Jij vraagt, ik antwoord

2687 views | 213 reacties |
shares


Een paar weken geleden hadden we weer een succesvolle Business Bootcamp en in de pauzes kwamen honderden deelnemers naar het podium om zich voor te stellen, een praatje te maken, me om een handtekening te vragen in hun boek, en vooral… om een vraag te stellen.

Jammer genoeg heb ik tijdens de Business Bootcamp niet veel tijd om deze vragen te beantwoorden en om heel eerlijk te zijn… heb ik ook heel weinig tijd om goed na te denken en een fatsoenlijk antwoord te formuleren.

Maar omdat er zoveel vragen zijn en ik de opluchting, het plezier, het enthousiasme en de gedrevenheid zag bij de mensen die wel een antwoord van me kregen, leek het me een goed idee om te proberen al jouw vragen online te beantwoorden…

Hier is mijn idee…

Jij plaatst jouw vraag over jouw zakelijke, financiële of persoonlijke succes in het commentaarveld hieronder – en elke week kies ik een vraag uit en beantwoord die in een korte (3 minuten durende) video, die ik op YouTube en Facebook plaats.

Op deze manier kan iedereen profiteren van jouw vraag en mijn antwoord.

Ook nodig ik iedereen die de video bekijkt uit om bij te dragen met hun antwoorden en meningen, zodat de waarde ervan zich vermenigvuldigt.

Als ik jouw vraag uitkies om te beantwoorden… krijg jij een hele speciale verrassing van ons. Ik beloof je dat je het geweldig gaat vinden!

En dus… hier een paar ‘regels’:

  1. Plaats 1 vraag per comment
    Als je een tweede vraag wilt stellen, plaats dan een nieuw comment.
    Plaats niet meer dan drie vragen (zodat anderen ook nog een kans krijgen).
  2. Voordat je een vraag plaatst – lees eerst de vragen die al gesteld zijn
    Als jouw vraag er al staat, is het niet nodig om hem nog een keer te plaatsen.
    Wat je dan doet is reageren op het comment en ons te laten weten dat jij het antwoord erop ook wilt weten.
    Dat helpt ons om te beslissen welke vragen het meest populair zijn.
  3. Houd je vraag kort en algemeen
    Goede voorbeelden van vragen zijn:
    – Wat is je favoriete business boek en waarom?
    – Wat was je grootste zakelijk fout en wat heb je ervan geleerd?
    – Hoe blijf je gefocust en gecommitteerd als dingen fout gaan?
    – Wat is je belangrijkste succesgewoonte?
    – Als je alles over moest doen, hoe zou je dan beginnen?

Dat is het.

Jij vraagt. Ik antwoord.

En als we jouw vraag uitkiezen, krijg je een hele leuke verrassing.

En… onthoud in elke geval…

Elk comment op ons blog brengt je dichter bij een gratis training.

Lees in de komende weken eens wat artikelen die we in de afgelopen tijd hebben geplaatst (hier vind je een lijst) en vergeet niet jouw comments te plaatsen.

Met 1 ster (25 comments) neem je al kosteloos deel aan het Communication for Success seminar (t.w.v. 475 euro), dat na de zomer plaatsvindt.

En als je ambitieus bent, kun je nog een GRATIS plaats verdienen in de driedaagse Breakthrough to Success training in september (t.w.v. 2.975 euro) – als je 3 sterren hebt (150 comments).

Ik kijk ernaar uit jouw vraag te lezen (en te beantwoorden) – plaats jouw vraag simpelweg in het commentaarveld hieronder.

En stuur dit artikel ook door naar je

  • - Facebook-vrienden
  • - Twitter-volgers
  • - LinkedIn connecties
  • en bloglezers...

Op jouw succes!

Nisandeh

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
213 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Bart Bouman
9 years ago

Hoe krijg ik aanmelders op m’n opt-in?

Er staat een mooi gratis product. Twitter, LinkedIn en Facebook verwijzen er naar door, toch “vang” ik maar weinig e-mailadressen voor m’n database-mailing.

B.

Eveline Haspels
7 years ago
Reply to  Bart Bouman

Misschien is de titel niet prikkelend genoeg? Hoe kun je het zo opschrijven dat mensen het echt willen hebben?

Groetjes, Eveline

Arineke Elsenaar
9 years ago

Welk inhoudelijk verschil zit er tussen een blog en een E-Zine?

Cline van Wijk
9 years ago

Dank, Nisandeh en alle deelnemers voor de inspiratie en mijn dagelijkse boost!

Eindelijk heb ik gevonden hoe ik geld kan verdienen met mijn passie: verhalen schrijven – een erg creatief proces dus, dat ik niet kan uitbesteden.

Nu leer jij me hoe ik daar veel geld mee kan verdienen. Fijn. Maar is er een mogelijkheid om ‘concious miljonair’ te worden en nog steeds zelf te blijven schrijven? Ik wil géén manager worden, dat heb ik al te lang gedaan. Ik wil wel samenwerken met anderen, maar heel graag zelfstandig blijven.

Marleen Luiten
7 years ago
Reply to  Cline van Wijk

Hi Cline, dat klinkt als een perfecte uitdaging. Ik denk dat je als schrijver uiteindelijk echt geld kan verdienen als je boeken bestsellers worden, er een film van gemaakt wordt en/of in 20 talen vertaald uitgegeven worden. Het proces van het schrijven kun je inderdaad niet uitbesteden, de rest wel. Editing, vormgeving, productie en distributie. Een uitdaging om de beste te worden dus! Succes!!!

Henri Stelder
9 years ago

Beste Nisandeh,

Mijn vraag is simpel. Hoe vind ik meer klanten voor wie ik de financiele administratie, jaarrekening en belastingaangiften kan verzorgen. Het is erg moeilijk voor me om meer klanten te vinden.

Dank en groeten, Henri Stelder

Nisandeh Neta
9 years ago
Reply to  Henri Stelder

Hi Henri,
I made your question a bit more general – discussing how to get more clients…
Hope that helps and I’d love to hear more ideas…

Anna Klijn
9 years ago

Nisandeh,

Er zijn zoveel voorbeelden, trainers, ‘leiders’, coaches, studies, boeken.

Wanneer je ergens mee bezig bent en materiaal aan het bestuderen bent, merk ik bij mijzelf dat ik de style van mensen van wie ik leer toch wel enigszins overneem.

Hoe voorkom je dat en hoe laat je je authentieke ‘ik’ naar boven komen. Hoe laat je je authentieke stem horen?

Want daar gaat het uiteindelijk om. Jezelf laten zien en niet iemand anders nadoen.

Dave de Lange
9 years ago
Reply to  Anna Klijn

Ik denk dat het een combinatie is van beide, Anna.
Je bent immers een “product” van je opvoeding.
Je hele leven doe je mensen na, neem je dingen over van mensen.

