Join the Conversation

6351 views | 313 reacties |
shares

In de afgelopen weken heb ik steeds de honderden comments gevolgd die lezers bij deze blogs plaatsten. Ik realiseerde me daardoor hoe krachtig het is om tweerichtingsverkeer te hebben in de conversatie.

In het verleden gebruikte ik het blog voor eenrichtingsverkeer communicatie.
IK was degene die besliste wat belangrijk was en IK was degene die mijn kennis en ervaring deelde, in de hoop dat JIJ daar van zou profiteren.  ZZZzzz…

Het lezen van alle wijsheid die te vinden was in de comments van de afgelopen weken deed me (weer) beseffen hoeveel krachtiger en effectiever het is om in twee richtingen te communiceren in plaats van één.

En dus wil ik van de gelegenheid gebruik maken en je uitnodigen om de volgende blogs mee voor te bereiden.

Mijn doel is om jou te helpen succesvoller te worden – in zaken, financiën en persoonlijk. Maar in plaats van te proberen uit te vogelen wat belangrijk is voor jou en wat je nodig hebt, leek het me een goed idee om het je gewoon te vragen…

  • Wat is je meest dringende vraag?
  • Wat weerhoudt je ervan alles te zijn dat je kunt zijn?
  • Hoe kunnen we de wijsheid en ervaring gebruiken van duizenden gelijkgestemde ondernemers die deze conversatie elke week lezen en eraan bijdragen – om JOU te helpen succesvoller te zijn?

Hier is mijn idee.
Laten we samenwerken!
Zodat we van elkaar kunnen leren.

Jouw aandeel in het partnerschap

Laat ons weten wat je wilt dat we bespreken in de komende weken door een comment te plaatsen onderaan dit blog, met jouw vraag, uitdaging of probleem.

Mijn aandeel in het partnerschap

Ik initieer wekelijks de conversatie door een blog te schrijven vanuit mijn gezichtspunt over de onderwerpen die de meeste stemmen kregen, en open het vervolgens voor iedereen om zijn of haar wijsheid en ervaring bij te dragen.
Het idee is dat zoveel mogelijk lezers aan de conversatie deelnemen…

Om er voor te zorgen dat het werkt: plaats één onderwerp per comment.
Als je een tweede onderwerp wilt inbrengen, plaats een tweede comment.

Zorg er voor dat je heel duidelijk bent over wat je wilt weten.

Op jouw succes,

Nisandeh

PS. Deel alsjeblieft dit artikel via de Facebook, Twitter, LinkedIn en Google+ knoppen, want… zo kunnen bevriende ondernemers in jouw netwerk óók van dit materiaal profiteren.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
313 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Philip Daenens
Philip Daenens
11 years ago

Je leert veel zaken op school. Er zijn echter zo veel meer zaken die je niet op school leert en die in je leven zeker zo belangrijk zijn. Graag had ik geweten welke de meest relevante professionele of privé-les is, die je hebt geleerd en die je zou willen delen met anderen? Alvast bedankt en nog een prettige dag!

Merel
Merel
11 years ago

Marketingmethoden die weinig kosten, maar wel effectief zijn. De mogelijke combinaties van de verschillende marketingmethoden en de reden/het effect waarom er gekozen kan worden voor inzet van een bepaald comm. middel(bijv. twitter, linkedin, DM, nieuwsbrief).

Daphne Medik
11 years ago

Ik zou graag willen weten hoe ik gebruik kan maken van RSS feeds om informatie van internet, uit blogs, nieuwsbrieven, e-zines, LinkedIn groepen etc. kan filteren.
Met als resultaat dat ik alles op mijn vakgebied kan volgen in een fractie van de tijd die het me nu kost. Ik weet dat het kan, maar HOE??

Het zou super zijn om een HOW TO training te krijgen, waarna je het direct zelf kunt toepassen!

Esther Molenaar
11 years ago

Ik zou graag gaan bloggen, maar weet nooit goed wat ik op een blog moet zetten en ik ben nog wel een tekstschrijver.

Hoe kan ik een blog inzetten om verkeer naar mijn website(s) te krijgen? Wat zet ik erop?

Carmen
Carmen
11 years ago

Hoe maak je ruimte in je hoofd, om te doen wat werkelijk toe doet voor jou, als het vol zit met informatie, plannen en ideeën .

Gerard Verhoef
Gerard Verhoef
11 years ago

Er zijn een heleboel verschillende online en offline methoden en manieren om te netwerken. Sommige zijn tijds- en arbeidsintensief, andere vereisen specifieke kennis, andere weer niet. Alles uit proberen en gebruiken is bijna niet mogelijk, maar waarschijnlijk ook helemaal niet nodig, omdat er algemeen geldende do’s en don’ts zijn.

