Na Communication for Success – oktober 2012

Aan alle controllers: “Hoi.”

Aan alle promoters: “Hoi! Hoe is ‘t? Al lekker geoefend met de communicatie-stijlen? Ben benieuwd te horen wat je allemaal tegenkomt in het communiceren met de mensen om je heen!”

Aan alle supporters: “Hoi! Hoe gaat het? Heb je al geoefend met de mensen om je heen en hoe voelt dat?”

Aan alle analyzers: “Hoi. Alles goed?”

Zo! Na een bijzondere zaterdag over de communicatiestijlen, bij deze een korte pagina voor jou om een aantal vragen te beantwoorden en zo aan de slag te gaan met het in praktijk brengen van wat je hebt geleerd.

Ik ben benieuwd wat jij uit het seminar hebt gehaald. Beantwoord de onderstaande vragen in het commentaarveld hieronder!

  1. Wat zijn jouw 3 belangrijkste inzichten uit het Communication for Success seminar?

2. Welke stap(pen) ga jij zetten om de relaties met mensen om je heen te verbeteren?

… en kom weer eens terug op deze pagina om te lezen wat anderen schreven.

Wellicht word je op een idee gebracht of kun jij anderen helpen.

Op mooie relaties!

Vered Neta en Open Circles team

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
44 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
John Verbruggen
9 years ago

Ik heb geleerd:
1 Hoe ik zelf in elkaar zit qua communicatie
2 Waarom ik met bepaalde mensen bots. Het zijn de promotors en de supporters! 😀
3 Hoe ik beter met hen kan communiceren, zodat het minder botst.

Proberen het geleerde toe te passen!

Dank voor de uitstekende samenvatting! Een erg goede handleiding om het toe te passen.

Uit mijn bondige verhaal hierboven moge het duidelijk zijn dat ik een controller ben 😉

Kees van der Stel
9 years ago

My compliments to Vered: High Value, great performance. High Five!

Insights:
* the communication styles open my eyes! Wow!!
* the anchored ‘style highways’ and the pitfalls of the different styles.
* the possibilities to improve the communication with the other ‘styles’.

(Baby) steps:
* Reading the hand out.
* Listening and looking to others to discover their dominant style.
* Using the styles as a coaching skill in my work.

Be the change you want to be and implement the change you want to reach.

Mirjam Stoffels
9 years ago

Wat een ge-wel-dig Communications 4 Success seminar, afgelopen zaterdag! Eye opening, thank you Vered!

Mijn drie insights:
1. Begrijpen hoe mijn eigen communicatie in elkaar steekt en hoe ik daarmee op anderen kan overkomen. En waarom ik bijvoorbeeld niet goed overweg kon met inleidende small talk in een telefoongesprek…
2. Nu begrijp ik waarom analyzers zoveel feiten en details nodig hebben en waarom supporters eerst de inleiding en small talk nodig hebben. Nu begrijp ik ook waarom mijn zoontje alle details wil weten [analyzer] en ben ik veel geduldiger met hem!
3. Een feest van herkenning bij de toepassing ervan! Praktijkvoorbeeld van vanochtend: onze zoon Jop [8] vond het weer eens nodig om de bank als klimrek te gebruiken. Mijn reactie [controller]: ‘Jop, laat dat!’ en Marcels reactie [promoter]: ‘Jop, ik vind dat geen goed IDEE!’ Nu dringt het tot ons door wat we op welke manier zeggen. Grappig!

Dank jullie Open Circles en Vered voor al deze waardevolle informatie!

Els Liesenborgs
9 years ago

1. I finally understand why I scare off quite a few people in my communication with others.
2. I can communicate in a different style! Not really new of course, over the years, I have learned to do that. But now I also understand the other communication styles and I can adapt to it.
3. Yes, I like talking! 😉 And really, when I am in the mood, I can keep on talking. But when I’m not, I switch over to another communication style. Same thing when I am not feeling sure of myself. Nice to know what is going on then.

The most important thing that I learned is that I am responsible for my way of communicating with others. If I want everyone to understand and to listen, then I will have to adapt my style to theirs.

Thank you Vered! You did a wonderful job!

Els

Rene van Esch
Rene van Esch
9 years ago

Mijn complimenten voor de communicatie training. Ik heb hier zeer veel van opgestoken. Ik bleek zelf 100% promotor te zijn en Finica een 100% Analyzer. Weinig implementatie dus!

Wij hadden dus een CONTROLLER nodig. Ik heb sinds vandaag 2 controllers aan het werk gezet en er is in 1 dag tijd al meer gebeurt dan wat ik en Finica in 3 maanden nog niet klaar kregen.

