Jouw succesverhaal kan je beroemd maken

2647 views | 32 reacties |
shares


Ik ben voortdurend onder de indruk van de innovatieve en ondernemende manieren waarop ZZP’ers en kleine ondernemers hun passie omzetten in succesvolle businesses.

Twee van mijn favoriete business succesverhalen zijn die van Tony Verheij en Marco C. de Bruin.

Deze 2 ondernemers en hun businesses zijn heel verschillend.
Maar hun passie, enthousiasme en inzichten zijn even inspirerend.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fOSwPlL225U[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wJaiddgDNSY[/youtube]

Heb jij een succesverhaal dat je wilt delen?

Wij zijn op zoek naar inspirerende succesverhalen.

Of je nu je inkomen hebt verhoogd, je aantal klanten of opdrachten hebt verhoogd, of je hebt korte metten gemaakt met de uitdagingen waar de huidige economie je mee confronteert… wij willen je verhaal horen!

En we hebben weer een paar leuke beloningen voor je…

  • Als jouw verhaal één van de 3 meest impactvolle verhalen is – dan krijg je 5 minuten in de spotlichten… op het podium tijdens de Business Bootcamp in mei, voor een publiek van 1.400 enthousiaste ZZP’ers en kleine ondernemers.
    Een once-in-a-lifetime kans om als expert te worden gezien en een kans om te netwerken met honderden potentiële klanten, partners of ambassadeurs die naar je toe komen…
    En dat niet alleen, duizenden mensen per maand zien jouw presentatie vervolgens op video op onze website – nog een fantastische en zeldzame zakelijke kans.
  • Als jouw verhaal in de top 10 van succesverhalen zit, dan krijg je een 3 minuten durend professioneel video-interview dat elke maand door duizenden bezoekers zal worden bekeken.

Deze promotie van jouw business is onbetaalbaar, en het enige wat je hoeft te doen is de volgende vragen te beantwoorden in het commentaarveld hieronder

  1. Je bedrijfsnaam en website
  2. De Open Circles programma’s waaraan je hebt deelgenomen
  3. Wat is jouw business en hoe lang heb jij je business?
  4. Wat waren jouw grootste uitdagingen, voordat je deelnam aan de Open Circles programma’s?
  5. Welke successen heb je behaald als gevolg van je deelname aan de Open Circles programma’s (wees concreet s.v.p.)?
  6. Welke strategieën en tools die je hebt geleerd in de Open Circles programma’s hebben geholpen om dit succes te behalen?
  7. Als je één tip kon delen met onze lezers om hun te helpen hun business uit te bouwen – wat zou dat dan zijn?

Deel jouw verhaal met ons op uiterlijk woensdag 25 april 2012 om middernacht – dan kiezen we de verhalen met de meeste impact uit.

Als jouw verhaal wordt gekozen, dan ontvang je van ons een uitnodiging voor het video-interview of voor jouw presentatie in de komende Business Bootcamp, voor 1.400 potentiële klanten, partners en ambassadeurs.

Dus, wees niet verlegen… en maak jezelf niet klein.
Het is een oefening in eigenwaarde, door je eigen succes te erkennen.

Beantwoord de bovenstaande vragen in het commentaarveld en vergeet niet om de inspirerende verhalen van anderen te lezen en jouw reactie te geven.

En deel dit artikel met jouw

  • - Facebook-vrienden
  • - Twitter-volgers
  • - LinkedIn connecties
  • en bloglezers...

Ik kijk ernaar uit om jouw succesverhaal te lezen en het Business Bootcamp podium met je te delen…

Op jouw succes, Nisandeh

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
32 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Ernie van Dongen
9 years ago

Mijn bedrijf heet Foto-Plezier en je vindt het op foto-plezier.nl

Vanaf april 2010 t/m maart 2012 heb ik deelgenomen aan de volgende Open Circles programma’s:
– Business Bootcamp
– Master Entrepreneur
– Financial Freedom
– Business Elite coaching

Op de website van Foto-Plezier kun je online leren hoe je foto’s bewerkt met Photoshop of Photoshop Elements. Op de website vind je per cursus ruim 75 Nederlandstalige superduidelijke videolessen die je gedurende een jaar net zo vaak kunt bekijken als je wilt.

In januari 2010 ben ik begonnen met Foto-Plezier. Ik gaf toen cursussen fotobewerken op locatie aan groepjes van 3 personen. In de loop van 2011 ben ik de lessen gaan digitaliseren en sinds februari 2012 staat de nieuwe website met videolessen online.

Voordat ik deelnam aan de Open Circles programma’s was acquisitie duidelijk mijn grootste uitdaging.
Het bleek heel moeilijk om aan voldoende cursisten te komen die dan ook nog eens op hetzelfde moment een cursus konden volgen.
Ik werkte volgens het principe uurtje-factuurtje, maar het waren helaas veel te weinig (betaalde) uurtjes.

De grootste successen die ik heb behaald sinds mijn deelname aan de Open Circles programma’s zijn:
1) het digitaliseren van mijn kennisproduct
2) het realiseren van een online leeromgeving
3) een enorme groei van mijn lijst met potentiële klanten. Ik heb er twee jaar over gedaan om 168 abonnees op mijn ezine te krijgen. Sinds februari is de lijst met 110 mensen gegroeid tot 278 lezers!
4) ik ben samen gaan werken met Flori Smink. Zij heeft de videolessen van Photoshop gemaakt. Hierdoor hebben wij nu twee ijzersterke cursussen aan te bieden. Bovendien verdelen we de overige taken, zodat de werkdruk afgenomen is.
5) en natuurlijk bovenal de 1500 euro die er sinds februari “passief” binnengekomen zijn 😉

Deze strategieën en tools van de Open Circles programma’s hebben mij hierbij geholpen:
– Werken aan een passief inkomen
– Nog meer bouwen aan de lijst
– Systemen aanleggen
– Samenwerken met anderen (niet alles zelf willen doen)
– en nog talloze andere dingen
Sinds 1995 heb is dit het derde bedrijf dat ik begonnen ben.
In al die bedrijven heb ik heel veel uren, energie en mijn hart en ziel gestopt.
Het opzetten is iedere keer goed gelukt, maar het is me tot nu toe nog niet gelukt om er ook een goed inkomen uit te halen.

Ik dacht dat een goed product zichzelf zou verkopen.
Door het volgen van de trainingen van Open Circles heb ik geleerd wat je moet doen om een bedrijf op alle vlakken succesvol te laten worden.
Dat wil niet zeggen dat ik het lek al helemaal boven heb.
Acquisitie blijft een uitdaging. Maar ik heb nu wel veel meer inzicht en goede tools in handen om ook van dat stukje een succes te gaan maken.

De afgelopen 2 jaar heb ik bij open Circles zóveel geleerd, dat ik iedereen van harte aanraad om hun de trainingen te volgen.

Boris Agranovich
9 years ago

When I first met Nisandeh in autumn 2009 in one of the Information evenings , I was just a fresh unemployed person almost 50 years old, not speaking good Dutch and not having a good chance to find a decent job in the recession time.

I liked to be an entrepreneur since I was 30 but because I always had good jobs with good salary including company cars, expat relocation packages and so on, why should I bother?

I was very skeptical initially regarding what Nisandeh told but curiosity was my initial reason, so I started to attend Nisandeh’s seminars. The first one was Business Bootcamp, then Master Entreprener. During the Master Entrepreneur event I understood how I can create a Marketing system that works.

I put the system in place and started with implementation. The results were very impressive. In three months I was able to get rid of the Unemployment benefits and start earning my own money. The important thing that I learned from Nisandeh is if you managed to make 1 Euro, you will be able to make more. You should organize it as a system and divide in processes.
Now I have organized my processes. I have virtual teams in India, Philippines. People are working for me on almost every continent.
I was invited to attend and speak on conferences all over the world in Singapore, Malaysia, Portugal, South Africa, UK and other countries.
After Master Entrepreneur came Financial Freedom and Passive Income training.
Each training gave its own ideas how to organize business and life
The result is that I’m now generating several times more money compared with what I used to get working for large companies. But most importantly I can do it over and over again and apply the same strategies to double this number and create another streams of incomes.
Now I’m planning to attend the Master Presenter Training and hope to learn more and implement new skills.

Ronald Dingerdis
9 years ago

Dingerdis Customer Care (dingerdiscustomercare.com), opgericht in 2006, fulltime vanaf 1-1-2008
Ik heb deel genomen aan:
• Business Bootcamp
• Master Presenter infoavond
• Ultimate Marketing System en
• Master Presenter als onderdeel van de Business University.

Grootste uitdagingen
Vanaf juni 20011 viel onze business in alle gebieden waarin we werken in 3 dagen tijd weg en werd gereduceerd tot 0. Nieuwe business generen was en is een must. We hadden tot dan als een 100.000,– euro uitgegeven aan iedereen en alles die ons bij het binnenhalen van business zou helpen. Van callcenters, specialisten, websitebouwers, marketing campagnes, advertenties, sponsoring, google campagnes en toch sloeg groei om in drie dagen tijd tot niets meer. We hadden alleen nog klanten die probeerde te overleven en zo wij ook. 3 man op de loonlijst en daar sta je dan, kredieten waren snel aan hun limiet en tijd te kort om alle kosten te reduceren die de grote investeringen met zich mee hadden gebracht. Keihard gewerkt, jaren lang 6 tot 7 dagen per week, en zoals Nisandeh dat noemt plots sta je met je stil. Alsof je vol gas geeft met je auto maar in zijn vrij staat, veel herrie maar je komt geen millimeter vooruit.

Welke succes hebben we behaald?
We kwamen Nisandeh op het spoor, Vered pas later. Deelname aan de Business Bootcamp en Ultimate Marketing System hebben geleid tot deelname aan de Business University. Iets waar we tot op de dag van vandaag geen spijt van hebben.

Honderden printjes, vele video’s verder kwamen we al voor het volgen van de Business University tot het opzetten van 2 nieuwe sites, het enorm uitdunnen van ons opleidingsaanbod tot onze specialisatie overbleef. Alles volgens de regels van Nisandeh en Vered.
1 dag na aanpassing van onze oude site kregen we een offerteaanvraag die ons op het lijf was geschreven, ze zochten een specialist……..

Nu de nieuwe site in de lucht is en we polls versturen zijn al een kleine 100 gratis rapporten ‘De 6 beste manieren om met mensen om te gaan’, dat laat zien hoe u eenvoudig iemand zijn of haar manier van communiceren aanscherpt.
Omdat we die in delen toesturen kregen we direct hele positieve reacties, waaronder wat goed en we kijken uit naar het volgende deel.

Zelfs al direct 3 inschrijvingen voor de Business Bootcamp waarbij de eerste kwam een half uur nadat we de site in de lucht hadden en via linkedin onze site hadden gelanceerd. En de campagne moet nog beginnen……

Welke tools hebben we gebruikt?
Alles waar we onze handen op kunnen leggen, en het kan ons niet snel genoeg gaan. Nisandeh gaf aan dat jet stap voor stap gebeurt, wij kunnen niet wachten.
Onze strategie is erop gebaseerd dat we van onbekenden vrienden maken, van vrienden klanten en onze klanten ambassadeurs door de over-deliver die we overal in stoppen.

Nu ik weet wat accelerated learning inhoudt, is trainen ineens vele malen effectiever. Less content en more context maken leren aangenaam en inspirerend. De deelnemers gaven de hoogste score die ze konden verzinnen. In verkoopgesprekken en offertes spreek ik over de waarde van wat men krijgt en zie ik dat ik een hogere prijs kan rekenen dan voorheen.
Na een paar bijeenkomsten weet ik meer dan ik in jaren studie heb kunnen vergaren. Ik begin nu het ondernemerschap in kleine bedrijven te leren, verkoop leuk te vinden.