Daarom: wat zijn nu uiteindelijk GOEDE mogelijkheden om EFFECTIEF te netwerken. WAT levert KWALITATIEF en KWANTITATIEF het meeste resultaat, zodat je weet waar je op kunt gaan focussen?

Baye
Baye
11 years ago

Focus.
Hoe kan je als uit huis werkende ZZP’er in je eentje balans vinden tussen toegevoegde waarde leveren aan klanten én de acties, prioriteiten van acties, het managen van beschikbare informatie en effectief marketing + sociale media effectief benutten?

De Business Bootcamp is/was al een perfecte impuls, maar zou je met de juiste focus meer rust en balans ervaren? Hoe doe je dat?

Robert Rosier
11 years ago

Hoe overtuig je mensen ervan dat samenwerken niet leidt tot kleinere porties maar tot een “grotere taart”?

Hartelijke groet,

Robert Rosier

Rozelinde Warmoes
Rozelinde Warmoes
8 years ago
Reply to  Robert Rosier

Dag Robert,

Jouw vraagstuk is iets wat ik ook vaak tegenkom. Ik vind het een boeiend thema. Het volgende helpt mij:

De combinatie tussen mijn eigen gevoelens en overtuigingen m.b.t. de situatie onder de loep nemen + het oefenen in overtuigende communicatie.

* Voorbeeld m.b.t. eigen gevoelen dat mij helpt: Ik schrijf eerst mijn gedachten neer over de situatie. Voor elke negatieve gedachte schrijf een vervangende positieve en realistische gedachte. (kan soms heel verhelderend zijn)

+ van daaruit kijk ik: “Wat zijn MIJN angsten die me tegenhouden om samen te werken? Heb ik angst voor succes of falen?

* Wat me ook helpt is proberen positieve (niet-specifieke) verwachtingen te hebben over anderen mensen, reacties, jezelf en situaties. Dat bevordert oplossingen.

* Nieuwe evaluatie maken: Wat is de oplossing? Hoe kan ik hier opbouwend over communiceren? Wil/kan ik verder met deze persoon of groep? Soms ben je te vroeg met een ‘vernieuwing’. Dan kan begrip tonen de relatie soms gunstig stemmen.

Dat geeft mij een ander zicht op de situatie. Op moeilijke momenten moet ik de positieve input vaak herhalen.

Vandaar dat ik de community van Open Circles zo bewonder, omdat velen hier het belang van SAMENWERKING begrijpen!

Praktische overtuigingstips:

Vb:
Enthousiast zijn
Rede: argumenten opsommen
Jouw expertise in de verf zetten
Schetsen van een lonkend toekomstperspectief: Als onze bedrijven gaan samenwerken dan…
Krachtige taal: Dit is noodzakelijk. Dit is cruciaal. Als we niet X, dan gaat dit project falen. (wanneer ander technieken niet werken)
Het goedlopende benoemen en daarna vragen wat je ‘wilt’. (niet teveel concentreren op wat fout gaat)
Luisteren naar de ander en afstemmen

WELKE TIPS HEBBEN ANDEREN OM MENSEN TE OVERTUIGEN VAN HET NUT VAN SAMENWERKEN? Ik zou daar ook graag meer over leren 🙂

Jolanda Rubens
9 years ago
Reply to  Robert Rosier

Wow Robert, wat een mooi inzicht!
En ik ben gek op taart 😉

Jolanda Rubens
9 years ago
Reply to  Jolanda Rubens

En hoe toon je aan dat samenwerking leidt tot een grotere taart?

Als iedere speler zich richt op zijn eigen proces en doelen, zonder rekening te houden met de andere spelers kunnen (tijdrovende) conflicten ontstaan.

Samenwerking levert de beste resultaten op voor alle spelers, inclusief de klant.

Begrip voor elkaars uitgangspunten en processen vermindert verspilling van werk en geld, voorkomt meerwerk en verhoogt de kwaliteit van het eindprodukt.

Samenwerking creëert dus een ‘grotere taart’ en is ook nog eens veel gezelliger 😉

Mark
Mark
11 years ago

Hoe creëer ik als vakman een passief inkomen?

