Jouw belangrijkste vraag

4237 views | 312 reacties |
shares

In dit nieuwe jaar ben ik er weer helemaal klaar voor om jou te helpen van dit jaar… jouw beste jaar ooit te maken.

Terwijl deze blog wordt gepubliceerd, ben ik net begonnen met het 10X Mentoring Program met 12 gepassioneerde, gecommitteerde en succesvolle ondernemers. We werken een week lang intensief aan hun business tijdens een retraite in Tenerife – 5 minuten van ons nieuwe huis.

Ik heb deze 12 mensen beloofd dat ik ‘whatever it takes’ zal doen om hen te helpen hun business en leven 10X groter/beter te maken.

En ik wil jou ook graag helpen hetzelfde te doen.

Dus… hier is mijn idee…

Stel mij elke praktische, tactische, ‘how to’ vraag waar je mee worstelt in/met jouw bedrijf.

Bijvoorbeeld, dit zijn een paar goede vragen:

  • Hoe genereer ik gekwalificeerde nieuwe leads voor mijn B2B business?
  • Hoe breng ik meer gekwalificeerde bezoekers naar mijn website?
  • Hoe maak ik mijn LinkedIn profiel helemaal tiptop?
  • Hoe krijg ik meer reacties op mijn blog?
  • Hoe word ik productiever?

Ik zal alle vragen verzamelen en beantwoorden in korte video’s of blogartikelen tijdens de komende maanden.

Op deze manier blijf je niet steken in “Ik weet wel WAT ik moet doen, maar ik weet niet HOE ik het moet doen”.

Om het gemakkelijker voor mij en zo voordelig mogelijk voor jou te maken – plaats alsjeblieft jouw vraag in het commentaarveld hieronder op de volgende manier:

  1. Eén vraag per comment (2 vragen = 2 comments…)
  2. Houd het kort en to the point
  3. Stel jouw vraag over onderwerpen waar ik je daadwerkelijk mee kan helpen (zoals: marketing, sales, business-groei, social media, netwerken, onderhandelen, remarkable product, productiviteit, etc…)

Dat gezegd, weten we allebei dat het beste antwoord van de wereld jou nog geen stap verder brengt, tenzij je met dat antwoord actie onderneemt… of zoals we dat noemen… als je IMPLEMENTEERT!

Dus… in het kader van ‘doing whatever it takes to help you’, krijg je van mij – nadat jij jouw vraag/vragen plaatst in het commentaarveld hieronder – een 20-minuten durende video met mijn allerbeste implementatie tips.

Ik kan bijna niet wachten om jouw vraag(en) te lezen en ik verheug me erop om met jou samen te werken aan JOUW BESTE JAAR OOIT!

Op jouw succes,

Nisandeh

PS. Natuurlijk kan ik jou het beste helpen een begin te maken met 10X your business tijdens de Business Bootcamp. Dit 2-daagse training- en netwerk evenement is voor jou nog GRATIS. Je hebt dus niets te verliezen en alles te winnen.

De Business Bootcamp van januari is volgeboekt. Er zijn nog plaatsen beschikbaar voor de Business Bootcamp van april – dus reserveer nu jouw plek

PPS. Deel dit artikel met je Facebook vrienden en -fans, LinkedIn contacten, Twitter volgers en Google+ circles via de share knoppen hieronder, zodat ook de mensen in jouw netwerk profiteren.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
312 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Bastiaan Serlé
Bastiaan Serlé
7 years ago

Beste Nisandeh,

Dank voor opnieuw jouw geweldige aanbod! Mijn vraag is: Hoe bereik ik mensen die in leefcommunities (woongroepen eco-villages etc) wonen en werken het meest effectief om ze ze vragen te stellen over wat ze nodig hebben?

Diederick
7 years ago

Hoe kan ik inkopers bereiken als ze niet makkelijk bereikbaar zijn!

Anesti Bochem
7 years ago

Hallo allemaal,

Graag zou ik ook willen weten hoe ik mensen aan het reageren krijg op mijn blog.

Robert Rosier
Robert Rosier
7 years ago

Hoe definieer je nou precies een niche markt?

Kies je willekeurig voor sociale, geografische en andere kenmerken of is er een wetmatige werkwijze voor?

Marjolein Kalter
7 years ago
Reply to  Robert Rosier

Hoi Robert,
Naast dat ze je moeten kunnen betalen is de verschrikkelijk subjectieve en tegelijkertijd effectieve vraag:
wie vind je het allerleukste om mee te werken?

Grootse groet,
Marjolein Kalter

Nicole Hatangimbabazi
Nicole Hatangimbabazi
7 years ago

Ik ben een beginnende ondernemer en ik heb een vraagje.
Hoe stel je waarde aan de service die je biedt?
Nog specifieker, hoe vertaal je die waarde om in geld?
Hoe beslis ik hoeveel mijn toekomstige klant voor mij service moet betalen?

Help please.

