De belangrijkste waarheid in marketing

10252 views | 216 reacties |
shares


Als ik jou maar één ding kon leren over marketing…
… dan zou het zijn:

Wat anderen zeggen over jou en jouw product, dienst of business is 100 keer overtuigender dan wat jij zegt.
(zelfs als jij het 100 keer beter kunt verwoorden)

In marketing-jargon heet dit social proof.

Hieronder krijg je 5 fantastische manieren om social proof te genereren:

1. Moedig mensen aan comments te plaatsen bij jouw blog

Een blog-artikel zonder comments is als een feestje zonder mensen: niemand wil de eerste zijn.

Een actieve discussie (zie al onze blog-artikelen) laat nieuwe bezoekers zien dat jouw blog een betrokken groep mensen heeft met wie ze kunnen communiceren – er zijn al andere leuke mensen op het feestje.

Om meer comments op JOUW blog te krijgen:

  • Bied heel veel waardevolle content
  • Stel een vraag aan het einde van elk artikel
  • Vraag jouw bezoekers om hun comments te geven (je kunt hen zelfs een beloning hiervoor geven)

2. Maak nieuwe social media vrienden

Zorg dat mensen jouw pagina, blogartikelen en updates op Facebook leuk vinden en retweet ze op Twitter.

Om meer social media vrienden te maken, volg simpelweg dezelfde principes als bij het vergaren van comments op jouw blog.

Neem een kijkje op de Open Circles Facebook pagina om te zien hoe wij bezoekers aanmoedigen om onze pagina leuk te vinden…

3. Laat testimonials zien

Een goede testimonial geeft jouw potentiële klant het bewijs dat jij echt goed werk levert.

Wij hebben meer dan 7.500 handgeschreven testimonials, meer dan 1.000 online testimonials (inclusief meer dan 200 aanbevelingen op LinkedIn) en meer dan 250 video testimonials en succesverhalen van enthousiaste deelnemers…

Ik zeg dit niet om op te scheppen, maar om te benadrukken dat als jouw product of dienst opmerkelijk is, jouw klanten jou met plezier een testimonial willen geven.

Het enige wat je hoeft te doen, is… vragen.

Vraag tevreden klanten om een korte, specifieke testimonial met betrekking tot hun ervaring met jouw product of dienst.

Als je nog geen klanten hebt die jou hierbij kunnen helpen – geef dan jouw product of dienst gratis aan een aantal prospects en vraag hen om een testimonial als ze er tevreden over zijn.

Vermeld de volledige naam van de persoon en andere relevante informatie over hem of haar (leeftijd, beroep, website, etc.). Een foto erbij maakt de testimonial nog geloofwaardiger en een video testimonial is het ultieme bewijs.

Gebruik testimonials op verschillende pagina’s van jouw website en in al jouw promotiemateriaal.

4. Laat endorsements zien

Een endorsement is een specifiek soort testimonial – meestal van andere bedrijven, beroemdheden of experts.

De Business Bootcamp heeft endorsements van tientallen organisaties en (internationale)experts, van de Rabobank en YachtPlaza (Randstad Company) tot Rich Schefren, Jay Abraham en vele ZZP-organisaties.

Mijn boek ‘Leef Lekker, het recept voor succes’ heeft endorsements van top succesexperts van over de hele wereld, inclusief Stephen R. Covey, Brian Tracy, Joe Vitale en anderen.

Toen ik mijn boek afhad, heb ik brieven gestuurd naar 40 auteurs die ik bewonder. Ik vroeg hen om mijn boek te lezen en liet weten dat ik het erg zou waarderen als ze een korte endorsement wilden schrijven. 26 van hen deden dat.

Plotseling werd het heel gemakkelijk om van mijn boek een bestseller te maken…

5. Laat zien dat je in de media staat

In de media genoemd worden is een andere geweldige manier om social proof op te bouwen.

Het is heel effectief om op jouw ‘Over ons’ pagina van jouw website te zeggen: ‘Zoals vermeld/aanbevolen in…”, ook al is de publicatie klein of lokaal.

En onthoud ook dat vermelding op een belangrijk blog minstens zo krachtig voor je kan werken als een gedrukte publicatie.

Als een bevriende ondernemer jou niet over de Business Bootcamp heeft verteld, heb jij misschien eerder over ons gehoord in landelijke kranten en zakelijke tijdschriften, bijvoorbeeld De Telegraaf, Financieel Dagblad en Business

Om mediadekking op te bouwen, kun je:

  • Een vriendelijk telefoontje wagen aan journalisten of bloggers die over jouw onderwerp schrijven, vertellen wat je doet, en hen vragen of zij een gratis proefmonster of gratis consultatie willen bieden aan hun lezers.
  • Spreken op een evenement – gratis – zodat je naamsbekendheid creëert en jouw expertise neerzet.

Zorg ervoor dat je een goed verhaal hebt dat interessant is voor jouw lokale krant, een zakelijk tijdschrift of een populair blog.

Ook al is jouw bedrijf klein en misschien zelfs spiksplinternieuw, jij kunt nu al beginnen met het opbouwen van social proof en er de vruchten van plukken. En, zodra jouw klantenaantal groeit, krijg je te maken met het sneeuwbaleffect.

Social Proof in Action – de Business Bootcamp

Op onze homepagina vind je voorbeelden van videotestimonials, -endorsments en media aandacht voor Open Circles Academy en de Business Bootcamp.

Wij laten je hier door anderen vertellen dat deelnemen aan de Business Bootcamp een van de beste beslissingen is die je kunt nemen voor het succes van jouw business.

Klik hier om je aan te melden voor de Business Bootcamp

Doe het zo snel mogelijk, want voordat je het weet zijn we weer uitverkocht.

Tot slot

Ik ben eens benieuwd…

Wat is het beste stuk social proof dat jij hebt voor jou en/of jouw business?

Deel in het commentaarveld hieronder jouw beste testimonial ooit, een link naar een artikel over jouw business of een endorsement van een expert…

En onthoud – hoe meer waardevolle comments jij plaatst, hoe meer het jou oplevert…

Zie hoe je mensen aanmoedigt comments te plaatsen bij jouw blog 🙂

Op jouw succes,

Nisandeh

PS. Deel dit artikel met jouw Facebook vrienden en -fans, LinkedIn contacten, Twitter volgers en Google+ circles via de share knoppen hieronder, zodat ook de mensen in jouw netwerk profiteren

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

216 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Paul van Aarle
11 years ago

Fantastisch artikel ook, vooral punt 4 en 5.

Je boek naar 40 auteurs sturen. Voor de meeste onder ons is dat al enorm uit de comfort zone.

Zelf ben ik nu een film aan het maken met mijn boodschap aan de wereld en ik merk dat ik stijf sta van de zenuwen en me ECHT SLECHT voel. Zo voelt dat dus: uit je comfort zone. Maar het gaat WEL gebeuren.

Nog 3 dagen !!!! ….

Leo van Veenendaal
11 years ago
Reply to  Paul van Aarle

Hoi Paul,

Dat slecht voelen erbij herken ik wel, als je je comfortzone verlaat.
Wens je veel succes met je film.
Het gaat gewoon gebeuren, Paul!
Groeten,

Leo

Khema Y. Waasdorp
Khema Y. Waasdorp
10 years ago
Reply to  Paul van Aarle

Hey Paul
het gaat je helemaal lukken hoor. Is hij al af? En waar kunnen we hem (of de trailer) bekijken?

Andre Jansen
7 years ago
Reply to  Paul van Aarle

Hey Paul,

good for you that je uit je comfort zone komt! Chapaeau en een buiging voor jou!

Groet van André

Klaartje Loose
11 years ago

Yoehei!!!!

Gisteren gevraagd, vandaag al een recommendation op LinkedIn van een Japanse familie waar ik begin dit jaar bij gekraamd heb ontvangen!
Heb er nu 3 van tevreden klanten in de kraamzorg.

Wil ook nog wat mensen die er voor uit komen dat ik ze coachend goed geholpen heb, maar vermoed dat de drempel bij klanten daarvoor iets groter is… toch maar vragen….
En ik denk dat ik het vandaag maar aan 2 mensen vraag, dan gaat het wat sneller allemaal….

