Na Social Media Secrets – december 2012


Even een kort bericht zo vlak na het Social Media Seminar.

Wij hebben ervan genoten om met je te werken en wensen je veel succes met het benutten van de sociale media voor je business!

Graag willen we je nog een aantal dingen meegeven:

Stap voor stap…
Je hebt een flinke hoeveelheid informatie over je uitgestort gekregen, dus wellicht voel je je een beetje overweldigd… Mijn advies: aan de slag, stap voor stap. Zo kun je je de verschillende elementen eigen maken en direct bekijken wat voor je werkt en wat niet.

Begin met bloggen!
Heb je nog geen blog, dan weet je wat je te doen staat… begin ermee! Schrijf regelmatig een blogpost en zorg ervoor dat mensen je blog weten te vinden. Het kost wellicht wat tijd voordat er reacties komen, maar geen zorgen… het komt.
Waardevolle tips over bloggen vind je hier.

Om nog eens na te lezen

Winnaars Facebook competitie!
Zoveel inzichten en goeie comments zijn geplaatst op Facebook!
We kozen er drie uit die duidelijk maken hoe belangrijk het is om alle inzichten in praktijk te brengen:

De winnaars zijn: Michiel Prins, Leni Minderhoud en Guido Winckels.

Gefeliciteerd! Wij sturen jullie de thuisstudiecursus “Make Up Your Mind” per post toe!

De Titanenstrijd tussen Brad Pitt en mij…
Mocht de buzz over deze strijd aan je voorbij zijn gegaan, dan kun je het hier alsnog bekijken!

Deel jouw Social Media acties (en verdien daarmee de actieplan pdf)!

Wat is de belangrijkste actie die jij nog vóór het einde van het jaar gaat doen?

Oftewel, welk inzicht uit het Social Media Secrets seminar ga jij voor 31 december 2012 in praktijk brengen?

Deel het met ons en de overige deelnemers door hieronder jouw comment te plaatsen.
En kom nog eens terug om de bijdragen van anderen te lezen en erop te reageren.

De volgende Business Bootcamp vindt plaats op 19 en 20 januari 2013!

Breng alsjeblieft ALLE ondernemers en ZZP’ers die je kent op de hoogte en stuur ze naar de Business Bootcamp website, of nog beter: gebruik je persoonlijke referral link.

Tot zover.

We wensen je heel veel succes met het implementeren van alles wat je geleerd hebt en we horen graag van je hoe het je vergaat!

Op jouw succes!

Nisandeh en Open Circles team

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

59 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Leni Minderhoud
9 years ago

Wow, Thank you so much Nisandeh and team!

I AM looking forward to the course. Thank you Wilko. So first actions: before the end of the year two blog articles, I AM going through my LinkedIn connections, started with paid promotion on Facebook . Planning for first months the subjects for the blog. And I will use Hootsuite for all the posts in social media. Next big step is total revision of my website and creating two new ones.

This week I gave a workshop on a high school , vmbo students who are creating business plans. I showed Nisandeh’s picture of social media flows etc and they immediately go it!

Have a lovely and successful 2013

Petra van Noord
9 years ago

O ja, nog twee vraagjes:
1. kan iemand me vertellen waar ik gratis plaatjes voor blog e.d. kan vinden? (legaal)
2. In een artikel van Nisandeh moet je soms eerst tweeten of , liken voordat je verder kan lezen. Daarna moet je de pagina verversen. Kan iemand mij vertellen hoe je dat doet?

alvast bedankt!

Prijswinnaars, Gefeliciteerd en iedereen succes met alles!

Wilko van der Ploeg
9 years ago

@Petra…
1. Van Flickr mag je de foto’s onder de ‘Creative Common’ licentie gebruiken, mits je doet aan bronvermelding. In de ‘Advanced Search’ optie kun je selecteren op onderwerp en licentievorm.
Persoonlijk heb ik de voorkeur voor betaalde foto’s uit beeldbanken, dan hoef je niet aan bronvermelding te doen. Ik kan je wel wat namen geven van sites waar je voor een paar tientjes tot 300 foto’s mag downloaden… kun je in ieder geval 6 jaar wekelijks bloggen :D…

2. Plugin is ‘Pay With a Like’ van WPMUDev, een membership site… je moet een abonnement hebben om hem te kunnen downloaden.

Petra van Noord
9 years ago

Dank je wel, Wilko! Sorry voor mijn late reactie. Ik ben wel benieuwd welke sites jij gebruikt voor een paar tientjes……Ik heb voor de omslag van mijn boek en voor mijn website plaatjes gekocht van fotolia.

Marga Sijm
9 years ago

Wat ik als eerste ga doen?
Ik ga mij concentreren op Facebook, LinkedIn en Bloggen.
Van de eerste 2 weet ik iets, van de laatste niets.
Misschien goed om juist met Bloggen te starten, ondanks mijn koudwatervrees….

Omdat mijn Engels niet helemaal je dát is ga ik kijken of 5 euro.nl iets voor mij kan doen, deze tip kreeg ik van de man naast me, zijn naam ben ik helaas kwijt. Mocht je dit lezen en jezelf hierin herkennen: nogmaals bedankt voor de tip!

