en focus!!

Een ieder veel succes gewenst met zijn en haar social media campagne!

Bart Bouman

Mitchel Heitinga
9 years ago

Mijn tip: heb ook een duidelijke Call to action in het achterhoofd als je jouw kennis deelt en weggeeft. Je wilt dat mensen uiteindelijk ook de juiste acties ondernemen.

Marian Osse
10 years ago

Doe waar je energie van krijgt, hoe meer energie hoe meer klanten.
En leef nog lang en gelukkig

Marja Dedden
10 years ago

Dank je wel Nisandeh voor deze goede tips. Ook ik moet me nog meer toeleggen om social media in te zetten voor mijn business. De eerste tip raakte mij meteen, want hoe snel ben je niet geneigd over je producten en diensten te praten als iemand vraagt wie je bent en wat je doet. Ik ga nu bedenken hoe ik kan voorkomen in deze “valkuil”te trappen.

Jacqueline Lammerts
10 years ago
Reply to  Marja Dedden

Hai Marja.

Vanaf het moment dat ik mijn website met social media heb uitgebreid, 1 ½ jaar geleden, én daarin actief zichtbaar ben geworden op “het net”, ontmoet ik op deze wijze een groot deel van mijn klanten.

Naast dit zichtbaar worden, letterlijk en figuurlijk, is het ook erg leuk (dienen we niet uit het oog te verliezen ;). Werken ís ook erg leuk. En zeker als je dit vanuit je hartsverlangen en passie doet! Mijn voorkeur.

En ja, praten over jezelf is altijd minder belangrijk dan vertellen wat je kunt betekenen (met jouw expertise) voor de ander. Waarin kun je de ander voorthelpen.

Heel veel succes met implementeren.

Helmy Kleinlugtenbeld
10 years ago
Reply to  Marja Dedden

Dat hoef je niet te bedenken, Marja!

Als je bij jezelf te raden gaat, kun je beter even je ogen sluiten en voelen wat er is. Stel jezelf dan de vraag wie je bent en wat je doet.

Ben je goed in je gevoel, dan komen de antwoorden vanzelf. Schrijf die op en je bent klaar!

De informatie die je op deze manier verzamelt kun je altijd gebruiken. Die is namelijk helemaal in harmonie met jezelf, congruent, authentiek, echt.

Succes ermee! En als het niet lukt wil ik je met alle plezier helpen.

Marja Dedden
10 years ago

Hallo Helmy,

Ik bedoel met bedenken hoe ik niet in die valkuil trap: Dat ik mij door de vraagstelling niet op het verkeerde been laat zetten en haast automatisch (en daar zit w.s. het venijn) ga vertellen wat ik doe en welke producten ik aanbied. In een rustig 1 op 1 gesprek heb ik daar geen last van en ben ik vooral bezig met de ander en wat ik voor hem of haar kan doen wat helemaal niets met mijn bedrijf te maken kan hebben.

Helmy Kleinlugtenbeld
10 years ago
Reply to  Marja Dedden

Helemaal helder, Marja! En inderdaad… volgens mij voor jou ook.

Als je weet wat de valkuil is en hoe die ‘ontstaat’ heb je het al bijna opgelost. Succes ermee!

Harm Fluijt
9 years ago

Voor mij is 11, FOCUS, een erg belangrijke. Ik bied mij zelf aan voor projectleiding en -ondersteuning in de zorgsector, en beschrijf op mijn website heel veel situaties waar ik voor in te zetten ben. Daar ben ik niet goed bezig waar ben erg aan het worstelen hoe dan wel. Fijn om te lezen dat al zoveel mensen baat hebben gehad bij de 25 regels, leuk om jullie reacties te lezen. Die helpen mij ook weer eenstukje verder. Als iemand nog tips heeft hoe te focussen, dan deel ze met mij alsjeblieft.

Rozelinde Warmoes
Rozelinde Warmoes
9 years ago

Deze vind ik heerlijk: “MAAK MENSEN OM JE HEEN SUCCESVOLLER DAN JE ZELF BENT” Da’s eigenlijk wel voor de durvers… 🙂

– link of werk samen met populaire en vlotte mensen (of andere mensen die jou energie geven)
– doe zelf wat jij ook tof vind aan anderen
– onderricht de mensen over het voordeel van interactie en social media
– heel kort en bondig zijn vind ik heel belangrijk (maar niet gemakkelijk) tenzij elk woord spannend blijft! dan mag het wel wat langer van tekst zijn.

