GRATIS: LinkedIn geheimen voor jouw business succes

11315 views | 164 reacties |
shares


Het staat als een paal boven water dat de sociale media de afgelopen jaren een zeer belangrijke plaats hebben ingenomen in de wereld van de zakelijke marketing.

Bedrijven, ondernemers en experts maken gebruik van deze platforms om relaties en rapport op te bouwen met hun doelgroepen.

LinkedIn is één van de minst begrepen en meest ondergebruikte sociale media platforms.

Het kan een krachtige bron van leads en winst zijn voor jouw business, als je het op de juiste manier gebruikt.

Doordat LinkedIn anders is dan de meeste overige sociale media platforms, hebben mensen de neiging om LinkedIn op de verkeerde manier te gebruiken. Het is zelfs zo dat de dingen die zij doen met hun profielen potentiële connecties kan afschrikken.

Als lid van LinkedIn is het wellicht niet helder voor je wat je moet doen om daadwerkelijk leads en overeenkomsten te genereren met behulp van LinkedIn.

De meeste mensen schrijven zich in, maken een saai profiel en wachten tot de zakelijke kansen binnen komen rollen. Als dat niet gebeurt, laten ze het idee varen dat LinkedIn significant kan bijdragen aan de groei van hun business.

Vaak leven zakelijke professionals in de foutieve veronderstelling dat het simpelweg hebben van een profiel op LinkedIn genoeg is. Soms vragen ze om advies en gaan de interactie aan met mensen op de site. Als dit niet onmiddellijk een enorme vloed aan verkopen tot gevolg heeft, noemen ze het een mislukking en gooien ze LinkedIn helemaal uit hun marketingplan.

Het punt is dat je moet begrijpen wat de juiste manier is om LinkedIn te gebruiken voor je business. Feit is dat dit sociale media platform een blijvertje is. LinkedIn groeit dagelijks, heeft momenteel 100 miljoen leden en er komen er elke week 1 miljoen bij. Veel ondernemingen worden online opgebouwd met behulp van LinkedIn, maar hoe werkt dat dan?

Het rapport LinkedIn geheimen voor jouw business succes laat je zien welke stappen je kunt zetten om optimaal te profiteren van de mogelijkheden die LinkedIn biedt. Het geeft je een overzicht van hoe je gebruik kunt maken van LinkedIn om meer succes te creëren in jouw business.
De stap-voor-stap methode om de expert in je niche te worden in slechts 30 minuten per dag.

Dit driedelige rapport onthult de belangrijkste manieren om je business te laten groeien en te verbeteren met behulp van LinkedIn. Dit platform wordt vaak verkeerd begrepen, waardoor het je juist geweldige kansen biedt wanneer je weet hoe je het moet gebruiken.

Vergis je niet: LinkedIn is één van de meest krachtige sociale media platforms beschikbaar voor ondernemers. Er bestaat een groot gebrek aan kwaliteitsinformatie over het gebruik van dit platform. Dus is het van groot belang dat je nu direct van start gaat met LinkedIn correct te gebruiken.

In het eerste gedeelte praten we over de juiste manier om je LinkedIn profiel op te zetten. Dit gedeelte alleen al maakt of breekt je vermogen om je lijst van connecties en prospects op te bouwen.

In het tweede gedeelte bespreken we hoe je LinkedIn kunt gebruiken om bekend te worden als expert in je vakgebied. Je leert hoe je aanbevelingen verzamelt, hoe je groepen gebruikt om je invloed te vergroten, en hoe je de Vraag & Antwoord sectie gebruikt om jezelf te positioneren als expert.

In het derde gedeelte bespreken we hoe je LinkedIn kunt gebruiken om markt- en concurrentieonderzoek te doen, teneinde online meer business te genereren. We zullen het ook hebben over de altijd belangrijke methodes om leads te genereren, gebruikmakend van LinkedIn.


Voor jouw exemplaar van dit GRATIS rapport, vul het onderstaande formulier in, dan sturen we je direct per e-mail de link naar het rapport.

Download gratis: ''LinkedIn Geheimen voor Jouw Business Success''

In de tussentijd ben ik nieuwsgierig om te horen hoe jij LinkedIn gebruikt om jouw business verder uit te bouwen.

Deel jouw tips, suggesties of advies in het commentaarveld hieronder.

En… als je wilt, kun je dit cadeau delen met jouw mede-professionals via de share knoppen hieronder.