Leni Minderhoud
7 years ago

Beste Nicole,
Dit is een goede vraag. Een simpele tip en je kunt het zo ingewikkeld maken als je wilt. M.i. is het een combinatie van factoren. Ten eerste wat zijn je kosten. Kosten van een locatie, verzekeringen, materiaal, investeringen. Die kun je omrekenen naar een tarief per uur. De uren zijn de duren die je daadwerkelijk kunt declareren. Is bij aanvang een inschatting denk ik.
Dan komt er winst bij en wat je vind dat jouw arbeid waard is. Dat is een ervaringscijfer van jouw branche. Het uiteindelijke tarief per uur zul je ook met de markt moeten checken. In welk segment zit je, en wil je je als expert laten zien. Dan kun je hoger gaan zitten.

Je kunt ook je toekomstige prospects in een enquete vragen wat ze jouw product/dienst waard vinden. En dan m.n. het resultaat wat ze krijgen. Je hoeft niet een tarief per uur te noemen maar je kunt ook een totaal bedrag quoten. Wel zelf berekenen of je daarmee uitkomt.
Daarnaast is het ook zinvol om een inschatting te maken wat voor inkomen je nodig hebt en dat weer terugrekenen naar declarabele uren.

Ik denk dat Nisandeh ook antwoord gaat geven want dit is een van de onderwerpen in de trainingen.

ondernemende groet!
Leni Minderhoud

Nicole Hatangimbabazi
Nicole Hatangimbabazi
7 years ago

Beste Leni,
Hartstikke bedankt voor je advies!!
Ik heb er zeker iets aan.

Maarten Hasken
7 years ago

Goed advies Leni, hier heb ik zelf ook heel veel aan!

Thanks!
Maarten

Nicole Hatangimbabazi
Nicole Hatangimbabazi
7 years ago

Beste Leni,
Hartstikke bedankt voor je advies!!
Ik heb er zeker iets aan.

Paulien van 't Westeinde
Paulien van 't Westeinde
7 years ago

Wat vind jij dat het waard is? Niemand in de zaal had €4000 genoemd als prijs voor een cursus bij Open Circles, maar Nisandeh vindt zelf dat dit het waar is.

Je moet er zelf in geloven. Als iets goedkoop is, krijg je het imago ‘dat het niet veel zal zijn’. Daarom raak je dingen op marktplaats ook eerder kwijt voor 5 euro dan voor niks!

Patricia Budding
7 years ago

Mijn grootste uitdaging nu is hoe ik mijn reserves sneller kan laten groeien.

Richard Kok
Richard Kok
7 years ago

Beste Nisandeh,

Mijn vraag is hoe ik makkelijker aan budgetten kan komen voor projecten die ik doe of wil doen, projecten die vaak het ‘algemeen belang’ dienen. Mensen en organisaties vinden vaak de projecten erg interessant, maar willen vervolgens niet of nauwelijks investeren in deze projecten.

Chantal Hermes
7 years ago

Hoe schrijf ik een blog die succesvol is zodat meer klanten mijn blog lezen?

Hoe bepaal ik mijn doelgroep?

Esther Molenaar
7 years ago
Reply to  Chantal Hermes

He Chantal,

Uit ervaring kan ik zeggen dat je een succesvol blog ontwikkelt door steeds te blijven schrijven en veel waarde te geven.

Het is vooral belangrijk dit onder de aandacht te brengen via social media. Breng mensen uit jouw netwerk op de hoogte van je blog en je artikelen en vraag een aantal mensen om eens te reageren op een artikel.

Een goede trigger om mensen te laten reageren is door ze met een cadeautje te bedanken, een digitaal cadeautje wel te verstaan in de vorm van een e-book of video. Iets waar ze ook weer veel waarde uit kunnen halen.

Succes!

Paulien van 't Westeinde
Paulien van 't Westeinde
7 years ago
Reply to  Chantal Hermes

Nisandeh heeft 7 tips voor goed zakelijk bloggen. Deze zou je in je inbox kunnen hebben gehad net als ik, anders kan je ernaar vragen! Ze zijn echt nuttig!

Arianne Elderman
7 years ago

Door een remarkeble product te ontwikkelen zou ik mij kunnen onderscheiden van de andere aanbieders.
Mijn vraag: Hoe ontwikkel ik een remarkeble product?

Albert Kramer
7 years ago

Ik ben specialist in het ontwerpen van ‘remarkable’ producten. Misschien moeten we een keer praten.

Astrid Reijmers
7 years ago

Hoi Nisandeh,

Ik wil graag dagelijks linken met 10 mensen. Mijn vraag is: hoe link ik met mensen die ik totaal niet ken, maar wel een begeleidend bericht wil sturen en niet alleen een connectieverzoek? Dit buiten de groepen waar je je bij kan aansluiten.

Mijn doelgroep zijn ouders van kinderen met leerproblemen (en nog verder gespecificeerd) en kunnen een profiel hebben waar kinderen en leren totaal niet in voorkomen.

Leni Minderhoud
7 years ago

Dit is een interessante vraag over LinkedIn die ik heel vaak krijg. Linken met onbekenden is een grote toegevoegde waarde van LinkedIn, ze brengen nl een groot netwerk met zich mee. je kunt bijna nooit bij voorhand weten of deze mensen je wat kunnen brengen, want je kent hun netwerk nog niet. Als je met zoveel mogelijk mensen linkt, zullen er altijd mensen tussen zitten die of zelf of mensen kennen met kinderen die leerproblemen hebben. Je zult dan wel zo nu een dan iets over jouw werk met ze moeten delen.

