Vergroot je klandizie met webinars

1373 views | 153 reacties |
shares

In levenden lijve verschijnen via video of live verbinding is een enorm belangrijke en krachtige manier om jouw product of dienst te promoten.

Daarom is video altijd een essentieel onderdeel van onze marketing en maak ik al geruime tijd gebruik van webinars om honderden ondernemers tegelijk te helpen op een zeer persoonlijke manier.

Een webinar is ‘the next best thing’ voor een sessie met mij als jouw persoonlijke mentor (en heel interessant als je weet dat mijn reguliere uurtarief €4.800 bedraagt)

Ik wens voor jou dat jij ook je voordeel gaat doet met webinars voor jouw business, omdat het een zeer effectieve methode is om jouw prospects en klanten te werven en te helpen met jouw product of dienst.

En daarom heb ik EXTREEM GOED NIEUWS voor jou…

Deze maand geef ik een uniek webinar over hoe jij jouw klandizie kunt laten groeien met webinars:

How to Grow Your Business Using Webinars
(Webinar Secrets Revealed)

In dit webinar van maart 2016 uit mijn maandelijkse Business Boost in 60 Minutes programma deel ik voor de eerste keer alle ins en outs over het maken van een webinar en hoe je webinars inzet als een van jouw belangrijkste marketing tools.

Verderop in dit artikel vertel ik je hoe je je kunt aanmelden voor dit webinar.

Met Webinar Secrets Revealed neem ik alle drempels weg die jou er nog van kunnen weerhouden om geen gebruik te maken van webinars. Want als je het niet doet, laat je enorme kansen liggen.

Maar… ik begrijp ook heel goed dat het – vooral de eerste keer – heel lastig is en dat je het maken en uitzenden van een webinar DOODENG vindt.

Och, och, je had mij de eerste keer voor de camera moeten zien (nee, ik laat het je echt niet zien). Het schaamrood verschijnt weer op mijn kaken als ik er naar kijk.  Maar zonder die eerste keer was ik nooit zover gekomen dat ik nu honderdduizenden ondernemers met mijn boodschap bereik via webinars en video.IMG_5032-formaat

En ik wens ook voor jou dat je snel comfortabel wordt met het maken en de inzet van webinars. Je hebt geluk dat je van mijn vallen en opstaan kunt leren.

De voordelen die je hebt met webinars zijn enorm, ik noem er een paar…

PERSOONLIJKE VERBINDING

Met webinars til je de kwaliteit van jouw interactie met prospects en klanten naar een veel hoger en niveau. Mensen gaan zich persoonlijk met jou verbinden wanneer ze jou in actie ZIEN.

In alle bescheidenheid, ben ik telkens geraakt als deelnemers tijdens de Business Bootcamp naar me toekomen en vertellen hoe leuk ze het vinden om mij “eindelijk in levenden lijve” te ontmoeten. (minder leuk vind ik het om te horen dat ik “in het echt” een stuk kleiner ben 🙂 )

Bedenk je dat als mensen jou leren kennen via een webinar, jij ook onvermijdelijk een soort BN-er uitstraling krijgt, waardoor een eerste fysieke ontmoeting met jou meer allure krijgt.

VRAAG EN DIRECT ANTWOORD

In mijn live webinars heb je de kans om vragen te stellen die ik direct kan beantwoorden. Deze live interactie wordt zeer gewaardeerd en als jij het ook doet in jouw webinars, versterk je de community om je heen omdat alle deelnemers aan het webinar elkaar inspireren met hun vragen en bijdragen tijdens de Q&A.

EFFECTIEF en EFFICIËNT ONDERWIJS

Geef mensen via een webinar waardevolle informatie en instructies met betrekking tot (het gebruik van) jouw product of dienst en je maakt blijvend een positief verschil in het leven van honderden of duizenden mensen. Daar zou je in je hele leven niet aan toe komen als je het 1-op-1 zou moeten doen.

GEBRUIKERSGEMAK

Voor jouw prospects en klanten is er bijna niets gemakkelijker dan het volgen van een webinar. Met je laptop, iPad of telefoon op schoot kun je een webinar volgen waar en wanneer je maar wilt als je een internet verbinding hebt.