Dieneke Klarenberg
9 years ago

Heb al mogelijke onderwerpen voor blogs bedacht, ga dit weekend googelen zodat ik volgende week mijn erste blog kan schrijven.
Ik ga in 2013 mijn website aanpasssen.
Tot die tijd (in de kerstvakantie; LinkedIn nader bekijken en nog meer blogs schrijven. Genoeg te doen dus.

Leonie de Rouw
9 years ago

Winnaars, van harte gefeliciteerd! Ik wens jullie veel plezier van jullie prijs. Wij hebben een webdesignbedrijf en ik ben sinds kort met een blog begonnen. Mijn collega de technische man vindt echter dat de blog op onze eigen website moet staan omdat dit veel beter is voor de SEO. De informatie bevat dan meer kennis en unieke informatie. Daar scoort een website op met SEO. En al is SEO misschien niet alles, toch is het ook een factor. Daarom heb ik de vraag: waarom moet de blog bij WordPress staan en niet op onze eigen website? Dat is me niet duidelijk geworden.

Wilko van der Ploeg
9 years ago
Reply to  Leonie de Rouw

@Leonie: Je ‘technische man’ heeft helemaal gelijk… wat mij echter wel bevreemd, is dat hij je niet duidelijk kan maken waarom 😉

Maar je moet het zo zien, dat de ‘belangrijkheid’ van een domeinnaam voor Google mede bepaald wordt door hoe vaak er op jouw domein nieuwe content wordt geplaatst. De meest terugkerende bron van nieuwe content is voor veel mensen de blog…

Wanneer jij wekelijks blogt op tumblr.com, wordpress.com, blogspot.com, blogger.com of god-knows-what.com ziet Google dit niet als een vernieuwing van de content op je eigen domein… en dit telt dus ook niet mee om jouw eigen website ‘hoger’ in Google te helpen.

Het gebruik van WordPress.com zie ik persoonlijk als een ‘noodoplossing’, wanneer je net geïnvesteerd hebt in een nieuwe website, ineens begrijpt hoe belangrijk bloggen is, alleen niet direct opnieuw in een nieuwe website wilt investeren… Maar het uiteindelijke doel moet integratie van blog en website in een ‘self hosted’ WordPress site zijn…

LAT-relaties tussen blog en website leiden nimmer tot een duurzame verbintenis 😀

En dank je wel voor de inspiratie voor deze laatste zin. Die ga ik zeker gebruiken in mijn volgende revisie van mijn gratis e-boekje ‘Verleid je Klant’ 😀

Vriendelijke Groet
Wilko

Klaartje Loose
9 years ago

Gefeliciteerd winnaars!!

Mijn belangrijkste inzichten zijn:

-de mogelijkheden voor repurposing content

-het belang van een aantal aan je doelen hangen, zodat je het kunt meten en ergens naar toe kunt werken

-de mogelijkheid om voor kleine bedragen je content onder de aandacht van een groter publiek kunt brengen bij Facebook; ik ben dat op dit moment aan het uitproberen, volgende week zaterdag geven wij onze eerste RitmoCubano salsa-party in Den Haag en ik heb het evenement nu 3 dagen tot advertentie gemaakt, ik ben benieuwd… Overweeg het ook voor mijn nieuwe blogpost die vrijdag uitkomt te gaan uitproberen! dit was mijn belangrijkste actie trouwens

-blogplan voor de eerste maanden van 2013 is klaar

-ik heb een idee voor een videoblog… vind ik nog wel erg spannend, maar het idee heb ik direct opgeschreven, zodat ik er aan kan wennen

-ik doe veel te weinig met LinkedIn en gebruik het eigenlijk als een online CV, daar is werk aan de winkel!

-ik ga een mail-met-teaser schrijven deze week, zodat ik mijn lijst ook eindelijk ga gebruiken ter verspreiding van mijn blog!

Thea van Zevenbergen
Thea van Zevenbergen
9 years ago

Alle winnaars van harte proficiat!

Dankzij de Social Media Secrets seminar dag ben ik weer een stap verder en vele inzichten rijker!

Ik heb deze week een overleg gehad met getting social en samen hebben we een prachtig plan bedacht wat we komende maanden gaan uitrollen. Hiervoor gaan we samenwerken met een aantal automotive partners zodat we een branche-breed aanbod bieden.

Uiteraard gaan we alle social media inzetten die in de Social Media Secrets aan bod geweest zijn.
Door onze krachten te bundelen hebben we een breder aanbod en kunnen we hoger scoren bij onze doelgroep.

Ik heb er zin in! Zonder de informatie en inzichten die ik opgedaan heb bij de Social Media Secrets en de Business Bootcamp, was ik niet zo snel zo ver gekomen.
Met dank aan Nisandeh en zijn team,
Groet, Thea

Anja Leinders
9 years ago

Ik heb genoten van zoveel content!
Wat ik voor het einde van dit jaar nog ga doen is:
– filmpje maken voor FE
– facebook en twitter met hootsuite koppelen
En verder mij het wekelijkse plan eigen maken.

