TOP Twitter tips voor je business

10017 views | 162 reacties |
shares

15 creatieve manieren om Twitter te gebruiken voor je business

Ik hou niet van Twitter!

Zo! Ik heb het gezegd! Schieten maar!

In mijn ervaring gebruiken de meeste mensen Twitter om de wereld te vertellen wat ze zojuist met de lunch hebben gegeten. Het is narcistisch, het vervuilt het internet en nog veel belangrijker… Het kan niemand schelen!

Tegelijkertijd komt 11% van onze Business Bootcamp leads via Twitter, wat oploopt tot honderden deelnemers per jaar en een aanzienlijke back-end omzet.

Dus…

Ondanks dat ik niet van Twitter houd, werkt het wel (tot nu toe).

Dus als jij belooft dat je nooit zult twitteren over wat voor broodje je net hebt gegeten, zijn hier een paar creatieve manieren waarop je Twitter kunt inzetten voor business doeleinden:

  1. Marktonderzoek – Stel vragen aan je klanten of prospects via Twitter.
  2. Test panel – Als je een digitaal product hebt, dan kun je een test panel bestaande uit jouw Twitter volgers samenstellen en hen vragen om je product te downloaden/lezen/bekijken/gebruiken en je eerlijke feedback te geven.
  3. Onderzoek je prospects – Je kunt een hoop waardevolle informatie over je potentiële prospects of partners winnen door hun tweets, profiel en contacts te bekijken.
  4. Enquetes/Polls – Als je feedback nodig hebt op je product, je aanbod, je blog, je website, je dienst of wat dan ook, maak een Twitter enquete of poll door middel van Twtpoll.
  5. Support – Als je tot de ontdekking komt dat je klanten je vaak support-gerelateerde vragen stellen op Twitter, dan kun je Twitter als onderdeel van je support helpdesk laten functioneren door gebruik te maken van TwtFAQ.
  6. Recruitment – Een vacature in je business? Adverteer de positie op Twitter en vraag je volgers om het te retweeten naar hun volgers.
  7. Mededelingenbord – Heb je belangrijke aankondigingen te sturen naar je klanten of prospects? Gebruik Twitter als online mededelingenbord.
  8. Kondig blogartikelen aan – Wanneer je een blogartikel schrijft, tweet erover (vergeet niet de URL erbij te zetten) en laat het de wereld weten.
  9. Speciale aanbiedingen – Heb je speciale aanbiedingen, uitverkoop, kortingen, etc? Maak er herrie over op Twitter. Waarom geen speciaal Twitter aanbod alleen voor je Twitter volgers?
  10. Netwerk – Ben je op zoek naar businesses bij jou in de buurt? Vind ze op Twitter door Twitter Search te gebruiken.
  11. Groepen – Word lid van branche- of onderwerpgerelateerde groepen die belangrijk zijn voor jouw business, op sites als twibes en wefollow.
  12. Tweetup – Een ‘Tweetup’ is een bijeenkomst van mensen met een gedeelde interesse, die georganiseerd is via Twitter. Je kunt hiervoor tools als Twtvite or SchmapIT gebruiken.
  13. To Do lijst – Vergeet je steeds wat je moet doen. Upload dan je to-do lijst naar Remember the Milk dat je automatisch een tweet stuurt wanneer je iets moet doen.
  14. Hashtags – Gebruik hashtags (bijv. #OpenCircles) voor evenementen, speciale aanbiedingen of zelfs slogans voor jouw brand en help je business ‘viraal’ te worden.
  15. Luister – Gebruik Twitter Search om te horen wat anderen over je zeggen, over je business en je producten. En zorg ervoor dat je reageert op tweets die het hebben over jou en je brand.

Ik hoop dat deze lijst je een paar goeie ideeën geven over verschillende nieuwe manieren om Twitter te gebruiken in je business.

Ik ben nieuwsgierig te horen hoe jij Twitter creatief inzet voor je business.

En vergeet niet om dit artikel door te geven via Twitter, Facebook, Linkedin, etc…

Download nu gratis video cursus: Social Media for Business

 

Social Media Secrets

Als je meer wilt leren over Twitter en Sociale Media – bekijk dan de DVD “Social Media Secrets”.

In dit eenmalige evenement deel ik alle DO’s en DON’Ts betreffende social media (Twitter, Linkedin, blogging, Facebook, etc…) met je, waarmee je daadwerkelijk resultaten kunt bereiken.

Ik laat je in dit seminar zien waarom 99% van de social media ‘goeroes’ geen idee hebben waar ze het over hebben, en waarom JIJ het TEGENOVERGESTELDE moet doen van wat zij je zeggen – ALS je geïnteresseerd bent in RESULTATEN.

Ben jij er klaar voor om werkelijke resultaten te bereiken en slechts een fractie van de tijd die je voorheen aan social media besteedde, te besteden? Dan is de DVD “Social Media Secrets” wat voor jou!

Op jouw succes, Nisandeh

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
162 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Catja Schaart
9 years ago

Het gebruik van Twitter is voor mij een belangrijk onderdeel geworden van mijn business.

Ik bind zo klanten aan mijn bedrijf door hen waarde te bieden en het is grappig om te zien dan ik dan (op events) ook herkend wordt op basis van mijn Twitterfoto. Zo versterk ik ook in real life de band met mijn klant/volgers.

Willem Schipper
9 years ago

Uit onderzoek van FollowDeals.nl is gebleken dat men betrouwbaarheid, autoriteit en populairteit uitstraalt op twitter aan de hand van volgers. Mensen met veel volgers blinken uit: zoals Bedrijven, Politici, Artiesten en andere BNN’ers. Het kopen van veel twitter volgers bied een uitkomst, en de aankoop trekt ook weer veel volgers aan.

