Verhoog je tarieven – geometrische groei deel 4

2781 views | 96 reacties |
shares

Dit is het vierde artikel in de serie met praktisch uitvoerbare, stap-voor-stap systemen waarmee jij jouw business geometrisch kan laten groeien.

Als je het eerste artikel: 3 manieren voor het groeien van jouw business nog niet gelezen hebt, lees dat dan eerst en bekijk ook de videoles die erbij hoort (onderaan het artikel vertel ik je hoe je de video in bezit krijgt).

In artikel 2: jouw systeem voor mond-tot-mondreclame en artikel 3: joint venture endorsed mailing heb ik je verteld over 2 krachtige manieren voor het werven van NIEUWE klanten.

In het artikel van vandaag (en volgende week) laat ik je 2 manieren zien waarop je de gemiddelde omvang van jouw verkoop per klant vergroot.

En de eerste manier is op het eerste gezicht ook de meest voor de hand liggende…

Verhoog je tarieven

Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om op dit idee te komen, MAAR…

De meeste ondernemers hebben hier echt ENORME MOEITE mee. Alsof ze uit een vliegtuig moeten springen zonder reserveparachute.

Als jij lijkt op de meeste kleine zelfstandigen die ik voor de eerste keer ontmoet, hanteer je een te laag tarief voor jouw dienst of product.

In mijn ervaring, zijn de belangrijkste reden hiervoor:

  • Je voelt te weinig (zelf)vertrouwen om een hogere tarief te vragen
  • Je denkt dat jouw doelgroep zich jouw hogere tarief niet kan veroorloven
  • Je gelooft – bewust of onbewust – dat jouw product of dienst ‘het eigenlijk niet waard is’

Ik wil graag wat dieper ingaan op elk van de drie bovenstaande redenen:

1 – Je mist het (zelf)vertrouwen

Wanneer jij weet dat jouw klanten baat hebben bij jouw product of dienst – en je bent te bescheiden, onzeker of voelt je te ongemakkelijk om jouw tarieven te verhogen … dan is het geen zakelijke kwestie, maar een kwestie van (gebrek aan) zelfvertrouwen of zelfwaardering.

Ik heb niet de illusie dat ik je in dit blogartikel met een paar krachtige zinnen kan helpen om hierin een doorbraak te bereiken. Maar ik raad je wel aan om hier werk van te maken, want een gebrek aan 85731355 blogzelfvertrouwen zal je op meerdere gebieden in je leven opbreken, niet alleen op het gebied van goed betaald krijgen voor jouw product of dienst.

Overigens biedt Open Circles Academy met de 3-daagse Breakthrough to Success training een beproefde aanpak voor het overwinnen van de persoonlijke obstakels die jouw zakelijk succes in de weg zitten.

2 – Je bent bang om klanten te verliezen

Wanneer jij bang bent om klanten kwijt te raken zodra jij jouw tarieven verhoogt – dan moet je jezelf 2 vragen stellen.

De eerste vraag is: “Is het echt waar? Ga ik werkelijk klanten verliezen wanneer ik mijn prijzen verhoog?”

Het gebeurt namelijk vaker niet, dan wel; helemaal wanneer je jouw tarieven met slechts 10%-20% verhoogt. Met deze verhoging kun jij jouw omzet met 33% groeien, zoals ik laat zien in de videocursus 30% More Income in 30 Days (meer hierover verderop in dit artikel).

(Overigens, in de Master Entrepreneur training laat ik je zien hoe je jouw tarieven zelfs kunt VERDUBBELEN terwijl méér klanten van je zullen kopen. Je begrijpt dat dat materiaal veel verder reikt dan wat ik met je kan delen in een blogartikel)

De tweede vraag die je jezelf moet stellen is: “Waarom werk ik met een doelgroep die zich niet kan (of wil) veroorloven een hoger tarief te betalen? Of, in iets andere woorden: “Waarom werk ik niet met een doelgroep die wel een hoger tarief kan (en wil) betalen?”

