Na het Social Media Secrets seminar

Even een kort bericht zo vlak na het Social Media Seminar.

Wij hebben ervan genoten om met je te werken en wensen je veel succes met het benutten van de sociale media voor je business!

Graag willen we je nog een aantal dingen meegeven:

Stap voor stap…
Je hebt een flinke hoeveelheid informatie over je uitgestort gekregen, dus wellicht voel je je een beetje overweldigd… Mijn advies: aan de slag, stap voor stap. Zo kun je je de verschillende elementen eigen maken en direct bekijken wat voor je werkt en wat niet.

Begin met bloggen!
Heb je nog geen blog, dan weet je wat je te doen staat… begin ermee! Schrijf regelmatig een blogpost en zorg ervoor dat mensen je blog weten te vinden. Het kost wellicht wat tijd voordat er reacties komen, maar geen zorgen… het komt.
Waardevolle tips over bloggen vind je op Zeven tips voor succesvol zakelijk bloggen.

Om nog eens na te lezen
Op Top tips over LinkedIn om je business te laten groeien vind je belangrijke tips over het inzetten van LinkedIn voor je business op een rijtje. Hier vind je onder andere de video met betrekking tot het maken van een goed LinkedIn profiel.

Hoe je Twitter kunt inzetten voor je zakelijk succes lees je op Gebruik Twitter voor je business.

Deel je inzichten!
Het Social Media Secrets was een eenmalig seminar, voor het eerst gehouden.
En dus zijn wij benieuwd. We horen graag van je:

  • Wat is het beste inzicht dat je uit Social Media Secrets seminar hebt gehaald?
  • Wat is het belangrijkste wat je hebt geleerd in het seminar?
  • Wat was er nieuw voor je?
  • Waren er onderwerpen die je  hebt gemist in het seminar? Zo ja, welke?

Deel het met ons en de overige deelnemers door hieronder jouw comment te plaatsen.
En kom nog eens terug om de bijdragen van anderen te lezen en erop te reageren.

De volgende Business Bootcamp vindt plaats op 15 en 16 februari 2011!

Breng alsjeblieft ALLE ondernemers en ZZP’ers die je kent op de hoogte en stuur ze naar de Business Bootcamp website, of nog beter: gebruik je persoonlijke referral link , zodat we kunnen traceren wie via jou komt en je een waardebon van 200 euro kunnen geven voor elke 5 nieuwe deelnemers die via jou aan de Business Bootcamp deelnemen.

En vergeet niet, je maakt ook nog kans op de driedaagse Business Makeover!

Tot zover.

We wensen je heel veel succes met het implementeren van alles wat je geleerd hebt en we horen graag van je hoe het je vergaat!

Op jouw succes!

Nisandeh

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
47 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
JElmer Faber
JElmer Faber
11 years ago

De dag als zeer nuttig ervaren. Dankzij pragmatisch aanpak van problemen/oplossingen van Nisandeh veel nieuwe dingen geleerd.

Mijn vraag aan jullie is: Heeft een van jullie aantekeningen en is deze bereidt om deze met mij te delen. Deze wil ik dan graag vergelijken met mijn eigen, zodat ik meerdere invalshoeken krijg.

Alvast bedankt !

Met vriendelijke groet, Jelmer Faber

Peter van der Vlies
11 years ago

Het belangrijkste inzicht dat ik meenam van het Social Media Secret seminar is dat “the money is in the list”. Eigenlijk wist ik dat wel, maar er echt iets meedoen was er nog niet zo van gekomen. Op deze manier zijn veel van mijn inspanningen op het gebied van de Social Media een beetje voor niks. Ze leiden, letterlijk, nergens toe. In ieder geval nog niet naar een lijst. Dat moet dus anders.
Nuttig vind ik ook het inzetten van MGSPI bij al je activiteiten op het gebied van Social Media. Door bij al je activiteiten alle vijf stadia langs te lopen voorkom je dat je doelloos of zonder plan aan de slag gaat, maar bijvoorbeeld ook dat je blijft hangen in de voorbereiding en ‘vergeet’ te implementeren.

