Jouw SYSTEEM voor mond-tot-mondreclame – geometrische groei deel 2

3044 views | 186 reacties |
shares

Dit is het tweede artikel in de serie met praktisch uitvoerbare, stap-voor-stap systemen waarmee jij jouw business geometrisch kan laten groeien.

Als je het eerste artikel – 3 manieren voor het groeien van jouw business – nog niet gelezen hebt, lees die dan eerst en bekijk ook de eerste videoles die erbij hoort. (onderaan het artikel ontdek je hoe je die eerste video in bezit krijgt)

In het artikel van vandaag vertel ik je over één van mijn meest favoriete manieren om nieuwe klanten te werven… het creëren van een SYSTEEM voor mond-tot-mondreclameDollarphotoclub_51429352

Klanten die je krijgt via een persoonlijke aanbeveling zijn heel anders dan gewone klanten:

  • Ze zijn veel minder prijsgevoelig
  • Ze onderhandelen minder
  • Ze klagen veel minder
  • En… ze maken veel meer mond-tot-mondreclame voor jou! 

En laten we niet vergeten dat mond-tot-mondreclame de meest kosteneffectieve manier van marketing is – het kost je namelijk niets en het wekt het meeste vertrouwen in de ogen van prospects en onbekenden.

Ik denk dat je wel begrijpt waarom het zo waardevol is om veel klanten te krijgen via mond-tot-mondreclame. En als je al een tijdje onderneemt met een geweldig product of dienst… dan kan het bijna niet anders dan dat (een substantieel deel van) jouw klantenbestand bestaat uit mensen die door iemand anders naar jou zijn gebracht.

MAAR… en deze vraag is BELANGRIJK…

Heb jij een functioneel, effectief SYSTEEM voor mond-tot-mondreclame (Referral System)?

De meeste zelfstandige professionals hebben het namelijk niet…

En als dit ook voor jou geldt, is het nu de hoogste tijd om een systeem te maken van deze krachtige strategie voor het werven van nieuwe klanten, zodat jij er maximaal van kunt profiteren.

Het is gemakkelijker dan je denkt. En je moet vooral niet denken dat mond-tot-mondreclame ‘organisch’ moet gebeuren. Het is bijzonder ineffectief om te gaan zitten hopen dat mensen jou wel zullen aanbevelen als ze tevreden zijn over jouw product of dienst.

Het is jouw taak om jouw klanten een handje te helpen.

In de Referral System videoles geef ik je 10 dingen die je moet doen om een effectief systeem voor mond-tot-mondreclame op te zetten. Je maakt hiermee een systeem dat jou – dag in, dag uit – nieuwe klanten bezorgt. Blogpost 3

Ik spreek uit ervaring, want iedere Business Bootcamp krijgen wij meer dan 1.000 deelnemers dankzij ons referral system dat 7 dagen per week, 365 dagen per jaar voor ons werkt.

Maar voordat je de video bekijkt (onderaan dit artikel vertel ik je hoe je de video in bezit krijgt), moet je een paar dingen weten:

1 – Je moet een geweldige dienst of product hebben

Niemand zal jou aanbevelen binnen zijn netwerk als je middelmatig werk levert.

In de Business Bootcamp ontdek je hoe je een OPMERKELIJK product of dienst creëert – waar mensen graag over vertellen, zelfs ongevraagd.

Als jij er klaar voor bent om jouw product of dienst opmerkelijk te maken – zorg dan dat je erbij bent tijdens de GRATIS Business Bootcamp. Klik hier voor meer informatie en aanmelden

2 – VRAAG om een aanbeveling

Veel mensen voelen zich bezwaard om te vragen om een aanbeveling. Maar… wanneer jij meer klanten wilt, wanneer jij jouw business wilt laten groeien… dan moet je over dit bezwaar heen stappen, en VRAGEN.

Het is gemakkelijker dan je denkt wanneer jij jouw tevreden klanten gewoon vertelt hoe de vork in de steel zit:

“Ik ben mijn bedrijf aan het uitbouwen/ik heb ruimte voor nieuwe klanten, en ik kan jouw hulp goed gebruiken. Ken jij iemand met [probleem dat jij oplost] die gebaat zou kunnen zijn met [vul in: jouw product of dienst]?”