Als je deze tweede vraag beantwoordt met “Ik voel me niet prettig bij het soort welvarende mensen dat een hoog tarief kan en wil betalen – dan is het een kwestie van zelfwaardering of zelfvertrouwen – zie punt 1.

Als je de tweede vraag beantwoordt met: “Ik werk graag met ‘minderbedeelden” of “Het is mijn missie om de minderbedeelden te helpen met mijn product of dienst” – dan is er een oplossing. Je kunt bijvoorbeeld een dag per week of per maand pro bono met jouw doelgroep werken. De rest van de tijd kun je besteden aan het bedienen van een welvarendere groep die bereid is jou hiervoor goed te betalen.

En hoe beter je dit doet… hoe meer dagen per week je ‘vrij’ kunt maken voor het werken aan jouw charitatieve missie, zoals wij doen met onze Open Circles Foundation

3 – Je kunt het zelf niet geloven

Wanneer jij (diep van binnen) niet gelooft dat klanten meer willen betalen voor jouw product of dienst dan wat jij er nu voor vraagt… Of erger, dat je nu al stiekem vindt dat je te veel vraagt voor jouw product of dienst…

Dan moet je… de waarde van jouw product verhogen en/of de waarde ervan beter communiceren.

In de Business Bootcamp ontdek je maar liefst 7 effectieve manieren om waarde aan jouw product of dienst toe te voegen, waardoor het een stuk gemakkelijker voor jou wordt om hogere tarieven te vragen.

Wil jij jouw klant ook gewoon recht in de ogen kunnen blijven kijken terwijl je jouw hogere tarieven communiceert? En wil jij ook weten hoe jij jouw vernieuwde, waardevoller ogende product of dienst krachtiger in de markt zet dan ooit?  81589827

Zorg er dan voor dat je de aanstaande Business Bootcamp niet mist. De inschrijvingen stromen binnen en voor je het weet zijn we volgeboekt.

Klik hier voor meer informatie en aanmelden

Vervolg “30% More Income in 30 Days” Video Cursus

In de video die hoort bij dit blogartikel – de vierde les uit de 7-delige videocursus 30% More Income in 30 Days (t.w.v. €475) – laat ik je verschillende manieren zien waarop jij jouw tarieven kunt verhogen OMDAT en TERWIJL jij jouw klanten ook extra waarde geeft, zonder veel extra moeite.

Om deze 17-minuten durende video in bezit te krijgen, laat me alsjeblieft weten in het commentaarveld onderaan deze pagina:

Hoe denk jij jouw klanten extra waarde te kunnen geven, waardoor jij ook hogere tarieven kunt gaan vragen?

Zodra jouw comment is geplaatst, ontvang je de link naar de videoles over het verhogen van jouw tarieven (vierde les). En vergeet niet bij die videoles een comment achter te laten over hoe jouw inzicht is veranderd na het bekijken van de les.

Tot het volgende artikel en… de volgende videoles (over de tweede strategie voor het verhogen van de gemiddelde omvang van jouw verkoop per klant)

Op jouw succes,

Nisandeh

PS. Deel alsjeblieft dit artikel via de Facebook, Twitter, LinkedIn en Google+ knoppen, want… zo kunnen bevriende ondernemers in jouw netwerk óók van dit materiaal profiteren.

96
Leave a Reply

avatar
86 Comment threads
10 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
86 Comment authors
Mariana AduniEva GundlachNicole NagelgastNaomi DongelmansCobi Rijsdam Recent comment authors
  Subscribe  
nieuwste oudste meest gestemd
Laat het mij weten wanneer er
Joyce Beckker
Gast

Partners op het gloednieuwe platform MiskraamVerwerken.nl mogen meerdere producten/diensten plaatsen met ieder een eigen productpagina. Bovendien mogen ze ook bloggen wat hun naamsbekendheid vergroot. We gaan voor een volkomen win/win/win situatie, met het belang van miskraammoeders voorop.

