Jouw grootste frustratie

4531 views | 326 reacties |
shares


Eén van de dingen die ik in de Business Bootcamp aan deelnemers vroeg, was om in kleine groepen de grootste frustraties in hun business te bespreken.

Vervolgens vroeg ik dan om een paar frustraties uit het publiek, liet ze zien dat veel van hen lijden aan dezelfde frustraties en legde uit welke frustraties, uitdagingen of problemen in de Business Bootcamp aan bod zouden komen en welke niet.

In eerste instantie was dit proces bedoeld om om te gaan met de verwachtingen van de deelnemers.

Maar na een aantal trainingen werd het veel krachtiger dan een tool om verwachtingen te behandelen.

Het maakte mij bewust van de dingen waar mijn doelgroep mee worstelt, en dat hielp me om zowel de Business Bootcamp als de vervolgtrainingen en mijn blog artikelen steeds te verbeteren.

Het resultaat was dat de Business Bootcamp steeds beter werd, met als gevolg enthousiastere en tevredenere deelnemers, die dankbaarder waren, meer kochten en meer doorverwezen.

Kun je je voorstellen hoe jij een dergelijke strategie in jouw business kunt gebruiken?

Hier is een voorbeeld van hoe ik meer waarde kon bieden…

Keer op keer hoorde ik als belangrijkste frustratie: “Ik heb niet genoeg klanten!”, wat zich vertaalde in een hele praktische vraag… “Hoe krijg ik meer klanten?

Deze vraag bleek echt een pijnpunt te zijn voor de meeste ondernemers en ik ben er vrij zeker van dat jij jezelf die vraag ook hebt gesteld en misschien zelfs meerdere malen… Nietwaar?

Maar het punt is…

Dit is niet de goeie vraag om te stellen!

En als je niet de goeie vragen stelt, krijg je ook niet de goeie antwoorden.

Toen ik me dit besefte, heb ik de sessie over ‘Nieuwe Marketing’ ontwikkeld.

Dit is één van de sessies in de Business Bootcamp waarin veel van de deelnemers ineens ‘het licht zien’.

Als je ophoudt met vragen ‘Hoe krijg ik meer klanten?’ en je stelt jezelf de vraag ‘Hoe maak ik meer vrienden?’… dan wordt er onmiddellijk een versneld groeiproces op gang gebracht in jouw business.

De hele uitleg van dit principe kost me veel meer plaats dan ik hier beschikbaar heb – en je hebt al je aandacht ervoor nodig, zo belangrijk is het…

Weet je wat…

Neem een moment de tijd om in het commentaarveld hieronder jouw grootste frustratie(s) in jouw business met me te delen en dan stuur ik je de video ‘The New Marketing – New Paradigm’ uit de Business Bootcamp.

Of, nog beter… kom naar de komende Business Bootcamp, dan laat ik je niet alleen de principes zien van de Nieuwe Marketing, maar belangrijker nog, ik laat je dan ook zien hoe je deze principes direct in de praktijk brengt in jouw business. Zodat je je verkoop kunt vergroten, meer mensen kunt helpen en meer plezier kunt hebben in het proces.

De Business Bootcamp is nog steeds GRATIS
(je betaalt alleen voor jouw koffie/thee  en lunches) –
dus er is GEEN REDEN om het uit te stellen.

Ga het commitment aan met je business, je familie,
je klanten en… jezelf… om meer succes te creëren met je business en van 2013 jouw beste jaar ooit te maken.

Pak je voordeel en meld je aan!

Dus… in het kort…

  1. Neem een moment de tijd om in het commentaarveld hieronder jouw groostste frustratie(s) in jouw business met me te delen en dan stuur ik je de video ‘The New Marketing – New Paradigm’ uit de Business Bootcamp.
  2. Klik hier om je aan te melden voor de komende Business Bootcamp
    Ook als je de training al hebt gedaan… er komen weer nieuwe stukken in voor en je wilt zeker de energie, inspiratie en netwerkkansen niet missen – om jouw te helpen van 2013 jouw beste jaar ooit te maken.

Tot die tijd… DEEL dit artikel s.v.p. met jow netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen hieronder te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk ervan kunnen profiteren.

  • - Facebook-vrienden
  • - Twitter-volgers
  • - LinkedIn connecties
  • en bloglezers...

Op jouw succes, Nisandeh

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
326 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Marianne van Lierop
Marianne van Lierop
9 years ago

Mijn allergrootste frustratie is echt mijn onzekerheid. Ik herken ook heel veel van bovenstaande problemen maar ik weet bijna zeker dat als ik mijn bedrijf kan leiden zoals ik mijn passie bedrijf, dat IS dus uiteindelijk het uitgangspunt van mijn onderneming dan komt alles goed. Maar ik ben zó onzeker over mijn kwaliteiten en mijn kunde om een bedrijf te runnen. Een passie runnen is niet zo moeilijk … maar er geld van maken is toch weer een ander verhaal. (van je hobby je werk maken ……?? )

Alexandra Gerny
9 years ago

Ik vrees ik heb niet zo veel frustraties … wel dingen, die ik anders zou willen doen. Bijvoorbeeld wil ik gefocuster werken. Ik word er weliswaar beter in, maak bv weekplanningen, maar ik krijg nog niet genoeg voor elkaar. Doorgaan …

Anja Leinders
9 years ago

Plannen is één ding, implementeren is nog wat anders…
Ik blijf ook nog wel eens in de lijstjesfase zitten…

Audrey van der Linde
Audrey van der Linde
9 years ago

Geen frustratie, of toch wel?
Misschien het besef dat leeftijd (bijna 50) én ervaring (veel) ook tegen kunnen werken en daarmee beseffen dat je moet gaan herbezinnen.
Frustrerend, maar tegelijkertijd ook wel weer erg leuk!

