Waarom!?

2436 views | 61 reacties |
shares


Onlangs deelde ik een aantal van de redenen met je waarom jouw ideale klanten niet van jou kopen.

En één van mijn tips was om er voor te zorgen dat je duidelijk communiceert met je prospects en klanten wat de “top redenen zijn waarom jij de juiste keuze bent voor jouw specifieke doelgroep”.

Deze lijst alleen kan je conversie van prospect naar betalende klant al verdubbelen, verdrievoudigen of zelfs verviervoudigen.

Ik kan nu uitgebreid gaan uitleggen waarom het werkt en hoe het werkt, maar dat doe ik niet.

In plaats daarvan, daag ik je uit om een uur van je tijd te nemen, je niet te laten storen in dat uur, en te komen met een lijst van 5, 7 of 10 of welk aantal dan ook – redenen waarom jouw prospect jouw product of dienst moet kopen.

Wanneer je deze lijst hebt, zijn er veel manieren waarop je hem kunt communiceren:

  • Plaats de lijst in een blog artikel
  • Maak een PDF met alle redenen, die je prospects kunnen downloaden (en delen)
  • Druk de PDF af als brochure om uit te delen in vergaderingen, conferenties, beurzen…
  • Maak een grafische afbeelding van alle redenen en post het op Facebook
  • Zet de lijst op de achterkant van je visitekaartje
  • Maak een korte video met de redenen en plaats het op YouTube en op je eigen website
  • Vermeld de redenen in elke presentatie of interview die je geeft
  • Etc, etc, etc…

Deze lijst kan één van je belangrijkste marketing tools worden – dus doe het goed!

Wij hebben onlangs een korte, 2 minuten durende, coole animatie video gemaakt over onze 9 redenen…

Draai het volume hoog en klik op de ‘PLAY’ knop.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=92-AYq3c2p8[/youtube]

Pak je voordeel en meld je aan!

Ik hoop dat je kunt zien hoe effectief jouw boodschap kan worden wanneer hij gefocust, kort en gericht is op jouw specifieke doelgroep.

Zou jij een dergelijke animatie video willen hebben voor jouw business? GRATIS?

Dit type video is duur, doordat het door top animators wordt gemaakt en wordt geproduceerd als een film. Afhankelijk van het bedrijf kost een 2 minuten durende video je tussen 5.000 en 10.000 euro.

Maar, ik ben bereid er één voor je te betalen… als jij ons helpt onze video op Facebook te verspreiden.

Hier is de deal:

  1. Ga naar onze NIEUWE Business Bootcamp Facebook pagina, klik op “Like” (of “Vind ik leuk“) boven aan de pagina en op de volgende pagina (waar je de video kunt bekijken) klik op “Share” (onder de video) and voeg een korte zin toe waarin je al je vrienden uitnodigt om de video te bekijken.
  2. Plaats vervolgens een comment onder de video (op de Facebook pagina) waarin jij vertelt wat jouw belangrijkste reden is om naar de Business Bootcamp te gaan.
  3. Voor elke 500 comments die we krijgen onder de video, kiezen we willekeurig één commentator om een dergelijke animatie video te creëren voor zijn of haar product of dienst.
  4. Als jij wordt gekozen, betalen wij voor de animatie video gemaakt door het bedrijf waar wij mee werken.

Het is een win-win-win samenwerking:

  • Jij helpt ons mensen op de hoogte te brengen over onze korte film
  • Jouw vrienden zien dat de Business Bootcamp bestaat EN nog steeds gratis is
  • Jij krijgt promotie voor jouw Facebook profiel of pagina
  • En… je maakt kans op een animatie video die jouw conversie kan verdubbelen, verdrievoudigen en verviervoudigen – GRATIS (ter waarde van 5.000 euro).

Dus… ga je gang…

Ga naar de Business Bootcamp Facebook pagina, klik op “Like” en wanneer de video verschijnt, klik op “Share” (onder de video) en plaats een korte boodschap aan jouw Facebook vrienden, waarom zij de video zouden moeten bekijken.

Plaats vervolgens onder de video (op de Facebook pagina) een comment waarin jij vertelt wat jouw belangrijkste reden is om naar de Business Bootcamp te gaan.

Ik hoop je te zien in de komende Business Bootcamphet is de laatste dit jaar.

Tot die tijd… op jouw succes, Nisandeh

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
61 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Suzanne Wartenbergh
9 years ago

Wat een ontzettend sterkte tip is dit. Ik begrijp en zie helemaal hoe en waarom dit zo goed voor je business kan werken. Wat ik me ook realiseer, gezien de reacties, is dat je dit lijstje niet 1,2,3 op papier hebt staan als je het goed wilt doen (Ik hoop dat het me in een uur gaat lukken, vraag het me af). Vandaag kan ik de tijd niet vrijmaken, maar ik heb al een halve dag geblokt in mijn agenda om hier volgende week heel goed mee aan de slag te gaan!

Margje van der Lei
9 years ago

10 redenen waarom je voor CanDo Coaching kiest!
1. Ik ben een expert op het gebied van emoties van herkennen tot de kern komen en je te helpen met je patronen doorbreken. Ik help je om duidelijkheid te krijgen welke koppelingen jij hebt gemaakt met je emoties en gebeurtenissen. Ik werk met de CanDo Methode™ die je emoties zichtbaar maken dmv voorwerpen
2. Je krijgt inzichten in je eigen gevoelens
– waarom jij jezelf tegenhoudt
– wat de oorzaak hiervan is
– waarom je het niet anders doet
– waarom het je nog steeds niet lukt
– waarom je het steeds weer tegen komt
– waarom je de beslissingen neemt die je neemt
– wat het betekend voor je gezondheid
– andere carrière mogelijkheden, verbeteren van je eigen business
3. Je gevoelens opruimen zal je leven compleet kunnen veranderen
4. Je kunt het altijd weer gebruiken
5. Je kunt het overal voor gebruiken op alle gebieden met elk onderwerp
6. Het is simpel en het effect is groot
8. Je hebt gelijk resultaat
9. Je voelt je daarna meer relaxed, opgeruimd en opgelucht. Je krijgt meer controle over je emoties dus meer zelfvertrouwen en energie
10. Dit kan al in 1 sessie, 1 training, 1 telefoontje, 1 skypecall
Ik doe dit met respect, doortastend, duidelijk, vertrouwen, verbinding, openheid, logische uitleg en met woorden en symbolen.

Rozelinde Warmoes
Rozelinde Warmoes
9 years ago

Hoi Margje,

Heerlijk om te lezen waar jij anderen mee helpt. Wat je geschreven hebt spreekt me al aan. Wat me sterk aanspreekt zijn de “waarom-vragen”. Ook heel aantrekkelijk is het effect uit 1 of weinig sessie.

Wat het voor mij nu nog beter zou maken is:

Een beschrijving van concrete successen van ex-cliënten. Kan algemeen zijn of met een paar uitspringende voorbeelden.

Als je concrete resultaten benoemd zal de volgende zin voor mij geloofwaardiger overkomen. “Jouw gevoelens opruimen en jouw leven compleet veranderen”

2. jouw verhaal met emoties en overwinningen: Je vertelt namelijk dat je een expert bent met emoties. De vraag die ik me dan stel is ook: “Ok, dat kan zijn en waarom kan ik dat geloven?” Ik zou me nog meer aangesproken voelen als je jouw overwinningen of geschiedenis m.b.t. emoties meedeelt. Of waarom ben jij een expert? —

Groeten en véél succes met dit belangrijke werk!

Margje van der Lei
9 years ago

Hallo Rozelinde,

Dank je wel voor je antwoord en je verbeterpunten.

Hier is mijn antwoord:

Wat mijn cliënten zeggen:
– Hoe je door het benoemen van emoties van ‘in de knoop’ naar ‘bruisend’ kan gaan in twee uren is wonderbaarlijk.
– Het was of er een last van me was afgevallen.
– Het werkt verbluffend en doeltreffend. Mijn ervaring is, dat het of je het nou wilt of niet dagelijks bij je blijft.
– Inmiddels heb ik door de verandering een nieuwe baan met carrière mogelijkheden, puur doordat op mijn werk veranderd gedrag ging laten zien. In plaats van maar klakkeloos doen wat er gezegd wordt als grijs muisje trad ik meer en meer naar de voorgrond en liet zien wat ik voor potentieel ik in huis heb.