Khema Y. Waasdorp
Khema Y. Waasdorp
11 years ago
Reply to  Klaartje Loose

Hallo Klaartje,
ik heb in juli geprobeerd om voor mijn leraar, die in Duitsland woont, testimonials van Duitse studenten te krijgen…. ik heb een week nodig gehad om de drempels af te bouwen zoveel weerstand was er. het is me toch gelukt door te praten en te praten en te praten. De mensen te vragen naar hun obstakels, deze aan de oppervlakte te brengen, kweekte vertrouwen dat ze bij mij met hun persoonlijke testimonial in goede handen waren.
Ik had niet gedacht dat dit zou gebeuren en het was een hele waardevolle les voor me om mijn respect te uiten voor hun angsten.

Houd er rekening mee dat er mensen zijn die helemaal niet online aanwezig willen zijn. Angst om gezien te worden kan een achterliggend obstakel zijn.

En, dat is helemaal ok!
Dan moet je eerst daaraan werken voordat ze een aanbeveling willen geven.

Je kan de ‘aanbevelings- en facebook tips’ gebruiken die ik hier boven heb gepost.

Een harte groet,
Khema

Klaartje Loose
11 years ago

Hi Khema,

Dank voor je uitgebreide reply; ik heb alle begrip voor mensen die niet comfortabel zijn met online zichtbaarheid, zelf heb ik daar ook nog steeds enorme drempels te overwinnen. (opgevoed met het idee Big Brother is Watching You, geef nooit mailadres af etc ;-))

Ik begin gewoon rustig met vragen, uitleggen en vertrouwen kweken, ik heb de tijd..
Intussen ga ik zelf maar weer een stapje zichtbaarder worden, werken aan mijn website met geïntegreerd blog…

Gonny de Wit
7 years ago
Reply to  Klaartje Loose

Hi Klaartje,

Soms als klanten het lastig vinden de recommendation in de juiste woorden om te zetten of omdat het te gevoelig ligt – kun je ze vragen je vaardigheden te laten aanvinken op LinkedIn.

Dat wil vaak wel helpen, merk ik bij sommige van mijn klanten.

Esther van den Enden
11 years ago

Geïnspireerd door het afgelopen weekend ben ik gisteren meteen aan de slag gegaan met mijn LinkedIn profiel. Het leest nu minder als een cv. Ook heb ik nog eens kritisch naar mijn aanbevelingen gekeken en ontdekt dat de meeste niet van klanten komen, maar van collega’s. Dus heb ik de koe bij de horens gevat en aan vijf mensen (klanten / opdrachtgevers) aanbevelingen gevraagd. Zo rechtstreeks om een aanbeveling vragen is een flink eind buiten mijn comfortzone. En dus een stap in de goede richting.

Ik heb nog wel een vraag. Ik had al eens eerder om aanbevelingen gevraagd (en soms ook mondeling een toezegging gekregen), maar kreeg die toch niet. Wat is de beste vervolgstap? Via LinkedIn herinnering sturen? Bellen? Wie heeft hier ervaring mee? Alvast bedankt voor het meedenken.

Hartelijke groet,
Esther van den Enden
Cirkel van Vertrouwen

Thea van Dijk
11 years ago

Hallo Esther

Wat je schrijft vind ik heel herkenbaar. Ook ik heb naar testimonia gevraagd en mensen zijn enthousiast om die te geven, maar dit daadwerkelijk op papier zetten, is blijkbaar lastig.

Als nu iemand een mondelinge reactie geeft, zoals bijvoorbeeld: “ik verheug me elke keer weer om te komen” of “het was een geweldige dag”. Schrijf ik het op en vraag gelijk of ik dit op mijn website en pr-materiaal mag gebruiken. Onder hun eigen naam of anoniem.

Khema Y. Waasdorp
Khema Y. Waasdorp
11 years ago

Hallo allemaal,

Mijn ervaring is dat veel mensen wel een aanbeveling en social proof willen geven, maar dat ze niet weten HOE ze dat moeten doen. Ik heb wel eens aanbevelingen gekregen die wel goed bedoeld waren maar die niet hun probleem beschreven, hoe ik ze had geholpen en welk effect het op hun had.
Ik kwam erachter dat ik ze een handje moest helpen. Een schrijflerares gaf me daar voor eens de volgende tips:

Een goede aanbeveling bestaat uit de volgende elementen:
# 1: beschrijf de aanleiding: waarom deze aanbeveling? Je kunt hier ook de link leggen met je eigen dienst / product. Aanbevelingen worden goed gelezen dus ook hier heb je de kans om ook jezelf te profileren.

#2: beschrijf de dienst / het product waar de aanbeveling over gaat.

#3: beschrijf je eventuele aarzelingen vooraf en hoe de ander daarin tegemoet is gekomen.
#beschrijf wat je het meest waardeerde aan de ander toen hij je hielp.

#4: beschrijf wat de dienst / het product je heeft opgeleverd. Welke (blijvende) resultaten ervaar je?

Op deze manier geef je klanten een orientatie wat ze kunnen schrijven en tegelijkertijd stuur jij ze aan op een goed geschreven en heldere aanbeveling. Je kan vragen of ze de aanbeveling van te voren aan je willen mailen zodat jij deze kan doornemen. Taalfouten verbeteren is prioriteit nummer 1!

Voor een video testimonial heb je weer een andere regie nodig.
Hopelijk hebben jullie wat aan deze tips.

Een harte groet,
Khema

Jacqueline Lammerts
11 years ago

Hai Khema,
TOP al deze tips van je. Fijn om te mogen ontvangen.
Je maakt me nieuwschierig: welke regie hanteer jij als het om video testimonials gaat.
Ik hoor ze heel graag van je.

Karin Hensen
11 years ago

Beste Tony, ik heb je jouw verhaal zien en horen doen dit weekend voor 1200 mensen. Je woorden raakten mij omdat je je verhaal puur vertelde. Jouw verhaal over hoe je met tegenslag omgaat en hoe blij je met succes bent. Ik vond het fijn dat we elkaar ook gesproken hebben. Ik vind de woorden Veni Vidi Vici nu toepasselijk voor jou.
Alle goeds voor jou en een big Hug

Sherina Ghafoerkhan
11 years ago

Ik vraag klanten om een testimonial te schrijven. Meestal via LinkedIn. Van sommige heb ik een mooie gekregen en die gebruik ik in mijn nieuwsbrieven. Omdat ik verschillende diensten aanbied, heb ik diverse aanbevelingen.
Het is echt leuk om te lezen wat anderen over je schrijven.
En ze doen het alleen als ze het echt willen anders niet. En dat is juist goed.

Karin van Toor
10 years ago

Hoi Bootcampers,

Tijdens de Business Bootcamp heb ik gesproken met een jongen die relatiecadeaus verkocht en zelf aangaf dat hij’ buitenlands’ was.
Helaas kan ik zijn kaartje nergens meer vinden. Wie kan mij zijn gegevens geven?

Gonny de Wit
7 years ago
Reply to  Karin van Toor

Hoi Karin,

Ja heel herkenbaar. Soms maakt iemand een bijzondere indruk op je, waar je later achterkomt en dan blijk je zijn kaartje niet te hebben. Daarom vind ik het wel een jammer dat er geen deelnemerslijsten zijn. Tja ik ben nou eenmaal nieuwsgierig naar bedrijvig Nederland.

Had hij bijzondere producten ?

Robert Rosier
Robert Rosier
11 years ago

Ons promotiefilmpje voor Ronnie Sober en de Tobbers, een hele leuke band, bereikte de landelijke media. Hier vind je het filmpje (eerste filmpje) en een voorbeeld waarin het werd besproken (tweede filmpje). >>> http://www.youtube.com/results?search_query=ronnie+sober+en+de+tobbers&aq=f

Mark den Dubbelden
11 years ago
Reply to  Robert Rosier

Hoi Robert,

Dit is top hoor! Een tip: Als je onder het filmpje zelf op “delen” klikt, dan heb je de directe link naar het filmpje welke je kunt kopieren en kunt plakken bijvoorbeeld in dit forum!

Robert Rosier
Robert Rosier
10 years ago

Dankjewel voor je tip Mark. Meteen maar even testen. Is dit wat je bedoelt? >>> http://youtu.be/GrBtZvWHPIE

Mark den Dubbelden
10 years ago
Reply to  Robert Rosier

Inderdaad Robert. Op deze manier kom je gelijk bij het filmpje wat je hebt gepost!