Groet, Willem Jan Schipper

Monique
11 years ago

Ik gebruik Twitter uiteraard om mijzelf te profileren maar zeker ook om anderen te helpen. Omdat ik gebruik maak van Tweetdeck, kan ik meerdere kolommen naast elkaar zichtbaar maken en gebruiken. Eén van die kolommen is #durftevragen en daar reageer ik zoveel als ik kan op vragen van anderen en stel daar zelf uiteraard ook vragen, indien nodig. Mede hierdoor heb ik meer exposure gekregen en kwalitatief goede volgers.

Mensen die nog sceptisch zijn over Twitter kan ik uit ervaring alleen maar tegenspreken. Twitter werkt wel! Ik heb er goede contacten, relevante informatie en zelfs klanten aan overgehouden.

Ad Wijne
11 years ago

Ik ben echt aan dit seminar toe, ik heb een website (stillsparkling.nl) , ik blog een keer per week (stillsparkling.wordpress.com), sta op LinkedIn en ik heb een twitteraccount @adwijne.
Nu nog leren hoe het verder moet. Graag nog enkele duimpjes en dan zien we elkaar mogelijk zaterdag

Hannie Mommers
9 years ago

Een tijd lang heb ik 2 twitteraccounts gehad, 1 nederlandstalig en 1 engelstalig – het eerste meer persoonlijk gericht, het tweede meer zakelijk. Maar voor mij werkte het niet. Dus nu heb ik er nog 1, gebruik het vooral zakelijk en tweet engels en nerlands door elkaar.

Ilonka de Beer
11 years ago

Zorg dat je twitterberichtjes anderen blij maken!

… er wordt al genoeg geklaagd….

Martine Verweij
8 years ago

Hoi,

Goh ik wist niet dat je nog zoveel met Twitter kan. Doet me ook denken aan de tip om eerst 1 platform helemaal meester te worden en daarna pas het volgende platform te leren gebruiken. LinkedIn staat in mijn checklist, omdat ik die vóór de Master Entrepreneur helemaal goed wil hebben.

Ik heb nog niet zo veel volgers op Twitter. Heeft iemand een tip om meer volgers op Twitter te krijgen?

Ook heb ik geprobeerd om via Twitter in contact met iemand te komen, maar lezen ze dit wel? Dan komt zo’n bericht als een tweet in mijn geplaatste tweets te staan. Iemand een idee hoe je via Twitter iemand iets kan vragen?

Groene groetjes,
Martine

Dubravka Vajagic
11 years ago

Twitter,
Ik ben er twee jaar geleden mee begonnen en heb een twitter account aangemaakt, heb een boek aangeschaft omtrent reilen en zijlen bij twitter en ging ik zeer enthousiast aan het werk. Te enthousiast – omdat ik te veel mensen aan het toevoegen was in te korte tijd bestek wordt ik gestraft voor mijn enthousiasme – dat mag bij twitter niet.
Ik dacht toen – het gaat alleen om de aantallen. Ja voor een deel. Maar niet helemaal.

Omdat ik geen nut meer in zag heb ik geprobeerd een nieuw account te maken maar eigenlijk was mij enthousiasme snel gezakt. Ik zag mensen berichten sturen over hun privé dingetjes waar ik persoonlijk geen interesse in had en vervolgens mensen die je dood bombarderen met allerlei verkoop producten, sites, e- books en wie weet wat nog meer.
Gezien ik in mij werken helemaal niet gebruik deze “agressieve technieken’ heb ik Twitter geparkeerd en hij is in vergetelheid geraakt.
Tot dat ik het verhaal van Nisandeh hoorde.

Nu wil ik het weer oppakken (heb al gedaan).

Maar de missinglink is dus een goede training en die is het zeker aanstaande zaterdag. Wel een korte dag maar als jullie me helpen genoeg duimpjes te verzamelen kan ik ook er bij zijn.
Want ik ben echt volledig committed om alles te doen wat nodig is om bij de conscious millionaire te horen. VAKS werkt, FFA groeit dus nu ga ik voor de rest.

Alvast bedankt
Dubravka

PS. Het verbaas me elke keer met hoe veel liefde en compassie ik ontvangen wordt bij Open Circel Academy. Omdat deze waarde voor mij zeer belangrijk zijn in het leven valt het mij als eerste op. Dank jullie wel!

John Smits
11 years ago

Hoi Dubravka,

Ik heb zojuist je een duimpje gegeven. Dan zien we elkaar .zaterdag. Tot dan.

Anouk Plantinga
Anouk Plantinga
11 years ago

Heeee Dubravka.
Leuk om je weer te zien afgelopen zaterdag. A.s. gaat me helaas niet lukken :-(.
Van mij heb je alvast een duimpje gekregen! Tot de volgende keer en succes!

Dubravka Vajagic
11 years ago

He wat jammer, het is altijd gezellig als je er bent.
thanks voor dumpje.

Danielle
Danielle
11 years ago

Nog een duimpje erbij voor je… Ik kan er zelf helaas niet bij zijn, maar veel leerplezier gewenst!

Django Blok
11 years ago

Mijn tips:
1. Doseer je berichten en stuur er niet teveel per dag.
2. Kijk eens welke #hashtags populair zijn (bijv op: http://nl.twirus.com) en probeer deze in te zetten voor je tweets. Je zult zien dat mensen je ineens weten te vinden.
3. Probeer eens te denken vanuit de ogen van de ontvanger van je tweets. Wat zouden je volgers leuk vinden om over bericht te worden?

Thea van Dijk
10 years ago
Reply to  Django Blok

Bedankt voor deze tip. Zo zie je wat op dit moment leeft in Nederland.

Nick Driezes
Nick Driezes
11 years ago

In het bericht moet een call to action zijn verwerkt. Zodat mensen door willen klikken.

Zorg voordat u een bericht plaatst voor een landingspagina. Een pagina waarop u de bezoeker/ klant wilt hebben.

Dit is een pagina waarop uw product,dienst of artikel getoond wordt.

Wat veel fout wordt gedaan is dat mensen verwijzen naar de homepagina. ( niet doen dus ) mits daar de informatie staat waar u op doelt.