Merijn Kegel
9 years ago

De belangrijkste actie is 3 virale super ideeën uitvoeren de komende weken n.a.v. een brainstorm.
Gisteren de eerste getest en dit werkte echt werelds (ruim 4x zoveel engagement in vergelijking met andere posts).
Deze ga ik nu inzetten voor VVV Zandvoort i.c.m. een event-actie.
Zo werkt het niet alleen voor onszelf, maar ook voor onze klanten.
Gr. Merijn

Anutosh van Varik
9 years ago

Onmiddellijk na het social media seminar heb ik mijn insights gegeven, en daar ook actie op genomen:
* Inmiddels heb ik een 3-tal blogs geschreven op onze website vlierhof.org,
* Onze December nieuwsbrief gepubliceerd met link naar de blog,
* Mijn LinkedIn profiel aangepast.

Ik kijk ernaar uit om in 2013 de 9 master classes te gaan volgen.

Rob Verbeek
9 years ago

Voor mij zat mijn belangrijkste inzichten aan het einde: mijn huidige blogs bundelen tot een pdf en opnemen op een cd en weggeven als een gift voor mijn nieuwe projecten. Cool, thanks Nisandeh!

Donna Nicolaas
9 years ago

Ik heb mijn Linkedin-profiel al aangepast. Ik ben alleen nog aan het worstelen met het uploaden van mijn video. Dat is helaas nog niet zo eenvoudig. Mijn Tweets voor deze week staan al klaar, maar aan het blog en Facebook moet ik nog werken. Ik heb namelijk een duidelijke scheiding tussen mijn LinkedIn-connecties (zakelijk) en die voor Facebook (privé). Misschien moet ik een aparte account aanmaken voor Facebook, want ik wil mijn privécontacten privé houden. Er zit dus nog een een ander in de pijplijn, maar dankzij het mooie Social Media Plan zie ik duidelijk progressie… Hartelijk dank voor het laatste zetje, Open Circles Academy!

Paul van Rossem
9 years ago
Reply to  Donna Nicolaas

Hoi Donna,
Je kunt facebook makkelijk privé houden, maar maak voor je bedrijf een “page” aan. Dat doe je en bewerk je vanuit je prive account, maar voor de bezoekers zijn dat gescheiden dingen.

Uploaden van een video naar een website is voor iemand die er verstand van heeft zo gebeurd, maar als je niet weet hoe het moet vraag dan hulp. Anders is je video mogelijk niet voor iedereen goed te zien (er zijn verschillende formaten nodig). Of gebruik youtube, dan heb je daar geen last van maar het oogt wat minder professioneel.
Succes, Paul.

Arie de Jong
Arie de Jong
9 years ago

Social Media is iets wat ik nog niet veel benutte. Een soort terughoudendheid van wat moet ik er mee. Door de training heb ik wel zeer duidelijk door gekregen dat het een noodzaak is dat ik er mee aan de gang ga en moet gaan. Ben dan ook blij dat ik hem gevolgd heb. Diverse acties zijn in gang gezet voor Facebook, LinkedIn en Twitter om dat op te zetten en het te gaan laten werken voor mijn business.

Hannie Mommers
9 years ago

Dit is niet zo attent van me, het belangrijkste vergat ik eerst te doen, namelijk de prijswinnaars van harte feliciteren!! Bij deze: Proficiat!!

Didier Dohmen
9 years ago

Beste Nisandeh,

Dank zij het Social Media Seminar heb ik mijn website en mijn LinkedIn profiel bijgesteld conform de besproken uitgangspunten.
Nu wil ik graag gaan bloggen.

Ik had echter nog geen mailing lijst.
Deze probeer ik via Entourage aan te maken, maar dat lukt nog niet zo heel erg goed.

Van de 6000 berichten krijg ik bij de export maar 23 unieke contacten in de mailing lijst.
heb jij wellicht tips voor mij hoe ik via Entourage een representatieve mailing lijst kan aanmaken?

Alvast hartelijk dank voor je reactie op mijn bovenstaande vraag.
Alvast heel fijne feestdagen toegewenst!

Vriendelijke groet,

Didier

Wilko van der Ploeg
9 years ago
Reply to  Didier Dohmen

Entourage gebruiken voor 6000 email adressen? Als ik me niet vergis is Entourage de ‘Outlook’ van de Mac toch?

Als ik gelijk heb, kan ik alleen een verstandig advies van Nisandeh herhalen…
STOP IT
Tenminste, als je een verbinding met je Internet wil behouden… wanneer jij van je werkstation 6000 mailtjes verstuurt denkt je Internetprovider dat je een spammer bent en zal je snel worden afgesloten… Bovendien duurt het uuuuuuren voor die 6000 mailtjes zijn verzonden. Als je mail TOCH doorkomt, zul je na een paar weken merken dat geen enkel mailtje van jou ooit meer bij een beoogde ontvanger beland, omdat dan niet jouw provider, maar de spamfilters je geblacklist hebben…

Gebruik een maillist provider… die zijn er op gebouwd…

Willeke Heerkes
9 years ago

Ik heb in een excel pagina verschillende pagina’s gemaakt met de verschillende platforms. hierop belangrijke info van het seminar gezet en de info to do. soms pik ik hier een punt uit dat “het belangrijkst”is, soms even waar ik op dat moment zin in heb. en zo struin ik stap voor stap door het bos van alle dingen die ik wil, ga en nu doe! Nisandeh en het hele team, enorm bedankt!

