Na Write Your Book – februari 2013

Gefeliciteerd, jij bent vanaf nu auteur!

Ik wil je dan ook welkom heten bij de club van het groeiende aantal ondernemers en professionals die het systeem van Write Your Book in 28 Days ontdekt heeft om succesvol een non-fictie book te schrijven en te publiceren.

Het is belangrijk dat je iedere dag je aantekeningen nog eens doorneemt, zodat je alle waardevolle informatie van dit systeem goed in je geheugen opslaat. Op die manier kun je simpel en eenvoudig je plan ten uitvoer gaan brengen.

Afgelopen weekend hebben we al een start gemaakt met het schrijven van een hoofdstuk van jouw boek. Maar vergeet niet om ook nog je onderwerp te testen bij jouw klanten en het beste onderwerp door de checklist te halen. Alleen het beste onderwerp kan ervoor zorgen dat jouw boek een succes wordt.

Oefen iedere dag de “Writing Machine” om je brein te trainen om je in vijf minuten het beste van het beste te geven voor jouw boek.

En voordat je echt begint met schrijven, maak eerst je blauwdruk helemaal af!

Laat je niet ontmoedigen door eventuele obstakels of gedachten die je kunt krijgen tijdens het schrijven. Kijk dan even terug in je aantekeningen en lees wat ik je heb verteld heb over de mythen.

Obstakels die je gaat tegenkomen, zijn niet meer dan uitdagingen.

Interessant genoeg hebben we uitgevonden dat diegenen die uiteindelijk het meest succesvol waren met deze methode, die mensen zijn die een aantal flink frustrerende momenten hadden in het begin.

Onthoud dat het enige verschil tussen een gepubliceerd auteur en iemand die wil publiceren is, dat de gepubliceerde auteur stap voor stap is doorgegaan om tot het gewenste resultaat te komen.

Aandenken…

Voor de foto’s van de Write Your Book cursus, klik hier!

Aan de slag! 

Een paar praktische zaken om mee aan het werk te gaan:

  • Start je Master Mind groep op! Werk met elkaar, ondersteun elkaar en help elkaar!
  • Zet maandag 4 maart 2013 – 19:30 in je agenda voor de eerste Q&A Livestreaming sessie!
    Een week vantevoren sturen we je een bericht met de praktische informatie hierover.
  • Als jij je hebt aangemeld voor de Business University, dan ontvang je binnen een paar dagen van ons een uitnodiging om lid te worden van de besloten, online Master Mind Facebook groep van de Business University.

Tenslotte: plaats jouw vragen in het commentaarveld hieronder en ik zal zoveel mogelijk van deze vragen beantwoorden in de Q&A sessie.

En dan nu aan de slag met het schrijven van jouw bestseller!

Op jouw succes, Nisandeh

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
83 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Franciscus Ockhuisen
8 years ago

Ik zou het fijn vinden als de Q en A antwoorden nog ergens na de live-streaming sessie te vinden zijn. Ik heb op de avond een cursus zodat ik het moet missen. Ik hoop op een oplossing.

Arineke Elsenaar
8 years ago

Bij het zoeken naar bestsellers over mijn onderwerp : ‘het voorkomen van verzuim’ ben ik geen boeken tegengekomen die qua inhoud mijn onderwerp behandelen. Nu vraag ik mij af of ik dat positief of negatief moet interpreteren?

Coen Tuerlings
Coen Tuerlings
8 years ago

Hoi Arineke,

Er zijn wel rapporten over ziekte verzuim te vinden op internet.
Die zijn misschien ook heel waardevol.

zie bijvoorbeeld

stvda.nl/~/media/Files/Stvda/Brochures/1990_1999/1991/19911200.ashx

nivel.nl/sites/default/files/bestanden/Rapport-Ziekteverzuim-verpleegkundig-verzorgend-personeel-verzorgingshuizen.pdf

dissertations.ub.rug.nl/faculties/gmw/1994/l.e.m.hopstaken/

Succes 😉

Anne Buiskool
8 years ago

Question:
Can someone tell me where I can find the promised Facebook group? Nisanneh told us we were going to get a link for a closed group,

Mark C Hoogenboom
8 years ago

I’ve been working on a book during the Write Your Book in 28 Days course, but now that does not seem the right first book. It looks like the third. Nice for a series. But working backwards to find the first book does not prove to be as easy as I thought (I have one now, but how to know this is the one).

What approach would you recommend to verify that my current first book it a good one (not the perfect one, or the only one, but a good one)?

Saskia van Velzen
8 years ago

Ik hoop dan maar dat ik een van die mensen ben die straks supersuccesvol wordt. Sinds ik de derde dag van de cursus bedacht dat ik niet moest schrijven voor een hele nieuwe doelgroep, maar vooral voor de doelgroep waar ik toch al in zit (leuk die marketinglessen) ben ik wel helemaal het spoor bijster. Mijn prachtige titel, onderkop, blueprint, pfff weg.

Toevallig las ik zojuist een zin van Robert Kyosaki, “het is niet het hoe, maar vooral het waarom je iets doet.” Dus ik ben nu de typewriter aan het gebruiken om mezelf te vertellen waarom ik dit doe. Misschien dat dit helderheid geeft.