Esther Molenaar
Lid

Die extra waarde geef ik al door altijd alle vragen te beantwoorden die mijn klant heeft tijdens een training. Dus goede klantenservice. Een online training volgen bij mij betekent ook dat je altijd met al je vragen die opborrelen bij mij terecht kunt. En die vragen beantwoord ik zo snel mogelijk. En natuurlijk overdeliver. Mijn klant krijgt altijd meer dan waarvoor ze betalen. Soms weten ze dat van te voren doordat ik de bonussen communiceer en soms is het een verrassing. En de waarde zit in mijn product, dat ik alles echt stap voor stap uitleg. Niet een compleet verhaal… Lees verder »

Ronald de Vos
Gast

Ik zou graag mijn tarieven verhogen, maar kan ik dat niet beter op 1 januari doen.

Esther Molenaar
Lid

He Ronald, dat zou je denken. Voor nieuwe klanten kun je nieuwe tarieven hanteren. Huidige klanten kun je van de wijziging op de hoogte brengen en zeggen dat ze nog een half jaar van de oude tarief gebruik kunnen maken en dat het daarna echt omhoog gaat.

Evelien Bos
Gast

De extra waarde lever ik door meerdere malen per dag voor mijn klant aanwezig te zijn. Ik verwerk de e-mail van klanten. Hierdoor weten mijn klanten dat ze de controle los kunnen laten. Dat duurt even, maar geeft daarna heel veel rust! 🙂

Edgar Hutte
Gast

Als uurtje-factuurtje freelancer kun je je tarieven zonder meer verdubbelen. Voor mijn activiteiten is dat lastiger. Ik organiseer event en trips voor expats in Brussel. In het begin zette ik mijn tarieven echt te laag neer. Standaard fout… kosten voor mij + een extra “winst” erover heen. Zonder mij de vraag te stellen, wat is het waard voor mijn klanten om met mijn trips mee te gaan? Op een bepaald moment heb ik eens mijn prijzen vergeleken met gewone reisbureaus. Zij hadden prijzen die vergelijkbaar waren met die van mij… Maar waarom? Mijn reizen zijn immers veel interessanter, met meer… Lees verder »

Mandy van Rooij -Strijbos
Gast

Doordat alles handgemaakt is en men een ambachtelijk product, vaak customized kan ontvangen. Een unieke service gericht op de klant.

Alexandra Wilkinson
Gast

Gisteren nog vroeg een potentiële klant, ‘waarom ben jij duurder dan de rest? Een van de redenen is dat ik kleine groepen hanteer, waardoor men veel persoonlijke aandacht en begeleiding krijgt.

Later op de dag zei een cursist na afloop van de training dat ze het zo veel fijner bij mij vind (vergeleken met waar ze eerder trainde) omdat de groepen klein zijn en ze veel meer leert … 🙂

Dennis de Jong
Gast

We zitten in een enorme vechtmarkt als It bedrijf. Herken me enorm in de genoemde argumenten waarom producten goedkoper te maken. Omdat de grote jongens onder ons het tegen prijzen leveren welke wij niet kunnen.

We kunnen zodoende alleen op kwaliteit en persoonlijkheid het onderscheid maken om producten tegen hogere tarieven aan te bieden.

Frans Hendrix
Gast

Als je onderscheidende producten of diensten verkoopt rechtvaardigt dat al een hogere prijs. Een excellent product is voorwaarde om een degelijke prijs te hanteren. Niemand heeft daar moeite mee is mijn ervaring.

Jan van Kilsdonk
Gast

Door aandacht te besteden aan de wensen van mijn klanten ontstaat een beter beeld van zaken die ik in veel gevallen niet meer hoef te doen omdat ze er geen behoefte aan hebben. Daarnaast vragen zij om nieuwe diensten (inzichten in hun administratie/ondernemingsresultaten) die dan weer op de factuur tot uitdrukking komen. daarnaast lukt het door inzet van automatisering het werk in minder tijd te doen zonder de prijs te verlagen (is dus een hogere prijs voor dezelfde dienst).