Ria van Vogelpoel
Ria van Vogelpoel
11 years ago

Ik heb het afgelopen weekend het National Achievers Congress bijgewoon van Robert Kiyosaki “Take charge of your life”, “Take charge of your Money”, maar ik moet zeggen dat ik jouw Business Bootcamp vele malen beter vond. Jij hebt echt toegevoegde waarde gegeven aan de Business Bootcamp. Maar dit terzijde. Zoals je zelf al aangaf, is het aandeel marketing in je onderneming vaak ondermaats, terwijl het eigenlijk 60% van je bedrijfsvoering moet gaan uitmaken. Sales = income en dat is nu juist waarop veel mensen afhaken. Het maken van een marketingplan en het volgen van goede trainingen zijn essentieel voor een onderneming. Ik persoonlijk zou gebaat zijn om meer kennis te hebben van deze onderwerpen.

Brighart
Brighart
11 years ago

Hoe weet je wanneer de tijd rijp is om als zelfstandige je baantje erbij op te geven.

Conny de Bresser
11 years ago

Hoe herkenbaar! Focus en visie krijgen, gedisciplineerd werken, energie laten stromen naar die zaken die aandacht nodig hebben om van ZZP’er echt ondernemer te worden. Zoveel tips en handvaten gekregen, maar hoe maak ik nu van die chaos in mijn hoofd een gestructureerd stappenplan. Hoe voorkom ik te veel tijd kwijt te zijn met het lezen van social media terwijl ik juist wil dat het voor mij werkt. Ik voel me nog zo onwetend op dit gebied en ben daarom zo inefficiënt en van de hak op de tak bezig. Heel frustrerend! Wie heeft er tips?

Carla de Wit
Carla de Wit
11 years ago

Mijn doelgroep gebruikt (nog) niet intensief de sociale media.
Wat is de meest effectieve manier om deze doelgroep te bereiken?

Yvonne
Yvonne
11 years ago

Hoe krijg ik meer naamsbekendheid ?
Na het adverteren, van tijd tot tijd een krantenartikel met mijn aanbod, linkedin, website en ondergebracht bij diverse zoekmachines, houdt het in mijn idee wel een beetje op.
Bovendien zijn genoemde zaken soms kostbaar, wat niet erg is als het uiteindelijk maar iets oplevert.

Sonja Schaap
11 years ago

Ik worstel momenteel met de vraag hoe ik kan blijven doen wat ik leuk vind en waar ik goed in ben, maar toch meer omzet kan genereren.

De doelgroep waar ik voor werk is namelijk niet een doelgroep waar je hoge offertes neer kunt leggen, maar voor mij wel de leukste doelgroep om voor te werken (starters, MKB). Heb daar veel meer het gevoel dat ik het verschil kan maken.

Loop er echter ook tegenaan dat ik niet voldoende omzet draai om die ‘financiële onrust’ kwijt te raken. Heb altijd gezegd dat ik niet rijk hoef te worden van mijn bedrijf, maar ik zou wel meer zorgeloos willen ondernemen (voor zover dat mogelijk is :-)) ondernemen en echt de dingen doen die je leuk vindt en waar je goed in bent, zonder dat je je zorgen hoeft te maken over je omzetcijfers.

Iemand goede tips?

Line de Bruin
Line de Bruin
11 years ago

De klant zelf laten bepalen wat hij betaalt?
Het is mijn droom om ed klanten zelf te laten bepalen wat hij mij betaalt voor de coaching, training die hij van mij ontvangt.
Ben ik naif of kan het echt werken?

Peter Koster
11 years ago

Hoe zorg ik er voor dat geinteresseerde bezoekers van de website (via sociale media – o.a. Twitter) zich ook daadwerkelijk aanmelden voor een workshop of training?
Hoe krijg ik een betere conversie?

Karin Hogenboom
Karin Hogenboom
11 years ago

Hoe maak je optimaal gebruik van LinkedIn. Ik heb inmiddels een LinkedIn account, maar snap niet goed hoe het werkt en wat ik ermee moet.

Joost Drijvers
11 years ago

Social media, los zand of niet?
Ik zou graag de verbanden in kaart willen brengen om het beter in te kunnen zetten.

Tom Zoethout
11 years ago

Ik gebruik diverse socila media instrumenten als twitter, youtube, eigen blogsite en zo meer. Tip: als je ook twittert, kun je om je tweets meer bereik te geven ook gebruik maken van sites als ping.fm. Als je hier tweet, stuurt ping je tweet door naar twitter, linkedin, facebook etc. (daar waar je een account hebt) dat scheelt ook nog eens tijd!
Mijn grootste uitdaging blijft de groei in sterke inkomende links. Als hier nog goeie tips voor zijn: let me know.

Eduard Bosch
Eduard Bosch
8 years ago

Richard,
Probeer als je iemand voor het eerst ontmoet, echt contact te maken, je open te stellen voor de ander, weet zeker dat je dan een indruk achterlaat.
Groet,
Eduard

Kees Kuijlman
10 years ago

De kracht van de targetmarkt begrijp ik goed. Hoe is de ervaring van anderen in het vinden en gefocused blijven op de targetmarkt. Ik laat me graag verleiden om snel ja te zeggen en energie te verliezen.

