Social Media Master Class – december 2013


Gefeliciteerd met je keuze om naar de Social Media Master Class te komen!

Op 11 december ontdek je HOE je met Social Media een lucratieve boost aan jouw business kunt geven.

Op deze pagina vind je belangrijke praktische informatie ter voorbereiding, lees het dus goed door en kom goed voorbereid naar de Master Class.

Datum en tijden
Woensdag 11 december 2013 – van 10 tot 17 uur.
De registratie vindt plaats van 8:30 tot 9:30 uur.
We beginnen stipt om 10 uur. Zorg dus dat je op tijd bent!

Locatie
NBC Congrescentrum Nieuwegein
Blokhoeve 1
3438 LC Nieuwegein 
Routebeschrijving

Carpoolen
Klik hier als jij plaats hebt in de auto voor mensen om mee te rijden of wanneer jij een lift wilt naar de locatie.

Catering

Bij uitzondering kan het NBC het niet mogelijk maken voor je om te kiezen wel of geen koffie/thee te gebruiken. De master class is volgeboekt en vanwege logistieke redenen vragen we iedereen om een biljet van 5 euro mee te nemen voor de verzorging van het koffie/thee arrangement voor de hele dag. Op deze manier kunnen we de registratie en ontvangst zo vlot mogelijk laten verlopen.

Daarnaast biedt het NBC Congrescentrum en Open Circles Academy voor deze Master Class een luxe lunchbox voor slechts €10,- per persoon.

Klik hier voor meer informatie en bestellen

Let op! Bestel je lunch bij de NBC webshop vóór 10 december 13:00 uur. Het is niet toegestaan om meegebrachte etenswaren te nuttigen in het gebouw en op de dag zelf is er geen gelegenheid om een lunchbox te bestellen.

Het NBC menu is volgens de zogenoemde greenkey- standard, wat inhoudt dat het aanbod biologisch is en de vis duurzaam gevangen.

Meenemen
Een biljet van 5 euro voor het koffie/thee arrangement voor de hele dag
Een afsluitbare fles voor water (kopjes en glazen zijn niet toegestaan in de zaal).
Voldoende visitekaartjes, want deze master class biedt je ook een uitgelezen mogelijkheid tot netwerken.

We kijken er naar uit je te ontmoeten in de Social Media Master Class!

Mocht je vragen hebben, of in contact willen komen met mede-deelnemers aan de training – voor praktische zaken of om alvast een start te maken met het netwerken met de mensen die je gaat ontmoeten, dan is daar hieronder de gelegenheid voor!

Laat jouw bericht achter in het commentaarveld. En kom nog eens terug om te reageren op de comments van anderen.

Tot woensdag 11 december!

Op jouw succes,

Nisandeh Neta en Open Circles team

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
73 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Esther Reijns
8 years ago

Hallo mede-ondernemers,

Mijn naam is Esther Reijns en na 20 jaar management ondersteunend bezig te zijn geweest, heb ik ruim een jaar geleden het roer volledig omgegooid en is Stylachterover geboren.

Met Stylachterover creëer ik met enthousiasme en een persoonlijke touch waanzinnige woon- en werkomgevingen.
Omdat ik vind dat iedereen zich thuis moet kunnen voelen in zijn of haar eigen omgeving, doe ik ook Budgetstyling. Hierbij maak ik, waar mogelijk, gebruik van de aanwezige meubels door ze op te knappen of een andere functie te geven, waardoor er toch een andere sfeer ontstaat. Want grote wensen zijn vaak ook met een kleiner budget te realiseren.

Nu nog op de juiste manier vinden om dit naar de buitenwereld te communiceren :-). Ik heb heel veel zin alle ins en outs van SocialMedia te leren!

Leuk jullie 11 december real life te ontmoeten, maar ook via Facebook, LinkedIn en Twitter (@Stylachterover) ben ik connectable 😉

Een stylvolle groet,
Esther Reijns

Roger Vogelezang
8 years ago

Ik kijk uit naar deze workshop. De laatste maanden heb ik aan een aantal workshops marketing deelgenomen en ook nog eens naar de Bootcamp van OC geweest. Na de bootcamp ben ik de tips gaan implementeren en drie dagen geleden heb ik mijn eerste nieuwsbrief de deur uit gedaan, inclusief verwijzing naar artikels, blogs en een superactie. Ik heb de nieuwsbrief gestuurd aan al mijn LinkedIn contacten en dat zijn er best veel nu, een stuk of 700, allemaal mensen die in mijn werkveld zitten, dus verwacht ik er veel van. Gisteren ben ik beonnen met iets anders, namelijk: iedereen die nu mij via linkedin linkt, zend ik een klein berichtje, een persoonlijk berichtje. Dit lijkt te werken want hierdoor heb ik nu waardevolle lintjes her en der, met mogelijke vervolggesprekken over eventuele toekomstige opdrachten. Verder stuur ik wekelijks artikels en blogstukken op linkedin en ben in diverse groepen actief. Ik verwacht van de workshop nog meer te leren hoe de social media te gebruiken. het is DE manier om mijn klanten te werven op dit moment, ik wil er nog meer over weten!

François van Iersel
8 years ago

Ik kijk erg uit naar deze Master Class. Ik maak erg veel gebruik van Social Media en ben erg benieuwd wat ik kan verbeteren om er meer leads uit te halen. Ik wil Social Media ook gebruiken om meer naamsbekendheid te creëren.

Else Roza
8 years ago

Ik ben bijzonder nieuwsgierig en hoop veel te leren. Ik ben echt nog een onbenul in social media, dus ik ben blij dat deze dag er is.

Marjo van Bussel
8 years ago

Ook ik ben actief moeten worden in de social media.
Het was de manier om een product als de bloempaal naamsbekendheid te geven. Een tuinproduct voor de grote hangplant overal te plaatsen in je tuin, balkon of terras. Een echte eyecatcher.