Het viel mij ook op dat al mijn Open Circles vrienden bijna allemaal promotors zijn. Lekker kletsen met zijn allen, iedereen de meest geweldige ideeën, en de uitvoer hiervan………….niet dus.

Ik geloof dat je bent wat je bent. Mijn advies is: ga op zoek naar mensen die kunnen wat jij niet doet of kunt.

Succes Allemaal,

Rene

Maaike Frankena
9 years ago
Reply to  Rene van Esch

Hoi René,

En Finica natuurlijk 🙂 Slim en fijn voor jullie!!
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, en dat was ook zeker zichtbaar en hoorbaar afgelopen zaterdag. Zet meer dan 1 promoters bij elkaar en je hebt een boel geluid en beweging maar weinig snel resultaat.
Wat mij aan mijzelf opvalt is dat ik meer controller begin te lenen zo in de loop van mijn leven. Ik heb het ook nodig anders zou ik het echt niet redden als zzp-er. Voor de Breakthrough to Success schoot ik daarin door, jammer, ik snij mijzelf dan af van mijn eigen power en bron. Vrienden vroegen ook wel eens of het nog wel goed ging. ik loop nu op het dunne lijntje van het niet -zijn van je communicatiestijl. Maar mijn communicatie stijl lijkt toevallig veel op hoe ik ben, tsja..

Alex van Dam
9 years ago

As a promotor I write this in controller style…

Insight one.
1) Take nothing for granted.
2) Confidence is good, controlling is better.
3) Be aware with analyzing your receiver.

But best of all.
Be carefull and be aware of…when communicating with children.

There is also a promoters advice, I’m a bouncing ball, but I have and I need three controllers to keep me balanced in business.
🙂

Martin Hollander
9 years ago

1. Als reclamefotograaf communiceer ik in beelden. Beelden zijn een universeel communicatiemiddel. Met interactieve animaties kun je zelfs een dialoog aangaan. Dit ga ik in beeld en tekst communiceren.

2. Geschreven bedrijfscommunicatie herschrijven en gelaagd maken, zodat de verschillende communicatiestijlen in hun eigen stijl worden aangesproken.

3. Thuis de “talking stick” gebruiken, ook met onze kindjes van 1 en 3 jaar.

Bene Bailleul
9 years ago

Dear Vered, thank you so much for all these insights.
You’re a fantastic trainer, great women and inspiring person.

My 3 insigths:
– it’s not about the person, it’s the language.
– mutual interest: win/win
– the fact that you speak with someone, doesn’t mean that you speak

Mijn stappen (naast oefenen, oefenen en oefenen):
– vanaf het eerst contact (letterlijk) aandacht hebben voor de ander zijn communicatiestijl
– website en teksten aanpassen naar de doelgroep en rekening houden met de verschillen aan stijlen
– mij omringen met mensen met andere stijlen (is complementair)

Vraagje: wat denk je hier van:
– controllers: vooral focus op het ‘wat’
– analyzers: vooral bezig met alle mogelijke ‘hoe’
– supporters: vooral aandacht voor alle ‘wie’
– promotors: vooral geprikkeld door ‘waarom’

Wat denk je hier van? Wat zijn jouw ervaringen hiermee?

Hester de Jong
9 years ago

Vered, je verstaat de kunst om zo’n dag tot een feest van herkenning te maken!

Mijn inzichten:
1. Bereid je vooral voor op hoe je de dingen zegt, meer dan op wat je gaat zeggen.
2. Dat mijn neiging tot terugtrekken deel uitmaakt van mijn communicatiestijl.
3. Dat je veel pijn kunt voorkomen door mee te gaan in de communicatiestijl van de ander

Mijn stappen:
1. Veel oefenen in het spreken van de juiste taal
2. Mij realiseren dat mijn supporterstijl niet altijd even effectief is.
3. Mij permanent afvragen wat ikzelf anders kan doen, om een andere reactie te bewerkstelligen bij mijn (controller)partner.

Marga Sijm
9 years ago

Wat een superdag was het, vorige week zaterdag.
Een goede, duidelijke uitleg met een geweldig inzicht door de presentaties van de groepjes hoe iedereen dit nou eigenlijk doet.
Voor mij als supporter een grote eye-opener; nou begrijp ik waarom ik mij dikwijls zoveel aantrek wat de ander zegt of doet! En vooral: ik hoef mezelf niet harder op te stellen dan ik ben, de relatie goed willen houden is gewoon een van mijn kwaliteiten!
Nu begrijp ik ook beter waarom de ander doet zoals hij doet….