Caroline
Caroline
11 years ago

First I want to say that I really liked the question for sharing ‘best lessons learned in practice’. During my training for becoming a doctor and pediatrician I’ve learned some very important lessons in practice I can share now with my students.

Second I found, unintendedly, the ‘Dress for Success’ site while searching the web for the Passive Income Online course, was charmed by the initiative and showed it some friends. So, everybody go and have a look! You can ask ‘WOMEN.INC’ to put ‘Dress for Success’ on their site.

Third, how can I master my mind from non-profit to profit thinking?

Stella Webber
11 years ago

Ik ben net gestart als wellness coach en heb mijn profielen aangemaakt op LinkedIn, Facebook, Twitter etc.
Website is (zo goed als) af en nieuwsbrief gemaakt en verstuurd.

Ik werk samen met diverse andere (alternatieve) therapeuten en trainers, zodat wij naar elkaar kunnen doorverwijzen.
Nu moet het nog gaan GEBEUREN!

Hoe kan ik z.s.m. cliënten krijgen?

Ik popel om aan de slag te gaan met adviseren-begeleiden en evt. behandelen van mensen die hiernaar op zoek zijn!

Wie heeft tips???

Satish
Satish
11 years ago

Koude acquisitie… Ik heb daar ontzettend veel moeite mee. Hoe ga je zo’n gesprek aan. Hoe bereid je je voor en hoe kun je ervoor zorgen dat je een afspraak maakt.
Ik heb het al vaker geprobeerd en tot nu toe geen enkele keer een goed resultaat behaald.

Bob Willems
Bob Willems
11 years ago

Gouden Tip: Om een optimaal rendement behalen op je Twitter account is er een inspanning nodig, laat dat duidelijk zijn.

Om alle misverstanden te vermijden: indien je 150 nieuwe, gerichte “volgers” wil per maand zal je moeten:
1. iedere maand minimum 40 originele, relevante Tweets moeten opstellen;
2. 7 tot 10 maal / dag op “strategische” momenten enkele van je Tweets versturen;
3. iedere dag minimum 45 minuten investeren in de 2 eerste punten.
Doe je dit niet, zullen de beoogde, nieuwe volgers NOOIT op je Twitter account inschrijven.

Deze tip is veel , veel meer waard dan het spenderen van enkele tientallen euro / maand voor de aankoop van pakket “niet-relevante” volgers . Er zijn genoeg bedrijven die deze mogelijkheid aanbieden op het net.
Vergeet ook niet dat Google je Tweets volgt m.a.w. ze zijn SEO-gevoelig == > denk dus goed na voor je de Tweet –knop indrukt.

Ola
Ola
11 years ago

Ik wil dolgraag weten hoe ik toch in hemelsnaam het geld kan genereren om bij u een cursus/training te kunnen volgen. Met een wia-uitkering alleen gaat dit me gewoon simpelweg echt niet lukken. De reden waarom ik het zo graag wil, is omdat door het lezen van uw boek Leef lekker, ik weer kan lopen, praten enz. Dit alles tegen alle artsen hun verwachting in. Nu wil ik graag leren hoe ik in elk aspect van mijn leven uw theorien kan toepassen en hoe ik dit over kan brengen op mijn medemens. Mijn ultieme droom is dan ook om ook een life coach te worden. Vandaar.

Christien Papez
Christien Papez
10 years ago
Reply to  Ola

De Business Bootcamp is een geweldige opstart en bovendien voor herhaling vatbaar. Mijn ervaring is dat er vanzelf een vervolg ontstaat.
Wat houd je tegen om bij je uitkeringsinstantie een verzoek in te dienen, uiteindelijk is het de bedoeling om vanuit de WIA weer het arbeidsproces in te gaan.
…hoe dan ook: Je zult merken dat je mogelijkheden om toch aan andere cursussen deel te nemen gaat zien.

hartelijke groet en succes

Christien

Tony Verheij
10 years ago
Reply to  Ola

Passief inkomen: je werkt er 1 x voor en dan blijft het telkens uitbetalen.
Erg simpel haalbaar, verdien geld aan internet, via internet, door internet en op internet.
Wil je een stap verder, dan heb ik nog wel meer mogelijkheden voor je…

Hulde voor je herrijzenis!
Vroeger vertelden ze mij dat ik op mjin 18e in een rolstoel zou komen en dat verdomde ik.
Jij komt van nog veel verder, RESPECT!
Ik hoop dat je het gaat halen en dat je de financiën rond krijgt..