Mitchel Heitinga
9 years ago

Rozelinde, dat is zeker een gewaagde voor durvers. Ik denk dat het hier gaat om hoe je in het leven staat. Als je in staat bent om dit te doen, dan ben je in mijn ogen juist veel groter van binnen. Ik ben ervan overtuigd, dat hierdoor niet alleen de anderen succesvoller worden, maar door deze keuze die je kunt maken zelf succesvoller wordt. Het gaat ook om vertrouwen, dat je van krijgt wat je geeft. Interessante gedachten…

Rozelinde Warmoes
Rozelinde Warmoes
9 years ago

Hoi Mitchel,

Dank voor je reactie. Ja, ik vind het ook een héél waardevol advies: anderen succesvoller maken dan jezelf.

Ik kan jouw gedachtegang goed volgen. Mensen hebben er vertrouwen voor nodig in hun eigen expertise en in hun succeskansen. En dat hebben ze, alleen weten ze dat niet altijd.

Meer “Succes” past bij deze branche:

Ik denk dat het in andere branches zou kunnen zijn:
– anderen meer ontspannen maken dan jezelf
– anderen gezonder maken dan jezelf
– anderen sportiever en fitter maken dan jezelf
– anderen mooier maken dan jezelf
Enz.

Deze eerste 2 passen wel bij mij als wellness en massagetherapeut. Het gaat er niet om dat ik zelf niet ontspannen mag zijn; Het gaat erom dat je alles geeft wat je kan.

Wat is het voor jou?

Groeten!

Andrea Cusinello
Andrea Cusinello
9 years ago

Zorg dat je content in lijn is met wie jij bent.
Ik vind heel belangrijk om authentiek te zijn en herkent als een eerlijk en betrouwbaar persoon

Bodo Agterhof
10 years ago

@ Nisandeh + Vered en @ allen
Eerst even wat feiten op een rijtje:
– was een professionele hobbyist
– vakinhoudelijk goed, wachtend op meer klanten …
– ben begonnen stappen te zetten
– evenwicht omgedraaid: eerst walk, then talk!
– allemaal testimonials op youtube gezet
– deze strooi ik 5x daags op Twitter
– funnel strategisch opgebouwd
– nu voornamelijk trainen en amper 1:1 coachen
– 1e PassieBoost à € 25,- was in november met 22 pers.
– 2e PassieBoost is komend weekeinde met 35 pers.
– 3e PassieBoost april: al 5 inschrijvingen
– Heb 15 pagina’s geschreven: 10 out of the box manieren om een baan te veroveren: be different!
– dit op meerdere groepen geplaatst op Linkedin
– binnen 2 dagen 110 aanmeldingen en nieuwe mailadressen
– sinds 3 maanden wekelijks een nieuwsbrief
– Linkedin nu > 500 contactpersonen
– door social media in 2 dagen 2 aanmeldingen voor training
– door social media hebben 2 grote potentiële opdrachtgevers me om een offerte gevraagd
– now I walk en then I talk
– 20% korting als men op de PassieBoost komt
– dat geldt ook voor werkgevers
– dus nu verwijzen werkgevers hun werknemers naar me
– ik kan nog wel even doorgaan
– gaat stap voor stap …

Marijke Willems
8 years ago

De tip die mijn triggert is: ‘praat niet over je product maar zet de klant en zijn probleem centraal’. Ik ben heel benieuwd hoe dit wordt bedoeld.

Krista Steenbergen
8 years ago

Ha Marijke,

Dit is ook mijn favoriete tip! Sommige mensen beginnen in een gesprekje meteen hun product of dienst te verkopen. Ze zijn gericht op sales en niet op de relatie. Maar wanneer de relatie goed is, dan is de sales een makkie! Dus eerst een oprechte verbinding aangaan met iemand, luisteren naar wat er in zijn/haar leven speelt en daar waarde aan toevoegen. Dan komt de rest vanzelf..

Gonny de Wit
8 years ago

@Marijke
Graag beantwoord ik je vraag: ‘praat niet over je product maar zet de klant en zijn probleem centraal’

Deze website Business Bootcamp is er een goed voorbeeld van: De homepagina staat in de Ik vorm en je voelt je als ondernemer meteen zelf aangesproken. Kijk eens hoeveel waarde er in de blogs en de steeds wisselende OptIn zit.

Op Facebook zie je nog steeds heel veel ondernemers die steeds weer hun producten en acties aanbieden en geen waarde bieden voor hun klanten. Kijk hij OpenCircles / Business Bootcamp op Facebook, Twitter en You Tube zich profileren.