Het oefenen met de typwriter is trouwens erg leuk. Ik whatsapp over een weer woordjes met Pauline die ook de cursus heeft gedaan. Zo houden we elkaar scherp en het is leuk om voor iemand anders 3 random woordjes te verzinnen. Blijven spelen!

Didier Dohmen
8 years ago

Beste Merlijn,

Wat een geweldig idee van jou!
Dank voor het meedenken.

Mijn werktitels zijn als volgt:

1. Hoe word ik leidinggevende bij een grote zorginstelling?

2. Omgaan met onbetrouwbare collega’s bij een zorginstelling

3. Hoe word ik effectief als leidinggevende bij een zorginstelling?

4. Hoe doorbreek ik het glazen plafond van een zorginstelling?

5. Omgaan met emoties tijdens het werken bij een zorginstelling

6. Stress van medewerkers bij een zorginstelling

7. Hoe werk ik optimaal samen met collega’s binnen een zorginstelling?

8. Welke bedreigingen en kansen zijn er in mijn ontwikkeling binnen een zorginstelling?

9. Financieel management voor non financials binnen een zorginstelling

10. ………………..

Ik ben benieuwd welke van deze je het meest aanspreekt, welke als tweede en welke als derde?
Als dank voor je top 3 zal ik je belonen met een exemplaar van mijn eerste boek!

Hartelijke groet,

Didier

merlijn smeele
merlijn smeele
8 years ago
Reply to  Didier Dohmen

hi Didier,

in volgorde:7, 3 en 5 spreken mij het meest aan.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt…

Succes met je volgende stap!

Merlijn

Hellen van Knippenbergh

Hi Nisandeh,

I didn’t ask my network for topics by mail. I talked a lot with people and I notice a need for my topic, van huilbaby naar gelukkige baby in 30 dagen. is that also OK?

Most books talk about how to get a baby to sleep. I’m helping the parents while the baby is awake and offer them a treatment to reduce crying a lot. Also when they should sleep.
It a way to develop the brain like nature has planned it in every baby.

The first part and last part of the book should also have 15 statements? In your book Leef Lekker it is also a lot shorter.
I think I will repeat myself to often when I need 15 statements.

looking forward to Monday!

Jolanda Zeggelaar
Jolanda Zeggelaar
8 years ago

Hi Nisandeh,

My questions:
1) Shouldn’t we get an invitation for a facebook page?
2) The books we had to buy, do we have to read them before, while or after we write the book?

Greetings, Jolanda

Roland Scholten
8 years ago

Ik ben na de training een paar dagen met mijn gezin op stap geweest. Genieten van een korte powervakantie.

Nu ik terug ben, heb ik ontzettend zin om te gaan schrijven. Maar ik ben niet in de val getrapt om de outline en de blueprint af te maken. Ik heb een korte vragenlijst gemaakt en uitgezet bij de doelgroep. Let the target audience choose what you’re gonna write about.

Ik heb mijn doelgroep gevraagd om contactgegevens achter te laten zodat ze later bij kunnen dragen aan het boek door het aanleveren van praktijksituaties of lezen van het manuscript. Uiteraard heb ik voor die bijdragen een gratis gesigneerd boek (1e druk!) in het vooruitzicht gesteld.

Wauw, it feels great to be an author!

Moara Daniëls
8 years ago

Hi Nisandeh thank you for inspiring.

I have 2 questions

1.I found technology and you suggested to write one chapter about the created technology in general. I did succeed in making the outline of the 5 of the 6 power words (chapters) but I really get stuck while writing about technology in general. Could you give me advice how to handle this?

2.Then I struggle with only one power word, I’m not able to find 15 points to write but skipping of changing is not an option for me because it’s a part of the technology. Is it ok to use less than 15 points?

Didier Dohmen
8 years ago

Beste Merlijn,

Hierbij de top drie wat mij betreft:

3 How to share and realize your business idea. Make it happen!
7 How to transform your business idea into a clear vision.
10 7 steps to distinguish your business with a visionary road less travelled.

Ik ben benieuwd voor welke van deze drie je zult kiezen?
Alvast dank voor je reactie.

Hartelijke groet,

Didier

Merlijn Smeele
8 years ago
Reply to  Didier Dohmen

Hi Didier,
Dank voor je top 3!
Om de anderen niet te beinvloeden bij het maken van hun favoriete topic(s) wacht ik nog even met het bekendmaken van mijn keuze:-)

Ik heb je andere berichten gelezen. Als je iets meer schrijft over jouw topic lijst en doelgroep kunnen wij je wellicht (op weg) helpen?

Hel veel succes en ik laat je binnenkort mijn topic keuze weten.
hartelijke groet,
Merlijn

Leni Minderhoud
8 years ago

Just to share something. On LinkedIn I came across somebody in a discussion and because we found the subject both interesting to develop further, we connected. When emailing we found out that we were both busy with writing a book for the same target audience… First I thought ‘oh no, ..’ But discussing further on the topic, both topics can go along easily and will strengthen each other. He did already some research and interviews with authorities and is very much willing to share and work together. So, this can happen as well and it wil really help me further and get me in contact with the right persons and authorities. Isn’t that great?