Als ik één tip kon delen?
Aan iedereen die dit leest wees nu even geen Nederlander die alles en iedereen die succesvol is ziet als besmet, doe nu even niet of u alles wijsheid in pacht heeft. Wanneer u succes tot een hoger niveau wilt brengen luister naar iemand als Nisandeh en Vered die weten hoe je succes krijgt in een klein bedrijf of als ZZP-er. Het werkt gewoon. Mijn tip is, maak eerst vrienden op de open circles manier voordat we iemand als klant kunnen binnenhalen die u als ambassadeur weer uitzwaait.

En blij dat ik weer grip krijg op mijn omgeving en me weer terug kan vechten in de markt. Mijn waardigheid als kostwinnaar komt weer heel langzaam terug. Ik maak een buiging voor Nisandeh en Vered en hun enorme enthousiaste team. En Vered, dankjewel voor alles.

O ja, en ik heb meer vrije tijd gekregen terwijl ik toch hard en vaak lang doorwerk. Een vrije zondag was de eerste weldaad, alweer enkele maanden geleden. Heerlijk met mijn gezin samen zijn………………………
Iets voor u?

Jolanda Vonhout
9 years ago

1.Je bedrijfsnaam en website

Mijn bedrijfsnaam is Horeca-Impuls, en de website is horeca-impuls.nl
2.De Open Circles programma’s waaraan je hebt deelgenomen

•Business Bootcamp in september 2011
•Ultimate Marketing System in maart 2012

3.Wat is jouw business en hoe lang heb jij je business?

Ik ben Gastvrijheidstrainer in de horeca en help de horeca-ondernemer om meer omzet te genereren door het geven van passievolle en praktische gastvrijheidstrainingen met een actieplan en evaluatie als borging. Door deze gastvrijheidstrainingen vindt er een gedragsverandering plaats bij het team die voor meer omzet gaat zorgen.
Ik ben gestart in 2008 onder de naam Marketing Service Vonhout, en richtte me toen vooral op de ondersteuning op e-marketinggebied voor de horeca-onderneming. In 2011 heb ik een naamswijziging en huisstijlwijziging doorgevoerd die meer past bij het bedrijf. Ik ben me ook meer gaan richten op het geven van gastvrijheidstrainingen. Horeca-Impuls was geboren.

4.Wat waren jouw grootste uitdagingen, voordat je deelnam aan de Open Circles programma’s?

Mijn grootste uitdagingen voordat ik deelnam aan de Open Circles programma’s was het krijgen van meer klanten. Ook het uitdragen van mijn kennis op een professionele manier was mij niet echt bekend.

5.Welke successen heb je behaald als gevolg van je deelname aan de Open Circles programma’s (wees concreet s.v.p.)?

Door het volgen van de programma’s ben ik veel bewuster gaan kijken naar mijn bedrijf. Ik heb de keuze gemaakt dat ik niet meer blijf hobbyen, maar echt serieus met mijn bedrijf aan de slag ga. Dus meer focussen, heldere visie en een goed programma bieden.
In de afgelopen 25 jaar ben ik steeds in de horeca werkzaam geweest voor verschillende bedrijven, en telkens met veel plezier. Maar ik miste iets. Ik miste het verspreiden van mijn kennis aan anderen, het doorgeven van mijn passie, het uitdragen van mijn visie. Dit heeft geresulteerd in de geboorte van Horeca-Impuls, waarin ik dmv passievolle en praktische gastvrijheidstrainingen de gastvrijheid in de NL horeca op een hoger nivo kan tillen.
In september 2011 volgde ik de Business Bootcamp, en eind oktober 2011 had ik een online cursus “Meer omzet door gastvrije bediening” gelanceerd, die in het eerste uur na de lancering meteen al de eerste verkoop had! Helaas steeg dit aantal verkopen niet, dus ging ik me richten op de persoonlijke gastvrijheidstrainingen.
Ik begon door op eigen vernieuwde website te bloggen, te twitteren, (in 8 mnd tijd 400 volgers) LinkedIn, Facebook, enz. enz. Via twitter meldde de eerste klant voor een gastvrijheidstraining zich! De training heb ik inmiddels met succes gegeven en afgerond met een actieplan en evaluatie. De klant heeft een omzetstijging van 100% laten zien, door de actieve deelname van het team, en de implemtatie van mijn kennis. Dit succes was geweldig en smaakte naar meer, veel meer. Aan het einde van de evaluatie is zelfs een vervolg-traject ter sprake geweest, dus er zit nog meer in de planning…
Het programma van Open Circles heeft mij geleerd te focussen, te vertrouwen op je kennis, en te zorgen dat je over-delivert. Mijn grootste inzicht: geen uurtje-factuurtje meer, maar rekening per project! Waarom? Hoe langer je iets doet, hoe sneller en beter je wordt in je werk, dus hoe korter je er over doet, dus minder uurtjes!
Er zijn eigenlijk zoveel inzichten geweest in die paar dagen, ik heb ze meteen toegepast in mijn vernieuwde website. Een paar voorbeelden:
– abonnement voor e-marketing ipv uurtje-factuurtje
– Altijd je focus zien te houden
-Jij bent de expert, jij kunt je klant helpen door jouw kennis!
-Hogere prijs voor de gastvrijheidstrainingen
-Zorg voor een remarkable product. Waarom kiezen ze voor jou?
-Het maken van een funnel (klanten laten doorgroeien dmv producten in verschillende prijsklasses)
-Video opgenomen met pitch en die op de site geplaatst. Mede hierdoor kom ik hoog in de rankinglist van google, en dat resulteert weer in bekendheid en klanten.

6.Welke strategieën en tools die je hebt geleerd in de Open Circles programma’s hebben geholpen om dit succes te behalen?

Zie boven.

7.Als je één tip kon delen met onze lezers om hun te helpen hun business uit te bouwen – wat zou dat dan zijn?

Focus & Over-deliver! Dit kost je moeite, je moet uit je comfort zone, maar het levert je zo’n enorme berg met energie op!

Alex van Dam
9 years ago

Business Bootcamp…
Als oud militair viel de Bootcamp gelijk in de smaak, als beginnend ondernemer viel “Business Bootcamp” in de smaak. Als liefhebber van eten, vielen de opmerkingen als “kosten voor de lunch” mij helemaal in de smaak. Doen!
Ik heb wat diploma’s en certificaten op zak, maar niemand of een instantie is zover tot mij doorgedrongen als Open Circles.

1. PartTracker
Que est Parttracker?
– Wij zorgen ervoor dat overtollige voorraden in magazijnen van Industriële bedrijven bekend worden bij andere bedrijven, zodat één groot magazijn beschikbaar is. Het doel is efficienter met onze resources om te gaan, door hetgeen wat geproduceerd is ook te gebruiken in plaats van het te vernietigen.

2. Focus.
-Geleerd bij de Business Bootcamp.
Je doel kan je hebben, maar je moet er ook naar handelen. Door de focus aan te passen, bedienen we nu de Industriële Automatisering en de CNC machine branche waar het gaat om electronische componenten.

3. Verdiepen in je product. Wat wil je klant.
– Ook weer zo’n stokpaardje van Open Circles,
Het blijkt dat deze wereld zit te springen om ervoor te zorgen dat wanneer er een machinestoring is, dat dit waar ook ter wereld met een paar uur opgelost kan zijn, o.a. door middel van snelle levering van een reserve onderdeel. The MUST HAVE….
Muchos Gracias Open Circles.

4. Waar staan we nu precies?
– facts: In juni 2009 PartTracker gestart.
-2010- groei van 100.000 (n)euro’s omzet.
-2011- 100% groei
2012 – Business Bootcamp
2012- nu t.o.v. eerste kwartaal 2011. 60% groei. in de omzet.

5. Waar gaan we heen?
weer naar de Business Bootcamp in mei dit jaar. Met zulke resultaten hoef ik niet uit te leggen waarom.

6. De term “kom uit je comfort zone” is naast de term “focus” misschien wel het belangrijkste wat ik geleerd heb.

Sella van de Griend
Sella van de Griend
9 years ago

De droom van menig schrijver: vanuit het niets gebeld worden door een uitgever die zegt ‘we vinden jouw boek zo goed, we willen het uitgeven’. Droom of realiteit?

Mijn bedrijf Sella’Vie:
Mijn passie: HAPPY KIDS! Zelfvertrouwen van kinderen vergroten (of behouden) zodat kinderen hun kwaliteiten leven en stralen van plezier & geluk. Daar geniet ik van!
Ik help ouders aan meer plezier en ontspanning in ouderschap. Met mijn boek, workshops en coaching. Zelfvertrouwen is de basis voor een gelukkig leven! Ook voor ouders.
In 2009 ben ik hiermee gestart.

Ik nam deel aan de volgende Open Circles programma’s:
Business Bootcamp
Master Entrepreneur
Financial Freedom
Breakthrough to Success
Write your book in 28 days
Business Elite Coaching.

Mijn grootste uitdagingen voordat ik de Open Circles programma’s volgde:
‘Hoe run ik een bedrijf?’ en ’Hoe kom ik aan betaalde klanten?’

Mijn successen:
• ‘HAPPY KIDS’, dit prachtige boek schreef ik in 5 weken; hiermee krijgen ouders tools (de HAPPY-Methode) in handen om het zelfvertrouwen van kinderen te vergroten.
• LANCERING van het boek was 4 maanden later tijdens de Powerdag van Vrouw&Passie, in aanwezigheid van zo’n 400 vrouwen.
• ANNEMARIE VAN GAAL nam het 1ste exemplaar van HAPPY KIDS in ontvangst, zij is moeder en 1 van Nederlands succesvolste zakenvrouwen.
• IN EIGEN BEHEER bracht ik het boek uit. Mensen kopen nu ‘HAPPY KIDS’ via mijn website en de boekhandels verkopen elke maand een stapeltje boeken.
• UITGEVERIJ ZOEKT MIJ! Binnen 1 jaar ontving ik vanuit het niets een telefoontje van een grote uitgeverij: ‘Sella, wij vinden jouw boek goed en willen dat uitgeven’. Via via had iemand deze uitgever mijn boek getipt.
• 2de DRUK ‘HAPPY KIDS’ komt in oktober 2012 uit wegens succes, tijdens de week van de opvoeding!
• HAPPY CD komt ook uit in oktober. De kern van mijn boek is in songs is verwerkt. Zo’n bijzondere CD!
• BETROKKENHEID VAN ANDEREN. Door mijn passie en mijn focus kreeg ik het afgelopen jaar veel hulp van wel 80 verschillende personen. Zij staan achter mijn HAPPY KIDS missie! Voor een deel ook omdat ze zelf steeds meer bewust worden van de beperkend invloed tijdens hun jeugd.
• OUTSOURCING. Dat was heel goed zoeken. Nu werk ik samen met een fantastisch grafisch vormgeefster die de ziel van mijn werk weet te vertalen in beeld, een kei van een accountant die mijn administratie chaos wist te structureren, een waanzinnige IT man die mijn beide websites integreert en die al mijn IT vragen (en onzekerheden) achter de schutting opvangt, een begaafd componiste & zangeres met wie ik de HAPPY CD maakte, een gedreven stagiaire die een briljant concept neerzet voor een TV programma, een bekwame & ondersteunende medewerkster voor de marketing.
• COACHING VERBETERD. Er komt binnenkort een Online Coaching programma en er is zelfs relatiecoaching bijgekomen; vorig week zat hier nog een stel, ze kwamen vechtend naar binnen en gingen knuffelend naar buiten. Ook dit heeft invloed op hoe hun kinderen zich voelen.
• SCHRIJF JE BOEK IN 5 WEKEN. Ik ontwikkelde een training waarmee ik mensen help bij het schrijven van hun boek; van techniek tot manuscript, met alles wat het daartussen lastig maakt (want de ervaring leert dat het vaak strandt bij ‘ik kan het toch niet’, ‘wie zit hier nou op te wachten’ of ‘dit is eng…!’ en dan met excuses & smoesjes komen).