Op jouw succes,

Nisandeh

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
164 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Jan van Poll
Jan van Poll
9 years ago

Met de tips die ik heb ontvangen, heb ik nog niks gedaan; te druk nog met andere acties. Wel een afspraak gemaakt met een professionele fotograaf om een goede foto te laten maken.

Erna Hanse
8 years ago

LinkedIn is nog een duister gebied voor me. Ik heb me aangemeld, heb een profiel, en heb nog een paar stappen te gaan voor professionalisering. Ik ben blij met het rapport. Dank je wel Nisandeh!

Petri Dobbenberg
10 years ago

Ik heb een LinkedIn profiel, maar weet dat ik steken laat vallen, het niet optimaal benut! Dus ben zeker benieuwd naar het rapport!

Reina Hoctin Boes
8 years ago

Thanks for this free tutorial Nisandeh Neta and team… and all the others you’ve been giving away the last month.

I did two things BEFORE I entered my first Business Bootcamp last January.

1) update Linkedin profile / even designed/ordered new business cards that refer directly to Linkedin and social networking, saying: You are now connected to: – my name – with Linkedin logo

2) create WordPress blog

Today I made my first recordings of a video message, an introduction of me and my services.

YOU ARE SO MUCH BETTER!

I look like a 70 year old slapstick…

I am having fun guys. Grace!

Many thanks once more.

I WILL BE BACK SOON

Maja van der Zijden
Maja van der Zijden
10 years ago

I always preferred LinkedIn for the business above Twitter and Facebook, whatever people said to me about those media. I am really interested in people especially when we’re connected. On LinkedIn I feel more connected with my business relations and colleagues.
In groups about org development we have very hot arguments. Somehow it is fast very clear who really wants to share. So for the experts discussions I like it very much, because I can do it at my own time. Furthermore I always visit LinkedIn to know more about the person I am going to visit. I never have seen a dull C.V..The way people write about themselves gives a good impression about the depth and somehow what they think is important. It gives me a way to look beyond my own projection. Somehow the people who visit my profile are young and have a lot of questions. People with more experience think it is impressive, but don’t come up with many questions, just why I call myself the Change Artist and for me that is the best question tot explain that changes are made with the signature of the master of change. Mine is value by human beings.

Marleen Bussman
10 years ago

Al mijn LinkedIn contacten krijgen mijn nieuwsbrief. Verder kijk ik ook wel wie mijn profiel heeft bekeken en vraag dan of ik hem/haar kan helpen. Ik ben erg benieuwd naar het rapport, want ik denk dat ik LinkedIn lang niet volledig genoeg gebruik.

Emmy Soplantila
10 years ago

Eigenlijk is het nog min of meer een uithangbord met een contactenlijst. Er zit een call to action op en er staan 3 aanbevelingen op, er is nog geen lead uitgekomen. Ik ben geabonneerd op meerdere groepen die van betekenis zouden kunnen zijn. Vind ik een discussie echt interessant of denk ik dat ik iets wezenlijks kan toevoegen t.b.v. de naamsbekendheid dan plaats ik comments. Maar dat komt niet zo veel voor en ik vind het tijdrovend. Ik wil daarom nu weten wat de beste manier is om zelf discussies of groepen te starten waardoor ik de aandacht alleen nog daaraan hoef te schenken en alleen zo nu en dan andere groepen bezoek om te kijken wat daar beweegt.

Djoea van Zanten
9 years ago

Ik heb het rapport een tijd geleden ontvangen en vrijwel alle tips geïmplementeerd. Een groot aantal van de tips had ik zal toegepast. Wat ik het meeste heb gehad aan de rapporten is het totaal overzicht van acties en mogelijkheden. Hierdoor heb ik een wekelijkse planning kunnen maken en toepassen, waardoor ik met minder tijd meer resultaat uit LinkedIn haal.

Vooral het gebruik van groepen is zeer effectief. Ik plaats geregeld mijn blogs in groepen en merk dat deze daardoor goed worden gelezen. Daarbij volgen ook reacties. Iedere week plaats ik iets in verschillende groepen en het aantal bezoekers op mijn blog en site is daarmee verveelvoudigd.

Boukje Canaan
10 years ago

Fantastisch! sinds ik meer met linkedin ging doen, heb ik al goede ervaringen ermee. nu nog meer verbeter punten. Gebruiken dus. Mijn vragen worden beantwoord, ik krijg meer interessante mensen in mijn netwerk en snap dat ik anderen kan helpen door mijn netwerk te gebruiken om hun vragen door te spelen. Ik heb zelfs al opdrachten binnen gesleept door linkedin! Super.

