Word verliefd!

4963 views | 100 reacties |
shares

Afgelopen zondag hadden we een geweldig evenement waarin we de Koplopers introduceerden aan het grote publiek.

Onze Koplopers zijn stuk voor stuk ondernemers die als inspirerend voorbeeld dienen voor iedere ZZP-er en kleine zelfstandige die succes wil bereiken met zijn bedrijf. In het boek Koplopers 2015 vertellen ze hoe ze hun succes bereikten – met alle ups en downs die daarbij horen – en welke rol de Open Circles programma’s daarbij spelen.

Graag deel ik in dit artikel de inleidende tekst van het boek. Het is de beste manier waarop ik uitdrukking kan geven aan de liefde en dankbaarheid die ik voel wanneer ik andere ondernemers help hun volle potentieel waar te maken.

Inleiding Koplopers – een liefdesverhaal:

“Veel ondernemers worden verliefd op het verkeerde. Ze worden verliefd op hun product, of hun business, of beide. Ik ben verliefd op mijn klanten.


Ja, ik houd ook van mijn producten en van Open Circles Academy – het bedrijf waar ik al achttien jaar aan bouw. Maar als je me zou vragen waar ik het meest van houd, dan zou ik antwoorden dat mijn klanten mijn grootste liefde zijn, dan mijn bedrijf en dan pas mijn producten.

Het boek Koplopers is mijn liefdesverklaring aan mijn huidige en toekomstige klanten. Dit speciale boek bevat de verhalen van twaalf ondernemers, professionals zoals jij en ik, die hun business zijn gestart omdat zij droomden van onafhankelijkheid, meer inkomen, omdat ze hun volledige potentieel wilden vervullen en daarmee een substantiële bijdrage leveren aan een betere wereld.

In hun verhalen lees je de redenen die zij hadden om hun business te starten, de beginfase, hun worstelingen en hun successen, hun mislukkingen en piekmomenten. En misschien wel het belangrijkst – hun boodschap aan jou.

Dit boek is bedoeld om ondernemers in het zonnetje te zetten. We zetten de Koplopers in het zonnetje. We zetten jou in het zonnetje – als jij al student bij ons bent of overweegt om onze programma’s te volgen. En het belangrijkst: we zetten de ondernemersgeest in het zonnetje, de ondernemersgeest die maar zelden wordt opgemerkt of geroemd.

Ik houd erg van ondernemers. Het zijn speciale mensen. Zij zijn het die bereid zijn groot te dromen, risico’s te nemen, te vallen en weer op te staan. Zij zijn het die bereid zijn aan de slag te gaan, ondanks hun angst en onzekerheid, en ondanks dat ze geen garantie hebben dat het hen succesvol en gelukkig zal maken.

Zij zijn het die vaak voor gek worden uitgemaakt – door hun familie, vrienden en door de maatschappij die te bang is om een statement te maken, ergens voor te gaan staan en ergens helemaal voor te gaan, te doen wat er ook maar nodig is.

Kleine ondernemers zijn diegenen die werkelijk een verschil maken in de wereld. Zij zijn het die verantwoordelijk zijn voor de meeste innovatie in de wereld. Zij zijn het die verantwoordelijk zijn voor de meeste nieuwe banen. Zij zijn het bloed en de zuurstof van onze economie.

En dus, ondanks dat liefde geen redenen nodig heeft… Ik heb mijn redenen. Veel redenen… om van ondernemers en hun cruciale rol in de wereld te houden.

Het is mijn missie om ondernemers te ondersteunen op hun complexe, moeilijke, frustrerende en vaak ondankbare pad van ondernemerschap – deels door mijn liefde… en deels omdat niemand anders deze missie serieus genoeg neemt.

Wanneer je de verhalen van deze twaalf inspirerende ondernemers leest, onthoud dan dat zij gewone mensen zijn; gewone mensen die de keuze hebben gemaakt om hun dromen na te jagen en hun passie om te zetten in winst.


Wat zij bewijzen (net als elke andere succesvolle ondernemer) is dat wanneer je gepassioneerd genoeg bent, wanneer je bereid bent te doen wat er nodig is, wanneer je bereid bent om de reis te beginnen (get in line) en je reis te blijven vervolgen tot het einde (stay in line) – je geheid succesvol wordt.

Ik heb meer dan 122.000 mensen begeleid op hun pad naar succes, in trainingen, seminars en persoonlijke coaching. En nog nooit ben ik iemand tegengekomen die met de juiste mindset, de juiste doelen en strategieën, een goed plan en doelgerichte actie (we noemen dit implementatie) géén uitzonderlijke resultaten boekte.

En nu we het over de juiste mindset hebben… die begint met verliefd worden op je klanten. Zodra je dat doet, ben je nooit meer alleen! Dan heb je de beste partner van allemaal.

Jouw klanten kunnen je exact vertellen wat zij nodig hebben, wat ze willen, wat ze leuk vinden en niet leuk vinden, wat hun dromen zijn, hun angsten en hoe jij ze kunt helpen.

Vervolgens zijn ze er voor je om je feedback te geven, zodat jij jouw product en dienst kunt verbeteren en opmerkelijk kunt maken. En dan willen ze jouw opmerkelijke product of dienst met alle liefde helpen promoten, als je het ze simpelweg vraagt.

Word verliefd op je klanten en zij worden verliefd op jou…

Ik weet niet hoe het werkt. Maar het werkt. Het zal de magie van de liefde wel zijn.

Koplopers 2015 is dus eigenlijk een liefdesverhaal.

Ik hoop van harte dat je de verhalen met een open mind zult lezen en dat je de woorden jouw hart laat raken.


Wanneer jij, zodra je de laatste bladzijden hebt gelezen en het boek dichtslaat, geïnspireerd bent om een stap (al is het maar een kleine) te zetten op het pad naar grootsheid, op het enige pad dat de moeite waard is: het pad naar vervulling van JOUW grootste potentieel… dan ben ik gelukkig.

Dan heeft het boek zijn werk gedaan.

In liefde en dankbaarheid,

Nisandeh Neta”

En nu ben ik heel benieuwd naar jouw ervaring in relatie tot jouw klanten.

Wat maakt jouw gelukkig? Wat zou er in jouw ‘liefdesbrief’ naar jouw klanten staan?

Laat het me weten in het commentaarveld hieronder, ik ben heel benieuwd.

Op jouw succes,

Nisandeh

PS. Deel dit artikel met je Facebook vrienden en -fans, LinkedIn contacten, Twitter volgers en Google+ circles via de share knoppen hieronder, zodat ook de mensen in jouw netwerk profiteren.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
100 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Dennis Deridder
7 years ago

Aan jou mijn cliënt,
Dit wil ik graag even vrijelijk met je delen,

Het maakt me gelukkig te zien hoe je in weinig tijd uit de knoop geraakt, hoe je opgelucht zucht nadat je jarenlange lijden op een paar minuten tijd hebt losgelaten. Het maakt me vrolijk je verbazing daarbij op je gezicht te zien en je verwondering en ongeloof dat het zo snel kan gaan te horen.
Ik leef helemaal me je mee wanneer jij je van je kracht bewust wordt en deze met steeds meer vertrouwen in je wezen toelaat en tot volle wasdom laat komen.

Het is heerlijk om te zien hoe je met weinig woorden uit jarenlange verwarring geraakt en je in staat bent een complete positieve wending te geven aan je eigen leven.

Deze wereld zit vol met nonsens. Veel ervan is zelfs goed bedoeld. Maar zelfs goedbedoelde nonsens blijft nonsens. Ik hou teveel van je om je met zulke dwaallichten op een dwaalspoor te laten rondlopen. Voor veel van die nonsens betaalde je zelfs veel geld, maar het heeft je niet naar de belofte geleid. En dat verdien je niet.