PASSIEF INKOMEN en FINANCIËLE ZEKERHEID

Met (de opnamen van) webinars ben je in staat om een passief inkomen te genereren. Passief inkomen is een continue stroom geld op je bankrekening waar je maar één keer moeite voor hoeft te doen. In het webinar How to Use Webinars to Grow Your Business vertel ik je er meer over.

Wat voor jou ook de hoofdreden voor de inzet van webinars mag zijn, jij bent het aan jouw doelgroep VERPLICHT om hen – waar ook in Nederland of in de wereld – via webinars in aanraking te laten komen met de informatie waarmee jij hen als geen ander kunt helpen. IMG_5013blogpost

Het zou bijna een misdaad zijn als jij de juiste mensen niet laat profiteren van jouw unieke expertise en kracht als je je blijft beperkten tot 1-op-1 communicatie.

Ja, ik kan me voorstellen dat je hart nu sneller gaat kloppen van opwinding of opkomende drempelvrees omdat je een reuzenstap dichterbij komt. Geloof me, toen ik voor het eerst inzag dat video CRUCIAAL was voor het slagen van mijn onderneming, heb ik – als introvert nota bene – ENORME persoonlijke obstakels moeten overwinnen om te beginnen met mezelf te presenteren voor een camera.

Maar… als ik niet de stoute schoenen had aangetrokken, dan zouden nu tienduizenden ondernemers niet zijn geholpen zijn met materiaal van de Business Bootcamp en onze gevorderde trainingen. Hun verklaringen zijn het levende bewijs van het verschil dat we maken.

En bedenk je tot slot dat het met webinars net zo zal gaan als met e-mail, mobiele telefoons en zakelijke websites… Je kunt straks echt niet meer zonder webinars als jouw concurrenten ze wel gebruiken.

Laat mij je dus helpen een doorbraak te bereiken met het groeien van jouw klandizie door webinars op de juiste manier in te zetten.

Jouw investering voor het webinar How to Use Webinars to Grow Your Business uit de maandelijkse Business Boost in 60 Minutes serie is normaal €97,-

Maar… als je in het commentaarveld een vraag beantwoordt, geef ik je graag een kans om het webinar tegen een sterk gereduceerd tarief te volgen.

Sterker nog, als je vóór donderdag 10 maart 17:00 uur besluit deel te nemen aan het webinar, kom je óók in aanmerking voor een voordelig abonnement voor de hele Business Boost in 60 Minutes serie.

Dus, als je interesse hebt, beantwoord alsjeblieft snel de volgende vraag in het commentaarveld onderaan deze pagina:

Wat vormt NU jouw grootste drempel / uitdaging bij het gebruiken van webinars om jouw klandizie te laten groeien?

Zodra jouw comment is geplaatst (heb een paar minuten geduld, want er wordt handmatig gemodereerd), ontvang je de link naar de pagina waar je je kunt inschrijven voor How to Use Webinars to Grow Your Business.

En jouw antwoord gaat me helpen om het webinar af te stemmen op jouw behoefte.

Ik hoop je binnenkort in het webinar te mogen begroeten.

Op jouw succes,

Nisandeh

PS. DEEL DIT ARTIKEL alsjeblieft met jouw netwerk door op de Facebook, LinkedIn, Twitter en Google+ knoppen te klikken, want zo kunnen bevriende ondernemers in jouw netwerk ook van dit materiaal profiteren.

153
Leave a Reply

avatar
113 Comment threads
40 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
116 Comment authors
pieter de waalNicole NagelgastIngrid van DamAnne BootPeter Derksen Recent comment authors
  Subscribe  
nieuwste oudste meest gestemd
Laat het mij weten wanneer er
Esther Molenaar
Lid

Met succes heb ik al webinars gegeven. Het zorgt er elke keer voor dat er deelnemers bij mijn masterclass komen.

Ik geef een lezing voor een groep geïnteresseerde mensen en ik hoef er niet eens zelf de deur voor uit…!

Wat mij tegenhoudt om nog meer webinars te geven is de inhoud. Ik wil veel weggeven, maar verzand nog wel eens in de hoeveelheid informatie.

Wat is nu een behapbaar onderwerp om in ongeveer een uur weg te geven?

