Na het Business Acceleration Program

Even een kort bericht daags na het Business Acceleration Program.

Wij hebben ervan genoten om met je te werken en wensen je veel succes met het versneld uitbouwen van je business!

Hieronder vind je een aantal zaken die zaterdag de revue zijn gepasseerd:

  1. Wanneer je je projecten plant, gebruik AAABBBCCC in plaats van ABCABCABC
  2. Verdubbel je prijzen
  3. Om een expert te worden – BLOG!
  4. Als het in je business past: publiceer en distribueer (gratis of voor een laag bedrag) case studies
  5. Om als expert te worden gezien, interview andere experts
  6. Vergeet niet je ex-klanten te ‘reanimeren‘ (ze zijn slechts een brief of telefoontje van je verwijderd)
  7. Bouw je lijst door de top 100 potentiële klanten te benaderen
  8. Gebruik de top 10 klantenstrategie om een lucratieve deal te sluiten
  9. Houd je cashflow positief (en hoog) door een onderhoudscontract als één van je diensten aan te bieden
  10. Ontwikkel succesgewoonten – je ‘dagelijkse routine’.

We hopen dat je hebt genoten van het Business Acceleration Program!

We zijn benieuwd om van je te horen:

  • Welke van de strategieën vond je het meest waardevol?
  • Welke van de strategieën ga je als eerste implementeren?
  • Vond je het Vragen&Antwoorden-gedeelte waardevol?
  • Heb je nog aanvullende opmerkingen over wat je goed vond en wat we kunnen verbeteren?

We zouden het zeer waarderen als je een moment de tijd wilt nemen om je antwoorden op bovenstaande vragen te plaatsen in het commentaarveld hieronder.

Jouw input is ontzettend waardevol
Voor ons, maar vooral voor de overige bezoekers van het blog. Daarom nodigen we je van harte uit om jouw bijdrage te blijven leveren aan de blogartikelen en te reageren op wat anderen plaatsen.

Tot zover.

We wensen je heel veel succes met je business en we horen graag van je!

Op jouw succes!

Nisandeh en Open Circles team

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
43 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Amalia Arrindell
11 years ago

Ik vond het een zeer waardevolle bijeenkomst. Het punt van de dagelijkse routine heb ik meteen gisteren ingevoerd. Door me bewust bezig te houden met de dagelijkse routine lukt het me ook beter om andere dingen in te voeren. Zo heb ik bv tijdens mijn 30 min gefocussed op n voorstel v h reanimeren v oude klanten waar ik onder meer een onderhoudscontract in heb verwerkt. Het gebruiken v andere experts om toe te voegen aan het blog interviews is me ook bij gebleven. Het vragenuurtjes was super, het zorgde voor meer interactie, en praktijkgerichte informatie.

Fiorella Martijnse
11 years ago

Dit vond ik een heerlijke compacte hoeveelheid informatie , waar ik echt wat mee kan !!
Wat ik direct dezelfde avond heb gedaan is me opgeven voor de training Bloggen van mijn buurman op de stoelenrij Marco van Wijk, webshops4women.
De succesgewoonten heb ik wel eens eerder gehoord, maar ook daar ben ik direct (weer)mee begonnen.
Verder is het reanimeren van oude klanten een goed idee. Ik hoorde wat waardevolle beginzinnetjes. Als het gesprek eenmaal op gang is, kom ik wel uit. Ik heb alleen moed nodig voor het begin.
Case studies lijken me leuk om te doen.
Taaltrainingen worden altijd vooruit betaald. Dus cashflow is niet echt een probleem. Wel kun je door een bepaald aantal uren per maand aan te bieden via een raamcontract gemakkelijk in dialoog blijven met je klanten en dat is een goed idee.
De rest ga ik nog eens bestuderen.
ik vond dit een heel waardevolle zaterdagochtend

Ronald de Waal
11 years ago

De eerste tip mbt planning, was het meest waardevol, ook al werk ik veel met particulieren en verkoop ik geen projecten. Ik moet eerst mijn e-book af hebben waarin mijn sterke punten meer naar voren komen, daarna meer gaan communiceren (ander project). Onderwijl wel de blogs blijven schrijven natuurlijk.
Verder was de tip aan mijn collega passiecoach een goede: Verkoop trainingen, geen coachingssessies, en dat doe ik al. Ben dus op de goede weg!

Ingrid Verbeek
Ingrid Verbeek
11 years ago

Hi Nisandeh,
Ten eerste bedankt voor weer een inspirerende dag, waar in sneltreinvaart heel veel nuttige informatie aan bod kwam.

De punten die voor mij (op dit moment) waardevol zijn is het AAABBBCCC-principe en het ontwikkelen van succesgewoonten. Ik ga mijn activiteiten meer gestructureerd indelen, zodat ik eerst iets afmaak voordat ik het volgende oppak. Door deze bewustwording verlopen mijn dagen (nu al) een stuk effectiever. Nieuwe ideeën direct implementeren blijft voor mij een aandachtspuntje, vaak blijft het idee te lang hangen en doe ik er niets meer mee.