Astrid de Heij
9 years ago

Ik heb nu een paar keer een korte GRATIS ENERGIE HEALING aangeboden. Mensen vinden het meestal geweldig wat ik doe, en de reacties zijn positief. Dus vrienden maken lukt op dit moment goed. Het zou alleen ook fijn zijn als die vrienden ook betalende klanten gaan worden.
Daarnaast kost nieuwe producten opzetten heel veel tijd 🙁

Esther Nijdam
9 years ago

Het is voor mij erg moeilijk om de juiste balans tussen werk, sociale activiteiten, huishouden en zelfontwikkeling te vinden. Als ik veel werk, zie ik mijn vrienden te weinig of hou ik niet genoeg tijd over voor zelfontwikkeling, als ik mijn huis netjes wil houden, kom ik niet voldoende aan werken toe etc. Er is altijd wel iets dat er bij inschiet. Erg frustrerend!

Joke Wageveld
Joke Wageveld
9 years ago

De grootste frustratie is het gedrag van andere ondernemers t.o.v. mijn goedlopende vertaal- en tekstbureau. Mijn bedrijf bestaat nu 5 jaar en draait goed (althans naar tevredenheid, ik verdien genoeg en kan het werk aan). Het stoort me ontzettend dat tijdens netwerkbijeenkomsten in mijn omgeving andere ondernemers die in dezelfde branche zitten, proberen je bedrijf onderuit te halen door negatieve uitingen. Gezien het feit dat mijn bedrijf nog steeds goed presteert en nieuwe klanten krijgt, hebben die negatieve uitingen geen of weinig effect, maar het stoort me ontzettend. Ik vraag me wel eens af wat het daadwerkelijke effect is van deze uitingen, die soms echt onder de gordel gaan en op de persoon gericht zijn.

Sijtje Princen
9 years ago
Reply to  Joke Wageveld

Hoi Joke,

Wat naar dat je die ervaring hebt in netwerken. Ik moet zeggen dat ik het gedeeltelijk herken in de netwerkbijeenkomsten die ik voorheen bezocht en toevallig vandaag merkte ik het ook weer bij een netwerklunch. Ik weet niet of je al bij Open Circles bijeenkomsten bent geweest, maar zo niet, dan is dit een uitnodiging om het uit te proberen. De sfeer bij Open Circles bijeenkomsten is open, energiek en behulpzaam. Mensen proberen je te helpen, zelfs als je concurrent bent, omdat de meeste niet in termen van concurrenten denken, maar je zien als potentiële samenwerkingspartner. Ik ben benieuwd naar je ervaring!

Freek Prüst
Freek Prüst
9 years ago

Dat er zoveel ontslagen worden

Dieneke Klarenberg
9 years ago

Heb mij net opgegeven voor mijn tweede Business Bootcamp. Heb ergens de rij verlaten. Gebrek aan focus en overvloed aan uitstelgedrag.

Fenna Janssen
9 years ago

Mijn grootste aandachtspunt is tijd nemen om mijn boek af te maken en het lef te hebben een uitgever te regelen!
Frustraties heb ik weinig over mijn bedrijf. Na 1 jaar werken als ZZP-er heb ik al voldoende inkomen! Heel fijn en het zorgt ervoor dat ik een beetje te lui ben om weer grote projecten op te pakken.

Jaap Nauta
9 years ago

Mijn grootste frustratie is het doorbreken van dubbele agenda’s. Ik merk vaak dat er niet open en eerlijk wordt gecommuniceerd omdat er een ‘hidden agenda’ is.

Alix Adams
Alix Adams
9 years ago
Reply to  Jaap Nauta

En zeg je hun dat ook? Het benoemen kan al een opening geven.

Chantal Creemers
Chantal Creemers
9 years ago

Hoe kan ik voorkomen dat klanten gewoon niet op komen dagen, zonder enige vorm van afmelding.

Caroline Hoogerwerf
9 years ago

Hoi Chantal,

Je kunt aangeven dat je het behandel bedrag in rekening brengt wanneer niet wordt afgemeld. Ik heb dit maar 1x hoeven doen. Ik vond het heel lastig en voelde me er heel rot onder. Maar aan de andere kant hebben mensen die niet komen opdagen zonder afmelding geen respect voor mij en mijn tijd. Daar voel ik me nog rotter bij. Ik ben de tijd tenslotte wel kwijt.

groeten van Caroline

Chantal Creemers
Chantal Creemers
9 years ago

Bedankt Caroline,

Ik weet dat je gelijk hebt maar ik vind het toch lastig om te doen. Ik bevind me in een luxe branche en ben bang om klanten daarmee te verliezen. Ik kan het me eigenlijk niet veroorloven om klanten kwijt te raken. Wat is dan wijsheid?

Wilko van der Ploeg
9 years ago

@Chantal: Ik weet niet wat je doet, maar bij de meeste diensten die ik afneem, heeft het bedrijf in de algemene voorwaarden iets staan van ‘als je niet op komt dagen, moet je toch betalen’ (alleen wat aardiger verwoord)… op zich denk ik ook heel terecht.

Zet het gewoon in je voorwaarden en stuur ook een rekening als de klant niet komt opdagen…

Het is zoals Caroline het zegt: Als jij dit zomaar accepteert, neem je je eigen tijd niet serieus… hoe kun jij dan verwachten, dat je klanten dit wel serieus gaan nemen?

Rogier Neefe
9 years ago

Hoi Chantal, no show en niet betalen is geen optie. Zoals Wilko aangeeft, duidelijk in je voorwaarden opnemen en de factuur sturen. En nabellen als deze niet betaald wordt.

De meeste service providers kennen een 100% fee voor no show niet 24 uur vooraf gemeld. Er zijn ook opties als 75%/50%/25% retour bij tijdig afzeggen.

Mocht je klant moeilijk doen dan kun je altijd in gesprek gaan, de behoefte uitvragen en een aanbod doen waarbij de klant betaald en iets extra’s van jouw ontvangt.