Het is een andere mindset! Tijdens de Master Entrepreneur gaat Nisandeh hierop dieper op in. Voorbeeld: vraag je ideale klant waar zijn grootste frustraties zitten (meer omzet en meer vrije tijd) en de antwoorden hierop horen op je website thuis hoe jij hiervoor de oplossing hebt gevonden.

Marijke helpt dit antwoord?

Jeroen van den Berg
Jeroen van den Berg
4 years ago

Zoek even op youtube het verhaal van Jos Burgers over gaten boren, misschien dat het dan duidelijk wordt. Mensen zijn niet opzoek naar een product, mensen zijn opzoek naar een oplossing voor hun probleem. Als je dit proces om weet te draaien kan je veel belangrijker voor je klant zijn.

Evguenia Kouznetsova
Evguenia Kouznetsova
9 years ago

Nisandeh, bedankt voor de goede tips.

Marco C. de Bruin
10 years ago

Steeds beter begrijp ik het universum: hoe meer ik geef, hoe meer ik krijg.
Mijn tip is om je blog te verrijken met een video met degelijke inhoud waar je klanten op zitten te wachten.
En wees dan niet pietluttig en geef heel veel waarde. Op die manier kunnen ze je uitchecken en goeie info praat zichzelf door en dat geeft veel verkeer op je website.

Het maken van een videoblog krijg ik steeds meer in mijn vingers: het is te leren!

Andere tip: vul je video blog aan met andere video’s van Youtube. Video’s die jij de moeite waard vindt en die ook waarde leveren aan je klanten.

Marja Dedden
10 years ago

Goede tip Marco! Ik zit nog een beetje tegen het maken van videoboodschappen aan te hikken, maar kan al wel beginnen met mijn doelgroep waarde te leveren met filmpjes van youtube.

Annemiek de Nijs
Annemiek de Nijs
9 years ago

Hai Marco,

Wat een goede tip om ook andere YouTube filmpjes op je blog toegankelijk te maken voor je netwerk.
Tenslotte is het All About THEM!
goede tip. Thanks

Hartelijke groet

Helmy Kleinlugtenbeld
Helmy Kleinlugtenbeld
10 years ago

Jeetje Marco, wat ben jij goed bezig zeg!!
Je bent echt een voorbeeld… hoe je het aanpakt en gewoon doet.

Ook daardoor is dit blog natuurlijk super interessant. Ik blijf je graag volgen!

Jacqueline Lammerts
10 years ago

Fijn Marco, dat je vertrouwen in het Universum door ervaring zo groeit. TOP!
That’s the way.

Anita Brinkman
10 years ago

Hoi Marco

Ik heb het gezien hoor, petje af

heb jij met gemak een camera gevonden en/of heb je tips wat gemakkelijk werkt?

gr Anita

Chris Schoenmakers
9 years ago

Tip die me het meest aanspreekt en waar ik goede ervaringen mee heb, is tip 7 – Maak online contact met mensen, en ontmoet deze mensen vervolgens in het echt, offline.
Heel waardevol om ‘live’ ervaringen uit te wisselen; je onthoudt elkaar sneller en denkt aan elkaar bij netwerken.

Gert Jan Bos
Gert Jan Bos
10 years ago

Dat internet en social media in 2012 de middelen zijn om actief in te zetten is naar mijn mening helemaal juist. Het zou ook raar zijn als ik in mijn functie van mening zou zijn dat aanwezig zijn en communiceren via deze nieuwe platformen geen effect zouden hebben.

De community rond Open Circles Academy die wij bereiken wordt elke dag groter en krachtiger.

Door de inzet van de juiste middelen en kanalen kun je op een mooie manier invloed creëren.

Hartelijke groet,

Gert Jan Bos
Open Circles Academy

Jacqueline Moleman
10 years ago

Het is cruciaal bij online marketing je te realiseren dat 80% van de aankoopbeslissers vrouw is! Welke boodschap wil je haar geven, zodat ze bij je gaat/blijft kopen? Hoe overtref je haar klantenverwachtingen? En hoe bereik je juist daarmee ook de mannelijke klant?

Allemaal vragen waarin ik me al 24 jaar heb verdiept en mijn corporate expertise nu als onderneemster aan het ontwikkelen en finetunen ben.