Rene van Esch
10 years ago
Reply to  Nick Driezes

Hallo Nick, goed advies over de landingspagina. Ik twitteren altijd maar wat berichten rond en dit leverde dus niets op. Ik begin twitter steeds beter te begrijpen.

Julian Paulina
11 years ago

All,
I would like to wish everyone a happy and prosper year.
Twitter has never had to much focus most of the time I update twitter trough YouTube Facebook and linkedin. I have used twitter a lot to find out what is hot and to discover early trends. I absolutely used it to bring out happy motivating and empowering new for the rest. I retweet as soon as I see tweets that supports other. I will use twitter this year to share value , Lightness, happy and empowering content . I’m Bringing a new designer line to Europe so I will also be using twitter to brand this (Gucci Channel ) equivalent designers line and to get connected to the right people. Further to be able to stretch myself I will be working with a marketing calendar to plan and test one by one Nisandeh’s tip so I can have more understanding in what could work for me.

Robert Jan Simons
11 years ago

‘n Lekker verhaal! Leerzaam! Let me know, heel goed. RJ

Oene Doevendans
11 years ago

Zorg ervoor dat je tweets niet saai worden. Altijd zakelijke tweets nodigt mensen niet uit om te blijven lezen.
Dus: zorg ervoor dat je er af en toe een kwinkslag tussendoor gebruikt of breng wat humor in je boodschappen.
Daarnaast: zorg ervoor dat een behoorlijk percentage van je tweets ook daadwerkelijk van waarde is voor jouw followers.

Femke van Bemmelen
11 years ago

Goede tips, zo moet je Twitter zeker gebruiken. Maar heb een nuancering mbt het sociale aspect.

Laatst hoorde ik de vraag ‘hoe scheid je op Twitter de verbale diarree van de inhoud?’. De vraag komt natuurlijk voort uit ergenis over mensen die echt werkelijk alles delen op Twitter.

Het voorbeeld van Esther (wanneer je naar de wc gaat) is een extreme en ook ik was in eerste instantie van mening dat je je moet beperken tot zakelijke berichten en de inhoud.

Ben enigszins van mening veranderd over het delen van persoonlijke zaken. Als zelfstandig ondernemer gaat het heel erg om wie je bent als persoon. De beslissing om wel of niet zaken met je te willen doen, is voor een behoorlijk deel afhankelijk van of je doelgroep je kent, aansluiting bij jou heeft als persoon. Ben van mening dat je daarom zakelijke berichten best kan combineren met een persoonlijke touch. Niet over toiletbezoek, maar wel iets meer over wie je bent.

Het is een manier voor mijn volgers om mij te leren kennen en dat is de eerste stap die kan leiden tot vertrouwen en vervolgens zaken doen. Het helpt te bepalen of er een ‘klik’ is waardoor een een natuurlijke selectie plaatsvindt van mensen die elkaar al dan niet aantrekken.

Twitter is ‘het praatje bij de koffie’, social media mag best ook social zijn, als het maar niet doorslaat want dat geeft inderdaad de verkeerde indruk. Vind het dus best leuk om te lezen dat iemand een maand naar Australie gaat, hoef niet te weten wat iemand voor ontbijt heeft gegeten.

Klaartje Loose
11 years ago

Helemaal mee eens Femke; vanuit het idee dat mensen graag zaken doen met mensen die ze kennen, aardig vinden en vertrouwen én dat mijn doelgroep uit mensen en niet uit bedrijven bestaat, bouw ik sneller een goede band met mijn netwerk op door regelmatig een persoonlijke touch. En ik tweet ook niet over toiletbezoek; soms wel over het gezelschap met wie ik ga eten en waarom ;0)

Suzanne Wartenbergh
9 years ago

Dat is precies hoe ik het ook zie Femke, en hoe ik Twitter gebruik. Pas als mensen me leren kennen, zullen ze zaken met me willen doen.

Zo heb ik een tijd getwijfeld over het veranderen van mijn Twitternaam toen ik besloot Twitter zakelijk in te zetten. Ik ben fanatiek duiker. Mijn twitternaam is @ScubaSuus. Zakelijk help ik mensen bij het effectief inzetten van social media. Deze twee onderwerpen liggen niet in elkaars verlengde. Willen mijn (potentiële) klanten wel weten dat ik duik?

Ik heb ervoor gekozen deze twitternaam te behouden. Gebleken is dat mijn klanten het leuk vinden om over mijn duikactiviteiten te horen (met mate!). Ik word daarmee de social media dame die duikt en dat blijft bij veel mensen beter hangen dan gewoon die social media dame 🙂

Ellen Molenaar
11 years ago

Volg succesvolle mensen….
En aan de succesvollen onder ons, deel je leven met je volgers. Soms de simpelste dingen:
Twitter gaat ook over het willen kopiëren van positief gedrag, dat is wat in essentie twitter zo succesvol maakt.

Daan Glorie
9 years ago

Twitter gebruik ik als topsporter en werkzoekende om mezelf te positioneren, maar ook om van waarde te zijn voor anderen.

Ik schrijf blogs, interview andere topsporters en vertel over mijn ULTIEME DROOM. Namelijk: zwemmen van Engeland naar Frankrijk en terug! Als 1e Nederlandse man in juli 2013!

Via twitter hoop ik dan ook sponsors te vinden, maar via mijn eigen bedrijf (Glorie Sportmarketing) ook andere (Olympische) topsporters aan sponsors te helpen.

Barry Wentzel
11 years ago

Veel geven. Net als Nisandeh. Ieder keer een tip geven of een waardevolle link. Vooral regelmatig iets er op zetten over je produkt of dienst. Je emailadres zo maken dat ie al iets toont over je bedrijf en nieuwsgierig maakt, en dan je emailadres regelmatig in je bericht verwerken. Geen huis-tuin- en keukengeneuzel versturen. Humor en enthousiasme tonen. Dingen durven te vragen om respons te krijgen: Meningen, hulp enzovoort.

Geef je me een duim ?