Zelf heb ik de overwinning ervaren, doordat ik er achter kwam dat ik me na 30 jaar nog steeds aan het verstoppen was. Dit was noodzakelijk toen ik 15 jaar was en m’n ex vriendje het niet leuk vond dat ik het uit maakte. En ik moest me onzichtbaar maken voor meer dan 5 jaar, omdat hij erg bedreigend was. Ik kwam er achter toen ik mijn bedrijf opzette en daar moest ik zichtbaar zijn. Toen is de vraag ontstaan: Wat zie ik niet, waar knal ik tegen aan, hoe kan ik dit zichtbaar maken zodat het duidelijk wordt. Wanneer iets zichtbaar is kan ik het opruimen, verwerken. Door eigen ervaring is de CanDo Methode™ ontstaan.

Ronald Dingerdis
9 years ago

Een must do voor diegene die een succesvol entrepreneur of zelfs consious millionaire willen worden……..

Anne Buiskool
9 years ago

Wauw, wat een informatie.
De meeste van mijn voorgangers hebben via mij hun weg al gevonden!!! de hondenuniversiteit naar iemand die zijn hond niet stil krijgt, de ogenvrouw voor mijn moeder, de reisorganisatie naar iemand die…enz enz…leuk!
Nu kijken of ik ook de juiste woorden gevonden heb voor mijn werk als preventief mediator voor gezinnen:
Graag commentaar.

De redenen waarom gezinnen voor mij kiezen wanneer het binnen het gezinsleven even niet lekker loopt zijn:

Omdat ik hen voorgegaan ben in de ups en downs die een gezinsleven nu eenmaal met zich meebrengt. (bij mij was dat scheiding en samengesteld gezin)
Omdat ik samen met het gezin en met groot respect voor de bestaande situatie, voorbij het gebied van schaamte en schuld op zoek ga naar de mogelijkheden voor een volgende stap.
Omdat ik een afgeronde opleiding tot mediator heb en een leven lang betrokken ben geweest bij gezinnen vanuit mijn werk in de gezondheidszorg.
Omdat ik een warm persoon ben met eigenschappen die maken dat mensen zich makkelijk openen en plezier krijgen in het samen zoeken naar nieuwe mogelijkheden.
Omdat preventie het goud in onze handen is en we kunnen voorkomen dat de hulpverlening of de rechter ingeschakeld gaat worden.
Omdat ik meer dan 10 jaar samen woonde met andere gezinnen en van binnen en van buiten weet wat het is als het niet gaat zoals je graag zou willen.
Omdat ik onpartijdig ben waardoor iedereen zich gehoord voelt en uitgenodigd om mee te denken.
Omdat ik een meester ben in het verbinden van mensen met verschillende belangen.
Omdat jij de touwtjes weer in handen neemt wanneer ik voorbeelden en en mogelijkheden aandraag.
Omdat ik het niet weet en we samen heel veel weten. Daarom heet mijn bedrijf “Samen Wijzer”
Omdat ik je concrete tips geef waarmee je binnen het gezin weer verder kunt; Tip 2; Gebruik een talkingstick wanneer er conflicten zijn. Zo voelt ieder zich gehoord. (Zie voor tip 1 het vorige dinsdagblog en schrijf je voor meer tips over communicatie in op mijn nieuwsbericht)
en eh…… verder ben ik blij verrast met een paar mooie testemoinials op mijn site.
Harte groet Anne

Doron Oogjen
Doron Oogjen
9 years ago

Lieve mensen,

De diensten die ik biedt zijn bruikbaar voor elk bedrijf.
Zou je mij willen zeggen
– welk van de 10 punten het belangrijkst zou zijn voor jouw bedrijf
– welke belangrijke punten je ‘mist’

alvast bedankt!

Hallo, ik ben Doron van GrowSmarter.
Door het effectief gebruik van internetmarketing laten wij bedrijven ‘Slimmer groeien’.
Aanvankelijk ontwikkeld voor de Horeca, ook uiterst bruikbaar voor uw branche.

1. Eindelijk: een betaalbare totaaloplossing voor uw emailmarketing.
2. Geen enkel ander marketingkanaal dan emailmarketing genereert meer ROI.
3. Wij nemen u alle techniek uit handen zodat u kunt doen waar u goed in bent.
4. Ontwerpen en coderen van uw nieuwsbrieven, in uw huisstijl.
5. Webformulieren volledig in uw huisstijl.
6. Uitgebreide ondersteuning in het opbouwen van uw klantenbestand.
7. Meedenken en schrijven van uw email campagnes.
8. Voor u uitlezen en helpen begrijpen van de statistieken na elke e-mail campagne.
9. Naadloze integratie van e-mailcampagnes met Social Media.
10. Experts in het afleveren van email. Uw e-mail campagnes komen niet in de spambox.

Giel Boes
9 years ago

Bedankt voor de tips! Laten we hier vooral wat mee gaan doen 🙂

Ben erg benieuwd wat het social media seminar woensdag gaat brengen…

Groet, Giel

Rozelinde Warmoes
Rozelinde Warmoes
9 years ago

Wonderful video again! I love the pictures as a variety.

Very valuable article again as well.

I just started to see that this is the difference in message succesful business people tell to their prospects.

I also notice that good salespeople (are not pushy &) dare to report how they are better than others – without critisising their colleages, but just daring to describe what makes them unique and the expert.

Also important in the video I notice is that you describe not only the advantages, but also REMEMBER to tell the concrete measurable successes from your service.

This is what fetches me over to get interested in a product:
for example many successes from previous clients, important clients, known supporters, measurable results, etc.

Thanks for the article!

Amalia Arrindell
9 years ago

Wederom zeer waardevol, ik plan een uurtje vrij om er echt voor te gaan zitten. I’ll be back…en het animatiefilmpje is geweldig. Ik heb de pagina al geliked, nu nog de vervolgacties..thx!

Helmy Kleinlugtenbeld
Helmy Kleinlugtenbeld
9 years ago

10 Redenen waarom horeca ondernemers voor mij moeten kiezen als ze een vraagstuk hebben.

1. Geboren op het biljart [niet letterlijk ] en opgegroeid in het ondernemerschap. Dit zorgt ervoor dat ik jouw wereld ken en jouw taal spreek.

2. 29 Jaar gewerkt en 16 jaar ondernemer geweest in meerdere horecabedrijven maakt dat ik weet van alle facetten in de horeca. Ik ben expert.

3. Ik heb ervaring met grote projecten als nieuwbouw [van planbespreking en bouwtekening tot instructie van medewerkers op de werkvloer na realisatie] en conceptwisseling van A tot Z [inrichting, marketing, structuren creëren]

4. Ik ken het werken met veel medewerkers [ook jongeren]… leiding geven, opleiden, begeleiden, personeelsbeleid opzetten, roosteren.

5. Mijn ervaring als kind/puber [wonend] in de horeca en het ondernemen met eigen kinderen in de horeca maakt dat ik de combinatie horeca en gezin van binnen en buiten ken.

6. Mijn passie voor mensen is heel groot. Door eigen ervaring, mijn opleiding tot NAC coach [methode van Tony Robbins] en als trainer heb ik veel inzicht in het leren en ontwikkelen van mensen.

7. Jij mag leren van mijn fouten. Je wordt vast niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken .

8. Passie voor ontwikkeling… Dit gaat over jou en je plaats in het bedrijf. Hierover heb ik geleerd door vallen en opstaan. De basisregel die ik geleerd heb is: je wint of je leert.

9. Door mijn werkvloer-ervaring ben ik praktisch ingesteld, precies, duidelijk, resultaatgericht en houd altijd zicht op de kosten.

10. Groot netwerk. Ik ken de ins en outs én ken heel veel specialisten die nog een stapje verder gaan als dat nodig is.

Ik zie dat jij vaak vergeten wordt als het gaat om hulp c.q. advies bij bedrijfsopbouw, conceptwisseling, bedrijfsovername, verkoop of andere grote vraagstukken in het ondernemerschap.

Dat en de wetenschap dat ik je ECHT kan helpen geven mij de motivatie te doen wat ik doe!

Marijn Munsterman
Marijn Munsterman
9 years ago

Voor het lezen wil ik graag vermelden dat ik weet dat het een aardige lap tekst is maar ik zou jullie toch willen vragen alles te lezen veel is achtergrond informatie.
—————————–

Waarom Serieuze Gamers die een toekomst als Proffesionele gamer op het oog hebben naar “naam” het eerste Nederlands kampioenschappen gamen zouden moeten komen.

1. “naam”* is het enige Nederlandse Proffesionele gaming kampioenschap.

2. “naam” is door ESL* erkend als een Proffesioneel gaming Toernooi.

2.Grote geld prijzen voor winnaars

3.Sponsor deals.

