Welkom op deze Client Appreciation Day pagina!
We willen je graag hartelijk danken voor je aanwezigheid en bijdrage tijdens de Client Appreciation Day van afgelopen zondag.
We hebben ervan genoten om deze dag samen met jou en de anderen door te brengen.
Op deze pagina zetten we nog even de puntjes op de i.
Bad, good & great work
Met de oefeningen uit de ochtendsessie over ‘bad, good & great work’ heb je hopelijk meer duidelijkheid voor jezelf gecreëerd over het werk dat je doet. Bekijk nog eens welk werk ‘bad work’ is en ga na of je hierin zaken kunt veranderen.
De balans tussen ‘good’ en ‘great work’ is heel persoonlijk. Je hebt nu een overzicht van hoe de situatie nu voor je is. Gebruik dit overzicht om eens in de zoveel tijd te checken of je nog op het goede spoor zit.
Uitkomsten brainstorming
Afgelopen maandag hebben we een Open Circles meeting gehouden waarin we de resultaten van de brainstorming van zondag hebben bekeken. We hebben een aantal zaken gekozen die we gaan implementeren.
Zodra we hier iets meer concreets over te melden hebben, brengen we je op de hoogte middels een e-mail of een blogartikel.
In ieder geval nogmaals, dank voor je input!
Jouw belangrijkste inzicht
Deze pagina is speciaal bedoeld voor diegenen die aanwezig waren in de Client Appreciation Day. Je bent van harte welkom om het commentaarveld hieronder te gebruiken om in contact te komen met de anderen.
Om dat wat je geleerd hebt in de Client Appreciation Day beter te laten beklijven, nodigen we je uit om jouw belangrijkste inzicht uit deze dag hieronder in het commentaarveld te plaatsen. En kom nog eens terug om te lezen wat anderen bijdragen.
Tot zover!
Hartelijke groeten van het Open Circles team,
Nisandeh, Vered, Rani, Joop, Raymond, Mirjam, Ingrid, Johanna en Sylvia
Het was een leerzame, praktische, zinvolle dag. Dank je wel, iedereen.
Mijn grootste inzicht is dat ik een negatieve kijk heb (had?) op mezelf en op mijn resultaten. Dat ik de lat continue te hoog leg en te weinig geniet en dankbaar ben voor de kleine successen die ik steeds bereik.
Dat was vast niet de bedoeling de dag, maar dat was wel waar mijn ogen nu eindelijk voor open zijn gegaan.
En dat geeft een heerlijk soort rust.
IEDEREEN van Open Circles: heel erg bedankt voor de uitnodiging voor deze dag en de inhoud van deze dag!
Bad, good and great work: een handige tool om je bewust te worden van waar je mee bezig bent. Door het te benoemen, het plaatje te maken, krijg je in korte tijd inzicht in je werkend bestaan: de verdeling van je energie en de ouput die het oplevert. Een eye opener!
De uitleg van Vered van: Your business is as big as you are, Eerder had ik alleen de zin, nu het begrip ervan binnen kunnen laten. En: fake it until you make it.
ik vond het een heelrijke dag, bedankt!!
Weinig ‘bad, veel ‘good’ en veel ‘great’. Mijn inzicht is dat alle drie vormen van tijdsbesteding belangrijk zijn om de aandacht op te richten. ‘Bad work’ is niet te voorkomen, maar wel te minimaliseren, met name door het maken van keuzes.
‘Good work’ is noodzakelijk om nu geld te verdienen. Ook hier is focus en efficiëntie belangrijk. Het is niet zaligmakend aan de ene kant, maar levert wel geld op aan de andere kant. Het kan overigens wel heel bevredigend zijn 😉
‘Great work’ is werken aan de toekomst. Mooie dingen realiseren. Dingen doen die je anders niet zou doen of die je niet hoeft te doen om nu aan geld te komen. Focus op kwaliteit en genieten. Focus op creativiteit.
Zo was ik afgelopen dagen op 12,5 jaar huwelijksreis naar Disneyland Paris. Veel gewacht in de rijen met mensen alvorens een attractie in te kunnen gaan. Dat was voor mij veel ‘bad work’. Dat werd voor mij echter ‘great work’ toen ik besloot mijn blueprint voor mijn boek mee te nemen en al wachtend nader vorm te geven. Ik werd een stuk blijer van wachtrijen dan daarvoor, omdat ik niet de indruk had tijd te verspillen. En nu is mijn blueprint bijna af 😉
Plots zie ik alle namen van de mensen van jullie team staan! Komt goed uit daar ik in mijn vorige reactie bedacht dat ik de teamleden niet wat méér persoonlijk kan bedanken omdat ik al hun namen niet precies meer weet. (Ook zie ik dat ik de naam van Vered standaard fout spel, sorry.)
Dus dan nu echt: Vered, Nisandeh, Rani, Joop, Raymond, Mirjam, Ingrid, Johanna en Sylvia; ONTZETTEND BEDANKT VOOR JULLIE FANTASTISCHE INZET OM MET ELKAAR EEN MOOIERE WERELD TE CREEREN. JULLIE ZIJN GEWELDIG!!!