Frank Schalkwijk
8 years ago

Hi Nisandeh,

Great to talk with collegues about a potential book!

My question to you, what to put on the book flaps and the back cover when finished? I do not rember that we addressed that topic during the course. It must be marketing stuff.

Thanks

Frank

Anne Buiskool
8 years ago

Oke daar gaatie dan; Vandaag planning gemaakt.
1 maart Blueprint af
29 maart t/m 3 april naar Terschelling of katwijk ? om te schrijven
2 mei Manuscript af
24 september bookparty (internationale dag van het hart.)
Is dinsdag een goede dag om een bookparty te houden?

Hierbij ook de bijzondere dagen van 2013; voorall.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=234&Itemid=95

Yes Julita, can you show me where I can find the lists on Amazone that nisandeh was talking about. Where do i fill in my words; (family, conciousness, parenting, education, buddhism

Robin Draak-Tombroek
8 years ago

Hi Nisandeh,

How ‘strict’ is your rule on the number of chapters and pages within those chapters?

I find that in stead of 18 (20 – 2), 12 (14 -2) suits my book better, and also I need more than 10 pages per chapter (15).

Is 15 pages too much to read?
Is 12 chapters too few, to offer value?

Cheers,

Robin

Anne Buiskool
8 years ago

Dear Nisandeh and all authors
Thanks for this valuable content. Love it.
Made some nice decisions this weekend that gave me room for new movements.
Monday evening I sat with my Open Circles buddy Marjolein Kalter, who specially came at my home to rehearsal my notes. On Tuesday we had our first mastermindgroup meeting planned and I talked with Rene van Esch about how to use the mastermind group best. Yes great! My working title is: Een luisterrijk gezin, 7 stappen naar bewust ouderschap. My technologie is LUISTER, which is in the title and a core isue in the book. The allready existing dialoog I am going to use needs to be talked over with my Zen teacher. He allready knows about it and loves it. Have a Skypecall with him next week. So far I am on track. But now the hard part ; I am so bad at searching……It took me half an hour to try Amazone…who can help me find the books in my area. I do not know how and where to search……and for the rest……..time is eating my days full of necessities…. But I wil be on track. Today is the planningpart of the whole book in my agenda. Have a nice day and lets help eachother. I am available for ‘sparring’ about your topic

Merlijn Smeele
8 years ago
Reply to  Anne Buiskool

hi Anne,

mooie krachtige technologie heb je!
Goed plan om de opzet vd Mastermindgroep te bespreken voordat je met elkaar aan de slag gaat. Wij hebben net onze 1e kennismaking gehad.
Lijkt me zinvol om voor elke Mastermind een agenda en duidelijke structuur te hanteren (en een datum te prikken waaraan iedereen zich committeert.:-)
Wie heeft er nog tips hiervoor?

Het zoeken naar titels en inhoudsopgave op Amazon.com valt mij ook niet mee en ik hoor dat er meer mensen meer struggelen. Nisandeh zou je hier nog iets meer tips voor kunnen geven?

Anne als je feedback wilt geven op mijn 10 topics zie elders op deze pagina) dan houd ik me aanbevolen!
Veel schrijfplezier!

Anouk Brouwer
8 years ago

Hi Nisandeh,

Thanks for sharing so much valuable information, it was a great weekend.

I have a question about the 15 points of one chapter.
There is one point I think is too big for only the 200 words. Can I make this point ‘bigger’ to give it two or three spaces? Something like:
– …’point’…
– what if …’point’… stays after (…)
– what if …’point’… still stays after (…)

I think it’s kind of fun and it suits the book I want to write. Wthat’s your opinion?

Anouk Brouwer

Klaas van Oosterhout
8 years ago

I started with asking my students and students of other trainers about their top 3 topics out of a list of 10.

It might be possible that number 1 won´t be the number 1 that I had chosen during the seminar…

Besides that it looks like I have to write more then 1 book… what a shame. hahahaha.

Now the question, would it be possible to receive the Blueprint you gave us as a PDF, so that I can go to a company to print it?

Nisandeh Neta
8 years ago

Klaas, the blueprint PDF is just a few lines above in the text of the page – look for a blue link in the sentence: ‘En voordat je echt begint met schrijven, maak eerst je blauwdruk helemaal af!’

Klaas van Oosterhout
8 years ago
Reply to  Nisandeh Neta

Awesome. Thanks again.

Jennifer Gomperts
8 years ago

I have an outline of the book. I changed the process a bit to fit my brain pattern which is a bit different than most people.
This will be a challenge for me in the established design world with all the rules, processes and myths.

By writing from my experiences as a User Interface Designer for applications I just realized that I’m breaking the rules big time.
And I’m writing about it in my own funny way. Very cool.

I have bought and am reading the 10 books. But it’s a tedious and boring read. All of them. So I want to do it differently.
More salsa picante 😉

Up until now I don’t have any questions, but they might pop up tomorrow…

Anne Buiskool
8 years ago

By the way…nice birthdaypresent! Q&A Livestreaming sessie! on 4 march. Will have a birthday diner made by my sister…will see how to handle this. Love it.
Anne

Saskia van Velzen
8 years ago

Dear Nisandeh,

I have two books in my head. The first blueprint is almost ready and next weekend I will write it. It is small, an “Ankertje” of 90 pages, 230 words/page. The next one will be written next month. They are in the same area but with a different view. How do I offer these books to the publisher? Together?
I already got the tip to just offer one and let the publisher know that the other one is also in production. But I would like to hear your comment please.