BIG hug, Tony

Roos Nabben
Roos Nabben
11 years ago

Hoe leer ik snel Out-of-the-box denken?

Marloes van Nieuwenhoven
Marloes van Nieuwenhoven
11 years ago

Hoe onderscheid ik me en word ik zichtbaar in de enorme massa van zelfstandige ondernemers en in dit tijdperk met informatielawines?

Richard Jungschläger
8 years ago

Overtuigend mijn meerwaarde kunnen neerzetten.
Noem het pitch, noem het… maar hoe gaan de mensen mij onthouden als ik ze tegen ben gekomen op bijvoorbeeld een netwerk event?

Richard

Mitchel Heitinga
8 years ago

Wat ik geleerd heb is stoppen met verkopen en praten vanuit jouw passie. Geef altijd alles van jezelf wat de ander kan gebruiken, zo laat je denk ik een goede indruk achter op de mensen die ook daadwerkelijk iets van je willen…

Rozelinde Warmoes
Rozelinde Warmoes
8 years ago

doe een publiciteitsstunt
soms eens in investeren als het juiste doelpubliek er is
iets bijzonder geven aan mensen
heel persoonlijk zijn: zowel jouw mislukkingen als jouw successen vertellen –> gewoon eerlijk jouw verhaal vertellen
luisteren naar de ander – de ander helpen of steunen met iets
opvallende namen of successen van je benoemen
inderdaad gewoon iets opvallend vertellen, dragen of doen
durven: dat kan groot of klein zijn

Sommige mensen vallen me op door iets klein en oprecht, vb. gewoon hun verhaal van strubbelingen en successen te vertellen, sommige mensen vallen me op door iets groot te doen, vb een designstunt
afhankelijk van wat past bij jouw persoonlijkheid en jouw branche

Paulien van 't Westeinde
Paulien van 't Westeinde
6 years ago

Klopt, vorig jaar vielen aanmeldingen voor mijn project tegen. de opdrachtgever stond op het punt om het project te cancelen, ik zou dan 5000 moeten terug betalen (hadden ze al betaald uit vertrouwen dat goed kwam).

Ik heb alle afnemers binnen de doelgroep (34) een wervingsflyer en een pak zandkoekjes gestuurd (project ging over zandprobleem) en geadresseerd aan ‘de tafel in de docentenkamer’.

Dit werd gewaardeerd, ook al waren het veelal kruimels en er kwamen genoeg klanten bij om project door te kunnen laten gaan.

Eduard Bosch
Eduard Bosch
8 years ago

Richard, je pasfoto op je visitekaartje zetten, kan ook helpen.

Ben Oostrum
8 years ago
Reply to  Eduard Bosch

Met alle respect Eduard, maar ik vind een pasfoto op je visitekaartje er vaak nogal suf uitzien. Nou kreeg ik laatst een visitekaartje van iemand waar het portret in de vormgeving van het kaartje was geïntegreerd. Zag er erg goed uit!

Marcel Baatsen
8 years ago
Reply to  Ben Oostrum

Dus het zag er suf en en het zag er goed uit. Goed punt! Beschrijf vooral het verschil. Door het begin van je comment zag ik een tegen, in het vervolg een voor. Ben benieuwd of je begrijpt waar ik het over heb?

Marcel Baatsen
8 years ago
Reply to  Ben Oostrum

@Ben : Afbeelden is suf behalve als geïntegreerd. Vraag ? Hoe ziet geïntegreerd er uit?

Ben Oostrum
8 years ago
Reply to  Marcel Baatsen

Marcel,
Wat ik bedoel is dat ik het er vaak nogal suf uit vind zien wanneer er een pasfotootje als een rechthoekig vlak op een kaartje wordt afgedrukt. ik heb echter mooie kaartjes gezien van mensen die een mooie foto hebben laten maken en dan bijvoorbeeld over de hele achterkant afgedrukt met eventueel nog tekst er gedeeltelijk overheen. Als je je e-mail adres doorgeeft dan zal ik je wat voorbeelden toesturen.

Rozelinde Warmoes
Rozelinde Warmoes
8 years ago
Reply to  Eduard Bosch

Ik vind een foto op een visitekaartje ook een fijn idee. Ik heb een visueel geheugen en kan moeilijke namen vasthouden. Daarom vind ik visitekaartjes met foto altijd heel dankbaar en aangenaam.