Dus dat principe kun je niet omheen en moet je volgens mij ook niet willen.
Het is beter om daar zo goed mogelijk gebruik van te maken en goed op te letten wie je “nadoet”.

Maar dan mix je dit met jouw “authentieke” zelf, zodat je het juiste effect krijgt.
Betekent wel dat je je bewust moet zijn van wat dat “authentieke” van jou nu precies is…

Daphne van den Boogaard
Reply to  Dave de Lange

Daar zit ‘m precies de crux Dave: bewust weten wat dat authentieke van jezelf nu precies is. Want pas als je dat helder in beeld hebt, kun je er dichtbij blijven én helder naar buiten brengen. Synchroon leven en communiceren, dat is ware kracht.

Voor mij een uitdaging. Aanvoelen van wat anderen willen en me daarop aanpassen is mijn tweede natuur. Dat komt me goed van pas in mijn werk, maar zorgt er ook voor dat ik me regelmatig afvraag wie ik in de kern nu werkelijk ben.

Nisandeh, ik sluit me bij de vraag van Anna aan. In mijn variant: hoe herken je je authentieke zelf en blijf je daar dichtbij?

Peter Overmeijer
9 years ago

Hallo,
Ik wil graag dat mijn bedrijf succesvol is zodat ik mensen die niet meer willen of wilden leven de zin weer terug mag geven, nu kom ik steeds vaker in contact met kinderen van 8, 9 jaar die gewoon dood willen, ik heb hier al hele mooie resultaten in mogen boeken dat is het probleem niet, dat komt daarna. doordat er in mijn privé situatie ook veel gebeurt waardoor ik dit geen plaats voor mij zelf meer kan geven brand ik op, wordt zwaarmoedig en wil het liefst mij zelf verstoppen, hoe hier mee om te gaan?
Want dit is wel wat ik wil!!

Suchita Peeters
8 years ago

Hallo Peter,

Ik herken wat je vertelt. In mijn werk met ernstig getraumatiseerde mensen gebruik ik the Work of Byron Katie, een goede methode om stressvolle gedachten te onderzoeken.

Ik zie collega’s worstelen met de ernstige verhalen die zij horen en de situaties die zich voordoen en ik merk dat hoe vaker ik the Work gebruik hoe beter ik er mee kan omgaan. Basis is vooral diep van binnen het weten dat ik alleen mee kan lopen met een ander.

Hij/zij geeft zelf zijn leven vorm, op welke leeftijd ook. Dan blijf ik goed beschikbaar voor mezelf en zo ook voor de ander. Mocht je hier over uit willen wisselen of verdere vragen hebben dan kun je me altijd mailen.

Hartelijke groet, Suchita

Amalia Arrindell
9 years ago

Ik heb veel tijd en geld geïnvesteerd in mijn scholing en ontwikkeling ten aanzien van business vaardigheden. Ik heb met name ook veel geleerd via Open Circles, mijn dank daarvoor is groot.
Mijn vraag:
Ik ben er aan toe om een doorstart te maken met productontwikkeling. Er is onlangs een succesvolle scriptie geschreven door een student over een methodiek die ik heb ontwikkeld, ik heb een spelversie 1.0 ontwikkeld waar mensen tevreden over zijn. Ik zou mijn producten tegen low cost er echter professioneler willen laten uitzien. Heb jij tips/ideeën hoe ik dat zou kunnen doen?

René Borghouts
9 years ago

Hallo Amalia,
Misschien kan ik een antwoord op je vraag c.q. oplossing voor je probleem geven. Ik kan voor jou mijn brede ervaring en kennis in visuele communicatie inzetten evenals mijn achterliggende netwerk. Wil je mij eventueel wat meer informatie geven? (Uiteraard zal ik je gegevens vertrouwelijk behandelen).

Remko Zuidema
9 years ago

Beste Nisandeh,
Hoe ziet jouw ideale onderwijs systeem eruit voor de basisschool en in welke stappen komen we daar, vanuit het huidige “systeem’?
In mijn werk in de bouw- en vastgoed zit ik in een zeer traditionele wereld met veel weerstanden om het anders te (moeten) doen, doch moet het een makkie zijn t.o.v. de onderwijs professionals.
Vervolgens wil en kan ik daarmee in een van de landelijke politieke partijen (waarin ik nu meeschrijf aan het verkiezingspramma) een fundamentele verandering qua manier van onderwijs geven aandragen en vooral laten meemaken.
Kan ik meteen leren hoe het in die andere traditionele wereld ook te introduceren…..
De hartelijke groeten,
Remko

Leni Minderhoud
9 years ago

Dag Nisandeh,
In het kader van niet wachten maar doen, gelijk mijn vraag. Deze gaat over mijn target audience. Die heb ik sinds de Master Entrepreneur in juni beperkt tot 45plus hoger opgeleide mannen (coaching en counselling naar nieuw werk of een carriereswitch). Eigenlijk een driedubbele beperking, en daardoor wel een niche. Het voelde als een opluchting om te kiezen en me ergens vol op te kunnen richten. Dit is een niche waar ik in het algemeen positieve reacties op krijg. Het maakt nieuwsgierig want ik krijg altijd de vraag, waarom alleen mannen. En daarop heb ik een goed verhaal.

Echter, sinds ik hier meer op focus, krijg ik toch ook interesse van vrouwen. En vooral vrouwen nemen sneller de stap naar begeleiding. Het vergt heel wat overtuigen en mails heen en weer om mannen over de streep te halen. Dus ik twijfel of ik de focus toch niet op hoger opgeleide mannen èn vrouwen moet leggen. Of me op de vrouwen te richten. Nu moet ik bekennen dat ik nog niet voldoende mijn focus heb gecommuniceerd, en ook nog geen specifiek marketing offensief ben begonnen. Iets houdt me een beetje tegen….
Wil ik wel zsm gaan doen, evenals binnen een week een paar blog artikelen over dit onderwerp schrijven.

Mijn vraag is dus hoe stap ik over de twijfel heen of ik wel de goede target audience heb gekozen?

Alvast dank!

Leni

Koos van Overbeeke
9 years ago

Hallo Leni,

Als jij door je in de communicatie meer op mannelijke 45 plussers te richten meer vrouwelijke klanten aantrekt is dat een gegeven.

Ga lekker met ze aan de slag en zie het als jou strategie die een iets andere maar wel leuke uitkomst geeft dan je had verwacht.

Of werk je liever niet met vrouwen?
In dat geval zou je eens een paar vrouwen kunnen vragen wat hen in jouw nieuwe strategie aansprak en mogelijk kun je daar dan op bijsturen.