Anouk Plantinga
10 years ago

´Je bent een rastherapeut´ vond ik wel een bijzonder groot compliment na van een cursist, terwijl ik niet eens een therapeut ben.

Vanmorgen kreeg ik twee enorme complimenten van deelnemers aan mijn BodyBalance-les: ´Je geeft zo´n goede energie aan de les´ en ´ik vind het altijd fijn als jij lesgeeft´.

Innemen, doorademen en geloven. Dat lijkt me de beste manier om mijn onzekere meisje een beetje te laten groeien.
Wanneer ik mijn bedrijf op de rit heb, ga ik zeker gebruik maken van testimonials en links op mijn site zetten van evt. artikelen etc.

Leo van Veenendaal
11 years ago

Dit is echt een onderwerp wat ik goed moet leren. Een oud blogpost van Nisandeh, is misschien wel stap 1.
Blogpost: durft te vragen.

Als je niet durft te vragen houdt het natuurlijk met het onderwerp ‘social proof’ op’.
Ik ben ervan overtuigd dat je business naar een hoger niveau kan schrijven als je ‘social proof’ volgens de regels toepast.
Een sprong uit je comfortzone dat dan weer wel.

Dank voor de waardevolle tips.

Tamara Willems
11 years ago

Bedankt Leo voor het delen van de link. Persoonlijk zie ik het nut van social proof enorm in. Echter, het ‘durven vragen’ kan nog wat aangescherpt worden.

Met betrekking tot social proof, is het ook erg belangrijk om het mensen heel makkelijk te maken om jou aan te bevelen. Maak het zo laagdrempelig en zo interessant mogelijk. Bijvoorbeeld met een goede member-gets-member actie waarbij je klant iets krijgt wanneer hij jou een nieuwe klant bezorgt.

Khema Y. Waasdorp
Khema Y. Waasdorp
11 years ago

Hallo Leo,
Dank je dat je de blogpost van Nisandeh nog eens hebt opgezocht. Ik was hem even uit gedachten verloren. Mijn ervaring is dat veel mensen wel een aanbeveling en social proof willen geven, maar dat ze niet weten HOE ze dat moeten doen. Dat betekent dat jij een handje moet helpen. Een schrijflerares gaf me daar voor eens de volgende tips:

Een goede aanbeveling bestaat uit de volgende elementen:
# 1: beschrijf de aanleiding: waarom deze aanbeveling? Je kunt hier ook de link leggen met je eigen dienst / product. Aanbevelingen worden goed gelezen dus ook hier heb je de kans om ook jezelf te profileren.

#2: beschrijf de dienst / het product waar de aanbeveling over gaat.

#3: beschrijf je eventuele aarzelingen vooraf en hoe de ander daarin tegemoet is gekomen.
#beschrijf wat je het meest waardeerde aan de ander toen hij je hielp.

#4: beschrijf wat de dienst / het product je heeft opgeleverd. Welke (blijvende) resultaten ervaar je?

Op deze manier geef je klanten een orientatie wat ze kunnen schrijven en tegelijkertijd stuur jij ze aan op een goed geschreven en heldere aanbeveling.

Ik zal de tips ook beneden nog eens plaatsen. Wellicht hebben meer mensen er iets aan.
Een harte groet,
Khema

Martine Verweij
8 years ago

Ik stond dit jaar met twee volledige pagina’s en foto’s in de provinciale krant. Goed idee om dit artikel op mijn Ultimate Website onder tab ‘Social Proof’ te zetten. Had ik nog niet aan gedacht. Ik heb meerdere keren in diverse kranten gestaan en ik ben ook op de lokale radio geweest! Dit interview heb ik wel op mijn site gezet: http://www.plantenliefde.nl/c-1987193/kruidenboek/

Leni Minderhoud
Leni Minderhoud
7 years ago

Hi Martine,

Er is ook een LinkedIn groep De zeeuwse connectie en nog meer Zeeuwse groepen. Ken je die?
Ik zou daar ook regelmatig plaatsen. Ik zal je zeker ‘liken’!

Edwin Selij
11 years ago

Naast vele testimonials van al mijn klanten is voor mij de beste social proof mijn televisieoptredens op de RVU (ned 2.) en op BNN bij spuiten en slikken.

Het filmpje van BNN vind je op de voorpagina op mijn site en is al duizenden keren bekeken. Daar krijg ik nog steeds veel reacties op altijd. TV en radio zijn een excellente manier om een expertstatus op te bouwen en de beste social proof.

Khema Y. Waasdorp
Khema Y. Waasdorp
11 years ago
Reply to  Edwin Selij

Hey Edwin,
echt strakke website heb je. En helemaal tof dat je krachtig aanwezig bent in de media. Een hoogtepunt in social proof denk ik zo.

Bram de Lange
Bram de Lange
11 years ago
Reply to  Edwin Selij

Voor al die lieden die niet op de nationale televisie komen. Je kan heel simpel zelf ook persoonlijke testimonia verzamelen en op de website plaatsen.

Camera’tje uit de winkel om de hoek en filmen maar. Een beetje knipwerk en hopla.

Karin van Toor
10 years ago
Reply to  Bram de Lange

Hoi Bram,

Dan ga je er wel vanuit dat je enige know how betreffende filmen en dit op een site zetten hebt. Ik zal daar volgens mij echt iemand voor moeten vragen.

Paul van Aarle
11 years ago

Mijn beste Social proof komt binnen nu en 3 maanden met enormne hoeveelheden binnen.
Ik ben geinspireerd door de Business Bootcamp en ga alles op alles zetten om 5.000.000 euro op te halen voor schone oceanen. Deze week gaat er veel gebeuren met het Wat klopt er niet-kleurboek.
Energie stroooomt !!! Dank je wel Nisandeh.

Reinier Bloem
Reinier Bloem
11 years ago

Ik vraag me af hoe ik social proof kan creëren voor mijn passive income web site. Ik blog een klein beetje onder een pseudoniem. Met dat pseudoniem onderteken ik ook mijn email campagnes.

Onder persoonlijke titel wil ik het thema van mijn site niet naar voren brengen in social media, want je kan maar expert zijn op 1 gebied.

Blijkbaar staat Facebook niet toe om een account voor een pseudoniem te creëren. Misschien een Facebook pagina maken voor de web site?

Jeremine Holt
Jeremine Holt
11 years ago
Reply to  Reinier Bloem

Reinier, ik ben (nog) geen social media of marketing expert, maar persoonlijk denk ik wel dat je expert kan zijn onder je eigen naam in enerzijds je vakgebied en anderzijds ondernemersvaardigheden of iets in die richting (passief inkomen hoort volgens mij bij ondernemersvaardigheden).
Ik heb daar geen moeite mee. Doe zelf ook alles onder eigen naam. Werk daarin wel aan logische samenhang en integriteit.

Afhankelijk van wie je spreekt kies je je insteek.

Leni Minderhoud
Leni Minderhoud
8 years ago

Gefeliciteerd Tony! Prachtige testimonial en geweldig is dat om te doen en ook reuze spannend.

Ik stond 6 oktober jl op deze plek… ook voor een 1500 mensen..

Fijne reacties gekregen en zoveel zichtbaarheid overal. Het filmpje ervan komt in januari… en goed idee om het op mijn website te plaatsen.

Dan stond ik 15 november jl. op de economie pagina van het Algemeen Dagblad…ineens, geheel onverwachts. Naar aanleiding van het boek Je tweede carrière waarin ik met een interview sta naast oa Aaltje Vincent en Ton Wilthagen. Allemaal niet de minsten…

Het artikel kun je vinden vandaag (7 december 2013)op mijn Facebook bedrijfspagina. Al met al bemerk ik na een anderhalf jaar Open Circles Academy dat het begint te stromen. Zeker actieve deelname aan de social media werken als een olievlek… als open circles…

Mark den Dubbelden
11 years ago

Dit weekend een tip gehad, om de discussie op je blog wat aan te zwengelen kun je ook met een groepje ondernemers elkaars blogs in de gaten houden en reageren. Op deze manier zijn mensen niet de eerste om te reageren. Een beetje kunstmatig, mee eens, maar als het werkt om de dicussie op te starte, waarom niet?!

