Na de Business Boost Day voor Business Bootcamp Graduates

Dankjewel voor je deelname aan de Business Boost Day voor Business Bootcamp Graduates van zondag 17 november 2013

En ik wil je van harte feliciteren als je hebt besloten deel te nemen aan de Master Entrepreneur (en andere gevorderde trainingen).

Het is een van de beste beslissingen voor de transformatie van je professionele-, financiële- en persoonlijke leven.

Graag zet ik nog even de belangrijke punten van het Ultimate Marketing System voor je op een rijtje:

  • Definieer jouw markt
  • Onderzoek wat jouw markt echt wil
  • Bied gratis producten/diensten aan in ruil voor een opt-in
  • Over-deliver
  • Vraag om aanbevelingen en testimonials
  • Upsell naar betaalde producten/diensten
  • Follow up!

Ik ben reuze benieuwd naar wat jij met deze punten hebt gedaan. En wat je verder op de Business Boost Day hebt ontdekt.

Mijn 2 vragen aan jou…

  1. Wat is / zijn je grootste inzicht(en) en 2. Welke belangrijke actie(s) onderneem je deze week op basis van die inzicht(en)?

Laat het me alsjeblieft weten in het commentaarveld onderaan deze pagina.

Ik ben benieuwd.

Op jouw succes,

Nisandeh

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
16 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Jacqueline de Graaf
8 years ago

Mijn grootste inzicht was:
-overdelivering is gewoon onderdeel van het systeem! super, want ik hou ervan om mensen te verrassen en geef graag iets onverwachts.
– Je hoeft niet zelf te bedenken wat je nu weer moet bedenken. Vraag het gewoon. De klant weet wat hij wil.

Ik heb deze week aan mijn cursisten gevraagd hoe ze de cursus die ze bij mij gedaan hebben, hebben ervaren en heb het idee ( na elke cursusavond een mail met de belangrijkste dingen van die avond) direct met terug-werkende-kracht uitgevoerd.

Sylvia de Goede
8 years ago

Dat ik mijn doelgroep kleiner moet maken, maar ik loop hierin vast.
En beperkt mij inderdaad, ik zou dit graag tegen iemand aan houden die met mij dit duidelijk kan maken.

Suzanna van der Laan
8 years ago

Sylvia,
Ik zou zeggen: gebruik deze groep om het ‘tegenaan te houden’. Iedereen denkt graag met je mee. Kun je iets meer over je business en je klanten vertellen?
Groet,
Suzanna

Dieuke Feenstra
Dieuke Feenstra
8 years ago

That fish in a very small bowl will be on my mind forever.

Marjan 't Lam
Marjan 't Lam
8 years ago

Even wat later op gang gekomen na het huwelijk van onze dochter, maar het feest is voorbij en er is werk aan de winkel.
Ik kwam erachter dat ik mijn doelgroep nog specifieker mag definiëren en dan verder met het onderzoeken wat mijn markt echt wil.
Ik merk ook dat er meer aanbiedingen komen van “buiten”mijn specifieke doelgroep. Deze wil ik zeker meenemen maar mijzelf hierdoor niet van mijn doel laten weerhouden.
Stay Focused!

Fenna Janssen
8 years ago

Het Ultimate Marketing pas ik al 2 jaar met redelijk succes toe op mijn 10kilolichter.nl praktijk. Het werkt echt!!

Met een Joint Venture partner heb ik een start gemaakt met een nieuw product: “Energie voor drukbezette vrouwen”. Gratis workshop met 30 vrouwen. Helemaal leuk. Echter 0 verkoop voor de serie van 4 workshops. Balen. Ik dacht ik stop ermee.
Tijdens Business Boost Day realiseerde we door moeten gaan met follow-up!!
We gaan nu 4 losse workshops aanbieden i.p.v. een serie van 4.
Later volgt wellicht de complete serie.

Eric Plantema
8 years ago

De eye-opener was toch wel voor me dat je niet de kenmerken van jouw produkt/dienst moet communiceren, maar de voordelen van je produkt/dienst.

&

Dat je klanten die je offerte niet hebben geaccepteert moet bellen met de vraag, waarom niet. En vervolgens regelmatig moet bellen of ze tevreden zijn met hun huidige aanbieder. Zo niet, dan los jij het probleem gratis op.

Cathy Faber-Corlett
Cathy Faber-Corlett
8 years ago

Insight: I have not defined my market as well as I thought I had which means that any advertising I do is not properly put together. It also means that I am not as clear about my target audience as I thought I was.
Action: My friend, who also attended the Business Boost Day, and I have met to work out our markets and target audiences better.

Suzanna van der Laan
8 years ago

Wat grappig dat stap 1 hier nog zo vaak genoemd wordt. Het was ook mijn grootste pijnpunt, mijn doelgroep helder specificeren. Ik kon tot nu toe gewoon niet kiezen, omdat ik daarmee voor mijn gevoel een deel van mijn huidige klantenbestand zou doorstrepen.

Zondagavond, op de bank, kwam het inzicht. Ik zag opeens de gemene deler tussen mijn beste klanten!