Op inkedIn kun je een persoonlijk bericht sturen. Dit verandert helaas iedere keer. Momenteel is het zo dat wanneer je op een profiel staat, je bovenaan naast de ‘connect’ button een driehoekje ziet. Als je hierover beweegt, klapt het open en zie je ‘personalize invitation’ .

Het is ‘done’ op LI datje met vreemden connect. Kijk altijd of je iets interessants of gemeenschappelijks ziet in hun profiel. Dat is dan een mooie aanleiding. Bijna iedereen accepteert een vriendelijke uitnodiging met een persoonlijke noot.

Succes!
Leni

Astrid
7 years ago

Dank je wel voor je reactie Leni, ik ga het zeker doen. Hik er al een tijd tegenaan (sinds de Starter en de Master Entrepeneur vorig jaar). Toch wil ik het ivm het belang. Met recht een geval buiten mijn comfort zone treden 🙂

Groetjes,
Astrid

Mirjam van Drimmelen
7 years ago

Hoe schrijf ik inhoudelijk goede en wervende teksten voor een videoblog?

René Arns
7 years ago

Al de vragen die je als voorbeeld noemt onderstreep ik en zou ik het antwoord al op willen.

Daarnaast zou ik graag willen weten waaraan de beste sales pagina moet voldoen?

Ik ben heel druk met de implementatie en zie nu de eerste vruchten verschijnen, er komt beweging in. Ben nog steeds zeer geinspireerd door alles wat ik bij OC heb geleerd en heel dankbaar dat ik die keuze heb gemaakt!

Keep up the good work Nisandeh!

Marjolein de Nooijer
Marjolein de Nooijer
7 years ago

Mijn vraag: Hoe bepaal je welke creatieve ingevingen om je product te verkopen het waard zijn om energie in te steken?

Ik heb veel creatieve ideeën om mezelf op de kaart te zetten, maar als ik allemaal wil uitvoeren is het te tijdrovend en is het maar de vraag of ze het gewenste effect zullen hebben.

Een paar dingen wil ik gewoon uit pure nieuwsgierigheid uit proberen, maar over andere twijfel ik of het de energie wel waard is.

Dolores Dimic
Dolores Dimic
7 years ago

Marjolein, heb je een mogelijkheid om dit aan je doelgroep te vragen, op een subtiele manier? Wie zijn je concullega’s en hoe doen zij het? En wat vindt je van een voor een uitproberen, kijken wat werkt, verbeteren, en stoppen met wat niet werkt? Veel succes!

Ursula Ouwerkerk
7 years ago

Hoe houd ik focus op mijn bedrijf met al die dagelijkse afleidingen?

Leni Minderhoud
7 years ago

Ursula,

Het klinkt misschien flauw, maar uiteindelijk zijn afleidingen en er je van afhankelijk maken een patroon, een gewoonte. Die kun je ook weer afleren. En een nieuwe gewoonte, nl focus voor in de plaats zetten.

Mij helpt het door dit met kleine stukjes te doen. En bijv ‘s morgen niet meer als eerste de laptop open klappen en de social media nalopen. (soms is dat heerlijk om op gang te komen dus zo nu en dan mag dat van mezelf..)

En begin dan gelijk de dag met de belangrijkste taak die je wilt afronden die dag of een stuk van een project dat je wilt afmaken.

Succes!
Leni

Maarten Hasken
7 years ago

Wat bij mij helpt is ten eerste om elke dag één of meerdere hoofddoelen te stellen. Bv “Administratie doen”. Vervolgens maak ik dan een lijst voor die dag met taken, waarbij ik me bij elke taak afvraag of ik daarmee dichter bij mijn hoofddoel voor die dag kom.

Ook stel ik mezelf gedurende de dag regelmatig de vrag als ik spontaan iets wil doen: “Helpt dit me bij mijn hoofddoel?”

Verder spreek ik met mezelf af dat ik telkens een vaste tijd werk, bv 30 minuten waarna ik een kleine pauze neem als beloning. Zo behoud ik mijn focus. En net als Leni begin ik altijd met de belangrijkste taak die dag.

groeten en succes,
Maarten

Harm Lotterman
7 years ago

Hoe overtuig ik wegbeheerders ervan dat het in hun belang is om mijn methode en concept om bermen te herstellen toe te passen? (advertenties, samenwerken met lokale aannemers, beurzen, social media, …)

Els Verschuren
7 years ago
Reply to  Harm Lotterman

Voorlichting geven,… in blog, in je nieuwsbrief,.. in elk gesprek dat je aangaat,. op elk niveau. Geef voordat je vraagt.

Marjolein Kalter
7 years ago
Reply to  Harm Lotterman

Beste Harm,
Als het makkelijker, lichter, simpeler, goedkoper, veiliger is dan hoe ze het nu doen hoef je weinig te overtuigen.

Wanneer je aansluit bij hun grootste klacht (en die weet op te lossen) hoef je vermoedelijk niet veel meer te doen.