Veel succes !

Barry Wentzel

Ed Veldman
11 years ago

Wat ik het allerleukste vind van Twitter is, dat wanneer ik zinvolle content plaats of een goede tip, dat je er een hele batterij aan volgers bij krijgt. Je hebt soms geen idee waar ze allemaal vandaan komen.
Waardevolle content zorgt voor vermenigvuldiging.

Mark Prinsen
11 years ago

Probeer ook een Twitter Search!

Dit is ideaal om actuele informatie te vinden rondom een onderwerp. Wat je vindt via twitter is namelijk echt actueel, nieuws van het laatste uur, of zelfs de laatste minuut!

Als je zoekt via de zoekmachines krijg je vaak ook informatie van langer geleden. Het betreft natuurlijk een anders soort informatie maar als je iets hoort of leest, of je wil met je diensten op iets actueel inspringen zoek dan via twitter om te lezen wat er op dit moment op een bepaalde plaats gebeurt.

Probeer het eens uit rondom bepaalde TV shows of events, zie wat er op dat moment geschreven wordt over de gasten, over het topic.

Zo heb je ook “trending topics” die geven aan waar nu het meest over geschreven wordt. Kan interessant zijn als je op de actualiteit wil inspelen.

De hashtacks “#” worden o.a. gebruikt om zo’n onderwerp te duiden. Dus soms moet je even enkele woorden uitproberen om erachter te komen wat als kernwoord gebruikt wordt en wat iedereen vervolgens als onderwerp gebruikt.

Succes !

John Smits
11 years ago

Mijn tweets bevatten informatie over wellness, massage, gezondheid en spiritualiteit. Vaak zijn dit links naar artikelen van andere sites. Een enkele keer stuur ik een tweet naar mijn blog, die de toegang is tot mijn wellness website.

Geef waarde, raak vertrouwd met je doelgroep.

Dubravka Vajagic
11 years ago
Reply to  John Smits

Hoi John,
Leuk idee van jou en ik heb je site al bekeken – mooi. Ik zit in massages en wellness en zal ik leuk vinden om met jou in contact te komen.
Dank je voor je tips over twitter.
groetjes
Dubravka

Dubravka Vajagic
11 years ago

Weet iemaand waarom bij mij duimpje niet groen is. Dat betekent dat ik geen duimpjes kan krijgen en dus weinig kans heb om de seminar te volgen. Kan iemand mij helpen?
groetjes
Dubravka

Leon
11 years ago
Reply to  John Smits

Beste John,

Je snapt de bedoeling van Twitter, waarde leveren! Over wat je doet valt onwijs veel te vertellen op de sociale media.

Echter heb je nog erg weinig volgers. Er gaat dus nog ergens iets mis. Zal je je daarmee helpen?

groeten,
Leon

Margo Vonk
9 years ago

Twitteren is een hele vrije manier van contact maken met zielsverwanten. Op basis van gedeelde interesses kom je allerlei mensen tegen en versterk je elkaar met ideeën en energie.
Supermedium om je werk te laten zien aan anderen en mensen te ontmoeten.

Wilma van de Meerakker
11 years ago

twitter = 2way communication
dus niet alleen gevolgd worden door zoveel mogelijk followers maar ook zelf mensen gaan (terug)volgen en vooral ook reageren (om je expertdeel te laten zien maar ook je persoonlijke kant) mensen doen zaken met mensen…..
Verder inderdaad heel goed in de gaten houden wat mensen over jouw dienst/product melden en reageer!

Debbie Houtman
11 years ago

Ik heb zo nu en dan getweet, maar zag ook het nut er niet van in. Nu heb ik inderdaad wat getest met de tips die Nisandeh hierboven geeft en zie ineens dat het kan werken. Leuk om te ondekken wat er allemaal mogelijk is met Twitter. Ik ga het nu vast vaker gebruiken

Ishwari van Teylingen
Ishwari van Teylingen
11 years ago

Ik wil vooral heel graag naar de Social Media Secrets seminar! Ik heb namelijk al best wel lang een twitter account, meerdere zelfs, maar heb Twitter nauwelijks en nooit doelmatig gebruikt want ook ik hou er niet van.
Nu ga ik deze maand, de 19e mijn nieuwe bedrijf lanceren en wil de Social Media gebruiken om naamsbekendheid en een klantenkring te krijgen.
Ik kan Social Media Secrets dus heel goed gebruiken.

Geef mij dus alsjeblieft 15 duimpjes!

bij voorbaat dank, Ishwari

Dubravka Vajagic
11 years ago

Hoi Ishwari,

voor mij geld precies de zelfde. Ik heb Twitter account al langere tijd maar zag tot nu toe niet echt de nut om deze te gebruiken. Ik zal ook dol graag naar de seminaar willen. het is een kort tijd maar ik zal heel erg op prijs stellen als jij en anderen mij kunnne helpen om 15 duimpjes te verzamelen.
Alvast bedankt.
groetjes Dubravka

Klaartje Loose
11 years ago

gedaan, ik hoop je te zien op de Social Media Secrets, ik moet nog 5 duimpjes verzamelen :0)

Eline Wonders
11 years ago

Ik benut twitter naar mij idee nog niet voldoende. Ik weet nog niet zo goed wat ik ermee aan moet. Daarom zou ik graag naar de seminar gaan 🙂

Dus duim alsjeblieft voor mij?

Marijke Willems
8 years ago

Wauw! Weer zoveel tips waar ik zelf nooit opgekomen zou zijn! Zo vraag ik me al een poosje af hoe ik marktonderzoek kan doen. Via fb en twitter dus… Nu nog voldoende volgers zien te krijgen.

Thea van Dijk
10 years ago

Het twitter gedoe heb ik nog niet helemaal door. Zelf post ik maar een enkele keer per week. Als ik iets leuks tegenkom, iets moois of interessants. Dus wat meer hierover leren, is heel welkom.

Mijn enige tipvoor twitter is, hou het boeiend.

