Na de Business Elite Coaching – mei 2011

Hallo Business Elite Coaching deelnemer!

Hieronder een paar belangrijke punten uit de Business Elite Coaching bijeenkomst van afgelopen maandagavond…

De zeven stappen om problemen te elemineren d.m.v. systematiseren:

  • Identificeer een probleem binnen je business
  • Herdefinieer het als een systeemprobleem (niet ‘wie’ de schuld heeft, maar ‘wat’ de schuld heeft)
  • Vind uit wat de wortel van het probleem is (lijst van specifieke zaken)
  • Wees duidelijk over de door jou gewenste uitkomst
  • Maak de zin af: “De oplossing is een systeem te installeren dat (gewenste uitkomst)”
  • Definieer de specifieke systeemoplossing en ontwikkel dit
  • Implementeer de oplossing

De vijf stappen om een systeem te ontwikkelen:

  • Identificeer wat te systematiseren (en wat niet te systematiseren)
  • Noteer de stappen (checklist of flowchart)
  • Test & tweak
  • Installeer & train
  • Monitor & verbeter

De tien productiviteits- en automatiseringstools:

  1. Aweber
  2. Google Alerts
  3. Google Calendar
  4. Google Analytics
  5. Basecamp
  6. Skype
  7. Evernote
  8. Survey Monkey
  9. TweetDeck
  10. Hootsuite

Opdracht voor de volgende bijeenkomst

Identificeer één steeds terugkerend problem in je business dat je voorgoed wilt oplossen.
Ontwikkel een systeem om het op te lossen.
Als het is opgelost, kies een ander probleem in je business dat je voorgoed wilt oplossen.
Ontwikkel een systeem om het op te lossen.
Herhaal!

De volgende bijeenkomst
De volgende bijeenkomst is op 27 juni 2011, weer in het Mercure Amsterdam Airport.
Dit is een “hot seat” bijeenkomst.
Kom met een specifieke business uitdaging/probleem dat je wilt oplossen.
Neem al het materiaal mee waarop je feedback wilt ontvangen – brochure, website screenshots, tekst irresistible offer, etc…

En tenslotte…

Mocht je vragen hebben, of ideeën willen uitwisselen, om hulp willen vragen of hulp willen bieden aan mede-deelnemers aan de Business Elite Coaching, dan is daar hieronder de gelegenheid voor!

Laat jouw bericht dan achter in het commentaarveld. En kom nog eens terug om deel te nemen aan de conversatie.

Tot zover. Ik kijk ernaar uit je weer te zien op maandag 27  juni.

Op jouw succes, Nisandeh

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
13 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Brayn Alibaks
10 years ago

Hierbij nog wat productiviteitstools zoals beloofd:

sahi.co.in (gratis web automation tool)

goedkooponlineboekhouden.nl (online volledige boekhouding en facturering
9,95 per maand)

google.nl/mobile/sync/ (gratis gmail, outlook en telefoon synchronisatie)

Groeten Brayn

Tjark van Dijk
10 years ago

Bedankt voor de lijst. Tijdens de training vroeg ik om de titel van wat naar jouw idee de beste copywriting cursus is. Ik kreeg diverse verzoeken van andere deelnemers om die informatie naar hen door te sturen. Kennelijk is daar meer belangstelling voor, kan je dat hieronder posten ?

Een gratis tool die ik gebruik is de Webmasters Tools
google.com/webmasters/tools/
Geeft analytics informatie maar meer en anders.