Grootse groet,
Marjolein Kalter

Michaëla Wierdsma
Michaëla Wierdsma
7 years ago
Reply to  Harm Lotterman

Beste Harm,

Kan je in plaats van te overtuigen ook hun probleem schetsen en welke gevolgen dat heeft en wat een goede oplossing is zonder dat je gaat overtuigen?
Wie is je doelgroep en waar vind je die gewoonlijk? Hoe worden die het liefst benaderd?

Succes, Michaëla

Alexander Kootstra
Alexander Kootstra
7 years ago

How do you negotiate a deal where both parties leave in the best positive way for both?

I wish you all the best in being the inspiration for many in 2015!!!

Dave de Lange
Dave de Lange
7 years ago

Het duidelijk krijgen van de juiste doelgroep blijft moeilijk. Ik kijk nu naar een aantal dingen: Wat zie ik bij de ideale klanten? Wat voor soort problemen los ik op? Wat zou ik wel/niet graag doen?

Wat kan ik verder nog doen om mijn niche/ideale klant duidelijk te krijgen?

Marjolein Kalter
7 years ago
Reply to  Dave de Lange

Hoi Dave,
Interessante vraag!
Het lijkt alsof je heen en weer gaat tussen wat je zelf leuk vindt en waar zij mee zitten.
Voeg daaraan toe waar je kennis en ervaring hebt
En waar mensen voor willen betalen
En wat de bijdrage is aan hun leven (en daarmee aan de wereld)

Grootse groet, Marjolein

Mark Coppelmans
7 years ago

Ik ontwikkel maatwerksoftware om offertes en facturen te maken. Door gebruik van databases kan met een paar klikken een factuur gemaakt worden, in plaats van alles in te tikken.

Hoe laat ik mensen inzien dat ze door gebruik te maken van mijn software VEEL tijd besparen EN meer inzicht hebben in hun omzet en openstaande betalingen?

Met vriendelijke groet,
Mark Coppelmans
Factuur op Maat

Marjolein Kalter
7 years ago

Hoi Mark,

Heb je in beeld hoeveel tijd ze nu kwijt zijn aan offertes en facturen te maken?

Wanneer je van 20 naar 2 uur kunt heb je vast een businesscase die succesvol is.

Grootse groet,
Marjolein Kalter

Marjan vd Brink
Marjan vd Brink
7 years ago

Hoe krijg ik alle benodigde it-techniek onder de knie, en hoe/waar vind ik de echt goede programma’s om mee te werken (betaalbaar…)

Michaëla Wierdsma
Michaëla Wierdsma
7 years ago

When and how do you negociate with prospects and with suppliers?

EvaMaria De Belder
7 years ago

How do I get people to come to Spain and organize their incentives and workshops in a beautifull natural surrounding. Out of the daily context and routines, people absorb better. Everybody is interested, nobody takes the decision to come.

Esther Molenaar
7 years ago

Hi EvaMaria, Did you ask them why they are interested, but don’t buy. Maybe there is something missing. When you know what is missing, you can add it and offer it again.

Claudia Schalkx
7 years ago

Eva Maria hola

The incentive industry is one very sensitive to prices and rates. In the Netherlands it used to be the pharmaceutical industry to leverage on incentive trips for doctors. That is now forbidden by the law.

That being said, Spain is listed among the preferred countries for Dutch to go on vacation, so the like is there.

If you manage to deliver true value and a good price, and clearly communicate your Unique Selling Proposition (what’s in it for them and why you are the person to go to) you should be able to attract more people.

madeleine
7 years ago

Hi Nisandeh,

How do I get students in the age group 16-19 to comment on my blogs? I write about their schoolexams, give tips but this age group seems especially shy and does not respond.

Leni Minderhoud
7 years ago
Reply to  madeleine

Een goede vraag Madeleine. Dit is een lastige doelgroep voor blogartikelen. Ik denk zelf dat dit niet zo leeft bij hen. Ze zijn meer van het chatten, korte en snelle communicatie etc. Je zou in een groepchat terecht moeten komen, of zelf een groep van deze jongeren oprichten, met een goede trigger.

Michaëla Wierdsma
Michaëla Wierdsma
7 years ago
Reply to  madeleine

Hoi Madeleine,

Is het iets om ouders en docenten te inspireren en als doelgroep te kiezen. Voor een back-end product zijn het toch ouders die betalen. Via de ouders en docenten sijpelen jouw tips wellicht door.

Je kan ook magazines benaderen die deze doelgroep bereikt.

Succes, Michaëla

Marjolein Kalter
7 years ago
Reply to  madeleine

Wat een leuke Madeleine!
2 associaties die bij mij boven komen:
Stel ze een provocerende vraag, waar ze lekker op los kunnen gaan en anoniem op kunnen reageren als ze echt shy zijn.
Zorg voor hele coole kadootjes

Grootse groet,
Marjolein Kalter

Eric Plantema
7 years ago

How can I generate leads more cheap, instead of buying leads (for € 27,50 each)?

Simon Droog
Simon Droog
7 years ago

Hoe besteed ik werk uit? (mindset, aanpak, workflow, stappenplan)

Hester Verschoor
Hester Verschoor
7 years ago
Reply to  Simon Droog

Hallo Simon,

Stap voor stap: bedenk eerst welke werkzaamheden je wilt uitbesteden, kijk daarna of er mensen zijn in je omgeving waar je die werkzaamheden aan kunt/wilt uitbesteden of vraag je netwerk of ze iemand weten.