Margo
Margo
10 years ago
Reply to  Thea van Dijk

Goed zo meid~!
Houdt het spannend. Dat werkt op alle fronten beter.
Liefs Margo

Angelique Dalm
Angelique Dalm
11 years ago

Thanks Nisandeh great tips 🙂

Bernadette
Bernadette
11 years ago

Through social media you can contribute to the world out there in a way never considered before. How social is it to be digital?

Normally people check your tonality and bodylanguage to decide wether they believe the words you speak.

The art of digital communication is to give the other a sense of how you feel about what you experience to come across sociably.
How you describe your world will let others emphathize with you and match the info with their own references.

WHAT you write is your choice HOW you bring it into the world will make the difference.
If your intentions match the meaning others give to your communication the world is yours

Guido van der Spek
11 years ago

Wij zijn een Bovag Revisie Bedrijf en wij repareren en reviseren motoren, versnellingsbakken en diesel inspuitsystemen. Via tweets laten we onze volgers weten wat we doen, welke diagnoses gesteld worden van de problemen die voorkomen en illustreren dit met foto’s. Enerzijds schetst dit een beeld van de werkzaamheden, problemen en oplossingen, anderzijds wordt de cultuur van ons bedrijf uitgedragen, transparant, professioneel en betrouwbaar. Er is intussen een platform ontstaan en regelmatig fungeren we als vraagbaar. We zijn graag aanspreekpunt! Onze weblog, website en twitter zijn geintegreerd en vormen op deze manier de basis voor het leeuwendeel van de klanten die we voor ons winnen.

Loesje Houtkoop
Loesje Houtkoop
11 years ago

Sociaal Kapitaal”

Twitter is geen reclamezuil. Maar toch subtiel ook weer wel. Tweet je de hele dag over die superschuurspons die iedereen van je moet kopen, dan zal je weinig tot geen volgers overhouden. Sociaal Kapitaal kweken doe je op Twitter, door middel van het helpen van anderen. Deel je expertise, geef waardevolle tips, schrijf blogs en deel die. Als je veel sociaal kapitaal bezit, geliefd bent, volgen veel meer mensen je en vertellen zij vanzelf over jou ( retweeten) aan anderen.
Ik vind bijvoorbeeld wel dat je mag tweeten over een te gek broodje wat je net ergens hebt gegeten, als het doel dan is om met je volgers te delen waar je lekker kunt lunchen!

Met je sociale kapitaal en dus de interesse die er voor jou is moet het veel makkelijker zijn om je business te laten groeien. Blijf vooral geven, je trouwe volgers zijn je beste reclamemakers, jij hoeft dat niet zelf meer te doen!

Eric Willems
Eric Willems
11 years ago

Twitter gaat vooral over GEVEN! Dit betekent een ieder van jouw ‘follerwers’ iets geven, open staan en dankbaar zijn om te ‘ontvangen’.

Daarnaast gaat Twitter over COMMUNICEREN (niet alleen zenden!), NETWERKEN en DIALOOG. Echter altijd respectvol en eerlijk.

Zelf GEEF ik mijn follerwers dagelijks quotes door, die hen energie, inspiratie of een positief gevoel geven. Ik heb namelijk een passie voor persoonlijke groei en coaching. Wil je zien hoe ik dit doe, kijk dan op mijn twitteraccount ericwillems.

nb. GEVEN is een van de zeven spirituele wetten van succes in het leven.

Klaartje Loose
11 years ago

Helaas kan ik er morgen niet bij zijn; ik stond de afgelopen tijd op wacht voor een kraamvrouw en moet nu werken!
Dit is een van de zaken die ik dit jaar ga aanpakken, dat ik meer grip op mijn eigen agenda krijg…
Wel heb ik jullie allemaal duimpjes uitgedeeld, veel plezier en waardevolle informatie morgen!

Anouk Plantinga
Anouk Plantinga
11 years ago

Oooooh, Twitter!
Ik heb me tijden geleden aangemeld, maar na een paar tweets had ik het er helemaal mee gehad, wat een dom gedoe. Wat kan mij het schelen dat iemand net een nieuwe onderbroek heeft gekocht? Niets dus.

Ik heb het een paar keer gebruikt i.v.m. een zwaar ongeluk in Peru waar vrienden van me bij betrokken waren. Toen bleek het een handig middel om informatie snel de wereld in te sturen.

Maar in de Business Bootcamp werd me duidelijk dat het ook op een totaal andere manier gebruikt kan worden: eentje die werkt, waar je wat aan hebt en waar je je business mee verder kunt helpen. Daar heb ik dus wel interesse in!
Ik ga mijn account gebruiken om info te zoeken die ik nodig heb om zelf expert te worden in mijn business. Vervolgens ga ik het gebruiken om mijn kennis te delen. Korte berichtjes met kennis, tips, links, aankondigingen van evenementen etc., die andere mensen weer verder helpen, want daar gaat het mij om: de wereld een stukje beter, mooier en blijer te maken.

Als het me daarbij helpt, dan gebruik ik het graag. Dank Nisandeh, voor de tips!

Klaartje Loose
11 years ago

Ik ga je opsnorren op Twitter en volgen Anouk!

Dubravka Vajagic
11 years ago

Hoi Anouk,

Mooi streven. Ik heb ongeveer dezelfde ervaring met Twitter.
Ben zelf geprobeerd door verschillende Twitter goeroes mijn twitter account met veel mensen uit te breiden, dat ging dus veel te snel en ben ik door twitter gestraft. Toen vond ik het nog grotere onzien. Maar naar de Businesss Bootcamp en vooral nadat ik alle commentaar gelezen heb ga ik twitter zeker inzetten om beter wereld te maken.
groetjes
Dubravka

Peter Smith
11 years ago

tip 1: geef iedereen een duimpje zodat we allemaal social-media-expert kunnen worden 😉

tip 2: gebruik Hootsuite
Hierin kun je lijsten maken. Zo heb ik lijsten van mensen van mensen die ik persoonlijk ken, mensen die ik beroepsmatig ken en natuurlijk mensen die ik via Open Circles heb leren kennen.