Daarnaast ben ik momenteel druk met het opzetten van mijn website, en zal van de zomer zeker alle mogelijkheden meenemen in mijn plan om als expert gezien te worden.

Het Q&A gedeelte vond ik erg waardevol, ondanks dat ik zelf geen vragen had, haal ik inspiratie uit de verhalen van anderen.

Wat ik erg leuk vond is dat er na afloop nog gelegenheid was om met bekenden en minder bekenden bij te praten/ te netwerken. Wat mij betreft mag hier meer tijd/gelegenheid voor uitgetrokken worden.

Ik heb er ontzettend van genoten, heel hartelijk dank voor dit mooie cadeau!
Groetjes,
Ingrid

Patrick de Jonge
11 years ago

Hallo Nisandeh,

Bedankt voor deze inspirerende workshop. Voor mij zaten er weer een aantal interessante onderwerpen tussen.

Ondanks dat ik niet projectmatig met klanten werk kan ik het AAABBBCCC principe wel toepassen op andere werkzaamheden. Ik ga mijn werkzaamheden nu anders inplannen zodat ik eerst iets afmaak voordat ik aan het volgende begin.

De prijzen heb ik inmiddels verdubbeld en ik ga werken met kortingen zodat het voor klanten aantrekkelijker wordt.

Over het Q&A deel heb ik een beetje een gemengd gevoel. Hoewel er soms tips bij zaten die ik zelf ook kan toepassen vond ik het grootste deel te specifiek voor de persoon die de vraag stelde.

Over het algemeen vond ik het wel een hele waardevolle workshop omdat ik zeker in het begin enkele nuttige tips heb opgepakt. Nogmaals dank en tot vrijdag bij de PI in 28 days!

Groeten,

Patrick.

P.S. de vorige post kan weg omdat ik een verkeerd emailadres heb gebruikt. Excuses voor het ongemak.

Ferdinand Aukes
11 years ago

Ook ik wil mijn dank uitspreken. Deze dag is toch weer ter inspiratie een goede aanvulling op wat wij al aan het doen zijn. Wel ben ik me weer bewust geworden dat het nog strakker kan qua planning. Dus AAABBBCCC.
Nieuwe ideeën direct implementeren is voor mij een goede. Anders blijft het hangen en doe ik er niets meer mee.

Ook ga ik een abonnement vorm aanbieden online.

Nogmaals dank.

En elkaar stimuleren en prikkelen is natuurlijk via deze blog een prachtige methode.

Paul van Aarle
11 years ago

Volgens mij kan het ook in het nederlands 🙂

Het vragen en antwoorden gedeelte was zeker waardevol. Ik had nog wel meer vragen, dus het had van mij wel langer gemogen.

1 vraag is trouwens: Hoe gaat dat met je ‘list’ Naar persoonlijke vrienden wil ik een ander bercht sturen dan naar bekenden van vroeger en weer een ander naar mensen uit mijn netwerk die ik pas net ken, of zelf naar mensen die ik persoonlijk niet ken. Hoe ga je daarmee om? Ik vraag het maar hier, wie weet herkennen mensen deze vraag of weet iemand een antwoord.

Een tip voor verbetering heb ik niet, De lokatie was goed, de inhoud was goed, het tijdsbestek was goed, de interaktie was goed, de hoeveelheid informatie was goed.
Het was gewoon goed!

Ingrid Lange- Bakker
11 years ago
Reply to  Paul van Aarle

hi Paul, ik stuur mijn nieuwsbrief via Mail Chimp. Je kunt daarin verschillende mailing-lijsten opbouwen, zodat je ook aangepaste berichten kunt verzenden.
Succes!
Hartelijke groet, Ingrid

Anna Sofia van Hooijdonk
Reply to  Paul van Aarle

Hallo Paul,

Als ik berichten krijg van mensen over wat dan ook, vind ik het prettig dat ze er een ietwat persoonlijke boodschap van maken.
Sommige contacten doen dit ook echt individueel en bij anderen lijkt het alsof het individueel is.
Zelf mail ik zoveel mogelijk met een ietwat persoonlijk bericht, kost soms wat tijd, maar houd de relatie warm en versterkt het ook.

Nynke Rinzema
11 years ago
Reply to  Paul van Aarle

He Paul, werk je voor je list met mailchimp oid? Volgens mij kun je lijsten instellen mbt wie je wilt mailen. Je kunt gewoon doelgroepen selecteren.

Nicolet Groen
11 years ago

Hallo Nisandeh,

Voor mij was het zaterdag de eerste kennismaking met Open Circles, misschien niet direct de goede volgorde maar de Business Bootcamp is pas in september en ik ben te nieuwschierig en leergierig om een aanbod voor een dergelijke bijeenkomst te laten schieten.
Het was fijn om zaken te herkennen in de tips die jij gaf, blijkbaar ben ik al op de goede weg!
De strategie die ik het meest waardevol vond was de AABBCC methode. Voor een deel van mijn werkzaamheden zeer goed toepasbaar!