Daarna een gesprek voeren met de persoon (personen) aan wie je werk zou willen uitbesteden. Heb je je keuze gemaakt, maak dan goede afspraken over geld, uren, check de verwachtingen over en weer en ga er dan voor!

Ik help je graag met zaken uit handen nemen! Dat is wat ik doe.

Simon Droog
Simon Droog
7 years ago

Hey Hester, bedankt voor je tips en je aanbod. Het zo in stappen opdelen en deze één-voor-één aanpakken, maakt het gelijk een stuk overzichtelijker en makkelijker voor mij. Ik ga gelijk beginnen met het bedenken welke werkzaamheden ik wil uitbesteden.

En ik houd je aanbod in gedachten 🙂

Michaëla Wierdsma
Michaëla Wierdsma
7 years ago
Reply to  Simon Droog

Hoi Simon,

Besteed werk uit dat een ander kan doen en waar niet jouw mindset voor nodig is. Ik huur een student in voor dergelijke klusjes. Dat doe ik wit met loonheffing etc, dat zijn de kosten die op termijn minder zijn dan de baten.

Succes, Michaëla

Simon Droog
Simon Droog
7 years ago

Hey Michaela, goeie tip! Bedankt 🙂

Ivo van Tol
7 years ago

Hello Nisandeh,

My question is: How to get from selling my time to selling value? Thanks! Ivo

Leni Minderhoud
7 years ago
Reply to  Ivo van Tol

Dat is een mooie vraag Ivo. Als je Time=Value bekijkt, wat ontbreekt er dan nu aan wat je levert met jouw tijd? Wat is het resultaat van jouw werk voor je klant/opdrachtgever? En nog beter, wat is de benefit van de benefit voor je klant? Want dat is de value die je levert in mijn visie. Toch?

Mariëlle Schenk
Mariëlle Schenk
7 years ago

Waar moet ik beginnen met het starten van mijn coachingpraktijk en waar haal ik mijn klanten vandaan. Ik merk dat ik nog in het hoe blijf hangen en allerlei eisen aan mijzelf stel voor ik als coach kan starten.

Hoe krijg ik mijn focus helder? Ik ben bereid om volledig out of the box te gaan 🙂

Maarten Hasken
7 years ago

Goede vraag Marielle, ik worstel de hetzelfde uitdaging. Hoe creëer ik uit alle coachingsmethodieken, ervaringen en ideeën een coachingsproduct voor mijn specifieke klanten doelgroep? Ik zou hier graag eens over willen brainstormen met andere beginnende coaches en/of therapeuten.

Groeten,
Maarten

Leni Minderhoud
7 years ago
Reply to  Maarten Hasken

En brainstorm ook met ervaren coaches!

Leni Minderhoud
7 years ago

Misschien flauw Mariëlle, maar volg alle trainingen van Open Circles, daar leer je hoe je het stap voor stap doet.
Lees de artikelen hier op het blog over alle onderwerpen.

Maar mijn belangrijkste tip is, begin met je doelgroep te bepalen, je product opvallend te maken en te omschrijven. Test je product/dienst uit bij je doelgroep. Verfijn en polijst.
Blijf feedback vragen overal.

Laat een mooie website bouwen en communiceer overal over je bedrijf online en offline. Je hebt vast al klanten gehad dus een coach ben je al!
Vraag referenties.

Al doende zul je achter je focus komen, zeker als je out of the box gaat!

Succes!

Paulien van 't Westeinde
Paulien van 't Westeinde
7 years ago

Hoe ontdek ik passive income dat bij me past?

Bart Jansen
7 years ago

Hoe behoud ik, juist in tijden dat het (werktechnisch) wat rustiger is, mijn focus en aandacht t.a.v. mijn werk. Ik heb er nooit echt last van gehad, maar betrap er mij, de laatste periode, wat vaker op dat ik me laat afleiden door ‘bijzaken’.

Caroline Veld
7 years ago
Reply to  Bart Jansen

stel je doelen voor hoofdzaken vast met een lijstje “need to do” en “nice to do”. Check aan het begin en eind van de dag je lijstje. Houd je lijstje bij. Maar vooral: zorg dat je tijd genoeg hebt om ook leuke dingen te doen en rust te nemen. Balans is belangrijk. Wat je hier beschrijft is een onbalans, maar onduidelijk is door welke oorzaak.

Riet Venner
7 years ago

Hoe breng ik meer mensen/bezoekers naar mijn website op Google?

Roeland Bridie
7 years ago

Hoe kan ik meer concrete leads genereren n.a.v. ons E-book.

Anita Trinks
7 years ago

Nisandeh, thank you for giving this opportunity!

How do I get my target group to think differently and get them out of their comfort zone?
My question needs a little explanation: we have developed a web application for the (fashion) retail. This is a remarkable product which will give us passive income (thank you so much for telling us about Financial Freedom!). The program works well, however retailers need to learn to think differently about their management decisions. Like a lot of entrepreneurs who work the same way for years, they are not very openminded for the new economy and new ideas. When I know how to convince them, it really would help me a lot!