Sijtje Princen
9 years ago

Hoi Chantal,

Dat is een groeiproces, dat ik heel goed herken. Ik verplaatste me zo in de ander dat ik bij alles dacht, oh ja, dat is vervelend voor je en dus geen factuur stuurde. Tot ik een paar jaar geleden in een week tijd 7 afmeldingen kreeg. De een kwam niet door een ziek kind, de ander niet vanwege de oppas die ineens afbelde. Weer een ander durfde niet te rijden in de mist enz. enz. En bij iedereen begreep ik het en stuurde ik geen rekening. Het probleem van al die verschillende dames werd telkens weer opnieuw mijn probleem. En na die week, was ik er zo klaar mee! Een vanaf dat moment breng ik gemiste of op het laatst geannuleerde afspraken in rekening. Ik communiceer daar helder over, al vanaf het eerste contactmoment. Mensen weten waar ze aan toe zijn. En nog vind ik het soms lastig en moeilijk. Maar ik doe het wel! Succes

Dieuke Feenstra
Dieuke Feenstra
9 years ago

Betaling vooruit vragen. Althans een deel.

Sylvie van den Meerendonk

Mijn grootste frustratie is dat ik de stap aan het zetten ben van zzp naar ondernemer en tegen een aantal dingen aanloop: hoe werk je mensen in, hoe stuur je mensen aan? En om de verschillende projecten waar ik mee bezig ben goed te stroomlijnen, niet alles tegelijk te willen, maar de tijd te nemen voor sommige ontwikkelingen.

Julian Gielen
7 years ago

Mijn frustratie is dat ik nog niet genoeg bedrijven in retail heb gevonden in benelux om mee samenwerken.

Marjolein Kalter
6 years ago
Reply to  Julian Gielen

Beste Julian,
Weet je welke bedrijven je in de retail zoekt?
En waar je die zou kunnen vinden?
Of wie uit je netwerk je kan helpen om met ze in contact te komen?

Ik herken zo wat Nisandeh hierboven schrijft: het stellen van andere vragen levert andere antwoorden op

Lieke Hoogland
9 years ago

Mijn grootste frustratie is dat de dag te kort is om alle dingen te doen die ik al uitgesteld heb omdat de dag te kort was. Kortom, focus dus! Ik wil er ook nog zijn voor de mensen die ik liefheb om me heen; mijn man, kids en ouders. Ik heb het gevoel dat ik ‘t topje van de berg afwerk en voordat ik verder kan met het verwerken , archiveren, bekijken en antwoorden van de rest, er aan de bovenkant alweer veel bovenop komt. Dus te veel in te weinig tijd.

Lisette van der Wel
Lisette van der Wel
9 years ago

Mijn grootste frustratie is uitstelgedrag, om talloze goede redenen. Maar tussen ‘reden’ en ‘excuus’ ligt een dunne scheidslijn. Ik wil sneller en slimmer leren werken, zodat ik verder kom met m’n echte prioriteiten en tijd overhoud voor leuke dingen!

Greta van Buuren
9 years ago

Mijn grootste frustratie is dat ik mijn product niet lijk te kunnen “vermarketen”. Kort gezegd: mijn manier van werken is redelijk nieuw op de markt en heeft met preventie gezondheidszorg te maken. Mensen begrijpen niet dat ziek zijn een signaal is dat je pas krijgt als er al geruime tijd problemen in je lijf plaatsvinden die uiteindelijk in een klacht naar buiten komen. Preventieve zorg is nog niet echt te vertalen naar de markt is mijn idee. Echt jammer.
:-(…… Groet, Greta

Wilko van der Ploeg
9 years ago

@Greta: Als je er vanuit gaat, dat er eigenlijk maar twee prikkels zijn, waar mensen op reageren: ‘Pain’ and ‘Pleasure’, verbaast het mij niets, dat jouw product moeilijker te vermarkten is. Jij probeert namelijk mensen te helpen voordat ze de pijn voelen… Op zich een nobel streven, maar als ik naar mezelf kijk, begrijp ik ook heel goed waarom het niet werkt. Want hoe goed het ook kan zijn om te doen, ik ga bijvoorbeeld niet naar de dokter om te vragen of ik nog wel gezond ben… ik ga er alleen maar heen om te vragen, waarom ik pijn voel…

Natuurlijk zijn er wel mensen die stukken bewuster met hun gezondheid bezig zijn dan het gros van de mensen. Richt je direct(er) op deze groep… steek je energie niet in al die mensen die even dom zijn als ik. Probeer uit te zoeken, waar je die doelgroep kunt vinden (winkels voor alternatieve voeding? sportscholen?) en hoe je deze groep het best kan bereiken.

Iets anders wat je kunt proberen is mensen te benaderen via hun kinderen… probeer voorlichtingen te organiseren op scholen en zorg ervoor dat er iets van het ‘project’ mee naar huis gaat… je wilt niet weten hoeveel wijsheid ik heb opgedaan via projecten van mijn zoon via zijn school…

Vriendelijke Groet
Wilko

Anita Brinkman
9 years ago

Hoi Greta,

Dat is herkenbaar. Ik werk met vrouwen met postnatale issues en zelfs diegene die (nog) niet zo ziek zijn, modderen door terwijl ze veel eerder in kunnen grijpen om zichzelf te helpen.

Het is daarom belangrijk de juiste info en goeie tips naar buiten te brengen via weblog& nieuws op je website en daar een goede autoresponder aan te hangen voor emailmarketing.

Groetjes Anita

Sijtje Princen
9 years ago

Hoi Greta,

Herkenbaar. Ik help SpitsuurVrouwen die vast lopen in hun leven om weer uit hun hoofd te komen en in hun lijf te zakken. Zodat ze kunnen gaan luisteren wat hun lijf vertelt. En natuurlijk wil ik het liefst dat ze al komen voordat ze heel erg vastgelopen zijn…. maar dat zijn er maar weining. Die zichzelf het gunnen om tijd, geld en energie te investeren in het behoud van gezondheid.