Tony Verheij
11 years ago

Als je elkaar loopt te promoten of je reageert structureel op elkaar, dan komt er een moment dat dit opvalt.

Dan klapt het in je gezicht.

Zorg dat je geen recommendations krijgt van familie of vrienden, dat brengt namelijk jouw geloofwaardigheid naar beneden.

Als jouw blog niet sterk genoeg is om comments te krijgen, misschien zegt dat meer over de waarde van je blog…

Succes!

BIG hug, Tony

Mark den Dubbelden
11 years ago
Reply to  Tony Verheij

Mee eens, echter is alle begin moeilijk en als dit je helpt om je blog wat bekender te maken? Zeker als de reacties inhoudelijk goed zijn zie ik daar niet zo’n problemen in moet ik zeggen. Sowieso heb ik nog geen blog, ben er mee bezig, dus wat dat dat betreft schiet het natuurlijk niet zo op met de comments 😉

Geert Wemmenhove
11 years ago
Reply to  Tony Verheij

Hoi Tony,

Dat is al de derde keer dat ik je iets hoor roepen over dat je voorzichtig moet zijn met je karma.

Ik zou wel willen weten welke les jij hebt gehad, dat ie zo duidelijk bij jou is blijven hangen.

Warme groet,

Geert

Leo van Veenendaal
11 years ago

Hoi Mark,

Goed idee van je. Ik keek even op je website, maar zag geen blog.
Ben je bezig met een andere website, waar wel een blog op staat?
Laat even weten als je wat meer reacties hebt?

Gr.

Leo

Mark den Dubbelden
11 years ago

Klopt als een bus Leo… Ik heb inderdaad zelf geen blog. Dit weekend een workshop gevolgd (niet de Business Bootcamp) maar nu ben ik écht om: Ik ga bloggen.
Ik ga het alleen iets anders doen. Ik ga per twee weken een videoblog maken van een product dat op de webshop staat. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat worden maar het lijkt me wel onderscheidend op dit gebied.

Alexander van Dijl
11 years ago

Mijn beste proof is dat ik maandelijks mijn zaal voor “Meer business uit Youtube” vul met 50 – 100 ondernemers die ALLEMAAL de training verlaten met een video die klaar is om te uploaden naar Youtube!

Mark den Dubbelden
11 years ago

Wauw Alexander, jij hebt het in ieder geval begrepen dan!
Merk je dat mensen zich ook naar aanleiding van de testimonials aanmelden voor je seminars?

Tony Verheij
11 years ago

Hey Alex!

Wrijf het er maar nog weer even in…

Als de volgende training is, zal ik mij wel via Ingrid aanmelden 😉

Geweldig dat je zo’n succes hebt elke keer!

BIG BIG hug, Tony

Anita van Overmeeren
11 years ago

Ik laat altijd evaluatieformulieren invullen na trainingen. Ik deed daar vooral voor mezelf iets mee: trainingen aanpassen, cursisten mailen etc. Nu heb ik de uitspraken ook op mijn website staan, op de startpagina (www.wijskind.nl). De mooiste vind ik ‘Ik ben op een andere manier naar kinderen met probleemgedrag gaan kijken’. Als professionele opvoeders anders naar kinderen gaan kijken met probleemgedrag, dus niet als probleem, maar als kind met mogelijkheden dan is mijn training geslaagd!

Dat houd ik nu niet alleen voor mezelf, maar probeer ik ook te delen met anderen…. (nu nog via twitter, linkedin, facebook, blog etc. :-))

Jeremine Holt
Jeremine Holt
11 years ago

De beste social proof op dit moment is de positiviteit die ik terugkrijg van mijn nieuwe aanpak.

En de retweets natuurlijk 🙂

Mark den Dubbelden
11 years ago
Reply to  Jeremine Holt

Dat is zeker goed, Jeremine, laat je je klanten verder nog een testemonial of iets dergelijks maken?

Alexander Biesheuvel
9 years ago

Ik ga de testemonials gebruiken op onze nieuwe site, welke we na feedback van onze bezoekers gaan aanpassen.

Hier vraag ik aan mensen die weten hoe wij werken en wat wij doen, wat ze van ons concept vinden!

Daarnaast vraag ik altijd aan de personen die ik aan elkaar heb gelinked om op linkedin een recommendation te schrijven welke ik dan ook op de site ga gebruiken.

Als beloning stuur ik de schrijvers van de testemonials een: handig boekje voor een “succesvolle beursdeelname” toe en verwijs ik naar hun website op mijn site wat ook de resultaten in google weer ten goede komt!

Ik kan het iedereen aanraden om gebruik te maken van testemonials, het moeten echter wel testemonials zijn die op waarheid berusten, en waar men zelf ook achter staat.

Pas dan heeft het echt effect.

Leon Romeyn
11 years ago

Geloven in wat ik doe… ik wist het al wel, maar in het afgelopen Business Bootcamp-weekend werd het mij ineens helemaal duidelijk. Geloven in wat je doet is goed en tegelijk niet genoeg. Geloven in wat je doet betekent focus hebben en focus houden. Ik merk nu, vier dagen na het Business Bootcamp, hoe groot het verschil is als ik vanuit die focus werk. En ik ben er van overtuigd dat mijn aanpak en mijn focus mij straks recommendations, endorsements en testimonials gaan opleveren. Hoe ik dat weet? Wel, de eerste echt enthousiaste reacties op mijn plannen heb ik al binnen en dat houdt, wat mij betreft, dus een belofte in.

Annet Nijhof
10 years ago

Ik heb een aantal klanten gevraagd of ze een testimonial willen schrijven voor op mijn site. Dit doen ze graag en ik beloon ze ook weer met een gratis strategie sessie. Ik wil over een tijdje wanneer ik mijn nieuwsbrieven klaar heb ook de media benaderen. Met mijn dienst moet dat wel trog eren; “met minder pijn verlies overwinnen” vlindereiel.nl

Mark den Dubbelden
11 years ago

De social proof die ik heb zijn recensies van klanten op mijn webshop.
Ik zit te denken om automatisch een mail achter een bestelling aan te sturen met daarin de vraag voor een recensie.
Wie heeft daar ervaring mee?

Barry Wentzel
11 years ago

Ik heb er goede ervaringen mee Mark. En het kan de klant helpen als je een aantal gerichte vragen daarbij stelt.

Mark den Dubbelden
11 years ago
Reply to  Barry Wentzel

Hoi Barry,

Heb je een programma wat mensen automatisch een mail stuurt en vraagt om een recensie? Lijkt me wel handig namelijk voor op de webshop.

Kees van der Stel
10 years ago

Mijn beste testimonial is:
“Ik ken Kees al uit de tijd dat hij zeer gedreven werkzaam was bij een verzekeraar.Zijn switch van een heel exact terrein naar een meer spirituele kant, heb ik met grote belangstelling en bewondering gevolgd. Kees heeft mij in de afgelopen twee jaar als coach ondersteund in mijn eigen zoektocht naar verdere ontwikkeling en nieuwe kansen. Hij creëert in zijn gesprek rust en ruimte om echt naar jezelf te kijken, rust en ruimte ook om weer nieuwe mogelijkheden te zien. Met een aantal zeer interessante oefeningen helpt hij je plezier te hebben in de zoektocht naar jezelf! Mij heeft het erg geholpen nieuwe wegen te durven bewandelen! Frieda van Hartingsveldt Financieel Directeur.

Mijn colums/artikelen staan hier:
Kijk vooral in het kader van deze blog naar column nummer 3. Innerlijk leiderschap.

keesvanderstel.nl/columns_van_Kees_van_der_Stel.php

Anjo de Bruijckere
11 years ago

Tony,
Het was inspirerend om naar je verhaal te luisteren!
Dankjewel daarvoor.
Deze week staat in het teken van het maken van een nieuw plan voor mijn bedrijf en jij en al die andere 1199 mensen hebben daar een bijdrage aangeleverd!
Dankjewel!

Esther Molenaar
11 years ago

Mijn beste social proof is de testimonials van klanten. Zowel op mijn website als op LinkedIn. Ik zie er echt de waarde van in en vraag iedere klant om een testimonial. VRAGEN! Voor mij is dat echt uit mijncomfortzone komen. Gelukkig lukt dat steeds beter. Want als ik het niet doe, doet niemand het.