Ik ben actief op LinkedIn als persoon en als bedrijf op Facebook als persoon en als pagina en op twitter als bedrijf. Het is behoorlijk arbeidsintensief als je het goed wilt doen, gelukkig bestaat er dan hootsuite, wat weer veel werk uit handen neemt.
Ik ben heel erg benieuwd wat deze dag mij gaat brengen.
Heb er zin in….:)

Ellen Faber
8 years ago

Hoi Marjo,

Komen we elkaar tegen?

Ik heb nu ook een zakelijke facebook pagina van mijn werk: Een spreuk voor onderweg. Neem je een kijkje? je vind het vast leuk.

tot ziens,
Ellen

Roy Post
8 years ago

Mede-ondernemers en mooie mensen!!

Ik zie er naar uit jullie allemaal weer te zien komende woensdag! Jullie geven mij heel veel energie! 🙂

Ik heb er ontzettend veel zin in en hoop weer veel tools te krijgen om te implementeren!

Tot dan!

Anton van Es
8 years ago

Ik begrijp wel dat ik op twitter in dat wat ik GEEF (als expert, tips, anderen noemen) volgers kan krijgen, en daarmee mogelijk ook potentiële klanten. Hoe doe je dat zonder ordinair te verwijzen met # naar product, project of bedrijf?

Ik begrijp ook dat ik mensen nieuwsgierig moet maken en dat twitter verwijst naar statements, uitleg, etc wat je op youtube, blogs, sites, pinterest, facebook en linkedin kan zetten). om uiteindelijk traffic te genereren naar mijn site om dat e-mailadres te krijgen. Ik kan me ook campagnes van twitterteksten voorstellen en hoe ik interesse kan kweken voor mijn advies en producten, waar ik anderen ook graag (gratis) bij kan helpen. Doordat ik het zelden gebruik heb ik er geen handigheid in. Ik ben uren bezig het brood te snijden. Ik besef dat ik hulp nodig heb, maar ik durf die niet te vragen. Niet wetend hoe waar en bij wie. Wat is done of not-done? Hoe profileer ik mij en waar? En wie leert het mij?

Het probleem is dat ik het eigenlijk niet leuk vind. Het past niet goed bij mijn stijl van leven en werken. Ik merk dat ik daar kennelijk nog een forse CHANGE in te gaan heb. Een ‘must’ en dat knelt ook. Want ik ben niet zo meer bezig met nieuws en trends en meningen, oordelen, stelling namen etc. Wat anderen vinden boeit mij steeds minder. Het is mijn ding dus (nog) niet om te twitteren. Buiten mijn werk om, spreek ik ook weinig mensen en geniet ik van de rust. Het kost mij dan grote moeite om daar op Facebook iets over op te zetten. Het zit niet meer zo in mijn natuur om te ‘toeteren’ en digitale tamtam te maken. Ik blijf van nature liever op de achtergrond en geloof ook meer in het nut van reflectie dan van reactie. Een dilemma, want ik snap wel dat ik zo aan een goede branding zou kunnen werken.

Een deel van de weerstand die ik voel (twitteren, bah) komt door mijn knoppenangst. Ik begrijp soms de vragen niet die worden gesteld, zie de logica niet in de schermafhandeling of begrijp de uitleg niet. Linken met Facebook? Wat wordt bedoeld? Roept verwarring en paniek op. Dan maar niet in drukken die knop. Ik begrijp dus niet goed hoe het werkt en wat er kan en aarzel dan door te zetten. En elke keer opnieuw moet ik dan weer ontdekken hoe twitter werkt. Zo komt Hootsuite niet van de grond. En zo is mijn Facebook wall en Faceboo page ook niet actueel en dynamisch en laat ik mij ook weinig zien op linkedin. Het is nog niet geïntegreerd, ik schuif het nog vaak weg. Hoe laat ik me daarbij affectief effectief en efficiënt ondersteunen? Zodat transformatie zichtbaar wordt en ik als twitteraar gevolgd wordt. HELP!

Leni Minderhoud
8 years ago
Reply to  Anton van Es

Dag Anton, ik lees net je comment op de valreep voor de Masterclass. Ik ben er ook en wil over dit onderwerp, je weerstand, wel sparren gedurende een van de pauzes. Je kent me dus we vinden elkaar wel.

Dit is een bekende worsteling bij velen. Ik kom het bij mijn cliënten werkzoekenden ook tegen. Sommigen zijn om als ze echt actief worden en stap voor stap ontdekken hoe het werkt. Het is ook nog zo dat jij het gebruikt voor wat jij er op wil zetten, wat je aan je connecties kwijt wil. Dat is het fijne dat iedereen zijn stem kan laten horen voor zijn boodschap. Niets hoeft, zeker niet onnodige en oninteressante mededelingen. Het ligt er helemaal aan wat je doel is en wat je wil bereiken met je bedrijf en of social media je daarbij kunt helpen.

Veel plezier vandaag en tot dadelijk

Leni

Petra Vos
8 years ago

Ik heb erg veel zin in deze Social Media master Class en zie er naar uit weer nieuwe mensen te ontmoeten. Welke tips voor social media zal ik straks daadwerkelijk in praktijk gaan brengen?

Voor mijn bedrijf (coaching in werk en leven voor mensen met autisme en adhd, evt naar een eigen bedrijf) ben ik al druk met facebook, linkedin en twitter, maar het kan anders, efficiënter en beter.

Graag ontmoet ik jullie op de social media of in real life!

Jessica Vonk
8 years ago

Momenteel ben ik wel te vinden op linkedin maar ik gebruik het niet actief. Ik heb net een bedrijfspagina op facebook gemaakt maar ook dit staat nog in de kinderschoenen. Ik heb nog heel veel te leren over social media dus deze master class is zeker aan mij besteed!
Als therapeut die jongeren en jong volwassenen helpt hun leven weer op de rit te krijgen ben ik vooral geïnteresseerd in hoe ik mijn doelgroep bereik via social media.
Ik verwacht dat we weer een inspirerende en leerzame dag gaan beleven met elkaar, tot volgende week!