De volgende strategieën en tools heb ik toegepast om dit succes te bereiken:
• DIENSTEN AFSTEMMEN OP DE VRAAG VAN JE DOELGROEP. Geef oplossingen voor de problemen van je doelgroep. Voor het schrijven van mijn boek heb ik eerst ouders gevraagd over welk onderwerp zij graag meer informatie zouden willen lezen. Dit was het begin van mijn prachtige boek. Zonder deze eerlijke input was dit boek nooit zo mooi geworden.
• FOUTEN MAKEN. Maak zoveel mogelijk fouten, leer ervan en verbeter je business. Vroeger was ik allang gestopt: ‘laat maar, dit is niet voor mij weggelegd’. Nu weet ik dat fouten maken geen falen is, en dat fouten maken hoort bij leren en groeien (zowel persoonlijk als zakelijk).
• VRAGEN & ONTVANGEN. Vragen om hulp; vorig jaar heb ik noodgedwongen heel veel gevraagd aan anderen, ik vond het heel lastig, ik deed alles het liefst zelf. Nu zie ik een ‘nee’ niet meer als een afwijzing of ‘lastig zijn’, ik zie nu het vragen als een mogelijkheid om mijn doelen te verwezenlijken. Het is mijn uitdaging om met plezier te vragen, te ontvangen en te creëren.
• EN: duidelijk je doelgroep omschrijven, informatie weggeven, netwerken, mailinglijst maken, gebruiken van social media als Facebook, Twitter en Linkedin, social proof (testimonials), juiste mindset, over-delivery, onderhandelen, je doel bepaalt je strategie, focus, afmaken waar je aan begint, vragen om feedback, systematiseren van je werkzaamheden, outsourcing, front-end & back-end, een planning, jezelf en je bedrijf blijven ontwikkelen, denk groot: het kost net zoveel inspanning om grote doelen te behalen als kleine doelen.

Mijn tip voor mensen om hun business uit te bouwen:
GA BUITEN JE COMFORTZONE! Buiten je comfortzone ligt je succes. Het valt me op hoe makkelijk we denken in beperkingen, problemen en smoesjes, in plaats van te denken in mogelijkheden en oplossingen. Denken in beperkingen en problemen heeft zeker een voordeel; jij of je aanpak hoeft niet te veranderen en je geeft de schuld van wat dan ook aan een ander of aan iets anders, de economie bijvoorbeeld. Hoe simpel dit ook klinkt, ik ben verrast te zien voor hoeveel mensen het denken in mogelijkheden en oplossingen buiten de comfortzone ligt. Dromen worden zo realiteit….

A negative
of going through the process of change
is going through my fear
But that is the greatest gift
I can give myself
Behind my fear
lies the world
– Sella

sellavie.nl voor coaching en goudensleutels.nl voor het boek en overige HAPPY activiteiten.

Anouk Plantinga
9 years ago

Whoehoe Sella, de tweede druk al! Yes, yes, yes, wat gaaf!
Wat ga jij ontzettend lekker, zeg. Helemaal te gek om te lezen.
Dikke knuffel van Anouk

Jeremine Holt
9 years ago

@ Sella
Wat een goed en helder verhaal. Inspirerend!

Anna Klijn
Anna Klijn
9 years ago

Hoe met het systeem “van” Nisandeh, 17 % van mensen op mijn mailinglist mijn cliënten worden.
——————————————————-

De meeste mensen benaderen hun intieme relatie net als voedsel. Ze zien iets wat aantrekkelijk eruit ziet en waar ze zich tot aangetrokken voelen. Dus ze gaan er helemaal voor en eten het helemaal op en dan vragen ze zich af hoe dat komt dat ze buikpijn hebben.

In november 2010 was mijn eerste ontmoeting met Open Circles, dat was een training “Breakthough to Success”.
Zelf had ik toen zoveel buikpijn van mijn eigen relatie, dat ik alles er aan deed om activiteiten buiten mijn relatie te zoeken.

Maar ik had niet verwacht dat deze training de basis voor mijn toekomstige bedrijf zou zijn.
En niet alleen wist ik dynamiek in eigen relatie te veranderen, maar ook met behulp van de trainingen van Open Circles heb ik nu een succesvolle praktijk als coach.

Er zijn vier eenvoudige stappen die Open Circles ons leert en waardoor succes kunt bereiken door te implementeren.

Nisandeh gebruikt deze stappen zelf binnen zijn bedrijf.

1. Geef waardevol content – blog.
2. Nodig mensen uit om lid van je gangster club te worden 😉 – mailing lijst.
3. Maak een instapproduct – Business Bootcamp bijvoorbeeld.
4. Tijdens de kennismaking met de instapproduct maak een aanbidding voor het volgende product. Aanbieding dat zo onweerstaanbaar is, dat mensen het willen aanschaffen.

De eerste twee stappen zijn voor de handliggend.

Maar hoe implementeer je de volgende twee stappen als je een beginnende coach bent. Als je praktijk nog niet groot is of misschien kan ik beter zeggen – geen mailingbestand hebt. En je ook nog niet veel mensen op je mailinglijst hebt staan?

Eigenlijk eenvoudig:

Dit is wat ik met stap 3 en 4 gedaan heb. En van alle mensen die nu op mijn mailinglijst komen, wordt 15 à 17 % cliënt bij mij.

En dit is hoe ik het doe:

3. Nadat de ontvanger op de mailinglijst komt, ontvangt hij/zij over 5 à 7 weken een exclusieve uitnodiging voor een sessie.
Soms later, hangt er vanaf hoe druk ik het heb.

Mijn uitnodiging heeft altijd een “naam”, zodat direct duidelijk wordt wat een gebruiker daar aan heeft.

Dus bijvoorbeeld (in mijn geval) “Relatie Rescue” -sessie of “Vind Jouw Soulmate”-sessie.
De tekst van de mail moet zo aantrekkelijk zijn dat de lezers graag op de mail willen reageren.
Deze mail is zo krachtig dat minimaal 30% van de mensen hierop reageren.

Stap 4 :
Tijdens de sessie wordt een oplossing voorgedragen voor een probleem met een onweerstaanbaar aanbieding.
Het is belangrijk om te weten dat mijn werk altijd met “30 dagen garantie” komt.
Dit betekent dat ik met cliënten voor minimaal 2 maanden werk, maar als gedurende de eerste maand een cliënt niet tevreden is met het werk dat wij doen of niet kan inzien dat coaching haar kan helpen om de resultaten te bereiken die zij wilt, hoeft ze niet alleen niet door te gaan met de coaching, maar ze krijgt ook het hele bedrag100% terug gestort.

———————————-

Nisandeh zei een keer dat als je goed ergens in bent dan hoef je ook niet bang zijn om het te bewijzen.

Nog nooit iemand heeft bij mij om geld terug gevraagd.
Als je goed in je werk bent, hoef je niet bang te zijn om deze aanbieding aan de prospects te geven.

En op deze manier worden van de kosteloze sessies ongeveer 47% betaalde cliënten.

Sella van de Griend
Sella van de Griend
9 years ago
Reply to  Anna Klijn

Hallo Anna,
Wat heb je de informatie goed toegepast! Dank voor het delen!
Hartelijke groet, Sella

Harm van Wijk
9 years ago

Je bedrijfsnaam en website
BeursBulletin.nl en
beleggen.com

De Open Circles programma’s waaraan je hebt deelgenomen
• Business Bootcamp
• Financial Freedom Intensive
• Master Entrepreneur
• Breakthrough to Success
• Social Media Secrets seminar
• Business Elite Coaching
• Life Skills University

Wat is jouw business en hoe lang heb jij je business?
Ik help sinds 2004 beleggers geld te verdienen op de beurs.

Wat waren jouw grootste uitdagingen, voordat je deelnam aan de Open Circles programma’s?
• De financiële crisis zorgde er voor dat mijn omzet steeds verder terug liep. Mensen willen niet meer beleggen. Na ruim 10 jaar daling zijn veel beleggers klaar met de beurs.
• De marketingtechnieken die 10 jaar geleden werkten, werken nu niet meer. En wat nu werkt, bestond 10 geleden nog niet.
Mijn grootste uitdagingen lagen in het opnieuw uitvinden van mijn business.

Welke successen heb je behaald als gevolg van je deelname aan de Open Circles programma’s (wees concreet s.v.p.)?
• Ik heb nieuwe producten ontwikkeld die aansluiten op de vraag van beleggers.
• Ik maak gebruik van een team van experts, die mij ondersteunen om mijn bedrijf naar het volgende niveau te tillen.
• Mijn focus ligt nu op de belangrijkste onderdelen van mijn bedrijf.
• Ik heb nu ruim 15.000 beleggers op mijn e-maillijst, 1300 Twitter volgers, ruim 1500 Linkedin connecties en ruim 250 Facebook fans.

Welke strategieën en tools die je hebt geleerd in de Open Circles programma’s hebben geholpen om dit succes te behalen?
• Het hebben van een goede, gratis front end (gratis e-book 7 geheimen van succesvol beleggen).
• Het blijven geven van waarde om een goede lijst op te bouwen en de relatie met deze mensen verder uit te bouwen.
• Het gebruiken van social proof (testimonials en het gebruik van social media zoals Facebook, Twitter en Linkedin).

Als je één tip kon delen met onze lezers om hun te helpen hun business uit te bouwen – wat zou dat dan zijn?
Blijf waarde geven: los de grote en pijnlijke problemen van je klanten op.

Sella van de Griend
9 years ago
Reply to  Harm van Wijk

Harm!
Mooi om te lezen wat je gedrevenheid en je focus je hebben gebracht. Goed gedaan. Dit lijkt me een solide basis voor dat hogere niveau!
Hartelijke groet, Sella

Harm van Wijk
9 years ago
Reply to  Harm van Wijk

Hallo Sella,

Dank je wel en goed dat je boek in de herdruk gaat!!

Ben benieuwd hoe het verder met je gaat!

Neem aan dat ik je ook zie op de Business Bootcamp?

Succes!!

Harm

Kira Verweij
9 years ago

1. Je bedrijfsnaam en website

Het meisje met de rode pen, hetmeisjemetderodepen.nl en linkedinvoordummies.nl

2. De Open Circles programma’s waaraan je hebt deelgenomen

Financial IQ for Women, Master Networker Seminar, Business Bootcamp

3. Wat is jouw business en hoe lang heb jij je business?

Ik verbeter teksten = ik corrigeer niet alleen taalfouten maar kijk ook of ie lekker leest en of het aannemelijk is dat je met je tekst je doel bereikt (bijvoorbeeld: je potentiële klant contact met je laten opnemen).

4. Wat waren jouw grootste uitdagingen, voordat je deelnam aan de Open Circles programma’s?

Mijn ‘angst’ dat ik niet genoeg weet van ondernemen om het tot een succes te maken. Waar moest ik beginnen? Achteraf bleek dat ik al veel wist, ik had alleen een soort ‘stappenplan’ nodig en natuurlijk de talloze waardevolle tips en de inspiratie van Vered en Nisandeh.

