Wat is jouw kernboodschap?

6491 views | 179 reacties |
shares


Als je maar één zin mocht gebruiken om de komende jaren te communiceren aan de wereld over je product of dienst, welke zin zou dat zijn?

Dat is wat ik je kernboodschap noem.

Mogelijk kost het je wat tijd en brainstormen, maar als je je kernboodschap goed geformuleerd hebt, dan is de helft van je marketing al gedaan.

Voor de Business Bootcamp is onze kernboodschap “You can turn your passion into profit”.

De meeste kleine ondernemers willen van hun passie hun bedrijf maken. Maar het gebrek aan zakelijke training en commercieel begrip houdt hen klein en worstelend.

Mijn taak gedurende de 2 dagen van de Business Bootcamp is om onze kernboodschap “You can turn your passion into profits” zo echt en praktische mogelijk te maken voor je.

We beginnen met het in je mind verankeren van de belangrijkste elementen van de ondernemersmindset.
Vervolgens helpen we je nieuwe zakelijke doelen te stellen – de bestemming waar je je business heen wilt laten gaan. Je committeert je aan jouw belangrijkste doel door een contract te tekenen met… jezelf.

Dan behandelen we een aantal strategiën die je helpen winst te maken met het werk waar je van houdt, zoals:

  • Hoe ontwikkel je producten en diensten die zichzelf praktisch verkopen
  • Hoe gebruik je sociale media op effectieve wijze om je business uit te bouwen
  • Hoe zorg je dat je klanten (en zelfs prospects) mensen naar jou doorverwijzen
  • Hoe netwerk je op een manier dat je meer klanten en doorverwijzingen krijgt (zelfs als je een introverte bent, zoals ik)
  • Hoe word je productiever (hint: gaat over focusen en onderbrekingen vermijden.

Nou ja, ik raak nogal op stoom zoals je ziet, in ieder geval… alles wat we doen in de Business Bootcamp ondersteunt onze kernboodschap – en jij zou hetzelfde moeten doen.

Je kernboodschap definieert en verheldert niet alleen je

marketing, maar heeft ook invloed op de ontwikkeling van je product of dienst.

Dus…

Wat is jouw kernboodschap?

Als je er één hebt – neem dan even een moment om hem te plaatsen in het commentaarveld hieronder. Op deze manier kun je waardevolle feedback krijgen van anderen, waardoor je je boodschap kunt verbeteren.

Als je nog geen kernboodschap hebt… dan heb je werk te doen.

Nogmaals… als je maar één zin mocht gebruiken om de komende jaren te communiceren aan de wereld over je product of dienst, welke zin zou dat zijn? Als je het hebt (ook als het nog niet helemaal perfect is) – plaats het in het commentaarveld hieronder.

Dan kunnen we nu ook gebruik maken van de kracht van de ‘community’.

Neem even de tijd om de comments van de anderen te lezen en geef tips hoe zij hun kernboodschap kunnen verbeteren.
Zo krijg je zelf feedback over jouw kernboodschap en tegelijkertijd help je anderen om die van hen te verbeteren.

En vergeet niet over dit artikel door te sturen naar je 

  • - Facebook-vrienden
  • - Twitter-volgers
  • - LinkedIn connecties
  • en bloglezers...

zodat je nog meer mensen kunt helpen om hun business te laten groeien, net zoals jij dat doet.

Op jouw succes, Nisandeh

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

179 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Ria Jekautz
11 years ago

Ik leer en help mensen op een snelle en eenvoudige manier angsten en belemmerende overtuigingen los te laten, zodat ze andere, betere keuzes kunnen maken in hun leven.

Rina van Mierlo
11 years ago

Ridolfi brengt meer begrip voor kinderen!

Maja van der Zijden
Maja van der Zijden
11 years ago

Ik zorg voor een versnelling in ontwikkeling van organisatie en mensen;
door het business model te toetsen of samen te maken
door aandacht te hebben voor wat de opdrachtgever wil
door waarde terug te brengen voor wat mensen zijn en leveren
door mindresets over instrumenten en essenties

Maja van der Zijden
Maja van der Zijden
11 years ago

Door de kernboodschap bij klanten voor te leggen komen er geweldige reacties. Zij vinden dat ik de versnelling breng en daardoor de bocht veilig laat nemen

Bene Bailleul
11 years ago

Haal NU het beste uit jouw Mens(en)Organisatie

Miriam Boekhout
Miriam Boekhout
11 years ago

Wij zijn een koeriersdienst waar service echt een speerpunt is, want daarin willen wij ons onderscheiden. Over een kernboodschap heb ik eigenlijk nooit gedacht en ik vind het ook lastig om in zo’n kort bestek onze boodschap precies over te kunnen brengen want het imago van koeriersdiensten is niet al te best. Hoop via het Business Bootcamp op ideeën te komen.