Marné van Veenendaal
9 years ago

Aan de winnaars gefeliciteerd.

2000 LinkedIn contacten, wow, Ik ben tot 500+ gekomen.
Hoe krijg je het voor elkaar? Nu blij blijven met mijn behaalde doel en de uitdaging aangaan ook tot 2000 te komen in 2013.
Dat is dan gelijk mijn eerste doel.

2) Iets doen met LinkedIn contacten, uitnodigen voor mijn blog en FE
3) mijn website verder bouwen, met hulp
4) verder gaan met bloggen.
5) Facebook page verder uitbouwen, en daarmee gaan verdienen.

Guido Winckels
Guido Winckels
9 years ago

WOW! Ontzettend gaaf dat ik één van de winnaars ben. En via deze weg: iedereen bedankt voor de felicitaties.
Wat is mijn belangrijkste “to do” voor het einde van het jaar? Mijn social media verhaal uitschrijven; wat is het integrale verhaal waarin ik vertel hoe ik anderen kan helpen. Na het maken van een opzet voor een blog realiseerde ik mij dat, dat de “missing link” was. Alle uitingen op blog of Facebook moeten mij helpen dit verhaal te vertellen. Een mooie opgave voor de kersttijd waarin het nieuwe begin, de hoop voor de toekomst, centraal staat Bij deze dus alvast: “Fijne feestdagen en tot ziens in een succesvol 2013”

Boele Ytsma
9 years ago

It was a great seminar again. Thanks! On Monday I took immediate action:

1. I stopped twittering and facebooking about personal stuff.
2. I changed my twitter profile (my LinkedIn profile had already changed after the Bootcamp)
3. I joined relevant groups in LinkedIn en connected to new people (who accepted!).
4. I send a mail to all my LinkedIn connections about 2013 being the best year ever.
5. I wrote a blogpost with ‘11 Tips voor een gezonde Kerst’
6. I made a podcast with the same content.
7. I signed up for a Hootsuite account.

And there are still some more actions to take! Just keep going.

Boele Ytsma

Peter van den Bos
9 years ago

Afgelopen week veel aan social media gedacht en wat mij is bijgebleven: veel herrie maken op internet d.m.v. bloggen, nieuwsgroepen in LinkedIn en Facebook. Niet te veel in een keer willen maar in stappen en consequent doen!

Wilhelmus J. Hoekstra
9 years ago

Ongelooflijk interessant afgelopen zondag Social Secrets Seminar van Open Circles Academy.

Ben direct begonnen toe te passen en mijn eerste 5 tips blog is een feit. Probeer nu nog de juiste strategie te vinden wat en hoe ik op Facebook / Twitter en LinkedIn plaats.

Inzicht 1:
grootste inzicht is toch wel dat je zaken beschrijft vanuit het oogpunt dat die interessant kunnen zijn voor anderen.

Inzicht 2:
hou zakelijk en prive gescheiden! Hier is voor mij duidelijk werk aan de winkel!

Inzicht 3:
Als iets boeiend is, ga je er graag naar toe. Net de allerdrukste periode achter de rug met 11 voorstellingen in Sinterklaasperiode en afgelopen zaterdag al eerste Kerstprogramma. En ondanks heel erg moe zaten wij toch al vroeg ‘s ochtends helemaal alert klaar om vooral niets te missen.

Dank Nisandeh Neta voor de inspirerende dag en weer perfect georganiseerd. Tot ziens bij de Master Entrepeneur!

Wilko van der Ploeg
9 years ago

@Wilhelmus: Jou staat nog een grotere uitdaging te wachten : houdt de clown, de oranje man EN prive gescheiden 😉

Het was leuk je te ontmoeten!

Tineke van den Tillaart

Belangrijkste acties:

– een eigen website bouwen (met hulp)
– doorgaan met bloggen en de tips van Nisandeh toepassen
– aantal LinkedIn contacten vermeerderen
– kritisch kijken naar het LinkedIn profiel en Facebook profiel
– planning maken voor 2013

Belangrijkste inzichten:

– het belang van een mailinglist
– bloggen hoef niet zo veel tijd te kosten
– LinkedIn contacten kunnen benaderd worden voor mailinglist

Danielle 't Lam
9 years ago

Een van de inzichten: Waardevolle informatie geven op een reguliere basis en zorgen voor interactie!

Afgelopen week al mijn Linkedinconnecties een uitnodiging gestuurd om mijn Facebookpagina een like te geven en op regelmatig basis berichten geplaatst.