Kortom weer genoeg huiswerk meegenomen. Bedankt.
Peter

Judith van Lohuizen
11 years ago

Waar ik vooral met de neus op ben gedrukt is hoe belangrijk de social media is en dat ik daar veel meer mee moet gaan doen.
Wat ik me nu heb voorgenomen is om elke dag 1 uur aan social media te besteden met de aantekeningen erbij. Dan moet ik toch wel steeds beter worden….
Wat ik me wel afvroeg is of adwords een beetje uit is en door de social media wordt overgenomen?

Nisandeh Neta
Nisandeh Neta
11 years ago

Judith – Adwords is “oude” marketing. Het is online adverteren (slim en gericht, maar nog steeds massacommunicatie). Je kunt het gebruiken, maar het heeft niets te maken met Sociale Media.

Tina van Bochove
11 years ago

Mijn belangrijkste inzicht was dat ik toch echt moet gaan bloggen! En de Klout score die we vooraf moesten doen vond ik ook erg veel inzicht geven.

Rob Verbeek
11 years ago

Beste Nisandeh,

Bedankt voor je seminar. De puzzelstukjes beginnen langzaam in elkaar te vallen. Gelijk een Excel sheet gemaakt voor mijn Blog en mijn onderwerpen voor de komende 3 maanden vastgesteld. Dat is een hele opluchting en geeft ook direct de grote lijnene weer.

Ik heb ook nog een vraag: vandaag begonnen bij de LinkedIn connecties van anderen te komen om iemand uit te nodigen. Maar als het geen bekende is lukt dat niet. Bij ‘other’ moet je het e-mail adres van de ander kennen en bij ‘I don’t know ‘ krijg ik de melding dat het niet is toegestaan om de ander te benaderen als het geen bekende is. Ik heb een basis account. Moet je dan een upgrade account hebben?

Ben benieuwd hoe je praktisch die mensen in het netwerk van jou bekenden kan benaderen?

Nisandeh Neta
Nisandeh Neta
11 years ago
Reply to  Rob Verbeek

De reden waarom LinkedIn je vraagt om een emailadres is omdat ze je toegang beperken tot het 2e en 3e niveau. Gewoonlijk gebeurt dat wanneer je meerdere mensen hebt uitgenodigd die je uitnodiging niet hebben geaccepteerd. In dit geval zou ik hun website opzoeken, hun emailadres vind je vaak op de contactpagina, en deze dan in de LinkedIn uitnodiging plaatsen. In 9 van de 10 gevallen werkt dit.

Esther Molenaar
11 years ago

Grootste inzicht:
Ook voor Social Media een strategie hebben die je doelen ondersteunen.

STRATEGIE! STRATEGIE! STRATEGIE! STRATEGIE!
GOALS! GOALS! GOALS! GOALS! GOALS! GOALS!

Het belangrijkste dat ik heb geleerd:
Hoe je Twitter en LinkedIn en je Blog het beste kunt inzetten. Niet in het luchtledige tweets op het net gooien en linken met mensen en een beetje blogposts schrijven.

STRATEGIE! STRATEGIE! STRATEGIE! STRATEGIE!
GOALS! GOALS! GOALS! GOALS! GOALS! GOALS!

Ik ga er mee aan de slag. Strategie, goals! Twitter en LinkedIn opschonen. Het sjabloon voor de e-mail gebruiken. Eigenlijk alles 1 op 1 overnemen en het gewoon DOEN.

Wat ik heb gemist? Ik kan zeggen helemaal NIETS. Maar dat is niet helemaal waar. Nisandeh, je hebt verteld over meten en meten is weten. Ik heb alleen gemist hoe je bepaalde zaken kunt meten en wat je daar voor nodig hebt.