Het doet me soms pijn dat je zolang wacht alvorens we elkaar ontmoeten, niemand verdiend het om zolang op een dwaalspoor te zitten met een lijst vol onvervulbare beloftes. En jij al helemaal niet. Want jij hebt zoveel meer te bieden dan wat je mogelijk werd gemaakt. Jij hebt zolang vast gezeten in jezelf zoekend naar een uitweg en jij hebt ondanks je verdwaald geraakte, vol gehouden. Jij hebt al je moed en kracht ingezet toen het zelfs niets meer opleverde. Jij bent ondanks je het al vaak hebt opgegeven, gewanhoopt hebt en al je geloof en vertrouwen bent kwijtgeraakt, nooit gestopt met zoeken, nooit gestopt met hopen en opnieuw proberen. Jouw kracht is enorm en het is nu tijd dat die niet langer meer op de proef wordt gesteld. Het is nu tijd dat deze voor eens en voor altijd tot expressie komt. Deze wereld verdiend jou, deze wereld verdiend jouw talent, deze wereld verdient alles wat jij te bieden hebt.

Gedaan met op je kop te laten zitten, ik hou teveel van je om je dat nog te laten gebeuren. Gedaan met twijfelen aan jezelf, ik hou teveel van je om je aan dat lot over te laten.

Ik hou van je en ik geloof in je!

En ik ben je dankbaar want jij stelt ondanks alles je vertrouwen in mij en mijn werk, je betaalt me voor wat ik je bied. Je maakt het mij mogelijk zinvol, gezond en eerbiedig werk te doen en er mijn brood mee te verdienen.

Ja ik droom van grote inkomens, mooie huizen, indrukwekkende reizen en meer van dat moois. Maar het meest droom ik van jou, hoe jij bevrijd en opgelucht rondloopt en jouw leven leeft precies zoals jij het je wenst.

Dat zou ik nooit willen opgeven, want jouw groei is mijn vreugde.

met oprechte waardering en genegenheid,
Dennis

Bianca van Rooij
7 years ago

WAUW Dennis,

Ondanks dat ik (nog) niet met je hebt gewerkt en je mogen ervaren, komt deze brief bij me binnen. Ik voel de liefde en het respect dat jij voor jezelf EN je klant hebt. Echt geweldig omschreven en wat ben je een mooi mens!

Dikke kus,
Bianca

Dennis Deridder
7 years ago

Dank je Bianca 🙂

Stevige Hug,
Dennis

Marné van Veenendaal
7 years ago

Hoi Dennis,
Prachtige liefdesverklaring. Ik krijg enorme zin om je als coach te leren kennen en ook over mooie grote huizen en vooral inspirerende reizen te dromen en vooral ook dat te bereiken.
A dream without a goal is just a dream.
Hartelijke groet, Marné

Dennis Deridder
7 years ago

Hey Marné,

Voel je vrij contact op te nemen. Wie weet kan ik je van dienst zijn.
Je kan mijn gegevens via de business connector terug vinden en anders via mijn site transformatiecoach.be

Dreams always come true, not because we believe in them but because it is possible. Together we just move faster 🙂

Warme groet,
Dennis

Erika Lunsche
7 years ago

Ik dacht dat ik mijn klant gevonden had en toch voelde het niet goed. Ik had moeite om duidelijk te maken wat ik deed en vooral wat de voordelen waren. Totdat ik ontdekte dat dat niet mijn echte klant was.

Toen ik mijn echte klant had gevonden begon het te borrelen in mijn hoofd. Ineens werd duidelijk wat ik deed en wat de voordelen zijn. Werken voor mijn klant voelt als een hobby waar ik voor betaald krijg.

Mirjana Scheepens
7 years ago

Ik word zo gelukkig als ik de lichtjes in de ogen van mijn cliënten weer zie branden! Als hun lichaam zich weer vult met levensvreugde. Dat geeft zo’n dankbaar en ontroerend gevoel!

Jeannette Bal
7 years ago

Nisandeh,

Bedankt voor deze geweldige ervaring. Out of my comfort zone niet zo zeer het podium, als wel de kruk. Hoe klim je daar elegant voor het oog van 700 mensen bovenop. Spreken in een microfoon was ook heel lang geleden.

Verliefd op mijn klanten? Nooit over nagedacht. Als je met mensen werkt zoals ik en ze daadwerkelijk aanraakt is er een houden van.

Als je niet van mensen houdt kun je geen goede masseur zijn. Als je afstand houdt voelen ze dat. Tijdens de massage is onvoorwaardelijke liefde onontbeerlijk.

Ik stel mijn hart open voor mijn klanten (de masseurs) die voor hetzelfde vak gekozen hebben als ik en ook hart voor hun klanten hebben.

Michaela Wierdsma
7 years ago
Reply to  Jeannette Bal

Beste Jeannette,

Je was een topper op het podium, niks van podiumvrees, onhandige klimpartijen of trillende handen te merken. Mijn complimenten. Ook voor je verhaal, zeer inspirerend dat je in het ‘zweverige’ ook kan ondernemen. Energie stroomt, via handen, via gedachten en via doorzettingsvermogen.

Met genoegen las ik je verhaal. Ik wens je heel veel succes, plezier en veel liefde met je klanten en in je leven.
Hartelijke groet,
Michaëla Wierdsma

Mariska Jansen
7 years ago

Mooi blog!
Mijn klanten zijn altijd verbaasd dat ik zoveel aandacht aan hen besteed. Laatst kreeg ik de opmerking: “U kijkt mij aan als u iets zegt! Uw collega’s zitten alleen maar te typen terwijl ze dingen vragen.” Ik ben blij met de binding met mijn klanten. Ze koppelen ook vaak terug, waar ik dan weer van kan leren.

Nu druk bezig om mijn plannen te implementeren om meer klanten te krijgen. Daarvoor een boost gekregen op de Breakthrough to succes van deze maand.

Michaela Wierdsma
7 years ago
Reply to  Mariska Jansen

Ha Mariska,

Blijf kijken in de ogen. Het zegt vaak meer dan de woorden. Ik wens je veel succes met alle implementeren op een manier die bij jou en vooral bij je klanten past.

Hartelijke groet,
Michaëla

Jeannette Bal
7 years ago
Reply to  Mariska Jansen

Lieve Mariska,

Wat fijn dat ook jij gekozen heb naar een zakelijke ontwikkeling. Ons werk in de alternatieve gezondheidssector mag gezien worden !
Ben benieuwd wat je verder gaat ontwikkelen.

magnetische groet
Jeannette

Sascha Meyer
Sascha Meyer
7 years ago

In een ruk Koplopers zondagavond nog uitgelezen. Ik zie de rode draad, elk succesverhaal is het volgen van het recept. Het resultaat is altijd: vooruitgang. Bij de meesten ook een enorme persoonlijke/financiele crisis onder ogen zien. En dan een doel gaan stellen, jezelf serieus nemen en werken aan een mindset. Bewustwording. Dat leidt tot zelfwaardering.

Ik word blij en dankbaar als is zie hoeveel plezier kinderen halen uit het zelf ‘opvreters’ maken (knuffels van groente en fruit). Als ik ze trucjes uitleg bv hoe laat je een aardappel staan, zie ik hun verwondering en ‘aha’ moment. Een jongetje maakte van een kokosnoot Koko, de muis. Die was voor zijn cavia, dan was hij niet meer alleen. Dat is lol. Ik inspireer hen, zij inspireren mij.

Jeannette Bal
7 years ago
Reply to  Sascha Meyer

Van kinderen als klant moet je toch wel houden … helemaal als ze iets voor hun eenzame cavia doen 😉

Rita Sterkenburg
7 years ago

Ik ben zeker verliefd op een aantal van mijn klanten maar aan sommige mag ik inmiddels niet meer, hoe raak ik die op een fatsoenlijke manier kwijt?

Rozelinde Warmoes
7 years ago

Hoi Rita, Eén manier om dat te doen is vanuit jezelf werken naar mijn ervaring. Beetje de kracht van de mind. Als jij een vibratie uitstraalt en belichaamt dat je enkel leuke klanten tegenkomt en super leuke contacten hebt met jouw klanten die jou energie geven, dan kunnen de anderen wegvallen (met of zonder jouw toedoen).