Ook ons stelsel van zorgverzekeringen is daar niet ondersteunend in. Er gaan enorme bedragen om in het bestrijden van ziekten. Terwijl er mijns inziens veel ziekten voorkomen zouden kunnen worden, als we geld zouden investeren in preventieve zorg.

Dus een herkenbare frustratie, maar daarom juist door blijven gaan. Er is nog een heel groot terrein voor ons te winnen. Succes

Rogier Neefe
9 years ago

Hoi Greta, Wilko slaat de spijker op z’n kop. Juristen, advocaten en accountants zitten ook met dit probleem. Ze zien een business opportunity in je preventief helpen. Maar iets oplossen terwijl het probleem nog niet herkenbaar is voor de klant, is een wat lastiger business model.

Bel eens de redactie op van Happinez en andere bladen over balans van lichaam en geest. Vertel dat je mogelijk wil adverteren en eerst een goede bechrijving wil hebben van hun doelgroep.

Die info kun jij weer gebruiken om je doelgroep nog verder aan te scherpen en je product beter te vermarkten.

Alex van Dam
9 years ago

Ik baal er enigszins van, dat wanneer je met een duurzame oplossing komt die:
a) Beter is voor het milieu.
b) Sneller is
c) Heel veel werk uit handen neemt voor de klant
d) Qua prijs niveau gelijk is als de standaard groothandel.

Mensen toch argwanend zijn, terwijl ik zo transparant mogelijk probeer te zijn. Ik poep (netjes uitgedrukt) van de bedrijven met mensen die steevast als een paard met oogkappen op hun trambaan blijven volgen.

Stephanie Waasdorp
9 years ago

Mijn grootstre frustratie is dat het me niet lukt structuur, ritme, regelmaat aan te brengen… en ik weet niet of dit goed is of slecht.

Aan de ene kant wil ik graag mijn eigen natuurlijke ritme volgen, de ene dag zit ik nou eenmaal beter in de ‘flow’ dan de andere dag.
Aan de andere kant wil ik zaken systematisch op de rails zetten, zodat er structuur komt in mijn dagritme/weekritme.

Hoe doen andere ondernemers dit? Strakke planning of verandert er wel eens wat waardoor zaken een beetje door elkaar heen lopen, later afgemaakt worden?

Sijtje Princen
9 years ago

Hoi Stephanie,

Herkenning alom. Het lukt mij ook niet om echt structuur in mijn dag en week in te bouwen. Soms plan ik dan echt in mijn agenda blokken vrij voor acquisitie of bloggen. En dan belt er een cliënt die alleen maar op die dag waar dat geplande blok staat, kan en dan zeg ik toch ja! Waardoor ik zelf weer in de problemen kom met mijn planning….

ik denk dat het komt omdat ik nog steeds niet kan geloven dat er cliënten genoeg zijn en genoeg zullen komen. Omdat ik nog steeds vanuit een soort schaarste mentaliteit aan het handelen ben en denk dat ik alles moet aanpakken! Terwijl dat niet meer zo is. Ik zou nu echt mogen plannen wat goed is voor mij!

Monique Egberts
9 years ago

Mijn grootste frustratie was mijn overtuiging, het idee dat ik niet de energie zou hebben een goedlopende business te hebben.
Na de geweldige training van afgelopen weekeinde weet ik wel anders!
Ik heb mijn dromen getransformeerd in plannen, en ben druk bezig om die te realiseren. De dingen die ik geleerd heb maakten me duidelijk dat ik goed bezig was. Ik heb mijn beeld wat bijgesteld, een juist plan uitgestippeld, en voorzie mooie dingen.

Bene Bailleul
9 years ago

Wat een boeiende verhalen allemaal.
Mijn grootste frustratie is dat ik droom, plannen maak en eigenlijk dan denk dat het dan ook heel snel zal gerealiseerd is. Wat meestal het geval niet is en waardoor ik dan de moed laat vallen.
Dus doorzetten is dus de boodschap, richting mijn doel, door focus te houden.
Leren stappen, leren lopen, leren …, vraagt tijd en doorzettingsvermogen: ik kon dit vroeger, dus … dan kan ik dit nu ook, vooruit Bene. 😉

Foeke van der Zee
9 years ago

Ik deed – samen met collega’s – eens onderzoek voor een brancheorganisatie die wenste meer vaklieden op te leiden. De vraag was: hoe krijgen we meer leerlingen? Het antwoord luidde: er melden zich genoeg studenten aan, maar ze worden in zes maanden weer weggepest. Het advies luidde: koester je klanten en koester je vrienden.

Marielle van der Wal
9 years ago

Hoe bereik ik mijn potentiele klanten zonder veel tijd hieraan kwijt te zijn?

Cornelle Sterk
9 years ago

… dat klanten soms “niet horen” wat je zegt…

Yvette Scheltema
9 years ago

Ik ben sinds 2 jaar bedenker en producent van innovatieve papierproducten en moeder van 2 kleine kinderen. Ik verdien te weining voor meer opvang en heb meer tijd nodig om mijn zaak een extra boost te geven. Ik plan goed, heb het maximale gedelegeerd naar partners en toch steekt dit probleem regelmatig de kop op.

Sylvia de Goede
8 years ago

Mijn frustratie is dat ik nog geen mensen heb ontmoet waar ik mee kan samenwerken.

Anita Brinkman
8 years ago

Hoi Sylvia,

Dat heb ik ook een tijdje gehad. Nu – langzaam – ga ik er naar toe dat ik de juiste mensen om me heen heb. Misschien wordt ook wel gedacht (en hoor je om je heen) dat dit heel snel moet?!