By the way, I got really stuck when I changed my perspective of the target audience during the course. But finally it hit me, I just had to ask them. So I asked all the people who already downloaded my free e-book, thinking they would know what they want to read. And they are my audience. I was overwhelmed by the speed, quantity and the quality of the aswers. It works 🙂 Ofcourse I promised them to send them a signed copy, and keep them posted during the process.

Mariken van de Loo
8 years ago

Ik heb gedaan wat niet mocht…. herlezen… Maar ik ben toch blij dat ik het heb gedaan. Ik had een heel hoofstuk geschreven, en had niet het gevoel dat ik de kern had geraakt en tevens een paar keer hetzelfde had geschreven.

Mijn vermoeden klopte. Nu is dit wel een hoofdstuk waarin de paragrafen echt op elkaar volgen als een doorlopend verhaal en dat is wat anders als je bijvoorbeeld verschillende punten behandeld die iets wat los van elkaar staan. Dan werkt de methode van schrijven obv de 3 powerwords prima.

Hoe kan ik dit beter ondervangen? Als ik terugkijk, kloppen de pragrafen en de powerwords en toch moest ik echt alles herschrijven om er een logisch verhaal van te maken.

Daphne Vrolijk
8 years ago

Thanks Nisandeh for the inspiring and motivating training and this info. You overdelivered again 🙂

My question:

I found out that my acronym is already a book title (and the word appears often in her book), although the author doesn’t use it as a technology. Can I still use the acronym as my technology?

Have a great day,
Daphne

Nisandeh Neta
8 years ago
Reply to  Daphne Vrolijk

If it’s in the same field as yours… Daphne, I wouldn’t use it.
It will take you another hour at most to come up with a new technology…

But if her area is totally different, and she’s not using it as a technology… you’re probably fine.
Make sure, though, to check if she didn’t registered the word as a trade mark, etc…

Daphne Vrolijk
8 years ago
Reply to  Nisandeh Neta

Thanks Nisandeh for your quick reaction!

Unfortunately yes, her book is indeed quite in the same field as mine 🙁 And althought there are some other books with the same word in their title I will search for a new acronym…

I will juggle with letters again, it’s fun! 🙂

Robin Draak-Tombroek
8 years ago

Nisandeh,
Another question, regarding the mastermindgroup:

Our group has not been able to set a date for the first meeting yet, which frustrates me, but regardless to that:
I think I remember you telling us that we would receive some kind of template for the agenda of these meetings, in order to helping us.
Am I correct? Will we still get that from you?

Cheers again,

Robin

Leni Minderhoud
8 years ago

Reading all these questions is already answering a few of mine. Tried to work in between ‘normal’ work on this, but that does not work, so starting soon in march with a blocked week. A general question is where in the order of all priorities of my business do I put writing a book. I have a feeling that it can be the best promotion and business card as you said (or Roy M). But with an increasing number of clients, and still to implement other big actions, it is hard to find time.

A few questions for now or tomorrow:

1. The topic for my book was already in my head and quickly set during the training. This is based and inspired on themes of past sessions with clients/target audience. But it feels I have to ASK them anyway. Not ten topics but within the topic, what the problems/questions are. Or do you think it is wiser in this stage to ask anyway to choose 3 of 10 topics? And use other topics for the series? Or ask the two questions in one questionnaire?

2. Are you using certain software as questionnaire? Any recommendation?

3. When do I read the 10 bestselling books on the same topic as mine? I remember you said before the bleuprint as it defines the content of the chapters?

Looking forward to tomorrows session!
Leni

Annette Polman
8 years ago

Hi Nisandeh,

My question for tonight:
The only way for me to write 200 words in 5 min, is to only write associative. That makes me go everywhere and I end up with text which has nothing to do with the subject. Somehow i need to create a better picture in advance, with the three powerwords, that keeps me focussed. How do I do that?

Thanks!
Annette

Anne Buiskool
8 years ago

HELP
Hallo schrijvers…eh bestselling bookschrijvers
Hier ligt het even stil. (Maar wees gerust ik laat me niet weerhouden, I stay in line:-)
Één van de redenen dat het stil ligt is dat ik een huisje in het bos bezit (gemeente Baarn) (met een bizar verhaal) en dat ik daar een nieuwe huurder voor zoek. Vind ik die huurder niet dan heb ik een heel groot probleem. Dit huisje zou ook uitermate geschikt zijn om te huren voor het schrijven van een boek:-)
Een FANTASIE die ik net kreeg: Een aantal mensen huren hem 1 maand of langer:-)
Mijn vraag is of jullie met jullie netwerk mij willen helpen met deze kwestie?
Om diverse redenen kan deze oproep niet via de social media.
Iemand met een groot twitternetwerk kan het anoniem doorgeven. Oh wat zal ik dankbaar zijn als dit opgelost is. Neem even contact met mij op als je meer wil weten. Het is echt een geweldige plek!