Leon Romeyn
Leon Romeyn
8 years ago

Wanneer je iemand op een event hebt ontmoet begint het pas. Stuur enkele dagen daarna de bewuste persoon een e-mail waarin je hem/haar herinnert aan de ontmoeting en geef aan wat je daar bijzonder aan vond. Nog weer een paar dagen later vraag je hem/haar via LinkedIn om deel uit te maken van je netwerk. Ga de persoon ook volgen via Twitter. En daarna nodig je hem/haar uit tot het lezen van bijvoorbeeld je blog. Zo heb je in een paar weken tijd drie of vier maal contact en dat helpt de ander om zich jou te herinneren.
Heb je na een event twintig visitekaartjes meegenomen dan is het iest meer werk, maar je doet in essentie hetzelfde.
Realiseer je overigens wel dat je hier met je vraag aangeeft dat je het blijkbaar belangrijker vindt dat de mensen jou onthouden dan dat jij die ander onthoudt. Gaat over geven en nemen.

Ben oostrum
8 years ago

Zorg dat je opvalt! Dat kan qua kleding, je kaartje, je voorkomen.
Wees creatief!
succes

Marjan Wierenga
Marjan Wierenga
11 years ago

Hoi, ik Marjan Wierenga heb U bekeken, begrepen,enz . Ik ben rijschoolhoudster , moeder en geniet van netwerken, dit bijv. en van mijn vrije tijd. Veel werk uitbesteden. Goed voor ons allemaal. Groetjes Marjan Wierenga en hopelijk tot ziens

Riet de Vlieger
11 years ago

Welke stappen zijn er te zetten nà het opbouwen van een mailinglist om verder te bouwen aan een campagne voor bv een event of het online verkopen van (digitale) producten? Inclusief autoresponders, online betaling etc.

Meitie van den Bosch
11 years ago

Ik ben het in veel opzichten juist niet met u eens, echter heb eerder veel respect voor uw drive. Hoe staat u tegenover andere invalshoeken die een bijdrage zouden kunnen leveren aan uw doel? Paradox verrijkt…

Jan Olijve
Jan Olijve
9 years ago

Ik heb vandaag hootsuite pro als trialversie, omdat ik benieuwd ben naar de efficiënte manier van twitteren. Vooral ook hoe je random een heel bulk tweets vooraf kunt instellen. Heeft iemand hiervoor een (liefst nederlandstalige) handleiding?
HArtelijke groet, Jan Olijve

Jack Weerdmeester
Jack Weerdmeester
11 years ago

Wat is een goed format voor een flyer om deelnemers voor een training (via open inschrijving) te werven?

Simone Roodselaar
11 years ago

Hoe blijf ik gefocussed op mijn doel.
Hoe laat ik me niet af leiden door zaken die op mijn pad komen en me van mijn doel afleiden.
Stay focussed, gemakkelijk gezegd, maar moeilijk te doen!
TIPS PLEASE!

Arie
Arie
11 years ago

Hoeveel tijd besteedt je aan sociale media?

Als beveiligingsinstallateur ben ik elke dag onderweg en heb ik weinig tijd om alles te blijven volgen

hoe filter je interessante onderwerpen, en hoe bepaal je wat nuttig en wetenswaardig is?

Mariëtte Verlaan
11 years ago

>Wat is je meest dringende vraag?
Oké, daar komt ie.

* Ik wil zó graag een ruimte en een tuin (woning met tuinatelier en grote tuin) waar ik workshops kan houden, informatie kan geven, plantenverkoop kan doen en waar ik mijn tuinborders kan laten zien zodat mijn klanten direct mijn passie, creativiteit en kennis van planten en Feng Shui voor de tuin ervaren en kunnen zien wat een tuin- en beplantingsplan oplevert voor hun tuin.

>Wat weerhoudt je ervan alles te zijn dat je kunt zijn?

* Rijkdom (in geld) en soms ook de moed om te genereren wat nodig is. Ik woon in een huis met tuin en omgeving waar ik deze mogelijkheid niet heb en ben telkens teleurgesteld dat ik mijn droom niet waarmaak. Alles speelt zich nu teveel virtueel af via mijn websites en ondanks veel plezier in social media en marketingactiviteiten genereer ik onvoldoende klanten.

>Hoe kunnen we de wijsheid en ervaring gebruiken van duizenden gelijkgestemde ondernemers die deze conversatie elke week lezen en eraan bijdragen – om JOU te helpen succesvoller te zijn?