Aankomende tijd ruimte in gepland om mijn communicatieplan uit te breiden en voor te bereiden voor het eerste half jaar 2013 🙂

Monique Egberts
Monique Egberts
9 years ago

Mijn Social Media acties: het schrijven van een aantal blogs, daarmee een e-book vormen. Daarmee ben ik maandagmorgen direct begonnen. Vandaag druk bezig met het bewerken van een workshop (voor vanavond) en een training voor 2013. Morgen verder aan de blogs, en weer contact hebben met de webmaster.

Hannie Mommers
9 years ago

De belangrijkste actie had ik al meteen na het seminar gedaan: niet gewacht op de pdf die komt, maar meteen het tijd-schedule in mijn electronische agenda (a.k.a. my iPhone!) gezet. Dan is de tijd als ‘bezet’ geregistreerd en er zit een piepje op om me op tijd te herinneren. Aan de slag!
En het belangrijkste inzicht dat ik nog moet omzetten in een actie: ik ga cijfers hangen aan mijn plannen, zodat ik weet wat en waarom ik meet.

Astrid van den Broek
Astrid van den Broek
9 years ago

Stap voor stap is mijn slogan sinds een jaar. Na 2 jaar geleden te zijn gestart met de Business Bootcamp en vlak daarna de Master Entrepreneur heb ik 2 dingen veranderd: een keuze voor één doelgroep bepaald en mijn LinkedIn profiel daar op aangepast.
Sindsdien heb ik het zo druk met mijn business dat ik naast mijn drukke gezin (brugpieper en zoonlief die een klas overslaat) stap voor stap voor mij als enige werkt.
De stap die ik nu doe is:
b3 talent development helemaal herschrijven naar nieuwe doelgroep, businessplan is klaar. Website halverwege.
Dan i3 imago identiteit herschrijven voor zelfde doelgroep die inmiddels ondernemer is.

En dan ga ik mijn al succesvolle LinkedIn profiel helemaal passend maken, connecties opschonen, groepen screenen en nog wat extra recommendations vragen.

Ondertussen heb ik:
-mijn werkinkomen flink verhoogd via meer volume en hogere prijzen.
-werk ik samen met superfijne collega’s.
-ontwikkel ik samen met die topcollega’s diensten waar klanten om vragen.
-zit ik in een flinke rollercoaster omdat ik het zowel erg spannend als supermotiverend vind om helemaal voor mijn niche te gaan! Ik slaap weinig, zit boordevol ideeen.

Wat ik NIET meer doe , is irreele deadlines zetten om mezelf te pushen net zo snel en succesvol te zijn als Nisandeh. Ik ben ‘m niet, heb ook zijn kwaliteiten en ervaring niet. Wel die van mezelf en daarmee gaat het in mijn tempo en op mijn manier naar mijn business vertalen van zijn waardevolle input heeeel prima mee!

Dusss stap voor stap 2012 uit en een magisch 2013 in! Alle goeds, een prachtige feesttijd en veel plezier met het toepassen van jullie stappen,
Hartelijke groet! Astrid

George Begemann
9 years ago

Thuis gekomen alles op een rijtje gezet. Wij werken met 2. WIj hebben 5 producten. Wij hebben alle media in plaats. De belangrijkste doen we het slechts: bloggen en mensen informeren dat we bloggen. Nu: focus, stukje training volgen WordPress volgend jaar. EN: discipline.

Dank voor het schema!

Tot volgend jaar in de Business Campus

Han Oei
9 years ago

Nisandeh, dank voor het aanscherpen van mijn sociale media strategie. Heb mijn LinkedIn profiel inmiddels aangepast volgens het stramien: ‘hoe kan ik jou helpen?’

Verder ga ik vaste blokken in mijn agenda reserveren om weer met meer regelmaat blogs te schrijven en bestaande en nieuwe blogs met boordevol groeitips voor leidinggevenden, professionals en ondernemers bundelen tot een nieuw e-book.

Tot slot heb ik vandaag een collega-ondernemer aangeboden haar te helpen met het bouwen van haar lijst. Ze weet al jaren dat ze dit moet doen (heeft ook de Business Bootcamp gevolgd), maar kan (door belemmerende overtuigingen) zich er niet toe zetten…
Ze begon door mijn aanbod meteen te stralen 🙂

Laat dat nu net mijn persoonlijke missie zijn:
Perspectief bieden om te stralen!

Ook bewustwording en inzicht omzetten in actie? Met als vooruitzicht (weer) te gaan stralen? Wie weet kan ik jou en je onderneming het juiste perspectief bieden.

Kon het niet laten om met een call-to-action te eindigen 🙂

Remco Bontenbal
Remco Bontenbal
9 years ago

Dag Nisandeh,

Ik ben heel eenvoudig aan de slag gegaan met het stappenplan dat we gekregen hebben. Dat helpt me echt enorm.

Ik concentreer met op Twitter (waar ik jouw methode vorige jaar al heb geïmplementeerd), LinkedIn en bloggen via mijn websites.

Ik ben nu mijn website aan het verbeteren, zodat het informeren van mijn mailinglist over mijn blog ook echt zin heeft.