Esther Groenewegen
8 years ago
Reply to  Anne Buiskool

Hoi Anne,
Ik ben wel benieuwd naar jou huisje in het bos.
Zou je mij kunnen laten weten of ik het huisje kan huren. Een maand is een beetje lang maar een week is wel een optie. Hoeveel mensen kunnen er in het huis?
Ik hoor graag van je!

Groetjes Esther

Leni Minderhoud
8 years ago
Reply to  Anne Buiskool

Dag Anne, ik wil hier wel aan meewerken. Als je me een bericht stuurt via LinkedIn. Wil ik wel anoniem sharen en op Twitter zetten een aantal keren de komende tijd. Ik heb redelijk wat volger.

groet
Leni Minderhoud

Merlijn Smeele
8 years ago

hi successful writers!

I have no clients for my new service yet. As I focus on MKBers who want to clarify and share their vision / ideals by means of a visual story, you are my target audience. So I’d like to ask you all to respond to the 10 topics (and titles) I’ve chosen. Which is your favourite?Thanks a lot!
Sure a free copy is yours when you respond:-)

1 How to share your business idea and make it a success. Let’s go visual!
2 The selling power of visual storytelling.
3 How to share and realize your business idea. Make it happen!
4 I see and let you see what you can’t see yet. How to make your business visual in 7 steps!
5 How to turn your business idea into a visual success in 7 steps.
6 How to transform your business idea into a successful story.
7 How to transform your business idea into a clear vision.
8 How to run your business as an exiting journey & how to take your client with you.
9 How to show and share your business idea. More success by choosing a road less travelled.
10 7 steps to distinguish your business with a visionary road less travelled.

Coen Tuerlings
Coen Tuerlings
8 years ago
Reply to  Merlijn Smeele

Hi Merlijn,

For me nr 7 is the most appealing topic.

‘How to transform your business idea into a clear vision’

I personal would change it in;
‘How to create a powerful clear vision from your business ideas’

Succes…

Merlijn Smeele
8 years ago
Reply to  Coen Tuerlings

thanks Coen, good alternative!!

Brigitte Buis
8 years ago
Reply to  Merlijn Smeele

Hallo Merlijn,
Nr. 6 en nummer 10 spreken mij het meest aan?

In de 10 titels vind ik het moeilijk om te bepalen waar visual op slaat. Of het gaat om een zichtbaar succes van de business of om succes te behalen met visual business. Daar worstel ik mee.
Tot gauw. Brigitte

Merlijn Smeele
8 years ago
Reply to  Brigitte Buis

hi Brigitte, dank voor je feedback en verhelderende vraag:-)

Het gaat om het zichtbaar maken van jouw business idee zodat je dit succesvol kunt delen met jouw doelgroep.

Didier Dohmen
8 years ago

Dear Nisandeh,

First of all I want to thank you for the very inspiring weekend and everything you shared with us.
I am still not shure about the topic I am going to write about.

First I was planning to write about perfomance management of health care organisations.
After getting feedback of my co-authors I changed my mind.

I am planning to write about personal development of high potentials in the health care sector.
I am going to share my own experiences with young professionals between 25 and 40 to help them achieve maximum results in personal development in the health care industry.

Would you be so kind to give me some feedback on the topic I am planning to write about?
Thanks so much in advance.

Greets,

Didier

Nisandeh Neta
8 years ago
Reply to  Didier Dohmen

You’re asking feedback from the wrong person, Didier.

The only person that can give you any valuable feedback is your prospective reader/client.

It’s time to get to work and ask THEM.
Remember the 10-topic survey…?

To your success, Nisandeh

Didier Dohmen
8 years ago
Reply to  Nisandeh Neta

Dear Nisandeh,

Thank you for your quick reply on my question.
I will ask my target audience about ten possible topics.

It is going to be a little bit difficult to find the right audience for my book, but I will try byposting the ten topics on my LinkedIn account.
I will inform you about the results.

Have a good weekend.

Greets,

Didier

Coen Tuerlings
Coen Tuerlings
8 years ago
Reply to  Didier Dohmen

Hi Didier,

I’m a professionals (not between 25 and 40 😉 in personal development in the health care industry.

You can send me the topics and I’ll give you feedback on them.

Greetings Coen

Leni Minderhoud
8 years ago

I am grateful to attend your training Nisandeh, and for all other inspiring people. First day the idea and technology was there in a few hours. Before I had ideas for that direction and it was clear immediately. So I have no questions at the moment. Just have to start asking my target audience, writing and do research. I blocked a few days in my agenda for march. For me it is better to go elsewhere, not writing at home, so I am planning that to go to the Waddeneilanden or smthing like that. That is a bit of the romantic side…;-) All the rest is : Meters maken!

I recognize the struggle of Anne with Amazon. Found some titles but I could not find out if these books are bestsellers. How do I find out?
Now I dig in my memory on books I know by heart .

Warmly
Leni

Naomi Dongelmans
8 years ago

Thanks for the info and for the PDF, I need it since I have to rewrite already…
And btw… cool pictures!
Don’t have questions right now, but look forward to the Q&A.