Peter Smith
11 years ago

Het meten van volgers en connecties zit als functionaliteit in alle Social Media site’s ingebouwd. Dat is dus niet moeilijk, en zul je vast ook niet bedoelen.
Als je wilt weten hoe vaak je blog bezocht wordt; kondig hem aan met een bit.ly link en je kan bijhouden hoe vaak men op de link heeft geklikt.

Hoe je kan bijhouden dat mensen je mail geopend hebben weet ik ook niet en ben daar ook wel benieuwd naar.

Nisandeh Neta
Nisandeh Neta
11 years ago
Reply to  Peter Smith

Dank je, Peter, dat je de tijd hebt genomen om een aantal manieren om resultaten te meten uit te leggen.

Dat is precies wat ik wil bereiken met mijn blogs, dat we elkaar allemaal kunnen helpen, in plaats van dat het allemaal van mij komt…

Over het meten van de openingsaantallen (en de doorklikaantallen) – in AWeber is dit ingebouwd. Zodra je een email (‘nieuwsbrief’) naar je lijst stuurt, kun je in real-time zien hoeveel mensen je email hebben geopend en hoeveel er op je links hebben geklikt…

Agnes Meijs
11 years ago

Dear Nisandeh, I am having the same problem as Rob.with LinkedIn; you recommend to invite people who are interesting in your branche but personally unknown. I must either get them from sharing a group or lie about it otherwise you don’t get trough!
I got irritated that I can’t even change the ways they register me in “past”.
I understood that as an owner of a group, you can send a collective message. You can’t do this to all your connections, is that right?
So you must initiate a discussion or put news.
Following the many discussions takes too much time, I can’t select (yet) what is important to participate in or read.. This is the same regarding the many comments of people joining in your blogs ; sifting out the most meaningful and practical is a job!
I will concentrate on blogging; that’s what I found most exiting from the Seminar!
I do not care about Facebook or Hyves. I think about removing my subscriptions.
Twitter might be nice, but altogether is a lot!
A request: is it possible to enter dates of the comments given, including your own twitter. It is rather odd too read you are climbing a mountain last week and then hear it was a long time ago! Anyway, enjoy the next one! regards, Agnes

Nisandeh Neta
Nisandeh Neta
11 years ago
Reply to  Agnes Meijs

Hai Agnes.
Over LinkedIn – zie mijn antwoord aan Rob. Echte gesprekken kosten tijd. Als je die tijd er niet aan wilt besteden, doe het dan niet.
Voor mij biedt LinkedIn de mogelijkheid om contacten te leggen en relaties op te bouwen – en dus besteed ik er mijn tijd aan.
Voor wat betreft je verzoek – met opzet heb ik de data van de comments verwijderd, zodat de discussie kan doorgaan. De specifieke tweet die je bedoelt was een fout. Zoals ik zei – maak ze tijdloos…

Halbert Karssiens
11 years ago

Het was een heel waardevolle dag! Meest waardevol was de .pdf aanreiking voor de opt in pagina op mijn blog. Gemist heb ik Facebook Marketing. Ga ik binnenkort zowiezo ook mee aan de slag!

Dank, en succes allemaal!

Halbert Karssiens

Sylvia
Sylvia
11 years ago

Ik hou van overzicht en het totaalplaatje was voor mij heel overzichtelijk. Het heeft mij een helder stappenplan gegeven wat ik kan volgen. Ik vroeg me tijdens het seminar nog af hoe het zat met hyves. En hoe je zo’n lijst voor elkaar krijgt.

Maar voor een gratis seminar, TOP!

Nisandeh Neta
Nisandeh Neta
11 years ago
Reply to  Sylvia

Hai Sylvia,

Dezelfde principes als waar we het over hebben gehad, zijn van toepassing op Hyves. Echter, persoonlijk zou ik me er niet druk over maken. Sinds Facebook Hyves heeft overgenomen heeft het geen zin meer om Hyves te gebruiken. Het is langzaam aan het uitsterven omdat niemand het nog echt gebruikt.