* Jouw idee is ook mijn idee: Laten we samenwerken! Zodat we van elkaar kunnen leren. Én aan elkaar bijdragen. Mijn specifieke vraag om succesvol te zijn: Als ieder die dit leest mijn expertise zou willen aanbevelen in zijn netwerk en ik uit elk netwerk één klant welkom zou kunnen heten, wordt mijn droom stap voor stap werkelijkheid! Een mooi doel zou zijn: de verkoop van 100 kant en klaar borders via tuinverrassing.nl

Succes is een keuze en dat enthousiasme deel ik graag. Met een zonnige groet, Mariëtte

Edwin Glaser
11 years ago

Beste Mariette,

Mijn tuin is een puinhoop, onkruid en ongeorganiseerd. Echter het is een hele kleine tuin. Ik denk dat veel mensen dit probleem hebben als ze niet zo groot wonen.

Ik deel je vraag om een ieders kennis en ervaring cq netwerk met elkaar te delen van de bootcamp gangers en eens een keer zonder eigenbelang andere mensen te helpen.

Zolang er geen misbruik gemaakt wordt van je gulle gift of tijd is het heel leuk om andere mensen blij te maken!

VRAAG gewoon om hulp, zoals je tijdens de bootcamp hebt geleerd. Bij elke 10 keer vragen zou je beste wel eens die ene keer ja kunnen krijgen!

Groeten,

Edwin Glaser

Miranda van der Beek
Miranda van der Beek
11 years ago

Ik maak al gebruik van multimedia om mijn bedrijf zo breed mogelijk bekend te maken!Ik heb een ruime,brede kennis om mee te werken ,maar toch krijg ik mensen niet getriggert om meer info bij mij te krijgen of om een intake aan te vragen!

Hoe zorg ik dat ik mensen raak….dat zei willen investeren in zichzelf door gebruik te maken van mijn methodes?
Wat belemmert klanten om te gaan investeren?
Ik bied gratis eerste intake,gratis korte consult en bied de mogelijkheid zelf te bepalen hoe veel consulten ze mee willen starten! Toch blijven mensen terug houdend en krijg wel veel aanvragen voor korte gratis consult van 30 minuten,terwijl deze mensen vaak complexe vragen hebben.

Dus mijn vraag is hoe bereik ik meer uit mijn marketing?
Hoe haal ik mijn klanten binnen?

Janine
11 years ago

Ik wil graag weten wat in mijn bussiness een goede manier is om passief inkomen te genereren; wat is mij voor een logische constructieve en effectieve volgende stap? Ik ben inmiddels 10 jaar actief als (team)coach op het gebied van missie formulering en persooonlijke ontwikkeling.

Callista Roelofs
Callista Roelofs
11 years ago

Hoe kan ik effectief en efficiënt gebruik maken van LinkedIn om mijn business te laten groeien?

Ik begrijp hoe ik LinkedIn kan gebruiken om informatie te versturen naar de contacten die ik heb. Maar hoe kan ik LinkedIn gebruiken om mijn netwerk groter te maken en precies die mensen te bereiken die geïnteresseerd zijn in mijn dienst?

Wanda van Hartendames
Wanda van Hartendames
11 years ago

Met mijn bedrijf bedenk ik acts voor entertainment en product promotie.
Ik zou graag een manier vinden om artiesten bureaus meer aan me te binden. Misschien door middel van een strippenkaart?

Loesje Houtkoop
11 years ago

Waar ik mee worstel is hoe ik nou producten kan maken van de dingen die ik doe, zodat ik uiteindelijk niet meer zo veel hoef te werken, maar dingen 1 keer kan maken en dan 1000 keer verkopen. Ik vind het lastig om in mijn branche ( catering en horeca) daar iets goeds op te vinden. Natuurlijk ben ik creatief genoeg om een andere business te starten, alleen in alles wat ik bedenk zie ik geen producten/diensten die niet mijn nodig hebben om te functioneren.
Ik zou graag willen weten hoe ik het voor elkaar ga krijgen dat ik binnen een half jaar een goeie website heb staan met leuke producten waar mensen wat aan hebben..

dennis kneulman
11 years ago

Hoi Loesje
Een idee voor je is misschien om dvd trainingen te gaan maken over de ins en outs van de catering en horeca.
Deze zou je dan weer kunnen verkopen aan mensen die interesse hebben om in de horeca te gaan werken of zoiets, maar geen idee hebben hoe het nu echt daarin werkt.

Hartelijke groet Dennis

Tony Verheij
10 years ago

DENK ANDERSOM!!!

Ga niet eerst een product maken om daarna het product te verkopen in de hoop dat mensen het nodig hebben, maar ga kijken wat mensen nodig hebben en maak daarna pas het product!

Het is makkelijker om mensen een product te verkopen dat ze nodig hebben dan een product waarvan ze niet eens weten dat ze het willen 😉

BIG hug, Tony

Jeannette van Schaick
11 years ago

Welke media zoals bv. Facebook,Twitter,LinkedIn etc. kan ik het best gebruiken om mijn praktijk en trainingen onder de aandacht te brengen en op welke wijze kan ik dit het beste doen?

