Profit Formula – deel 3: Product

4067 views | 154 reacties |
shares

Dit is deel 3 in een serie van 6 blogartikelen over de belangrijkste formule voor jouw bedrijf – de Profit Formula: Profits = P x P x P x P x P x P

Het eerste artikel ging over de eerste P-factor: PASSIE
Het tweede artikel ging over de tweede P-factor: PROSPECTS

In het artikel van vandaag gaan we het hebben over de derde ‘P’ – PRODUCT.

En niet zomaar een product – dit is nog veel belangrijker – we gaan het hebben over een OPMERKELIJK product.

Vroeger, toen nog niet alles en iedereen in de wereld met elkaar verbonden was, toen bedrijven voornamelijk lokaal producten en diensten leverden en de concurrentie laag was… toen hoefde je alleen een redelijk goed product of goede dienst te leveren en mensen kochten het.

Ik bedoel – je stapte niet op je paard om een uur te reizen naar een stad verderop voor een betere kapper, nietwaar? En… je zou ook niet naar de volgende provincie gaan om een fles betere olijfolie te kopen.

Maar de wereld is veranderd. De economie is veranderd en de concurrentiestrijd om de portemonnee van jouw klanten is heftiger dan ooit.

En als je in de huidige economie wilt slagen, dan kan dat alleen als jij jouw klanten en prospects een écht opmerkelijk product of opmerkelijke dienst kunt leveren.

Hieronder is een korte video waarin ik voor jou de Remarkable Product Matrix uit de doeken doe. Het zal jouw ogen (en geest) openen voor de enige 2 vragen die jij jezelf moet stellen – als jij zeker wilt weten of jij inderdaad echt een opmerkelijk product in handen hebt.

Deze video laat jou ook duidelijk zien wat je moet doen om jouw product of dienst te verbeteren of een nieuwe te creëren – zodat je een product hebt dat – als het ware – zichzelf verkoopt.

In de aanstaande Business Bootcamp deel ik (voor de eerste keer tijdens de Business Bootcamp) de top 12 manieren om een echte WOW te creëren in jouw product of dienst.

Dus reserveer jouw plek VANDAAG voordat we zijn volgeboekt

En tot het zo ver is… Laat me weten in het commentaarveld hieronder: Wat is jouw huidige (hoofd)product of dienst? En wat kun jij doen om het meer opmerkelijk te maken?

Lees ook (en reageer op) de comments van anderen. Het zou zomaar kunnen dat je iets leest wat jouw business totaal gaat transformeren…

Op jouw succes,

Nisandeh

PS. Wanneer je bevriende ZZP-ers en ondernemers vertelt over de GRATIS Business Bootcamp, geef ze dan jouw vriendenlink om zich aan te melden. We hebben geweldige cadeaus voor jou. Klik hier voor meer informatie

PPS. Deel dit artikel met je Facebook vrienden en -fans, LinkedIn contacten, Twitter volgers en Google+ circles via de share knoppen hieronder, zodat ook de mensen in jouw netwerk profiteren.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
154 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Brigitte van der Loo
Brigitte van der Loo
7 years ago

Met ons koffiebonen abonnement krijg je iedere maand fantastische koffiebonen in een mooi pakket thuis, incl tips en tricks. Voor een geweldige smaakbeleving in je eigen keuken. Wij selecteren de beste koffiebonen, gebrand door kleinschalige koffiebranders in Nederland (het zijn er steeds meer!) en het is prachtig om te zien hoe verschillend zij bonen benaderen en welke unieke smaken er bestaan in koffie. Bovendien ideaal voor drukke mensen die van koffie houden: je hoeft er niet over na te denken, het wordt thuisbezorgd.

Toen we begonnen (ca 1 jaar geleden) waren we -op 1 service na- uniek in Nederland. Inmiddels zijn er veel bedrijven bij gekomen die iets dergelijks doen. Onze echte USP is dat we de koffiebonen in de verpakking houden van de koffiebrander. Leuk voor hen en leuk voor de consument die zien waar het vandaan komt. Plus onze site is vergeleken bij die anderen wel anders (uniek bedoel ik eigenlijk…:): de Nederlandstalige blogs en andere nieuwtjes ontsluiten de fascinerende wereld van koffie voor de echte liefhebber en de beginnende koffieleut 🙂 Onze PR van afgelopen zomer heeft veel opgeleverd: artikeltjes in Delicious, Elle Eten, Het Parool en MarketingTribune. We worden omarmd. Onze uitdaging? Hoe leuk iedereen ons ook vindt: meer mensen -blijvend- verleiden tot onze service. Zodra mensen bezuinigen thuis, is het gemakkelijker bij de Lidl een zak bonen te kopen… Een Nice to have dus. Maar wel uniek…

Simon Droog
7 years ago

Als ik je verhaal lees moet ik gelijk denken aan je doelgroep. Je levert een kwalitatief hoog product – een premium – dat ook uniek is in NL. Misschien kan je je juist gaan focussen op de mensen die een unieke ervaring willen beleven (het drinken van een kwalitatief hoog ‘kopje koffie’). Ik kan me voorstellen dat er een heleboel mensen zijn die specifieke wensen hebben en hoge eisen stellen aan koffie. Zoek ze op en richt je op hen.

Hopelijk kan je hier wat mee. Succes 🙂

Brigitte van der Loo
7 years ago
Reply to  Simon Droog

Dank je wel, Simon, voor het meedenken. Ik probeer via de sociale media die doelgroepen te vinden en te bereiken. En ik moet vooral beetje geduld hebben denk ik. Een merk bouw je niet in een paar maanden… 🙂
Dank nogmaals!

Robert Rosier
7 years ago

Mijn PowerAct Workshop heeft impact. Iemand werd bijvoorbeeld niet ingeschreven bij het belangrijkste castingbureau van Nederland maar wél na het volgen van mijn workshop!

Ik heb zeker ideeën om die workshop nog remarkablederderder te maken. Maar ik heb geen back-office producten en kan maar niet verzinnen wat ik mensen zou kunnen verkopen waar ze iets aan hebben als het gaat om (leren) acteren.

Marjolein Kalter
7 years ago
Reply to  Robert Rosier

En nu word ik heel nieuwsgierig wat het verschil maakte Robert! Wat in jouw workshop is het meest remarkable en wat is nog verder uit te bouwen?

Wat bedoel je met back-office producten? Bedoel je meerdere back- ends?

Ik ben heel benieuwd wie je belangrijkste doelgroep is.
Met verschillende improvisatie theater dingen heb ik veel geleerd over ja zeggen. Ook met het spelen met een hoge en een lage status heb ik veel geleerd over de betrekkelijke macht van de leidinggevende….

Ik ben benieuwd!
hartelijke groet, Marjolein Kalter

Lucia Sandaal
7 years ago
Reply to  Robert Rosier

Heb je het je klanten al eens gevraagd, Robert? Ik vind die ene vraag die je je klanten volgens Nisandeh ALTIJD moet stellen, geniaal: Hoe kan ik je nog meer helpen?

Robert Rosier
7 years ago
Reply to  Lucia Sandaal

Ik heb het gevraagd. Ze hebben geen flauw benul.

Martine Verweij
7 years ago
Reply to  Robert Rosier

Hoi Robert,

Een aantal ideeën komen bij me op voor een mogelijke back-end:

– voorbereidingstips, lessen, coaching voor een auditie en dat de kans dat je wordt gekozen hoger is dan normaal (zonder jouw expertise)
– klant ‘klaarstomen’ om een bijrol te krijgen in een productie.
– klant ‘klaarstomen’ voor een hoofdrol.
– klant ‘klaarstomen’ voor een rol in een internationale productie.
– alles wat je moet weten over de film / theater industrie
– kruiwagen spelen voor je topclients

Succes!

Warme groet,
Martine

Robert Rosier
7 years ago

Dank voor het meedenken, allemaal zaken waar ik ook aan heb gedacht. Ik zoek eigenlijk meer naar ideeën voor concrete producten zoals boeken, cd’s en zo. Dat gaat tegenwoordig meer en meer digitaal. Een puzzeltje waar ik maar niet uitkom.

Erika Lunsche
Erika Lunsche
7 years ago
Reply to  Robert Rosier

Wat dacht je dan van instructie-dvd’s. En dat de klant de vorderingen laat zien in een video. Op basis daarvan kun jij feedback geven.
Ik sluit nog even aan bij een opmerking van Marjolein; wat heb jij gedaan dat de klant WEL ingeschreven werd bij het castingbureau? Zijn daar aanknopingspunten?

Krista Steenbergen
7 years ago

Ik help mannen om meer diepgang en geluk te ervaren in hun intieme relaties, door ze in te wijden in de kunst van het beminnen.

Dit product is uniek omdat ik als intimiteitscoach persoonlijk contact aan ga met mannen: we oefenen met aandachtige aanraking en ze krijgen direct feedback van een vrouw over hun mannelijkheid. Bovendien kan hun vrouw/partner intensief onderdeel uitmaken van het traject.