Gebruik je eigen woorden, maar maak het alsjeblieft niet moeilijker dan dit.

In de referral system videoles laat ik je zien hoe je aanbevelingen krijgt door het als voorwaarde te stellen wanneer klanten besluiten om met jou in zee gaan. Het is super effectief en een prachtige manier om nieuwe ideale klanten te krijgen.

3 – Belonen werkt (maar wees voorzichtig)

Je kunt klanten kleine cadeaus geven als dank voor een aanbeveling. Het is goed om jouw dankbaarheid te tonen, maar…

Geef GEEN geld, want dat verandert jouw referrer (aanbeveler) in een verkoper die commissie krijgt. Hiermee verlies je twee belangrijke voordelen van jouw referral system – het kost je niet meer niets EN… de geloofwaardigheid verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Ik ben fervent voorstander van referral systems voor welke business dan ook, dus deel ik graag met jou mijn ervaring en kennis die me heeft geholpen bij het werven van klanten voor al mijn bedrijven.

En in plaats van een artikel met 10.000 woorden, krijg je van mij…

CADEAU – De “30% More Income in 30 Days” Video Cursus

Het concept van geometrische groei is zó cruciaal voor het korte- EN lange termijn succes van jouw ondernemerschap, dat ik besloten heb jou toegang te geven tot onze “30% More Income in 30 Days” videocursus. Je kunt deze 7-delige videocursus (t.w.v. €475) tijdens onze evenementen kopen, maar ik bied het je via ons blog graag – in delen – GRATIS aan!

Om de tweede video in bezit te krijgen (30-minuten uitleg over het opzetten van een effectief systeem voor mond-tot-mondreclame) laat me alsjeblieft weten in het commentaarveld onderaan deze pagina:blogpost14-07 4

Hoe beschrijf jij jouw ideale klant?

Zodra jouw comment is geplaatst, ontvang je de link naar de referral systems videoles van deze krachtige cursus (tweede les).

Tot slot

Als je echt serieus bent over het groeien van jouw klandizie – via referrals, social media, bloggen, (online) netwerken, de ‘opmerkelijkheid’ van jouw product/dienst, jouw website, of op welke manier dan ook – kom dan naar de Business Bootcamp, onze 2-daagse training commerciële vaardigheden.

Meer dan 20.000 ondernemers gingen je voor en profiteerden al van de praktische strategieën, tools, systemen en netwerkcontacten die ze in de Business Bootcamp hebben opgedaan.

Als zelfstandig professional is deelnemen aan de 2-daagse Business Bootcamp de slimste (tijds)investering voor het succes van jouw ondernemerschap.

Deelname is namelijk GRATIS. We vragen slechts €47 excl. btw voor de kosten van lunches, koffie/thee en trainingsmaterialen.

Klik hier en meld je aan voor de Business Bootcamp

En voordat je gaat… beschrijf jouw ideale klant in het commentaarveld hieronder.

Je ontvangt de link naar het tweede deel van de videocursus “30% More Income in 30 Days” kort daarna in jouw mailbox.

Tot het volgende artikel en de volgende videoles! (over de tweede strategie voor het werven van NIEUWE klanten)

Op jouw succes,

Nisandeh

PS. Deel alsjeblieft dit artikel via de Facebook, Twitter, LinkedIn en Google+ knoppen, want… zo kunnen bevriende ondernemers in jouw netwerk óók van dit materiaal profiteren.

186
Leave a Reply

avatar
174 Comment threads
12 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
171 Comment authors
Naomi DongelmansNicole NagelgastEdwin RooversEgo PeerdemanMark Lemmen Recent comment authors
  Subscribe  
nieuwste oudste meest gestemd
Laat het mij weten wanneer er
Charlotte Kamman
Gast

Onze ideale klant is een vrouw tussen de 30 en 50 met migraine aanvallen die haar leven zwaar beïnvloeden. Ze is zelfstandig ondernemer, maar migraine zorgt ervoor dat ze haar bedrijf niet 100% van de grond krijgt. Door onze training en 6 maanden programma “Nooit meer migraine” krijgt ze de regie terug over haar gezondheid met als gevolg geen migraine meer, een bloeiend bedrijf en een harmonieus gezinsleven. De vrouw die ons vindt is het zat om slachtoffer te zijn van haar ziekte en wil weer de baas te worden van haar eigen lichaam en leven!