Bedenk goed waarom je wilt samenwerken en voor wie. Wat heb jij te bieden en wie in je netwerk past daar bij om iets speciaals te maken wat een win-win-win oplevert dus voor jou, de ander en de klant.

Als je het niet helder hebt, zou je daar eerst ook mee bezig kunnen gaan. First things first. Gr Anita

Sylvia de Goede
8 years ago
Reply to  Anita Brinkman

Hi Anita,

Als eerste, dank je voor je lieve reactie.
Je hebt daar zeker gelijk in, ik ben waarschijnlijk te ongeduldig.
Ik onderneem al jaren en heb al super veel gedaan, heb mijn hele leven veel gegeven en door Open Circles heb ik ingezien dat ik dat kan blijven doen, maar dan meer vanuit een systeem. Waardoor ik ook goed voor mij zelf zorg, echt een enorme eye opener voor me.

Mijn doel is veelal anders dan anderen, ik heb een leeftijd bereikt om te zorgen dat ik een goede financiële oude dag ga krijgen.

Vandaar ook mijn ongeduld, ik ben van plan om nog lang niet met pensioen te gaan(als ik dat ooit ga)maar de tijd dringt wel een beetje om dit financieel te kunnen opbouwen.

Maar sinds ik hier meer kennis over heb, groei ik en daardoor ook mijn bedrijf.Het is best een uitdaging dit alleen te doen, zou leuk zijn mensen te spreken die het zelfde willen.

Ik wens jou ook heel veel succes toe en als ik je ergens mee kan helpen op relatie gebied of er iets over wil weten, kom gerust langs voor een kopje koffie.

Warme groetjes,Sylvia

Anita Brinkman
8 years ago

Hoi Sylvia,

Ik heb je een email gestuurd. Bedankt.

Gr Anita

Anita Brinkman
8 years ago

Hoi Sylvia,

Ga mijn mailbox door en zie dat ik je geen reactie heb gegeven, excuus.

Ik snap nu je haast wat betreft pensioen e.d.
Waar woon je? Wellicht dat we nog die koffie kunnen doen om te kijken of we elkaar kunnen versterken.

Gr Anita

Sylvia de Goede
8 years ago
Reply to  Anita Brinkman

Hi Anita,
Dat is best te begrijpen, het komt er niet altijd van om terug te kijken op de reacties, dus voel je niet schuldig.

Ik woon in Soest, ik weet niet of dat ver van jou af is, je bent uiteraard van harte welkom voor een kopje koffie.Of anders komen we elkaar halve wegen tegemoet,ik heb momenteel geen auto,maar treinen kan altijd.

Ik zal je mijn mail adres geven: sylvia_de_goede@hotmail.com
Dan kunnen we in ieder geval dit gesprek voort zetten via mai.

Warme groeten,Sylvia

Monique Rijnen
9 years ago

Behalve dan “ik wil meer clienten?”. Ik heb heel veel ideeën alleen weet ik vaak niet hoe ik het op aarde moet zetten. En als ik dan iets moois hebt gecreëerd dat ik het heel spannend vind om het neer te zetten en er helemaal achter te staan, ongeacht wat de hele wereld daarvan denkt. …but I am learning…

Thea van Zevenbergen
Thea van Zevenbergen
9 years ago

Mijn grootste frustatie is dat er maar 24 uur in een dag zitten en ik er ook nog een aantal uren van wil slapen en leuke dingen doen…..

Evelien Kostense
9 years ago

Mijn grootste frustratie is dat ik heel slecht ben in het inschatten van tijd, ik weet nooit precies hoe lang ik ergens mee bezig ben. Vaak ben ik langzamer dan ik denk dat ik ben en dan kom ik niet uit met wat ik wil doen. En ook altijd teveel tegelijk willen doen, allerlei ideeën in mijn hoofd waardoor het overzicht soms kwijt is en ik niet meer mijn prioriteiten in de gaten heb. erg chaotisch dus.

Diana Lo-A-Njoe
9 years ago

Mijn grootste frustratie is mijn idee van krapte. Niet genoeg van van alles.

Frank Polders
Frank Polders
9 years ago

Mijn grootste frustratie is dat gelijkaardige zaken nog gebeuren.

En mijn echte grootste frustratie is het in orde brengen van mijn boekhouding.

Timon Vinke
9 years ago

Ik heb een beetje een kip en het ei verhaal.

Ik ben een product aan het ontwikkelen dat trainers helpt om via internet trainingen te geven. Ik heb meermalen gevraagd aan trainers wat ze van zo’n tool verwachten en hoe het hun meerwaarde biedt.
Maar voor de meeste is het nogal abstract en hebben ze behoefte aan een voorbeeld, m.a.w laat eens zien wat je nu hebt.

Dus of ik maak eerst een tool en verbeter het daarna, maar dat kost veel tijd en moeite.
Of ik zet ineens het beste tool neer, maar daar heb ik input voor nodig.

Maar als jullie trainers zijn die me willen helpen, dan hoor ik het graag. De trainers die me constructief helpen mogen GRATIS gebruik maken van de tool.

Robert van der Wulp
9 years ago
Reply to  Timon Vinke

Goeiemorgen Timon,

Ik ben coach en las je verhaal. Gisterenavond heb ik mijn eerste webinar gegeven. Ik zie hier markt.
Klanten helpen terwijl we beiden thuis blijven. Ik heb daar ook duidelijke ideeen over.
Wat kan ik voor je doen?
Heb je al een idee over je eigen product?

Ik hoor graag meer van je.

Fijne dag, Robert

Timon Vinke
9 years ago

Hoi Robert,

Super om te horen. Was het webinar een succes?