Het is een must have, omdat veel mannen zich eenzaam en onzeker voelen in hun relatie. Ik zou hier nog meer op kunnen targeten, door mij te richten op huwelijken waarbij de scheiding voor de deur ligt als er niet NU iets verandert. Diepgaande verbinding, communicatie en intimiteit zou dan een must-have zijn.

Wat vinden jullie?

Eveline Haspels
7 years ago

Hoi Krista,

Is dat wel de doelgroep die jouw product het meest nodig heeft? Als de echtscheiding al in is gezet, is er vaak veel wrok wederzijds. Sommige ‘echtscheiders’ zullen misschien al jaren geen intimiteit met elkaar gehad hebben, of het is juist de intimiteit die de relatie nog zo lang gerekt heeft. (Of misschien is één van de 2 is vreemd gegaan, maar dat lijkt me ook niet echt een fijne basis om daar vanuit intimiteitswerk te gaan doen!)

Wil je hun relatie redden, dan moeten ze eerder ingrijpen, maar je kunt het natuurlijk wel als negatieve prikkel gebruiken om ze actie te laten ondernemen.

Of misschien wil je je wel richten om mannen die juist (mede) hierdoor hun geliefde kwijt zijn geraakt en ‘nu wel eens een góede, fijne, langdure relatie kunnen aangaan’?

Eveline

Leni Minderhoud
7 years ago

Dag Krista, dit klinkt voor mij als een must have en uniek product. Proficiat! Hier kun je veel mee bereiken. Probleem is denk ik, hoe benoem je de pijn/het probleem? Er is veel onwetendheid over de kunst en kracht van intimiteit, ook bij vrouwen volgens mij. Bewustwording is daarin zeer essentieel.

Ik denk meer aan het neutraler benaderen vanuit positiviteit. Een stap verder in je relatie. Een vraag als ‘Heb je wel eens echt aan je partner gevraagd én geluisterd naar wat ze fijn vindt?’ Dan kun je preventief werken. Er is al zoveel relatie sores en het is zo een complex geheel van inderdaad gebrek aan intimiteit maar ook door heel veel andere oorzaken. Waar bij de kip en het ei lastig te ontrafelen zijn.

De laatste suggestie van Eveline vind ik ook een hele goede.

Een onderzoek naar waar in de fase van de relatie de meeste succes is behaald door aan deze intimiteit te werken, lijkt me ook interessant.
Succes!
Leni

Eveline Haspels
7 years ago

Feedback is welkom!

Mijn visie:
Ondernemers die zich inzetten om andere mensen meer geluk en zingeving in hun leven te laten ervaren, verdienen het om succesvol te zijn!

Ik help deze ondernemers hun bedrijf van de grond te krijgen, maar niet door te vertellen wat ze moeten doen…

Maar door ze te laten ontdekken wat bij hen persoonlijk past, en stap voor stap de theorie (het Wát) om te zetten naar hún praktijk (het Hóe).

Wat vinden jullie hiervan?

Leni Minderhoud
7 years ago

Hi Eveline,

Ik voelde me aangesproken. Moest wel twee keer lezen maar begrijp je product. Je zet het in een ander perspectief en dat is interessant.

In principe vertelt een business coach niet wat iemand moet doen, want dan ben je een bedrijfsadviseur. Dus ik zoek nog naar het unieke. Ik zie veel coaches die werken van uit Authenticiteit, je Kracht. Zit het unieke bij jou erin dat je
juist die brug maakt van het Wat naar het Hoe?

Het is nog wat vaag voor me, wat je dan precies doet, maar hij triggert me wel.
Succes! Leni

Eveline Haspels
7 years ago

Hoi Leni,

Dank je wel voor je feedback.

Ja, ik wil de brug slaan tussen het wat en het hoe.

Is het niet frustrerend om te weten wat je zou moeten doen, maar niet hoe je dat doet?
En ik wil ook dat de ondernemer zelf gelukkig is met zijn bedrijf: leiden de stappen die je neemt tot het succes dat je wenst?
Ik heb een stappenplan: Richting, Vertrouwen, Focus en Vrijheid. En omdat iedere ondernemer een eigen idee van succes heeft, wordt het een persoonlijk stappenplan.

Wil je nog meer weten?

Groetjes,
Eveline

Marjolein Kalter
7 years ago

Hoi Eveline,
Mooi doel.
Mijn bedrijf heet (niet voor niets) AndersZINs,

Kijk voor zingeving een naar de video´s van Simon Sinek over het WHY.
youtube.com/watch?v=u4ZoJKF_VuA

ben benieuwd!
Op jouw grootsheid,
Marjolein Kalter

Eveline Haspels
7 years ago

Hoi Marjolein,

Dank je wel voor de inspiratie!

Esther Molenaar
7 years ago

Mijn boek is sinds een paar weken uit (Bloggen doe je zo!) en een boek is op zich niet zo uniek. Wat mijn boek uniek maakt is dat je daarmee toegang krijgt tot een gratis online platform waar je aanvullende informatie krijgt die je helpt bij het bloggen.

Het enige nadeel is dat de prijs van een boek min of meer vaststaat rond de 20 euro. Dus in prijs kan ik daar niet zo veel mee doen.

Ik ben op dit moment in samenwerking een product aan het ontwikkelen dat zeer zeker een must have is.
Ik laat niet alleen zien hoe je moet bloggen, maar ik laat ook zien hoe je daar een goede dagelijkse gewoonte van maakt, zodat je met 5 tot 10 minuten per dag 2 blogartikelen per week schrijft.

En als expert is content alleen al een must have, dus als je weet hoe je dat kunt creëren……

Het enige waar ik nog mee worstel is hoe ik daar een uniek product van kan maken. Iemand suggesties?

Elske van de Fliert
7 years ago

Maar Esther: 19,95 voor een boek is toch een hele normale prijs en dan krijg je ook nog toegang tot het online platform! Of vind je het eigenlijk te goedkoop? Misschien zou je dan de tijd op het platform kunnen beperken en er daarna een vergoeding voor vragen.

En inderdaad: het product dat je ontwikkelt is zeker een must-have, ik houd je in de gaten!

Esther Molenaar
7 years ago

Hoi Elske,

Het is zeker een heel mooie prijs en ik ben er heel erg blij mee. 🙂 In mijn ogen is het altijd te goedkoop, want er zit heel veel waarde in dat boek, echt heel veel.

Ik bedoel er mee te zeggen dat een boekenprijs in Nederland vaststaat. Mensen hebben een beeld bij de prijs van een boek. Daarom heb ik het uniek proberen te maken met het gratis online platform.

In mijn producten kan ik zeker helemaal LOS gaan, zodat ik de prijs kan vragen die ik wil en die mijn klant bereid is te betalen.

Elske van de Fliert
7 years ago

Nooit zo begrepen dat de prijs voor een boek niet zelf te bepalen is, weer wat geleerd!

Martine Verweij
7 years ago

Hoi Elske,

De prijs van een boek is wel zelf te bepalen, maar als je eenmaal de prijs hebt bepaald, mag je de prijs niet meer veranderen. Waardoor je nooit met de prijs kan stunten. Alleen als een boek beschadigd is, mag je een korting op het boek geven.

Warme groet,
Martine

Elske van de Fliert
7 years ago

Aha! Nog weer wat geleerd 🙂

Robin Teijema
Robin Teijema
7 years ago

Dag Esther,

Misschien is het een idee om de hele zaak om te draaien en het online platform te gaan verkopen met als gratis bonus het boek t.w.v. €20,00.

Op die manier heb je meer “vrijheid” in je prijsstelling.

Marijke Willems
7 years ago

Wat als je je klanten duidelijk zou kunnen maken dat ze voor een bepaald bedrag een (online) cursus kunnen volgen en er dan ook nog een boek bij krijgen? Dan krijg je opeens veel meer voor je boek 🙂

Ron Scheerder
7 years ago

Esther,

Heb je de mogelijkheid om de informatie uit je boek in een ‘manual’ of ‘instructionguide’ te zetten. Je kan dan de prijs vragen die je wilt.
Je hebt dan alleen geen ISBN nummer, maar dat lijkt me ook niet relevant.

Groeten,
Ron

Krista Steenbergen
7 years ago

Ik vind de Blog Universiteit op zich al vrij uniek!

Succes!

Esther Molenaar
7 years ago

He Krista. Dank je wel!

Wat maakt Blog Universiteit voor jou uniek?

Erik van Gulik
7 years ago

Hi Esther!

Misschien kun je het uniek maken door:
– persoonlijke feedback te geven (voor een tijdje)
– te werken met goals op gebied van aantal gelezen blogs en/of aantal comments
– het zou voor mij uniek zijn als mijn blog of columns in vakbladen gepubliceerd worden
– dus als je de schrijven helpt zijn doel te bereiken, zoals expert positie, leads of engagement.

Als mij nog meer te binnen schiet dan laat ik het weten.