I’m looking forward to your solutions!

Anita van Arem
7 years ago

Hoe kan je omgaan met de spanning tussen commercieel handig bezig zijn (kortingen acties etc.) en werken met mensen met kanker (mijn doelgroep, heb het zelf ook gehad)?

Bij kanker waar veel mensen al vinden dat de zorg gratis moet zijn. Ofwel via gezondheidszorg of via subsidies of fondsen betaald. Lijkt onethisch om geld te vragen of met acties te komen..

Frank Jenniskens
7 years ago
Reply to  Anita van Arem

Hallo Anita,

Nog de beste wensen !
Heel herkenbare vraag. Bij mijn Aubades-bij-u-Thuis die ik aanbied speelt vooral bij senioren hetzelfde. Ze zijn eraan gewend dat op cultureel gebied veel gratis of voor een lage prijs aangeboden wordt. Voor een concert of theaterstuk in een officiële locatie wordt wel een redelijke -zij het gesubsidieerde – prijs betaald, maar eenmaal in een woonzorgcentrum of thuiswonend gunt men zichzelf dit stukje extra niet meer.
Ik denk dat een cultuuromslag nodig is, maar hoe doe je dat op korte termijn ?

Wat ik in ieder geval probeer, is inzichtelijk te maken wat er van mijn kant allemaal bij kom kijken.
Ook benadruk ik dat ik niet gesubsidieerd ben en ervan probeer te leven. {Laatst zei een oudere heel betekenisvol: “Prachtig wat je doet. Ik hoop wel dat je er nog een goede baan naast hebt…”}

Leuk om ervaringen en positieve verhalen te blijven delen.

Alle goeds en ik wens je toe dat 2015 voor je een doorbraak-jaar mag zijn !

Arnoud Kas
7 years ago

Hoi Frank,

Ik herken wat je schrijft. Ik ga zelf niet proberen de “cultuuromslag” te bewerkstelligen. Wat ik wel doe is het volgende:
Het begint bij mij bij het kwalificeren van mijn klanten:
– Hebben ze mijn dienst het nodig?
– Kunnen ze het gebruiken?
– Willen ze mijn dienst?
– Kunnen ze het zich veroorloven?
Als op één van deze vragen met “nee” wordt geantwoord, behoort die klant niet tot mijn doelgroep.

Als ik dan toch iets doe is dit niet voor mijn “business” maar voor “hobby” of voor “contribution”.
Dit is iets wat ik ook met enige regelmaat doe maar ik scheid dit van mijn business.
Ook zou het een front end kunnen zijn. Zo heb ik gisteren tijdens een nieuwjaarsfeest voor een zorginstelling vrijwel gratis gespeeld met de toezegging op meer business (bij alle vestigingen voor mij en de collega troubadours) als het goed zou bevallen. Dit gaan we nu doen.

Jouw prachtige aubades bij u thuis, die je doet zou ik dus of in het contributie vlak plaatsen of als front end (met uitzicht op een backend) of alleen voor de mensen die er ook geld voor over hebben.

Succes!

Caroline Veld
7 years ago
Reply to  Anita van Arem

Dag Anita,

Kijk maar hoe goede voorbeelden als Kika, Rode Kruis of Unicef het doen. Hoewel jouw doelgroep veel kleiner is, en je contact veel persoonlijker, verandert dat weinig aan de toon/klankkleur van de marketing communicatie en de wijze waarop je om aandacht vraagt.

Houd het concreet, helder en neutraal. Direct beginnen met uitleggen welke vormen van zorg wel en niet vergoed worden, voorkomt misverstanden. In persoonlijke communicatie kun je dan kleine “relatiebinders” inzetten. Vraag na een half jaar nog eens hoe het met iemand gaat, ook al komt die niet meer dagelijks in jouw praktijk.

Mocht familie betrokken zijn: vraag nog eens hoe het hen vergaat. Laat hen evt. kennisdelen als expert in mantelzorg/verwerking. Verbind jongeren/ouderen/vrouwen met elkaar in kleine groepjes.

Ik heb geen idee hoe je praktijk eruit ziet, maar dit zijn goedbedoelde tips waarvan algemeen bekend is dat ze werken om je relatiebestand goed te onderhouden. Aandacht is het belangrijkste dat je kunt schenken. Succes!

Marjolein Kalter
7 years ago
Reply to  Anita van Arem

Wat?

Is het echt waar dat mensen vinden dat zorg gratis moet zijn?
Als ik een (potentieel) dodelijke ziekte zou hebben, zou ik mijn portemonnee leeg willen schudden als me dat de kans terug zou geven dat ik 85 zou worden.

Ik weet niet of de insteek is dat je korting geeft, (anders dan om je vertrouwen te wekken). Volgens mij moet vooral effectief zijn wat je biedt.
No time to waste!

Grootse groet,
Marjolein Kalter

Corinne Sprenger
7 years ago

Hoe kan ik mensen voor mij laten werken? En dat ze dan ook dezelfde kwaliteit leveren als dat ik doe.