Een geweldige dag vond ik het. Nogmaals bedankt daarvoor!
Mijn grootste inzichten is het vertalen van oefeningen naar inzicht en praktisch handelen. Hoe dat in elkaar zit, hoe dat werkt bij mezelf en anderen.
De brainstormoefening die we als laatste deden voor ons eigen bedrijf heeft me in dat opzicht vooral mijn ogen geopend. Ik kreeg ideeën aangereikt, heb ‘de instructies opgevolgd’, die in de trein op me in laten werken en als vanzelf heeft mijn nieuwe Front End product vorm gekregen. Daar kan ik mooi mee aan de slag.
Op naar de volgende brainstormsessie!!
Ik heb constante honger naar great work, maar mijn inzicht was om ook good work te (blijven) appriciëren.
De dag was een fijne mix van mind-set en brainstormen. Het voelde als GREAT WORK.
Ik hoor graag wat jullie gaan implementeren.
Bedankt en keep up the GOOD (GREAT) work!
Het leuke is dat zelfs nu DAGEN LATER ik nog steeds heel bewust kijk of ik goodwork of graetwork doe. het inspireert me nog steeds dagelijks om de percentages te wijzigen naar mijn ideaalbeeld op dit moment…..
TX wederom voor de inspiratie!
sprankelende groet,
Ritska
Net zoals Paul lag mijn grootste inzicht in de basis op het persoonlijke vlak. Ik heb sochtends mogen voelen hoe een fantastisch mens ik eigenlijk ben. Klinkt misschien wat vreemd voor velen, echter het tegenovergestelde is mijn grootste knelpunt zowel privé als bedrijfsmatig. Ik heb het uit willen schreeuwen van blijdschap maar dat heb ik dan toch maar niet gedaan.
Het mooiste dat ik kan krijgen, dus Vered en Nisandeh dank jullie geweldig voor de geboden kansen om dit te ervaren.
Nu nog even implementeren… maar daar wordt aan gewerkt.
De lijst van ‘when I am at my best’ en het erna volgende samen vragen beantwoorden hebben me een belangrijk inzicht opgeleverd. Iets heel persoonlijks, dus ik heb niet zoiets van dat zet ik maar even op een openbaar forum, durf het voor mezelf nauwelijks toe te geven. Maar ik zal er nog een hele tijd mee bezig zijn om me dat eigen te maken. En wie weet kan ik het daarna wel aan anderen vertellen.
Ik doe al teveel great work! Leuk natuurlijk maar focus ligt nu op de vertaling van dat great work naar een deel good work met hogere opbrengsten.
Eén van de belangrijkste inzichten die ik opdeed was dat ik mijn ‘good work’ heb verwaarloosd ten gunste van mijn ‘great work’. De afgelopen maanden gingen mijn tijd, aandacht en energie naar het opzetten en ontwikkelen van de nieuwe poot aan mijn bedrijf. De core business/good business, waarmee ik steeds omzet heb gegenereerd, heb ik gewoon laten liggen met alle consequenties van dien. En aan de ‘bad business’ ben ik nu ook echt aandacht gaan besteden in de zin dat ik dat elders ga onderbrengen.
Mijn belangrijkste inzicht is dat ik veel great work opschreef en veel minder good en bad work, maar dat mijn great work in de praktijk meestel erg kort is. Dus dat kan ik verder gaan uitbouwen.
Bad, good en great waren voor mij de belangrijkste verandering in mijn leven. Ik ervaar great work niet als zodanig. Niet voor mijzelf en niet voor mijn klanten. Vered maakte mij dat ook duidelijk dat je zo groot bent als jezelf denkt.
Ik mocht mezelf nooit great zien terwijl ik grootse dingen creeer voor mijzelf en anderen.
Ik durf nu mijzelf te overstijgen en als eerste van mijn great work op de dag gaan genieten en in de nabije toekomst ook financieel beter van te worden.
Team, Vered en Nisandeh, dank voor mijn groei.
“It’s how BIG you are as a person, your business will grow”, vind ik ook een enorm sterk inzicht.
Deze ‘Client Appreciation Day’ heeft me veel geleerd o.a. appreciation attracts appreciation , so to all: thank you 🙂
Ook ben ik het boek Good to Great weer eens gaan lezen en een thema waarmee ik binnen de industrie mee te maken heb, word hier mooi weergegeven bij de uitleg van het Egelprincipe:
— Bureaucratie ontstaat als gecompenseerd moet worden voor incompetentie en gebrek aan discipline. —
Wanneer ik dit vrij vertaal: wanneer je een gedisciplineerd team hebt neemt de noodzaak tot hiërarchie af; ‘n gedisciplineerde denkwijze maakt bureaucratie overbodig en bij gedisciplineerd werk is beperkte controle voldoende.
Have G2Gday
Poul