Erik

Esther Molenaar
7 years ago
Reply to  Erik van Gulik

Hoi Erik, dank je wel voor je aanvuling. Een aantal zaken die je noemt zijn voor een vervolgtraject. Ik ga ze zeker meenemen.

Erik van Gulik
7 years ago

Top!

Ik hou je in de gaten! 🙂

Erik

Eveline Haspels
7 years ago
Reply to  Erik van Gulik

Hier nog een paar suggesties die uniek zijn:
– Als zou kunnen helpen bij een deadline. Dan krijg je een soort: ‘help-ik-moet-morgen-ochtend-een-blog-online-zetten-en-ik-heb-geen-inspiratie-brainstormsessie’ …
– Uitwisseling: het hebben van gastbloggers is leuk, verfrissend en voor beide partijen kan het rendabel zijn. Zo’n platform is daar erg aantrekkelijk voor!
– Vakantie-opvang: als starter heb je misschien nog niemand die je commentaren kan bijhouden als je zelf op vakantie bent.. kun jij daar (eventueel met behulp van je platform) iets in betekenen?

Eveline

Simon Droog
7 years ago

Goeiemorgen Esther, ik vind het elke keer weer inspirerend om te lezen waar je allemaal mee bezig bent!

Zelf vind ik het erg lastig om blogs te schrijven die mijn doelgroep interessant en waardevol vinden. Heb jij misschien nog tips voor me?

Esther Molenaar
7 years ago
Reply to  Simon Droog

Dank je Simon! Ik ben toch wel een beetje vereerd, dat je zegt dat ik je inspireer.

Ga naar mijn website. Daar staat heel veel dat je direct kunt gebruiken en toepassen bij het bloggen.

Simon Droog
7 years ago

Super! Bedankt… ik ga vandaag even goed kijken 🙂

Krista Steenbergen
7 years ago

Kijk door je berichtjes hier heb je er weer iemand een mailinglist: moi! Slim bezig!

Karolien Janssens
7 years ago

Hoi lieve vrienden,

Graag jullie feedback.

Voor mensen met een uitgeputte bijnier en daardoor bestempeld worden als depressief, burn-out, cvs is mijn product een must have. Vooral als ze geloven in het zelfherstellend vermogen van hun lichaam.

Ik beheers een unieke techniek om met voetreflex te bijnier te reactiveren.

Groetjes
Karo

Marjolein Kalter
7 years ago

Hoi Karolien,
Dat klinkt heel bijzonder!
Wat zeggen je klanten dat opmerkelijk is?

Bij mij komt het zinnetje omhoog in de sfeer van:
met één druk op de knop……

Wanneer het werkelijk zo is dat je met deze techniek iemand van depressie, burn-out, CVS (geen idee wat dat is) af helpt dan geef je iemand zijn of haar leven/potentie weer terug.

Als je het leuk vindt om door te praten, zoek me gerust op!

Miriam Luijken
7 years ago

Ik help leidinggevenden technische innovaties succesvol te implementeren. Mijn slogan is: van idee naar realisatie in de helft van de tijd en zonder trekken en sleuren.

Mijn hoofdproduct is een 3 maanden coachings- en implementatie traject. Centraal hierin staat goed opdrachtgeverschap. Het is mijn ervaring dat de juiste invulling hiervan een enorme innovatie versnelling kan opleveren. Helder zijn over het doel, weten wat er nodig is, begrijpen hoe je er komt, gericht (bij)sturen, en inspirerend en authentiek je team aansturen, dat zijn allemaal ingrediënten die nodig zijn en eenvoudig aan te leren.

Mijn persoonlijke kwaliteit zit erin dat ik niet alleen ervaring heb als projectmanager en coach, maar ook gevoel heb voor techniek en engineers. Ik kan makkelijk de brug slaan tussen de opdrachtgever en het uitvoerende team, en structuur aanbieden in het te volgen traject.

Poeh, nu ik dit zo opschrijf, vraag ik me ineens af helder genoeg is… Reacties?

Eveline Haspels
7 years ago
Reply to  Miriam Luijken

Hoi Miriam,

Het is misschien wat veel tekst, maar het is me wel helder wat je wilt bereiken. Dat beeld van die brug tussen leidinggevenden en personeel vindt ik erg aantrekkelijk klinken. Misschien kun je die verwerken in je slogan, of op een andere manier laten uitblinken in je boodschap naar de buitenwereld!

Eveline

Marjolein Kalter
7 years ago
Reply to  Miriam Luijken

Hee Miriam,
Enne………..
WHY is het zo belangrijk dat een idee snel gerealiseerd wordt?
Wat is er in de wereld als ideeën snel en zonder ´gedoe´ geïmplementeerd wordt?

🙂
Tot gauw!
Grootse groet, Marjolein

Leni Minderhoud
7 years ago
Reply to  Miriam Luijken

Hi Miriam, Het is duidelijk als je de omschrijving leest en jouw coachende kant in een technische wereld is weer uniek. Wat Eveline ook zegt, als je er een hele krachtige korte slogan of pitch van kan maken, blijft ie hangen. Ik denk graag met je mee!

Anouk van der Schans
7 years ago

Mijn nieuwe product heet Happy Kids Make A Better World! waarbij ik kinderen, ouders en leerkrachten leer bewust gelukkig te zijn. Vind het heel lastig om te kiezen tussen deze 3 doelgroepen aangezien voor het kind het erg waardevol is als ouders en leerkrachten ook bewuster worden.

Daarnaast is het mijn overtuiging dat we onze kinderen niets hoeven te leren als ouders en leerkrachten bewust zijn en de kinderen dus niet in een bepaald plaatje proberen te gieten maar ze echt kunnen zien zoals ze zijn…

Anouk van der Schans
7 years ago

Als mensen dus tips hebben hoe te kiezen of combineren tussen deze drie dan hoor ik dat graag ;-)!

Barbara van de Putte
7 years ago

Hoi Anouk,

Wie is jouw DMU (Decision Making Unit), wie neemt de beslissing dat jij betaald gaat worden voor je geleverde prestatie? DAT is je doelgroep.

Groetjes, Barbara

Barbara van de Putte
7 years ago

…en in aanvulling op mijn comment van zonet: een DMU is dus vaker een directie van een school of de ouderraad. Of het kunnen de opa en oma zijn van de ouders van de kinderen die jij wilt helpen.

De vraag die mij ook altijd helpt om verder te denken: Wie zijn de klanten van jouw klanten? Wat kun jij doen zodat jouw klanten hun klanten beter kunnen bedienen?

Succes!

Hende Bauer
7 years ago

Hi Anouk

Hm. Ik denk dat je niet hoeft te kiezen of zelfs niet moet kiezen, alle drie zijn ze belangrijk voor jouw missie. Zakelijk gezien zijn kinderen natuurlijk niet je doelgroep (inhoudelijk uiteraard wel), omdat zij jouw diensten niet zullen ‘afnemen’.

Ik zou me richten op diegenen die het meest bereid zijn voor jouw top-diensten te betalen, Ik vermoed dat dat de ouders zijn: die hebben de zwaarste last van ongelukkige kinderen en de grootste betrokkenheid, en de leerkrachten zijn dan een goede tweede.

Succes
Hende

Klaas van Oosterhout
7 years ago

Hoi Aniek,

Ik zou kiezen voor de ouders en proberen hierin dan nog een extra onderscheiding te maken. Bijvoorbeeld ouders met meerdere kinderen, of maar met 1 kind, etc… Ik ben een ouder en ik zou het super vinden om meer te weten over hoe ik bij kan dragen onze kleine happier kan zijn en bij kan dragen aan een betere wereld.

Groeten,
Klaas

Anita Kornman
7 years ago

Ik ben nog aan het zoeken naar mijn doelgroep. Ik ben zo iemand die iedereen nog wil helpen. Het is lastig om te kiezen. Ik begrijp waarom het nodig is. Dat heb ik wel geleerd van Nisandeh, maar zelf de keuze maken is dus lastig. Ik gebruik dus elke training nog om te zoeken. Er komt meer en meer lijn in, maar het mag wat sneller. Daarom heb ik mezelf het doel gesteld dat ik op 31 december weet wat mij doelgroep is en wat mijn remarkable product is.

Martine Verweij
7 years ago
Reply to  Anita Kornman

Hallo Anita,

Zoals beloofd…
Het is inmiddels begin januari…
Heb je je doel gehaald? Ik ben benieuwd naar je doelgroep en je remarkable product.

Warme groet,
Martine

Martine Verweij
7 years ago
Reply to  Anita Kornman

Hoi Anita,

Super statement!
Daar hou ik je aan!

Warme groet,
Martine

Charlot Terhaar sive Droste

Mijn product is een raam naar een andere wereld, met grenzeloze mogelijkheden, waarin je rust, ruimte of inspiratie kunt vinden… Een toegang tot een dynamiek, stroming, lucht of een moment van bezinning… En nog veel meer…
Mijn product = schilderijen, zowel abstract als portretten in opdracht.