Karin van Toor
10 years ago

Hoi Esther,
Echt geweldi!!
Kan jij mij dan misschien mailen hoe je zo’n recommandation dan plaatst en of die persoon dan ook een LinkedIn account moet hebben?

Willy Valk
9 years ago

Door mijn diensten aan te bieden op een online prikbord voor patientenverenigingen heeft de koepelorganisatie mijn bedrijf ontdekt en mij gevraagd een flyer te maken. Zij gaan die (over een paar weken op hun beurs) uitdelen en dat kan ik melden bij mijn marketing uitingen. Super spannend!

Mariken de Kok
11 years ago

Mijn beste endorsement tot nu toe… Ik heb veel bedankjes gekregen voor mijn gratis twitter videocursus, die ik allemaal evenveel op prijs stel!!

Social proof krijg ik doordat mensen via facebook aangeven Bedrijfstwitter leuk te vinden 🙂 Hun naam en pasfoto komt dan ook mijn website terecht, wat vertrouwen geeft aan nieuwe mensen om zich in te schrijven.

Ook heb ik een klein tellertje op de website geinstalleerd, die aangeeft hoeveel mensen de cursus al hebben aangevraagd.

Khema Y. Waasdorp
Khema Y. Waasdorp
10 years ago
Reply to  Mariken de Kok

ik heb je site bekeken en die ziet er echt strak uit. Ook je welkom-video en cursus zijn goed zeg. Goed om zulke voorbeelden te hebben. Ik laat me er graag door inspireren.

Gonny de Wit
7 years ago
Reply to  Mariken de Kok

Hi Mariken – ja ik ben een echte ambassadeur van jou en je twitter cursus, maar dat wist je al.

Tim Klein Schiphorst
11 years ago

Heb je eenmaal social proof, dan hoef je alleen nog maar uit te leggen wat je doet in plaats van hoe je het doet. Veel onernemers vergeten het feit dat ze zichzelf al bewezen hebben en blijven zelf vertellen wat ze doen. Helaas doe ik dat zelf ook. Dus nu op jacht naar social proof.

Heleen Klop
11 years ago

Ik vind het iedere keer bijzonder als ik bijvoorbeeld op Twitter wordt aanbevolen door mensen die ik niet irl ken of op het schoolplein wordt aangesproken: “Jij bent toch die fotograaf?”

Ook zijn er maanden gelden opnames geweest voor RTV Utrecht. Ik mocht in het publiek zitten en een vraag stellen aan de gasten. Ik ben misschien een halve minuut in beeld geweest (met naamsvermelding) en soms refereren mensen daar nog aan. Heel erg leuk!

Ook deelnemen aan een grote bijeenkomst (als sponsor) werkt voor mij!

Jacqueline Lammerts
11 years ago

Mijn presentatie tijdens de Business Bootcamp afgelopen weekend was een prachtige manier om mezelf, mijn kwaliteiten en kunnen aan mijn doelgroep (ondernemers) zichtbaar te maken.
Echter, een testimonial van een zeer tevreden klant geeft mensen vaak zoveel meer. Hieronder dan ook één van de vele testimonials die ik op mijn site heb staan:

Jacqueline is in staat om gecompliceerde dingen op een eenvoudige praktische manier uit te leggen en gaat de humor daarbij niet uit de weg. Zij maakt leerpunten en valkuilen inzichtelijk en visueel, waardoor duidelijk wordt hoe je uit je vicieuze cirkel kunt ontsnappen. Zogenaamde zweverige zaken worden in Jacquelines seminars met beide benen stevig op de grond gezet en blijken cruciaal belangrijk om vol zelfvertrouwen zeker van je zaak te zijn, of te worden. Zij weet alle elementen, die nodig zijn voor zelfontwikkeling goed met elkaar te verbinden, waardoor je meer kunt zijn wie je bent en durft te staan voor wat je wilt bereiken met je bedrijf. Ik raad dit elke ondernemer aan die af en toe aan zichzelf twijfelt of die soms worstelt met mensen of gebeurtenissen om hem heen. Mij heeft het nog meer inzicht in mijn innerlijke processen gegeven en praktische handvaten om negatieve cirkels te doorbreken.

Pim de Rooij
Pim de Rooij
11 years ago

Super gedaan op ‘t podium Jacqueline!

Kan ik het al ergens op video terugkijken?

Veel geluk!

Groet,
Pim

Jeannette Bal
11 years ago

Hi Jacqueline,

Ik kan helaas je werk niet aanbevelen, maar als jouw werk net zo verzorgd is als jij eruit ziet, met net zoveel passie wordt gegeven als dat je danst en zo duidelijk en interessant gepresenteerd wordt zoals je afgelopen weekend deed .. dan kan het alleen maar remarkable zijn 🙂

SUCCES
Jeannette

Jeannette Bal
11 years ago
Reply to  Jeannette Bal

Avatar is aangepast, foto komt eraan .. was van email adres veranderd en vergat Avatar aan te passen.

Nog even en dan weten jullie weer hoe ik eruit zie 🙂

Willeke Huijsmans
11 years ago

Jacqueline,
Ik moest je gewoon even een dikke knuffel geven. Wat een geweldige vrouw ben jij. You walk your talk. Prachtig en authentiek. Dank je wel voor je inspirerende woorden. Je bent een voorbeeld voor mij.
Ik kan je zo bij iedereen aanbevelen!
Willeke

Jacqueline Lammerts
11 years ago

Hai Willeke,
Ik vond het heerlijk je omhelzing en spontaniteit te mogen ontvangen. TOP!
Dit inspireert mij om door te gaan!

Alexander Israel
Alexander Israel
11 years ago

Beste Jacqueline,
Zoals ik je persoonlijk al gezegd heb zat ik met tranen in mijn ogen naar je verhaal te luisteren. Het was niet wat je zei maar hoe je dat deed. Hoe langer je er stond hoe innemender ik je vond. Chapeau voor het toepassen van wie jij bent, het straalt aan alle kanten. Zo’n endorsement is mooi en geeft vertrouwen, maar het gevoel krijg je wanneer je jou ontmoet. Dat is meer-waarde.

met een hartegroet,
Alexander

Jacqueline Lammerts
11 years ago

Hai Alexander,
Wat prachtig wat je me hier teruggeeft. Je raakt me!
En het zegt ook heel veel over jou en hoe je open staat om deze energie te ontvangen. Mooi!
Let’s Inspire some more!

Esther van den Enden
11 years ago

Hoi Jacqueline

En wat een gave presentatie gaf je van jezelf! En allemaal omdat je genoeg stemmen had verzameld van mensen die in jou en jouw product geloven en het uit jouw mond willen horen. Je hebt mij in ieder geval heel erg geïnspireerd. Dankjewel.

Hartelijke groet,
Esther van den Enden
Cirkel van Vertrouwen

Jacqueline Lammerts
11 years ago

Hai Esther,
Dank voor deze liefdevolle en hartverwarmende woorden!
Ik wens je heel veel succ6 en dat je nog maar vaak geïnspireerd mag worden.

Bram de Lange
Bram de Lange
11 years ago

De beste social proof is de uitnodiging om vaker om tafel te zitten bij een radio 1-programma. Dit was n.a.v. een radio-optreden bij Avondspits van Wakker NL.

Ik stelde zelf voor om bij hen een week stage te lopen. Op een ochtend vroeg ik om zendtijd. Prompt kreeg ik die en gierden mijn bijdragen en naam door de nationale ether.

Heerlijk!

Patrick Balleur
11 years ago

Bij dutchtel vragen we uit persoonlijke titel een recommendation op linkedin. Dit kunnen we plaatsen en vervolgens zelfs gebruiken in onze acquisitie. Dat werkt wonderbaarlijk goed. Ook zijn we nu begonnen met het laten plaatsen van aanbevelingen op onze linkedin company profile. De volgende stap is dat we deze aanbevelingen willen verzamelen op onze website. Ook is het tegenwoordig mogelijk om aanbevelingen op facebook te laten plaatsen, maar daar zijn mensen minder aan gewend.. Hierboven staan een aantal tips die we zeker ook gaan meenemen.