Succes en hartelijke groet,
Koos

Elfriede Krauth
9 years ago

Goede vraag. Ik heb nu een doelgroep (wetenschappers), en het is onwijs prettig maar een doelgroep te hebben. Maar binnen de doelgroep heb je ook weer verschillen. Beginnende wetenschappers hebben andere problemen dan gevorderde. Daar wil ik misschien door verschillende producten op inspelen, misschien ook niet. Het antwoord op Leni’s vraag zou mij hierbij ook helpen.

Groeten, Elfriede

Nisandeh Neta
9 years ago

Hi Leni and all the others that struggle with defining your target audience.
I hope that this video will guide you in the right direction…
I look forward read any other ideas.

Elfriede Krauth
9 years ago

Hoi Nisandeh,

dank je wel voor de mogelijkheid je op deze manier een vraag te kunnen stellen!

Mijn vraag gaat over “goal management”. Hoe krijg je het voor elkaar bij zoveel doelen de focus te houden?

Iedereen een fijne zomer,
Elfriede

Soes Sagoenie
9 years ago

Dag Nisandeh,

Dank je voor deze gelegenheid.
Mijn brandende vraag is: Mijn massage-olie geneest mensen met astma, bronchitis en hooikoorts. Hoe overtuig ik dit met een korte zin waarin ik het woord “luchtwegen” mag noemen.
Ik heb het op mijn manier geprobeerd, tot nu toe geen resultaat geboekt. Heb heel veel gratis weggegeven en hoor niets terug.

Dank je,
Soes

Mathieu Westerweele
9 years ago

Beste Nisandeh,

In je book “Elements of Success” beschrijf je op unieke wijze een methodiek om je wensen werkelijkheid te maken. Ik zie veel overeenkomsten met de hit “The Secret”, echter jou werk is een aantal jaren eerder gepubliceerd. Hoe ben er achter gekomen dat dergelijke, soms wat “zweverige” dingen werken? Wie waren jou leermeesters?

Diederik van der Boor
9 years ago

The Secret ook mede afgeleid is van Think and Grow Rich van Napoleon Hill. Ik weet niet waar Nisandeh zijn inspiratie van heeft, naar die aanvulling ben ik ook wel benieuwd. 🙂

Napoleon Hill heeft begin 19e eeuw vele rijke succesvolle mensen geinterviewed, en beschreven wat zij anders doen. Hij schrijft steeds “There is a secret” en laat het jou tussen de regels door ontdekken.

…tot iemand natuurlijk “The Secret” publiceert, en het het publiekelijker maakt. Nu is dat verhaal niet helemaal compleet, maar wel behapbaar geworden voor de grotere massa.

Amalia Arrindell
9 years ago

Ik ben nu ruim 7 maanden trouw aan het bloggen. Het is ook een mooi reflectietool voor mijn business. Ik krijg zo af en toe reacties en heb flink wat “passieve” volgers. Kun jij wat tips geven om het aantal reacties te verhogen?

Nisandeh Neta
9 years ago

Hi Amalia…
I answered your question about getting more comments to your blog in the video below.
If you’ll implement these ideas – they will work for you.
Anyone – any other ideas? Please post them below…

Marion Geyer
Marion Geyer
9 years ago

Hi Nisandeh,

Na een grote omslag in mijn leven, o.a. een burnout en scheiding, ben ik rond mijn 50e een studie begonnen als beeldende therapeut. Ik woon en werk nogal afgelegen en daardoor was het moeilijk om een praktijk op gang te brengen. In een omgeving waar men alles gauw raar of zweverig vindt. Toch ben ik mij verder gaan ontwikkelen en nu heb ik drie hoofd beroepen waarvan men weinig onderling verband ziet.
Hoe moet ik mij naar buiten profileren? Is het echt noodzakelijk dat ik één van de drie moet kiezen?
Als men mij vraagt wat ik doe weet ik niet hoe ik het in het kort kan zeggen! Adverteren is ook lastig, zodoende heb ik alles onder een noemer gebracht maar de naam geeft niet weer waar het om gaat.

PS: Als ik het mij kon veroorloven was ik elders gaan wonen, maar ik zit hier goedkoop, heel fijn en in de natuur.

vriendelijke groeten,
Marion G.

Leni Minderhoud
9 years ago
Reply to  Marion Geyer

Dag Marion,

Ik heb even op je LinkedIn profiel gekeken, want ik was nieuwsgierig naar de drie richtingen. Of kun je ze ook producten noemen?
Ik vind trouwens Healing Art een mooie uitdrukking voor wat je doet. Al ligt het er ook aan wie je wilt bereiken. Het woord Healing levert bij sommigen irritatie op. Maar voor anderen juist weer helemaal niet en die herkennen zich er in.

Wat was de gemene deler die je er uit had gehaald? Wel slim om dat bij drie producten te doen. Er is vast een focus te bedenken waaronder alles valt. Zeker omdat het volgens mij geen grote uiteenlopende producten zijn.

Je wekt wel de nieuwsgierigheid op!

Leni

Lieve Leysen
9 years ago
Reply to  Marion Geyer

Hey Marion,

Zelf ben ik 53, heb twee jaar geleden ook een burn-out gehad en ontdekte in december 2011 dat mijn man een relatie met een andere vrouw had.

Begin dit jaar heb ik besloten om helemaal voor één doel te gaan; één aktiviteit ipv de verschillende die ik vorig jaar had klaargestoomd.

Sinds ik die beslissing heb genomen, gaat als veel vlotter.
Ik ga sneller vooruit; verspreid het woord makkelijker; behaal steeds meer doelen en voel me heel gelukkig.

Ik ben ervan overtuigd dat, als jij uit je drie activiteiten die er uitpikt die het nauwst aan je hart ligt, jij hetzelfde zult ervaren als ik.
Alles zal veel gemakkelijker worden. Probeer het. Wat heb je te verliezen?
Succes!

Louise Jenei
9 years ago

Nisandeh, thank you so much for giving us the opportunity to ask you a question.

Do you know about any sociographics statistics being available like there are demographics. And if so where can I find them?

Many thanks in advance,

Louise Jenei

Gonny de Wit
9 years ago

Netwerken vind ik leuk. Toch heb ik het probleem dat ik mijn stem kwijtraak en dan wil ik wat zeggen en dan kom ik niet boven het geluid uit. Irritant. Thuisgekomen na de Business Bootcamp wilde ik hierover enthousiast vertellen, maar had ik geen stem meer.
Natuurlijk heb ik van alles al geprobeerd: genoeg drinken; mentol snoepjes.
Ben ik de enige? Tips?