Stella Verschut
7 years ago

Wat kan ik doen om de mensen in mijn netwerk weer actief te krijgen? En ja, ik moet nog implementeren wat ik inmiddels geleerd heb. Loop voor mijn gevoel achter de zaken aan…

Ina van de Hoef
7 years ago

Hoe kan ik het krijgen van referenties in een systeem zetten, zodat ik er veel krijg, dat ze waardevol zijn en mij weinig tijd kost?

Leni Minderhoud
7 years ago

Dag Ina, heb je de 14 filmpjes van Nisandeh gevolgd over referenties? Dan heb je gelijk het hele systeem te pakken!

Wimen Alfrink
7 years ago

Hoe maak je je dienst uniek?

Paulien van 'te Westeinde
Paulien van 'te Westeinde
7 years ago
Reply to  Wimen Alfrink

Kijk om je heen naar concullega’s. Je denkt waarschijnlijk “ik zou dat zus of zo anders doen”. Dat maakt jouw dienst uniek: hebbes!

Henri vd Leest
Henri vd Leest
7 years ago

Bij mij liggen de grootste problemen bij het implementeren van de ideeën. Hoe hou ik de drive erin? Waar haal ik de tijd vandaan?

Paulien van 't Westeinde
Paulien van 't Westeinde
7 years ago
Reply to  Henri vd Leest

Al plan je maar een kwartier per dag, en half uur op dagen dat het kan: dan ben je toch ruim een uur per week bezig hiermee en overtuig je jezelf om er na een tijdje meer tijd in te stoppen / of niet.

Blijven doorgaan, het gaat om de kwaliteit en niet kwantiteit (hoe snel je het bereikt).

Tjerk Wiersma
Tjerk Wiersma
7 years ago

Hoe kan ik meer mensen bereiken en daarna begeleiden met een Netwerk Marketing concept zodat mijn business in 2015 explosief zal groeien?

Mie Dams
7 years ago

Beste Nisandeh,

Hier is mijn vraag:
Waar kan ik mijn financiële kennis vergroten, die betrekking heeft op de Belgische situatie?

alvast dankjewel!

Mie

Leni Minderhoud
7 years ago
Reply to  Mie Dams

Hi Mie,

Alvast mijn reactie. Je zou ook Sandra de Milliano eens kunnen vragen. Zij is in België vast thuis in de mogelijkheden hiertoe en zit ook in de Open Circles Community. Je kunt haar ook op LinkedIn vinden.

succes!
Leni

Veronica Alberts
7 years ago

Hoe krijg ik een betere bezetting in mijn kamers?
Ik ben er van overtuigd dat mijn accomodatie bij de tijd is.
Waar vind ik die extra gasten die voor mijn accomodatie kiezen.

Lody van Gulik
Lody van Gulik
7 years ago

Mijn nieuwe bedrijf richt zich op (semi-)overheden, banken, verzekeringsmaatschappijen, grote accountants- en managementsbureaus e.d.. Het binnenkomen bij deze instellingen is voor mij het grootste probleem.

Marlies Kerremans
7 years ago

Hoe je een tussenstap kunt zetten tussen de Nederlandse marketing manier van uitleg over mijn product naar direct ja zeggen zonder ‘te pushy’ gevonden te worden door het typisch Nederlandse ‘doe maar gewoon’ gedrag…..

Alvast veel dank Nisandeh,
Kind regards, Marlies

Bart van Veghel
7 years ago

Ik kan vaak kort productief zijn. Kort focus hebben. Maar hoe behoudt ik dit op de lange termijn!

Bart

Leni Minderhoud
7 years ago

Hi Bart, herkenbaar!
Oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Steeds iets langer focus, eventueel met een timer. Beloon je zelf als je 5 minuten langer focus had. Ga afleidingen uit de weg, begin ‘s morgens zonder telefoon, computer met je belangrijkste taak van de dag en maak die af.
Veel afleiding is een patroon, maar minder afleiding wordt ook een patroon. Ik heb dit zo ervaren en het werkt!

Succes!
Leni

Michaëla Wierdsma
Michaëla Wierdsma
7 years ago

Hoi Bart,

Plan dan alles kort met lange termijn voor ogen. Zet dat wat jij wilt bereiken als een doel neer en snijd het in hapklare stukken.
Beloon jezelf na elke stap zodat je succes viert en het naar meer smaakt.

Overzie niet de hele trap, slechts een trede per keer.

Succes, Michaëla

Verhees Produkties, Hein

Hoe maak ik mensen op een snelle manier bewust van hun dan nog onbewuste behoefte aan mijn product.

Leni Minderhoud
7 years ago

Hi Hein ,

Als je het echt snel wilt, zou ik overal zijn om je product/oplossing te presenteren. Alle social media, podia, trainingen, bloggen etc. Be present everywhere!

Laat het publiek jouw product ervaren, dat is de beste verkooptool.

En….stand out of the crowd…Doe iets heel anders dan je collega’s/concurrenten.