Marjolein Kalter
8 years ago
Reply to  Jessica Vonk

Te gek Jessica!
Juist jouw doelgroep is helemaal thuis op social media. Geweldig als ze jou daar gaan vinden.

Wat is het eerste waar je behoefte aan hebt? Misschien kan ik je helpen of verwijzen.

Tot woensdag!
Hartelijke groet, Marjolein

Sandra Jacobs
8 years ago

Studio Oinc, coaching(&kunst) richt zich op het empoweren van mensen via stylecoaching (kledingkastcheck, shopsessies) en individuele coachingssessies (m.n. gericht op coaches, die óók goed voor zichzelf willen blijven zorgen).
Trainingsweken ‘dromen&doen’© en ‘rouwen geeft power’© zijn in de maak en gaan plaatsvinden op een prachtige plek in het prachtige Drenthse land. Een fantastische joint venture met de eigenaar van de locatie!

De Studio heb ik al wat langer in de lucht, dus heb ik ook al wat langer een website… tot op heden meer informatief dan voor uitwisseling. Voor de interactiviteit gebruik ik vnl Facebookpagina’s. Maar, het kan beter… veel beter!
Om meer social media mogelijkheden te benutten heb ik zopas al mijn account geüpgrade en ben ik nu doende om een wordpresssite te ontwikkelen. Ook met het oog op die blog!!!
En uiteraard is Studio Oinc te vinden op LinkedIn en op Twitter.

Eigenlijk ben ik dol op social media, maar op een of andere manier lukt het (nog) niet helemaal om via die weg klanten te verwerven. Daar hoop ik de tools voor te krijgen volgende week!
En ik hoop weer veel interessante mensen te ontmoeten voor inspiratie en samenwerking… ik zie naar jullie uit!

Als je nu al contact wilt leggen ben ik te vinden via mijn website en op LinkedIn onder mijn eigen naam: SandraMEJacobs.

Ik zie naar je uit!

Marloes van der Kamp
8 years ago

Hai iedereen,

Ik help mensen voluit te leven vanuit innerlijke rust, middels weekenden yoga en meditatie op mijn mooie schip Andere Boeg.
Facebook gebruik gaat goed – ik heb nu al een aantal deelnemers voor onze 5-daagse retraite met Oud-en-Nieuw via Facebook :).
Linkedin daar wil ik meer mee gaan doen, en Twitter heb ik zelfs nog nooit bekeken.

Ik kijk ernaar uit om veel te leren op de Social Media Master Class en om je te ontmoeten. Als je vast contact wilt opnemen via LinkedIn of Facebook, dat is heel welkom.

Tot daar, of in ieder geval tot woensdag 🙂

Margriet Laus Agterberg

Ik kijk er alweer naar uit om samen met jullie weer een dag geïnformeerd en geïnspireerd te worden om Social Media nog beter te gebruiken en mijn werkzaamheden als: “DÉ Affirmatie- en InspiratieCoach van Nederland voor 30+ers” nog beter onder de aandacht te kunnen brengen.

Ik maak het meeste gebruik van:
Facebook
Twitter
Dit werpt echt al zijn vruchten af.

Wat LinkedIn betreft kan ik nog wel tips en tricks gebruiken, ik heb namelijk het gevoel dat ik daar nog meer uit zou kunnen halen dan dat ik dit nu doe.

Ben erg benieuwd naar de ontmoetingen en wie er weer op mijn pad gaan komen. Wat mij betreft kunnen we op LinkedIn alvast connecten, ik ben daar te vinden onder mijn eigen naam. Tot volgende week!

Lieve groeten,
Margriet

Judith Henstra
8 years ago

Ik ben heel benieuwd naar dit seminar!

Ik ben een echte Twitteraar, zit aan 1100 volgers op mijn persoonlijk account, maar hoe kan ik mijn zakelijk account het beste gebruiken? Ik heb wel een Facebookpage, maar daar doe ik heel erg weinig mee, en ook LinkedIn kan ik waarschijnlijk veel beter gebruiken dan ik nu doe.

Ik heb niet te klagen over het aantal klanten dat ik krijg, maar als ik ze via social media kan binnenhalen ipv het betaalde google adwords, dan zou dat wel zo mooi zijn!

Robin van Hattum
8 years ago

Laatste Master Class van het jaar en laatste van de Business Campus. In juni naar het volgende level, de Master Entrepreneur.

Social Media implementatie kan nog wel een boost gebruiken. Ik kijk er naar uit.

Thieu van Kaathoven
Thieu van Kaathoven
8 years ago

Ja ik zie er ook heel erg naar uit als social media ‘nitwit’ hoor ik graag van Nisandeh én van jullie alle ins- en outs.

Tot vlogende week ik verheug me d’r nu al op.

Marjolein Kalter
8 years ago

Dag mede nitwit
ik noem mezelf een ´twitnit´, ook al heb ik er al veel over gehoord en gelezen en doe ik soms zelf een duit in het zakje.

Johan Cruijff is hierin mijn goeroe: je ziet het pas als je het doorhebt.
Twitter heb ik nog niet door.

Ik link graag met mensen die me wegwijs willen maken!

Gonny de Wit
8 years ago

@Thieu en @Marjolein

Ik kan jullie aanraden te starten met de instructievideo’s van een medestudent Mariken de Kok en haar website bedrijfstwitter.

Als je een echte beginner bent is dit een goed startpunt – ook haar blogs helpen je enorm verder. Als je geen beginner meer bent, zijn de video’s voor jou een bevestiging dat je al goed bezig bent.

Ben benieuwd wie voor jullie inspiratiebronnen zijn/ worden op dit gebied?