Leni Minderhoud
7 years ago

Dat lijkt me een mooi product Charlot..Dus als ik het goed begrijp, als ik jouw product aan de muur heb hangen, en ik kijk er naar, kan ik het zelfs als meditatief moment zien? Dit vind ik echt uniek!

Ik blijf graag op de hoogte!
Leni

Marcel Oerlemans
Marcel Oerlemans
7 years ago

Ik vind het moeilijk om een echt remarkable product te maken. Als webdesigner is er al erg veel ontwikkeling in de markt, en hoe kan ik mijn websites nou écht op laten vallen tussen de massa? Als iemand hier ideeën over heeft hoor ik die graag 😉

Uiteraard zijn mijn websites overal te zien, ongeacht het apparaat, werken ze altijd, kan de klant ze zelf onderhouden, zijn ze veilig en worden ze goed gevonden, maar dat is niet bijzonder.. Wel belangrijk, maar dus niet ‘remarkable’. Terwijl ik wel graag mijn websites ‘remarkable’ zou maken. En daar graag een stap extra voor zou lopen.

Ik vind het namelijk wel belangrijk om mijn klanten optimaal van dienst te zijn en meer te leveren dan verwacht wordt. En hopelijk vervolgens op te vallen, gevraagd te worden en écht een expert in mijn vakgebied te worden.

Ik had me al aangemeld voor de Businness Boocamp van januari, en veel mensen (persoonlijk) benaderd om ook te gaan (via mijn link uiteraard), maar door dit bericht heb ik er nog meer zin in!

Tot januari!

Marjolein Kalter
7 years ago

Wat doe je nu al wèl Marcel?

Hoe is je eigen website?
Ik denk met plezier een keer met je mee. Zoek me gerust op.

Simon Droog
7 years ago

Marcel, wie is precies je doelgroep? Ik denk dat als je deze heel specifiek bepaald, dan kan je ze heel gericht benaderen en helpen. Om een voorbeeld te geven: webdesign voor de muziek industrie. Je kan dan de specialist worden die weet hoe de muziekwereld werkt, wat artiesten willen en nodig hebben, etc.

Leg daarnaast de focus op de benefits (voordelen) voor je klant in plaats van de features (feiten). Nog een voorbeeldje: “Wij maken websites” of “Wij geven je omzet een boost door websites te ontwerpen die je conversie verhogen”. Welk voorbeeld zou je potentiële klant aantrekkelijker vinden?

Hopelijk kan je hier wat mee. Succes! 🙂

Lucia Sandaal
7 years ago

Hi Marcel, ik herinner me van één van Nisandeh’s trainingen een voorbeeld voor webdesigners. Je zou je aanbod bijvoorbeeld remarkable kunnen maken door prospects aan te bieden gratis een demo pagina voor hen te maken. Uiteraard maak je dan iets waar ze helemaal verliefd op worden, waarna ze bereid zijn fors te betalen om ook de rest van de website conform de demo te laten ontwikkelen. Aangezien gratis in Nederland nogal ongebruikelijk is, maakt dat je behoorlijk remarkable… Succes met het creëren van je remarkable product!

Marjan vd Brink
Marjan vd Brink
7 years ago

Ik merk dat ik met mijn beste klanten in gesprek moet gaan en verrassende en nieuwsgierige feedbackvragen stellen over mijn werk, en wat zij denken over hoe ik mijn P’s zou kunnen verbeteren.

Idem aan leads over wat ze zoeken, hoe ze geholpen willen worden, wat ze al eerder gedaan hebben om hun pijn te verlichten, etc.

Klaas van Oosterhout
7 years ago

Hoi Marjan,

Dat is een geweldig idee, jouw klanten vragen over hoe je jouw Ps kunt verbeteren. We zien het iedere keer weer terug komen in Nisandeh zijn verhalen, klanten zijn key!

Succes,
Klaas

Han van Goeverden
Han van Goeverden
7 years ago

Kans voor corporaties.
Mijn nieuwste product heb ik niet achter mijn bureau verzonnen, maar is gebaseerd op een vraag die langs kwam. Een woningcorporatie vroeg me om in het kader van gebiedsontwikkeling nieuwe stijl een workshop te organiseren over zelfbouw.

Op dat moment realiseerde ik me dat mijn kennis van de corporatiesector en mijn ervaring met collectieve zelfbouwprojecten uniek is. Corporaties hebben geen investeringsruimte meer. Daarom zitten ze in hun maag met “rotte kiezen” in hun wijk zoals leegstaande panden en braakliggende bouwlocaties. Het onder gunstige voorwaarden aanbieden van zulke locaties aan toekomstige bewoners die wel kunnen en willen investeren kan een oplossing zijn.

De eerste workshop was een succes. Ik gebruik nu mijn netwerk om deze workshop onder de aandacht te brengen van andere corporaties. Tegelijk schrijf ik een serie blogs over het onderwerp om mijn expertstatus te vestigen. Mijn website wordt omgebouwd zodat de blogs daar een centrale plek krijgen.

De blogs, 1e adviesgesprekken en presentaties zijn mijn frontend, de in-company workshop is mijn back-end. Een adviestraject kan een mooie vervolgstap zijn. Eindelijk zie ik mogelijkheden om me te onderscheiden op een ingestorte markt met moordende concurrentie.

Waar ik nog over nadenk is wat crowdfunding hierin kan betekenen. De groep mensen die belang heeft bij de ontwikkeling van een locatie is beperkt. Tenzij het om een waardevol monument gaat

Marjolein Kalter
7 years ago

Wow, zelfbouwen lijkt op het inzetten van de corporatie als community.
Misschien dat je daar nog verder mee kunt uitbouwen.

Community-funding. Is een corporatie in zijn origine niet daarvoor bedoeld?

Ben benieuwd naar je invullingen Han!

Maaike Frankena
7 years ago

Hallo Han,

Ik denk dat het voor jou heel interessant kan zijn om contact op te nemen met Remko Zuidema.

Han van Goeverden
Han van Goeverden
7 years ago

Dank voor de tip! Ik ga hem opzoeken.
Ik heb nog een leuke reactie binnengekregen. Zo zie je: netwerken werkt!

Marjolein Kalter
7 years ago

Dank! Mijn hoofdproduct is dat ik baanloze veertigplussers help om werk te vinden waarvoor ze in de wieg gelegd zijn.
Ik help ze om hun niche, hun target audience te definiëren en vandaar actief hun doelgroep te benaderen..

Door deze blog en video realiseer ik me eens te meer dat ik mijn programma nog scherper zich kan focussen. Sollicitanten die met honderden op 1 vacature afkomen zijn met elkaar in concurrentie op een nice to have commonality.
Wanneer ze de combinatie weten te maken waarin zij uniek zijn komen ze alleen aan tafel bij ene potentiële opdrachtgever/werkgever.

En daar loop ik warm voor: Ontdek en doe waarvoor jij in de wieg gelegd bent!

Grootse groet, Marjolein

Erik van gulik
7 years ago

Hi Marjolein,

Lijkt mij dat je zeker een must have product hebt. Hoe maak jij het uniek?
Of heb je daar nog ideeën voor nodig?

Erik

Lejla Barakovic
Lejla Barakovic
7 years ago

Ik heb een bedrijf dat natuurlijke vaginaalzetpillen importeert.
Dit is uniek in Nederland. Ik kan het moeilijk promoten omdat je tegenwoordig met de geneesmiddelenwet zit, je mag niet schrijven waarvoor het goed is.

Het grote voordeel is wel dat Vrouwenpoli Boxmeer ze verkoopt, gynaecologe Barbara Havenith, en zij van haar patiënten positieve reacties krijgt op de producten. Ook verschillende Mesologen kennen inmiddels de producten en ook die dames zijn zeer tevreden.

Het wordt al via de groothandel bij verschillende drogisterijen verkocht, maar de concurrentie is erg groot en het heeft nog steeds niet de bekendheid die ik zou willen…

Vaginor Plus heeft vorige weer de prijs gewonnen ‘Beste Introductie 2014 Intieme Verzorging’ , de verkoop is wel wat gestegen, maar mijn vraag: Hoe moet ik ervoor zorgen dat het een TOP Product wordt?

Niels Kunzel
7 years ago

Mijn opmerkelijk product is het mensen leren effectiever en blessurevrij te leren hardlopen. Tussen de vele hardloopcoaches/trainers durf ik te zeggen dat mijn methode de loper minder energie kost en dat het duidelijk minder impact op het lichaam heeft en de kans op blessures drastisch verlaagd wordt.

Marjolein Kalter
7 years ago
Reply to  Niels Kunzel

Zijn je blote voeten niet vooral heeeeeel remarkable Niels?
Ik kijk altijd met verbazing naar je als ik je weer op je blote voeten zie rondlopen.

En ik zie aan jou altijd dat je straalt. Ik haat hollen, (versleten knieën) maar als ik het zou willen leren zou ik zeker bij jou mijn licht gaan opsteken.

Wat vind je van ´naast je schoenen lopen´ ?