Anita Brinkman
10 years ago

Wees consequent en betrouwbaar in je uitingen

Annemiek de Nijs
Annemiek de Nijs
9 years ago
Reply to  Anita Brinkman

Hallo Anita,

Consequent en open in uittingen? ja dat ben ik wel.
Net begonnen met posts’op Facebook. Daar maak ik wel foutjes bij natuurlijk als beginner zijnde.
Hoe kijk jij daar tegenaan en hoe kan ik dit oplossen om te verbeteren?
hartelijke groet
😉

Eelco van der Wal
8 years ago

Tip 16 “Wees niet bang om in de kijker te staan bij andere mensen.”
Dat blijft een grote uitdaging als je achtergrond “doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg” is. Een deel van de oplossing is inderdaad: “Zorg dat je iets goeds te vertellen hebt.”

Tip 17 “Herhaal je tweets.
Je hoeft niet altijd origineel te zijn, maar zorg er wel voor dat je elke keer iets van waarde biedt.”
Meteen maar mee begonnen, ben benieuwd naar de metrics…

Martijn Luimes
Martijn Luimes
8 years ago

Doe maar gewoon dan doe je gek genoeg… Die is inderdaad verschrikkelijk! Het houdt je klein en je hebt er niks aan.

Gelukkig bestaat gewoon niet, want iedereen is uniek. Wat voor de een gewoon is, is voor de ander ongewoon. Er is niks zo relatief dan “gewoon”.

Het betekent eigenlijk: Doe maar net als ik, dan maak je me ook niet bang.

Mark Verhees
10 years ago

Geweldig mooie tips. Vooral het geven staat me zeer aan. De essentie van online gehoord worden, is toegevoegde waarde bieden. Als je iets toevoegt, willen mensen graag naar je luisteren en over je vertellen. Dit laatste is natuurlijk enorm belangrijk.

Begin is toegevoegde waarde bieden in waar jij voor staat, jouw onderwerp.

Willy Triest
10 years ago

Enkele weken na ons eerste Business Bootcamp, en de eerste free e-book is volledig klaar. We hebben vandaag de aankondiging gezet via sociale media, en de eerste exemplaren zijn al verzonden.

Facebook fanpage draait ondertussen prima, Twitter loopt goed, Nieuwsbrief is de deur uit. Nu nog blog opstarten en de gloednieuwe mailinglist in iNumbers (Mac Excel) leren gebruiken voor mail merge.

Bovendien is het ongelooflijk boeiend.

Anouk Plantinga
Anouk Plantinga
10 years ago
Reply to  Willy Triest

Zo hee Willy, wat ben jij goed bezig, zeg. En dat na 1 Business Bootcamp. Geweldig!

Fiorella Martijnse
9 years ago

Met advies nummer 14 : andere mensen succesvol(ler) maken, daar ben ik succesvol in : gewoonlijk prachtige zakenmensen die net de juiste taalvaardigheid missen in een om de link te leggen met de buitenlandse zakenpartner. Het is een oplosbaar probleem en wij van De Wester zijn er goed in. Om dat duidelijker over het voetlicht brengen zijn dit prima adviezen : we werken eraan

Sharda Bakridi
9 years ago

Ontzettend waardevolle info! Voor mij is: geef zoveel mogelijk, en: Deel kennis waar behoefte aan is, erg waardevol. Daarnaast wil ik meegeven: plan een vast tijdstip in de week om te brainstormen over je tweets. Voeg iedere week of 2 weken nieuwe content aan op je blog en zorg dat je een archief in je blog hebt dat iedereen alles terug kan lezen. Wat zoekwoorden betreft: Google houdt van content op je pagina van minimaal 3 a 400 woorden, plaats om de 75 – 100 woorden je zoekwoord. Mijn blog voor Synergie Trainingen moet nog op de rit komen voor sa-coaching.nl ben ik van start gegaan. Iedereen veel succes!

Annet Nijhof
10 years ago

Vorig jaar had ik nog nooit over zoiets als een niche gehoord. Sinds ik steeds duidelijker krijg wat mijn niche is merk ik dat het een wereld van verschil uitmaakt. Mensen snappen eindelijk wat ik doe en wie ik kan helpen, dus ze verwijzen naar mij door.

Tonnis van Dam
10 years ago

Wees niet bang om in de kijker te staan bij andere mensen. Dat is voor mij de belangrijkste tip.

Dit gaat niet alleen over iets goed vertellen aan anderen. Dat staat buiten kijf. Je kent je product of dienst als geen ander en weet wat een ander daaraan heeft.

Het gaat volgens mij ook om durven gezien te worden. Durf anders te zijn. Durf te leven. Durf te dansen. Durf uit je comfortzone te stappen en je te laten zien. Durf ook fouten te maken en durf die te corrigeren. Durf jezelf bloot te geven. Durf eens kwaad te worden (als je dat bent) en jezelf te uiten. Durf een oprecht compliment te geven. Neem leiding over je eigen leven!