Nicoline van Boven
Gast

Door goed te luisteren naar de wensen van mijn klant, maak (of vermaak) ik sieraden op maat. Niet de juwelen die je standaard bij de juwelier vind, maar persoonlijke en handgemaakte sieraden die meestal een speciale gebeurtenis uit iemands leven markeert.

Ron Scheerder
Gast

De waarde die ik lever is gigantisch groot, aangezien ik
ondernemers met migraine en andere chronische hoofdpijnen niet alleen op alle gebied (lichamelijk, mentaal, emotioneel) in TOPconditie breng waardoor ze de TOPondernemer kunnen worden, die ze altijd wilden zijn. Ik help hen ook nog eens de hoofdpijn in zeer korte tijd te overwinnen.

En ik geef daar ook nog eens 100% garantie op.

Hun kwaliteit van leven gaat dus flink om hoog en ze zijn in staat om veel meer van hun potientie te benutten waardoor hun onderneming groeit en zij ook als ondernemers.

Ron Scheerder
Gast

By the way, ik werk dus ook niet op uurtje factuurtje basis. Ik werk o.b.v. een traject (prijs wordt bepaald a.h.v. de waarde).

Maarten Vonk
Gast

In een business to business situatie is een verhoging van tarieven redelijk eenvoudig want boekhoudkundig te verwerken. Ik lever rechtstreeks aan de klant en die moet altijd de volle mep plus BTW betalen. Ik repareer muziekinstrumenten en als er onder de streep staat € 80,– per uur is dat veel. Omdat ik specialist ben met 34 jaar ervaring ben ik (veel) meer waard. Vooralsnog heb ik er voor gekozen om dit te laten staan maar achter de schermen anders te rekenen. Er zijn specialistische reparaties die ik als enige in Nederland kan doen. Daar komt bij dat ik door mijn… Lees verder »

Marij Hendrickx
Gast

Pas heb ik nog mijn tarieven verhoogd, omdat ik ontdekte dat ik nog onder de prijs zat van een gewone huisschilder. Alleen, nu laten de klanten het afweten. Kan ook aan de tijd van het jaar liggen…

Marjan vd Brink
Gast
Marjan vd Brink

Een jaar geleden heb ik het hele proces dat je in dit artikel beschrijft gaan doorlopen. Het werken voor minderbedeelden en goedkope prijzen heeft me veel lessen geleerd, in combinatie met de businesskennis van Open Circles.

Nu is het zomer, en straks begint een nieuw werkseizoen: nieuwe uitdagingen en het komt goed!

Bas van Pelt
Gast

Het leuke van je tarief verhogen is dat inderdaad iedereen het accepteert. Ik heb er 1 vraag over gehad waarom ik zoveel duurder was (de verhoging was toen 35%), en die heb ik beantwoord met “omdat ik het waard ben”. Haar reactie was dat ik daar inderdaad gelijk in heb 🙂

Inge Compen
Gast

Hoi Bas, dit vind ik een hele mooie en daar word ik erg blij van. Ik ga het gelijk heel simpel maken als iemand me vraagt waarom ik duur ben “omdat ik het waard ben”. Thanks!

Jaap van Velzen
Gast

Ik heb mijn adviestarieven nooit verlaagd, alleen in de loop der jaren langzaam in stappen verhoogd. Ik heb me nooit verdiept in wat anderen verdienen, maar wel in wat ik mezelf waard vind. Geen enkele opdrachtgever heeft daar ooit een weigeringspunt van gemaakt. Iets heel anders is als een opdrachtgever kosten wil besparen omdat hij het eindbedrag te hoog vindt. Dan valt er altijd te overleggen over het anders indelen of aan anderen delegeren van werkzaamheden. Mijn uurloon is op zich (rond de 100) is voor een andere dus nooit een bespreekpunt geweest. En dat komt omdat ik er geen… Lees verder »

Danielle Overori
Gast

Ik luister goed naar de mening van klanten en andere significanten.

Francis Isken
Gast

Als je te lage tarieven berekent, zegt dat inderdaad iets over jezelf: het klinkt als dat je zelf geen vertrouwen hebt in je eigen kwaliteiten. Met je tarieven geeft je aan wat je waard bent!