Thieu van Kaathoven
Thieu van Kaathoven
8 years ago
Reply to  Gonny de Wit

Dank je wel Gonny,

Ik ga nóg eens ‘n keer bij Marike inspiratie opdoen.

Hanny Verheijden
8 years ago

Sinds 2000 help ik bedrijven en particulieren om hun woon en werkomgeving en hun tuin te optimaliseren voor meer vitaliteit, harmonie en succes. Ook geef ik de internationale basisopleiding tot Qi-Mag Feng Shui consultant. Ik doe echt nog te weinig met de social media vandaar dat ik mij weer verheug op een nieuwe master class.

Ik vind de trainingen ook interessant om nieuwe contacten te leggen. Dus wie zich aangesproken voelt of wil linken graag.

Daphne Smit
8 years ago

Vanuit de Financial Freedom deze Social Media Master Class ingaan, met heel veel zin en energie!

Ik kan nog echt heel veel meer halen uit social media dan ik nu doe, LinkedIn en Twitter staan in de grondverf en wachten op meer. Ik kijk uit naar nieuwe informatie, tips en advies van Nisandeh, het E-team en mijn mede Open Circles student-ondernemers.

Tot morgen!

Merlijn Smeele
8 years ago

Ik vond het de laatste jaren moeilijk om online marketing en social media ontwikkelingen bij te houden. Er is zoveel en het verandert zo snel! Ik wist niet goed hoe ik daar als ondernemer het beste mee om kon gaan en hoe mijn ideale klanten en ik elkaar op dat drukke internet nog konden vinden.

Ik merkte dat ik daarin niet de enige was.
Sindsdien help ik als Visual Assistant zelfstandig ondernemers om hun meerwaarde (beter) zichtbaar te maken.

Ik ben inmiddels actief op LinkedIn, Facebook en in toenemende mate op Twitter, Google+ en Pinterest. Ik kan en wil nog heel veel leren op dit vlak dus deze Master Class is zeer welkom.

Marianne van Gelder
8 years ago

Woensdag laat ik me helemaal onderdompelen in Social Media en hoop ik eindelijk te snappen waarom mijn kids het zo belachelijk vinden dat ik er nog nooit naar om heb gekeken 😉

Wim Viezee
8 years ago

We zijn op dit moment bezig om ons centrum in Doorn deels open te stellen voor zzp-flexwerkers. “Op z’n Malena’s” natuurlijk d.w.z. net even anders dan je normaal ziet.

Hiervoor komt deze social media masterclass wel op een heel mooi moment en ben dus heel benieuwd naar deze dag!

Ik ontmoet je graag op de 11e!

Lizette Rosenboom
8 years ago

Bij de Business Bootcamp kwam ik er achter dat we gelukkig ook al heel veel goed doen: onze website is sinds afgelopen voorjaar interactiever, we zijn aanwezig op LinkedIn en Facebook en we sturen al een paar jaar maandelijks een nieuwsbrief.
Maar, inhoudelijk is er nog een flinke slag te maken, want veel interactie met onze doelgroep levert het (nog) niet op…

Robin van Hattum
8 years ago

Hi Lizette,

Leuk dat je er weer bij bent. Zin om met mij weer mee te rijden?

Leni Minderhoud
8 years ago

Ik zie er zeer naar uit om de nieuwste ontwikkelingen en tips voor social media gebruik te horen. En natuurlijk om te netwerken .

Ben een grootgebruiker van LinkedIN, Facebook en Twitter voor mijn bedrijf (coaching en inspireren van 45plus mannelijke professionals naar een eigen bedrijf) en dat levert me ontzettend veel op, ook klanten.

Ik ontmoet je graag en link gerust met mij op LinkedIn en volg me op Twitter. Mijn accounts zijn op eigen naam.

Willy Valk
8 years ago

Hallo allemaal,

Ik kijk bijzonder uit naar deze training!
Social media inzetten doe ik niet alleen met veel plezier voor mijn eigen bedrijf maar ik leer het ook aan mijn klanten.

De patiëntenverenigingen die ik help met organiseren van succesvolle (leden)bijeenkomsten kunnen dezelfde techniek gebruiken als Open Circles ons leert. Een vereniging wil meer leden of vrijwilligers aantrekken en dat begint ook bij ‘vrienden worden’.

Ik heb de DVD’s van een vorige Social Media training van Open Circles van de zomer bekeken en geïmplementeerd. Daarom ben ik ook benieuwd of er nieuwe inzichten, cijfers en weetjes zijn.

Tot volgende week en ook mij kan je vinden op Facebook, twitter en LinkedIn onder mijn eigen naam.

Linda de Jong
8 years ago

Ik verlies mezelf heel makkelijk in Social Media (facebook en voorheen Twitter). Gelukkig na de training Master Entrepreneur al veel minder. Helaas weet ik niet eens hoe ik mijn LinkedIn account kan gebruiken.

Hongerig naar de informatie morgen!

Jos Dielemans
8 years ago

Hallo Open Circle-gangers,

Na Business Bootcamp en Financial Freedom is het nu Social Media waarvoor we weer massaal naar NBC komen. Ik reken er op dat we een totaalaanpak krijgen voorgeschoteld waarmee je de social media activiteit kunt vormgeven en vanuit een centraal punt kunt beheren. Ook de achtergrond en opzet van dit medium vind ik belangrijk. De behandeling van de afzonderlijke varianten is minder van belang voor mij. Wat ik wel weer belangrijk vind is het onderscheid in het bereik van de diverse media.

Een vriendelijke groet en ik kijk weer naar jullie uit, waarde vrienden! Jos Dielemans

Mariska de Wild Scholten

Wat is de beste dag & tijd om te posten op de blog, Facebook, Twitter, Linkedin en email? blog.bufferapp.com/best-time-to-tweet-post-to-facebook-send-emails-publish-blogposts

Michaëla Wierdsma
8 years ago

Hoi Mariska,

Je hebt al veel tips ontvangen. Ik geef je er nog een.
Kijk eens bij Vanloon online. Yvonne van Loon heeft een goede site met veel tips over social media. Daarnaast ook een facebook account met regelmatig nieuwsbrieven.
Ik heb haar voor hootsuite geconsulteerd. Prima dus.