5. Welke successen heb je behaald als gevolg van je deelname aan de Open Circles programma’s (wees concreet s.v.p.)?

– ik ben in een paar maanden tijd van een inkomen van 0 euro en een afhankelijke positie als voltijds moeder naar ongeveer/gemiddeld 1000 euro per maand gegaan. Laat die bijstand dus maar zitten, als mijn man ervandoor gaat met een ander ;-). En/maar ik ben er nog niet. Aan het eind van dit jaar wil ik de helft van het bedrag binnenbrengen, dat mijn man voorheen binnenbracht. Kan hij 50% minder gaan werken en ook gaan ‘zorgen’, en kunnen we allebei (nog meer) dingen doen die we leuk vinden.

– bijna al mijn klanten komen ‘via via’, dus via ‘ambassadeurs’, via mensen die een (online zichtbare) testimonial/aanbeveling voor me schrijven en/of die iemand die ze kennen persoonlijk aanraden om eens contact met mij op te nemen

6. Welke strategieën en tools die je hebt geleerd in de Open Circles programma’s hebben geholpen om dit succes te behalen?

– werk aan je zwakste schakel, VRAAG systematisch AL je klanten wat je beter of anders zou kunnen doen.
– social proof: aanbevelingen en testimonials vragen én vragen om persoonlijk aan te bevelen (‘ken je iemand die… en wil je diegene aanbieden dat ie bij mij een gratis proefmonster kan aanvragen)
– netwerken / LinkedIn gebruiken
– niet bang zijn om het bedrag te vragen dat ik waard ben
– niet bang zijn om te experimenteren. Eerst een testworkshop (LinkedIn voor dummies) voor ‘proefkonijnen’, daarna een steeds betere workshop voor een steeds hoger bedrag per deelnemer
– mindset: een business is iets anders dan een hobby
– tjee, nog meer? Ik heb een heleboel geleerd van Vered en Nisandeh!

7. Als je één tip kon delen met onze lezers om hun te helpen hun business uit te bouwen – wat zou dat dan zijn?
Naar de Business Bootcamp gaan! Om de haverklap raad ik iemand aan om dat te doen :-).

Hartelijke groetjes en succes!
Kira Verweij

Wilko van der Ploeg
9 years ago

1. WordXPression, wordxpression.com

2. Financial Freedom, Business Bootcamp, Passive Income en binnenkort Master Entrepreneur plus -het meest waardevolle- ruim een jaar gewerkt voor Open Circles.

3.Slapend bedrijf gereanimeerd in november 2010.

4. Ik had mijn bedrijf in slaap gewiegd, omdat ik slecht was in acquisitie.

5. Kijkend naar de zaken die ik geleerd heb bij Open Circles, denk ik dat het belangrijkste is geweest mezelf te focussen. Oorspronkelijk bood ik met mijn bedrijf ‘alle automatiseringsdiensten’ aan gericht op Open Source software… en dat aan iedereen. Zelf had ik mij sinds 2006 al uit persoonlijke interesse gefocussed op WordPress, omdat ik dat gewoon het beste en mooiste product voor websites vond, maar ik droeg dat absoluut niet uit.

Sinds november 2010 ben ik mij duidelijk gaan profileren als DE WordPress expert voor kleine ondernemers. Dit in eerste instantie vooral door het GRATIS beschikbaar stellen van informatie via mijn blog. Het was een weg van ‘lange adem’… in mei 2011 kreeg ik de eerste klanten… en in december 2011 liep het zo goed, dat ik durfde vaarwel te zeggen tegen mijn werkgever, waar ik oktober 2010 in dienst was getreden. Open Circles.

Door via mijn site wordxpressiontrainingen.nl en sommige andere producten ook passief inkomen te hebben, heb ik de tijd om naast de zorg voor mijn klanten ook te werken aan producten die mijn passief inkomen voor de toekomst kunnen vergroten… Ik werk zelden meer dan 40-50 uur per week, waarvan 20 uur in de toekomst van mijzelf en het bedrijf en dus niet in de wensen van de klanten wordt gestoken. Dit kan, omdat ik ongeveer 30% van mijn ‘levensonderhoud’ al passief verdien.

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik niet het type ben om blind blueprints en roadmaps te volgen… Ondanks het goede wat ik van Nisandeh (zowel in trainingen als de praktijk) heb geleerd, ga ik eigenwijs mijn eigen weg… mijn vader zei altijd ‘Ieder mens heeft het recht op het maken van zijn eigen fouten’ en dat heb ik in de afgelopen tijd dus ook gedaan.

‘The Money is in the List’…. tijdens de Business Bootcamp januari 2012 besloot ik mijn toch al aanzienlijke mailinglijst (toen iets meer dan 2000, nu iets meer dan 3000 adressen) te gaan vergroten tot 8000 adressen in mei 2012… en door een ongelofelijke gulheid van het universum is mij dit zomaar toegevallen: Een eigenaar van een forum stopte en zocht iemand die het forum over wilde nemen. Hoewel ik het forum minder interessant vond, had dit forum wel een ledenaantal van 8000 mensen die recenter dan een jaar en 3000 mensen die recenter dan 3 maanden in hadden gelogged. Ik heb het forum dus overgenomen en heb ineens een extra mailinglijst. Geen mensen met interesse voor mijn producten, maar ik kan voldoende producten bedenken, die wel interessant voor die doelgroep zijn… en als er een ding is wat ik ook geleerd heb, is het uitbesteden van werk ;).

Marketeers vinden een e-mailadres op een targeted list een dollar per maand waard… Als ik er aan denk, hoeveel ik mogelijk uit een dergelijke lijst zou kunnen halen, word ik even stil.

6. Focus, focus, focus… Leer je product en je doelgroep kennen. Het belangrijkst voor mij zijn echter de terloopse zinnen die Nisandeh tijdens zijn trainingen gebruikte geweest… toen mij het forum te koop werd aangeboden, stapte ik er in, omdat ik dacht aan Nisandeh zijn verhaal over het kopen van Albert Heijn (als je niet weet, waar ik het over heb, volgende Business Bootcamp beter opletten!). Daarnaast is de grootste eyeopener geweest, dat je strategie moet aanpassen op je doel. Het ALLER, ALLER belangrijkste is echter mijn favoriete kaart uit het stapeltje ‘Dare to Dream’ kaarten: ‘Be an excellent receiver’.

7. De meeste ondernemers zien niet in hoe belangrijk een mailinglijst is. Ik heb er echter al mijn succes aan te danken en nog steeds zie ik dit als het belangrijkste marketing middel van WordXPression. Vroeger als ik naar een klant toeging, ging ik naar een vreemde toe… tegenwoordig, als ik naar een klant toe ga, is de persoon voor mij soms wel een onbekende, maar omdat hij mijn mailberichten volgt, ziet hij me al als een bekende… Dus bouw je mailinglijst en onderhoud hem op de juiste manier!

Wilko van der Ploeg
9 years ago

En terwijl ik weer rustig aan het werk was, kon ik geen rust krijgen, omdat ik een belangrijke tip vergeten was, misschien wel de meest belangrijke, omdat we ons bij het stellen van ons doel vaak laten weerhouden door het dogmatische geloof in onze eigen kleinheid. Mijn tip is een citaat van Byron Ferguson, een van de beste boogschutters ter wereld :

“De grootte van je doel maakt niet uit, of het nu een kers of een meloen is… zolang je hem maar in het midden raakt, het midden van de kers is even groot als dat van de meloen”

Jeremine Holt
9 years ago

N.a.v. een eerdere westrijd mocht ik een filmpje laten maken bij Open Circles, staat op youtube o.a. youtube.com/watch?v=v2gBQT74cBs.
Dat vond ik niet makkelijk, moest behoorlijk buiten m’n comfortzone zoals dat heet. En gek, want in mijn beleving was ik de hele tijd rustig vriendelijk lachend aan het vertellen, terwijl ik in het filmpje toch nogal serieus overkom. En ietwat gespannen, maar dat was ik ook.
Toch ben ik blij dat e.e.a. door een professionele filmmaakster is gemaakt, dat scheelt een hoop.

1. Je bedrijfsnaam en website
ThePreziExperience, thepreziexperience.nl
2. De Open Circles programma’s waaraan je hebt deelgenomen
Ik ben vooralsnog van de Business Bootcamp in de herhaling. Valt zoveel uit te halen. En ben zo’n type dat eerst al het geleerde wil toepassen (inclusief het beoogde effect) en dan pas verder gaat.
3. Wat is jouw business en hoe lang heb jij je business?
Ik geef Prezi workshops en maak Prezi presentaties (wie niet weet wat Prezi is, check prezi.com)
15 jaar geleden begonnen als grafisch ontwerper en docente. Dus wat ik nu doe past me als gegoten.
Mensen willen steeds meer zelf doen, daar kan ik bij helpen zodat het toch professioneel wordt. Kwaliteit, niet alleen technisch, maar ook de vormgeving en inhoudelijk
4. Wat waren jouw grootste uitdagingen, voordat je deelname aan de Open Circles programma’s?
Mijn grootste uitdaging is en blijft voldoende omzet, liefst meer dan voldoende!
En dan volhouden op de ingeslagen weg. Ondernemen in crisistijd is niet de makkelijkste weg, maar wel de allerleukste.
5. Welke successen heb je behaald als gevolg van je deelname aan de Open Circles programma’s (wees concreet s.v.p.)?
Haha, zie het filmpje 😉
6. Welke strategieën en tools die je hebt geleerd in de Open Circles programma’s hebben geholpen om dit succes te behalen?
Alles van de Business Bootcamp en diverse aanvullende dagen toepassen. En dan zoveel als mogelijk toegespitst op mijn manier en doelgroep(en).
Dus echt alles, want een deel is niet genoeg.
7. Als je één tip kon delen met onze lezers om hun te helpen hun business uit te bouwen – wat zou dat dan zijn?
Blijf je steeds realiseren dat het niet gaat om een hobby, maar om een business. En leer samenwerken!

Anouk Plantinga
9 years ago

1. Je bedrijfsnaam en website:

Copy en co, sterk met taal
copyenco.nl (nu niet actief, ik ben bezig met de tekst)

2. De Open Circles programma’s waaraan je hebt deelgenomen:

Business Bootcamp
Business Bootcamp als e-teamlid
Financial Freedom 2x
Write Your Book in 28 days
Master Entrepreneur
Passive Income Online
Elements of Succes
Breakthrough to Succes
Networking Bootcamp
Ultimate Marketing System

3. Wat is jouw business en hoe lang heb jij je business?:

Ik help (startende) ondernemers om hun boodschap helder om te zetten in taal. Als ‘woordenvanger’ help ik startende onderneemsters om hun boodschap om te zetten in heldere bedrijfstaal. Zij vertellen me wat hun drijfveren en hun waarden zijn, wat ze willen uitdragen. Ik vang de woorden op en maak er een pakkende slogan, bedrijfsnaam, webtekst etc. van.
En als Pietje precies verbeter ik webteksten (en andere teksten) en zet de puntjes op de i, zodat de tekst ten eerste foutloos is, ten tweede helder en ten derde aanspreekt.

Ik ben eind vorig jaar begonnen, zit sinds januari in het traject Ik Start Smart van de KVK.

4. Wat waren jouw grootste uitdagingen, voordat je deelnam aan de Open Circles programma’s?:

Ik had geen idee hoe ik mijn kwaliteiten in kon zetten, al helemaal niet in een eigen onderneming. Ik had behoefte om een bijdrage te leveren aan deze wereld op mijn manier. Ik had een lastige CV, een kind en ik ben geen dertig meer… Een gebrek aan eigenwaarde en kennis zat me in de weg en een gevoel van nutteloosheid. Evenals mijn beeld over mezelf en geld (ik zou er nooit veel van hebben..). Maar ook het idee dat ik had over ondernemen. Ik voelde me wat dat betreft onthand, niet capabel, etc. Geen idee hoe ik dat moest aanpakken. Het leek zo groot en ver weg…
In november 2010, tijdens de Business Bootcamp, keek ik 2 dagen naar de banners van Financial Freedom en Master Entrepeneur. Bij die laatste dacht ik: ‘Ik, Master Entrepeneur? Yeah, right!’ Het werd de Financial Freedom en dat was het begin van een hele nieuwe weg, en ook weer niet, het hoort bij mijn pad.