Arnoud Kas
7 years ago
Reply to  Niels Kunzel

Hoi Niels,

Klinkt goed. Vraag: Voor wie is jouw product een must have?

Marielle Meijer
7 years ago

Dank je Nisandeh, inderdaad iets om aan te blijven werken.

Met één van mijn diensten help ik studenten van Open Circles hun doelgroep te kiezen/bepalen. Wat voor hun een must have is. En de methode waarop ik dat doe (in een uur tijd) vind ik remarkable.

Natuurlijk ontvang ik graag feedback!

Big hug!
Marielle

Simon Droog
7 years ago

Marielle, je maakt me nieuwsgierig. Ik ben benieuwd hoe je mij in een uur tijd kan helpen met mijn doelgroep. Kan je me iets meer vertellen? Of kan ik ergens informatie vinden?

Marielle Meijer
7 years ago
Reply to  Simon Droog

Hi Simon,

Als je mijn naam googled dan vind je me..:-). Natuurlijk ben ik ook op linkedin of via mijn website te vinden succesmetjebedrijf.nl.

En iedere dinsdagmiddag geef ik expertsessies in de Coworking en dan behandelen we ook vaak de doelgroep.

Arnoud Kas
7 years ago

De garantie voor een geslaagd feest. Voor mensen die een familiefeest organiseren en het belangrijk vinden om ook gewoon met elkaar te kunnen praten, terwijl er ook gedanst en meegezongen kan worden is mijn product een remarkable product en verkoopt het zich als vanzelf.

Met extra services zoals een gratis fotoreportage en opnames van speeches, stukjes wordt het product nog meer remarkable.

Marjolein Kalter
7 years ago
Reply to  Arnoud Kas

Wat is het gekste wat je ooit gedaan hebt Arnoud?
Ik kan me voorstellen dat je doelgroep ´families, en familiefeesten´vooral degenen zijn die in de familie ´gedoe´ hebben waardoor ze liever niet met elkaar zouden feestvieren.
Of families die ´uitgepraat´ zijn.

Ik kan me voorstellen dat een kussengevecht in de ballenbak heel verfrissend kan zijn……
Of complimenten aan de grootste etterbak geven .
Nouja, daar moeten mensen ook maar net zin in hebben….
Wat kan jij verzinnen dat een feest verder kan brengen?

Ben benieuwd….

Simon Droog
7 years ago

VERANDER DE WERELD MET VORMGEVING •
Alles wat ik met Atelier Pan doe, doe ik vanuit mijn geloof dat vormgeving de wereld kan veranderen. Bedenk maar eens dat 70% van de ecologische impact van een product wordt bepaald tijdens de vormgeving. Hier kan ik samen met jou het verschil maken; samen duurzaam.

De manier waarop Atelier Pan de wereld verandert is door vormgeving die naadloos aansluit op jouw bedrijf, consistent je doelgroep bereikt en zo min mogelijk het milieu belast.

En toevallig ziet het er ook nog geweldig uit 🙂

Als groen grafisch vormgever onderscheid ik mezelf door de duurzame aanpak van Atelier Pan. Toch heb ik wel moeite om mijn product remarkable te maken. Veel mensen zien vormgeving als een *nice to have* en daar wil ik verandering in brengen. Hoe ik dat kan doen, vind ik nog steeds moeilijk. Tips?

Esther Molenaar
7 years ago
Reply to  Simon Droog

Kijk en dat vind ik inspirerend. Jij bent heel duidelijk in waar je voorstaat.

Wat betreft die duurzame aanpak, misschien kun je daar een ander soort draai aan geven. Het woord duurzaam begint een containerbegrip te worden, waar mensen niet meer warm of koud van worden.

Heb je een voorbeeld van een remarkable product? Je stempelvisitekaartjes misschien?

Simon Droog
7 years ago

Goeie feedback! Ik ga eens nadenken over het woord duurzaam en een voorbeeld van een remarkable product. De *eco business card* van Atelier Pan is inderdaad best wel uniek 🙂

Esther Molenaar
7 years ago
Reply to  Simon Droog

Precies! Een ondernemer heeft nooit meer teveel visitekaartjes en ook nooit meer te weinig. Huh! Hoe kan dat? Dat is UNIEK!

Marijke Willems
7 years ago
Reply to  Simon Droog

Dat klinkt inderdaad uniek en wekt direct mijn interesse! Wat ook maakt dat ik bouwtoezicht raak naar andere producten 🙂 Duurzaam zou toch must have kunnen zijn! Als mensen daarvan overtuigd raken 🙂

Simon Droog
7 years ago

Marijke, bedankt voor het meedenken! Zo denk ik er ook over… duurzaam zou een must have moeten zijn. Ik krijg hier enorm goeie feedback die me daarbij gaat helpen 🙂

Martine Verweij
7 years ago
Reply to  Simon Droog

Hoi Simon,

Stempelvisitekaartjes? Welke inkt gebruik je daarvoor? Planteninkt? Bijvoorbeeld van Moerasspirea of Wolfspoot?

Ben benieuwd hoe zo’n stempelvisitekaartje eruit ziet. Het is zeker uniek (i.p.v. ‘best wel uniek’), maar is het een professioneel uitziend kaartje?

Warme groet,
Martine

Simon Droog
7 years ago

Hey Martine, bedankt voor je enthousiasme en het meedenken! De stempel richt zich er op het moment voornamelijk op: hij is uniek, kan op elk papieren oppervlak gebruikt worden en levert minder afval op. En de stempel is CO2 neutraal. De inkt is nog een standaard inkt met een cartridge die je kan vervangen, waardoor de stempel heel lang te gebruiken is.

Ik ga zeker kijken of ik ook plantaardige inkten kan vinden voor de stempel 🙂

Kijk eens op: http://www.atelierpan.nl/stempel voor meer informatie over de stempel.

Ron Scheerder
7 years ago
Reply to  Simon Droog

Simon,

Ik ben het met Esther eens. Die eco-business card is echt uniek. Ik zou dat zeker optimaal uitbuiten en kijk of je nog een aantal van dit soort producten kan ontwerpen.

Simon Droog
7 years ago
Reply to  Ron Scheerder

Ron, bedankt voor je feedback! Goed punt om nog meer van dit soort producten te gaan ontwikkelen. Ik heb gelijk al zin om te gaan brainstormen hier over 🙂

Eveline Haspels
7 years ago
Reply to  Simon Droog

Hoi Simon,

Mooi ideaal!

Nog even terug komend op het woord ‘vormgeving’: is niet ook een woord dat je kunt veranderen? Juist omdat je aangeeft dat dit ‘nice to have’ is, en – heel eerlijk- is het je product, niet wat het je klanten oplevert…
Wat is wél must-have voor een ondernemer? Dan zoek ik woorden als zichtbaar zijn, gevonden worden, je boodschap in de wereld zetten..

En dan op een gróene manier! Kun je hier iets mee?

Eveline

Simon Droog
7 years ago

Hey Eveline, jouw opmerking over dat vormgeving een middel is en niet wat ik oplever, komt even goed binnen hier. Ook je meedenken over welke woorden ik zou kunnen gebruiken om de benefits voor mijn klanten te beschrijven is zeer bruikbaar. Bedankt!

Krista Steenbergen
7 years ago
Reply to  Simon Droog

Wouw Simon, heel gave boodschap en zeker remarkable!!

Ik denk dat het een must-have wordt voor mensen die eco heel belangrijk vinden? Misschien kun je die doelgroep meer targeten. Een bedrijf dat groen is kan het niet verantwoorden om niet groen te printen.

Simon Droog
7 years ago

Hey Krista, bedankt voor het meedenken! Ik ben op het moment inderdaad bezig om mijn doelgroep flink aan te scherpen. Daarnaast merk ik dat ik het persoonlijk lastig vind om mijn product te verkopen, andere mensen vertellen wat ik kan en wat ik doe. Genoeg te doen nog dus 😛

Erik van Gulik
7 years ago
Reply to  Simon Droog

Waardevolle conversatie Simon en Esther!

Simon, kan je iets in je communicatie richting potentiële klanten veranderen waardoor ze in een zin lezen waarom vormgeving essentieel is? Dus leg direct te pijn bloot (dat is geen goed NL volgens mij…) wanneer ze er niet voldoende aandacht aan besteden.
Zelfde geldt voor het duurzame aspect.

Misschien kan je de komende tijd vooral veel aandacht schenken aan het verkondigen van je mooie boodschap. Er zijn in mijn omgeving in Amsterdam volgens mij zat plekken waar jouw verhaal interessant is om te vertellen, bijvoorbeeld creatieve broedplaatsen. Check: facebook.com/deceuvel
Maak het vooral heel HIP! 🙂

Hopelijk heb je hier iets aan!

Erik

Simon Droog
7 years ago
Reply to  Erik van Gulik

Super tips, Erik! De pijn blootleggen vind ik zelf erg lastig. Ik ga hier nog eens goed over nadenken. De manier waarop ik mijn boodschap verkondig is denk ik inderdaad de sleutel om de deur naar remarkable te openen.