Maar ook werd ik met de neus op de feiten gedrukt dat ik met publicaties en interviews in diverse landelijke kranten en radioprogramma’s schijnbaar als expert wordt gezien en mezelf ook zo moet gaan zien. Ik noem het nu nog teveel “geluk” hebben!

Een blog heb ik al een aantal jaren maar deze is niet geïntegreerd in mijn website dus ik ben maandag, na mijn eerste opdracht van de week, direct begonnen met het uitwerken van het ontwerp en vandaag ben ik al aan het bouwen geslagen.

Ook zal ik meer diepgang brengen in mijn blog door succesverhalen (lees case studies) te plaatsen. Voor het eerst in maanden heb ik om die reden weer eens voor en na foto’s gemaakt van een vastgoedstyling opdracht. Door de drukte en de dagelijkse routine van fotoshoots/stylingen nam ik er de tijd niet voor. Nu baal ik van al die waardevolle foto’s die ik niet heb gemaakt want daarmee kom ik op het volgende punt: Perfecte inhoud voor een boek!

Ook ben ik direct begonnen met de 30 minuten werken aan mijn bedrijf. Vandaag heeft dat geresulteerd in een opgeruimd kantoor, twee zaken met overtollige ballast bij de vuilnis gezet 😉

Wat betreft het reanimeren van oude klanten, ik ben de lijst aan het doornemen, gelukkig zijn het er niet zoveel, veel klanten besteden al hun werk uit aan mij en de klanten die ik in de loop van de jaren ben kwijt geraakt behoorden niet tot de categorie Topklanten.

Dit voorjaar ben ik voor het eerst actief gaan acquireren, dat had ik nog nooit gedaan. Klanten kwamen gewoon aanwaaien. Het was compleet nieuw voor me dus maar van de 3 potentiële klanten die ik heb benaderd krijg ik van twee wekelijks opdrachten. Mijn opzet is sinds de start van mijn bedrijf ieder jaar verdubbeld en ik dacht dat de grootste rek er uit was maar realiseer me sinds zaterdag dat dat dus niet het geval is en ik heb mijn financiële doelen bijgesteld: Ik ga niet voor de 20% meer omzet, ik ga weer voor een verdubbeling!

Om de cashflow opgang te houden ga ik bestaande klanten een abonnementsvorm aanbieden. Hoe ik dat precies ga inkleden weet ik nog niet maar voor het eind van de zomer moet het te implementeren zijn! Daarnaast zit ik al een tijdje veel strakker op facturen die niet op tijd betaald worden.

De Q&A vond ik een waardevolle aanvulling op de ochtend, hoewel ik zelf niet direct vragen had is het altijd leerzaam. Wat misschien wel een leuk idee is om ook vanuit de zaal reacties op vragen de laten geven. Soms zat ik letterlijk op het puntje van mijn stoel om een reactie of een tip te geven. Dat is dan ook mijn aanvullende opmerking over een verbetering, of noem het liever een toevoeging. Maak gebruik van de kennis die in de ruimte aanwezig is en stel groepen samen die met elkaar over vragen kunnen brainstormen waarbij jij zo nu en dan aanschuift om jouw input te geven. Zo krijg je meer interactie en netwerkgevoel en kunnen we letterlijk elkaar helpen!

Verder, je las het eigenlijk al, een topochtend! Heel erg bedankt voor de uitnodiging. Ik ben blij dat ik ben gegaan. Alleen dat dansen is niet echt mijn ding maar dat zal ik binnen de) Open Circles trainingen maar voor lief nemen 😉

Tot september! Kan bijna niet wachten!

Eveline van Dijk
11 years ago

Dear Nisandeh, or shall I say Shalom 🙂

De reden voor mij om naar het Business Acceleration Programme te komen was om je goede energie op te doen, nieuwe dingen te horen en weer geïnspireerd te raken. Ik merk dat ik altijd veel nieuwe ideeen krijg na een meeting en hele goede vibes krijg om vervolgens intens aan mijn business te werken. En zo gebeurde het ook dit weekend, heerlijk!
Hoewel er voor mij niet veel nieuwe informatie was, voor mij veel herhaling, realiseerde ik me dat ik al veel van de 10 strategieën toepas of er al mee bezig ben om ze mogelijk te maken.

De vragenronde vond ik heel leerzaam en ik heb voluit meegeschreven. Het gaat immers om de principes. Ik begin steeds meer te herkennen dat ik de Open Circles Academy-mindset m.b.t. Business, niet alleen begin te begrijpen, maar ook echt begin te incorporeren. Business is niet meer ver-van-mijn-bed, maar dichtbij en levend!

Heel veel dank! Ook voor het momentum zo voor de zomer. Belangrijk, want Business Bootcamp en Business Elite Coaching zijn nog ver weg.