5. Welke successen heb je behaald als gevolg van je deelname aan de Open Circles programma’s (wees concreet s.v.p.)?:

Dat was de reden om vorige keer niet mee te doen hiermee. Omdat ik toen nog weinig concrete successen had, vond ik. Maar het is maar hoe je het bekijkt…

-Het grootste succes vind ik toch wel mijn veranderde mindset. Het feit dat ik voor me zie dat ik een succesvol ondernemer ben en kan zijn. En dat ik juist een aantal kwaliteiten heb die daar uitermate geschikt voor zijn.
-Dan natuurlijk mijn bedrijf, copy en co.
-Ik kreeg een geweldige opdracht, betaald. Voor mij een soort droomopdracht, zomaar voor mij! En ik hoefde alleen maar dat te doen wat ik heerlijk vind: tekst verbeteren.
-Verder heb ik nog een drietal opdrachten gedaan, (nog) niet in geld betaald, maar wel een geweldige aanbeveling op LinkedIn (en er komen er meer). En nieuwe opdrachten dienen zich aan…
-Een succes vind ik ook dat ik een geweldig netwerk heb gekregen dat zich uitbreidt. Ik stap overall op af en doe mijn praatje waar ik heel veel van leer. Met mijn Open Circles-maatje een verdiept contact heb gekregen. Dat gaat zo goed dat we ook aan samenwerken denken.
-Ik begin in systemen te denken. Ik heb geleerd hoe bijv. Twitter werkt en dat heb ik een tijd succesvol toegepast. Nu ben ik er aan toe om dat voor mijn nieuwe bedrijf te gaan inzetten.
-Ik heb vertrouwen in en hoop voor de toekomst. Dromen komen binnen handbereik. Het nutteloze gevoel probeert soms nog even aan te vallen, maar het heeft geen vat meer op me.
-Ik blijf in de rij, hoe eng ik het soms ook vind. Dit is wat ik heb ingezet en daar ga ik voor. Ook dit stukje, het voelt als met de billen bloot, maar ik doe het. In de Business Bootcamp heb ik de microfoon gepakt en trillend op mijn benen financiële steun gevraagd om de Financial Freedom te kunnen betalen. Het werkte. Is dit wat je wil? Okee, kom dan maar uit je comfortzone…
-Ik sta niet meer rood, iets wat vroeger vrijwel altijd het geval was!

6. Welke strategieën en tools die je hebt geleerd in de Open Circles programma’s hebben geholpen om dit succes te behalen?:

Jemig, welke niet? Ten eerste bepaalde zinnen als: ‘Blijf in de rij.’ Dat is volgens mij een van mijn belangrijkste.
De marketingstrategie. Social media. Hoe je met geld omgaat. Hoe je je bedrijf vanaf stap 1 opbouwt. Alles is toepasbaar gemaakt en dat werkt. Ik ben bij de hand genomen in dingen waar ik niet in begeleid was. De ‘strategie’ teach what you practice’ werkt bij mij ook. Iemand die mooie, theoretische praatjes vertelt, krijgt op mij geen vat. Werkelijke kennis wel.

7. Als je één tip kon delen met onze lezers om hun te helpen hun business uit te bouwen – wat zou dat dan zijn?

Wees enthousiast over wat je doet en oprecht geïnteresseerd in de ander. Weet dat we allemaal uniek zijn en kwaliteiten hebben en allemaal een plek op deze aarde die we hebben in te nemen.

Simon Mul
9 years ago

Mijn verhaal is nog erg kort maar na 34 jaar in loondienst te hebben gewerkt, kwam ik onverwachts toch werkloos op straat te staan. Dit was een behoorlijk aanslag op mijn zelfvertrouwen.

Door toedoen van 2 hele goede vrienden ben ik na gaan denken om als zelfstandige te gaan werken. Hier ben ik dan ook in oktober 2010 ingestapt en heb wat kleine successen behaald bij kleine en middelgrote ondernemingen waarvoor ik gedurende lange of korte periode de boekhouding verzorgd heb. Mijn grootste succes was wel het van een faillissement redden van een modellenbureau. Daarnaast werk ik zonder kleien lettertjes en op zo een groots mogelijke manier direct met de opdrachtgever, zodat deze ook precies weet waar hij op dat moment staat met zijn bedrijf.

Mijn bedrijf staat nog in de kinderschoenen maar hoop dit jaar te komen op het break even point om daarna rustig verder te groeien.

Bart Bouman
9 years ago

Mijn reis naar succes!
Lees mijn antwoorden op de gestelde vragen:

1. Je bedrijfsnaam en website:

Hallo lieve mensen, mijn naam is Bart en ben door Open Circles nu mede-eigenaar van het bedrijf AB Vastgoed, met daarin o.a. mijn concepten jewoningZelfverkopen.nl en bekijkmehier.nl

2. De Open Circles programma’s waaraan je hebt deelgenomen:

Ik zag meteen de waarde van de programma’s, natuurlijk past het ene programma beter bij mij dan het ander, maar toch, allemaal ZEEER waardevol!
Ik ben net als iedereen begonnen met de Business Bootcamp, omdat ik alleen in loondienst was en ik mijn zaken financieel nog niet op orde had, heb ik gebruik gemaakt van een (van de vele) concept(en) die Open Circles biedt; “Maak mensen blij door ze mee te nemen naar de gratis Business Bootcamp en ontvang waardebonnen voor een cursus”.
Op de Bootcamp kreeg ik ook nog eens een waanzinnige aanbieding van Nisande. Zo kon ik dus goedkoop naar de 2 waardevolle cursussen Financial Freedom Intencive en de Master Entrepeneur. Omdat ik nooit scholing in “ondernemerschap” had gehad was deze cursus voor mij briljant! Wauw ondernemen, heel wat anders dan weer naar de baas fietsen! Toen kwam de PI28 en als kers op de appelmoes heb ik eind 2011 de Breakthough to Succes gedaan, deze gaf me de laatste zet om met succes mijn eigen bedrijf op te starten.
Nu ben ik lekker aan het “creeeren” door het geleerde te implementeren en volgend jaar wil ik de cursus Write your book in 28 days! doen. Een professioneel boek als marketing tool! Echt een perfecte timing want dan staat de business als een huis en is er weer wat tijd en inspiratie voor wat nieuws.

3. Wat is jouw business en hoe lang heb jij je business?:

Eerst die laatste vraag, ik heb mijn business nu slechts 4 maanden, daar is echter wel veel voorbereiding aan vooraf gegaan naast mijn drukke baan in loondienst.
Nu kan ik mijn vastgoedkennis gezamenlijk inzetten met mijn passie van het “creëren”. Met mijn samengestelde team hebben we een op “Open Circles leest” geschoeide vastgoedorganisatie gebouwd, door hard te werken en onze krachten te bundelen om elkaar te versterken waar nodig.
We hebben nu 3 verschillende makelaarsconcepten die we aan het uitrollen zijn , maar als men mij vraagt wat ik doe, antwoord ik: “Ik help mensen met het Zelf verkopen van hun woning.”
We bieden alle kennis en benodigdheden om je woning zonder maar ook met makelaar te verkopen. Vanaf ons “doe het zelf” E-book “Je woning Zelf verkopen”, tot volledig ontzorgde makelaarsdiensten. We hebben landelijke dekking doordat we de concepten uitrollen als franchiseformule.

4. Wat waren jouw grootste uitdagingen, voordat je deelnam aan de Open Circles programma’s?:

Die is makkelijk, de uitdaging van: “niet opgeven” en “afmaken”. Ik deed heel veel dingen tegelijk, altijd ideeën, maar maakte niets af. Daarnaast was een lage eigenwaarde een item die in de weg stond voor succes. Nu heb ik focus en weet dat opgeven geen optie is! Het creëren en verder bouwen geeft mij zoveel energie !!! Tjakkaaaaa! 😉

5. Welke successen heb je behaald als gevolg van je deelname aan de Open Circles programma’s (wees concreet s.v.p.)?:

Heeft u even?
• Hogere eigenwaarde;
• Duidelijke focus;
• Minder angst voor het onbekende, (kom me bekijken op dat mega podium van de Business Bootcamp!) ik had Nisande namelijk gemaild dat ik gecommitteerd ben om in oktober op het podium te staan om mn succes te delen. Als dat dan al in mei moet, dan is dat erg eng, maar daar moeten we maar voor gaan!
• Een E-book geschreven, toch knap voor iemand met dyslectie en een hekel aan lezen en (handmatig)schrijven;
• Een businesssysteem opgezet met mooie toekomst mogelijkheden;
• Een weg tot vrijheid geschapen…

6. Welke strategieën en tools die je hebt geleerd in de Open Circles programma’s hebben geholpen om dit succes te behalen?:

• Goedkope marketing tools en strategieën;
• Onderhandelen;
• Het ontwikkelen van een systeem om de klant meerdere keren te bedienen;
• De strategie om een goed team om je heen te bouwen, niet alles alleen willen doen en open staan voor een andere visie
• En nog veel, veel meer,

7. Als je één tip kon delen met onze lezers om hun te helpen hun business uit te bouwen – wat zou dat dan zijn?:

Beoordeel dingen op de resultaten, niet op wat jouw perceptie is. Wees niet eigenwijs maar doe heel eenvoudig mensen na die goede resultaten halen (modeleren). Blijkbaar hebben die de gouden formule al uitgevonden, waarom wil je die dan zelf uitvinden?

Geniet van je weg naar succes!

Groeten, Bart
Ps, like mijn facebookpagina: facebook.com/jewoningZELFverkopen

Anouk Plantinga
9 years ago

Ik heb nog niet een helder verhaal, ben het aan het maken en zet het hier wanneer ik er tevreden over ben…

Danielle Navas-Brandt
9 years ago

1. Wat is jouw business?

Brandfabric is het bureau voor creatieve merkstrategie (brandfabric.biz)

2. Wat waren jouw belangrijkste uitdagingen met jouw business voordat je de trainingen hebt gevolgd bij Open Circles?

Ik was voor mezelf begonnen tijdens het hoogtepunt van de crisis in januari 2010. Het was een hele moeilijke start en ik moest van nul beginnen.

3. Hoe zag jouw business eruit (in termen van resultaat) voordat je trainingen hebt gevolgd bij Open Circles?

Vóór de trainingen van Open Circles had ik bijna geen omzet. Ik was net gestart (april 2010 heb ik de Business Bootcamp gevolgd).

4. Hoe ziet je business eruit (in termen van resultaat) nadat je trainingen hebt gevolgd bij Open Circles? (% groei aantal klanten of % groei aantal opdrachten of % groei inkomen).

Na de training stond ik open voor echte partnerships met anderen en die heb ik ook gevonden, dit alleen al heeft ervoor gezorgd dat we een volgende stap konden zetten naar succes. Samen zijn we aan de slag gegaan met het maken van “remarkable products” van een hele ontastbare dienst.

We zijn een flinke “database” (the money is in the list) bij elkaar gaan sprokkelen en zijn we in Q3 van 2011 echt begonnen met actief de markt te benaderen.

We hebben alle stappen van de Business Bootcamp en de Master Entrepreneur training toegepast. Een front end en een funnel. Database bouwen etc etc.

Uiteindelijk heeft het gezorgd voor een eerste omzet in Q4 2011. Resultaat van Q1 2012 is met 50% gestegen t.o.v. Q4 en de prognose van Q2 2012 ziet ernaar uit dat het 300% t.o.v. Q1 is gestegen.