4 Ons geweldige Team-Up Project voor gamers zonder team.

5. Naamsbekendheid

Lees meer over “naam” , ons geweldige Team-Up Project en alle andere punten op onze website en waarom jij dit geweldige evenement niet mag missen kijk dus snel op “website”*

—————————–

*ESL= Officiele e-sports League ( wereld ranglijst voor gamers )

Door niet al te veel in detail te treden hoop ik mensen enthousiast te maken en te stimuleren om op de link naar mijn website te klikken waar ik ze nog meer kan overtuigen waarom het voor hun belangrijk is dat ze komen.

*Over mijn bedrijfsnaam, website en naam van mijn eerste project: Nederlandse gaming kampioenschappen
Ben ik nog heel hard aan het nadenken.

Tips voor het bedenken van een proffesionele bedrijfs naam zijn van harte welkom!.

Ik ben mijn bedrijf nog aan het opstarten en mijn product nog aan het ontwikkelen maar dit is hoe ik het er ongeveer uit zou laten zien.

Graag reacties, commentaar, feedback en vragen!

Josephine Wierdsma
9 years ago

Hoi Marijn,

Graag geef ik je een beetje feedback, echter ik behoor niet tot je doelgroep, dus hou dat in je achterhoofd (ik heb nog NOOIT ook maar 1 game gespeeld, ik neem aan dat het om computergames gaat!)

– De ESL erkenning zou ik als laatste punt zetten. Soort van bescheiden belangrijkheid op de laatste plek, denk ik. Nu alleen “kijk mij nou eens belangrijk zijn’-gevoel erbij.
– In totaliteit: Lekker kort en krachtig, positief. Het zou mij denk ik wel uitnodigen om naar je website te gaan, als gamen me zou interesseren.
– Het noemen van het Team-Up Project roept alleen maar vraagtekens bij me op. De kreet geeft me geen associaties en komt geforceerd over. Ik denk dat de woordjes Team en Project en gamers-zonder-team voor mij kortsluiting maken.
– Je slotzin beginnend met “Lees meer over “naam”…” vind ik uitnodigend en vriendelijk, dus als je websitenaam direct een link is, zou ik klikken. (had ik nu ook al gedaan als het kon, zelfs als niet gamer!)
– Is “Waarom Serieuze Gamers…” je openingszin? Die zin vind ik mij niet persoonlijk aanspreken. Misschien meer in de stijl van “Waarom jij als serieuze Gamer…”. Ik zou ook minder hoofdletters gebruiken. Roept bij me op dat het inhoudelijk niet zoveel voorstelt, dus dat je het qua uiterlijk maar moet opblazen (maar goed, ik ben dus NIET je doelgroep, misschien spreekt het hen juist sterk aan!)
Ik zou ook het woordje ‘zouden’ weg laten in deze zin. Alsof je plots weer twijfelt aan je eigen waarde. (Meteen feedback aan mezelf, neig zelf naar veel gebruik van het woord ‘zouden’, haha…)

Misschien kun je er iets mee, krijg je er dingen iets scherper van. Zo niet, gewoon uit je gedachten dumpen en niets mee doen.
Succes ermee. Leuk idee trouwens, zulke kampioenschappen!

Met Groningse moi.

Sherina Ghafoerkhan
9 years ago

Allereerst wil ik zeggen dat ik dit een uitermate leuk en grappig filmpje vind. Geweldig!

Waarom zouden vrouwen moeten kiezen voor mij?

1. Ik durf authentiek te zijn
2. Mijn werkwijze is ontspannen en informeel
3. Je krijgt meer waarde, dan wat je ervoor betaalt
4. De workshops zijn anders als dat je gewend bent
5. Praktische en gemakkelijke tools om mee te werken en te gebruiken voor de rest van je leven
6. Je raakt geïnspireerd om te doen waarvoor je op aarde bent
7. Ik heb meegemaakt wat jij meemaakt, ben ervaringsdeskundige
8. Ik ben lief, aardig, grappig en eerlijk
9. Je werkt aan spirituele groei om een ‘aardse’ en leuke manier
10. Humor en plezier, dat is de Engelen manier en dat is hoe we het gaan doen!
11. Je bent zoooo welkom
12. Ik bied je een veilige, warme sfeer om in te werken
13. Met weinig, ontvang je heel veel heling en dat is LEVENSVERANDEREND (op een positieve manier!!)

Sigrid van der Laan
9 years ago

@Sherina:

Lees even het commentaar dat Wilko van der Ploeg aan Mariette Schouten schreef.

Bij jou mis ik ook het wat. Als vrouw behoor ik kennelijk tot jouw doelgroep, maar ik heb geen idee waar jouw workshops over gaan. Heb je trouwens ook een opleiding gedaan in wat je doet? Je hebt het er nu alleen over dat je ervaringsdeskundige bent.

Ik hoop dat je dit commentaar leest en een toelichting geeft, want ik ben wel nieuwsgierig geworden.

Sherina Ghafoerkhan
9 years ago

Hoi Sigrid,

Dankje voor je bericht. Je hebt helemaal gelijk, ik ben het ‘wat’ vergeten!

Het gaat om 2 peilers. Allereerst geef ik workshops over Engelen. Ik noem dat Engelen Avonden waarin we met Engelen werken. Dat is vooral leuk als je nieuwsgierig bent naar Engelen. Hierin leer ik je een aantal technieken die je praktisch kunt inzetten in je dagelijks leven. Verder doen we aan meditaties met Engelen, we delen ervaringen en je kunt vragen stellen uit de praktijk.

Daarnaast geef ik groepsprogramma’s Art of Feminine Presence om vrouwen te begeleiden meer gebruik te maken van vrouwelijke energie om in balans te komen, meer zelfvertrouwen te krijgen, ontspannen in het leven te staan, de aandacht te trekken die zij willen, meer te stralen en minder hard te werken. Tijdens deze training werken we met unieke praktische oefeningen en gaan we de heilige krachtplek van de vrouw ontdekken. En wat er dan gebeurt……..

Much Love, Sherina xxx

Sigrid van der Laan
9 years ago

@Sherina,
Dank je wel voor de toelichting. Het klinkt heel uniek wat jij doet. Vooral jouw tweede pijler lijkt mij er een die voor vrouwen nog steeds heel belangrijk is. Ga je naar het seminar van Vered Neta over Financial Independance for Women op 29 september? Misschien kunnen we elkaar daar dan ontmoeten en verder praten.

Liz Boers-Maynard
9 years ago

Top! This is really helpful. Funny thing is that I already began this at the weekend so this blog has just given me additional incentive to keep on the path that I am on.
Thanks!

Ine Van Hofstraeten
Ine Van Hofstraeten
9 years ago

Wat jij als startende ondernemer of verkoper mist als je niet voor mij kiest :

1) Ik ben 10 jaar geleden gestart zonder een greintje ervaring maar nu ben ik een TOPVERKOPER. Van wie leer jij het liefst? Iemand die er alleen maar over spreekt of het ook zelf doet?
2) Je leert de 15 kwaliteiten die van jou een topverkoper maken
3) Je verhoogt in een sneltempo jouw omzet
4) Je leert van A tot Z hoe jij een verkoopsgesprek moet voeren
5) Met de SELL® methode leer jij hoe je een topverkoper wordt, sneller dan je denkt
6) Ik reik jou de handvaten om via een buitengewone klantenservice referenties te krijgen zodat je zelf niet meer op zoek moet gaan
7) Je leert hoe je missers positief kan benaderen zodat je ervan leert en het volgende keer anders en beter doet
8) Als je mijn systeem volgt weet je wat jouw klanten echt van jou willen
9) De 15 grootste verkoopfouten en hoe je ze moet vermijden worden ontsluierd
10) Je leert de communicatieve vaardigheden die je nodig hebt om je comfortabel te voelen in elk verkoopsgesprek
11) Vanaf nu wordt je blij als je het woordje ‘SALES’ of ‘VERKOPEN’ hoort

Doron Oogjen
Doron Oogjen
9 years ago

Sterke lijst Ine.
Ik vind op je website niet terug wat jouw coaching precies inhoudt en vooral: wat het kost.
Dat is eigenlijk het eerste dat ik wil weten.

Dankzij 2 zinnen in de hele tekst op de homepage maak ik op dat het om 1-on-1 coaching moet gaan, tenzij ik mij vergis natuurlijk.
Hoe gaat dat in z’n werk, hoe lang, waar, en wat kost dat?

vriendelijke groet,

Doron

Rozelinde Warmoes
Rozelinde Warmoes
9 years ago

Hoi Ine,

Ja, ik ben het met anderen eens dat jouw lijst aanspreekt.