Verder kan je met Hootsuite je tweets aanmaken en pas later verzenden. Zo ga ik 1 keer in de week 7 tips klaar zetten die vervolgens 1 per dag worden getweet (automatisch). Zo worden inmiddels elke ochtend mijn volgers getrakteerd op een fotografische tip.

Marvin Sutherland
11 years ago

Hi iedereen,

wil graag de training op 15 januari volgen, maar ik heb nog te weinig duimpjes.

help me out!!

Mvg

marvin

Nisandeh Neta
Nisandeh Neta
11 years ago

Hi Marvin, laat je Twitter volgers, Facebook vrienden, LinkedIn connecties en je email lijst weten dat je een comment hebt geplaatst en vragen of zij jou daarvoor een duimpje willen geven.

Margje van der Lei
11 years ago
Reply to  Nisandeh Neta

he Marvin, dat heb ik ook gedaan en ik heb er al 15, en ze vonden het ook nog leuk om te doen.

Geert van Wijk
11 years ago

Ben me bewust van de kracht van sociale media. Zeker na de prachtige verhalen van enkele goeroes tijdens netwerkbijeenkomsten. Na afloop ervaar ik echter een twee deling. Een groep die alles nog even aankijkt en een groep die aan de slag gaat en met vallen en opstaan ontdekt dat bijvoorbeeld Twitter wel of niet wat is om zakelijk te gebruiken.
Wil tot geen van beide groepen behoren. Het is onvermijdelijk dat de sociale media een toenemende rol vervuld waarin we zakelijke met elkaar in contact zijn. Iemand die niet deelneemt aan sociale media zal op een gegeven moment net zo meewarig worden aangekeken als iemand die geen website of mobiele telefoon heeft .
De Business Bootcamp was destijds al een eye opener. Daarom neem ik graag deel aan het Sociale Media Secrets Seminar om nu gericht mijn sociale media activiteiten succesvol bedrijfsmatig toe te passen.

Paul Reymer
Paul Reymer
11 years ago
Reply to  Geert van Wijk

hoi geert goed bezig jongen.
Leuk…hoop je binnenkort te zien of te spreken.
grt

Paul

Esther Molenaar
11 years ago
Reply to  Geert van Wijk

Geert, alsjeblieft. Ik zie dat ik je de 15e stem geef. Zaterdag zien wij elkaar. Corinne en ik zijn er ook bij.

Groeten, Esther

Elly
Elly
11 years ago
Reply to  Geert van Wijk

Hallo Geert,
EN nog een duimpje erbij.
Succes.
Groeten,
Elly

Regine Schoe
Regine Schoe
11 years ago
Reply to  Geert van Wijk

Hai Geert,
Alsjeblieft, een duimpje erbij.
Ik hoop voor je dat je erbij kunt zijn.
groetjes,
Regine

Harry
Harry
11 years ago

Grappig, ik hou ook helemaal niet van twitter. Ik lees eigenlijk nooit tweets van anderen.
Ik gebruik twitter om aan mijn klanten en hun relaties te laten zien waarmee ik zoal bezig ben. Ik doe dit door ongeveer één keer per week een succesverhaal of iets over een (nieuwe) product of dienst te tweeten. Dit kost nauwelijks tijd en energie en leidt regelmatig tot leads.

Peter
11 years ago

Tijdens de Business Bootcamp heb ik een klaag tweet gestuurd over de koffie, mijn hobby. Echter, tijdens de Business Bootcamp heb ik besloten om van de koffie mijn business te maken. Hoe vreemd kan ‘t lopen!

Nisandeh heeft gelijk. Het is zo gemakkelijk om te mopperen via Twitter en niemand heeft daar iets aan. Ik gebruik Twitter nu om de wereld op mijn site te wijzen. Ik probeer te bloggen en met Twitter verwijs ik altijd naar mijn blog. Hierin probeer ik niets te verkopen, maar geef slechts informatie.

Het grappige is, ik zie resultaat! Zonder te wijzen op verkoop, loopt ‘t als een tierelier! Ik heb nu gemiddeld twee Tweets per week, is natuurlijk helemaal niets, maar na iedere Tweet zie ik enorme stijging in het aantal bezoekers.

Ik kan dit nog veel verder uitbouwen!!!

Yvonne Uleman
11 years ago

Wat een enthousiasme en goede tips. Daar ben ik heel blij mee. Dank allemaal.

Binnenkort start ik een importbedrijf voor Mexicaanse damesschoenen. Een prachtige elegante schoen met een heel hoog draagcomfort. Wil je er deze zomer leuk uitzien op je hakjes, maar geen zere voeten oplopen, dan zijn deze schoenen echt een uitkomst.

Graag wil ik er zaterdag bij zijn om te leren hoe ik met social media mijn business snel kan opbouwen. Dus dames (heren mag ook), als je nieuwsgierig bent geworden naar deze schoen, geef me dan een duimpje, dan kun je binnenkort alles over deze schoen te weten komen via Twitter en mijn blogs.

Menno Kuiper
11 years ago
Reply to  Yvonne Uleman

Geweldig idee

Als je de schoenen ook FairTrade aan wil bieden, ga ik jou helpen suc6vol te zijn!

Menno Kuiper
MVOplossingen

Yvonne Uleman
11 years ago
Reply to  Menno Kuiper

Super. FairTrade is zeker een aspect waar we serieus naar kijken omdat we dat belangrijk vinden. Zoals het er nu naar uitziet is dat haalbaar. Fijn dat je me daarbij wilt helpen.