Evelien Bos
11 years ago

Ik wil wel even proberen mee te denken…

Bijvoorbeeld: ‘Waar anderen stoppen… gaan wij verder, want service daar vervoeren wij voor”.

“Wij bezorgen uw pakket met de service zoals u het zelf zou doen”.

Het klinkt nog niet helemaal lekker… maar misschien kun je er iets mee!

Succes!

Miriam Boekhout
Miriam Boekhout
11 years ago
Reply to  Evelien Bos

Ontzettend bedankt voor het meedenken. Mooie opzetjes waar ik vanavond zeker verder mee aan het puzzelen ga.

Erg jammer dat service een hol begrip is geworden terwijl het juist zo iets moois is om aan je business toe te voegen!

Frans van het Schip
Frans van het Schip
11 years ago

Met ProPositions Brand Management help ik kleine ondernemers en zzp’ers om de Coca-Cola in hun segment te worden: een sterk merk trekt meer klanten aan, genereert meer omzet en boekt minstens tweemaal zoveel winst.

Jolanda Vonhout
10 years ago

Mijn bedrijfsslogan: Horeca-Impuls, voor resultaat in gastvrijheid!

Joy Quist
8 years ago

Dat is een goeie, Jolanda!

Groet met succes, Joy

Anouschka de Vries
Anouschka de Vries
11 years ago

‘Als kinderen allemaal dezelfde kip moeten knippen, kunnen zij hun ei niet kwijt!’ OpadeVries, Onderwijs op Maat, Projecten & Advies!

Danielle van Rheenen
9 years ago

Best moeilijk aangezien ik twee markten heb met mijn site:

Voor mijn bezoekers:
De site om inspiratie op te doen voor je interieur inrichting

Voor mijn adverteerders:
De site om goedkoop met het interieur winkelend/ geïnteresseerd publiek in contact te komen.

Edwin Glaser
11 years ago

We live in a 3 dimensional world !

Ferdinand Aukes
11 years ago

Ik begeleid managers, directeuren, young potentials en andere leidinggevenden hun communicatie te verbeteren. Daarbij gebruik ik het paard als spiegel van hun eigen gedrag en nonverbale communicatie. Een verhelderende blik op hoe effectief te communiceren.

Margreet Jonker
11 years ago

Een koptekst zou kunnen zijn: “Neem je leiderschap!”

Warme groet,
Margreet Jonker

Truus Dekkers
11 years ago

Ik coach en inspireer leiders sussesvol te zijn door balans tussen je harde en zachte kant te ontwikkelen.

Marco C. de Bruin
11 years ago

Toevallig ben ik hier net mee bezig en ik zou graag een paar slogans/ kernboodschappen opschrijven en jullie willen vragen om commentaar. En wat is beter Engels of Nederlands?

Het gaat om het bedrijf ‘The Music Experience’:

– Turn your music passion into your own concert
– transformeer je passie in je eigen concert
– Iedereen zijn eigen concert
– Iedereen heeft recht om te schitteren als ster op het podium

Ik dank jullie voor je commentaar.
Met plezier, Marco

Ruud Hamers
Ruud Hamers
11 years ago

Hoi Marco,

Op je website staat volgens mij een prima kernboodschap….

The music experience: je muzikale droom waarmaken

Missie vertaal ik naar: waarom ben je hier op aarde?

Visie vertaal ik naar: en hoe ga ik dat doen?

Misschien helpt het je.

Fijne dag en groet!

Ruud

Evelien Bos
11 years ago

Het ligt er denk ik aan of je de Nederlandse of internationale markt wilt bedienen.

Persoonlijk vind ik de slogan die nu al op jullie site staan: ‘Wij verzorgen voor jou het concert van je leven’ geweldig inspirerend.

François van Iersel
8 years ago

Duurzame gifvrije ongediertepreventie, dat is mijn kernboodschap. Milieuvriendelijk, effectief en diervriendelijk.

Martine Verweij
8 years ago

Hoi Francois,
Dat klinkt interessant. Ben benieuwd naar je methode.
Een vriendin van mij heeft een rattenplaag in en om haar huis. Wat adviseer je haar? Nu strooit ze rattengif.
Groetjes,
Martine@plantenliefde.nl

Jose Dolstra
11 years ago

Dolce Vita Haar en Huidverbetering.
Jou haar- en huidprobleem is niet langer meer jou probleem.