Ik kijk ook gelijk even op de Facebook pagina die je aanraadt. Bedankt 🙂

Robert Rosier
7 years ago
Reply to  Simon Droog

“Groen, zuinig en SEXY!”

zoiets…?

Simon Droog
7 years ago
Reply to  Robert Rosier

Klinkt goed, Robert! Bedankt 🙂

Meike Breedveld
7 years ago

Ik ben vitaliteitscoach en mijn nieuw te lanceren product is een Expeditie! Namelijk Expeditie Westland.

Het is een samenwerkingsverband (Health Centre, fysiotherapeut, personal trainer, dietisten en mijzelf als mental coach) en we hebben tot doel om mensen met overgewicht langdurig (300 dagen) te begeleiden naar een gezondere en energiekere levensstijl.

De naam Westland duidt aan de ene kant op de regio waar we onze doelgroep zoeken (maar buiten het Westland ben je ook welkom hoor!) en aan de andere kant op de samenwerkingen die we willen aangaan. Namelijk met het bedrijfsleven, sportclubs en maatschappelijke organisaties.

Door het begeleiden van volwassenen met overgewicht en het delen van onze kennis middels lezingen, supermarkt-tours en (kook)workshops, hopen we dat het meer mensen lukt om een gezondere levensstijl aan te nemen, deze hun verdere leven volhouden en door te geven aan hun kinderen. Zodat uiteindelijk meer mensen gezond oud worden, langere tijd gezond kunnen participeren aan de maatschappij en duurzaam inzetbaar zijn als medewerker bij bedrijven.

Expeditie Westland is nu een programma, maar uiteindelijk moet het een product worden!

Robert van der Wulp
7 years ago

Wauw Meike,

Dat ziet er heel goed uit. Echt heel goed om te zien dat samenwerking kan leiden tot zo’n mooi en nieuw product. Optimaal gebruik maken van de specialisten.

Ik ben enthousiast.

Veel succes, Robert

Erik van Gulik
7 years ago

Even eerlijk naar mijn product kijken…

Overigens hoor ik HEEL GRAAG jullie feedback of mijn product wel/niet remarkable is (denk ik, hahaha).

Ik richt mij als personal coach op gescheiden mannen. Mannen die bijv door scheiding op zoek zijn naar hun eigen identiteit.
—–
Ik help deze groep richting te geven aan hun eigen proces.
En hierdoor sterker, krachtiger en gelukkiger te worden.
Het is mijn missie ze daarin te laten slagen.

Dit doe ik dmv 1 op 1 coaching, workshops en trainingen.
Met aandacht, respect en humor.
—–
Er zijn nog niet veel coaches (en nog minder mannelijke coaches) die zich primair richten op gescheiden mannen en hun proces daarna.

In welke box vinden jullie dit nav bovenstaande vallen? Enige tips, suggesties of vragen die het meer remarkabel kunnen maken? En yes ik ga naar de Business Bootcamp in januari 🙂

Dank, ik vind jullie allemaal remarkabel 🙂 🙂 🙂

Erik

Krista Steenbergen
7 years ago
Reply to  Erik van Gulik

Hoi Erik,

leuk dat jij je specifiek op gescheiden mannen richt! Dat maakt je doelgroep specifiek en dat is goed!

Ik denk dat je nog helderder mag maken waar jij ze mee helpt. Je zegt nu “richting geven aan hun proces”, maar welke problemen los jij op en wat is de grootste benefit? Dan is het dus meer: ik help gescheiden mannen sterker, krachtiger en gelukkiger door het scheidingsproces te komen, of door het rouwproces te komen na een scheiding.

Wat maakt jouw methode uniek? Dat je een man bent voor mannen, zeker. Maar wat nog meer? Wat is je invalshoek?

Ik denk dat je nu nog onder common – nice to have valt, maar je zeker potentie hebt om unique – must have te worden als je het wat aanscherpt.

Ik werk zelf als intimiteitscoach voor mannen, dus voor mij was deze feedback geven ook weer inzichtvol, thanks!

Liefs XX

Erik van Gulik
7 years ago

Hi Krista!

Dank voor je waardevolle feedback. Ik ga hier even de nodige aandacht aan schenken!

Erik

Marijke Willems
7 years ago
Reply to  Erik van Gulik

Hoi Erik,

Ik merk dat er een vraag bij me opkomt: wat levert het de mannen op en waarom moeten ze bij jou zijn?

Hartelijke groet Marijke

Erik van Gulik
7 years ago

Hi Marijke,

Dank voor het delen van je vraag!
Wat het ze oplevert is dat ze sterker, krachtiger en gelukkiger worden. Maar misschien is dit niet duidelijk genoeg en moet het specifieker.

Ik ga er mee aan de slag, nogmaals dank!

Erik

Eveline Haspels
7 years ago

Hoi Erik,

Ik ben het met Marijke eens.

Heb je de mogelijkheid deze mannen te vragen wat ze het liefste zouden willen, zo net na hun scheiding? Misschien is er een gezamenlijk thema waar je ze bij zou kunnen helpen.. zoiets als: nu eindelijk wél een goede relatie aangaan, of: weer leren léven…. Maar ik kan niet voor gescheiden mannen spreken, haha! Dus dat moet je aan hén vragen!

Succes!
Eveline

Erik van Gulik
7 years ago

Hi Eveline!

Jij ook bedankt voor je reactie! Duidelijk voor mij dat ik nog specifieker moet verwoorden wat het werkelijk oplevert.

Laat ik het nu zo zeggen:
Ik ben identiteitscoach. Hierin breng ik mensen dichter bij hun eigen kern.
Binnen deze coaching heb ik mijn gespecialiseerd in de groep van gescheiden mannen in de leeftijd tussen 25 – 40 jaar, die door hun vrouw verlaten worden.

Veel mannen weten na hun scheiding niet goed wie ze werkelijk zijn doordat ze (een deel van) hun identiteit haalden uit hun relatie.

Zij hebben behoefte om meer kracht en liefde uit zichzelf te halen, niet meer afhankelijk te zijn van de ander (de ex).

Vanuit hier wordt er weer een nieuwe start gemaakt. Een nieuw leven waarin je krachtiger, sterker en gelukkiger bent geworden.

Wat ik overigens nu merk tijdens het verwoorden, dat er natuurlijk diverse thema’s aan bod kunnen komen bij deze mannen. Ik zou er 1 thema uit kunnen lichten en mij dan specifiek daarop kunnen richten. Is dat wat jullie voostellen?

Bijvoorbeeld:
Gescheiden man die in een nieuwe relatie nu wel de intimiteit aan wil gaan. Door gevoelens te herkennen te leren verwoorden.
Dit zorgt voor een hechtere en intiemere relatie.

Erik

Martine Verweij
7 years ago
Reply to  Erik van Gulik

Hallo Erik,

Heb je al gedacht aan het verspreiden van een enquête aan gescheiden mannen. Ik heb twee gescheiden mannen in mijn omgeving en de grootste problemen die deze twee mannen hebben hebben niets met een identiteitscrisis te maken. Ze weten juist door de scheiding veel beter wie ze zijn en wat ze wel willen.

Deze twee mannen zijn zeer verschillend, maar bij alle twee merk ik dat ze vooral zoiets hebben van ‘dit nooit meer’. Ze zijn wat terughoudende geworden in het aangaan van een relatie en zijn op zoek naar die ene ware liefde.

Ik raad je aan een enquête te maken. Bij 100 reacties heb je dan een goed beeld over de echte problemen en behoeftes van gescheiden mannen.

Succes!

Warme groet,
Martine

Erik van Gulik
7 years ago

Hi Martine,

Yes een enquete wordt aan gewerkt 🙂 Ben al wel interviews aan het houden.

Wat jouw 2 gescheiden mannen kenmerken ken ik ook in andere mannen (en ook uit eigen ervaring moet ik zeggen haha). Het ligt ook aan in welke fase je van de scheiding zit en wie er een punt achter heeft gezet.

Dank voor je reactie!

Erik

Martine Verweij
7 years ago

Mijn product/dienst op dit moment is een kruidenboek en kruidenwandelingen. De kruidenwandelingen die ik vanaf maart 2015 ga geven zijn uniek, maar geen must have. Ze zijn in die zin uniek dat deelnemers van te voren een mandala (ronde afbeelding) inkleuren van de plantenfamilie die ik tijdens de kruidenwandeling bespreek en laat zien.

Ik heb weer mijn doelgroep veranderd. En ik denk dat ik hiermee mijn product/dienst meer richting een ‘must have’ verplaats.

Mijn doelgroep zijn ouders met beelddenkende kinderen van 4 tot 12. Ze kleuren samen met hun kind(eren) de mandala in. Hierdoor hebben ze ‘quality time’ met hun kind, worden zij en het kind samen stiller en rustiger en ervaren ze contact met hun kind. Ook kunnen ze op een beeldende manier de kennis van de natuur aan hun beelddenkende kinderen leren.