Irma
Irma
11 years ago
Reply to  Yvonne Uleman

Hee Yvonne
Leuk dat je idee al zo uitgekristaliseerd is! Ik zie mezelf wel lopen op je Mexicaanse slippers. Dat het er maar een mooie zomer voor zal worden. Groet, Irma

Tina van Bochove
11 years ago

Ik ben er altijd voor in om nieuwe dingen te leren! Wil graag meedoen aan het seminar op 15 januari! Ben je dus erg dankbaar als je mij een duimpje wilt geven! 🙂

Ik probeer via Twitter te tweeten over dingen die mij zelf ook interesseren van anderen. Wat ik zelf leuk vind is een gezonde mix van persoonlijke en zakelijke tweets. Inspirerende quotes, actuele gebeurtenissen, tips & trucs over van alles en nog wat, links naar en info over leuke events of seminars … Alleen maar zakelijk vind ik vaak saai.

Ik realiseer me dat niet iedereen alle tweets altijd even inspirerend en interessant zal vinden! Wil wel heel graag leren hoe je het grootste deel van je volgers van nuttige info kunt voorzien!

Hiske Huiting
11 years ago

Ik heb wel een twitter account en zelfs een groep volgers maar twitter nooit. Gewoon nog niet aan begonnen. Ik begrijp dat dat moet veranderen.
Ik hoorde eens: je hebt me-formers en informers. Me-formers vormen zichzelf, Informers vormen anderen door waardevolle informatie. Ik zal dan wel een Informer willen zijn.
De enige vraag die ik nog heb is, werkt het wel als je klantenkring nagenoeg niet op twitter (of ander social media) zit?

Marja Dedden
Marja Dedden
10 years ago
Reply to  Hiske Huiting

Hallo Hiske,
Zou het met je doelgroep niet net zo werken als met alle netwerken. Je potentiele klanten kom je er misschien niet tegen, maar zij zitten wel in hun netwerk. Net als met netwerken kan je via twitter ook ambassadeurs voor jouw bedrijf vinden. Hoe vaker ze van jou gehoord hebben des te sneller zal men aan je denken wanneer ze iemand met een probleem tegenkomen die jij kan oplossen.

Margje van der Lei
11 years ago

Ik gebruik Twitter, om een korte maar krachtige boodschap door te geven die ik denk voor anderen waardevol kunnen zijn.
Geen gedoe, ellen lange verhalen, gewoon kort, toe the point.
groet

Dominique van de Wijgaart

Hallo Margje,

ik ben het helemaal met jou eens: Kort krachtig en zakelijk is de beste promotie!

Groet,
Dominique.

Klaartje Loose
11 years ago

Ik gebruik Twitter om in contact en in gesprek te komen met een belangrijk deel van mijn doelgroep, namelijk moeders die na het krijgen van hun kind zoeken naar een nieuw evenwicht in hun leven.

Dat betekent dat ik ook veel persoonlijk antwoord op de hartenkreten van moeders met slaaptekort, frustraties en onzekerheden. En dat mijn tweets niet alleen maar ‘zenden’; volgens mij is het contact, de dialoog van belang.

Twitter helpt mij op deze manier om autoriteit in mijn vakgebied te vergaren!

Daarnaast plaats ik links naar mijn blogs; sinds ik dat doe en een behoorlijk aantal volger op Twitter heb verzameld, wordt mijn blog veel beter gelezen.

Ook als ik in een begeleiding of in een kraamzorg (ik ben coach en kraamverzorgende) ergens tegenaan loop gooi ik de vraag op twitter;
zo zorgde ik vorig jaar voor een vrouw die door omstandigheden even geen borstvoeding kon geven terwijl dat heel belangrijk voor haar was, en binnen een uur had ik via twitter donormelk voor haar gevonden!

De bereidheid tot hulp, troost en ondersteuning bieden op Twitter is in mijn ervaring heel groot.
(als tegenwicht tegen alle narcistische tweets)

Ik retweet interessante artikelen of blogs van anderen en help anderen op Twitter elkaar te vinden;
voor mij is Twitter een ideale netwerkplek!

Marijke Faling
Marijke Faling
11 years ago
Reply to  Klaartje Loose

Je bent er :-).
Van Harte!

Anouk Plantinga
Anouk Plantinga
11 years ago
Reply to  Klaartje Loose

Wat gebruik jij dat goed, Klaartje! dat is inspirerend om te lezen en maakt het gebruik van Twitter voor mij helderder. Dank je wel.

Mirjam van Kan
11 years ago
Reply to  Klaartje Loose

Hallo Klaartje. Langzaam begin ik te ontdekken hoe leuk het is mensen te vinden die mijn interesses en competentie delen. Zelf wil ik graag voor moeders zoals jij beschrijft mijn kunde van de ritmische massage naar Hauschka/Wegman inzetten. Wat goed dat ik jouw verhaal hier aantref.

Klaartje Loose
11 years ago
Reply to  Mirjam van Kan

Hi Mirjam,
leuk om je bericht te krijgen! Onder je naam zit geen website verborgen merk ik, dus ik ga even op je googlen ;0)
Groeten en wie weet tot ziens,
Klaartje

Alexander Israel
11 years ago

Bedankt Nisandeh voor je waardevolle uiteenzetting. Ik merk dat ik al veel doe.
Ik heb zelf ook meerdere tips, kijk maar wat je ermee doet. Ze zijn bedoeld om valkuilen te vermijden.

1. Wees selectief in wat je tweet/weet wat je wilt tweeten.
Ik gebruik Twitter selectief en dat heb ik mijzelf echt moeten aanleren. Ik leg uit wat ik ermee bedoel. Ik kan door mijn (over) enthousiasme echt verdrinken in Social Media, zo ook gebeurde me dat met Twitter. Van alles wat me op mijn beeldscherm voorbij kwam, van tuinieren-tips tot het weer in Bhaktapur (wat in Nepal ligt overigens), alles twitterde ik. Het leverde me in een korte tijd honderden volgers op en dat leek een beetje het einde van het medium te zijn. Ik gebruikte het onjuist.