Khema Y. Waasdorp
Khema Y. Waasdorp
11 years ago

Hallo allemaal,
hier zijn nog wat tips om je social proof met Facebook te krijgen:

# 6: Plaats een Facebook-fanpagina widget op je blog of website. Je zal er versteld van staan hoeveel mensen gewoon niet weten dat je een Facebook-fanpagina hebt. Zet de widget op je website (dat is tenslotte je thuisbasis) en je krijgt conversie door je website bezoekers.
Mijn favoriete voorbeeld hiervan is uit Klout (www.klout.com).
De Facebook widget van Klout staat op hun website precies in het midden van hun dashboard. Brilliant en effectief!

# 7: Pas je URL van je Facebook-fanpagina aan.
URL’s zijn een fantastische manier om je fanpagina onvergetelijk te maken. Pas je URL aan en copy-paste: facebook.com/username.

# 8: Zet je Facebook-fanpagina URL op je visitekaartjes.
Combineer offline en online door mensen die je in IRL (In Real Time) ontmoet, te vertellen over je fanpagina.

# 9: Plaats een link op je persoonlijke Facebook-profiel.
Zet dit onder de “links” sectie. Dit is een soort “zacht verkopen”, zodat je vrienden passief weten over uw Facebook-fanpagina. Wellicht vergeet je dat mensen wel degelijk dat deel van je profiel bekijken!

# 10: Benut de kracht van je team.
Vraag iedereen in je organisatie die een persoonlijk Facebookprofiel heeft, of ze de link van je Facebook-fanpagina op hun persoonlijke profiel, willen zetten. Ben je een Small Business Owner en heb je geen personeel? Vraag dan je vrienden of samenwerkingspartners.

Tot zover weer de Facebook tips. Succes ermee. Een harte groet, Khema

Mark den Dubbelden
11 years ago

Goede tips, bedankt!
Wat dat betreft is Facebook erg laagdrempelig, moet daar ook wat meer mee doen.

Was je er van op de hoogte dat je niet langer 25 “likes” nodig hebt om een persoonlijke url aan te vragen? (was eerst wel zo)

Groeten
Mark

Khema Y. Waasdorp
Khema Y. Waasdorp
11 years ago

Hoi Mark,

Ja! dat wist ik. Ik ben tenslotte een social media expert en weet ik alles van Facebook.
ik geloof dat facebook veel en veel beter voor je business functioneert als LinkedIn.
Op het ogenblik ben ik met een Engelse klant bezig zijn facebook pagina te maken. Hartstikke leuk.

Een harte groet,
Khema

Django Blok
11 years ago

Social proof betekent ook dat je je publiek (je doelgroep) betrekt bij de ontwikkeling van je product.

Bij de ontwikkeling van een nieuw sociaal Internet platform heb ik mensen uit mijn doelgroep uitgenodigd voor een sessie en laten meedenken over hoe dat nieuwe platform eruit zou moeten zien en wat het zou moeten kunnen.

Door ze te laten meedenken en hun gedrag te observeren heb ik heel veel inzichten gekregen die ik nooit vanachter mijn bureau had kunnen bedenken.

Paul van Aarle
11 years ago

Overigens is mijn beste Social Proof van een directe leiding gevende, uit mijn laatste funktie in loondienst:
“when someone says it can’t be done, Paul gets Challenged”

Margareth de Vries
11 years ago

Een testimonial waar ik ontroerd door en dankbaar voor ben:
“Als coach heb ik je als warm, respectvol en helder ervaren, iemand die vertrouwen geeft. Yurajh is een heerlijke hond, die graag mee wilde werken als ik bij mezelf was en rust had. Jullie samen hebben mij op een hele vriendelijke maar heldere manier laten zien waar ik in mijn leven/werk tegenaan loop. De gesprekken en oefeningen en de vertaling daarvan hebben me geraakt en wel zo dat ik nog dagen erna me bewust was dat ik een keuze had, namelijk er iets mee te doen of het te laten. Ik heb besloten om verder te werken aan de onderwerpen die naar boven kwamen en dat voelt goed. Margareth en Yurajh heel erg bedankt.”

Melanie Lo
8 years ago

Mijn mooiste testimonial: Zaina, Voorschot behandeling, eind groep 2 2012

Onze ervaring met Melanie maakte dat we onze dochter beter op groep 3
wilde voorbereiden en ik heb toen een beroep gedaan op Melanie om mij te
helpen met mijn dochter die toen nog in groep 2 zat te leren lezen.

Daar waar het van de school geen vereiste was had ik wel een andere ervaring met hoe het er in groep 3 er aan toe gaat. Vrij vlot nadat Melanie haar lees lessen gaf kon Zaina lezen en was zij dan ook een van de beste in
groep 3 met lezen.

Lezen is essentieel voor kinderen en blijft een belangrijke basis. Ook nu bij mijn dochter een belangrijk bewijs.

Justin Junier
11 years ago

Ik ga zeker mijn eerdere klanten voor de camera slepen. Al kost het me twee dagen om rond rijdend iedereen voor de camera te zetten, prima! Ik zie nu hoe sterk het effect is.

Khema Y. Waasdorp
Khema Y. Waasdorp
11 years ago
Reply to  Justin Junier

Hoi Justin,
ik heb in juli geprobeerd om voor mijn leraar, die in Duitsland woont, testimonials van Duitse studenten te krijgen…. ik heb een week nodig gehad om de drempels af te bouwen zoveel weerstand was er. het is me toch gelukt door te praten en te praten en te praten. De mensen te vragen naar hun obstakels, deze aan de oppervlakte te brengen, kweekte vertrouwen dat ze bij mij met hun persoonlijke testimonial in goede handen waren.
Ik had niet gedacht dat dit zou gebeuren en het was een hele waardevolle les voor me om mijn respect te uiten voor hun angsten.

Houd er rekening mee dat er mensen zijn die helemaal niet online aanwezig willen zijn. Angst om gezien te worden kan een achterliggend obstakel zijn.

En, dat is helemaal ok!
Dan moet je eerst aan de hindernissen werken voordat mensen een aanbeveling willen geven.

‘T is maar een tip voordat je voor niets van Groningen naar Maastricht rijdt.

Een harte groet, Khema

Mark den Dubbelden
11 years ago
Reply to  Justin Junier

Goed idee Justin, ik ga dat ook met terugwerkende kracht doen. Ik ben benieuwd naar het resultaat!
Succes!

Ron van der Vlist
11 years ago

Hallo allemaal,

Nog geen kwartier geleden ging de bel: de post bezorgde een ‘green screen’ voor mijn videofilmpjes: ik kan nu snel de testimonials gaan filmen….

Warme Hug,
Ron

Mark den Dubbelden
11 years ago

Hoi Ron,

Heb je al getest met het greenscreen? Ik ben erg benieuwd naar het resultaat namelijk!
Als je er een online hebt, kun je een linkje plaatsen?

Bedankt alvast!

Groeten
Mark

Khema Y. Waasdorp
Khema Y. Waasdorp
11 years ago

5 Facebook tips om Social Proof te krijgen

En wat denken jullie van Facebook?
Als je creatieve manieren wilt om social proof te krijgen, dan is een Facebook-fanpagina een van de rijkste bronnen van interactie. Het enige probleem is dat je mensen hiervan bewust moet maken!

Omdat we als Small Business Owners niet zo’n groot publiek hebben als Coca-Cola of Red Bull heb ik wat tips voor je om je facebook fanpage te promoten. Zelfs als je alleen al een aantal van deze ideeën implementeert, zullen vrienden reageren, maak je van je vrienden “ambassadors”, vergroot je de conversie (groei) op je Fanpage en bouw je aan social proof.
Ben jij er klaar voor? Laten we beginnen. Morgen heb ik nog wat tips…

#0: Maak een Facebook-fanpage. Op je persoonlijk profiel mag je geen business promoten. Doe je dit toch dan is het voor Facebook een reden om je te verwijderen.

# 1: Zet de URL van je Facebookfanpagina in je e-mail handtekening.
Hoeveel e-mails verstuur je per dag? Stel je nu voor dat door elke e-mail die je verstuurt er iemand op jouw geweldige fanpagina komt en ziet dat je een actieve community hebt die je diensten aanprijzen! Stuur je facebook URL mee in je e-mail en praat over free publicity!

# 2: Schrijf een blogpost over je nieuwe Facebook-fanpagina.
Geef je lezers vijf aantrekkelijke redenen zijn waarom ze jouw Facebook fanpage moeten bezoeken. Bedel niet, maar geef valuable content die je vrienden nodig hebben.