Els
Els
11 years ago

Hi all,

Mijn blog is gelukt! YES!!!!!

Suzan Jong
11 years ago

Nisandeh, thank you for the very valuable info about social media, AND … for me equally important … for the new energy boost to just go and GET STUFF DONE;-)!

I have – technically – set up my website which is now ready for me to start blogging. Biggest goal for Jan and Feb is to determine my topics and write 10 blogs in advance, in order to have the blog live by March 1st.

You triggered me to now finally go and check out Twitter as well. And I also found there’s more to learn about LinkedIn then I already have learnt recently. Especially about “groups”; I don’t know how it works yet, but I’ll go and check it out.

I am also left with some question marks:

1) I remember you told us twice about landing page & squeeze page. However, the difference is not clear yet…

2) I wonder why you didn’t cover Face Book in the seminar.

3) I wonder how to measure number of readers, number of readers that follow call tot action and how many readers are spreading the word. But maybe this is something for “Master class” ;-)?

Thank you in advance for clarifying.

Best regards,
Suzan

Nisandeh Neta
Nisandeh Neta
11 years ago
Reply to  Suzan Jong

Hai Suzan – om je vragen te beantwoorden:

1) Landing page is de pagina van jouw website waar je je bezoekers naar toestuurt en die niet je homepagina is.
Squeeze page is een specifiek soort landing page, met als enige doel het verkrijgen van het emailadres van je bezoekers (in ruil voor een gratis cadeau)

2) Ik heb Facebook niet behandeld omdat ik er zelf nog niet de volledig capaciteit van benut. Ik ben nog aan het leren en experimenteren met Facebook. Zodra ik een werkbare strategie heb die resultaten genereert – dan hoor je het van me. Dat is een belofte… 🙂

3) zie de antwoorden van Peter en mij op het comment van Esther Molenaar hierboven…

Corinne Tibben
Corinne Tibben
11 years ago

Het was een geweldig seminar. Ik ben ‘s avonds direct aan de slag gegaan. Eerst alle acties in een lijst gezet en vervolgens begonnen met stap 1. Voor mij was het opschonen van mijn linkedIn connecties. Tevens al mijn behouden connecties onderverdeeld in groepen. Zo kan ik de mensen een stuk gemakkelijker terugvinden.
Gisteren een start gemaakt met mijn Twitter op te schonen.
Vandaag weer een blog geschreven (nog niet geplaatst, want ik heb mijn mailinglist nog niet voor elkaar).

M.a.w. weer een seminiar van Nisandeh die oproept tot actie. Het pad wat ik moet afleggen om succesvoller te worden wordt ook steeds helderder.

Ik zie de acties die ik meekrijg uit alle trainingen als lantaarnpalen langs de weg. Zij zijn mijn bakens op weg naar succes.

Lydia Scholte
11 years ago

In het kader van ‘meten is weten’.
Als je bit.ly gebruikt hebt om je url te verkorten voor b.v. in je twitter berichten kun je heel makkelijk kijken hoe vaak mensen erop geklikt hebben. Stel: je bitly verkorting is geworden: AaBbCc2 (=voorbeeld)
Ga dan naar http://bit.ly/info/AaBbCc2 en tada! Je ziet hoe vaak erop geklikt is en ook wanneer.

Lydia

Peter Smith
11 years ago

Na terugkomst van Social Media Secrets ben ik gelijk begonnen met het implementeren van 2 actiepunten
– linkedIn contacten uitgenodigd, niet voor een lunch… maar voor een zakelijk gesprek waarna ik een gratis portret van hun maak.
Daar krijg ik al heel positieve reacties op!
– als tweede ben ik begonnen met maken van sqeeuze-page voor mn eigen website.

Wel twijfel ik over het toepassen van Nisandehs tip om de verhouding followers/following 10:1 te maken. Zelf grbruik ik Hootsuite om de tweets van mn tweeps te lezen. Daarin kan je lijsten maken en zodoende alleen die mensen daadwerkelijk volgen die je wilt volgen. Toch lijkt het dan dat je voldoet aan de ongeschreven twitter etiquette “volg je volgers”.