Succes en tot woensdag, Michaëla

Leni Minderhoud
8 years ago

Hi Mariska, goede vraag. Ik ben benieuwd naar het antwoord van Nisandeh. Mijn ervaring is dat je veel moet uit proberen. Kijken wanneer je doelgroep vooral online is. Ik gebruik Hootsuite en dan plan ik eenzelfde bericht in op verschillende tijdstippen op verschillende dagen. Als je het bijhoudt wat het bezoekersaantal op die dag is kun je ongeveer inschatten wat het beste is.

In het algemeen is maandag morgen voor tienen een goed tijdstip. Mensen komen dan op gang via social media. Ook vrijdagmiddag vanaf 4 uur is spitstijd. Tussen de middag en zaterdag- en zondag morgen. ‘s avonds na 9 uur, 10 uur gaat men ook weer even online.

Leuk je weer te zien volgende week!

Willy Valk
8 years ago

Hi Leni,

Ik ga graag nog even verder door op jouw antwoord over de beste tijd om te posten.

Ik ben net gestart met HootSuite en heb het basis account. Daarmee kan ik wel tweets inplannen, maar alleen per keer en niet herhalend. Ik neem aan dat ik naar een betaald account over moet stappen om dat te kunnen?

Alvast dank voor je antwoord!

Leni Minderhoud
8 years ago
Reply to  Willy Valk

Hi Willy, Ook herhalen moet je inplannen bij een free account, dat gaat op dezelfde manier. Ik save eerst een bericht dat ik wil herhalen en dan plan ik het op verschillende tijdstippen in.

Er is een knop bij inplannen waar je automatisch kan inplannen. Volgens mij doet deze dat per dag en snel achter elkaar, je kunt er geen invloed op hebben. Ik zal die nog eens uitproberen. De bulkopload is idd alleen bij een betaald account. Dat begint bij $10 per maand dus valt wel mee. Ik ga dat in de toekomst doen.

veel plezier vandaag en tot volgende week!

Anne-Kee Deelen
8 years ago

Was ooit een tweep van het bijna eerste uur. Ruim zes jaar een account en inmiddels behoorlijk Twitter moe. Het is me te veel en te onoverzichtelijk aan het worden en ja, been there done that… Gebruik het eigenlijk alleen nog maar om anderen te promoten en af en toe een aanbod van mezelf de lucht in te slingeren. Maar ja, Twitter gaat voor mij niet alleen over zenden. Dat is geen relatie opbouwen.

Nu al paar jaar vaker te vinden op FB en oprichter van de groep Ik kies voor Liefde op FB met inmiddels bijna 4500 leden. (nee, spam is niet toegestaan dus svp niet lid worden om jezelf te promoten). Behoorlijk arbeidsintensief het managen van die groep, maar ook heel belonend, zolang we het niet over geld hebben… Heb daarnaast een eigen FB pagina, ben al 8 jaar lid van LinkedIn heb een flink netwerk (koppel regelmatig mensen aan elkaar), maar weinig conversie… Dus benieuwd naar de missing link. Hoewel ik daar wel aardig een idee van heb 🙂 Maar goed, paar tips zijn welkom.

Tot morgen!

PS helaas ben ik altijd van de last minute voorbereidingen dus mail over lunch las ik net pas. Dus mocht iemand een broodje over hebben, dan houd ik me aanbevolen 🙂

Leni Minderhoud
8 years ago

Hi Anne-Kee,

Wat je zegt over Twitter, herken ik. Ik denk dat je Twitter niet persé moet zien als een medium om relaties op te bouwen. Als je dat op Facebook en LinkedIN en In real life doet is dat al heel veel. Als je Twitter puur als een plek om je aanbod te promoten ziet en als je af en toe een tip of nuttige link er op zet, en wat je zegt, anderen promoot, geef je ook! En je zult zien dat je zo ook relaties opbouwt. Het is een andere dynamiek. Maar mensen waarderen je input wel.

Ik bemerk dat mijn tweets vaak ‘gefavoriet’ worden en dat zijn de trouwe volgers en fans. Omdat ik ze ook op LinkedIN of Facebook ken, voelt het toch als een relatie ook al reageer ik niet altijd op hun eigen tweets.

Zoals Nisandeh ook morgen zal vertellen, het hoeft niet je ding te zijn als het maar wat oplevert met niet al te veel energie. Tweets herhalen is ook prima, dan heeft iedereen er wat aan afhankelijk van de tijd dat ze op Twitter zitten.

Ik ken je groep op Facebook en super wat daar gebeurt en gedeeld wordt!

Marie-Astrid Zeinstra
8 years ago

Zojuist mijn Twitter account aangemaakt en de eerste tweet ga na dit bericht ‘live’ (of zeg je dat zo niet?). Ik kijk er erg naar uit om vandaag (kon niet slapen van de energie) samen met mijn man Peter de ins en outs van Social Media te ontdekken! Hoewel ik de Master Entrepreneur al achter de rug heb, hoop ik toch nog meer tips te krijgen hoe ik de tijd voor Social Media zo efficiënt mogelijk besteed. Heel herkenbaar, alle comments dat je er uren achter zit voordat je erg in hebt. Tegenwoordig hou ik in mijn agenda bij hoe lang ik op Linkedin en Facebook ben geweest en met wie ik contact heb gehad. Werkt prima, nu nog een systeem om dit overzichtelijk in kaart te brengen!