De hand-out die we meekregen na afloop zette voor mij de puntjes op de i: veel informatie over de bepaalde communicatie stijlen op een prettig leesbare en humoristische manier geschreven.
Deze week heb ik alle opgedane kennis losgelaten op kinderen en familie….. met verbluffend resultaat; mijn promoter-schoonzoon lag dubbel van het lachen, hij herkende zichzelf enorm in de beschrijving. Mijn dochter herkende ook veel en was als supporter blij met de ‘gebruiksaanwijzing’….

De hand-out leg ik op een plek waar ik iedere dag kom (op het kleinste kamertje) om zo regelmatig de informatie even door te nemen.

Vered, thank you very much!!

Hester Hool
9 years ago

Beste allemaal,
Ik heb genoten van de Communication for Success training. In mijn 33 jarige commerciële loopbaan heb veel gezien over lijnmanagement, over “ Controlers”, “Supporters”, “Promoters “en de “Analyzers”. Om een “succesvol” team samen te stellen werd deze indeling bij veel bedrijven gebruikt. Helaas voelden de in vakjes ingedeelde mensen zich niet altijd even blij met het resultaat van de test wat ook zijn weerslag had op het functioneren van het team. En begrijpelijk!

Het was dan ook een bijzondere ervaring een zeer duidelijke training te ontvangen over het HOE OM TE GAAN met de 4 verschillende communicatiestijlen zodat men een succesvol team, privé leven, man/vrouw en ouder/kind relatie kan realiseren.

Dat er geen waarde oordeel is maar dat het er om gaat de taal van de ander te leren begrijpen om zo samen succesvol te zijn, communicatie stoornissen te voorkomen en in vrede met elkaar te leven.

Vered, het was een waardevolle training en ik vind het ontzettend prettig dat ik nu binnen een paar seconden kan scannen wat de dominante communicatie stijl is van de persoon die voor mij staat.

Dank je wel hiervoor! Je zou er bijna voor pleiten om ouders en kinderen op scholen te verplichten zo’n sessie mee te laten maken. Het zou een hoop (kinder)leed kunnen besparen.

Marcel Dassen
9 years ago

Hallo beste mensen,

Wat een show en wat een super gave training. Ik en mijn hele gezin genieten nog na. Ik ben meteen aan de slag gegaan en zelfs mijn broer en schoonzus hebben de test gedaan. Mijn voorspellingen zijn allemaal uitgekomen zoals ik ze in mijn hoofd had ingedeeld qua stijlen. Een groot compliment aan Vered dat ik dit gelijk kan reproduceren. Heel effectief zeg ik dan als controller ;-).

Vooral mijn Israëlische vrouw en ik lachen om de zee van herkenning in onze communicatie. Zij is een echte promotor. Als zij mij vraagt om iets aan de computer uit te leggen, drukt zij tijdens mijn uitleg op diverse knopjes en linkjes. Daar werd ik boos om omdat ze het niet precies deed zoals ik het uitleg. Nu kunnen we er allebei hartelijk om lachen.

Tahir Mahawat Khan
Tahir Mahawat Khan
9 years ago

Wat ik uit de sessie heb geleerd:
1. Accepteer jezelf zoals je bent en kijk hoe je de taal van de ander beter kan spreken. Het is net alsof je een nieuwe taal heb geleerd. Deze is wel veel makkelijker omdat je slechts die 15 punten hoeft te onthouden.
2. Door zelf ook als een promoter te communiceren is het wel een stuk gezelliger geworden hier in huis Opeens praten we allebei dezelfde taal en we begrijpen elkaar nu beter.
3. Het belangrijkste is dat het nu niet aanvoelt als manipuleren. In mijn werk moet ik klanten overtuigen om te kiezen voor mij. Tot nu toe vond ik dat moeilijk (Nog steeds trowuens) maar met deze tool gaat het een stuk vanzelf en het voelt wel okay. Vroeger voelde het aan alsof je aan het manipuleren was nu niet.

Koenraad Vanhoutte
Koenraad Vanhoutte
9 years ago

Bedankt voor dit fantastisch seminar. Ik heb even wat tijd genomen om het geheel te laten bezinken.

Ik heb me altijd redelijk makkelijk kunnen aanpassen aan de communicatiestijl van anderen waardoor ik over het algemeen weinig problemen had in mijn communicatie met hen.

Met echter één grote uitzondering : mijn oudste zoon. En hier ben ik zeer dankbaar voor de inzichten die ik gekregen heb omdat deze me helpen om de communicatie stap voor stap te verbeteren.

Mijn belangrijkste inzicht is dat het hier gaat om communicatiestijlen, talen, protocollen. En dat goede communicatie in essentie wil zeggen dat je je aanpast aan de taal, de communicatiestijl van de ander.