Thanks Nisandeh and the e-team for the valueable information you gave us!

Mariska de Wild-Scholten

Het belangrijkste dat ik heb geleerd is hoe nuttig gebruik te maken van Twitter door via advanced search.twitter mensen te vinden die in mijn onderwerp zijn geïnteresseerd waarna ik ze kan gaan volgen. Hopelijk gaan ze mij dan volgen en kan ik ze doorsluizen naar mijn landing page en dan…….. squeezen oftewel email adres bemachtigen!
Gemist heb ik Facebook.
Tot de volgende keer!

Louis Meijer
11 years ago

Direct na de seminar zijn we aan de gang gegaan met onze aanpassingen als het gaat om social media. We waren al op de goede weg, maar we hebben aardig wat goede ideeën op weten te pikken tijdens de seminar.

Het MGSPI stuks was wel even leerzaam. Ook het stuks over het creëren van een klantenlijst konden we wel gebruiken. En het verhaal over de landing/sqeez page was goed om even aan te denken. Aangezien we net weer een nieuw concept hebben opgezet binnen equali, waren alle tips en trucs welkom. Ook het gedeelte betreffende de inhoud van je mail die ja een je klanten stuurt vonden we goed. Hier waren we namelijk zelf mee aan het stoeien.

Kortom, weer allemaal mooie, goede en leuke tips om onze business te laten boosten! Ook leuk om de vele bekenden weer eens te zien ;).

See you soon.

Work with passion.

Louis

Willeke Heerkes
11 years ago

Ik vond het een fantastische dag, ben helemaal enthousiast door alle info die ik lekker toe aan het passen ben al.
Net bedenk ik dat het doorscheuren van het geld misschien wel de meeste indruk gemaakt heeft waardoor ik vandaag al een vergadering die me veel tijd zou kosten maar weinig/niets op zou leveren afgezegd heb en ik lekker mijn gewonnen tijd in ga zetten voor mijn bedrijf.

Harm van Wijk
11 years ago

Het beste inzicht dat je ik Social Media Secrets seminar hebt gehaald, is dat je zonder de juiste Mind set, zonder goals, zonder strategie en zonder plan, je waarschijnlijk niet gaat implementeren wat nodig is.

Het belangrijkste wat ik heb geleerd in het seminar is dat iedere tien minuten die je verspeeld met niet productie acties, bijvoorbeeld op Twitter, circa 20 euro kosten :-S

Wat nieuw was, is dat SEO helemaal niet belangrijk is. Het gaat om je netwerk en het netwerk van je netwerk.

Wat ik heb gemist in het seminar, was hoe ik deze uitgangspunten tevens kan inzetten op Facebook. Ik kijk er dan ook naar uit om de meningen en reacties van iedereen op deze blog te zien en hopelijk Nisdandeh zo ver te krijgen dat hij op dit onderdeel een vervolgseminar wil geven. Voor alle informatie die ik heb gekregen, wil ik hem in ieder geval heel erg hartelijk bedanken!

Met vriendelijke groet,

Harm van Wijk

Lydia Scholte
11 years ago

Dank je voor je antwoord Nisandeh!
En de comments van iedereen zijn geweldig! Ik leer hier zoveel van en het inspireert me nog meer om ook aktie te ondernemen.
Dank voor jullie input.
Ik denk dat ik mezelf een boel tijd ga besparen door hier heel regelmatig te checken. Vandaag veel followers ontvolgd op twitter en nagedacht over wat voor ‘gift’ ik kan gaan weggeven want die squeeze page is één van de eerste dingen die ik wil creëren om mijn database mee op te zetten.