Niet als feedback maar ter inspiratie voor anderen hieronder mijn ervaringen m.b.t. 2 behandelde strategieën

AAABBBCCC
Deze strategie gaat voor mijn praktijk niet op, ik werk namelijk 1 op 1 met patiënten. Wel vraag ik andere bedrijven, waar ik bv een opdracht neerleg, of ze mijn opdracht via het AAABBBCCC willen behandelen. Ik bied ze dan zelfs meer geld dan de offerte die ze neerleggen, maar vraag wel volle commitment waarin ze alleen aan mijn bedrijf werken. Ik vraag ze dus andere opdrachten opzij te zetten en dat doen ze! Soms zijn ze verbaasd over de vraag, soms zeggen ze: het kan niet. Dan zeg ik: het kan wel. Resultaat: altijd binnen de deadline is mijn opdracht afgerond, ze vinden het concept leuk, zijn blij dat ik ze meer wil betalen en ze voelen dat ik een lange termijn relatie met ze wil opbouwen. Het gaat mij namelijk niet alleen om de Quick-fix. Zo worden de bedrijven waar ik een opdracht neerleg onderdeel van mijn team en zij voelen zich ook meer een team met mij.

Met andere woorden: Doe dit AAABBBCCC principe! Je klanten willen het!

“Re-animeren” patiënten
Toen ik in november 2010 voor het eerst naar het Business Bootcamp kwam en je vroeg: “What is the main problem in your Business? Antwoorde ik: Mijn succes, de overload aan patiënten, oude patiënten niet kunnen “re-animeren”, hoewel dat in mijn huidige vak gelukkig niet meer letterlijk hoeft. Ze niet eens een kerstgroet kunnen sturen, want dan gaan ze bellen: “Kan ik misschien een afspraak maken?” En dan vervolgens ja willen zeggen, maar dan moet u wel 4 maanden wachten… April is nu geen nieuwjaars-check-up als je in januari belt!

In de zomer van 2010 heb ik uit al mijn ‘oude patiënten’ geselecteerd wie er zouden komen voor een herhalingsconsult of check-up als ik ze persoonlijk zou bellen. Ofwel, als ik ze zou gaan “re-animeren”. Daar kwam een aantal uit van 435! Dit zijn niet zomaar patiënten, ik weet zeker dat deze mensen gaan komen, ik heb namelijk een sterke persoonlijke band met ze en ze zijn allemaal van hun klacht af die ze hadden. Nu let wel: ik heb (nu nog) alleen papieren statussen, 435 geselecteerde blauwe mapjes… Ooooo wat lag daar veel geld op de grond in de spreekkamer toen ik al die statussen uit het archief haalde!! (435 paste niet op het bureau)
435 x 120 euro voor patiënten die niet komen als ik ze niet ga reanimeren. Tel uit!

Met andere woorden: Pak al je cliënten / patiënten / opdrachtgevers letterlijk uit de kast. En print dus niet alleen het overzicht van deze cliënten uit je Excell-sheet! Nee, je moet ze letterlijk op je bureau zien liggen! En ga dan na wie je allemaal kunt bellen / mailen etc. En ook hoe. De ene client vraagt om een andere aanpak dan andere.
Let op: Je krijgt fantastische ideeën als je AL JE CLIENTEN allemaal op een grote stapel voor je ziet.
DOEN!

Succes met je business!

Eveline

Dave de Lange
11 years ago

Ik vond het Business Acceleration Program geweldig.
Het was inderdaad weer veel nieuwe informatie en extra inzichten.

Omdat ik het op dit moment nog erg druk heb met 2 zaken tegelijk (een ijssalon die na dit jaar wordt overgenomen door mijn stiefzoon en mijn huidige business), heb ik niet echt tijd om direct wat te implementeren. Bovendien heb ik nogal wat dingen te implementeren van alles wat ik tot nu toe bij Open Circles heb geleerd.

Stap voor stap doe ik dit wel. Ik wil me vooral meer gaan toeleggen op het bloggen, wat ik al begonnen ben naar aanleiding van het Business Bootcamp.

Mezelf op die manier als expert neerzetten en dan wellicht experts op mijn gebied gaan interviewen; dat vond ik een heel goed idee.

Succesgewoontes aanleren is een constant proces trouwens, dus daar kun je nooit genoeg mee bezig zijn…

Wout-Jan Slob
11 years ago

Ook ik vond het een waardevolle bijeenkomst in een leuke setting.

De case studies vind ik erg nuttig.
Maar ook de balance, de dagelijkse routine.

Het vraag en antwoord deel is denk ik een onderwerp wat moet blijven. Echter wel met enkele richtlijnen. Alleen vragen die aan jouw gericht zijn (Nisandeh).

En niet aan iedereen dat kan hier of in LinkedIn ook gewoon.

Wellicht is het een idee om tijdens een dergelijke setting als deze een live stream op te zetten?

Zodat er wellicht meer mensen zijn die deze power seminair kunnen volgen? Of tijdwinst behalen door niet heen en weer te reizen. Denk hierbij aan de belgische of die verder dan een uur van amsterdam wonen.