Veel te lang al val ik steeds terug in bepaalde automatismen als ik weer eens een discussie heb met mijn zoon. Met als gevolg veel wrevel en ergernis, zowel bij hem als bij mij.
Dankzij dit seminar en de opgedane inzichten kan ik nu beter inspelen op zijn communicatiestijl (lukt niet altijd) met fijner resultaat voor iedereen.

Wat ga ik hier mee doen ?
Mensen rondom mij observeren om te oefenen in het snel herkennen van de communicatiestijl om zo ook beter te kunnen inspelen op mijn omgeving. En dit uiteraard dan ook onmiddellijk toepassen.

Deze communicatiestijlen ook samen met mijn zoon bespreken. Benieuwd wat het resultaat gaat zijn.

Hartelijk dank Vered voor deze enorm leerrijke en inspirerende dag.

Maryam Entezami
Maryam Entezami
9 years ago

Dear Vered,

I want to THANK YOU once again for informative and fantastic “Communication for Success Seminar”.
I am much more aware!

Maureen Birney
9 years ago

Jemig, wat een vermoeiende en niet-productieve promoters communicatiestijl heb ik toch, maar wel gezellig. Dat moet anders, zeker naar klanten. Dus ik pas mij aan, kijk eerst wie ik tegenover mij heb en probeer binnen die stijl te communiceren en mijn ongeduld in toom te houden. Bedankt voor het inzicht Vered.

Monique Batenburg-Heijmans

Wat een super seminar zeg! Ik en mijn partner zijn samen geweest en het was super ! Het was heel herkenbaar. Wat ik nu geleerd heb en ga toepassen zijn:

– dat ik als controler niet altijd zo direct mensen moet/kan benaderen. Ik weet het wel, maar vergeet dat nog wel eens.
– dat ik nu snel kan scannen welk type ik voor me heb, dat is wel zo makkelijk om te weten. Nu kun je je communicatie erop aanpassen.
– niet iedereen is en communiceerd hetzelfde, soms loopt het wel en soms niet, ook al probeer je nog zo je best te doen. En soms houdt het gewoon op, maar wees ten alle tijden jezelf.

Ik pas deze kennis nu vaker toe, zowel privé als zakelijk, maar ik wil nog wel mezelf kunnen zijn. Ja, je bent nu eenmaal een controler of niet 🙂

Maaike Frankena
9 years ago

My biggest insight is that I’m now re-writing all my lessons in three/four different styles: CPAS-style.
From my Holistic background I know a explanation of “people-types’ which has a great resemblance with the communication styles of Vered. This communication tool really pin-points my communication towards some children like the analysers (I’m a controlling -promoter). And in one of my classes I do have a very analysing child. Which had a lovely class last monday because she sat at my right side. So all the exercises and little games I started began at my left side, with the CPAS explanation. She had a ball.
My second insight is that my previous work was really killing me, I am so proud an happy that I left there. The day was like looking at a movie and suddenly I realised and felt how much it had hurt me, and how much it took from me to grow and step into action, out of that situation.
My third insight is that I now realise why one of my best friends can drive me crazy by reading internet-information to me via the telephone!!!! ABOSOLUTELY NO GO!! So, last mondya, in a quiet tone I could explain to her that I’m not picking up even the slightest of what’s she’s saying. I’m going to ask her tot do the test also, my guess is analyser/controller.
My actions, apart from already put into action and those will be continued. Practise, practise and implement.. I love this tool, it gives me the opportunity to put a lot of my inner guesses into action.
To our success!

Mirjam Stoffels
9 years ago

Vergeten…

De stappen die ik ga zetten:
1. Snel leren herkennen van de communicatiestijl van mijn gesprekspartner en daarop leren inspelen.
2. Geduldiger omgaan met analyzers en supporters nu ik weet wat zij nodig hebben en waarom zij dat nodig hebben.
3. Mijn eigen communicatie [ook schriftelijk] blijven monitoren en bekijken of ik met mijn marketinguitingen alle communicatiestijlen aanspreek.

Klaartje Loose
9 years ago

Mijn belangrijkste 3 inzichten… Moeilijk kiezen hoor, ik kwam blij thuis met een zak vol gevallen kwartjes en op de weg terug naar huis had ik al een heel goed gesprek -over zaken waar we meestal direct op ontploffen- met mijn Lief…

Mijn belangrijkste inzichten op dit moment dan maar:

1. Dat het voor anderen écht niet te volgen is, wat ik er allemaal bij sleep in een discussie!
Vanmorgen nog, wilde ik bijna emotioneel ontploffend roepen dat het toch duidelijk was wat de connectie tussen beide onderwerpen was, toen ik me ineens herinnerde dat ik de analyzing voorkeur van mijn gesprekspartner behoorlijk op de proef stelde.
Slikken, adem halen, zaak uit elkaar halen en opnieuw beginnen had een geweldig resultaat: geen ruzie én ik kon alsnog beide zaken bespreken, alleen na elkaar 😀

2. Niet iedereen zit te wachten op uitgebreide social talk om het gesprek/ de werkrelatie/ een project te starten. Sterker nog, ik verlies een deel van de mensen door eerst te kletsen, soms is het verstandiger om eerst mijn punt te maken.
Wat een eye-opener!