Morgen weer hard er tegen aan!
groet,
Lydia

Lydia Scholte
11 years ago

Beste Nisandeh,

Ten eerste, dank je wel voor al die waardevolle informatie die je afgelopen zaterdag met ons gedeeld hebt. Ik stel het erg op prijs omdat het op de praktijk en op de vele ervaring die jij hebt, gebaseerd was. Het beste inzicht voor mij is dat ik veel meer uit social media kan halen. Ik heb aan alles wel gesnuffeld maar wist niet goed hoe alles gestructureerd op te zetten én te gebruiken. Daar heb je me nu hele goede handvaten voor gegeven. Heel confronterend en duidelijk hoe je liet zien hoeveel tijd je kunt verspillen met al dat surfen, twitteren toen je het geld begon te versnipperen. O.k. die kwam binnen. Tijd is geld. Fijn ook om echt praktische en ‘how to’ informatie te krijgen zoals de squeeze page, auto responder etc. Vraagje over de profielfoto. Ik maak hele speciale geboortekaartjes, ben zelf moeder en wil aanstaande moeders aanspreken. Vandaar dat op mijn profielfoto in het klein weliswaar, ook mijn dochter staat. Deze foto gebruik overal (website, linkedin, twitter etc). Is dat goed of fout? Wat denken jullie?

Groet en sukses allemaal met de implementatie van de informatie!
Lydia

Nisandeh Neta
Nisandeh Neta
11 years ago
Reply to  Lydia Scholte

Hai Lydia,

Dat is een interessante vraag. Ik heb je foto van jou en je dochter op je website bekeken en het ziet er goed uit. En aangezien het past bij je doelgroep, denk ik dat het een goed idee kan zijn om het te gebruiken.

Als ik echter je profielfoto zie in LinkedIn, dan is je gezicht erg klein als gevolg van het met z’n tweeën op de foto staan. Het kan zijn dat je hierdoor de persoonlijke verbinding met mensen mist.

Monique Appels
Monique Appels
11 years ago

Wat is het beste inzicht dat je uit Social Media Secrets seminar hebt gehaald?

Een goede planning betekent dat je niet veel tijd kwijt bent aan social media.

Wat is het belangrijkste wat je hebt geleerd in het seminar?

Dat bloggen geen digitaal dagboek is. Natuurlijk wist ik dat stiekem wel maar had ook altijd moeite met bloggen (ik doe het wel) om het niet persoonlijk te maken.

Wat was er nieuw voor je?

Het MGSPI-systeem

Waren er onderwerpen die je hebt gemist in het seminar? Zo ja, welke?

Nee, ik vond het erg compleet en compact en genoeg stof om mee aan de slag te gaan.

Gisteren heb ik trouwens direct 10 nieuwe volgers gescoord op Twitter en een heleboel mensen ontvolgt. Dat gaat dus de goede kant op …..

Els
Els
11 years ago

Hi Nisandeh,

Vandaag alles opgestart. Alleen het blog moet nog, daar moet ik even voor gaan zitten.

Ik wil net mijn aantekeningen doornemen. Je zit ons achter de broek 🙂

Verder heb ik een vraag. Je zegt… nooit met je logo op je pagina bij bijv. LinkedIn. Maar onder Slenderyouheerhugowaard.nl sta ik met een logo, dat is de startpagina van mijn site. Moet ik daar ook met een privefoto op?????

Laat me svp weten,

Tot zaterdag,
H5
Els

Nisandeh Neta
Nisandeh Neta
11 years ago
Reply to  Els

Hai Els,

Als het gaat om sociale media profielen (Twitter, LinkedIn, Facebook, etc…) raad ik je aan om een foto van je gezicht te plaatsen in plaats van je logo.

Op je website kun je (en zou je moeten) je logo gebruiken. Maar ook hier raad ik je aan om je persoonlijke foto te plaatsen in de “Over ons” sectie.

Els
Els
11 years ago

Ik wil je plas niet bekijken 🙂

Agnes Meijs
11 years ago

Social Media en “op de grens”uitspraken:
Nisandeh zag iets over plassen; ik schreef in Twitter iets over naar bed gaan… zie oernatuur. In het kader van schrijf een remarkable opmerking over het Business Bootcamp en win een prijs.