Thea van Dijk
11 years ago
Reply to  Wout-Jan Slob

Goed idee om een live stream op te zetten. Zelf vind ik live aanwezig zijn effectiever. Je beleefd dan intens waar de seminar om gaat en je hebt direct contact met anderen.
Mijn duimpje heb je verdient.

Suzan Jong
11 years ago

I think it was again an inspiring day with helpful tips. Most of them repetitive from Business Bootcamp or Master Entrepreneur. For me that works – repetition creates habits and makes me aware of the things I already implemented (and which not yet) :).

One of the new strategies that could work for my business are case studies. I was already doing it, but not in a system. So I will systemize it, put it in writing, collect a couple of case studies and that could be the contents for one of my books.

Other strategies that will make a difference are contacting other experts in my field, executing daily success habits and shorten the time of implementation of new ideas.

In the following next weeks I will contact the experts/authors in my field and interview them. I will also implement the success habits (plan my days and begin each day with a task that generates money). After my holiday I will systemize re-animation of ex-clients and start writing the case studies.

Although I didn’t have any specific questions for my business, I found the Q&A session really helpful and inspiring. It is good to hear other person’s cases and translate it to my own bizz.

So, thanks again for this session. It helped me to put my head above the water to see where I’m going – with renewed energy!

Giovanca Hooi
11 years ago

Jaqueline,

What about een ons contact voort te zetten.

Je weet wat ik je hebt aan te bieden.

Hoe gaan we dit verder uitwerken?

Giovanca

Jacqueline Lammerts
11 years ago
Reply to  Giovanca Hooi

@Giovanca,
Is helemaal goed. Laten we daar even een (skype) afspraak voor maken. Bel me anders morgenmiddag even om een afspraak in te plannen. Komt je dit uit?

Heleen Klop
11 years ago

Ik vond de hoeveelheid informatie erg prettig en waardevol. Deze punten zijn redelijk eenvoudig te implementeren in mijn fotografiebedrijf. Punt 1: Projecten afronden na elkaar ligt eigenlijk zo voor de hand maar voor iedereen een winsituatie. Voor mijn klant, omdat die eerder de foto’s heeft, en voor mij omdat ik eerder mijn geld krijg. Ook punt 7 vind ik heel bruikbaar. Mijn Top 100 lijst is redelijk goed te benaderen via Social Media. Dat zal ik zeker doen.

Wat ik ook erg leuk vond was dat we achteraf nog even de tijd hadden om na te praten en dus te “netwerken”. Het is fijn om een aantal bekenden maar ook onbekenden informeel even te spreken. Is het niet mogelijk er een (korte) “borrel” voor wie wil aan vast te knopen?

Martine Teunissen
11 years ago

Ontzettend bedankt voor deze inspirerende zaterdag! Ik vond het meest nuttige het feit dat er zo veel ruimte was om vragen te stellen.

De meeste zaken die we gepresenteerd kregen zijn toepasbaar in mijn bedrijf. Al vind ik het wel moeilijk om tot implementatie te komen doordat je zo snel weer door de waan van de dag in beslag wordt genomen.

Dat is ook een belangrijk inzicht dat je gewoon moet gaan zitten en de rust moet nemen om het door te denken, te prioriseren, in te delen aan de hand van de stappen. Ik heb echt het gevoel dat ik sinds de Business Bootcamp en nu ook sinds dit Business Acceleration Program professioneler aan het worden ben in het ondernemen.

En nog een mooi inzicht waar ik eigenlijk nooit bij stil had gestaan: minder klanten die meer betalen is meer of hetzelfde geld en meer vrije tijd. Dat was een mooie spiegel: waarom zou ik die klanten willen bedienen die over elke cent zitten te zeuren. Op naar de klanten die wel voor professionaliteit en kwaliteit willen betalen!

Ingrid Lange- Bakker
11 years ago

Nisandeh en je team,
Hartelijk Dank voor deze zaterdagochtend! In turbo zeer waardevolle tips gekregen. Wat een cadeau!
Het was zeer inspirerend en vitaliserend.
Helaas kon ik niet bij de vragenronde zijn.

De tips die voor mij het meest van toepassing zijn:
Reanimeren van ex-clients en het aanbieden van een ‘onderhoudscontract.

Overall, dank voor vooral de herinnering aan het veranderen van je eigen mindset: ik moet /mag gaan denken in geld verdienen ipv tijd en moeite besteden.

Voor herhaling vatbaar!
‘k Wens ons allemaal veel Succes,
hartelijke groet
Ingrid

Giovanca Hooi
11 years ago

Hallo Nisandeh,

Ik heb al veel van de bovengenoemde ideeën al in mijn business, zonder te weten dat het zoveel doet.
Het was leuk om te horen hoe ver ik al was.

Wat voor mij werkte was het re-animeren van de klanten.
Dat is wat ik gelijk gaat implementeren de komende maand.

Ik ben mijn website aan het veranderen en achter de schermen gebeurd een hoop.
Ik hoop het project website in de maand Juli af te hebben zodat ik eindelijk kan gaan bloggen.