3. Voor het rechterkwadrant van de matrix kan mijn luidruchtige spontaniteit afschrikwekkend en AGRESSIEF overkomen.
Oh, maar dat is het laatste wat ik wil…
Even stevig oefenen met rustig op mijn beurt wachten, niet overal dwars doorheen praten en ook een zachtere tone of voice tot mijn beschikking hebben dus 😉

Ik ben al aan het experimenteren met verschillende benaderingen, met verrassend positieve resultaten.
Heb nu 3x alle info die we hebben gekregen doorgelezen, er vallen me steeds weer nieuwe dingen op.
Ik probeer mensen die ik ken in te delen in de communicatiestijlen.
Ik ben me zo veel mogelijk bewust van mijn eigen gedrag in interactie met andere mensen en check bij mijzelf of ik op auto-pilot mijn eigen ding doe (heel vaak is het antwoord hierop nog gewoon JA trouwens…) en of ik het kan aanpassen naar een prettigere stijl voor mijn gesprekspartner.

Ik vind het geweldig!!
Dankjewel voor dit fantastische seminar….

Djoea van Zanten
9 years ago

Mijn belangrijkste inzichten zijn:
1. Dat het zeer goed mogelijk is met IEDEREEN goed te communiceren, zodra je weet welke ‘taal’ iemand spreekt.
2. Dat ik het meeste kan leren van de communicatietaal die ik zelf het slechtste spreek. Dus als promotor leer ik het meeste van controllers en analisten.
3. Nu ik weet waar iemand anders behoefte aan heeft in zijn/haar manier van communiceren kan ik mij makkelijker aanpassen.

Ik vraag nu nog meer naar de behoefte van iemand (op communicatiegebied), zodat ik daar goed op kan inspelen. Daarnaast ben ik nu ook duidelijker in wat ik verwacht op gebied van communicatie, zodat anderen ook op mijn behoeftes kunnen inspelen.

Caroline Hoogerwerf
9 years ago

Oja en de stappen die ik ga zetten:
1. Elke dag even het schema’tje met comm. stijlen doornemen
2. Vooraf bij elk gesprek kijken of ik kan bepalen welke communicatiestijl degene tegenover mij heeft.
3. de aandachtspunten uit het schema toepassen en zien wat er gebeurt.

Esther Morren
9 years ago

Mijn 3 belangrijkste inzichten zijn:
1. Ik had mezelf geïdentificeerd als promoter en maakte hierdoor minder gebruik van de andere communicatiestijlen.
2. Mijn gevoel blijft dat het voor de supporter,analyzers en controller meer is: Hoe overleef ik de promoter? de promoter stijl is voor de andere 3 stijlen verfrissend, maar ook vermoeiend
3. Mijn dominante stijl wat agressief over kan komen is denk de reden dat ik binnen onderwijs moeilijk binnen komen. want wat ben ik boos dat we kinderen labellen met ADHD/ADD en autisme. aan mij om de boosheid eruit te halen.

Wat ik ga doen om mijn relaties te verbeteren?
1, De communicatiestijlen herkennen en hierop inspelen.

2. Mijn website en andere uitingen nalezen en meer inspelen op de verschillende stijlen

Wat ik als lastig ervaar is dat mensen zowel prive als zakelijk uit mijn omgeving met meer de controller en analyzer stijl (te) vaak zeggen: niet doen, doe eens rustig en zij eerder afhaken dan hun best doen om even de ruimte te geven aan de stroom van ideeën. wat voor mij als persoonlijke afwijzing wordt ervaren. Zit ik even lekker in de promoterstijl, dan ben ik ook soms niet te houden. Hoe neem je die ruimte in, dat dit er ook gewoon mag zijn?

Bene Bailleul
9 years ago
Reply to  Esther Morren

Dankjewel Esther, binnenkort vernieuw ik mijn website en graag neem ik jouw tip mee: schrijven naar mijn doelgroep (leidinggevenden) in de 4 communicatiestijlen.

Enkele jaren geleden misliep ik een schitterend project. Toen ik de verantwoordelijke opbelde om te weten waarom. Dan zei ze me ‘jouw enthousiasme is soms zo hevig, en da’s niet erg, maar ik heb schrik dat ik overdonderd zal worden’ (ja, het leven van een promotor hé). Toen leerde ik dat ik mijn enthousiasme ook best af en toe eens wat temper. Nu leer ik dat zij een andere stijl had en dat indien ik mijn communicatiestijl had aangepast, ik waarschijnlijk een ander resultaat had bereikt.