Ik werd selectiever want wat bleek; Tuinieren en het weer in Nepal zijn geen boodschappen die iets zeggen over mijn persoon, er is niets wat daarover te herleiden is naar mij toe. En ook dat is de bedoeling van Twitter… Er volgden mij een hoop mensen die maar 1 ding voor ogen hadden en dat was zichzelf en hun producten te promoten/verkopen. Dat kwam dus doordat zij door mijn tweets getriggerd werden, met als gevolg SPAM.

2. Het toverwoord is Geven.
Als je twittered met de bedoeling te verkopen zonder dat je iets geeft dan voedt je een dood paard: er komt geen hap in. Geven, zoals ik het bedoel, is waardevolle quotes aanhalen, een boekentip, een gratis Business Bootcamp seminar volgen of wat anders doen. Zolang je maar iets geeft om het geven, dan komt het vanzelf bij je terug!

3. Gebruik TrueTwit Validation Service (het is GRATIS! (als Basic versie)).
Nu volg ik alleen mensen die ik interessant vind vanwege hun uitspraken of werkzaamheden en word ik gevolgd door ‘echte mensen’. Doordat ik een TrueTwit account heb aangemaakt is het mogelijk om gerobotiseerde volgers en spammers bij de voordeur te stoppen omdat zij zich moeten identificeren willen zij mij volgen. Al met al levert dit een volgelingenlijst op die nagenoeg schoon is. En dat is voor iedereen prettig.

4. Vermijdt ‘Whales’.
Ook zogenaamde ‘Whales’ moet je vermijden omdat deze jouw eigen mogelijkheden tot het verkrijgen van volgelingen beperken. Whales zijn bijvoorbeeld mensen als Oprah Winfrey en Barack Obama.

Veel Twitter plezier!
Het is het waard…
Groet Alex

Ellen Scholten
Ellen Scholten
11 years ago

Geef, geef en geef!

Ga op dezelfde manier met Twitter om zoals je met IRL netwerken omgaat. Dus: geef zoveel als je kunt.

Geef tips, deel interessante links, retweet zodat je andere mensen helpt etc.

Op die manier kun je er best ook eens iets tussen gooien om je business te promoten.

Suzanne Wartenbergh
9 years ago

Mooie lijst met goed tips!

Ik heb een tip voor iedereen die met Twitter wil beginnen en inderdaad het herkenbare gevoel heeft dat er zo veel ‘onzin’ wordt getweet. Wat moet je daar nou mee. Dit helpt je misschien om dat gevoel een stuk los te kunnen laten.

Iemand vertelde mij ooit dat hij Twitter gebruiken vergeleek met het gebruik van een telefoon. Soms voer je met de telefoon gesprekken met vrienden, soms met zakelijke relaties, soms zelfs met onbekenden. Deze gesprekken kunnen gaan over het leuke weekend dat je hebt gehad, afspraken die je moet maken, enz. Alles wat je maar kunt bedenken. De gesprekken kunnen kort zijn of uren duren. Ditzelfde gebeurt op Twitter.

Grote voordeel van Twitter is dat jij zelf kan bepalen wie je wel volgt en wie niet. Met andere woorden welke gesprekken je wel te zien krijgt en welke niet. En dat er allerlei tools bestaan waarmee je kan filteren, zodat je de voor jou belangrijke tweets niet mist in de bulk van informatie.

Daarnaast ben jij degene die bepaalt wat jij wel en niet communiceert. Dus deel alleen wat jij kwijt wilt. Kortom gebruik Twitter op de manier die bij jou past.

Tot tweets!

Marianne Haverkamp
11 years ago

Sjonge, wat moest ik intern een boel bedenkingen overwinnen om ook te gaan twitteren! Kan me nog wel herinneren dat ik ook zo moeilijk deed toen de kleurentv zijn intree deed in onze huiskamers. Onnodig, onzin, enz waren mijn ideeën daarover.
Op de tentoonstelling Body Worlds in Rotterdam (daar moet je echt heen, geplastineerde lichamen, zo indrukwekkend) las ik de volgende woorden: ‘We stay young as long as we keep learning, acquire new habits, and tolerate disagreement.’
Ik ga dus nieuwe dingen aanleren en Twitter hoort daarbij. Wat ga ik dan de wereld inslingeren? Tips over lezingen, tentoonstellingen, trainingen, alles om ons verder en breder te ontwikkelen, alles om onszelf en onze geest jong en actief te houden! Zoals: De intuitieve ondernemer, een lezing van Michael Bradford in Schipluiden op 27 januari.
En dolgraag wil ik ook naar Nisandeh op 15 januari om interessante mensente ontmoeten en nieuwe dingen te leren!

Linda Hofker
11 years ago

Dank je voor de tips.
Ik ben ooit gestart met Twitter maar had geen idee wat je er zakelijk mee kan doen (ja veel geven en dan…?).
En ik vind het onzin om de ‘wereld’ te laten weten wat ik doe of heb gegeten.
Gevolg…ik deed er niets meer mee.
Deze tips geven ideeën waar ik mee aan de gang kan.
Leuk.

Arlette Dinsbach
11 years ago

Probeer als bedrijf uiteraard mee te doen met het twittergedoe. Geef daarom ook alleen maar tips en kleine weetjes.Heb inmiddels wel volger en volg ook anderen. Maar daarbij houdt mijn ervaring ook op. Ik wil meegaan met mijn tijd en realiseer me dat je als modern bedrijf hier niet meer omheen kan. Maar hoe ik het moet gebruiken? Als bedrijf ook al een facebook account opgezet. Sta op Linkedin etc. Maar het geeft nog teveel het gevoel van moeten en ik zou het ook zo graag leuk willen vinden.
Zo’n seminar zou uitstekend zijn voor mij!

Arlette Dinsbach
11 years ago

Alvast heel erg bedankt voor de 6 duimpjes maar ik heb er nog meer nodig wil ik mee kunnen doen om het allemaal te snappen. Overigens wel hele goede tips gelezen in deze blog dus die kan ik in ieder geval wel proberen toe te passen maar duimpjes helpen mij voor 15 januari a.s.!
Alvast bedankt!