En wat betreft de dagelijkse routines, ik ben vanochtend gelijk begonnen met 15 minuten lichamelijke oefeningen te doen, dat was het enige wat ik nog niet op mijn lijstje succes gewoontes had staan.

Ik vond de vragen sessie erg waardevol.
Door de vragen van anderen heb ik ook geleerd hoe ik het anders kan aanpakken en zo nieuwe ideeën ontwikkeld.

Dank je wel voor deze inspirerende dag.

Ik heb ervan genoten.

Giovanca

Anna Sofia van Hooijdonk

Heerlijk weer zo even intensief geïnformeerd te worden.
Bij elke bijeenkomst wordt ik overspoeld met ideeën en heb vaak meer tijd nodig e.e.a. te implementeren, maar er wordt aan gewerkt en ik pluk voortdurend van de overvloed van vruchten!
Mijn nieuwe website gaat deze week de lucht in en dan heb ik eindelijk ook mijn blog waarmee ik aan de slag ga.
Verder neem ik deze keer het idee om mijn “ex-klanten te re-animeren” mee. Dank weer voor alles.

Rob van der Lei
10 years ago

Hoi Nisandeh en Open Circles team,

Meest waardevol: De succes gewoonte. en het niet meer werken na etenstijd.

Als je heel hard bezig bent om als een speer vooruit te komen, dan zit je soms als een zombie naar je scherm te kijken. Door elke ochtend eerst 30 minuten te tekenen verbeter ik mijn vaardigheden en geniet van de rust. Hard werken is goed maar ontspanning is nodig voor creativiteit en kansen te zien.

Over het algemeen heb ik er uitgehaald de echtheid van Nisandeh. Ik ging naar het Business Acceleration Program en verwachte toch wel een verkoop praatje en een wat dubbele informatie. Maar geen verkoop praatje wel veel nieuwe en bruikbare tips. Verder leuke mensen ontmoet. Ook de vragen & antwoorden vond ik goed.

Ook de spontane uitnodiging vond ik leuk.

Groet Rob.

Thea van Dijk
11 years ago

Het meest waardevolle vond ik de Succes Habbit. Deze ben ik ook gelijk gaan toepassen en het werkt. Het eerste probleem hierbij was 30 minuten nadenken. Dat is stil zitten = probleem. Ik heb echter ook een hele berg strijkgoed. Als ik elke dag 30 minuten strijk, dan is dat gelijk een mooi moment om na te denken. Dit heeft zijn vruchten al afgeworpen. Ik merkte dan ik met bepaalde activiteiten niet mijn eigen doel diende. Met deze activiteiten stop ik dus. Meer ruimte en tijd voor andere activiteiten.

De tweede tip is het verdubbelen van de tarieven. En dan met name wat hier allemaal bij werd verteld vond ik zeer zinvol. Ik heb vandaag mijn tarieven verdubbelt en de strategie die Nisandeh aangaf, hierbij gebruikt.

Strategie drie wil ik als volgende implementeren. Om een expert te worden blog. Ik blog al en hebt dit vaker gedaan na de Busines Bootcamp. Nu ga ik meer aandacht besteden aan de inhoud om een expert te worden in mijn vakgebied. Ik ben nog aan het nadenken wie ik ga interviewen.

Is de voorkeur voor strategieën afhankelijk van hoe lang je al bezig bent als zzp-er? Ik ben nog maar kort bezig en absoluut niet zakelijk. Ik steek van al deze tips veel op. De tip van oude klanten re-animeren heeft voor mijn geen waarde op dit moment omdat ik die nauwelijks heb. Maar als je al langer bezig bent is dit wel waardevol. Ik hou hem dan ook in mijn achterhoofd.

Het vraag & antwoord gedeelte vond ik ook zeer waardevol. In de zin van hoe je bepaalde strategieën kan toepassen in verschillende werkgebieden. Dat je de strategieën kan toepassen zoals het voor jou goed voelt en werkt.

De “wakker-wordoefeningen” vond ik zeer effectief en plezierig. Het is zoveel informatie dat ik echt mijn hele aandacht nodig had bij deze seminar.

Ik heb geen aanvullingen. Voor mij was zaterdag echt een versnelling voor mijn praktijk.

Ps de lunch vond smakelijk.

Henk van der Wijk
Henk van der Wijk
11 years ago

Het meest waardevol was voor mij het inzicht waarom het aantal bezoekers van mijn blog een veel belangrijker aspect in de commuinicatie met (potentiële) klanten is dan het aantal bezoekers op de website. Op de tweede plaats: het besef van het belang om het verschil tussen klanten en ex-klanten in te zien en welke actie daarbij past.

Het eerst implementeren: alert zijn op de dagelijkse gewoontes en routines.

Algemeen: korte sessies zoals deze, vind ik effectiever dan de twee- of driedaagse trainingen omdat ik niet aan- en over de grens van mijn opnamecapaciteit kom.