Eveline van Dijk
9 years ago
Reply to  Esther Morren

Helemaal met je eens Esther, goeie tip tav je website. Ik ga ook mijn website, teksten, folders, artikelen en andere schriftelijke informatie doorlopen en aanpassen.
Succes! Eveline

Ben Oostrum
9 years ago

Het was veel herkenning en bevestiging. Ik heb een promotor communicatiestijl en ik herkende me hier erg in. Korte interesse, liever iets nieuws gaan doen dan doorgaan met wat je aan het doen bent.
Op dit moment loopt er bij mij een stagiaire rond waar ik gek van werd. Ze blijkt een Analyzer. We werden dan ook gek van elkaar. Sinds ik dit weet probeer ik haar duidelijker opdrachten te geven.
Ik ga eens kijken hoe ik dit verder kan gebruiken in mijn relaties, zowel zakelijk als privé

Robert Rosier
9 years ago

Vered, I love you but you talk too slow on stage, hahaha! Yes, controller stylist on all accounts, that’s me. But also flexible and a sensitive, caring and curious human being…

Well, anywayz, I used the conversation warm-up suitable for an analyzer and the result was simply beautiful. He reacted, answered, explained, showed and demonstrated abundantly. And it was that easy.

Before this training I shut him up by just raising my eyebrows or short and simple “Hi!” Or at least that was not all too inviting as might be a better way to say it. 😉

Great stuff, well tought, with a lot of fun!

Regards, Robert Rosier.

Eveline van Dijk
9 years ago

Hi Vered,

My biggest insight is that my secretairy uses the Supporter style. It has to go about feelings and results are feelings… How amazing to know now!!! I got so frustrated that I had to talk to him (about how he is, how the weekend was, etc etc etc) but now I understand why. (as a controler) Yesterday, since long ago, we had a wonderful conversation.

At home where my partner uses the analyzer style it is amazing to discover how it works. We recognize a lot! I communicate now differently. Also in my practise, I give advises to people in a different way. I totally changed my communication to the promotor style and I really think this works better.

It was amazing to be in your course Vered, thank you very very much!

Eveline

Elfriede Krauth
Elfriede Krauth
9 years ago

Hoi Vered en iedereen,

het was een geweldige dag! Je hebt het echt super goed uitgelegd, ik ben daar nog steeds onder de indruk door. En bedankt voor de extra inzicht dat ik dus in eerste instantie promotor ben, en dan pas analyst.

Ik heb met mijn broer gekeken waar we onze ouders zullen plaatsen. Mijn moeder is al duidelijk, bij mijn vader moet ik de hypothese nog toetsen. Ik heb gisteren een uur met mijn moeder gebeld en ik ervaar dat ik vooral veel meer begrip heb voor haar manier van communiceren. Het is veel prettiger.

Op zondag had ik een moment waar ik in een gesprek niet meer aanwezig was. En dat ik dat anderen dus ook aandoe, door niet op de handige manier met hun te communiceren.

De onderscheiding of iemand formeel of informeel eruitziet vind ik nog lastig. In een gesprek goed te luisteren met welke communicatie stijl ik het dus te maken heb, vind ik makkelijker.

Ik heb het idee dat het mij heel veel gaat helpen beter met mensen om mij heen om te gaan. Ik weet nu al dat ik veel baat bij deze tools zal hebben!!!

Super-duper bedankt voor deze zo waardevolle training!!!

Elfriede

Maria Simons
9 years ago

Vered, thank you very mutch for the inspiration, the knowledge ans the example you were!

1. Wat zijn jouw 3 belangrijkste inzichten uit het Communication for Success seminar?
– Bereid je voor op de ‘taal’ van de mensen die je gaat ontmoeten.
– hoeveel pijn je kunt voorkomen door ‘klare taal te spreken’ voor de persoon die je wilt bereiken.
– Zie ‘t als een taal en los van de persoon. (en hoe moeilijk dat is)

2. Welke stap(pen) ga jij zetten om de relaties met mensen om je heen te verbeteren?
– oefenen in overstappen tijdens het gesprek.
– een persoon zoeken die de controllerstijl spreekt om mij te helpen ‘to get the job done’

Evert Onink
9 years ago

Ik ben al ruim 20 jaar communicatie-adviseur en heb daarvoor tal van opleidingen en trainingen en cursussen gevolgd, ik weet alles van zenden-boodschap-medium-ontvanger en feedback, maar van deze communicatie-stijlen had ik nog nooit gehoord. Het klinkt zo logischen zo simpel.