De tool waar ik aan werk geeft de deelnemers van trainingen de mogelijkheid om oefenopgaven te maken met betrekking tot de stof die ze is bijgegebracht. Ze kunnen oefenen zoveel en wanneer ze maar willen.
De deelnemers krijgen direkt terugkoppeling wanneer ze iets niet goed doen, zodat ze weten waar ze met het leren op kunnen concentreren.
De trainer heeft ook inzicht in de voortgang van de deelnemer, zodat hij bij het reguliere contact direct kan aansluiten op de behoefte van de deelenemer.

Op mijn website (klik op m’n foto) heb ik meer uitleg gegeven. Als je dat zou willen zou ik graag eens met je van gedachten wisselen. Mijn mail adres is timon.vinke@matheno.nl

Groeten,
Timon

Henk Coppens
Henk Coppens
9 years ago

Mijn grootste frustratie nu is:
Na een half jaar een sabbatical te hebben gehouden, na 4 jaar als freelancer in de zorg te hebben gewerkt, duurt het een tijd voor ik weer helemaal opgestart ben.
Ik heb wel veel contacten, maar het duurt een tijd voor er echt werk uit komt. Ik ben niet totaal gefrustreerd, maar het is de eerste keer in bijna 40 jaar dat ik het zo rustig heb.
Niet moeilijk doen, gewoon doorgaan. Ik heb het vertrouwen wel dat het allemaal weer goed gaat lopen

Jo-Anne van der Lelij
9 years ago

Ik ben uniek in mijn service. Dit geeft veel mogelijkheden, maar ik word er gek van om steeds maar uit te leggen dat ik professioneel ceremoniemeester ben en geen weddingplanner!!!

Marjolein Kalter
9 years ago

Ha Jo-Anne,
Jee die frustratie is voelbaar! En volgens mij struikel je over woorden. Laat je klant je labelen zoals hij wil, dat is begrijpelijk voor zijn omgeving in 1 woord.
Volgens mij zit de essentie in wat je biedt.
Herinner je het verhaal van de New Yorkse taxi chauffeur uit de BB? Ja hij was taxi-chauffeur, maar als je het alleen als ´taxi-chauffeur´ zou labelen doe je hem te kort. Reken maar dat mensen die spraken over ´hun taxi chauffeur´ gingen vertellen wat er zo remarkable aan deze man was

Ik vermoed dat wat jij biedt zit in de sfeer van een onvergetelijke dag voor het bruidspaar EN voor de gasten. En laat ze dan lekker praten over deze remarkable weddingplanner!

🙂
hartelijke groet, Marjolein

Anja Leinders
9 years ago

Mijn grootste frustratie op dit moment is mijn steeds terugkerende overtuiging dat ik niet de tijd heb om alle ideeën om te zetten in praktijk…

Jaap Nauta
9 years ago

Mijn grootste frustratie is dat ik heel vaak hoor: “wat een geweldige dienst heb jij! Dat is echt belangrijk!” maar dat ze dit dan vaak voor een ander vinden. Dus de dienst die ik heb is belangrijk. Maar niet voor hen. Voor een tante, of een zus…
Op de een of andere manier slaag ik er niet in om mijn dienst goed genoeg te vertalen naar mijn gesprekspartner.

Wilko van der Ploeg
9 years ago
Reply to  Jaap Nauta

@Jaap: En dan maak je mij nu natuurlijk wel heel nieuwsgierig wat jouw dienst is…

Yassir van Unen
8 years ago

x2 haha. Of het is specialistisch of er gaat iets niet goed in het gesprek met je algemene product?

Astrid Wakkermans-Heggelman

Mijn grootste frustratie is het gebrek aan zelfvertrouwen. Er zijn momenten dat ik me heel sterk voel, maar ook momenten dat ik me heel onzeker voel. En vooral die onzekere momenten vertragen mijn groei.

Nu focus ik me steeds meer op de succesmomenten in mijn leven en hoe ik dat heb weten te bereiken en wat dat met me doet. Het geeft me steeds meer vertrouwen, stap voor stap vooruit. Ik voel me steeds sterker en vertrouw er steeds meer op dat mijn diepste verlangens werkelijkheid gaan worden

Yassir van Unen
8 years ago

Goede tip hiervoor is om even op youtube te gaan en op Brian Tracy te zoeken. Heeft videos over onzekerheid.

Karin van Zuilen
Karin van Zuilen
9 years ago

Mijn grootste frustratie is dat ik niet kan kiezen tussen alle projecten en dus altijd bezig ben.

Wilko van der Ploeg
9 years ago

@Karin: Dat probleem kende ik ook, tot ik van de Amerikaanse marketeer Jeff Dedrick een geweldig advies kreeg : ‘Create your priority by picking the projects which with the least time creates the largest impact’…

Rob Biekhram
9 years ago

Ik ben genoodzaakt om te freelancen om mijn gezin te kunnen onderhouden. Het belangrijkste in het leven, wat mij het meest frustreert is de tijd die ik moet hebben om een product te ontwikkelen. Je bent dolgelukkig als je in de tijden van crisis op een klus zit. Maar ik wil het andersom: de klant moet maar naar mij komen. Maar eerst het product afronden. Je komt op deze wijze in een cirkel terecht.

Rogier Neefe
9 years ago
Reply to  Rob Biekhram

Hoi Rob, de klant moet maar naar jou komen? Ben benieuwd wat je daarmee bedoelt … Klinkt alsof je jezelf of je product centraal stelt in plaats van je klant. Best een lastige uitgangspositie in deze tijd! Zo zijn banken, verzekeraars, gemeenten etc. hun geloofwaardigheid kwijt geraakt 😉

Ciao
Rogier

Marijke van der Pluijm

Mijn grootste frustratie heeft te maken met het feit dat het bij sommige klanten zo lang duurt voordat ze echte stappen gaan zetten.
Ze willen van alles uitbesteden maar het duurt maar en het duurt maar.
Nu snap ik heel goed dat ze het druk hebben. Anders zou je waarschijnlijk geen virtueel assistent inhuren. Maar op het moment dat je de stap hebt gemaakt om contact op te nemen met een VA ben je een hele goede weg ingeslagen. Maak dan de volgende (veel kleinere) stap om ook echt te kunnen gaan starten.
Je zal, om werk uit te besteden, mij wel toegang moeten verlenen tot sommige van je systemen. Of je zult me specifieke opdrachten moeten geven waar ik mee aan de slag kan.