Maarten Smit
Maarten Smit
8 years ago

Ik werk op een Vrije School in Haarlem als trajectbegeleider en werk individueel met leerlingen. Ik ondersteun hen met leren plannen, op tijd hun huiswerk inleveren, gedrag in de klas etc. Ik maak onderdeel uit van het zorgteam (zorgcoördinator, remedial teacher,
Ouders, leerlingen e.a. kunnen de schoolse ontwikkelingen via facebook, twitter en YouTube volgen.

Waar ik op dit moment vooral in ben geïnteresseerd ben is hoe je sociale media kunt gebruiken om zorg binnen school te ondersteunen.

Als je daar ervaring mee hebt, dan lees ik graag je reactie en spreek je morgen graag.

Hartelijke groet,
Maarten Smit

Serge Metselaar
Serge Metselaar
8 years ago

Voor mijn bedrijf als onderzoeker, adviseur, en docent digitale zorg vanuit een gebruikersperspectief, maak ik gebruik van Twitter en Linkedin, daarnaast probeer ik wekelijks te bloggen en ben expert blogger op digitale zorggids.nl.

Maar ach…. ik weet dat wat ik met sociale media doe nog niet eens het topje van de ijsberg is en dat mijn blogs een behoorlijke boost gebruiken kunnen.

Ik hoop praktische tips te krijgen over hoe het beter te gebruiken maar vooral om het te blijven doen. Oftewel; hoe krijg ik het voor elkaar wel elke dag die 30 min aan sociale media te besteden?

Je kunt me volgen op twitter via @eH_onad.

Erika Lunsche
8 years ago

Ik zit op LinkedIn, heb een Facebook-account en een Twitter-account aangemaakt. En toen dacht ik …… wat zal ik er nu mee doen? Op mijn getweet zit toch niemand te wachten? En om nu op Facebook te vertellen dat ik druk bezig ben met mijn boek getiteld: Hoe leid je HR naar succes……. ik weet het niet.
Daarom komt deze masterclass als geroepen. Ik hoop praktische tips en een stappenplan te krijgen hoe je de social media zo inzet dat het elkaar versterkt.

Tot woensdag,
Erika

Michaëla Wierdsma
8 years ago
Reply to  Erika Lunsche

Hoi Erika,

Naast deze Social Media Master Class zijn er ook al een aantal blogs over dit onderwerp verschenen. Zeker de moeite waard. Zelf heb ik de dvd van Nisandeh over Social Media bekeken. Zeer veel bruikbare tips.

Mijn tip voor jou is om een goede foto op avatar te zetten, zeker als je woensdag komt. Je wordt echt eerder herkent.

Succes met al je social media vaardigheden.
Met groet, Michaëla

Caroline van Wijk
8 years ago

Op het moment ben ik mijn doelgroep aan het ondervragen. Als ik eenmaal weet wat ze willen en waar ik ze mee kan helpen, wil ik een uitgelezen socialmediaplan opzetten. Ik ben al actief op LinkedIn en Twitter, maar dat kan vooral systematischer.

Lily Salomon
Lily Salomon
8 years ago

Leuk om de diversiteit van mensen en vragen hier weer te zien en te lezen! Ook ik kijk uit naar komende woensdag en hoop veel op te steken en weer leuke leerzame contacten op te doen.

Als coach en adviseur ben ik met mijn focus en doelgroep bezig – 40 plus vrouwen: hoogopgeleid, professioneel en ondernemend die rust en overzicht, balans en meer vrije tijd zoeken. Echt ont-moeten is wat ik begeleid; een speciaal programma in ontwikkeling. Daar de passende social media strategie en inzet op bepalen een mooi vervolg.

Wie is er ook zo bezig? Leuk om samen van gedachten te wisselen rond de lunch.

Verder ben ik op zoek naar contacten op Bali – businesscoaching, verstilling, organisatieveranderingen, veranderopstellingen zijn trefwoorden. iemand tips en contacten?

Tot woensdag

Marion van Dam
8 years ago

Als fotograaf weet ik hoe belangrijk een goede profielfoto is!

Maar ik wil heel graag leren hoe ik mijn netwerk beter kan gebruiken, vergroten en bovenal kan inspireren.

Ik organiseer zelf regelmatig ‘profielfoto-middagen’. In ontspannen sfeer maak ik dan tegen een aantrekkelijk tarief, een professioneel, open portret van mijn gasten.

Coen Tuerlings
8 years ago

Deze keer ben ik er niet bij…

Ik heb nieuwe afspraken die me dichter bij mijn doel brengen.

Heel veel plezier en veel insights morgen.

Success…

Mark Coppelmans
8 years ago

Bij Twitter denk ik meteen aan: “Sta bij de Appie. Net tijd voor de laatste stoommaaltijd.” Wat is het nut van deze info? Waarom stuurt iemand zo’n bericht de wereld in?

Van de andere kant heb ik ook eens gehoord dat er ‘werkcontacten’ zijn voortgekomen uit een vraag op Twitter. Kijk, daar zou ik meer van willen weten. Ik verwacht namelijk dat veel coaches geholpen zijn met mijn maatwerksoftware, zeker als hun behandelingen in aanmerking komen voor vergoeding door de zorgverzekeraar.

Via LinkedIn nog geen opdrachten gekregen. Waarschijnlijk moet ik me meer zichtbaar maken op het net.

Tot morgen!

Mark Coppelmans
Factuur op Maat

Judith Henstra
8 years ago

Mark, dat is ongelofelijk ongeïnformeerd! Bijna niemand (in mijn Twitter omgeving tenminste) schrijft dat ze bij de Appie staan. Wie zit daar nu op te wachten? Dat zou een snel einde van dit medium betekenen.

Ik heb ruim 30.000 tweets de wereld ingestuurd (op mijn persoonlijke account) en als er 5 van dit kaliber zijn, dan is het veel. Waar gaan die tweets dan wel over? Over dingen waarvan ik denk dat ze voor anderen interessant zijn. Ik zit zelf in de boekenwereld, dus tweets over boeken die ik gelezen heb, links naar mijn recensieblogs, links naar informatie op internet, discussies met andere twitteraars over een bepaald onderwerp, reageren op (algemene) vragen van anderen, retweets van mensen die ik volg over zaken waarvan ik denk dat ze interessant zijn voor mijn volgers.