# 3: Tag andere, goed bezochte fan pagina’s in je updates.
Jouw vrienden en fans kunnen deze pagina’s zien en zo krijg je cross-verkeer.

# 4: Vraag je Twitter-volgers om zich bij je Facebook- fanpagina aan te sluiten. Wederom…
Geef een aantal aantrekkelijke redenen waarom jouw Twitter-volgers zich ook moeten aansluiten bij je Facebook-community. Als je bv een nieuwe dienst/product hebt, nodig dan je Twitter-volgers uit om daarover op je Facebook Fanpage te discussieren. Zo creeer je een conversatie en krijg je social proof op je facebook-page over je dienst/product.
In je Tweet kan je bv schrijven: “Wil je een gesprek en geen mededeling van 140 karakters? Bezoek ons op Facebook”.
Zo wordt een simpele vraag omgezet in een gesprek, krijg je social proof en goede resultaten.

# 5: Investeer in Facebook advertenties
Ze zijn makkelijker dan je denkt en je kunt er zo weinig (of zo veel) als je wilt in investeren.

Tot zover Khema’s Facebook Tips om op een authentieke manier social proof te krijgen. Succes!

Bonnie Allart
11 years ago

Dank je, hier kan ik echt iets mee. Past mooi bij mijn doelen, strategy en hoeft alleen nog maar ingepland en uitgevoerd te worden!

En als je morgen nog wat tips hebt, kun je die rechtstreeks naar mij sturen: info@bonstaete.nl?

Ik wil niet namelijk nog 50 keer deze blogpost in moeten gaan, om het te checken.

Khema Y. Waasdorp
Khema Y. Waasdorp
11 years ago
Reply to  Bonnie Allart

Hey Bonnie,

komt voor de bakker! Maar ik heb nog meer tips achtergelaten…

Esther van den Enden
11 years ago

Hoi Khema

Handig! Ik geef eerlijk toe, ik heb wat weerstand / koudwatervrees tegen Facebook. Met jouw stappenplan (en het vervolg van morgen) kan ik er in ieder geval mee aan de slag wanneer ik er aan toe ben (op lijstje staat eerst nog een blog).

Bedankt voor het delen!

Hartelijke groet,
Esther van den Enden
Cirkel van Vertrouwen

Tjapko de Heus
11 years ago

Beste allen,

Een van de insights voor mij van het afgelopen weekend is dat ik ga leren ontvangen. Ontvangen van complimenten, aanbevelingen, testimonials, etc. Bescheidenheid siert de mens is een typisch Nederlandse uitdrukking en daar ga ik nu een beetje meer afstand van nemen.

Ik heb inmiddels bij 2 tevreden klanten een video testimonial opgenomen en dat was erg leuk en vleiend. Het is goed dat ik mijn koptelefoon op had om mijn rode oren te verbergen…..

Zodra ik de video’s klaar heb, zal ik deze met jullie delen, als je dat leuk vindt.

Willeke Huijsmans
11 years ago

Ik begin aardig in mogelijkheden te denken. Vandaag kreeg ik een afwijzing voor een vervolg van een cultuurtransformatietraject, waarvan ik al een toezegging had gekregen.
En ik voelde:
ooooooo what the hack.
goooooo do it anyway!
Ik kreeg in hetzelfde gesprek opbouwende en positieve feedback, waar ik heel dankbaar voor ben.
En deze klant is zo tevreden over het traject tot nu toe, dat zij een aanbeveling zal schrijven en mij actief aan gaat bevelen bij haar klanten!
Hebben jullie tips over hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Krista Steenbegen
11 years ago

Ik ben op zoek naar de man/jongen (zwarte krullen) die meewerkte in het team (volgens mij is zijn naam tom of tim?) en mij zonder blikken of blozen vertelde dat hij binnen een jaar financially free en miljonair gaat zijn. (hoe cool is dat btw!)

Mail me aub; steenbergenkrista@gmail.com

Thanks!

Klaartje Loose
11 years ago

Naast alle mond tot mond reclame die klanten voor mij maken, waardoor ik regelmatig nee moet verkopen (omdat ik nu eenmaal niet op 2 plaatsen tegelijk kan zijn en mijn bedrijf nog steeds uit mijn aanwezigheid op de werkvloer bestaat…) kreeg ik verleden jaar een spontane aanbeveling op LinkedIn, waar ik heel erg blij mee was:

“Klaartje is fantastic at what she does. Besides being an expert in her field, she is also very flexible in her work and makes things happen! Not to mention her great sense of humor making working with her even more enjoyable.” August 30, 2010

Het vragen om recommendations blijf ik lastig vinden, maar in het kader van uit je comfortzone stappen heb ik net een mail naar een tevreden ex-klant gestuurd met DE vraag…
Volgende week weer vragen, lijkt me, ik wil er aan wennen om dit te doen!

Willeke Huijsmans
11 years ago

Mijn liefde gaat vooral uit naar de mensen. Wanneer ik een bedrijf onderzoek, benader ik deze verzameling van mensen ook als een levende entiteit.
Mijn beste social proof komt van contacten die ik vanuit een diep gevoel van liefde heb benaderd.

Ik ben heel blij met deze:
“Op aanraden van een vriendin kwam ik bij Willeke terecht toen ik vastliep in de volgende stap in mijn persoonlijke ontwikkeling. Ze stelt je direct op je gemak en weet snel tot de kern door te dringen. Voor mij was het de meest effectieve sessie die ik me kon wensen en ze kan me dan ook verwachten bij de volgende vastloper. Ik beveel Willeke van harte aan.”

Tony Verheij
11 years ago

Geïnspireerd door bovenstaande bijdragen: mijn social proof zijn eigenlijk 2 recommendations op LinkedIn voor Heso Vloerenbedrijf en that’s it…

Als er iemand mij een recommendation wil geven als schrijver van gelukkigmetgeld.nl dan hoor ik dat graag!
Aub wel eerlijk zijn: lezen wat er staat en dan een recommendation is beter dan zomaar recommendations krijgen van mensen die niet weten waar ze over praten.
Vond je mij inspirerend, zeg het, denk je wat te kunnen leren: ZEG HET!

En op Facebook gelukkigmetgeld.nl op “like” werkt ook in mijn voordeel..
En ik heb op de site zelf voor de verschillende pagina’s “like” buttons, ik heb geleerd van Nisandeh dat het effectiever is als het vakje mee scrollt, dus dat komt nog 😉

En het schijnt dat je sinds kort op Facebook je ook kunt abonneren op personen.
Elke ochtend, middag en avond geef ik inspiratie, kijk wat je daarmee kunt in je leven.
Ook hier geldt het: als het in je hoofd zit is het nog niet genoeg: implementatie, Implementatie, IMPLEMENTATIE!!

Op het podium heb ik mij gehouden aan de regels dat het geen promotiepraatje moest worden voor je eigen bedrijf en dat heb ik niet gedaan.
Het noemen van Heso, Gelukkig met Geld en Een Rijker Leven (TOPTEAM) en Roel van Bommel was functioneel.
Het houden van mijn woord vond ik belangrijker dan het promoten van mijzelf.
Maar wat betreft de recommendations, het wordt tijd om uit mijn comfortzone te stappen.

Wil jij mij helpen?
Ik zou er echt ontzettend dankbaar voor zijn!!

Oh ja, het toevoegen van mij als vriend op Facebook en LinkedIn wordt ook gewaardeerd…

BIG hug, Tony

Margreet de Graaf
11 years ago

De meest recente social proof ontving ik van Peter, directeur van accountantsbureau ‘Probaat’ in Amsterdam, een vaste klant. Inhoud van zijn twitterbericht is: ‘Wij zijn al jaren erg blij met onze #bedrijfsmasseuse Margreet: klachten verdwijnen en het helpt ook preventief! zie workbreak.eu/site/welkom.shtml”

Mark den Dubbelden
11 years ago

Ben ik eigenlijk wel benieuwd of je er om hebt gevraagd?