Eef de Bie
Gast
Eef de Bie

Dingen aanbieden waarvan ze niet weten dat het mogelijk is.

Sandra Jacobs
Gast

Mooi artikel… ben inmiddels zelf zover dat ik een hoger tarief vraag dan de gemiddelde coach… en dat durf omdat ik het waard ben 🙂

Rob Bakker
Gast
Rob Bakker

Ben zeer benieuwd hoe ik de hogere prijzen kan weerleggen, meestal wordt ik gemaild en of gebeld, tegenwoordig staat op kunststofkozijnen via Google vraag hier 6 offertes aan vrijblijvend, hierachter zitten bedrijfjes die ons laten betalen voor een leads € 20 pstuk en dus niks anders doen dan leads verkopen, geen info over de bedrijven kunnen geven. Ik wil hier niet aan meedoen want het wordt prijsverkoop. Je legt ons uit in blog dat je niet komt verkopen, dus probeer ik de mensen te helpen een oplossing voor hun probleem, en adviseer ze naar onderhoudsvrije kozijnen en produkten die zeer… Lees verder »

Sheela Vyas
Gast
Sheela Vyas

Door goed te kijken, voelen en te luisteren naar (potentiele) klanten nieuwe en/of gecombineerde diensten aan bieden.

Elvira Rouwenhorst-Pont
Gast

Pas nog onze tarieven verhoogd en daar kregen we geen enkel commentaar op. Er zijn inderdaad af en toe mensen die aangeven dat we “te duur” zijn, maar vrijwel iedereen kiest uiteindelijk toch voor onze diensten. Dat komt omdat we altijd een gesprek voeren met ouders (wij helpen kinderen die moeite hebben met een of meerdere schoolvakken om betere resultaten te behalen en meer zelfvertrouwen te krijgen). Daardoor krijgen ze een goed beeld van de problemen van hun kind én het vertrouwen dat wij degenen zijn die de problemen kunnen verminderen of oplossen. En dan zijn ze bereid om de… Lees verder »

Martine Verweij
Gast

Ik heb dan wel de Master Entrepreneur gedaan (die ik iedereen aanraad :)), maar ik heb mijn tarief ver-15-voudigd! Van € 5 per kruidenwandeling naar €77,85 per uur en ik heb nog nooit zoveel aanvragen gehad voor een kruidenwandeling. Alle adviezen die ik tot nu toe geleerd heb van Nisandeh Neta werken!

Marijke Willems
Gast

Wow, geweldig! Al helemaal als je merkt dat het juist klanten aantrekt in plaats van afstoot. Wat een energie komt er dan vrij! Dank voor het delen!

Cynthia Morlog
Gast
Cynthia Morlog

Ik denk dat ik mijn klanten extra waarde geef doordat ik anderen graag dingen leer. Als mijn klant bereid is te leren waardoor dingen beter/makkelijker gaan in de toekomst of efficiënter gaan in de toekomst waardoor hij/zij er (meer)aan kan verdienen. Denk ik dat ik van grote waarde ben.

Saskia Post
Gast

Een van de mensen die ik coach heeft van mij geëist dat ik mijn prijs flink verhoogde voordat ze verder met me wilde. Nu ik deze blog lees ga ik die prijsverhoging maar doorvoeren aan iedereen. 🙂

Inge Compen
Gast

Ik lees hieronder bij de comments een mooie waar ik heel blij van word: aangeven dat ik het waard ben. Daar gaat het voor mij over. Zit dus in het puntje 1. Ik ga het gewoon zeggen “omdat ik het waard ben”.

Monique Lutz
Gast

Ik wéét al dat ik veel meer waarde bied dan de prijs die ik nu voor mijn producten en diensten vraag.

Maar er zitten nog wel wat overtuigingen in de weg, onderhuids.

Bovendien ben ik bij het berekenen van mijn prijs veel te veel gefocust op ‘wat kosten alle afzonderlijke delen bij elkaar opgeteld?’ in plaats van ‘wat is de waarde hiervan, wat levert t deelnemers op?’.