Mark
Mark
11 years ago

Wat is er voor nodig om van vakman met een lokale klantenkring, uit te groeien tot expert met een landelijke klantenkring?
Als tenniscoach heb ik mij gespecialiseerd tot racket technicus. Daarvoor heb ik het certificaat Master Racquet Technician gehaald. Ik ben de enige in Nederland met dit certificaat maar dat is niet genoeg om business te genereren. Mijn droom is om een online customization bedrijf op te bouwen. Ik stel mij voor dat tennissers hun rackets naar het bedrijf sturen vanuit heel Nederland om te laten bespannen en te tunen. Daarnaast wil ik mijn kennis graag overdragen door het geven van workshops en trainingen. Hoe kan ik (in een prijsvechtermarkt) het onderscheid maken?

Deborah Smulders
Deborah Smulders
11 years ago

Ik zou graag willen weten hoe ik mijn diensten zo bij bedrijven onder de aandacht breng, dat zij de meerwaarde van mijn diensten inzien en hier ook daadwerkelijk gebruik van gaan maken.

Johan Gordinou de Gouberville
Johan Gordinou de Gouberville
11 years ago

Hoe vind ik mensen en waar vind ik mensen, die met mij samen willen werken, mijn concept in de markt willen helpen zetten, die van een startende onderneming een bloeiend en boeiend bedrijf willen maken, en die geloven in het concept.
Zo sterk, dat zij niet direct voor hun diensten betaald willen worden, maar gaan delen in omzet en winst?

Ellen Make Waves
Ellen Make Waves
11 years ago

Hoe kom je SNELLER tot resultaat en groei?

Freddy van Eerd
6 years ago

Ik heb de tweedaagse Business Bootcamp gevolgd en was enerzijds razend enthousiast, anderzijds nogal in verwarring.

Mijn grote dilemma blijft:
Hoe kan ik bloggen als mensen bij voorbaat al aangeven wanneer ik zeg dat ik uitvaartbegeleidster ben: “O nee, zover ben ik nog lang niet. Als ik dood ben bepaalt de familie maar wat er met mij gebeurt.”
(Ik kan mijn klant niet vragen wat zij willen, want men wil hier niet over nadenken of men vindt het een ver van mijn bed-onderwerp!)

Wie is mijn doelgroep dan en hoe krijg ik deze zover dat ze, wanneer het zover is, mij inschakelen, of überhaupt van te voren al informatie van me willen?? (want er is zoveel keuze in uitvaartland, maar men wil daar niet over nadenken!).

Leni Minderhoud
6 years ago

Hi Freddy,
Ik kan me dat wel voorstellen, ben er ook nog niet mee bezig, maar dat zal wel komen….
Wat mij opvalt is dat er steeds meer variatie is in de uitvaarten. Het hangt ook samen met een bepaalde groep mensen die minder zwaar naar de dood kijken. Hier bij Open Circles ben ik een vrouw tegen gekomen die mooie lijkwades ontwerpt op maat.

Ik denk dat het niet zo is dat iedereen er voor wegloopt. Je zal je doelgroep vinden in een bepaalde type mensen, waarmee je in aanraking kan komen via andere interesses, of via samenwerking. Mensen die bewust zijn dat je het op een gegeven moment moet regelen en ook je verantwoordelijkheid nemen en je nageslacht/familie er niet mee opzadelen. Als je nog geen idee hebt met welke doelgroep je wilt werken, zou ik enquêtes maken in je warme netwerk en dat steeds uitbreiden.

En ook kijken wat jij onderscheidend maakt binnen de uitvaartbranche. Ik hoor wel vaak dat het een moeilijke branche is, dus iets heel anders bieden, kan ook werken: een remarkable product.

En over het onderwerp Waarom willen we het niet regelen? zou je al een blog kunnen schrijven.

Hoop dat je hier iets aan hebt?

succes!
Leni

Conny Oraby
10 years ago

Hoe kan ik mijn foto toevoegen aan mijn naam??? tx

Rani Goederee
Rani Goederee
10 years ago
Reply to  Conny Oraby

Hai Conny,

Als je nog geen persoonlijke foto bij je comment hebt staan – dit is heel eenvoudig te doen op http://www.gravatar.com

Op deze website vind je een korte instructievideo over het instellen van jouw ‘gravatar’…
Volg de instructies op en stel je gravatar in.

Op deze manier ben je te herkennen wanneer je een opmerking bij het blog plaatst en worden we ‘echte mensen die een echte discussie voeren’.

Hartelijke groeten,

Rani Goederee
Open Circles Academy