Dat dit bij zoveel mensen zo lang kan duren frustreert mij enorm.

Het tweede wat mij niet zozeer frustreert maar waar ik soms wel moe van wordt is het uitleggen aan mensen wat een VA is. En wat een VA voor je kan doen.
Waarna je vervolgens bijna altijd te horen krijgt dat ondernemers alles zelf in de hand willen houden, omdat ze anders het ‘gevoel’ met hun bedrijf verliezen.
Hierdoor moet ik dus elke keer weer proberen mensen te overtuigen van het feit dat je meer tijd overhoudt door het inhuren van een VA. Waardoor je of meer tijd aan je gezin/familie kan besteden of meer tijd kan investeren in het verdienen van geld.

Heeft iemand toevallig tips om ‘trage’ klanten aan te sporen?

Groeten,
Marijke

André Jansen
7 years ago

Ha Marijke,

Wellicht een beetje late reactie, maar als ik je verhaal lees moet ik denken aan de tijd dat ik verkooptrainingen gaf bij ABNAMRO; als een klant met bezwaren of tegenwerpingen kwam dan leerden we de verkoper/accountmanager/adviseur om te de klant te vragen: wat heb je nodig om een besluit te kunnen nemen? Daarmee nodig je de klant uit om hier bij stil te staan en jou te vertellen wat jij kunt doen om hem over de streep te helpen.

Wellicht kan het je helpen.

Hartelijke groet,
André

Rogier Neefe
9 years ago

Hoi Marijke, vraag in het eerste contact een vijftal acties die ze direct aan je kunnen uitbesteden. Of geef ze een lijstje waarbij ze zelf aangeven waar hun voorkeur ligt.

Je probleem van moeten uitleggen los je denk ik het beste op met testimomials van tevreden klanten op bv. je website.

Ciao
Rogier

Sin Declerc
9 years ago

Helpt het om te vragen wat hen tegenhoud te beslissen – letterlijk?

Hester Hool
9 years ago

Moet ik een frustratie hebben op het zakelijke vlak? Ik denk niet dat ik er een heb want ik weet dat frustraties er voor zorgen dat ik niet meer creatief en oplossingsgericht kan denken.
Maar, misschien kom ik er nog een tegen 🙂

Anouk Brouwer
9 years ago

Ik vertel mezelf ook makkelijk dat ik te weinig klanten heb. Tegelijkertijd weet ik dat hoe harder ik dat zeg, hoe meer waar het zal zijn. De stelling ‘hoe maak ik mee vrienden’ klinkt voor mij als een soort thuiskomen. Daar leer ik graag meer over en mede daarom ga ik meerdere trainingen bij Open Circles Academy volgen, starting a.s. vrijdag met de Financial Freedom: HOEZEE!!

Hans van Roon
9 years ago

Ik probeer veel contacten te leggen, stuur minstens 2x per jaar een e-book over zaken waar mijn doelgroep mee bezig is.
Mijn bestaande klanten en mensen met wie heb samengewerkt, zijn ook zeker mijn ambassadeurs, maar de toch zit er weinig groei in het aantal klanten.
Ik weet wat ik kan betekenen voor mijn potentiële klanten, maar hoe breng ik dat nu eens goed over.

Agnes Meijs
9 years ago

Net nu ik mijn doelgroep (Buitenschoolse opvang) steeds meer als klant binnen krijg om mijn natuurbelevingstrainingen te volgen, stort de financiële ondersteuning in waarmee de BSO’s deze trainingen bekostigen.
Dus opnieuw bedenken hoe ik ze binnen kan halen op basis van hun prioriteitsstelling mbt natuur en hun interne budgetten .
Of moet ik een geheel andere vraag stellen… WELKE?
Het lijkt of velen tegenwoordig wel doordrongen zijn van het belang van buiten spelen en contact met natuur voor kinderen maar (nog) niet bereid zijn de prijs te betalen voor de service.

Eveline Bosselaar
9 years ago

“Stay in line” is toch wel een uitdaging voor mij en een dezelfde energie behouden in je implementatie.
Ik heb al veel dingen veranderd aan de hand van tools die ik heb geleerd tijdens het Business Bootcamp en die moet ik blijven doen!

Esther Schepers
9 years ago

Ik ben het vetrouwen in de mens totaal kwijt. Ik geloof niet meer samenwerken, teamwork en voor een ander werken. Zelfs een opdrachtgever blijkt niet te vertrouwen. Dus ik geloof ook niet in vrienden, al niet sinds mijn middelbare school. Van oude klanten( vrienden) hoef ik het niet te verwachten. Ik stel mij nu vrij van vriendenkring op en gebruik social media alleen voor reclame en marketingstrategien. Iedereen kan nu mijn klant zijn , ik hoef niemand te kennen. Willen ze wat van mij kopen dan is dat goed, willen ze niet kopen, dan raad ik ze aan naar een andere aanbieder te gaan. Dit blijkt een betere strategie dan achter een klant aan te bellen, smeken om een opdracht. Nu moet iedereen bij mij ook vooruit betalen. Wat blijkt.. daar hebben klanten geen moeite mee.

Franka Voortwist- van Hal

Na de eerste Business Bootcamp ben ik gaan netwerken, laten zien wie ik ben en wat ik te bieden heb. Ik maak veel contacten , mijn frustratie ligt in het stellen van de goede vragen zodat ik uit de vele mooie contacten ook klanten over kan houden. Hoe maak ik de brug van gesprek naar opdracht?!