Kapsalon en schoonheidspraktijk

Peter Willekens
Peter Willekens
10 years ago

“Organiseer je werk op weg naar passie in je leven”

Graag feedback, dit is de eerste keer dat ik deze loslaat op de buitenwereld (zaak is nog niet opgestart). Ik ben benieuwd.

Hartelijk dank,
Peter

Melanie Lo
8 years ago

Ik ben dyslexiespecialist en expert in leerproblemen. De beste interventies bij leerproblemen zijn korte interventies, maximaal 6 maanden.

Marijke Willems
8 years ago
Reply to  Melanie Lo

Interessant! Ik heb veel onderzoek gedaan voor een psycholoog gespecialiseerd in leerproblemen en verzorg momenteel samen met hem de post hbo opleiding psychodiagnostisch specialist. Mocht je met hem in contact willen komen of eens iemand nodig hebben voor het uitvoeren van onderzoek dan kan ik je misschien helpen

Elvira van der Drift-Batenburg

Mensen verder helpen in hun persoonlijke ontwikkeling en groei middels coaching en training

Tim Wijnen
11 years ago

Wegwijs analyseert wat er nodig is om je gedrag zo aan te passen dat het steeds een positief effect teweeg brengt.
” Meer leren is de weg vooruit “

Suzan Jong
11 years ago

Mijn kernboodschap ligt min of meer in het verlengde van “Turn your passion into Profit”…

“Leef je passie en doe wat je leuk vind”.

Als je leeft vanuit passie en (zoveel mogelijk) doet wat je leuk vindt, dan leef en werk je vanuit ontspanning. Ontspanning zorgt voor helderheid en creativiteit, waardoor je weer krachtiger functioneert.

Joy Quist
8 years ago

Net begonnen met focussen, mindset enz. en mijn website wordt nog onderhanden genomen.
En dan nu een kernboodschap:

Hooggevoeligheid: van klacht naar kracht

Ik zou het heel fijn vinden als jullie willen laten weten hoe die overkomt!

Melanie Lo
8 years ago
Reply to  Joy Quist

Een prachtige slogan. Ik moest het wel een paar keer lezen voor ik het begreep. Maar ik ben niet hooggevoelig. Je hebt volgens mij jouw doelgroep te pakken!

Henny van Leusden
11 years ago

Shepherd P&O Services maakt “Goed Werkgeverschap” uitvoerbaar.

Alex van Dam
10 years ago

Your business is important, it depends on your equipment.

PartTracker – Industrial Supply Network.
-Obsolet parts
-Overstock trading
-Repair Service
-Emergency deliveries
-New parts

Elise Ledderhof
11 years ago

Practice Chikara: Practice Your Inner Power.

Mariëtte Verlaan
11 years ago

Ervaar de praktijk van het genieten in jouw tuin!
Met een zonnige tuingroet, Mariëtte

(in verband met ontbreken van Gravatar en mogelijk type-fout in e-mail adres nogmaals aangeboden)

Marleen Bussman
11 years ago

Hoi Mariette,
Als tuinliefhebber maak je mij nieuwsgierig! Uit je zin haal ik alleen niet de boodschap; wat bedoel je met “ervaar de praktijk?”

Merijn Kegel
11 years ago

Wij helpen vrouwen om succesvolle weblogs en webshops te bouwen.
Lees ook meer op: weblogs4women.nl
Dat is onze kernboodschap en dat is wat we doen 🙂
Groetjes,
Merijn

Hugo Luyten
9 years ago

Ik ben Life Coach en mijn kernboodschap is:

“Ik coach provocatief (maar dat is waarschijnlijk niets voor u).”

Ik vind het zelf wel grappig en de lading dekkend. Maar het zou ook negatief kunnen overkomen. Wat zeggen we ervan?

Groetjes,
Hugo

Melanie Lo
8 years ago
Reply to  Hugo Luyten

Ik houd wel van een beetje pittige coach. Maar nu jaag je mensen weg. Goed dat je aangeeft wat je stijl is.

Joy Quist
8 years ago
Reply to  Hugo Luyten

Hugo, na even denken komt het grappige wel over, maar hoe snel dat ook gaat, daar moet teveel voor gebeuren in mijn hoofd. En inderdaad, bij bij komt er een negatief stukje mee. De “oplossing” weet ik (nog) niet, maar mogelijk jij intussen wel?
Veel succes!
Joy

Karin Breugelmans
11 years ago

Mijn bedrijf: Elements Cosmetics richt zich tot op mensen die huidverbetering willen (online en offline) en/of mensen die behandelingen/producten of workshops Aromatherapie willen ervaren.