Nog wat SEO (Search Engine Optimizatio) tips:
– zoek uit wat mensen voor zoektermen gebruiken om jouw product of dienst te vinden
met de Keyword Suggestion tool van Adwords adwords.google.nl
– schrijf op zo’n zoekterm een pagina op je site of blog en lees de Google SEO guide
static.googleusercontent.com/external_content/untrusted_dlcp/www.google.com/nl//webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide.pdf
– zorg dat je “search engine friendly URLs” hebt, WordPress heeft hier plugins voor. Zorg dat je je zoekterm in de URL vermeldt.
Voorbeeld, stel ik verkoop “moederdag bloemstukken” en mijn website heet bloemist.nl, dan maak ik een pagina:
bloemist.nl/moederdagbloemstukken
– zorg dat je website een sitemap heeft. WordPress heeft daar plugins voor die dat automatisch regelen. Er zijn ook websites die een sitemap voor je genereren.
auditmypc.com/free-sitemap-generator.asp
– Meld je sitemap aan bij de webmasters tools, hiermee maak je het Google gemakkelijker om te weten wat er op je site staat
– Zorg voor foutloze HTML code. Fouten in je code betekent dat de Google robot je pagina vaak niet goed kan lezen zodat je indexering of je ranking veel minder is als wat het zou kunnen zijn. Op deze site kopieer je de link naar je pagina die je wil checken. Deze meldt dan of er fouten zijn gevonden of niet.
validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Ftildesign.nl%2Ftildesign_micro_electronics-201
(deze checkt mijn home page, maar je kan daarna gewoon je eigen pagina invullen).
Als er fouten optreden, neem dan contact op met je website bouwer.

Dit is SEO voor beginners, maar als je dit doet heb je een voorsprong op 95% van de concurrerende websites omdat er op de meeste websites niets aan gedaan wordt. Dus wees lief voor Google en voor je klanten. Zoek uit wat je klanten zoeken en zoek uit hoe je Google kan helpen om te begrijpen waar je pagina over gaat.
Google beloont dat door jouw pagina een betere ranking te geven en je klanten belonen je door te kopen wat je aanbiedt.

Marco C. de Bruin
10 years ago
Reply to  Tjark van Dijk

Hi Tjark,

Dank voor deze tips. Zeer welkom om te weten hoe het werkt.

Nisandeh Neta
10 years ago
Reply to  Tjark van Dijk

Hi Tjark,

The copywriting course is: Quick-Start Copywriting System from Clayton Makepeace

It’s a $1,500 product, teaches the American way of copywriting and takes a few months to study, so proceed with caution 🙂

Make it a great day, Nisandeh

Gerhard Radstake
10 years ago

Voor in kaart brengen van workflows en processen gebruik ik Visual Paradigm for UML Community Edition.
Redelijk snel aan te leren en veel mogelijkheden.
@tjark, altijd goed om dit soort zaken weer op een rijtje te hebben.

Claudia Kaldenbach
10 years ago

Om meer inzicht en grip te krijgen op je netwerk (CRM) kun je kijken naar de gratis toepassing Outlook Social Connector. Via Christien Janson heb ik dit ontdekt. Het bespaart je allerlei inklopwerk en dat is mooi, want ik zit er niet op te wachten om onnodig met operations bezig te zijn. …tijdsbesparende software die jouw netwerk ordent dus. Op Youtube staat een korte uitleg over wat het voor je betekent en hoe je het downloaden kunt. youtu.be/8G-Ihax–WE. Het is nu mogelijk om je LinkedIn contacten en Facebookcontacten te combineren met je mailcontacten. Verdere uitbreiding wordt verwacht.

Ishwari van Teylingen
Ishwari van Teylingen
10 years ago

Ik was er afgelopen maandag niet. Het lijkt alsof ik heel wat gemist heb.
Is er iemand die het leuk zou vinden mij iets meer over de inhoud te vertellen, bijvoorbeeld over hoe je de tools kan gebruiken?

dank je wel,

Ishwari

Anna Sofia van Hooijdonk

In mijn werk binnen de gezondheidszorg ben ik gewend om veel vanuit systematiseren te denken en werken. Doch om dit nu ook te doen in allerlei aspecten van mijn eigen bedrijf is een heel goed gegeven waar ik nog niet (overal) mee bezig was.
Dank voor alle tips.