En ik ben verder gegaan met het bouwen van een site die wel werkt. 15 januari moet de site de lucht in zijn (kunnen jullie controleren). Ik heb alle leervragen van de deelnemers van mijn trainingen erbij gepakt en met het Keyword-tool van Google gekeken waar mijn potentiële klanten naar zoeken.

Dus voor mij even geen vakantie, met veel energie aan de slag. Dan wordt 2013 echt het beste jaar ooit!

Goede dagen voor ieder die dit blog leest en reageert.

Remco

Gijs Terlaak Poot
9 years ago

Deze week had ik reeds vol staan met trainingen die op “de ouderwetse” manier geld opleveren. Volgend weekend ga ik een deel van de training implementeren. Dat doe ik door de training van Wilko te volgen waardoor ik als het goed is met een werkende website naar huis kan. Op dit moment ben ik bezig met materiaal te schrijven voor een blog en heb ik een afspraak met een klant voor het maken van instructievideo’s. Met Nisandeh’s tips kan ik die video’s ook als marketing-materiaal gebruiken. Ik kijk uit naar de trainingen van volgend jaar in de Business Campus!

Wilko van der Ploeg
9 years ago

@Gijs : ehm… Gijs… het is niet MIJN training… ik ben er alleen maar gastspreker voor een uurtje 😉

Annemarie Bergh
9 years ago

SUPER! Ik ben weer een stap dichter bij mijn doel … ik ben great in plannen, maar het implementeren wil nog wel eens te wensen over laten. Nu, na een zinvolle en energieke dag met enorm veel informatie krijg ik op de valreep een waar implementatieplan. Nu kan niets meer mij stoppen. Beginnen met bloggen, mijn netwerk aanspreken en daadwerkelijk call to action invoeren en allerbelangrijkste: follow up! 2013 wordt fantastisch!

Wilko van der Ploeg
9 years ago

: Tweemaal gefeliciteerd!!!!!!!!!!
Allereerst met het winnen van je prijs… en vervolgens met het waardevolle inzicht… ik weet niet welk van de twee het meest waard is, maar jij gaat een geweldig 2013 tegemoet!

Meta Groot Antink
9 years ago

Het eerste wat ik deed toen ik thuiskwam na de Social Media Secrets, was: ‘help people’ . Omdat mijn zus er zondag niet bij kon zijn, had ik haar een samenvatting beloofd. Die heb ik gemaakt, en die had ik zondag ook aan een paar collega-bootcampers beloofd. Die zeven uren met Nisandeh heb ik dus nu op zeven A4-tjes, lekker scanbaar en vlot geschreven, want ik ben natuurlijk niet voor niets van huis uit journalist 🙂
Al doende kreeg ik het gouden idee om deze samenvatting direct als give-away te gebruiken. Zodra mijn webmaster de autoresponder op mijn site heeft gezet, stuur ik via de LinkedIn group en via deze site even een bericht rond. Dan kan ik iedereen de samenvatting in de Kerstvakantie lezen en heb ik hopelijk per 1 januari een heleboel extra mailadressen op mijn lijst, één van de prioriteiten. Met het stappenplan weet ik nu precies hoe ik het opzet, dus go for it! Kun je niet wachten, meld je dan vast op mijn social media via tekstmetpit.nl, dan mis je mijn bericht zeker niet!
Tot de volgende bijeenkomst, groetjes, Meta

Coen Tuerlings
9 years ago

Mijn belangrijkste actie is het installeren van enkele “fake” WordPress blogs. Hier kan ik naar hartelust enorme blunders begaan en me alle vrijheid gunnen die ik me kan voorstellen (bv alle knoppen aan/uit zetten). Mijn leercurve is enorm toegenomen in de technische kant van WordPress en van het bloggen zelf 😉

Ruud Wildschut
Ruud Wildschut
9 years ago

Afgelopen zondag was weer een inspirerende dag. Wat ik voor het einde van het jaar ga implementeren is.
1) LinkedIn, profiel verbeteren,deelnemen in relevante groepen en actief werven.
2) Bloggen, eesrte Blog articele schrijven over wensen nieuwe jaar, en website lanceren met start eerste Blog.

En dan volgt nog veel meer

Ruud.

John Verbruggen
9 years ago

Gefeliciteerd voor de winnaars!

Ik heb een aantal zaken al geïmplementeerd en gefixed. Met het bloggen was ik al stevig in de weer. In juni heb ik dat geïntensiveerd van 1 keer in de twee weken naar 3 tot 4 keer in de week, maar met meer foto’s en minder tekst. De lage frequentie leverde te weinig op. Nu heb ik 152 posts en sta ik in de Spotlight bij Tumblr en krijg ik er iedere dag honderden volgers bij.

Het schrijven en agenderen van de posts kan prima in de daluren en zo heb ik tot begin februari de meeste post al ingepland op Tumblr. Ik plaats op maandag een quote, meestal over fotografie. En dan niet zo maar een quote, maar 1 die mijn visie weerspiegelt en samen met een foto van mijn hand. Op dinsdag en vrijdag een foto van mijzelf met een kort stukje tekst over de achtergrond. En volgend jaar start ik met een gast op woensdag. Op deze manier hoop ik een community te kunnen bouwen rond mijn werk/merk.