Ik zet stappen, maar ik ben er zeker nog niet.

Jan Everts
Gast

Ik vrees dat ik al heel veel waarde lever, maar dat zelf niet altijd besef. Mijn lat ligt erg hoog en dus vind ik dat ik veel moet leveren. Rationeel kan ik bedenken dat ik veel meer lever dan ik vraag.

Het wordt inderdaad tijd dat de tarieven omhoog gaan. Net als een aantal anderen hier kijk ik naar de stukprijzen ipv naar de waarde voor de klant..

Reinier Bloem
Gast
Reinier Bloem

Meer focussen op wat de klant wil ipv wat hij (volgens mij) nodig heeft.
Meer focus op de inhoud en de uitvoering meer aan anderen overlaten. Uitvoering kan dan eenvoudig voor een lager tarief of door iemand met hetzelfde tarief, maar die het specifieke werk sneller kan.

Annemieke van Loenen
Gast

Ik heb zelfs nu regelmatig mensen die mijn tarieven niet kunnen betalen, en wegblijven wanneer de zorgverzekeraar het af laat weten, terwijl ze wel mijn hulp nodig hebben! Daarom ga ik mijn tarieven niet verhogen!

Astrid Claes
Gast

Door op maat advies te geven en vaardigheden om dit blijven zelf te beheersen.

Helle Rosted
Gast

Door mijn gepersonaliseerde service uit te breiden

Luc Stevens
Gast

Door bij een gesprek met de klant niet alleen te luisteren naar wat hij vraagt, maar ook zelf voorstellen te doen over hoe hij sneller en efficiënter kan werken, gebaseerd op mijn ervaring.
Zo krijgt hij een oplossing die nog beter is dan hij zelf had gedacht.

Joke IJlst
Gast

Door ook tussen de astrologie lessen door vragen van cursisten (per mail) te beantwoorden. Ik ga dit jaar trouwens ook 1-op-1 Skype sessies van 20 minuten aanbieden waarin ze hun vragen kunnen stellen!

Anita Brink
Gast

Ik luister naar de klant, bied maatwerk en bouw toetsmomenten in waarbij de klant en ik samen bepalen of we nog op het juiste spoor zitten en hetzelfde doel nastreven.

Mark Verschoor
Gast

Extra waarde geef ik mijn klanten door aandachtig en met vertrouwen ( zij zeggen dit zelf in hun reviews) het verkoopprovisie te doorlopen. Door genoeg tijd voor uitleg en demonstratie te nemen begrijpen klanten beter wat de waarde is van hun ingebrachte verzamelingen of sieraden om tot een verkoop beslissing te komen.

Mark Verschoor
Gast

Provisie = proces

Monique van Dam
Gast

Mijn klanten krijgen altijd veel meer dan ze verwachten. Ik ben van plan die extra service in een pakket te stoppen en beter te communiceren.

Anne Fierlafijn
Gast
Anne Fierlafijn

Door steeds op de hoogte te blijven van nieuwe efficiënte behandelmethoden en deze op maat aan te bieden.

Wil Vis
Gast

Sterker nog, mensen die ik gratis help nemen het niet zo nauw met afspraken en het resultaat is er dan ook naar. Iets waar je voor betaalt is meer waard.

Marie-Astrid
Gast

Relatief veel tijd in mijn lessen gaat op aan het steeds weer uitleggen en oefenen van dezelfde dingen. Ik ben nu bezig een korte videocursus samen te stellen met de basisvaardigheden en kennis om piano te spelen. Begin dit jaar heb ik (met lood in mijn schoenen, inderdaad) mijn uurtarief verhoogd met 3 euro, wat neerkomt op 7%. Niemand van mijn vaste klanten maakte daartegen bezwaar, wel was er een die vroeg welk tarief mijn streven is en een die vroeg om gezinskorting. Je suggestie om kapitaalkrachtige klanten een hoger bedrag te vragen zodat je de “minder bedeelden” gratis of… Lees verder »