We worden nu met onze “ultimate website” heel goed gevonden door prospects. Op dit moment zijn we ook aan het kijken of we naar een kantoor kunnen verhuizen zodat we daar onze workshops kunnen aanbieden en een homebase waar we productief kunnen samenwerken. Het kantoor zal op de groei worden aangeschaft!

5. Welke trainingen heb je bij Open Circles gevolgd (en wanneer heb je die gevolgd)?

April 2010 Business Bootcamp; kort daarna Master Entrepreneur; Passive Income; Financial Freedom; Breakthrough to Success en nu de Business Elite Coaching afgerond.

6. Welke strategieën en tools heb je geïmplementeerd?

a) Welke strategieën en tools werkten goed en hebben het gewenste resultaat gegeven?

Listbuilding, Remarkable products en e-zine maken en versturen, bloggen, netwerken. Heel actief de markt benaderen. Weten wie de doelgroep is. Veel weggeven in het begin om later veel voor terug te krijgen.

b) Welke strategieën en tools werkten minder goed?

Niets doen, afwachten, hopen dat het werkt.

c) En wat heb je gedaan om de strategie aan te passen, waardoor het wel het gewenste resultaat gaf?

Actief geworden en alle learnings van Nisandeh/Open Circles inzetten. Open staan om samen te werken met anderen. Risico’s nemen.

d) Wat zijn de belangrijkste inzichten die je hieruit hebt gekregen?

Dat het hard werken is, maar als dat vliegwiel eenmaal draait gaat het heel snel heel goed lopen.

Yvonne Uleman
Yvonne Uleman
9 years ago

Sinds februari 2011 importeer ik handgemaakte Mexicaanse damesschoenen voor de Europese markt. In het jaar daarvoor heb ik voor het eerst kennisgemaakt met Open Circles door de Business Bootcamp te volgen. Ik was toen nog in loondienst en wilde graag zelfstandig worden. In dat zelfde jaar heb ik de Master Entrepreneur gevolgd. Deze trainingen hebben me de goede informatie en een enorme boost gegeven om de knoop door te hakken en te starten.
Met de gereedschapskist van Open Cirles in de hand ben ik begin 2011 heel snel van start gegaan. Een aantal gereedschappen heb ik gelijk opgepakt:

Heldere doelgroep definitie:
vrouwen 35+ die niet voor de laatste mode gaan maar waarde hechten aan een leuke schoen die ook nog heel lekker zit.

Right mindset en ambitieuze doelen gesteld:
Bij fabrikant groeiscenario neergelegd als exclusief importeur voor Europa. Partnership win/win. Voor hen is Europa nieuw en hun grote droom.

Uitgaan van de circle of trust (friends-clients)
Secret Shoes Events georganiseerd: party’s om in contact te komen met de klant en hen te vragen wat zij willen. Dit werd zo gewaardeerd dat klanten bereid waren mij vooruit te betalen en 6 weken te wachten op hun schoenen.

Circle uitbreiden
Door de eerste klanten als ambassadeur in te zetten. Mijn klanten waren zo tevreden over hun product, dat dit heel goed en gemakkelijk verliep. Er zijn geen betere verkopers van je product dan de ambassadeurs.

Overdeliver
De klanten ontvingen van mij een bijpassende nagellak. Dat werkte heel positief en verrassend (waar maken je vrouwen blij mee)

Focus, stay in line, wat er ook gebeurt.
Samenwerken met Mexicanen is een echte uitdaging en levert regelmatig tegenslagen en frustraties op. Juist op die momenten is het belangrijk dat je je doel voor ogen houdt en ‘stay in line’.

Vanaf het begin heb ik de volgende tools ingezet:
Social media, Twitter, Business Pagina Facebook, Linkedin
Nieuwsbrief (gemiddeld 60-70% open rate en 50% click rate)
Internetsite (webshop)
Mailinglist
Blog (was geen succes voor San Miguel Shoes)
Netwerken
Klout
Google alerts
Google analytics
Hootsuite
Free publicity

Wat erg belangrijk is : ‘the money is in the list’ . Binnen 1 jaar heb ik nu ruim 100 e-mailadressen van klanten en ook ruim 100 e-mailadressen van potentiële klanten. Ik houd hen op de hoogte met nieuwsbrieven en Facebook. Heeft dit jaar al geleid tot nieuwe aankopen van bestaande klanten. In mijn nieuws maak ik een mix door hen ook deelgenoot te maken van mijn business ontwikkelingen. Daardoor ontstaat er een band en levert veel interactie op.

Dit jaar breid ik de business verder uit door specifieke segmenten te benaderen (big fish in small pool). Vrouwen die extra eisen stellen aan hun schoenen / meer moeite hebben een leuke schoen te vinden die ook comfortabel is. Zoals: XXL vrouwen, senioren vrouwen en vrouwen in staande beroepen (winkelpersoneel, stewardess)

Mijn strategie heb ik aangepast op het punt van de levertijd. Dit jaar kan ik direct uit voorraad leveren wat mij een snelle betrouwbare leverancier maakt.

Bovendien start ik morgen met naast online ook offline te verkopen in een prachtig winkelpandje in het Modekwartier. Doel : meer klanten kunnen bereiken maar ook om de schoen nog meer de beleving mee te geven dat je een heel speciaal product hebt. Een product met een verhaal dat je graag verder vertelt.

Op dit moment heb ik de omzet al gerealiseerd die ik voor heel 2011 heb bereikt. En dat is nog niet alles. Ik heb dit jaar nog een fantastisch resultaat bereikt, maar daarover kan ik pas over een paar weken communiceren.

Mijn uiteindelijke doel is het volledige maketing concept uit te werken in Nederland en met dit ‘draaiboek’ naar andere landen in Europa te gaan.

Kees van der Stel
9 years ago

Ik loop al een tijdje rond met de gedachte welke respons ik op dit moment over mijn succes zou willen geven. Het is vandaag (20-5-2012) precies vier maanden geleden dat ik het Business Bootcamp bezocht. Sindsdien is er veel gebeurd. Nieuw marketingplan, nieuwe site in aanbouw, ik ga bloggen op die nieuwe site, mijn Linkedinprofiel heb ik drastisch veranderd. Eigenlijk werpt dit zijn schaduw op het aanstaande succes vooruit. Het succes is ingebakken, dus eigenlijk is het er al. Ik vind het pad dat ik loop al een groot succes. Er is ook synchroniciteit. Ik ga bloggen en kan uiteraard wel wat support en informatie gebruiken over wat wel en niet werkt en wat ik wel en niet moet doen. Ineens komt Nisandeh met een geschenk. Op 2 juni organiseert hij een dag over bloggen. Fantastische timing voor mij. Thanks Nisandeh. Mijn clownsnaam is ‘Grote blij’. Nou, ik ben grote blij. De achterliggende waarde voor mij is vertrouwen. Vertrouwen dat het goed is, zoals het is.

Be the change you want to be and implement the change you want to reach. Ik ben er zelf volop mee bezig. Kees

Peron van Stralen
9 years ago

Peron Liftadvies peron.nl & Peron Publishing peron-publishing.nl

Door mij gevolgde trainingen:
September 2011: Business Bootcamp
Oktober 2011: Master Entrepeneur
December 2011: Financial Freedom
Februari 2012: Write Your Book in 28 Days!
Maart 2012: The Ultimate Marketing System
April 2012: Master Presenter!

Mijn business:
Met mijn mensen (3 anderen) in mijn bedrijf Péron Liftadvies (sinds 2002) helpen we lifteigenaren baas worden en blijven over eigen portemonnee. In de kern draait het om te zorgen dat lift- en gebouweigenaren er voor zorgen dat ze minder afhankelijk worden gemaakt van de langdurige contracten met grote machthebbende partijen. Dit gebeurt in het klein en in het groot. Mijn missie is dan ook om een bijdrage te leveren opdat zoveel mogelijk mensen en organisaties minder slachtoffer worden van de grote afhankelijk makende systemen. Zodat de vrijheid van mens en organisaties sterk zelfsturend worden, zodat zij hun doelen kunnen nastreven. Naast dit bedrijf ben ik als zelf uitgever gestart om in de toekomst meer uit te geven van mijzelf als ook van anderen.
In september 2011 volgde ik de Business Bootcamp. Uit een gevoel dat ik geen zin meer in mijn werk had, maar mijn werk wel leuk vond. Een hele grote contradictie. Ik was eigenlijk overal helemaal klaar mee. Ik kreeg het niet meer voor elkaar om verder te komen. Nog steeds in een ratrace of ik wel financieel significant vooruit kon komen, want dat is vanuit mijn blikveld nog niet voldoende gelukt.
Ik was al een tijd op zoek naar een opleiding voor ondernemers. Er zijn tal van managementopleidingen maar geheel niet gericht op ondernemers. Wel allerlei persoonlijke coaches echter niet met een voorbeeld of gegeven door iemand die een bedrijf succesvol kan opbouwen. Ik heb ze niet weten te vinden.

Wat heeft het me heeft gebracht:
– Tot nu toe in 7 maanden tijd ruim 36 % meer klanten dan 7 maanden geleden.
– Tot nu toe in 7 maanden tijd ruim 30 % meer resultaat op de bankrekening dan een jaar geleden.
– Het aantal uitgebrachte offertes op aanvraag is met bijna 100 % toegenomen t.o.v. een jaar geleden. Gezien de doorlooptijd van de beslissingstrajecten is dit een resultaat dat zal leiden tot 100 % meer omzet en dito resultaat binnen afzienbare tijd.

Strategieën en tools die ik heb gebruikt:
– Het boek van Nisandeh gelezen en mijn mindset verbeterd.
– Direct na de Business Bootcamp gestart met het schrijven van mijn eerste boek. Omdat ik voor mezelf een goal had neergezet. Het is gelukt om het precies binnen mijn deadline gerealiseerd te krijgen, zonder dat ik dat vooraf voor mogelijk hield.
– Gelijktijdig gestart met Linkedin,Twitter & Facebook te gebruiken, dat leverde ook een mooi aantal recommondations op Linkedin van belangrijke klanten nadat ik ze daar om had gevraagd. Het effect is dat anderen dit signaleren en vervolgens daaraan refereren in gesprekken. Het werkt.
– De herhalingen van mijn trainingen gedaan “7 days in a row for 10 min a day” en vervolgens iedere dag een dagplanning bewust concreet maken. Door deze manier van plannen krijg ik veel meer gedaan dan voorheen. Laat me minder afleiden door telefoon. Dat leidt me veel minder af.
– Ik heb mijn doelen weer helder geformuleerd en deadlines met mezelf afgesproken.
Mijn strategie van marktbenadering heb ik veel beter in beeld. – Ik weet nu waar de focus op moeten liggen en niet heel erg druk ben om het voor elkaar te krijgen bij de eerste de beste kennismaking het gehele productarsenaal te ´verkopen´. – Eerst zorgen dat de markt bekend met ons bedrijf raakt tegen de laagst mogelijke kosten voor hen. Vervolgens ze laten kennismaken en dan pas het product aan de man brengen omdat ze er dan ook om vragen.
– Het uitbrengen van mijn boek is een business strategie die tot gevolg heeft dat ik overal aanvragen vandaan krijg. Ik hoef er niet zelf achteraan.
– Het voor het eerst zelf organiseren van een seminar deze maand heeft het gevolg dat ik al meer podia kan gebruiken om mijn doelgroep te bereiken. Naast de uitbreiding van klantenomzet.
– Door betere , heldere planning te maken van hetgeen ik geleerd heb in de trainingen, in stappen. En door de concrete promotionele plannen komen potentiële klanten nu vanzelf in grotere getale dan voorheen.
– Door een website apart voor mijn boek te bouwen heb ik een beging gemaakt met implementatie van Passive Income tool.