Ik help met mijn uitgeverij namelijk ambitieuze, debuterende schrijvers. Beginnende schrijvers die blij zijn met mijn soms stevige kritiek, die bereid zijn te investeren en te leren. En die net als ik hun eerste boek alleen op de best mogelijke manier op de markt willen brengen. Want een eerste indruk maak je maar één keer.

Die schrijvers komen namelijk steeds weer terug, met boek twee, drie en vier zelfs al. Ze worden ambassadeur, trouwe klant en zijzelf en hun boek vormen ook visitekaartje van mijn uitgeverij. Zie je hoe het kringetje rond is?

Het lijkt bijna wel een Ultimate Marketing System… 🙂

Jenny Cornelisse
8 years ago

Grootste inzicht : luisteren en doorvragen, zodat de klant krijgt wat hij hebben wil.

3 klanten gevraagd om onze “ambassadeur” te worden in hún netwerk.

Machteld Buit
8 years ago

Belangrijkste inzicht is het nut inzien van het definiëren van de doelgroep dmv de metafoor van de vis in de vissenkom of in de oceaan.
Mijn doelgroep wordt het onderwijs, leerkrachten boven de 50. (uiteraard blijven alle leeftijden welkom) De dienst is gericht op het goed inzetbaar blijven tot aan het pensioen, gezond en met plezier.

de 2e stap is in gesprek gaan hoe zij verwoorden. De bewustwording van willen (want) en nodig hebben (need) was hierin ook een hernieuwd insight. In deze verwoording ook nagaan wat triggered, wat is een lokker om mensen laagdrempelig binnen te krijgen.

Fenna Janssen
8 years ago

Definieer mijn markt: mijn doelgroep is al 2 jaar: vrouwen van 25-55 die het emotie-eten onder controle willen krijgen en daarmee blijvend 10kilolichter willen worden.

Vorige week ontdekte ik dat ik vooral energie krijg van vrouwen die echt hun gedrag willen veranderen. Dat betekent dat ik ga zoeken naar mijn ‘ideale cliënten’. Vrouwen van 25-55 die fitter en slanker willen zijn en het emotie-eten achter zich willen laten, omdat zij weten dat zij dan meer kunnen presteren en bereiken.
Ik ga mij minder richten op mensen die door een huisarts doorgestuurd worden en vragen ‘of de verzekering mijn begeleiding wel vergoedt’.

Angelique Slatius
8 years ago

Mijn grootste inzicht is dat ik eerst weer even terug moet naar het definiëren van mijn doelgroep, mijn markt.
Dus terug naar stap 1. Vervolgens stap 2, dan 3 etc.
En dat is meteen wat ik deze week aan het doen ben.

Anja Eggens
Anja Eggens
8 years ago

Ik werk als interim directiesecretaresse en secretaresse Raad van Bestuur en heb veel ervaring met werken in de zorg. Ik merkte dat die ervaring door managers van buiten de zorg vaak werd afgedaan als: “Jij hebt wel veel ervaring in de zorg he”. Die negatieve reactie raakte mij erg. Onzin! Op Raad van Bestuur niveau in de zorg wordt ook gewerkt met internationale contacten en hebben ze te maken met taakstellingen, bezuinigingen, reorganisaties…… Ik besloot het negatieve om te vormen naar iets positiefs: Ik ben gespecialiseerd in de zorg en weet daar veel van.

Bovendien heb ik afgelopen zondag geleerd om een afwijzing niet te zien als een feit dat de organisatie mij niet wil. Onlangs had ik een gesprek bij een opdrachtgever waar ik al eerder een opdracht had gedaan. Er werd iemand gekozen die internationale ervaring had. Ik vroeg nog of dat relevant was voor de functie, maar kreeg daar niet echt een antwoord op. Wel maakte de betreffende manager duidelijk dat het een “close call” was….. Ik heb de manager gevraagd om mijn naam te noemen als hij in zijn netwerk iets hoort over een opdracht. Nu moet ik nog uit mijn comfort zone stappen om hem na een aantal weken te bellen om te zien of de gekozen kandidaat ook inderdaad aan de verwachtingen voldoet……..

Martijn Luimes
Martijn Luimes
8 years ago

Wat ik opmerkelijk vond is de je je tijd moet beschermen en niet je geld. Het ass|u|me is een hele leuke die ik goed ga onthouden.

Het belangrijkste is dat je je doelgroep goed voor ogen hebt. De eerste stap. Ik heb uitgezocht wat mijn doelgroep wil. De doelgroep die ik wil aanspreken bereik ik via een tussenpersoon. Het is lastig om in contact te komen met de doelgroep zelf, maar via de tussenpersonen ben ik al veel te weten gekomen.

Deze week ben ik gaan zoeken naar wegen om meer te weten te komen over mijn doelgroep.

Caroline van Wijk
8 years ago

Ik dacht dat ik het allemaal op een rijtje had, maar op de een of andere manier heeft Nisandeh mij er toch anders naar doen kijken. Mijn doelgroep zijn mensen die verantwoordelijk zijn voor het (deel)resultaat van technische projecten. Eerst ga ik vragen waar ze tegenaan lopen, wat hun succesfactoren zijn en waar hun projecten op stuklopen. Dan spits ik het toe op communicatie. Mijn eerste interview is al binnen! Het geeft zoveel energie om het nu systematisch te kunnen aanpakken!