Eef de Bie
Gast
Eef de Bie

ik heb wel een paar aanbevelingen op mijn site staan, maar daar merk ik niet veel van…

Johan Maigret
Gast
Johan Maigret

Dat mijn klanten ambassadeurs worden is een natuurlijk proces geworden. Ik weet niet beter dan dat het zo is.

Remko Piepers
Gast

Onze ideale klant is op zoek naar een whiteboard, maar dan compleet naar eigen wensen. Dat kan zijn in een vorm, kleur, met logo of afbeelding of met een compleet eigen planschema, maar ook een hele whiteboardwand of welke andere persoonlijke aanpassing dan ook. Zie voorbeeld op mijn website whiteboardshop.nl. De creativiteit van de klant is de beperking! Wij kunnen al deze zaken maken en zorgen zo altijd voor een MEGA WOW effect! Groot voordeel is dat prijs van ondergeschikt belang wordt bij custom made producten. De waarde van ons product gaat met factor X omhoog door deze maatwerk oplossingen.… Lees verder »

Betty van Zoelen
Gast

Mijn ideale klant is de loopliefhebber die ondanks het feit dat hij hardloopt toch zijn hoofd niet stil krijgt en dus nét iets meer nodig heeft om rust in zijn hoofd en lijf te gaan ervaren.

Ilse Rutten
Gast

Mijn ideale klant is de persoon die met bewustzijngsgroei bezig is. De persoon die zijn talenten onderzoekt en manifesteert om zo voor zichzelf en andere een mooiere wereld te creëren.

Frans Hendrikx
Gast

Kleinere ondernemers hebben vaak moeite de snelheid van de veranderingen die zich voordoen in het consumentengedrag het hoofd te bieden. Ik help die ondernemers met eenvoudige marketingmiddelen tot betere resultaten te komen.

Karin Bargeman
Gast

Mijn ideale klant is een persoon die in het hier en nu nog last heeft van angst of trauma (onverwerkte beladen herinneringen uit het verleden) die open staat voor een snelle verandering

Vick Nieuwenhuis
Gast

Vrouwen en mannen rond 40 jaar die op zoek zijn naar een hoog niveau van zelfkennis, zijn mijn ultieme klanten. Mensen die zichzelf al goed kennen maar dit willen intensiveren door met een duurzaam, dynamisch instrument te werken. Communicatieverbetering en zelfrealisatie zijn mijn missie ten behoeve van persoonlijke en professionele ontwikkeling voor mijn klanten.
Met jouw groei, ontwikkelt ook jouw bedrijf zich!

Gerbrig Leistra
Gast

Mijn ideale klant is de sportieve vrouw tussen de 50 en 55 jaar. Die na het sporten eerder last van de gewrichten heeft dan vroeger. Bij wie de eerste rimpels beginnen te verschijnen. Die WEIGERT om krakkemikkig oud te worden, omdat ze nog volop in het leven staat. Die er nog graag sexy uit wil zien. Voor die vrouw heb ik een leuk product: Premium Collageen (BeautyVitamines.com)

Hanneke Boom
Gast

Mijn ideale klant is de ondernemer die graag de administratie aan mij uitbesteedt zodat hij of zij kan werken aan een succesvolle onderneming. Nog leuker is het als die ondernemer met mij samen af en toe wil stilstaan en nadenken over de kansen om de onderneming nog succesvoller te maken.

Lambertine ter Haar
Gast

Mijn ideale klant weet dat het belangrijk is om zichzelf om te scholen/bijscholen op het gebied van het office pakket e/o administratieve opleidingen.