Als ik jou juist begrijp dan is een voorbeeld om dat te doen is je alleen te focussen op alle goede eigenschappen van jouw klanten. Schrijf ze op, benoem ze voor jezelf, zoek ernaar als je ze niet vindt… Zo trek je meer goede eigenschappen aan en weer je minder leuke eigenschappen af.
Een tweede belangrijke manier is jezelf af te vragen hoe het zou voelen als je enkel die toffe, energie gevende klanten hebt. “hoe zou het voelen als de situatie anders zou zijn…?” Schrijf het op, ervaar het. Jouw intuïtie gaat je vervolgens als je dat consistent herhaalt, de weg tonen hoe je dat kan bereiken die bij jou past (iets zeggen, niet iets zeggen, een programma/aanbod veranderen…). En dan gaat het meer vanzelf gaan. ‘t is wel een proces die wat tijd zal vragen, maar het kan echt werken.

‘t is een indirecte manier. Weet niet of dit jou aanspreekt. Misschien geeft het je een idee.
Groet & succes!

Ramon van de Nobelen
Ramon van de Nobelen
7 years ago

Wow, “Thats a eye opener”.

Het zijn mijn klanten die het allemaal mogelijk maken. niet alleen het halen van mijn goals,maar ook meer inkomen met meer vrije tijd. Het is echt een heel andere benadering binnen mijn branche. Ik ga vol voor de ommekeer:
VAN AF NU VERKLAAR IK MIJN KLANTEN DE LIEFDE!!

Michaela Wierdsma
7 years ago

Ha Ramon,
Dat zeg je mooi. Nu je klanten behandelen zoals je ooit en hopelijk nog steeds je geliefde vrouw behandelt. Op handen dragen. Op de liefde zullen we dan maar zeggen!
Geniet van je nieuwe ontdekkingstocht in ondernemersland.
Hartelijke groet,
Michaëla

Willy Valk
7 years ago

Mooi Ramon! Leuk om te lezen dat je gaat voor de ommekeer!

EvaMaria De Belder
7 years ago

What makes me happy, Nisandeh is that you are in love with me, ….. and all the others on your huge clients list. You prove that you make strangers into friends and into clients and into ambassadors. And I am really very curious to receive the koplopers boek of this year. But only send me one this year ¡¡¡ There are so very few people in the village that speak Dutch …Actualy : only me.
To your loved ones

Judith Evenaar
Judith Evenaar
7 years ago

That”s a sweet story!

Anita Kornman
7 years ago

Mijn liefdesbrief aan klanten bestaat uit dankbaarheid voor hun inzet voor zichzelf en daardoor ook voor mij. Voor het vertrouwen dat zij in mij stellen. ik vraag ze of ze mij willen helpen door ook een brief te schrijven waarin hun verhaal staat. van waar ze gekomen zijn tot hun succes op dat moment.

Want al mijn klanten ervaren succes in het veranderen van hun leefstijl. De een meer dan de ander, maar veranderen doen ze zeker. Ik roep ze op om te realiseren hoe hun leven veranderd is en spreek de wens voor hen uit om daarvan volop te genieten.

Anita Brinkman
7 years ago

Ik dank alle moeders die me helpen met input om goede producten te kunnen maken. Ik ben gelukkig dat ik ‘zomaar’ als moeders onderling contact kan maken en naar persoonlijke ervaringen mag vragen.

Ik dank Open Circles (m.n. Nisandeh) voor de herhaaldelijke boodschap dat het om hen draait en niet om mij.

Gr Anita

Karolien Janssens
7 years ago
Reply to  Anita Brinkman

Hoi Anita,
moeders zijn pure power!
groetjes Karo

Saskia Steur
7 years ago

Wat mij gelukkig maakt:
Dat ik klanten zie gaan stralen in mijn workshops en trainingen, dat ze helemaal blij worden van de mogelijkheden van hun eigen blog en gaan geloven dat ze dit zelf goed kunnen. Vervolgens zie ik die kracht, het blogplezier en het succes in de blogreacties van de klanten, die zij op hun beurt weer blij maken, terug op hun site. Daar doe ik het voor!

Wat er in mijn liefdesbrief naar mijn klanten zou staan:
Dat ik dankbaar ben dat ik hen mag helpen, dat ik ze empower om hun kennis online te delen, hun klanten blijer, gezonder, rijker te maken en dat zij het vertrouwen in mij hebben om samen de wereld er blog voor blog beter te maken.
Dat ik zo blij ben dat ik nu kan uitdragen wat ik zelf heb doorleefd: 30 jaar lang gehoord en geloofd te hebben dat ik niet kan schrijven (en erger nog, dat ik niks te vertellen heb). Totdat ik tot de ontdekking kwam door mijn inzichten die ik in Engeland heb opgedaan en later ook door de vele inzichten die ik van Nisandeh, Vered en Rani heb mogen krijgen dat schrijven – net als praten – te leren is.

Dit is een van de dingen die ik het liefste deel met andere ondernemers in mijn blogtrainingen: het is te leren!
Elke keer weer krijg ik enorm veel energie als mijn klanten ditzelfde ook ervaren.

Ik hou van mijn klanten, ik hou van hun diensten en producten, ik hou zelfs van hun klanten (of ik ze nu wel of niet ken). Samen maken we de wereld een beetje beter, woord voor woord, blog voor blog.

Simone Levie
7 years ago
Reply to  Saskia Steur

Jaa ga die liefdesbrief schrijven!! Toevallig dat op deze site ook een liefdesbrief staat he?

Saskia Steur
7 years ago
Reply to  Simone Levie

Dankjewel, Simone, ik ga deze liefdesbrief ECHT schrijven, wat een goed idee van jou!!! <3

Maja van der Zijden
Maja van der Zijden
7 years ago
Reply to  Saskia Steur

Good for you, hoe rah

Sigrid van der Laan
Sigrid van der Laan
7 years ago

Waar ik helemaal blij van word, is als mijn klanten opeens het punt weten te bereiken waar ze naar op zoek zijn, als ze voor zichzelf kunnen visualiseren of verwoorden wat ze nou echt willen in hun leven en loopbaan, en meteen ideeën krijgen om dit in gang te zetten.

De klanten waar ik verliefd op ben, zijn mensen die halverwege hun leven en loopbaan zitten, al een tijdje het gevoel hebben dat er iets knaagt en dat ze iets willen veranderen, en een steuntje in de rug nodig hebben om de stap te zetten.

Laura Bouwmeester
7 years ago

Ik vind het geweldig om mijn klanten te zien groeien en ze daarbij te mogen helpen.
Ze doen het zelf, maar ze kennen hun eigen kracht niet. Het ogenblik waarop dat besef komt , is ontroerend en inspirerend.

Voor die momenten ben ik mijn mensen heel dankbaar.

Esther Molenaar
7 years ago

Wanneer ik praat met mijn klanten wordt ik heeel blij van de lichtjes die ik zie in hun ogen, wanneer zij over hunpassie spreken: het mooiste vak in de wereld.

Het enthousiasme dat ze hebben om anderen te helpen, wakkert mijn enthousiasme aan om hen te helpen.

Ik ben de perfecte liefdespartner als het gaat om schrijven en bloggen. Ik luister naar de problemen en zorgen, uit bemoedigdende woorden en ondersteun mijn klanten op hun pad naar expertschap. Ik geef de kennis en kunde die ze nodig hebben om te groeien, zodat hun onderneming kan groeien.

Alles wat ze nodig hebben om het mooiste vakmvan de wereld te blijven uitoefenen.

Michaela Wierdsma
7 years ago

Ha Esther,

Ik ben ook zo’n perfecte liefdespartner, voor mijn lief, mijn koters en mijn klanten. En heel vaak ook zo lief voor mijzelf als voor de ander. Dan ben ik even mijn eigen spiegelaar en doe wat ik hen vertel. Liefde en verliefdheid het is het mooiste als dat wederzijds is. Scheelt een hoop liefdesverdriet.