Anne Buiskool
8 years ago

Question for the Q & A on 4 march, although I am not sure how to be there. I come from work at 19.30 and will find my family in my home who prepared my birthday diner….so???

Question 1 Whenever reading the books in my area of expertise (found on amazon.com) what do I have to focus on besides the common issues in all the books?

Question 2 I did not get enough answers about the subject of my book. Those who heard about it said it is going to help a lot of parents and children, but it still does not feel supported enough. How and where can I listen to my audience?

Can we listen to the call from 4 march afterwards?

And for those that want to react:

De werktitel van mijn boek is: Een luisterrijk gezin, 7 stappen naar bewust ouderschap.
Een boek waarin men leest hoe je van reactiepatronen naar wijze/juiste/volwassen antwoorden komt.
Een boek wat luisteren voorbij ideeën, meningen, gedachten en overtuigingen als onderwerp heeft. Geschreven met de hulp van een Zen leraar vanuit het boeddhisme.

Christine Roos
8 years ago

Hoi iedereen,

Ik zou graag even mijn VREUGDE met jullie willen delen:

Ik heb net een heel belangrijke STAP DOOR MIJN ANGST gedaan.

Ik heb een lijst met 7 thema’s voor mijn eerste best-selling boek naar mijn klanten gestuurd – Yeah!

Al sinds de workshop was ik er heel bang voor dat te doen –ik heb zo veel negatieve gedachten erover in mijn hoofd zitten (“ze zullen dat vervelend vinden”, “ze zullen denken dat ik gek ben”….)

En nu ben ik ermee begonnen.

En het is nu niet eens meer zo belangrijk of ik antwoorden krijg en hoe vele antwoorden ik ontvang.

Het belangrijkste is dat voor dit stap heel veel moed nodig was, en door het te doen voel ik hoe mijn kracht, mijn energie en mijn moed groeien.

WAT MIJ ECHT GEHOLPEN HEEFT IS:

– ik ben moe, dus denk ik op dit moment niet zo veel
– lekker die blog bijdrages van jullie lezen en daardoor aangemoedigd te worden

Anja Leinders
8 years ago
Reply to  Christine Roos

Gefeliciteerd Christine met deze belangrijke stap!
Nu kan de bal aan het rollen gaan.

Evguenia Kouznetsova
Evguenia Kouznetsova
8 years ago
Reply to  Anja Leinders

Hoi Arinneke,
ik kan me bijna niet voorstellen dat er geen boeken zijn over verzuim en het voorkomen ervan. Misschien moet je de zoektermen wat algemener houden. Ik had hetzelfde probleem eerst met mijn onderwerp, maar zoektermen aangepast en inmiddels meer dan 10 boeken gevonden. Ik zal voor je ook even kijken op bol.com en amazon.
Succes,
Evguenia

Coen Tuerlings
Coen Tuerlings
8 years ago

Hello Nisandeh,

I’ve got a question for the Q&A session about book writing software.

I’m a fan on digital production, so I organize the blueprint, writing, editing etc on my laptop rather than on paper. I’ve research some software and one of them called Scrivener looks great. Here are some screenshots on my first setup.

books.soundfulness.com/scrivener/scrivener-corkboard.png
books.soundfulness.com/scrivener/scrivener-outline.png

Before I’m going the do the hard work on ‘filling the blancs’
Can you share you experience with book writing software?

Coen

Frank Schalkwijk
8 years ago
Reply to  Coen Tuerlings

Looked at scrivener. Looks promissing!

merlijn smeele
merlijn smeele
8 years ago
Reply to  Coen Tuerlings

hallo Coen,

goede tip! handig dat je de free trial 30 dgn kunt proberen en dat alleen de dgn geteld worden dat je het programma daadwerkelijk gebruikt.
na 28 dgn ben je immers klaar met je boek:-)

Succes!
Merlijn

Didier Dohmen
8 years ago

Dear Nisandeh,

I used the writing technique to write my blogs and I teached it to people I’m coaching to write their blogs.
The writing technique delivers great value and I get a lot of response on my blogposts.

For me the difficulty is to start writing a book instead of short blogs.
I’m still thinking about the outline and if I am able to deliver value to my readers.

On fulfilling what my audience want I don’t get enough response.
I had 9 possible titles and asked my audience if they could respond to my research for my question which title would be first, second and third and left them a possibility to give one more title.

In return for their answers I offered them a copy of my book.
I had a mailing list of 150 people but only received one response on my research question.
Can you help me getting more reactions on the research for the title question?

Thanks in advance.

Greets,

Didier

Chantal van Arensbergen

Mijn mastermind groep heeft me enorm geholpen om de knoop door te hakken: wat ik in 1 boek wilde doen, worden nu 3 boeken!
en dat in 25 minutes MasterMind. Tot vanavond onlne.

Didier Dohmen
8 years ago

Beste Robin,

Met het maken van de afspraak met je mastermind groep help ik je graag.
Geef me de zes e-mail adressen en ik garandeer je dat ik de afspraak in één week voor je regel.

Ik hoor graag of je van mijn aanbod gebruik wilt maken.
Dat het kan heb ik bewezen met mijn eigen groep van 7 personen.