Marloes de Bruijn
Marloes de Bruijn
9 years ago
Reply to  Gonny de Wit

Hi Gonny,

Het zou kunnen zijn dat je in bepaalde situaties anders omgaat met jouw ademhaling. Dit kan effect hebben om jouw stem(gebruik).
Diep inademen en nog langer uitademen, buikademhaling,….
bv zangles zou jou goed kunnen helpen.
Misschien heb je daar helemaal geen zin in. Ik weet wel, als je je stem kwijt bent, kan je altijd fluisteren. En uit ervaring weet ik: als je gaat fluisteren, wordt iedereen vanzelf stil en kunnen ze je allemaal verstaan als ze dat willen en jij dit afdwingt. 🙂

Suchita Peeters
8 years ago

Hi Nisandeh!

Inspiring to read your blogs and participating in a ‘family’, sharing and inspiring others. Love to be a part of it!

I will be in the Business Bootcamp in October and I have one burning question for you/others:

As I am emigrating to Saba, Dutch Caribbean, which is a small island (will go out to other islands as well and start on Saba) and there are only 1800 people, as a psychotherapist with specific deep techniques to get clear about underlying beliefs that activate all kinds of complaints – and I know I am good at it! – , how can I find my target audience? Someone recently said: ‘you are your niche’. That made me think…

What are your thoughts and/or suggestions on this?

Thanks for your answe!

Wilko van der Ploeg
9 years ago

Toch erg, dat het me moeite kost om een vraag te bedenken, misschien komt het, omdat jij, Nisandeh, zo makkelijk toegankelijk bent om vragen direct te beantwoorden. Maar naar aanleiding van de dingen waar we over gesproken hebben, de diverse tijdschriftartikelen over je van afgelopen jaar en de dingen die je zelf over jou verteld hebt, heb ik het idee, dat een biografie over je leven heel interessant en voor velen leerzaam zou zijn. En het liefst natuurlijk een autobiografie, want aangezien jij jonger bent dan ik, heb ik weinig zin op een ‘posthume biografie’ te wachten…
Dus : Nisandeh, heb je al tijd ingeplanned om op het moment dat je stopt met Open Circles en begint met het aanpassen van het systeem van educatie een biografie te schrijven?

Jan van Baardewijk
9 years ago

Sterke vraag Wilko! Lijkt me heel interessant ;).

Koen Snoek
7 years ago

Misschien een stomme vraag, maar waarom toon jij bij je blogberichten geen datum? Is dit een bewuste “tactische” keuze?

Leni Minderhoud
7 years ago
Reply to  Koen Snoek

Hi Koen, dit is een hele goede vraag. Ik had voorheen ook mijn eigen blog berichten met een datum. Ik merkte dat ik een jaar later, ook al had ik maar een enkele reactie gehad, mijn blogartikel weer kon plaatsen, met een enkele wijziging. Het is dan handig om geen datum te hebben, omdat het steeds actueel blijft.

Soes Sagoenie
9 years ago

Nisandeh, dank je dat wij de kans krijgen om vragen te stellen.
Sinds ik terug ben van de Business Bootcamp van juli 2012 ben ik het eea aan het toepassen in mijn business.
Ik wil graag een email nieuwsletter maken met een list.
Hoe kan ik dit het beste doen/maken.
Heb je een voorbeeld voor mij aub?
Nisandeh, hoe heb jij het gemaakt?
Soes Sagoenie

Kees van der Stel
9 years ago

Hallo Nisandeh.
Als ik mijn checklisten van het Business Bootcamp en de andere seminars van het afgelopen halfjaar naloop heb ik zo ongeveer alles geïmplementeerd wat je aangeraden hebt en ik heb er alle vertrouwen in dat mijn niet mis te verstane inspanningen hun vruchten zullen afwerpen. De eerste signalen zijn positief. Er zitten nog geen nieuwe klanten in de wachtkamer…..;-). Geduld siert de mens.

Ik loop al jaren rond met de vraag: “Er is iets cruciaals dat ik niet weet rond de opbouw van mijn bedrijf. Wat zou dat kunnen zijn?” Als ik met mijn inspanningen van het afgelopen halfjaar deze vraag beantwoord heb zou dat een enorme ‘boost’ in mijn energie opleveren.

Wat ik nu ga doen is van de implementatie en mijn inspanningen genieten en onthechten, mijn focus richten op het schrijven van wekelijkse waardevolle blogs en de universele wet van geven en ontvangen zijn werk laten doen

Ik ben ervan overtuigd dat ik in de juiste Mindset zit. De vraag aan jou is of je het daarmee eens bent?

Floris Hülsman
9 years ago

Je bent altijd druk met zaken en ontwikkeling. Maar wat doe jij om je te ontspannen?

Nisandeh Neta
9 years ago

Hi Floris…
Here is my video answer to your question about relaxation…
Hope that helps and would love to hear any other ideas.

Natascha van der Linden

Hi Nisandeh, mijn vraag gaat over twitter. Hoe kan ik twitter inzetten als incentive en zo mijn database adressen vergroten?
Groetjes van Natascha, Heartsz to you!

Gonny de Wit
9 years ago

Hallo Natascha – ik zou eens contact opnemen met Mariken de Kok van Bedrijfstwitter.nl – Als je het antwoord hebt houd je mij dan ook op de hoogte?
Ook heb ik gehoord dat autoresponders daarbij kunnen helpen, maar ik hier nog geen goed overzicht van.

Leo van Veenendaal
9 years ago

Ik zit in de loopbaancoaching en training business:

Wat zijn volgens jou de drie belangrijke ontwikkelingen waar werknemers de komende tijd rekening mee moeten houden?
Met in je achterhoofd het idee dat niet iedereen zich ondernemend voelt.

Sylvie van den Meerendonk

Hi Nisandeh,

Zoals we vorige week al via LinkedIn hebben besproken, ben ik bezig met mijn seminars te organiseren, waaronder Ontdek Je Passie en Succesvol Ondernemer In 3 Maanden. Toen ik de eerste keer met jouw business seminars heb kennisgemaakt, had je gemiddeld 200 man in de zaal. Nu in de Business Bootcamp had je de vorige keer 1400 mensen. Hoe heb je die stap gemaakt en hoe lukt het je keer op keer om de zaal zo vol te krijgen?
Ik ben heeeeeel benieuwd!

Veel succes met de verdere groeien bloei van je business!
Sylvie

Martijn Baltes
9 years ago

Ja, precies! Da’s ook mijn belangrijkste vraag.

Hoe kreeg je je eerste Business Bootcamp vol genoeg en hoe laat je dat doorgroeien?

Nisandeh Neta
9 years ago

Hi Sylvie (and Martijn),
Here is my video answer to your question about getting more clients…
It’s not valid only for the our trainings, but for any business.
Hope that helps and would love to hear any other ideas.