Succes met ondernemen, bloggen en schrijven Esther, we spreken elkaar binnenkort hopelijk weer.
Hartelijke groet, Michaëla

Jos van Calsteren
7 years ago

Beste klant,

Het is mijn visie, mijn doel in het leven, om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen (weer) met plezier naar hun werk gaan. Uitvoerende medewerkers maar ook managers, directeuren, eigenaars. Ik hou van u omdat u me daartoe in de gelegenheid stelt. Klein begonnen, ik mocht ervoor zorgen dat de meest geschikte persoon uw vacature kwam invullen. Die persoon werd daar blij van, maar ook zijn manager en zijn collega’s. Toen groter, ik mocht helpen om uw “personeelszaken” beter op orde te brengen en de cultuur te verbeteren. U betaalt me daar ook nog voor! Ik hou van u.

Manuela van Prooijen
7 years ago

Lieve klanten,

Wat een achtbanen maken wij samen mee. Sommige klanten komen soms ten einde raad bij me wanneer ze het al bijna opgegeven om online beter zichtbaar te worden. Maar ik leer jullie dat jullie wel degelijk een impact kunnen maken, en dat zonder een grote zak geld neer te hoeven tellen. Ik maak jullie deelgenoot van mijn “vakgeheimen” en ben daar niet zuinig in. En hoe fijn is het om jullie te zien groeien met zelfvertrouwen tijdens onze samenwerking. Ik geniet van de verhalen van oud-cursisten die nu zelf een goed lopende online business hebben.

Ik zie werken met jullie niet als “werktijd”, het voelt als ontspanning en een kadootje! En ik voel het als een voorrecht jullie op weg te mogen helpen met jullie business.

Dank jullie wel, lieve klanten!

Manuela

Klaas van Oosterhout
7 years ago

Lieve Manuela,

Dank je wel voor jouw bijdrage, dit heeft me op een idee gebracht dat ik in mijn volgende mail ga gebruiken. Normaal zeg ik altijd hallo …., maar de volgende keer ga ik eens proberen lieve …. er van te maken, ben benieuwd of dit meer reactie met zich mee brengt.

Gr. Klaas

Margareta Svensson
6 years ago

Jij ook bedankt Manuela!
Dankzij jou heb ik een mooie website, en ik blijf doorleren. Maar ik heb ook veel geleerd van jou enthousiasme en je vrijgevigheid met kennis.

Groeten,
Margareta

Coen Tuerlings
7 years ago

Ik help gepassioneerde ondernemers om talenten te ontginnen en belemmeringen uit de weg te ruimen.

Mensen die leven en werken vanuit het hart…

Gepassioneerde ondernemers zijn inderdaad speciale mensen met grote dromen. Nemen risico’s en zijn bereid angsten onder ogen te zien.

Als vanzelfsprekend is hartstocht de basis in mijn relatie met mijn klanten. Samen op zoek naar levenslust, daadkracht, motivatie en inspiratie.

In de samenwerking vliegen de vonken er van af, ga ik niets uit de weg en sta ik 100% klaar de ware potentie boven te halen. Op 8 oktober kun je het zelf ervaren in de CoWorking Expert sessie.

Goddelijk uit de bocht durven vliegen, er echt voor gaan, daar word ik gelukkig van….

Saskia Frankena
7 years ago

Ik heb alleen maar fijne, leuke en boeiende klanten. Merendeels vrouwlijke ondernemers die met hart en ziel hun passie en kennis willen delen met anderen. Die stuk voor stuk een bijdrage kunnen leveren aan het geluk en de groei van anderen.

Elke keer weer prijs ik mij gelukkig dat ook ik zijdelings groei van jouw uitdagingen en de uitdagingen die jullie mij geven in het Zorgeloos Zichtbaar maken van jullie Inspirerende Ideeën.

Elke keer huppelt mijn hart als ik zie dat jij en jouw website samen kunnen werken voor een mooie onderneming.

Ik glunder als jij het gevoel hebt dat je snapt wat je doet, dat je jouw website in kunt zetten ten dienste van jouw business. Zonder dat het je hoofdbrekens en slapeloze nachten kost.

Ik ben er trots op dat we de toon hebben weten te vinden om jou op je gemak te stellen en de tools om je te ontzorgen.

En ik ben trots OP JOU voor de moedige stappen die je zet om jouw droom realiteit te laten worden en zo de beste versie van jezelf te worden. En blij dat wij daar een bijdrage aan mogen leveren.

Echt, ik hou van mijn werk en van al die inspirerende ondernemers…Nisandeh zegt wel dat hij het mooiste werk van de wereld heeft, maar dat komt omdat hij nog nooit op mijn stoel heeft gezeten ;-), toch?

Dick Roemeling
7 years ago

Waar ik blij van word is als ik u kan laten zien dat belastingen geen last hoeven te zijn, maar iets waar u de controle over hebt. Ik ben blij en dankbaar als ik de opluchting bij u zie als u weet, dat dit geregeld is en dat u zich er geen zorgen meer over hoeft te maken. Ik ben blij dat ik iedere dag opnieuw van u kan leren en u kan helpen succesvol te zijn met uw bedrijf.
Bedankt.

Erika Lunsche
7 years ago

Ik houd van managers, directeuren en bestuurders. Van alle mensen die leiding geven aan mensen. Ik vind het heerlijk om samen met hen personeelskwesties te bespreken en oplossingen voor hun personeelsproblemen te bedenken. Als een manager excelleert door mijn adviezen en ondersteuning, dan voel ik me blij en trots.
Dat ‘houden van managers’ wil ik overbrengen aan alle HR-professionals, zodat alle managers excelleren en medewerkers het naar hun zin hebben.

Els van der Velden
7 years ago

Lieve cliënt,
Het was me weer een waar genoegen om enkele uren samen in gesprek te zijn. Jouw winsten en cognities tijdens onze gesprekken vind ik zeer inspirerend.

Het is een genot om met je samen te werken. Jij maakt me zo blij als ik zie hoe je groeit tijdens onze gesprekken en hoe je je inzet voor het optimale resultaat. Jouw pragmatische aanpak om zaken terug te brengen naar de kern; ongecompliceerd en vooral simpel.
Ik bewonder je voor je moed en doorzettingsvermogen om zaken helder en duidelijk te krijgen.
Ik heb respect voor de manier waarop je je zaken vervolgens in de praktijk brengt.
Ik geloof onvoorwaardelijk in je potentie en bekwaamheid.

Ga vooral verder op deze manier en je bent succesvol. Ik ben je dankbaar dat je mij toestaat om af en toe met je mee te kijken en je te begeleiden op je pad. Ik hoop nog vaak een bijdrage te kunnen leveren aan jouw welzijn zowel zakelijk als privé.

Ik verheug me al weer op onze volgende sessie.

Vriendelijke groet,
Els van der Velden

Leni Minderhoud
7 years ago

Wat goed om dit zo te benadrukken, dank je wel. Ik hou van mijn klanten omdat:
– ze onomwonden antwoord geven op mijn vraag om feedback
– ze hun vrienden en kennissen aan mij doorverwijzen
– omdat ze vaak zeggen ‘is het zo simpel?”
– omdat we samenwerken aan nieuw perspectief als ze vastzitten
– dat we elkaar vol vertrouwen in de ogen kijken en ik dan blijdschap zie
– en vooral dat ze in alle openheid hun verhaal vertellen, me deelgenoot maken in soms pijnlijke ervaringen en situaties
– dat ik de mogelijkheid krijg te inspireren en mijn kennis en ervaring te delen zodat niet alleen ik maar veel mensen daar wat aan hebben
– dat ik zelf door mijn klanten ontwikkel en groei
– dat ik kan bijdragen aan ontwikkeling en groei door potentieel los te weken om in te zetten in de maatschappij

Maja van der Zijden
Maja van der Zijden
7 years ago

Het maakt me gelukkig, als mensen mogen zijn, hun bijdrage kunnen leveren en het gevoel hebben dat ze er toe doen.
Om dit voor zoveel mogelijk mensen werkelijkheid te laten worden, is beweging nodig . Met meer eigen waarden komt samenwerking geruisloos op gang en wordt verspilling gemakkelijk aangepakt.