Wat mij erin aanspreek is:
-het bondige
-jouw ervaring en expertise
– je haalt ALLE onderwerpen aan waar ik mij momenteel -als potentiële verkoper- vragen over stel.

Vb: 15 richtlijnen (komt haalbaar op me over)- klanten leren begrijpen – leren van missers – snel resultaat, comfortabel en blij worden van verkopen -enz.

Sigrid van der Laan
9 years ago

@Ine
Strak, concreet en to the point. Ik kreeg gewoon energie alleen al door het te lezen. Les voor mij: minder woorden gebruiken, enthousiasme erin leggen en heel concreet zijn. Dank je voor deze les.

Mo Reker
9 years ago

De eerste 14 redenen waarom je bij Mohara een shaitsu massage zou moeten kopen:

1.Resultaat is gegarandeerd.
Elke massage brengt je in beweging. Of het nu een energieke boost is, een verfrissende of een rustgevende energie – er gebeurt altijd wat en je wordt hierdoor altijd verrast.
2. De kosten zijn laag.
Geen dure medicijnen, uitgebreide intakes en ingewikkelde apparaten, een massage is eenvoudig, te vertrouwen en kost niet veel. Zeker als je zo slim bent om vaker te komen, en dit van te voren vertelt, heb ik speciale kortingen.
3. Er zijn geen schadelijke bijwerkingen.
Er kan niks kapot of verkeerd gaan. Je energie wordt op energetisch niveau verdeeld. Het enige wat gebeuren kan is dat je even moet wennen aan de nieuwe balans (maar daar was je juist ook naar op zoek nietwaar?!).
4. De tijd staat even stil en je bent even niet bereikbaar voor of bezig met de buitenwereld.
Heerlijk … eindelijk. Dit is al te merken zodra je binnenkomt: de tijd voor jezelf begint te tikken, maar je horloge doe je af (en telefoon uit).
5. De tijdsinvestering is kort.
Voortvloeiend uit reden 4, kun je zelfs al na 20 minuten weer met een glimlach op straat staan.
6. De behandeling is voor jou persoonlijk.
Elk mens is anders, elk moment is anders en ook jij verandert. Bij shiatsu wordt het huidige moment als uitgangspunt genomen en daarop is een behandeling gebaseerd. Jouw hoofdpijn is nooit hetzelfde als die van een ander, omdat jij anders bent.
7. De drempel is laag.
Iedereen is welkom. Je bent altijd goed zoals je bent, we doen het met wat er nu is. En even praktisch: als je niet makkelijk naar mij kunt komen, dan kom ik naar jou!
8. Het is altijd goed voor je lijf.
Een lichaam liegt niet. Het heeft een eigen taal en ik beantwoord haar vraag en dus jouw (al dan niet bewuste) behoefte. Dus je lichaam krijgt precies wat het nodig heeft.
9. Het is gezond.
Spanning, hoofdpijn, darmklachten, stress, blokkades, vermoeidheid, slaapproblemen. Het lijkt zo vaak voor te komen dat wij het normaal gaan vinden. Het zijn echter symptomn die ziekmakend kunnen zijn, als je er niet tijdig op reageert. Shiatsu spreekt je levensenergie (oftwel Qi) aan en zal de energievretende symptomen proberen om te buigen. Als het lukt om deze Qi weer te laten stromen, heb je de beste basis om ziekte minder kans te geven.
10. Het werkt preventief voor diverse klachten.
Voortvloeiend uit reden 9 helpt een goede shiatsu massage om je lichaam juist te ontspannen, blokkades te signalen en op te ruimen en zodoende stagnaties te voorkomen.
11. Het is een aloude medisch geïndiceerde techniek die te vertrouwen is.
De shiatsu massage is eeuwen geleden ontstaan en wordt al even zo lang toegepast en bijgewerkt daar waar nodig. Het is geen experimentele massage maar is stevig medisch onderlegd als onderdeel van de Chinees-Japanse geneeskunde.
12. Het brengt balans in hoofd, hart en buik (hara).
Hoe vaak hoor je het niet: ik ben er met mijn hoofd niet bij, ik voel mijn lichaam niet, ik ben gespannen maar kan er niks aan doen… Shiatsu is gericht op de helende kracht van Qi zodat je hoofd, je hart en je buik met elkaar in balans worden gebracht.
13. Je hoeft er helemaal niks voor te doen.
Het enige wat jij doet is blijven liggen (of zitten). Rustig ademhalen, zoveel mogelijk loslaten en…genieten.
14. Aangeraakt worden is belangrijk, voor iedereen.
Door een liefdevolle aanraking voel je wie je bent en hoe het met je is. Vele mensen smelten zodra alleen al twee handen met liefde en integere interesse op hun schouders worden gelegd. We zijn het niet meer gewend, maar hebben het nog steeds nodig.

15. … en zo zijn er nog minimaal 153 massagepunten die reden zijn om te komen..

Dus: geef jezelf maar eens een cadeautje.
… misschien meer noodzaak dan je van tevoren wist, voordat je dit las…

Trouwens: het is ook een heel bijzonder en mooi cadeau voor je naaste, je vriend of vriendin, je moeder of vader. Want spullen hebben ze allemaal al en mensen hebben tegenwoordig steeds meer behoefte aan mooie belevingen, een reis, een innerlijk welzijn. Een massage is een prachtig cadeau, zeker een shaitsu massage bij Mohara (lees reden 1 t/m 15 nog maar eens door..)

Tatiana van Gaasbeek
9 years ago
Reply to  Mo Reker

Wow, dat zijn veel redenen! En zeer duidelijk en aantrekkelijk verwoord!

Josephine Wierdsma
9 years ago

Deze korte video heeft voor mij een hoog gehalte leerzaamheid.
Dank je Nisandeh en Team, daar ben ik erg blij mee.

Ik probeer steeds bewust te zijn hoe de teksten van andere mensen op mij inwerken en probeer aansluitend te herkennen welke gevoelens/reacties op geroepen worden door welke aspecten van de tekst.

Algemeen merk ik dat ik 8 of meer ‘waaroms’ te veel vind.
Ook merk ik dat ik vooral val op krachtige zinnen met zo min mogelijk woorden.
Prettig vind ik als ik lees wat IK er aan heb (dus niet: wat jij allemaal kan en/of levert) en als er ook een persoonlijke sfeer vanaf komt (lekker vaag begrip, in ieder geval niet te ‘droog’ zakelijk).

Ik besef dat het allemaal veel makkelijker is gezegd dan gedaan (ben zelf al een aardig tijdje aan het zoeken, maar het begint zich nu, tijdens het lezen/horen van dit blog aardig te vormen) en ga er ook nog weer op ‘zitten’.

In de reacties van anderen zie ik heel veel pogingen om een goede stijl te vinden, terug.

Iets anders is, dat ik denk dat je van het maken van een dergelijke promotekst veel meer van kan leren, dan puur en alleen een goed geschreven stukje.
Zowel in media- als in live netwerkcontacten en zo ook in je ‘dagelijkse’ klantcontacten dien je met het zelfde materiaal om te kunnen gaan, toch. Namelijk aantrekkelijk voor de toehoorder verwoorden ‘hoe en wat’ over jou dienst/product..

Iedereen, succes ermee, en blijf zoeken, proberen en schrappen.

Met warme groet.

Louise ArnoldBik
9 years ago

De animatie treft me ondermeer door:
– helderheid
– overtuigingskracht
– eenvoud (in woord en beeld)
– kort en bondige samenvatting
– korte zinnen met duidelijke boodschap
– overtuigende referentie (en ook hier: kort)

Het prikkelt me enorm om zo’n duidelijk boodschap te destilleren uit, terwijl het over zoveel inhoud gaat.

Het kost tijd en veel aandacht om tot een simpele boodschap te komen.
Bij de ‘pogingen’ hierboven zie je veel mensen daarmee worstelen.
Tip: lees je eigen punten alsof je geen idee hebt wat de schrijver te melden heeft.
Zelf heb ik mijn lijstje nog niet, en worstel nog voort 🙂

Esther Morren
9 years ago

Waarom je jouw schoolgaand kind door Talent Kindercoach laat coachen?

1. Jouw kind leert Hoe hij/zij het beste leert op basis van zijn leerstijlen (leerproblemen en gedragsproblemen worden opgelost
2. Jouw kind leert Hoe hij/zij zijn/haar huiswerk maakt en pland.
3. Leren wordt leuker en makkelijker
4. Vergroten van zelfstandigheid en zelfredzaamheid
5. Vanuit eigen kracht doelgericht successen realiseren
6. Als ouder krijgt je de handvatten om als leercoach jouw kind verder te coachen
7. Praktisch, direct toepasbaar, simpel
8. Dyslexie,ADHD/ADD zijn geen aandoeningen.Leren vanuit talenten laat zien dat je meer kunt dan je nu denkt.
9. Ontwikkelen van leervaardigheden waar je een leven lang plezier aan beleefd.