Belangrijkste succes:
Het gevoel bereiken van de belangrijkste waarden van voldoening, gevoel van geluk en plezier in iedere dag, nu, is het belangrijkste geschenk wat ik heb gehaald uit de trainingen. Daarmee haal ik er alles uit wat er in mijn vermogen zit. Mijn omgeving zegt dat ik er erg in gegroeid ben en dat doet me goed. Niet meer zoals een ongeleid projectiel. Nu beheerst, weten wat ik wil, weten dat ik het kan, dat niet alles tegelijk hoeft. Dat je er geen leven lang voor nodig hebt om dat ooit eens te gaan bereiken. Dromen? Ja, dat is goed. Is prima. Als je leert creëren van de training zoals ik gedaan heb, dan worden je dromen werkelijkheid. Visualiseren, dat kon ik al. Ik heb nu geleerd te kijken van een afstand van wat ik allemaal al deed en wat ik voor elkaar kreeg. Dat ik minder gefocust ben op wat allemaal niet lukt. Frustraties los kan laten. Weer leven zoals ik wil. Zelf sturing kan geven aan wat ik doe. Niet meer bang ben om te plannen, omdat er allerlei dingen op mijn pad komen die me van mijn stuk kunnen brengen. Ik heb traumatische ervaringen in mijn leven achter de rug. Dat heeft iedereen in meer of mindere mate. Dat neemt niet weg dat het dan makkelijker maakt, maar ik zie het inmiddels als een geschenk. Dat het me helpt vormen voor wat ik doe en wat ik wil brengen in de wereld. Ja het brengt me tot de kern en ja hiermee kan ik mijn potentieel gebruiken aan het bouwen van een betere samenleving.

Belangrijkste tip:
Door met mezelf af te spreken met een duidelijk doelen en deadlines, omdat ik de kracht in mezelf weer voelde, is het gewoon gelukt om mijn doelstellingen te halen. Ik kan alleen maar zeggen, volg je hart, neem de beslissingen die je nu belangrijk vindt te moeten nemen. Pas je snelheid met trainingen aan met wat goed voelt. Breng eenvoudige systemen aan in je dagelijkse werk. Herhaal hetgeen je geleerd hebt in de trainingen, ook na maanden. Dan zie je zelf welke veranderingen je hebt doorgemaakt en geeft het je kracht om veel meer te realiseren dan je voor mogelijk houdt.

Leer en Geniet! Péron

Chantal van Dorst
9 years ago

1.
De business waar ik me mee bezig houd bestaat uit een tweetal bedrijven namelijk een Taekwondo sportschool (koryosports.com) die inmiddels 30 jaar bestaat. Waarvan ik de afgelopen 5 jaar mede eigenaar ben, we presteren op nationaal en internationaal niveau. We hebben de afgelopen jaren een tiental sporters in de nationale selectie van Nederland gehad. Deze hebben wereldwijd 250 nationale en internationale titels behaald.
Sinds vorig jaar september ben ik mijn tweede bedrijf begonnen (window-door-security.com) dat verantwoordelijk is voor de verkoop van een uniek raambeveiligingsproduct. Dus toen ik vorig jaar bij de Business Bootcamp was, was ik eigenlijk pas net begonnen. Mijn intentie was om een internationaal netwerk op te zetten en daar ik dit nog niet eerder had gedaan. Stond ik open voor nieuwe uitdagingen en nieuwe cursussen. Alles om maar succesvol te worden.
2.
Een van mijn grootste uitdagingen voor ik deel nam aan de Open Circles programma’s was. Hoe kan ik mezelf en mijn bedrijf het beste ontwikkelen om financieel onafhankelijk te worden. Kortom hoe word ik een succesvolle zakenvrouw. Ik ben altijd een grote dromer geweest en nu was het tijd om mijn dromen te verwezenlijken. Om de internationaal markt te veroveren.
3.
De successen die ik heb behaald na deelname aan de Open Circles Business Bootcamp dagen zijn ongelofelijk. Ik ben actief in 6 verschillende landen, ik heb in diverse steden een kantoor waaronder Warsaw, Nicosia, Luxemburg, Skopje en Hamont. De omzet groei die we in zo’n korte tijd hebben gerealiseerd is geweldig. Ik heb een fantastisch team van verkopers om me heen. Ik heb met de minister president van Marokko gesproken (Abdelilah Benkirane). Die uitermate geïnteresseerd is in mijn product en dit in Marokko wil financieren en vermarkten om meer werkgelegenheid te creëren.
Ik reis veel en ontmoet zo telkens nieuwe culturen. Ik ben baas over mijn eigen tijdsindeling, waardoor ik mijn hobby’s Taekwondo, paardrijden en sinds kort vliegen kan beoefenen. Ik heb nog drie cursussen bij Open Circels op het programma staan. Ik kan niet wachten om nog meer ideeën te krijgen. Met als resultaat financieel onafhankelijk te worden.
4.
De tools en strategieën die ik heb geleerd in de Open Circles programma’s kwamen met name naar voren tijdens de spelletjes. De eerste keren dat ik moest zeggen dat ik een fantastische succesvolle zakenvrouw was, klonk het erg ongeloofwaardig, schaamde ik me er zelfs een beetje voor. Tot ik dacht waarom niet! Ik werk hard, ik heb een fantastisch product. Waarom zou juist ik niet met mijn hoofd boven het koren uit mogen komen? Maar wat ik als de meest waardevolste tool heb ervaren is om in de juiste energie komen. “The vibe”, die er in de zaal heerste, de vastberadenheid. Het alles er voor over hebben om je doel te behalen. Dit gevoel had ik wel eerder in de sport beleefd, maar nooit zo gerelateerd naar business en succesvol zijn. Heerlijk, het mag dan voor sommige misschien een beetje Amerikaans overkomen. Ik ben blij dat we nu eindelijk zo’n aanwinst in Nederland hebben. Nisandeh is de nieuwe Anthony Robbins, Brian Tracey en dan ook nog voor iedereen bereikbaar in Nederland. Er waren mensen van diverse Europese landen dat geeft al aan hoe krachtig Open Circels is. Eindelijk hebben we een fenomenale organisatie die “Out of the box” en internationaal kan denken. Heerlijk.
5.
Een tip die ik wil delen met jullie. Ik raad iedereen aan om goed om je heen te kijken, te luisteren naar wat de markt vraagt. Toen ik zoekende was naar een nieuwe business ben ik eerst gaan kijken. Wat speelt er nu tijdens de crisis? In mijn geval besefte ik dat tijdens een crisis, de criminaliteit enorm toeneemt. Ik wilde dus een uniek product aan gaan bieden dat mensen en bedrijven meer veiligheid kon bieden. En wat denk je dat er gebeurde het product kwam van zelf op mijn pad. Ik denk heel erg volgens de alchimie. Ben je bewust dat wat je in je hoofd creëert, verwezenlijkt zal worden. Denk je groot dan word je groot. Denk je klein dan blijf je klein.
Luister naar wat de markt nodig heeft. Zoek daar oplossingen voor. Geloof in jezelf en gebruik elke cursus om jezelf te perfectioneren. Je kunt van iedereen iets leren. En u heeft het geluk dat u meteen bij de juiste cursus zit die van Open Circels.

Veel liefs
Chantal van Dorst

Peter Jonges
9 years ago

Mijn bedrijf AHA-Impact is ontstaan door expertise (een goedbetaalde hobby) Ik ben in staat complexe sociale wetten in Nederland in “gewone jongenstaal vertalen, zodat ondernemers het AHA-effect hebben

onze website : aha-impact.nl

Wil je rendement hebben van de subsidies en fiscale mogelijk heden moet je als bedrijf daar ook iets mee doen !
dan pas heb je de volle impact en veel bespraing.

2.Ik heb deelgenomen aan de Business Bootcamp en ik ga drie modules volgen omdat ik erg geinspireerd ben door Open Circles.

3.Mijn business bestaat 8 jaar en wij lossen moeilijke personeelsproblemen op voor het kleine MKB.
Dat kan te maken hebben met moeillijk krijgen van personeel, moeilijke ontslagzaken, slimme opleidingsconstructies met subsidie en moeilijke verzuimzaken die bedrijven handen vol geld kosten.

4. Mijn grootste uitdaging was het focussen op de business en het laten groeien van de business (geen hobby maar een bedrijf worden).

5. Ik ben sinds de Business Bootcamp mij meer aan het focussen op arbodienstverlening aan het kleinere bedrijf (50-100 FTE) en haal daar nu ook successen mee. Ik heb NL film en TV als klant gekregen naast mijn vaste klant Multiculturele TV Nederland. Tevens heb ik een Jobcoach in dienst genomen die voor een project is gedetacheerd en voor mij omzet genereert..

Zelf ben ik meer gaan netwerken en gericht meer contacten aangegaan.

6.Strategieën : Meer netwerken en beursbezoek (niet meer klein gedacht en klein gepresenteerd maar als bedrijf).
gericht mailen naar opgedane contacten.
Ook andere bedrijven en contacten aan elkaar voorgesteld (puur netwerken) Ik weet zeker dat ik met hulp van Open circles meer rendement kan gaan halen.

7.Focus op jouw sterke punt en wees niet bang voor concurrentie!

Jordi Geijselaers
Jordi Geijselaers
9 years ago

1.Je bedrijfsnaam en website
geijselaers-coaching.nl is mijn bedrijfsnaam en websitenaam die binnen enkele weken online komt

2.De Open Circles programma’s waaraan je hebt deelgenomen
Ik heb deelgenomen aan de Bussiness Bootcamp van januari 2012 en het Ultimate Marketing System in maart 2012

3.Wat is jouw business en hoe lang heb jij je business?
Ik help (top)sporters de tools in handen te geven zodat ze hun doelen kunnen bereiken en daarnaast help ik (top)sporters hoe ze een optimale wedstrijdvoorbereiding krijgen, (re) focus op relevante waarnemingen gedurende een wedstrijd en snel mentaal herstel na een wedstrijd waardoor ze optimaal kunnen presteren gedurende wedstrijden. Ik ben eind 2011 gestart met het opzetten van mijn coachonderneming voor (top)sporters.

4.Wat waren jouw grootste uitdagingen, voordat je deelnam aan de Open Circles programma’s?
De twijfel of ik een eigen coachonderneming wilde opzetten voor sporters en of daar wel markt voor is. En of het me wel ging lukken.

5.Welke successen heb je behaald als gevolg van je deelname aan de Open Circles programma’s (wees concreet s.v.p.)?
De keuze gemaakt voor een eigen coachonderneming. Daarnaast verschillende tools ontwikkeld om sporters te helpen met optimaal presteren. Daarnaast een gratis e-rapport ontwikkeld voor sporters om beter te presteren. En dat ik kan zeggen ik een expert ben en me niet kleiner meer maak.

6.Welke strategieën en tools die je hebt geleerd in de Open Circles programma’s hebben geholpen om dit succes te behalen?
Vraag wat je klanten nodig hebben en pas je dienst/product hierop aan. Ik heb het MG-SPI systeem ingepast in mijn tools waarmee ik sporters help optimaal te presteren. Laat je expertise zien aan je doelgroep en wees niet bang om teveel waarde weg te geven. Dit kan namelijk nooit genoeg zijn.

7.Als je één tip kon delen met onze lezers om hun te helpen hun business uit te bouwen – wat zou dat dan zijn?
Dat je eigen topprestatie naar je doelgroep toe ervoor zorgt dat deze ook een topprestatie kan leveren.