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Warme groet,
Martine

P.S. Nisandeh, de kleur van je shirt is deze keer veel beter als de vorige video die ik van je zag met een ‘christal white background’. Het kleurcontrast is hierdoor veel beter en niet meer flets.

Marjolein Kalter
7 years ago

Hoi Martine,
De quality time vind ik heel aansprekend.
Ik vraag me af of de ouders de wens, het verlangen hebben om stiller en rustiger te worden. Dat kan wel een effect zijn wat als weldadig wordt ervaren, maar ik kan me vanuit beelddenkende kinderen ook iets voorstellen met het zoeken van kruiden voor een heksensoep compleet met verkleedpartij en verhaal erbij.

met kinderen in die leeftijd kan ik me voorstellen dat de FUN op een creatieve manier nog geweldiger kan zijn.

Have Fun! 🙂
hartelijke groet, Marjolein Kalter

Annemieke van Loenen
7 years ago

Ik doe acupunctuur en vind dat dat een uniek product is!

Martine Verweij
7 years ago

Hoi Annemieke,

Er zijn heel veel acupuncturisten in Nederland. Wat maakt jouw aanpak uniek? Waarom zouden klanten voor jou moeten kiezen en niet voor die duizenden anderen?

Ik heb gemerkt dat een bepaald ziektebeeld kiezen bij dit soort diensten heel lucratief kan zijn. Je wordt dan de specialist op dit gebied. Mensen met dat ziektebeeld willen dan alleen nog maar naar de specialist..naar jou!

Succes!

Warme groet,
Martine

Marijke Willems
7 years ago

Ik help mensen zichzelf mentaal te ontwikkelen en sterker te maken waardoor ze met meer plezier betere resultaten zullen behalen. Hierbij richt ik me op wedstrijdruiters en hondengeleiders. Het mooie van de tools die men krijgt aangereikt is dat ze niet alleen toepasbaar zijn in de sport, maar in het dagelijks leven!

De training is een must have voor alle sporters die met meer plezier beter willen presteren. Het is voor veel mensen een eye opener dat technisch sporten niet voldoende is om te kunnen uitblinken. De juiste mindset en juiste mentale tools dragen zoveel bij!

Marjolein Kalter
7 years ago

Hoi Marijke,
Wat zijn de resultaten die wedstrijdruiters en hondenbegeleiders bereiken dankzij jouw hulp?

Mag ik het wat plompverloren zeggen:
Het eerste zinnetje is toepasbaar op veel trainers en coaches op veel gebieden vermoed ik
…..Ik help mensen zichzelf mentaal te ontwikkelen en sterker te maken waardoor ze met meer plezier betere resultaten zullen behalen…..

Stef de Beurs
7 years ago

Ik help mensen (met angst voor spreken in het openbaar) aan vrijheid op het podium en meer verbinding met hun publiek.
De methode is uniek en in dié methode ben ik niet de enige, maar in Nederland wel nummer 1.

Alle 20 eerdere tips van Nisandeh om e.e.a. verder te verbeteren heb ik doorgevoerd. Hoewel ik aan m’n bankrekening (nog) niet kan zien of het product remarkable is, blijkt de cumulatieve NPS-score 56 (Net Promotor Score) te zijn.

Marjolein Kalter
7 years ago
Reply to  Stef de Beurs

Hoi Stef,

Wat geeft het je klanten als ze met meer vrijheid en verbinding op een podium staan?

Als ik het naar mezelf trek: Wanneer ik 5 minuten moet staan wachten bij een bus, krijg ik last van mijn voeten, knieën en rug en hoor ik mezelf zeggen dat ik niet lang kan staan.

Wanneer ik workshops geef merk ik dat ik moeiteloos 3 uur achter elkaar voor een groep sta. Ik vind het een feest! Wanneer mensen naar me toekomen met tranen in hun ogen omdat ze voelen dat ze zo graag weer in hun potentie aan het werk willen, of ze zeggen tegen me: je had cabaretier moeten worden dan ben ik voorbij vrijheid en verbinding aan het genieten….

Dus, los van de cijfermatige beoordelingen, wat is er nog meer?

Leni Minderhoud
7 years ago
Reply to  Stef de Beurs

Hi Stef,

Ik ben heel benieuwd wat die methode is ? Kun je daar wat meer over vertellen?

Succes!
Leni

Caroline van Wijk
Caroline van Wijk
7 years ago

Ik begrijp IT’ers en ik help hen hun diepste gedachten te verwoorden. Ik help IT-organisaties die contact willen maken met hun doelgroep en hun kennis willen delen. Ik begeleid hen van hun bedrijfsmissie tot en met de invulling en uitvoering van het jaarplan voor online communicatie. Alles wat ze nodig hebben om de ideale klant bij hen te brengen. Ik werk samen met vormgevers, webbouwers, socialmediaexperts, marketeers, organisatieadviseurs en tekstschrijvers.

Krista Steenbergen
7 years ago

Het wordt voor mij duidelijker als je zou zeggen: Ik help IT-organisaties om hun missie en bedrijfsplan helder te communiceren, zodat ze in contact komen met hun ideale klanten.

En wat maakt jou uniek?

Elske van de Fliert
7 years ago

Het CO2 afslankprogramma voor het wagenpark en de mobiliteit.

Een must-have omdat het bedrijf ‘iets’ met MVO moet (de klant vraagt er om, een CO2 prestatieladder wordt verplicht gesteld). Uniek omdat het a) zo specifiek focust op het wagenpark/de mobiliteit van het bedrijf, b) omdat het een beproefd stappenplan volgt en c) ik als afslankmanager, afslankadviseur of afslankklankbord kan ondersteunen.

Marjolein Kalter
7 years ago

Hoi Elske, mooi doel heb je!
Een vormalig directeur sustainability bij een van onze grootbanken zei ooit over zijn functie:
“Ik ben het MVO-excuus van de bank. Wanneer de banken bij Zembla in een slecht daglicht gezet worden ben ik de volgende maandag blij. Dan heb ik ineens de wind mee om duurzame veranderingen geïmplementeerd te krijgen.”

Deze man had veel energie en humor en was een inspirerend voorbeeld. Hij zocht altijd de prikkel waardoor mensen gemotiveerd waren om ZELF in beweging te komen. Zo kregen de directeuren bijvoorbeeld een hele dikke CO2 arme auto met chauffeur, maar die moest ook bij gelegenheid ingezet worden voor personeel. Bij problemen met de trein zijn er zo wel eens mensen thuisgebracht met een directieauto.

Mijn gevoel is dat je het nog inspirerender kunt maken als mensen iets hebben waar ze zelf enthousiast van worden.
De beweging voor het CO2afslankprogramma zal toch sterker worden als je buiten de regeltjes een element in kunt brengen waar mensen blij van worden.

Bijvoorbeeld een wedstrijd met een geldbedrag als beloning voor de CO2 zuinigste medewerker.

Zet´m op!

Erika Lunsche
Erika Lunsche
7 years ago

Het unieke van mijn product-in-wording is dat ik de mindset van mijn target audience wil veranderen. Als zij namelijk houden van hun klanten (net zoals wij van onze klanten houden) wordt het leveren van ondersteuning ineens veel leuker en gemakkelijker.

Leni Minderhoud
7 years ago
Reply to  Erika Lunsche

Hi Erika, mooi hoe je dit verwoordt. We hebben het er al over gehad in het kader van LinkedIn.

Een vraag is, kun je een mindset veranderen? Is het er al?
Volgens mij is het een blootleggen van een mindset die er al is, als het afpellen van de ui…. Alleen weten mensen vaak niet dat ze zichzelf blokkeren door allerlei overtuigingen….

Groet!
Leni

Erika Lunsche
Erika Lunsche
7 years ago

Hallo Leni,

Helemaal waar. Je beschrijft de mindset op een leuke manier; afpellen van de ui. Heb je ook nog een suggestie hoe ik dat het beste kan aanpakken?

Alvast dank, Erika

Leni Minderhoud
7 years ago
Reply to  Erika Lunsche

hi Erika, ik neem aan dat je daar zelf al een idee over hebt? Hoe ga je het aanpakken? Er zijn zoveel manieren en mijn ervaring is dat je het beste werkt met je eigen ervaring. Kijk ook eens hoe open circles dit doet. De mindset is de eerste in MGSPI…
groet!
Leni

Erika Lunsche
Erika Lunsche
7 years ago

Bij mij gingen mijn ogen open, toen ik zelf in de rol van mijn klant kroop.
Dat klinkt wat cryptisch. Wat ik bedoel is; ik was zelf manager van een afdeling en had ondersteuning van de HR-adviseur nodig. Die ondersteuning kreeg ik niet. Toen zag ik hoe belangrijk een goede ondersteuning is en welke ondersteuning ik als manager nodig had.

Meriam Jansen
7 years ago

Ik help vrouwen zichtbaar de leiding te nemen over hun unieke zelf, zowel persoonlijk als zakelijk.
Daarvoor heb ik het VEP-model (Vier Evolutionaire Poorten) ontwikkeld, een model waarmee specifiek vrouwelijke kwaliteiten getraind worden.