Lieve klant, ik vind je mooi als je bent wie je bent dat ik kan laten zien wie ik ben, dat we samen als in een dans in beweging komen en dat we pas loslaten als we het geklaard hebben. Ik denk nog even liever niet aan dat moment want het zal ook pijn doen. Ik hoop dat als de muziek stopt dat ik dan nog heel even in armen kan staan

Ellen Westerhout
7 years ago

Mijn producten zijn een middel om mijn doel te bereiken. De medewerkers op de juiste plek binnen een bedrijf cq. organisatie te krijgen. Dat leidt tot meer tevredenheid, betrokkenheid, plezier, aanwezigheid, betere samenwerking en meer omzet. Iedereen blij en ik ook. Een diep gevoel van dankbaarheid. Wat heb ik toch een mooi vak.

Julia Arnscheidt
7 years ago

Mij maakt het gelukkig, als ik jou, drukke werkende ouder, help om goed voor jezelf te zorgen. Zodat jij dat voor je kinderen kunt betekenen wat jij voor hen wílt betekenen. Zodat jij er voor hen kunt zijn wanneer ze jou nodig hebben. Vol liefde, (zelf)vertrouwen, kracht en geduld. Zodat jij alles kunt geven wat zij verdienen, zonder er zelf aan onder door te gaan.

Het maakt mij gelukkig als ik zie hoe jij doorkrijgt hoe makkelijk het eigenlijk is om goed voor jezelf te zorgen en er daarmee meer voor de ander te kunnen zijn. Als jij steeds meer zelfbewuste stappen zet. Als jij duidelijke keuzes maakt. Als jij steeds beter naar jezelf leert te luisteren, en dat steeds beter naar de mensen om je heen weet te communiceren. Als jij steeds meer in het moment kunt blijven en daarmee de mensen om je heen het grootste cadeau geeft: échte aandacht.

Dat is waar ik het voor doe. Dat ik jou zie opbloeien. Zo mooi dat alle mensen die je zien ervan kunnen genieten en blij worden.

Saskia Steur
7 years ago

Mooi verwoord, Julia…! Je raakt me met wat je zegt, ineens valt het kwartje, dat ik ook hierin nog stappen kan maken, al zijn onze kinderen niet meer zo klein/jong….

Marielle Meijer
7 years ago

Ik hou inderdaad van mijn klanten. Dat is wat ik van jou en van Aramik leerde, van je klanten te houden, want dan gaan ze ook van jou houden. Ik heb ook alleen maar klanten waar ik van hou, want ik heb afscheid genomen van de klanten waar ik niet (meer) van hou.

Best wel een moeilijke vraag eigenlijk, wat er in de liefdesbrief naar mijn klanten staat. Wat ze je in een liefdesbrief. Dat ik van ze hou en dat ik ze ongelofelijk dankbaar ben voor alles wat ze mij geven aan energie, plezier en liefde. En dat ik hoop dat onze liefde voor eeuwig zal duren en dat ik er alles aan zal doen om dat zo te houden. Zoiets.

Big hug!
Marielle

Leni Minderhoud
7 years ago

Mooi Marielle!
Vooral dat laatste ‘er alles aan doen om dat zo te houden’ is zo belangrijk. Misschien wel essentieel.

Jeanne Gommers
Jeanne Gommers
7 years ago

Een van de slogans van Biodanza is dat het je weer verliefd laat worden op het leven zelf.
Gisterenavond ben ik opnieuw gestart met een wekelijkse groep in mijn woonplaats Roosendaal.
En het was een mooie viering van het leven!
En mooi dat het leven zelf al voldoende is om geleefd te worden.
Door het faciliteren van Biodanza word ik een gelukkiger mens en dat zie ik weerspiegeld bij de deelnemers!
Zoooo mooi, weer verliefd! op het leven zelf.

Rozelinde Warmoes
Rozelinde Warmoes
7 years ago

Waaw, mooi artikel. Ik ben erdoor geraakt 🙂

Ik WORD GELUKKIG VAN het LEVEN. Ik HEB DAT MOETEN LEREN, – ik denk niet dat we dat van nature leren in onze maatschappij momenteel – maar het is me gelukt!

En daarbij hou ik dus ook van alles wat het leven me brengt. Het is een spannend avontuur. Ik weet niet wat het morgen zal zijn en dat maakt het allemaal boeiend!

In mijn LIEFDESBRIEF AAN MIJN KLANTEN staat het volgende: Ik apprecieer aan mijn klanten:

Dat ze bijzonder zijn, speciale én inspirerende beroepen hebben, dat ze voor zichzelf zorgen – wellness aan zichzelf geven -en daarom en voorbeeld zijn voor anderen. Dat ze heel respectvol en vriendelijk zijn. Ik apprecieer aan mijn klanten dat ze hulp vragen, dat ze begeleid willen worden om zich beter te voelen – op een moment dat het even te veel is, dat ze misschien een klein stukje informatie missen dat ik hen kan geven en ze een klein duwtje in de rug kunnen gebruiken. Ik ben echt dankbaar voor mensen die hulp vragen. En ik ben enorm fier op mijn klanten die op een bepaald moment zelfstandig worden en zelf hun leven in eigen hand kunnen houden. Want eigenlijk kan iedereen dit. En het is mooi om mensen gelukkig te zien. Ik apprecieer dat mijn klanten me steunen, meewerken, contact houden, positief ingesteld zijn, dankbaar zijn, appreciëren wat ik hen biedt, enthousiast zijn, plezant zijn, humor maken, spontaan zijn, enz…

Dit is mijn liefdes- en dankbaarhiedsbrief aan mijn klanten 🙂

Elske van de Fliert
7 years ago

Lieve klant,

Als ik je worsteling zie om het allemaal geregeld te krijgen, dan wil ik je graag helpen. En ik vind het zo fijn om te zien dat je blij wordt als ik je zo praktisch van dienst kan zijn. Je worstelt met het verminderen van de CO2 uitstoot in jouw organisatie en dat terwijl het zo simpel kan in het wagenpark. Ik vind het fijn te zien dat je opgelucht ben als ik laat zien dat het simpel kan zijn.

Ik hou ervan dat je gewoon dingen op mijn bord gooit omdat je er alle vertrouwen in hebt dat het goed komt. Ik word er vrolijk van om jou van dienst te zijn. Ik ben blij als jij me vertelt dat mijn laatste mailtje weer erg interessant was en je weer wat geleerd heeft.

Het is heerlijk om op zulke regelmatige basis voor je bezig te zijn. Ik ben niet altijd bij je, maar je ziet wel resultaat, want ik neem je een boel uit handen. Ik hoor vaak van je dat je het zelf nooit zo lang had volgehouden. Ik kan het eeuwig voor je volhouden, mijn geduld en uithoudingsvermogen is voor jou nooit op.

Dikke knuffel,
Elske

Leni Minderhoud
7 years ago

Hi Elske, wat een fijne liefdesbrief.. Ook al ben ik geen klant van je maar je buddy, voel ik helemaal wat je bedoelt. Wat zou ik graag klant van je zijn! Geeft me ook weer een impuls om je te gaan aanbevelen waar dan ook. Want wat jij zegt, maak je echt waar.

liefs
Leni

Kim Elsen
7 years ago

Bedankt voor het vertrouwen in mijn kunnen en bedankt dat ik mag bijdragen aan een (nog) betere relatie met jouw hond. Jij maakt van mijn werk mijn hobby.

Marnie van Dinther
Marnie van Dinther
7 years ago

In de liefdesbrief aan mijn klanten staat dat ik hun jarenlange, trouwe liefde nooit for granted neem, en dat het mij elke ochtend opnieuw enorm inspireert om vol bakken energie aan de slag te gaan. Het maakt me enorm blij te zien wanneer mijn communicatieproducten en middelen hun doel bereiken. Ik ben er ook heel blij om dat trouwe opdrachtgevers echt mijn vrienden zijn geworden, door de jaren heen. People to never forget!