Van alles dus, behalve over AH. Hoogstens: “Wie van mijn volgers weet er waar er een AH in Delfzijl is? Ik sta op de Hoofdstraat.” 🙂

Frank Hupse
8 years ago

Ik gebruik de social media (Facebook en LinkedIn) al wel, maar ben heel benieuwd hoe ik het effectiever kan gebruiken!

Josine van de Nobelen
8 years ago

Social Media is echt de must voor deze tijd. Om oa. meer bekendheid en bezoekers naar je website te krijgen, is dit een relatief eenvoudig middel om in te zetten. Mits je weet hoe je het moet inzetten!

Ik gebruik het veel voor mijn klanten en ben nu al blij dat ik weet dat ik woensdag nog meer kennis en tips krijg om het nog beter en effectiever in te zetten.
Voor mijn klanten EN voor mijn eigen bedrijf!

Tot woensdag!

Leni Minderhoud
8 years ago

Hi Josine, het lijkt me leuk om je te ontmoeten morgen. Ik gebruik het ook voor mezelf en mijn klanten. Coach werkzoekenden en mensen met een eigen bedrijf om er meer gebruik van te maken. Er is jammergenoeg nog zoveel weerstand. Ook daarin begeleid ik mensen en er zijn er die helemaal om zijn en het erg leuk vinden en succesvol daardoor zijn.

Ik zou graag met je sparren hoe jij klanten ‘om’ krijgt bijv.

hartelijke groet en tot morgen!

Anouk Aarssen
Anouk Aarssen
8 years ago

Ik kijk enorm uit naar de Social Media Master Class.
Ik heb mijn facebookpagina AnoukAarssenGrafischOntwerp onlangs aangemaakt en een aantal dingen gepost.
Toch vind ik het lastig wat je wel en niet moet posten.

We krijgen vast de tip om blogs te schrijven.
Pffff hoe doe je dat?

Een hoop te leren, ik kijk er naar uit!
Tot woensdag!

Michaëla Wierdsma
8 years ago
Reply to  Anouk Aarssen

Hoi Anouk,

Wie weet ga ik je woensdag ontmoeten. Zet je nog een foto bij je commentaren.
Wat wellicht een goede voorbereiding is, is om voor jezelf al te bedenken wat typisch privé en wat werk is. Je kan iets van privé wel op je werk account zetten, echter terloops. Op die manier laat je iets van jezelf zien.

Bijvoorbeeld: tijdens mijn favoriete denk moment lopend over het Bergense strand, kwam mijn creatieve talent weer naar voren. Bla, bla, bla. Op die manier toon je wat van jezelf en neem je het speels mee in je werk account.

Persoonlijk houd ik niet van te wollig taalgebruik of dat bij elke nieuwe volger je ‘m bedankt via facebook. Kijk voor meer tips alvast bij de blogs van Nisandeh hierover.

Succes en wie weet tot woensdag, Michaëla

Angela de Jong
Angela de Jong
8 years ago

Ik zie de voordelen en mogelijke resultaten van het gebruik van social media. Ik heb er enorme weerstand tegen door de vele tijd die erin gaat zitten. Nieuwe programma’s onder de knie krijgen.

Sinds kort heb ik mijn nieuwe doelgroep duidelijk Kunst maken met ouders en kinderen samen waardoor het leuker thuis en in de klas wordt. Mijn website is in de maak , af en toe maak ik gebruik van linked in. Maar teksten maken facebook pagina etc drama voor mij. Sinds een paar dagen een nieuwe laptop, waardoor ik er weer tegenaan kan. Hoop goede tips te krijgen
en support voor digibeten.

Hoeven wij geen laptop of andere apparatuur mee te nemen?

Michaëla Wierdsma
8 years ago
Reply to  Angela de Jong

Hoi Angela,

Als je altijd aantekeningen maakt op een tablet of laptop, neem deze dan mee. Normaal gaat alles via screen en een blocnote op schoot.

Hootsuite is een goede manier om je social media in te groeperen, het wordt dan automatisch verzonden op de dagen en tijden dat jij het wilt. Ik neem aan dat we dat woensdag ook te horen krijgen.

Succes en tot woensdag, Michaëla

Caroline van Wijk
8 years ago
Reply to  Angela de Jong

@Angela, zelfs als je geen enkele opdracht (rechtstreeks) uit social media haalt, bedenk dan dat je er toch aanwezig moet zijn om serieus genomen te worden. Bedenk maar eens hoe het is als je vroeger iemand kende die geen telefoon had – ik had zo’n vriendinnetje. Of als je nu een bedrijf zoekt dat geen website heeft. Zo zien mensen jou als jij niet aanwezig bent op social media.

Misschien weet je nog niet wat jij moet melden, maar mensen praten wel óver jou op social media, en als je daar niet op reageert is dat een gemiste kans om een nieuwe klant te winnen of een oude te behouden!

Rivelino Rigters
8 years ago

Hallo daar mede-ondernemers en (Future) business owners. Mijn naam is Rivelino Rigters en ik ben Talentexpert!

Ik help oa risico jongeren bij het ontdekken en verder ontwikkelen van hun talent om zo vanuit hun kracht te leven ipv tekortkomingen.
Ik maak veel gebruik van Facebook, Linkedin, Instagram en Twitter om mijn online zichtbaarheid te vergroten & om te netwerken.

Ik ben zeer benieuwd naar de tips die er worden gegeven en zie ernaar uit om bekende en onbekende mede-ondernemers te ontmoeten, tot woensdag!