Door mijn eigen ervaringen, kennis en ontwikkeling weet ik waar ik het over heb en weet ik wat werkt.

Asha Vasconcellos-Badal

Dank je wel voor deze geweldige tips.

Ik heb sinds de Business Bootcamp van januari 2013 mijn elevator pitch behoorlijk kunnen inkorten.
En al mijn profielen die ik op vele sites heb staan kunnen aanpassen daarmee.

De tips die je nu geeft, ga ik oppakken. GOUD!

Marjolijn Desmet
9 years ago

Een erg leuke opdracht en goed om je WAAROM-IK zo puntsgewijs te structureren. Ik ben erg benieuwd naar jullie feedback 🙂

Hierbij de 8 redenen waarom je als retailer, horeca-ondernemer en in de zakelijke dienstverlening bij SY(N)C moet zijn wanneer je als bedrijf wil verstevigen of groeien:

1. Ik bied een totaaloplossing voor bedrijven die hun (markt)positie willen verstevigen of uitbereiden. Ik bied niet alleen diverse diensten in marketing en sales, maar maak de cirkel rond met advisering en workshops in klantrelaties en klantenservice. Alle ingrediënten voor succes onder één dak.

2. Ik heb een zeer energieke en persoonlijke werk- en communicatiewijze die je vol enthousiasme activeert.

3. Ik ben erg sterk in het prikkelen en structureren van je gedachten, ideeën en doelen waarmee ik het kan brengen tot een tastbare strategie met bijbehorende aanpak.

4. Door mijn ervaring en inleving in diverse werkvelden weet ik wat er in de markt speelt en wat de juiste benadering is voor B2B en B2C. Ik weet hoe je de klant kunt bereiken en binden.

5. Ik vind klantenbinding van onschatbare waarde en blijf me verplaatsen in de potentiële klant. Hierdoor hebben mijn oplossingen altijd een hoge klantvriendelijkheid en servicegerichtheid, waarmee je het maximale resultaat bereikt.

6. Ik bied uitsluitend maatwerk waarbij ik de authenticiteit van de onderneming respecteer en dit als startpunt gebruik om meerwaarde te creëren. Iedere organisatie is uniek en vanuit die visie wordt er ook een passende oplossing bedacht, ongeacht doel of budget.

7. Ik ben erg creatief en inventief in het bedenken van de juiste strategie en ben gedreven om ook écht meerwaarde te creëren. Hiervoor ga ik graag een stap verder en ben niet bang voor het kleuren buiten de lijntjes.

8. Door mijn praktische en professionele instelling bedenk ik efficiënte en effectieve oplossingen die goed implementeerbaar zijn. Niet alleen een mooi verhaal, maar gericht op het doen.

Van brainstorm tot uitvoering, ik ben je graag van dienst!

Monique Appels
9 years ago

De 10 redenen waarom ik de juist keuze ben voor mijn doelgroep , de serieuze hondeneigenaar.

1. Ik ben een expert op het gebied van hondengedrag en durf daar ook voor uit te komen.
2. Mijn taal is helder en ongeromantiseerd waardoor je weet waar je aan toe bent en al het geleerde direct kunt toepassen in de praktijk.
3. Ik ben uniek in de aanpak van het verbeteren van de relatie tussen baas en hond door mijn zelfontwikkelde 10-stappenplan waarmee je altijd succes hebt.
4. Ik heb een grote community van fans, schreef meerdere e-boeken en een aantal online trainingen. Social proof dus.
5. Mijn manier van aanpak werkt gezien mijn vele enthousiaste klanten. Check de recensies en testimonials op mijn website.
6. Ik leer je wat ik de afgelopen 10 jaren zelf heb geleerd en heb toegepast bij mijn eigen honden en die van 500+ andere.
7. Grote namen in de hondenwereld op het gebied van gedrag en training zijn aanhangers van mijn werk.
8. Technieken en methodes veranderen. Soms snel, soms langzaam maar je wilt op de hoogte zijn van de meest recente inzichten. Die krijg je van mij.
9. Ik leer je de strategieën en mindset voor meer succes met jouw hond en je kunt mij altijd benaderen voor individueel advies.
10. Ik ben een expert op het gebied van hondengedrag!

Rozelinde Warmoes
Rozelinde Warmoes
9 years ago
Reply to  Monique Appels

Hoi Monique,

Ik vind jouw redenen heel goed en het zou me aanspreken als hondeneigenaar. Misschien nog wat tips om het nóg beter te maken.

Als moderne persoon spreekt het me wel aan dat je een community aan leden hebt, dat er bekende personen bij jou komen en dat je denkt aan vernieuwing.

De vraag die ik me stel is: welke goede ervaringen hebben hondeneigenaars – zodat ik mij daar een visueel beeld bij kan vormen. – Dat werkt – In plaats van aan mij vragen naar jouw site te surfen zou ik het prettiger vinden als je dat zelf samenvat. Ik ga liever vrijwillige naar een site van iemand kijken, maar je kan het wel aangeven dat er meer info bestaat. – dat is een verschil-

Ik vraag me af: kan iedereen dat? (zal ik dat wel kunnen m.a.w.?) Misschien kan je daar ook nog iets over schrijven.

en ook is het doenbaar?: ga ik me er gelukkiger door voelen? Moet ik daar veel tijd in steken? M.a.w. welk voordeel gaat het MIJ brengen?

Welke grote namen zijn aanhangers van jouw methode? (zelf al ken ik ze niet, dat maakt niet zo uit)

Ik vind het ook niet nodig om te herhalen dat je een expert bent. dat is wel duidelijk in jouw voorbeelden. Ik denk dat het handiger is iets te herhalen dat HEEL VOORDELIG is voor de klant.

In ieder geval vind ik het al heel goed wat je schreef, en dit zijn nog wat mogelijke aanvullingen.

Groeten en veel succes met de honden en eigenaars!

Wilko van der Ploeg
9 years ago
Reply to  Monique Appels

@Monique

Jouw opsomming van tien punten kwam bij mij niet echt overtuigend over… het belangrijkste vooral omdat het heel erg gekopieerd lijkt van Bianca de Wit… punt 1 en 10 herhalen… bij Bianca vond ik het al een weinig overtuigende ‘kunstvorm’, als ik het voor een tweede keer lees is het nog minder overtuigend…

Maar toen ik voor de ‘Social Proof’ die jij zo nadrukkelijk noemt naar je website ging… kon ik daar helemaal niets vinden… zelfs je contactgegevens zijn op de hondenuniversiteit niet terug te vinden (een contactformulier is voor mij geen ‘contactgegevens’… adres, telefoon etc, is overigens ook wettelijk verplicht, maar dat terzijde)…

Als grote namen aanhangers van je werk zijn, zou ik vooral deze grote namen op je site noemen… en hun citaten, waarin ze je werk aanprijzen… Zonder dergelijk concreet ‘social proof’, zou ik het persoonlijk liever weglaten…

Begrijp me goed, ik trek je niet in twijfel… ik ben te weinig thuis in de hondenwereld om hier ook maar iets zinnigs over te zeggen (Ik rem niet voor Martin Gauss en de naam Cesar Milan zegt mij wel het nodige, maar dat is ook alles), maar jouw ‘waarom’ punten en je website ondersteunen elkaar niet. Ik zou in ieder geval de Social Proof duidelijk vindbaar op de site zetten, als jij in je negen ‘waarom punten’ (schrap die laatste… staat stukken beter!) zo nadrukkelijk stelt, dat jij de trendsetter bent, zelfs voor experts!

Annette Hardeman
9 years ago

Ik help MKB bedrijven hoe ze op een praktische manier hun openstaand saldo kunnen verlagen.

1. Op een enthousiaste wijze help ik je om je debiteurenbeleid praktische invulling te geven.
2. Ik help je om samen met je collega’s inzicht te krijgen waarom hierin teamwork belangrijk is.
3. Mijn werkwijze is erop gericht om de verschillende verantwoordelijkheden van alle collega’s helder te krijgen en toch te zorgen voor eenheid.
4. Ik laat je zien waar je jouw administratieve proces kunt verbeteren.
5. Ik help je structuur te brengen in al je taken zodat je ook de tijd krijgt en neemt om klanten te bellen.
6. Ik help je over de drempel heen zodat je sneller de telefoon pakt om de klant ook daadwerkelijk te bellen.
7. Met mijn tips over de smoezen top 10 kun je het gesprek met de klant beter sturen.
8. En tot slot breng ik over dat je wilt streven naar de kick die je krijgt als je openstaand saldo ook daadwerkelijk lager wordt.