Marjolein Kalter
Gast

En is een uur niet heel lang?
Best lastig om boeiend te zijn en te blijven met een medium dat je zo makkelijk kunt uitzetten

Lucia Sandaal
Gast

Een uur is niet te lang, mits je onderwerp interessant genoeg is voor je doelgroep.

Mijn webinars zitten rond een uur als ik niet pitch, en rond de 80 à 90 minuten als ik wel een pitch heb. Het geheim zit ‘m in niet ALLES te willen vertellen, maar je te focussen op 1 ding en daar dan diep op in te gaan.

In je webinar vertel je voornamelijk het waarom en wat (en een klein stukje van het hoe), maar het merendeel van het ‘hoe’ zit in je betaalde product dat je aan het einde pitcht.

Esther Molenaar
Lid

He Marjolein,

De webinars die ik geef zitten rond een uur en dat is inclusief een salesmoment.

Niet te lang, ik vind zelf eerder te kort. 🙂

Marianne van den Elsen
Gast

Hoi Esther,

Wij geven ook regelmatig webinars. De meeste webinars duren een uur (tot anderhalf uur). De luisteraars blijven bijna allemaal tot het einde luisteren, dus een uur is zeker niet te lang.
Onderwerpen waar wij webinars over geven zijn:
– Adverteren op Facebook
– Organisch bereik op Facebook verbeteren
– Instagram
– E-mailmarketing
– Q & A (over Facebook) De inschrijvers kunnen dan vooraf hun vragen doorgeven waar ze graag een antwoord op willen. Dit is ook een erg ‘gewild’ webinar 😉

Lucia Sandaal
Gast

Goede vraag waar ik ook altijd mee worstelde, Esther. Maar ik kreeg van iemand een tip die mij heel erg heeft geholpen: focus op the ONE thing die je publiek wil leren en deel daar dan 3 tips, geheimen, of stappen over. Op die manier behoud je de focus en ga je diep genoeg op het onderwerp in dat je luisteraars na het webinar – zelfs als ze niet kopen – gericht met het geleerde aan de slag kunnen en resultaat kunnen boeken.

Elske van de Fliert
Gast

Dat is een mindset ding: alhoewel ik zelf wel geloof in webinars (en ze zelf ook wel volg) heb ik het mijn klanten gevraagd en die hebben aangegeven niet geïnteresseerd te zijn in webinars… Dus om dan dingen er voor op te tuigen, vraag ik me af: is het de moeite waard? Terwijl ik het eigenlijk wel zelf graag zou willen, het lijkt me zo super handig.

Leni Minderhoud
Lid
Leni Minderhoud

Misschien toch gewoon doen een keer Elske en kijken wat er gebeurt. Je hebt al een paar leuke filmpjes gemaakt.

Yvette Hendriks
Gast

Hi,

Mijn grootste drempel om geen webinars te maken is vermoedelijk niet zo bijzonder: Camera vrees. Met daarbij de ideeën: “Wat moet ik nu vertellen?” en ” wie vindt mijn nu interessant?”, maakt een ideale combinatie waarom ik na 7 jaar ondernemerschap nog steeds geen enkele webinar heb opgenomen.

Hopelijk helpen jullie mij daar door de webinars een beetje vanaf.

Saskia de Rooy
Gast

Een filmpje maken zou ik wel kunnen maar hoe zorg ik dat er ook iemand naar kijkt???

Marjolein Kalter
Gast

Heb je een lijst Saskia?
Dan kan je in ieder geval die mensen attenderen op je filmpje
Grootse groet, Marjolein

Lucienne van der Werf
Gast

Tot nu toe heb ik daar niet echt over nagedacht of het effect heeft om webinars te gaan gebruiken in mijn vak als goudsmid. Na het lezen van dit artikel zou je natuurlijk wat meer informatie kunnen geven over verschillende aspecten van het vak goudsmeden.

Onder andere over het onderhoud van je sieraden en wat meer inzicht geven in wat het vak inhoudt….het kan dus ’n mooie aanvulling zijn op de al bestaande werkzaamheden…..