Gwen Dudok Van Heel
Gast

Mijn ideale klanten zijn leiders/eigenaren van mkb bedrijven, die zichzelf en hun teams duurzaam willen ontwikkelen naar meetbaar meer resultaat.

Yuka Groenenberg
Gast

Mijn ideale klant is iemand die ik kan helpen met het verbeteren van zijn levensstijl, iemand die meer uit het leven wil, meer inkomen zoekt , een betere gezondheid wenst en iemand die het ook leuk vindt om andere mensen te helpen. Een mensen – mens met ambities ..

Brenda Heskes
Gast

Onze ideale klanten zijn mensen die zelf willen meemaken wat onze methode van Training, Mindset & Nutrition voor hen kan betekenen. Die het een periode doen en dan zelf beslissen of het wat voor hen is.

Rachel Verweij
Gast

Mijn ideale klant is een moeder (of vader) die graag een hechte band wil met. haar baby, wil kunnen genieten van een tevreden baby, en de behoefte heeft ook haar eigen dingen te kunnen doen.

Eveline Nelissen
Gast
Eveline Nelissen

Mijn ideale klant? Mensen die aan de slag willen met hun groei, met hun ontwikkeling naar een volgende stap in hun carrière.

Corry Bos
Gast

Mijn ideale klant is een teamleider /manager die het beste uit zijn of haar team wil halen, zonder als een boeman te boek te staan.

Monique Vee
Gast

Mijn ideale klant is iemand die mij nodig heeft, mijn tijd en mijn expertise wil waarderen – tegen een zeer lage prijs – een heerlijk betrouwbare regelmatig terugkomende hulp wilt ontvangen en daar heel gelukkig mee is, omdat dat hem of haar tijd, energie en kopzorgen kan besparen.

Bouwine Lokkerbol
Gast

Onze ideale klant is een eigenaar van een MKB bedrijf dat het energieverbruik fors wil laten afnemen. Als bijeffect realiseert het meer comfort voor zijn medewerkers en optimaliseert het productieprocessen en daarmee de winstmarges.

Roald Penning
Gast

Mijn ideale klant is een man tussen 25 en 45 jaar oud, die vol en powerful wil leven, maar (nog) niet weet hoe.
Hij is klaar om NU de stappen te zetten om daar te komen, en daar ga ik hem bij helpen.

Dien Bos
Gast

Mijn ideale klant is een 40+ ondernemer die – hetzij omdat hij/zij met de tijd mee wil gaan, hetzij omdat hij/zij met een nieuwe bedrijfsactiviteit is begonnen – zoekt naar een webdesigner en grafisch ontwerper voor een effectieve en sprankelende communicatie in print en op het web!

Helen Panneman
Gast

De ideale klant voor OerVoer gaat bewust om met voeding voor zichzelf en voor haar/ zijn hond en kat, met respect voor alles wat leeft. Deze klant wil daarom graag “eerlijke” producten voor haar huisdier kopen. Daarnaast kiest deze klant voor complementaire zorg voor haar dier en natuurlijke/ alternatieve producten.

Leonne Meijs van Dijk
Gast

Dat klinkt leuk en gezond Helen! Veel contact met je afnemers? Of alleen met hun baasjes? 🙂

Piek Stor
Gast

Mijn ideale klant is degene die zelf nadenkt en goed voelt/kijkt naar zijn/haar dieren en als het nodig is mij vraagt om mijn vaardigheden (dierentolk) in te zetten om situaties te verhelderen.

Eduard Bosch
Gast

Mijn ideale klant is een ZZP-er of MKB-er, die minimaal €100.000 omzet heeft, echter zonder dedicated sales- of marketing afdeling, maar toch behoefte heeft, aan flexibele ondersteuning in deze vakgebieden.

Wim van der Hoek
Gast
Wim van der Hoek

Mijn ideale klant komt terug. Steeds weer!
Is enthousiast en motiveert en enthousiastmeert zijn kennissen.
De (klanten)kring wordt zo steeds groter.