Hartelijke groet,

Didier Dohmen

Didier Dohmen
8 years ago

Beste Chantal,

Wat een geweldig resultaat van de mastermindgroep.
Wil je ook met ons delen hoe je tot dat resultaat bent gekomen?

Hartelijke groet,

Didier Dohmen

Chantal van Arensbergen

Hello Nisandeh and colleagues bestselling authors,

It was an eye opener for me that writing is also a mechanical (and not necessary an inspiring) activity. But today I had inspiration also and I rewrote my table of content in 1 hour! Without thinking!!!-:)

Question:
My bestseller book is About empowerment in cure and care sector. First part is About clients and patients perspective. Second part about professionals who work in cure and care sector. Third part is about clients and professionals working together.

This van also be a serie of 3 books… But i think THE power now is that I include these perspectives in 1 book. Is unique selling point.
Please some feedback about this.

Thx! Chantal

Annemieke Kegel
8 years ago

Dear Nisandeh,

Ideas and a pen! That’s all I need to start now!!

Our blueprint is half way. My partner and I write the book together.

I interview him with this recording machine we just bought. I think it’s called Olympus. I’m not sure because he carries it with him all day to try and catch his brilliant thoughts on it 🙂

Then the Olympus is going to translate it into a tekstdocument and I will fit it in the blueprint that we made.

We still use all the exercises I did in the “Write your book in 28 days” and write (or talk in this case) quick and stop before the blubber comes.

Our goals are set:
21 february: Blueprint
21 april: Manuscript
31 august: Bookparty!!!

There I said it!

Even though I was in a really dangerous situation on Saturday-evening driving home through the snow, it didn’t stop me from coming back on Sunday. So nothing will stop me from writing the book either!

To everyone: enjoy writing the book and let’s stay in contact about it!!

Nisandeh, Thank you for the inspiring lessons!

I’ll be back 🙂

Christine Roos
8 years ago

Dear Annemieke,

That is a challenging schedule – congratulations for setting yourself high goals!!

And thank you for communicating and sharing your timeline with us. I’m sure it will help you achieve your goal.

And – I’m finding it very inspiring and in a moment I will do the same:

WRITE DOWN DEADLINES FOR DIFFERENT STEPS IN MY AGENDA.

hartelijk bedankt, Annemieke!!

Christine

Frans Hendrikx
Frans Hendrikx
8 years ago

I encountered an inconsequence.
in one of the type writer rules:
3 words
one of them at first to start with, the other two in the first paragraph.
When i compare the rule with the actual writing in some books (including Elements of Success) this rule is often obstructed.
Do you have to start with a noun or not?

Nisandeh Neta
8 years ago
Reply to  Frans Hendrikx

Hi Frans,

For the Writing Machine to work – keep to its simple rules.
YES – 3 power words – one of them as the first one, and the other 2 in the first paragraph.

When you edit the book – things might change.
And that’s OK.

Frank Schalkwijk
8 years ago
Reply to  Nisandeh Neta

Even adding the word of ‘the’? 😉

Anja Leinders
8 years ago

Meteen na de Write Your Book ben ik aan de slag gegaan en heb ik mijn doelgroep de vraag gesteld welk topic het meest aanslaat. Inmiddels heb ik meer dan 300 reacties binnen. Voldoende om het een representatief onderzoek te noemen lijkt mij…
Ik kijk uit naar de Q&A sessie!

Merlijn Smeele
8 years ago
Reply to  Anja Leinders

hi Anja,

fijn dat je zoveel reacties hebt gekregen!
Ik hoop van jou en alle anderen op deze pagina ook iets meer feedback te krijgen zodat ik ook verder kan met mijn volgende stap!

Bij voorbaat dank!
hartelijke groet,
Merlijn

Esther Groenewegen
8 years ago

Dear Nisandeh,

I have so many questions I am struggling with:

I am wondering if it is a good idea to write on paper instead of the computer. Until now I did everything on paper and it feels good to do the writing machine with pen and paper.

I am working on my outline and blueprint at the same time. Is this a good idea?

I also bought the books I could find about the topic and I am reading them at the same time I am working on my blueprint and outline.
It depends on the time of the day what I do. Early in the morning it is nice to work on the blueprint. Later in the day it is better to work on the outline. In the evening it is better to read the books.
It is very confusing sometimes.

When I get confused I just go back to my notes and keep on going and follow the rules. Writing Machine, 3 power words, 5 minutes, don’t read it. I didn’t read it back but it is so tempting to do so. Now I don’t know if it makes any sense. I keep on going and try not to let it bother me. But I have a feeling I don’t know what I am doing. Can you say something about this?

What i do find out is that I am going so much deeper in the topic than I would ever imagine. This is very nice!

Because I am so passionate about it, it is much easier to find people that can help me. It’s like they find me instead of me finding them.

I also have a question about my technology:
Now my technology is TOPSPORT. The title of my book will be: Raising Kids with R.A.D. is TOPSPORT.
Topsport is the positive metaphor I want to give in the book about the diagnoses. But maybe you think this word is to long?

An other problem I have is that when I am doing the writing machine from my blueprint I find it very hard to use my ‘topsport sauce’ into the content. Is it possible to write the content without the technology and just concentrate on the content and then when I am starting to put the writing in a word document on the computer add the topsport sauce over it later?