Marcel Zwart
10 years ago

Nisandeh, precies zoals jij beschrijft hoe je LinkedIn NIET moet gebruiken, zo heb ik het tot nu toe gedaan. Zodra mijn website af is, zal ik uitgebreid in LinkedIn investeren en jouw tips daarbij zeker benutten. Na gedane zaken zal ik een nieuwe mail sturen met mijn ervaringen en ideeën. Inmiddels dank voor je tips, Marcel

Jeroen van Mierlo
8 years ago

Dank voor de LinkedIn tips uit het rapport. Ik gebruik LinkedIn sinds 2007, met een grote groep contacten. Uw mijn voormalige werkveld weliswaar. Met deze tips ben ik nu goed op weg om in mijn huidig werkveld relevante connecties op te bouwen.

En met de tags binnen LinkedIn, kun je contacten goed uit elkaar houden. Het werkt jammergenoeg niet echt handig, zodat het je veel tijd kos. Maar qua targetten is het de moeite waard.
Thanks Nisandeh!

Ron Kindt
10 years ago

Ook ik heb een zeer behoorlijk uitgewerkt LinkedIn-profiel.

Maar zoals zovelen gebruik ik het platform nog niet efficiënt genoeg. Te passief, te weinig systematisch.

Ik ben dus zeer benieuwd naar het rapport.

Ron

Marijke Willems
8 years ago

Ik weet zelf nog niet zo goed wat ik met Linkedin aanmoet… De tip om andere profielen goed te bekijken en groepen op te zoeken is wel een goed idee. Ik heb al wel mijn profiel aangepast (feedback is heel erg welkom) en zelfs een filmpje toegevoegd, maar ik werk nog te weinig met Linkedin. Ik weet ook dat ik niet alles tegelijk kan implementeren… Stap voor stap.

Sofie De Smet
10 years ago

I still have a question that was not clear in the e-book about making a group: do you create an open group or a group of which you have to become of member of? And what are the benefits of those 2 possibilities?

Nisandeh Neta
Nisandeh Neta
10 years ago
Reply to  Sofie De Smet

Hi Sofie,

Personally, I would not set foot in an open group.
I think the open groups might be the end of LinkedIn in the long-run, as most of them already became spammers heavens, and the rest of them will become soon.

As a result of so many spam in the discussions, group members lose their interest quickly and just ignore the group and its discussions.
So a group might show 20,000 members – but the only discussions are initiated by spammers and contributed by no one.

So… I guess my view is clear (although pretty harsh).
A great moderator can help, but the bigger the group, the more work it is, and in my opinion destined to fail.

So… my suggestion – go for closed group.

To your success, Nisandeh

Sofie De Smet
10 years ago
Reply to  Nisandeh Neta

Thank you for your very quick advice Nisandeh! I do hope I can still change the open group to a closed one then…

Sofie De Smet
10 years ago
Reply to  Sofie De Smet

Just found out you cannot switch to a members-only group when you’ve already created an open group…

Leni Minderhoud
10 years ago

Dank voor alle goede tips en ervaringen. Ik ben een behoorlijk actieve gebruiker van LinkedIn. Dat doe ik door:

*Een volledig profiel

*Regelmatige updates, workshops aankondigen

*Connecties genereren en ook te linken met mensen die ik niet persoonlijk ken maar wel een wederzijdse toegevoegde waarde zie door hun profiel

*Hoe meer connecties je hebt, des te meer je zichtbaar wordt voor anderen. Dit wordt nogal eens vergeten. Sommigen vinden het overdreven als je meer dan 500 connecties hebt. Ik vind dat LinkedIn er juist voor is om je netwerk te vergroten!

*Ik maak wel groepen aan van bijv mensen die ik daadwerkelijk wil ontmoeten en waarmee ik contact intensiever onderhoud

*Ik ben lid van 50 groepen. Zou zelfs meer willen maar dat kan niet. Het houdt me scherp want als er een bij komt, moet er ook een af.

*Ik beperk het aantal update-emails zoveel mogelijk door dagelijks in te loggen. Actief zijn in alle groepen lukt niet, maar ik hou bij wat ik doe per groep in een spreadsheet. En dagelijks probeer ik in 1 groep een post te zetten.

*Regelmatig ook een discussie opstarten

*Je expertise laten zien door de inhoud van je discussies of comments

*Als ik interessante vacatures tegenkom voor mijn connecties ‘like ‘ ik ze of zet ze in een groep

*Ik geef regelmatig (ongevraagd) advies voor een profiel. Er zijn zoveel ‘poor’ profiles! Mensen weten vaak niet beter. Mijn tips worden altijd gewaardeerd.