Joyce Becker
Gast

Mijn vraag gaat vooral over het technische aspect. Wat kun je doen als voorbereiding om het webinar goed te laten verlopen met zo min mogelijk risico op technische gebreken (qua beeld, geluid, verbinding etc.)?

Klaas Veenbaas
Gast

Webinars organiseren is mijn volgende stap om nog meer klanten te kunnen bedienen.

Sjouke van Rossum
Gast

Angst om zo live voor een camera te verschijnen is toch wel een flinke drempel. En misschien de techniek al heb ik begrepen dat dat niet zo heel erg moeilijk is.

Leni Minderhoud
Lid
Leni Minderhoud

Een hele goede tip en hier moet ik zeker aandacht aan gaan besteden. Het punt is even first things first. Eerst de grotere projecten afmaken, werkt voor mij toch wel het beste. Al heb ik nu 11 audio trainingsessies LinkedIn profiel online staan. Kwestie van bundelen in een webinar, bedenk ik nu…

Ik heb bij meer ondernemers die dit echt goed doen, gezien hoeveel publiek ze aantrekken. En ook hier gelden vooral de grote getallen om er ook klanten uit te halen. En een onderscheidend product natuurlijk.

Gwen Lawera
Gast

Ik vind het lastig omdat ik niet weet welk systeem goed/ betrouwbaar is (qua techniek, maar ook qua databeheer).

Daarnaast schrik ik altijd van de maandelijkse prijzen.

Marjolein Kalter
Gast

Hoe deel ik compact EN helder de informatie waar mijn klanten verder mee kunnen?

(Zo, dit was in ieder geval compact ;-))

Mark Lemmen
Gast
Mark Lemmen

Ben zeer benieuwd op welke manieren een webinar het beste ingezet kan worden.

Loubna Zarrou
Gast
Loubna Zarrou

Grootste obstakel zijn twee zaken: de juiste inhoud (neiging veel te geven) te geven in webinar en mensen te krijgen voor het webinar.

Rob van der Burgt
Gast
Rob van der Burgt

Ik volg veel webinars maar een drempel voor het gebruiken van webinars lijkt mij hoe maak je het winstgevend.

Leads van je mailinglijst toeleiden naar je webinar, ze enthousiastmeren, aan het eind een aanbod doen en na het webinar
nabellen of in elk geval nazorg plegen.
Een proces dat je alleen leert met vallen en opstaan.

Lucia Sandaal
Gast

Webinars geven is inderdaad meer dan alleen de presentatie, Rob. Dat ben ik helemaal met je eens. Het is een compleet systeem dat begint met je uitnodigings email, gevolgd door een onboarding sequence – want dat mensen zich aanmelden, betekent nog niet dat ze ook daadwerkelijk komen opdagen – en het eindigt met een serie emails na je webinar om de niet-kopers alsnog naar je sales page te leiden. Inderdaad een proces met vallen en opstaan, maar als je het eenmaal doorhebt, kan dat je onderneming fundamenteel veranderen.

Marjolein Kalter
Gast

– Wanneer ben ik relevant in beeld en waar verstop ik me achter een powerpoint?
– De balans tussen informatie en sales. Ik haak onmiddellijk af wanneer de inleiding en de gewiekste 3/4 sales elementen zijn.

Anja Baelemans
Gast

Ik heb de webinarsoftware (2 stuks) maar het starten ermee, de angst dat er wat fout gaat, dat weerhoud mij om ermee te starten.
Ik heb er wel gedaan, zonder publiek en neem ze dan op. Maar heel graag zou ik webinars gaan inzetten en die angst laten verdwijnen.

Claudia Broeke
Gast

Ik denk dat ik het wel gaaf vind om in een webinar kennis te delen. Ik zou alleen grote moeite hebben met het sales gedeelte. Dat zou ik het liefst gewoon achterwege laten.

Denk eens met mij mee…. Heeft een webinar effect zonder salesgedeelte? Moet ik me hier gewoon overheen zetten? Hebben jullie andere tips?

Esther Molenaar
Lid

He Claudia,

Je kunt ook ‘gewoon’ een webinar geven zonder sale. Je geeft dan ontzettend veel waarde. Veel deelnemers verwachten een sale en wanneer je dat niet doet, val je natuurlijk op. Je kunt het afwisselen. De ene keer met een sale en de andere keer zonder.