What I did with the chapters is that the first 10 chapters I explain what is means to have R.A.D. and than in the last 10 chapters I want to use the technology and write about what you can do about it. I hope this is a good way to structure my book. What do you think?

And because the content of the last 10 chapters are much easier to write for me, I started with these chapters first. Is this a good way to write?

For the first 10 chapters I am finding out ways to get the content together and write it in a simple way. I hopefully will attend workshops for professionals about this topic later this year. Is this a good decision or do I make it to confusing for myself? Should I stick to content from the books that I read?

This is maybe a stupid question, but early in the morning I do the writing machine with the parts that are ready in the blueprint. I do this by hand and keep them in a map. Is this my book? It feels so not ready then… Or is this the first version of my book? Will I be able to work on it later when I put it in the computer?

Sometimes it feels like a too big of a project for me and I get insecure again, hope to feel more at ease after the Q&A!

Looking forwards to your Q&A on Monday!

Esther Groenewegen
8 years ago

After sending my questions I found out one of my mistakes already. First finish your blue print and then start writing….

Thanks!

Inge Orlemans
8 years ago

Just returned from a week Egmond aan Zee, to write my blueprint. It felt good being alone with the dog. Daily routine: early rise, 2 hours walking with the dog, freshly home, cup of coffee and then… writing. It was so good to litteraly KNOW what I want to write. it is all in my head. Chapters came out, paragraphs, 3 words. Sometimes not but that was no problem. There was always Amazon.com to find nice book, read the first chapters and order them.

My book, about how to lower back pain with the STER method is growing steady.

I already see my book in my imagination. I tell friends about it and people ask me “how is your book doing”

well my book is doing fine.

Next wednesday first mastermind group. Wish you all well

warm regards,

Inge

Esther Groenewegen
8 years ago
Reply to  Inge Orlemans

Hi Inge,

Een week in Egmond aan Zee, heerlijk! Dat moet zeker een geweldige ervaring zijn geweest! Een week lang bezig kunnen zijn in alle rust samen met je hond!
Ik vind het lastig om tijd te vinden voor mijn boek. Vroeg in de ochtend zijn voor mij de beste uren om iets te schrijven. Maar stiekem denk ik ook aan een weekje ergens in de natuur. Wie weet kan ik ook zoiets regelen.

Warme Groetjes Esther

Christine Roos
8 years ago
Reply to  Inge Orlemans

Hi Inge,

Thank you for your inspiration. It’s great to read how smoothly you are getting on.

In contrast to you, I am struggling, with mindfuck most of all:-)

At this moment I am quite jet-lagged, very tired and my brain’s not working well. I guess that is just the best position to be in to work on the book:

NOT THINK, JUST DO IT.

heel veel success, tot ziens
Christine

Anne Buiskool
8 years ago

Question; can someone help me how to search on amazone.com

Julita
Julita
8 years ago
Reply to  Anne Buiskool

Dear Anne, our blog is moderated so there is a slight delay in comments showing up. Both your comments are now on the blog – many thanks you for your contribution.

Regarding your question, I am happy to help you with searching on amazone.com, please let me know what specifically you would like to know.

Monique van der Schans

Nisandeh,

I really enjoyed the Write Your Book training and came home with several ideas for the title of my book. A few days later I still have not made up my mind. I guess I ‘must’ go on writing because I am in the flow. What is your suggestion?

How did you document your written pages? Did you use one Word document per chapter? Or just one Word document for the whole book? Or do you have some other filing system?

Wilko van der Ploeg
8 years ago

Ik had de outline voor het boek al vrij snel, omdat ik wist wat ik wilde schrijven. Tijdens de marketing sessies bedacht ik me echter, dat om je boek echt een succes te laten zijn, het wellicht goed kan zijn om op voorhand de content zo in te delen, dat het meer waarschijnlijk is, dat bepaalde mensen hun endorsement zullen willen geven… dus weer helemaal op nieuw beginnen, mijn whiteboard hangt nu vol geeltjes.

Ondertussen de writingmachine gebruiken om te oefenen. Natuurlijk doe ik dat op mijn eigenwijze eigen manier… in plaats van een willekeurig verhaaltje te bedenken, bouw ik voort op het voorgaande.

Ik schrijf dus mijn stukje…en kijk er niet naar. De volgende ‘sessie’ lees ik het en bedenk mijn vraag. Bijvoorbeeld -niet uit de praktijk- wanneer ik mijn stukje ben geëindigd met ‘Hij stond stil bij het voetpad’ zou de vraag kunnen zijn ‘wie zag hij aan de overkant’. Vervolgens pak ik een boek (Op dit moment ‘De Beproeving van Stepen King’, lekker dik dus veel powerwords), kies drie woorden en schrijf verder… Het leuke is dat ik op deze manier blijf schrijven… ik wil weten hoe mijn boek afloopt!

En wat mij ook leuk lijkt… wanneer op die manier mijn fictie boek is geschreven, het een succes is geworden en men vraagt ‘Hoe ben je op het idee gekomen, dit boek te schrijven’, ik heel nonchalant kan antwoorden: ‘Ach, het is eigenlijk het bijproduct van een boek wat ik echt belangrijk vond’