Martine Verweij
7 years ago

In mijn liefdesbrief aan mijn klanten zou staan, dat ik ontzettend blij wordt van hun gretigheid en hun vertrouwen in mij. Dat ze zich inzetten voor mijn bedrijf door in hun netwerk enthousiast over mij te vertellen. Daarvoor wil ik ze vanuit het diepste van mijn hart bedanken. Zonder hun inzet had ik nooit zo kunnen groeien.

Marijke Slieker-ten Hove

Ik heb een moeilijk vak dat maar moeilijk uit te leggen valt. Als bekkenfysiotherapeut zijn mijn klanten de patiënten die klachten hebben of juist willen voorkomen.
Na anderhalf jaar iedere week een blog te hebben geschreven met veel kennis schrijf ik de laatste tijd meer vanuit de praktijk van alle dag. De kennis komt binnenkort in boekvorm uit. Ik schrijf nu de verhalen van en over patiënten die ik mag ontmoeten. Ik mag hun verhalen vertellen ook in de hoop dat mensen zich in deze verhalen herkennen en misschien gaan begrijpen waarom ze klachten hebben. Klachten soms waar niemand achter is gekomen totdat ze gewoon bij een bekkenfysiotherapeut zijn binnen gelopen.

Zo ontmoette ik recent mijn laatste patiënt van die dag. Ze kwam van ver, 2,5 uur rijden. Ze was ook onder behandeling bij een neuroloog voor een heel andere aandoening: hyperhydrosis. Een aandoening waarbij iemand overmatig zweet. Niet zweten zoals we dat allemaal doen als we ons inspannen. Mensen met hyperhydrosis zweten dermate dat ze zich de hele dag wel willen verschonen, donkere kleren dragen, individuele sporten kiezen, niet gaan dansen en zeker niet spontaan even gaan rennen. Hyperhydrosis werkt invaliderend en isolerend en vaak weet niemand hiervan. Het is een aandoening die bij zowel mannen als vrouwen voorkomt en vaak wordt behandeld door een neuroloog. Zo ook Anne-Marijn. Niemand weet hier van behalve haar man en kinderen en ze is olympisch kampioen in het uitwijken, afmelden en ziek melden om zich niet in moeilijke situaties te wringen.

Maar dat was niet waar Anne-Marijn voor kwam. Ze heeft pijn. ‘Hier’ zegt ze en legt haar wijsvinger links op haar onderbuik. ‘Niemand wil luisteren, maar het zit gewoon hier. De dokter zegt dat ik vaginisme heb, maar dat heb ik op internet bekeken en dat heb ik dus niet. Ik heb wel pijn bij het vrijen en zeker daarna nog ongelooflijke pijn die minstens een dag duurt en zelfs na het vrijen loop ik een poosje letterlijk krom van de pijn’.

Ik stel haar veel vragen. Over plassen, ontlasten, over de kinderen en hoe de bevallingen zijn geweest. Over haar werk, over stress factoren.

Anne-Marijn is een prachtige, sterke vrouw en als ze over haar partner, kinderen en werk praat zie ik een twinkeling in haar ogen komen. ‘Nee, ik heb geen stress, een fantastisch gezin waar ik enorm van geniet. Ik werk niet, kan het rustig aan doen. Ja behalve dan die hyperhydrosis en die pijn waar niemand maar achter kan komen’. Ze was in een eerder stadium vorig jaar ook bij een gynaecoloog geweest en die heeft in haar buik gekeken om te zien of ze endometriose had. Ook scans gehad maar niets gevonden. De neuroloog die haar heel goed kent had haar naar zijn pijnpoli gestuurd. En daar zat een fysio die adviseerde mij eens te bezoeken.

‘Is er een reden waarom je niet werkt?’ vraag ik. ‘Ik ben na 21 jaar gestopt. Dat was jammer. Ik werkte er al die tijd al met heel veel plezier, maar in mijn werk mag ik de schoolklas niet verlaten om naar het toilet te gaan. Dat betekende veel ophouden, maar dat kon ik heel goed. Maar de pijn werd er wel erger door. En ja dat zweten, het werd me gewoon te veel, dus toen heb ik mijn baan maar opgezegd…….de pijnklachten zijn er zeker al 6 jaar’.

Plassen lukte wel maar ze moest eerst even een poosje zitten. Ze had geen blaasontstekingen. Haar stoelgang is nu goed en om de dag, maar in de periode dat zij werkte was dat 1 keer per week. Maar ja, als kind was dat ook al zo, toen duurde het nog wel eens langer en moest ze wel eens naar de dokter omdat het te lang wegbleef en de pijn niet te harden was. Dan kreeg ze een klysma en kon ze weer verder. ‘De bevallingen gingen wel goed, ja, wel ingeknipt en een vacuüm want het lukte anders niet, maar ze heeft prachtige kinderen gekregen. In de zwangerschap van de tweede en de derde heb ik wel behoorlijk pijn in mijn bekken gehad, maar ik ben nooit bij een fysio geweest in die periode. Niemand die mij dat ook adviseerde, dus hoe moet ik dat dan weten?’

Heb je nare dingen meegemaakt? vraag ik. ‘Nee, ja alleen de hyperhydrosis. Ik praat er met niemand over. Mensen zitten daar niet op te wachten weet je. Dus ik speel liever mooi weer’.

Ik begin maar eens met uitleg en laat haar een bekken zien. ‘De bekkenbodem is de spiegel van je ziel, en ik denk dat ik wel weet wat er aan de hand is’. En langzaam maar zeker zie ik iets in haar ogen veranderen. Er komt heel veel informatie op haar af en we besluiten even pauze te houden. Ze woont zo ver weg dat ik haar voorstel om na een pauze het onderzoek ook maar te doen en ze wil dat graag.

Tijdens het lichamelijk onderzoek wordt al snel duidelijk dat de stabiliteit in het bekken, de heupen en lage rug niet goed is. Sommige testen lijken goed, maar tijdens inwendig onderzoek blijkt de bekkenbodem hier ten onrechte oor te zorgen.

We gaan kijken naar het pijnlijke punt links onderin de buik. En bij voorzichtig voelen aan de buitenkant voel ik een strakke band, een pijnpunt of triggerpoint dat heel diep ligt in haar dwarse buikspieren. Spieren die juist voor de stabiliteit moeten zorgen maar pijn doen bij aanspannen. Het zijn dezelfde spieren die ook samenwerken met je bekkenbodemspieren.

Bij het inwendig onderzoek vind ik ook aan de binnenkant op dezelfde locatie de pijn. De pijn die alle deuren en ramen opengooit. ‘Dit is het, dit is de pijn die ik bedoelde’. En dan komt er een emotionele ontlading die zijn weergave niet kent. Het verdriet van zoveel jaren, het niet luisteren van zoveel mensen, het wordt allemaal te veel en na al die jaren kan ze beginnen met loslaten. Als bekkenfysiotherapeut kon ik op dat moment niet anders doen dan een grote arm om haar heen slaan en rustig wachten tot ze kalmeerde.

Uiteindelijk hebben we alles op een rijtje gezet:

Er was een behoorlijk bekkenpijnklacht in haar zwangerschappen waardoor de bekkenbodem overuren ging draaien.

Een niet functionele dwarse buikspier en een evenmin goed werkende diepe rugspier

Een werksituatie waarin ophouden het sleutelwoord was

Vrijen dat pijnlijk is en bij ieder vrijen opnieuw de basisspanning van de bekkenbodemspieren verhoogde

De spanning rondom haar hyperhydrosis die haar deed besluiten om haar allerleukste baan op te zeggen

Een enorm triggerpoint dat haar spier functioneren tegenhield.