*Breed zichtbaar zijn is belangrijk, ook door blogs, Twitter, Facebook , maar ook IRL!

*En, ik heb al diverse clienten gekregen via LinkedIn. De basis waarom ze mij benaderden was zichtbaarheid en focus in mijn profiel, soms vindbaarheid op een zoekwoord

Boukje Canaan
9 years ago

Mijn linkedin heb ik zo hard ingezet , dat ik nu teveel dingen volg en niet eens meer weet te reageren op alle posts, poeh overkill kan dus ook!
Wel heel goede nieuwe contacten gemaakt door linkedin, dus ik ben wel positief hoor. Maar ik houd letterlijk niet meer alles bij, dus ik ga maar beter selecteren en ‘uit’ een aantal groepen stappen.

Anna Sofia van Hooijdonk

Ik ben nog steeds behoorlijk in ontwikkeling met het leren gebruiken van deze social media tools.
Ik ben dan ook weer erg blij met dit geschenk van Nisandeh en Open Circles.
Nisandeh vertelt het belang ervan keer op keer en soms denk ik het ineens te snappen, doch het toepassen en implementeren van het aangereikte doe ik nog te weinig. Het gaat al beter en zal zeker nog beter gaan worden.

Stef Linsen
Stef Linsen
9 years ago

Ik begon in oktober 2009 met Linkedin, n.a.v. van een tip /kennismaking op op besloten 1 weekse nascholing bijeenkomst met collega’s (in Spanje). Toen ik Mei 2012 naar Business Bootcamp ging heb ik profiel verbeterd n.a.v. de ‘100 tips’, maar ik bleek er al 50 goed gedaan te hebben.

Ik haal veel relaties binnen, die zich op enig moment tot een (potentieel) verdien mogelijkheid ontwikkelen. Ik heb veel deelgenomen aan discussies of die gestart. Ook dat levert wel naamsbekendheid op en t.z.t. weer uitbreiding netwerk.

In januari j.l. werd ik benaderd door een headhunter uit Utah, Salt Lake city, of ik meteen wilde solliciteren op een psychiater baan in Nieuw Zeeland. Is nu een link en een ‘verder praat plan’ per juli 2014 (als mijn jongste middelbare school af heeft). Een goed profiel levert geld op, of contacten (daar zit veel verband tussen).

In groepen zit ook veel informatie die nuttig is voor je; professioneel of voor plezier of algemene ontwikkeling.

Nanette Popken
Nanette Popken
10 years ago

I printed it and I already noticed it is wonderful material. Next weeks I am really busy, but as soon as possible I am going to read it with a yellow marker pen in my hand. Then I am going to do the things that I can without help. Thank You Nisandeh!

Trea Hillebrink
8 years ago

Ik heb al heel wat jaren LinkedIn. Ik weet ook dat het nieuwe klanten op levert, echter ik moest daar zoveel tijd en energie in stoppen dat ik nu minder vaak op LinkedIn zit en meer tijd aan Facebook besteed.

Ik hoop van de videos te leren hoe ik met efficiënter omgaan met mijn tijd mijn potientiële klanten beter kan bereiken.

Trea

Sijtje Princen
10 years ago

Dank je wel voor deze nuttige info! Ik heb genoeg te doen, merk ik… Iedere nieuwe blog leidt naar nog meer verbeterpunten…
Ben er druk mee!

natascha van der Linden

Heb ‘n een bedrijfspagina opgezet maar weet ‘t nog niet genoeg in te zetten.

Koen Snoek
8 years ago

Sinds de Business Bootcamp heb ik een Linkedin profiel aangemaakt, deze ben ik aan het optimaliseren voor gebruik.

Nu eerst het GRATIS rapport lezen, waarvoor mijn dank!

Leni Minderhoud
8 years ago
Reply to  Koen Snoek

Dag Koen, Ik help je graag met je LinkedIn profiel. Ik geef inmiddels trainingen basis en advanced en check gratis profielen. Je kunt er zoveel uit halen en voor mij is het een waardevolle bron van leads.

Leni Minderhoud

Jeremine Holt
10 years ago

Bij LinkedIn kun je makkelijk zien wie jouw profiel bekeken heeft. Valt me steeds weer op hoeveel mensen wel willen Linken, terwijl ze het profiel niet eerst bekijken. Terwijl je juist daaruit zoveel informatie kunt halen.