Else van der Sloot
9 years ago

Hi Nisandeh,

In een poging een Passive Income te genereren wil ik voor een kunstbeurs waar ik in het najaar sta een soort van reproducties in beperkte oplage van mijn werk maken. Op die manier hoop ik dat het publiek wat makkelijker overgaat tot de aankoop van deze goedkopere stukken dan de originelen. Want die zijn vaak van een prijsklasse die Jan Publiek zich niet kan veroorloven.

Probleem echter: ik heb te weinig financiële middelen om dit te realiseren.

MIJN VRAAG:
Hoe kom ik er achter of een dergelijk project ook daadwerkelijk iets zal gaan opleveren?
En hoe pak ik dat het beste aan?

Alvast bedankt voor de moeite die je voor ons allemaal doet!
harelijke groet, Else

Wilko van der Ploeg
9 years ago

@Else:
Als je niet de financiele middelen hebt: Er zijn sites waar je je kunst naar toe kunt uploaden en vervolgens aanbieden. Een Poolse kennis van mij heeft zo een leuke bijverdienste met Anime tekeningen die zij maakt… Een andere manier is om je kunstwerken in boekvorm uit te brengen via een POD (Publishing on Demand) dienst… voor beide zaken zijn er diverse sites en ik heb onvoldoende ervaring met de sites om te zeggen, welke goed zijn en welke niet… maar een paar Google opdrachten zouden je in ieder geval verder moeten helpen met je onderzoek… toch ?

Succes in ieder geval!

Nisandeh Neta
9 years ago

Wow!

Fantastische vragen tot nu toe.
Ik ben zo enthousiast ze allemaal te lezen, dat ik er al helemaal zin in heb om aan de slag te gaan met het opnemen van de eerste 6-7 antwoorden.

Maar, ik begin pas met filmen in augustus, dus er is plek voor meer vragen…

Jullie zetten me aan het denken… dagen me uit… dus blijf vooral vragen.

Zodra we klaar zijn met het eerste antwoord… laten we het weten.

Maak er een mooie dag van,

Nisandeh

Erika van Dijk
9 years ago

Mijn volgende vraag: Hoe vier jij je successen?

Nicole de Swart
9 years ago
Reply to  Erika van Dijk

Goede vraag. Hoe vier je je grote en kleine successen?

Na de Master Enterpreneur training heb Ik me voorgenomen om ook kleine successen te vieren. Ik zoek creatieve manieren om kleine successen te vieren anders dan met een taart, uit eten gaan of ander lekker eten. Ideëen?

Helmy Kleinlugtenbeld
9 years ago

Wat dacht je van…
– Je favoriete nummer keihard aanzetten en effe dansen.
– Een eigen gebaar maken en keihard roepen YESSS!!… effe een energie-boost voor jezelf.
– Een heerlijke sandwich maken en die bewust opeten.
– Een extra wandeling maken of lekker lang in bad.
– Je succes delen met je beste maatje.
– Elke avond je succes opschrijven en wat jouw aandeel daarin was [werkt gigantisch].

Succes ermee!!

Alex van Dam
9 years ago
Reply to  Erika van Dijk

Hoe vier jij je successen?

Dat is een goede!
1 uurtje in een euforie verkeren, daarna weer verder met de onderwerpen…niet echt vieren, daar is nu nog geen tijd voor.

Groet,
Alex

Kathleen Engelen
9 years ago

In de Business Bootcamp had je het erover dat “you do whatever it takes, doing your best is not enough”. Is dat niet waarom zoveel mensen tegenwoordig op een burn out afstevenen?

Ik heb vaak het gevoel dat als ik echt gedaan heb wat ik kon, als het dan nog niet lukt, dan is het zo bedoeld, en komt er wel weer een andere kans. Soms is iets niet krijgen het beste wat je kon overkomen, achteraf besef je dat vaak…. Ik heb leren luisteren naar mijn lichaam, wat IK kan en niet wat de situatie vergt.

Dus hierbij mijn vraag: Is het wel verstandig om te doen “whatever it takes? Is het geen recept voor een burn out? Ga je op deze manier niet je eigen grenzen overschrijden?

Anna Klijn
9 years ago

Kathleen,

Klinkt bekend:

Ik zou zeggen, werk niet zo hard je kan, maar zo slim je kan. Er zit nog al een verschil tussen.

Als je met je kop tegen een betonnen muur gaat bonken, zal je ongetwijfeld een burn out krijgen.

Je moet alles er aan doen om alternatieve wegen te vinden om over muren te klimmen en niet alles eraan doen om door de muren heen te gaan.

Zo zie ik het.

Cynthia Strijbos
9 years ago

Hai Kathleen,

Ik heb 2 burnouts gehad, waarvan de laatste 6 jaar duurde.
Na de laatste was ik er echt klaar mee en ben ik gaan doen wat ik Echt wilde!
Ik kan nu zeggen: Wanneer je doet waar je hart ligt en je je werk niet meer als werk ziet, omdat het dichtbij je ziel ligt, dan krijg je geen burnout, maar energie!!
Belangrijk daarbij is altijd dat je wel naar je lichaam blijft luisteren en pauzes inlast. Het zal altijd een gevoeligheid blijven.
Wat Nisandeh denk ik bedoelt, is dat je het dus met je Hele Ziel en zaligheid moet doen! Met je passie!
Als je dat doet, dan geef je toch alles wat je hebt?

Veel succes!

Wout-Jan Slob
9 years ago

Naar mijn idee ligt het er aan hoe graag je het wilt behalen. Is het je waar een risico op een Burn out voor het doel? Al denk ik dat als je iets echt echt heel graag wilt. Dat de burn out niet op de loer ligt. Maar ook daar kan je “whatever it takes” weer op toepassen. Waarom zou je het tot een burn out laten komen? Wellicht is een pauze inlassen ook verstandig wat ook weer onder het “What ever it takes” kan vallen toch?

Naar mijn idee betekent het doen wat er voor nodig is. Niet meer maar ook niet minder, behoud je balans.
Dus niet zo zeer je de vernieling in werken om koste wat het kost je doel te behalen.

Helmy Kleinlugtenbeld
9 years ago
Reply to  Wout-Jan Slob

Helemaal mee eens Wout-Jan.

Voor mij geldt dat ook. Ik heb altijd geleerd om heel hard te werken, meer en meer uren te maken en mezelf helemaal weg te cijferen. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Nu mag ik leren wat het is om goed voor mezelf te zorgen, te ontspannen en op tijd mijn hoofd leeg te maken. Dat is ook ‘whatever it takes’.

Louise Jenei
9 years ago

Hi Kathleen,

Tot 3 maanden geleden vroeg ik mezelf hetzelfde af. Inmiddels weet ik dat het niet de bedoeling is dat je jezelf dood werkt. Ontspanning is ook belangrijk en zelfs noodzakelijk voor een gelukkig, gezond succesvol leven én onderneming.