Leonne Meijs van Dijk
Gast

Ik ben benieuwd waarvoor je klant steeds terug komt Wim, je maakt me nieuwsgierig 😉

Kristel Vercraeye
Gast

Klanten: Originele, hippe en leuke koppels of bedrijven welke hun bruiloft/receptie/feestje tot een authentiek, sfeervol back to the old days gevoel willen geven met een prachtig muzikale omlijsting van dit geheel in Easy Vintage Song Stijl.

Coen Tuerlings
Gast

Mijn ideale klanten zijn intuïtieve ondernemers met grote dromen, die bereid zijn om risico’s te nemen en angsten onder ogen te zien.

Ik help ze om het maximale uit hun passie en daadkracht te halen en succesvol in te zetten voor een groter doel.

Heb je een enorme drive om het maximale uit het leven te halen? Laat je dan niet tegenhouden door anderen of door je eigen belemmerende gedachtes.

Neem contact met me op en ga daadwerkelijk deze wereld veranderen…

Let’s go for it…

Artur Schmal
Gast

Mijn ideale klant is op zoek naar een ontwerpbureau dat niet alleen ‘mooie plaatjes’ maakt, maar ook adviseert op het gebied van strategie, positionering en identiteit.

Miranda Bakker
Gast

Ben je een coach, dan is dit een prima manier om te leren meer omzet te krijgen.

Roel van Buggenum
Gast

Mijn ideale klant werkt met mij samen vanuit een intrinsieke commitment. De commitment is het ultime doel wat in de toekomst ligt en zijn integriteit uitdaagt.

Suus Zevenbergen
Gast

Mijn ideale klant is die gene die een lichamelijke klacht heeft en die wel wil werken aan het probleem achter de klacht.
Dus iemand niet de verantwoordelijkheid bij de arts blijft leggen, maar juist zelf aan een gedragsverandering wil werken.

Cynthia Brown
Gast
Cynthia Brown

Mijn ideale klant is ondernemer in het MKB, waarvan wij de loonadministratie op ons nemen. SAMEN-werken en samen ernaar streven het beste uit elkaar , in de brede zin van het woord, te halen. Waardoor we beide vriend worden en ambassadeur van elkaars onderneming en zo een steeds grotere klantenkring krijgen. Ik geloof erin !

Jeroen van Mierlo
Gast

Mijn ideale klant is Bourgondisch ingesteld, houdt van lekker eten en drinken en heeft hierdoor een bovengemiddelde belangstelling voor Wijn. Ik help ze om op een leuke, no-nonsense manier snel en goed de wijnwereld te begrijpen. Dat doe ik door middel van workshops en cursussen – met landelijk erkende diploma’s.

Leonne Meijs van Dijk
Gast

Mijn ideale klanten zijn vrouwelijk professionals met dromen en risico’s willen nemen om ze te bewerkstelligen.
Vrouwen die nu nog hinder in hun work-life balance ervaren en daardoor (nog) niet in de flow van het verwezenlijken van hun dromen gekomen zijn!

Ik help ze de balans in hun leven weer te vinden, zodat ze vrij, vrolijk en vitaal zichzelf kunnen zijn!

Wil jij weten hoe? Kom in beweging en neem contact met me op ….

Joyce Beckker
Gast

Mijn ideale klant is de rouwtherapeut of lifecoach die anders wil kijken naar het thema miskraam. De ideale lezer van mijn boek ‘Geen beschuit met muisjes’ is de vrouw die in het verleden haar miskraam heeft weggestopt en er nu aan toe is om deze voorgoed te verwerken.

Frank den Dunnen
Gast

Mijn ideale klant weet precies wat hij wil, en geeft mij de gelegenheid om te geven wat hij wil of om zijn verwachting te overtreffen. Vervolgens zorgt deze ideale klant via mond op mond reclame voor nieuwe klandizie.

Kees Vermeulen
Gast
Kees Vermeulen

mijn ideale klant laat mij weten wat hij wil en ik zorg ervoor dat ik datgene kan produceren en leveren. op die manier kunnen klachten zoveel mogelijk voorkomen worden. Kennis van de keten in onmisbaar en zeer waardevol

Arineke Elsenaar
Gast

Mijn ideale klant is een teamleider die ongeveer 1 a 2 jaar in zijn functie zit. Ik help hem hoofdpijndossiers op te lossen en te voorkomen.