Claudia Broeke
Gast

Ja, Esther, dat voelt zoveel beter :-). Van de andere kant realiseer ik me echt wel dat het een beetje dom is om geheim te houden dat je naast het gratis webinar nog heel veel andere dingen doet waar mensen blij van worden. Dus een beetje mixen…

Karla Mooy
Gast

Wat mij daarbij vooral heeft geholpen, Claudia, is het inzicht dat je mensen die je hulp nodig hebben, iets onthoudt, als je geen aanbod doet. Dan moeten ze het doen met wat je verteld hebt. Maar je hebt zoveel meer te bieden. Ik heb leren inzien: verkopen is helpen.

Willy Valk
Gast

Mijn ervaring is dat als je de inhoud van je webinar goed laat aansluiten het niet eng is. In je webinar kan je vertellen wat iemand moet doen, zoals ik vertel wat iemand kan doen om meer aandacht voor een website te krijgen. Maar hoe dat precies gaat, dat red ik niet in een uur. Het voelt voor mij heel logisch dat ik de deelnemers dan verwijs naar de training die ik heb. Ik maak er een mooi aanbod van met wat extra bonussen en kijk er naar uit met de luisteraars aan de slag te gaan. Zo is sales… Lees verder »

Lucia Sandaal
Gast

Je kunt verschillende doelen hebben met je webinar, bijvoorbeeld je email lijst vergroten. Als je tegen het sales gedeelte opziet, kun je altijd beginnen met gewoon kennis te delen en mensen in ieder geval een call to action te geven. Bijvoorbeeld om je Facebookpagina te liken, als je een Facebookgroep beheert, kun je ze daarheen sturen of wat dan ook. In ieder geval staan deze mensen op je email lijst zodra ze zich voor je webinar geregistreerd hebben, dus je kunt ze daarna altijd nog op een andere manier benaderen om je product of dienst te kopen. Ik ben ervan… Lees verder »

Frans Hendrikx
Gast

Direct contact vind ik nog steeds het plezierigste, maar het is tijdrovend en arbeidsintensief. Niet dat ik daar een probleem mee heb, integendeel, maar realiseer me dat mijn boodschap met webinars een veel groter publiek kan bereiken. Mijn verhaal klopt en is sterk genoeg om ook anderen daarvan te laten profiteren. Reden genoeg om met grote interesse te ontdekken hoe webinars werken en hoe ik dat kan inzetten om mijn boodschap voor het voetlicht te brengen.

Hans van Woerkom
Gast

Mijn grootste drempel is om het gewoon te gaan doen. Ik ben niet bang om met mijn gezicht voor een camera plaats te nemen. (als verhalenverteller is dat totaal geen probleem. Ik vind het vooral moeilijk of ik het technisch allemaal goed doe: met een power point of alles technisch goed werkt. Of er niet van alles fout gaat tijdens de opname. Of ik genoeg mensen krijg die er naar willen kijken. Waar de webinars over gaan en of ik niet teveel informatie weggeef. Ik overweeg om voordat ik mijn nieuwe online programma aanbied een vertelchallenge te doen en daarna… Lees verder »

Willy Valk
Gast

Die angst of alles wel goed gaat ken ik heel goed.

En als je Nisandeh volgt zie je dat het best wel eens mis kan gaan. Ook bij mijn laatste webinar werkte een link niet. En ook al is dat heel erg balen, ik leef nog steeds en er waren toch inschrijvingen op mijn training.

Als je je goed voorbereid, voldoende tijd steekt in de marketing, waardevolle informatie geeft is een technisch mankement vervelend maar niet dramatisch. En zeker geen reden om er niet mee aan de slag te gaan.

Koen Lucas
Gast

Grootste uitdaging: de tijd vrijmaken om een webinar goed voor te bereiden. En de angst teveel weg te geven.

Toine Rongen
Gast
Toine Rongen

Ik heb niet zozeer vrees om te spreken in het openbaar. Kan altijd beter uiteraard. Wel ben ik allergisch en voel ik altijd veel weerstand voor de techniek van en rondom nieuwe media. Maar ik weet ook dat als je het veel doiet het vanzelf minder wordt. Oefening baart kunst.