Karolien Janssens
7 years ago

Mijn product is een must have voor mensen met een bijnieruitputting. Vooral al ze geloven in het zelfherstellend vermogen van hun lichaam en niets willen innemen.

Ik heb met voetreflexologie een unieke manier om de bijnier te stimuleren en zo de hormoonhuishouding te balanceren.

Graag jullie feedback
Thanks

Martine Verweij
7 years ago

Hallo Karolien,

Het is me niet helemaal duidelijk waar je feedback op wilt. De vragen die bij mij rijzen na het lezen van je reactie zijn:

– Weet je doelgroep dat ze een ‘bijnieruitputting’ hebben?
– Wat is uniek aan jouw methode t.o.v. andere voetreflextherapeuten?

Warme groet,
Martine

Arnoud Kas
7 years ago

Hoi Karolien,

Dat klinkt goed. Dat lijkt me basis voor een goedlopende praktijk.

John van der Veer
7 years ago

Mijn product is uniek. Zodra de ondernemer zich bewust is van wat er kan gebeuren als hij niets regelt, is het een Must have. Maar het gouden sleuteltje zit in het zich bewust zijn. Daarvoor moet veel inspanning geleverd worden om die boodschap over het voetlicht te krijgen. Ik werk hard naar het Tipping Point toe. Zodra dat bereikt is, zal het (hopelijk) wat eenvoudiger worden.

Erik van Gulik
7 years ago

Hallo John,

Werk je dan ook juist met ondernemers die daar iets te laat achter zijn gekomen, en los je het voor ze op?
Zodat ze daarna klant bij je blijven?

En wat bedoel je met niets regelt? Gaat dat over marketing, verzekeringen of iets met personeel?

Zijn er misschien instanties die naar jou kunnen doorverwijzen als ondernemers vragen hebben op het gebied van wel alles goed regelen?

Succes!

Erik

Ron Scheerder
7 years ago

John,

Mooi dat je een uniek, must have product hebt.
Kan je uitleggen wat zo uniek aan jouw product is?

Ron Scheerder
7 years ago

Ik help ondernemers om snel en effectief hun belemmerende patronen en angsten te doorbreken, zodatze het maximale uit zichzelf en hun onderneming kunnen halen.

Denk daarbij aan angst voor mislukking, angst voor succes, presentatieangst, uitstelgedrag en perfectionisme.
Het unieke is dat in tegenstelling tot de reguliere behandelmethodes, het zeer snel gaat (slechts enkele sessies) en ik geef 100% garantie.

Eveline Haspels
7 years ago
Reply to  Ron Scheerder

Hoi Ron,

Klinkt heel goed, misschien kunnen we iets voor elkaar betekenen!

(Even tussen haakjes, ik zie dat je categorie hier op dit blog ‘Gezondheid, zorg & welzijn’ is, maar ik zie die connectie niet zo goed… moet dat geen ‘Coaching, opleiding & training’ zijn? Als je dat wilt, kun je dit aanpassen bij ‘mijn gegevens’, door onderaan op ‘Volgende’ te klikken en je branch aan te passen. )

Groetjes, Eveline

Krista Steenbergen
7 years ago
Reply to  Ron Scheerder

Klinkt strak buddy!!

Karolien Janssens
Karolien Janssens
7 years ago
Reply to  Ron Scheerder

Hoi Ron,

Zou het kunnen dat jij het was die mijn bordje vast hield om bij de breakthrough te breken?

De manier waarop je tegen me zei ‘ Jij kan alles wat je wil’ raakte me die .

Het verbaasd me niet dat het je handelsmerk is om mensen te helpen hun angsten te doorbreken.

Veel succes!

JIJ KAN HET!

Elfriede Krauth
7 years ago

Ik help vrouwelijke ondernemers die geen tijd hebben om aan hun business te werken. Ik ben nu in het proces nog beter erachter te komen, wat precies de frustratie is.

Leuk hoe Nisandeh dat altijd zo duidelijk uit kan leggen. De matrix had ik een eerdere Business Bootcamp al gezien, en toch ben ik blij dat ik er weer aan herinnert werd.

Leni Minderhoud
7 years ago

Hi Elfriede,

Wat is uniek aan jouw methode? Hoe kun je het een must have maken? Ik ben natuurlijk zeer benieuwd want zit vast in je doelgroep……

Voor mij is de frustratie dat er niet meer tijd is, en dat ik nu toch echt mijn vrije tijd moet gaan verdubbelen, anders gaat het niet goed. Dat gaat vanaf half december gebeuren!
Fijn om je dit weekend weer ontmoet te hebben!

lieve groet, Leni

Marjolein Kalter
7 years ago

Hee Elfriede,

Wat is ´geen tijd hebben eigenlijk´?
Een manager van me zei altijd: tijd is prioriteit.
Covey laat het verschil tussen belangrijk en urgent heel mooi zien door een bak neer te zetten met daarnaast een berg stenen en een tweede bak met zand.

Het is duidelijk dat de stenen niet meer in de bak kunnen als je eerst het zand erin doet.

Ik kan me voorstellen dat de vraag: waar heb je geen tijd voor? kan helpen…. En het vrouwelijke brein dat alles met alles verbindt kan flink in de weg zitten om het onderscheid tussen urgent en belangrijk te zien

Simon Droog
7 years ago

Hey Guus, heb jij dit product ontwikkelt? Ziet er erg veelbelovend uit!

Leni Minderhoud
7 years ago

Mijn hoofd product is korte en intensieve business coaching en sparring over jouw stap naar eigen ondernemerschap. Mijn doelgroep zijn 45plus mannelijke professionals die of in loondienst zijn, werkzoekend zijn of freelancer/zzp-er en meer bedrijfsmatig willen werken.

Het unieke is een combi:
dat ik met mijn klanten werk aan een oplossing voor iedere situatie
dat ik ruime en brede ervaring heb als specialist in de financiële dienstverlening en met allerlei business onderdelen te maken heb gehad . Hierdoor denk ik inhoudelijk mee met een bedrijfsidee
Tevens zet ik counselling in als belemmeringen meer van persoonlijke aard zijn.

Ik heb een back end duurder product, een iets langer traject, waarbij ik mijn coachees daadwerkelijk help bij het vinden van klanten en relevante netwerkcontacten. Ik heb een heel groot netwerk, tot over de grens.

Hoe zou ik het meer opmerkelijk kunnen maken? Hele goede vraag!
1. Door een gratis event te organiseren met verrassende sprekers en intermezzo’s (is in voorbereiding)
2. Door een unieke locatie waar ik dagdelen met iemand kan werken waardoor het traject nog korter kan worden. Powersessies

Ik besef dat het niet uniek genoeg is. Ik lees graag suggesties!

Robert van der Wulp
7 years ago

Dat is weer een mooie en directe blog!

Mijn product is dat ik wielrenners help hun persoonlijk record te breken in 8 weken tijd. Dat doe ik door ze te helpen effectief te trainen en eten.
Daarnaast geef ik ze de unieke ervaring tijdens hun evenement. Ik support hun de hele weg.

Elvira Noot
7 years ago

Goed, een goede herinnering.
Gelukkig is ons product/dienst een necessity

Jos Heikoop
7 years ago

Ben ik wel uniek en een must-have?

Ik richt me op het maken van bruiloftsfilms. Mijn doelgroep is met name de christelijke bruidsparen. Doordat er veel andere videografen zijn in deze markt, voor het grootste deel parttimers die het erbij doen, vind ik het lastig mijzelf uniek neer te zetten.

Wat mij wel uniek maakt is dat de bruidsparen een vaste prijs betalen en daarmee een all-in pakket hebben, dus geen kleine letters, geen ondoorzichtige pakketten. Ook geen reiskosten.

Hoe maak ik van mijn product/dienst een must-have en hoe maak ik die uniek? Ik hoor graag jullie tips!

Klaas van Oosterhout
7 years ago

Huidige (hoofd) product is informatie verstrekken over Muay Thai aan beginnend beoefenaars die graag zouden willen deelnemen aan wedstrijden.

Extra toegevoegde waarde zou zijn meer video materiaal. We zijn nu bezig met het voorbereiden van een programma.

Donna Hoogstraaten
5 years ago

Ik ben mijn hele bedrijfsvoering aan het veranderen
Ik kan nog niet goed kiezen welke kant ik op wil gaan. het zijn 2 hele verschillende dingen.
Enerzijds wil ik een remarkable product ontwikkelen rond suikergebruik verminderen en anderzijds heb ik mijn creatieve kant: intuïtief schilderen waar ik cursussen in geef en momenteel de meeste inkomsten uit haal.
Ik heb nog geen idee hoe ik hier een remarkable product van kan maken.

Valeria Cabi
5 years ago

Wederom leerzaam. Ik ben overtuigd dat ik met mijn aanpak van overgewicht rechts boven zit, maar moet een goede manier vinden om het ook goed te promoten en mensen te bereiken.