Mijn kernboodschap:

Elements Cosmetics…úw specialist in huidverbetering & aromatherapie.

Desiree Baan
9 years ago

Mijn kernboodschap: Prepare your future well, because it is the place where you spend the rest of your life.

Erik Bos
11 years ago

Onder het motto “Het Roer Om!” krijgen mijn klanten (weer) voldoening, plezier en energie uit hun werk.

Wilmie Geurtjens
11 years ago

STERKE VERHALEN, BIJZONDERE SIERADEN, GROEN HART

Voor bedrijven schrijf ik de (journalistieke) verhalen die ze willen vertellen aan medewerkers en/of klanten.

Voor iedereen maak ik bijzondere sieraden.

In beide beroepen werk ik al ruim 25 jaar zo milieuvriendelijk en sociaal mogelijk. Op de manier die nu maatschappelijk verantwoord ondernemen heet, en gelukkig door steeds meer mensen wordt omarmd.

Sonja van Beveren
11 years ago

Mijn kernboodschap is:

Betekenisvol en inspirerend werken, is een publiek en podium zoeken voor je talenten.

Wendy van Kuilenburg-Bonneveld

Ik ben specialist in loopbaanontwikkeling voor hoogopgeleide vrouwen tussen de 30-50 jaar met stress- en burnoutklachten. Mijn motto is:

“Doe wat je écht leuk vindt! Succes en geluk volgen dan vanzelf!”

Annemieke Rhee
11 years ago

‘Stemkracht versterkt jouw pres(en)tatie!’

Gebruik de impact van je stem in je presentatie en communicatie.
Ervaar het verschil, het werkt!

Ik spreek je graag!
Annemieke

Tom Zoethout
11 years ago

Ik help bedrijven succesvol worden op het internet!

Het leuke is als ik medewerkers of eigenaren van bedrijven spreek, die al succesvol zijn op het internet, geïnteresseerd zijn: ‘wat kan ik verbeteren?’
En mensen die nog succesvol zijn zeggen: ‘Dat wil ik ook!’
In beide gevallen gaat het direct over hun bedrijf en niet over mij.
Je komt zo snel tot de kern…

Line Raaijen
Line Raaijen
11 years ago

TIME-OUT is het hardste nodig als je er geen tijd voor hebt…

Je bent van harte welkom in Centrum BEYOND voor inspiratie, meditatie, coaching, bezinning, stilte. Individueel of in kleine groepen.

Hartelijke groet, Line
coachingbeyond.me

Suzan Jong
11 years ago
Reply to  Line Raaijen

Hai Line,

Wat een geweldige boodschap! Kort en glashelder. Goed gevonden.

Groetjes,
Suzan

Marcel Terluin
Marcel Terluin
11 years ago
Reply to  Line Raaijen

Mooie, duidelijke en prikkelende boodschap!

Maja van der Zijden
Maja van der Zijden
11 years ago

Wat een schatkist aan waardevolle boodschappen. Misschien kan er een boekje van gemaakt worden en alleen die boodschappen er uit die iets minder of beter vinden.
Mijn boodschap is ALLES HEEFT WAARDE

Kira Verweij
11 years ago

Ik ben Het meisje met de rode pen – ik verbeter al je geschreven tekst, van website tot liefdesbrief.

Zosja Spee
11 years ago
Reply to  Kira Verweij

Hij is lekker pakkend. Daar kun je niet omheen.

Ik heb zelf o.a. de Pabo (onderwijs) gedaan en voor mij duidt de ‘rode pen’ op FOUT! Dat wil je ook suggereren, alleen, god hoe leg ik dit uit…

De oneliner gaat er vanuit dat er dus altijd fouten zijn in mijn teksten. Dat mag misschien ook wel zijn, alleen ben ikzelf altijd van de opbouwende kritiek en alles is feedback ipv fouten te signaleren. Ik persoonlijk zou dus al jeuk krijgen van de oneliner en verder gaan kijken. Is dit een beetje helder?

Ik zou zelf kiezen voor de ‘Kritische pen’ o.i.d.
Ook zou ik ‘geschreven tekst’ aanpassen tot alleen ‘tekst’. Hoeveel wordt er nog geschreven…?