Marjan Mell
Gast
Marjan Mell

Ik ben schoonheidsspecialist en bied dus diensten aan en verkoop daarbij producten. Dit is toch allemaal vrij “local” heeft het dan voor mij ook zin om met webinars te beginnen, wat is jullie reactie hierop?

Tiara Dijkhof
Gast
Tiara Dijkhof

Hoe geef je nou je informatie op zo’n manier dat de webinar een goeie opbouw heeft? Hoe lang mag een webinar optimaal duren?

Willy Valk
Gast

De opbouw van mij is een template, ik denk dat Nisandeh dat wel gaat vertellen. Meestal is een uur een mooie tijd.

Roland Durkstra
Gast

Hoe bepaal je de juiste content en krijg je de juiste conversie en hoe meet je die?

Willy Valk
Gast

Vorig jaar ben ik begonnen met webinars en het heeft mij veel gebracht. Mijn mailinglijst is bijna verdubbeld en heb meerdere deelnemers voor mijn trainingen via de webinars. Er waren best wat drempels; de techniek, in beeld zijn en het sales gedeelte. Maar ik was er van overtuigd dat het geven van webinars mij echt verder zou helpen. Mede door de trainingen als de High Performer was ik in staat uit mijn comfort zone te stappen en na het eerste webinar was ik groot fan van deze manier van marketing. Ik heb direct contact met mensen, ze zien en horen… Lees verder »

Nicole Nagelgast
Gast

Leuk om jouw ervaringen te lezen Willy! Wat zou je zeggen dat het geven van webinars voor je bedrijf heeft gedaan?

Willy Valk
Gast

Wat het geven van webinars mij heeft gebracht?
In ieder geval:
– klanten
– verdubbeling van mijn mailinglijst (potentiële klanten)
– meer vind-ik-leuks op Facebook zakelijke pagina
– hogere expert status

🙂

Claudia Mars
Gast
Claudia Mars

Hallo Willy, klinkt goed wat je schrijft. Welk programma om webinars te maken gebruik je?

Willy Valk
Gast

Hi Claudia, ik werk met WebinarGeek.

Dat is een Nederlands platform en dat maakte voor mij de drempel lager.

Ze hebben een chat functie op de site dus als ik iets niet weet stuur ik even een berichtje en ik kan binnen een paar minuten weer verder, ideaal.

De presentatie zelf is Keynote (Apple) bestand.

William van Rossum
Gast

Hoe bepaal je de ideale opbouw voor je presentatie?
Hoe houd je de interesse vast zonder dat je teveel weggeeft?

Ricardo Akkal
Gast

Onbekendheid, hoe je het (technisch) moet opzetten.

Marianne Chongmai
Gast

De opbouw van het webinar. En hoe je de meeste, juiste mensen bereikt.

Lynn Hogendoorn
Gast
Lynn Hogendoorn

Hoe zorg je toch nog voor enige interactie?
De luisteraars kunnen jou wel zien, maar andersom niet.
Bij webinars die ik volg zie ik toch vaak dat er ‘opgelezen’ wordt.
Hoe houdt je het verhaal dus boeiend?

Willy Valk
Gast

Wat ik doe is vragen stellen en poll’s gebruiken.

Dus mensen laten stemmen. Dat is interactief en het geeft mij belangrijke informatie over de problemen waar mijn klanten mee zitten.

Ten tweede gebruik ik bij mijn presentaties veel foto’s, er is dus veel te zien en te horen.

Marjan vd Brink
Gast
Marjan vd Brink

Ik mis een maatje om het samen mee te doen. Moet nog alles uitzoeken qua techniek etc.

Geert Jan Rijpstra
Gast

Ik geef adviezen op alle invalshoeken van het verkeersgebied.
Op basis van en verkeersprobleem kan ik me wel profileren. Maar hoe doe ik dat in een webinar, waar je toch vooral over algemeenheden praat en geen specifiek probleem aan kunt pakken.

Maar…..
Alleen al door jouw oproep en er zo over na te denken, zie ik toch wel mogelijkheden om nou juist over verkeersproblematiek een webinar te maken. Dank Nisandeh.