Het geeft niets als je een keertje een uurtje eerder stopt met werken om van het mooie weer te genieten. Daar is niets mis mee. Maar als je dat elke keer doet wanneer het mooi weer is of je laat je op een andere manier steeds afleiden dan kun je er niet echt voor gaan.

Whatever it takes betekent ook consequent zijn en focus hebben en weten waar je je aandacht op richt. Beperk het tot 4-5 kerngebieden, de rest is bijzaak en extraatje als je nog tijd over hebt. Bijvoorbeeld:
1. Onderneming
2. Gezondheid
3. Gezin
4. Overige familieleden

Verdeel je tijd. Kies voor 1 sport i.p.v. 3. Eet gezond, dit kost je niet meer tijd of moeite dan een ongezonde maaltijd. Spreek niet met elke vriend(in) apart af, maar organiseer een avond of dag met elkaar. Kies samen met je gezin een moment in de week die alleen voor jullie is en ga wat leuks doen: spelletjes, wandelen in de natuur, samen koken etc.

Last, but not least: Follow up! Dus laat het er bij een afwijzing niet zomaar bij zitten en vraag waarom. Laat na een paar maanden vrijblijvend van je horen, misschien wil de klant nu wel met je in zee. Houd ook vrijblijvend contact met je tevreden en bestaande klant. Niet alleen via je nieuwsbrief, maar bel ze ook eens op en vraag hoe het met ze en hun probleem vs. oplossing gaat.

Durf ‘out of the box’ te denken, durf een kans te nemen, durf te vallen en te groeien. ‘Whatever it takes’. Succes!

Hanneke Janzen
9 years ago

Beste Nisandeh,
Mijn vraag is: Wanneer is iets een remarkable product?

Ik geef trainingen Communicatieve Vaardigheid. Ik doe dat goed omdat ik het ambacht van trainen versta. Ik doe geen wezenlijk andere dingen dan mijn collega’s. Ik doe het vanuit mijn eigen persoonlijkheid. Dat is waardoor deelnemers zich prettig en uitgedaagd voelen om te leren. Hoe maak ik dat remarkable?

Warme groet, Hanneke

Lieve Leysen
9 years ago

Hallo Nisandeh,

Mijn vraag heb ik pas ontdekt tijdens de voorbereiding van mijn 1-daags evenement FEEL GOOD 2! waar ik volop mee bezig ben en waar ik een training ga geven.

Ik wil zoveel meegeven aan de mensen en besef steeds meer dat ik keuzes moet maken en alleen de onderwerpen behandelen die het sterkst leven (laat ik door de bezoekers vooraf aangeven).

Ik heb een trainer die me gaat helpen bij de uitvoering ervan.

Voor de samenstelling van mijn programma vroeg ik me af:
“Hoe bepaal ik de juiste tijd per onderdeel van mijn trainingsprogramma?” want je kan een verhaal op verschillende manieren brengen.

Alvast bedankt voor je antwoord.
Warme groeten van Lieve 🙂

Vera Groen
9 years ago

Hi Nisandeh,

I am a professional translator (English-Dutch mainly, specialised in spiritual and esoterical non-fiction books), and competition in this field is getting fiercer by the minute. How can I generate more assignments AND get paid better for this generally underpaid work (but which I love doing)?

thank you!

Vera

Else van der Sloot
9 years ago

Hi Nisandeh,

In de kunst is het toch een pietsje anders als in de gemiddelde branche waar het accent op (vermeerderbare) producten ligt, al of niet in de verzorgende sfeer. Ik kan niet al target opeens van 20 portretten per jaar de productie verhogen naar 200 per jaar. Dat is godsonmogelijk met “unica’s” als schilderijen. Het verkeerde beroep gekozen?

MIJN VRAAG:
Hoe trek ik als kunstenaar mijn publiek zonder daarbij uren per dag (zoals nu, vers na de Business Bootcamp en nog flink gemotiveerd) in te moeten leveren en daarmee automatisch niet aan mijn scheppende werk toekom. Want daar heb ik een heel andere energie en werksfeer voor nodig!

Ik ben (nog steeds niet) beroemd genoeg om alleen al door mijn naam te noemen of ermee te ondertekenen gelijk hoger op de beursnotering uit te komen (lees: te krijgen wat ik nu eigenlijk ook al zou moeten verdienen gezien de kwaliteit van mijn werk)

Wel moet ik zeggen nog in de aanloop van de ontwikkelingsfase te zitten veroorzaakt door het effect van de Business Bootcamp in juli. Misschien nog wel erg kort dag om op mijn gebied al resultaten te verwachten…Ben wel hard met je goede tips aan het werk, maar merk ook dat het me erg veel tijd kost als digibeet. en ik heb ook niet het geld om het uit te besteden. En dan kost het zo mooi uitgevonden wiel met de blote handen maken wat meer tijd helaas…

Maar, tot nu toe ben ik erg blij met het geleerde, nu nog meer implementeren!

Tot een volgende keer en met mijn hartelijke groet,
Else

Manon Neilen
8 years ago

Hoeveel mensen werken er eigenlijk aan al jou Socioal Media mee? Ik krijg elke dag nieuwe mails, zie heel veel posts voorbij komen, overal antwoorden op, dit is meer dan een werkdag elke keer, terwijl je daarnaast ook nog andere dingen doet neem ik aan?

Djoea van Zanten
9 years ago

Hi Nisandeh,

Tijden de Business Bootcamp heb je gesproken over “get in line and stay in line”.
Wat doe jij om in de rij te blijven en je niet te laten verleiden eruit te stappen?

Alvast bedankt voor je reactie.
Groeten, Djoea van Zanten.

Tonnis van Dam
9 years ago

Hi Nisandeh,
Heel goed om je doelgroep te vragen wat zij voor vragen hebben. Zal ik ook doen bij mijn doelgroep. Ik weet dat ik je altijd vragen kan stellen 😉

Ik heb twee vragen voor je (ja ik weet het, ik hou me niet aan de regels):
– hoe bevalt het motorrijden?
– welke affiliate programma’s raad je mij aan als ik op die manier passief inkomen wil verdienen?

Tot in september,
Tonnis

Wout-Jan Slob
8 years ago

Mijn vraag:

Hoe kan ik mijn product zo in richten dan mijn klanten ook geholpen willen worden door mijn team?

Jaco Beeuwkes
9 years ago

Hoe herken je de “saboteurs” die je succes in de weg staan en hoe elimineer je ze?

Nisandeh, misschien zou je alle vragen en antwoorden die je geeft in een (e-) book kunnen uitbrengen. IK ben de eerste koper!