Kira Verweij
11 years ago
Reply to  Zosja Spee

Hoi Zosja,

Dank je wel dat je de moeite wilde nemen om te reageren! Je bent de eerste die ‘kritiek’ levert, dus dat vind ik leuk.

Tot nu toe krijg ik voornamelijk hele leuke reacties (en ook betalende klanten), dus ik waag het er maar op om het zo te laten ;-).

Groetjes en succes!
Kira

Avelien Jansen
11 years ago

Ik heb een school voor Levensvreugde en mijn kernboodschap is:

Jij bent genoeg!

Dorothée van Noordenburg
Dorothée van Noordenburg
11 years ago

de kernboodschap van dot.coaching & training is:

Zorgen voor een ander begint bij goed zorgen voor jezelf:
dot. versterkt mantelzorgers door persoonlijke coaching en training.

Leon Romeyn
10 years ago

Met RomeynTraining ondersteun ik ondernemers op weg naar een andere mindset, een nieuwe focus en meer succes.
Daarvoor overweeg ik de volgende one-liners (afhankelijk van de doelgroep):

UW DETAILHANDEL WEER GROOTS

en

GROOTS VOOR MIDDEN- EN KLEINBEDRIJF

Petra-Esmeralda Beekers-Romme

Mijn uitnodiging is: kom ook bij je eigen Licht-Thuis!

Als priesteres van godin begeleid ik mensen naar de rust en zachtheid van hun ziel. Bezield leven is samen spelen, samen delen, samen helen.

Inge Suik
Inge Suik
11 years ago

Ik geef spirituele healings waarbij ik cliënten thuis behandel, in hun vertrouwde omgeving.
Mijn missie is om mensen zich beter te laten voelen door mijn behandelingen, met als neveneffect dat de wereld een beetje mooier en lichter wordt. Als iemand zich beter voelt, zal zijn/haar omgeving daar ook baat bij hebben.

Over een slogan heb ik nooit nagedacht, maar voor mijn nieuwe website de lucht in gaat heb ik die zeker bedacht.

Martine Verweij
8 years ago

Mijn kernboodschap: leer snel en zonder studeren de planten in de natuur herkennen en gebruiken.

Klaartje Loose
11 years ago

Werkende moeders in de springtij van hun leven begeleiden naar een balans tussen zorg, werk en privétijd!

(website nog niet in de lucht, work in progress… wel een FBpage! Krijg mijn klanten tot nu toe via mond-tot-mond-reclame, waar ik heel dankbaar voor ben ;-))

Rob van der Lei
11 years ago

Art to live helpt bij het vastleggen van de levensloop van personen en bedrijven door middel van herinneringsschilderijen en levensportretten in een unieke stijl.

Meestal zeg ik er dan achteraan:
Waarbij creativiteit en persoonlijk contact centraal staan.

Monique Vee
Monique Vee
9 years ago

Myn slogan is: ik ben je vertrouwenspersoon wij beoordelen samen met jou

-Your assessment in Ways How To be able to improve your Life on Wealth Health & Happiness-

Joy Quist
8 years ago
Reply to  Monique Vee

Monique, deze tekst komt bij mij niet goed binnen, geeft me zelfs een kromme tenen gevoel! Je hebt het zowel over “ik” als over “wij” en dat zou ik als eerste veranderen.
Succes!
Joy

Franz van der Wiel
11 years ago

Mijn slogan is “Zien is meer dan alleen kijken”
Handel als individu of bedrijf vanuit mogelijkheden ipv beperkingen. Je hebt een geweldige potentieel in je die ontdekt wil worden. Door bijzondere ervaringen en inzichten wil ik dit graag met je delen.

Marleen Bussman
11 years ago

Franz, met jou wil ik zeker kennismaken op de Business Bootcamp. Ik denk dat we veel gemeen hebben in onze werkwijze. Groeten van Marleen

An Deckers
11 years ago

Re-Connect: Coaching en trainingen die je stress niveau sterk doen dalen en je herverbinden met wie je werkelijk bent!

Zosja Spee
11 years ago

Ik ben nog een beetje aan het zoeken wat bij mij past als Life Coach en als mens:

‘Investeer in jezelf en ervaar de rust en balans in je leven’
Of
‘Ik doe ertoe. U toch ook?!’
Of
‘In je kracht, met je kracht, door je kracht’
Of
‘Balans geeft rust. Investeer in jezelf.’
Of
‘Creatief in oplossingen.’

Zit je vast in je leven, dan help ik je om weer in beweging te komen. Ik geef je overzicht, duidelijkheid en houvast, waarmee je zelf weer verder kunt.