Jacqueline Lammerts
10 years ago
Reply to  Tonnis van Dam

Hai Tonnis,
Ja, DURF en ervaar maar….
Ik leef het voor én mijn dochter van 6 geeft het nu al door aan haar leeftijdsgenootjes; “ga het maar doen en ervaar maar… niet proberen, maar doen”. Werkelijk, en dat uit een mond van een 6 jarige. Zo grappig, mooi én zo waar.
TOP om te zien hoe snel deze jonge generatie dit oppakt, (nog) niet bang is zichzelf te laten zien én gewoon jezelf te Zijn.

Jeremine Holt
10 years ago
Reply to  Tonnis van Dam

Dit comment zou ik willen ‘liken’ zo blij word ik ervan.

Bij deze ‘LIKE’

Marischka Setz
8 years ago
Reply to  Jeremine Holt

Ik geef ook een grote LIKE!!

Marischka Setz
8 years ago
Reply to  Tonnis van Dam

Hi Tonnis,

Inspirerend zoals je het schrijft. Ja, ik durf heel veel van de dingen die je noemt, en nog veel meer.

Maar… altijd weer die maar…

Hoe beheers ik de balans van aan de ene kant vooruit willen en aan de andere kant achterover te willen hangen? Aan de ene kant alles te doen en alles te geven en aan de andere kant me geremd voelen?

Of is het hanteren van die balans nu net de sleutel tot het zelf leven van je leven en verantwoordelijkheid nemen?

Sylvia Verburgt
Sylvia Verburgt
8 years ago

Het kan soms zo makkelijk zijn. Wat een fantastisch lijst! Hier heb je tenminste wat aan. Vooral de afbeelding bij #10 is super.

Iedereen heeft weleens een twijfel geval, wat moet je nu doen om aandacht naar je toe te trekken…. Met deze 25 verschillende oplossingen is er elke dag reden om op een creatieve manier jezelf in de kijker te zetten en mensen geïnteresseerd te maken.

Ik merk nu ik LinkedIn steeds meer gebruik dat dit inmiddels begint te werken. Social media is voor mij wel een langzame weg, het duurt echt wel een tijd voordat mensen gaan reageren. Maar… wie zaait zal oogsten!!

Linda Riel
Linda Riel
10 years ago

Voor mij is “stop met praten over je product” erg belangrijk. In de reisbranche is iedereen geneigd om alleen maar met aanbiedingen te gooien en het verder nergens over te hebben, terwijl dit de uitgelezen mogelijkheid is om te laten zien wat voor meerwaarde je als reisagent hebt.

Hier is het dus belangrijk dat je jezelf profileert als expert, door over bestemmingen te vertellen of hoe je een klant hebt geholpen aan een fantastische vakantie, die echt bij hun past.

Annemiek de Nijs
Annemiek de Nijs
9 years ago
Reply to  Linda Riel

Hoi Linda,

Nooit zo over nagedacht….stoppen met praten over je product….. Het triggerde mij erg je te lezen.
Goed dat je de focus legt op de agent/begeleider. Die maken je vakantie!
Supergoed van je.

Groet
😉

Maddy Bolhuis
Maddy Bolhuis
9 years ago

Zeker waar dat Google Plus weinig volgers heeft en dat daarmee jouw bericht niet gezien wordt. Echter, Google vindt het wel interessant als je Google Plus gebruikt. Het werkt mee in je ranking in de zoekmachine. Dank in ieder geval voor de tips, er zitten zeker bruikbare tussen.

Gonny de Wit
8 years ago
Reply to  Maddy Bolhuis

Klopt helemaal Maddy,

Het is relatief rustig rond Google+; terwijl Gmail steeds veranderd.

Ik hoop dat Google+ ook gaat veranderen – ben benieuwd welke social media niche ze gaan vinden, want nu op dit moment zie ik weinig voordeel voor de ondernemer. Jullie wel?

Esther Molenaar
8 years ago
Reply to  Gonny de Wit

Hallo Gonny,

Google+ heeft al heel veel verandering ondergaan sinds de start.

Er schijnt wel een heel groot voordeel te zijn van Google+ en dat is de vindbaarheid in Google. Het draagt enorm bij.

Verder is de Hangout zo leuk. 😉

Suzanne Trieling
8 years ago

Bedankt voor deze goede tips.
Voor mij zijn er wel een aantal waar ik mee kan gaan beginnen of net mee begonnen ben sinds de Business Bootcamp.
1. Focus
2. Maak video content. Ben ik mee bezig
3. Geef zo veel mogelijk.