Thea van Dijk
9 years ago

Duidelijke en leuke video, ondanks dat ik de inhoud al kon, bleef ik kijken.

Redenen waarom mijn doelgroep (bewust of onbewust) healers bij mij moeten zijn:

1 veilige omgeving om in vertrouwen te leren en ervaren
2 ervaren dat je aura’s kan voelen
3 waarom zorgt dat dit je energieker maakt
4 bewustwording van jezelf
5 leren kiezen voor jezelf
6 je omgeving gaat moeiteloos mee met jouw keuzes.

Ps healers kan je in het Nederlands vertalen naar de helper, mensen die wat voor anderen willen betekenen en daarbij zichzelf nog al eens vergeten.

Karin Hogenboom
9 years ago

Heb jij problemen met je ogen? Zie je wazig, doen je ogen pijn of voelen ze droog, vermoeid aan. Dan ben ik de persoon bij wie je moet zijn.
1. Ik ben expert op het gebied van ogen en zien. Ik weet hoe je op natuurlijke wijze weer goed kunt gaan zien en van allerlei oogklachten af kunt komen.
2. Ik ben ervaringsdeskundige, ik heb 30 jaar een bril gedragen en ben nu al vier jaar zonder bril.
3. Ik weet tegen welke obstakels je op kunt lopen als je weer gaat zien zonder bril of lenzen en ik snap waar je dan doorheen gaat.
4. Ik weet wat kan helpen om je te helpen bij de obstakels, zodat ze snel zullen verdwijnen.
5. Ik weet de oorzaken waardoor er problemen ontstaan bij de ogen en het zicht.
6. Ik weet hoe je de gezondheid van jouw ogen kunt verbeteren, vanuit diverse invalshoeken. Zodat je meer kleur, diepte en helderheid zult zien.
7. Ik weet boordevol leuke, speelse oefeningen die jouw ogen leuk vinden om te doen en waardoor ze zich prettig gaan voelen.
8. Ik weet hoe de ogen zich verbinden met de rest van je lichaam en geest.
9. Als je bij mij leert hoe je goed voor je ogen kunt zorgen, zul je ook de gezondheid van je hele lichaam en geest verbeteren.
10. Je zult makkelijk is slaap gaan vallen met mijn oefeningen en je slaap zal dieper zijn.

Mark Verschoor
9 years ago

Interessante uitdaging; ik ga hier mijn hoofd eens over breken…

AnnaSofia van Hooijdonk

Waarom jij met de G.E.L.D. Methode moeten leren werken:
“In het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor je toekomst”
Rijkdom is meer dan geld alleen.
Jij verdient het om gelukkig, succesvol en rijk te zijn!

Ik weet tegen welke obstakels men kan lopen tijdens het bewustwordingsproces van winst en verlies en uiteindelijk van werkelijke rijkdom.
Ik kan je helpen bij dit bewustwordingsproces, zodat de obstakels zullen verminderen en verdwijnen.
Iedereen heeft dromen en de meeste jongeren willen wat bereiken in hun leven.
De weg naar succes is interessant en des te waardevoller nu de wereld zo snel veranderd.
Ontdek wie je werkelijk bent en wat je aan deze wereld wil bijdragen
Leer herkennen en volgen wat je hart je ingeeft.
Ik leer je de strategieën en mindset voor meer rijkdom, geluk en succes en je kunt mij altijd benaderen voor individueel advies.
Ik kan je helpen door middel van mijn unieke G.E.L.D. Methode!
De G.E.L.D. Methode helpt om stapsgewijs te ontdekken wie je bent en wat je wilt.
De G.E.L.D. Methode helpt je jouw dromen om te zetten naar het hier en nu.
Ik geef je met de G.E.L.D. Methode een positieve energie die je nodig hebt om tot actie over te gaan.
Je investeert op een leuke, speelse wijze in jezelf en leert focussen op wat je werkelijk wilt.

Met de G.E.L.D. Methode. kun je leren alle levensgebieden te balanceren en een positieve boost te geven op je weg naar het miljonairsschap.
Je kunt leren alles te zijn, doen en hebben wat je wilt.

Sigrid van der Laan
9 years ago

Zeven redenen waarom bedrijven mij zouden moeten inhuren

1. Personeelsmanagement – in het bijzonder instroom , doorstroom en uitstroom van personeel – is binnen mijn doelgroep van kleine en middelgrote bedrijven zonder eigen personeelsafdeling een lastige taak die relatief veel tijd en dus geld kost. Ik ontzorg het MKB zodat zij zich op hun core business kunnen richten.
2. Het is goedkoper en efficiënter om mij in te huren en daarmee de arbeidsmobiliteit goed vorm te geven, dan het als MKB’er in eigen hand proberen te doen. Door mij in te huren om nieuw personeel te vinden, vertrekkers te begeleiden naar een nieuwe baan en de teamwerking te versterken, zijn de opbrengsten door tijdwinst, kortere werkloosheid van ontslagen medewerkers en de juiste samenstelling van het team groter dan de kosten van het mij inhuren.
3. In het geval van trajecten waarbij afscheid moet worden genomen van medewerkers (outplacement, re-integratie) heb ik niet alleen aandacht voor degenen die (moeten) vertrekken, maar ook voor de achterblijvers, wat met name in reorganisatie en gedwongen ontslagen belangrijk is om de motivatie en daarmee de effectiviteit van de achterblijvers te herstellen of op peil te houden.
4. Door mij in te huren, krijgt de opdrachtgever meer dan waar hij/zij om heeft gevraagd, namelijk om wat voor project of traject het ook gaat, een teamanalyse wordt hierin meegenomen.
5. Ik werk projectmatig, wat wil zeggen dat ik gestructureerd toewerk naar een vooraf gestelde doelstelling en verwachte resultaten waarbij ik efficiënt en kostenbesparend gebruik maak van de benodigde middelen.
6. In mijn werkwijze maak ik gebruik van zowel praktische, intuïtieve, creatieve als speelse werkwijzen. Hierdoor is het niet alleen een leerzame ervaring voor de deelnemers, maar ook een leuke.
7. Ik werk vanuit een warme betrokkenheid waarbij ik de nodige objectiviteit weet te bewaren, met oog voor de belangen van zowel de werkgever als de werknemer.

Tatiana van Gaasbeek
9 years ago

Natuurlijk ben ik er zelf ook even voor gaan zitten. 🙂

Mijn business is life coaching. Ik leer mensen hoe zij effectiever gebruik kunnen maken van hun brein t.b.v. van de resultaten die zij nastreven.

Waarom het een goed idee is om voor mijn diensten te kiezen?

1) Ik neem ieder probleem serieus en zet mij voor de volle 100% in om je te helpen;
2) Je betaalt niet, voordat we resultaat hebben bereikt (No Cure No Pay);
3) Dankzij de methoden die ik toepas, bereiken we binnen korte tijd goede resultaten;
4) Ik kan met weinig gegevens aan de slag. Graven in het verleden is absoluut onnodig;
5) Ik ben gecertificeerd NLP Master Practitioner;
6) Ik heb live seminars met groten als Richard Bandler, Anthony Robbins, David Wolfe, Nisandeh Neta e.a. meegemaakt;
7) Je kunt rekenen op een individuele benadering: Geen standaard programma, maar coaching op maat;
8) Ik leer je niet alleen de juiste strategie: We oefenen direct ter plekke;
9) Mijn aanpak is puur natuur: Er komen geen medicijnen of apparaten aan te pas;
10) D.m.v. de coaching leer je vanuit jouw eigen kracht te handelen. Ik vind het belangrijk dat je na de coaching of training je vleugels kunt uitslaan en mij niet meer nodig hebt.

Graag lees ik hieronder jullie feedback.

Annette van Herpen
9 years ago

Hoi Tatiana,

Goed stuk, leest makkelijk. Ik mis nog de trigger/call to action waarom ik verder naar jou op zoek moet gaan. Het “waarom” loopt heel goed en lekker, maar je kunt iedereen helpen omdat jouw techniek voor iedereen toepasbaar is. Ik “voel” me nog niet echt jouw doelgroep uit jouw stukje. Misschien als laatste punt opnemen ‘dus als jouw brein het de moeite waard vindt om jou vooruit te helpen, mag het me bellen op 06-…’

Tatiana van Gaasbeek
9 years ago

Hoi Annette,

bedankt voor je reactie.
Dat is ook een puntje waar ik nog mee worstel: het bepalen van de juiste doelgroep. Momenteel richt ik mij inderdaad op iedereen. Ik heb al wat hulp ingeschakeld omtrent dit onderwerp! 🙂

Miranda Sidler
9 years ago

De top redenen waarom mijn doelgroep voor mij als gewichtsconsulent moet kiezen:

10: ervaringsdeskundige , hierdoor kan ik me beter inleven en adviezen geven

9:persoonlijke benadering ik ben erg betrokken bij al mijn klanten je bent geen nummer.