Emily Nijhuis
9 years ago

Na het Business Bootcamp kwam ik helemaal geïnspireerd thuis en hoe fijn was het om binnen een paar dagen handen en voeten te kunnen aan dat belangrijke voornemen: mijn LinkedIn professionaliseren! Ik ben nu stapje voor stapje alle tips aan t toepassen en implementeren.

Bjorn Bos
Bjorn Bos
10 years ago

Hartelijk dank voor het rapport, ik ben erg benieuwd naar de adviezen. Ik hoop weer wat extra kennis over LinkedIn op te doen. Het platform blijft in ontwikkeling en ik blijf graaf op de hoogte van de ontwikkelingen en de mogelijkheden die deze bieden.
Groeten
Bjorn

Marc Huiberts
10 years ago

Dear Nisandeh,
How good we meet again… 😉

I try to use my LinkedIn profile just to connect to people I’ve met in real life. I do not subscribe to people using this as a way of drawing up a vast collection of people they’d like to meet or will never meet.
It’s somewhat more like a wallet with business cards for me.

Greetings,
Marc

P.S. Looking forward reading your paper…!

Sofie De Smet
10 years ago

I use LinkedIn mostly to get in touch with people that are interesting for my business and future projects. I also find the groups you can join very interesting, especially when I need help for a special survey.
I also like the fact that your latest tweet can be viewed on your profile something you can use to get people curious about you. It gives your profile some ‘life’.

Jeremine Holt
10 years ago

Ik bedenk me ineens waar ik LinkedIn ook voor gebruik. Voor een netwerkevent of workshop is het vaak mogelijk een lijst van deelnemers te bekijken. Als mensen me opvallen check ik hun LinkedIn profiel om beslagener ten ijs te komen. Sommige blijf ik volgen om ze later ook weer tegen te komen. Met meer informatie is netwerken ook weer leuker en effectiever.

Jacqueline Lammerts
10 years ago

LinkedIn is voor mij een mooie manier om zichtbaar te worden. Het stelt me in staat direct contacten te leggen met “doelgroepen”.
Het is een mooie manier om je als expert zichtbaar te maken.
Ik heb zelf een 100% profiel met vele recommendations.
Ik gebruik LinkedIn vanuit mijn gevoel. Ik reageer op discussies op het moment dat ik “voel” hierin iets te kunnen delen. Vaak ook delete ik de berichten zonder er “naar te kijken”. Dit werkt voor mij snel en effectief.

Ik heb meerdere mensen via LinkedIn mogen verwelkomen binnen mijn bedrijf individueel dan wel in een van de seminars.
Tevens word ik via deze weg gevraagd voor presentaties en lezingen. Voor mij dus een goed medium.

Zorg er wel voor dat je een uitnodigend profiel hebt én aangeeft wát je mensen kunt bieden.
Het gaat niet over jou, maar wat je voor de ander kan betekenen 😉

Hans van Geluk
10 years ago

Ik denk dat LinkedIn voor ons bedrijf zeer nuttig is en zal zijn. LinkedIn is een internationaal social media waarbinnen elk bedrijf kan floreren. Zowel Nationaal als Internationaal. Veel forums waaraan je mee kan doen en waar je lering uit kunt trekken. Wat wij ook prettig eraan vinden is dat je gemakkelijk “out of the Box” kunt gaan door je aan te melden met diverse groepen die niet direct te maken hebben met je eigen bedrijf, maar wel een link ermee kunnen krijgen.

Jolanda van den Arend
9 years ago

Mijn eerste doel om 500+ contacten te hebben, heb ik inmiddels al bereikt. Ik moet meer met Linkedin doen, ik reageer nog te weinig op discussies en daar kan ik wel natuurlijk wel mijn deskundigheid laten zien. Volgend doel, meer reageren!

Jeremine Holt
10 years ago

Je kunt bij je profiel geen bold (vet) in je tekst gebruiken om woorden uit te lichten. Het enige dat je dan kunt doen is de letters van dat woord in hoofdletters zetten. Mits schaars gebruikt is dat een effectieve oplossing.

Sofie De Smet
10 years ago
Reply to  Jeremine Holt

I agree (especially as a graphic designer) that it’s important being able to emphasize words in bold or that you at least can underline them, but I still haven’t found the solution how to do this… I know it’s possible to do so, so I’m hoping to read it in your free report.