Roy Somer
Gast

Doordat ik maatwerk levert, toetsmomenten inbouwd, luister naar de klant, is de kwaliteit van mijn rijlessen meer dan de klant verwacht. Ik denk dat het tijd is om mijn lesprijs te verhogen

Wim van der Hoek
Gast
Wim van der Hoek

kwaliteit – service – inzet – vertrouwen en motivatie tonen

Liesbet Muijlwijk
Gast

Drie jaar geleden heb ik mijn tarieven fors verhoogd en daarna nogmaals na een jaar. Ik hanteer het hoogste tarief voor colon hydrotherapie in Nederland, maar bied veruit de hoogste waarde. Onze cliënten krijgen naast veel persoonlijke aandacht en de beste manier van behandelen veel extra’s, zoals gratis gebruik van onze luxe massagestoel voorafgaand aan de behandeling, een prettige wachtruimte met ontspannende muziek zelfs op de toiletten, een luxe Bidet toilet met verwarmde zitting, een infrarood warmtepaneel boven de behandeltafel, aardingslakens op de behandeltafel en tegen een kleine extra vergoeding wordt ook de magneettherapie toegepast tijdens de behandeling. Vooral na… Lees verder »

Sabine Hess
Gast

Ik vraag voor mijn trainingen en coaching best goede prijzen maar ik kan me voorstellen dat ik dit nog kan verhogen. Ik vind de gedachte van high end klanten heel aantrekkelijk maar daarbij heb ik toch nog het idee dat mijn klanten dat niet zullen betalen. En ik ben nu bezig met een online training in 1 dag weten wat je wilt en ik ben nog aan het nadenken over de prijs. Ik wil het in ieder geval niet te duur maken omdat ik deze training ook wil inzetten om meer bekendheid te krijgen en als instap voor andere trainingen.… Lees verder »

Marjolein Kalter
Gast

Beste Sabine,
Is 15 euro voor een fles wijn veel of weinig?

Je vraag wat je voor een online training zou moeten vragen is niet zomaar te beantwoorden.
Wanneer je primaire doel is meer naamsbekendheid te krijgen, dan kan ik me voorstellen dat je de prijs lager houdt.

En je kunt ermee spelen.

Grootse groet,
Marjolein

Gonny de Wit
Gast

Klanten ervaren rust en meer controle over hun eigen tijd, waardoor ze meer aan hun bedrijf kunnen werken. Daarnaast krijgen ze er een teamlid bij en een sparringpartner (MasterMindGroep-lid). Ze starten vaak met het delegeren van de telefoon(service) en daarna komen de meer backoffice werkzaamheden / mails beantwoorden, nabellen offertes, afspraken maken zelfs de administratie. De ideale klanten (20/80 regel) erkennen de waarde – toch kan iedere ondernemer die euro maar 1x uitgeven. Daarom maken wij een “secretaresseboek” aan, waarin alle werkzaamheden uitgebreid in een stappenplan verwerkt worden – zodat die klant dit weer doorgaan uitbesteden aan goedkopere krachten of… Lees verder »

Artur Schmal
Gast

Ik denk dat het goed is om af te stappen van de ‘uurtje-factuurtje’ mindset, en een value based pricing benadering te gaan hanteren.
Per project bekijken wat de waarde op lange termijn voor de klant is, en die waarde ook communiceren in de offerte.

Alex Weber
Gast

Door opleiding en specialisatie in sportvoeding hebben mijn klanten het resultaat dat ze graag willen. Door het juiste tarief te vragen voor het totaalpakket in plaats van uren factureren krijgt het product de waarde die het verdient en zijn mensen ook bereid er meer voor te gaan.

Gert-Jan Brandenburg
Gast

Eenvoudig:

Elke vraag strikt persoonlijk beantwoorden;

Het antwoord vergezellen van een ongevraagde aanmoediging, tip of wegwijzer;

Vóóraf aangeven dat je graag een stap wilt maken, maar alleen als het van waarde is voor de ander.
Gert-Jan