Iedereen heel veel succes met implementeren! En als je vragen hebt over Tumblr hoor ik het wel. Voor mijn blog klik hierboven op mijn naam.

Dank voor alle info en de goede organisatie weer Nisandeh en het hele team van Open Circles!

Wilko van der Ploeg
9 years ago

@John: Wat ik mij afvraag bij Tumblr (en Pintrest en ik weet niet hoeveel andere visuele sociale media): Vind jij daar ook je doelgroep? Het lijkt me typisch een podium waar alleen visueel ingestelde mensen kijken…

John Verbruggen
9 years ago

Voor een deel is dat zo Wilko. Maar ik zie het bezoekersverkeer wel met de dag oplopen nu. Nisandeh ziet niks in het zoekverkeer van Google, maar op dat punt ben ik nog niet helemaal overtuigd 😉

Ik bedien ook een heel specialistische markt binnen de Fotografie: Architectuur, infrastructuur en landschap. Op de laatste de twee word ik redelijk gevonden (mede dankzij mijn blog). Op architectuurfotograaf nog minder goed. Daar is veel concurrentie op in Google. Mijn doel is om mijn blog op een van de eerste drie posities te krijgen.

Mijn blog heeft ook een wat ander karakter. Ik heb geen 12 topics om over te bloggen. Nisandeh heeft het in die zien heel wat makkelijker omdat zijn doelgroep alle kleine ondernemers zijn. Doelgroep: communicatiemanagers van de top 50 bedrijven in de bouw en infrasector.

Wat ik vooral wil laten zien wat de achtergrond van mijn werk is. Mensen zien vaak een mooie foto, maar hebben geen idee wat je daar voor moet doen. Ik weet wat ik daarvoor moet doen. Op die manier laat ik mijn expertise zien. Expertise waarmee ik volgend jaar voor ARCADIS aan de slag ga.

Catharina Jacob
9 years ago

Het social media event was weer erg waardevol. Het mooie van de bijeenkomsten met Nisandeh vind ik dat hij precies weet wat er bij zijn doelgroep leeft en tegen welke hobbels zij aanlopen.

Wat we direct gedaan hebben:
nieuwe blog gemaakt met “7 tips om….’ (www.teamtalent.nl)

En wat we in januari gaan doen:
Blog met vraag aan klanten over waardevolle content.
Aanmelden google analytics
Social Media plan maken
Reageren op discussies
Linkedin profiel verbeteren en koppelen aan opt-in
Verbeteren van onze opt-in
Blogs vooruit schrijven
Autoresponder aanschaffen
Actielijst Nisandeh gebruiken elke week

Ron Scheerder
9 years ago

Winnaars gefeliciteerd met jullie inzichten en de prijs!

Ik ben sinds de Social Media Secrets bezig geweest met het verbeteren van mijn LinkedIn profiel. Ik heb de groepen waar ik lid van ben ge-evalueerd. Groepen die te weinig actie hebben of te weinig relevant heb ik verwijderd en ik heb nieuwe groepen toegevoegd. Ik heb een nieuwe groep aangemaakt

Ik merkte dat ik al goed bezig ben wat Social Media betreft. Ik ben wel meer bezig met het zetten van doelen en het meten ervan.

Hootsuite heb ik al ingericht voor Twitter. Ik ga deze nog aanvullen met Facebook posts.

Nog even een tip. Als je bulk upload in Hootsuite wilt doen, gebruik dan google spreadsheet en niet Excel. In Excel gaat er iets fout als je csv formaat gebruikt. Hier kwam ik achter na contact met de Hootsuite helpdesk

Harmen Doornbos
9 years ago

Ik heb weer veel geleerd afgelopen zondag. Vooral over de feedback loop naar en VAN mijn site. En hoe ik op de verschillende platformen mijn doelgroep op verschillende manieren kan aanspreken met dezelfde content.
Acties die ik ga doen:
– profiel foto veranderen (is al gebeurd, smile)
– mijn blog opzetten.
– Twitter gebruiken (jeetje wat is dat simpel geworden)

Nu maar weer eens actief aan het werk.

Bedankt voor de inzichten en het ontmoeten van veel leuke ondernemers, ik heb erg genoten van alle gesprekken.

Harmen Doornbos

Els van Leeuwen
9 years ago

Beste Nisandeh,

Alweer heel erg onder de indruk van je talent om zo’n zaal vol mensen de hele dag te boeien!

Wat ga ik doen?
– een blog schrijven
– super actief aan de slag met LinkedIn
– en misschien maar dat weet ik nog niet zeker een Facebook pagina maken

En tot slot NAAR DE CAMPUS!!!

Op naar een geweldig productief 2013!

Paul van Rossem
9 years ago

Thanks Nisandeh,
It was a pleasure to be there! What I liked most about your seminar, is that you were explaining why to use all those social media and how to build a strategy such that all those media amplify the total effect.

I followed a few competitive seminars in the past, but most of them only explain where to find the buttons how to enter some text… This was so much more valuable!
(yes, I know, the competition is over already, but I needed some time to make a SoMe plan…)
Regards, Paul.