Jan van Kilsdonk
Gast

Mijn ideale klant is een ondernemer die al enkele jaren bezig is met zijn onderneming en graag goede, tijdige en betrouwbare managementinformatie wil krijgen om zijn onderneming beter aan te sturen, zodat hij/zij doelen kan stellen en kan zien dat ze gehaald worden.

Joke IJlst
Gast

Mijn ideale klant wil zijn hobby astrologie naar het professionele vlak trekken en daarvoor flink de handen uit de mouwen steken. Astroloog zijn is niet genoeg, je moet ook ondernemer zijn. Bewust bezig zijn met je branding, je website, online marketing, social media marketing…. en nog veel meer!

Monique van Dam
Gast

Klantvriendelijke websitebouwers en serieuze MKB’ers die het net als ik belangrijk vinden dat de website niet alleen mooi wordt gevonden maar ook goed wordt gevonden. Door relaties én door zoekmachines. Dat zijn mijn ideale klanten.

Diana de Boer
Gast

Mijn ideale klant heeft of wil paarden aan huis hebben schakelt mij als gespecialiseerde makelaar in.

Amelieke van de Lavoir
Gast

Mijn ideale klant is een creatieve ondernemer of culturele instelling met meerdere werknemers, die vastloopt in het communiceren van hun boodschap naar de buitenwereld. Of het nu gaat om een website die niet up-to-date is, een visie die niet helder verwoord is, of een logo dat verkeerd wordt geïnterpreteerd, ik help ze ermee om weer professioneel, eigenzinnig en helder naar buiten te kunnen treden.

Marielle Meijer
Gast

Mijn ideale klant barst van de PASSIE en AMBITIE. Is bereid in zichzelf te investeren qua tijd, geld en energie. Durft beslissingen te nemen, neemt eigen verantwoordelijkheid, betaalt de facturen op tijd. Implementeert datgene wat ik hem/haar leer. Maakt ECHTE keuzes. Wil echt iets bijdragen aan deze wereld en is bereid mij aan te bevelen bij anderen die mij nodig hebben.

Gonny de Wit
Gast

Hoi Marielle,

Dat is precies de omschrijving van mijn ideale klant.

Lieveke Goossens
Gast

Mijn ideale client heeft een probleem met gezond eten. Hij of zij eet te veel, te eenzijdig en heeft irrationele gedachten over voedingsmiddelen. Mijn ideale client is zich bewust van het probleem en bereid samen met mij te werken aan het oplossen daarvan.

Dineke de Jong
Gast
Dineke de Jong

Mijn ideale klant is de ouder van een kind met ad(h)d, die inziet dat medicijnen niet altijd het gewenste resultaat geven en de bijwerkingen erger zijn dan de klacht. Massage en voetreflex zijn een mooi middel om deze kinderen in balans te brengen.

Nancy van der Heide
Gast

Mijn ideale klant wil inzicht en rust in de financiën van haar onderneming. Geen stress om de belastingaangifte en zelf inzicht in de cijfers.

Edgar Hutte
Gast

Mijn business is nu al voor een groot deel gebaseerd op mond-op-op mond reclame. Echter, ik pak dit nog steeds niet goed genoeg aan, terwijl mijn tak van sport zich er zo uitermate goed voor leent. Met heel veel klanten (wekelijks 50+) die een positieve aanbeveling af zouden kunnen geven moet ik nu hier echt werk van gaan maken. Ik kan niet wachten op de video!

Edgar Hutte
Gast

Aj, ik was nog niet klaar. Mijn ideale klant is 30+ en is op zoek naar activiteiten, in Brussel of vanuit Brussel, die zinvol zijn en bijdragen aan de expat of “life” experience als inwoner van deze Europese hoofdstad.

Liesbet Muijlwijk
Gast

Mijn ideale klant is een ondernemende gemotiveerde man, die met de door mij gegeven adviezen aan de slag gaat om op die manier zelf succesvol te zijn en vol energie en passie dagelijks aan zijn dag begint.