Nisandeh Neta
Nisandeh Neta
10 years ago
Reply to  Sofie De Smet

It’s actually not possible Sofie (at least at the moment).
If you will look at my LinkedIn profile: http://nl.linkedin.com/in/nisandeh – you’ll see that I also use CAPITAL letters to emphasize…
Enjoy the report, Nisandeh

Sofie De Smet
10 years ago
Reply to  Nisandeh Neta

Oops, I must have been mistaken then. Thanks for letting me know, but I do hope they’ll change that in the future then.

Thx again for the report!
Sofie

Esther Ketelaar
9 years ago

Ja ik heb een profiel op LinkedIn, maar helaas gebruik ik ‘m nog veel te weinig.

Tijd voor actie dus! Bedankt voor het rapport, ik denk hier veel uit te kunnen halen!

Esther van Beek
9 years ago

Thank you for your free report.
I haven’t used my linkedIn profile much lately, but now I have implemented the advice I will! Can’t wait to see what more I can work on in the next report!

Now I have changed my profile name and my summery. And filled in some more details overall. Let’s see if that will work! What do you think?

I’m not sure if I did everything right on the keywords and I can’t find where to adjust my website links. I’ll give it another try tomorrow.

Thanx again for the valuable report!
Esther

Marjolein Duchateau
8 years ago

Thanx for all the information you shared with us in the last weeks!
I’m an absolute beginner on LinkedIn and in bussines, searching my way. So I’m thankful for all the good and inspiring advice I get.
Next week during a short vacation I’m gonna read your reports and choose which improving changes I’m gonna implement first.
I shared some (in my view) interesting links on linkedin and became member of some relevant groups.
For now started reading “Leef lekker”. Lots of work to do and fun to have.

Have a nice evening,
Marjolein

Mariska van Gennep
9 years ago

Ook ik mocht het imposante rapport ontvangen. Ik ben direct aan de slag gegaan met de eerste tips en heb mijn LinkedIn profiel geheel aangepast, het stamde nog uit de tijd dat ik driftig aan het solliciteren was. Maar nu als net gestarte ondernemer mocht het een stukje gelikter. En waarachtig, na een paar dagen kun je zien dat er al veel meer naar mijn profiel gekeken is. Dat biedt hoop voor de rest van het rapport, dat ik binnenkort rustig(er) doorlees. In de hoop ook te kunnen ontdekken hoe Twitter, LinkedIn en Facebook te kunnen combineren en of dit voor mij zinvol dan wel bruikbaar is.

Martine Waakhuijsen
10 years ago

Hartelijk dank voor het rapport, het bevat voor mij waardevolle informatie!.

De eerste actie die ik heb ondernomen is dat ik mijn Linkedin profiel aangepast heb. De summary is nu geen samenvatting van mijn CV meer maar een helderder verhaal naar mijn potentiële klanten wat ik voor hen kan betekenen.

Daarna heb ik me aangesloten bij een aantal groepen waar mijn doelgroep zich in bevindt. Interessant, want ik zie direct wat er speelt en waar behoefte aan is!

Tot slot ben ik zelf 4 groepen gestart: klantgericht ondernemen voor accountants, klantgericht ondernemen voor notarissen, klantgericht ondernemen voor advocaten en klantgericht ondernemen voor financiële dienstverleners.

Nu wordt het de kunst zelf discussies te starten en te onderhouden en uiteindelijk leads te genereren en mijn email lijst aan te vullen met mijn Linkedin contacten.

Ik ga er dagelijks 30 minuten voor inplannen, want die tijd heb ik er wel voor nodig vermoed ik.

Anita Meijer
Anita Meijer
10 years ago

Linkdln gebruik ik dagelijks. Tolken en vertalers die een duidelijk profiel hebben schakelen we graag in voor tolk en vertaaldiensten. Het is voor ons een belangrijke bron van professionals die weten wat ze waard zijn.
We hopen het gebruik van linkdln ( en andere Social Media) dan ook te promoten.

Wie gebruikt een betaalde upgrade en wil ervaringen delen?

Bertrand van Buchem
10 years ago

The products I sell are high quality food products, specifically oil & vinegar that I import from France to the Netherlands. I use LinkedIn in different ways, but working with groups has been most effective.
A few weeks ago I joined a group about vinegar and introduced myself, telling about my business en telling about the taste of the product. I got a reply from the resseller of the same product in the US, NY! He told me how he did business and I learned from him.
Later, someone from the UK entered the discussion; he was intregued by the discussion and wanted to taste the products aswell. Now, a few weeks further, he is interested to be distributor in the UK! To be continued….