Het werd deze: Sinds het Business Bootcamp (en het Social Media Seminar) ga ik met Nisandeh naar bed en sta ik met hem op. Hoezo, zo’n invloed? Veel inspiratie! Zie http://bit.ly/bbc-twt.
Ik kon niet meer op Twitter kwijt dat dit natuurlijk figuurlijk is en hopelijk heb ik alleen gezonde interesse opgewekt!!

Nisandeh zit n mijn hoofd, ik krijg alsmaar nieuwe ideeën en voer ze stap voor stap uit. Zoals die twitter account, LinkedIn , klantenlijst en blogs in voorbereiding. Heb nog steeds veel vragen en zal weer present zijn op het Business Bootcamp in febr en had mij al opgegeven voor de Master Entrepreneur in april. Groeten, Agnes

Nisandeh Neta
Nisandeh Neta
11 years ago

I just read this on Facebook, it took me a couple of hours what I could have communicated in one sentence :):
** Twitter = ik moet plassen.
** Facebook = ik heb geplast.
** 4square = hier plas ik.
** Youtube= bekijk deze plas!
** LinkedIn= ik kan heel goed plassen.

Robert Benninga
11 years ago

I sincerely want to Salute & Thank Nisandeh and his entire team for the generosity, intention, excellent content and great assistance given to get each and everyone’s Cyber Show even better on the road.
Bravi, Bravi, Bravissimo!
Robert Benninga (benninga@mindpower.nl)

Edwin glaser
11 years ago

Een van de meeste voor de hand liggende tips welke ik direct ga gebruiken is het bedanken vAn menssn die je volgen mef twitter. Gevolg door het dagelijks zoeken nAAr 10 nieuwe goede twitteraars die echte value geven.

Tot twitters
@3dphoto

Edwin Glaser

Evelien Bos
11 years ago

Het was zeker een heel vruchtbare bijeenkomst. Ik heb veel dingen geleerd, maar het is nu een kwestie van implementeren. Dank je wel dat alle informatie hier nog even overzichtelijk bij elkaar is gezet!

Ed Veldman
11 years ago

•Wat is het beste inzicht dat je uit Social Media Secrets seminar hebt gehaald?

–> Dat het toch goed zakelijk te gebruiken is, ondanks dat velen blijven zeggen dat dit onmogelijk is. Het gaat er alleen om, de manier waarop. Er moeten tussenstappen ingebouwd worden. De resultaten zullen echter beduidend beter zijn.

•Wat is het belangrijkste wat je hebt geleerd in het seminar?

–> De structuur die je moet aanbrengen om het geheel goed te kunnen overzien en daarmee het managen van je Social Media-activiteiten aanzienlijk te vereenvoudigen. Effectiever in minder tijd.

•Wat was er nieuw voor je?
Klout.com was een verrassende. Het centraal stellen van je blog, was niet nieuw, maar bij mij is nu pas het kwartje gevallen. Super.

•Waren er onderwerpen die je hebt gemist in het seminar? Zo ja, welke?
Niet echt. Behalve dan de naam van de app die ons faciliteerd bij het agenderen van blogartikelen.

Bianca Dekker
11 years ago

Ik vond met name de ‘splitsing’ in M G S P I erg waardevol en overzichtelijk. Het andere wat voor mij erg waardevol en praktisch was, waren de links die je kon bekijken voor bijv. een bloq. En het idee van de SQEEZE page vond ik werkelijk fantastisch!!!

Kortom: een zeer leerzame en waardevolle dag!

Martin Ackermans
11 years ago

Het in het seminar Social Media Secrets kort aangehaalde voorbeeld van Mobistar (zonder het uit te leggen) is een mooi voorbeeld van een spiegel voor de ‘Klantvriendelijkheid’ waar bureaucratische bedrijven zich zo op laten voorstaan èn een voorbeeld voor klein(er)e ondernemers om eens nader je Mindset onder de loep te nemen. Bedankt voor het laten ont-dekken!