Cor Plönes
11 years ago

ik wil graag twee mensen bedanken Neta en Tonny

zij hebben mijn veel geleerd en een schop onder mijn kont gegeven

het was een leuk en leerzaam weekend

met vriendelijke groet Cor Plönes

Tony Verheij
11 years ago
Reply to  Cor Plönes

Hoi Cor,

het is Nisandeh en Tony, maar het is je vergeven..

Het was jammer dat ik je bedrijfsnaam niet meer wist, anders had ik die genoemd omdat je fantastisch houtsnijwerk maakt en dit niet goed uit de verf komt omdat je de verkeerde woorden gebruikt.
Ik hoop dat je ook wat gaat doen met die schop onder je kont en dat je terug komt en toont wat je hebt gedaan met de lessen die je geleerd hebt.
Doe waar jij goed in bent en huur professionals in voor hetgeen zij beter in zijn!

Succes!

Tony

Peter Smith
11 years ago

Mijn socialproof was dat ik afgelopen weekend op één van de belangrijkste ondernemersbijeenkomsten mocht fotograferen!
En dankzij de Business Bootcamp heb ik 10 endorsements op linkedIn. Heb ik een blog dat nu al, een half jaar nadat ik ermee gestart ben, ca 2000 lezers per maand trekt, dat ik morgen weer een radio interview heb over mijn nieuw bedrijf; kleanworldwide.nl.
En dat het behalve leerzaam ook een groot feest was, de afgelopen Business Bootcamp, dat kan je hier zien: http://bit.ly/q9bXUZ

Mugen Convalesco
Mugen Convalesco
10 years ago
Reply to  Peter Smith

Ik voel me een beetje spuit11 met deze late reactie Peter: maar wat een strak filmpje was dat. Muziek: perfect.

Ik had het geluid overigens toevallig op hard staan. Mijn partner dacht dat ik film over het leven van een bekend bokser aan het bekijken was haha.

Het valt me ook nu weer op wat een verschil goede kwaliteit kan maken van foto- en filmmateriaal op de website.

Mugen

Pim de Rooij
Pim de Rooij
11 years ago
Reply to  Peter Smith

Geweldig filmpje Peter!!
Je foto’s zien er ook stuk voor stuk prachtig uit.

Heb op je gestemd trouwens, heb je ‘m gewonnen?
En wanneer kunnen wij je globe komen bewonderen?

Groet,
Pim

Khema Y. Waasdorp
Khema Y. Waasdorp
11 years ago
Reply to  Peter Smith

Hey Peter,
ik heb zelden een fotograaf gezien die zo gepassioneerd, professioneel en betrokken zijn “job” doet. En, je maakt geweldige visuele presentaties. Ik kom snel langs in Amsterdam.
Een harte groet, Khema.
PS: staat je werk al op jouw Facebook pagina? Verder naar beneden heb ik 10 tips achter gelaten om jouw social proof nog meer te vergroten.

Wilko van der Ploeg
11 years ago
Reply to  Peter Smith

Hoi Peter,

Wat ontzettend stom, dat ik me niet realiseerde dat de fotograaf Peter Smith en de zwerfvuil-activist Peter Smith een en dezelfde persoon zijn…

Je fotoreportage en vooral de dynamische collage was geweldig!

Groetjes
Wilko

Heleen Klop
11 years ago
Reply to  Peter Smith

Wauw, Peter wat een gave (foto) film heb je gemaakt! Super!
Gaaf om je aan het werk te zien tijdens de Business Bootcamp en heel erg veel succes met de wereld een beetje mooier maken! Je bent een voorbeeld voor me! Groet Heleen

Manuela van Prooijen
9 years ago
Reply to  Peter Smith

Peter,

Jouw animatie maakt het tot een Business BOOST camp… De energie spat er van af 🙂

Leuk om te zien !!!!

Veron Goemans
11 years ago
Reply to  Peter Smith

Ja, als je een draaiende business hebt dan kun je testimonials vragen. Maar wat als je nog een starter bent? Hoe bouw je dan een social proof op?

Mijn tip is om dan een bijeenkomst te organiseren waarin je gratis je kennis of product met de deelnemers deelt. Je deelnemers krijgen ‘waarde’ en in ruil daarvoor vraag jij of ze een testimonial voor jou willen schrijven. Win-win, toch!

Khema Y. Waasdorp
Khema Y. Waasdorp
11 years ago
Reply to  Veron Goemans

Hey Veron,
dat is een hartstikke goede tip. Het valt inderdaad niet mee om aanbevelingen te krijgen als je nog in de start-up fase bent.
Je kan ook nog 1 of 2 keer gratis je dienst aanbieden en daarover een aanbeveling vragen.
Je kan je online krachtig laten zien en op die manier social proof krijgen. Dat kan door bloggen en mensen de ruimte geven om te reageren, het kan door een discussie op LinkedIn te starten of om je Facebook pagina actief te gebruiken. Zo bereik je makkelijk de “vrienden van je vrienden” Als je verder naar beneden scrolt dan lees je mijn tips hoe je dat kan doen. een harte groet, Khema

Ilona Visker
11 years ago
Reply to  Veron Goemans

Veron, dat is inderdaad een hele mooie manier.
Misschien ook goed te combineren met de tip die eerder gegeven is om een video testimonial af te leggen na deze bijeenkomst.
Zo heb je niet alleen geschreven referenties, maar ook een aantal op video, deze maken het “echter”.

Ben benieuwd hoe het je is vergaan!

Hartelijke groet Ilona

Geert Wemmenhove
11 years ago
Reply to  Veron Goemans

Hoi Veron,

Een prima advies.
Als beloning nodig ik jou uit om in november gratis mee te doen aan een van mijn Boiling Hot coaching sessies.

Ik help managementteams en afdelingen hun overgave weer te vinden en zo hun winst te optimaliseren.

Mail me alsjeblieft even jouw gegevens, zodat ik je kan bereiken.

High Five!

Geert

Mark den Dubbelden
11 years ago
Reply to  Peter Smith

Hoi Peter,

Mooie impressie heb je gemaakt zeg!
Wat gaaf dat de Business Bootcamp je zo heeft geholpen, mooi om te lezen!

Alexander Israel
Alexander Israel
11 years ago
Reply to  Peter Smith

Peter; een prachtige impressie, je levert geweldig mooi werk. Dank.

Leo van Veenendaal
11 years ago
Reply to  Peter Smith

Hoi Peter,
Complimenten voor je doorzetten, Peter. De resultaten zijn blijkbaar tijdens de Business Bootcamp van september 2011 beloond.
Jij maar blij zijn dat je vorig jaar de Business Bootcamp bezocht hebt.
Succes verder.

Leo

Ingrid Verbeek
Ingrid Verbeek
11 years ago
Reply to  Peter Smith

Peter,
Gaaf om het zo te doen. Wat een fantastische impressie van een geweldig event. Mijn complimenten!

Geert Wemmenhove
11 years ago
Reply to  Peter Smith

Hoi Peter,

Ik heb net je blog bekeken en het filmpje wat je hebt gemaakt.

Social proof is belangrijk, maar wat voor mij de boodschap zo binnen liet komen was jouw authenticiteit en je werkelijk gevoelde kreet

Klagen Loont Echt Absoluut Niet!

Ik ga je nu opzoeken op twitter en de andere social media en ga je helpen met je missie.

Een big High five en een dikke knuffel!!

Geert

Paul van Aarle
11 years ago
Reply to  Peter Smith

Peter, wat een fantastische animatie ! Ik hou hier heel erg van. Zelf heb ik wel eens zoiets gemaakt tijdens de opbouw van Domino Day in de hal in Leeuwarden. Ik zou je die graag eens laten zien. Toen dacht ik: dit zou ik best willen doen qua werk, maar wie zit daar op te wachten? Nu ik dit zie vind ik persoonlijk dat het een enorm goede weergave biedt van de sfeer tijdens het event. Als je dit als product gaat zetten heb je volgens mij GOUD in handen !! Prachtig !

Heb ook je Don Quishot filmpje gezien. RESPECT! Heeel gaaf. Vanaf nu ga echt oprapen! Een voorbeeld zijn voor de wereld. Mooi.

Keep up the good work! You inspire !!

Saskia van Velzen
11 years ago
Reply to  Peter Smith

Wow Peter, wat een schitterende foto-sessie. Alles klopt. Vooral de Beehives is erg leuk om te zien. Het geeft direct weer het gevoel terug van de Business Bootcamp. High Energy!