Peter Fruhmann
10 years ago

I have almost maximized my profile after the Master Entrepreneur and correlated it with my Storybag website. I use LinkedIn to start discussions, for instance with a link to my blog and website. As to the latter, some group owners do not like that and prefer a direct discussion within the group. I have not yet started my own group yet. I must admit that until now I participate in groups that are more or less colleagues or fellow minds, with few potential clients in them. Although I am often complimented for my blogs and insights by colleagues, I have discovered that real decision makers (CEO’s etc) have either limited access (you can’t limnk with them without a recoomendation from theri network) or they participate in a very limited number of groups, mostly alumni groups of their former university or groups related to their peers (who are as unaccessable as they are).
I also tweet and have a Facebook fanpage where i regularly post my blogs and/or comments on topics.
And now I’m really curious about the LinkedIn tips by you… 🙂

Wout-Jan Slob
9 years ago

LinkedIn blijft voor mij een lastig platform.
Naar mijn idee zit mijn directe doelgroep hier niet op.

Wellicht kan ik hierin wel mijn indirecte doelgroep bereiken. Namelijk de ouders van 16 ~ 18 jarige.
Echter bemerk ik dat er nog geen concreet beeld bij heb hoe ik dit het beste kan aanpakken.

En of het het waard is om de tijd er in te steken daar waar het niet mijn hoofd TA is.

Leni Minderhoud
9 years ago
Reply to  Wout-Jan Slob

Goede comment plaats je Wout-Jan. Op LI gaat het ook om een netwerk. Mensen die jouw doelgroep kennen en wellicht jou kunnen aanbevelen bij jouw doelgroep, zijn evenzo belangrijk en die kunnen wèl op LI zitten. Let op, dit hoeft niet direct je eerste lijn contacten te zijn maar kunnen ook in de tweede of derde lijn zitten en jou tegenkomen via iemand anders of via een groep waarin je zit of aan een discussie deelneemt.
Jouw eerste lijns contacten kunnen een update van jouw liken waardoor je ook weer opvalt in hun netwerk. LI biedt zoveel mogelijkheden om zichtbaar te zijn!

Ik ben nu 3 jaar actief bezig en de zichtbaarheid levert me ontzettend veel op. Ook klanten! Het is een netwerk waar je actief moet zijn. Op een bijeenkomst ga je ook actief in gesprek en kun je door je pitch iemand raken, die jouw verhaal 3 maanden later nog herinnert en dat doorgeeft aan jouw ideale klant .

Je kunt met me linken zodat ik je wat adviezen zou kunnen geven voor je profiel. Ik geef er ook workshops in. Mijn vraag is, wat zoek je precies en wat is je dienst voor je doelgroep?

Hartelijke groet
Leni Minderhoud

Kees van der Stel
10 years ago

Ik ben een zeer intensieve Linkedingebruiker. Hoewel…. ik heb het sedert een maand of twee op een lager pitje gezet. Het vergde teveel tijd.

Ik heb een 100% profiel, waarop een aantal prachtige recommendations staat.

Dat rapport over Linkedin heb ik ontvangen na het eerste contact met Open Circles. Het ligt op de Business Bootcamp stapel om door te akkeren.

Ik ben ‘member’ van 50 groepen en heb een eigen groep.
Ik heb in een aantal (niet zozeer zakelijke) groepen in 2010 en 2011 intensief meegedaan in discussies en op enkele groepen zelf discussies geopend. Een van de langstlopende discussies was de door mij gestarte discussie ‘de grote wende’ op de groep Spiritueel Ondernemers Netwerk met meer dan 2600 comments.

Op vele groepen heb ik in 2010 intensief mijn programma voor bewustzijnsontwikkeling gepromoot. Helaas moest dat veelal onder ‘promotions’ en die leest niemand.

Ik ben bepaald nog niet onder de indruk geraakt van het aantal prospects dat zich heeft aangediend, maar ik doe wellicht iets verkeerd en zal een hogere prioriteit toekennen aan het lezen van het Open Circles rapport.

Ik blijf wel op Linkedin, maar mijn energie ga ik richten op het professioneel neerzetten van een blog.

Be the change you want to be. Kees

Martine Verweij
8 years ago

Hoi Nisandeh,

Ik heb voor de Business Bootcamp in maart de drie lessen gedownload (versie 2011). Na de Business Bootcsmp heb ik de eerste les geïmplementeerd en heb ik een ‘geavanceerd’ profiel. Echter las ik wel in het rapport over een aantal widgets en applicaties, die nu niet meer in LinkedIn mogelijk zijn. Zijn de lessen, die je hier gratis aanbiedt, dezelfde of is het een vernieuwde versie?