Ammy
11 years ago

Beste Nisandeh,
Nieuw voor mij was alles over twitter.
Ik had twee belangrijke inzichten. Ten eerste het virale en de multiplicatiefactor: dat anderen over mijn dienst gaan praten. Ten tweede dat een Gift mijn unieke kennis over mijn dienst is in een pdf-bestand. Ik ben al begonnen dit op papier te zetten.
Het belangrijkste dat ik heb geleerd is het besef dat de communicatie die ik kan genereren mij zowel cliënten oplevert als inzicht geeft in hoe mijn dienst wordt gewaardeerd en waarin ik het nog kan verbeteren.
Ik vond het een interessante dag!
Ammy

Tim Petra
11 years ago

Jongens, Meisjes,

Klout.com is het meest belangrijke.
Je kunt nog zoveel moois ontwerpen, schrijven, bedenken, noem maar op. Maar als geen hond het leest: STOP IT!

Dus belangrijk is om te kijken naar de cijfertjes.

Tim Petra

Sandra Sanders
11 years ago

Waar ik me afgelopen zaterdag heel erg van bewust ben geworden is dat ik véél actiever aan de slag moe om contacten te leggen. Eigenlijk moet je daar continu mee bezig zijn. Zoals 10 mensen per dag uitnodigen als LinkedIn-connectie, elke dag 1 LinkedIn-contact een vraag stellen die je verder helpt met je bedrijf en 1 persoon uitnodigen voor de lunch en die het hemd van het lijf vragen.

Of neem Twitter: actief allerlei mensen gaan volgen (10 nieuwe per dag) alleen om ze attent te maken op jouw Twitter (je geeft ze een tikje op de schouder). Na een week of zo unfollow je ze dan weer, maar als jij waardevolle info biedt blijven ze jou wel volgen. Zo groeit je aantal followers. Zo’n benadering zou ik nooit hebben verzonnen.

Ik heb vandaag, maandag, iemand uitgenodigd voor de lunch, een vraag gesteld, iemand als connectie uitgenodigd en heb 22 twitteraars een klopje op hun schouder gegeven.

Marcel Luntungan
11 years ago

Wat ik heb geleerd:
1 Inzetten van MGSPI is top. Kluit.com
2 Het doelen bepalen zodat je volgende vraag is: hoe ga ik daar komen?
Social Media is niet Social!
Hg Mars

Nisandeh Neta
Nisandeh Neta
11 years ago

Hey Marcel,

Ik heb niet gezegd dat Social Media niet sociaal zijn – ik heb alleen gezegd dat het goed is te onthouden dat je het gebruikt als zakelijk communicatiemiddel en je steeds de vraag te stellen “is wat ik ga plaatsen interessant voor mijn doelgroep?”

Hetty Hanekamp
11 years ago

Wauw, ik heb nog spierpijn in mijn vingers van al het schrijfwerk. Dit was pas echt afzien :-).

Wat ik onmiddellijk ga implementeren is de planmatig aanpak en ook hier het denken in doelen. Ik ben 1 1/2 jaar bezig met Social Media en had niet in beeld wat ik er eigenlijk mee wilde behalve het genereren van exposure. Gratis zendtijd. Maar wat heb je er aan als het je geen werk, geen omzet oplevert…….. Het was weer een mooie, effectieve en energie eyeopener. En bovenal was het weer FUN.

Thnx a lot aan Nisandeh, het hele E-team, de andere medewerkers en de deelnemers!

Groeten, Hetty

Tim Petra
11 years ago
Reply to  Hetty Hanekamp

Dank je wel Hetty!

Ik vond het ook weer fantastisch om jullie te mogen inspireren en energizen. Graag tot een volgende keer!

Groet,
Tim Petra

E-Team member