Rinus Vlaar
9 years ago

Als je alles al hebt gedaan, hoe zou jij dan eindigen?
Op jullie Gezondheid, Liefde, Geluk en heel veel Geld!
Succes.

Eline van de Veen
9 years ago

Nisandeh,
How can I find my specific target audience, who is most likely to pay ánd the most fitting to my heart; to who I want to help mostly?
Thanks for answering! Eline

Dave de Lange
9 years ago

Hi Nisandeh,

Deze zal je bekend voorkomen: ik krijg iedere dag nieuwe ideeën !

Als je weet wat je moet doen, is je focus terugbrengen naar wat je aan het doen bent niet zo moeilijk.

Maar als je nieuwe dingen bedenkt en bij het uitwerken hiervan steeds weer nieuwe ideeën krijgt, waar focus je dan op ?!

Hoe doe jij dit ?

P.S.:
Goed idee van je om dit te doen trouwens.
Brengt me op ideeën…

Gonny de Wit
9 years ago
Reply to  Dave de Lange

Dave ik herken dit helemaal. Mijn opllossing is als volgt:

Ik heb al mijn inzichten te nemen acties in een word bestand gezet. Onder elkaar en genummerd
In de 2e kolom staat bovenaan mijn doel en achter de inzichten de te nemen acties in volgorde van belangrijkheid (a-z).
In de 3e kolom staan de prioriteiten die ik geef .
In de 4e kolom staan de dag en hoeveel tijd ik eraan besteed heb.
In de 5e kolom staan opmerkingen – zoals hulp nodig van, waarom ik een deadline niet gehaald heb.
Zo houd ik focus en blijf ik inline – bij een nieuw idee moet ik dus weer de stappen van 1,2,3 en 4 invullen.

Diederik van der Boor
9 years ago
Reply to  Dave de Lange

> Maar als je nieuwe dingen bedenkt en bij het uitwerken hiervan
> steeds weer nieuwe ideeën krijgt, waar focus je dan op ?!

Hetgeen wat echt belangrijk is, wat essentieel is.

Veel nieuwe ideeën is een kenmerk van een goede ondernemer. Je zit in een flow, en daaruit volgt gewoonweg veel inspiratie. Niets mis mee 🙂

Het punt is alleen, dat mensen alle ideeën ook gaan najagen, hoe vaag ze ook zijn. Je hebt een koers uitgestippeld, en daar blijf je voor staan. Ik ben net “Think and grow rich” aan het lezen van Napoleon Hill, en in het eerst hoofdstuk wordt vastberadendheid al heel krachtig aangestipt. (leestip!) Iedere andere afleiding kan dan weer langs je heen vloeien, wat er ook gebeurt, jij blijft op je lijn omdat je het einddoel scherp hebt.

Over het algemeen: als iets je van binnen blij maakt, is het een goed idee. Voel je je energie verzwakken (als je je daar bewust van bent), zit je waarschijnlijk niet op je lijn te werken. Dit houdt mij ook scherper bij wat ik doe, en soms heb ik ook even een reminder nodig in de vorm van een filmpje/boek/opmerking, 🙂

Mirjam Kuster
9 years ago
Reply to  Dave de Lange

Ja Dave, helemaal mijn vraag ook. Ook bij Open Circles, er is zoveel nieuwe inspiratie en zoveel te doen en als je met het een bezig bent krijg je nieuwe ideeën voor het ander… hoe houd je de focus of wie zet de tijd even stil 🙂

Diederik van der Boor
9 years ago
Reply to  Dave de Lange

Bedenk ook, mensen als Steve Jobs moeten helemaal bol gestaan hebben van ideeën en inspiratie. Zeker in zo’n positie. Het belangrijke is dat zij 1 ding uitkiezen wat *echt* goed is, en daar voor gaan. Zijdelings helpen die andere punten natuurlijk om het product te verfijnen, en goede aandacht te geven.

Alle ander ideeën die maar voor 80% goed zijn laten ze lekker voorbij waaien. Dat idee kan lekker shoppen bij de volgende die dat ontvangt en oppakt. 😉

Sigrid van der Laan
9 years ago
Reply to  Dave de Lange

Focus is ook mijn probleem. Niet alleen dat er zoveel ideeën komen, maar ook dat ik met het volgende begin (omdat dat ook belangrijk is) voordat ik het eerste af heb. Niet efficiënt dus.
Ik pas al de techniek toe van 30 minuten gefocust aan een taak werken, even pauze, de volgende 30 minuten, etc., maar na een tijdje raak ik dat ritme toch weer kwijt.
Dus: wat is de truc om de focus vast te houden, taken af te ronden voordat je aan het volgende begint?

Dave de Lange
9 years ago

Nog een vraag Nisandeh:

Naar aanleiding van de Master Entrepeneur ben ik bezig om uit te vinden wat de juiste richting voor me is om uit te gaan.
Ik denk dat ik aardig op weg ben.

Wat ik vooral wil doe is dit gelijk opbouwen vanuit de gedachte van een systeem ontwikkelen.

Dus uitgaan van het principe “Start with why” (bedankt Nisandeh voor het aanraden van dit boek !) en zelfs al een membership gedeelte inbouwen vanaf het begin.

Dit laatste goedkoop aanbieden, maar wel aanbieden zodat ik kan leren wat het beste werkt en het systeem gelijk aanwezig is.

Heb je misschien nog tips om dit vanaf het begin goed aan te pakken?

Ryan de kom
9 years ago

Mijn vraag is: Kun je mij eenuitgebreide stappen plan geven waarin ik op chronologische wijze de Open Circles strategieën kan implementeren?

Sylvia Klop
9 years ago
Reply to  Ryan de kom

Hoi Ryan, wat jij zegt herken ik wel. Ik vind het moeilijk om te bepalen wat ik eerst moet doen. Soms lijkt het wel een kip en ei verhaal te worden. Als ik nou X wil moet ik eerst Y doen, maar eigenlijk heb ik daar X bij nodig…

Ryan de Kom
9 years ago
Reply to  Sylvia Klop

Hey Sylvia,

Ik heb er een paar dagen mee geworsteld. Een lijstje gemaakt, nog eens een lijstje gemaakt. Uiteindelijk besloot ik gewoon om verder te gaan met actie te ondernemen. Het zal niet perfect zijn, maar al gaande leert mijn. Ik hou het implementatieplan een beetje als leidraad. Daarnaast probeer ik belangrijke stappen te verzamelen via deze blog en verder research te doen op internet.
Maar ik ben het met je eens….het blijft lastig!