Rogier Neefe
9 years ago

Wat ik zeker nog wil toevoegen: zie het netwerken als opbouwen van relaties, in eerste instantie zonder omzet! Dit is het uitbreiden van je eerste kring. Zij hebben ook weer veel relaties. Daarom is een korte, messcherpe pitch zo belangrijk. Als zij iets horen wat speelt bij hun relaties, dan zouden ze ook zomaar aan jou kunnen denken om hun relatie verder te helpen!

Netwerken kost dus investering van veel tijd en effort. Veel ondernemers halen pas na 2 jaar voldoende opdrachten uit hun netwerkactiviteiten…

Ciao
Rogier

Rogier Neefe
9 years ago

Hoi Franka, gericht netwerken, waar je potentiële klant rondloopt, waar je al mensen kent die jou weer introduceren, dat zijn zomaar wat randvoorwaarden voor succesvol verwerven van opdrachten.

Bereid je goed voor, is er een deelnemerslijst? Wie wil je spreken? Wie kan je introduceren? Wat is jouw pitch, en nog belangrijker, via welke vragen kom je in gesprek over de “pijn” of “behoefte” van een potentiële klant?

In netwerkbijeenkomsten willen mensen vaak niet zo snel het achterste van hun tong laten zien. Wellicht is het handiger hen uit te nodigen voor een korte workshop die je zelf, of met bv. een ondernemersvereniging organiseert. Je organiseert je netwerk zo om je heen, en je potentiële klanten zijn ook meteen met elkaar in gesprek. Zet daar dus ook een paar klanten tussen die jou waarderen, zo maak je je kansen een stuk groter!

Ciao
Rogier

Rob Stalenhoef
9 years ago

Ik heb meer tijd nodig. Ik heb nog zoveel plannen op de plank maar ik kom er niet toe om ze uit te werken. Daarnaast, als een plan zou werken en klanten zouden geïnteresseerd zijn, kan ik ze niet helpen omdat mijn agenda al vol zit.

Marijke van der Pluijm
Reply to  Rob Stalenhoef

Beste Rob (en alle andere mensen die tijd te kort komen)

Op het moment dat je tijd te kort komt is het tijd om te gaan samenwerken met andere ondernemers.

Besteed werk uit. Je hoeft je boekhouding niet zelf te doen, je hoeft niet zelf alles uit te zoeken en te doen. Er zijn zoveel mensen die je kunnen en willen helpen.

Zorg dat je alleen dat doet wat betrekking heeft op je core-business, want daar verdien je je geld mee. Alles wat overblijft moet je uitbesteden.

Een virtueel assistent (ik) kan al ontzettend veel werk van je overnemen. Lees ook eens de blog van Wilko van der Ploeg: wordxpression.com/een-team-van-zelfstandigen/
En neem ook eens een kijkje op mijn website (klikken op mijn naam).

Grote kans dat je door het uitbesteden van werk meer tijd overhoudt om geld te verdienen. En de kans is echt heel groot dat je dan de kosten die je maakt voor het uitbesteden van werk met gemak terugverdient.

Iedereen heel veel succes.

Groeten,
Marijke

Jan Rutger
9 years ago
Reply to  Rob Stalenhoef

Hallo Rob,
Ik ervaar vaak hetzelfde. Mijn ervaring is ook dat er niet heel veel nieuwe klanten nodig zijn als je je werk goed doet. Dan komen er geregeld opdrachten van bestaande klanten. Snel reageren op vragen, antwoorden paraat hebben en een persoonlijke band opbouwen met je klanten is mijn advies.

Marc Müskens
9 years ago

Mijn grootste frustratie is dat ondernemers bang zijn, van de crisis. Ze doen net of het zometeen over is en dat alles weer is zoals 2007. EN DAT KAN NIET!
Hierdoor zijn ze ook bang om meer lef te tonen. Juist nu zou ik zeggen, want wat we met zijn allen een paar geleden deden werkt niet meer. Kijk naar jezelf als consument en ben bewust van de veranderingen. Speel daar op in met je eigen business!

Alice Boezelijn
9 years ago

Mijn grootste frustratie is mijn eigen onzekerheid en angst om te falen bij nieuwe klanten. Dit ontstaat vanuit perfectionisme, hetgeen mijn plezier en creativiteit negatief kan beïnvloeden.

Rogier Neefe
9 years ago

Hoi Alice, best herkenbaar hoor. Perfectionisme en faalangst zitten bij veel mensen als een tandem op je fiets. De vraag is hoe je ze mee kan laten trappen, zodat het lichter wordt. Dus …

1. Don’t take your business to seriously 🙂
2. Pas de salami-tactiek toe, begin met een kleine opdracht
3. Vraag vooraf wanneer de klant tevreden is (een 7,5-8,0)
4. Lever je dienst naar beste prestatie
5. Vraag achteraf om feedback (incl. waardering in cijfer)
6. Vraag hoe je meer waarde kan leveren (0,5-1 punt hoger)
7. I = K*A, Impact = Kwaliteit * Acceptatie, verhoog je A!

Ciao
Rogier

Manuela van Prooijen
9 years ago

Mijn grootste frustratie moet toch wel zijn dat ik niet altijd een bepaald type, namelijk de energiezuigende en nooit-tevreden, klant durf te weren. Slechts zelden hou ik een klant af, terwijl ik op voorhand al weet dat het niet gaat werken, me veel energie kost.

De keren dat ik iemand op voorhand geweerd heb zijn op één hand te tellen, maar ik voelde me wel ijzersterk toen ik dat gedaan had. Vaker doen dus.

Manuela van Prooijen
9 years ago

Deze comment vraagt om een aanvulling: dankzij hulp van mijn succescoach heb ik nu een manier aangeleerd om die lastige klanten toch te weren…. Ik zorg dat ze geen voet tussen de deur meer krijgen… Heerlijk toch, om een update te doen wanneer iets zichtbaar verbeterd is 🙂