Miranda Haas
Gast
Miranda Haas

Gebrek aan tijd en focus om oa. inhoud, lay out en marketing vorm te geven.

Dieneke Klarenberg
Gast

Ja, waarom doe ik het eigenlijk nog niet? Onzekerheid; komen er wel mensen luisteren?
De software is ook een struikelblok voor mij. Welk programma is stabiel, wat zijn de kosten.
Dat zijn mijn belangrijkste obstakels om er tegen aan te blijven hikken.

Jantina van Rossum
Gast

Ik wil graag gebruik maken van webinar maar ben ook bang dat het helemaal fout kan gaan. Ik ben niet heel technisch en wat als het mis gaat. De interactie met de deelnemers tijdens trainingen vind ik heel belangrijk.

Als er geen deelnemers aanwezig zijn weet ik van mezelf dat de kans groot is dat ik de tekst maar afraffel. En dat geeft geen goede indruk. Ik hoor graag meer over alle ins en outs.

Tove Lise
Gast
Tove Lise

My biggest hindrance is the technical part. And of course also to be natural in front of the camera. But I know it comes with practise…

Ranjana Huback
Gast

Het uitstelgedrag dat ik vertoon- terwijl ik al zo lang roep dat ik webinars ga geven- is dat ik niet weet hoe ik praktisch een presentatie moet maken in powerpoint oid.

Jurgen Hildering
Gast
Jurgen Hildering

Het lastigste is dat er zoveel te doen is. Dan moet je natuurlijk keuzes maken. Dan lukt niet alles even goed. En dan laat je dingen die je niet zo interessant vindt.

Freek Zilvold
Gast

Het lijkt me ontzettend leuk om een webinar te doen. Liever vandaag dan morgen. Wat me weerhoudt is de angst geen goede content (value) te kunnen leveren tijdens het webinar.

Saskia Frankena
Gast

Dit lijkt me een misvatting. Als jij een expert bent op jouw vakgebied zul je eerder moeite moeten doen om je webinar niet te overladen met informatie. Dat is mijn ervaring.

Olga Yersh
Gast
Olga Yersh

Op dit moment heb ik te weinig ervaring en ik vind het moeilijk met het uit uitzoeken van de juiste content die voor iedereen even interessant is

Donna Hoogstraaten
Gast

Ik ben van mening, maar nu gooi ik wellicht drempels op die niet nodig zijn, dat ik eerst routine in mijn nieuwsbrief, blog en soc. media dien te hebben voordat ik er klaar voor ben een webinar te geven. Verder zie ik op:
tegen de technische rompslomp
ben ik bang niet genoeg te vertellen te hebben
ben ik bang vragen niet goed genoeg te kunnen beantwoorden

Nog heel wat drempels en spoken dus.
Gelukkig heb ik al een abonnement op de 60 minutes boost en die helpt mij telkens weer wat verder op mijn pad

Eleonora van Grinsven
Gast

De techniek die steeds weer anders blijkt te werken dan ik verwacht na het volgen van de hulpvideo’s. Ook merk ik dat het registreren niet altijd vlekkeloos verloopt waardoor er minder mensen aanwezig zijn.

Lucia Sandaal
Gast

In de regel komt 25-35% van de mensen die zich registreert opdagen, Eleonara. Dus als dat je show-up-rate is, is dat heel gemiddeld (Bij Open Circles Academy zal dat ongetwijfeld anders zijn, maar zij hebben dan ook een uitzonderlijk responsive publiek). Je kunt dit verbeteren door na de registratie nog een aantal mails te sturen waarin je het belang benadrukt van live aanwezig zijn en nog een keer aangeeft waar het webinar over zal gaan. Wat ook helpt, is niet al te lang van tevoren met de registratie te beginnen; 5-7 voor je webinar is ideaal. Anders zit er teveel… Lees verder »

Nicole Nagelgast
Gast

Ik kan mij hier heel goed in vinden. Ik heb mij meerdere keren ingeschreven voor webinars, maar omdat ze te ver in de toekomst gepland waren vergat ik het, had ik mijn antwoord elders al gevonden of was ik niet meer geïnteresseerd.