Succes!
Leni

Arwin Wijnschenk
7 years ago

Nisandeh,

Implementatie loopt soms vast omdat je een specifiek antwoord of hulp nodig hebt. Als jij de vragen bundelt voor een nieuwe cursus of blog serie, is dat voor jou handig maar helpt de mensen specifiek niet verder, en dus hun implementatie ook niet! Ik zou dus het ook direct beantwoorden van de mensen die de moeite nemen jou te voorzien van onderwerpen op gaan pakken.

Hoe lastig en inefficiënt je dat ook vindt. Dat zijn namelijk wel je grootste ambassadeurs en investeerders! Ik hoor namelijk geluiden dat mensen dat een steeds groter en vervelend gemis vinden en dat lijkt me niet je bedoeling. Een gesprek is namelijk altijd twee kanten op….

Maak er een geweldige dag van!

Arwin Wijnschenk

Nisandeh Neta
Nisandeh Neta
7 years ago

Hi Arwin,

It’s not very handy for me to answer each comment on the blog, as it has very little leverage.

By choosing the questions that have mass appeal and answering them in a form of a video or an article, which can be posted on multiple platforms – the question and answer get a lot more exposure and as a result make more impact.

About the implementation part – you are right.

Most small entrepreneurs struggle with implementation, and since I can’t sit next to each entrepreneur and force them to implement, I have to settle for sharing my best implementation tools (some of them are in the video you’ve got after we approved your comment).

Thanks a million for the feedback and thinking aloud.

To your success, Nisandeh

Joyce Domipg - Vasilda

Wie helpt mij mijn plannen te kanaliseren?
Mijn hoofd tolt van de plannen en ideeen en heb hulp nodig bij het stellen van prioriteiten en stap voor stap te werk gaan.

Maarten Hasken
7 years ago

Hai Joyce, goede vraag en als ik je een advies mag geven, begin dan allereerst met alles, werkelijk ALLES op papier te zetten. Je zult zien dat je dan al snel een eerste ordening ziet ontstaan.

Groeten,
Maarten

Bernard Winsemius
7 years ago

Hoe krijg ik mijn LinkedIn profiel nog optimaler?

Leni Minderhoud
7 years ago

Dag Bernard,
Als je in de Coworking bent, kun je mijn expertsessies hierover volgen. De aanstaande is al volgende week.

Er worden veel trainingen gegeven over LinkedIn en gewoon googlen levert al veel info, blogs en e-books. ja, LI geeft heel veel mogelijkheden die mensen nog niet weten.

De Q&A (Helpcenter) op LI is erg goed. Gewoon je vraag stellen en er komt een antwoord. Zelfs de helpdesk antwoordt binnen een dag.

Succes
Leni

Suzanna van der Laan
7 years ago

Ik heb mijn perfecte team voor ogen, maar hoe vind ik de juiste mensen om mee samen te werken? Hoe weet ik of ze ook echt geschikt zijn, zonder eerst te investeren in een samenwerking om vervolgens te ontdekken dat we toch niet bij elkaar passen. Is daar nog een handige manier voor?

Thijmen Grootjen
7 years ago

Hallo Suzanna

Ik begrijp je vraag en ik heb misschien een tip die daar verder mee opweg kunt helpen.

Je hebt vast een reden waarom je nieuwe teamleden zoekt.
Er komt dus waarschijnlijk `n sollicitatie ronde.

Wat ik deed! in mijn professionele tijd was de 5 beste sollicitanten…. uitkiezen. En deze 5 mensen liet ik één van de komende projecten uitwerken thuis. Op hun manier zodat volgens hun strategie het project succesvol en in goede samenwerking konden realiseren en vroeg hen ook om daar 2 scenario`s bij te voegen. Ik gaf hen ook de tijd die we zelf hanteerde om dit type projecten uit te werken.

Op die manier heb je direct een duidelijk inzicht hun benadering is en wie ze in of extern denken nodig hebben en wat er misschien niet binnen de organisatie zelf aanwezig is om je project succesvol te organiseren. Zo krijg je ook inzicht hoe planmatig deze mensen werken.

Groet, Thijmen

Remco Evers
7 years ago

Beste Nisandeh,
Waar en hoe kan ik het best een geautomatiseerde mailinglist opbouwen voor de nieuwsbrief met aanbiedingen?

vriendelijke groet,
Remco

Leni Minderhoud
7 years ago
Reply to  Remco Evers

M.i. en dit is ook de enige methode die ik ken is vanuit je website en een opt-in voor je gratis product of nieuwsbrief. Mensen schrijven in met hun naam en emailadres.
Of is je vraag, hoe krijg ik mensen naar mijn website?

Dat kan via al je campagnes op de diverse social media, offline, netwerken etc.

Nicky Koopmans
7 years ago

Hoe schep je overzicht in prospects en leads?

Marjolein Kalter
7 years ago
Reply to  Nicky Koopmans

Hoi Nicky,
Ken je perfectview?
Gratis en online tool

Grootse groet, Marjolein

Caroline Veld
7 years ago
Reply to  Nicky Koopmans

Slim zijn met Excel of voor weinig een goed softwarepakket aanschaffen. Het loont zich.

Ik gebruik Nimble, vanwege de goede koppeling met social media. Maar inmiddels zijn er concurrenten, die zijn ook goed. Kosten allemaal ongeveer 10 euro per maand, heeft zich bij mij binnen een week terugverdiend.