Nicky Beentjes
11 years ago

Ik vond het een ontzettend waardevolle training! Van mij mag het elke maand. Merk dat ik regelmatig de power, energie en het netwerken die van zo’n half dagje uitgaan nodig heb om weer in de Flow te komen. ‘s Avonds direct begonnen aan het schrijven van artikelen voor mijn blog wat ik over 2 weken openbaar maak.

Meest waardevolle tip vond ik die hoe simpel het eigenlijk is om je top 100 klanten te benaderen als je social media goed gebruikt. En de daily routine natuurlijk ook, ja eigenlijk alle tips zijn goed!

Marcel Heijnes
11 years ago

Ik ervaar de kort maar krachtige sessie gefocust op hoe verbeter je je omzet als ontzettend inspirerend. De herhaling en verdieping van hoe zet ik marketing middelen in zoals prijs om een zo hoog mogelijke opbrengst te creeeren was verhelderend. En dat daardoor meer vrije tijd beschikbaar komt was een eye-opener.

Het onderdeel abonnementen is me het meest bij gebleven. Hier zie ik een grote mogelijkheid om de ideale klant (ik werk 1 op 1) die ik voor ogen heb te bieden wat deze graag wil. De cashflow en uurtarief verhoog ik enorm. Mijn werkplezier zal er nog groter op worden. De wat is bijna helder. De hoe ben ik nog niet uit.

Nisandeh bedankt voor deze ochtend. Ook jullie allen die er waren bedankt voor jullie vragen en opmerkingen.
big hug,
Marcel

Nicky Beentjes
11 years ago

Sinds van de week is mijn blog online (eindelijk!). Je kunt me vinden onder elementontwerp.wordpress.com

Dave de Lange
11 years ago
Reply to  Nicky Beentjes

Goed gedaan, Nicky ! Over “Speed of Implementation” gesproken.
Nu nog koppelen aan je website en het is helemaal perfect.

Ik vond het erg leuk om te lezen over de Feng Shui, vooral omdat ikzelf ook (beroepsmatig) met Chi bezig ben.

TOP !

Groetjes,

Dave.

Thea van Dijk
10 years ago
Reply to  Nicky Beentjes

Je blog gelezen. Ik vind hem nu al goed en ben dus gelijk maar een volger geworden.

Rudy Simons
11 years ago

Sowieso vond ik het al leuk uitgenodigd te worden op deze manier

Het begin was de uitnodiging: ik vond het al leuk uitgenodigd te worden voor zo’n bijeenkomst. De lezing zelf was ook erg motiverend; de tips, vragen en voornamelijk de mindset (o.a. dansen en het feit dat je daar zit met een groep gemotiveerde mensen) zorgt ervoor dat ik met een nog beter gevoel naar huis ging dan ik aankwam.

De tips over de case studies en experts interviewen sluiten goed aan bij mijn ideeen van ondernemen, deze ga ik dan ook uitvoeren.

Ook ik had bij de vragenronde dan verhalen van andere mensen motiverend waren. Daarbij waren de gegevens tips ook bruikbaar voor andere bedrijven, voornamelijk doordat het een manier van denken is die ik mijzelf zoveel mogelijk eigen wil maken.

Voor mij zijn dit soort bijeenkomsten ook heel nuttig en neem ik hieraan graag deel in de toekomst.

Groeten,

Rudy Simons

Marcel Heijnes
10 years ago

Nu ik een paar weken verder ben realiseer ik me dat het AAABBBCCC verhaal over projecten zijn vruchten begint af te werpen.

Ik ben een chaoot – plannen doe ik soms dwangmatig om dit maar in te dammen. En waarempel door me te blijven focussen op iets afmaken lukt het me om meer grip te krijgen op mijn werk en prive projecten. Dat levert me veel rust op. Het overzicht is weer terug. Krijg ook weer plezier in mijn werk enzv…
groeten,
Marcel

Nynke Rinzema
11 years ago

Hai Nisandeh en team! Dank voor de gastvrijheid en het mogelijk maken.

De tips snijden allemaal hout en pas ik in veel gevallen al toe.

Wat ik lastig vind is focus in social media gebruik. Wie daarin wil meedenken in ruil voor een verhelderend gesprek, leuk!

Nisandeh, ben wel benieuwd wat jouw drive is in het leven. Dat gaat niet over de tips, je organisatie oid volgens mij. Klopt dat?
Groet en veel plezier met alles. Nynke

Tim Klein Schiphorst
11 years ago

Allereerst dank voor de workshop van afgelopen zaterdag. Dat was heel nuttig en vooral waardevol. Aan bovenstaande comments niets toe te voegen. Ga weer hard verder het geleerde om te zetten in klinkende munt en beter onderwijs.