Henri Stelder
9 years ago

Ik heb al 8 jaren een administratiekantoor, dat zich met name richt op het verzorgen van de
financiële administratie, het samenstellen van de jaarrekening en het opstellen van fiscale aangiften.
Mijn grootste uitdanging was (en is) om mijn bedrijf voldoende winstgevend te krijgen.
Mede door Open Circles is mijn bekendheid veel groter geworden. Het “out of the box” denken
is toch wel belangrijk.

Mijn tip: vergroot je naamsbekendheid door je buiten je “comfort-zone” te begeven,
levert je uiteindelijk meer op.

Groet, Henri

Tinus Boes
9 years ago

Gestart 1 augustus 2011. Tevens mijn verjaardag. Wat een geweldige dag. Wat een vrijheid.

Ik heb deelgenomen aan de Business Bootcamp 17-18 september 2011 en Networking Bootcamp 19 november 2011. Wat een ervaring. Echt subliem! Voor de ommekeer in de aanpak van mijn onderneming.

Mijn grootste uitdaging was focus. Ik wilde overal tegelijkertijd aan beginnen omdat ik uitzonderlijk enthousiast was. Mis dus. Niet doen!

De Business Bootcamp september bracht voor inzicht in het hebben van een sterke focus, remarkable product en ‘out-of-the-box’ denken. Het duurde even maar per 1 december had ik het (heb dus wel even tijd nodig gehad) en het was daadwerkelijk remarkable. Ik doe namelijk al 2 jaar Intervisiecoaching en februari 2012 bracht Marijke Lingsma (de bekendste coach in Nederland) een boek uit en dacht een nieuw concept te hebben bedacht. Ik deed dat wat zij beschreef dus al twee jaar! Zij was bijzonder verrast maar wel blij met deze constatering. Ze heeft mij gevraagd haar boek te becommentariëren.

De tweede Bootcamp (Networking Bootcamp) bracht mij het ultiem inzicht hoe structureel succesvol te netwerken. Mijn netwerk bestaat nu inmiddels uit meer dan 800 connecties op LinkedIn en een soortgelijk aantal volgers op Twitter. Facebook moet nog opgepakt worden.

Mijn omzet voor dit jaar loopt naar de € 40.000,– en inmiddels ben ik gevraagd om een Nederlandse tak op te zetten voor bedrijf uit Zweden die zich overal in Europa wil vestigen.

Wat ben ik een ontzettend blij en gelukkig mens dat ik zo snel zo succesvol heb mogen zijn.

Mijn tip als startende ondernemer:
a. Genieten van de vrijheid ( doe dat bewust want dat moet je gewoon beleven)
b. Verken wat je daadwerkelijk wilt. Onderschat je remarkable product niet!
c. Kom tot een sterke focus hoe klein het product naar jouw gevoel ook maar mag zin.
d. Denk vooral financieel buiten je normale denkkaders. (lees ook het boek “Rich Dad Poor Dad”)

Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren om voorgaande te gebruiken om te geloven in jouw eigen succes.

Hartelijke groet,
Tinus Boes

Cor Plones
9 years ago

Hallo lezer

Ik ben Cor Plones en mij wordt gevraagd wat ik heb geleerd bij de Business Bootcamp
Dit zijn een paar dingen: ik heb woordblindheid en dit is een handicap als je moet schrijven, want dit verhaalje duurt bij mij 4 keer langer om te schrijven dan bij iemand anders en er zitten fouten in. Je vraagt jezelf af “ja, en?” Nou, ik heb geleerd om je niet tegen te laten houden door een probleem, dus je krijgt mijn verhaal te lezen.

Ik ben meer dan 30 jaar timmerman en in die 30 jaar heb ik een paar gekke sprongen gemaakt. Met mijn 19 jaar ben ik begonnen met timmeren in Duitsland.
Ik sprak geen woord Duits, maar dat leer je snel, want ik kon niet kiezen: je spreekt Duits of je had geen werk.
Ik heb geleerd om goed maat te voeren en bouwtekeningen te lezen. Dit kan ik zo goed dat de koppelbazen van mening waren dat ik met mijn 24 jaar met een Engelse bouwvakker moest gaan werken in Duitsland. Ik sprak ook geen woord Engels, maar als je voor de leeuwen wordt gegooid dan leer je snel.

Je denkt nu maar wat heb je van de Business Bootcamp hier geleerd? Nog niks, want grenzeloos denken kon ik al.
Maar toen ik 39 jaar was, ben ik als ZZP timmerman in Nederland gaan werken en dat ging zo gemakkelijk dat ik lui werd. Al die dingen die ik had, zoals een vrije geest en ongevreesd zijn, was ik vergeten.
En daar heeft de Business Bootcamp mij mee geholpen!
Ik heb door de Business Bootcamp een schop onder mijn kont gekregen waardoor ik weer wakker ben geworden.
Nu ben ik als timmerman tegen een faillissement aan het vechten door al het werk dat er is te doen zo goed mogelijk te doen, ook al krijg je er geen goede prijs voor.
Ook ben ik bezig om mijn demonstratie kettingzaag kunst aan artiesten en evenementen- en pr- bureaus te verkopen. Daar ben ik ben net mee begonnen.
Daarnaast heb ik ook bij het kankerfonds een loterij lopen. (Dit staat op tegen kanker.nl/jachttafereel – loterij).

Goed, ik heb wel meer verantwoording tegenover mijn vrouw en dochter, maar mijn vechtlust is weer terug!
En dat is een begin. Vergeet niet, ik ben inmiddels een man van 50 jaar, maar ik voel mij nog steeds 30 jaar. Dus laten we er tegenaan gaan en dit heb ik geleerd van de Business Bootcamp

Ooooo!! En als je wilt zien wat ik maak dan kan je naar houtsierkunst.nl gaan

Met vriendelijke groet
Cor

Anna Sofia van Hooijdonk

MIJN SUCCESVERHAAL

Bedrijfsnaam en website:
L.I.V.I.N.G.
Landelijk Initiatief Voor Integratie Natuurlijke Gezondheidsbeleving.
Een praktijk voor preventieve gezondheidsbeleving, pijnbegeleiding en verliesverwerking, waarbinnen met Infrasone Frequentietherapie gewerkt wordt.
Daarnaast werk ik als gespecialiseerd verpleegkundigconsulente binnen de Palliatieve, terminale 24 uurs thuiszorg.

Websites:
info-living.nl
sonus-health.eu

Gevolgde trainingen en seminars bij Open Circles Academy van april 2010 t/m januari 2012.
4 keer Business Bootcamp 4/9/’10 en 27/11/’10 en 15/2/’11 en 17/9/’11,
2 x Elements of Success, 2/10/’10 en 8/10/2011
Master Entrepreneur 29/10/’10
Financial Freedom,11/12/’10
2x Breakthrough to Success, 12/11/’10 en 11/11/’11
Social media Secrets Seminar, 15/1/’11
Write your book in 28 days, 22/1/’11
Expert Information Seminar, 5/3/’11
Business Acelaration, 18/6/’11
Passive Income in 28 days, 24/6/’11
Networking Bootcamp, 19/11/’11
Life Skills University, 2010 – 2011
Business Elite coach, 2011 – 2012

Uitdagingen:
Grootste uitdagingen voor ik met Open Circles in aanraking kwam was de strijd tussen denken, voelen en handelen.
Ik werkte behalve als gespecialiseerd verpleegkundige ook binnen mijn eigen praktijk als lifecoach en medium.
Ik werkte heel hard en ontving erg weinig “honorarium”, deed heel veel vanuit goodwill en vrijwilligers attitude. Ik had altijd een gevoel van tekort schieten en niet kunnen doen wat ik werkelijk wilde.
Ik wilde absoluut als Zelfstandig Ondernemer werken en kon zodoende mijn eigen agenda invullen, doch het geen ik deed bracht nooit voldoende financiele middelen op om er volledig mijn dagelijkse benodigdheden uit te kunnen garanderen.
Ondanks deze vrijheidsdrang werkte ik voordurend dus vanuit een soort spagaat positie. Ik dekte de gaten vanuit mijn praktijkwerkzaamheden met het verdiende geld uit mijn parttimewerk binnen een vaste baan. Vaak was men mij wel heel dankbaar voor hetgeen ik hen leverde.

Successen:
Nu heb ik mijn dienstverlening omgevormd naar de waarde die het heeft.
De successen welke ik behaald heb sinds ik deelgenomen heb aan Open Circles Academy zijn vooral dat ik zelf de weg erkend heb van het gaan van hobbymatig via professional naar expert. Door op een andere wijze de vertaalslag te maken van gezondheidszorg en dienstbaarheid, de werkelijke waarde van mijn diensten te erkennen en herkennen, ben ik naar de zuivere betekenis van business gegroeid en kan ik mijzelf ook naar waarde gaan en laten honoreren.
Dit heeft ertoe geleid dat ik nu veel meer ontspannen werk en meer krijg wat ik verdien! Mijn inkomsten zijn sinds 2010 verdubbeld en soms zelfs verdrievoudigd per maand.
Mijn waarde en kwaliteit werken nu voor mij op het gebied van preventie, pijnbegeleiding, stervensbegeleiding en rouwverwerking.
Ik ben goed in het ondersteuning en inzicht bieden binnen de processen van gezond ziek zijn, pijn, sterven en rouw. Mijn manier van werken hierin is bijzonder.
Behalve mijn persoonlijkheid gebruik ik instrumenten als I-Health en de Infrasone Frequentietherapie d.m.v. frequentiestoel, -matras en muziekwaterbedden.
Ik help mensen met pijn om van pijn lijden naar pijn begeleiden en vrijheid van pijn te komen.
Ik help mensen die een intensieve levensveranderingen ondergaan om hun levenskracht te herwinnen.
Ik help mensen die weten dat zij gaan sterven dit proces gezond te doorleven tot ze afscheid nemen.
En mensen die een rouwproces doorleven bied ik een licht aan op het pad van verder leven met dit verlies.

Ik werk niet meer gratis, wel bied ik Pro Deo lezingen, trainingen en sessies aan.
Ik bied workshops / trainingen, 1 op 1 consulten en nazorg aan, welke deels vergoed worden.

Ik ben Passief Inkomen aan het genereren via internet business.
Ik ben actief boeken aan het schrijven, inmiddels 1 gerealiseerd en de volgende bijna klaar en voor het eind van het jaar nog 2 klaar.

Strategieën en tools:
Strategieën en tools welke mij enorm geholpen hebben en nog steeds helpen zijn:
Focus verleggen van “zorg” naar “dienstbaarheid” en naar internet.
Boeken schrijven (is nog volop in beweging)
Ik heb een netwerkpartner gevonden om mee samen te werken naar een nieuw businessmodel. 1ste behandelcentrum is zojuist gestart.
Door nertwerken, social media, lezingen en congres meer bekendheid geven hieraan.

Ik heb zoveel aangereikt gekregen en ik realiseer me dat ik misschien pas 20% ervan benut heb. Ik heb nog een heleboel te implementeren dus!

Tip aan de lezers:
Wil jij succesvol worden, zijn en blijven in jou business?
Wil jij ontdekken wat je werkelijke passie is?
Wil jij de weg leren kennen en integreren van werken voor je geld of geld laten werken voor jou?

Dan kan ik je sterk aanbevelen om naar de Business Bootcamp te gaan en daarna alle trainingen en seminars te volgen.

Je leert enorm veel op een hele leuke wijze, krijgt meer waarde voor hetgeen het kost, het levert je nieuwe vrienden op, je netwerk wordt enorm vergroot en wanneer je alles goed implementeert houd je uiteindelijk tijd, geld en energie over om je grotere doel en bijdrage aan de wereld te kunnen realiseren!