Gelukkig zit er een prachtig team van bekkenfysiotherapeuten bij haar in de buurt. Notabene! Ik beloof haar voor de overdracht te zorgen en ze loopt de praktijk uit. ‘Mijn man en ik hebben veel om over te praten en dan is de lange reis erg handig voordat we thuiskomen’.

Ik sluit mijn computer af. De dag is ten einde en ik weet nogmaals weer heel zeker waarom ik bekkenfysiotherapeut ben geworden.

Na het weekend bel ik haar. Om te melden dat de overdracht geregeld is en ze gebeld zal worden. We hebben nog een uitgebreid gesprek en ze vertelt me dat ze nog iets kwijt wil dat ze nog nooit met iemand gedeeld heeft: ze is opgegroeid met een moeder met zeer ernstige dwangneuroses…….. (stress is een belangrijke oorzaak van bekkenbodemproblemen)

Alle puzzelstukjes vallen op zijn plaats. Anne-Marijn gaat naar de bekkenfysiotherapeut en naar de psycholoog. Ook daar was ze nog nooit geweest.

‘Mag ik je verhaal vertellen via een blog, anoniem? Ik zal wel wat specifieke dingen weghalen zoals de hyperhydrosis’.
‘Je hoeft niets weg te laten. Misschien helpen we daar anderen mee. Mensen moeten weten dat dit een afschuwelijke aandoening is’.

Ik heb haar nog een andere vraag gesteld. ‘Wat kunnen wij doen om te voorkomen dat mensen zoals jij zo lang met hun klachten blijven lopen? Wat zou kunnen helpen?

Daar moet Anne-Marijn over nadenken, maar ze komt er op terug.

Het is een lang verhaal maar ik hoop dat je de moeite neemt om het geheel te lezen. Dat je leest dat ik hou van mijn patiënten en van de voldoening die ik krijg bij dit werk. Passie zorgt dat je klanten aantrekt, ook van verre.

Erika Lunsche
7 years ago

Dank je wel Marijke, voor je prachtige verhaal. Vorige week hoorde ik dat heel veel vrouwen last hebben van hun bekkenbodem. En ook dat dit niet gedeeld wordt. Is dit een van de laatste taboes in Nederland.
Ik hoop dat jij een podium krijgt om het verhaal te vertellen.

Succes,
Erika

Maja van der Zijden
Maja van der Zijden
7 years ago

Het lijkt me inderdaad een prachtig beroep bekkenfysiotherapeut. Maar wat ik helemaal prachtig vind is de het bekken de spiegel van de ziel is. Bij sommige volkeren zit de ziel daar ook en hoe jij het aandacht geeft lijkt een beetje op modern bidden, prachtig

Willy Valk
7 years ago

In mijn liefdesbrief zou komen te staan dat ik ontzettend veel waardering heb voor het (vrijwilligers)werk dat mijn klanten voor hun leden verrichten.

Als ik zie met hoeveel passie, enthousiasme en doorzettingsvermogen zij zich dag in dag uit inzetten voor hun doelgroep; mensen met een ziekte of aandoening.

Dat ik gelukkig naar huis ga na een informatiedag, ledenbijeenkomst of training die zij georganiseerd hebben. Als de leden van die organisatie door lotgenotencontact een luisterend oor hebben gevonden. Zich echt begrepen voelen. Sterker in het leven kunnen en durven staan.

Ik vind het geweldig om daar aan mee te werken!

Astrid Luciga
7 years ago

Hallo Nisandeh,

Ik heb afgelopen zondag nieuwe energie meegenomen en ben blij met de mooie tips en ander emanier van kijken die ik gelijk kan impelementeren.

Leni Minderhoud
7 years ago
Reply to  Astrid Luciga

Dag Astrid, wat leuk je hier te treffen! Ik was er zaterdag, we gaan elkaar vast weer tegenkomen. Succes met het implementeren!

Anouk Plantinga
Anouk Plantinga
7 years ago

Oh, ik houd zo van mijn klanten! Ze zijn op zoek naar echtheid en helemaal klaar met mooie praatjes. Ze willen zichzelf laten zien en hun ware verhaal vertellen. Velen van hen denken dat ze niet goed zijn met woorden. Maar oh, wat een parels rollen er uit hun monden! Het is een feest als ik die parels opraap en ze laat zien. Dan zijn we beiden dolgelukkig.

Dat is waar ik het voor doe, dat geluksgevoel, ze kunnen helpen met naar buiten brengen van wie ze werkelijk zijn, dat te durven en daarmee een verschil te maken.

Marcel Dassen
7 years ago

De liefde voor jouw klanten en de jaloezie van je concurrenten zijn de basis voor succes. Je kunt nog zoveel houden van je klanten en alle theorieën en kennis toepassen zonder succesvol te zijn omdat je concurrenten niet op jou jaloers hoeven te zijn.

Pas al je dit hebt begrepen en geïntegreerd tot in je cellen, ontdek je het verschil tussen een worst voor houden en je ogen openen. Succesvolle ondernemers zijn gewone mensen die zich met kop en schouders onderscheiden van hun concurrenten. Dus niet de massa, iedereen of elke ZZP’er.

Nee, alleen diegene die een product of dienst hebben waar klanten voor in de rij willen staan en waarbij de concurrentie met lede ogen staat toe te kijken omdat zij dit niet kunnen bieden.

Klaas van Oosterhout
7 years ago
Reply to  Marcel Dassen

Beste Marcel,

Liefde voor jouw klanten ben ik het helemaal mee eens, met alle respect, jaloezie absoluut niet. Dit is een zeer negatieve energie en zal niet bijdragen aan succes.

Ik probeer samen te werken met mijn conculegas, omdat ik er van overtuigd ben dat iedereen op die manier harder kan groeien.

Gr. Klaas

Marcel Oerlemans
7 years ago

Wat mij gelukkig maakt is als klanten blij met me zijn.

Ik hou ervan om goede reacties terug te krijgen. Dat geeft me energie. En ik weet dat de klant daar mee geholpen is, daar gaat het om. Ik zie het als mijn missie om bij te dragen aan het online succes van ondernemers.

Ik krijg vaak positieve reacties op websites, ontwerpen en andere diensten die ik aanbied. Ditzelfde ga ik bereiken met de trainingen die ik sinds kort aanbied. Hiermee wil ik nog meer ondernemers helpen succesvol online te zijn.

Wie wil me helpen deze ervaring te delen en nog meer ondernemers succesvoller te maken?

Hartelijke groet, Marcel
Compass Creations webdesign Gouda

Marjan vd Brink
Marjan vd Brink
7 years ago

Ik wil eerst maar even kwijt dat ik zelf geraakt word door je voorwoord Nisandeh. Zoals je je ‘liefde’ beschrijft, voelt het ook in de korte tijd dat ik nu als leerling heb kennis gemaakt met Open Circles: resonantie! EINDELIJK geen lesjes, maar levensprincipes naar business die ik begrijp!

En nu voor mij: get in line and stay in line, en leer alles wat nodig is. Teamleiders, in werk of daarbuiten, als het commitment bij je mensen terugloopt, en je bent aan het sjouwen en sjorren aan je mensen – het doet me zeer om dat te horen.

Ik help je om dat te veranderen, zodat jij je beter voelt en er weer pit krijgt in het werk. Ik help je met liefde!

Elisabeth van der Zeeuw
Elisabeth van der Zeeuw
7 years ago

I always knew that I was a storyteller, from the day I could speak. Fifty years after I was born, I finally found courage to write my stories down in a book.
When a girl told me, with tears in her eyes, what my book had given her, I knew that I did something good. I feel so much love for everybody who gave me their respons and so much appreciation for the way they embraced my stories and made them their own.

Now I discovered that my new stories (Isabel and Momodou) find fertile soil in West Africa. I always loved the exotic…
I still write for free, just to share with those who are interested.

Marlies Kerremans
7 years ago

Wat ik aan mijn klanten vraag is:
Hoe geweldig zou het zijn om Nederlanders in je hart te kunnen sluiten door hun taal (letterlijk) te spreken in korter dan 3 maanden tijd met de vloeiendheid van iemand die daar 3 jaar aan heeft besteed?