Vriendelijke groet,

Rivelino Rigters

Linda de Jong
8 years ago

Ha Rivelino,

Wat een prachtig werk doe je. Je dient de jongeren en daarmee lever je een enorme bijdrage aan hun omgeving en…..nog verder doortrekkend: de wereld!

Ik wil je alvast een tip van Nisandeh, waar het gaat om social media, verklappen (hij klapt nog weleens uit de school tijdens trainingen die over een ander onderwerp gaan 🙂 ).
Gebruik je eigen hoofd als Avatar!

Ik zal jou morgen niet herkennen, terwijl ik zo geinteresseerd ben in jouw werk! Mensen willen ook weten met wie ze zaken doen en dat doen ze met jou en niet met je logo (hoe veelzeggend deze ook is over je werk).

Graag tot morgen!

Roger Vogelezang
8 years ago

hee Rivellino, leuk! ga jij ook morgen! tot dan

Helena van Dijk
8 years ago

Ik heb een hekel aan social media….. denk ik. Wat er waarschijnlijk echt aan de hand is, is dat ik niet goed weet wat ik er mee moet! Ik hoop dat ik veel ga leren, meestal ga ik veel meer houden van dingen die ik snap!

Michaëla Wierdsma
8 years ago

Hoi Helena,

Door alle tips hoop ik dat je je mindset wat betreft social media aan het veranderen bent. Zie het als iets leuks, nieuwe uitdaging en een hele goede mogelijkheid om je bedrijf uit te breiden.

Wie weet komt er nog een mooie meditatie op het uitbannen van je weerstand naar social media. Afgelopen weekend heb ik bij Open Circles de Financial Freedom gedaan. Van het idee dat geld vies en beschamend is, zie ik geld nu als iets super leuks met veel mogelijkheden. Mede door de visualisatie van Vered Neta.

Succes en wie weet tot woensdag, Michaëla

Marjolein Kalter
8 years ago

Hoi Helena,

Geweldig dat je je weerstand zo neerzet.
Ik weet dat als ik mijn ´geen zin´ (of durf niet/weetniet) even hardop heb erkend dat er dan ruimte is om nieuwsgierig te worden en buiten mijn comfortzone te treden.

Hoe werkt dat bij jou?

Tot woensdag!

Gonny de Wit
8 years ago

Helena,

Social Media gebruik ik omdat het past in mijn marketing strategie. Dus net als jij vind ik het niet leuk en dat helpt om je dan ook niet daardoor te laten afleiden, waar anderen dus wel moeite mee hebben.

Het systematiseren van je social media kan in eerste instantie veel werk zijn – wil jij of iemand anders weten hoe ik het aanpak dan vertel ik je dat graag en help je met hoe jij dat voor jouw business kunt aanpakken.

Daarnaast maak ik voor ondernemers die nog een zakelijk Facebookpagina hebben dit gratis voor je aan en zorg voor de juiste koppeling met je privépagina.

Dus laat mij maar weten hoe ik je kan helpen?

Ellen Faber
8 years ago

Sociale media gebruiken is volgens mij veel doen en hulp vragen.

Sinds kort heb ik een zakelijke facebook pagina genaamd
Een spreuk voor onderweg.
Daarop post ik sommige van mijn kleurige kunstwerken (met tekst ter inspiratie). En dit vind ik leuk om te doen!
Als jullie nog tips voor me hebben hoor ik dit graag.

Naast een facebook heb ik een linkedin account voor het onder de aandacht brengen van mijn beeldende werk, hoofdzakelijk papier kunst, waarbij ik woorden en figuren uitsnijd.

Linkedin ‘spreekt’ me nog niet echt aan.

Ik wil graag meer weten over wat werkt, hoe ik een groter publiek kan bereiken, hoe ik dingen beter kan organiseren..

Thea Moen
8 years ago

Hallo allemaal.

Ik gebruik LinkedIn en Twitter voor mijn bedrijf Resettled. Dat levert nu al wat respons op, maar ik weet dat ik er meer uit kan halen en vanaf januari wil ik ook structureel gaan bloggen. Daarom kijk ik uit naar deze Social Media Master Class.

Ik ben counselor/coach en trainer. Vanuit mijn bedrijf Resettled begeleid ik mensen in de leeftijd van ca. 50 tot 80-plus met het leren leven met alle veranderingen die met ouder worden te maken hebben, zowel in werk- als privé-situaties.

Ik vergroot graag mijn netwerk en kom graag met je in contact, zowel tijdens de Masterclass als via social media. Wie weet wat we voor elkaar kunnen betekenen.

Tot binnenkort!

Marjolein Kalter
8 years ago

Dag allemaal!

Ik help ondernemers spelend naar een winstgevende niche.
Je niche wordt superscherp en persoonlijk, daardoor word jij snel een expert in jouw veld en weten jouw ideale klanten jou te vinden.
Mijn doelgroep: professionals die sinds een jaar of langer zelfstandig zijn.

Ik ben een enthousiast gebruiker van verschillende sociale media.
Twitter begrijp ik nog steeds geen barst van. Af en toe heb ik er een volger bij, maar eigenlijk kijk ik er niet of nauwelijks op en ik weet er ook niet in de neuzen.
Voor mij is twitter een kleding winkel waar de hele collectie op een grote berg ligt waardoor ik er niets weet te vinden. Af en toe gooi ik ook een vestje op de hoop erbij 🙂

Ik ben dol op Facebook, gebruik het een beetje te onregelmatig en impulsief.
Begin steeds vaardiger te worden in Linked in.

Lijkt het je leuk om contact te leggen? Benader me gerust op Linked in of Facebook (of allebei 🙂 )
Tot woensdag!

hartelijke groet, Marjolein

Hester Verschoor
Hester Verschoor
8 years ago

Hoi Marjolein,
Ik ben zeer geinteresseerd in jou hulp de niche te bepalen. Ik heb daar moeite mee. Misschien kunnen we elkaar ontmoeten dit woensdag?