Maandag en dinsdag had ik twee bijeenkomsten met respectievelijk 22 en 18 personen, waarvan ik de meesten nog nooit eerder gezien had. Nog voor de vergadering had ik aan de hand van de begroeting en de eerste indruk binnen 2 minuten alle aanwezigen ingedeeld. Ik heb gebruik gemaakt van de adviezen van Vered over het omgaan met communicatiestijlen in groepen, en het ging perfect. Waar normaal veel weerstand verwacht kon worden werd dat nu constructieve samenwerking. Bij de individuele inbreng kwam de communicatiestijl helder naar voren en kon ik hier goed op inspelen. Kortom: twee perfecte bijeenkomsten met positieve resultaten.
Ik weet zeker dat deze dag mij de rest van mijn leven bij zal blijven en mij en mijn omgeving positief zal beïnvloeden.
Vered, thanks for these insights.

Marcel Dassen
9 years ago
Reply to  Evert Onink

Hallo Evert,

Jouw reactie maakt iets los in mij. Voordat ik ondernemer werd was ik hoofd communicatie en ik herken wat je schrijft. We hebben allebei een gedegen opleiding gevolgd en daarnaast blijven we ons ontwikkelen. Is het dan niet gek dat zoiets belangrijks als communicatiestijlen geen deel uitmaakt van de opleiding?

Uit eigen ervaring kan ik jou laten weten dat ik de meeste kennis hebt gehaald buiten de opleiding. Het was ontluisterend om te ontdekken via boeken als geweldloze communicatie, NLP en alle coach- en trainingsboeken hoe weinig ik afwist van communicatie.

Ik ben daardoor al vertrouwd geraakt met communicatiestijlen. De manier hoe Vered het deed, is uniek en geweldig. Voor haar maak ik een diepe buiging uit respect wat zij voor het vak Communicatie betekent. Tegelijkertijd is dit een oproep aan alle opleiders om hiermee aan de slag te gaan!

Bene Bailleul
9 years ago
Reply to  Evert Onink

Schitterend Evert, het eerste contact gebruiken om de ander beter te leren kennen. Zodat ik nadien mijn communicatiestijl hierop kan afstemmen.
Hier ga ik ook graag mee aan de slag.
Ben heel benieuwd, … en eigenlijk heb ik al een vermoeden van het resultaat.

Hannie Mommers
9 years ago
Reply to  Evert Onink

Hoi Evert,
ik moest nog aan jou denken die maandag en was zo benieuwd hoe jouw besrpeking zou verlopen. Wat goed dat je het meteen zo duidelijk kon toepassen. En heerlijk dat het goed is verlopen!
xxx

Jennifer Gomperts
9 years ago

Had ik dit allemaal maar eerder geweten.
Eigenlijk heb ik geleerd om iedereen te accepteren zolas ze zijn en geen aanstoot te nemen aan het gedrag of reactie van anderen.

Ik heb op mijn werk meteen wat ik heb geleerd toegepast en met groot succes! Vooral met de controller in de groep ;).
HIj maakte zelfs grapjes. Never seen before.

Helaas ben ik al mijn aatekeningen in Nederland vergeten. Maar gelukkig heb ik een goed geheugen. Een plaatjesgeheugen is natuurlijk het allerbeste 😉

Bedankt voor de vele waardevolle inzichten. Als iedereen dit weet dan is de wereld zeker een beter plek om samen te wonen.

Warme groeten voor iedereen. Besitos!!!!

Marieke Gijsen Linders
Marieke Gijsen Linders
9 years ago

Dear Vered,
The thing that was most chocking for me, is that I didn’t choose to be in the group of supporters and I wouldn’t have choosen to be in that group, if I had had a choice. But the things you said about supporters were SO me, that it touched me what you said about them, and I couldn’t stop crying. I will accept my style. There is no choice! But now I can learn the other languages, and stay me. I am SO GRATEFULL for that!
Thank you soo Munch Vered, it was a wonderfull day and I am soo impressed by how you do it!!!
Love, sorry a wink with my eyebrows. X Marieke

Astrid Verkoren
9 years ago

Na de training heb ik een heleboel begrepen van mijn communicatiemisverstanden met mijn zoon en een paar analyzercommunicatoren. Ik heb zin om deze misverstanden te onderzoeken door gebruik te maken van de verschillende communicatiestijlen, die Vered ons geleerd heeft.

Ik heb al een kennis met Analyzerstyle uitgebreid en in het detail een schriftelijke uitnodiging gestuurd, maar ik vrees dat ik hem meer tijd had moeten geven voor zijn inplanning. Zijn agenda was al vol….ha ha ha.