Nicole Nagelgast
Gast

Mijn producten zijn afbeeldingen. Als ik aan webinars denk, denk ik voornamelijk aan coaches, begeleiders en het delen van kennis. Dus ik denk dat mijn bedrijf niet goed zal werken voor webinars.
Daarnaast ben ik meer een expert in het maken, dan erover te praten…

Armando Ello
Gast

Hey Nicole tof werk maak je..! om je een idee te geven: Ik heb 1x een webinar getest tijdens de laatst 5 uur van mijn crowdfund campagne en zodoende 400 euro aan donaties binnengesleept..een ander idee: Ik zou best een webinar willen volgen over hoe jij je beeld maakt een soort van tutorial..en hoe je dat fotografeert..periscope zou zelfs een webinar kunnen zijn..

Nicole Nagelgast
Gast

Wauw dankjewel Lucia en Armando!
Goede tips, dankjewel! Ik zat hier zelf ook aan te denken, maar omdat designers in een zekere zin NIET mijn doelgroep zijn, maar eerder bedrijven en tijdschriften die mijn afbeeldingen afnemen, dacht ik niet dat deze informatie nuttig voor hen zou zijn. Maarja, waarom zou ik eigenlijk NIET een andere doelgroep ook aanspreken?!

Mag ik vragen wat voor webinar je had gegeven Armando, ik ben heel benieuwd!

Lucia Sandaal
Gast

Wowzers, mooi en kleurrijk zijn je afbeeldingen, Nicole. Ik zie een mooie kans voor je om je kennis te delen met je peers. Ik wed dat er veel designers zijn met wie je je kennis zou kunnen delen. Wellicht een idee voor een mooie online training (en passief inkomen), als expert in het maken?

Remco van den Berg
Gast
Remco van den Berg

Zie op tegen de technische kant van webinars. Zie ook ervaren “webinar-gevers” worstelen met de techniek. Scherm loopt vast, geluid werkt niet goed, slides lopen niet mee etc. etc. Het lijkt wel of het niet mogelijk is om webinars te geven die soepel verlopen;-)

Erik Hesselink
Gast

Structuur en techniek van een goed webinar.

Marjo van Bussel
Gast

Mijn klanten zitten op zoveel plaatsen en mijn product heeft uitleg nodig in gebruik. Normaliter doe ik dat door demo’s maar op deze manier kan ik al mijn klanten op hetzelfde moment helpen. Geweldig toch?

Lidy van Oord
Gast

Ik weet niet of ik voldoende te melden heb en waarover?

Bas van Pelt
Gast

Eigenlijk is mijn grootste probleem de techniek. En dan vrij specifiek: welk programma, welke microfoon (camera heb ik al goed), hoe zorg je dat geluid en beeld goed synchroon zijn, en wat is de minimale internet upload snelheid die je nodig hebt?

Cees Warmer
Gast

Beste Bas, ik heb nu drie webinars gegeven met een leercurve van een maand.

Belangrijk: Ik heb een techneut die mij ondersteunt en de techniek doet, dat is inderdaad grootste drempel. Hij kan dit voor meer mensen doen. Dan ben je zekerder in de start en nu kan ik het zelf. Alleen de presentatie met grafics besteed ik nog uit aan hem. Succes Cees Warmer.

Karin van Kas
Gast
Karin van Kas

De techniek..

Saskia Franken
Gast

Ik geef sinds kort regelmatiger webinars. Om je de waarheid te zeggen, de eerste gingen niet zo top. Ik was erg zenuwachtig en de techniek was er daarom een beetje te veel bij. Daarna heb ik er een paar gedraaid met iemand er bij als back-up voor als ik het niet meer wist en gisteren mijn eerste helemaal alleen gedraaid met ook nog een co-presenter. En het ging top! Je moet het gewoon gaan doen. Ik vertel het de mensen ook dat ik het spannend vind. Dat scheelt al de helft. En goede webinar software. Wij zijn geswitched van software… Lees verder »

Donna Hoogstraaten
Gast

Waw dat klinkt nog eens motiverend. En voor je positieve verhaal, Saskia!
Veel succes!!

Alexander de Savornin Lohman
Gast

Ik weet mijn onderwerp niet goed af te grenzen en ben bang in een brij te verzanden.