Warme groet,
Martine

Franka Voortwist-van Hal

In de eerste plaats bedankt voor het delen van deze informatie over LinkedIn en het effectief gebruiken ervan.
Ik heb al verschillende dingen toegepast, vooral het stukje over hoe je je blog en LinkedIn aan elkaar kan koppelen was een eyeopener.
Ik zal het net als de aantekeningen van de Business Bootcamp meerdere keren doorlezen en steeds zal een ander deel me aanspreken om toe te gaan passen.

Arna van der Sloot
10 years ago

Ik gebruik LinkedIn eigenlijk te weinig. Maar naar mijn idee wel op een goede manier. Ik gebruik LinkedIn om mijn zakelijke kant en kracht te ontwikkelen maar ook te laten zien. LinkedIn is, nee sorry, vind ik, zakelijker dat erg prettig is. Hier stel ik vragen over mijn bedrijf, ook zakelijk gevoelige vragen kunnen gesteld worden en dit allemaal in een “groep”, je leest veel informatie van diverse mensen dat weer bruikbaar of toepasbaar is binnen je bedrijf. Ook de “gewone” dingen (dus snel een soort van tweet achterlaten) doe of gebruik ik als ik iets zakelijks af heb bijvoorbeeld, al gebruik ik het “posten” van kreten niet zo vaak op LinkedIn, daar heb ik Facebook dan weer voor…
Nou ja zo kan ik nog eindeloos doorgaan.

Ilse van der Put
10 years ago

Ik realiseer me dat ik LinkedIn eigenlijk vooral gebruik als vervanger voor mijn visitekaartjesmap.
Mensen waarmee ik een goed gesprek heb gehad nodig ik uit te linken. Vervolgens tag ik de persoon zodat ik nog weet waar ik hem of haar ook al weer van ken. Ik link niet vaak met mensen die ik nog nooit in levendelijven heb ontmoet. Heb graag een eigen ervaring. De klus waar ik nu aan werk heb ik aan LinkedIn te danken! Ook al had ik geen direct contact meer met deze opdrachtgever, via LinkedIn kwam mijn profiel toch regelmatig voorbij en bleef ik in de aandacht. Toen er een klus kwam dachten ze aan mij. Dat wil ik wel vaker! Ik ga het rapport met veel aandacht lezen én toepassen.

Ivo van den Heuvel
10 years ago

Ik verbaas me er vaak over dat zo weinig mensen LinkedIn inzetten voor hun business. Ik besteed zelf 20 tot 30 minuten aan LinkedIn. Ik gebruik het om mijn contacten te onderhouden, mijn relaties te helpen door ze met elkaar in contact te brengen, om mijn contactpersonen te volgen als ze een andere baan hebben (vaak past dit nieuwe bedrijf dan weer perfect in onze doelgroep!), ik zorg ervoor dat al mijn contacten mij niet vergeten door af en toe een discussie te starten in verschillende groepen. Als ik bij een netwerkbijeenkomst iemand ontmoet heb link ik binnen enkele dagen met ze. Daardoor denken ze weer een keer aan mij. Dit is gelijk een goed moment om een afspraak met ze te maken ter nadere kennismaking en om zo onze ”producten” aan de man te brengen. (Bij Biga Groep is onze doelstelling om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan een reguliere baan te helpen. Ik maak afspraken met bedrijven om ervoor te zorgen dat ze ons eerst benaderen voordat ze een vacature openbaar maken.) Ik gebruik LinkedIn ook als een CRM pakket. Omdat ik elke avond even met LinkedIn werk heb ik bij het bezoeken van een netwerkbijeenkomst direct ieders naam paraat, iets waarmee ik 2 jaar geleden nog veel moeite had. Ik kan nog veel meer voordelen opnoemen. Kortom, LinkedIn vind ik een van de beste uitvindingen van de laatste jaren.

Mariska van Gennep
9 years ago

Dank voor toezending van het E-book. Ooit heb ik een workshop Social Media gevolgd. Destijds heb ik direct een LinkedIn profiel aangemaakt, maar er weinig mee gedaan. Nu ik mijn eigen business gestart ben, zou ik er graag meer uit halen!

Cecil Westerhof
10 years ago

Inspringen met spaties werkt helaas ook niet met LinkedIn, maar als je i.p.v. spaties non breaking spaces gebruikt, dan werkt inspringen wel.