Verder kan ik deze tools prima gebruiken bij klantgesprekken en toepasen in mijn eigen trainingen.
Als een echte promoter heb ik informeel/formeel , dominant/passief andere namen gegeven: dichtbij/afstand en hard/zacht om snel een indruk te krijgen van mijn gesprekspartner.
En zoals Marcel al schrijft: het wordt hierdoor een stuk luchtiger en grappiger.

Dank je wel, Vered en Open Circles

Als aandachtspunt bij de training vond ik de geluidskwaliteit te hard, te schell en daarmee erg vermoeiend. Na de lunch was het iets beter. Een geluidstechnicus behoort mee te schuiven op het geluid…

Ingrid Louwers
9 years ago

Aller eerst wil ik jou Vered bedanken we hebben als gezin enorm genoten. Ook mijn 15 jarige zoon is enthousiast!
Mijn belangrijkste inzichten zijn 1 ik zou heel (understatement),erg moeilijk vinden om alleen met promoters te werken. Super gefrustreerd werd ik er van!
2 dat ik heel dankbaar ben dat mijn man een andere communicatiestijl heeft.
3 hoe heftig ik voor mensen met een andere stijl over moet komen! Dus dat realiserende even aftasten welke stijl beter bij hen past en vaker een toontje naar beneden.
Wij lezen de informatie ( ja ja Vered óók de promoters!) dagelijks door en bespreken het met elkaar. Ook oefen ik om te kijken welke stijlen ik tegen kom. Het schakelen blijft nog een aandachtspunt:))
Big Hugs thanks for Time Vered! Ingridientop.nl

Agnes Meijs
9 years ago

First of all: I am gratefull for getting the chance to be participating in this seminar! It was illuminating.

Biggest inside: we are able to switch between the languages without losing our autenticity ( how ,I will find out practising)

Second: I feel aknowledged as “an promotor”; I don’t feel being an annoying approval seeker anymore. And yes, I hate authority and people telling me “I must”. Now I can laugh about it and my reactions softens.

Third: I was stimulated to look into to the relation between ADHD/Autisme characteristics and communicationstyles. Vered , if you are in, I send you some more specific questions.
I am working with these children in natureprograms and find communication sometimes really amazing.

Pieter van der Kaaij
9 years ago

De 3 grootste inzichten zijn:
1. dat er communicatiekanalen zijn;
2. dat ik een bepaalde manier van benaderen kan gebruiken;
3. dat die (voomij) lastige klant een promoter is!

Bedank Vered voor weer een inspirerende dag.
Pieter

Hester Hool
9 years ago

Nog even een aanvullende opmerking.

Ik zou het fantastisch vinden als ook relatietherapeuten en psychotherapeuten met de VERED COMMUNICATION FOR SUCCESS TECHNIEK aan de gang gaan. Volgens mij kan je het aantal echtscheidingen hiermee aardig terug dringen :-))

Misschien kan iemand, die bekend is met deze vakgroep, even via een groep verwijzen naar dit BLOG?
Anders weet Nisandeh weet vast wel een manier om ze te bereiken :-))

Hannie Mommers
9 years ago

Ik reageer wat laat omdat de mail om een of andere onduidelijke reden in de spambak terecht was gekomen. Maar daardoor kan ik ook meer (goede) afstand nemen tot het seminar.
Ik vond het in één woord fantastisch! En ben er nog altijd veel mee bezig.
3 belangrijke zaken:
*dit was de eerste keer na een Open Circles weekend dat thuiskomen niet stroef en ongemakkelijk was.
*ons mastermindgroepje liep de maandag na de training aanzienlijk beter dan eerst.
*wat had ik het vroeger als docent makkelijker kunnen hebben als ik me bewust was geweest van die 4 stijlen.
En de stappen:
doorgaan met me bewust te zijn van hoe dingen kunnen werken en daar op een goede manier mee omgaan.
xxx

Caroline Hoogerwerf
9 years ago

Wat een heerlijke ervaring! Ik bleek de communicatiestijl van promotor te hebben en herkende mij daar zeer sterk in. Na altijd als zeer apart en bijzonder te zijn omschreven weet ik nu dat ik gewoon een heel andere communicatiestijl heb dan de rest van mijn vrienden en familie. Maar daarin ben ik niet de enige. Er zijn nog veel meer promoters, net als ik. Heerlijk. Gelukkig zijn er ook andere mensen met andere stijlen, anders werd het een grote chaos.

Nu ik weet dat mijn vriend communiceert als een controller/analyzer is het een stuk helderder voor mij. Maar ik vind het lastig om te bepalen wanneer ik het te behalen doel moet noemen (controller) en wanneer ik alle stappen moet benoemen (analyzer), waar ik als promoter dan weer minder goed in ben. We hebben er in ieder geval veel lol over.