8::elke week een weeg moment , goede stok achter de deur

7:aangesloten bij de beroepsvereniging hierdoor vergoeden veel zorgverzekeringen de consulten of een gedeelte hiervan.

6: ik ben eerlijk in wat je kunt verwachten

5: geen afslankpillen of ander zogenaamde wondermethodes

4: je hebt geen jojo effect meer,blijvend je extra gewicht kwijt

3: niets is verboden om te eten

2:geen moeilijke menu’s maar jouw eetpatroon is het uitgangspunt die we gaan verbeteren zodat je blijvend je leefstijl kunt veranderen.

1:Terug naar de basis voor een gezond lichaam

Tips en aanvullingen / opmerkingen zijn welkom

groetjes
Miranda

Annette van Herpen
9 years ago

Goede oefening en ik vond het veel moeilijker dan ik had gedacht. Ik heb een event gekozen dat ik mede organiseer. Doelgroep: alleenstaanden die toe zijn aan een serieuze relatie. Ik heb heel veel bewondering voor en krijg altijd bakken positieve energie van alles wat Nisandeh en Vered doen en op diezelfde fijne manier wil ik de leuke singles van Nederland helpen op de Relatie Actie Dag in Nieuwegein. De 9 redenen waarom de Relatie-Actie-Dag een waardevol evenement is voor leuke singles die een serieuze relatie zoeken:
1. Als zitten wachten op de ware tot nu toe niet gewerkt heeft, zal het in de toekomst ook niet werken. Tijd voor actie!
2. Welke actie voor jou werkt, ontdek je op de Relatie-Actie-Dag. Blijf niet zweven. Zet je energie zo effectief mogelijk in.
3. Op 28 oktober 2012 in Nieuwegein krijg je inzicht in wat voor jou nu echt belangrijk is in een relatie.
4. Je ontmoet op de Relatie-Actie-Dag veel leuke alleenstaanden. Je bouwt jouw kennissenkring uit.
5. Relatiedeskundige en NIP-psychologe Liselotte Visser presenteert haar eigen beproefde methode om gestructureerd een actieplan te maken en je dromen om te zetten naar doelen en daden.
6. Wij gunnen jou onze inzichten. Maak gebruik van onze 27 jaar ervaring. Je hoeft het wiel niet per se zelf opnieuw uit te vinden. 

7. Op deze dag vind je de persoonlijke kracht en positieve energie die je nodig hebt om tot actie over te gaan.

Wilko van der Ploeg
9 years ago

Als ik hier verschillende reacties lees, bekruipt mij een heel ander gevoel van ‘WAAROM’, namelijk het ‘WAAROM’ moeten we allemaal een ‘naampje’ voor een methode bedenken, die weer een woord voorsteld… Alsof het letterspel belangrijker is dan de methode zelf… Ik las bijvoorbeeld al ‘KRACHT’ en ‘GELD’… en kom dit regelmatig op websites van met name mensen in de coaching sferen tegen. Bij mij persoonlijk wekt een dergelijke ‘unieke methode’ weinig vertrouwen. Het doet me een beetje denken aan de Donald Duck, waar iedere medaille van de Jonge Woudlopers een prachtige, maar vaak wat krampachtig klinkende naam had… En met Donald Duck stijgen we toch echt maar een klein beetje boven Jip en Janneke uit…

Ik heb een aangeboren wantrouwen tegen ‘unieke methoden’, waarschijnlijk door mijn ICT achtergrond: Een unieke methode zit in de meeste gevallen vol met de blinde vlekken van de ontwikkelaar van deze methode… een in de praktijk veel gebruikte en op de werkvloer beproefde methode wekt bij mij meer vertrouwen.
Maar dat terzijde…

WAAROM… Wilko’s Achtenswaardige Achterdocht Reagerend op Methoden??? Dat doet je tenen toch kromtrekken ???

Maria Simons
9 years ago

hallo Wilko,
deze feedback lijkt uit je tenen te komen.
kun je ook zeggen hoe het wel kan werken. Hoe zou ´t voor jou geloofwaardig zijn?
Groet

Wilko van der Ploeg
9 years ago
Reply to  Maria Simons

:
Ik denk dat ‘wat het voor mij geloofwaardig maakt’ al in de tekst van mijn commentaar staat: Leg er niet de nadruk op hoe nieuw en uniek je methode is, maar juist dat het een beproefde methode is. En als je het op je webpage communiceert: maak een link van ‘beproefd’ en geef aan waarom het zo is: Bijvoorbeeld omdat het een mix is van een aantal andere bekende succesvolle methoden (wat bij de meeste mensen inderdaad zo blijkt te zijn… niets mis mee natuurlijk), of omdat het inderdaad jouw unieke methode is, maar je al bij honderden mensen (met testimonials) succes geboekt hebt…

En vooral, probeer het kinderlijke spel met lettertjes achterwege te laten. Zoals al aangegeven: Op mij maakt dit de indruk dat een leuk acronym belangrijker is dan de inhoud van de methode zelf.

Maria Simons
9 years ago

Hoi Wilko,
dank je wel voor je antwoord.
Het is duidelijk voor mij. dwz ik begrijp wat je bedoelt.
Groet Maria

Martine Verweij
7 years ago

WOW, Cool!

Wat een ontzettend leuke animatiefilm!
JA DIE WIL IK OOK!!
Ik ga gelijk doen wat je me vraagt!
Ik ga vandaag mijn lijst schrijven!

Asha Vasconcellos-Badal

Dank je wel voor deze geweldige tips.

Ik ga ze meteen oppakken. GOUD!

Marianne van den Heuvel

We willen allemaal het beste uit onszelf halen. Goed presteren vraagt om een gezond lichaam. Een gezond lichaam is gezonde voeding, rust, bewegen en een gezonde geest.

We belemmeren onszelf enorm als we “denken” dat alles zich afspeelt in ons hoofd. De beste ideeën ontstaan vanuit ruimte en ontspanning.

Beide krijg je door je manier van bewegen een body&mind manier te laten zijn.
Authentiek Pilates is een geweldige methode die je spierkorset opbouwt waardoor je je rug, nek en schouders kunt ontlasten. Tevens heb je bij deze methode je aandacht zo sterk nodig bij je lichaam dat je na afloop een uitgeruste geest hebt. Ruimte voor nieuwe ideeën.

Ik help je tot het snelste resultaat hierin want:

1 Mijn analytisch vermogen stelt me in staat om snel te overzien waar bij jou je lichamelijke blokkades zitten.
2 Ik weet je snel duidelijk te maken en te laten voelen WAAROM je een bepaalde beweging hiervoor moet maken.
3 In een doorgaand proces van bewegen leer en ondersteun ik je WAAR je de beweging moet voelen.
4 Ik weet op een duidelijke en leuke manier te vertellen WAT je moet doen om dit op te lossen.
5 Hier heb ik mijn Waarom, Waar en Wat- methode voor ontwikkeld zodat jij zo snel mogelijk resultaat zult hebben.
6 Ik weet je een uur lang bezig te houden en je te laten focussen op steeds weer andere dingen in je lichaam.
7 Door de doorgaande beweging van de oefeningen zullen de minder plezierige gebieden in jouw lichaam zich openen en ondersteund worden door de sterkere gebieden in je lichaam. Mijn uitleg maakt dat je deze twee weet te voelen en te verbinden waardoor jij sterker wordt in je centrum.
8 Als bonus zul je na dat uur waarin ik je keer op keer heb laten focussen, een uitgeruste geest hebben. De beste antistress manier van bewegen die direct zorgt voor ruimte in je geest voor nieuwe inzichten.
9 Niet in de buurt wonen zodat je de les niet bij kunt wonen is geen belemmering. Hiervoor heb ik al mijn lessen opgenomen zodat jij ze kunt downloaden en je toch kunt ontspannen en tegelijkertijd sterker worden. Om je een voorproefje te geven kun je je inschrijven op mijn nieuwsbrief wat je een gratis 20 minuten les geeft. (binnenkort klaar en stuur ik je graag na).

Beweeg, voel je beter en wordt geestelijk en lichamelijk rustiger EN sterker.

Bianca de Wit
9 years ago

Gave video! Erg mooi gedaan!