Peter Versteeg
Peter Versteeg
9 years ago

Om te beginnen: Gefeliciteerd winnaars! En wat een mooie inzichten.

Oké, dan nu mijn plan.
1. Dit weekend de nieuwe website online, met de eerste blog met vragen aan onze doelgroep
2. Mijn LinkedIn profiel aanpassen
3. Volgend weekend de Facebook pagina die we al hebben voorzien van de juiste content
4. Hootsuite installeren
5. Het weekend daarop de volgende blogs opstellen
6. Tweets en FB updates in Hootsuite plannen
7. The List vullen met de ten doel gestelde 20 contacten vóór 31 december
8. Op 1 januari mijn successen vieren!!

Ik kan niet wachten…

Met dank aan Open Circles natuurlijk!!

Willeke Heerkes
9 years ago

Belangrijkst is misschien wel; sinds zondag ligt mijn focus voor het eerst helemaal op social media. Ik heb het gevoel dat ik daar nu ook de ruimte voor krijg omdat ik een aantal opleidingen tegelijk aan het afronden ben. En gelukkig hebben we ons voor een jaar “gecommit” hier helemaal mee bezig te zijn en dat ga ik DOEN!

Martine van Eijk
Martine van Eijk
9 years ago

Ik heb de laatste week gebruikt om vertrouwd te worden met software voor Social Media (Hootsuite), een week en een jaarplan te maken met een vriendin (en beloofd elkaar bij de les te houden) en een overzicht van de belangrijkste onderwerpen voor mezelf te maken.

Wilko van der Ploeg
9 years ago

En wat ik in 2012 ga implementeren…. NIETS! (het allerbelangrijkst… mijn geliefde boogschietfoto verwijderen is al gedaan *snik*)

Ik begin er in 2013 mee, dan komt er een Facebook Fanpage (hey, wie wil er geen fan van mij zijn… toch?) en ga ik de social media volgens mijn ‘insights’ van het Social Media Secrets implementeren… een paar van de acties naar aanleiding van de insights :

-Meer doen met twitter. Concreet:
Een 50 tal WordPress en Marketing tips ‘invoeren’ in een aparte categorie (dus niet mijn reguliere blogberichten) en deze via hootsuite regelmatig onder de aandacht brengen in Twitter, met een link naar die tip natuurlijk. idem met de al bestaande ‘WordPress HoeDans’ in YouTube (ook tweeten) en meer hoedans toevoegen

-2013 ga ik Pod- en VodCasten in mijn blog… Mijn niet-technische artikelen zullen vanaf februari ook in audio ‘opgenomen’ zijn bij het artikel. STANDAARD! Technische artikelen bevatten voortaan geen screenshots maar een screencast!

-en ondanks Nisandeh zijn opmerking: Branding blijft belangrijk… ik word dan niet meer om de boog herkend, maar de dames van het NBC herkennen me op een andere manier: ‘U bent die meneer van de dubbele ristretto’ 😉

Petra van Noord
9 years ago

Ik heb zondagavond al een start gemaakt met de implementatie van alles wat ik heb meegekregen van het social media event.
Wat ik al heb gedaan:

1. 9 tips voor mijn doelgroep gemaakt
2. een blog gemaakt
3. een fanpage op Facebook (al 31 likes!)
4. tweets vanuit mijn blog
5. gestart met het bijwerken van mijn LinkedIn profiel
6. met de tips een powerpointpresentatie aan het maken

Voor 31 december wil ik nog doen:

1. mijn website aanpassen
2. content voor Twitter en Facebook voor langere termijn in Hootsuite zetten
3. wekelijks blijven bloggen
4. LinkedIn contacten uitnodigen voor blog

Het geeft me heel veel energie om zo doelgericht bezig te kunnen zijn! Dank je wel voor al je praktische tips, Nisandeh!
2013 wordt het beste jaar van mijn leven :-).

Marijke van der Pluijm

Dankzij het seminar heb ik eindelijk een plan om mezelf echt bekend te gaan maken aan de wereld.

Stap 1 Blog schrijven
Stap 2 al mijn LinkedIn contacten uitnodigen om zich aan te melden voor nieuwsbrief
Stap 3 alle mensen die zich aanmelden (en nog geen klant zijn) een cadeautje geven
Stap 4 tweewekelijks blog schrijven en nieuwsbrief versturen
Stap 5 blog promoten op Facebook en Twitter.

Vervolgens een e-book maken over alle blogs die ik geschreven heb.

En het fijne is dat stap 1 bijna klaar is. Hoogstwaarschijnlijk blog morgen al online.

Zie het op dit moment helemaal voor me hoe het moet. En dat heb ik nog niet eerder gehad. Moet zeggen dat dat echt een heel fijn gevoel is.

Ook eindelijk een goed idee (dankzij Nisandeh) wat ik moet gaan bloggen.

Kortom 2013 wordt voor mij een fantastisch jaar. Ik hoop voor jullie ook allemaal.

Groeten,
Marijke van der Pluijm