Laurent D'Haeseleer
9 years ago

Ik ben Biodanza leraar in bijberoep en wil mijn systeem meer bekendheid geven. Ik heb mijn site al aangepast aan wat ik allemaal al geleerd heb. Nu wil ik naar de media stappen.. en stuurde een perstekst rond. Nauwelijks of geen reactie… wat te doen.

Vriendelijke groet,
Laurent

Bart Jansen
9 years ago

Dag Laurent,

Geen reactie op een persbericht? Dan ben ik heel erg benieuwd naar wat er in staat en hoe je het e.e.a. hebt verwoord. Het schrijven van een dergelijk bericht is namelijk een vak op zich. Daarnaast is het minstens zo belangrijk om een persbericht ‘op het bordje’ van de juiste persoon te krijgen. Uit ervaring kan ik je zeggen dat dat niet altijd meevalt.

Als je wilt, denk ik graag met je mee.

Met grote groet,
Bart

Anna Klijn
9 years ago

Laurent,

Hier heb je een lijst met media contacten, wie weet vind je een persoon tussen die jou kan helpen.

dropbox.com/sh/hqydgo23n92ajp0/aTMXiEtiBg

Frans Cuppen
Frans Cuppen
9 years ago

Na diverse mislukte avonturen vraag ik mij af:
Hoe vind ik daadwerkelijk betrouwbare partners die er niet met het geld en/of bedrijf vandoor gaan zodra het schip met goud in zicht komt?

Thies Kuijlman
9 years ago
Reply to  Frans Cuppen

Frans, zou je me eens persoonlijk willen vertellen wat jou allemaal is gebeurd? Ik worstel ook met wat ideeën en misschien komen we met jouw valpartijen en mijn creativiteit nog tot een benadering die wel werkt. Je vindt mijn gegevens in mijn linkedin profiel

Olivier Lauteslager
Olivier Lauteslager
9 years ago

Nisandeh, ik ben na de masterclass actief aan de slag gegaan en loop tegen het volgende aan:

Mijn team en ik helpen tot wel 10 verschillende doelgroepen in de bouw met hun invulling van duurzaamheid en innovatie. Ik ben er inmiddels van overtuigd dat dit veel te veel doelgroepen zijn en dat ik ze op een veel specifieker probleem moet aanspreken.

Daarvoor heb ik ze sindsdien gevraagd wat hun grootste uitdaging is waarvoor ze hulp zouden willen aanwenden. Dat levert interessante antwoorden op (en zelfs nieuw werk!), maar ik hoor nog weinig overeenkomsten in hun antwoorden. Dit maakt de keuze (focus) bepaald niet makkelijker. Ieder genoemd probleem is relevant, maar tegelijkertijd zijn er (nu) weinig partijen in de bouwsector die veel geld over hebben.

Hoe kan ik een goede keuze maken?? Alle acties op mijn lijst zijn afhankelijk van de gekozen doelgroep, waardoor ik nu niet echt (snel) verder kom. We zijn bereid en gemotiveerd om de strategie van ons 15 jaar oude adviesbureau te wijzigen, en te focussen op 1 kernprobleem. Maar welke?

Je suggesties zijn meer dan welkom, waarvoor dank!

PS Ook mijn mastermindgroep denkt hard mee, met suggesties als:
– buiten de bouw of buiten NL
– gewoon kiezen en proberen

Met vriendelijke groet,
Olivier Lauteslager

Dave de Lange
9 years ago

Hoi Olivier,

Ik weet niet wat voor vraag of vragen je tot nu toe hebt gesteld, maar ik stel voor dat je doorgaat met nieuwe vragen stellen totdat je het antwoord hebt gevonden.

Je kunt misschien een enquete verzinnen samen met je mastermindgroep met meerdere vragen. Misschien zelfs verschillende enquetes voor de verschillende “doelgroepen” die je nu hebt.

Het is nog even wat werk, maar ik denk dat met doorvragen het antwoord uiteindelijk wel verschijnt.

Succes !

Jannemarie Frowijn
9 years ago

Heel graag meer inzicht in methodiek/systeem om de doelgroep te bepalen. Bij mij geldt: niet iedereen met een paard zou mijn klant hoeven zijn… Is het sterker om vanuit een specifieke aandoening (bijv. expert in behandelen van …klachten, waardoor het heel smal lijkt te zijn) OF vanuit andere ingang: specialist in … paarden of …. tak van sport.
Hoe kan ik hier precies onderzoek naar doen?
Alle reacties zijn welkom.

Anna Tjumina
Anna Tjumina
8 years ago

Wat is het beste business advies/waarheid die je het meest en het vaakst in je zakelijk leven hebt toegepast en waarom?

Gabrielle Guguin
9 years ago

I am very grateful Nisandeh for the opportunity given to ask some questions.

First of all what are the necessary steps you need to follow to secure your intellectual property as a designer? Concept, product, book, graphic etc..

Could someone advice me a great book about the different leverage technics in business?

Warm regards,

Gabrielle

Marloes de Bruijn
Marloes de Bruijn
9 years ago

We gaan op zeer korte termijn onze eerste winkel openen en onze ambitie is om binnen 5 jaar te groeien naar 5 tot 7 vestigingen de grote steden van Nederland. (mIts het concept aanslaat)
Vele partijen om ons heen raden ons deze groei af. We hebben zelfs ons plan moeten herschrijven naar de wens van de bank.
Het advies dat we krijgen is: zorg eerst maar eens dat de winkel goed loopt, een jaar of 2, dan kan je weer eens verder kijken.

Mijn vraag is: hoe snel en hard kan je verantwoord groeien?

Ik wil me niet laten leiden door angsten, ik wil de mogelijkheden pakken als die zich voor doen.

Niels Kaan
9 years ago

hai Marloes,

Wij lopen een beetje tegen het zelfde probleem aan met ons verhaal. we zijn bezig een keten te bouwen van dier vriendelijke en duurzame restaurants. de eertse moet volgend jaar open en in de komende 5 6 jaar noge een aantal. Wat wij bedacht hebben is, we openen de eerste en proberen daarmee het concept te verkopen,(als MD), in onze panden. Wij lopen bij banken ook stuk.
en horeca is zowiezo al heel lastig om leningen te krijgen, als we dat al gewilt zouden hebben.

als je zin hebt om een keer te braistormen? ik ben op skype te vinden onder niels.sonicwave
met vriendelijke groet
Niels

Mariken van de Loo
9 years ago

Genoeg vragen, maar welke is een brandende?

Keuzes maken. Ben ik nooit goed in geweest, want ik wil graag alles….

Als ik kijk naar projecten die ik wil uitrollen, liggen er genoeg op de plank. Tijd (en soms geld) is echter een beperkende factor. Het vraagt dus keuzes maken.

Wat zijn de criteria waarop jij je keuzes baseert? Is het direct resultaat, is het je onderbuik gevoel, iets anders?