Elise van Hijfte
Elise van Hijfte
11 years ago

Ik heb ronduit genoten afgelopen zaterdag. Alle informatie heb ik opgezogen.
De 3 tools waar ik heel veel mee kan werken:
– prijsstrategie prijzen verdubbelen
zonder bestaande clientele weg te jagen. Het verschil tussen gratis en goedkoop
– hoe experts te benaderen voor interviews
Binnenkort gaat mijn blog de wereld in en die wil ik direct gevuld hebben met een interview met een expert.
– Iedere week met 1 prospect lunchen of theeen

Alle informatie was zeer waardevol en ook de q&a vind ik heel belangrijk. Daar haal je ook weer zeer veel ideeen en info uit.

Paul van Aarle
11 years ago

I did love the Business Acceration Program! Learned a lot! Thank you Nisandeh.

The tip that I take home as the most valuable is not in the list of 10. It is your answer to my question.

I will stop try to convince the world of my Great Ideas and start taking these Ideas to the stage of Product of Prototype and THEN bring it to the world.

My first project is allready online, since this weekend (in dutch) at watklopterniet.nl

Thanks again for a very valuable day!

Nynke Rinzema
11 years ago
Reply to  Paul van Aarle

He Paul, leuk je hier weer te lezen. We hebben even gesproken van tevoren. Vond je heel erg overtuigend in je verhaal. Je uitstraling: open, transparant in ook je onzekerheden, concreet. Heb je idee (en nu dus ook website) meteen aan anderen doorgegeven. Heel veel plezier in business en spel! Groet van Nynke (info@movente.nl)

Nicky Beentjes
11 years ago

Hoi Dave,

Dank je wel voor je commentaar. Die koppeling moet ik nog uitzoeken maar ga ik zeker doen.
Leuk dat je ook met Chi bezig bent, ik zag het op je site.

groet, Nicky

Anna Klijn
Anna Klijn
11 years ago

Een training in een compacte vorm krijgen was zeer prettig. Geen uren met uitlegen over hoe en wat, maar een lijst met doelgerichte tips en adviezen. Ik vond het super en leer ook het beste van sessies die direct “to the point” gaan. De dag was waardevol en ik zou graag een soort gelijke training, indien georganiseerd wordt, bezoek!

De “top 10 klanten” strategie was als een idee nieuw voor mij, en ben de volgende dag gelijk er mee begonnen.

Maar ook “top 100 potentiële klanten” strategie, heeft mij aan het denken gezet en heb een idee gekregen over hoe ik het in mij eigen business kan toepassen.

V&A gedeelte is ook interessant geweest, al heb ik zelf geen vragen gesteld, is het nog steeds interessant om te horen met welke vragen andere ondernemers komen, vragen die aan de luister soms ideeën geven.

Nisandeh, bedankt voor jouw tijd en energie die jij in ons hebt geïnverteerd!

Wil Meijer-Kal
11 years ago

Het was een waardevolle ochtend. To the point, snel en allemaal strategieën waar ik iets mee kan.
Iedere week vanaf nu zal ik een casus uitwerken en op mijn blog zetten. Na 1 jaar heb ik dan een boek!
Dat wordt dan mijn tweede boek. ik ga ervoor!
Dank Nisandeh.

Jacqueline Lammerts
11 years ago

Als eerste dank voor deze zeer inspirerende dag! Het blijft heerlijk om in deze energie te komen.

En ik ben gelijk weer aan de slag gegaan met als resultaat: een “onderhouds” contract voor mijn ex-clientéle om in een bepaalde tijd sessies bij mij op te bouwen en/of aan mijn seminars deel te kunnen nemen. Verder hád ik mijn prijzen de laatste maanden al meerder keren verhoogd (op aanraden van Nisandeh) en kon hier voor de individuele sessie niet “meer veel rek” opzetten. Heb dit wél bij de andere activiteitten die ik aanbied gedaan.

Ik blog al een tijd en heb al de nodige routine opgebouwd in mijn dagschema, al kan ik hierin nog meer verscherpen en focussen. Daar ga ik dan ook mee aan de slag.

Wat ik een mooie vond: contact leggen met “experts” en ze interviewen. Helemaal goed. Dit had ik al eens gedaan, maar hier verder eigenlijk niks mee gedaan. Mag daarin meer focussen én het ook daadwerkelijk implementeren en als kracht inzetten.
Gaf me direct ook de vraag: en wíe zijn dan allemaal mijn collega’s in ditzelfde werkveld?

Ik vond de vragenrond waardevol. Er zijn altijd overlappingen én ik merk dat ik het fijn vind om andermans verhalen ter inspiratie te horen.

Eigenlijk vond ik maar een ding minder deze dag en dat was de hoeveelheid eten voor dit geld. Het eten was goed, alleen te weing keuzemogelijkheden. De lokatie was perfect én goed aan te rijden, ook voor mensen die verder weg wonen.

Nogmaals dank en zeker de moeite waard voor een volgende keer.

Mariska de Wild-Scholten

Het meest waardevolle dat ik direct ga implementeren is een lijst maken van top 10 droom klanten. In mijn geval zijn dat producenten van zonnepanelen. Ik gebruik hiervoor de Photon Photovoltaic Stock Index: photon-magazine.com/ppvx/index.htm.