De redenen waarom bedrijven voor mij moeten kiezen om hun evenement vast te leggen:

1. Ik ben de beste evenement fotograaf van Nederland

2. Ik houd van mensen en van de contacten die tussen mensen kunnen ontstaan. Doordat ik sensitief ben signaleer ik deze bijzondere contacten tussen mensen snel en kan ik ze vastleggen.

3. Ik beweeg mij het liefst op de achtergrond en juist op deze manier kan ik het beste de mooiste momenten en contacten tussen mensen op een pure manier vastleggen zonder dat zij dat doorhebben en zich anders gaan gedragen omdat ze een camera zien.

4. Mijn opdrachtgever ontvangt de foto’s zowel in groot formaat (geschikt om af te drukken)

5. Als in klein formaat (geschikt voor e-mail en internet)

6. Op alle foto’s zit vrij gebruiksrecht, dus wil je de foto’s gebruiken voor een ander doel dan in eerste instantie afgesproken dan hoef je daar niet weer opnieuw voor te betalen.

7. Ik heb reeds voor vele grote bedrijven hun evenement mogen vast leggen (bijvoorbeeld: ABN AMRO, Rabobank, Heijmans, enz.).

8. Ik heb ervaring bij verschillende soorten evenementen (beurzen, congressen, bedrijfsopeningen, personeelsfeestjes, seminars, modeshows, e.d.)

9. Ik geniet van mijn werk, het is mijn passie en die enthousiasme straal ik ook uit, maar mijn opdrachtgever maar ook naar iedereen op het evenement.

10. Ik ben de beste evenement fotograaf van Nederland.

Paulien van der Geest
9 years ago

Nav de trainingen van Open Circles werden we ons heel bewust dat we deze reden heel goed moesten formuleren. Dit zijn onze 6 redenen om te kiezen om te reizen met Footprint Travel. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Footprint Travel wordt gevormd door 2 ervaren reizigers: Ferry Bounin en Paulien van der Geest. In de loop van de jaren ontwikkelden we door al onze ervaringen een eigen visie op reizen. In onderstaande 6 punten lees je wat onze visie is, en hoe we die ‘handen en voeten’ geven.

1. Het contact met de lokale bevolking geeft een meerwaarde aan je reis

We bezochten in elk land alle highlights, maar wat ons vooral bijbleef waren de contacten met de lokale bevolking. De gastvrijheid, de gesprekken, de warmte en wijsheid die we meekregen tijdens bijvoorbeeld een kookworkshop bij iemand thuis of een een nachtje slapen bij de lokale bevolking maakten een enorme indruk op ons. Die ervaring willen we de reizigers van Footprint Travel ook meegeven. Dit noemen we ons ‘Go Local’-principe.

2. Reis met een goed gevoel

Door het contact met de bevolking kwamen we erachter dat reizen veel meer kan zijn dan het bezoeken van alle bekende highlights en honderden mooie foto’s ‘voor thuis’ te maken. Het contact met de locals creëert ten eerste begrip tussen verschillende culturen en je kunt van elkaar leren. Door als reiziger je geld te besteden bij de lokale bevolking, draag je bij aan de economie en ontwikkeling van een land. We kiezen daarom bewust voor kleine, lokale hotels en activiteiten. Het levert jou als reiziger een unieke ervaring op, en je levert een positieve bijdrage. We ondersteunen als reisorganisatie diverse lokale stichtingen, zoals op Bali de stichting Senang Hati (Happy Hearts), in Zuid-Afrika Jorvan Community Outreach (Goede Doelen Township Tour) en in Namibië Treesleeper Camp. Dit is ons ‘Go Fair’-principe.

3. We testen alles zelf

Dankzij internet kan iedereen zelf wel een hotel zoeken en boeken. Onze meerwaarde is dat wij voor jou op zoek gaan naar bijzondere locaties en mooie plekjes ‘off the beaten track’ waar de grote reisorganisaties niet komen. Je krijgt dus tips van 2 ervaren reizigers die er écht geweest zijn en je graag een bijzondere reis willen bieden.

4. Stel je eigen maatreis samen

We willen je een unieke, onvergetelijke reiservaring bieden die helemaal aansluit op jouw wensen. We hebben dus geen ‘standaard all-in’-pakket, maar je stelt zelf je reis samen aan de hand van bouwstenen. Deze kun je eventueel aanvullen en nog verder op maat maken met extensies en excursies. We geven je ook handige voorbeelden hoe je een mooie individuele rondreis kunt samenstellen. Heb je bepaalde wensen die niet op onze website staan? Mail ons en wij gaan kijken of we dit voor je kunnen realiseren.

5. Reis duurzaam

We gaan met onze reisorganisatie voor de lange termijn. We willen dat over 20 jaar die prachtige natuur er nog steeds is. Daarom kiezen we voor kleinschalige en waar mogelijk ecologische accommodaties. Ook bieden we Herbal Walks , Bush Trails, Safari’s en snorkeltrips naar prachtige koraaleilandjes aan om je kennis te laten maken met de natuur. We hebben er bewust voor gekozen om onze reizen alleen aan te bieden via internet, en niet via brochures. Dit spaart geld, waardoor wij onze reizen voordeliger aan jou kunnen aanbieden en ’t scheelt een hoop papier en dus bomen!

6. We zijn écht!

Ferry en Paulien bestaan echt! We zijn geen merk of marketingstunt. We weten waar we het over hebben en als je met ons mailt, belt of Skypet heb je ook echt contact met ons. Een deel van het jaar zijn we op reis om bijzondere plekjes uit te zoeken, maar ook dan zijn we dankzij alle moderne technieken goed bereikbaar. Om ervoor te zorgen dat je onderweg altijd met je vragen gemakkelijk ergens terecht kunt, is in elk land waar we reizen aanbieden, een lokaal contactpersoon van Footprint Travel voor je beschikbaar.

Footprint Travel. Go Fair. Go Local.

Wilko van der Ploeg
9 years ago

@Paulien
Veel tekst… in het begin even moeite met het door te willen lezen… maar ok, stel dat ik een heel bijzondere vakantie wil, dan moet ik natuurlijk ook de details kennen, dus mezelf er toch toe gezet… en het valt best mee om door te lezen 😉

Toch een aantal puntjes die voor mij niet lekker lopen: ‘we testen alles zelf’ en ‘stel je eigen maatreis samen’… lijkt me een beetje op gespannen voet met elkaar staan. Niet dat het niet klopt… maar voor mij is er toch iets ‘mis’ mee…

‘Wij zijn echt’: Geen sterk marketingpunt… ik verwacht niet anders. Wilko van der Ploeg is ook echt… Voegt voor mij niets toe…

Maar al met al WEL een tekst waardoor ik, als ik een avontuurlijke vakantie zou willen, als eerste aan jullie zou denken. Dus hij werkt!

Maria Simons
9 years ago

Waarom voor opvoeders mijn product een geschenk kan zijn:
– omdat ingewikkelde communicatie simpel gemaakt wordt.
– omdat je een tool krijgt waardoor je je niet langer alleen verantwoordelijk voelt.
– drie maanden lang samen met andere ouders aan het leren bent over communicatie in de opvoeding.
– omdat je op simpele manier heel duidelijk wordt voor je kinderen.
– omdat je zo kunt praten dat je kinderen je begrijpen.
– omdat je zo leert luisteren dat je kinderen zich gehoord voelen.
– omdat je zo afspraken leert maken dat kinderen er zich aan houden.
– omdat je harmonie en rust gaat creëren in je gezin.
– omdat er ruimte en tijd komt voor leuke dingen.
Maria Simons

Mariette Schouten
9 years ago

De 7 redenen waarom mijn prospects bij naar mijn Quarterlife Challenge Weekend moeten komen:

1. Ik ben de enige Quarterlife Expert in Nederland.
2. De wereld verandert en je kunt je niet veroorloven niet te weten wat je wilt.
3. Je leeft maar 1 keer daarom is het des te waardevoller om op jonge leeftijd al te ontdekken wat je hart je ingeeft en dit te volgen.
4. Ik kan je helpen door middel van mijn unieke KRACHT-techniek. Dit is een 6 stappenplan die je helpt om stapsgewijs te ontdekken wat je wilt.
5. De KRACHT-techniek helpt je om gestructureerd een actieplan te maken en je dromen om te zetten naar doelen
6. Ik geef je de KRACHT en positieve energie die je nodig hebt om tot actie over te gaan.
7. Je investeert 2 dagen in jezelf. Gun jezelf te tijd om 2 dagen in jezelf te investeren en te focussen om wat je werkelijk wilt.