NT2 specialist en logopedist Marlies.
Wat mij gelukkig maakt is dat de asielzoekerscentra vol zitten met goed nederlandssprekenden die vervolgens moeiteloos kunnen integreren.

Saskia Frankena
7 years ago

Wat mooi Marlies! Mooi om zo te werken aan een samen bouwen. Ik las ooit dat de bron van elk conflict uitsluiting is. Door de taal goed te spreken is het zoveel makkelijker om er bij te horen.

Indrasurya von Stralendorff

Nisandeh en jullie lieve, grotendeels onbekende lezers/cursisten.
Deze mail van jou Nisandeh, komt weer op ‘t juiste moment.

Vanwege m’n Indische oorlogsverleden jaren achterstand opgelopen mbt. scholing. Daar kwam nog bij dat ik als oudste van de HBS, nog 1/2 jaar moest wachten eer ik in militaire dienst moest. En daarna weer pas na 1/2 jaar kon beginnen aan m’n verdere studie. Als ijsschepper op het Lidoterras leerde ik daar van de Spaanse zanger “La Malagueña” zingen. Dat werd mijn ingang tot de vele beroepen en vrienden in vnl. Denemarken en Zweden.

Na m’n pensioen werd ik pvd. weer geconfronteerd met de moorden en doodslag uit m’n jeugd. En op m’n oude dag was plots ook m’n stem met pensioen. Een vriendin maande mij om dat toch weer op te pakken en bracht me in aanraking met een stemtherapeut.

Na eerste samenzijn met hem had ik mijn zangstem weer een beetje terug. En binnenkort weer een relatief korte therapie mbt. m’n oorlogsjeugd. Kortom dat mooie meisje uit Malaga heeft me duizenden guldens, dollars, en kronen opgeleverd; en vooral ook tientallen vrienden /business-contacten, vreemd genoeg, vooral in Scandinavië.

Erik van Gulik
7 years ago

Op mijn klanten die een volgende stap willen zetten in hun leven (privé of werk), en zo stapje voor stapje dichter bij hun essentie komen, ben ik verliefd.

Ik geloof dat iedereen het vermogen heeft zijn eigen verlangen vorm kan geven. Ongeacht de obstakels die dit met zich mee brengt.
Het is mijn missie om zoveel mogelijk mensen hierbij te helpen.

Ik word dus heel graag en heel vaak verliefd 🙂

Michaela Wierdsma
7 years ago
Reply to  Erik van Gulik

Ha Erik,

En de klanten dan die nog niet zo ver zijn om de volgende stap te zetten? Heb je dan liefdesverdriet? Hoe ga je daarmee om?

Ik ben benieuwd en leer graag van je.
Michaëla

Erik van Gulik
7 years ago

Ha Michaela,

Goeie vraag! Voor de klanten die nog niet zo ver zijn voel ik liefde 🙂
Dit maakt dat ik open sta om ze werkelijk te kunnen ontmoeten. En natuurlijk begint dit met ‘geven’.

Het is hierin ook mijn actieve taak om te onderzoeken wat werkelijk ontvangen wordt als liefde.

(leuk je weer gezien en gesproken te hebben afgelopen zondag!)

Maja van der Zijden
Maja van der Zijden
7 years ago
Reply to  Erik van Gulik

Erik ik geloof dat ook, dat iedereen het vermogen heeft zijn eigen verlangen vorm te geven, ongeacht de obstakels. Ik zou geloof ik ook verliefd kunnen worden op mensen die mijn hulp niet nodig hebben.

Arnoud Kas
7 years ago

Mijn liefdesbrief.

Poptroubadour:
Lieve klant, met veel plezier sloof ik mij voor je uit om jouw familie feest tot een “remarkable” feest te maken. Een feest waar alle mensen blij van worden en waar nog lang met een glimlach over wordt nagepraat. Ik reken op jou, jouw enthousiasme en dat van jouw klanten om dit verder te vertellen aan iedereen die ook een bijzonder feest wil organiseren. Dank voor jouw vertrouwen en graag tot ziens.

Toptroubadours:
Lieve collega,
Jij bent een bijzonder mens. Jij hebt de gave om mensen blij te maken, om een glimlach en een traan op hun gezichten te laten verschijnen en om er met je muziek een betere wereld van te maken. Laat mij jouw helpen een volle agenda te krijgen en om te spelen voor een publiek dat op jouw lijf geschreven is en dat jouw bijdrage aan de wereld op waarde weet te schatten.

Diana Lo-A-Njoe
7 years ago

Commercieel vastgoedaanbieders die zo verliefd zijn op hun panden, dat ze de diepte ervan willen beleven tot in elke voeg en naad van de ruimte.

En zich (bewust of onbewust) realiseren, dat KUNST die intensiteit geeft en daarom hun klanten aantrekt. Dat maakt mij verliefd op aanbieders van commercieel vastgoed. Naast de mindset van frisse openheid en optimisme. Heerlijk om mee te werken!

Deze synergie mogen creëren, het beste van 2 erg uitleenlopende werelden bij elkaar mogen brengen – de eenvoudige frisse ruimte van commercieel vastgoed met de intense diepgang van kunst -, dat maakt mij een heel heel erg gelukkig mens.

Indra Radjkoemar
7 years ago

Ik wil je bedanken voor jouw vertrouwen in mij.

Doordat je besloot verder te zoeken dan de woorden te geloven: leer ermee leven, het is niet te genezen, het is normaal, heb je mij gevonden.
Door jouw besluit om er iets aan te doen, ben je mij tegen gekomen.
Omdat je pijn niet normaal vond, kwam je bij mij terecht.
Het is allemaal begonnen met jouw vertrouwen in je lichaam, dat je nu pijnvrij mag gaan leven.
Jij hebt zelf ontdekt, dat chronische pijn niet blijvend hoeft te zijn. Jij hebt jezelf beter leren kennen, door open te staan voor jouw groter potentieel.

Jij hebt jezelf getild naar een hoger plan, van een slachtoffer naar een winnaar, van een patiënt naar een voorbeeld figuur.
Je bent nu een leider die de touwtjes van je gezondheid in eigen handen heeft.

Ik heb je gehoord, geadviseerd, waargenomen en gestimuleerd.
De rest heb je zelf gedaan. Wees trots op jezelf, bedank je zelf voor de gedachten die jouw geholpen hebben verder te zoeken dan op oude bekende wegen te blijven.

Jouw genezing bevond zich op onbekend terrein en jij liep ernaar toe en hebt het je eigen gemaakt.

Welkom thuis, in je eigen lichaam.

Puck van Groningen
7 years ago

Mooi! Wat een mooie liefdesbrief, dank je wel voor het delen, Puck.

Maaike Frankena
7 years ago

Ik help jou als gepassioneerde basischooldirectuer om meer te zijn dan iemand die de boekhouding van de school doet en eindstation is van kleine of grote ruzies is. Ik help je om je visie en je passie vorm te geven in woorden en daden. Ik geloof dat een team van leerkrachten meer kan dan alleen maar lesgeven in rekenen , taal en topo. Ik breng die de school in. Sfeer, hoe praten we met elkaar, waarom willen we wat en hoe gaan we dat doen worden duidellijk. En dan kan de passie en kracht van je team zich ontplooien en jouw leerlingen de kans geven het beste uit zichzelf te halen. Wie wil dat nou niet; kinderen die hun potentie benutten en die anderen inspireren om dat ook te doen. Door hun zelfvertrouwen, doordat ze leren van hun fouten doordat ze van reactief naar kids gaan die een bijdrage leveren.

Zo, de hotseats en Brian zijn erg naar binnen gekomen dit weekend!
Ik ben benieuwd wie de liefde beantwoordt!
Make it a great day, hug
Maaike

Jan Duinkerken
Jan Duinkerken
7 years ago

Ten opzichte van mijn klanten ben ik van mening dat een tevreden klant een klant is die terug zal komen. Hier stel ik veel voor in het werk.