Merijn Kegel
10 years ago

Beste Allen, ik riep het al even in de sessie, maar ik ben voor het maken van proces flows (met swimming lanes) zeer gecharmeerd van BizAgi (even googlen). Daarvan vind je, naast de betaalde suite, tevens een gratis versie via: http://bit.ly/bizagibpm.
Het is geen super-eenvoudige software, maar als je doorhebt hoe het werkt, kun je supersnel tekenen.
Momenteel zijn we bezig om een IT oplossing te maken die vanuit zo’n getekende flow zelfs direct de automatiseringssoftware kan genereren. Keep you posted…

Suzanne van den Bercken

N.a.v. de sessie over social media… Ik wil een deel van mijn tweets automatiseren en bijv. dm’s sturen naar nieuwe volgers. Ik begrijp dat dat Tweetdeck voor mij niet de oplossing is, omdat je geen lijsten kunt klaar zetten en je altijd in het internet moet zijn. Maar hootsuite zou een oplossing zijn. Ik heb een account aangemaakt, maar (ja ik ben die ene met die ondernemende geleidehond) Hootsuite is niet zo goed toegankelijk voor mij. Is er iemand die me een stukje op weg kan helpen met het configureren van een aantal zaken?
Groeten, Suzanne

Afzal Jarmohamed
10 years ago

Beste mede ondernemer,

Voor mijn hot seat session wil ik graag verbeter punten hren voor mijn eerste “funnel”.

Hierbij nodig ik je uit om mijn eerste “funnel” te beoordelen. Het is een seminar genaamd “Sleutel Kenmerk van een TOP 5% Ondernemer”.

In één uur krijg je van mij te horen wat de key element is.

IK heb je HULP nodig. Kijk op http://www.taxline.nl/seminar

Esther Verwoord
10 years ago

Waarom zou fiscaal of administratief advies altijd dor en droog zijn? is een van jullie punten onder het kopje missie…Dat klinkt als de hoofdreden voor jullie om zaken anders aan te pakken maar heeft niet meteen betrekking op wat jullie evt. klanten zoeken.
Ik denk niet dat als je accountant saai en droog is maar wel goed werk levert, er veel kritiek zal zijn.
Door dit statement zou je als toekomstig klant bijna kunnen denken dat je een hoop extra werk erbij krijgt omdat het vooral niet dor en saai moet zijn. MIsschien kun je beter omschrijven wat dat dan betekent…bijv. geen gezeur over de cijfertjes maar wel helderheid over wat je moet betalen en daarnaast praktische en creatieve ondersteuning die je zullen helpen van jouw bedrijf een succes te maken. Misschien hebben jullie buitengewoon verstand van subsidie-mogelijkheden, of extra fiscale kortingen waar de ondernemer zelf niet mee komt, of ideeen om aan investeerders te komen en wat dat betekent voor het fiscale verhaal. Dát is creatief en pro-actief meedenken, voor dezelfde prijs als die dorre en saaie persoon die met hetzelfde eindcijfertje komt.
Ik hoop dat het niet te hard overkomt, dat is vaak het probleem met communiceren via dit soort wegen.

Overigens vind ik als creatief mens dat het filmpje wel een wat professioneler kan. Alleen een beter geluid zou al veel verschil kunnen maken! Je partner doet het namelijk niet slecht als presentator :-)Succes!

John Smits
10 years ago

Nisandeh,

Ondanks dat ik in mijn werk veel met processen bezig ben, heb ik enkele belangrijke insights gekregen;
Processen uitwerken is een must maar hou het simpel. Als een checklist voldoet waarom dan een hele flowchart/swimlane maken en beschrijven.
In mijn bedrijf heb ik een aantal activiteiten overgedragen en krijg steeds de vraag terug hoe zat dat ook weer. Dit heb ik dus niet goed overgedragen.

De actie die ik nu gestart ben is om een aantal terugkerende activiteiten in een checklist op te nemen. Om zo ergernis bij mijzelf en de ander te voorkomen.

Bedankt.

John Smits